Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
kleine joop schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:40:
Ik probeer ook al de hele tijd te vinden wat een Cortex A9 nou precies inhoud.
Er staat wel op wikipedia dat het een Dualcore is, maar dat is wel absurd voor deze prijs.
Wikipedia: Samsung Galaxy S II
Tenzij de Galaxy Sll Cortex A9 verschilt van de tablet.
Ik heb ook een tijd gedacht dat Cortex A9 gedefiniëerd was als dualcore, maar blijkbaar is dat niet zo, want er zijn meer singlecore A9 processors dan dualcore A9 processor op de markt. Ik vermoed dat de Chinezen de A9 "gehalveerd" hebben, zodat hij goedkoper wordt, maar nog steeds A9 genoemd kan worden.

Als iemand het beter weet, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:28
Ben ik nou de enige dan met onboard GPS in de 9,7" versie? Kan er niets over vinden, maar heb zowel met de Google navigatie als Sygic gewoon een fix die vrij accuraat is, wijkt binnenshuis ongeveer 20 meter af, nog niet in de auto geprobeerd...

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Benedykt schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:21:
Ben ik nou de enige dan met onboard GPS in de 9,7" versie? Kan er niets over vinden, maar heb zowel met de Google navigatie als Sygic gewoon een fix die vrij accuraat is, wijkt binnenshuis ongeveer 20 meter af, nog niet in de auto geprobeerd...
Dat is met behulp van wifi plaatsbepaling. Dat is idd redelijk accuraat, maar gps heeft hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hmm, zit te twijfelen om er een te kopen morgen in de winkel. Enerzijds lijkt het me wel wat. Maar als dat IPS zoveel fijner is...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rom voor de M1013 staat sinds dit weekend op Cherry Mobility, dan kan je tenminste zelf reflashen als ie vastloopt

Ik heb nu zelf de M728 en M1007 in huis
Eerlijk gezegd gebruik ik de 7" nu vooral voor spelletjes
Ondanks de slechtere kijkhoek is een 10" voor browsen en video veel lekkerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een bluetooth dongel aansluiten op de usb poort?
Morgen krijg ik de 10.1" binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Morgen weer fröbelen ivm nieuwe gapps en 's kijken wat PmR kan doen: Pimp my Rom

Ik heb sowieso nog nooit de build.prop verder getweaked met de settings die je veel vindt op XDA, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Kan iemand me toevallig iets vertellen over de de GPU mogelijkheden van dit apparaat?

Ik zou graag 1080p content willen streamen (UPNP) of via een externe HDD willen bekijken. Uiteraard via de HDMI naar een TV. Er is alleen totaal niets concreets over te vinden.

----------------------
Yes, mensen ik hem de Cortex A9 10.1 inch tablet binnen.

Eerste bevindingen:
Het is inderdaad de Cherry M-1013, dat geeft hij aan bij systeem info. Processor info heb ik nog niet kunnen achterhalen. (is het inderdaad een cripple Cortex A9?)

Vormgeving:
Het is een heel plastic apparaat, dat mag duidelijk zijn en te verwachten zijn voor die prijs. De connectoren en afwerking ziet er netjes uit. Het apparaat is ook heerlijk dun.

Scherm:
Geen IPS, maar toch wel lekker duidelijk en het komt goed in de buurt. Touch werk heel snel, ben ik zeer tevreden over.

Reactiesnelheid:
Tot mijn verbazing reageert het apparaat heel snel, sneller dan een TomTec Ultimate 10 zo lijkt het.

Appstore:
De appstore lijkt alle applicaties te bieden die via mijn mobiel (Note) ook beschikbaar zijn. Geen beperkingen gezien mbt bijvoorbeeld facebook. Wel loop ik tegen fout 921 aan, maar ik heb begrepen dat dat een andere oorzaak kan hebben.

HD test:
Ben ik nog mee bezig.

Meer info volgt nog als ik pauze heb. :)
Vragen kan/mag.

[ Voor 52% gewijzigd door Stephan224 op 16-10-2012 09:49 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Als iemand de nieuwe van de kruidvat binnen heeft, hoor ik graag hoe het zit met de accuduur enz.
Ik neem aan dat de huidige tablet, de cherry M-1013 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stephan224 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:52:
Appstore:

De appstore lijkt alle applicaties te bieden die via mijn mobiel (Note) ook beschikbaar zijn. Geen beperkingen gezien mbt bijvoorbeeld facebook. Wel loop ik tegen fout 921 aan, maar ik heb begrepen dat dat een andere oorzaak kan hebben.
http://forum.xda-develope...p?p=25877843#post25877843

Probeer dit eens ?
Go to you System Settings -> Accounts & Sync -> go to your google account and remove it. Then open your Play Store App and add the account from there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo goeiemiddag,

Ikwil graag een tablet kopen zoals deze om daarmee fillms te kijken, fb of twitter, nieuws, lezen van eBooks.
Is zo een tablet daarvoor geschikt of kan ik beter bij die van de Intertoys/Bart smit gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan iemand me toevallig iets vertellen over de de GPU mogelijkheden van dit apparaat?

Ik zou graag 1080p content willen streamen (UPNP) of via een externe HDD willen bekijken. Uiteraard via de HDMI naar een TV. Er is alleen totaal niets concreets over te vinden.

----------------------
Yes, mensen ik hem de Cortex A9 10.1 inch tablet binnen.

Eerste bevindingen:
Het is inderdaad de Cherry M-1013, dat geeft hij aan bij systeem info. Processor info heb ik nog niet kunnen achterhalen. (is het inderdaad een cripple Cortex A9?)

Vormgeving:
Het is een heel plastic apparaat, dat mag duidelijk zijn en te verwachten zijn voor die prijs. De connectoren en afwerking ziet er netjes uit. Het apparaat is ook heerlijk dun.

Scherm:
Geen IPS, maar toch wel lekker duidelijk en het komt goed in de buurt. Touch werk heel snel, ben ik zeer tevreden over.

Reactiesnelheid:
Tot mijn verbazing reageert het apparaat heel snel, sneller dan een TomTec Ultimate 10 zo lijkt het.

Appstore:

HD test:
Ben ik nog mee bezig.

Vragen kan/mag.
Cool kun je foto's of een filmpje maken van de kijkhoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]
Vragen kan/mag.
Ben je in de mogelijkheid om een spel te installeren ,
zo ja ... de game "where is my water" (free) is hier één van de trekkers.

Op de vorige tablet ( 7" ook van KV ) startte hij gewoon niet op.

If so, zou ik het op prijs stellen of je kan vertellen dat hij 'speelbaar' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
@Freshmaker:
Ik ben nog steeds aan het rommelen om de Play store gewoon werkend te krijgen. Helaas ben ik ook aan het werk dus veel tijd heb ik niet. Cache opschonen heb ik al geprobeerd, werkte niet. Play store verwijderen kreeg ik niet voor elkaar en ik ben nu even op de gok een ander account aan het testen.

Uiteraard wil ik best even dat spel testen voor je, maar eerst even zorgen dat ik de play store werkend heb anders kom ik nergens. (kom er dus op terug)

(een tip voor een alternatieve play store is welkom, dan kan ik er even snel omheen werken)

@ChicaneBT:
Er komt nog een uitgebreid review van het tablet met foto`s. Voorlopig kan is zeggen dat op het gezicht het beeld onder een hoek van <15graden duidelijk/scherp is, daarna neemt het af. Vanaf 30graden gaat er verkleuring optreden.

@Lieuwe15:
De Wifi lijkt net zo goed/slecht als op mijn Galaxy Note. Evenveel streepjes. ik moet nog wel een speedtest doen, maar kan je wel alvast zeggen dat internet heel snel aanvoelt.

[ Voor 16% gewijzigd door Stephan224 op 16-10-2012 12:01 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
@Stephan224:
Heb je het wifi bereik al kunnen testen? Hoe verhoud dat zich tot een normale smartphone of laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
FreshMaker schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:39:
[...]
Op de vorige tablet ( 7" ook van KV ) startte hij gewoon niet op.
Where's my Water/Perry, Sprinkle, World of Goo, Cut The Rope HD etc doen het op de 9,7" van Kruidvat gewoon allemaal prima, hoor?

@Stephan224
Anders probeer je 'ns de gapps-jb-20121011-signed.zip te flashen? Dan moet je wel eerst CWM geinstalleerd hebben denk ik. Heb je d'r weer een probleem bij :D

De accuduur van de M-1013 zal er niet veel op vooruit gaan, vermoed ik als op 5000mAh moet werken waar de 9,7" het met 6000mAh 3.7V mag d0en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
QwaftZefoni schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:09:
[...]

Where's my Water/Perry, Sprinkle, World of Goo, Cut The Rope HD etc doen het op de 9,7" van Kruidvat gewoon allemaal prima, hoor?

@Stephan224
Anders probeer je 'ns de gapps-jb-20121011-signed.zip te flashen? Dan moet je wel eerst CWM geinstalleerd hebben denk ik. Heb je d'r weer een probleem bij :D

De accuduur van de M-1013 zal er niet veel op vooruit gaan, vermoed ik als op 5000mAh moet werken waar de 9,7" het met 6000mAh 3.7V mag d0en.
Hoeveel uur zal dat ongeveer zijn met simpel gebruik (ebook, website kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb zelf de 7" tablet van kruidvat en nu ik zo lees is mijn tablet inderdaad ook leeg na 1 nacht niks doen. Daarnaast is het laadpuntje slecht.

Zal ik hem toch maar aanbieden voor garantie ? Ik wilde hem gebruiken als muurplaat voor mn domotica dus op zich kan hij altijd stroom krijgen. (met een beetje prutsen laad hij wel op)

Zijn er mensen die hem aan de muur hebben hangen en zo ja hoe ?

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 16-10-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Kan je in de Play Storen ook de KPN ITV app zien? Vrees van niet? :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Ik kan de KPN ITV applicaties zien en mogelijk installeren. Maar ik loop nog steeds tegen de fout 921 aan binnen de play store, dus echt testen kan ik hem niet op mijn Cortex A9 10,1inch.

- Cache cleanup heb ik gedaan, wekte niet
- Ander account geprobeerd, werkte niet

Ik kan overigens de Play store niet deinstalleren (?), dus een andere APK met de Play store kan ik niet testen.

Los een APK naar mijn mail verzenden en op de het tablet installeren lijkt wel te werken. Ik heb dit even getest met facebook en daarmee gaat het prima. Er is dus wel een workaround voor het Play store -probleem.

Overigens denk ik heel erg dat het ligt aan of mijn Google account of omdat het apparaat niet niet bekend is in de play store. Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijke aangezien losse APK bestanden wel werken. (ik ben nog bezig het verder uit te zoeken, een mod erop zetten is een optie maar ik ben daar wel terughoudend in)

Ik heb inmiddels wel youtube 1080p film getest (zover die echt 1080p zijn, geen idee) en die spelen vloeiend af. ik denk dus dat ik mijn persoonlijke doel wel deels bereikt heb. Voor de rest ben ik nog steeds erg positief over het tablet, hij lijtk echt sneller te zijn dan de tomtec 10 ultimate. Maar vanavond kan ik ze pas naast elkaar leggen en benchen.

PS Moet dit topic misschien niet worden opgesplitst? Het topic was oorspronkelijk bedoeld door de proline van kruidvat en ik praat nu steeds over een ander model. Ik wil geen verwarring schoppen hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Stephan224 op 16-10-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ QwaftZefoni en Stephan224

Jelly Bean gapps op een ICS rom flashen?
Lijkt me niet verstandig (andersom schijnt wel te kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 00:08
@Stephan224, Heb jij je tablet Kruidvat gekocht?

De specs die Kruidvat opgeeft en de (verschillende) specs hier in het topic maken het er allemaal niet duidelijker op. Ik heb ook het idee dat de tablet die in de TS is opgenomen helemaal niet meer door Kruidvat wordt verkocht (andere specs)?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 20:17
@Puch-Maxi
Er zijn verschillende tablets door Kruidvat verkocht. Ik heb er nu 2: De 9,7"IPS van September en de 10"van oktober. Dit zijn verschillende tablets. Die van oktober is een extra breed beeld met een lagere resolutie. Meer plastic behuizing en randen. Is dus ook een totaal andere tablet als in de TS wordt gepresenteerd. Die van Oktober is de Cherry M1013.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Ja mijn tablet komt ook bij de kruidvat vandaan. Ze lijken 2 soorten te verkopen. Een normaal Cherry tablet en de Cherry ProLine serie. Beide zijn Cherry tablets. De ProLine wordt hier eigenlijk besproken en ik breek een beetje in daarop (vandaar mij afsplits vraag) door even in te gaan op de normale Cherry 10.1inch tablet.

PS APK installaties per mail werken voor 100% op mijn tablet, er is dus nu een werkende workaround.
PS Het 10.1inch tablet is een Cherry M-1013 (zoals al eerder is opgemerkt)

[ Voor 40% gewijzigd door Stephan224 op 16-10-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 00:08
@Rdoorn, @Stephan224,

Bedankt het is me nu iets duidelijker geworden :). Kruidvat zou eigenlijk gewoon het beestje bij zijn naam moeten noemen. Het is totaal onduidelijk wat ze te koop aan bieden, pas als het gekocht hebt weet je wat je te pakken hebt :D. Laten we het er maar op houden dat het verkopen van tablets niet de core-business van Kruidvat is.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Stephan224 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:07:
Ik kan de KPN ITV applicaties zien en mogelijk installeren. Maar ik loop nog steeds tegen de fout 921 aan binnen de play store, dus echt testen kan ik hem niet op mijn Cortex A9 10,1inch.

- Cache cleanup heb ik gedaan, wekte niet
- Ander account geprobeerd, werkte niet

Ik kan overigens de Play store niet deinstalleren (?), dus een andere APK met de Play store kan ik niet testen.
.....
kwam dit tegen op internet:

"De te volgen stappen zijn:

1) Ga naar het beginscherm en klik in de rechter bovenhoek op de 6 vierkantjes om het programma overzicht te krijgen.

2) Kies hier voor de Instellingen.

3) Selecteer aan de linkerkant "Apps" en kies aan de rechterkant het tabblad "Alles".

4) Scroll naar "Google Play Store" (of Google Market) en klik deze aan.

5) Klik achtereenvolgens op "Nu stoppen" (OK voor de melding), "Cache wissen" en daarna "Gegevens wissen" (en weer OK voor de melding)

6) Klik linksonderin eenmaal op het pijltje om het overzicht van de Apps weer te zien.

7) Scroll naar "Google Services Framework" en kies hier ook voor "Nu Stoppen" - "Cache Wissen" en "Gegevens wissen".

8) Druk de powerknop op de zijkant van de tablet in totdat het scherm verschijnt om de tablet uit te schakelen (en klik "OK")

9) Start de tablet weer op zodra deze helemaal uit is geweest.

10) Open de Google Play Store (of nog de oude Google Market) en accepteer de voorwaarden. DeGoogle Play Store moet nu weer naar behoren functioneren. "

Misschien dat dit kan helpen om de playstore weer werkbaar te maken.

Ben overigens ook de tablet gaan halen en zal hem vanavond eens gaan testen.. misschien goed om idd een apart topic hierover te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Heeft trouwens iemand een tip voor een screenprotector voor de proline 9,7. Ik kan alleen folie vinden van 25 euro en dat is de tablet niet waard. Het lijkt wel of er in Nederland maar 1 aanbieder is. Alle links in Google komen op dezelfde webshop of dochters van ....
Gewoon een sceen protector die over het hele glas valt voor een paar euro dat lijkt niet moeilijk. Maar ik kan het niet vinden.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Kijk daarom kom ik graag op tweakers, men denkt niet in problemen maar in oplossingen. Ik zal het testen.... en JA HET WERKT! (Rambie, je bent mijn held van de dag)

Ik wil graag helpen met het aparte topic, misschien dat ik als auteur erbij kan en dat iemand het even globaal kan opzetten.

Kleine update:
WIFI - Ik meet 10dB vermindering op het signaal in vergelijk met een Galaxy Note.

[ Voor 40% gewijzigd door Stephan224 op 16-10-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Stephan224 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:53:
Kijk daarom kom ik graag op tweakers, men denkt niet in problemen maar in oplossingen. Ik zal het testen.... en JA HET WERKT! (Rambie, je bent mijn held van de dag)

Ik wil graag helpen met het aparte topic, misschien dat ik als auteur erbij kan en dat iemand het even globaal kan opzetten.
das mooi! dan hoop ik idd dat dit in een nieuw topic zal worden opgenomen met deze handige work-around / oplossing! Nu weet ik in iedergeval dat ik er vanavond mee aan de slag kan gaan >:)

kwam de oplossing per toeval tegen op deze site
http://www.tabletsupport....ve/index.php/forum-7.html

[ Voor 9% gewijzigd door Rambie op 16-10-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Appstore:

HD test:
Ben ik nog mee bezig.

Vragen kan/mag.
De update loste voor mij het playstore gedoe op ( error 403 )

http://www.mobilestore.be/Cherry/M1013_firmware_120911.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Ik heb ook slechte dingen gelezen over die update, voorzichtigheid lijkt me dus geboden.

Trouwens het spel "Where is my water" werkt goed/vloeiend op de 10.1inch tablet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephan224 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:16:
Ik heb ook slechte dingen gelezen over die update, voorzichtigheid lijkt me dus geboden.

Trouwens het spel "Where is my water" werkt goed/vloeiend op de 10.1inch tablet. ;)
Zou jij eens een Print Screentje of kunnen zeggen wat er bij Instellingen - Toestel Info staat?
Modelnummer? Android-Versie? Kernelversie? Buildnummer?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:11:
@ QwaftZefoni en Stephan224

Jelly Bean gapps op een ICS rom flashen?
Lijkt me niet verstandig (andersom schijnt wel te kunnen)
8)7 :z ben CM10-blind denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Mensen, ik heb even een nieuw topic geopend om de 10,1inch tablet te bespreken. Misschien is het handig als we hier verder gaan.

Kruidvat 10,1inch tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman2oo6 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:33:
[...]Jep terug gaan naar de oude versie of een custom rom erop zetten !!
Is een bekend probleem bij de eerste lichting van deze tablets

lol je hebt een custom rom zie ik hihi te snel gelezen
Even iets terug gaan ik dacht pagina 73 daar kom je mijn verhaal tegen met uitleg erbij

hier dus : Gman2oo6 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"
Ok, heb ik nu gedaan, maar Playstore is nog wel afwezig. Dan gewoon de Playstore.apk op tablet zelf zetten (in speciale folder?) en dan Gapps en Gappfix via CWM flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Gewoon gapps en gappfix erop zetten. De Play Store is onderdeel van de gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de m-728 en heb ergens in augustus cm9 erop gezet en alles werkte.
een paar dagen geleden kreeg ik een bericht van de app 'update me' dat er een nieuwere versie is van de rom. ik heb hem gedownload via die app en heb hem geinstalleerd via cmw. volgens internet hoef je geen full wipe te doen bij een update. na het installeren van die nieuwe rom startte hij gewoon op, apps optimaliseren, enz. het probleem is: het touchscreen werkt niet! ik kan (gelukkig) nog wel een muis aansluiten en via instellingen weer terug komen in recovery om de backup te restoren. vraag: wat moet ik doen om het touchscreen weer te laten werken? want voor de update werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je moet ook weer die compatibility.zip opnieuw overheen gooien.
Net als toen je voor de eerste keer cm9 op het tablet zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
idd en je had wel cache en dalvik cache gewist dus? CWM inkomen zonder touch kan natuurlijk ook gewoon door de vol.down, vol.up, en back ingedrukt te houden terwijl je power indrukt. Ik weet dat dat 1 knopje teveel is maar ach, dan hoef ik niet te onthouden welke het waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelhaasnoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06-2022
En last but not least kan je ook vanuit de "Cherry Updater v2" die in het support forum staat CWM in Recovery herstarten met alleen ADB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
Is er iemand die de app Flightradar24 werkend heeft op de 9,7 inch? Het werkte bij mij op de stock FW 120625, Na de volgende updates krijg ik altijd het bericht: "Flightradar24 is gestopt" :-( . Werkt het op CM9 of CM10?

Zou er een workaround zijn om hem toch te laten werken op de nieuwere Kruitvat firmware? Het schijnt te maken te hebben met het gebruik van Google maps in de app, die Maps werkt trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broodjekaas92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08 15:48
Ik heb de M-906 en heb net geprobeerd Cyanogenmod 9 te installeren zoals in de eerste post was beschreven.
alleen bij stap 4 sinds na het rebooten start er niks op, de tablet blijft hangen op het scherm met het android icoontje
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:51:
Je moet ook weer die compatibility.zip opnieuw overheen gooien.
Net als toen je voor de eerste keer cm9 op het tablet zette.
Bedankt! hij doet het. Handig dat hij nu een app heeft waarmee je de systeembar weg kan halen (fijn voor fifa 12!). eerder gebruikte ik hidebar demo en die werkte niet altijd goed waardoor mijn tablet soms spontaan aan gaat zodat mijn batterij sneller leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broodjekaas92 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:20:
Ik heb de M-906 en heb net geprobeerd Cyanogenmod 9 te installeren zoals in de eerste post was beschreven.
alleen bij stap 4 sinds na het rebooten start er niks op, de tablet blijft hangen op het scherm met het android icoontje
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
probeer met livesuit je orginele rom weer terug te zetten. ik had dat ook moeten doen bij de M-728.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broodjekaas92
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:40:
[...]

probeer met livesuit je orginele rom weer terug te zetten. ik had dat ook moeten doen bij de M-728.
succes
Bedankt voor de tip _/-\o_
Ik heb het voor elkaar gekregen om de standaard rom er weer op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
^ dan nog 'ns proberen?

heb zelf de 906, 9,7" van einde juli en ben superblij met Alfie104's aangepaste 0625 image met daarop CM10 van Shaun2029 1011 met gapps ook van 1011. Heel, heel af-en-toe een vastloper vnl. in Ruzzle 1.3.9 (gekraakt) en soms een spontane reboot. Maar ik verdenk daarvoor eerder sommige software dan de ROM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broodjekaas92
QwaftZefoni schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:53:
^ dan nog 'ns proberen?

heb zelf de 906, 9,7" van einde juli en ben superblij met Alfie104's aangepaste 0625 image met daarop CM10 van Shaun2029 1011 met gapps ook van 1011. Heel, heel af-en-toe een vastloper vnl. in Ruzzle 1.3.9 (gekraakt) en soms een spontane reboot. Maar ik verdenk daarvoor eerder sommige software dan de ROM zelf.
Ik ga het morgen zeker nog een keer proberen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
QwaftZefoni schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:53:
^ dan nog 'ns proberen?

Kun je eventueel posten wat voor stappen je precies gedaan hebt en de links naar deze bestanden geven? De zoekfunctie op dit forum geeft alleen een verwijzing naar de volledige 78 bladzijden van dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Tja hoever ben je? En 78 pagina's kost je ongeveer een uurtje en dan ben je ook bij ;)

Stap 1
CWM wel kunnen installeren via de 9,7-IPS-CWM.zip die op het Cherry Mobility forum staat?
Wel zo handig namelijk omdat hiermee op eenvoudige wijze een volledige backup gemaakt kan worden, custom ROM's geinstalleerd kunnen worden via 'install flashable zip' en last-but-not-least ook delen van een backup teruggezet kunnen worden (zoals alleen je /data zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren).
Ik gebruik hiervoor een microSDHC card van 32GB waar de backups op gaan.

Stap 2
Leren werken hoe CWM werkt en een backup maken en die voor de zekerheid maar op je harde schijf zetten (dus na de backup je tablet opstarten en via USB verbinding de map met de backup in de map clockworkmod naar je HDD pompen). Ik werk niet via ADB dus kan je daar niets over zeggen :)

Stap 3
Files ophalen en de informatie daar goed doornemen:
De laatste CM9 van Christian Troy
De laatste CM10 van Christian Troy
De laatste CM10 van shaun2029 die daarop verder is gegaan

Bij deze laatsten heb je sowieso een aangepaste firmware nodig (omdat de latere gapps waarin alle Google apps zitten, groter is geworden) waarbij je /system partitie groter is dan 350M ofzo. Dit heeft hier op Tweakers.net Alfie104 voor ons gedaan. Die heeft de stock 0625 img van Cherry voorzien van een /system van 500M en /data van 2GB. Dat betekent dat je ook veel meer apps kan installeren op het interne geheugen zonder dat die verplaatst moeten worden.

Die .img flash je dan met Livesuit waarna je 'good-to-go' bent voor een custom ROM als CM9 of CM10.
Die procedure staat beschreven op het Cherry Mobility forum incl hoe je het voor elkaar krijgt de USB drivers etc werkend te krijgen in Win7.

De files die ik gebruik, zijn:
1. Shaun2029 - Download Build 2012-10-11
2. 907c_compatibility_1.2.1.zip voor de touchscreen en g-sensor drivers
3. GAPPS - gapps-jb-2012.zip
en 4. camera_stock_modules_36.zip die uit Christian Troy's ROM komt en ervoor zorgt dat je camera's juist werken in CM10

Na het flashen van de gemodificeerde 0625 ROM start ik die op en hang de tablet aan de PC via USB.
Vervolgens die 4 zip files naar de interne SD kaart kopieren (dus sdcard0 in de tablet).
Dan rebooten in CWM via de optie in Cherryupdater V2 of via QwaftZefoni in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS" een toets-combinatie van de knoppen of via 'reboot in recovery' wat je krijgt als je de aan/uit knop ingedrukt houdt.
Dan in volgorde flashen in CWM via 'install from internal sdcard' 1, 2, 3, 4 en eventueel de cache en Dalvik-cache (onder advanced) wissen. Rebooten en dan zou 't moeten draaien.

Ik heb even gezocht naar de locatie van de zip's hierboven. Ze staan zo vaak op internet dat ik je niet kan garanderen dat dit exact de locaties zijn waar ik ze vandaan heb...

Ben ik verder nog iets vergeten?

[ Voor 0% gewijzigd door QwaftZefoni op 21-10-2012 13:11 . Reden: tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
@QwaftZefoni

Ik heb al je stappen gedaan en gedownload en inderdaad, CM10 werkt. Met touchscreen. Heb alleen alles via de externe sd gedaan omdat er niet stond (WinXP) sdcard0 1,2 enz maar E:, F: en G: Alles ging helemaal zonder foutmelding.

mijn tablet is een 9,7 van 18 juni2012

Ik zal het gaan testen, het lijkt soepel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zag dit bij ons 7 inch speeltje staan in het nieuwe Kruidvat krantje.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img7/4580/kruidvat.jpg

Wat bedoelen ze met "Upgrade 4.1 mogelijk"?
Daar kunnen ze niet een custom ROM mee bedoelen.
Want daar geeft Kruidvat en de fabrikant geen garantie op.
Betekent dit misschien dat er een officiële Jelly Bean update eraan komt? :o

Wat denken jullie?

EDIT:
Nogal wat slordigheden in de advertentie.
Cotex?? 8)7 En nog steeds die foutieve 1,2 GHz aanduiding. Ook op de site.

[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 21-10-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Ik zie nu dat kruidvat nu ook screenprotectors aanbiedt voor de 9,7". Heeft iemand er ervaring mee? Ik bedoel valt deze over de gehele glasplaat? en niet alleen het scherm gedeelte?
https://online.kruidvat.n...antiescreenprotector.html

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
de nieuwe aanbieding voor 189,99 een RK3066 IPS 9,7" maakt dan wel dat ik twijfel over het importeren van een Pipo M2. Damn mijn besluiteloosheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:55
De proline 2 dual core 9.7 ziet er wel interesant uit voor zijn prijs .Heeft iemand van jullie Tweakers al ervaring hiermee qua prestaties en foutjes die er in dit model zijn ?Weet iemand of dit de ipad schermen zijn die ze nu gebruiken bij dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Daarvoor moet je in een ander topic kijken: Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Tweakerts,

Zijn er hier mensen die deze tablet bewaren in de bij kruidvat verkochte keyboard/hoes? Zo ja, veroorzaakt deze bij jullie ook een enorme vlek in het midden van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sayko schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:32:
Tweakerts,

Zijn er hier mensen die deze tablet bewaren in de bij kruidvat verkochte keyboard/hoes? Zo ja, veroorzaakt deze bij jullie ook een enorme vlek in het midden van het scherm?
Yep, hij zit bij mij ook standaard in die hoes, maar geen vlek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabbergast
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
Sinds vanmorgen staat op het Cherryforum:

"Via onderstaande link kan u de sourcecode van de tablets downloaden

https://www.dropbox.com/s/2kjef40cbyvib6m/FV_android4.0_release_source%2Bcode.tar.gz"

Bron: http://www.tabletsupport.eu/cherry/announcements.php?aid=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:00:
[...]

Yep, hij zit bij mij ook standaard in die hoes, maar geen vlek te zien.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door Sayko op 24-10-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Heb deze tablet gisteren voor mijn vriendin gekocht en moet zeggen dat ik erg blij verrast ben over de kwaliteit en snelheid van de tablet. Ik ben zelf in het bezit van een galaxy tab 2 maar voor normaal gebruik doet de cherry niet onder voor mijn tablet (internetten en mailen). Absoluut een aanrader voor de huis, tuin en keuken gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Het hoort hier niet thuis, maar gezien kruidvat toen was uitverkocht had ik deze week de 7" variant van de Trekpleister gekocht, maar dat is gewoon rotzooi.

Touch registreert soms op de vreemdste plekken, dode pixels of vuil achter het scherm. Als ik achter HEEL zacht op de speaker druk krijg ik al vlekken achter het scherm omdat er iets op drukt. De geluidknoppen (harder/zachter) zitten verkeerd om (niet zoals verwacht), de goede dingen uit de playstore komen niet eens naar voren als je ze zoekt (zoals alle gratis angry birds spellen). Scherm is maar 800x600 en je kunt de pixels bijna tellen.

Ofwel, niet uitwijken naar dat Trekpleister ding en gewoon wachten op voorraad bij Kruidvat :P.

Het enige positieve is dat het een beetje soepel werkt en doet wat ik er mee wil doen, en dat is radio streamen via Shoutcast in Winamp. En Youtube werkt ook prima.

[ Voor 10% gewijzigd door BLACKfm op 25-10-2012 09:53 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:33
QwaftZefoni schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:07:
Tja hoever ben je? En 78 pagina's kost je ongeveer een uurtje en dan ben je ook bij ;)

Stap 1
CWM wel kunnen installeren via de 9,7-IPS-CWM.zip die op het Cherry Mobility forum staat?
Wel zo handig namelijk omdat hiermee op eenvoudige wijze een volledige backup gemaakt kan worden, custom ROM's geinstalleerd kunnen worden via 'install flashable zip' en last-but-not-least ook delen van een backup teruggezet kunnen worden (zoals alleen je /data zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren).

Stap 2
Leren werken hoe CWM werkt en een backup maken en die voor de zekerheid maar op je harde schijf zetten (dus na de backup je tablet opstarten en via USB verbinding de map met de backup in de map clockworkmod naar je HDD pompen). Ik werk niet via ADB dus kan je daar niets over zeggen :)

Stap 3

Bij deze laatsten heb je sowieso een aangepaste firmware nodig (omdat de latere gapps waarin alle Google apps zitten, groter is geworden) waarbij je /system partitie groter is dan 350M ofzo. Dit heeft hier op Tweakers.net Alfie104 voor ons gedaan. Die heeft de stock 0625 img van Cherry voorzien van een /system van 500M en /data van 2GB. Dat betekent dat je ook veel meer apps kan installeren op het interne geheugen zonder dat die verplaatst moeten worden.

Die .img flash je dan met Livesuit waarna je 'good-to-go' bent voor een custom ROM als CM9 of CM10.
Die procedure staat beschreven op het Cherry Mobility forum incl hoe je het voor elkaar krijgt de USB drivers etc werkend te krijgen in Win7.

en 4. camera_stock_modules_36.zip die uit Christian Troy's ROM komt en ervoor zorgt dat je camera's juist werken in CM10

Na het flashen van de gemodificeerde 0625 ROM start ik die op en hang de tablet aan de PC via USB.
Vervolgens die 4 zip files naar de interne SD kaart kopieren (dus sdcard0 in de tablet).
Dan rebooten in CWM via de optie in Cherryupdater V2 of via QwaftZefoni in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS" een toets-combinatie van de knoppen of via 'reboot in recovery' wat je krijgt als je de aan/uit knop ingedrukt houdt.
Dan in volgorde flashen in CWM via 'install from internal sdcard' 1, 2, 3, 4 en eventueel de cache en Dalvik-cache (onder advanced) wissen. Rebooten en dan zou 't moeten draaien.

Ik heb even gezocht naar de locatie van de zip's hierboven. Ze staan zo vaak op internet dat ik je niet kan garanderen dat dit exact de locaties zijn waar ik ze vandaan heb...

Precies gedaan wat jij zei.. Maar weer geen touchscreen. Denk toch maar een keer kruidvat opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
^ en met compat.zip 1.2.0?

Let wel, dan ook weer helemaal vanaf begin beginnen met flashen en caches wipen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
QwaftZefoni schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:03:
^ en met compat.zip 1.2.0?

Let wel, dan ook weer helemaal vanaf begin beginnen met flashen en caches wipen e.d.
1.2.0 Had ik ook al eerder geprobeerd, precies het zelfde probleem. Maar we spreken dan ook over een tablet van de eerste batch, gewoon een probleem ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappel12
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 20:59
riickeh schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

1.2.0 Had ik ook al eerder geprobeerd, precies het zelfde probleem. Maar we spreken dan ook over een tablet van de eerste batch, gewoon een probleem ding dus.
Jij hebt dezelfde batch tablet als dat ik heb, wij moeten nog een tweede compatibility zip flashen, gemaakt door Wwwillem hier op het forum.
Ik zal de compatibility zip even voor je uploaden en met je delen, als je die na het flashen van de 1.2.0 compatibility zip flasht dan zou je touchscreen en je g-sensor het weer moeten doen ;)
Bestandje komt er in ieder geval aan!

Edit: Hier is die dan; http://d-h.st/7hN

[ Voor 3% gewijzigd door aardappel12 op 25-10-2012 14:44 . Reden: downloadlink toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
aardappel12 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Jij hebt dezelfde batch tablet als dat ik heb, wij moeten nog een tweede compatibility zip flashen, gemaakt door Wwwillem hier op het forum.
Ik zal de compatibility zip even voor je uploaden en met je delen, als je die na het flashen van de 1.2.0 compatibility zip flasht dan zou je touchscreen en je g-sensor het weer moeten doen ;)
Bestandje komt er in ieder geval aan!

Edit: Hier is die dan; http://d-h.st/7hN
Oh hartstikke bedankt, ik zal het even proberen!

Ik probeer trouwens wel de laatste versie van CM10 te flashen, dit gaat toch wel?

EDIT:

Geweldig! Nu werkt die wel!

Hartstikke bedankt jongens :)

[ Voor 11% gewijzigd door riick op 25-10-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

rdoorn schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:57:
Ik zie nu dat kruidvat nu ook screenprotectors aanbiedt voor de 9,7". Heeft iemand er ervaring mee? Ik bedoel valt deze over de gehele glasplaat? en niet alleen het scherm gedeelte?
https://online.kruidvat.n...antiescreenprotector.html
Voor zover je op het plaatje af mag gaan, gaat het over de hele tablet heen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat er Jellybean zou komen voor de 7"en ik heb toen gekeken bij Hyundai en staat een nieuwe 7" met een (nog) beter beeldscherm en een andere processor.

Het uiterlijk is hetzelfde maar de tekst op de achterkant is anders. De naam van het tablet Modern Hold X en het modelnummer is X700.

De volgende pagina geeft veel informatie: http://translate.googleus...OQnOhO3COXWtZvHcIU3ipbfBg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet ik gister de 9,7" aan krijg ik een foutmelding: encryption unsuccesfull [...] factory reset [...]
De reset-icon op het scherm zelf werkt niet; de hardware reboot button wel. Krijg ik weer het error-scherm. Daarna recovery-settings geprobeerd, en cache-wipes en ook herinstallatie van modware: steeds dat error-scherm.
Ik ga de originele firmware maar eens proberen.

Raar is dat ik diezelfde foutmelding eerder ook met de 7" intertoys had (die resette na de reboot naar een kale firmware), maar dat ik deze foutmelding niet op het forum terugvind (behalve in het Archos-topic). Ik twee keer in een maand, maar jullie nooit?

Ik moet zeggen dat ik regelmatig de neiging heb om die tablets tegen de muur te smijten: spontane reboots, vastlopers, trage browsers, trage apps, crashende apps, accu die steeds net leeg is, matige wifi, niet-werkende oriëntatie, en nu dus weer deze encryption-error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
'foute' interne SD?
pieken in het stroomnet?
slechte aardstralen?

het klinkt in ieder geval wel als een pijn in de ..rs, ja

En nu?

Behalve dat ie soms reboot na een install oid nu weinig te melden. Ruzzle zorgde nog wel ns voor een vastloper maar ook al een paar dagen niet opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:20:
foutmelding: encryption unsuccesfull [...] factory reset [...]
Tablet draait weer, nu met de nieuwste mod (die gelukkig rotatie ondersteunt). Error was blijkbaar corrupt geheugen? Alleen ben je weer 'n paar uur kwijt aan installeren en tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
CM10, geinstalleerd zoals enkele posts hierboven werkt uitstekend op mijn 9,7 . Het enige probleem is dat de tablet vaak zomaar uitzichzelf aangaat. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Ard Vark op 09-11-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:08
Sorry, was toch niks aan de hand :?
Kon toch nog gewoon in de recovery komen.

[ Voor 97% gewijzigd door OnlyRinaldo op 30-10-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:20:
Zet ik gister de 9,7" aan krijg ik een foutmelding: encryption unsuccesfull [...] factory reset [...]
De reset-icon op het scherm zelf werkt niet; de hardware reboot button wel. Krijg ik weer het error-scherm. Daarna recovery-settings geprobeerd, en cache-wipes en ook herinstallatie van modware: steeds dat error-scherm.
Ik ga de originele firmware maar eens proberen.
Ik kreeg deze melding deze week ook. Na eerst opnieuw de orginele firmware erop te zetten probeerde ik CM10 erop uit. Deze blijft nu steken op het launch-scherm. Ik probeerde al via de toetsencombinatie de CWM-recovery opnieuw te bereiken en zo opnieuw CM9 te installeren, maar dat werkt niet. Is er een andere manier om die recovery te bereiken, zonder toetsencombinatie en NovoTools, gezien ik dus mijn tablet niet kan opstarten...

Of is het mogelijk om via LiveSuit Cyanogen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
M728 gaat nu voor de 3e RMA.

Tablet wil niet meer opladen. Ligt niet aan accu of adapter maar aan de stroom ingang van de tablet.
Deze lijkt veel wijder te zijn geworden lol.

1x RMA: ligt aan lader
2x RMA: fab reset gedaan (totaal geen nut)

Als ze hem nu niet repareren wil ik mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:23
Van de week CM10 geïnstalleerd, volgens de handleiding die hier gepost was. Wat een verbetering, het loopt allemaal veel soepeler nu. Dank voor de hulp allemaal.

Enige wat me opvalt is het batterijverbruik, de batterij lijkt wel sneller leeg te raken.
Wat is bij jullie normaal? Hoe lang kun je 'm bijvoorbeeld standby laten staan voor hij leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Ik ben deze week juist weer terug gegaan naar CM9. Maand of twee CM10 gedraaid, maar kreeg toch teveel vastlopende applicaties. Nu met CM9 draait alles weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

QwaftZefoni schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:07:

Stap 1

Stap 2

Stap 3

werkt dit hele verhaal ook voor de 7" a7hd tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zoals je kunt lezen is dit specifiek voor 9,7 tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:55:
Nee, zoals je kunt lezen is dit specifiek voor 9,7 tablet.
Dat moet ik opmaken uit welke regel?

Ik heb net wel CM10 op mijn 7" geïnstalleerd, dat gaat via soortgelijke methode. Maar ik vroeg mij af is die CM10 versie voor elke tablet gelijk zodat je alleen voor de verschillende tablets de juiste compatibility moet downloaden?

Hoe zit dat precies met die nexus 7 skin kan ik die ook installeren op mijn 7"?
Ik dit al gedaan:
"* If you wanna use the "phablet" ui change the entry "ro.disable_phablet_ui=1" to "ro.disable_phablet_ui=0" in file /system/build.prop (note that USB connection will work only in "phablet" mode)
"
in de build.prop

Hmmm iets te vlug gevraagd. Na een reboot blijkt het te werken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-11-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwassink
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 22:08
Is er ook een oplossing voor een m906 Mei-variant die na een flash alleen nog een mini android icoontje
weergeeft met een lichte shade eromheen, daarin blijft hij dus hangen totdat batterij leeg is.

Vanuit leeg poging gedaan middels de + en aan-knop om weer in flashmodus te komen, geen resultaat
idem om in de cwm te kunnen komen door de home en aanknop te klikken, ook niet t gewenste effect.

Functie van die resetknop achterop is mij onduidelijk, reset sequence uit de handleiding helpt iig niet .

Welke acties staan nog open om deze Tablet te reanimeren, las ergens dat t technisch onmogelijk was hem sw-matig te bricken, ben ik dan zo goed of zie ik een optie over t hoofd .. ? ;)

# Laat het nu wel gelukt zijn met de aangepaste 0625 die ik hier vond, zit weer leven in .. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door pwassink op 03-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:04:
[...]

Dat moet ik opmaken uit welke regel?
Het is meer dan een regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
zit er ook iemand met de 906 9,7" op CM10 1028 van Shaun2029?

ik ben weer terug gegaan naar 1011 omdat veel doodnormale apps die altijd prima werkten nu FC werden ?
Backup gerestored en toen werkte alles weer prima, lees binnen de specs. Ik ga toch ook 'ns CM9 0913 er nog 'ns opzetten ivm H/W decoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hmmmm
Maar een aantal stappen zijn wel hetzelfde je hebt alleen even een andere compatibility nodig.
Hoe zit dat met het vergroten van de system partitie, is dat voor de a7hd ook nodig?

Waarom vinden jullie H/W decoding zo belangrijk? Of gebruiken jullie de tablet ook als "mediacenter" of iets dergelijks?

Ik zal eens kijken hoe ver XBMC klaar is voor de allwinner A10's toen het net uit was draaide het nog niet zo lekker...

[ Voor 41% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-11-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappel12
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 20:59
kaasaanfiets schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:04:
[...]

Hmmmm
Maar een aantal stappen zijn wel hetzelfde je hebt alleen even een andere compatibility nodig.
Hoe zit dat met het vergroten van de system partitie, is dat voor de a7hd ook nodig?

Waarom vinden jullie H/W decoding zo belangrijk? Of gebruiken jullie de tablet ook als "mediacenter" of iets dergelijks?

Ik zal eens kijken hoe ver XBMC klaar is voor de allwinner A10's toen het net uit was draaide het nog niet zo lekker...
Je gaat absoluut de systeem partitie moeten vergroten. Om het na te gaan moet je in de terminal emulator app op je tablet 'df' typen en dan krijg je te zien hoeveel systeem geheugen je hebt.

H/W decoding maakt het spelen van filmpjes etc veel vloeiender en ik denk dat ik niet de enigste ben hier die zijn tablet regelmatig gebruikt om een filmpje of serie te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Tech schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:38:
Van de week CM10 geïnstalleerd, volgens de handleiding die hier gepost was. Wat een verbetering, het loopt allemaal veel soepeler nu. Dank voor de hulp allemaal.

Enige wat me opvalt is het batterijverbruik, de batterij lijkt wel sneller leeg te raken.
Wat is bij jullie normaal? Hoe lang kun je 'm bijvoorbeeld standby laten staan voor hij leeg is?
Dat komt omdat de wifi altijd aan blijft staan bij CM10, had ik ook last van. Je moet hem even veranderen naar "alleen indien aangesloten" of iets dergelijks en dan is je batterijverbruik weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
QwaftZefoni schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:30:
zit er ook iemand met de 906 9,7" op CM10 1028 van Shaun2029?

ik ben weer terug gegaan naar 1011 omdat veel doodnormale apps die altijd prima werkten nu FC werden ?
Backup gerestored en toen werkte alles weer prima, lees binnen de specs. Ik ga toch ook 'ns CM9 0913 er nog 'ns opzetten ivm H/W decoding
Daar zat ik op, maar ben weer terug naar de laatste CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat ik probeer, ik blijf steken op het opstartscherm van elke versie van CM9 .
De problemen begonnen vorige week toen ik een foutmelding kreeg die te maken had met de encryptie.
Ik krijg mijn tablet nog aan de praat door telkens de rom via Livesuit te installeren.
Clockworkmod installeren lukt probleemloos, maar telkens ik dan één van die CM9-versies via CWM installeer, loopt het fout. Hij blijft telkens hangen.
Iemand met een oplossing?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
He guys nieuwe Cherry Website in de lucht ...kunnen we hopelijk alles mooi bundelen en inbrengen.
Ben nog volop bezig maar doe mij best er iets moois en goeds van te maken.

Input en commentaar (opbouwend) is welkom.

En jawel ... je kan er gewoon over Custom Roms praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wisten we maar waar we hem konden vinden... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
Oeeeeeeeeeeeepssssss . 8)7 ...

http://cherrytablet.forum2go.nl/index.php

hier dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat voor een stokoude phpBB gebruiken ze daar? 2005? Da's een 2.x versie volgens mij. Die wordt al sinds 2009 niet meer gesupport. Lekker veilig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01
Ik heb mij 7" tablet geupgrade naar Jelly Bean (4.1) met deze howto: http://www.androidworld.n...-728-kruidvat-tablet.html

PS: Ik heb de partitiegrootte niet hoeven te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

zx9r_mario schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:21:
Ik heb mij 7" tablet geupgrade naar Jelly Bean (4.1) met deze howto: http://www.androidworld.n...-728-kruidvat-tablet.html

Lol ik had dezelfde gebruikt. En idd hoefde niks aan mijn system partitie te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
@CaptJackSparrow: Lekker positief commentaar 8)7 en volgens jou versie 2x?? :?

Verkeerde aanname maar goed, in Nederland worden we allemaal overspoeld met verkeerde aannames. De regering doet niets anders dus zal het wel zo horen. In ieder geval bedankt voor de positieve bijdrage. Daar kunnen we (mee) op bouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmeo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:14
zx9r_mario schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:21:

Vraag: werken bluetooth dongles hierbij? Lukt me niet met andere roms namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01
kaasaanfiets schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:21:
[...]

Lol ik had dezelfde gebruikt. En idd hoefde niks aan mijn system partitie te wijzigen.
Met CM9 had ik vaker wifi connectie problemen, met CM10 zijn deze gelukkig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen,

M'n tablet loopt me weer een beetje erg in de weg te zitten. Als ik apps als Dropbox wil gebruiken zegt hij dat m'n opslag vol//niet beschikbaar is. Als ik MangaSearcher wil gebruiken geeft hij aan dat m'n SD kaart niet aanwezig is. Bij Settings > Device > Storage geeft hij echter wel aan dat hij nog 899mb Internal en 1.83 gb SD Card storage heeft. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

cozy59 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:29:
@CaptJackSparrow: Lekker positief commentaar 8)7 en volgens jou versie 2x?? :?

Verkeerde aanname maar goed, in Nederland worden we allemaal overspoeld met verkeerde aannames. De regering doet niets anders dus zal het wel zo horen. In ieder geval bedankt voor de positieve bijdrage. Daar kunnen we (mee) op bouwen. :+
Het is alleen maar kritiek op forum2go. Niet op de gebruikers ervan. En het is toch heus een 2.x versie geen 3.x versie. Ik kan er echt niets anders van maken. :)
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste