Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe werkt dat HDMI out gebeuren? Ik heb een mini hdmi naar hdmi converter gekocht en nu hangt hij met een hdmi kabel aan mijn tv maar er gebeurt niks. (cm10)
Moet je dit handmatig aanzetten in de opties oid?
Ik wil graag een film vanaf mijn tablet op een tv kijken.
joelhaasnoot schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:26:
En om het HDMI verhaal weer helemaal compleet te maken...
Vandaag alles geprobeerd
- stock 20120622 ROM van tabletsupport
- CM9
- CM10 van Shaun2029 (http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/)
Dat deed het allemaal wel met HDMI-out. Toen zette ik echter de Phablet UI aan (zodat 'ie op de Nexus 7 lijkt) en opeens deed de HDMI-out het niet meer. Even 0 weer in 1 veranderen in build.props en tada, hij werkt weer. HDMI-out werkt dus gewoon niet met de Phablet UI. Ik heb nu dus maar weer de default tablet UI, dan werkt HDMI. Droidmote ook maar even gekocht - waarom zou je ook een MK802 kopen? :)
ah ok, ik zal het even proberen zonder Phablet UI.
Ik las dat iemand anders zei dat de lader ook aangesloten moest blijven?

edit: Dat blijkt idd te werken :)

[ Voor 62% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-11-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
ik had voor afgelopen weekend per ongeluk een microHDMI > HDMI gekocht ... dat werkt dus niet :S

'ns kijken waar ik een cheapo miniHDMI>HDMI vandaan haal

Eigenlijk zouden we een battery-tweak moeten kunnen uitvoeren zodat je wat meer sap hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

GeeBee

Oddball

Vandaag crashte mijn 9.7 weer voor de 2e keer in korte tijd. Op het scherm stond iets van "Encryptie mislukt" waarna alleen een factoryreset nog mogelijk was.
Is dit een bekend probleem (speciaal bij deze, of tablets in het algemeen?) en kan dit voorkomen worden?
Het meeste zit wel "in de cloud", maar het is en blijft gewoonm erg lastig...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Deze tablet sinds kort in bezit..wordt vooral gebruikt door mijn vriendin aangezien ik zelf de galaxy tab 2 in bezit heb. Nu merk ik dat het wifi ontvangst van de tablet slecht is..scoort -75db t.o.v. de -55db van de tab 2 bij wifi analyser. Nu heb ik op diverse fora gelezen dat dit een bekend probleem is en door reparatie eventueel kan worden verholpen. Zijn er hier mensen die de tablet hiervoor ook hebben opgestuurd en wat is jullie ervaring..probleem verholpen? En hoelang waren jullie hem kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Topicstarter
Edit: never mind ;)

[ Voor 94% gewijzigd door JT op 08-11-2012 12:20 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
QwaftZefoni schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:34:
'ns kijken waar ik een cheapo miniHDMI>HDMI vandaan haal

Eigenlijk zouden we een battery-tweak moeten kunnen uitvoeren zodat je wat meer sap hebt...
Hier heb ik besteld:
http://www.buyincoins.com...adapter-product-4878.html

Goedkoper dan dat is volgens mij niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Bedankt cm10 werkt perfect met fix op oude m-906. Verkorte handleiding met 4 zips van 2 pagina's hiervoor gebruikt plus touchscreenfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:23:
[...]
Ik kreeg deze melding deze week ook. [...]
Of is het mogelijk om via LiveSuit Cyanogen te installeren?
Ik heb eerst met livesuit de firmware voor een vergrote partitie geïnstalleerd Alfie104 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS" en daarna weer cwm en de nieuwste mod en patches erop gezet. Zie startpagina.
A propos: Terminal Emulator werkte niet als root: een andere terminal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
themailers schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:42:
Bedankt cm10 werkt perfect met fix op oude m-906. Verkorte handleiding met 4 zips van 2 pagina's hiervoor gebruikt plus touchscreenfix.
Ik was ook erg tevreden met CM10 maar ga nu weer terug naar de stock firmware want de tablet start steeds uitzichzelf op en ik vind hem dus steeds terug in slaapstand terwijl hij toch echt helemaal uitgeschakeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook terug na eerst naar cm9 gegaan te zijn en toen cm10 en weer terug naar cm9. Ik was het zat om steeds te zien dat het tablet opnieuw starte nadat ik die had uitgezet. Hij begon dan in een rap tempo de accu leeg te maken waardoor ik regelmatig aan het begin van de dag mijn tablet kon gaan opladen.

Met 26-6 versie geen problemen meer maar deze versi verbruikt wel wat meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Krijgt iemand van jullie Wordfeud werkend in landscape op de 7"?

(Behalve het nutteloze dat het alleen kan bij "add friend" ? )

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-11-2012 20:48 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:24
Nieuwe firmware 4.1.1 Jelly Bean voor de Cherry M-936 beschikbaar via het "officiele" kanaal van de Chery Tablets. Zie hier http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2196

Niew forum in opbouw http://tablets4all.forums.ag/ .... 8) (ook voor jou Capt. Sparrow :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
M-936 is toch de nieuwere versie, de IPS ProLine 2?
Ik neem aan dat deze niet op de M906 (IPS ProLine) gaat werken.
Nog even geduld dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zal wel per abuis in het verkeerde topic gepost hebben.
De post hoort inderdaad hier thuis... Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
heeft iemand een idee hoe ik de 7 inch (M-728) versie reset? ik lees hier posts over een gaatje (en de handleiding heeft het over een resetknop) maar ik kan em werkelijk niet vinden. ik geloof dat ik de koptelefoon-ingang en de "DC-5V" al gemold heb... :s

ik heb geprobeerd er CM10 op te zetten via deze CWM (gepost op een ander forum), maar kreeg een fout bij het installeren van de "a7hd_compatibility_1.2.0.zip" ("E: signature verification failed"). dit schijnt aan deze CWM te liggen (niet de echte of complete versie), maar probleem is dat het touchscreen zonder die fix niet werkt, dus ik krijg USB-debugging niet aan de praat. ook rebooten naar CWM lukt me niet (maar dat helpt me op dit moment ook niet volgens mij). iemand een oplossing?

*edit* heb mbv LiveSuit de originele firmware erop kunnen zetten, nu es kijken of ik ergens een complete CWM kan vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door habermas op 12-11-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De 7 inch heeft geen 'reset gaatje'.
En er is ook geen reset functie.
Dit zijn de mogelijkheden om verder te komen na een vastloper:

De powerknop minimaal 10 seconden vast houden om hem geforceerd uit te zetten.

En je kan een boot forceren naar CWM.
Nu moet je opstarten in ClockworkMod Recovery, dit doe je door de Tablet volledig uit te zetten.
Houdt volume + en de Powerknop tegelijkertijd in gedurende 3 seconden, laat daarna de Powerknop eerst los en een seconde later ook de Volume + knop. CWM zou moeten opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 12-11-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
[b][message=39269711,noline]
*edit* heb mbv LiveSuit de originele firmware erop kunnen zetten, nu es kijken of ik ergens een complete CWM kan vinden...
Daarvoor kun je hier en hier een volledige CherryUpdater downloaden. Hiermee kun je een werkende CWM op je tablet zetten en ermee opstarten.

Daarmee heb ik vandaag CM10 (Jellybean) er op gezet.
Ik heb wel eerst de 'originele' firmware met 'ImgRepacker' omgebouwd naar een nannd partitiegrootte van 350MB en geflashed met livesuite.exe, maar het kan zijn dat met de nieuwste firmware de grootte al voldoende was (ik geloof minimaal 300MB).

Met ClockWorkMod CM10 flashen, daarna meteen de compatibility. Daarna reboot je de tablet en laat hem de een keer rustig opstarten. Je hebt dan nog geen market...
Met het programma 'update me', via 'settings' en 'boot to recovery' ga je weer naar CWM en flasht net als de vorige twee bestanden de 'gapps voor jellybean'. Reboot.

Na de herstart heb je de google apps (waaronder de market).

Merk nog geen gekke dingen (batterijtijd was toch al niet fantastisch, daar werd hier al over gesproken).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
@tijgervisuals: thanks voor je stappenplan. ik heb CWM er inmiddels op draaien maar kreeg nu weer de melding "some symlinks failed, status 7" bij het installeren van de rom (CM10) met als gevolg een vastloper. pittig tabletje om te kraken! :) eerst maar weer de originele firmware erop en nog maar een keer proberen......

*edit* nu wel gelukt :)
tijgervisuals schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:21:
Met ClockWorkMod CM10 flashen, daarna meteen de compatibility. Daarna reboot je de tablet en laat hem de een keer rustig opstarten. Je hebt dan nog geen market...
Met het programma 'update me', via 'settings' en 'boot to recovery' ga je weer naar CWM en flasht net als de vorige twee bestanden de 'gapps voor jellybean'. Reboot.
deze files werken goed. het verhaal erboven wb partitiegrootte bleek (in mijn geval) niet nodig. thanks!

[ Voor 57% gewijzigd door habermas op 12-11-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
cornfed99111 schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:58:
Zal wel per abuis in het verkeerde topic gepost hebben.
De post hoort inderdaad hier thuis... Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE
Inderdaad in het verkeerde forum, maar ik ben er wel blij mee want ik zit al een hele tijd op deze firmware te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

cornfed99111 schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:40:
De 7 inch heeft geen 'reset gaatje'.
En er is ook geen reset functie.
Dit zijn de mogelijkheden om verder te komen na een vastloper:

De powerknop minimaal 10 seconden vast houden om hem geforceerd uit te zetten.

En je kan een boot forceren naar CWM.
Nu moet je opstarten in ClockworkMod Recovery, dit doe je door de Tablet volledig uit te zetten.
Houdt volume + en de Powerknop tegelijkertijd in gedurende 3 seconden, laat daarna de Powerknop eerst los en een seconde later ook de Volume + knop. CWM zou moeten opstarten.
Dat heeft nog nooit gewerkt voor mij.
Kan je niet via ADB in CWM komen? Ik zit namelijk zomaar eens vast in een bootloop (hij reboot niet maar blijkft gewoon vast in het CyanogenMod laad scherm)

pfff lol gewoon met adb.exe reboot recovery

:)

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-11-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Alfie104

Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent met JB. Het is net alsof je weer een nieuw tablet hebt.

@ kaasaanfiets

Als je zulke problemen blijft ondervinden, kan je het beste opnieuw beginnen te flashen via Livesuite.
Als er ergens een bestand niet correct staat of onleesbaar/onschrijfbaar is, blijf je steeds ertegen aan lopen.
Die zip bestanden via CWM installeren is ook geen echte flash in de klassieke zin.
Je zet alleen maar hoofdzakelijk nieuwe bestanden over oude bestanden heen en dat kan soms misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

cornfed99111 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:39:
@ Alfie104

Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent met JB. Het is net alsof je weer een nieuw tablet hebt.

@ kaasaanfiets

Als je zulke problemen blijft ondervinden, kan je het beste opnieuw beginnen te flashen via Livesuite.
Als er ergens een bestand niet correct staat of onleesbaar/onschrijfbaar is, blijf je steeds ertegen aan lopen.
Die zip bestanden via CWM installeren is ook geen echte flash in de klassieke zin.
Je zet alleen maar hoofdzakelijk nieuwe bestanden over oude bestanden heen en dat kan soms misgaan.
Ik maak vaak via CWM een backup als ik hem net heb geïnstalleerd en ingesteld. Deze heb ik terug gezet en nu werkt hij weer naar behoren.

Ben benieuwd wat je bedoelt met: "Die zip bestanden via CWM installeren is ook geen echte flash in de klassieke zin." Naar mijn mening doet hij namelijk precies hetzelfde.

Ik heb trouwens nog steeds niet mijn partitie vergroot. Dat is dus niet noodzakelijk? Of zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Een klassieke flash is een chip voorzien van een andere firmware. De hele chip wordt dan gewist van te voren.
Dat doe je ook met de LiveSuite als je de format optie mee aanvinkt voor het flashen.
Dan worden alle bestanden gewist en krijg je een nieuw vers bestandssysteem.

Een zip uitpakken via CWM is dus geen flash, maar een copy job.
Alleen wordt dat vaak zo genoemd, maar feitelijk niet correct.
Als je op je pc een zip uitpakt via Winrar, doe je toch ook niet je pc flashen?

• Ard Vark
Vreemd is dat de spontane opstarts van Shauns CM10 plotseling weer verdwenen zijn, ik houd deze ROM er voorlopig maar op.

Een ander probleem is dat wanneer ik deCPU speed via "prestaties" op 1200 Mhz probeer te zetten hij na het herstarten gewoon weer op 1008 Mhz staat, ook als ik "instellen tijdens opstarten" aanvink. Weet iemand hoe je deze instelling kunt vasthouden?

[ Voor 46% gewijzigd door Ard Vark op 15-11-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ggggrrrr! Twee keer deze week een bootloop, en dat om niets: 1) powerplug lostrekken en tablet boot uit zichzelf en drie dagen daarna 2) wifi start niet op, dus dan maar rebooten. Ik kan het alleen oplossen met CWM en de factory reset, maar dan zit je dus met een kale android. Gelukkig had ik met CWM een backup gemaakt... Niet dus: MD5 hash error. Alles opnieuw installeren en instellen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken die problemen met CM 9 en 10 en daarom ben ik terug gegaan naar de officiele versie voor de 7" (26-06-2012) en alles werkt weer perfect.

Voor mij, voorlopig geen CM versies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:54
Hebben er al meer mensen last van een kapotte 'power' knop op de 7"?

Gisteravond meldde m'n vriendin dat het knopje op de hare 'lam' was, dus ik heb hem ff opengewurmd en zou ff naar het knopje kijken, maar die is dus verdwenen (zal tijdens het openwurmen in de bank zijn gevallen). De knopjes zitten op de rand van de printplaat gesoldeerd en die verbinding heeft het na een half jaartje begeven.

Nou ff de bon zoeken en hopen dat het openwurmen niet teveel sporen heeft achtergelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zet hem mede om die knop te sparen ook altijd met een tikje op het scherm uit. Dat scheelt de helft aan toetsindrukken. Je bent niet de eerst die meldt dat zijn aan/uit-knopje kaduuk is.

Ik gebruik deze: Google Play: Lock Screen App

Gratis en geen machtigingen. Wel even lezen wat je moet doen om het te laten werken en hoe je het weer moet uitschakelen als je de app zou willen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:54
thnx Captain! meteen maar ff op de mijne installeren voor het te laat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik heb een probleem,

als ik mijn pro line m728 opstart krijg ik een oranje 3hoekje met een ! erin.
volgens internet is mijn accu stuk. bij mijn galaxy ace zou ik hem zo kunnen vervangen.
maar bij mijn m728 kan je de achterkant niet openmaken. wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:52:
hoi, ik heb een probleem,

als ik mijn pro line m728 opstart krijg ik een oranje 3hoekje met een ! erin.
volgens internet is mijn accu stuk. bij mijn galaxy ace zou ik hem zo kunnen vervangen.
maar bij mijn m728 kan je de achterkant niet openmaken. wat moet ik doen?
Verwijderd in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"

helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het werkt niet, ook niet na 10x proberen. ik zal mijn probleem iets beter omschrijven:
ik was 's nachts in mijn bed op mijn tablet (toen hij het nog deed). ik viel blijkbaar in slaap en toen ik wakker werd was hij uit en toen ik hem aan probeerde te zetten kwam er dus een oranje 3hoek met ! erin.

wat moet ik nu doen of hoe kan ik hem repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Er zijn mensen die eerder hebben gemeld succes te hebben gehad met het kortsluiten van de batterij. Daarvoor moet je de tablet wel openmaken. Dan even kort de rode en zwarte draad van de batterij met elkaar verbinden. Dat kan bv. door een schroevendraaier tussen de twee soldeerpunten te houden, waar de draadjes aan het mainboard gesoldeerd zijn. Doe het wel echt kort, want een LiIon batterij wil je niet langdurig kortsluiten, zelfs niet als die leeg is!

Zelf heb ik geen ervaring met deze methode, mijn tablet is er gelukkig nog nooit zo aan toe geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:31:
[...]

het werkt niet, ook niet na 10x proberen. ik zal mijn probleem iets beter omschrijven:
ik was 's nachts in mijn bed op mijn tablet (toen hij het nog deed). ik viel blijkbaar in slaap en toen ik wakker werd was hij uit en toen ik hem aan probeerde te zetten kwam er dus een oranje 3hoek met ! erin.

Heb je hem al gewoon eens een tijdje aan de lader laten liggen alvorens te proberen hem op te starten?
Mijn 9.7" liep de batterij ook wel eens van leeg, ook al stond hij uit. Starte ook niet meer op en als ik hem aan de oplader hing, gaf hij geeneens aan dat hij aan het opladen was. Uurtje laten liggen aan de oplader en zag toen weer enige vorm van activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acoster schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:09:
[...]

Heb je hem al gewoon eens een tijdje aan de lader laten liggen alvorens te proberen hem op te starten?
Mijn 9.7" liep de batterij ook wel eens van leeg, ook al stond hij uit. Starte ook niet meer op en als ik hem aan de oplader hing, gaf hij geeneens aan dat hij aan het opladen was. Uurtje laten liggen aan de oplader en zag toen weer enige vorm van activiteit.
zelfs na 3 dagen geeft hij nog steeds dat oranje 3hoekje

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 15:58 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:33
Dan ben ik bang dat het opsturen wordt ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:13:
Er zijn mensen die eerder hebben gemeld succes te hebben gehad met het kortsluiten van de batterij. Daarvoor moet je de tablet wel openmaken. Dan even kort de rode en zwarte draad van de batterij met elkaar verbinden. Dat kan bv. door een schroevendraaier tussen de twee soldeerpunten te houden, waar de draadjes aan het mainboard gesoldeerd zijn. Doe het wel echt kort, want een LiIon batterij wil je niet langdurig kortsluiten, zelfs niet als die leeg is!

Zelf heb ik geen ervaring met deze methode, mijn tablet is er gelukkig nog nooit zo aan toe geweest.
hoe wil je hem dan openmaken? ik zie nergens schroefjes of iets.
dit is trouwens de foto van het probleem
Afbeeldingslocatie: http://www.webklik.nl/user_files/2012_07/410743/IMG_0009.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Misschien is je oplader kaopt, probeer het eens met de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:14:
[...]
hoe wil je hem dan openmaken? ik zie nergens schroefjes of iets.
verzoekje: wil je misschien voortaan zo'n foto eerst verkleinen voordat je 'm upload?

er zitten twee schroefjes aan de zijde van de aan/uit knop, die moeten eerst los
daarna met een plectrum / operatiemes of zeer brede dunne platte schroevendraaier voorzichtig openwrikken

er zitten klikkers rondom in de behuizing op de aluminium achterplaat, langs de smalle zijde zijn dat er dacht ik drie stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
draai sinds een tijdje shauns cm10 op een m1007
naar volle tevredenheid...
1,2ghz zonder reboots en gaan als een banaan!@
alleen wifi gaat niet uit in standbye
daardoor batterij sneller leeg.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Ben ook erg tevreden met de CM10 van Shaun op de M906. Bij mij gaat de wifi uit na ongeveer 10 min slaapstand (dat zie ik op de router), tenzij op de lader. Verder geen enkel probleem. Af en toe een freeze, maar niet zo vaak als bij de stock.FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:31:
[...]

Had hem op het moment van proberen wel aan de stroom hangen? Ik gebruik zelf altijd een USB lader direct op de USB poort van het tablet.

Sinds ik weer van CM9 / CM10 ben afgestapt gaat het tablet niet meer vanzelf aan en trekt daarna de accu leeg met als gevolg de gevreesde uitroepteken in de driehoek.

Open maken is niet al te moeilijk en er staan verschillende foto's daarvan op het internet en de links in dit topic en in het cherry support forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

die foto heb ik ook al gehad. (staat ook al in dit topic)
moet je 3 knoppen ingedrukt houden tijdens het opstarten. (weet niet welke dus je kan ze ook allemaal indrukken) dan reset de accu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 01:22:
die foto heb ik ook al gehad. (staat ook al in dit topic)
moet je 3 knoppen ingedrukt houden tijdens het opstarten. (weet niet welke dus je kan ze ook allemaal indrukken) dan reset de accu weer.
WOOOW!
hartstikke bedankt! na ongeveer 100 keer proberen is het gelukt!
ik wou eigenlijk een vraag stellen of er nog garantie op dat ding zat als je cm9 er op had gezet, maar ik wou nog een laatste keer proberen. en het lukte!!!
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
^ en welke knoppen waren het?

als ik alle knoppen ingedrukt hou bij booten kom ik CWM 5.5.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:02:
^ en welke knoppen waren het?

als ik alle knoppen ingedrukt hou bij booten kom ik CWM 5.5.0.4?
ik deed ze alle vier terwijl ik hem aan de usb loader had. bij mij kon hij niet meer opstarten en dus ook niet in cwm komen.

vraagje, hoe laat ik mijn tablet sd kaartjes met ntfs of exfat herkennen?
ik heb een sd van 8 gig en een film van 4.9 gig en bij fat32 zegt hij dat er niet genoeg ruimte is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Deze driver: Google Play: Paragon exFAT, NTFS & HFS+ en dan het kaartje NTFS formatteren. Volgens mij ben ik ook al eens iets van exfat tegengekomen, maar dat weet ik niet meer precies. Edit: de Play Store is blijkbaar actueler dan de pagina van Paragon, waar exFat nog niet op stond.

Wel weer leuk dat je dan ook OSX schijfjes, stickjes en kaartjes kunt lezen.

[ Voor 51% gewijzigd door Alfie104 op 28-11-2012 21:43 ]

• QwaftZefoni
Ik heb cm10_myfluxi_20121121.zip met de 907c_compatibility_1.2.2.zip gedownload.

Eens kijken of die beter werkt dan de recente shaun test builds. Voor een of andere reden werken die niet meer goed sinds 1011. Een aatal apps die prima werkten op 1011 geven allemaal FC op hogere builds, ook na herinstallatie.

Verder loopt de tablet eigenlijk lekker op deze CM10. Soms door Ruzzle oid een hickup waarna legen caches en fix permissions ervoor zorgen dat ie weer een week geen problemen geeft. Dagelijks een uurtje of twee gebruik.

Verwijderd

Alfie104 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:41:
Deze driver: Google Play: Paragon exFAT, NTFS & HFS+ en dan het kaartje NTFS formatteren. Volgens mij ben ik ook al eens iets van exfat tegengekomen, maar dat weet ik niet meer precies. Edit: de Play Store is blijkbaar actueler dan de pagina van Paragon, waar exFat nog niet op stond.

Wel weer leuk dat je dan ook OSX schijfjes, stickjes en kaartjes kunt lezen.
bedankt! het werkt.

Verwijderd

Vraagje,

Klopt het dat de oplader er altijd maar half insteekt bij de 7 inch?

Verwijderd

Zijn er in NL ook goedkope adressen voor zo'n mini HDMI to HDMI adapter of eventueel een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:28:
Zijn er in NL ook goedkope adressen voor zo'n mini HDMI to HDMI adapter of eventueel een kabel?
Zoiets?
High speed HDMI naar mini HDMI kabel met ethernet 0,75 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die is duur de bekende toko's ken ik al :P. Thanks voor het meedenken in elk geval ;). Bij Informatique is een 1,5m kabel 5,50 euro en heb je 2,50 euro verzendkosten: http://www.informatique.n...-high-speed-m-m-1-5m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Je hebt liever zoiets of zoiets zeker. Kun je combineren met de HDMI kabel die je waarschijnlijk toch al hebt en anders moet je even bij de Action kijken, 2 euro als ik me niet vergis.

[ Voor 22% gewijzigd door Alfie104 op 30-11-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
QwaftZefoni schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:05:
Ik heb cm10_myfluxi_20121121.zip met de 907c_compatibility_1.2.2.zip gedownload.

Eens kijken of die beter werkt dan de recente shaun test builds. Voor een of andere reden werken die niet meer goed sinds 1011. Een aatal apps die prima werkten op 1011 geven allemaal FC op hogere builds, ook na herinstallatie.

Verder loopt de tablet eigenlijk lekker op deze CM10. Soms door Ruzzle oid een hickup waarna legen caches en fix permissions ervoor zorgen dat ie weer een week geen problemen geeft. Dagelijks een uurtje of twee gebruik.
En hoe werken ze? Waar heb je precies die 907c_compatibility_1.2.2.zip gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
nee alleen nog gedownload, probeer t zelf?

er is trouwens ook een
gapps-jb-20121011-signed.zip

cm10_myfluxi_20121121.zip
907c_compatibility_1.2.2.zip

//edit. Okee, ik werd wel nieuwsgierig dus net geflashed na leeggooien caches:
Die compat 1.2.2 doet z'n werk op deze nieuwe kernel!

Op apps waar ik na de 1011 ROM FC's kreeg, krijg ik die nu niet. Dus een happy camper hier. Verder klooien maar. Dan zal deze 1.2.2 waarschijnlijk ook zijn werk doen op de allerlaatste 1130 ROM van Shaun2029.

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/4834/p1050101q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/8176/p1050103d.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door QwaftZefoni op 03-12-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
Bedankt voor de reply, alleen de plaatjes mogen iets kleiner zoals je kunt zien. Ik heb nu ook geprobeerd, maar ik heb een ietsjes oudere versie o.i.d. Dus ik heb de qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip nodig, maar die blijkt niet te werken, nu werkt mijn touchscreen dus niet meer :(

EDIT: Nogmaals geprobeerd zonder de fix, nu werkt het wel !

[ Voor 10% gewijzigd door themailers op 03-12-2012 22:03 . Reden: werkt toch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
is er ook cm10 voor de m728 (de 7 inch)?
en hoort de oplader er maar half in de tablet te steken. als ik hem ook maar een beetje aantik laadt hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:14:
Vraagje,
is er ook cm10 voor de m728 (de 7 inch)?
en hoort de oplader er maar half in de tablet te steken. als ik hem ook maar een beetje aantik laadt hij niet op.
cm10 voor de 7" is dezelfde als voor de 9.7", maar dan met het A7HD compatibility pack. Zelf heb ik shaun''s tweaks nog niet getest (enkel de versie van troy). Oplader zit hier flush, maar aansluitingen kunnen nogal verschillen bij goedkope chi-tabs.

Weet iemand trouwens hoe je de accu kunt resetten op de 728? Ongeacht de rom klopt de batterij indicatie niet met het daadwerkelijke verbruik: loopt héél traag terug van 99% en is leeg (klapt uit) boven de 50%. Absolute accutijd van het apparaat is denk ik wel goed, enkel de meting in android niet.

Edit@geert104 (hieronder): had ik al eens eerder geprobeerd, maar blijkbaar niet goed/lang genoeg ingedrukt. De timer lijkt nu i.e.g. gereset. Nu maar eens kijken hoe de niveau indicator zich gedraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door mtr33 op 06-12-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
LiveSuit & Windows 8
=====================

Om LiveSuit op Windows 8 te kunnen gebruiken, moeten eerst de drivers geïnstalleerd worden m.b.v. de laatste versie van PDAnet v.3.50. (deze versie is ook geschikt voor overige Windows versies).

De laatste versie kan men hier downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:15:
[...]

cm10 voor de 7" is dezelfde als voor de 9.7", maar dan met het A7HD compatibility pack. Zelf heb ik shaun''s tweaks nog niet getest (enkel de versie van troy). Oplader zit hier flush, maar aansluitingen kunnen nogal verschillen bij goedkope chi-tabs.

Weet iemand trouwens hoe je de accu kunt resetten op de 728? Ongeacht de rom klopt de batterij indicatie niet met het daadwerkelijke verbruik: loopt héél traag terug van 99% en is leeg (klapt uit) boven de 50%. Absolute accutijd van het apparaat is denk ik wel goed, enkel de meting in android niet.
het is de powerknop en 2 meest rechtste knoppen. (dit werkte bij mij)
anders kan je ook nog alle 4 de knoppen proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
tab loopt erg lekker op de myfluxi rom

daarom ook maar 'ns OC naar 1154MHz en dat doet ie nu ook zonder probs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

QwaftZefoni schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:04:

is dat voor de 7" ? download linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn galaxy ace heb ik een hele lichte rom die maar 20 mb intern geheugen gebruikt (en dus ook heel weinig ram.)

is er ook een (hele) lichte rom voor de 7 inch?

ps: is het mogelijk om de volume knoppen op de status bar weer terug te krijgen?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
kaasaanfiets schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:20:
[...]

is dat voor de 7" ? download linkje?
6 posts omhoog staat de link naar de myfluxi ROM. Voor zover ik weet, draait dat ook gewoon op een 7", maar je zult 't zelf moet uitvinden

Een compat.zip heb ik niet voor je, die zul moeten zoeken of zelf maken.
How-To kun hier zoeken in één de tien laatste pagina's of vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor sinterklaas een draadloze muis gekregen.
nu ben ik hem gaan testen op mijn tablet en hij doet het!
op mijn vaders tablet (galaxy tab) doet hij het niet.

is het mogelijk om bijvoorbeeld de rechter muisknop als volume harder te laten dienen?
er zit namelijk geen volume knoppen op mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
QwaftZefoni schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:04:

Heb je daarbij ook de gapps geinstalleerd? En hoe is het batterijverbruik bij de Myfluxi rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
gapps: jep

batterijverbruik: dunno, hij ligt dagelijks aan de voeding onder het mom -why not-. De plek waar de tab ligt in de kast is ook waar de voedingskabel uitkomt dus kleine moeite en omdat hier zo'n kleine smurf rondloopt slingert ie niet op de bank rond. Maar verder is 't batterijverbuik wel oke denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7"/CM9 2012-09-13/CM10 myfluxi20121126

Laatste tijd is m'n 7" steeds leeggelopen in standby
Telkens weer zweten om em weer tot leven te wekken
Die myfluxi kernel dus maar es geprobeerd (schijnt beter batterijverbruik te hebben)

Eerst geprobeerd de myfluxi kernel over CM9 te flashen (met zelf aangepaste compatibility)
Dit is wel gelukt, maar dit gaf een erg buggy resultaat (geen wifi, apps die crashen enz.)

Toen de rom van Pjotr25 (cm10_myfluxi_20121126) met zelf aangepaste compatibility geinstalleerd

Ziet er op het eerste gezicht goed uit
Al mijn apps die ik tot nu toe getest heb draaien goed (heb er 145 op staan dus nog lang niet alles uitgebreid getest) alleen zijn er een paar verdwenen en Togglebar werkt niet meer
Alles loopt verder erg soepel

Toch een paar minpuntjes:
-Na standby gaat "Wifi behouden in slaapstand" automatich naar "Altijd"
-Bluetooth is weer een drama
-Tablet niet meer te benaderen met ADB ook als je USB-foutopsporing hebt aangezet

Kortom de perfecte rom bestaat (nog) niet
Ik persoonlijk gebruik bluetooth vaak (bluetooth boxen) dus ga toch maar weer terug naar CM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
too bad man

ik was blij dat ik ergens een aangepast compat vond voor myfluxi, want zelf aanpassen snap ik nog niet
hoop dan ook stiekum dat die compat werkt op shaun's latere builds zoals nu 1208 alweer

Shaun2029 werkt aan de bluetooth issue, zegt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ QwaftZefoni

Shauns cm10_a10_20121208 is nog gebaseerd op 3.0.36+ kernel
Voor de M906 heb je dus nog steeds 907c_compatibility_1.2.1 nodig (te vinden in 1e post van dit forum)

Pjotr25's CM10 is gebaseerd op 3.0.50+ kernel
Jij gebruikt hiervoor 907c_compatibility_1.2.2 (die is inderdaad aangepast aan 3.0.50+ kernel)
Als ik hier in kijk met 7zip zie ik dat bma250.ko ontbreekt
De g-sensor zal dus waarschijnlijk niet werken (of toch wel?)

Het aanpassen van een compatibility.zip is echt niet moeilijk (zelf maken van scratch is een ander verhaal, van dat compilen van modules snap ik ook bar weinig)
Om bijvoorbeeld bma250.ko uit compatibility 1.2.1 toe te voegen aan compatibiliy 1.2.2 doe je:
-Pak 907c_compatibility_1.2.1 uit met 7zip
-Ga naar system/lib/modules in het uitgepakte bestand
-Hier zie je bma250.ko, ft5x_ts.ko en goodix_touch_3F.ko
-Open bma250.ko met een hexeditor (bijv HexEdit 4.0)
-Vervang vermagic=3.0.36+ door vermagic=3.0.50+
-(Waarschijnlijk kan dit ook gewoon met Kladblok, maar dat weet ik niet 100% zeker)
-Ga naar 907c_compatibility_1.2.2
-Dan rechtermuisknop>7zip>Open archief
-Ga binnen 7zip naar system/lib/modules
-Sleep de aangepaste bma250.ko hier naar toe
-7zip vraagt iets van toevoegen
-Klaar

Behalve de minpuntjes die ik eerder noemde is die myfluxi rom wel mooi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje,
is er ook een gapps.zip voor cm10 met alleen maar google play? ik hoef die andere apps namelijk niet.
dit is trouwens de cm10 die ik heb, hij werkt (voor mij) perfect.
http://www.androidworld.n...-728-kruidvat-tablet.html

Verwijderd

@geert104

Even googelen levert dit op: http://forum.xda-develope...p?p=32335631#post32335631
Zelf nooit gebruikt, maar lijkt me wat jij zoekt

Volume knoppen kun je trouwens aan die middelste lange knop toewijzen op de M728 door system/usr/keylayout/sun4i-keyboard.kl aan te passen met bijv. ES File Explorer (key 102 VOLUME_DOWN, key 139 VOLUME_UP)

• cozy59
@ QwaftZefoni

Hoe bevalt de Myfluxi ROM op de 906 ? 8)
Nog rare issues tegen gekomen?

• QwaftZefoni
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:11:
@ QwaftZefoni

Shauns cm10_a10_20121208 is nog gebaseerd op 3.0.36+ kernel
Voor de M906 heb je dus nog steeds 907c_compatibility_1.2.1 nodig (te vinden in 1e post van dit forum)

Pjotr25's CM10 is gebaseerd op 3.0.50+ kernel
Jij gebruikt hiervoor 907c_compatibility_1.2.2 (die is inderdaad aangepast aan 3.0.50+ kernel)
Als ik hier in kijk met 7zip zie ik dat bma250.ko ontbreekt
De g-sensor zal dus waarschijnlijk niet werken (of toch wel?)

Het aanpassen van een compatibility.zip is echt niet moeilijk (zelf maken van scratch is een ander verhaal, van dat compilen van modules snap ik ook bar weinig)
Om bijvoorbeeld bma250.ko uit compatibility 1.2.1 toe te voegen aan compatibiliy 1.2.2 doe je:
-Pak 907c_compatibility_1.2.1 uit met 7zip
-Ga naar system/lib/modules in het uitgepakte bestand
-Hier zie je bma250.ko, ft5x_ts.ko en goodix_touch_3F.ko
-Open bma250.ko met een hexeditor (bijv HexEdit 4.0)
-Vervang vermagic=3.0.36+ door vermagic=3.0.50+
-(Waarschijnlijk kan dit ook gewoon met Kladblok, maar dat weet ik niet 100% zeker)
-Ga naar 907c_compatibility_1.2.2
-Dan rechtermuisknop>7zip>Open archief
-Ga binnen 7zip naar system/lib/modules
-Sleep de aangepaste bma250.ko hier naar toe
-7zip vraagt iets van toevoegen
-Klaar

Behalve de minpuntjes die ik eerder noemde is die myfluxi rom wel mooi trouwens
jij verdient een pluim, buk maar!
idd de g_sensor werkt niet nu, maar ach, ff uit en weer aan en verder maar, maar nu ga ik 'm zelf erin stoppen! (//*)

toch vreemd, als de Shaun builds nog op 3.0.36+ lopen snap ik niet waarom ik zoveel FC's krijg in die latere builds van hem... ik zal de allerlaatste build binnenkort nog 'ns proberen

@cozy59: behalve die g_sensor weinig probs. In een week tijd éénmaal een reboot tijdens updaten van apps uit de markt maar toen stond ie ook op 1154 MHz

//UPDATE: de g_sensor doet het nu! Top-tip.
Heb overnieuw de ROM geflashed alvorens de aangepaste 1.2.2 en ditmaal incl. factory reset. Kan nooit kwaad...

[ Voor 3% gewijzigd door QwaftZefoni op 14-12-2012 13:07 . Reden: // *.. die g_sensor dus... niet die pluim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb net de aangepaste firmware op de tablet geflashed, alleen nu doet het touchscreen het niet.
Geen probleem dacht ik, gewoon even de compatibility opnieuw installeren.

Alleen nu zit ik in recovery, en doen de vol +, vol - en back toets het niet, alleen de aan/uit toets. Ik kan dus niet navigeren. Iemand een idee/oplossing?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
10": even een vraagje: zijn er meer mensen die problemen hebben gekregen na een tijdje gebruiken dat de lader niet meer goed contact maakt waardoor hij slechts met heel veel gepiel wil opladen?

kun je een nieuwe lader los kopen of is het mss zelfs de plug in de machine die voor het slechte contact zorgt?

alvast namens mn vrouw bedankt voor alle hulp en advies die jullie kunnen bieden.

[ Voor 12% gewijzigd door stinky1701 op 15-12-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
mss handiger dan te posten in het 10" inch draadje > hier dus

het antwoord op beide vragen zal trouwens ja zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
@QwaftZefoni

Ik lees van jou 2 zaken die ik niet geheel kan plaatsen dus vraag ik ff voordat ik eraan begin 8)

Je schrijft: Heb overnieuw de ROM geflashed alvorens de aangepaste 1.2.2 en ditmaal incl. factory reset.

De aangepaste 1.2.2. comp bedoel je daarmee de wijziging >> Vervang vermagic=3.0.36+ door vermagic=3.0.50+ ???
Zou je anders jouw aangepaste comp willen linken, zodat oa ik er gebruik van kan maken voor mijn M-906?

De factory reset: bedoel je daarmee de reset op de achterzijde of in de software terug naar fabrieksinstellingen ??

Voor de rest zou ik er wel uit moeten komen. Alvast bedankt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Laatst online: 19-05-2024
ik was mss niet helemaal duidelijk dat het eigenlijk de 9,7" is: ik wist eerlijk gezegd niet eens dat KV ondertussen meerdere 10" tablets had.

waar zou ik zo'n nieuwe lader kunnen krijgen? gewoon bij de KV?

en is er mss een oplossing bekend van mede tweakers voor een losse cq slecht functionerende interne oplaad plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
cozy59 schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:34:
De aangepaste 1.2.2. comp bedoel je daarmee de wijziging >> Vervang vermagic=3.0.36+ door vermagic=3.0.50+ ???
JA, via HexEdit
Zou je anders jouw aangepaste comp willen linken, zodat oa ik er gebruik van kan maken voor mijn M-906?
Tuurlijk > voila. Soms wisselt het wel van 906 tot 906 afhankelijk van de datum van in productie. De mijne heb ik begin augustus gekocht.
De factory reset: bedoel je daarmee de reset op de achterzijde of in de software terug naar fabrieksinstellingen ??
Nee, daarmee bedoel ik de optie Wipe data/Factory reset in CWM

Heb je al wel 'ns een custom ROM geinstalleerd en CWM recovery erop gehad?
Zo nee, dan zou ik eerst daarmee beginnen! Onder meer om je partities van grootte te wijzigen en omdat CWM roeleert voor recovery doeleinden. Hier heb ik daarover al wat opgeschreven. Inmiddels gebruik ik dus wat andere files zoals de myfluxi rom en die 1.2.2-edited

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik ben nu al een uurtje aan het kl**tviolen met een M906 maar krijg met de instructies uit de topicstart het touchscreen niet aan de gang. Hij is van na mei 2012, ik gebruik de software uit de topicstart. Mis ik in de 21 pagina's fun and adventure van dit topic iets ofzo?

Any help is greeeaaaatly appreciated!!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 31-07 08:26
Gisteren ook maar eens de myfluxy rom op mijn M-906 gezet. Works like a charm tot nu toe. Ben benieuwd of ik komende week nog rare dingen ga tegenkomen.

BTW, overklokken. Welke tool moet ik daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
@QwaftZefoni

bedankt voor het posten van de aangepaste 1.2.2 comp. Ik heb wel eens een stockrom geflashed maar met custom roms ben ik totaal groen en een nitwit. Ik heb het e.e.a. al aandachtig doorgelezen op het forum wo ook jouw beschrijvingen dus zou ik eruit moeten komen (hoop ik). Mijn M906 is ook van de augustus batch en draait op de 121008 stockrom.

In jouw eerste beschrijving gebruik je ook de camerafix (no.4) heb je die bij de MyFluxi ook nodig?

om te beginnen zal ik de gemodificeerde 0625 ROM flashen zodat mijn systeem partitie groter wordt, daarna CWM erop en daarna jouw verhaal uitvoeren met myfluxi. Mis ik dan nog wat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 17-12-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 02:16:
@geert104

Volume knoppen kun je trouwens aan die middelste lange knop toewijzen op de M728 door system/usr/keylayout/sun4i-keyboard.kl aan te passen met bijv. ES File Explorer (key 102 VOLUME_DOWN, key 139 VOLUME_UP)
Bedankt, maar het heeft niet geholpen. na weet ik het hoe vaak proberen en opnieuw opstarten zijn ze blijkbaar in de menu knop en tab knop veranderd. :? . ik had toch echt volume_down of volume_up ingevuld!
na nog een keer proberen is het mij zelfs gelukt om alle hardware knoppen zo te krijgen dat ze niet meer reageerden. ik kon de tablet zelfs niet meer uit zetten. gelukkig deed 7 sec lang ingedrukt houden het wel en deed cmw het ook. dus ik had een backup gerestored van het systeem. nu doet ie het weer zoals ik hem in het begin had. :| . ik ben gaan zoeken in de playstore en vond button savior. alleen dit werkt niet met de bosch emulator (ik ben namelijk bezig met windows xp op mijn tablet te krijgen en dit is de enige emulator waar ik veel opties heb, maar de linker muisknop is de volume up of down...). ik zit nu helemaal vast.
Wat moet ik doen?
Heeft misschien iemand een m-728 en is het daar wel op gelukt? kan die dan de bestandjes hier neerzetten? ( de inhoud )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@geert104

Sorry dat je door mijn toedoen in al die ellende bent terechtgekomen

Toch werkt het bij mijn M-728 wel

In de orginele sun4i-keyboard.kl stond:
key 102 HOME WAKE
key 1 BACK WAKE
key 139 MENU WAKE_DROPPED
key 115 VOLUME_UP
key 114 VOLUME_DOWN

In de aangepaste sun4i-keyboard.kl staat:
key 102 VOLUME_DOWN
key 1 BACK WAKE
key 139 VOLUME_UP

Dit aanpassen heb ik gedaan door in ES File Explorer bij Instellingen>Root opties de 1e, 3e en 4e optie aan te vinken en daarna op sun4i-keyboard.kl lang drukken>Openen als>Tekst>>ES Kladblok de verandering aanbrengen en opslaan
Na opnieuw opstarten werkt de lange middelste knop nu als volume knoppen

Wat wel eens fout wil gaan is dat door autocorrectie een punt wordt toegevoegd
En soms slaat ES File Explorer het bestand op met verkeerde rechten
Dit is te controleren en eventueel aan te passen door lang drukken>Eigenschappen>Wijzigen
De rechten moeten rw-r--r-- zijn (Gebruiker lezen/schrijven, Groep lezen, Andere lezen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ geert104

XP op je tablet? Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:51:
@ geert104

XP op je tablet? Waarom zou je dat willen?
het is super sloom, het opstarten duurt een halfuur, maar het is leuk.
op dezelfde manier kan ik ook ubuntu en linux(maar dan veeeeeeel sneller)
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:31:
@geert104

key 102 HOME WAKE
key 1 BACK WAKE
key 115 VOLUME_UP
key 114 VOLUME_DOWN

key 102 VOLUME_DOWN
key 1 BACK WAKE
key 139 VOLUME_UP

Dit aanpassen heb ik gedaan door in ES File Explorer bij Instellingen>Root opties de 1e, 3e en 4e optie aan te vinken en daarna op sun4i-keyboard.kl lang drukken>Openen als>Tekst>>ES Kladblok de verandering aanbrengen en opslaan

Dit is te controleren en eventueel aan te passen door lang drukken>Eigenschappen>Wijzigen
De rechten moeten rw-r--r-- zijn (Gebruiker lezen/schrijven, Groep lezen, Andere lezen)
bedankt, ik zal het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
cozy59 schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:28:
@QwaftZefoni

bedankt voor het posten van de aangepaste 1.2.2 comp. Ik heb wel eens een stockrom geflashed maar met custom roms ben ik totaal groen en een nitwit. Ik heb het e.e.a. al aandachtig doorgelezen op het forum wo ook jouw beschrijvingen dus zou ik eruit moeten komen (hoop ik). Mijn M906 is ook van de augustus batch en draait op de 121008 stockrom.

In jouw eerste beschrijving gebruik je ook de camerafix (no.4) heb je die bij de MyFluxi ook nodig?

om te beginnen zal ik de gemodificeerde 0625 ROM flashen zodat mijn systeem partitie groter wordt, daarna CWM erop en daarna jouw verhaal uitvoeren met myfluxi. Mis ik dan nog wat? :+
Nou en of: je mistte dan nog mijn opmerking dat je alles op eigen risico doet >:)

Ja, die camera fix moet ook in de myfluxi ROM

Sinds de recente update van Youtube kreeg ik meteen een FC. Heb terug moeten gaan naar v4.1.47 die het wel prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 31-07 08:26
Youtube doet het bij mij inderdaad ook niet meer. Maar dat kan ik ook gewoon via Opera of chrome kijekn, dus zo'n ramp is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
@ QwaftZefoni

Het hele leven is een risico dus met dit risico kan ik leven :+

Zal mij er een dezer dagen in alle rust over buigen en kom erop terug.

In ieder geval mijn dank _/-\o_ e _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:31:
@geert104

key 102 HOME WAKE
key 1 BACK WAKE
key 115 VOLUME_UP
key 114 VOLUME_DOWN

key 102 VOLUME_DOWN
key 1 BACK WAKE
key 139 VOLUME_UP

aaaaaaahhhhhgrrrrrrr |:( |:( |:(
het werkt nog steeds niet!!!!

weet iemand iets?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 15:56 . Reden: verkeerde smiley... ]

• cornfed99111
Herstart tablet?

Verwijderd

dat had ik al 2 keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb je text exact overgenomen?
Dus met hoofdletters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulten-brau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 18:19
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik heb cyg 9 succesvol op mijn 9.7 geinstalleerd. Tijdens en na de eerste boot ging alles prima, alleen geen mogeljkheid om de externe sd te mounten. Wel apps (google store e.d.)kunnen installeren op de interne sd, die dus blijkbaar wel gemount was.

Na een reboot wou ook de interne sd niet meer mounten. Nu zie ik dat dit blijkbaar vaker voorkomt aangezien in de "udate me" app een fix staat om je interne geheugen te formateren als deze niet mount. Deze file kan ik echter niet downloaden omdat zowel mijn externe als mijn interne sd niet gemount is.

Heeft iemand een truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:05:
Heb je text exact overgenomen?
Dus met hoofdletters?
ja, dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulten-brau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 18:19
hmmm, zaken worden nog een stapje vervelender aan t worden.
Na een hoop poginen toch de ext-sd kaart aan de praat gekregen, opnieuw cm9 geinstalleerd.
Na booten gaat de backlight wel aan, maar verder gebeurt er niets. Ook de toetsen combi power + volume om in clockwork te komen doet het niet meer tijdens een herstart.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het installeren van chainfire 3d op mijn 7 inch kan hij niet meer opstarten. ik kan nog wel in recovery komen. weet iemand hoe je dit moet fixen? op cm9 werkt ie wel maar op cm10 dus niet.
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste