Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Azullie schreef op zondag 02 september 2012 @ 02:04:
Helaas toch een verkeerde gok genomen. Ik heb 'stom' genoeg toch bovenstaande uitgevoerd. De instructies voor de 10 inch terwijl ik een 9.7 heb.
Nu wil dat ding niet aan. Ik zie wel dat hij licht laat zien alsof hij aan staan, maar hij toont niks. Ik kom ook niet met de knoppen combinatie in de recovery mode.
Wat kan ik doen?
Overigens als ik 'm aansluit op de laptop maakt hij wel dat geluid dat hij herkend wordt.
Uitzetten (aan/uit knop LANG ingedrukt houden) en Livesuit flash doen.

[ Voor 79% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-09-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Ze hebben weer een nieuw tablet bij het Kruidvat:
http://www.kruidvat.nl/do...12-36%20&ClickID=98185811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had al een donkerbruin vermoeden. Gisteren verscheen er plotseling een nieuw subforum bij tabletsupport.eu.

Wit... meh... wel leuke specs, alhoewel er weinig info staat over aansluitingen.

Laat men er alsjeblieft een apart topic over beginnen. Het is hier al druk/onoverzichtelijk genoeg. ;)

Volgens de folder komt de 906 dinsdag weer in de winkels, en ook de keyboardhoes. Die 936 is op dit moment alleen on-line te bestellen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kan iemand mijn 7" tablet flashen? Ik krijg het werkelijk waar niet voor elkaar, heb 6jr bij belcompany gewerkt. Misschien wel 100 devices geflashed/unlocked/rom upgrade etc. maar dit tablet geef ik op. Ding komt met geen mogelijkheid in flash stand.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
CaptJackSparrow schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:37:
Ik had al een donkerbruin vermoeden. Gisteren verscheen er plotseling een nieuw subforum bij tabletsupport.eu.

Wit... meh... wel leuke specs, alhoewel er weinig info staat over aansluitingen.

Laat men er alsjeblieft een apart topic over beginnen. Het is hier al druk/onoverzichtelijk genoeg. ;)

Volgens de folder komt de 906 dinsdag weer in de winkels, en ook de keyboardhoes. Die 936 is op dit moment alleen on-line te bestellen zo te zien.
Volgens mij bedoelde Kruidvat Rockchip 3066 chipset ipv 3606 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Azullie schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:58:
9,7

Mijn allereerste post dit. Ik lees wel iedere dag braaf wat hier gepost wordt.
Ik heb 1 simpele vraag/verzoek. Mbv de instructies en downloads op pagina 1 heb ik redelijk eenvoudig CM9 kunnen installeren. En wat een verbetering was dat zeg! Maar ik wil ook graag CM10 installeren. Kan iemand pagina 1 uitbreiden met een soortgelijke instructie en downloads voor CM10 please. Ik begrijp dat CM10 nog niet zo breed gebruikt kan worden als zijn voorganger, maar ik wil het toch proberen.
Thanx.
Gewoon hetzelfde doen, maar ipv. het installatiebestand voor CM9 neem je het installatiebestand voor CM10. Werkt perfect op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
CaptJackSparrow schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:37:

Ik heb toevallig exact zo'n ding in huis (tijdelijk), hoewel hij bij mij "Haipad AK97" heet. Als je een nieuwe tablet overweegt, is dit een hele leuke maar het is geen enkele reden om je 906 voor weg te doen. Het snelheidsverschil is verwaarloosbaar en ook voor de rest merk je vrijwel geen verschil. Wit is wel leuk trouwens, die had ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
7 Inch

Hi Allemaal,

Ik heb gisteren CM10 geinstalleerd met CWM. Dat ging op zich goed, maar ik kreeg steeds de ruimte gebrek melding. Ik dacht ik iets verkeerd had gedaan. Toen ik heb opnieuw geinstalleerd. Eerst CM10, Gapps and comp.pack A7HD. Na een reboot krijg ik de bootanimation te zien en daarna een zwart scherm. Ik kom helaas niet meer in CWM. Eerste kwam ik binnen via de Novo7 tool.

Ik heb ook via CherryUpdater geprobeerd. Helaas dat de USB debugger waarschijnlijk niet aan. Tips??

Correctie: Na veel klooien met de LiveUpdate leeft het weer. :-) Nu weer proberen CM10 erop zetten

[ Voor 9% gewijzigd door Dan_Ny op 02-09-2012 15:24 . Reden: Probleem is opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Zo op het eerste oog niets te vinden over de resolutie die dit scherm ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
TimmieN schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:30:
[...]

Zo op het eerste oog niets te vinden over de resolutie die dit scherm ondersteunt?
Sluit een muis aan ;) dan kan je wel in recovery komen. Althans je kan de touch besturen dan met de muis

[ Voor 8% gewijzigd door Epiphany op 02-09-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Hmm, volgens mij kletsen we hier een beetje langs elkaar heen...

Resolutie vs. recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azullie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
CaptJack, is inderdaad gelukt met Livesuit. Ben de hele nacht doorgegaan!
Alfie, het installatiebestand voor CM10?? Wat/waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Azullie schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:45:
CaptJack, is inderdaad gelukt met Livesuit. Ben de hele nacht doorgegaan!
Alfie, het installatiebestand voor CM10?? Wat/waar is dat?
Probeer hier voor het installatiebestand van CM10
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelhaasnoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06-2022
Nav die nieuwe tablet - er staat bij de 9.7" tablet nu ook "uitverkocht", de afgelopen week stond 'ie ook niet meer tussen het normale assortiment.

Ik heb een 7" tablet - bijna een weekje nu. Eerst de stock firmware eens geprobeerd, maar toen toch maar CM10 er op gezet. Lukte prima, alleen /system was te klein dus dat ook aangepast naar 500MB. Koste wel een uurtje om uit en weer in te pakken, maar heb nu een goeie image. Als iemand interesse heeft kan ik 'm posten.

In de "Update Me" app kan je ook de Nexus 7 GUI aanzetten - voor 100 euro dus een Nexus 7 clone :) Wel wat kanttekeningetjes natuurlijk: wil eigenlijk de twee knoppen bovenop aanpassen naar volume knoppen, maar dat wil niet echt lukken. Er is wel een "Allwinner Mod" app, en dat werkt voor een reboot, maar na de volgende reboot is dat weer gereset. Niet echt handig dus.
Tweede issue is dat als de brightness op z'n hoogst staat het scherm gaat knipperen. Lijkt me niet echt de bedoeling, maar dat is toch te fel.

Edit: Oh ja, en er is vanmorgen een nieuwe CM10 gepost - kan je ook in "Update Me" zien. wel belangrijk dat je weer de compatibility flasht - ik kreeg geen touchscreen eerste keer. Ook handig om te weten - er staat een nieuwe/grotere (maar met dezelfde datum/bestandsnaam van 26-07) gapps.zip, die ook Face Unlock zou hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door joelhaasnoot op 02-09-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 13:44
CaptJackSparrow schreef op zondag 02 september 2012 @ 07:48:
[...]

Uitzetten (aan/uit knop LANG ingedrukt houden) en Livesuit flash doen.
ik heb dit ook gedaan
mijne start niet meer op en wordt niet herkend door de computer
Ook proberen te flashen met livesuit maar wordt alsnog niet herkend

wie kan me helpen?

Edit: het is al gelukt lag aan de brakke usb kabel

[ Voor 6% gewijzigd door MDsvs op 02-09-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joelhaasnoot schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:35:

Ik heb een 7" tablet - bijna een weekje nu. Eerst de stock firmware eens geprobeerd, maar toen toch maar CM10 er op gezet. Lukte prima, alleen /system was te klein dus dat ook aangepast naar 500MB. Koste wel een uurtje om uit en weer in te pakken, maar heb nu een goeie image. Als iemand interesse heeft kan ik 'm posten.
Ik heb interesse in de firmware om daarna CM10 te installeren op mijn 7" Cherry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:46:
kan iemand mijn 7" tablet flashen? Ik krijg het werkelijk waar niet voor elkaar, heb 6jr bij belcompany gewerkt. Misschien wel 100 devices geflashed/unlocked/rom upgrade etc. maar dit tablet geef ik op. Ding komt met geen mogelijkheid in flash stand.
Wil je hem naar CM 9 of 10 flashen of juist terug naar de standaard rom via de lifesuit?
Ik heb zelf de 9,7" maar die is echt makkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat de 7" zoveel moeilijker is.
Overigens heb ik op de mijne na het flashen zowel 9 als 10 niet aan de praat...........(stock rom draait prima)
Maar dat ligt denk ik aan de laatste versie van de tablet.

(Mag je wel even naar Assen fietsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Heeft iemand de marktplaats app al werkend gekregen op de 9,7 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 18-09 21:32
joelhaasnoot schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:35:
Edit: Oh ja, en er is vanmorgen een nieuwe CM10 gepost - kan je ook in "Update Me" zien. wel belangrijk dat je weer de compatibility flasht - ik kreeg geen touchscreen eerste keer. Ook handig om te weten - er staat een nieuwe/grotere (maar met dezelfde datum/bestandsnaam van 26-07) gapps.zip, die ook Face Unlock zou hebben.
Thnx, het was mij niet opgevallen anders dat die gapps een nieuwere was ;)

CM10 binnenkort even updaten dan ook maar. Ik zie nix staan dat de mass-storage al opgelost is dus dat moet dan nog steeds via een work-around blijkbaar. Dan heb ik ook geen bijstere haast voor updaten.

Ik merkte trouwens dat de statusbalk zichtbaar blijft in fullscreen apps (games, BSPlayer etc) terwijl hij in CM9 dan wel weg was. De settings staan wel goed. Wat kan ik daaraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
MDsvs schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:01:
Heeft iemand de marktplaats app al werkend gekregen op de 9,7 inch?
Die werkt bij mij al tijden zonder problemen. Wat werkt er niet aan bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azullie
  • Laatst online: 28-02-2021
Bomen en het bos.....
Ik kan niet precies vinden wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:08
Kruidvat heeft ook in de aanbieding:
9.7'' DUAL-CO TABLET PRO-LINE Dual-Core Cortex A9 max 1.6Ghz met MALI400 3D accelerator (Rockchip3606)

Maar heeft deze ook usb en hdmi? wat is de schermresolutie
Is er al een een goede Rom voor?

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azullie schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:06:
[...]

Bomen en het bos.....
Ik kan niet precies vinden wat je bedoelt.
Kijken wie de boom aan het opzetten is en dat is dan de eerste posting in een topic.

Kijk die door en dan zie je devolgende tekst staan:

Changelog

build 2012-09-02

* Updated cm10 sources
* Fixed ACodec buffer overflow (try Netflix, it should work properly again)
* Added a wifi wakelock (now when you choose to keep with ON with display OFF it will stay ON, but the device will not deep sleep). Probably this

"Build 2012-09-02" is dan een andere kleur dan de overige tekst en ga daar eens met de muis overheen en klik er een keer op...... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
rdoorn schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:11:
9.7'' DUAL-CO TABLET PRO-LINE Dual-Core Cortex A9 max 1.6Ghz met MALI400 3D accelerator (Rockchip3606)

Maar heeft deze ook usb en hdmi? wat is de schermresolutie
Is er al een een goede Rom voor?
Dat vraag ik me ook af, ik ga vandaag maar eens uitzoeken of de dual-core sneller is, ik heb vandaag de 906 gekocht, kan 'm binnen twee weken natuurlijk terugbrengen en voor de dual-core gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:35:
[...]

Kijken wie de boom aan het opzetten is en dat is dan de eerste posting in een topic.

Kijk die door en dan zie je devolgende tekst staan:

Changelog

build 2012-09-02

* Updated cm10 sources
* Fixed ACodec buffer overflow (try Netflix, it should work properly again)
* Added a wifi wakelock (now when you choose to keep with ON with display OFF it will stay ON, but the device will not deep sleep). Probably this

"Build 2012-09-02" is dan een andere kleur dan de overige tekst en ga daar eens met de muis overheen en klik er een keer op...... ;-)
Je was me voor. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
rdoorn schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:11:
Aanverwante artikelen:
Suede Damestas €17,99
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
acoster schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:36:
[...]

Die werkt bij mij al tijden zonder problemen. Wat werkt er niet aan bij je?
In de Playstore staat ''uw apparaat is niet compatibel met deze versie''
hoe heb jij dit werkend gekregen?

Android 4.0.4 build 20120625 (stock)
9,7 inch

[ Voor 3% gewijzigd door MDsvs op 03-09-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MDsvs

Op het Cherry mobility forum is een Playstore fix te vinden voor de stock rom http://www.tabletsupport....=1041&highlight=playstore
Andere mogelijkheid is nieuwste stock firmware http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1497 van 120811 (werkt alleen niet met eerste M906 uit mei) te installeren met LiveSuit
Of je kan de gapps en gapps fix uit de OP met CWM installeren (schijnt ook te werken in stock rom) niet eerst die Playstore.apk installeren
Of natuurlijk CM9, AOKP of CM10 installeren

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nieuwe witte 9.7" tablet besteld, die met de dual processor etc.
Komt met een beetje mazzel woensdag binnen.
Ik ga mijn eigen 9.7" tablet terug brengen naar kruidvat.

Op mijn 9.7" (build 20120811) kreeg ik geen van de CM's werkend :(
Misschien had ik terug moeten gaan vaan een eerdere versie van de stock-rom, maar met de laatste versie SW en hardware, kreeg ik de boel niet aan de praat. (flashen was geen probleem, booten wel :) )

Maar goed, ik was best tevreden met de stock-rom, alles werkte en best snel. Maar als ik voor 40 euro erbij 400 Mhz, er bij krijg (+dual core) en een betere 3d chip, vind ik dat de investering waard.

Ik heb met veel plezier deze topic gevolgd, veel van geleerd ook.
Met een beetje mazzel komt er net zo'n goed topic voor de dual core!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Post gelijk alle specs als je getest hebt aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Alfie104 schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:23:
[...]Het snelheidsverschil is verwaarloosbaar en ook voor de rest merk je vrijwel geen verschil. Wit is wel leuk trouwens, die had ik nog niet eerder gezien.
De A9 is een behoorlijk stuk sneller dan de A8. Vermoedelijk heb je alleen getest op zaken waarbij de A8 al meer dan snel genoeg was. Zie ook dit artikel voor de snelheidsverschillen tussen de A8, A9 en atom n450.

p.s.

Specs zijn te vinden door te zoeken op Haipad AK97 (vermoedelijk)

Gisteren besteld bij de kruidvat, dus vandaag op morgen zal ie binnen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door 2green op 04-09-2012 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier heel nieuwschierig naar wat de bevindingen zijn, want deze wil ik ook gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
ik heb gisteren de lastste versie van cm10 geïnstalleerd, nu merk ik dat het tablet niet meer in deep sleep gaat, iemand een idee hoe dat weer voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
2green schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 06:59:
[...]

De A9 is een behoorlijk stuk sneller dan de A8. Vermoedelijk heb je alleen getest op zaken waarbij de A8 al meer dan snel genoeg was. Zie ook dit artikel voor de snelheidsverschillen tussen de A8, A9 en atom n450.

p.s.

Specs zijn te vinden door te zoeken op Haipad AK97 (vermoedelijk)

Gisteren besteld bij de kruidvat, dus vandaag op morgen zal ie binnen zijn.
In het alledaags gebruik, inclusief opstarttijd en de meeste apps, merk je vrijwel geen verschil. Ik denk trouwens dat de RK3066 niet zo'n hele goede implementatie is van de A9 dualcore architectuur.

Het is zeker geen reden om de oude 906 voor in te ruilen. Maar als je toch van plan bent een tablet te kopen, is hij waarschijnlijk de kleine meerprijs wel waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Alfie104 op 04-09-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epiphany schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:51:
ik heb gisteren de lastste versie van cm10 geïnstalleerd, nu merk ik dat het tablet niet meer in deep sleep gaat, iemand een idee hoe dat weer voor elkaar te krijgen?
Quote van Christian Troy uit zijn topic: "The wifi wake lock makes the tablet sleep like a baby"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
Alfie104 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:14:
[...]

In het alledaags gebruik, inclusief opstarttijd en de meeste apps, merk je vrijwel geen verschil. Ik denk trouwens dat de RK3066 niet zo'n hele goede implementatie is van de A9 dualcore architectuur.

Het is zeker geen reden om de oude 906 voor in te ruilen. Maar als je toch van plan bent een tablet te kopen, is hij waarschijnlijk de kleine meerprijs wel waard.
De Rockchip3066 is één van de beste chipsets op dit moment, en al helemaal als je de prijs in acht neemt. Hij is vergelijkbaar met de Tegra3. Een dual core CPU met quad core mali400 GPU.
http://www.slatedroid.com...60__p__358385#entry358385

Kortom, een zeer interessante tablet van de Kruidvat. Ik ben benieuwd naar de Chinese OEM van deze tablet, zodat we wellicht wat online benchmarks en custom firmwares kunnen terugvinden. Een lijst van volledige specs is inderdaad zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
Op de website van kruidvat staat dat in de nieuwe pro-line een rockchip 3606 zit. Ik kon met mijn beperkte google skils geen betrouwbare info vinden.

Iemand meer info hierover?

edit: nvm ik moet eerdere posts beter lezen.
Dan_Ny schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:16:
[...]

Volgens mij bedoelde Kruidvat Rockchip 3066 chipset ipv 3606 :-)

[ Voor 40% gewijzigd door WoKo op 04-09-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
WoKo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:19:
Op de website van kruidvat staat dat in de nieuwe pro-line een rockchip 3606 zit. Ik kon met mijn beperkte google skils geen betrouwbare info vinden.

Iemand meer info hierover?
Lijkt mij een typvoutje... Ze bedoelen waarschijnlijk gewoon de rockchip 3066. De 3606 bestaat niet.
Wellicht is het een rebrand van de Pipo M1 tablet, zie bijvoorbeeld: http://www.aliexpress.com...nch/913213_624067869.html
http://www.slatedroid.com...ssions-top-notch-tablets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:18:
[...]

Quote van Christian Troy uit zijn topic: "The wifi wake lock makes the tablet sleep like a baby"
Met andere woorden, dat werkt niet met deze versie?
Of hoe krijg ik dat aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Epiphany op 04-09-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Nieuwe dualcore A9 binnen, heeft in ieder geval usb host/slave en HDMI aansluiting

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
oXygeN schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:08:
Nieuwe dualcore A9 binnen, heeft in ieder geval usb host/slave en HDMI aansluiting
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zou helemaal mooi zijn als iemand 'm zou vergelijken met een Google Nexus 7. Ik twijfel op dit moment tussen die 2.

[ Voor 20% gewijzigd door robspijk op 04-09-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd snelheid etc! misschien nog een benchmark erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oXygeN schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:08:
Gisteren voor 17u besteld?
Dat is snel. Ik was wat later, hoop hem morgen binnen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

ff quadrant gedraaid (door mn vrouw, die is thuis, ik niet ;)):

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Pjc-gUxbnDQ/UEX2mbTwwqI/AAAAAAAABX4/xkA9Z22rNuQ/s800/Screenshot_2012-09-04-14-36-37.png

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:27:
[...]

Gisteren voor 17u besteld?
Dat is snel. Ik was wat later, hoop hem morgen binnen te hebben :)
Zondag besteld.

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Krijg zojuist een verzendbevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
oXygeN schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:44:
ff quadrant gedraaid (door mn vrouw, die is thuis, ik niet ;)):

[afbeelding]
Niet slecht, als ik nog een bevestiging van de resolutie kan krijgen, dan bestel ik hem ook denk ik :)

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm vind ik beetje tegen vallen eigelijks. Mijn 10 inch (512mb intern ) draait 3339 met 4.1 android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
  • Laatst online: 23-05 08:32
Cool die benchmark, maar is er ook een legenda + uitleg?
Wat is jullie conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Mau_Maus schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:23:
[...]

Niet slecht, als ik nog een bevestiging van de resolutie kan krijgen, dan bestel ik hem ook denk ik :)

Dank alvast!
www.whatismyscreenresolution.com geeft 1024x768

Overigens vind ik persoonlijk dat hij niet zo lekker swipet. Als ik een widget ofzo versleep dan blijft hij soms halverwege staan en af en toe lijkt hij te denken dat ik in/uitzoom dmv pinchen, terwijl ik maar met één vinger aanraak. Het eerste kan liggen aan mijn gewenning aan mijn eigen Asus tablet (deze nieuwe is voor moeders) maar het tweede lijkt me toch niet helemaal oke. Maar wellicht dat oxygen daar nog even zijn ervaringen over kan delen als hij later vandaag thuis komt. :)

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe staat het met het wifi bereik ? Is deze goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:35:
hmm vind ik beetje tegen vallen eigelijks. Mijn 10 inch (512mb intern ) draait 3339 met 4.1 android.
Mijn 9.7 draait maar 2108 dus weet niet hoe je aan die waarde komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
  • Laatst online: 14-09 22:26
Hallo allemaal,

Geweldig dat dit topic er is want Kruidvat doet wat te kort aan informatie!
De witte tablet met de Dual-Core Cortex A9 max 1.6Ghz met MALI400 3D accelerator (Rockchip3066) en
16GB flash opslag. Ik heb lang op het internet naar deze tablet gezocht want ze gaven de echte naam niet van deze tablet!
Ik ben er achtergekomen! Het schijnt de: Cube U19GT te heten.
Gehele naam is: Cube U19GT Dual Core SunFlowers RK3066 9.7 inch IPS Screen 16GB
Aangezien er sunflowers in de gehele naam staat en op de afbeelding van de witte tablet op de kruidvat site met de tablet met als achtergrond een zonnebloem ben ik vrijwel zeker dat dit de goede echte naam is!

Nu zou ik willen weten hoe deze tablet presteert met het browsen en het wifibereik (in meters)?
En een paar fotos van de tablet voor de zekerheid... als dit mogelijk is zou ik er zeer blij van worden haha.

Hoop dat ik jullie ook heb geholpen!

Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Plaatjes op google images die ik vind van de Cube U19GT zien er anders uit dan wat ik hier heb liggen. (Bijgevoegde accessoires (lader etc) lijken er wel op, maar de achterkant vooral ziet er anders uit. Camera zit bv niet in het midden maar in een hoek).

Wifibereik zal ik zo even naar kijken.
En browsen, wat wil je weten? Pagina's laden snel.

[ Voor 28% gewijzigd door Schaapje82 op 04-09-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
Bedankt voor je reactie! Kun je foto's maken van de tablet en die uploaden op mijnbestand.nl bijvoorbeeld of ergens anders... Bedankt voor je hulp!!
Over de browser zou ik graag willen weten hoe snel die bijvoorbeeld nu.nl laadt en bijv. Youtube etc.
Het wifibereik zou ik ool graag willen weten is dit beter dan de point of view 9,7"?
Hoeveel meter ongeveer tot je bereik vervalt?

Misschien kun je een filmpje hierover maken (review) en dit op youtube zetten? Of anders erbij uploaden op mmijnbestand.nl ?
Ik weet dat ik veel vraag maar ik wil niet een miskoop hebben, ik wil natuurlijk niet dat het internrt langzaam is snap je?

Bedankt!!!!

Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:
De /system kan je niet zomaar vergroten
Je moet een LiveSuit image installeren waar een grotere /system inzit en daarna pas CM10/gapps/compatibility/(eventueel touchscreen fix, afhankelijk van versie)
Helemaal ovenieuw beginnen dus

Alfie104 heeft voor de 9,7" de Cherry rom aangepast zodat de /system 500M is (ruim voldoende dus, voor correct werken van de system apps moet ie zo'n 350M zijn) Tevens wordt de ruimte voor gedownloade apps 2G

[...]

Ook als je de 7" hebt is het verstandig de /system partitie te vergroten
De 7" Cherry rom is vrij eenvoudig zelf aan te passen met ImgRePacker
Vreemd dat wanneer ik die ROM via Lvesuite flash ik nog steeds gewoon een 251 MB system partitie heb

[ Voor 12% gewijzigd door gooddaddy op 04-09-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Wat betreft wifi, achterin de tuin heb ik nog twee streepjes. Dit is een meter of 10/15 van de router in de meterkast. (Op 4 meter van de router in meterkast haal je 40mbit, dat lukt niet met onze Asus TF201).
En manlief over het laden van sites: Redelijk snel. Als je het vergelijkt met een Transformer dan is het best oke.
Alleen zegt hij ook wat ik al zei, het scherm swipet minder soepel dan onze Transformers. Niet hoe het beeld beweegt, maar het scherm is gewoon niet zo glad onder je vingers.

[ Voor 30% gewijzigd door Schaapje82 op 04-09-2012 18:18 . Reden: link naar fot's ge-edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
Heel erg bedankt voor je Hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik durf het eigenlijk bijna niet te vragen maar zou je een video review kunnen maken?

Dat zou helemaal geweldig zijn!
En kun je een tijdindicatie kunnen geven van het laden van nu.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes schaapje 82 !

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de laadtijd is van internet pagina's. Want daarvoor zal ik hem vooral gaan kopen n.l.
Edit: Zie ik het nu goed, dat tie wel redelijk dik is ? Of gewoon verkeerd gekeken :P
Raad je hem trouwens aan ?

@Theodor via antutu benchmark score 3339

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Volledige review kost me te veel moeite, maar wil wel ff een filmpje maken van het laden van een website of zo. Zal straks even kijken wat ik kan doen.

Hij is redelijk dik ja. Zal hem wel even naast de transformers leggen ook straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
9.7"

Toch weer even aan het klooien zodat ik een system partitie krijg die officieel groot genoeg is voor CM10.
De laatste update van de tablet geïnstalleerd (20120811) en daarna met een muis er aan vast (vanwege niet wrken touchscreen) CWM geïnstalleerd om in recovery mode te kunnen komen en daarna CM10 te installeren. Echter daarna bleef ie dus gewoon hangen in zijn boot-animatie Na een minutt of 10 maar weer uitgezet.

Dan nog maar een proberen om die laatste update er op te knallen en dan mijn full backup terug te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
Het zou geweldig zijn als je dat even wilt doen! Schaapjes.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje82 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:57:
Volledige review kost me te veel moeite, maar wil wel ff een filmpje maken van het laden van een website of zo. Zal straks even kijken wat ik kan doen.

Hij is redelijk dik ja. Zal hem wel even naast de transformers leggen ook straks.
Filmpje is idd wel interresant! Ben benieuwd hoe snel een website kan laden. Denk dat dit voor de meesten wel interresant is. Bedankt voor de moeite in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
gooddaddy schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:09:
[...]

Vreemd dat wanneer ik die ROM via Lvesuite flash ik nog steeds gewoon een 251 MB system partitie heb
Ja dat klopt. Er wordt gewoon een image van /system "hard" in de partitie geflasht, waardoor de grootte van /system nog steeds gelijk is aan die van de stock rom. Maar de partitie waarin die zich bevindt, is groter. Wanneer je na het flashen van deze gemodificeerde ROM, CWM installeert, kun je de /system partitie opnieuw formatteren en dan heeft hij wel de nieuwe grootte. En als je CM9/CM10/AOKP installeert maken die ook gebruik van de nieuwe partitiegrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:23:
[...]

Filmpje is idd wel interresant! Ben benieuwd hoe snel een website kan laden. Denk dat dit voor de meesten wel interresant is. Bedankt voor de moeite in ieder geval
Wat nog interessanter zou zijn, is een filmpje van beide tablets naast elkaar en dan steeds op beiden dezelfde handeling uitvoeren. Wie is er zo rijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat het scherm van een nieuwe tablet wat stroef is kan ook 'nieuwigheid' zijn. Meestal zit er beschermfolie op het scherm geplakt die wat lijmresten achter kan laten. Maak het scherm eens schoon met een glasreiniger. Het kan met een paar dagen verdwijnen.

Ik vind de zilverkleurige zijkant wel handig. Op de zwarte zijkant van de 906 zie je de aansluitingen nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Voor een vergelijking van de dikte:
Foto1
Links Asus TF201, rechts Pro-Line 2
Foto2
Links Pro-Line 2, rechts Asus TF101

Filmpje volgt, maar YouTube werkt nog niet zo mee geloof ik.

Edit: Scherm schoongemaakt met glasreiniger, werkt nu inderdaad een stuk beter! Thanks voor de tip.

[ Voor 11% gewijzigd door Schaapje82 op 04-09-2012 19:54 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
Geweldig!
Als het niet lukt bij Youtube vraag het dan.
Geweldig Alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
YouTube: VIDEO0056.mp4
Filmpje van wat browsing-activiteiten.
YouTube: VIDEO0054.mp4
Vergelijking met Asus TF101 waarin de Pro-Line even wat minder reageert, maar dat was voor de schermschoonmaak! Dat doet-ie anders nooit, zei oxygen, maar ik wilde het filmpje per se toch laten zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
ik stel voor dat we dit topic houden op de Allwinner core en voor de RK3066 een nieuw draadje

dus toedels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de filmpjes! Deze filmpjes maken duidelijk dat mijn tablet toch echt vele malen trager is met het surfen! Wat inhoud door verkopen en toch maar gaan voor de dualcore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Alfie104 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:26:
[...]

Ja dat klopt. Er wordt gewoon een image van /system "hard" in de partitie geflasht, waardoor de grootte van /system nog steeds gelijk is aan die van de stock rom. Maar de partitie waarin die zich bevindt, is groter. Wanneer je na het flashen van deze gemodificeerde ROM, CWM installeert, kun je de /system partitie opnieuw formatteren en dan heeft hij wel de nieuwe grootte. En als je CM9/CM10/AOKP installeert maken die ook gebruik van de nieuwe partitiegrootte.
Aha,

nog maar een keer die van jou erop gezet met Livesuite en daarna mijn fullbackup teruggezet. NU heb ik een system partitie van 482 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
QwaftZefoni schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:30:
ik stel voor dat we dit topic houden op de Allwinner core en voor de RK3066 een nieuw draadje

dus toedels
Bij deze het nieuwe draadje voor de dual core versie: Kruidvat 9.7'' dual-core Pro-Line

Mocht iemand die hem ook (besteld) heeft mede auteur willen worden, dan hoor ik het graag.

@CaptJackSparrow, heb je schoonmaak tip daar ook opgenomen.
@Schaapje82, heb je foto's en films daar ook opgenomen. Mocht je dat liever niet hebben, dan graag een berichtje.

[ Voor 24% gewijzigd door 2green op 04-09-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:32:
Ik vind de zilverkleurige zijkant wel handig. Op de zwarte zijkant van de 906 zie je de aansluitingen nogal lastig.
9.7"

Ik hoor je. Zit er serieus over na te denken om de power hole te markeren met Tipex ofzo.

Wat is trouwens de route voor de flashen van de nieuwe CM10 build?

1. nandroid backup
2. full wipe / factory default
3. flashen zips cm10 > compat > gapps
4. evt extra zips zoals mass_storage-workaround en move2sd_enabler
5. opstarten en reboot naar recovery
6. cache wipe en Dalvik cache wipe
7. restore data

Toch zitten er wat gekke dingetjes in de 0822 ROM: als ik sound afzet van touch-geluiden hoor ik nog steeds het keyboard-getap; geen percentage in de batttery icon; met geen mogelijkheid fullscreen bij afspelen media: de statusbar blijft aanwezig in ieder geval de touch-delen als puntjes... 'ns kijken of dat nog in de 0902 build zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
alldirty schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:36:
Cool die benchmark, maar is er ook een legenda + uitleg?
Wat is jullie conclusie?
jij bedoelt antutu score
deze tab is beter dan de dual core samsung tab10.1
ga hem bestellen

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmeo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:14
Heb een M-728 met Cherry 4.04 en den eds 2 update. CMW recovery staat er dus dan ook op.
Ik wil wel eens CM10 gaan proberen, gezien de positieve berichten.
Hiervoor is het aan te raden mijn system te vergroten naar 500mb
FordPrefect42 schreef dat ik hiervoor eerst een cherry image zou moeten flashen, met een system partitie van die grootte, begrijp ik hieruit:

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:
De /system kan je niet zomaar vergroten
Je moet een LiveSuit image installeren waar een grotere /system inzit en daarna pas CM10/gapps/compatibility/(eventueel touchscreen fix, afhankelijk van versie)
Helemaal ovenieuw beginnen dus
Alfie104 heeft voor de 9,7" de Cherry rom aangepast zodat de /system 500M is (ruim voldoende dus, voor correct werken van de system apps moet ie zo'n 350M zijn) Tevens wordt de ruimte voor gedownloade apps 2G
[...]

Er staat verder wel een link voor de proline 9,7, niet voor mijn 7" 728.
Weet iemand hoe dit moet en waar ik een dergelijke image voor de M-728 kan vinden of hoe ik het zelf kan maken?
graag jullie hulp

[ Voor 38% gewijzigd door maxmeo op 05-09-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
Onderaan het gequote topic staat gelijk ook je oplossing: LINK
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:
Ook als je de 7" hebt is het verstandig de /system partitie te vergroten
De 7" Cherry rom is vrij eenvoudig zelf aan te passen met ImgRePacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier: http://www.slatedroid.com...nogenmod-10/page__st__500 heb ik in het Engels uitgelegd hoe je ImgRePacker moet gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epiphany schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:55:
[...]

Met andere woorden, dat werkt niet met deze versie?
Of hoe krijg ik dat aan?
Ik zit zelf weer op CM9, maar wat ik ervan begrijp is dat in de laatste CM10 een wifiwakelock zit
Hierin moet je de wifi uitzetten bij uitgeschakeld scherm (eventueel met een timeout) anders gaat de tablet niet in deep sleep
Misschien kunnen anderen die CM10 erop hebben hier meer over vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:27:
[...]

Ik zit zelf weer op CM9, maar wat ik ervan begrijp is dat in de laatste CM10 een wifiwakelock zit
Hierin moet je de wifi uitzetten bij uitgeschakeld scherm (eventueel met een timeout) anders gaat de tablet niet in deep sleep
Misschien kunnen anderen die CM10 erop hebben hier meer over vertellen
Deep sleep werkt inmiddels weer, wifi gaat bij mij uit na 5 minuten. Bij cm9 had ik toch ook al dat na een tijdje wifi uitging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
QwaftZefoni schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:09:
[...]

9.7"

Ik hoor je. Zit er serieus over na te denken om de power hole te markeren met Tipex ofzo.

Wat is trouwens de route voor de flashen van de nieuwe CM10 build?

1. nandroid backup
2. full wipe / factory default
3. flashen zips cm10 > compat > gapps
4. evt extra zips zoals mass_storage-workaround en move2sd_enabler
5. opstarten en reboot naar recovery
6. cache wipe en Dalvik cache wipe
7. restore data

Toch zitten er wat gekke dingetjes in de 0822 ROM: als ik sound afzet van touch-geluiden hoor ik nog steeds het keyboard-getap; geen percentage in de batttery icon; met geen mogelijkheid fullscreen bij afspelen media: de statusbar blijft aanwezig in ieder geval de touch-delen als puntjes... 'ns kijken of dat nog in de 0902 build zit
die keyboard geluiden moet je uitzetten bij taal en invoer en dan bij de instelling van het android toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
9.7"
Ik kom er zojuist achter dat de camera op de achterkant niet te selecteren valt. Werkte voorheen met de standaard ROM wel, heb er nu CM9 op staan.
Is dit bekend of werkt hij bij andere wel gewoon?

Wacht.... ik had eerst moeten zoeken, dan had ik gezien dat het bekend was.... op zoek naar de fix nu.

[ Voor 20% gewijzigd door acoster op 05-09-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmeo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:14
OK, FordPerfect42, ik snap het nu. Bedankt hiervoor!

Het is moeilijk overzicht te houden op alle (zij-)stappen die je kan of moet doen in android.
Het blijft wat black-boxerig, met name omdat tablets ook weer verschillen in de wijze waarop je roms moet aanpassen en flashen....

Hoop dat het zo gaat lukken.

[ Voor 40% gewijzigd door maxmeo op 05-09-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
acoster schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:06:
9.7"
Ik kom er zojuist achter dat de camera op de achterkant niet te selecteren valt. Werkte voorheen met de standaard ROM wel, heb er nu CM9 op staan.
Is dit bekend of werkt hij bij andere wel gewoon?

Wacht.... ik had eerst moeten zoeken, dan had ik gezien dat het bekend was.... op zoek naar de fix nu.
De fix vind je in UpdateMe op je tablet. Gewoon de stock camera module downloaden en (vanuit CWM) installeren, dan werkt de achterste camera ook weer.

• Alfie104
Ik heb gisteren de OTA update naar de nieuwe build van CM10 gedaan. Werkt prima, maar behalve de comp.zip moet je dus ook de gapps en de gapps fixer opnieuw installeren. Weliswaar worden al je apps, inclusief de al geïnstalleerde gapps netjes overgenomen in de nieuwe build, maar ze werken niet of niet goed.

• QwaftZefoni
gapps fixer hoefde toch niet voor CM10 meen ik? Ik ben er nog niet aan toegkomen, heb de files al wel klaarstaan. Klopte mijn indruk van de te volgen route om te updaten en de data te restoren?

• Alfie104
Ik weet niet of het wel of niet nodig is om de gapps fixer te gebruiken bij CM10. Het staat inderdaad niet bij de instructies van Christian Troy, maar ik heb het eigenlijk min of meer automatisch gedaan.

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Gapps fixer is echt niet nodig. Ik heb CM10 geïnstalleerd volgens de instructies van Christian Troy en bij mij werkt alles naar behoren.

Enige minpuntje is dat de tablet erg snel leeg is omdat de tablet niet meer in deep-sleep gaat doordat de wifi constant aan blijft staan. Ik zet de wifi dus nu steeds handmatig uit via de widget Energiebeheer.

Voor de rest erg tevreden met CM10.

• QwaftZefoni
ik heb deze WiFi Status Bar Switch erop gezet, scheelt weer een tik

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er ergens een volledig how-to te vinden voor de installatie van CM10 op een 7inch? Of klopt de openingspost nog? Ik wil even kijken of met CM10 de noodzaak om een Nexus 7 te kopen vervalt, want vind de ervaring met de stock rom toch niet zo super, ook al blijft het een "spele dingetje".

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:30
Openingspost klopt nog, op één punt na. Voor CM10 moet de /system/ partitie vergroot worden. Download hiervoor de firmware voor de 7" (zie hier), pak deze firmware uit met ImgRePacker (hier), wijzig sys_config.fex (zie hier), pak de image weer in met ImgRePacker, flash je image met LiveSuit (eerste link), en volg dan de aanwijzingen in de startpost. In de originele software die je met LiveSuit flasht, zal je /system/ partitie niet groter zijn. Zodra je CM10 flasht zul je zien dat de system-partitie wel groter is.

Voor de 7" ben je overigens de compatibility zip voor de Hyundai A7HD nodig.

Tablet draait met CM10 wel lekker soepel, alleen browsen is nog steeds matig. Apps draaien wel lekker.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorik90 op 06-09-2012 14:59 . Reden: toevoeging compatibility zip ]

• Alfie104
Browsen met de stock browser zal altijd matig blijven tot het moment dat Google besluit dit stuk crapware te vervangen door Chrome. Ondertussen kun je een veel betere experience beleven door zelf Opera Mobile, Firefox Beta (de Firefox niet-Beta wil om een of andere reden niet installeren op een A10), Dolphin HD, Chrome of Skyfire te installeren als alternatieve browser (ik heb ze allemaal gedaan). En dan heb je er nog wel een paar die beter zijn. De stock browser van Android is net zoiets als Internet Exploder bij Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Gisteren ook maar eens even de OTA update van CM10 geïnstalleerd. Daarna inderdaad de compatibility, screen-fix en gaps gedraaid. Als je eenmaal weet wat je moet doen, dan gaat het ook goed

Edit: Misschien slim om in de openingsport ook even op de andere touch-screen fix te wijzen, voor diegenen die hun tablet al in mei gekocht hebben
http://restracks.com/qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip

[ Voor 35% gewijzigd door gooddaddy op 07-09-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
9,7" eind juli

Ik ben ook over.
Ik zat eerst in een bootloop tot ik me bedacht dat de enable move 2 SD.zip dan ook een nieuwere versie moest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9.7" juli

Zijn er nu al mensen die direct vanaf de 120811 firmware naar CM10 hebben kunnen flashen.
Ik zie bij mij een systeem partitie van 500M.

files die ik gebruikt heb:
1. cm10_a10_20120822.zip
2. 907c_compatibility_1.2.0.zip
3. gapps-jb-20120726-signed.zip

Tablet blijft hangen in de boot. enige manier om het ding weer levend te krijgen is via de livesuit de originele firmware terug flashen.

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
probeer com pat 1.2.1? of anders meteen:
werk op vanaf de bewerkte stock 0625 van alfie104
maakt toch niet uit op welke basis je begint?

en als je t toch doet neem dan meteen CM10 0902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
QwaftZefoni schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:16:

Ik heb dat probleem ook gehad. Maar met de versie van Alfie104 lukte het wel
Alfie104 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:16:

waar vind ik com pat 1.2.1, kan alleen 1.2.0 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
7 inch

Sinds gisteren laat het tablet alleen het gevreesde batterijsymbool met uitroepteken zien!
Dus, te ver ontladen..
Het opladen gaf geen verbetering. Dus maar eens openmaken en de batterij kort sluiten.
Dat gaf het laadcircuit blijkbaar weer een kick en toen was het normale groene
batterijsymbool weer zichtbaar.
Tablet draait nu weer gewoontjes zijn rondjes..

Met dank aan Kaasaanfiets voor het geleverde voorwerk en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
cornfed99111 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:44:
7 inch

Sinds gisteren laat het tablet alleen het gevreesde batterijsymbool met uitroepteken zien!
Dus, te ver ontladen..
Het opladen gaf geen verbetering. Dus maar eens openmaken en de batterij kort sluiten.
Dat gaf het laadcircuit blijkbaar weer een kick en toen was het normale groene
batterijsymbool weer zichtbaar.
Tablet draait nu weer gewoontjes zijn rondjes..

Met dank aan Kaasaanfiets voor het geleverde voorwerk en info.
Ik heb ook dezelfde probleem gehad. Ik wist alleen niet van de bovenstaande 'oplossing'. Ik heb het ter reparatie aangeboden bij ssb-repair. :-(

Vraagje: doet dit problem bij ook bij stock roms? Of is het alleen bij custom rom??

[ Voor 5% gewijzigd door Dan_Ny op 07-09-2012 21:29 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste