Op CM10 werken NU.nl en buienradarHD prima.QwaftZefoni schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:42:
?
[...]
Dank, zal bij tabletsupport.nl nog eens vragen naar beschikbaar maken van nieuwe ROMs
Voorbeeld wat bij mij niet vindbaar was: NU.nl en buienradarHD
Hiermee krijg ik 'm wel uitgepakt: http://www.techknow.t0xic.nl/forum/index.php?topic=1679.0
Alleen bij inpakken gaat er iets verkeerd. Ik heb nog even overwogen om het spul met imgrepacker weer in te pakken, maar daar gaat een hoop handwerk in zitten. De bestanden moeten handmatig worden hernoemd en in mappen verdeeld, omdat imgrepacker toch een wat ander formaat hanteert. Als je een andere firmware uitpakt met imgrepacker (ik heb een Onda Vi40 gedaan omdat ik die toch op m'n schijf had), zie je wat ik bedoel met die mappenstructuur en bestandsnamen.
Alleen bij inpakken gaat er iets verkeerd. Ik heb nog even overwogen om het spul met imgrepacker weer in te pakken, maar daar gaat een hoop handwerk in zitten. De bestanden moeten handmatig worden hernoemd en in mappen verdeeld, omdat imgrepacker toch een wat ander formaat hanteert. Als je een andere firmware uitpakt met imgrepacker (ik heb een Onda Vi40 gedaan omdat ik die toch op m'n schijf had), zie je wat ik bedoel met die mappenstructuur en bestandsnamen.
Vandaag de 9,7 hoes binnengekregen.
http://www.123bestdeal.co...-Bruin-Roze-of-Blauw.html
Deze dus, pas echt perfect. Zal straks even wat fotos maken. Tot nu toe de enige hoes die ik kon vinden die de knoppen bereikbaar houd.
http://www.123bestdeal.co...-Bruin-Roze-of-Blauw.html
Deze dus, pas echt perfect. Zal straks even wat fotos maken. Tot nu toe de enige hoes die ik kon vinden die de knoppen bereikbaar houd.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Met de 1.5rc3 ROM kan ik beide apps zonder problemen vinden en installeren. Er wordt dus duidelijk aan ontwikkeling gedaan door Cherry.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:57:
[...]
Op CM10 werken NU.nl en buienradarHD prima.
Ik heb CM10 wel draaien op een andere Allwinner A10 tablet, maar er zit jammer genoeg nog wel een memory leak in de Mali GPU driver. Daardoor gaan apps soms crashen of zichzelf afsluiten en moet je de tablet herstarten.
Ik heb het nu voor elkaar om een image van de 9.7" te extracten en te repacken. Weet nog niet of het ook werkt, want ik heb hem nog niet geflasht.
Ik heb A10 Flash Kitchen gebruikt om de img uit te pakken. Daarna via methode A de bootfs van de tablet gekopiëert met adb.
In de beschrijving van het artikel van de link staat een foutje over wat je daarna moet doen. Het is dus de bedoeling dat je vanuit de _extract map de volgende bestanden kopiëert en hernoemt naar de _input map:
Daarna zou je theoretisch met create_image.bat de image weer "in elkaar" kunnen zetten. Maar je loopt dan tegen een foutmelding aan. Ik heb ontdekt dat dat komt omdat er verwezen wordt naar twee bestanden die in onze Cherry image niet aanwezig zijn (noch in de Onda image, die ik ook even geprobeerd heb).
Om dit te fixen moet je het bestand files\image.cfg openen met een teksteditor. Dan zoek je deze twee regels op en schakelt ze uit door er een puntkomma voor te zetten:
Dus feitelijk twee regels die verwijzen naar een OEM installatie. Nu kun je wel een nieuwe image packen. Als ik dat doe, wordt de resulterende image een fractie kleiner dan de oorspronkelijke. Of dat ligt aan een betere packmethode of dat er daadwerkelijk iets ontbreekt, weet ik niet. Dat maakt ook eigenlijk niet zoveel uit als het enige doel is om de partitionering te veranderen. Dan hoeft de tablet niet eens op te kunnen starten, zolang LiveSuit z'n werk maar doet.
Zoals gezegd weet ik niet of deze image te flashen valt, op dit moment ben ik nog op m'n Cherry aan 't lezen.
Ik heb A10 Flash Kitchen gebruikt om de img uit te pakken. Daarna via methode A de bootfs van de tablet gekopiëert met adb.
In de beschrijving van het artikel van de link staat een foutje over wat je daarna moet doen. Het is dus de bedoeling dat je vanuit de _extract map de volgende bestanden kopiëert en hernoemt naar de _input map:
code:
1
2
3
| _extract\RFSFAT16_SYSTEM_000000000.fex naar _input\system.fex _extract\RFSFAT16_BOOT_00000000000.fex naar _input\root.fex (let op: boot wordt dus root!) _extract\RFSFAT16_RECOVERY_0000000.fex naar _input\recovery.fex |
Daarna zou je theoretisch met create_image.bat de image weer "in elkaar" kunnen zetten. Maar je loopt dan tegen een foutmelding aan. Ik heb ontdekt dat dat komt omdat er verwezen wordt naar twee bestanden die in onze Cherry image niet aanwezig zijn (noch in de Onda image, die ik ook even geprobeerd heb).
Om dit te fixen moet je het bestand files\image.cfg openen met een teksteditor. Dan zoek je deze twee regels op en schakelt ze uit door er een puntkomma voor te zetten:
code:
1
2
| {filename = INPUT_DIR .. "_extract\\RFSFAT16_OEM_000000000000.fex", maintype = ITEM_ROOTFSFAT16, subtype = "OEM_000000000000",},
{filename = INPUT_DIR .. "_extract\\RFSFAT16_VOEM_00000000000.fex", maintype = ITEM_ROOTFSFAT16, subtype = "VOEM_00000000000",}, |
Dus feitelijk twee regels die verwijzen naar een OEM installatie. Nu kun je wel een nieuwe image packen. Als ik dat doe, wordt de resulterende image een fractie kleiner dan de oorspronkelijke. Of dat ligt aan een betere packmethode of dat er daadwerkelijk iets ontbreekt, weet ik niet. Dat maakt ook eigenlijk niet zoveel uit als het enige doel is om de partitionering te veranderen. Dan hoeft de tablet niet eens op te kunnen starten, zolang LiveSuit z'n werk maar doet.
Zoals gezegd weet ik niet of deze image te flashen valt, op dit moment ben ik nog op m'n Cherry aan 't lezen.
Vanmiddag geprobeerd een 7" te flahsen zoals in de openingspost.
Resultaat: een dode tablet die helemaal nergens meer op reageert.
Usb wordt nog wel gezien, maar leest geen goed stuurprogramma meer ( usb_vid_blabla)
Iemand een idee wat hier aan te doen is ?
Usb wordt nog wel gezien, maar leest geen goed stuurprogramma meer ( usb_vid_blabla)
Verwijderd
Heb vandaag de tablet M-906 binnengekregen. Heb hem vervolgens geflashed met een custom ROM van Christian Troy via micro SD kaart. Na de flash uitgevoerd te hebben zou via reboot now in ClockworkMod Recovery CyanogenMod9 moeten starten. Het enige dat echter te zien was is een android icoon. Dat is niet goed gegaan blijkbaar. Dus kijken hoe ik eea kon herstellen.
Na wat speurwerk blijken er verschillende mogelijkheden, LiveSuitPack en Cherryupdater bijvoorbeeld. Het enige probleem is dat ik geen verbinding krijg met mijn PC via het meegeleverde kabeltje. Ik nog snel een nieuw kabeltje gehaald van 13 euro (wil nu toch echt een goeie), maar ook met dit kabeltje geeft mijn PC geen enkele blijk van erkenning.
Alle tips om verbinding te maken ten spijt, mijn PC krijgt geen verbinding met mijn tablet. De PC zou het apparaat toch ook zonder Android moeten herkennen? Wie weet raad?
Na wat speurwerk blijken er verschillende mogelijkheden, LiveSuitPack en Cherryupdater bijvoorbeeld. Het enige probleem is dat ik geen verbinding krijg met mijn PC via het meegeleverde kabeltje. Ik nog snel een nieuw kabeltje gehaald van 13 euro (wil nu toch echt een goeie), maar ook met dit kabeltje geeft mijn PC geen enkele blijk van erkenning.
Alle tips om verbinding te maken ten spijt, mijn PC krijgt geen verbinding met mijn tablet. De PC zou het apparaat toch ook zonder Android moeten herkennen? Wie weet raad?
Heb net hetzelfde gehad. Opgelost met livesuit. Kijk even op tabletsupport.eu -> M906 en dan nieuwste firmware updaten.
Succes.
Succes.
Verwijderd
Voor beiden als het wel gewerkt heeft probeer dan een andere USB poort. Als het goed is dan gaat de herkenning werken en worden de drivers voor die poort ook geïnstalleerd.
Ik gebruik overigens al enkele dagen CM10 op mijn 7" tablet. Is zeker vlot en ziet er een stuk gelikter uit, het stroom verbruik is ook hoger en ik ben van 2 dagen gebruik naar 1,5 dagen gebruik gegaan op één acculading.
Ik gebruik overigens al enkele dagen CM10 op mijn 7" tablet. Is zeker vlot en ziet er een stuk gelikter uit, het stroom verbruik is ook hoger en ik ben van 2 dagen gebruik naar 1,5 dagen gebruik gegaan op één acculading.
Het is me gelukt m'n zelf geknutselde gemodificeerde stock rom te flashen. De modificatie heb ik gedaan zoals boven beschreven en ik heb de sys_config.fex inderdaad ook aangepast voor grotere /system en /data partities.Hij start gewoon op en werkt, dus blijkbaar zitten er geen fouten in. Maar:
Datzelfde heb ik dus ook waargenomen, m'n /data was gelijk al op de nieuwe grootte maar /system bleef 251M. Heeft misschien iets te maken met de manier waarop de disk images op de partities geflasht worden. Nu, na installatie van CM10+Gapps+Gapps fix+comp.zip heb ik een /system van net geen 500M en een /data van 2G.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:50:
Het is me gelukt om met imgrepacker sys_config.fex aan te passen in de Cherry M728 rom
Mijn /system is nu 500M en /data 2G (aan te passen aan eigen smaak)
In de Cherry rom is eerst alleen /data vergroot, maar na herinstallatie van CM9 is ook /system groter
Ik heb nu dus CM10 erop staan, maar ik kan de USB foutopsporing niet inschakelen, echt álle opties bij "Opties voor ontwikkelaars" zijn grijs bij mij. Hebben de andere CM10 gebruikers dat ook?
Overigens schijnt adb bij JB sowieso wat problematischer te zijn dan bij ICS.
[ Voor 17% gewijzigd door Alfie104 op 25-08-2012 21:39 ]
Hij ziet een 3 tal schijfletters in apparaatbeheer. Stations zijn niet toegankelijk.wilbert schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:36:
Vanmiddag geprobeerd een 7" te flahsen zoals in de openingspost.
Verder zijn er geen fouten te zien zover ik weet.
De laatste firmwareversie (20120811) waarmee de nieuwste partij 9,7" tablets is uitgeleverd is nu ook te downloaden van de tabletsupport site.
Directe link naar de firmware.
Er wordt echter al wel een probleem gemeld. Het zal nog moeten blijken of dat voor iedereen zal gelden.
Er wordt echter al wel een probleem gemeld. Het zal nog moeten blijken of dat voor iedereen zal gelden.
Dat probleem moet je volgens mij kunnen tackelen door CWM te installeren en dan via CWM de comp. zip die eigenlijk voor CM9 bedoeld is..
Bedankt trouwens voor de link naar de nieuwe firmware.
Bedankt trouwens voor de link naar de nieuwe firmware.
Verwijderd
kan iemand mij helpen. ik probeer dus die nieuwe firmware te instaleren (ik heb nu CM9 draaien) via de manier hoe het is uitgelegd op de tabletsuport site. enkel als ik mijn tablet aan computer verbind gebeurd er niets. kan ik anders de nieuwe firmware ook via CWM instaleren?
thnx
thnx
Het zal echt op die manier moeten, er is geen methode via CWM voor een LiveSuit image.
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook met CM10 gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:41:
kan iemand mij helpen. ik probeer dus die nieuwe firmware te instaleren (ik heb nu CM9 draaien) via de manier hoe het is uitgelegd op de tabletsuport site. enkel als ik mijn tablet aan computer verbind gebeurd er niets. kan ik anders de nieuwe firmware ook via CWM instaleren?
thnx
Je moet de stappen die op tabletsupport staan 1 voor 1 volgen en uitvoeren.
Je zult dan zien dat het wel werkt!
Ik denk dat je iets niet helemaal goed doet. De procedure is:
- LiveSuit klaarzetten, dwz. opstarten, op eerste vraag met "No" antwoorden, image openen.
- Tablet uitschakelen en USB kabel afkoppelen
- Een willekeurige toets indrukken en ingedrukt houden.
- USB kabel aansluiten
- Korte snelle drukjes op de aan/uit knop geven totdat de computer een nieuw apparaat heeft gevonden.
Als de computer helemaal niets vind, is het ook nog mogelijk dat je USB kabel geen goed contact maakt. De Cherry heeft wat problemen met de meegeleverde kabel. De connector in de Cherry ligt te diep in de behuizing en er zit teveel plastic aan het stekkertje van de kabel. Het beste kun je wat plastic van de stekker afsnijden, net zolang tot deze goed in de tablet gaat.
- LiveSuit klaarzetten, dwz. opstarten, op eerste vraag met "No" antwoorden, image openen.
- Tablet uitschakelen en USB kabel afkoppelen
- Een willekeurige toets indrukken en ingedrukt houden.
- USB kabel aansluiten
- Korte snelle drukjes op de aan/uit knop geven totdat de computer een nieuw apparaat heeft gevonden.
Als de computer helemaal niets vind, is het ook nog mogelijk dat je USB kabel geen goed contact maakt. De Cherry heeft wat problemen met de meegeleverde kabel. De connector in de Cherry ligt te diep in de behuizing en er zit teveel plastic aan het stekkertje van de kabel. Het beste kun je wat plastic van de stekker afsnijden, net zolang tot deze goed in de tablet gaat.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik ben NU CM9 er op aan het zetten maar mijn gapps-ics-20120429-signed is corrupt
Kan iemand mij de link geven waar ik die weer kan downloaden?
Thanx!
edit:
is dit de juiste file?
https://code.google.com/p...120429-signed.zip&can=2&q
Ik ben NU CM9 er op aan het zetten maar mijn gapps-ics-20120429-signed is corrupt
Thanx!
edit:
is dit de juiste file?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 22:58 ]
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1760929Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:55:
Hoi allemaal,
Thanx!
edit:
is dit de juiste file?
Verwijderd
Doet de touch screen bij jouw? @ cherry rom 11-08-2012Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:00:
Het is gelukt, super!
Verwijderd
Thanks.
Een stap verder
Nu nog de 907c_compatibility_1.2.0.zip?
Heb ik geloof ik nu wel 5 keer staan van verschillende bronnen, allen geven de zelfde fout:
E: Signature verification failed, installation aborted
Edit:
Mijn bron:
http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.2.x/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 23:16 ]
Verwijderd
Deze moet goed zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:14:
[...]
Thanks.
Een stap verder
Nu nog de 907c_compatibility_1.2.0.zip?
Heb ik geloof ik nu wel 5 keer staan van verschillende bronnen, allen geven de zelfde fout:
E: Signature verification failed, installation aborted
Edit:
Mijn bron:
http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.2.x/
http://forum.xda-develope...?p=30114793&postcount=268
Verwijderd
Sorry, ik krijg nog steeds de zelfde fout melding
Wat werkt er wel en wat werkt er niet zonder de 907c_compatibility_1.2.0.zip?
Blijkbaar gaat die bij mij, na het laden van de full GAPPS
Iemand ideeën?
Iemand ideeën?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:19:
[...]
Deze moet goed zijn.
Verwijderd
Zonder de compability fix gaat de touch screen en waarschijnlijk andere functie niet werken.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:34:
Sorry, ik krijg nog steeds de zelfde fout melding
Iemand ideeën?
[...]
Stappenplan (heeft bij mij in 1keer goed gewerkt).
1-CM9 rom flashen;
2-907c_compatibility_1.2.1.zip flashen;
3-gapps bestand flashen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:38:
[...]
Zonder de compability fix gaat de touch screen en waarschijnlijk andere functie niet werken.
Stappenplan (heeft bij mij in 1keer goed gewerkt).
1-CM9 rom flashen;
2-907c_compatibility_1.2.1.zip flashen;
3-gapps bestand flashen.
Ik las overal dat je eerst de GAPPS, en daarna de 907c moest flashen...........
Ik zal de boel wissen en opnieuw flashen ...
Keep you posted
Helaas, geen resultaat.
Ik ga de tablet opnieuw opstarten,
Kijken of er iets werkt.
Hierna zal ik Nog een keer de boel Flashen,
Mischien moet ik overstappen naar de 10, als die wel wil werken..........
Ik doe m'n best
Na reboot geen succes. Enkel een mooi android poppetje.
Kan er iemand een link posten van een werkende 907c_compatibility_1.2.0.zip?
Thanks!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 23:51 ]
Verwijderd
Vreemd, bij mij heeft het wel gewerkt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:40:
[...]
Ik las overal dat je eerst de GAPPS, en daarna de 907c moest flashen...........
Ik zal de boel wissen en opnieuw flashen ...
Keep you posted
Helaas, geen resultaat.
Ik ga de tablet opnieuw opstarten,
Kijken of er iets werkt.
Hierna zal ik Nog een keer de boel Flashen,
Mischien moet ik overstappen naar de 10, als die wel wil werken..........
Ik doe m'n best
Je kan ook alleen de rom en compability fix installeren zonder de gapps.
Verwijderd
heb jij CM 9 of 10?Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:52:
[...]
Vreemd, bij mij heeft het wel gewerkt.
Je kan ook alleen de rom en compability fix installeren zonder de gapps.
Edit
ook CM 10 geeft nog steeds geen succes voor de 907c_compatibility_1.2.x.zip
(wel kan ik succesvol CM 10 booten, ziet er erg cool uit!) (maar blijft hangen in het boot scherm..)
Zal er iets veranderd zijn in de hardware van de tablet?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 00:02 ]
Verwijderd
Ik heb beide (CM9 en CM10)op dezelfde manier werkend kunnen krijgen op de 9,7"
Echter bij CM10 mag je de gapps niet installeren omdat deze niet op de /system partitie passen.
De basis image van cherry heeft een /system van 251mb, voor CM10 heb je minimaal 300mb nodig.
CM10 zonder gapps is 2x zo snel als CM9.
Verwijderd
Kan je mij die file toesturen? (907c_compatibility_1.2.1.zip)
fhorst - gmail.com
Misschien dat dat werkt........... ( ik hoop het wel)
fhorst - gmail.com
Verwijderd
Ik heb deze gebruikt:Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:01:
Kan je mij die file toesturen? (907c_compatibility_1.2.1.zip)
fhorst - gmail.com
http://forum.xda-develope...ntid=1256462&d=1344760238
Het bestand is niet gewijzigd.
Verwijderd
Bedankt voor de directe link.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:04:
[...]
Ik heb deze gebruikt:
http://forum.xda-develope...ntid=1256462&d=1344760238
Het bestand is niet gewijzigd.
Ik blijf de fout melding krijgen
Naam, ongewijzigd, virus scanner uit, rechtstreeks weg geschreven op de SD kaart, en nog steeds de error:
E:signature verification failed
Booten in CM9 gaat OK, behalve dat ik een fout krijg op "encyption was unsuccesful"
Dit moet toch op te lossen zijn?
ik zag dat er nieuwe firmware uit is.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:01:
De laatste firmwareversie (20120811) waarmee de nieuwste partij 9,7" tablets is uitgeleverd is nu ook te downloaden van de tabletsupport site.
straks eens kijken hoe ik dat erop zet maar eerst een een back up nemen van alles.
nog iets, waar zie je welke versie er op je tablet staat?
ik heb dat al eens gevonden maar ben het vergeten waar het stond
Instellingen -> Over de tabletrobmil schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:32:
nog iets, waar zie je welke versie er op je tablet staat?
ik heb dat al eens gevonden maar ben het vergeten waar het stond
Zijn trouwens wel een stelletje fop-Chinezen die programmeurs van de firmware.
Als je met een tooltje zoals Temp+CPU naar de kloksnelheid kijkt geeft 'ie aan dat hij op 1.2 GHz draait. Kijk je echter met CPU Spy naar de daadwerkelijk gebruike snelheden dan zie dat de hoogste snelheid 1008 MHz is.
Je kunt wel gewoon overklokken met een tool zoals No Frills CPU. Wel de huidige waardes negeren (want die geven ook 1.2 GHz aan) en gewoon de hoogste klok op 1104 of 1152 zetten. CPU Spy geeft dan wel aan dat 'ie de hogere snelheden echt gebruikt.
download je ze toevallig steeds op dezelfde pc? Misschien dat je geheugen van je pc aan het bokken is. Als zoveel van je downloads corrupt raken. Probeer het eens doormiddel van een andere pc. Of probeer het met een ander SD kaartje of gooi ze op de interne sd.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:18:
[...]
Bedankt voor de directe link.
Ik blijf de fout melding krijgen
Naam, ongewijzigd, virus scanner uit, rechtstreeks weg geschreven op de SD kaart, en nog steeds de error:
E:signature verification failed
Booten in CM9 gaat OK, behalve dat ik een fout krijg op "encyption was unsuccesful"
Dit moet toch op te lossen zijn?
Verwijderd
Welk basis cherry rom had je voordat je CWM ging installeren? versie 11-08 of een oudere versie?Biersteker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 02:01:
[...]
download je ze toevallig steeds op dezelfde pc? Misschien dat je geheugen van je pc aan het bokken is. Als zoveel van je downloads corrupt raken. Probeer het eens doormiddel van een andere pc. Of probeer het met een ander SD kaartje of gooi ze op de interne sd.
Verwijderd
ik heb cm9 op mijn tablet (7inch) gezet.
na de laatste stap, het rebooten, doet hij nu helemaal niks!
hij laad niet eens op!
weet iemand wat ik moet doen?
hij laad niet eens op!
Ik heb het al gevonden, heel stomAlfie104 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:35:
Ik heb nu dus CM10 erop staan, maar ik kan de USB foutopsporing niet inschakelen, echt álle opties bij "Opties voor ontwikkelaars" zijn grijs bij mij. Hebben de andere CM10 gebruikers dat ook?
Verwijderd
Ik heb de tablet 2 dagen binnen, dus ik heb de nieuwste hard en software, die overigens stock aardig goed draait.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 02:42:
[...]
Welk basis cherry rom had je voordat je CWM ging installeren? versie 11-08 of een oudere versie?
Aangezien ik dit forum al meer dan 3 weken in de gaten hou (en alles van af het begin heb gelezen), en alle files van te voren heb gedownload, dacht ik dat het een makkie zou zijn..............
2 van de 3 te flashen files gaan goed, de 3e blijft een fout melding geven.
Nu gedownload met virus scanner uit, op 3 verschillende computers, 2 SD kaartjes.
van geloof ik wel 8 verschillende locaties, zowel de 907c_compatibility_1.2.0.zip als de 907c_compatibility_1.2.1.zip
Dan maar weer proberen de stock rom er op te krijgen.
Jammer!
Edit:
15 minuten later...
Back @ stock rom.
Voor de mensen die terug willen gaan, goed lezen,
eerst de back knop ingedrukt houden, dan pas de USB er in, en dan op de aan uit knop drukken.
(dit ging eerst bij mij fout)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 09:39 . Reden: stock rom er weer op ]
Verwijderd
Resetten?Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 07:16:
ik heb cm9 op mijn tablet (7inch) gezet.
hij laad niet eens op!
(is soms nodig)
Eventueel de cache legen voor het flashen.
Vraagje, waar heb jij de 907c_compatibility_1.2.0.zip vandaan?
Ik krijg ze enkel corrupt binnen......
(maar ik ben bang dat dit aan mijn nieuwere hardware ligt.)
Verwijderd
Ik heb vanochtend de nieuw rom van Cherry versie 11-08-2012 geïnstalleerd.
De rom heeft inderdaad een /system van 500mb, ook is de rom sneller als de versie van 25-06-2012.
Echter:
Na de installatie van CWM komt de tablet na de tweede reboot in een boot loop!!!
Het is dan ook niet mogelijk om de rom weer in recovery te krijgen.
Ik heb na de eerste boot wel CM10 kunnen installeren, maar na systeem reboot belandt de rom in een boot loop.
Het enige wat je kan redden is de image van 25-06-2012 installeren en vervolgens een custom rom.
Weet verder niet waar het probleem zit. Het kan in de compability bestand zitten of in een beveiliging die Cherry in de nieuwe rom heeft ingebouwd.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen van andere tweakers.
De rom heeft inderdaad een /system van 500mb, ook is de rom sneller als de versie van 25-06-2012.
Echter:
Na de installatie van CWM komt de tablet na de tweede reboot in een boot loop!!!
Ik heb na de eerste boot wel CM10 kunnen installeren, maar na systeem reboot belandt de rom in een boot loop.
Het enige wat je kan redden is de image van 25-06-2012 installeren en vervolgens een custom rom.
Weet verder niet waar het probleem zit. Het kan in de compability bestand zitten of in een beveiliging die Cherry in de nieuwe rom heeft ingebouwd.
Verwijderd
Goede morgen Rafi88Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:46:
Ik heb vanochtend de nieuw rom van Cherry versie 11-08-2012 geïnstalleerd.
Echter:
Bedankt voor je hulp zover!
Ik hoop dat je je tablet weer aan de praat krijgt.
Blijkt toch een verandering on de laatste rom en hardware?
Ik kreeg CM9 wel geboot, maar bleef hangen op "encription not installed"
Succes
Verwijderd
hoe moet je hem dan resetten?Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:45:
[...]
Resetten?
(is soms nodig)
Eventueel de cache legen voor het flashen.
Vraagje, waar heb jij de 907c_compatibility_1.2.0.zip vandaan?
Ik krijg ze enkel corrupt binnen......
(maar ik ben bang dat dit aan mijn nieuwere hardware ligt.)
Verwijderd
Bedankt.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:57:
[...]
Goede morgen Rafi88
Bedankt voor je hulp zover!
Ik hoop dat je je tablet weer aan de praat krijgt.
Blijkt toch een verandering on de laatste rom en hardware?
Ik kreeg CM9 wel geboot, maar bleef hangen op "encription not installed"
Succes
De tablet doet het weer.
Ik heb de Cherry rom van 25-06-2012 erop gezet en vervolgens CWM geïnstalleerd.
Heb daarna een back-up van CM10 teruggezet via nand back-up.
^ dan zit je nu toch weer met een \system van 240M?
weet iemand wat Troy bedoelt hiermee?
Added on update me a flashable zip to re-enable move 2 internal sd
als je uw tablet overklokt, is er dan ook geen negatief kantje aan dat de levensduur daarvan word verkort.Mr Magic schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 01:15:
[...]
Instellingen -> Over de tablet
Zijn trouwens wel een stelletje fop-Chinezen die programmeurs van de firmware.
Als je met een tooltje zoals Temp+CPU naar de kloksnelheid kijkt geeft 'ie aan dat hij op 1.2 GHz draait. Kijk je echter met CPU Spy naar de daadwerkelijk gebruike snelheden dan zie dat de hoogste snelheid 1008 MHz is.
Je kunt wel gewoon overklokken met een tool zoals No Frills CPU. Wel de huidige waardes negeren (want die geven ook 1.2 GHz aan) en gewoon de hoogste klok op 1104 of 1152 zetten. CPU Spy geeft dan wel aan dat 'ie de hogere snelheden echt gebruikt.
dat is toch zo bij computers en tablets zijn ongeveer hetzelfde.
ik heb net gekeken op tabletsupport.eu voor de laatste versie.
is het de moeite om deze erop te zetten?
ik heb namelijk nog een hele oude versie van 20120414 staan.
[ Voor 8% gewijzigd door robmil op 26-08-2012 11:28 ]
Niemand die dit herkent? Ik heb nog geen andere rom geprobeerd dan cm9, dus ik kan dat niet uitsluiten, maar aangezien het verder redelijk vlot werkt vind ik het wel opmerkelijk dat juist gtalk zo traag is. Ook het verlies van de verbinding met de googleservers is vreemd. Ik heb hem open gemaakt voor betere wifiontvangst en dat werkt vrij goed, hoewel het nog steeds niet geweldig is, uiteraard.Termy schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:19:
Op mn 7 inch draait cm9 op zich prima, maar een aantal dingen zijn traag/irritant:
- Gtalk en chrome zijn nogal traag. Vreemd genoeg is gtalk zelfs trager dan chrome. Aangezien ik best veel gebruik maak van gtalk is dit nogal storend. De standaard browser doet het redelijk soepel, vreemd genoeg. Dit aparte verschil zie ik ook op mn oude hd2 met ics rom. Op mn sensation draait chrome juist beter.
- In standby behoudt de tablet wel de verbinding (staat ook op nooit slapen), maar niet met google. De streepjes worden dus ook grijs. Gezien het eerder genoemde gebruik van gtalk is dat vrij naar.
Iemand die dit herkent en wellicht zelfs verbeterd heeft?
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
In CM10 is de optie om apps naar de sd-kaart te verplaatsen, uitgeschakelt. Op zich niet verkeerd, want ik heb gemerkt dat het voor veel instabiliteit van het systeem zorgt. Maar als je een kleine /system en (vooral) /data hebt, zit je systeem erg gauw vol. Wil je toch per se apps naar de sd-kaart kunnen verplaatsen, dan kun je via updateme een zip bestand downloaden wat je vervolgens via CWM moet flashen. Daarmee wordt de app2sd functionaliteit hersteld.QwaftZefoni schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:55:
"Added on update me a flashable zip to re-enable move 2 internal sd"
Zelf heb ik gekozen voor een gehackte stock firmware om beide partities te vergroten, waarna ik CM10 erop heb gezet. Ik denk dat dat voor de stabiliteit de betere optie is.
Verwijderd
Ik heb het idee om de kleine proline van kruidvat te kopen. Ik heb er maar 1 doel voor: http://tvshowfavs.com/# erop draaien.
Ik neem aan dat dat gaat werken (is een android plugin)?
Kan ik hem dan in de muur inbouwen en het snoertje in een buisje stoppen en dan de muur weer dichtmaken? Met anderer woorden: is het snoer van de oplader wat weg te werken in een buis en minimaal 1,5 meter lang?
Ik heb hier helaas geen kruidvat in de buurt om het even te bekijken.
Kan ik hem dan in de muur inbouwen en het snoertje in een buisje stoppen en dan de muur weer dichtmaken? Met anderer woorden: is het snoer van de oplader wat weg te werken in een buis en minimaal 1,5 meter lang?
Verwijderd
Dat gaat niet werken, je hebt maar 1 meter snoerVerwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:58:
Ik heb het idee om de kleine proline van kruidvat te kopen. Ik heb er maar 1 doel voor: http://tvshowfavs.com/# erop draaien.
persoonlijk zou ik hem niet durven inbouwen, wat als je bij de knoppen moet? die zijn dan niet meer bereikbaar?
Zal er wel mooi uitzien, zolang alles goed blijft werken
Op zich moet het wel kunnen, maar je moet met een paar dingen rekening houden.
Zoals fhorst al zegt, je zult het snoertje van de voeding moeten verlengen. Als je er lang plezier van wilt hebben, kun je overwegen om de batterij er helemaal uit te halen, omdat die als hij aan het einde van de levensduur komt, vaak gaat opzwellen en daardoor vlekken op het scherm veroorzaakt.
De knoppen zijn ook inderdaad niet bereikbaar. Dat is op zich niet zo erg, behalve de aan/uit knop. Mocht het ding onverhoopt een keer uit gaan, dan wil je hem wel weer aan kunnen zetten. Bovendien moet je zorgen dat het scherm niet uitschakelt, want dan heb je de aan/uit knop ook weer nodig om hem wakker te schudden.
De tablet heeft niet het eeuwige leven, dus je hebt kans dat je hem na verloop van tijd moet vervangen door eentje die misschien andere buitenmaten heeft.
Ik zou je eerder adviseren om een oplossing te zoeken om het laadsnoertje zo netjes mogelijk weg te werken (haakse stekker of intern het kabeltje vastsolderen en via een gaatje ) en dan de tablet op de muur te monteren, hooguit gedeeltelijk verzonken, zodat je nog bij de knoppen kan.
Zoals fhorst al zegt, je zult het snoertje van de voeding moeten verlengen. Als je er lang plezier van wilt hebben, kun je overwegen om de batterij er helemaal uit te halen, omdat die als hij aan het einde van de levensduur komt, vaak gaat opzwellen en daardoor vlekken op het scherm veroorzaakt.
De knoppen zijn ook inderdaad niet bereikbaar. Dat is op zich niet zo erg, behalve de aan/uit knop. Mocht het ding onverhoopt een keer uit gaan, dan wil je hem wel weer aan kunnen zetten. Bovendien moet je zorgen dat het scherm niet uitschakelt, want dan heb je de aan/uit knop ook weer nodig om hem wakker te schudden.
De tablet heeft niet het eeuwige leven, dus je hebt kans dat je hem na verloop van tijd moet vervangen door eentje die misschien andere buitenmaten heeft.
Ik zou je eerder adviseren om een oplossing te zoeken om het laadsnoertje zo netjes mogelijk weg te werken (haakse stekker of intern het kabeltje vastsolderen en via een gaatje ) en dan de tablet op de muur te monteren, hooguit gedeeltelijk verzonken, zodat je nog bij de knoppen kan.
Ik heb na 2,5 week wachten dan ook eindelijk mijn tablet 9.7" gekregen.
Tablet ziet er verder goed uit maar idd erg traag. Ik heb hem gewoon standaard.
Enig probleem heb ik om m,n e-mail acount van hetnet werkend te krijgen. Ook na veel googelen
lukt het me niet. Heeft iemand een linkje of tip hoe dat te fixen?
Tablet ziet er verder goed uit maar idd erg traag. Ik heb hem gewoon standaard.
Enig probleem heb ik om m,n e-mail acount van hetnet werkend te krijgen. Ook na veel googelen
lukt het me niet. Heeft iemand een linkje of tip hoe dat te fixen?
Verwijderd
mijn tablet (de 7 inch) doet helemaal niks na de laatste stap van het cm9 erop zetten (het rebooten)
volgens fhorst moet ik hem resetten, maar weet iemand hoe ik dat moet doen?
en hoe ik hem dan terug kan zetten naar de stock rom?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 13:39 . Reden: was wat vergeten ]
9"
Dus de partities aanpassen naar \system 500M en \data 2G in de stock 9" ROM gaat me nog niet lukken
\\edit: Zit wat te lezen over Flash Kitchen v2 maar poe, dat re-packen zie ik nog niet helemaal voor me
\\edit2: helaas pindakaas, ik ben er klaar mee voorlopig.
Ik ben ga terug naar stock 0625.img en vanaf daar naar mijn CM9 backup van vanochtend.
Waarom? Als ik vanaf de stock 0811.img opwerk naar CM10 blijft ie in een bootloop bij het mooie ronddraaiende CM10 bootanimation. Als ik dan hard reboot of reset via 't gaatje aan achterkant blijft ie hangen op 't eerste glanzende-groene android pictogram helemaal aan begin. Ik kom dan zelfs CWM niet in met de knoppen of via adb. Dus teruggeflashed naar 0625 helaas... Mss probeer ik nog vanaf 0811.img op te werken naar mijn CM9 backup zodat dan tenminste de \system groter is.
Dat geloof ik graag maar ik kan de M906_20120811.img niet uitpakken met imgRePacker 2.0. "File is corrupted."Alfie104 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
<uitleg UpdateMe en optionele zip waarvoor dank>
Zelf heb ik gekozen voor een gehackte stock firmware om beide partities te vergroten, waarna ik CM10 erop heb gezet. Ik denk dat dat voor de stabiliteit de betere optie is.
Dus de partities aanpassen naar \system 500M en \data 2G in de stock 9" ROM gaat me nog niet lukken
\\edit: Zit wat te lezen over Flash Kitchen v2 maar poe, dat re-packen zie ik nog niet helemaal voor me
\\edit2: helaas pindakaas, ik ben er klaar mee voorlopig.
Ik ben ga terug naar stock 0625.img en vanaf daar naar mijn CM9 backup van vanochtend.
Waarom? Als ik vanaf de stock 0811.img opwerk naar CM10 blijft ie in een bootloop bij het mooie ronddraaiende CM10 bootanimation. Als ik dan hard reboot of reset via 't gaatje aan achterkant blijft ie hangen op 't eerste glanzende-groene android pictogram helemaal aan begin. Ik kom dan zelfs CWM niet in met de knoppen of via adb. Dus teruggeflashed naar 0625 helaas... Mss probeer ik nog vanaf 0811.img op te werken naar mijn CM9 backup zodat dan tenminste de \system groter is.
[ Voor 42% gewijzigd door QwaftZefoni op 26-08-2012 14:37 ]
Verwijderd
Resetten via het kleine gaatje aan de achterkant.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:26:
mijn tablet (de 7 inch) doet helemaal niks na de laatste stap van het cm9 erop zetten (het rebooten)
stock rom goed de handleiding lezen :-) Werkt altijd.
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=635
Succes!
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:06:
Dat gaat niet werken, je hebt maar 1 meter snoer
persoonlijk zou ik hem niet durven inbouwen, wat als je bij de knoppen moet? die zijn dan niet meer bereikbaar?
Ah, dat is niet zo mooi voor mijn idee. Maar als ik het goed heb werkt een app van de google store er toch wel op? Die tvshowsfav die je in de google android store kan kopen?Alfie104 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:31:
Ik ga eens kijken naar de diverse hoesjes, misschien zie ik er eentje waar ik wat mee kan qua ophangen. Het lijkt me een perfect goedkoop lcd schermpje waar ik wat tools op kan installeren. Een kort snoer is wel op te lossen, een aan/uit knop die niet bereikbaar is kan natuurlijk niet.
Verwijderd
ik kan geen gaatje aan de achterkant vinden!Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:48:
[...]
Resetten via het kleine gaatje aan de achterkant.
stock rom goed de handleiding lezen :-) Werkt altijd.
Succes!
kan iemand uitleggen waar hij zit?
Hey! Ik heb de Cherry Mobility tablet, die van 10 Inch. Welke compatibility zip moet ik downloaden?
[ Voor 2% gewijzigd door maxdaniel98 op 26-08-2012 16:22 . Reden: 9,7" -> 10" ]
@ geert104
Jij hebt een 7 inch. fhorst heeft het over de 9,7 inch.
Ander tablet dus.
@ maxdaniel98
De zip voor Hyundai A7HD. Zelfde tablet.
Ander tablet dus.
@ maxdaniel98
[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2012 16:35 ]
Verwijderd
wat moet ik dan doen?cornfed99111 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:31:
@ geert104
Ander tablet dus.
Als je niet meer naar de recovery kan gaan, moet je via LiveSuite de originele rom weer terugzetten.
Als dan alles weer bij het oude is, opnieuw beginnen.
Zie: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1003
[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2012 16:41 ]
Verwijderd
bedankt!cornfed99111 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:38:
Als je niet meer naar de recovery kan gaan, moet je via LiveSuite de originele rom weer terugzetten.
stuurprogramma is geinstalleerd van mijn tablet (dus dat doet ie nog wel!),
maar de pop-up met de vraag of je alles op je tablet wil wissen komt niet!
weet iemand hoe ik dit moet oplossen (bij computer staat de tablet er niet bij) ?
edit: hij staat wel bij: configuratiescherm, apparaten en printers.
de naam van het apparaat is ''android''
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 17:04 ]
Thx very muchcornfed99111 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:31:
@ maxdaniel98
ga het proberen, laat het over een kwartiertje nog weten! En erg bedankt voor je snelle antwoord!
Helemaal uitzetten (power button 10 seconden inhouden). Dan druk je die home-knop (die grote op de voorkant van de tablet) en de power button tegelijkertijd in, en dan plug je de miniusb in, wanneer je ook de knoppen vasthoud dus. Daarna houd je de homeknop in, en moet je ongeveer 10 keer snel en kort op de power button drukken. Dan doet ie het !Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:52:
[...]
bedankt!
stuurprogramma is geinstalleerd van mijn tablet (dus dat doet ie nog wel!),
maar de pop-up met de vraag of je alles op je tablet wil wissen komt niet!
weet iemand hoe ik dit moet oplossen (bij computer staat de tablet er niet bij) ?
edit: hij staat wel bij: configuratiescherm, apparaten en printers.
de naam van het apparaat is ''android''
Verwijderd
helemaal uitzetten: hij is al uit, want hij kan niet meer opstartenmaxdaniel98 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:17:
[...]
Helemaal uitzetten (power button 10 seconden inhouden). Dan druk je die home-knop (die grote op de voorkant van de tablet) en de power button tegelijkertijd in, en dan plug je de miniusb in, wanneer je ook de knoppen vasthoud dus. Daarna houd je de homeknop in, en moet je ongeveer 10 keer snel en kort op de power button drukken. Dan doet ie het !
home-knop indrukken(grote op de voorkant): er zit geen grote knop aan de voorkant, aleen rechts boven.
dan doet ie het: hij doet het niet
ik heb de pro line m-728 (de 7 inch)
wat moet ik doen?
Deze al gezien? Pff... Anders weet ik het in ieder geval nietVerwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:31:
[...]
helemaal uitzetten: hij is al uit, want hij kan niet meer opstarten
home-knop indrukken(grote op de voorkant): er zit geen grote knop aan de voorkant, aleen rechts boven.
wat moet ik doen?
[ Voor 78% gewijzigd door maxdaniel98 op 26-08-2012 17:47 . Reden: Oeps... Dubbel Post. Split hem nu in 2 delen ]
Wat mijn tablet betreft... Probeer net de CyanogenMod 10 te installeren; deed het als volgt:
Hierna reboot ik mijn tablet, en dit is wat ik zie:

Ook het touchscreen reageert niet. Iemand enig idee hoe ik dan Jelly Bean op mijn 10" krijg?
Edit: had een dubbelpost. Heb hem nu in 2 berichten gesplitst.
- CyanogenMod 10 flashen
- a7hd_compatibility_1.2.0 .zip flashen
- qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip flashen

Ook het touchscreen reageert niet. Iemand enig idee hoe ik dan Jelly Bean op mijn 10" krijg?
[ Voor 57% gewijzigd door maxdaniel98 op 26-08-2012 17:56 . Reden: had een dubbelpost. Heb hem nu in 2 berichten gesplitst. ]
Verwijderd
daar was ik als mee bezig, maar de pop-up komt nietmaxdaniel98 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:45:
[...]
Deze al gezien? Pff... Anders weet ik het in ieder geval niet
weet iemand iets anders? anders moet ik hem weggooien...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 18:01 ]
Je weet dat je de touchscreenfix van de 9,7 op de 7" aan het proberen bent?maxdaniel98 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:46:
Wat mijn tablet betreft... Probeer net de CyanogenMod 10 te installeren; deed het als volgt:(edit: stock frimware hiervoor geinstalleerd, zodat ik de goede stock had)
- CyanogenMod 10 flashen
- a7hd_compatibility_1.2.0 .zip flashen
- qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip flashen
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb de 9,7...Biersteker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:00:
[...]
Je weet dat je de touchscreenfix van de 9,7 op de 7" aan het proberen bent?
Verwijderd
Hoi Geert,Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:31:
[...]
helemaal uitzetten: hij is al uit, want hij kan niet meer opstarten
wat moet ik doen?
Tja, ik heb de 9.7, en die heeft een reset gaatje aan de achterkant. Kan me haast niet voorstellen dat de 7"geen reset mogelijkheid heeft. Maar waar die zit, geen idee.
Vergis je niet, als hij niet wil opstarten, betekend niet dat hij uit staat. Hij kan ook enkel geen scherm laten zien.
Doe je zelf een plezier, en zet de tablet uit door een seconde of 8 op de power knop te drukken.
Draai de lifesuitepack software, zoals aangegeven is in deze post:
Ik neem aan dat de knoppen op de 9,7" en de 7" het zelfde zijn.
Je hebt boven op, naast de volume, een "terug" knop.
Die terug druk je in, steekt dat de USB in de computer, en drukt daarna een keer of 10 a 15 "snel" op de power knop (ik deed +/- 3/4 seconde ingedrukt, zelfde tijd los, en weer indrukken.)
Je tablet wordt dan ineens herkend als een ander device (ging zo snel dat ik het niet heb onthouden als wat)
Volg de stappen zoals beschreven, ik heb gekozen voor een format, omdat ik de boel toch "verziekt" had omdat ik niet de compatibility zip kan flashen.
Ik denk dat ik in jou geval ook zou kiezen voor de format
Succes!
Verwijderd
op een een of andere manier werkt dat anders bij de 9.7 inch dan de 7 inch.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:03:
[...]
Hoi Geert,
Tja, ik heb de 9.7, en die heeft een reset gaatje aan de achterkant. Kan me haast niet voorstellen dat de 7"geen reset mogelijkheid heeft. Maar waar die zit, geen idee.
Vergis je niet, als hij niet wil opstarten, betekend niet dat hij uit staat. Hij kan ook enkel geen scherm laten zien.
Doe je zelf een plezier, en zet de tablet uit door een seconde of 8 op de power knop te drukken.
Draai de lifesuitepack software, zoals aangegeven is in deze post:
Ik neem aan dat de knoppen op de 9,7" en de 7" het zelfde zijn.
Je hebt boven op, naast de volume, een "terug" knop.
Die terug druk je in, steekt dat de USB in de computer, en drukt daarna een keer of 10 a 15 "snel" op de power knop (ik deed +/- 3/4 seconde ingedrukt, zelfde tijd los, en weer indrukken.)
Je tablet wordt dan ineens herkend als een ander device (ging zo snel dat ik het niet heb onthouden als wat)
Volg de stappen zoals beschreven, ik heb gekozen voor een format, omdat ik de boel toch "verziekt" had omdat ik niet de compatibility zip kan flashen.
Ik denk dat ik in jou geval ook zou kiezen voor de format
Succes!
in de handlijding kan ik niks daarover vinden.
weet iemand hoe je dat moet doen?
Verwijderd
Woon je in de buurt van Assen?Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:24:
[...]
op een een of andere manier werkt dat anders bij de 9.7 inch dan de 7 inch.
in de handlijding kan ik niks daarover vinden.
weet iemand hoe je dat moet doen?
voor dat je hem weg gooit, kom dan ff hier langs
Ik ben er 99% zeker van dat ik hem binnen 15 minuten weer op de stock rom heb
't is in ieder geval het proberen waard............
Op je profiel kon ik niets vinden over je woonplaats, behalve dat je nog niet zo lang lid bent van tweakers
De beschreven flash methode (M-728/A7HD) zou moeten werken als je 'm stap voor stap volgt. Zorg ervoor dat (1) je tablet goed is opgeladen en (2) echt helemaal uit staat, (3) LiveSuit is opgestart en de image is geladen, voor (4) de [back] toets ingerukt houdt en (5) het tablet aansluit en je (6) de [power] button danwel lang indrukt, danwel continue aan/uit toggeld voordat je (7) de [back] toets loslaat (nadat je PC de tablet heeft herkend).Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:57:
[...]
daar was ik als mee bezig, maar de pop-up komt niet
weet iemand iets anders? anders moet ik hem weggooien...
Mocht het niet lukken, laat even weten exact bij welke stap het fout gaat.
Verwijderd
mijn tablet is goed opgeladen. (heeft de hele nacht aan de lader gelegen)mtr33 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:01:
[...]
De beschreven flash methode (M-728/A7HD) zou moeten werken als je 'm stap voor stap volgt. Zorg ervoor dat (1) je tablet goed is opgeladen en (2) echt helemaal uit staat, (3) LiveSuit is opgestart en de image is geladen, voor (4) de [back] toets ingerukt houdt en (5) het tablet aansluit en je (6) de [power] button danwel lang indrukt, danwel continue aan/uit toggeld voordat je (7) de [back] toets loslaat (nadat je PC de tablet heeft herkend).
Mocht het niet lukken, laat even weten exact bij welke stap het fout gaat.
hij doet niks dus ik denk dat hij echt helemaal uit staat
livesuit is opgestart en de image is geladen
ik doe precies wat er staat beschreven met de knoppen(heb het wel 100 keer geprobeerd), de computer herkent hem ook(ook zonder de knoppen)
maar livesuit geeft geen pop up en blijft bij 0%
Verwijderd
ik woon (jammer genoeg) helemaal niet in de buurt van assen...Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:36:
[...]
Woon je in de buurt van Assen?
voor dat je hem weg gooit, kom dan ff hier langs
Ik ben er 99% zeker van dat ik hem binnen 15 minuten weer op de stock rom heb![]()
't is in ieder geval het proberen waard............
Op je profiel kon ik niets vinden over je woonplaats, behalve dat je nog niet zo lang lid bent van tweakers
Verwijderd
@geert104
Om LiveSuit een tweede keer te gebruiken omdat er de eerste keer iets fout gaat, moet je LiveSuit opnieuw opstarten (gaat alleen door proces beeindigen in Taakbeheer of door je computer opnieuw op te starten)
En druk vantevoren laaaaaaang op de uitknop ook al lijkt ie uit te staan (je zegt dat je computer hem herkent zonder die knoppen, dan staat ie toch echt niet uit)
@maxiedaniel98
Vogens mij heb jij de 10' versie (is anders dan 9,7")
Die werkt met Protab2XXL compatibility
@fhorst
Weet je zeker dat je CWM erop hebt staan?
Die melding E: Signature bla bla krijg je nl ook als je met orginele recovery flasht
Om LiveSuit een tweede keer te gebruiken omdat er de eerste keer iets fout gaat, moet je LiveSuit opnieuw opstarten (gaat alleen door proces beeindigen in Taakbeheer of door je computer opnieuw op te starten)
En druk vantevoren laaaaaaang op de uitknop ook al lijkt ie uit te staan (je zegt dat je computer hem herkent zonder die knoppen, dan staat ie toch echt niet uit)
@maxiedaniel98
@fhorst
Die melding E: Signature bla bla krijg je nl ook als je met orginele recovery flasht
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 01:08 ]
Dan moet je de A7HD niet gebruiken, die is voor de 7". Het lijkt erop op de foto dat er een knop zit boven je usb poort. Als dat zo is dan heb je de 10" en niet de 9.7". Als het reflectie is, dan kan je gewoon de 9,7" Compatibility file pakken uit de TS. (Je heb namelijk nu die voor de 7" gepakt)
Heb hetzelfde probleem gehad. Als je nog een Windows XP bak hebt staan, dan laad hij wel gewoon de drivers goed. Win7 x64 is een beetje apart met de drivers. Dan moet je eigenlijk eerst de driver installeren, en daarna pas met livesuit gaan werken. (Dus tablet opstarten met back ingedrukt, 10 keer op de aan uit toets drukken, en daarna krijg je pas Windows die de driver wilt installeren.) Heb exact hetzelfde gehad. (je moet een driverinstall krijgen die volgens mij VID_nogiets heet. krijg je die niet, moet je de aan en uit toets ff lang indrukken totdat hij echt uitstaat.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:42:
[...]
mijn tablet is goed opgeladen. (heeft de hele nacht aan de lader gelegen)
hij doet niks dus ik denk dat hij echt helemaal uit staat
livesuit is opgestart en de image is geladen
ik doe precies wat er staat beschreven met de knoppen(heb het wel 100 keer geprobeerd), de computer herkent hem ook(ook zonder de knoppen)
maar livesuit geeft geen pop up en blijft bij 0%
Als hij niet als VID_nogiets opstart, dan staat hij of niet goed uit, of je heb de back methode niet helemaal goedgedaan. Het makkelijkste is echt: Backknop indrukken, en dan de aan en uit knop spammen.
[ Voor 8% gewijzigd door Biersteker op 26-08-2012 20:32 ]
Verwijderd
yes yes yes! ik demonteer altijd de oude computers bij mij thuis als iemand een nieuwe computer/laptop heeft. nu heb ik een week geleden alle onderdelen bij elkaar en heb ik met hulp van mijn vader er een nieuwe computer van gemaakt!Biersteker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:30:
[...]
Heb hetzelfde probleem gehad. Als je nog een Windows XP bak hebt staan, dan laad hij wel gewoon de drivers goed. Win7 x64 is een beetje apart met de drivers. Dan moet je eigenlijk eerst de driver installeren, en daarna pas met livesuit gaan werken. (Dus tablet opstarten met back ingedrukt, 10 keer op de aan uit toets drukken, en daarna krijg je pas Windows die de driver wilt installeren.) Heb exact hetzelfde gehad. (je moet een driverinstall krijgen die volgens mij VID_nogiets heet. krijg je die niet, moet je de aan en uit toets ff lang indrukken totdat hij echt uitstaat.
Als hij niet als VID_nogiets opstart, dan staat hij of niet goed uit, of je heb de back methode niet helemaal goedgedaan. Het makkelijkste is echt: Backknop indrukken, en dan de aan en uit knop spammen.
hij werkt en er zit windows xp professional op. de computer waar ik het op geprobeerd heb is mijn laptop met windows 7 x64 erop. ik moet nu naar bed want ik moet morgen weer naar school, dus ik ga het morgen proberen en laat het je dan meteen weten!
9.7"
Voor wie interesse heeft in een vergrote /system en /data partitie: Hier kun je mijn gehackte 0625 rom downloaden, die de /system vergroot naar 500M (alleen als je een custom firmware over deze rom heen zet) en de /data naar 2G. Edit: link schijnt niet te werken, zal ik later uitzoeken.
Je zou het zelfs op een 7" kunnen toepassen, hoewel die daarna waarschijnlijk niet zal booten. Maar als je toch direct CWM en CM9/10/AOKP eroverheen zet, zou het moeten lukken.
Voor wie interesse heeft in een vergrote /system en /data partitie: Hier kun je mijn gehackte 0625 rom downloaden, die de /system vergroot naar 500M (alleen als je een custom firmware over deze rom heen zet) en de /data naar 2G. Edit: link schijnt niet te werken, zal ik later uitzoeken.
Je zou het zelfs op een 7" kunnen toepassen, hoewel die daarna waarschijnlijk niet zal booten. Maar als je toch direct CWM en CM9/10/AOKP eroverheen zet, zou het moeten lukken.
[ Voor 28% gewijzigd door Alfie104 op 27-08-2012 14:37 ]
Redder in nood. Bedankt daarvoor! Nou kan ik ook gaan klooien met CM10...
Kissie?
Kissie?
Zo te lezen hebben wilbert en Geert104 hetzelfde probleem. Hieronder de post die ik al had voorbereid:
In een poging om CM9 op mijn Cherry M728 te installeren, heb ik het gebaksteend (moet een Nederlands woord zijn, nietwaar? -). Ik had twee keer geflasht met LiveSuit als proef voordat ik durfde beginnen. Ik volgde de procedure op pagina 1 van dit forum, maar kreeg een dode tablet. Nu heb ik het op twee aparte PCs (windows XP) geprobeerd en krijg LiveSuit niet meer aan de praat.
Mijn LiveSuit-procedure was:
1. Laad batterij op
2. Zet tablet uit
3. Haal laad- en USB-kabels los
4. Draai LiveSuit op PC
5. Druk "Return" knop en houd vast
6. Koppel USB-kabel
7. Druk snel op "Power" knop totdat PC tablet herkent
8. Laat "Return" knop los
9. Install driver meegeleverd met LiveSuit
10. Wacht tot LiveSuit klaar is
11. Klop jezelf op schouder
Nu, in stap 7, de PC reageert niet (snik, snik).
Heeft iemand ervaring of tips hoe ik verder kan gaan? Ook, kan iemand een goede inleiding voor ADB aanbevelen?
Of wil iemand een baksteen kopen voor 100 euros?
--- Derek
In een poging om CM9 op mijn Cherry M728 te installeren, heb ik het gebaksteend (moet een Nederlands woord zijn, nietwaar? -). Ik had twee keer geflasht met LiveSuit als proef voordat ik durfde beginnen. Ik volgde de procedure op pagina 1 van dit forum, maar kreeg een dode tablet. Nu heb ik het op twee aparte PCs (windows XP) geprobeerd en krijg LiveSuit niet meer aan de praat.
1. Laad batterij op
2. Zet tablet uit
4. Draai LiveSuit op PC
6. Koppel USB-kabel
Heeft iemand ervaring of tips hoe ik verder kan gaan? Ook, kan iemand een goede inleiding voor ADB aanbevelen?
--- Derek
Het is niet return, maar volume(+) die je moet indrukken
Misschien dat het daar verkeerd gaat.
THXHTHXXXVerwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:55:
@geert104
@maxiedaniel98
@fhorst
Ik zal het ff proberen
EDIT:
HEEEL erg bedankt FordPrefect42! Alles draait perfect!
[ Voor 3% gewijzigd door maxdaniel98 op 27-08-2012 09:16 ]
Verwijderd
Vanavond ga ik mij ook eens buigen over CM10 (jelly bean). Als ik alles eens een beetje goed gelezen heb moet ik de files hier weghalen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821398
IN mijn geval heb ik de Protab2XXL nodig. (10 inch cherry) En dan maar eens kijken of het allemaal gaat lukken
1e keer dat ik iets ga flashen dus we zullen zien
In ieder geval interresante topic om door te lezen!
IN mijn geval heb ik de Protab2XXL nodig. (10 inch cherry) En dan maar eens kijken of het allemaal gaat lukken
1e keer dat ik iets ga flashen dus we zullen zien
In ieder geval interresante topic om door te lezen!
Je procedure is goed. Maar de drivers voor LiveSuit willen nog wel eens spontaan corrupt raken en het apparaat niet meer herkennen. Dus wat je eerst kunt doen is in apparaatbeheer de driver verwijderen (VID_1f3a_PID_efe8) en dan LiveSuit de driver opnieuw laten installeren.NL_Derek schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:05:
Zo te lezen hebben wilbert en Geert104 hetzelfde probleem. Hieronder de post die ik al had voorbereid:
1. Laad batterij op
2. Zet tablet uit
4. Draai LiveSuit op PC
6. Koppel USB-kabel
--- Derek
Als dat niet helpt, moet je een oude XP machine nemen, LiveSuit is nl. wat gevoelig voor W7.
Het maakt geen zak uit welke knop je vasthoud, probeer maar eens uit. De Volume+ is voor CWM recovery en dat lukt inderdaad niet met een andere toets.NE5Freak schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:09:
Het is niet return, maar volume(+) die je moet indrukken
Ik draaide de stockrom op mijn 9.7"-tablet en heb gisteravond de nieuwste versie geflashed, welke via het Cherry-forum wordt aangeboden (20120811). Ik had het met behoud van data gedaan, maar bij opstarten kreeg ik een encryptie-fout en alles was weg. Tevens reageerde mijn touchscreen niet meer. Dus weinig succes met de nieuwste versie. Nu heb ik het tablet al in een vrij vroeg stadium besteld en schijnen latere versies toch iets andere hardware-configuratie te hebben.
Aangezien het tablet toch al om zeep geholpen was, heb ik geprobeerd om CM9 te ïnstalleren. De stappen gevolgd die hier worden gegeven en het leek goed te werken, aangezien mijn tablet ging opstarten. Echter bleef het 'maanmannetje' wel erg lang in beeld en kreeg ik niets wat op een aanlogscherm leek. Tablet geheel uitgezet en als ik nu opstart, staat er enkel nog maar het vierkantje met het android-poppetje in beeld.
Dus helaas was dat ook geen succes. Vanavond maar eens kijken of ik alles weer aan de praat kan krijgen.
Mocht er nog iemand tips hebben of een geheel te doorlopen stappenplan, dan hou ik me aanbevolen.
En mochten er mensen zijn die weten hoe het touchscreen te fixen met de nieuwe stock-rom, dan hoor ik dat ook graag.
Aangezien het tablet toch al om zeep geholpen was, heb ik geprobeerd om CM9 te ïnstalleren. De stappen gevolgd die hier worden gegeven en het leek goed te werken, aangezien mijn tablet ging opstarten. Echter bleef het 'maanmannetje' wel erg lang in beeld en kreeg ik niets wat op een aanlogscherm leek. Tablet geheel uitgezet en als ik nu opstart, staat er enkel nog maar het vierkantje met het android-poppetje in beeld.
Dus helaas was dat ook geen succes. Vanavond maar eens kijken of ik alles weer aan de praat kan krijgen.
Mocht er nog iemand tips hebben of een geheel te doorlopen stappenplan, dan hou ik me aanbevolen.
En mochten er mensen zijn die weten hoe het touchscreen te fixen met de nieuwe stock-rom, dan hoor ik dat ook graag.
Verwijderd
@ Alfie104
De link naar jouw gehackte rom werkt bij mij niet (niet dat ik m nodig heb, maar wou eens bekijken)
De /system is ook gelijk na installatie aangepaste rom te vergroten (ik zou niet weten waarom, maar het gaat om het principe)
LiveSuit reserveert de extra ruimte, maar formatteert die nog niet
Als je een nandroid backup maakt en dan in CWM /system formatteert en dan de nandroid backup restored klopt het weer (flashen CM of AOKP formatteert /system automatisch)
De link naar jouw gehackte rom werkt bij mij niet (niet dat ik m nodig heb, maar wou eens bekijken)
De /system is ook gelijk na installatie aangepaste rom te vergroten (ik zou niet weten waarom, maar het gaat om het principe)
LiveSuit reserveert de extra ruimte, maar formatteert die nog niet
Als je een nandroid backup maakt en dan in CWM /system formatteert en dan de nandroid backup restored klopt het weer (flashen CM of AOKP formatteert /system automatisch)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 10:43 ]
FF wat vraagjes, weten jullie hoe je de e-mail acount werkend kunt krijgen? gmail is geen probleem maar mijn acount van hetnet schijnt niet te lukken.
verder nog even vraagje over de batterij, die is na 3,5 uur normaal gebruik zo goed als leeg. Normaal?
bvd.
verder nog even vraagje over de batterij, die is na 3,5 uur normaal gebruik zo goed als leeg. Normaal?
bvd.
Verwijderd
Ik kom straks in de stad waar een Kruidvat zit, kan ik hem gewoon in de winkel kopen? Online is hij uitverkocht???
Vraag was ook maar 10 keer voorbijgekomen, handig die search als je hem niet gebruikt
En ik begrijp dat spotify erop kan zonder problemen? Heb een premium account en wil hem in de muur inbouwen (op de een of andere manier) zodat ik een soort console heb in mijn muur waarmee ik spotify e.d. kan aansturen.
Vraag was ook maar 10 keer voorbijgekomen, handig die search als je hem niet gebruikt
En ik begrijp dat spotify erop kan zonder problemen? Heb een premium account en wil hem in de muur inbouwen (op de een of andere manier) zodat ik een soort console heb in mijn muur waarmee ik spotify e.d. kan aansturen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 10:55 ]
Verwijderd
@ NeWSJuNK
UItgaande server op gmail zetten al geprobeerd?
Bij tablet specifieke vragen (accuduur bijv.) wel even vermelden welke je hebt
zijn er nog mensen die deze versie getest hebben?acoster schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:14:
Ik draaide de stockrom op mijn 9.7"-tablet en heb gisteravond de nieuwste versie geflashed, welke via het Cherry-forum wordt aangeboden (20120811). Ik had het met behoud van data gedaan, maar bij opstarten kreeg ik een encryptie-fout en alles was weg. Tevens reageerde mijn touchscreen niet meer. Dus weinig succes met de nieuwste versie. Nu heb ik het tablet al in een vrij vroeg stadium besteld en schijnen latere versies toch iets andere hardware-configuratie te hebben.
ik heb namelijk ook een tablet die ik vroeg gekocht heb dus ik denk dat ik hetzelfde probleem zou hebben en aangezien ik nog niets ken van tablets een ramp zou zijn voor mij.
9"
Ja, ik heb de 20120811 erop gehad gisteren. Via Livesuit 1.07 en via WinXP en het baksteen-verhaal, let wel op dat in stap 7. je meerdere keren snel drukt op de power en vooral pas de USB kabel erin drukt als je de back al ingedrukt hebt. Ik gebruik voor de zekerheid de format optie dus niet met behoud van data. De gsensor en touchscreen werkten gewoon. Mijn tablet is gekocht einde juli overigens.
Als je nog niets weet (wist ik ook niet: dit was mijn eerste android apparaat ever...) dan eerst leren om CWM erop te zetten en backups te maken. Ik heb de *.bat voor het installeren van CWM 5.5.0.4 uit eenn van de draadjes op tabletsupport.eu waar ook de Cherryupdater v2 wordt besproken.
Dan kun je 'klooien' wat je wilt. Als 't mis gaat: werkende stock ROM zoals 0625 of 0811 terug flashen via Livesuit, CWM terug installeren en je full-backup restoren.
@Alfie104 je linkje werkt niet, heb je nog een andere optie?
Ja, ik heb de 20120811 erop gehad gisteren. Via Livesuit 1.07 en via WinXP en het baksteen-verhaal, let wel op dat in stap 7. je meerdere keren snel drukt op de power en vooral pas de USB kabel erin drukt als je de back al ingedrukt hebt. Ik gebruik voor de zekerheid de format optie dus niet met behoud van data. De gsensor en touchscreen werkten gewoon. Mijn tablet is gekocht einde juli overigens.
Als je nog niets weet (wist ik ook niet: dit was mijn eerste android apparaat ever...) dan eerst leren om CWM erop te zetten en backups te maken. Ik heb de *.bat voor het installeren van CWM 5.5.0.4 uit eenn van de draadjes op tabletsupport.eu waar ook de Cherryupdater v2 wordt besproken.
Dan kun je 'klooien' wat je wilt. Als 't mis gaat: werkende stock ROM zoals 0625 of 0811 terug flashen via Livesuit, CWM terug installeren en je full-backup restoren.
Ja. Spotify doet 't prima. Evenals Last.FM via Klast.FM of CoboltFM om te omzeilen dat Last.FM niet wordt ondersteund mobiel in ons land. Ik heb zelfs Pandora aan via Orbot.[b]Dikkiedikdik schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:52:
En ik begrijp dat spotify erop kan zonder problemen?
[ Voor 15% gewijzigd door QwaftZefoni op 27-08-2012 13:04 ]
Excuus! 9.7"Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:06:
@ NeWSJuNK
Ik heb er ook maar 1tje besteld. Voor het geld is het niet verkeerd. Nog maar even goed inverdiepen als ik iets anders erop ga flashen. Maar ik laat hem denk ik zoveel mogelijk stock. Alleen skype even goed fixen. Ik laat hem voornamelijk hier voor m'n zusje en ouders in de huiskamer, dan hoeven ze mij niet lastig te vallen, als hun 7 jaar oude pc het weer laat afweten.
Als je bekent en handig met flashen bent is het wel betrouwbaar? of nog een risico i.v.m. hardware?
Als je bekent en handig met flashen bent is het wel betrouwbaar? of nog een risico i.v.m. hardware?
ok merci voor alle uitleg, zal morgen een dagje klooien worden dus.QwaftZefoni schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:58:
9"
[...]
Ja. Spotify doet 't prima. Evenals Last.FM via Klast.FM of CoboltFM om te omzeilen dat Last.FM niet wordt ondersteund mobiel in ons land. Ik heb zelfs Pandora aan via Orbot.
vandaag ga ik nog even de frisse buitenlucht gaan opsnuiven.