Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-05 14:32
TheBommer schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:40:
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet snel opladen?
De Pro-line was helemaal leeg toen ik hem aansloot op het stroomnet, en nu een half uur later heeft hij nog maar 1 procent bijgeladen. Dat lijkt me niet normale snelheid van opladen....
Zoals ik hierboven al zei:
"De eerste keren duurt het opladen wat langer, daarna gaat het wel wat sneller. Aan te raden om hem eerst helemaal op te laden en dan ook een keer helemaal ontladen. Dan werkt de batterij-indicatie ook beter.
Je kan ook opladen via de USB-port (Niet de OTG dacht ik, maar de andere)."

Laat hem rustig even aan de lader.... eerste keren duurt het wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Mijn 9.7 tablet is nog niet helemaal opgeladen maar zoals hierboven ook al werd gemeld, is de bijgeleverde USB kabel best langzaam met opladen. Ik heb dan ook mijn XBOX 360 headset oplader gebruikt. Ook Micro USB. Het gaat een stuk sneller, maar hij is nog wel aan het laden. Ik heb hem overigens ook uitgezet, zodat het apparaat de eerst keer helemaal kan laden. M'n handen jeuken wel, ik wil er mee aan de slag. Ik ben een leek op het gebied van Android rooting e.d. Een iPhone kan ik gemakkelijk tweaken (lijkt me ook makkelijker), dus het wordt even uitvogelen hoe ik alle apps en tweaks erop ga krijgen die ik er wil op wil hebben. Daarbij heb ik ook nog geen idee van de voordelen van het rooten etc, dus ik ga maar alvast wat forums doorspitten.

Edit: Even een paar foto's. Eerste keer Public sharing met Dropbox, maar het ziet er naar uit dat het werkt. Gemaakt met een iPhone 4 dus verwacht geen topkwaliteit, maar iets is beter dan niets hè.

https://www.dropbox.com/sh/zacay54v9iewqwn/WXevW_jE7m

[ Voor 14% gewijzigd door Royeboi op 19-06-2012 16:47 . Reden: Foto's Dropbox toegevoegd ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Welke software-versie staat er op de nieuw uitgeleverde 9.7" tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
acoster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:50:
Welke software-versie staat er op de nieuw uitgeleverde 9.7" tablets?
4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik ben nog geen spel tegengekomen dat op de Flyer niet lekker loopt. Zie overigens Flyer topic. Het HTC Flyer Tablet topic - deel 1

De 9.7 is al pre-geroot uit de doos. Had ik al eerder gemeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Bedoelde welke firmware-versie..

Dit is te vinden onder Instellingen -> Over Tablet -> Onder Build-nummer en daar de laatste 8 nummers van is genoeg voor mij.

[ Voor 66% gewijzigd door acoster op 19-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
TheBommer schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:40:
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet snel opladen?
De Pro-line was helemaal leeg toen ik hem aansloot op het stroomnet, en nu een half uur later heeft hij nog maar 1 procent bijgeladen. Dat lijkt me niet normale snelheid van opladen....
Die van mij heeft 7 uur opgeladen voor hij vol was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:52:
Ik ben nog geen spel tegengekomen dat op de Flyer niet lekker loopt. Zie overigens Flyer topic. Het HTC Flyer Tablet topic - deel 1

De 9.7 is al pre-geroot uit de doos. Had ik al eerder gemeld. :)
Ja precies, maar wat je er vervolgens mee kunt, dat moet ik nog even uitzoeken. Ben benieuwd of filmpjes een beetje vloeiend afspelen. Leuk voor de regenachtige dagen tijdens m'n aankomende vakantie.

Ik erger me overigens wel dood aan de slechte handleiding. Ik heb dan ook niet het gevoel dat er echt met zorg naar gekeken is, volgens mij staan er lukraak maar wat do's en dont's in. Zo wordt er bijvoorbeeld geadviseerd om de batterij op te laden als deze echt bijna leeg is, staan er termen in als ''geen DC opladen'' en zo kom ik nog wel meer verwarrende stukken tegen. Zie mijn Dropbox folder, de laatste afbeelding voor een stukje uit de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Slecht advies over ver ontladen van Li-Ion. Die kun je juist beter frequent opladen en hooggeladen houden. Als je de gelegenheid hebt om hem aan de oplader te hangen moet je dat gewoon doen. Dan is ie ook altijd het hoogst geladen (of vol) als je hem wilt gebruiken/het huis verlaat.

Wikipedia: Lithium-ion battery

Als iemand een handleiding in PDF formaat weet te vinden hou ik me ook aanbevolen.

Deze widget: Google Play: Battery Widget meldt trouwens dat de gebruikte chemie van de accu Li-Fe zou zijn. Wikipedia: Lithium-ion battery

Volume-UP ingedrukt houden bij aanzetten doet recovery verschijnen maar welke toetsen je daar dan verder moet gebruiken is me nog niet duidelijk want een enkele Vol-Down geloof ik leek te activeren i.p.v. door de menuopties te lopen.

Weet iemand hoe het precies werkt in recovery mode?

[ Voor 37% gewijzigd door CaptJackSparrow op 19-06-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225481

Anoniem: 463522 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:26:
[...]

bedankt dat je het zegt , ik ga laatste kwartiertje bellen en kijken wat ze te zeggen hebben
Ik had net de TNT man aan de deur voor een ander pakket en bij hun ligt het systeem eruit al de gehele dag en hij werkte met een lijst i.p.v. de normale handterminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
In de handleiding staat overigens dat er een oplaadbare polymeer batterij in zit, geen Li-Ion. Als ik onderstaande bron lees, is dat een ander soort batterij?

http://www.replacedirect....hium-polymeer-batterijen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Royeboi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:21:
In de handleiding staat overigens dat er een oplaadbare polymeer batterij in zit, geen Li-Ion. Als ik onderstaande bron lees, is dat een ander soort batterij?

http://www.replacedirect....hium-polymeer-batterijen/
lithium ion polymir, wordt steeds vaker gebruikt in mobieltejs e.d.
Het word bijvoorbeeld al veel in de rc wereld gebruikt. Deze batterijen zijn alleen wel veel gevoeliger voor overladen/onderladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
kleine joop schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:26:
[...]

lithium ion polymir, wordt steeds vaker gebruikt in mobieltejs e.d.
Het word bijvoorbeeld al veel in de rc wereld gebruikt. Deze batterijen zijn alleen wel veel gevoeliger voor overladen/onderladen.
Dan moeten we dus weldegelijk oppassen dat je hem niet dagen lang aan de lader legt? Nogmaals, de handleiding brengt meer verwarring dan dat het wat opheldert.

Ook heb ik geen idee wat voor soort flashkaartjes de tablet kan lezen (9.7). Gewoon SDHC, maar bijvoorbeeld ook nog een 32gb kaartje? Iets te duur om even 'zo' te testen namelijk, als iemand hier al ervaring mee heeft, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:01
Royeboi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:33:
[...]

Dan moeten we dus weldegelijk oppassen dat je hem niet dagen lang aan de lader legt? Nogmaals, de handleiding brengt meer verwarring dan dat het wat opheldert.

Ook heb ik geen idee wat voor soort flashkaartjes de tablet kan lezen (9.7). Gewoon SDHC, maar bijvoorbeeld ook nog een 32gb kaartje? Iets te duur om even 'zo' te testen namelijk, als iemand hier al ervaring mee heeft, graag.
SDHC = 4-32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@ thebommer: In de handleiding staat dat de eerste 2 keer opladen wel 4 uur kan duren. Daarna moet hij binnen 2 uur vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aan die handleiding die erbij zit kun je maar beter niet al te veel waarde hechten. De laatste pagina met specificaties al gelezen?

Waar is mijn (16GB?) geheugenkaart TF128M-16 G? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:00:
Aan die handleiding die erbij zit kun je maar beter niet al te veel waarde hechten. De laatste pagina met specificaties al gelezen?

Waar is mijn (16GB?) geheugenkaart TF128M-16 G? :p
Inderdaad, voor degene die hem nog niet hebben aangeschaft; ter plekke openmaken die doos, en afdingen omdat er geen TF128M-16 G kaart bij zit! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heeft iemand trouwens al CPU overclocking apps geprobeerd? Daarvoor is het ook weer fijn dat ie al geroot uit de doos komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Iemand van jullie ook problemen met usb debugging? Ik probeer CWM te installeren met een 1 click batch file. Telkens zegt ie dat er geen device gevonden wordt.. Ik heb sdk en drivers allemaal geinstalleerd. Ook USB - foutopsporing staat aangevinkt maar niet vermeld in notificatie balk als ik usb aansluit. Mijn Galaxy Nexus wordt wel herkent... Ligt het aan mijn tablet of is er iets anders? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ice age village doet het niet op de 9,7 inch :( , iemand misschien een idee dat ik die wel aan de praat krijg?

[ Voor 41% gewijzigd door Ernemmer op 19-06-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
Ik heb de 7 inch aangeschaft en ik ben er erg over te spreken! Echter kan ik niet duidelijk vinden hoe ik de tablet moet rooten... Is het iemand al wel gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 20:31
Anoniem: 95359 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:18:
[...]

Volgens mij is de klantenservice tot 1700 bereikbaar!
Ik was zondag een van de eersten die bestelde (namelijk om 2 minuten na middernacht ;) ) en ik had wel de bevestingsmail van de bestelling ontvangen maar de hele maandag geen verzendingsmail gezien. Dus vandaag even gebeld met de klantenservice en die zei: Iedereen die op zondag, en tot en met maandagmiddag heeft besteld krijgt in de komende dagen de tablet thuis. Gaat niet op chronologische volgorde!
Wie later heeft besteld gaat in backorder voor (hopelijk) vier weken.
En of het door mijn telefoontje kwam weet ik niet maar een uur later kwam de mail voor verzending met een track&trace nummer.
Dus heb nog even geduld...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

evanraalte schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:44:
Ik heb de 7 inch aangeschaft en ik ben er erg over te spreken! Echter kan ik niet duidelijk vinden hoe ik de tablet moet rooten... Is het iemand al wel gelukt ?
kijk eens 3 berichten boven je? Daaruit kun je halen dat hij al geroot is op het moment dat je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Ik kan em niet overclocken, betekend dat ie niet geroot is toch? Verder heb ik ook geen superuser app dus ik denk et niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
supestw schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:19:
Iemand van jullie ook problemen met usb debugging? Ik probeer CWM te installeren met een 1 click batch file. Telkens zegt ie dat er geen device gevonden wordt.. Ik heb sdk en drivers allemaal geinstalleerd. Ook USB - foutopsporing staat aangevinkt maar niet vermeld in notificatie balk als ik usb aansluit. Mijn Galaxy Nexus wordt wel herkent... Ligt het aan mijn tablet of is er iets anders? Iemand een idee?
Ik had een brak usb kabeltje erbij geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457450

Hoe is het bereik van de Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
ook ik heb 2 maal de 7 inch variant via internet besteld en had ze vandaag in huis..

beide kwamen met play store aan boord, echter kan ik zoooooooo weinig apps downloaden
geen coin dozer, geen facebook geen where is my water en nog vele andere apps niet..

iemand al een manier gevonden om in iedergeval een iets beter werkende market te krijgen,
op mijn chinese andere tablet heb ik ook niet volledige market, maar kan ik bovenstaande apps met gemak downloaden..

Hier kun je mooi zien hoe mooi een ips is qua kleur weergave:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1zw116d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2cqjpmu.jpg
kruidvat heeft dus mooier design en is dunner dan de 60 euro tablet.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2192eqc.jpg
en zo kun je zien slecht het scherm eigenlijk qua kleurweergave van de mijn 60 euro chinese tablet is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:09

itarix

404 soul not found

Hoe kregen jullie hem binnen? Ik had hem via de post besteld alleen de doos van de tablet zelf was niet verzegeld waardoor ik zo de bovenkant van de doos eraf kon tillen.

Daarnaast leek die al aan te staan, tenminste toen ik op de aanknop drukte kwam gelijk het lock screen met een batterij lading van 10%.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 15:16

StrongArmLance

Endless flow

Apps downloaden kan via sites als 4shared.com (gewoon op je tablet) maar ook via je pc met torrentz, google etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Die van mij stond al 8 dagen aan, kon ik bij de accuapp zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

De 9.7 speelt angrybirds space prima af, dat lukt mijn vorige Viewsonic 7 niet echt goed dus happy :+
Sowieso toch erg leuk ding nu ik er mee aan het spelen ben, niet zo snappy als de ipad2 van mijn vriendin maar elke euro tot nu toe waard!

En die van mij stond ook aan denk ik maar 96% vol ... maf eigenlijk wel.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 19-06-2012 19:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245621

Ook ik zit inmiddels op de bank met de 9.7" op schoot en een bakkie koffie in de hand :-)
Even Opera er op geknald en huppetee, op naar tweakers.
Mijn tablet kwam volledig opgeladen, maar draaiend (!) in een niet-verzegelde doos...
Ik heb het idee dat 'ze' een eigen quality control doen, waarbij de tablet wordt opgeladen alvorens hij verzonden wordt. Wellicht scheelt ze dat aanzienlijk in het aantal RMA aanvragen?

Hoe dan ook, voorlopig ben ik dik tevreden en kan ik gelijk aan de slag.

Wel is er iets vreemds met de bijgeleverde USB kabeltjes. Aan mijn laptop krijg ik alleen het laadsymbool en geen usb inschakelen en een stick aan de usb verloop blijft onzichtbaar. Hier nog even wat proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Ook 1 van de 2 tablets van mij kwam aan aan ( he wat klinkt dat naar :P)

die kon ik gelijk van het lock scherm halen.

die apps via 4shared enzo snap ik, echter zie ik apps die legaal te downloaden zijn toch liever uit de normale playstore..

Kwam bij jullie de playstore wel preinstalled ook? en kunnen jullie wel apps als coindozer,facebook etc downloaden uit de playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
coindozer doet t gewoon hier op een 9,7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
het gaat me meer even om de 7 inch tablets..

toch bedankt voor je reactie!|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

daarom denk ik dat het handig is als men post op welke versie (7 of 9) een post betrekking heeft?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ernemmer schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:46:
@ thebommer: In de handleiding staat dat de eerste 2 keer opladen wel 4 uur kan duren. Daarna moet hij binnen 2 uur vol zijn.
Eerder 2,5 uur, met een accu van 6300mah en een lader van 2500ma ;)

Die van mij stond volgens mij ook aan, accu bijna leeg. Ongeveer 2,5 uur opgeladen tot 96%.
Als je een goedkope/normale laptop gewend bent redelijk tot vrij goed, als je een premium laptop gewend bent redelijk.
Anoniem: 245621 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:33:
Ook ik zit inmiddels op de bank met de 9.7" op schoot en een bakkie koffie in de hand :-)
Even Opera er op geknald en huppetee, op naar tweakers.
Op de foon heb ik ook altijd Opera gehad maar kwam nu Dolphin HD tegen, werkt imho super op de tablet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of topic splitsen in twee aparte. Een voor de 7" en een voor de 9,7".

Ik gebruik voor mijn HTC Flyer o.a. dit hoesje voor thuis dat alleen de achterkant beschermt en zoek iets soortgelijks voor deze 9,7" Cherry M-906 (of PC906 zoals in de 'About tablet' staat).

Ook nog een gewone hoes die ook het scherm beschermt.

Hebben mensen al geschikte hoezen gevonden? En onder welke merk- en modelnamen worden bouw-identieke tablets verkocht zodat je die namen ook bij het zoeken kunt gebruiken? Iemand daar al wat meer zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
acoster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:52:
Bedoelde welke firmware-versie..

Dit is te vinden onder Instellingen -> Over Tablet -> Onder Build-nummer en daar de laatste 8 nummers van is genoeg voor mij.
20120414.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07:
Of topic splitsen in twee aparte. Een voor de 7"en een voor de 9,7".

Ik gebruik voor mijn HTC Flyer o.a. dit hoesje voor thuis dat alleen de achterkant beschermt en zoek iets soortgelijks voor deze 9,7" Cherry M-906 (of PC906 zoals in de 'About tablet' staat).

Hebben mensen al geschikte hoezen gevonden? En onder welke merk- en modelnamen worden bouw-identieke tablets verkocht zodat je die namen ook bij het zoeken kunt gebruiken? Iemand daar al wat meer zicht op?
Ik heb al een aantal hoesjes gescoord op eBay:

http://www.ebay.nl/itm/28...1497.l2649#ht_6836wt_1163

http://www.ebay.nl/itm/22...1497.l2649#ht_2788wt_1396

Ik zie wel of het wat is. Volgens de specs zou het moeten passen in ieder geval.

En daarbij nog even deze gekocht, kon het niet laten maar het lijkt me een gemakkelijk simpel beschermhoesje:

http://www.dealextreme.co...us-eee-umpc-laptops-15379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrclDD_92
  • Laatst online: 16-05 23:32
Ik ga mijn 9.7 inch tablet morgen weer terugbrengen naar kruidvat. Teveel problemen bij eerste gebruik.

De helderheid van het scherm is zelfs op zijn hoogste stand naar mijn mening eigenlijk te laag (gebruik buiten vrijwel onmogelijk door reflecties), zelfs mijn 2 jaar oude acer liquid smartphone heeft een hogere helderheid.. 8)7 Ook de kleurweergave valt me tegen voor een ips-scherm.. Zelfs bepaalde TFT-panelen hebben een hogere gamut. :'(

Daarnaast problemen met opladen (~1-2% per uur, bij gebruik tijdens opladen, 'trekt' ie zelfs batterij), zowel via adapter als usb, en daarnaast herkende mijn computer de tablet niet (waarschijnlijk brak usb-kabeltje :? ). Ook liep ICS niet echt bepaald soepel; 'gewone' taakjes als browsen en typen gaan gewoon soms te traag en laggen geregeld. En dat zijn toch de punten voor je een tablet voornamelijk voor gebruikt.

Ook andere dingen, zoals de slechtste gebruikershandleiding die ik ooit heb gezien (volgens mij gewoon met google translate is vertaald met niet kloppende specs :/ ) en het feit dat de tablet al aan stond toen ik de doos opendeed, doen mijn vertrouwen in dit product op de lange termijn ook niet echt bepaald toenemen.

Natuurlijk, je mag niet veel verwachten voor een tablet van 150 euro, maar als ik daarvoor genoegen moet nemen met bovenstaande gebreken vind ik dat alsnog veel geld. Was een mooi tabletje voor die prijs en specs (bouwkwaliteit is overigens niks op aan te merken!). Maar dan toch maar even doorsparen voor een wat duurdere tablet. ;) Achja... goedkoop is en blijft duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
Tip (7") : de build.prop is eenvoudig aan te passen om meer market apps te kunnen installeren & met de Alwinner app (market) kun je daarnaast gelijk de hardware buttons remappen. Check voor meer tips ook de topics gelinkt in mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Typ dit bericht vanaf mijn 9.7". Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
mtr33 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:17:
Tip (7") : de build.prop is eenvoudig aan te passen om meer market apps te kunnen installeren & met de Alwinner app (market) kun je daarnaast gelijk de hardware buttons remappen. Check voor meer tips ook de topics gelinkt in mijn eerdere post.
bedoel je die build.prop aanpassen met allwinner 10 mod uit de market?

ik heb hem gezet op xoom ofzo, daarna reset gedaan.. weer naar de market gegaan
maar ik krijg niet meer apps?

zou je het linkje nog eens kunnen posten hoe ik dan die build.prop aanpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:45

FlyEragon

Alien Monkeys

MrclDD_92 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:17:
Ik ga mijn 9.7 inch tablet morgen weer terugbrengen naar kruidvat. Teveel problemen bij eerste gebruik.

De helderheid van het scherm is zelfs op zijn hoogste stand naar mijn mening eigenlijk te laag (gebruik buiten vrijwel onmogelijk door reflecties), zelfs mijn 2 jaar oude acer liquid smartphone heeft een hogere helderheid.. 8)7 Ook de kleurweergave valt me tegen voor een ips-scherm.. Zelfs bepaalde TFT-panelen hebben een hogere gamut. :'(
Helderheid vind ik ook een van de zwakste punten van de 9.7" tablet. Zelfs nu een beetje met schemer is het scherm niet erg helder en lijken films een beetje aan de donkere kant. Over het algemeen voelt het ook niet als een 'snappy' tablet, maar hier kan wellicht een custom rom uitkomst bieden, echter scherm blijft een zwak punt. Ik twijfel ook ernstig of ik hem terug zal brengen. Kan dat trouwens zomaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Nu het advies gehad op het cherry forum om voorlopig aptoide te gebruiken
( oftewel gewoon een black market, net zoals aplha blackmarket en applannet)

hierop is wel het meeste te vinden zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb hem ook alweer ingepakt om terug te doen naar de winkel. Toch te langzaam en slecht scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik vind het met de helderheid wel meevallen, behalve buiten. Je moet er niet mee in de tuin gaan zitten met een zonnetje, want dat reflecteert zodanig dat je helemaal niets meer ziet. Twee trailers van YouTube in HD kwaliteit (Dark Knight Rises en Madagascar 3) laten mij zowel in het donker en lichte scenes zien dat het paneel van best goede kwaliteit is. Scherper dan ik had verwacht in ieder geval. Het is maar net waar je verwachtingen liggen denk ik.

Ik neem aan dat je de tablet wel binnen zeven dagen kan retourneren zonder opgaaf van reden. Of de bovengenoemde kritiekpunten opsommen, dan nemen ze hem ook wel aan lijkt me. Maar ik breng het zeker niet terug, vind het een prima tablet voor deze prijs. Overigens is het wel vervelend dat de USB poort van brakke kwaliteit is, zowel de originele als een andere micro usb kabel zit niet altijd goed vast waardoor hij soms gewoon de verbinding met de pc verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
Wel vreemd, al die reacties over de market, en de helderheid van het scherm. Vandaag met de 9,7 wezen stoeien. Maar wel gewoon uit of the box een volledige market, en ben ook zeer goed te spreken over de helderheid van het scherm.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Biersteker schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:24:
Wel vreemd, al die reacties over de market, en de helderheid van het scherm. Vandaag met de 9,7 wezen stoeien. Maar wel gewoon uit of the box een volledige market, en ben ook zeer goed te spreken over de helderheid van het scherm.
Market problemen zijn op de 7 inch ;)

op de 10 inch zijn veel klachten van helderheid.. ik heb op de 7 inch het scherm zelfs op de helft staan en vind het dan al prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is hij in de winkels ook gewoon op voorraad? of kan je hem beter online bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Vind de helderheid prima op mijn 9.7 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij mijn 9,7" wordt de temperatuur van de accu constant als 30 graden aangegeven. Dat lijkt dus niet te werken. Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
kaasaanfiets schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:01:
Is hij in de winkels ook gewoon op voorraad? of kan je hem beter online bestellen...
op internet zie ik dat de 7 inch direct leverbaar is

die 10 inch is uitverkocht, en heeft een levertijd van +- 4 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107909

Vanmiddag de 7"versie even in handen gehad. Vond het scherm vrij donker.
Maar het lijkt me een traag apparaat. Mijn Samsung Galaxy plus reageert beter/is sneller op Gingerbread.
Hopelijk is het 9.7"scherm beter. Maja, die was natuurlijk al lang weg. Dus niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07:
Of topic splitsen in twee aparte. Een voor de 7" en een voor de 9,7".

Ik heb deze besteld http://www.mytrendyphone....lly-bookstand-29175p.html
Krijg hem morgen binnen. Ik heb hier gelezen dat die goed past http://www.tabletsupport....?tid=771&pid=7566#pid7566 en hij is niet zo duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
Theodor schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:09:
[...]

Ik had een brak usb kabeltje erbij geleverd...
Ik blijkbaar dus ook. Met kabeltje van mijn Galaxy Nexus werkt ie op mac wel, in windows blijft ie over driver problemen zeuren. (als media device wordt ie wel herkend, maar via adb niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

No flame intended, maar het lijkt me een slechte zaak dat diverse mensen een geopende doos met tablet terugbrengen wegens 'het scherm is toch niet zo goed in de volle zon' of 'hij is te langzaam'.

Je koopt een tablet van 100/150e en daar krijg je best veel voor. Geef dan gewoon 400 euro uit voor betere specs of loop niet te zeuren. Nu grijpen veel mensen naast de aanbieding door dergelijk gemakzuchtig/goedkoop gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Is natuurlijk geheel afhankelijk van de lokale voorraden. In Lisse hadden ze hem in ieder geval ;). Kortom, je kunt misschien even een belletje plegen naar een filiaal in jouw buurt. Lijkt mij sneller dan bestellen zo lees ik hierboven. Althans, als je geen zin hebt om vier weken te wachten op je tablet zou ik hem zeker halen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
Is heel wisselend. Hier in Rotterdam bij 3 verschillende filialen geweest. Bij alle drie hadden de 7" nog wel maar de 9.7' alleen bij de 3e waar ik was. Het gekke was dat ik hem juist daar niet verwacht had omdat die in een drukke winkelstraat zit (Hoogstraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Smarron

The bend

JPS schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:26:
No flame intended, maar het lijkt me een slechte zaak dat diverse mensen een geopende doos met tablet terugbrengen wegens 'het scherm is toch niet zo goed in de volle zon' of 'hij is te langzaam'.

Je koopt een tablet van 100/150e en daar krijg je best veel voor. Geef dan gewoon 400 euro uit voor betere specs of loop niet te zeuren. Nu grijpen veel mensen naast de aanbieding door dergelijk gemakzuchtig/goedkoop gedrag.
Volledig eens is.

Vergelijken moet gemaakt worden met apparaten in dezelfde prijsklasse, niet met tablets of telefoons die minstens 2x al dan niet 3x zo duur zijn, want dat zie ik hier continu voorbij komen.

En automatische helderheid werkt niet op de 7". Ik ga er vanuit dat iedereen het display handmatig al op 100% heeft gezet ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
De standaard browser is wel traag zeg...
Ik heb trouwens uitgevonden dat je root toegang hebt met Root check out de Playstore.
Zijn er al custom roms bechikbaar? en kan ik ook cyanogenmod voor de Pro3 9,7'' erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
kleine joop schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:51:
De standaard browser is wel traag zeg...
Ik heb trouwens uitgevonden dat je root toegang hebt met Root check out de Playstore.
Zijn er al custom roms bechikbaar? en kan ik ook cyanogenmod voor de Pro3 9,7'' erop zetten?
Heb je Opera al geprobeerd? Deze werkt prima bij mij, een stuk sneller dan de standaard browser.

Je overige vragen leg ik bij een ander neer, ben hier zelf ook nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225481

mtr33 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:17:
Dank je mtr33 en ik begreep al niet waarom het veranderen van de build.prop niet voldoende was. Het werkt nu en ik heb hem met allwinner op GT9100 gezet.

De link voor diegene die ook wil doen is:

http://www.android-hilfe....tore-problem-geloest.html

Ik moest wel de update van Play Store verwijderen voordat het uiteindelijk werkte.

De accu is dramatisch en ik heb nu de CPU wat langzamer gezet en morgen maar kijken of de accu langer meegaat. De helderheid van het beeldscherm heb altijd al heel laag staan (plusminus 20%) dus veel stroom zal hij niet gebruiken.

De mijne is al een keer open geweest voel ik aan de zijkant en wie weet is er al eens iemand bezig geweest met de antenne. Ik heb maar 1 of 2 Mbit verbindingen terwijl mijn SGII op dezelfde plaats 65 Mbit haalt en mijn Qware 1007 150Mbit.

edit: net mijn antenne verplaatst en zonder metalen achterkant is de ontvangst erg goed, 40Mbit. Nu gesloten heb ik tenminste een verbinding op ongeveer 10 meter afstand van het modem.

Van niets naar iets en die metalen achterkant houdt veel tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 225481 op 19-06-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Blijkbaar kun je de accelerometer niet kalibreren op de 9,7" wat ik op mijn 2 andere 7" tablets wel gewend ben. Beetje lastig in apps die je met schermkantelingen aanstuurt. In X-Plane 9 bijv. moet ik elke keer de stand van het scherm in de app zelf kalibreren op enkele graden van de iets foutieve blijkbaar vast ingestelde 'horizontale' stand.

Ik denk dat lang niet alle apps daar een optie voor hebben.

Hebben anderen dit ook gemerkt en weet iemand er een oplossing voor?

Verder crasht een simpele app als Google Play: Buienalarm als ik de locatie handmatig wil instellen.

Ook Google Play: Ground Effect Pro HD crasht steeds kort in het spel.

Google Play: Cogs Werkt wel.

Ik heb nog niet kunnen zien of al deze apps in de Market/Play getoond worden in de 906 omdat ik nog geen account heb opgegeven zoals ik eerder meldde. Ik heb alles vanuit de back-up van mijn andere tablets geïnstalleerd die automatisch met Google Play: App Backup & Restore gemaakt zijn. Even de back-up directory met alle back-ups op SD kaartje gekopieerd en restoren maar.

[ Voor 48% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-06-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

net even xplane 9 er op gezet, merk er niet veel van , hooguit dat ie wat traag is met de horizon, of bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nee. Zonder hem in de app te kalibreren in het Set menu met "Set current phone pitch and roll as center" moet ik de tablet een beetje naar links gedraaid houden anders taxiet het toestel rechts van de baan en bij vliegen rolt ie naar rechts en gaat ie over de kop en gaat het goed mis bij horizontale stand.

In dat Set menu kun je ook zien hoeveel graden de tablet evt. fout gekalibreerd is als ie niet ook 0 aangeeft bij 'current roll' als je hem met de onderrand van de tablet op een horizontaal vlak laat rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463584

jammer: de mijne kan weer retour, hij start niet op, het Cherry logo blijft in- en uitfaden, bovendien ziet display eruit alsof er maar 256 kleuren gebruikt worden.

;w RMA aanvragen dan maar, ruilen lijkt mij vrij kansloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Capt - ok, daar heeft die van mij weinig last van, met de/een brede kant op een tafel staat ie ronde de 1% uit het lood. prop vliegtuigjes trekken overigens wat naar rechts maar een rol moet niet kunnen idd. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Anoniem: 463584 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:12:
jammer: de mijne kan weer retour, hij start niet op, het Cherry logo blijft in- en uitfaden, bovendien ziet display eruit alsof er maar 256 kleuren gebruikt worden.

;w RMA aanvragen dan maar, ruilen lijkt mij vrij kansloos...
Probeer het, ik had gister 2 tablet 9,7", beide startten niet op. Teruggegaan naar de winkel en bij beide Kruidvats geld teruggekregen. Wel weer goede service

Je zou anders de Firmware kunnen proberen te updaten: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=635

[ Voor 10% gewijzigd door GGS_206 op 20-06-2012 10:41 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463584

GGS_206 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Probeer het, ik had gister 2 tablet 9,7", beide startten niet op. Teruggegaan naar de winkel en bij beide Kruidvats geld teruggekregen. Wel weer goede service

Je zou anders de Firmware kunnen proberen te updaten: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=635
Ach... twee jaar pick up & return, ik ben benieuwd, kom maar halen dat ding... hoop ik natuurlijk wel dat er dan een werkend exemplaar retour komt.

Firmware updaten doe ik normaal gesproken wel, maar gezien de DOA nu even niet; 't zal wel een maandagochtend exemplaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
JPS schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:26:

Beetje rare reactie, ik koop iets en zou het dan niet terug mogen brengen omdat het niet bevalt?

Ik heb hem net dus teruggebracht omdat ice age het niet doet en het apparaat buiten niet te gebruiken is.

ps. in Eibergen hebben ze weer een 9,7 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Wat zou de beste custom ROM zijn? De R91’s Onix of de CyanogenMod 9?
Wat is het verschil eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
Wat zijn jullie ervaring en met de accuduur? Ik heb hem sinds gisteren. Vannacht helemaal opgeladen. Maar vanochtend na amper 2 uur (wifi, scherm continue aan) al leeg. Na opstarten was die al 6% kwijt... Ik laad hem nu nog een keer helemaal op en kijk hoe die dan is.

Weet iemand of er trouwens ook SDHC kaartjes in kunnen (zoals deze pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
  • Laatst online: 10-05 14:00
Ernemmer schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Beetje rare reactie, ik koop iets en zou het dan niet terug mogen brengen omdat het niet bevalt?

Ik heb hem net dus teruggebracht omdat ice age het niet doet en het apparaat buiten niet te gebruiken is.

ps. in Eibergen hebben ze weer een 9,7 op voorraad.
Ben ik het wel mee eens. Zo'n beetje alle tablets hebben problemen buiten ivm de glasplaat. En ja je koopt een budget tablet maar naar de specs kijkend mag je er vanuit gaan dat hij toch op zijns minst soepel werkt. Ook is het zo dat Fable hem waarschijnlijk ook lekker in de tuin of in het park wil gebruiken. Tja dan moet het scherm wel goed zijn en bij kruidvat kun je niet ff uitproberen of zien werken, dat kan pas als je hem thuis uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
supestw schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:22:
Wat zijn jullie ervaring en met de accuduur? Ik heb hem sinds gisteren. Vannacht helemaal opgeladen. Maar vanochtend na amper 2 uur (wifi, scherm continue aan) al leeg. Na opstarten was die al 6% kwijt... Ik laad hem nu nog een keer helemaal op en kijk hoe die dan is.

Weet iemand of er trouwens ook SDHC kaartjes in kunnen (zoals deze pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10)?
Ja tot 32GB werken de SDHC kaartjes. Nog niet getest, maar op de specs afgaand wel. 16GB wel getest en werkt.

Er lijkt wat mis met je batterij, ik kan er wel meer dan 2 uur mee doen. Vannacht hele nacht aan de lader, nu even een uurtje gedaan en ik heb nog 90% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
7" usb opladen werkt ook als je maar even de usb foutopsporing uitzet. in tweede instantie lijkt het toch niet te werken ... wel laad symbool maar ook batterijverbruik.

eerste indruk goed camera niet maar dat had ik ook niet verwacht.

Dat 7" hoesje keyboard .... VEEEEEEEELS te groot niet halen, die van mij gaat zo weer terug.

ps ik heb build 20120530

[ Voor 21% gewijzigd door Mafketel op 20-06-2012 16:07 . Reden: laad toch niet via usb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Net gebeld met de support in België over de accelerometer. Of er toch een manier was om hem te kalibreren. Antwoord was helaas nee. Ik vroeg ook of andere tablets in hun support dat kalibreren ook niet kunnen en antwoord was ja. Toen vroeg ik nog hij ooit meegemaakt had dat dit met een firmware upgrade verholpen was en daar was het antwoord nee op. Hij gaf aan wel te verwachten dat er nog nieuwere firmware voor deze 9,7" zal verschijnen maar wanneer is voor hem ook altijd onaangekondigd.

Ik heb gemerkt dat het laden langzaam op gang komt en na verloop sneller gaat en dat schijnen ze allemaal te hebben vertelde hij. Dat zou deels ook door de firmware gestuurd worden alhoewel elk Li-Ion accupakket ook een ingebouwd laadcircuit heeft dat zelf al e.e.a. regelt om zaken als in brand vliegen te voorkomen wat kan gebeuren als Li-Ion accu's niet correct worden opgeladen.

Ik moet nog even goed kijken hoe de accu zich gedraagt en het niet al te heldere scherm en het niet al te luide niveau van de speakers zou ik eventueel overkomelijk vinden maar dat ik bij spelletjes en andere apps die je met de stand van de tablet bedient de tablet steeds een beetje naar links gekanteld moet houden om de foute kalibrering van de accelerometer te compenseren zal me denk ik blijven irriteren. De kans dat ie dan ook terug gaat acht ik op dit moment dan ook eigenlijk >50%.

Ik vroeg me af of de custom ROMs die mensen hier evt. al geprobeerd hebben die optie voor kalibratie van de accelerometer ook missen of dat die dit toch wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 15:35
Ik heb ook nog enkele vraagjes omtrent het 9,7 toestel:

1. Werkt de automatisch helderheidinstelling bij iemand: Als ik auto aanklik verdwijnt het terug vanzelf?.
2. Gmail synchroniseert gans mijn mailbox, Kan ik instellen enkel de laatst 4 berichten of zo?
3. Als ik vergelijk met mijn galaxymini gsm, deze werkt veel sneller en vlotter dan deze tablet : Is dit normaal?
4. Ik heb deze afgehaald in een kruidvatwinkel in Belgie. Ik twijfel nog : Kan ik deze eventueel terugdragen?
hoeveel tijd is er hiervoor en zou ik m'n geld terugbekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vraagje. Hoe wordt de M-906 eigenlijk precies aangeduid door Google in de Market/Play als je hem aan je account hebt toegevoegd? Mijn ervaring met een van mijn andere tablets is dat dit nl. iets kan afwijken van de benaming waaronder ie verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dit staat er bij mij, maar dat kan je aanpassen (is naam toestel)
Unknown PC906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463522

weet iemand misschien hoe je de wifi verbinding kan verbeteren want ik vind het namelijk erg langzaam , en heeft iemand ervaring met een ROM . werkt ie soepeler als je de tablet flash of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:13:
[...]
Lijkt mij een perfecte toevoeging waard voor in de OP!!
wooow kun je misschien uitleggen hoe we de wifi kunne verbeteren want op'die site begrijb ik niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Hmm weet iemand wat voor koptelefoon aansluiting de 7 inch heeft? zowel 3.5 jack als 2.5 jack als de meegeleverde oortjes passen niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoeveel GB kaartje zit er nou bij?

Ik lees iets over dat je moet controleren of er een 16GB kaart bij zit? klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
evanraalte schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:55:
Hmm weet iemand wat voor koptelefoon aansluiting de 7 inch heeft? zowel 3.5 jack als 2.5 jack als de meegeleverde oortjes passen niet :P
Hoezo 'passen niet'? Zit je in het juiste gaatje?
Past prima hierzo. Gaat wel een beetje stroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
zelfs een 2,5 met microfoon doet het.

Mijn trust wirelsees deskset helaas niet en wie is vergeten om cp 8)7 in de system/bin te zetten zelfs dnsmasq staat er tussen

maakt het lekker makkelijk om die build.prop aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik hoop dat ze met een update komen waardoor de tablet sneller wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Anoniem: 463522 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:37:
ik hoop dat ze met een update komen waardoor de tablet sneller wordt
Ik hoop dat iemand binnekort een guide maakt hoe je custom ROMs kan installeren, bijvoorbeeld cyanogenmod.
Het is met tot nu toe niet gelukt, heb cwm geprobeerd uit het pro3 draadje maar werkt hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kaasaanfiets schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:19:

Ik lees iets over dat je moet controleren of er een 16GB kaart bij zit? klopt dit?
Van de 7 inch weet ik het niet, maar bij de 9.7 zit geen kaartje hoor. Interne opslag is 8Gb uitbreidbaar met een micro SD card. Meerdere mensen hebben een 16Gb geprobeerd en dat werkte goed. 32 Gb zou moeten kunnen maar is nog niet bevestigd op dit forum.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
kaasaanfiets schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:19:

In de handleiding staat dat er een 16Gb geheugen bij zit, maar dat klopt niet.

Ik heb de 9.7 versie, met: 1,15GB, en 5,78GB intern. Komt dus op 8GB neer. Mijn los gekocht micro sd kaartje van 16GB werkt prima. Ik heb ook nog 32GB net aangeschaft, deze is net binnen dus nadat ik hem getest heb op de computer, zal ik hier ook even melden of dat werkt.
evanraalte schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:55:
Ik denk dat je de verkeerde aansluiting probeert, waarschijnlijk de DC lader aansluiting? Bij de 9.7 versie staat duidelijk op de achterkant wat de mini jack (koptelefoon) aansluiting is, en wat de lader aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
Er lijkt wat mis met je batterij, ik kan er wel meer dan 2 uur mee doen. Vannacht hele nacht aan de lader, nu even een uurtje gedaan en ik heb nog 90% over.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-XK66U8ff6OU/T-HogTD2McI/AAAAAAAAMBE/kYfdiZgZo6Q/s587/IMG_20120620_171224.jpg
Hier een foto van mijn accu status op dit moment. Als het scherm uitstaat gaat er vrijwel geen energie verloren (logisch) maar zodra die aanstaat schiet de lijn naar beneden. Kan het een software fout zijn en als ik cm9 erop zet dat ie dan wel langer meegaat? Of moet ik hem echt gaan omruilen?

Ik heb trouwens via deze manier (dus zonder adb) http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/ CWM erop gezet. Voor als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt met een brakkabeltje of driver problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Twijfels, zal ik de 7' halen of niet?

Eigenlijk altijd al een tablet gewild haha:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Net met veel moeite koptelefoon erin gekregen, werkt wel, alleen blijft de speaker in het apparaat zelf door spelen. Aangezien ook de batterij steeds op 100% blijft staan, er diverse blacklight bleeding spots op het scherm zaten en de wifi ontvangst echt bagger is heb ik besloten em terug te brengen. Ik ben nu bij 2 kruidvatten geweest maar beide verwijzen mij contact op te nemen met het hoofdkantoor. Helaas is dit weer een 0900 nummer en ik weet nou niet of ik er wat mee opschiet(heb niet zulke geweldige ervaringen met helpdesken..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/16c3vx1.jpg

Hier een foto van mijn accugeschiedenis. Ik heb hem wel een flink langer stuk van de lader vandaan, maar niet zo intensief gebruikt als jou? Bij mij geen klachten tot dusver over de batterij, het is geen magisch zuinige machine, maar dat verwacht ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281617

Ik wil graag bluetooth gps op de 7 inch versie. Na onderzoek kwam ik op de volgende link.
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
Ik heb er goede hoop op dat dat werkt. Maar welke versie van cm9 moet ik nemen? Is deze tablet echt helemaal gelijk aan de Hyundai A7HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Oortelefoon gaat er hier perfect in , prima geluid.
Speaker van tablet is muisstil....en accu gaat zo een vier uur mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Theodor op 20-06-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik heb de wifi hardware mod net uitgevoerd op de 7" en ik kan bevestigen dat het werkt!! Veel betere ontvangst.

Het is een kwestie van voorzichtig openmaken en het uiteinde van de antenne omdraaien. Heel makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Mark383 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:04:
Ik heb de wifi hardware mod net uitgevoerd op de 7" en ik kan bevestigen dat het werkt!! Veel betere ontvangst.

Het is een kwestie van voorzichtig openmaken en het uiteinde van de antenne omdraaien. Heel makkelijk!
Wat vindt je van de 7"? Niet te groot, niet te klein?

Voor de rest er nog opmerkingen over?
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste