Verwijderd
cm10 was bij mij geen succes, maar cm9 werkt perfect! ik kan zelfs een hele (misschien wel uit de prehistorie) oude bluetooth dongle bestanden verzenden. verder geen bugs ontdekt. hij is ook nog snel.monotron schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:45:
[...]
Nou, dat werkte bij mij dus niet. Ik heb ze vastgehouden tot ik kramp in mijn vingers kreeg![]()
Openmaken, kortsluiten en weer dichtmaken was trouwens erg snel gedaan omdat 'ie al een keer open was geweest.
Nu nog maar eens een keer gaan kijken welke nieuwe rom ik erop wil zetten. Ik draai nu sinds begin juli 0- AOPK en doet het best, maar toch ook wel veel vage dingen die het soms wel / soms niet doen, Wifi die uitvalt, IPTV dat na 2 minuten blijft hangen terwijl elk ander apparaat het prima doet...
Wel fijn was de aanwezigheid van soft knobs voor volume, dat heeft AOPK dan weer niet...
Ik moet me weer eens inlezen welke mods er zijn en welke pro's en cons deze hebben. Wel fijn trouwens dat dit draadje nu alleen voor de 7" is en de 10" een eigen, dat leest en zoekt wat makkelijker
Verwijderd
bij mij heeft ie daar geen last van. hij heeft nog geen enkele Force Close (als je dat bedoelt) gegeven. hij heeft gewoon goede ontvangst. als je wilt kan je de wifi software mod uitvoeren waardoor die een nog betere ontvangst heeft. ik heb nooit een melding van een simkaart gekregen. maar waar zijn die soft knobs voor volume?monotron schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:44:
Ik had voor AOPK ook CM9, een nightly van eind juni. Deze had alsmaar FC's, slechte wifi ontvangs en niet de mogelijkheid om bijv. het driehoek icoontje uitzetten dat te maken heeft met het missen van een simkaart.
Wel fijn was de aanwezigheid van soft knobs voor volume, dat heeft AOPK dan weer niet...
Ik moet me weer eens inlezen welke mods er zijn en welke pro's en cons deze hebben. Wel fijn trouwens dat dit draadje nu alleen voor de 7" is en de 10" een eigen, dat leest en zoekt wat makkelijker
Even een update na wat gespeeld te hebben met de rom. Mits je gewend bent in het Engels te werken bevalt hij goed. De kernel is nieuwer dan de laatste Cherry (volgens mij vergelijkbaar met die in CM10). Overigens is de fabrikant in Rusland er niet van gediend dat je ook maar praat over het installeren van hun rom op een 'clone', getuige ook het link & discussie verbod in het A7HD topic op het 4PDA forum. Laten we er maar vanuit gaan dat het hier niet zo'n vaart zal lopen.mtr33 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:36:
De iDs7 is indedaad ook een A7HD/M-728 clone: oudere firmware link. Schrik niet: boot in het Russisch maar Engels is als gezegd aanwezig (NL niet).
EDIT: zoals je op de Digma pagina kunt zien is er ook een 9.7" versie/M-906 clone.
Bovenstaande firmware is de meest recente officiële release en op sourceforge staat de laatste beta (zelfde ontwikkelaar). Eventueel link aanpassen voor de 9.7" files.
Let wel op dat je na flashen geen CWM installeert i.v.m. verschil in flash layout. Proberen kan natuurlijk maar is op eigen risico. Er moet imho wel een CWM versie bestaan/te maken zijn die hier goed mee werkt. SU binaries en Busybox zijn aanwezig, enkel nog SU app nodig voor full root. Bluetooth driver is aanwezig
EDIT: er is nog een russische clone van de M-728, namelijk de DNS AirTab E73, met als laatste rom een 4.1.1. Zelf niet getest, geen idee van features en taal, maar aangezien er op de achterkant de productcode M728 staat schat ik dat het bedrijf zo een Russische tak van AS Watson (kruidvat) zou kunnen zijn. Het zou me niet verbazen als het dezelfde rom is als de cherry 4.1.1.
[ Voor 17% gewijzigd door mtr33 op 04-02-2013 18:25 . Reden: aanvulling ]
Ik heb dus de 7" maar ik weet niet precies welke rom ik draai.
Ik heb de volgende info:
Kernel version: 3.0.36+
alan@audrey #46
CyanogenMod version
10-20120913-UNOFFICIAL-907
Ik heb opzich geen problemen met deze rom maar ik heb het gevoel dat hij niet in een soort van slaap/battery save modus valt als ik hem weg leg. Want de volgende dag is hij al weer leeg.
Zou ik bovenstaande rom kunnen installeren, of zijn er andere roms waar dit wel goed werkt?
Ik zie dat hierboven een IMG bestand wordt gepost, die kan ik dus niet via CWM installeren.
Moet ik dan het volgende doen zoals beschreven bij deze user? Jorik90 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"
IMG firmwares flash je net als de stock rom met Livesuit (zoek in topic naar het hoe/wat of nog makkelijker, kijk op tabletsupport bij de how-to ). Als je toch wil testen kun je de laatste cherry stock proberen en/of bovenstaande digma. Ben je gelijk weer helemaal bij.
Klopt... na het uitschakelen van Opera Turbo kan ik weer op BD komen.Alfie104 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Volgens mij loopt al het verkeer van de Opera Mobile browser via een eigen proxyserver van Opera zelf, vandaar het verschil in IP adressen. Die proxyserver wordt gebruikt voor datacompressie en nog wat andere dingen. het klopt ook met je waarneming dat je via Opera 1 extra proxyserver ziet staan.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Als ik een boek lees op mijn tablet, is deze op 2 uur plat. Opladen duurt langer ;-).
Is dit normaal, of breng ik hem beter terug!
Ik kan me herinneren dat die in juni helemaal niet slecht was en toch behoorlijk snel en snappy...
Is "ids10-a41_v1.1.2-30012013.img.7z" dan de correcte Russische firmware voor de Cherry M906? Die IDS10 lijkt iig het meeste op onze Cherry.mtr33 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Even een update na wat gespeeld te hebben met de rom. Mits je gewend bent in het Engels te werken bevalt hij goed. De kernel is nieuwer dan de laatste Cherry (volgens mij vergelijkbaar met die in CM10). Overigens is de fabrikant in Rusland er niet van gediend dat je ook maar praat over het installeren van hun rom op een 'clone', getuige ook het link & discussie verbod in het A7HD topic op het 4PDA forum. Laten we er maar vanuit gaan dat het hier niet zo'n vaart zal lopen.
Bovenstaande firmware is de meest recente officiële release en op sourceforge staat de laatste beta (zelfde ontwikkelaar). Eventueel link aanpassen voor de 9.7" files.
[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 04-02-2013 10:13 ]
too old, too cold
Ik heb zelf de 906 niet (enkel de 728) maar zo te zien wel. Zie ook deze link m.b.t. het Yarvik broertje. Ik zou zeggen probeer het en laat weten hoe het bevalt.Negakinu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:05:
Is "ids10-a41_v1.1.2-30012013.img.7z" dan de correcte Russische firmware voor de Cherry M906? Die IDS10 lijkt iig het meeste op onze Cherry.Gewoon flashen op de standaard manier uit de OP?
@monotron: de JB cherry stock is het proberen waard als je basic features 'goed' genoeg vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door mtr33 op 04-02-2013 11:28 . Reden: link ]
Net via Livesuit1.07, met behulp van de USB Drivers van het Yarvik forum de Russische firmware succesvol geflashed op de M906. Start door maar touchscreen werkt niet. Helaas. Hardware knoppen reageren wel.mtr33 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:23:
[...]
Ik heb zelf de 906 niet (enkel de 728) maar zo te zien wel. Zie ook deze link m.b.t. het Yarvik broertje. Ik zou zeggen probeer het en laat weten hoe het bevalt.
Dit kan niet gefixed worden met een touchscreenfix.zip toch? Aangezien je bij deze Russische rom geen CWM mag installeren kan ik, neem ik aan, ook geen fix flashen. Of is er iets dat ik over het hoofd zie?
EDIT: Ja dus. Ik kan hem wel met mijn draadloze muis bedienen... Kijken of ik nu een touchscreenfix aan de gang krijg.
EDIT2: krijg het touchscreen niet aan de gang. Moet maar weer via Livesuit naar een stock Cherry ROM terug en vanuit daar CWM en een custom rom flashen. Batterij lijkt ook HEEL erg snel leeg te gaan op deze Russische rom. Hij loopt wel heel erg vloeiend. Ik denk dat mensen met een M906 van na Juni 2012 meer succes zullen hebben dan ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Negakinu op 04-02-2013 21:05 ]
too old, too cold
Dat ga ik nu proberen. En dan via CMW de fix uit de OP eroverheen. Ik vond op dat Russische forum wel nog een FW updater voor een touchscreen, maar dat was voor een IDx10, een andere tablet. Die updater installeert prima maar herkent de touchscreen driver niet. Eventueel met een HEX editor omsleutelen maar ik heb geen idee waarnaar.mtr33 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:05:
In deze oude firmware zit CWM ingebakken. Kun je i.e.g. kijken of de touchscreen driver compatibele is.
too old, too cold
Bij deze doet de touchscreen het meteen. Geen fix nodig. Het valt wel meteen op dat de DPI totaal anders is. Alles is ontzettend klein.mtr33 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:05:
In deze oude firmware zit CWM ingebakken. Kun je i.e.g. kijken of de touchscreen driver compatibele is.
EDIT:
density proberen te veranderen met Pimp My Rom maar dat ging mis. Density staat nu zo raar dat niets bereikbaar is. Kan niets meer veranderen. Factory reset verandert de density ook niet naar stock. Nu nieuwe rom aan het flashen in de hoop het weer terug naar stock te krijgen.
EDIT2: CM9 draait nu met de density weer op stock. Ik laat het maar even zo voor ik echt onherstelbare schade aanricht.
[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 04-02-2013 22:37 ]
too old, too cold
Pas maar op straks ontnemen ze je het predikaat tweaker nogNegakinu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:42:
EDIT2: CM9 draait nu met de density weer op stock. Ik laat het maar even zo voor ik echt onherstelbare schade aanricht.
Op de 728 gaat de batterij met de ids7 firmware bijna 4h mee bij het afspelen van Youtube via wifi met brightness <50%. Daarbij verbruikt het scherm ongeveer 80%, de mediaserver 10% en Android+wifi de rest. Volgens mij was het op de cherry JB net zoiets, maar dat heb ik verder niet getest. Snappy is de ids rom zeker en lekker minimalistisch (geen pre installed bloat).Negakinu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:41:
Batterij lijkt ook HEEL erg snel leeg te gaan op deze Russische rom. Hij loopt wel heel erg vloeiend. Ik denk dat mensen met een M906 van na Juni 2012 meer succes zullen hebben dan ik.
[ Voor 35% gewijzigd door mtr33 op 06-02-2013 11:18 . Reden: 2de quote ]
Ik draai nu CM9 uit de OP, dat is dus, volgens mij, de een-na-laatste CM9 gereleased en die doet het eigenlijk erg lekker tot nu toe. Batterij is ontzettend goed. In sleep na 24 uur maar 3% verloren. Ontzettend tevreden hierover. Hij is ook redelijk snappy maar niet zo snappy als die Russische CM10 zonder touchscreen functionaliteit. Alleen de frontcam werkt though, de gewone camera wordt niet herkend.mtr33 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:10:
[...]
Pas maar op straks ontnemen ze je het predikaat tweaker nogGelukkig is een A10 softwarematig vrijwel niet onherstelbaar te bricken. Het lijkt erop dat het er bij de 906/ids10 van af hangt welke touchscreen revisie je hebt. Wel vreemd dat de driver in de oudere firmware wel gelijk werkt en in de nieuwere niet. DPI kun je natuurlijk altijd nog handmatig aanpassen in de build.prop.
[...]
Op de 728 gaat de batterij met de ids7 firmware bijna 4h mee bij het afspelen van Youtube via wifi met brightness <50%. Daarbij verbruikt het scherm ongeveer 80%, de mediaserver 10% en Android+wifi de rest. Volgens mij was het op de cherry JB net zoiets, maar dat heb ik verder niet getest. Snappy is de ids rom zeker en lekker minimalistisch (geen pre installed bloat).
Tevens zie ik af en toe het beeldscherm heel licht knipperen. Je ziet het vooral op een witte achtergrond. Ik weet niet of dit aan CM9 ligt of dat toevallig nu mijn backlight hardware gebreken begint te vertonen maar ik heb het bij eerdere roms niet gezien.
Ik denk dat ik onbewust wel een erg makkelijk workflow voor Noobs (zoals ik) heb ontdekt. Gewoon vanuit stock die Russische rom (met ingebakken CWM) flashen via Livesuit en van daaruit naar CM9 of CM10. Je hoeft op die manier geen eigen CWM installatie te doen en slaat 2 vliegen in 1 klap via een enkele Livesuit-flash.
[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 06-02-2013 11:33 ]
too old, too cold
Verwijderd
Android 4.1
Bedankt voor de oplossing om nu ook ziggo aan de praat te krijgen tot volle tevredenheid.
Uitzending gemist prima.
Enkele films overgezet naat mpeg 4 en heel goed en fijn om te kijken op deze tablet.
Tablet regaeert met de nieuwe Android erg snel.
Via dit forum diverse zaken opgestoken, zoals bijv. de usb verbinding naar de computer.
Weet nog niet wat en hoe te werk met de otg aansluiting.
Als reader in gebruik Aldiko en ComicRack voor mijn suske en wiske verhalen.
Heb ook de Kinle-app, weet alleen nog niet hoe de boeken van de pc over te zetten, help.
gooddaddy schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:19:
[...]
Yep, als je in Superuser de temp unroot aanvinkt dan doet ie het
Calibre installeren op de pc (imho een must voor iedere ebook liefhebber) en in plugins de instellingen voor de android driver zo instellen dat hij naar de Kindle app folder wijst. Zie mobileread forum/faq voor details.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:50:
Heb ook de Kinle-app, weet alleen nog niet hoe de boeken van de pc over te zetten, help.
Bij de Shaun was er steeds een spontane startup maar als je Youtube app de-installeerde verdween dat, behalve als je de oplader er af haalde dan ging hij ook vaak uit zichzelf opstarten. Verder werkte echt alles perfect.
De Myfluxi CM10 werkte ook perfect en deze leek zelfs nog iets snappier, alleen deed de achterste camera het niet. Als ik de in dit forum genoemde cameramod (camera_stock_modules_36.zip) installeerde deden de camera's het helemaal niet meer. Dus heb ik opnieuw moeten flashen. Wel g-sensor en werkende bluetooth ondersteuning.
Omdat ik toch bezig was heb ik hierna meteen de Kruidvat JB geinstalleerd (geen Bluetooth) maar kan er verder nog weinig van zeggen), wel snel.
De volgende stap is de hier besproken Digma IDS10 ROM, Er komen steeds nieuwe versies van uit waarbij de latere versies niet meer geroot schijnen te zijn. Het is dus zaak een oudere versie te pakken te krijgen. Wordt vervolgd (hopelijk)
Alle Roms hebben bij mij last van een zeer fluctuerende Wifi sterkte, dan gaat het ineens van 4 streepjes naar 0 streepjes en komt er geen signaal meer binnen. Ook bij Wifi analyzer gaat het signaal op en neer zonder reden, alsof het zendertje af en toe niet genoeg stroom krijgt
Ook de nieuwe versies zijn geroot, alleen moet je nog wel een Superuser apk uit de play store installeren (de binaries zijn al aanwezig). Overigens wordt wel afgeraden om de aanwezige busybox versie te updaten met een market versie vanwege een aantal device specific aanpassingen. Op mijn 728 draait de ids7 rom nu al een paar dagen. Eerste indruk: stabiel, bloat-free en tot nog toe zuinig genoeg (standby 0.5% per uur).Ard Vark schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:47:
De volgende stap is de hier besproken Digma IDS10 ROM, Er komen steeds nieuwe versies van uit waarbij de latere versies niet meer geroot schijnen te zijn. Het is dus zaak een oudere versie te pakken te krijgen. Wordt vervolgd (hopelijk)
EDIT: het lijkt er soms op dat de nieuwste versies niet meer goed geroot zijn als je upgrade vanuit een eerdere versie, maar na een clean install (format mode) kun je gewoon superuser uit de market installeren en ben je weer geroot (getest t/m v1.1.4).
[ Voor 19% gewijzigd door mtr33 op 09-02-2013 23:08 . Reden: EDIT ]
Even verduidelijking: Heb system partition aangepast zoals in begin van dit topic aangegeven. Had deze op 614400 gezet. (600MB)
CyanogenMod komt bij niet verder dan het loading screen. Iemand die mij soms kan verder helpen?
[ Voor 73% gewijzigd door Cerv47 op 08-02-2013 19:44 ]
Verwijderd
Bedankt, werkt zeer snel en via "Send to Kindle" zo op mijn tablet.mtr33 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:29:
[...]
Calibre installeren op de pc (imho een must voor iedere ebook liefhebber) en in plugins de instellingen voor de android driver zo instellen dat hij naar de Kindle app folder wijst. Zie mobileread forum/faq voor details.
Even een update.. Ik kom er nu achter nadat ik CWM erop zet, en daarna in CWM boot, en dan terug uit CWM restart doe dat ik niet verder kom dan het loading screen. Zelfs met de standaard stock Cherry JB rom. Neem aan dat dit niet normaal is? Andere CWM versie proberen?Cerv47 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:14:
Op de 7", hoe groot moet je de system partitie maken? (Voor CM10)
Even verduidelijking: Heb system partition aangepast zoals in begin van dit topic aangegeven. Had deze op 614400 gezet. (600MB)
CyanogenMod komt bij niet verder dan het loading screen. Iemand die mij soms kan verder helpen?
Dacht even snel CM10 op mijn nieuwe M728 te zetten, loopt dat toch even anders.
PS: Had deze guide gevolgd -> http://forum.xda-develope...showthread.php?t=1821398&
[ Voor 5% gewijzigd door Cerv47 op 09-02-2013 11:15 ]
EDIT@milanello1: op je PC moet je onder android storage 2 disks zien, zo niet: vermoedelijk driver issue.
[ Voor 8% gewijzigd door mtr33 op 09-02-2013 11:51 ]
EDIT@hieronder: vreemd, ik heb nog nooit problemen gehad met livesuit flashes. Een afgebroken flash zou kunnen wijzen op een corrupte rom download. Alternatief is wellicht ook een de aangepaste A7HD ICS rom van ntm12. De meest recente build is V5-R2 en in de FP staat een CWM versie die er mee zou moeten werken. Zelf niet getest, maar de feedback lijkt me goed.
[ Voor 66% gewijzigd door mtr33 op 10-02-2013 11:40 ]
Heb al verschillende CWM's versies ook geprobeerd, iedereen maal ik vanuit de stock rom reboot naar CWM kom ik er netjes in. Wanneer ik reboot doe (zelfs zonder zaken te flashen) zit ik altijd vast op het loading screen. Wanneer ik wel iets flash in CWM (zoals CM9/10 bvb) en ik reboot zit ik logischerwijs ook vast in loading screen.
Word er gek van.
En de stock ROM is echt niet met te werken, veel te traag & buggy.
EDIT: Is er echt geen alternatieve manier om in CWM te geraken na bootloop? (Ondanks het ontbreken van de VOL- knop) Aangezien ik iedere keer de stockrom terug moet flashen, rooten, ... voor ik weer verder kan.
[ Voor 22% gewijzigd door Cerv47 op 10-02-2013 11:59 ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde; ben jij er al uit? Dan hoor ik het graagCerv47 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:44:
Heb de img proberen installeren via Livesuit, maar die neemt hij niet. Hij breekt het proces ergens halverwege af..
Heb al verschillende CWM's versies ook geprobeerd, iedereen maal ik vanuit de stock rom reboot naar CWM kom ik er netjes in. Wanneer ik reboot doe (zelfs zonder zaken te flashen) zit ik altijd vast op het loading screen. Wanneer ik wel iets flash in CWM (zoals CM9/10 bvb) en ik reboot zit ik logischerwijs ook vast in loading screen.
Word er gek van.
En de stock ROM is echt niet met te werken, veel te traag & buggy.
EDIT: Is er echt geen alternatieve manier om in CWM te geraken na bootloop? (Ondanks het ontbreken van de VOL- knop) Aangezien ik iedere keer de stockrom terug moet flashen, rooten, ... voor ik weer verder kan.
too old, too cold
Verwijderd
Bij mij dus ook; als je er al uit bent zou ik graag weten hoeCerv47 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:14:
Op de 7", hoe groot moet je de system partitie maken? (Voor CM10)
Draait prima! CM10 zonder aangepaste partitie op een M906 uit Mei 2012. De installatie volgorde in CWM is:Negakinu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:21:
Nou, ik ga nu CM10 Lite eens flashen op mijn M906. Die zou moeten werken zonder je partitie te hoeven vergroten. http://www.slatedroid.com...-rom-cyanogenmod-10-lite/
1. factory reset
2. install from zip CM10 Lite build 2012-10-06
3. install compatibility 1.2.x
4. install gapps JB Lite
5. install touchscreen fix
Tadaa!
EDIT: USB audio werkt niet op deze rom. Dat werkte bij die CM9 van Christian Troy meteen out of the box. Echt jammer, nu kan ik geen externe USB DACs aansluiten op de OTG poort en zo muziek luisteren. De koptelefoon uitgang klinkt nergens naar vergeleken met digital out naar een goede DAC.
EDIT2: CM10 Lite draait wel echt heel goed. Beste rom die ik tot nu toe geprobeerd heb en ik heb NU PAS het gevoel dat de tablet goed genoeg draait voor dagelijks gebruik. CM10 Lite was dus de redding.
[ Voor 30% gewijzigd door Negakinu op 11-02-2013 14:19 ]
too old, too cold
Nope, al alles geprobeerd. Zelfs CM9, CM10 & AOKP geprobeerd. Iedere custom ROM hangt vast op loading screen na installatie. Krijg er kop noch staart aan..Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:29:
[...]
Bij mij dus ook; als je er al uit bent zou ik graag weten hoe

Probeer eens via Livesuit die Russische rom met inbakken CWM te flashen en dan vanuit die CWM een CM9.Cerv47 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:25:
[...]
Nope, al alles geprobeerd. Zelfs CM9, CM10 & AOKP geprobeerd. Iedere custom ROM hangt vast op loading screen na installatie. Krijg er kop noch staart aan..
too old, too cold
Had al CM10 geprobeerd vanuit die Russische ROM, zal asap eens proberen met CM9.Negakinu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:41:
[...]
Probeer eens via Livesuit die Russische rom met inbakken CWM te flashen en dan vanuit die CWM een CM9.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:23:
Een micro SD kaartje aangeschaft en in de tablet gestoken.
Hoe krijg ik nu mijn gegevens (muziek, boeken, stripverhalen en filmpjes) naar dit kaartje geschreven?
Ze staan nu op de interne kaart en die is nu vol.
Kunnen er ook apps naar de externe kaart worden geschreven en hoe moet dat?
Wat is de correcte manier vanop de M-728 om in CWM te booten? Aangezien je geen toetsencombinatie hebt.. Ik moet altijd een omweg gebruiken.mtr33 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:18:
Een .img rom (zit in archive) flash je met livesuit. Let wel, ik weet niet 100% of in deze versie inderdaad al CMW zit, maar het is het proberen waard.
EDIT@hieronder: vreemd, ik heb nog nooit problemen gehad met livesuit flashes. Een afgebroken flash zou kunnen wijzen op een corrupte rom download. Alternatief is wellicht ook een de aangepaste A7HD ICS rom van ntm12. De meest recente build is V5-R2 en in de FP staat een CWM versie die er mee zou moeten werken. Zelf niet getest, maar de feedback lijkt me goed.
[ Voor 13% gewijzigd door mtr33 op 11-02-2013 13:56 ]
Verwijderd
Hoe is deze app weer aan het werk te krijgen?
Als ik het wil verwijderen, krijg ik de waarschuwing dat het systeem labiel wordt omdat mogelijk andere app's gebruik maken van de Apollo-player. Het zit in de proline 9.7 "ingebakken". Het gaat mij niet om vervangende apps maar hoe deze Apollo-player weer aan de praat te krijgen.
Is er een reader waarin de bladzijden worden "omgeslagen" ipv doorschuiven. Gebruik nu : Aldiko, Kindle en Coolreader.
Mantano en Moon+ kunnen volgens mij pagina's omslaan. Apollo is imho niet al te stabiel en te verwijderen mits je er eerst een andere player voor in de plaats installeert. Let wel, het is een system app en je kunt 'm enkel verwijderen via een root explorer. Op XDA staat ergens een gedetailleerde procedure voor het geval dat. Om 'm gewoon weer wekend te krijgen kun je 'm wellicht updaten met een nieuwere versie?Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:00:
Apollo app. stopt!
Hoe is deze app weer aan het werk te krijgen?
Als ik het wil verwijderen, krijg ik de waarschuwing dat het systeem labiel wordt omdat mogelijk andere app's gebruik maken van de Apollo-player. Het zit in de proline 9.7 "ingebakken". Het gaat mij niet om vervangende apps maar hoe deze Apollo-player weer aan de praat te krijgen.
Is er een reader waarin de bladzijden worden "omgeslagen" ipv doorschuiven. Gebruik nu : Aldiko, Kindle en Coolreader.
Verwijderd
Op de Playstore heb ik de bedoelde Apollo niet kunnen vinden wel ander soort Apollo's.
Ik gebruik MyTunes Pro maar kan de Library niet vullen omdat mijn mp3-s op de externe sd kaart staan die ik wel kan benaderen. Van daaruit speel ik mijn muziek af maar kan nu geen playlist maken. Misschien weet iemand hier een oplossing met genoemde player.
Moon+reader heb ik de mogelijkheid van bladzijde omslaan nog niet gevonden.
Mantano moet ik even downloaden en uitproberen.
mtr33 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:54:
[...]
Mantano en Moon+ kunnen volgens mij pagina's omslaan. Apollo is imho niet al te stabiel en te verwijderen mits je er eerst een andere player voor in de plaats installeert. Let wel, het is een system app en je kunt 'm enkel verwijderen via een root explorer. Op XDA staat ergens een gedetailleerde procedure voor het geval dat. Om 'm gewoon weer wekend te krijgen kun je 'm wellicht updaten met een nieuwere versie?
Ik gebruik momenteel geen custom rom meer. Zowel CM9 als CM10 blijken te vaak stabiliteitsproblemen te hebben, mogelijk in combinatie met bepaalde apps die ik gebruik. De officiële JB is echter een erg lekkere rom, stabiel en doet in snelheid niet heel veel onder voor de CM's. Alleen kwa ondersteuningsopties (bluetooth en zo) is CM9/CM10 superieur.
Verwijderd
We zullen zien hoe ik in de cm build kan komen, wellicht het forum doorzoeken en dan komen we er wel uit.
mtr33 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:38:
Apollo staat niet meer in de store vanwege een vermeende copyright infringement. Je kunt denk ik het beste de apk uit je cm build halen en naar je tablet kopiëren en dan installeren. Dan heb je zeker een compatibele versie.
Gewoon het rom zipje uitpakken op je pc.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:46:
Bedankt, ik ga het uitproberen hoewel ik niet weet hoe het moet omdat ik A-technisch ben op dit gebied.
We zullen zien hoe ik in de cm build kan komen, wellicht het forum doorzoeken en dan komen we er wel uit.
[...]
too old, too cold
Verwijderd
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Gewoon het rom zipje uitpakken op je pc.
Verwijderd
Dus zal dit n.a.w. het einde
mtr33 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:38:
Apollo staat niet meer in de store vanwege een vermeende copyright infringement. Je kunt denk ik het beste de apk uit je cm build halen en naar je tablet kopiëren en dan installeren. Dan heb je zeker een compatibele versie.
Verwijderd
Moon+reader Pro heeft de mogelijkheid van bladzijden omslaan maar is toch niet aan te raden. Vrij schokkerig.
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:39:
Bedankt voor de reactie.![]()
Op de Playstore heb ik de bedoelde Apollo niet kunnen vinden wel ander soort Apollo's.
Ik gebruik MyTunes Pro maar kan de Library niet vullen omdat mijn mp3-s op de externe sd kaart staan die ik wel kan benaderen. Van daaruit speel ik mijn muziek af maar kan nu geen playlist maken. Misschien weet iemand hier een oplossing met genoemde player.
Moon+reader heb ik de mogelijkheid van bladzijde omslaan nog niet gevonden.
Mantano moet ik even downloaden en uitproberen.
[...]
too old, too cold
Daar had ik absoluut niet aan gedacht. Begrijp ook niet waarom de UI mode invloed zou hebben op iets als USB-audio maar ik ga het zeker thuis uitproberen.mtr33 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:24:
Phablet UI uitzetten? en eventueel accu volledig opladen/lader aansluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2013 14:31 ]
too old, too cold
Ik gebruik momenteel een ids7 rom die me stabiel lijkt (android 4.1.2):
ids7-a41_v1.1.4-06022013.img
Of kan er iemand een goeie rom aanraden die rootable is?
Ik gebruik deze ids7 rom omdat het de enige rom is die mij in bepaalde spellen (Rayman Jungle Run bijvoorbeeld) voldoende performantie biedt.
De laatste versies zijn hier te vinden denk ik:
http://sourceforge.net/projects/wive-ng/files/wive-ng-ids/
Ivm het rooten: ik had supersu erop gezet, maar om root te verkrijgen dien je enkel superuser te installeren zoals eerder vermeld...
V&A aangeboden: Pro Line 7 Inch IPS, 1gb ram, 8gb flash, android 4
De tablet is sneller geworden en accu gaat langer mee.. Wifi ontvangst lijkt ook verbeterd te zijn.. Top dat ze deze tablet nog een update hebben gegeven naar JB!, ik zit voor mijn Samsung tab2 nog steeds te wachten op een officiële JB update... Zucht..
too old, too cold
Mijn zoon heeft vandaag een 7"tablet gekregen die ik op marktplaats had gekocht voor 60 euro. Het zou zijn een tablet die kruidvat verkoopt (mijn andere zoon en dochter hebben ook die tablet.
we praten over de M-728 7" 8gb
Maar nu komt het.
de tablet heeft identieke uitstraling en lijkt op het oog het zelfde te zijn. Wat ik echter vreemd vind is dat de binnenkant anders is (andere antenne) want ik wou meteen de antenne verleggen voor betere ontvangst!
Deze lijkt op het scherm geplakt te zijn (print plaatje?)
de tablet heeft android 4.1.1 erop (stock rom!)
het blijkt een dual core 1.6GHZ te zijn met 16GB memory intern (nee zit geen sdkaart in).
score quadrant: 5060
Ik zoek wat informatie over deze tablet maar kan niets vinden... iemand enig idee?
het is in ieder geval niet de kruidvat tablet die in november 2012 zijn verkocht want ik heb daar 2 stuks van thuis liggen en die zijn uitgerust met 4.0.4 8 GB en enkel core 1GHZ (wel met buggy antenne die je ff moest verleggen).
ben erg benieuwd naar jullie reacties.
gr,
Tim

Deze wordt blijkbaar geleverd bij een tablet van Fujitsu.
Zie: nieuws: Fujitsu komt met water- en stofdichte Android-tablet Stylistic M702
Zoiets zou Kruidvat zelf ook gewoon in de winkel moeten hebben liggen. Passen genoeg andere tablets in dus zou prima verkopen voor een paar euri. Simpel stukkie plastic.
De meeste tablet stands die ik bij webshops zie zijn allemaal al gauw 15 euri en veel te duur voor wat je er voor krijgt. Op eBay vind ik wel betere opties zoals dit bijv. met een heel ander principe maar ook interessant.
Wie weet iets dergelijks in Nederland bij een (web)winkel te vinden voor een beetje nette prijs?
Verwijderd
Lol dat ding van Fujitsu voor een paar euro. Kost waarschijnlijk iets van 50 euro of zo
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 18:00 ]
thnx voor de melding, ik draai op m'n 9,7" aug 2012 al tijden myfluxi maar toch regelmatig spontane reboots. opnieuw flashen doet dan weer een week z'n werk waarna ie toch weer begint te panic'en.Alfie104 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:22:
9.7"
Ik gebruik momenteel geen custom rom meer. Zowel CM9 als CM10 blijken te vaak stabiliteitsproblemen te hebben, mogelijk in combinatie met bepaalde apps die ik gebruik. De officiële JB is echter een erg lekkere rom, stabiel en doet in snelheid niet heel veel onder voor de CM's. Alleen kwa ondersteuningsopties (bluetooth en zo) is CM9/CM10 superieur.
zal de JB van cherry eens opsnorren, wat verandert die aan mijn sys partitie? want ik gebruik nu nog steeds jouw aangepaste rom ivm de grootte.
ICS 4.0.4: custom rom van nmt12Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:34:
wat is volgens jullie de beste rom voor de m728?
JB 4.1: ids7
Aangezien bovenstaande wellicht wat karig is, even wat extra info. De ids7 is vergelijkbaar met de 'officiële' cherry rom: gebaseerd op een universele A10 firmware geschikt voor x-honderd devices en afhankelijk van de developer in meer of mindere mate aangepast voor de 728. Bekende bugs zijn de mali driver (graphics performance) en freq control (speed/heat).
De ICS rom is door een 4PDA lid geport voor de A7HD en heeft deze bugs als het goed is niet. Helaas geen changelog, dus ik weet zo niet op welke kernel versie hij nu (met V6) zit en wat de basis precies is. EDIT: changelog
[ Voor 64% gewijzigd door mtr33 op 16-03-2013 19:02 . Reden: changelog link ]
[ Voor 117% gewijzigd door Het Vosje op 22-03-2013 19:57 ]
too old, too cold
[ Voor 136% gewijzigd door Het Vosje op 22-03-2013 22:39 ]
Verwijderd
Met de muis kan ik natuurlijk nog wel het een en ander doen maar echt handig kan ik dat niet noemen natuurlijk. Iemand nog 'n idee hoe ik dit moet gefixed krijgen?
Verwijderd
heb je de laatste compatibiltiy.zip?Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:29:
Ik heb net cm10_a10_20121006_lite geinstalleerd maar nu doet m'n touchscreen het niet meer![]()
Met de muis kan ik natuurlijk nog wel het een en ander doen maar echt handig kan ik dat niet noemen natuurlijk. Iemand nog 'n idee hoe ik dit moet gefixed krijgen?
Verwijderd
Je moet 1.2.1 gebruiken. Ik weet even niet meer waar ik hem gedownload heb maar ik heb hem wel op mijn HD. Als je me je email PM'ed mail ik 'em naar je.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:43:
De laatste? Da's een goeie vraag. Waar kan ik die downloaden?? Want ik heb volgens mij versie 1.1
too old, too cold
Deze:

Of zie je die soms niet als je zelf de Private Message optie uit hebt staan?
Dan moet je die even aan zetten in je voorkeuren of profiel of ergens.
[ Voor 41% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-03-2013 23:45 ]
Verwijderd
Staat in de OPNegakinu schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:17:
[...]
Je moet 1.2.1 gebruiken. Ik weet even niet meer waar ik hem gedownload heb maar ik heb hem wel op mijn HD. Als je me je email PM'ed mail ik 'em naar je.
Om een of andere reden werkte die uit de OP niet bij mijn install van CM10 Lite. Ik heb een 1.2.1 gedownload waarvan het zip bestand "907c_compatibility_1.2.1" heet.
[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 28-03-2013 15:37 ]
too old, too cold
Zou je die van jou anders ff kunnen mailen ook? Ik PM je mn mailadres wel.
Wazig. Nu weet ik niet meer welke ik gebruikt heb. Ik heb er in ieder geval 2 op mijn HD staan en 1 van die 2 werkt. Ik mail je ze beiden wel.Het Vosje schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:41:
Die uit de OP heet ook "907c_compatibility_1.2.1", maar het aparte is dat die bij mij ook niet werkte (vandaar dat ik je vroeg welke compatibility jij had, maar zelf het 'antwoord' al gaf).
Zou je die van jou anders ff kunnen mailen ook? Ik PM je mn mailadres wel.
EDIT: beiden verstuurd. Laat even weten welke het nu is.
[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 28-03-2013 15:45 ]
too old, too cold
sidenote: ik heb nooit de back cam aangekregen in deze rom, moet ik de standaard cam.zip ook hex-editten zoals bij de compat,zip moest ivm kernel versie?
Ik heb een IMG van een vorige ROM geflashed via Livesuit (de Russische IDS10 omdat die CWM herinstalleert) en deze installeert zonder probleem en boot gewoon. Ik kan hem echter niet gebruiken omdat mijn touchscreen niet werkt. Dat maakte me niet uit aangezien CWM nu opnieuw geïnstalleerd is, maar nog steeds blijft elke ROM die ik via CWM installeer hangen in de boot animatie en boot niet door...
Ik snap er even niets meer van. Als mijn CWM corrupt was zou de herinstalletie via Livesuit dat toch verholpen moeten hebben? Welke andere redenen kunnen er zijn voor het niet laten booten van alle ROMs die via CWM geïnstalleerd worden? Mijn tablet is eigenlijk bricked nu...
Ik vermoed dat de oplossing ergens in het fastbooten van de boot.img ligt, zo fix ik een HTC telefoon meestal maar ik heb geen idee of dit ook voor mijn A10 tablet geldt.
Met een muis de Livesuit ROM die wel werkt (IDS10) via Terminal een nieuwe recovery laten installeren (die uit deze thread) maakt ook geen verschil. Recovery downgrade netjes van 6.0.x.x naar 5.x.x.x maar als ik dan een ROM flash blijft hij weer hangen op het Android logo. Ik geef het even op voor vandaag.
[ Voor 20% gewijzigd door Negakinu op 23-04-2013 23:12 ]
too old, too cold
Wat gebeurt er als je met livesuit een 'officiele' cherry rom flashed en er dan handmatig CWM op zet? Het kan een combi zijn van bad blocks en verschil in partities. Anders zou ik het ook niet weten.Negakinu schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:47:
Nou, die van mij is best hard gecrashed gisteren. Tijdens normaal gebruik bevroor hij en moest ik hem hard uitzetten. Vanaf dat moment komt hij niet meer verder dan de boot animatie van CM10. Elke andere ROM die ik flash via CWM hangt ook vast op de boot animatie. CM10, CM10 Lite, AOPK etc...
Ik heb een IMG van een vorige ROM geflashed via Livesuit (de Russische IDS10 omdat die CWM herinstalleert) en deze installeert zonder probleem en boot gewoon. Ik kan hem echter niet gebruiken omdat mijn touchscreen niet werkt. Dat maakte me niet uit aangezien CWM nu opnieuw geïnstalleerd is, maar nog steeds blijft elke ROM die ik via CWM installeer hangen in de boot animatie en boot niet door...
Ik snap er even niets meer van. Als mijn CWM corrupt was zou de herinstalletie via Livesuit dat toch verholpen moeten hebben? Welke andere redenen kunnen er zijn voor het niet laten booten van alle ROMs die via CWM geïnstalleerd worden? Mijn tablet is eigenlijk bricked nu...
Ik vermoed dat de oplossing ergens in het fastbooten van de boot.img ligt, zo fix ik een HTC telefoon meestal maar ik heb geen idee of dit ook voor mijn A10 tablet geldt.
Met een muis de Livesuit ROM die wel werkt (IDS10) via Terminal een nieuwe recovery laten installeren (die uit deze thread) maakt ook geen verschil. Recovery downgrade netjes van 6.0.x.x naar 5.x.x.x maar als ik dan een ROM flash blijft hij weer hangen op het Android logo. Ik geef het even op voor vandaag.
WIFI is niet optimaal, zoek in dit topic naar een fix. USB wifi werkt met de juiste ROM en adapter.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:57:
Is de wi-fi van deze tablet goed? Kun je er een wi-fi usb aansluiten?
[ Voor 7% gewijzigd door mtr33 op 25-04-2013 16:32 ]
Dat ga ik proberen. Ik heb er wel eentje van voor Mei 2012, die hebben een andere touchscreen driver dus daar werken die nieuwe Cherry ROMs niet op. Even kijken welke meest recente compatible is met mijn tablet.mtr33 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:30:
[...]
Wat gebeurt er als je met livesuit een 'officiele' cherry rom flashed en er dan handmatig CWM op zet? Het kan een combi zijn van bad blocks en verschil in partities. Anders zou ik het ook niet weten.
Mocht dit ook niet baten, is de interne SD dan eventueel beschadigd? Valt zoiets te vervangen of is mijn tablet gewoon dood?
too old, too cold
Verwijderd
De naam van het bestand is M906_20120625_500Msystem_2Gdata.rar
Thanks!
[ Voor 26% gewijzigd door Negakinu op 11-05-2013 16:15 ]
too old, too cold
http://online.kruidvat.nl...d40TabletPC.html?token=-1
Verwijderd in "Kruidvat 7" Pro-Line 2"
<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>