Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Voor geert104 en aldi-bier dezelfde oplossing: de officiële Cherry firmware terugzetten met LiveSuit, testen of alles weer werkt zoals het hoort en dan opnieuw beginnen met CM9/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:40:
Voor geert104 en aldi-bier dezelfde oplossing: de officiële Cherry firmware terugzetten met LiveSuit, testen of alles weer werkt zoals het hoort en dan opnieuw beginnen met CM9/10.
bedankt, maar ik kon gewoon een backup terugzetten. mijn vraag was eigelijk hoe ik chainfire 3d op mijn tablet krijg zonder dat ie niet meer kan starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
@geert104 mss is onze GPU wat te soft hiervoor?

@alfie en fordprefect42: wat denken jullie, hebben we voor deze tablet ook iets hieraan? deep-sleep forceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met mijn M-906, ik probeer voor het eerst een custom-rom erop te zetten (ben hier verder goed bekend mee door mijn HTC HD2), maar na het flashen van de Cherry rom met andere partitiegrootes doen mijn volume/back toetsen het niet meer in Recovery, dus ik kan CWM niet installeren en ook geen custom roms, wat moet ik hier aan doen?

Ik heb al geprobeerd de rom opnieuw te flashen, en als ik de rom normaal laat opstarten werken de knoppen overigens prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 12-09 18:57
volgens mij heb ik eerst CWM erop gezet en pas later aangepaste ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:37:
volgens mij heb ik eerst CWM erop gezet en pas later aangepaste ROMs
Dat had ik ook, CWM werkte prima met de originele rom, maar toen heb ik de rom met aangepaste partities geinstalleerd en doen mn knoppen het niet meer, en is CWM verdwenen. Ik vemoed dat ik format niet had moeten doen bij het flashen van de aangepaste rom.

Ik moet nu dus weer even terug naar de originele rom, dan CWM, dan aangepaste partities, en dan CM10.

Maarrr..... De links naar de originele roms werken niet! Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
Dat CWM heb ik met het batch-bestand van her KV-forum er opgezet. Hiervoor hoef je niet in recovery mode the zijn maar gewoon in alfies rom via de usb-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:36:
@geert104 mss is onze GPU wat te soft hiervoor?
nee, want ik had op cm9 wel chainfire 3d zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:23:
Maarrr..... De links naar de originele roms werken niet! Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?
Werken de links hier niet gewoon? En anders hier.

Verwijderd

Ard Vark schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:46:
Dat CWM heb ik met het batch-bestand van her KV-forum er opgezet. Hiervoor hoef je niet in recovery mode the zijn maar gewoon in alfies rom via de usb-poort.
Stom, daar heb je natuurlijk gelijk in.

Alles werkt nu, en CM10 is echt ongelofelijk veel sneller dan de ori rom!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:55

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik had de firmware met gewijzigde partities over mijn cm9 geflashed. Toen had ik geen touchscreen meer, en in recovery geen vol +/- meer.

Ik heb nu de orginele firmware van q-ware er weer op gezet, ik kan nu in recovery de vol +/- weer gebruiken.
Alleen in android nog steeds geen touchscreen. Dus kan ik usb-opslag niet aanzetten om de touchscreenfix op de tablet te zetten.

Kan ik in recovery wel vanaf een externe sd-card flashen?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
In CWM recovery kun je de USB mounten (bij advanced), geeft hetzelfde effect als USB opslag aanzetten. Maar ik ben bang dat je touchscreen niet meer gaat werken, als hij met de orginele firmware ook niet wil werken... In de touchscreen zit een controller chip die herprogrammeerbaar is. Meestal is dit een FT5x serie chip, in ieder geval wel in de Cherry. Dat ding heeft de nare eigenschap dat hij vrij eenvoudig gewist kan worden. Herprogrammeren is ook mogelijk, maar veel lastiger. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:55

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Wmeh! Mooi kut dus.

Ik ga toch nog ff proberen om de touchscreenfix er overheen te kwakken in CMW.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Tip: als je een USB muis aansluit met dat OTG kabeltje (omgekeerde USB) die je er ook bij hebt gekregen, kun je hem gewoon bedienen. Dus ook de dingen waarmee je hem wilt fixen maar die je alleen met touchscreen bediening kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:36:
@alfie en fordprefect42: wat denken jullie, hebben we voor deze tablet ook iets hieraan? deep-sleep forceren
Dit is zeker interessant, dat leeglopen in standby is echt heel vervelend

Ik heb CPU Spy en BetterBatteryStats geinstalleerd om dit eens beter te onderzoeken
De tablet (ik heb overigens de M728) gaat niet in deep sleep, de boosdoener blijkt WifiKeepAliveLock

Ik heb pm.sleep_mode=1 in de buildprop gezet en wat zitten spelen met instellingen en Auto Airplane Mode appjes (er zijn verschillende van) en ik zweer dat ik in CPU Spy heb gezien dat de tablet in deep sleep is geweest
Jammergenoeg heb ik dit daarna nooit kunnen reproduceren

Nu heb ik de voorlaatste CM9 (20120721) erop gezet
Hier zit die Wifi wakelock nog niet in en de tablet gaat gewoon in deep sleep!
Jammergenoeg is bluetooth support in deze versie minder goed en doen een paar Gameloft spellen het niet

Ik ben dat uitproberen nu een beetje zat, maar als iemand de gouden tip over dit deep sleep probleem weet hoor ik dat uiteraard graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:23:
[...]

Dit is zeker interessant, dat leeglopen in standby is echt heel vervelend

Ik heb CPU Spy en BetterBatteryStats geinstalleerd om dit eens beter te onderzoeken
De tablet (ik heb overigens de M728) gaat niet in deep sleep, de boosdoener blijkt WifiKeepAliveLock

Ik heb pm.sleep_mode=1 in de buildprop gezet en wat zitten spelen met instellingen en Auto Airplane Mode appjes (er zijn verschillende van) en ik zweer dat ik in CPU Spy heb gezien dat de tablet in deep sleep is geweest
Jammergenoeg heb ik dit daarna nooit kunnen reproduceren

Nu heb ik de voorlaatste CM9 (20120721) erop gezet
Hier zit die Wifi wakelock nog niet in en de tablet gaat gewoon in deep sleep!
Jammergenoeg is bluetooth support in deze versie minder goed en doen een paar Gameloft spellen het niet

Ik ben dat uitproberen nu een beetje zat, maar als iemand de gouden tip over dit deep sleep probleem weet hoor ik dat uiteraard graag
de m728 heeft toch geen bluetooth?

trouwens, ik heb het zelfde probleem op dezelfde tablet. ik heb cm10 erop staan. ik ben bezig iets te zoeken om hem in deep sleep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:11:
de m728 heeft toch geen bluetooth?
De M728 heeft geen ingebouwde bluetooth
Maar met de laatste CM9 of CM10 van Christian Troy kan je een willekeurig bluetoothdongeltje van 1 a 2 euro aansluiten en dan werkt het perfect
Ik gebruik dit om muziek naar m'n bluetooth boxen te streamen

Alleen dat vervelende deep sleep probleem daar wordt ik gek van
Van de week zelfs de batterij even moeten kortsluiten omdat ik em een keer vergeten was uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:35:
[...]

De M728 heeft geen ingebouwde bluetooth
Maar met de laatste CM9 of CM10 van Christian Troy kan je een willekeurig bluetoothdongeltje van 1 a 2 euro aansluiten en dan werkt het perfect
Ik gebruik dit om muziek naar m'n bluetooth boxen te streamen

Alleen dat vervelende deep sleep probleem daar wordt ik gek van
Van de week zelfs de batterij even moeten kortsluiten omdat ik em een keer vergeten was uit te zetten
ik geef het op, ik ga per direct een andere rom zoeken die wel in deep sleep kan komen!

EDIT: ik heb een hele mooie gevonden. het is wel android 4.0.4, maar hij werkt prima.
ik heb hem gebruikt tot 54 procent en daarna op standby gezet. na 9 uur was er 1 procent afgegaan!
verder heb ik met titanium backup al mijn belangrijke games weer met data gerestored.
ik heb nog geen problemen ontdekt. hier is de link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1760929

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 13:22 . Reden: heb de rom gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
Hoi

op mijn Kruidvat ProLine 9,7 Inch M-906
Met de software erop van CM10 heb ik het volgende probleem

Ik heb 2 Micro SD kaarten nu geprobeerd
een 2GB en een 8GB beide kan ik gewoon formateren met de tablet
echter ik krijg daarna steeds deze melding " kaart beschadigd "

Doe ik deze nu in mijn andere M-906 ( heb er 2 ) dan werken ze wel gewoon !!

Iemand enig idee wat het kan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk defect sdkaart-lezertje. Probeer ze eens in CWM recovery te formatteren en benaderen, dan weet je 't zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman2oo6 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:30:
Hoi

op mijn Kruidvat ProLine 9,7 Inch M-906
Met de software erop van CM10 heb ik het volgende probleem

Ik heb 2 Micro SD kaarten nu geprobeerd
een 2GB en een 8GB beide kan ik gewoon formateren met de tablet
echter ik krijg daarna steeds deze melding " kaart beschadigd "

Doe ik deze nu in mijn andere M-906 ( heb er 2 ) dan werken ze wel gewoon !!

Iemand enig idee wat het kan zijn ??
probeer anders cm9 erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een manier om de volume knoppen weer terug op de onderste zwarte balk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Wat moet ik me voorstellen bij de touch & feel van deze tablets? Heb zelf een iPad 3 en dat is uiteraard een heel andere prijsklasse, maar hoe verhoudt de werksnelheid, opstarten van apps, opstarten audio/video files etc. van een dergelijke android-pad zich met de iPad 3?

Heb wel eens eerder android-pads in handen gehad, maar vond deze tot nu toe erg traag in werking. En dan heb ik het al snel gezien. Maar dat waren nog wel wat oudere pads met eerdere android-versies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het wilt vergelijken met een iPad 3 zit je bij 100-150euro tablets natuurlijk aan het verkeerde adres, hoewel het prima werkbaar is. Je moet dat dan ook vergelijken met A-merk 300+ euro tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen appels met kersen vergelijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M728 heeft nu een officiele update naar Jelly Bean (zie tabletsupport.eu)
Na rooten met VonSparky en PayStore en SD-card fix (zie M1007 belangrijke discussies) werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Voor 't gemak de link naar de M728 JB firmware, root & fix. Zal 'm dit weekend eens proberen.

EDIT: voor alle duidelijkheid: de M728 JB rom is gebaseerd op de M1007 (o.a. Protab2XXL) firmware.

[ Voor 13% gewijzigd door mtr33 op 10-01-2013 17:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Nou, net een 2e hands M906 gekocht voor 78 euro. Zodra hij bezorgd wordt eens kijken hoe ik custom ROMs aan de gang krijg. Ik heb al meerdere telefoons en tablets voorzien van CWR en custom ROMs dus ik heb goede hoop. :) Mooi topic iig!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:47:
is er een manier om de volume knoppen weer terug op de onderste zwarte balk te krijgen?
Ik was ze op een gegeven moment ook kwijt, ik heb er toen de app Volume in notification gebruikt. Werkt prima.

Na een tabletcrash heb ik firmware 20120929 er (opnieuw) opgezet en toen waren ze er trouwens gewoon weer...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeBee schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:45:
[...]

Ik was ze op een gegeven moment ook kwijt, ik heb er toen de app Volume in notification gebruikt. Werkt prima.

Na een tabletcrash heb ik firmware 20120929 er (opnieuw) opgezet en toen waren ze er trouwens gewoon weer...
ik wil hem graag op die onderste zwarte balk hebben, omdat ik daar sneller bij kan.
ik wil ook graag mijn cm9 behouden, omdat deze beter is dan de stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar moet ik op zoeken als ik een custom rom wil vinden voor mijn m728? moet ik dan op alwinner a10 roms zoeken?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 19:06 . Reden: niet alwinner a7, maar alwinner a10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je moet zoeken op Hyundai A7HD. Onder die naam is hij het meeste verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:37:
Je moet zoeken op Hyundai A7HD. Onder die naam is hij het meeste verkocht.
maar dan kan ik niet meer dan 3 custom roms vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb sinds gister de M-1038 gehaald bij Kruidvat. Fun apparaat en vriendin is er ook blij mee.
Echter haalde ik vandaag het beschermplastic van het scherm en blijkt er een zwarte 'punt' op het scherm te zitten. Het is geen dode pixel maar lijkt wel een zwart stofje of haartje onder of in het glas.
Moet ik het ding nu aanmelden voor garantie of gewoon omruilen bij het Kruidvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:05:
[...]
maar dan kan ik niet meer dan 3 custom roms vinden...
Waar naar zoek je precies?
Of beter, wat is er mis met de ROM die je nu draait op je tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hij is vanaf maandag weer te krijgen bij Kruidvat.
http://www.kruidvat.nl/do...e=2013-03-tablet&token=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:54:
[...]

Waar naar zoek je precies?
Of beter, wat is er mis met de ROM die je nu draait op je tablet?
ik zoek naar een betere rom.
eentje die beter met de batterij om kan gaan en die toch snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De accu is een zwakke plek van het tablet.
Daar kan een andere ROM geen verandering aanbrengen.

Wat wel kan is om je tablet zo in te richten dat hij zo spaarzaam is als mogelijk.
Dan moet je denken aan apps om de CPU snelheid te verlagen als dat mogelijk is.
Helderheid van het scherm zo laag mogelijk in te stellen met nog een redelijke helderheid.

Er is een nieuwe Jelly Bean uit voor het tablet. Schijnt sneller te zijn tegenover de ICS gebaseerde ROM's.
Misschien een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:17
De 8000mAh van de batterij is wel relatief veel, en ik ben er zeker van dat dmv software optimalisatie de batterijduur verlengt kan worden. Zo heb ik ergens in dit topic een fix gezien voor deep sleep. Ook zou het undervolten van de processor een uitkomst kunnen zijn, maar ik weet niet of dat mogelijk is/gaat zijn op deze ROM's. Op een ander android device van mij liep de CPU idle standaard op 245 Mhz maar met kernel aanpassingen was het mogelijk om deze op 128Mhz te laten lopen, wat weer energiebesparing is. Misschien is zoiets ook wel mogelijk op deze kruidvat tab.

Het grootste probleem lijkt echter de minimumhelderheid van het scherm...

[ Voor 7% gewijzigd door Thmz159 op 13-01-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:19:
Ik heb de tablet vandaag ook online besteld (Belgie :) )

Over de batterij: de 6000mAh is inderdaad niet veel, maar ik ben er zeker van dat dmv software optimalisatie de batterijduur verlengt kan worden. Zo heb ik ergens in dit topic een fix gezien voor deep sleep. Ook zou het undervolten van de processor een uitkomst kunnen zijn, maar ik weet niet of dat mogelijk is/gaat zijn op deze ROM's. Op een ander android device van mij liep de CPU idle standaard op 245 Mhz maar met kernel aanpassingen was het mogelijk om deze op 128Mhz te laten lopen, wat weer energiebesparing is. Misschien is zoiets ook wel mogelijk op de kruidvat tab.

Het grootste probleem lijkt echter de minimumhelderheid van het scherm...
daar heb je screendim of rootdim voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:06:
De accu is een zwakke plek van het tablet.
Daar kan een andere ROM geen verandering aanbrengen.

Wat wel kan is om je tablet zo in te richten dat hij zo spaarzaam is als mogelijk.
Dan moet je denken aan apps om de CPU snelheid te verlagen als dat mogelijk is.
Helderheid van het scherm zo laag mogelijk in te stellen met nog een redelijke helderheid.

Er is een nieuwe Jelly Bean uit voor het tablet. Schijnt sneller te zijn tegenover de ICS gebaseerde ROM's.
Misschien een optie voor je?
heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Check de post van mtr33 die wat hoger op de pagina staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zo'n tablet gekocht.
Maar ik wil apps afhalen, maar hij zegt dat hij deze niet kan downloaden omdat er iets mis is met server.

Moet ik een SD kaartje insteken vooralleer ik iets kan afhalen van apps bvb facebook ofz?

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Groetjes,
Stephanie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je al een Google account (gemaakt en) gekoppeld aan je tablet?

En heb je een draadloze verbinding gemaakt zodat je internettoegang hebt?

En welkom bij Tweakers. :)

[ Voor 29% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-01-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat aangemaakt ja. Ma hoe koppel ik da aan de tablet? Via mijn gsm ben ik er een beetje handiger in dan de tablet precies :)

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Settings>Account & sync>Add account.

Of hoe dat evt. in het Nederlands genoemd wordt als je dat ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Juist. Service van Kruidvat is dus prut. Paar berichten terug zei ik al dat er een paar dode pixels en stof achter het scherm zitten. Ding net 2 dagen oud. Gisterochtend naar Kruidvat gegaan en die mogen en willen het ding niet innemen of omruilen. Ik moet maar contact opnemen met het telefoonnummer wat in de verpakking staat vermeld. En dan mag ik hem sowieso al een week missen en als ik pech heb krijg ik een refurbished geval. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
ManiacsHouse schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:44:
Juist. Service van Kruidvat is dus prut. Paar berichten terug zei ik al dat er een paar dode pixels en stof achter het scherm zitten. Ding net 2 dagen oud. Gisterochtend naar Kruidvat gegaan en die mogen en willen het ding niet innemen of omruilen. Ik moet maar contact opnemen met het telefoonnummer wat in de verpakking staat vermeld. En dan mag ik hem sowieso al een week missen en als ik pech heb krijg ik een refurbished geval. :-(
Even los van het feit dat je het over de M-1038 hebt (ander tablet met een eigen topic) ligt dat niet zo zeer aan de algemene service van Kruidvat, maar van de lokale franchiser. Hier is ruilen/geld terug met bon in originele verpakking in elk geval geen punt. IMHO is defect bij aankoop iets anders dan beroep op de garantie/reparatieregeling. Overigens geef ik grif toe dat service na aankoop geen prio lijkt te hebben van het moederconcern, maar voor een kruidenier zijn tablets dan ook geen core business. Voor 'n dubbeltje op de eerste rang blijft lastig.

[ Voor 11% gewijzigd door mtr33 op 15-01-2013 11:03 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Sowieso is de KV winkel waar je het ding verkocht hebt, volgens de Nederlandse en Europese consumentenwetgeving als verkoper verantwoordelijk voor de juiste werking van het apparaat. Waarschijnlijk kun je niet afdwingen dat hij omgeruild of ingenomen wordt, want volgens diezelfde wetting mogen ze eerst een aantal reparatiepogingen ondernemen. Maar zij zijn wel ervoor verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en dat jouw defecte apparaat wordt aangeboden aan de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had een half jaar geleden ook bij de kv een tablet gekocht. Scherm ging al na een paar dagen los zitten... Heb meteen een nieuwe meegekregen. Ze keken niet eens in de doos of het wel waar was wat ik vertelde...voor hetzelfde geld had ik er een steen in zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
Hmmm ok heb het probleem opgelost met de memory card
echter er vallen mij een paar dingen op aan de CM10 alwinner rom

1: De camera werkt alleen met de lens achter NIET met de lens van voor
2: Ik heb totaal geen mogelijkheid om te zeggen tegen de tablet om de foto's op de externe Micro-SD op te slaan

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?
of zijn er nog andere roms buiten deze CM10 ?

heb een Cherry M906 met daarop CM10 ( cm10_a10_20120913 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
In de ROM Manager moet je de stock camera module flashen om beide camera's weer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
Alfie104 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:47:
In de ROM Manager moet je de stock camera module flashen om beide camera's weer te kunnen gebruiken.
Jup gaat ook via Update Me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Sorry, die bedoelde ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk op de m728 een muis en toetsenbord tegelijk aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Geen idee, probeer het zou ik zeggen :9 . Ik heb geen muis/tobo combinatie op 1 usb ontvanger dus ik kan het niet voor je testen, maar volgens mij zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
Merkte wel een verschil tussen de CM10 en de AOPK releases
Vooral bij het afspelen van MKV 1920x1080 bij de AOPK android 4.0.4 totaal geen probleem
bij de CM10 Android 4.1.1 loopt dit totaal niet !!

Niet met zijn eigen player of met MX en HW versnelling
Voor nu blijf ik bij de AOPK
jammer dat er nergens meer updates komen voor de M-906

EDIT:
Damn dus toch een upgrade ervoor naar 4.1.2
http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/

Eens kijken of die wel goed werkt

[ Voor 19% gewijzigd door Gman2oo6 op 19-01-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Derek
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 07:39:
is het mogelijk op de m728 een muis en toetsenbord tegelijk aan te sluiten?
Ja, ik heb een klein USB hub en het werkt prima -- USB toetsenbord en draadloos muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL_Derek schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:48:
[...]

Ja, ik heb een klein USB hub en het werkt prima -- USB toetsenbord en draadloos muis.
Mooi! ik heb ook een usb toetsenbord en een draadloze muis. los van elkaar werken ze beide. ik heb alleen geen usb hub dus heb ik vandaag er een gekocht voor maar 6 euro. ik heb er ook een mini hdmi naar hdmi kabel erbij gekocht. deze wilde ik ook hebben en die hadden ze daar ook voor maar 6 euro.

de oplader van de m728 is echt rotzooi. hij klikt niet en als het ook maar een halve milimeter omhoog gaat of draait maakt hij geen contact meer. als ik hem oplaad met de usb doet hij daar veel langer over. heeft iemand een idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 19:58 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Derek
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb een doos met allerlei oude voedingen -- die gooi ik nooit weg. Ik snuffelde en vond een oude 5V 2A voeding (van Iomega) en een connector van de goede maat. 5 minuten solderen en ik was klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:44
Op de site van de Cherry Mobility tablets wordt gemeld dat waarschijnlijk vandaag (vanavond) mogelijk nog de officiële JB 4.1.1. beschikbaar komt voor de M-906 zie http://www.tabletsupport....hread.php?tid=1959&page=7

Eindelijk zou ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
Het is een topic van bijna 90 pagina's, ik ben (nu eigenlijk wel) een beetje lui om die allemaal door te gaan lezen, maar weet iemand op deze tablet perfect past in een ipad hoes? Het is er niet een die je er in klikt, maar gewoon schuift, zo'n neopreen hoes.

Alvast bedankt ;)

PS Niet dat ik me nu in het hol van de leeuw begeef, (ik heb GEEN Apple iPad) maar ik heb bij een actie van een winkel €45,- gewonnen die ik mag besteden tussen verschillende artikelen (stuk of 35 verschillende dingen) maar het meeste is kleding. De iPad hoes leek me het leukst, maar ik weet niet of die past als ik deze tablet koop :P
Op de site staat 22,5 x 26,0, maar ik weet niet of dat de binnekant of de buitenkant formaten zijn

edit: Ik bedoel de 10", wel ff handig om te vermelden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eloy op 22-01-2013 18:37 ]

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

iPad is 9,7" en de M-906/936 die dat ook zijn passen in iPad hoezen. De 10,1" modellen (10xx) hebben een ander formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:42:
[...]
de oplader van de m728 is echt rotzooi. hij klikt niet en als het ook maar een halve milimeter omhoog gaat of draait maakt hij geen contact meer. als ik hem oplaad met de usb doet hij daar veel langer over. heeft iemand een idee?
Bekend fenomeen bij veel Chitabs, gewoon een stukje van de plastic cover afsijden/knippen zodat de plug wel goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
@CaptJackSparrow Ok, dankje ;)

Ik had eigenlijk alleen twijfels over de breedte van de rand, of die ook precies hetzelfde is, maar dan is het goed zo :)

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Jelly Bean is here... :)

Voor de M-906 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
ook voor de m-729 ...
lijkt alleen nog wat probleempjes te geven ;)

http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

En is er ook een manier om je instellingen/ software en lokaal opgeslagen vorderingen met spelletjes etc. te behouden c.q. over te nemen ná de firmware update naar JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ten eerste schijn je JB te kunnen flashen zonder voor de format optie te kiezen zodat je alle geïnstalleerde apps en data behoudt.

Je kunt ook een back-up van Apps en Data maken en die na flashen met format terugzetten, nadat je JB evt. eerst behoorlijk geroot hebt want dat issie helaas niet meer. Zie tabletsupport forum.

Bijv. met Google Play: MyBackup Root

Ik meen te begrijpen dat je data ook door Google bewaard wordt als je in Settings>Backup & reset>Backup my data aanvinkt maar ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-01-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
Jup en als je de eerste revisie hebt dan kun je het dus vergeten
want alweer werkt het touchscreen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Is helaas een geportte M-1007 versie en (nog?) geen 100% M-728 rom. Hopelijk komt dat nog.....
Draait op zich redelijk op System UI error en rare battery drop na. Verder nog geen issues.

[ Voor 12% gewijzigd door mtr33 op 24-01-2013 12:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:44
@ Gman2oo6:

Ik kan alleen maar van harte aanbevelen zoals ik dat bij anderen ook doe dit probleem voor te leggen bij Kruidvat daar die de verkopende partij is. Doorverwijzen heeft geen zin want het reparatiebedrijf doet er ook niets aan en houdt zich tot op heden (het probleem speelt al ruim een half jaar) redelijk stil.

Het kan toch niet zo zijn wanneer je een tablet hebt van de maand april mei of juni dat je deze niet meer kunt updaten en de touch screen werkt niet meer? En een tablet van bv juli kan wel gewoon geupdate worden?

Wellicht stelt Kruidvat, met deze toch zwaarwegende en terechte argumenten, een omwisseling voor.
En als er 1 schaap over de dam is .......................
Dus neem contact op met eigen Servicedesk van Kruidvat (dus niet met het Belgische reparatiebedrijf) , niet geschoten is altijd mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Kan iemand een reden vertellen waarom Opera niet mijn goede WAN IP-adres weergeeft? Via MyIP.nl zie ik in Opera een 80.x.x.x adres en in de stock browser het juiste 86.x.x.x adres.

Als proxyservers zie ik er in Opera opeens 2 staan, in de stock browser maar 1.

Ik heb er last van omdat ik in Opera geblocked wordt op bv Bierdopje.com (cloudflare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb net mijn M906 binnen gekregen. Stock 4.0.3 ROM. Ik heb build 20120414. Kernel 3.0.8+. Kan deze nog geupgrade worden of gewoon lekker zo laten? Ik lees alleen maar over problemen na het flashen van een custom ROM of het upgraden via LiveSuit.

Ik heb zelf al meerdere tablets en telefoons geflashed, al vaker met CWR en ADB gewerkt maar ik vraag me af of het bij deze tablet wel zin heeft. Onduidelijkheid over welke build welke ROM slikt, rare touchscreen drivers, compatibility fixes... Ik ben normaal gewend gewoon CWR te installeren (meestal via ADB) en dan via Recovery ZIP bestanden te flashen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Negakinu schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:12:
Ik heb net mijn M906 binnen gekregen. Stock 4.0.3 ROM. Ik heb build 20120414. Kernel 3.0.8+. Kan deze nog geupgrade worden of gewoon lekker zo laten? Ik lees alleen maar over problemen na het flashen van een custom ROM of het upgraden via LiveSuit.
Binnen gekregen als in net nieuw besteld? Dan moet ie de nieuwere firmwareversies aankunnen. Nu ie nog 'leeg' is kun je makkelijk een beetje experimenteren met die firmware en hem pas gaan vullen met apps als je er voor eentje gekozen hebt die bevalt.

De laatste versie is de eerste JB en heeft nog enkele kleine issues zoals je op tabletsupport.eu kunt lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-01-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Gman2oo6 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:17:
Merkte wel een verschil tussen de CM10 en de AOPK releases
Vooral bij het afspelen van MKV 1920x1080 bij de AOPK android 4.0.4 totaal geen probleem
bij de CM10 Android 4.1.1 loopt dit totaal niet !!

Niet met zijn eigen player of met MX en HW versnelling
Voor nu blijf ik bij de AOPK
jammer dat er nergens meer updates komen voor de M-906

EDIT:
Damn dus toch een upgrade ervoor naar 4.1.2
http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/

Eens kijken of die wel goed werkt
Ik heb hem getest, ik heb een oude van april met het touchscreen probleem, de qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip met 907c_compatibility_1.2.1.zip werkt prima, de 1.2.2 vreemd genoeg niet.

[ Voor 6% gewijzigd door themailers op 26-01-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Alleen voor de nieuwste, die van april werkt het touchscreen niet met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:35:
[...]

Binnen gekregen als in net nieuw besteld? Dan moet ie de nieuwere firmwareversies aankunnen. Nu ie nog 'leeg' is kun je makkelijk een beetje experimenteren met die firmware en hem pas gaan vullen met apps als je er voor eentje gekozen hebt die bevalt.

De laatste versie is de eerste JB en heeft nog enkele kleine issues zoals je op tabletsupport.eu kunt lezen.
Binnen gekregen as in 2e hands. :) Aangezien mijn build nr. suggereert dat hij uit April is, en ik lees dat de JB rom op tabletsupport er voor zorgt dat het touchscreen niet werkt, vraag ik me dus af welke rom wel een upgrade is van de stock rom op mijn tablet. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De serie uit juni had ook dezelfde 4.0.3 en die worden gerapporteerd wel met de nieuwere firmwareversies overweg te kunnen. Er is maar één manier om erachter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de geinstalleerde firmware kan je jammergenoeg niet zien welke versie je hebt (die aprilversie doet wel vermoeden dat ie van de eerste batch is)
Het is toch een kwestie van proberen
De firmware van Cherry tot 0625 werkt sowieso op beide versies
Voor als de touchscreen niet werkt hier: http://www.tabletsupport....d=1497&pid=12404#pid12404 de oudere versies
Een custom rom (CM9, CM10, AOPK) kan altijd, afhankelijk van de versie die je blijkt te hebben met of zonder touchscreen fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:10:
De serie uit juni had ook dezelfde 4.0.3 en die worden gerapporteerd wel met de nieuwere firmwareversies overweg te kunnen. Er is maar één manier om erachter te komen.
Hahaha, bedankt! Lekker random. :D Ik begin eens met CWR en ga dan eens kijken welke custom de minste bugs heeft. Welke custom rom heeft jullie voorkeur?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 10:43
themailers schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Ik heb hem getest, ik heb een oude van april met het touchscreen probleem, de qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip met 907c_compatibility_1.2.1.zip werkt prima, de 1.2.2 vreemd genoeg niet.
Nou prima?? Hij doet het, in de zin dat hij opstart en het TS werkt. Verder loopt hij stroef, Veel freezes en ook spontane resets. Daarnaast loopt de accu als een speer leeg, deep sleep doet het niet. Ben dus weer terug naar CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
GeeBee schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:33:
Kan iemand een reden vertellen waarom Opera niet mijn goede WAN IP-adres weergeeft? Via MyIP.nl zie ik in Opera een 80.x.x.x adres en in de stock browser het juiste 86.x.x.x adres.

Als proxyservers zie ik er in Opera opeens 2 staan, in de stock browser maar 1.

Ik heb er last van omdat ik in Opera geblocked wordt op bv Bierdopje.com (cloudflare)
Volgens mij loopt al het verkeer van de Opera Mobile browser via een eigen proxyserver van Opera zelf, vandaar het verschil in IP adressen. Die proxyserver wordt gebruikt voor datacompressie en nog wat andere dingen. het klopt ook met je waarneming dat je via Opera 1 extra proxyserver ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:39:
Welke custom rom heeft jullie voorkeur?
Ik vind zelf CM9 van 0721 het beste
De laatse CM9 van 0913 heeft een WifiLock die er af en toe voor zorgt dat de tablet niet in deep sleep gaat
CM10 heeft hetzelfde probleem, bovendien moet je hiervoor eerst een firmware met LiveSuit flashen die meer ruimte voor systeem apps heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:07:
[...]

Ik vind zelf CM9 van 0721 het beste
De laatse CM9 van 0913 heeft een WifiLock die er af en toe voor zorgt dat de tablet niet in deep sleep gaat
CM10 heeft hetzelfde probleem, bovendien moet je hiervoor eerst een firmware met LiveSuit flashen die meer ruimte voor systeem apps heeft
Thanks! Dan ga ik die 0721 eerst proberen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Alfie104 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Volgens mij loopt al het verkeer van de Opera Mobile browser via een eigen proxyserver van Opera zelf, vandaar het verschil in IP adressen. Die proxyserver wordt gebruikt voor datacompressie en nog wat andere dingen. het klopt ook met je waarneming dat je via Opera 1 extra proxyserver ziet staan.
OK, hoe kan ik dan

a) de proxy van Opera niet langer gebruiken
of
b) bierdopje cq cloudflare de proxy niet langer te blocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Negakinu schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:38:
[...]

Thanks! Dan ga ik die 0721 eerst proberen. :)
Doet op 0721 de Ziggo TV app het nog? Ik ben dit weekend terug gekomen uit China en even de tablet van mijn familie geupdate van 06(nog iets) naar 0913 maar sindsdien doet de Ziggo TV app het niet meer(Live TV kijken dan, het geluid begint en daarna loopt hij vast). Bij 06 deed hij het nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
7 inch

hmm, na meer dan een half jaar prima te hebben gedraaid wil mijn tablet nu niet meer opstarten en geeft het bekend driehoekje met uitroepteken wat Geert op pagina 83 ook heeft gepost.

Is er iemand die weet op welke manier je nu de batterij kan resetten zonder de tablet open te maken?
Ik heb alle knoppen in verschillende combinaties een lange tijd ingedrukt gehouden, maar het hielp allemaal niets. Ik heb dit trouwens met de normale lader erin gedaan, dus niet met de USB lader.

Laatste optie is openmaken en een 'harde' kortsluiting veroorzaken, maar dan moet ie open en doe het liever op een 'softe manier'.

alle tips zjin welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Help dit?: ERG lang aan de lader laten hangen (ervoor zorgen dat deze goed contact maakt) en daarna >10sec de power & escape (back)knoppen indrukken om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monotron schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:13:
7 inch

hmm, na meer dan een half jaar prima te hebben gedraaid wil mijn tablet nu niet meer opstarten en geeft het bekend driehoekje met uitroepteken wat Geert op pagina 83 ook heeft gepost.

Is er iemand die weet op welke manier je nu de batterij kan resetten zonder de tablet open te maken?
Ik heb alle knoppen in verschillende combinaties een lange tijd ingedrukt gehouden, maar het hielp allemaal niets. Ik heb dit trouwens met de normale lader erin gedaan, dus niet met de USB lader.

Laatste optie is openmaken en een 'harde' kortsluiting veroorzaken, maar dan moet ie open en doe het liever op een 'softe manier'.

alle tips zjin welkom ;)
bekend probleem bij mij. is mij al 4 keer overkomen. todat ik overstapte van cm10 naar cm9. ik zal het wel even in duidelijke stappen vermelden:

stap 1. laad hem helemaal op. hij zegt wel dat ie niet oplaad, maar dat doet ie toch. 1 dag is genoeg. zorg wel effe dat je de oplader er goed in heb steken.

stap 2. je kent die 4 knopjes bovenin wel. je moet de meest linke knop en de meest rechte knop indrukken.
je hoeft de tablet niet per sé aan de lader te hebben, toch is het wel het beste om hem aan de lader te hebben. je moet deze 2 knoppen ongeveer 20 seconden ingedrukt houden.

stap 3. je tablet start op. is dit niet het geval, moet je het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Hij hangt al sinds gisteravond aan de lader en heb net zeker een minuut alle knoppen ingedrukt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monotron schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:47:
Hij hangt al sinds gisteravond aan de lader en heb net zeker een minuut alle knoppen ingedrukt gehouden.
heb je verder niks ingedrukt dan die 2 knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Thanks Geert, dat ga ik als ik straks thuis ben ff proberen. Hij hangt al sinds gisteren aan de lader, dus de batterij moet nu wel vol zijn!

En anders toch maar open maken. Dat heb ik een keer gedaan voor de wifi mod, dus dat moet zeker nog een keer lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monotron schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:48:
Thanks Geert, dat ga ik als ik straks thuis ben ff proberen. Hij hangt al sinds gisteren aan de lader, dus de batterij moet nu wel vol zijn!

En anders toch maar open maken. Dat heb ik een keer gedaan voor de wifi mod, dus dat moet zeker nog een keer lukken :D
graag gedaan hoor, ik hoor wel of het is gelukt.
ik had een keer dat hij niks deed, maar toen had ik hem aan de lader gelegd en lukte het toch, hij zei dat hij 0% had. de oplader bewoog iets omdat ik de tablet oppakte waardoor hij weer uitviel en hetzelfde probleem gaf. het beste is dus om hem aan de lader te houden. ook bij het indrukken van de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
nou de 2 buitenste knoppen lang ingedrukt houden werkt niet. Na zo'n 5 seconde komt elke keer het driehoekje met uitroepteken weer in beeld en dan gaat het beeld weer uit.
Hetzelfde gebeurt wanneer ik de adapter erin houdt en ook wanneer ik 'm met usb op de pc aansluit.

IK ben bang dat open maken de enige overgebleven optie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
ff opengemaakt, tape van de batterij draadjes af, schroevendraaier erop en presto, de tablet gaat weer aan.

Vage business dit ding, maar voorlopig doet hij 't weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monotron schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:38:
nou de 2 buitenste knoppen lang ingedrukt houden werkt niet. Na zo'n 5 seconde komt elke keer het driehoekje met uitroepteken weer in beeld en dan gaat het beeld weer uit.
Hetzelfde gebeurt wanneer ik de adapter erin houdt en ook wanneer ik 'm met usb op de pc aansluit.

IK ben bang dat open maken de enige overgebleven optie is....
dat deed ie bij mij ook
na 5 seconden moet je ook niet stoppen, als je doorgaat tot 20 seconden doet ie het (als het goed is) weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:54:
[...]

dat deed ie bij mij ook
na 5 seconden moet je ook niet stoppen, als je doorgaat tot 20 seconden doet ie het (als het goed is) weer
Nou, dat werkte bij mij dus niet. Ik heb ze vastgehouden tot ik kramp in mijn vingers kreeg :P

Openmaken, kortsluiten en weer dichtmaken was trouwens erg snel gedaan omdat 'ie al een keer open was geweest.

Nu nog maar eens een keer gaan kijken welke nieuwe rom ik erop wil zetten. Ik draai nu sinds begin juli 0- AOPK en doet het best, maar toch ook wel veel vage dingen die het soms wel / soms niet doen, Wifi die uitvalt, IPTV dat na 2 minuten blijft hangen terwijl elk ander apparaat het prima doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7"

Digma iDs7 blijkt hetzetzelfde te zijn als de Cherry M-728 (Hyundai A7HD, Yarvik TAB275EUK GoTab Ion 7)
Ze hebben al een JB 4.1.2 rom (http://sourceforge.net/projects/wive-ng/files/wive-ng-ids/)
Leuk om eens te proberen, werkt best snel allemaal
Jammergenoeg alleen Engels, Russisch en Chinees
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste