Tja hoever ben je? En 78 pagina's kost je ongeveer een uurtje en dan ben je ook bij
Stap 1
CWM wel kunnen installeren via de 9,7-IPS-CWM.zip die op het
Cherry Mobility forum staat?
Wel zo handig namelijk omdat hiermee op eenvoudige wijze een volledige backup gemaakt kan worden, custom ROM's geinstalleerd kunnen worden via 'install flashable zip' en last-but-not-least ook delen van een backup teruggezet kunnen worden (zoals alleen je /data zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren).
Ik gebruik hiervoor een microSDHC card van 32GB waar de backups op gaan.
Stap 2
Leren werken hoe CWM werkt en een backup maken en die voor de zekerheid maar op je harde schijf zetten (dus na de backup je tablet opstarten en via USB verbinding de map met de backup in de map clockworkmod naar je HDD pompen). Ik werk niet via ADB dus kan je daar niets over zeggen
Stap 3
Files ophalen en de informatie daar goed doornemen:
De laatste CM9 van Christian Troy
De laatste CM10 van Christian Troy
De laatste CM10 van shaun2029 die daarop verder is gegaan
Bij deze laatsten heb je sowieso een aangepaste firmware nodig (omdat de latere gapps waarin alle Google apps zitten, groter is geworden) waarbij je /system partitie groter is dan 350M ofzo.
Dit heeft hier op Tweakers.net Alfie104 voor ons gedaan. Die heeft de stock 0625 img van Cherry voorzien van een /system van 500M en /data van 2GB. Dat betekent dat je ook veel meer apps kan installeren op het interne geheugen zonder dat die verplaatst moeten worden.
Die .img flash je dan met Livesuit waarna je 'good-to-go' bent voor een custom ROM als CM9 of CM10.
Die procedure staat beschreven op het Cherry Mobility forum incl hoe je het voor elkaar krijgt de USB drivers etc werkend te krijgen in Win7.
De files die ik gebruik, zijn:
1.
Shaun2029 - Download Build 2012-10-11
2.
907c_compatibility_1.2.1.zip voor de touchscreen en g-sensor drivers
3.
GAPPS - gapps-jb-2012.zip
en 4.
camera_stock_modules_36.zip die uit Christian Troy's ROM komt en ervoor zorgt dat je camera's juist werken in CM10
Na het flashen van de gemodificeerde 0625 ROM start ik die op en hang de tablet aan de PC via USB.
Vervolgens die 4 zip files naar de interne SD kaart kopieren (dus sdcard0 in de tablet).
Dan rebooten in CWM via de optie in
Cherryupdater V2 of via
QwaftZefoni in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS" een toets-combinatie van de knoppen of via 'reboot in recovery' wat je krijgt als je de aan/uit knop ingedrukt houdt.
Dan in volgorde flashen in CWM via 'install from internal sdcard' 1, 2, 3, 4 en eventueel de cache en Dalvik-cache (onder advanced) wissen. Rebooten en dan zou 't moeten draaien.
Ik heb even gezocht naar de locatie van de zip's hierboven. Ze staan zo vaak op internet dat ik je niet kan garanderen dat dit exact de locaties zijn waar ik ze vandaan heb...
Ben ik verder nog iets vergeten?
[
Voor 0% gewijzigd door
QwaftZefoni op 21-10-2012 13:11
. Reden: tags ]