• maxdaniel98
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-01 00:41
Alles werkt nu prima met CM10, en de compatibly dinges zip, en google apps. Soepel, snel, en betere accuduur. Alleen sommige apps werken niet, dus ik ben nog wel ff bezig ;)

Voor degene die het niet lukt met 10" dit heb ik allemaal gedaan:
  1. Download alle bestanden:
  2. Verplaats de bestanden naar de interne SD (bij verbinden met pc is dit de "USB" MID)
  3. Download http://www.tabletsupport....rry_Tablets_Update_v2.zip en pak het uit
  4. Start CherryUpdater
  5. Wacht tot je op OK kunt drukken, en druk daarna op OK
  6. Naast CWM Recovery klik je op naar menu
  7. Voer de CWM Recovery update uit
  8. Ga daarna terug naar het CWM recoverymenu
  9. Klik op "Uitvoeren" naast "Herstarten in CWM recovery mode"
  10. Wacht nu totdat de tablet is opgestart in de recovery
  11. Met de volume-down knop ga je naar "install zip from sdcard"
  12. Selecteer deze optie door op de powerknop
  13. Selecteer "choose zip from internal sdcard"
  14. Kies voor cm10_a20_[...].zip
  15. Wacht even tot hij klaar is, doe dan hetzelfde als hiervoven weergeven, maar dan voor protab2xxl_[...].zip
  16. En als laatste ook voor de gapps-[...].zip
  17. Herstart je tablet
  18. :9 Jelly Bean is klaar voor gebruik :D
Nog even bedanken:

[ Voor 12% gewijzigd door maxdaniel98 op 27-08-2012 13:56 . Reden: Kleine wijzigingen ]

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Die link ga ik later vandaag uitzoeken, werkt inderdaad niet. Ik kan vanaf m'n werk niet bij het bestand noch de locatie komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Alfie104 op 27-08-2012 14:39 ]

Verwijderd

Ik had het idee de kruidvat proline in een muur te gaan bouwen, maar dat was gezien de knoppen wat complex.

Heb nu als alternatief twee Yavik TAB250's gekocht voor 60 euro per stuk (Dixons). Spotify draait al op eentje en die ben ik nu aan het inbouwen in een kast.

De andere monteer ik boven in of aan de muur. Geen idee wat het verschil met die van Kruidvat is, maar voor 60 euro een leuk speeltje. En de knoppen zitten op betere plekken voor mijn idee.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:42:
Ik had het idee de kruidvat proline in een muur te gaan bouwen, maar dat was gezien de knoppen wat complex.
ik heb het idee om de kruitvat proline aan de muur te hangen;
- krijg dat ding met geen mogelijkheid geflashed/upgrade
- batterij indicatie klopt voor geen meter
- random lockups; beeld zwart, tablet uit, gaat niet meer aan
- :r wifi

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

de xp computer heeft wat met de cpu (koelblok werkt niet goed) dus nog maar geprobeerd op de win 7 64x laptop. nu werkt hij wel! hij is nu op 57%.

hij is nu klaar. wil tablet opstarten maar doet nog steeds niks...
weet iemand iets?

heeft iemand een andere rom die ik kan installeren via livesuit (misschien werkt die wel)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 16:56 ]

• Alfie104
9.7"

Deze load wel down. Succes!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01 01:03
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:42:

Heb nu als alternatief twee Yavik TAB250's gekocht voor 60 euro per stuk (Dixons). Spotify draait al op eentje en die ben ik nu aan het inbouwen in een kast.

De andere monteer ik boven in of aan de muur. Geen idee wat het verschil met die van Kruidvat is, maar voor 60 euro een leuk speeltje. En de knoppen zitten op betere plekken voor mijn idee.
Heerlijk hoe snel de ontwikkelingen gaan, we kopen halve computers als speelgoed, en vervolgens bouwen het in de kast, als muziek streamer met display :9

Verwijderd

Nazlive schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:50:
Heerlijk hoe snel de ontwikkelingen gaan, we kopen halve computers als speelgoed, en vervolgens bouwen het in de kast, als muziek streamer met display :9
Ja, bizar eigenlijk.

Die ophang / neerzetsystemen voor tablets zijn wel duur zeg, ophangen (HAMA systeem van Mediamarkt) is bij elkaar 35 euro (houder en muurklemdinges) en de andere tablet staat nu in de kast in een houder (ook al 23 euro0.

Was voor de beide houders meer kwijt dan voor 1 tablet 8)7

Ze hebben ook houders voor in de auto, opladertje erbij dat in de sigarettenaansteker gaat en voila. Mijn buurvrouw heeft zo'n ingebouwd scherm en kijkt videoclips onder het rijden 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 20:22 ]

Verwijderd

FordPrefect42 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:55:

@fhorst

Weet je zeker dat je CWM erop hebt staan?
Die melding E: Signature bla bla krijg je nl ook als je met orginele recovery flasht

:)
Ik weet zeker dat ik er geen CWM op heb staan, Ik begreep dat een CWM een modus was waarin je opstart, en dat ging prima.

Waar vind ik CWM?

(ik weet het, het zal vast hier ergens in het forum staan, maar ik ben al vanaf 04.00 wakker en een beetje lui)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01 10:45
De ClockWorkMod staat in de openingspost beschreven.

Dat is toch een belangrijk onderdeel als je met images gaat werken.
Het is altijd verstandig om dat als eerste te installeren en pas verder te gaan als CWM correct werkt.

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:50:

Het is altijd verstandig om dat als eerste te installeren en pas verder te gaan als CWM correct werkt.
Thanks, ik zal het weer ff terug lezen.

Verwijderd

Misschien een enorm domme vraag, maar hoe kan ik mijn kruidvat tablet rooten ?
Hij zegt n.l. als ik :
cat /sdcard/recovery.img > /dev/block/nandg
sync; sync; sync

intoets het volgende: Cannot create..... permission denied.

Ik denk dat het eraan zou kunnen liggen dat tie misschien niet geroot is...

Zou mooi zijn als iemand kan helpen, ben bezig om CM10 erop te zetten, maar twil nu niet echt vlotten :P

Verwijderd

na het installeren van deze doet hij nog steeds niks,
ik heb de pro line m-728, weet iemand een img die ik met live suit kan installeren zodat mijn tablet weer kan opstarten?

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:50:

CWM geinstalleerd, Zaakje geflashed (alle bestanden werken nu wel),
maar na het rebooten blijf ik in de Cyanogen Boot scherm hangen :-(

Een paar keer opnieuw op gestart, maar dat mag niet helpen.
Zelfs de reset button maakt geen verschil :(

Dan toch maar weer terug naar de stock rom?

Ik zal eerst CM10 proberen te flashen.

Edit:
Eerst maar weer de stock rom.
Moet de touchscreen fix nog steeds gedraaid worden?

Wederom edit:
net de CM10 geprobeerd, met de 1.2.1 , geen succes. Hij blijft op het eerste poppetje staan :'(
Toch maar weer voor de 4e keer naar de stock rom |:(

(die draait overigens mooi)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 22:41 ]

• Alfie104
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:33:
[...]

na het installeren van deze doet hij nog steeds niks,
ik heb de pro line m-728, weet iemand een img die ik met live suit kan installeren zodat mijn tablet weer kan opstarten?
De rom die ik gemodificeerd heb is ook voor een 9.7". Jouw 7" zal er inderdaad niet mee opstarten. Als het goed is, zou je wel CWM moeten kunnen installeren en vervolgens CM9/10/AOKP erop zetten volgens OP.

Verwijderd

jaaa hij doet het weer!!!
ik moest gewoon de img van mijn tablet gebruiken! 8)7
hij is nu aan het opstarten.
ik ga cmw installeren en mijn backup terugzetten

BEDANKT VOOR AL JULLIE HULP
IK BEN JULLIE ZEER DANKBAAR!!! _/-\o_

Verwijderd

:) Fijn dat het weer werkt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:19:
Misschien een enorm domme vraag, maar hoe kan ik mijn kruidvat tablet rooten ?
Hij zegt n.l. als ik :
cat /sdcard/recovery.img > /dev/block/nandg
sync; sync; sync

intoets het volgende: Cannot create..... permission denied.

Ik denk dat het eraan zou kunnen liggen dat tie misschien niet geroot is...

Zou mooi zijn als iemand kan helpen, ben bezig om CM10 erop te zetten, maar twil nu niet echt vlotten :P
Niemand die weet hoe ik mijn tablet kan rooten ?
(superuser staat er reeds op, maar die geeft alleen maar apart de apk's rechten, ik zou het graag direct allemaal willen)

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 16:52
File manager app installeren. Root aanvinken, system r/w aanvinken. Daarna lukt het wel.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-01 11:01
9"

Hmmmm niemand problemen met CM10 en "USB massa-opslag inschakelen"?

Ik heb dankzij Alfie104's gemodde ROM het helemaal voor elkaar, d.w.z. de aangepaste 0625 ROM en erna CM10 erop gezet via USB verbinding massaopslag. Toen via CWM de zips erin, caches gewiped en na booten en opnieuw naar CWM de data gerestored (en ondertussen nog de app2sd.zip erin gezet) en ik heb nu een volledig werkende tablet op JB. Incl. alle apps, syncs etc.

Echter, nu zie ik wel de 'USB-foutopsporing verbonden' melding maar zowel in XP als in Win7x64 geen verbinding te krijgen om op de SD te komen.
Het schermpje met de groene android en de optie USB inschakelen komt ook niet omhoog? De PC machines zijn ook niet gewijzigd en ik had wel gewoon verbinding toen de stock ROM en/of CM9 erop stond.

Als ik ADB over network aanvink geeft ie wel een IP:poort aan op de tablet. Maar ja... wat moet ik daarmee.

He bah ... alles over wifi overpompen (zoals veilig stellen nandroids enzo) wordt wat te gortig, hoor

\\edit: wat zitten lezen op SlateDroid en 't heeft te maken ermee dat JB de mounts in \storage\sdcard0 (of 1 of 2) heeft staan i.t.t. ICS ofzo? Ik vind nu ook de mass-storage workaround.zip daar.

Nou ja, ik heb nu Widgetsoid Switcher geinstalleerd via de GooglePlay en als ik daar de USB storage aanklik, poppen ze weer op in Win7 en WinXP en kan ik erbij. Okee... naar bed!

[ Voor 22% gewijzigd door QwaftZefoni op 27-08-2012 23:55 ]

• NL_Derek
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
728 Ontbaksteend

In NL_Derek in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS" verteld ik dat ik had mijn 728 gebaksteend. Probleem was dat je kan alleen flashen als de tablet uit is, en je kan dat niet zien op de tablet.

Gelukkig kan je het wel zien in (Windows XP engels) Safely Remove Hardware (in system tray rechtsonder). Als de tablet aan is zie je extra schijven daar. Met 10second druk op de power toets schakel je van een naar de andere stand. Zodra de tablet echt uit was, haalde ik kabels los, draaide LiveSuit, knopjes-spelletje en het werkte.

Hoop dit helpt andere slachtoffers,

--- Derek

Verwijderd

@ MisterX2

Ik neem aan dat je die commando's in Terminal Emulator uitvoert?
Dan eerst "su" (zonder") intypen om root acces te krijgen

(CWM is trouwens eenvoudig te installeren met CherryUpdater, op 7" tenminste)

@NeWSJuNK

Misschien je vraag over accuduur opnieuw stellen met vermelding 9,7" , is ondertussen een beetje ondergesneeuwd (heb zelf de 7")

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 02:36 ]

Verwijderd

backup teruggezet en alles weer bij de oude. ik heb opnieuw cm9 geïnstalleerd, alleen dan zonder de touchscreenfix. dit deed hij wel!. ik heb de muis van mijn laptop gebruikt om weer terug in recovery te komen en heb de touchscreen fix geinstalleerd. het werd weer precies dezelfde baksteen, maar nu weet ik hoe ik hem terug kan zetten. dat heb ik gedaan en ook weer cmw geinstalleerd en resore gedaan. mijn vraag is:

Heeft iemand een touchscreen fix voor cm9 voor de m-728? (de 7 inch)

Verwijderd

@Fordprefect, klopt idd, ik doe dit met de terminal. Ik probeer de volgorde aan te houden die hier word genoemd:
http://forum.yarvik.com/s...-CyanogenMod9-nightly-ROM

dan het eerste gedeelte van de Android Terminal en de ClockworkMod.
Dan switch ik over naar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821398

Omdat het allemaal niet werkte heb ik gisteren eerst de cherryupdater gebruikt (terwijl die aangaf dat het eigelijks niet zo slim was) om te kijken of ik hem dan geroot krijg.
Persoonlijk denk ik dat het wel gelukt is, maar op dat moment was de batterij bijna leeg voor dat ik verder kon gaan met het booten van CWM.

Ik hoop dat ik het allemaal goed zeg, want tis de 1e keer voor mij dat ik dit doe. Dus toch wel een klein beetje spannend ;)
Vanavond na werk, part II

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
9.7"

gisterenavond zitten spelen met de laatste updates van cm9, cm10 en aokp, maar op geen van alen krijg ik de touchscreen aand e gang. :-( . Nu maar eens uitzoeken met welke CM9 versie dit wel werkte

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 15:59
Gisteren geprobeerd om CM9 op mijn 9.7" te installeren, helaas zonder succes. Het installeren is allemaal wel goed verlopen, echter met geen mogelijkheid mijn touchscreen aan de praat te krijgen.
Nu doet dit probleem zich ook voor als ik de laatste officiële ROM installeer, dan werkt het touchscreen ook niet. Blijkt dat de eerste generatie tablets die geleverd zijn, allemaal dat probleem hebben.
Mochten er nog mensen zijn die een oplossing hebben voor dit probleem, hou ik me aanbevolen. Ik heb geflashed zoals hier beschreven staat, geprobeerd met en zonder de touchscreen-fix.

• QwaftZefoni
gooddaddy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:20:
9.7"

gisterenavond zitten spelen met de laatste updates van cm9, cm10 en aokp, maar op geen van alen krijg ik de touchscreen aand e gang. :-( . Nu maar eens uitzoeken met welke CM9 versie dit wel werkte
9.7" aanschaf 6 aug

Ik heb CM9, cm9_nightly_20120721.zip gebruikt i.c.m. 907c_compatibility_1.2.1.zip (dus niet 1.2.0)

Diezelfde 907c_compatibility_1.2.1.zip heb ik nu gebruikt voor CM10 0822

\\edit: aanschafdatum

[ Voor 5% gewijzigd door QwaftZefoni op 28-08-2012 10:25 ]

• acoster
gooddaddy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:20:
9.7"

@gooddaddy. Had jij de tablet al snel nadat deze uitkwam aangeschaft? Heb je ook de nieuwe officieële ROM geprobeerd en had je daar ook geen touchscreen?

• acoster
QwaftZefoni schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:38:
[...]

Ik heb CM9, cm9_nightly_20120721.zip gebruikt i.c.m. 907c_compatibility_1.2.1.zip (dus niet 1.2.0)

Diezelfde 907c_compatibility_1.2.1.zip heb ik nu gebruikt voor CM10 0822
Wanneer heb jij je tablet aangeschaft?

• gooddaddy
en dan werkt je touchscreen gewoon?

eerst CM10, dan gapp en dan compatibility 1.2.1?

Wanneer heb je jou 9.7" gekocht? schijnen toch verschillende touchscreendrivers in omloop te zijn. die van mij is van mei

Verwijderd

@ geert104

De 7" heeft geen touchscreenfix nodig (9,7 trouwens ook al lang niet meer, moet echt eens veranderd worden in OP) Gebruik alleen de a7hd compatibility

maxdaniel98 geeft een super duidelijke beschrijving voor de 10" (zo'n 30 posten terug)
Als je die volgt, met a7hd compatibility in plaats van protab2xxl kan het bijna niet fout gaan

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 10:25 ]

• gooddaddy
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:09:
@ geert104

De 7" heeft geen touchscreenfix nodig (9,7 trouwens ook al lang niet meer, moet echt eens veranderd worden in OP) Gebruik alleen de a7hd compatibility
Touchscreenfix of niet, de 9.7" tablets die in mei zijn verkocht werken niet vanaf nightly build 20120711.

Ik heb hem nu weer aan de praat met nightly build 20120624, compatibility 1.0 en touchscreenfix

Verwijderd

@ gooddaddy

Ook niet met 907c_compatibility_1.2.1 ? (dus zonder touchscreen fix)
Toch raar dat niemand hier last van had voor die laatste update van Cherry

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 10:41 ]

• acoster
Nee, ook niet met 907c_compatibility_1.2.1, heb ik ook geprobeerd.
Geen idee waar het verschil in zit, blijkbaar hebben ze wat aangepast aan het touchscreen na de eerste levering. Ik heb het tablet gelijk toen hij op de website kwam besteld en betaalde toen ook nog 159 euro. Je kon hem enkel bestellen met een voordeelpas van het Kruidvat. Paar weken later was het tablet voor 149 euro in de winkel te verkrijgen! Tja...een hoop voordeel het ik van mijn voordeelpas, 10 euro meer kwijt en een tablet die niet meer te updaten is ;-)

Verwijderd

Jammer dat vM00 nooit op dit forum komt
Die heeft compatibilty 1.2.1 gemaakt en heeft waarschijnlijk zoveel verstand van die drivers enzo dat hij dat wel kan oplossen

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12-2025
raar dat ik dan gewoon op de 20120721 zit....

Verwijderd

@ Qlusivenl

Heb jij ook die van 159 euro?

• gooddaddy
Qlusivenl schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:47:
raar dat ik dan gewoon op de 20120721 zit....
In mei gekocht?

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12-2025
bij mij koste die 149. ow nee laatmaar haha had over dat mei heen gelezen ;)
my bad :3

[ Voor 6% gewijzigd door Qlusivenl op 28-08-2012 10:51 ]

Verwijderd

@ gooddaddy

Heb je ook elke keer dat je een andere compatibility probeert de rom opnieuw geflashed?
Het werkt namelijk niet zo dat je na een foute compatibility alleen een andere compatibility moet proberen
CM en AOPK hebben standaard zo'n beetje alle drivers aan boord (eigenlijk te veel, maar daardoor op veel verschillende tablets te gebruiken) en een compatibility sloopt de verkeerde voor de verschillende tablets eruit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 11:07 ]

• gooddaddy
yep, altijd een complete flash gedaan. alles gewist enzo

Maar ik heb het opgelost. Ik herrinnerde me ineens dat de Intertoys Qware Pro eigenlijk dezelfde tablet is als die van het kruidvat. en daar vond ik een andere touch-screen-fix. die werkt met de laatste CM9 nightly build
Deze is te downloaden op http://restracks.com/qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip

Verwijderd

Kijk, dat zijn de betere berichten!
Maakt een kloppende OP niet makkelijker trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 12:32 ]

• acoster
Zou deze fix ook op de orginele ROM kunnen werken ??

• gooddaddy
Ik denk het wel, want ik heb er nu zelfs CM10 mee aan de gang (zolang ik niet de gapp installeer die ze erbij zetten.

Waarvoor is die gapp eigenlijk? of moet ie naderhand geïnstalleerd worden?

Edit: Never mind, zie het al dat het voor de play-store is. alleen vreemd dat daardoor de touchscreen-fix niet meer werkt

Edit2: Blijkbaar moet je die gapps dus gewoon als laatste installeeren, en niet zoald op slatedroid staat, direkt na de rom zelf

Dus: rom CM10 --> compatibility 1.2.1 --> touchscreen zoals hierboven --> gapps

[ Voor 40% gewijzigd door gooddaddy op 28-08-2012 13:24 ]

Verwijderd

Ik denk het eigenlijk niet dat dit werkt met Cherry rom (maar goed je kan het altijd proberen)
In CM staan de modules op een andere plaats dan Cherry rom namelijk
(in CM in /sys/module en in Cherry system/vendor/modules)

Gapps zijn de Google apps (Playstore, Maps, Google Search enz.) vanwege rechten zitten die niet standaard in CM
Met de gehackte rom van Alfie104 kan je je /system vergroten en dan alsnog gapps installeren (misschien ergens in het midden een USB muis gebruiken vanwege niet werkend touchscreen, maar dat komt op het laatst vanzelf goed)

Edit: gooddaddy ik zie dat je al door hebt wat gapps is, maar als je zoals jij de volgorde omdraait lijkt eerst alles goed, maar door ruimtegebrek in /system wordt gapps niet helemaal geinstalleerd en niet alles wekt dan dus (bijv. quick search en voice search)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 15:43 ]

• acoster
Ok, dan ga ik het maar niet proberen met de originele versie.

Verwijderd

Nou ja, iemand moet het eens proberen, misschien heb ik het fout en maakt het niks uit waar die modules staan
Je kan er in ieder geval niks mee stuk maken
Wel weer extra werk om alles weer terug te krijgen als het niet werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 15:39 ]

• acoster
Met de update van de orginele ROM is alles al weg en ik heb het nog niet allemaal hersteld, dus misschien dat ik het vanavond wel even probeer.

• gooddaddy
Ik moet trouwens zeggen dat CM10 best lekker werkt op de 9.7"

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:09:
@ geert104

maxdaniel98 geeft een super duidelijke beschrijving voor de 10" (zo'n 30 posten terug)
Als je die volgt, met a7hd compatibility in plaats van protab2xxl kan het bijna niet fout gaan
ik had de com. zip versie 1.0.0
nu de 1.2.0 gedaan en hij doet het!
vraagje: ik heb een backup gemaakt met cmw. kan ik die herstellen zodat ik mijn apps terug heb op cm9?

Verwijderd

@ geert104

Tja, backup and restore>advanced(internal/sdcard)>restore data zet al je apps terug, dat zal wel goed gaan
Maar hoe dat dan met systeem apps en instellingen gaat weet ik eigenlijk niet
Zelf heb ik dit nooit gedaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:33:
@ geert104

Tja, backup and restore>advanced(internal/sdcard)>restore data zet al je apps terug, dat zal wel goed gaan
bedankt, ik zal het proberen. ik hoef trouwens ook alleen maar de gedownloadde apps terug te zetten.
dan hoef ik niet meer met mijn games opniew beginnen. en alles weer installeren!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 16:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:33:
@ geert104

moet ik nu backup and restore>advanced restore doen of backup and restore>restore from internal sdcard?

Verwijderd

laat maar, ik heb het al! 8)7

• Nazlive
Ik heb hem net binnen, tablet ziet er leuk uit, toen ik het doosje zag, dacht ik even shit, dat is wel erg klein, maar dat valt best mee als je hem in handen hebt. Nu maar eens even verdiepen in de updates. Standaard werkt hij al best aardig, als ik zo door de menu's heen blader. Alleen jammer dat ze de usbaansluiten aan de bovenkant hebt. Als je de kruidvat toetsenbord op internet ziet, hebben ze het stekkertje aan de zijkant erin zitten, dat ziet er natuurlijk mooier uit, maar dat is helaas niet mogelijk. Dat verloop kabeltje van jack vind ik ook wat minder, maarja voor 100 euro maar je niet klagen vind ik!

Ik ga hem voornamelijk hier in de huiskamer leggen denk ik, zodat iedereen hem kan gebruiken.

Verwijderd

@ geert104

Wat ik eigenlijk bedoelde met die systeem apps is dat er een kans is dat je systeem instabiel wordt, maar nogmaals ik heb nooit een backup uit een stock rom gerestored in een custom rom

Verwijderd

Zo tis gelukt! CM10 is geinstalleerd en werkende op de 10 inch tablet! Happy dat het gelukt is :) Nu kijken of ik ook merkbaar snelheids vermeerdering heb :)

• Nazlive
Weet iemand welke driver ik moet installeren voor livesuit? BIj mij heeft die hem niet automatisch gepakt?! Ik zit op xp professionial, 32 bit als het goed is. Volgensmij zou ik de x86 moeten hebben? Iemand nog een trucje?
Zit trouwens op bootcamp installatie op mac.

Ik dacht even dat ik met m'n flash ervaring het zo gepiept zou hebben, maarja had ik ook kunnen weten dat je soms uren bezig bent.

Is het trouwens de moeite waard om de firmware up tte daten of kan ik dan net zo goed direct naar custom rom? Zijn in beide verbeteringen van internet?

[ Voor 16% gewijzigd door Nazlive op 28-08-2012 18:02 ]

• Zilverbeuk
  • Laatst online: 27-03-2018
Degenen die CM 10 werkend hebben op de 9.7": welke versie van de 9.7" hebben jullie?

Ik zelf heb de tablet in mei gekocht en daarmee had ik een firmware versie van april erop staan. Op deze versie van het tablet krijg ik het touchscreen met geen mogelijkheid aan de praat als ik de stockrom 120811 of CM 10 erop zet.

Heeft iemand hier al een oplossing voor? En is er überhaupt wel een oplossing voor dit probleem?

• gooddaddy
als je even even 15 posts terug kijkt, dan heb je je antwoord ( gooddaddy in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS")

[ Voor 39% gewijzigd door gooddaddy op 28-08-2012 18:13 ]

• Nazlive
Shit man, ik haat die drivers, ik heb iets ok geklikt, en nou herkent hij hem steeds niet, en krijg ik hem handmatig via de device manager, en dan driver update ook niet gestart.geen enkele driver of wat dan ook start op of pakt het

edit-

Nevermind het is gelukt, misschein dat adb installer, en opnieuw uitpakken van de bestanden heeft gewerkt. Ik weet het niet, het werkt, daar gaat het om :)

edit

Nu aardig op weg :-) Alle software aangepast, geen nieuwe rom overigens, dat laat ik denk ik maar voor wat het is. Het is mij snel genoeg nu. Nu even wifi checken, of de build.prop aanpassingen beetje werken. En misschien antenne nog aanpassen als het nodig is.

[ Voor 51% gewijzigd door Nazlive op 28-08-2012 19:42 ]

• Zilverbeuk
Het is gelukt om CM10 erop te krijgen met een werkend touchscreen. Nu maar uit gaan proberen.

@gooddaddy: bedankt voor je hulp.

• acoster
De fix van gooddaddy werkt niet met de nieuwe ROM, die blijft hangen daarna met opstarten.
Hierna heb ik via de livesuite-tool officiële ROM 0625 erop gezet, vervolgens CWM en daarin opgestart.
Daarna heb ik Nightly Build 20120711 geinstalleerd, gevolgd door, compatibility 1.1.0 en de touchscreenfix die gooddaddy heeft gebruikt. Helaas werkt de touchscreen nog steeds niet.... wat doe ik fout ???
Ga build 20120624 maar eens proberen dan.

• QwaftZefoni
Guys, zonder tablet versie in je post (7'' of 9.7") is het lastig antwoorden en meehelpen hoor :-)

• gooddaddy
bij de laatste nightly build heb ik compatibility 1.2.1 gebruikt

• acoster
0624-build werkt wel.... op mijn 9.7". Daar maar eens mee stoeien dan.

• acoster
Ow, kan ik de nieuwere versie over deze heen zetten ?

• gooddaddy
geen idee, je weet hoe je terug kunt dus ik zou het gewoon eens proberen.
Ik zou wel compatibility 1.2.1 gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:57:
@ geert104

Wat ik eigenlijk bedoelde met die systeem apps is dat er een kans is dat je systeem instabiel wordt, maar nogmaals ik heb nooit een backup uit een stock rom gerestored in een custom rom
ok. bij deze. het is gelukt en alles doet het!. hij doet eigenlijk hetzelfde als je de gapps installeert.
als je hem reboot na het installeren van de gapps komt er zo'n balkje met: apps optimaliseren
bij de restore van de apps deed hij precies hetzelfde :)

• Nazlive
Zo de boel beetje geinstalleerd en klaar gemaakt. De boel werkt prima! Misschien niet altijd zo snel als m'n nieuwe Sony Xperia p, maar dat is opzich ook niet heel gek. Zal deze week misschien nog keer naar wifi antenne kijken, maar beneden verdieping is prima internet, en 1ste verdieping gaat ook nog.

Leuk dat m'n moeder er ook makkelijk mee overweg kan. Zeker als je alles in apps zet. Ik denk dat tablets zeker grote markt van computers gaan overnemen. Misschien dat normale gebruikers, niet meer 'latop/desktop' rond lopen.

• acoster
Bij mij is het ook gelukt, CM9, laatste versie draait op mijn 9.7".

Verwijderd

best netjes: 1 dag 1 uur en 59 min batterij :D

Ik denk 3 uur intensief spelletje gespeelt, daarna dacht ik dat ik hem uit had, maar bleek dat tie nog in standby stond en nu dus bovenstaand op de batterij :)

Met dank aan Jelly Bean, (CM10)

• QwaftZefoni
ja valt mij ook op dat CM10 het lang volhoudt, moet nog wel een alt. voor juicedefender vinden want soms wordt ie niet helemaal wakker en als ik dan lang druk gaat ie wel uit....

• Alfie104
CM9/10 haalt inderdaad meer uren uit je batterij. Maar ook met stock firmware kon ik er al een hele tijd mee op standby. Ik laad hem helemaal op, een nacht lang terwijl hij uit staat. Dan neem ik hem 's morgens mee naar m'n werk. In de middagpauze gaat hij aan en lees ik een half uur boeken of strips erop. Dan gaat hij gewoon op standby, niet uit. Na een dag of 4 wordt het wel weer tijd om hem op te laden, dus zeg 2,5 uur gebruik (mijn halfuurtjes zijn meestal iets langer) en 3-4 dagen standby.

Verwijderd

De batterij duur is echt veel beter idd. Ook mooi dat je nu kunt zien waar de leegloop in zit van de batterij.

Ik heb alleen 1 probleem, ik krijg regelmatig de melding Trebuchet launcher gestopt. Heeft iemand enig idee wat ik daar aan kan doen ? Ik heb al gezocht, maar kan niet 123 een oplossing vinden n.l.

• Zilverbeuk
9.7"

Draai nu CM10 sinds eergisteren. Maar wat me opvalt is dat sommige apps regelmatig in een keer gewoon stoppen. Ook "instellingen" en andere standaard apps stoppen er regelmatig mee.

Voor de rest draait CM10 naar mijn idee zeker sneller als de stock-rom. Jammer alleen van het stoppen van de programma's dus.

Verwijderd

@ Zilverbreuk

Heb je wel /system vergroot?
Dit kan nl een gevolg zijn van te kleine /system

@ MisterX2

Zelfde vraag
Probeer anders Apex Launcher eens, die is wat "lichter"

Verwijderd

Ik heb niets vergroot ofzo, ik had al moeite genoeg om dit er op te zetten :P

Oke, apex laucher kan ik als ik even goed gegoogled heb zo van de store weghalen.
Moet ik dan de trebuchet laucher verwijderen ? Kan dit bij instellingen > apps ?
(ik heb ook geen idee wat de trebuchet launcher doet om eerlijk te zijn)

In ieder geval bedankt voor je reactie!

• QwaftZefoni
^ volgens mij blijft ie erin, da's de stock launcher. Zelf draai ik GO Launcher HD (for pad)

als je niets vergroot hebt (wat wel nodig was omdat voor installatie van CM10 minimaal een 300M \system vereist is zegt Troy, hoe groot is dan je \system nu (te zien via b.v. Android Terminal en opdracht 'df')

\\edit: linkje naar GO Launcher

[ Voor 13% gewijzigd door QwaftZefoni op 30-08-2012 11:31 ]

Verwijderd

Momenteel zit ik op mijn werk, dus ik kan het nu niet controleren. Vanavond zal ik de opdracht even geven en kijken hoe groot die is.

Ik probeer nu zoveel mogelijk info te verzamelen zodat ik er vanavond mee aan de slag kan :)

• Zilverbeuk
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien: maar hoe kan ik volume vergroten voor CM10?

Verwijderd

De /system kan je niet zomaar vergroten
Je moet een LiveSuit image installeren waar een grotere /system inzit en daarna pas CM10/gapps/compatibility/(eventueel touchscreen fix, afhankelijk van versie)
Helemaal ovenieuw beginnen dus

Alfie104 heeft voor de 9,7" de Cherry rom aangepast zodat de /system 500M is (ruim voldoende dus, voor correct werken van de system apps moet ie zo'n 350M zijn) Tevens wordt de ruimte voor gedownloade apps 2G
Ook als je de 7" hebt is het verstandig de /system partitie te vergroten
De 7" Cherry rom is vrij eenvoudig zelf aan te passen met ImgRePacker

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 09:57 ]

Verwijderd

Is de 10 inch ook makkelijk ?

Verwijderd

@MisterX2

Ik heb de 10" zelf niet, maar volgens mij is /system daar 333M (kan je in Cherry rom nog niet zien, maar wel na installatie CM9, CM10 of AOKP) Dit is wel voldoende voor CM10 lijkt me

Als dit niet zo is, is die rom ook aan te passen met ImgRePacker

Verwijderd

Ok mooi dat het al goed zou moeten zijn :D Maar ik zal vanavond dat commando nog even uitvoeren om te kijken hoe groot het nu daadwerkelijk is.
In ieder geval bedankt.

Verwijderd

@ MisterX2

De oudere 10" Cherry's hebben een RAM van 512MB, dit is eigenlijk een beetje weinig voor CM10
Hier is niks tegen te doen (behalve een lichtere launcher, niet te veel apps openen en task killers)
De nieuwere 10" (van Trekpleister) hebben 1G RAM
Hopelijk heb jij dus zo'n nieuwere

Verwijderd

Helaas, ik heb nog zon "oude" :P

Opzich draait tie goed hoor moet ik zeggen. Enigste nadeel is dat ik af en toe heb dat de trebuchet launcher stopt. Maar daar ga ik de apex laucher voor proberen te installeren. (alst niet te gek veel werk is :P )

• Zilverbeuk
9.7"
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:
De /system kan je niet zomaar vergroten
Je moet een LiveSuit image installeren waar een grotere /system inzit en daarna pas CM10/gapps/compatibility/(eventueel touchscreen fix, afhankelijk van versie)
Helemaal ovenieuw beginnen dus

Alfie104 heeft voor de 9,7" de Cherry rom aangepast zodat de /system 500M is (ruim voldoende dus, voor correct werken van de system apps moet ie zo'n 350M zijn) Tevens wordt de ruimte voor gedownloade apps 2G
[...]

Bedankt voor de uitleg. Ik heb gelijk gisteren opnieuw geflashed. Gelukkig gaat dat altijd goed en is alles binnen een half uurtje weer geïnstalleerd.
Het lijkt wel of het nu allemaal beter werkt en er minder apps (liever gezegd bijna geen een meer) stoppen zonder reden. Nu even een paar dagen testen. In ieder geval ben ik erg blij dat ik CM10 op mijn 9.7" inch gezet heb, want deze werkt een stuk sneller/soepeler als de stock rom van Cherry en heeft veel minder vastlopers. En buiten dat ziet CM10 er ook nog een stuk strakker uit.

Nu loop ik alleen nog tegen het volgende probleem aan: op het moment dat ik de tablet verbind met de pc krijg in nu de melding USB-foutopsporing verbonden (dit kreeg ik met de stock-rom ook), maar ik krijg geen melding voor gegevens overdracht inschakelen meer. Dit kreeg ik voorheen met de stock-rom wel. Maar dit betekent wel dat ik nu geen bestanden via de pc naar de tablet kan sturen. (Misschien dat het lukt via bluetooth want die werkt wel, maar dat vind ik omslachtig).
Zijn er meer die dit probleem ook hebben met CM10? En is er een oplossing voor?

• QwaftZefoni
Qwaftzefoni zat er ook mee

Dus gebruik zo'n oplossing of je haalt via 'Update Me' de zip binnen en flashed die. 't Wordt vast opgelost in een volgende CM10 versie

• Alfie104
9.7"

Heeft iemand ook het volgende "probleem" met CM10?

Als ik m'n tablet uit standby haal terwijl ik hem vertikaal houd, komt het lockscreen toch horizontaal tevoorschijn en is niet tot meedraaien te bewegen. Eenmaal unlocked, is het eerste wat het ding doet het scherm alsnog vertikaal draaien, dus daar ligt het niet aan. Is dit een bug in JB, in CM10, een bewuste keuze of ben ik de enige die dat heeft? Met CM9 en de stock rom heb ik er geen last van, dan krijg ik gewoon een vertikaal lockscreen. Maar dan is de firmware gebaseerd op ICS en niet op JB.

Overigens, omdat de schermrotatie gewoon werkt als het ding ontgrendeld is, is het niet een levensgroot probleem, het staat alleen wat slordig.

[ Voor 11% gewijzigd door Alfie104 op 31-08-2012 15:28 ]

• Zilverbeuk
@Alfie104: Schermrotatie voor het lockscreen is gewoon in te stellen.
Ga hiervoor naar "Instellingen", dan naar "Weergave", dan naar "Rotation". Daar vink je aan "Include lock screen". Nu zal je lockscreen ook gewoon meedraaien als je de tablet horizontaal of verticaal draait.

Eventueel kun je ook nog instellen dat het beeld alle kanten mee op draait. Standaard staat "180 degrees" niet aangevinkt.

• Alfie104
Okee, bedankt! Zover was ik nog niet gekomen, omdat het bij mij voor ICS firmwares nog nooit nodig is geweest om dat in te stellen. Ik ga het gelijk regelen.

Verwijderd

hey ik heb de 7 inch (cm10) en als ik iets verander aan de power widget verandert er niets aan zelfs niet na een reboot maar de instellingen zijn nog steeds zoals ik heb ingesteld enig idee hoe dit komt?

Verwijderd

Ik heb de 9.7, met cherry stock rom (helaas nog steeds)
Ik heb een aantal keer geprobeerd CM 9 en 10 er op te zetten, en zelfs na de tip alles nog eens goed door te lezen, en vooral CMW te draaien :) ben ik een boel wijzer, maar nog niet veel verder gekomen.

Ik heb een van de laatste Cherry's Build number 20120811.

Met terminal heb ik gezien dat ik standaard een \System partitie heb van 503M (?)
Blijkbaar is de laatste rom al standaard 500M.

Weet er iemand iets over veranderingen in de 9.7 tablet van na 11-08-2012?

• Nazlive
Ik heb de 7inch weer terug gestuurd. Vond er niet echt mee te werken. Wifi viel steeds uit, ook na omdraaien antenne, en software mods. Hopelijk krijg ik me geld gewoon weer terug. VInden jullie er wel mee te werken? of alleen met cm9 of 10? misschien had ik dat moeten doen. Maar het was denk ik beetje impuls aankoop. Ik heb eigenlijk geen tablet nodig.

• Azullie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
9,7

Mijn allereerste post dit. Ik lees wel iedere dag braaf wat hier gepost wordt.
Ik heb 1 simpele vraag/verzoek. Mbv de instructies en downloads op pagina 1 heb ik redelijk eenvoudig CM9 kunnen installeren. En wat een verbetering was dat zeg! Maar ik wil ook graag CM10 installeren. Kan iemand pagina 1 uitbreiden met een soortgelijke instructie en downloads voor CM10 please. Ik begrijp dat CM10 nog niet zo breed gebruikt kan worden als zijn voorganger, maar ik wil het toch proberen.
Thanx.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
Paar pagina's terug.
maxdaniel98 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:45:
Alles werkt nu prima met CM10, en de compatibly dinges zip, en google apps. Soepel, snel, en betere accuduur. Alleen sommige apps werken niet, dus ik ben nog wel ff bezig ;)

Voor degene die het niet lukt met 10" dit heb ik allemaal gedaan:
  1. Download alle bestanden:
  2. Verplaats de bestanden naar de interne SD (bij verbinden met pc is dit de "USB" MID)
  3. Download http://www.tabletsupport....rry_Tablets_Update_v2.zip en pak het uit
  4. Start CherryUpdater
  5. Wacht tot je op OK kunt drukken, en druk daarna op OK
  6. Naast CWM Recovery klik je op naar menu
  7. Voer de CWM Recovery update uit
  8. Ga daarna terug naar het CWM recoverymenu
  9. Klik op "Uitvoeren" naast "Herstarten in CWM recovery mode"
  10. Wacht nu totdat de tablet is opgestart in de recovery
  11. Met de volume-down knop ga je naar "install zip from sdcard"
  12. Selecteer deze optie door op de powerknop
  13. Selecteer "choose zip from internal sdcard"
  14. Kies voor cm10_a20_[...].zip
  15. Wacht even tot hij klaar is, doe dan hetzelfde als hiervoven weergeven, maar dan voor protab2xxl_[...].zip
  16. En als laatste ook voor de gapps-[...].zip
  17. Herstart je tablet
  18. :9 Jelly Bean is klaar voor gebruik :D
Nog even bedanken:

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Azullie
Ok ik zie het. Bedankt. Alleen zie ik dat dit voor een 10 inch is. Zijn dat niet andere bestanden dan voor de 9,7?
En daarnaast wijkt deze aanpak af van die in de openingspost. Die is veel eenvoudiger.

Maar goed, ik probeer het. Ik kan nog altijd terug naar de backup.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
ow ja, dat was voor de 10 inch.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Azullie
Helaas toch een verkeerde gok genomen. Ik heb 'stom' genoeg toch bovenstaande uitgevoerd. De instructies voor de 10 inch terwijl ik een 9.7 heb.
Nu wil dat ding niet aan. Ik zie wel dat hij licht laat zien alsof hij aan staan, maar hij toont niks. Ik kom ook niet met de knoppen combinatie in de recovery mode.
Wat kan ik doen?
Overigens als ik 'm aansluit op de laptop maakt hij wel dat geluid dat hij herkend wordt.
Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste