Het apparaat is imho aan de kleine kant. Voor lekker surfen op de bank zou ik een 9.7" halen. Voor mij is het toch een beetje speelgoed. Maar in de in de trein een filmpje kijken zou goed moeten kunnen. Dus het ligt er aan waar je hem voor wilt gebruiken...ItWasntMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:08:
[...]
Wat vindt je van de 7"? Niet te groot, niet te klein?
Voor de rest er nog opmerkingen over?
hmm oke, ik ben meer van plan om er een beetje mee te spelen en sociale media ect. bijhouden.Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:13:
[...]
Het apparaat is imho aan de kleine kant. Voor lekker surfen op de bank zou ik een 9.7" halen. Voor mij is het toch een beetje speelgoed. Maar in de in de trein een filmpje kijken zou goed moeten kunnen. Dus het ligt er aan waar je hem voor wilt gebruiken...
Iemand nog andere toevoegingen?
Dan zal je sowieso een custom ROM moeten laden, facebook werkt namelijk niet met de stock ROM...ItWasntMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:15:
[...]
hmm oke, ik ben meer van plan om er een beetje mee te spelen en sociale media ect. bijhouden.
Iemand nog andere toevoegingen?
De duitse handleiding kon ik helaas niet zo goed volgen. Is zoiets ook relatief makkelijk te doen op de 9.7? Wifi ontvangst is ook ontzettend brak hier, m'n iPhone kan ik nog achter in de tuin zitten, m'n tablet red 1 verdieping niet eens. (Router op 1e etage).Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:04:
Ik heb de wifi hardware mod net uitgevoerd op de 7" en ik kan bevestigen dat het werkt!! Veel betere ontvangst.
Het is een kwestie van voorzichtig openmaken en het uiteinde van de antenne omdraaien. Heel makkelijk!
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Geen idee. De Duitse handleiding is geschreven voor de 7"Royeboi schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:17:
[...]
De duitse handleiding kon ik helaas niet zo goed volgen. Is zoiets ook relatief makkelijk te doen op de 9.7? Wifi ontvangst is ook ontzettend brak hier, m'n iPhone kan ik nog achter in de tuin zitten, m'n tablet red 1 verdieping niet eens. (Router op 1e etage).
Hebben meerdere mensen hier last van?Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:17:
[...]
Dan zal je sowieso een custom ROM moeten laden, facebook werkt namelijk niet met de stock ROM...
Er zit geen bluetooth op de 7 inch tablet. Ook geen GPS.Anoniem: 281617 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:00:
Ik wil graag bluetooth gps op de 7 inch versie. Na onderzoek kwam ik op de volgende link.
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
Ik heb er goede hoop op dat dat werkt. Maar welke versie van cm9 moet ik nemen? Is deze tablet echt helemaal gelijk aan de Hyundai A7HD ?
Dus navigeren is alleen mogelijk als je een USB GPS muis aan de USB poort kan aansluiten.
Of dat mogelijk is met de 7 inch waag ik te betwijfelen. Je moet een app vinden die dat ondersteunt.
Als navigeren belangrijk is, kan je beter kijken naar een ander tablet.
[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 20-06-2012 19:23 ]
De facebook app bedoel ik he...
Kan evt. ook worden verholpen met de market fix, zie hierboven...
Door middel van een custom rom bedoel je?Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:23:
[...]
De facebook app bedoel ik he...
Kan evt. ook worden verholpen met de market fix, zie hierboven...
Door middel van een custom rom of door de market fix. Zie mijn link overzichtje
Dat geldt dan alleen voor de 7 inch neem ik aan? Want ik heb de 9.7 inch en elke app die ik probeer pakt gewoon. Ik vermoed dat het aan de resolutie/verhouding van het beeldscherm ligt. De 7 inch is 1024 x 600, meen ik en dat staan een heleboel apps blijkbaar niet toe..Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:17:
[...]
Dan zal je sowieso een custom ROM moeten laden, facebook werkt namelijk niet met de stock ROM...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Als iemand medeauteur wil worden van de TS stuur me dan even een DM, gezien de tablet toch vrij populair blijkt te zijn verdient deze een degelijke TS nietwaar?
Oke gezienMark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:29:
[...]
Door middel van een custom rom of door de market fix. Zie mijn link overzichtje
Nou dit lijkt me niet helemaal goed nee. Mijn flyer staat al 2 dagen en 12 uur zonder lading, scherm heeft 2 uur en 43 minuten aangestaan en daarbij ook nog 3G. Batterij is nu resterend op 46 procent. En de Flyer is volgens sommigen al geen hoogvlieger voor wat betreft batterijduur...supestw schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:19:
[...]
[afbeelding]
Hier een foto van mijn accu status op dit moment. Als het scherm uitstaat gaat er vrijwel geen energie verloren (logisch) maar zodra die aanstaat schiet de lijn naar beneden. Kan het een software fout zijn en als ik cm9 erop zet dat ie dan wel langer meegaat? Of moet ik hem echt gaan omruilen?
Ik heb trouwens via deze manier (dus zonder adb) http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/ CWM erop gezet. Voor als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt met een brakkabeltje of driver problemen.
Als ik zo een beetje kijk heeft je scherm iets meer als een uur aangestaan, en het device iets meer als 5 uur. Die 5 uur trekt mijn flyer in ieder geval met het scherm continu aan. (Batterij is 4000 mAh).
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dit is toch altijd zo bij een wat minder merk android device. De software is gewoon niet geoptimaliseerd. Mooiste voorbeeld dat ik het was de 1ste generatie android tablets van de intertoys (WM8650). Volgens de specificaties had die iets van 6 uur batterijtijd, en iets van 12 standby. Met uberoid erop werd dat in een keer 24 uur om 70 uur. Ik hoop alleen dat iemand zich erop stort om het zaakje te optimaliseren.peugeot206gt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:04:
[...]
Nou dit lijkt me niet helemaal goed nee. Mijn flyer staat al 2 dagen en 12 uur zonder lading, scherm heeft 2 uur en 43 minuten aangestaan en daarbij ook nog 3G. Batterij is nu resterend op 46 procent. En de Flyer is volgens sommigen al geen hoogvlieger voor wat betreft batterijduur...
Als ik zo een beetje kijk heeft je scherm iets meer als een uur aangestaan, en het device iets meer als 5 uur. Die 5 uur trekt mijn flyer in ieder geval met het scherm continu aan. (Batterij is 4000 mAh).
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Vandaag cadeau gekocht voor mijn vriendin. Eerste impressie; dat ziet er echt goed uit voor een tablet van 150. Werkt ook gewoon soepel, hapert niet en gaat als een tierelier. Ga hem nu ook voor mijzelf aanschaffen (heb de 9,7" gekocht).
Waar hadden ze hem nog op voorraad?Appleman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:19:
Vandaag cadeau gekocht voor mijn vriendin. Eerste impressie; dat ziet er echt goed uit voor een tablet van 150. Werkt ook gewoon soepel, hapert niet en gaat als een tierelier. Ga hem nu ook voor mijzelf aanschaffen (heb de 9,7" gekocht).
Sinds gisteren ook eigenaar van de 9.7", vlak na 9 kruidvat binnen gewandeld en was de eerste klant. Helemaal geen sprake van een rush op de tablets. Zijn achteraf nog wel 3 collega's van me ook eentje gaan halen 
Tof ding gelet op de prijs, doet wat ik ervan verwacht.
Maar, ook ik heb wat last met de batterij, die het afgelopen half uur een whopping 18% is gezakt en dit na gewoon wat basic surfen. Dat moet ik toch even opvolgen na enkele laadbeurten, anders gaat het ding retour.
En ook de mijne heeft last van het matig wifi ontvangst.
Meteen ook mijn eerste post, nadat ik reeds lange tijd passief lezer ben geweest op dit boeiende forum (en tweakers in het algemeen, is één van de startpagina's)
Het is ook dit topic dat me heeft aangezet om de tablet in KV te kopen, nadat ik dit enkele dagen geleden ben beginnen volgen (ook in het exotische tablets topic).
Tof ding gelet op de prijs, doet wat ik ervan verwacht.
Maar, ook ik heb wat last met de batterij, die het afgelopen half uur een whopping 18% is gezakt en dit na gewoon wat basic surfen. Dat moet ik toch even opvolgen na enkele laadbeurten, anders gaat het ding retour.
En ook de mijne heeft last van het matig wifi ontvangst.
Meteen ook mijn eerste post, nadat ik reeds lange tijd passief lezer ben geweest op dit boeiende forum (en tweakers in het algemeen, is één van de startpagina's)
Het is ook dit topic dat me heeft aangezet om de tablet in KV te kopen, nadat ik dit enkele dagen geleden ben beginnen volgen (ook in het exotische tablets topic).
[ Voor 24% gewijzigd door Drwho1 op 20-06-2012 20:29 ]
Als je weet dat vrijwel alle tablets buiten in het zonlicht niet bruikbaar zijn dan weet je zeker dat deze budgettablet dat ook niet is. Ook weet je dat zware apps het niet best zullen doen. Als je een opeltje agila 1.2 koopt moet je ook niet verwachten dat je in 8 seconden op de 100 zit en terug naar de dealer gaan klagen dat zelfs priussen je willen inhalenleidel77 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:32:
[...]
Ben ik het wel mee eens. Zo'n beetje alle tablets hebben problemen buiten ivm de glasplaat. En ja je koopt een budget tablet maar naar de specs kijkend mag je er vanuit gaan dat hij toch op zijns minst soepel werkt. Ook is het zo dat Fable hem waarschijnlijk ook lekker in de tuin of in het park wil gebruiken. Tja dan moet het scherm wel goed zijn en bij kruidvat kun je niet ff uitproberen of zien werken, dat kan pas als je hem thuis uitpakt.
Alle waar naar zijn geld en veel mensen zijn erg blij met deze specs per euro. Mijn punt is dat er nu dus ook velen naast grijpen terwijl opengemaakte dozen met op zich prima werkende apparaten onverkoopbaar worden terug gebracht.
Enfin, zoals ik zei geen flame intended dus ik hou op. * JPS gaat op zoek naar een chinees dualcore tabletje!
Anoniem: 225481
Dag 2.
Vanochtend hem aan de USB lader gehangen en helemaal opgeladen. Daarvoor had ik hem tot 4% accu lading gekregen dus het duurde wel even.
In de tussentijd een stuk aluminium folie van de rol gehaald en dat gedeeltelijk achter mijn router geplaatst die aan de muur hangt. In de voortuin heb ik toch geen WiFi nodig en de enige die er last van heeft is de Google auto en die komt maar heel zelden langs.
Net weer nog een keer mijn 7" open gehad om te kijken of de antenne kabel wel goed gesoldeerd was en dat bleek dik in orde. Nu met nog de metalen achterkant eraf aangezet en ik had 40Mbit verbinding, SGII had 58Mbit en de Qware 7" had 121 Mbit. Uit gezet en de metalen achterkant er weer opgedrukt en ik ging naar 27Mbit en dat is veeeeeel meer dan de 2 Mbit die ik gisteren had zonder aluminiumfolie.
Natuurlijk moet ik nog testen zonder de folie achter de router maar ik ben weer even tevreden.
Ik nog een vraag aan diegenen die ook de achterkant eraf hebben gehad. De metalen lussen zijn bij mij iets naar binnen gebogen en is dat bij jullie ook het geval.
Accu. Ik heb mijn scherm ongeveer op 25% sterkte staan en ik heb twee services gekilled die voor telefoon verantwoordelijk is. Het verbruik is redelijk en niet meer zo dramatisch als gisteren. Als ik het scherm vol aanzet dan gaat de curve wel steil omlaag dus de achtergrond verlichting is een grootverbruiker.
Vanochtend hem aan de USB lader gehangen en helemaal opgeladen. Daarvoor had ik hem tot 4% accu lading gekregen dus het duurde wel even.
In de tussentijd een stuk aluminium folie van de rol gehaald en dat gedeeltelijk achter mijn router geplaatst die aan de muur hangt. In de voortuin heb ik toch geen WiFi nodig en de enige die er last van heeft is de Google auto en die komt maar heel zelden langs.
Net weer nog een keer mijn 7" open gehad om te kijken of de antenne kabel wel goed gesoldeerd was en dat bleek dik in orde. Nu met nog de metalen achterkant eraf aangezet en ik had 40Mbit verbinding, SGII had 58Mbit en de Qware 7" had 121 Mbit. Uit gezet en de metalen achterkant er weer opgedrukt en ik ging naar 27Mbit en dat is veeeeeel meer dan de 2 Mbit die ik gisteren had zonder aluminiumfolie.
Natuurlijk moet ik nog testen zonder de folie achter de router maar ik ben weer even tevreden.
Ik nog een vraag aan diegenen die ook de achterkant eraf hebben gehad. De metalen lussen zijn bij mij iets naar binnen gebogen en is dat bij jullie ook het geval.
Accu. Ik heb mijn scherm ongeveer op 25% sterkte staan en ik heb twee services gekilled die voor telefoon verantwoordelijk is. Het verbruik is redelijk en niet meer zo dramatisch als gisteren. Als ik het scherm vol aanzet dan gaat de curve wel steil omlaag dus de achtergrond verlichting is een grootverbruiker.
Heeft er iemand ook last van dat als je op de achterkant op bepaalde punten iets meer druk uitoefent (bijvoorbeeld tablet op 3 vingers) dat je het op het scherm ziet (9,7")? Het is niet dramatisch maar viel me wel vandaag op.
Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat de wifi ontvangst vrij matig is; niet onbruikbaar maar op punten waar je met een laptop weinig ontvangst hebt kan deze tablet problemen opleveren. Verder erg leuk ding voor het geld. Scherm zeker voor het geld erg fijn, sowieso de kijkhoeken en het contrast zijn in orde.
Accu was wel prima deze eerste keer. Hangt nu aan de lader, al wel een uur of 3 voor 65% bijladen. Ging gister wel sneller? Maar zie het wel
Accu is vorige keer toch zeker wel een uur of 4-5 uur meegegaan met scherm aan, dingen installeren enz.
Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat de wifi ontvangst vrij matig is; niet onbruikbaar maar op punten waar je met een laptop weinig ontvangst hebt kan deze tablet problemen opleveren. Verder erg leuk ding voor het geld. Scherm zeker voor het geld erg fijn, sowieso de kijkhoeken en het contrast zijn in orde.
Accu was wel prima deze eerste keer. Hangt nu aan de lader, al wel een uur of 3 voor 65% bijladen. Ging gister wel sneller? Maar zie het wel
[ Voor 18% gewijzigd door JT op 20-06-2012 21:20 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Graag vermelden of je een 7"of een 9,7" hebt.JT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:16:
Heeft er iemand ook last van dat als je op de achterkant op bepaalde punten iets meer druk uitoefent (bijvoorbeeld tablet op 3 vingers) dat je het op het scherm ziet? Het is niet dramatisch maar viel me wel vandaag op.
Vandaag de 7inch binnengekregen , qua design en display is het beter dan de andere bekende speelgoedwinkel tablets.
Helaas vind ik het geluid heel zacht en is het WIFI bereik zeer slecht.
binnen 7 meter is het nog redelijk te doen, maar meer dan 10 mtr dan heb ik nog 1 a 2 streepjes over.
Mijn laptops en Samsung telefoons hebben geen problemen qua performance en bereik met mijn Sitecom WL-308
(WPA2 Only)
De softwarematige aanpassingen voor een betere WIFI performance en het fixen van Google Play zijn wel te doen . Maar het fixen cq aanpassen van de WIFI antenne gaat mij een beetje te ver.
http://www.android-hilfe....erbindet-nicht-93d121.jpg
binnen 7 meter is het nog redelijk te doen, maar meer dan 10 mtr dan heb ik nog 1 a 2 streepjes over.
Mijn laptops en Samsung telefoons hebben geen problemen qua performance en bereik met mijn Sitecom WL-308
(WPA2 Only)
De softwarematige aanpassingen voor een betere WIFI performance en het fixen van Google Play zijn wel te doen . Maar het fixen cq aanpassen van de WIFI antenne gaat mij een beetje te ver.
Ja, zeker. Ik heb eerder een Archos 70 gehad met Android 2.3. Wereld van verschil. Deze is lekker snel. Mooi scherm. Prijs/kwaliteit echt top.ItWasntMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:39:
[...]
Oke gezienVoor de rest tevreden met de tablet?
Yep, maar niet te vaak doen dus...Anoniem: 225481 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:16:
Dag 2.
Het is echt supereasy. Lastigste is nog de achterkant er netjes af krijgen... Het 'aanpassen' van de antenne mag echt geen naam hebben. Hij zit vast met 1 stukje tape. Dat haal je zo los. Daarna omdraaien en klaar is kees.Ravv schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:18:
Probleem met druk op de achterkant heb ik nog niet kunnen merken.JT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:16:
Heeft er iemand ook last van dat als je op de achterkant op bepaalde punten iets meer druk uitoefent (bijvoorbeeld tablet op 3 vingers) dat je het op het scherm ziet (9,7")? Het is niet dramatisch maar viel me wel vandaag op.
Accu was wel prima deze eerste keer. Hangt nu aan de lader, al wel een uur of 3 voor 65% bijladen. Ging gister wel sneller? Maar zie het welAccu is vorige keer toch zeker wel een uur of 4-5 uur meegegaan met scherm aan, dingen installeren enz.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Woei! Het is me net gelukt om de ROM te flashen naar Cynaogenmod 9.
Met behulp van deze handleiding: http://www.android-hilfe....mod-9-fuer-allwinner.html
Heeft dat duits op school toch nog zin gehad
Eerste indruk: hij's nu echt helemaal top!! Nog sneller! Heerlijk...
Alle apps in Google Play, dus ook facebook. Echt de moeite waard.
Met behulp van deze handleiding: http://www.android-hilfe....mod-9-fuer-allwinner.html
Dat zijn ook mijn ervaringen.Ravv schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:18:
Vandaag de 7inch binnengekregen , qua design en display is het beter dan de andere bekende speelgoedwinkel tablets.
Mag nog toevoegen dat de stroomconnector heel losjes zit als je hem bevestigd aan het tablet.
Dan maakt hij ook geen contact als je de connector beweegt. Je kan hem heen en weer wiebelen.
Ook steekt hij een halve centimeter uit het tablet.
Ben ik de enige?

Ik heb zelf de 7'' niet, bij mijn 9.7'' gaat het stekkertje er gewoon helemaal in.cornfed99111 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:30:
[...]
Dat zijn ook mijn ervaringen.
Mag nog toevoegen dat de stroomconnector heel losjes zit als je hem bevestigd aan het tablet.
Dan maakt hij ook geen contact als je de connector beweegt. Je kan hem heen en weer wiebelen.
Ook steekt hij een halve centimeter uit het tablet.
Ben ik de enige?
[afbeelding]
Misschien iets harder aanduwen? Sommige aansluitingen gaan nogal stroef...
Een video instructie over hoe je de achterkant eraf haalt zou wel handig zijn.Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:00:
Het is echt supereasy. Lastigste is nog de achterkant er netjes af krijgen... Het 'aanpassen' van de antenne mag echt geen naam hebben. Hij zit vast met 1 stukje tape. Dat haal je zo los. Daarna omdraaien en klaar is kees.
Dit geeft ook wel een beeld:
http://www.slatedroid.com...ncrease-wifi-perfonmance/
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=384644
[ Voor 18% gewijzigd door Ravv op 20-06-2012 23:02 ]
Ik krijg het gevoel dat ik nogal veel problemen lees.
Zijn er ook mensen met de 7" die geen problemen hebben?
Inderdaad hielp harder duwen een beetje.
Maar nu steekt hij nog steeds enkele millimeters uit en je kan hem nog steeds bewegen.
De bouwkwaliteit is niet al te best.
Maar nu steekt hij nog steeds enkele millimeters uit en je kan hem nog steeds bewegen.
De bouwkwaliteit is niet al te best.
Anoniem: 245621
Hier niets dan lof over de 9.7" m906! Accu laadt best vlot op en gaat eigenlijk langer mee dan ik had verwacht, terwijl ik de tablet vrij intensief gebruik.
Wifi ontvangst van deze tablet is minder? Als je Wifi router in een andere kamer staat met een flinke muur er tussen, of zelf op een andere etage, kan je dan nog redelijk web browsen?
Het is een tablet met eigenaardigheden en wel super klein en met een mooi schermpje.kaasaanfiets schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:00:
De antenne is een ontwerpfout die gelukkig éénvoudig zelf te doen maar het zou netter zijn geweest als het bij de importeur was gedaan of bij de fabricage van het tablet.
Gelukkig maakt Hyundai nog steeds firmwares voor het tabletje en zijn er andere landen al eerder mee begonnen om verbeteringen aan te brengen.
Mijn ouders hebben een cheape Belkin router en aan de andere kant van dit rijtjeshuisje op de 1e verdieping met beton ertussen is het net aan. Op de ene plek werkt het wel, een meter verderop kan het einde verhaal zijn.
Ik heb de 9,7" gewogen; 576gr was het resultaat. Niet verkeerd.
Ik heb de 9,7" gewogen; 576gr was het resultaat. Niet verkeerd.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Bij de 7" niet. Ik stond op de eerste verdieping recht boven de router maar geen ontvangst en meer dan 10 meter zichtcontact wordt al moeilijk. Na de modificatie in de software en hardware levert al veel op.Database freak schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:15:
Wifi ontvangst van deze tablet is minder? Als je Wifi router in een andere kamer staat met een flinke muur er tussen, of zelf op een andere etage, kan je dan nog redelijk web browsen?
Ik heb sinds vanmiddag ook de 9.7" versie een op het eerste zicht ben ik zeer tevreden. Doet wat ie moet doen. Wifi is goed, ideeën voor geluid. Batterij loopt ook goed, ik denk dat ie nu een uur of 4 echt gebruikt is staat nu op 19% nog.
Ik las af en toe berichten van traag werkend of reagerend, hier geen last van. Ik heb voor Internet Chrome geïnstalleerd, werkt als een speer.
Alleen wel wat aanpassen als je de HTC skin gewoon bent van android 4.0. :-)
Morgen ga ik op zoek naar een hoesje, ik had vraag iets gehad ala ipad. Hiermee bedoel ik dat je hem in verschillende posities kan zetten.
Ik las af en toe berichten van traag werkend of reagerend, hier geen last van. Ik heb voor Internet Chrome geïnstalleerd, werkt als een speer.
Morgen ga ik op zoek naar een hoesje, ik had vraag iets gehad ala ipad. Hiermee bedoel ik dat je hem in verschillende posities kan zetten.
[ Voor 33% gewijzigd door superiscch op 21-06-2012 00:48 ]
de afmetingen zijn nagenoeg gelijk aan die van de ipad-1
hooguit/waarschijnlijk moet je even wat dremelen om de knoppen bereikbaar te krijgen/houden.
Ik zoek nu een ipad-1 koelkast houder, is dit apparaat uitstekend geschikt voor; gerechten serveren
hooguit/waarschijnlijk moet je even wat dremelen om de knoppen bereikbaar te krijgen/houden.
Ik zoek nu een ipad-1 koelkast houder, is dit apparaat uitstekend geschikt voor; gerechten serveren
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Voor de mensen die twijfels hebben bij de 7" WiFi hardware mod.
Als je het zelfvertrouwen hebt en een vaste hand. Dan is het best goed te doen en het resultaat is te merken.
Op de slaapkamer, aan de andere kant van het huis zo'n beetje, Kon ik eerst mijn WiFI netwerk gewoon niet vinden,
Nu wordt hij wel gevonden. Wel toegegeven, de snelheid is echt geen hoogvlieger. Volgens speedtest 300 KB/s... Maar dat is meer dan zat xD
Maar alle "kleine" problemen zijn bij mij de wereld uit nu
WiFi werkt goed en in de market staat alles.
Het is een gewoon tweaker tabletje, als je de moeite doet om hem even te tweaken is hij erg fijn.
Als je het zelfvertrouwen hebt en een vaste hand. Dan is het best goed te doen en het resultaat is te merken.
Op de slaapkamer, aan de andere kant van het huis zo'n beetje, Kon ik eerst mijn WiFI netwerk gewoon niet vinden,
Nu wordt hij wel gevonden. Wel toegegeven, de snelheid is echt geen hoogvlieger. Volgens speedtest 300 KB/s... Maar dat is meer dan zat xD
Vanaf moment 1 was ik er al best tevreden mee.kaasaanfiets schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:00:
Maar alle "kleine" problemen zijn bij mij de wereld uit nu
WiFi werkt goed en in de market staat alles.
Het is een gewoon tweaker tabletje, als je de moeite doet om hem even te tweaken is hij erg fijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Swordlord op 21-06-2012 09:21 ]
Gerechten serveren?franssie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:43:
Zeg ik geen nee tegen. Welke app kan dat?
Hou hem horizontaal en gebruik hem als dienblad/dientab, klaarCaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:29:
Zeg ik geen nee tegen. Welke app kan dat?
Nickname does not reflect reality
Mijn duits is niet al te best, maar ik snap dat flash gedeelte, echter, hoe installeer je die recovery op de tablet?Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:30:
Woei! Het is me net gelukt om de ROM te flashen naar Cynaogenmod 9.
EDIT: dan doel ik meer op de locatie van de installatie bestanden, hoe het moet staat er namelijk wel bij:P
EDIT2: Laat maar, gelukt!
[ Voor 9% gewijzigd door evanraalte op 21-06-2012 10:33 ]
Er is overigens een nieuwe officiële firmware-versie uitgekomen voor de 9.7"-tablet:
http://www.tabletsupport.eu/Cherry/M906_firmware_120621.zip
Handleiding voor installatie is hier te vinden:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=635
Ben wel benieuwd wat er verbeterd is in de nieuwe ROM, dat staat er (nog) niet bij.
Ben wel benieuwd wat er verbeterd is in de nieuwe ROM, dat staat er (nog) niet bij.
Bij mij is die in 1.5 uur leeg en werkt vaak traag en reageert soms niet.. Zou ik hem omruilen of is dit software matig op te lossen?superiscch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:41:
Ik heb sinds vanmiddag ook de 9.7" versie een op het eerste zicht ben ik zeer tevreden. Doet wat ie moet doen. Wifi is goed, ideeën voor geluid. Batterij loopt ook goed, ik denk dat ie nu een uur of 4 echt gebruikt is staat nu op 19% nog.
Anoniem: 245621
Bedankt voor de heads-upacoster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:28:
Er is overigens een nieuwe officiële firmware-versie uitgekomen voor de 9.7"-tablet:
Heb vanavond weer wat te doen...
Ik heb te vroeg gejuicht denk ik. Batterij nu al half uur lader, nog steeds 7%... Bij accu staat op batterij gegevens niet beschikbaar...
Dat wordt retour vrees ik. Ga ik toch de Samsung halen denk ik...
Heb je de batterij eenmaal helemaal opgeladen? En het ligt eraan wat je anderhalf uur lang doet, er zijn applicaties die de accu meer belasten. De batterij zal het naar verloop van tijd beter doen (na 2 keer laden zegt men). Ook zal de indicatie beter werken, deze kan de eerste keren nogal schommelen.supestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Bij mij is die 1.5 uur leeg en werkt vaak traag en reageert soms niet.. Zou ik hem omruilen of is dit software matig op te lossen?
Nieuwe software erop kan geen kwaad, ben je dan nog niet tevreden, kan je hem nog omruilen.
Batterij laden is de eerste keren was trager. Heb je hem uit staan en aan de lader ?superiscch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
Ik heb te vroeg gejuicht denk ik. Batterij nu al half uur lader, nog steeds 7%... Bij accu staat op batterij gegevens niet beschikbaar...
Als je even het aan/uit-knopje indrukt als hij aan de lader ligt, komt er een batterij in beeld en zie je een animatie van een vollopende batterij als de lader is aangesloten. Zie je hier dat hij oplaad?
Gebruik je de bijgeleverde lader of heb je een USB-lader? In dat geval moet je de juiste poort gebruiken (uit mijn hoofd NIET de OTG-poort)
Batterij gegevens bij instellingen is inderdaad niet beschikbaar, heb ik ook.
Afgelopen maandag de 7 inch gehaald als kadoo voor de vrouw.. nadat ik er eerst zelf even naar "gekeken" had ..
Uitpakken: Mooi ingepakt, lekker stevig en alles aanwezig(zelf nog wel 2 gig sd kaartje)
Opladen duurde 1e keer inderdaad eer als 4 uur .. maar mag de pret niet drukken .. beeld is helder en duidelijk (zit nog steeds folie op scherm nu) ingested, draadloos ingesteld.. werken .., alternatieve market er op gegooid .. en rond gewandeld .. op de 1e verdieping en halverwege de 2e nog wifi, op zolder niet meer.. maar daar zal die ook bijna nooit komen
weer ingepakt, en gegeven dinsdag .. word vanaf dat moment redelijk intensief gebruikt en hangt nu voor t eerst weer aan de oplader, geen klachten anders daan dat 1 kanaal van de bijgeleverde "headset" het niet doet .. maar daar kopen we wel een andere voor .. geen uitval, duidelijk schrm, wifi ok dus een mooi ding voor zijn prijs
Ook het hoesje er bij gekocht, en daar zijn de meningen over verdeeld.. ik vind datde tablet zwemt in dat ding, maar vriendin is er blij mee..
side note: jmmer KPN dat ITV online niet werkt ondanks je mooie reclame ....
Uitpakken: Mooi ingepakt, lekker stevig en alles aanwezig(zelf nog wel 2 gig sd kaartje)
Opladen duurde 1e keer inderdaad eer als 4 uur .. maar mag de pret niet drukken .. beeld is helder en duidelijk (zit nog steeds folie op scherm nu) ingested, draadloos ingesteld.. werken .., alternatieve market er op gegooid .. en rond gewandeld .. op de 1e verdieping en halverwege de 2e nog wifi, op zolder niet meer.. maar daar zal die ook bijna nooit komen
weer ingepakt, en gegeven dinsdag .. word vanaf dat moment redelijk intensief gebruikt en hangt nu voor t eerst weer aan de oplader, geen klachten anders daan dat 1 kanaal van de bijgeleverde "headset" het niet doet .. maar daar kopen we wel een andere voor .. geen uitval, duidelijk schrm, wifi ok dus een mooi ding voor zijn prijs
Ook het hoesje er bij gekocht, en daar zijn de meningen over verdeeld.. ik vind datde tablet zwemt in dat ding, maar vriendin is er blij mee..
Zoiets had ik ook, eerste paar uur laadt ie nauwelijks op lijkt het. Wat ik toen gedaan heb is hem echt uitzetten, en dan een hele dag en nacht aan de oplader. Toen had ik hem op 100% en heb hem tot nu toe nog niet weer op hoeven te laden. Denk ik een uurtje of anderhalf gebruikt en de accu was toen gezakt naar ongeveer 90%.superiscch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
Ben van plan om hem helemaal te laten leeglopen en dan weer helemaal vol te laden zodat de accu indicator goed gecalibreerd is...
Edit: heb hem opgeladen met de lader van mijn SGS2 aan de USB port omdat ik las dat het laden met de meegeleverde lader nogal langzaam zou gaan...
[ Voor 8% gewijzigd door The_Big_Easy op 21-06-2012 11:23 ]
Die van ons is weer retour, hij kwam vanaf het begin niet verder dan het cherry logo, ook opladen wou hij niet echt, hij heeft 4 uur gedaan over 5%.
Ik denk trouwens dat hij al gebruikt was, hij was namelijk helemaal leeg, en er zaten vinger afdrukken aan de onderzijde van de beschermende plastic.
Wel jammer want op papier, zag het goed uit, en hoewel ik alleen het boot logo heb gezien, was de indruk van het scherm niet verkeerd.
Ik denk trouwens dat hij al gebruikt was, hij was namelijk helemaal leeg, en er zaten vinger afdrukken aan de onderzijde van de beschermende plastic.
Wel jammer want op papier, zag het goed uit, en hoewel ik alleen het boot logo heb gezien, was de indruk van het scherm niet verkeerd.
Dan heb je wel mazzel gehadhar0 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:56:
Afgelopen maandag de 7 inch gehaald als kadoo voor de vrouw.. nadat ik er eerst zelf even naar "gekeken" had ..
Opladen duurde 1e keer inderdaad eer als 4 uur .. maar mag de pret niet drukken .. beeld is helder en duidelijk (zit nog steeds folie op scherm nu) ingested, draadloos ingesteld.. werken .., alternatieve market er op gegooid .. en rond gewandeld .. op de 1e verdieping en halverwege de 2e nog wifi, op zolder niet meer.. maar daar zal die ook bijna nooit komen![]()
Kun je hier misschien ook even een directe link neerzetten naar dat LiveSuitPack.zip bestand dat je blijkbaar nodig hebt voor het updaten van de ROM. Voor de mensen die nog niet geregistreerd hebben daar.acoster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:28:
En is er ook nog een link naar de huidige ROM-versie? Altijd handig om te hebben als de nieuwe om de een of andere reden niet zou bevallen.
[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-06-2012 11:25 ]
Heb de update net geinstalleerd maar hij lijkt zelfs trager geworden dan ie al was? Ik denk dat ik vanmiddag even terug ga.CaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:24:
[...]
Kun je hier misschien ook even een directe link neerzetten naar dat LiveSuitPack.zip bestand dat je blijkbaar nodig hebt voor het updaten van de ROM. Voor de mensen die nog niet geregistreerd hebben daar.
En is er ook nog een link naar de huidige ROM-versie? Altijd handig om te hebben als de nieuwe om de een of andere reden niet zou bevallen.
Er lid worden kan overigens geen kwaad, staat handige informatie opCaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:24:
[...]
Kun je hier misschien ook even een directe link neerzetten naar dat LiveSuitPack.zip bestand dat je blijkbaar nodig hebt voor het updaten van de ROM. Voor de mensen die nog niet geregistreerd hebben daar.
Maar hier is ie:
http://www.tabletsupport.eu/Cherry/LiveSuitPack.zip
De oude versie hebben ze verwijderd, er is aan de moderators gevraagd om deze weer beschikbaar te zetten indien de nieuwe versie niet bevalt.
Anoniem: 463714
Ik ben op zoek naar hoe ik CM9 op de 9.7 tablet krijg maar vind dit nergens terug.
Kan dit ook via die LiveSuite-software of is dit niet aangeraden?
En welke versie gebruik ik dan voor den 9.7 want daar is geen standaardversie van die door CM aangeboden wordt.
Bedankt voor de hulp alvast
Kan dit ook via die LiveSuite-software of is dit niet aangeraden?
En welke versie gebruik ik dan voor den 9.7 want daar is geen standaardversie van die door CM aangeboden wordt.
Bedankt voor de hulp alvast
Scherm is helemaal niet verkeerd, zeker niet voor de prijs. En áls je een goede te pakken hebt dan heb je wat leuks. Maar ik denk dat vooral de quality control van deze apparaten te wensen over laat. Verschillende mensen hebben verschillende problemen.Sneezydevil schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:13:
Die van ons is weer retour, hij kwam vanaf het begin niet verder dan het cherry logo, ook opladen wou hij niet echt, hij heeft 4 uur gedaan over 5%.
Zodra ik tijd heb dan ga ik eens een uitgebreide review maken inc foto's
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 21-06-2012 11:31 ]
Ecodan warmtepomp
Had iemand die oude versie al gedownload en kan die dan even op een fileshare site gezet worden?acoster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:28:
[...]
Er lid worden kan overigens geen kwaad, staat handige informatie op![]()
Maar hier is ie:
http://www.tabletsupport.eu/Cherry/LiveSuitPack.zip
De oude versie hebben ze verwijderd, er is aan de moderators gevraagd om deze weer beschikbaar te zetten indien de nieuwe versie niet bevalt.
Mede in verband met nieuwe ROM (backup maken van apps zodat je niet alles weer opnieuw hoeft te installeren maar de backup kunt restoren).
Een paar 'must have' apps voor geroote devices (zoals de Cherry gelukkig direct uit de doos is):
Google Play: LBE Privacy Guard
Google Play: AdAway of
Google Play: AdFree Android
Google Play: MyBackup Root of
Google Play: Titanium Backup ★ root
Als je je klok op de seconde gelijk wilt kunnen zetten (wat zonder root blijkbaar niet kan)
Google Play: ClockSync
Dat het de eerste keren trager oplaadt begrijp ik, maar ik heb volgende voor:
Bij opstaan was de tablet nog 7%, ik zeg ideaal om op te laden. Alles uit van WIFI etc, via USB het stopcontact in en aan de kant leggen. Na 15min nog steeds 7%, idem na 30 en 45min... Ik denk: misschien eens de gewone lader gebruiken, na 45min met de lader nog steeds 7%.
Ik trek de lader uit en dan maakt de tablet lawaai met de melding nog 5% acculading! en hij schakelt uit. Dat is niet echt normaal volgens mij
Ook bij Accu in de instellingen is iets raar, daar staat "Accugegevens niet beschikbaar".
Bij opstaan was de tablet nog 7%, ik zeg ideaal om op te laden. Alles uit van WIFI etc, via USB het stopcontact in en aan de kant leggen. Na 15min nog steeds 7%, idem na 30 en 45min... Ik denk: misschien eens de gewone lader gebruiken, na 45min met de lader nog steeds 7%.
Ik trek de lader uit en dan maakt de tablet lawaai met de melding nog 5% acculading! en hij schakelt uit. Dat is niet echt normaal volgens mij
In welke USB-poort heb je de oplader zitten ? Hij laat op via 1 van de 2 poorten (niet de OTG-poort !)
En wat doet hij met de bijgeleverd oplader?
Als je de tablet uit zet en aan de oplader hangt, komt er kortstondig een batterij in beeld die aangeeft dat hij oplaad? Tijdens het opladen kan je kortstondig de aan/uit knop indrukken en dan verschijnt de batterij weer in beeld, ten teken dat hij op laad.
En wat doet hij met de bijgeleverd oplader?
Als je de tablet uit zet en aan de oplader hangt, komt er kortstondig een batterij in beeld die aangeeft dat hij oplaad? Tijdens het opladen kan je kortstondig de aan/uit knop indrukken en dan verschijnt de batterij weer in beeld, ten teken dat hij op laad.
Meen gelezen te hebben dat ie niet echt oplaad als je hem gebruikt/in standby hebt terwijl ie aan de lader hangt. Nogal brak natuurlijk, mogelijk dat dat met die nieuwe ROM verholpen is? Anyway, probeer eens op te laden met een micro USB lader met de tablet echt uit en laad hem dan eens een dag op. Dat heb ik gedaan en lijkt goed te zijn...superiscch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:31:
Dat het de eerste keren trager oplaadt begrijp ik, maar ik heb volgende voor:
Ik trek de lader uit en dan maakt de tablet lawaai met de melding nog 5% acculading! en hij schakelt uit. Dat is niet echt normaal volgens mijOok bij Accu in de instellingen is iets raar, daar staat "Accugegevens niet beschikbaar".
Welke van de twee is beter?CaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:30:
[...]
Had iemand die oude versie al gedownload en kan die dan even op een fileshare site gezet worden?
Mede in verband met nieuwe ROM (backup maken van apps zodat je niet alles weer opnieuw hoeft te installeren maar de backup kunt restoren).
Een paar 'must have' apps voor geroote devices (zoals de Cherry gelukkig direct uit de doos is):
Google Play: LBE Privacy Guard
Google Play: AdAway of
Google Play: AdFree Android
Google Play: MyBackup Root of
Google Play: Titanium Backup ★ root
Als je je klok op de seconde gelijk wilt kunnen zetten (wat zonder root blijkbaar niet kan)
Google Play: ClockSync
AdAway of AdFree
MyBackup Root of Titanium Backup
Afgaand op de waardering maakt het niet veel uit. Ikzelf gebruik AdFree omdat die andere toen ik er voor het eerst naar zocht nog niet bestond geloof ik. En ik gebruik MyBackupRoot maar Titanium heeft ook een goede reputatie.
MyBackup is meer een rechttoe rechtaan Backup app waar Titanium nog veel meer kan. Die is dan ook drie keer zo groot.
MyBackup is meer een rechttoe rechtaan Backup app waar Titanium nog veel meer kan. Die is dan ook drie keer zo groot.
[ Voor 21% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-06-2012 11:50 ]
Hij zit in de juiste USB want er komt op dat hij aan het opladen is...acoster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:35:
In welke USB-poort heb je de oplader zitten ? Hij laat op via 1 van de 2 poorten (niet de OTG-poort !)
na 45min met de lader nog steeds 7%.En wat doet hij met de bijgeleverd oplader?
Hij heeft het teken van de batterij weer, maar enkel de onderste mm zijn en blijven groen. Ik heb het nog een kans gegeven en na 30min stond er ipv 7% (Opladen) nu 6%(Opladen).ls je de tablet uit zet en aan de oplader hangt, komt er kortstondig een batterij in beeld die aangeeft dat hij oplaad? Tijdens het opladen kan je kortstondig de aan/uit knop indrukken en dan verschijnt de batterij weer in beeld, ten teken dat hij op laad.
Game over dus
Iemand die update al gedaan..lukt hier niet.
Ja doe alles zoals het er staat , maar helaas.
10 to 15 maal de back toets drukken , zit bovenaan rechts.
Usb kabel erin op de powerknop drukken en dan start het apparaat op en verder niks....
Usb kabel erin op de powerknop drukken en dan start het apparaat op en verder niks....
[ Voor 62% gewijzigd door Theodor op 21-06-2012 12:23 ]
Je moet eerst usb in pc; dan back toets ingedrukt houden; usb in tablet; dan paar power button drukken (bij mij na 2x drukken al) en dan werkt het.Theodor schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:20:
Ja doe alles zoals het er staat , maar helaas.
Skype werkte gister prima bij mij maar met het tablet van m'n pa krijgen we allebei heel irritant gepiep als we met elkaar skypen
Alsof er feedback op zit...alleen waren we beide in een andere ruimte

Ecodan warmtepomp
Dan heb jij geluk bij mij gaat hij alleen maar opladensupestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:32:
[...]
Je moet eerst usb in pc; dan back toets ingedrukt houden; usb in tablet; dan paar power button drukken (bij mij na 2x drukken al) en dan werkt het.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lsi95yNf_jI]
Ik heb ff een filmpje van mijn tablet gemaakt. Hier kan je zien dat ie soms wel soepel draait maar vaak ook niet. (1.40 bij het openen van Play Store en bij 2.10 openen van Twitter loopt continue vast)
Hebben jullie dit ook en loop ik te zeuren of moet ik echt even terug naar de winkel?
Ik heb ff een filmpje van mijn tablet gemaakt. Hier kan je zien dat ie soms wel soepel draait maar vaak ook niet. (1.40 bij het openen van Play Store en bij 2.10 openen van Twitter loopt continue vast)
Hebben jullie dit ook en loop ik te zeuren of moet ik echt even terug naar de winkel?
mijn youtube is brak dus ik kan alleen de eerste halve minuut zien en dat zier er normaal uit. Bij grotere apps start ie wel traag op, lijkt wel of het interne geheugen bijzonder traag is.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Soms freezed de tablet wel eens even kort bij mij. Maar goed, voor 149e de soepelheid van een 350e tablet verwachten vind ik niet realistischsupestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[video]
Ecodan warmtepomp
is er een fix voor de wifi-problemen van de 9.7" versie?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik heb vaak met browsen dat ie af en toe vastzit, dan krijg je al snel zo een schermpje van wachten of geforceerd sluiten, maar als je op wachten drukt loopt het meestal weer verder. Lijkt alsof de tablet hier en daar nog bijzonder ongeoptimaliseerd is, ik denk dat we het moeten hebben van de custom rom scene.supestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[video]
Het grootste verschil met A-merken is niet zozeer de hardware maar de software tegenwoordig.
En hier zitten gewoon minder mensen met minder tijd met minder kennis op.
Custom ROM? Ik zag 4.0.4 staan en die van mij kwam met 4.0.3 uit de doos. Over een custom ROM kunnen we weinig zeggen. Daarvoor moet je bij de maker van die ROM zijn.supestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[video]
Of is het de nieuwe versie van vandaag? Dan moet je vertellen of je de format of die andere update hebt gedaan en of je de apps opnieuw hebt geïnstalleerd of dat je een back-up hebt teruggezet.
Ik krijg de driver voor het updaten ook niet geïnstalleerd. De computer ziet de tablet wel maar meldt dan dattie de drivers niet kan vinden. Ik krijg niet de kans om zelf een locatie op te geven. Als ik dan in apparaatbeheer via bijwerken naar de gedownloade drivers ga dan herkent ie die niet. Rechtsklikken op het .inf bestand en installeren kiezen geeft ook een foutmelding dat die manier van installeren niet ondersteund wordt (W7).
[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-06-2012 13:36 ]
Is geen custom rom maar laatste officiele rom van cherry die vandaag is uitgekomen.Custom ROM? Ik zag 4.0.4 staan en die van mij kwam met 4.0.3 uit de doos. Over een custom ROM kunnen we weinig zeggen. Daarvoor moet je bij de maker van die ROM zijn.
Of is het de nieuwe versie van vandaag? Dan moet je vertellen of je de format of die andere update hebt gedaan en of je de apps opnieuw hebt geïnstalleerd of dat je een back-up hebt teruggezet.
Ik krijg de driver voor het updaten ook niet geïnstalleerd. De computer ziet de tablet wel maar meldt dan dattie de drivers niet kan vinden. Ik krijg niet de kans om zelf een locatie op te geven. Als ik dan in apparaatbeheer via bijwerken naar de gedownloade drivers ga dan herkent ie die niet. Rechtsklikken op het .inf bestand en installeren kiezen geeft ook een foutmelding dat die manier van installeren niet ondersteund wordt (W7).
Die optie had ik al toegevoegd aan mijn vorige bijdrage.
Ik heb de upgrade optie gedaan (dus zonder format) alles apps en instellingen blijven hetzelfde.CaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:47:
Die optie had ik al toegevoegd aan mijn vorige bijdrage.
Ik zie net je eerdere meldingen... vraag van mij was niet relevant meersupestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:49:
[...]
Ik heb de upgrade optie gedaan (dus zonder format) alles apps en instellingen blijven hetzelfde.
[ Voor 25% gewijzigd door acoster op 21-06-2012 13:53 ]
De format variant wordt aanbevolen. Wellicht juist om die reden. Had jij de oude versie 4.0.3 al gedownload? Ik wil nl. altijd liefst de mogelijkheid hebben om terug te gaan als de upgrade niet blijkt te bevallen.
Dom dat ze die versie gelijk van de site verwijderd hebben.
Veranderingen:acoster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:51:
[...]
Ik begrijp hieruit dat jij de upgrade hebt gedaan en het blijkbaar ook een nieuwere android-versie is ?
Enige verbeteringen of veranderingen zichtbaar?
- volume (touch) knoppen in notificatiebalk (onderaan)
- lockscreen slide to camera is er niet meer
- lockscreen is nu slide to unlock of een van de 3 laatst gebruikte apss
- batterij gaat zoals het nu lijkt langer mee (ruim 2 uur op accu en 53%)
- Android versie is van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan
heb de oude versie ook niet. ga zo ff kijken of ik cm9 erop krijg. gisteren al wel gelukt om cwm erop te zetten dus denk niet dat het heel moeilijk zal zijn.CaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:53:
De format variant wordt aanbevolen. Wellicht juist om die reden. Had jij de oude versie 4.0.3 al gedownload? Ik wil nl. altijd liefst de mogelijkheid hebben om terug te gaan als de upgrade niet blijkt te bevallen.
[ Voor 32% gewijzigd door supestw op 21-06-2012 13:57 ]
Anoniem: 463714
Hoe pak je het dan aan om die CyanogenMod erop te zetten? welke versie gebruik je en hoe ga je te werk?JT schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:28:
[...]
Soms freezed de tablet wel eens even kort bij mij. Maar goed, voor 149e de soepelheid van een 350e tablet verwachten vind ik niet realistischEens kijken voor CyanogenMod 9, zal wel een hoop schelen.
Is dat ook via die LiveSuit of is er een andere manier?
Thx
Is dat overigens pas opgetreden na de update of was dat met de 4.0.3 versie ook al? Dat maakt natuurlijk veel uit.supestw schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[video]
[ Voor 10% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-06-2012 14:03 ]
was ook al voor updateCaptJackSparrow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:02:
[...]
Is dat overigens pas opgetreden na de update of was dat met de 4.0.3 versie ook al? Dat maakt natuurlijk veel uit.
Misschien interessant voor mensen die net iets meer battery life willen halen uit hun tablet.
Standaard doet de firmware van de 7"versie niet aan cpu throtteling maar blijft constant op 1GHz, Weet niet of dit voor de 9,7" ook is.
Middels deze app: AnTuTu CPU Master (Free)
Heb ik nou de CPU profile op on-demand gezet, hij throttled netjes terug tot een 200Mhz avarage bij screen off & idle en alle tussen liggende states tot 1Ghz als het nodig is.
Ik merk niks dat hij trager is geworden door de throtteling, dus afwachten of het echt battery life spaard is het wel nog. Maar ik vond het wel al een suggestie.
Standaard doet de firmware van de 7"versie niet aan cpu throtteling maar blijft constant op 1GHz, Weet niet of dit voor de 9,7" ook is.
Heb ik nou de CPU profile op on-demand gezet, hij throttled netjes terug tot een 200Mhz avarage bij screen off & idle en alle tussen liggende states tot 1Ghz als het nodig is.
Ik merk niks dat hij trager is geworden door de throtteling, dus afwachten of het echt battery life spaard is het wel nog. Maar ik vond het wel al een suggestie.
[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 21-06-2012 14:18 ]
Heeft iemand al met succes CWM en een custom ROM erop weten te krijgen? Wil diegene dan even uitleggen wat hij precies gedaan heeft?
Dan kan ik dat in de TS verwerken, is het wat overzichterlijker voor mensen om informatie te vinden over het rooten.
Dan kan ik dat in de TS verwerken, is het wat overzichterlijker voor mensen om informatie te vinden over het rooten.
[ Voor 6% gewijzigd door KleineJoop op 21-06-2012 14:15 ]
Swordlord schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:08:
Misschien interessant voor mensen die net iets meer battery life willen halen uit hun tablet.
Heb ik nou de CPU profile op on-demand gezet, hij throttled netjes terug tot een 60 MHz bij screen off en alle tussen liggende states tot 1Ghz als het nodig is.
Gelijk geinstalleerd. Hij bleef inderdaad op 1Ghz staan!
Hier wel merkbaar trager, dus ga even kijken of interactive beter werkt. Die gebruikte ik ook vaak op mijn telefoon.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Middels Google Play: Android System Info
Kun je kijken tot hoe ver bij jouw de CPU terug klokt. Je kan eventueel het idle punt wat hoger zetten dan.
Kun je kijken tot hoe ver bij jouw de CPU terug klokt. Je kan eventueel het idle punt wat hoger zetten dan.
Pas op met overklokken. De Allwinner vindt dat niet leuk.
Bij mij liep alles direct vast.
Bij mij liep alles direct vast.
De dame in het Kruidvat zag me komen en zei: nog één... Ik was dus niet de eerste. Ze hadden trouwens al een mail gekregen van cherry dat er problemen zijn met de wifi en de batterij. Geld terug gekregen.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Over de 9,7 Tablet:
Ik heb de tablet wel niet meer, maar had wel al een rom van de site gedownload, omdat ik CM9 wou proberen.
Die versie is van 12-4, welke versie staat er vanuit de fabriek op de tablad?
Ik heb de tablet wel niet meer, maar had wel al een rom van de site gedownload, omdat ik CM9 wou proberen.
Ah... OK. Dan is dat dus geen reden om de update niet uit te voeren.
Kun je even kijken of toevallig men nu wel een kalibratiemogelijkheid heeft toegevoegd voor de accelerometer in Settings>Display?
En niemand die de 4.0.3 versie al had gedownload en even kan delen?
Ah! Mooi! Zou je die a.u.b. even ergens op een filesharesite kunnen gooien voor ons?Sneezydevil schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:31:
Over de 9,7 Tablet:
Die van 12 april staat er uit de doos op.
[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-06-2012 14:36 ]
Zijn er mensen die ook met de Qware Pro 3 (512mb) 7" variant hebben gespeeld en kunnen die mij vertellen of deze tablet net zo, langzamer of sneller is?
Het scherm vind ik er wel mooier uit zien (op foto's en filmpjes). Maar ik wil weten hoe de performance is, en of er verschil zit in beide.
Het scherm vind ik er wel mooier uit zien (op foto's en filmpjes). Maar ik wil weten hoe de performance is, en of er verschil zit in beide.
Euhm.. waar valt onze cherry 9.7 onder dan?Supported tablets
* Mediacom 907c, Momo11 Bird, JXD S9000, Eken A90 (first revision) and clones need 907c_compatibility_X.X.X.zip.
* Visture V3 and clones need visturev3_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* Mediacom 910i, Teclast A10t and clones need 910i_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* ICOO D90W and clones need d90w_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* CEMA10N7 "unknown" device needs cema10n7_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* Bmorn V99 needs v99_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Mediacom 711i, Momo9 and clones need 711i_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Protab2XXL needs protab2xxl_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Sanei N83 needs n83_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip (note: internal bt doesnt work and will never work)
* Hyundai A7HD needs a7hd_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* MOMO9 needs momo9_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Sanei N90 needs n90_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip (note: internal bt doesnt work and will never work, legacy support)
Legacy support: tablets that won't fully work with new kernels and are stuck with allwinner's, you can't download 3.0.31 kernels and any kernel related feature will be added
Gewoon naar 144Mhz wat ik had ingesteld.Swordlord schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:21:
Middels Google Play: Android System Info
Ik heb al ervaring met al die profielen en vind op al mijn apparaten on demand zelf niet zo prettig werken. Interactive (mogelijk iets meer stroomverbruik, maar nog altijd minder dan niks) werkt soepeler. Maar het apparaatje is voor mijn moeder, die enkel emailen, FB-en e-books wilt gaan lezen, dus wellicht gaat hij straks gewoon wel op on demand.
Ik heb beide tablets. Met internetten heb ik het idee dat het redelijk aan elkaar gewaagd is. Spelletjes nog niet geprobeerd. Feit is wel dat de Pro-Line een hogere resolutie heeft, wat wellicht wat zwaarder is voor de cpu.kaasaanfiets schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:39:
Zijn er mensen die ook met de Qware Pro 3 (512mb) 7" variant hebben gespeeld en kunnen die mij vertellen of deze tablet net zo, langzamer of sneller is?
Ik had al een quadrant benchmark gedraaid op de Pro-Line. Ik zal er nu 1 aanzetten op de Pro3 ...
[ Voor 33% gewijzigd door Smarron op 21-06-2012 14:44 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
De momo?low_n_slow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:40:
[...]
Euhm.. waar valt onze cherry 9.7 onder dan?