Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik heb een custom ROM er op zitten. CM9.
Maar de batterij en het laadcircuit staat daar los van.
Dat kan dus met elke ROM gebeuren.
Vermoedelijk is de batterij niet van de beste soort.

[ Voor 16% gewijzigd door cornfed99111 op 07-09-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
cornfed99111 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:44:
Ik heb een custom ROM er op zitten. CM9.
Maar de batterij en het laadcircuit staat daar los van.
Dat kan dus met elke ROM gebeuren.
Vermoedelijk is de batterij niet van de beste soort.
Thanks voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelhaasnoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik haalde afgelopen week trouwens de sticker van de achterkant van de 7" versie af. Staat er gewoon een Yarvik logo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de M-906 (9,7 inch) tablet. Tot nu toe ben ik er erg blij mee :) .

Ik wil er graag een gewone linux distro in een chroot op hebben, omdat dit me best handig lijkt. Heeft iemand dit al gedaan toevallig? En indien ja: hoe? Ik heb instructies gevonden voor de 10inch en deze zouden ook werken op de M-906, maar volgens wat ik lees zijn superuser en busybox nodig. Kan ik deze gewoon (zonder risico) van de play store installeren? Ik las namelijk een aantal verontrustende comments in de play store bij deze apps... En ik heb geen ervaring met prutsen met android toestellen, enkel met gebruik, dus leek het me verstandig om hier te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Topicstarter
9,7": CM10 geinstalled volgens topicstart, maar touchscreen werkt niet? Iemand een idee?
Jorik90 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:56:
Openingspost klopt nog, op één punt na. Voor CM10 moet de /system/ partitie vergroot worden. Download hiervoor de firmware voor de 7" (zie hier), pak deze firmware uit met ImgRePacker (hier), wijzig sys_config.fex (zie hier), pak de image weer in met ImgRePacker, flash je image met LiveSuit (eerste link), en volg dan de aanwijzingen in de startpost. In de originele software die je met LiveSuit flasht, zal je /system/ partitie niet groter zijn. Zodra je CM10 flasht zul je zien dat de system-partitie wel groter is.

Voor de 7" ben je overigens de compatibility zip voor de Hyundai A7HD nodig.

Tablet draait met CM10 wel lekker soepel, alleen browsen is nog steeds matig. Apps draaien wel lekker.
gooddaddy schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:21:
Gisteren ook maar eens even de OTA update van CM10 geïnstalleerd. Daarna inderdaad de compatibility, screen-fix en gaps gedraaid. Als je eenmaal weet wat je moet doen, dan gaat het ook goed

Edit: Misschien slim om in de openingsport ook even op de andere touch-screen fix te wijzen, voor diegenen die hun tablet al in mei gekocht hebben
http://restracks.com/qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip
Toegevoegd aan de TS.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Ik heb een Proline 9.7 (m906) van de Kruidvat en ben er zeer tevreden over tot nu toe.
Alleen heb ik sinds kort geprobeerd er een custom rom erop te zetten en dit lukt ook wel alleen blijkt dan autorotation niet meer te werken.
Ik heb al eens in dit topic meerdere hierover gehoord maar volgens mij is hier nog niet echt een oplossing voor gevonden of mis ik iets of doe ik iets fout.
Ik heb het geprobeerd met de Cyanogenmod 9 maar hier werkt dus de autorotation niet meer.
Heeft iemand van jullie hier de oplossing voor of is er een ander customrom waar wel alles gewoon bij werkt dus ook touch en autorotation ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sendspace.com/file/ebgwuv
907c_compatibility_1.2.1.zip
deze link gebruiken voor een werkende gsensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
wel balen dat ie gaat stoppen met ondersteuning voor de 9,7" en richting RK3066 gaat kijken. Deze CM10 is nog verre van 'af'. Zometeen de 0909 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
QwaftZefoni schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:18:
wel balen dat ie gaat stoppen met ondersteuning voor de 9,7" en richting RK3066 gaat kijken. Deze CM10 is nog verre van 'af'. Zometeen de 0909 erop zetten.
Ga ik ook maar eens doen, want de vorige update is me slecht bevallen. Sinds die tijd loopt de tablet in standby net zo snel leeg als wanneer hij continu aan staat, terwijl ik voorheen toch wel 4-5 dagen standby had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de M906 met buildnr. 20120702, gewoon standaard rom. Ik was matig tevreden, maar tijdens mijn recente vakantie liep hij echt helemaal vast. Vervolgens kreeg ik een melding dat ik alleen nog maar terug kon naar fabrieksinstellingen. Heb dat genegeerd, maar hij restartte vanzelf op en ja hoor, alle door mij geïnstalleerde apps waren weg.

Hebben anderen dit ook ervaren? Ik wil'm terug gaan brengen en me beroepen op de garantie (heb'm nu iets van 1,5 maand) en het niet goed functioneren van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
maar maar... je had toch wel een nandroid gemaakt?

@alfie104, ik vraag t toch: je hebt wel de wifiwakelock settings goed staan?
dus op 'never'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:30:
Dit vraag je aan mij? Nee, is dan het antwoord.

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:24:
Ik heb de M906 met buildnr. 20120702, gewoon standaard rom. Ik was matig tevreden, maar tijdens mijn recente vakantie liep hij echt helemaal vast. Vervolgens kreeg ik een melding dat ik alleen nog maar terug kon naar fabrieksinstellingen. Heb dat genegeerd, maar hij restartte vanzelf op en ja hoor, alle door mij geïnstalleerde apps waren weg.

Hebben anderen dit ook ervaren? Ik wil'm terug gaan brengen en me beroepen op de garantie (heb'm nu iets van 1,5 maand) en het niet goed functioneren van het apparaat.
De winkel gaat je verwijzen naar de klantenservice. Zij gaan niets doen zonder uitspraak hiervan. De klantenservice gaat je verwijzen naar Cherry. Cherry gaat een 'reparatie' uitvoeren (tablet wordt opgehaald door DHD, bent haar iets van 2 weken kwijt).

Verwijderd

Ben ik het niet geheel mee eens. In mijn geval is de G-sensor kaduk (direct bij openen van het pakketje al) en heb ook contact met de klantenservice opgenomen. Ze hebben gezegd dat ik deze kon terug sturen en ik een nieuwe kon bestellen en dan zou ik mijn geld terug krijgen.

• Alfie104
QwaftZefoni schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:30:

@alfie104, ik vraag t toch: je hebt wel de wifiwakelock settings goed staan?
dus op 'never'
Oepsss... |:(

Daar had ik dus inderdaad niet naar gekeken. Ook bij de eerste installatie van CM10 trouwens niet. Maar volgens mij werkte de wakelock toen nog niet, dus maakte het niet uit wat de setting was. Maar het viel me wel op dat na de update een aantal systeeminstellingen gereset waren, deze dus waarschijnlijk ook.

• Rookie01
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11-2015
Wil eerste tablet aanschaffen om eens wegwijs te worden met e.e.a.
Zat te kijken naar Kruidvat 7" tablet met ips scherm voor 99,- maar zag nu ook aanbieding bij Veronica gids voor 7" tablet met abbo voor 75,- dit lijkt de empire electronix M712 te zijn. Iemand advies? Heb de topics al wel doorgelezen, staat veel in maar kom er niet verder mee, wellicht ook omdat de keuze misschien puur persoonlijk is....? Maar technisch is de beste van de twee? Alvast dank!

• dmeerpa
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06 19:02
joelhaasnoot schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:35:
Nav die nieuwe tablet - er staat bij de 9.7" tablet nu ook "uitverkocht", de afgelopen week stond 'ie ook niet meer tussen het normale assortiment.

Ik heb een 7" tablet - bijna een weekje nu. Eerst de stock firmware eens geprobeerd, maar toen toch maar CM10 er op gezet. Lukte prima, alleen /system was te klein dus dat ook aangepast naar 500MB. Koste wel een uurtje om uit en weer in te pakken, maar heb nu een goeie image. Als iemand interesse heeft kan ik 'm posten.

In de "Update Me" app kan je ook de Nexus 7 GUI aanzetten - voor 100 euro dus een Nexus 7 clone :) Wel wat kanttekeningetjes natuurlijk: wil eigenlijk de twee knoppen bovenop aanpassen naar volume knoppen, maar dat wil niet echt lukken. Er is wel een "Allwinner Mod" app, en dat werkt voor een reboot, maar na de volgende reboot is dat weer gereset. Niet echt handig dus.
Tweede issue is dat als de brightness op z'n hoogst staat het scherm gaat knipperen. Lijkt me niet echt de bedoeling, maar dat is toch te fel.

Edit: Oh ja, en er is vanmorgen een nieuwe CM10 gepost - kan je ook in "Update Me" zien. wel belangrijk dat je weer de compatibility flasht - ik kreeg geen touchscreen eerste keer. Ook handig om te weten - er staat een nieuwe/grotere (maar met dezelfde datum/bestandsnaam van 26-07) gapps.zip, die ook Face Unlock zou hebben.
Hier ook de 7" tablet met CM10. ik gebruik de versie 20120909.

Maar ik krijg in de "Update Me" app geen mogelijkheid te zien om de Nexus 7 GUI aan te zetten.
Verder heb ik ook geen notificaties meer van Facebook of Facebook Messenger of andere third party applicaties.
Ook iets teveel applicaties die plots niet weer willen starten, volgens mij door gebrek aan geheugen, want sluit ik eerst wat applicaties af, lukt het dan vaak wel.

(Edit)
Ik heb de DPI verlaagt van 160 naar 132, en nu heb ik wel de tablet UI. Maar ik denk niet dat ik hier het maximale uit het scherm haal.
Facebook notifications werken nu ook. ik moest gewoon wachten tot ik de mail kreeg van Facebook dat mijn table zich aanmelde op mijn Facebook.

[ Voor 7% gewijzigd door dmeerpa op 12-09-2012 21:37 ]

• Alfie104
Rookie01 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:31:
Wil eerste tablet aanschaffen om eens wegwijs te worden met e.e.a.
Zat te kijken naar Kruidvat 7" tablet met ips scherm voor 99,- maar zag nu ook aanbieding bij Veronica gids voor 7" tablet met abbo voor 75,- dit lijkt de empire electronix M712 te zijn. Iemand advies? Heb de topics al wel doorgelezen, staat veel in maar kom er niet verder mee, wellicht ook omdat de keuze misschien puur persoonlijk is....? Maar technisch is de beste van de twee? Alvast dank!
Het IPS scherm van de KruidPad is veel beter dan een normaal TFT scherm, dat merk je vooral wanneer je de tablet op schoot hebt liggen en dus onder een hoek naar het scherm kijkt. Maar het is wel €24 verschil he? Verder ontlopen ze elkaar niet zoveel volgens mij.

Verwijderd

De Empire Electronics M712 heeft maar 512MB RAM en 4G ROM
De Kruidvat 7" heeft 1G RAM en 8G ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
ik zag in update me dat er toch weer een cm 9 update is los gelaten iemand ook de melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb hem nu net gedownload het is versie CM9 v2012.9.13 kijk maar bij de update me app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
hoop dat die CM9 release ook nog gewoon via slatedroid is krijgen. CM10 0913 is hier geen succes op de 9,7". Al een spontane reset gehad net en alle accountgegevens weg, ook meer vastlopers. ik kijk nog even en ga anders terug naar 0822 of 0902.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:49
Laatste versie CM9 & CM10 LINK. Hopelijk neemt iemand het werk over nu de dev naar een ander tablet overstapt (zo te zien een RK3066 en/of een AML8726).

[ Voor 10% gewijzigd door mtr33 op 14-09-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmeerpa
laatste CM10 erop. Is een verbetering maar heb nog wel volgend probleem: Wanneer ik mijn USB-stick verwijder, en later terug steek, dan ziet hij die wel, maar de inhoud is leeg, en ik kan er ook niks naar wegschrijven. Hij ziet hem ook niet als usbhost1, maar als sdcard2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7"/CM9

Laatste versie CM9 geinstalleerd
Eerst geen notificatie bar meer, maar er blijkt nu een Toggle Bar app te zijn
Ook bluetooth lijkt veranderd, blijft nu aan in standby
Trust BT dongeltje doet het nu ook (wel even prutsen met erin/eruit)
De beloofde Wifiwakelock zoals in CM10 kan ik niet vinden
De standaard browser lijkt veel sneller te werken, maar dit kan ook placebo zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
ah, als jij toch CM9 erop hebt staan nu, vertel 'ns als je wilt

kun je in CM9 wel direct H/W afspelen als de media op de tablet staat of moet dat ook via de BubbleuPnP workaround?

ik vind 't knap irritant dat ik alleen MP4 via het netwerk in H/W kan afspelen. AVi, MWV etc gaat allemaal op de S/W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 16:46
moet ik die aangepaste (stock) firmware van Alfie flashen voordat ik naar de nieuwste cm10 ga?

en welke bestanden heb ik nodig voor cm10?

ik draai nu stock 25062012

[ Voor 11% gewijzigd door MDsvs op 14-09-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:49
Instructies voor CM9 en CM10. Je system partitie moet eerst >300MB zijn om geen nieuwe/aangepaste image te hoeven flashen, anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelhaasnoot
dmeerpa schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:13:
[...]
Hier ook de 7" tablet met CM10. ik gebruik de versie 20120909.

Maar ik krijg in de "Update Me" app geen mogelijkheid te zien om de Nexus 7 GUI aan te zetten.
Inmiddels moet je build.props aanpassen - kijk hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821398 in de openingspost, onder FAQs. Gebruik bijvoorbeeld deze tool
mtr33 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:27:
Hopelijk neemt iemand het werk over nu de dev naar een ander tablet overstapt (zo te zien een RK3066 en/of een AML8726).
Time will tell - er was gisteren nog een nieuwe versie...

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:47:
ah, als jij toch CM9 erop hebt staan nu, vertel 'ns als je wilt

kun je in CM9 wel direct H/W afspelen als de media op de tablet staat of moet dat ook via de BubbleUPnP workaround?

ik vind 't knap irritant dat ik alleen MP4 via het netwerk in H/W kan afspelen. AVi, MWV etc gaat allemaal op de S/W
Ik ben inderdaad al weer een tijdje geleden terug gegaan naar CM9, bevalt toch het beste

Ik wil wel voor je testen wat er allemaal H/W accelerated wordt afgespeeld, maar hoe zie je dat eigenlijk precies?
Als MX Player op H/W+ decoder (lokaal) staat, kan je alles wat op de tablet staat gewoon afspelen als je dat bedoeld
En afspelen via het netwerk, bedoel je dan via UPnP (Serviio, PS3 MediaServer, Plex, ofzoiets) of iets anders?

• QwaftZefoni
thnx
ik ga mss ook nog even terug om 'ns te testen, maar ja dan ook het spelletje met data restoren he en duurt 't allemaal weer even voor 't weer klaar is

in CM10 speelt MXPlayer en BSPlayer alles wat lokaal staat en alles wat via het netwerk wordt opgezocht (gewoon via gedeeld Win7 netwerk, dus smb:\\...) via de S/W decoder af (uitgezonderd MP4 dat speelt MXplayer wel meteen H/W af).
Alleen als je de lokale media streamt via uPnP kan je via MXPlayer die lokale media afspelen met de H/W+ decoder.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

9.7" Augustus 2012 Stock rom 20120811

Ik heb geprobeerd CWM er op te zetten zoals in de TS staat, maar na de reboot blijft ie in CWM booten en start ie op met verschillende foutmeldingen, o.a. can't mount /cache/recovery/command.
Alle mounts zijn niet mounted. De enige die te mounten is, is de extsdcard.

Als ik dan CM9 update van ext sdcard laat ie geen foutmeldingen zien, maar na een reboot boot ie doodleuk nog steeds CWM.

Als ik 'm dan reboot en de back knop ingedrukt houd en een paar keer op de power knop klik, herkent LiveSuite 'm weer en flasht ie de 20120811 rom succesvol. (gelukkig)

Als ik daarna opstart en met de volumeknop ingedrukt in recovery probeer te komen dan laat ie een android met rood driehoekje met daarin een uitroepteken zien. Daar blijft ie een lange tijd op staan om vervolgens door te starten naar de gewone rom.

Ik heb ook geprobeerd om na de installatie van CWM de volgende regel uit te voeren:
code:
1
echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot

Dan boot ie wel naar Android, maar is de interne opslag 0bytes en m'n profiel is gereset.

Iemand nog tips om CWM alsnog zo geïnstalleerd te krijgen dat ik wel nog gebruik kan maken van m'n tbalet?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Na het installeren via LiveSuite is jouw profiel gereset en CMW is dan niet actief. Na het opstarten CMW erop zetten en dan een reboot naar recovery via de regel hierboven.

Nu kun je CM9 met de bijbehorende bestanden installeren via CMW nadat je eerst system/data + cache + Dalvink cache hebt gewist.

• dmeerpa
QwaftZefoni schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:29:
thnx
ik ga mss ook nog even terug om 'ns te testen, maar ja dan ook het spelletje met data restoren he en duurt 't allemaal weer even voor 't weer klaar is

in CM10 speelt MXPlayer en BSPlayer alles wat lokaal staat en alles wat via het netwerk wordt opgezocht (gewoon via gedeeld Win7 netwerk, dus smb:\\...) via de S/W decoder af (uitgezonderd MP4 dat speelt MXplayer wel meteen H/W af).
Alleen als je de lokale media streamt via uPnP kan je via MXPlayer die lokale media afspelen met de H/W+ decoder.
Was voor mij ook één van de redenen om terug te keren naar de stock ROM. Maar de grootste ergernis is dat ik heet wat toepassingen heb zoals playstore, instellingen, ... die plots de melding geven dat ze zijn gestopt.
Maar in de stock ROM vind ik dan weer contacten niet terug, want ik had daar graag mijn adressen uit de Aplle iCloud opgezet.Maar in CM10 mis ik dan weer de Volume knopen in de system bar.

Wat ik je zou willen vragen QwaftZefoni, heb jij de 7" ? En heb je ook problemen dat toepassingen plots afsluiten met de melding dat de toepassing werd gestopt ?

• cornfed99111
De nieuwe CM9 van 13 september heeft al mijn Bluetooth problemen opgelost!
De SGR dongle werk nu feilloos. Standby in of uit deert hem nu niet meer.
De Athros werkt nu ook grotendeels prima. Even de dongle eruit trekken en weer in stoppen en hij is weer actief.
Zelfs de oude Sweex werkt nu prima.

'Bluetooth dongle now supports hotplug' was de medicijn die we nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmeerpa schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:40:
[...]

Was voor mij ook één van de redenen om terug te keren naar de stock ROM. Maar de grootste ergernis is dat ik heet wat toepassingen heb zoals playstore, instellingen, ... die plots de melding geven dat ze zijn gestopt.
Maar in de stock ROM vind ik dan weer contacten niet terug, want ik had daar graag mijn adressen uit de Aplle iCloud opgezet.Maar in CM10 mis ik dan weer de Volume knopen in de system bar.

Wat ik je zou willen vragen QwaftZefoni, heb jij de 7" ? En heb je ook problemen dat toepassingen plots afsluiten met de melding dat de toepassing werd gestopt ?
Ik ben wel niet QwaftZefoni, maar ik heb wel de 7"

Die foutmeldingen komen denk ik omdat je niet eerst /system hebt vergroot, hier had ik iig in CM10 geen last van

Volume knoppen in stock rom vond ik ook erg handig, maar door /system/usr/keylayout/sun4i-keyboard.kl aan te passen (key 102 VOLUME_DOWN, key 139 VOLUME_UP) kun je de hardware buttons hiervoor gebruiken

In de stock rom kun je Contacten (Personen in het Nederlands) toevoegen met Any Cut (staat niet meer in Playstore maar wel in Aptoide) Hoe dat ook weer ging moet je zelf even googelen, is al lang geleden dat ik stock rom gebruikte (was iets met Contacts.apk en ContactsProvider.apk)

Elke rom heeft zo z'n voors en tegens

@cornfed99111

Te gek dat die bluetooth problemen eindelijk zijn opgelost! Had je toch gelijk dat het een softwarekwestie was
Heb jij nu ook dat je de notification bar met de hand met Toggle Bar moet laten verschijnen/verdwijnen?
Vind dit niet echt handig, behalve dat dit nu ook in spelletjes werkt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:24:
Na het installeren via LiveSuite is jouw profiel gereset en CMW is dan niet actief. Na het opstarten CMW erop zetten en dan een reboot naar recovery via de regel hierboven.

Nu kun je CM9 met de bijbehorende bestanden installeren via CMW nadat je eerst system/data + cache + Dalvink cache hebt gewist.
Dat heb ik gedaan. Bij opstarten in recovery:
code:
1
2
3
4
5
6
CWM-based Recovery v5.5.0.4 for SmartPad 907c
E:Can't mount /cache/recovery/command
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open /cache/recovery/last_log

Bij de wipe van de Dalvik cache krijg ik geen output.

Na wipe cache:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
-- Wiping cache...
Formatting /cache...
E:format_volume: make_extf4fs failed on /dev/block/nandh
Cache wipe complete.

Na wipe data/factory reset :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
-- Wiping data...
Formatting /data...
E:format_volume: make_extf4fs failed on /dev/block/nande
Formatting /cache...
E:format_volume: make_extf4fs failed on /dev/block/nandh
Formatting /sd-ext...
No app2sd partition found. Skipping format of /sd-ext.
Formatting /emmc/.android_sexcure...
Error mounting /emmc/.android_secure!
Skipping format.
Data wipe complete.
Cache wipe complete.

Overzicht van de mounts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
h:\Users\Apie!\Download\9,7-IPS-CWM\>adb shell mount
rootfs on / type rootfs (rw)
tmpfs on /dev type tmpfs (rw,nosuid,relatime,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,mode=600,ptmxmode=000)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)

Geprobeerd om /cache zelf te mounten:
code:
1
2
h:\Users\Apie!\Download\9,7-IPS-CWM\>adb shell mount /cache
mount: mounting /dev/block/nandh on /cache failed: No such file or directory

Output van update vancm9_nightly_20120721.zip"
code:
1
2
3
4
5
6
7
-- Installing : /sdcard/cm9_nightly_20120721.zip
E:Can't mount /cache/recovery/last_install
E:failed to open last_install: No such file or directorty
Finding update package...
Opening update package...
Installing update...
Install from sdcard complete

Na het commando "adb reboot" reboot hij weer rechtstreeks terug in recovery. Ik kom nu dus niet meer terug in Android tenzij ik met LiveSuite de 20120811 rom weer flash.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
En als je via LiveSuit een eerdere stock ROM flasht, bv de gemodde 0625 van Alfie104?

Kun je dan via de Install-CWM-Recovery.bat in het archief CWM_5.5.0.4 for 9,7-IPS.zip (vanaf het cherry forum gevonden) CWM erop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Nope, die gemodde 0625 en andere eerdere versies krijg ik er niet op (zowel met als zonder de 'mandatory format'). Hij begint wel een paar seconden, maar dan houdt LiveSuite er gewoon mee op en staat de progressbar weer op 0%.

nog wat output over de mounts na flash van 20120811:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
h:\Users\Apie!\9,7-IPS-CWM>adb shell mount
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
rootfs / rootfs rw 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw,nosuid,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600,ptmxmode=000 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
tmpfs /mnt/obb tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
/dev/block/nandd /system ext4 rw,nodev,noatime,user_xattr,barrier=0,data=ordered 0 0
/dev/block/nande /data ext4 rw,nosuid,nodev,noatime,user_xattr,barrier=0,journal_checksum,data=ordered,noauto_da_alloc 0 0
/dev/block/nandh /cache ext4 rw,nosuid,nodev,noatime,user_xattr,barrier=0,journal_checksum,data=ordered,noauto_da_alloc 0 0
/dev/block/vold/179:1 /mnt/extsd vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1023,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=
ascii,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
/dev/block/vold/93:72 /mnt/sdcard vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset
=ascii,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
/dev/block/vold/93:72 /mnt/secure/asec vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,ioch
arset=ascii,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
tmpfs /mnt/sdcard/.android_secure tmpfs ro,relatime,size=0k,mode=000 0 0

h:\Users\Apie!\9,7-IPS-CWM>adb shell df
Filesystem             Size   Used   Free   Blksize
/dev                   407M    44K   407M   4096
/mnt/asec              407M     0K   407M   4096
/mnt/obb               407M     0K   407M   4096
/system                503M   311M   192M   4096
/data                    1G   109M     1G   4096
/cache                 314M     5M   309M   4096
/mnt/extsd              14G    10G     4G   32768
/mnt/sdcard              5G     1M     5G   4096
/mnt/secure/asec         5G     1M     5G   4096

Met die 9,7-IPS-CWM.zip krijg ik CWM er dus wel op met de symptomen die ik eerder al beschreef.

[ Voor 87% gewijzigd door Apie! op 16-09-2012 15:06 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-04-2024
9.7" CyanogenMod 9-20120624-unofficial-907

Heeft iemand de applicatie droidmote (Google Play: DroidMote Server) al werkend gekregen?
Hiermee kun je je tablet via HDMI met je tv verbinden en deze vervolgens met je gsm bedienen.

Op xda-forum staat een heel topic over deze app (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292627) en blijkt dat er voor de A10 Allwinner een workaround nodig is om de applicatie werkend te krijgen. (http://forum.xda-develope...?p=29850629&postcount=752)

Ik krijg wel verbinding tussen server en client, maar geen enkel commando werkt, behalve de standby knop.

Mijn kernel versie is 3.0.31+ staat er niet bij en ik zie in de buil.prop wel crane staan, maar weet niet of ik dan un4i_cran moet kiezen.

In terminal emulator gaat het fout bij de laatste stap. Ik krijg onderstaande foutmelding:
insmod: init_module '/systemvendor/modules/uinput.ko' failed (Exec format error)

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
7 inch
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:25:
@cornfed99111

Te gek dat die bluetooth problemen eindelijk zijn opgelost! Had je toch gelijk dat het een softwarekwestie was
Heb jij nu ook dat je de notification bar met de hand met Toggle Bar moet laten verschijnen/verdwijnen?
Vind dit niet echt handig, behalve dat dit nu ook in spelletjes werkt
Ja, ben zo blij als een kind dat ik nu eindelijk probleemloos kan navigeren. :*)

Alle bars staan bij mij standaard ingesteld en zijn dus altijd zichtbaar.
Ik wil altijd zien wat de tijd is... :+

Nu alleen een handige mount zoeken voor het dashboard. Het beste eentje die je op het luchtrooster vast
kan maken. Heb nu een spin die op zich wel werkt, maar je zit toch een hele tijd aan die pootjes te frunniken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Apie! schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:56:
Nope, die gemodde 0625 en andere eerdere versies krijg ik er niet op (zowel met als zonder de 'mandatory format'). Hij begint wel een paar seconden, maar dan houdt LiveSuite er gewoon mee op en staat de progressbar weer op 0%.

nog wat output over de mounts na flash van 20120811:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
h:\Users\Apie!\9,7-IPS-CWM>adb shell mount
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
rootfs / rootfs rw 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw,nosuid,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600,ptmxmode=000 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
tmpfs /mnt/obb tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
/dev/block/nandd /system ext4 rw,nodev,noatime,user_xattr,barrier=0,data=ordered 0 0
/dev/block/nande /data ext4 rw,nosuid,nodev,noatime,user_xattr,barrier=0,journal_checksum,data=ordered,noauto_da_alloc 0 0
/dev/block/nandh /cache ext4 rw,nosuid,nodev,noatime,user_xattr,barrier=0,journal_checksum,data=ordered,noauto_da_alloc 0 0
/dev/block/vold/179:1 /mnt/extsd vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1023,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=
ascii,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
/dev/block/vold/93:72 /mnt/sdcard vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset
=ascii,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
/dev/block/vold/93:72 /mnt/secure/asec vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,ioch
arset=ascii,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
tmpfs /mnt/sdcard/.android_secure tmpfs ro,relatime,size=0k,mode=000 0 0

h:\Users\Apie!\9,7-IPS-CWM>adb shell df
Filesystem             Size   Used   Free   Blksize
/dev                   407M    44K   407M   4096
/mnt/asec              407M     0K   407M   4096
/mnt/obb               407M     0K   407M   4096
/system                503M   311M   192M   4096
/data                    1G   109M     1G   4096
/cache                 314M     5M   309M   4096
/mnt/extsd              14G    10G     4G   32768
/mnt/sdcard              5G     1M     5G   4096
/mnt/secure/asec         5G     1M     5G   4096

Met die 9,7-IPS-CWM.zip krijg ik CWM er dus wel op met de symptomen die ik eerder al beschreef.
deze is niet meer te downloaden op tabletsupport.eu
waar kun je dit bestand nog meer downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

MDsvs schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:23:
[...]

deze is niet meer te downloaden op tabletsupport.eu
waar kun je dit bestand nog meer downloaden?
Op het forum staat een draadje met links:
www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1497

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmeerpa
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:25:
[...]
Ik ben wel niet QwaftZefoni, maar ik heb wel de 7"

Die foutmeldingen komen denk ik omdat je niet eerst /system hebt vergroot, hier had ik iig in CM10 geen last van

Volume knoppen in stock rom vond ik ook erg handig, maar door /system/usr/keylayout/sun4i-keyboard.kl aan te passen (key 102 VOLUME_DOWN, key 139 VOLUME_UP) kun je de hardware buttons hiervoor gebruiken

In de stock rom kun je Contacten (Personen in het Nederlands) toevoegen met Any Cut (staat niet meer in Playstore maar wel in Aptoide) Hoe dat ook weer ging moet je zelf even googelen, is al lang geleden dat ik stock rom gebruikte (was iets met Contacts.apk en ContactsProvider.apk)

Elke rom heeft zo z'n voors en tegens
Thx,

Mijn system is vergroot naar 500Mb, mss eens proberen naar 1024Mb.
Ik probeer straks mss nog eens, na eerst de Dalvik cache te wippen.
Verder mss ook eens kijken of het aanpassen van de CPU Governors invloed heeft.
Via Allwinner Mod, heb ik gisteren ook al de hardware buttons kunnen hermappen.
Dat van die contacts google ik straks wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9,7 inch

Weet iemand hoe ik het touchscreen kan blokkeren? Komt vrij vaak voor dat ik een filmpje op zet voor mijn dochter, maar dan gaat ze aan het scherm zitten en jullie kunnen al raden wat er dan gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmeerpa schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:05:
[...]

Mijn system is vergroot naar 500Mb, mss eens proberen naar 1024Mb.
/system van 500Mb is ruimschoots voldoende, nog groter heeft volgens mij geen zin
Die crashende apps moeten dan aan iets anders liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zijn er ook mensen die de firmware bij Point Of View geprobeerd hebben? Er staat daar precies in deze PDF beschreven dat er twee versies zijn met verschillende schermen, waarom bij tabletsupport.eu de laatste firmware 20120811 weer weggehaald is en 120625 er weer staat.

Zijn hier trouwens mensen die de tablet gekocht hebben (in de winkel?) tijdens de aanbieding die vanaf 18 juni liep en daar later de Cherry 0811 firmware op gezet hebben? En werkt het touchscherm dat wel of niet?

Ik vraag me dan ook af of je op die juniversie de 'oude' firmware van POV of de V1.1 moet gebruiken. Wie weet dat al of heeft zin het eens uit te proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:12:
9,7 inch

Weet iemand hoe ik het touchscreen kan blokkeren? Komt vrij vaak voor dat ik een filmpje op zet voor mijn dochter, maar dan gaat ze aan het scherm zitten en jullie kunnen al raden wat er dan gebeurt...
Hier ook de 9,7" (begin aug) met CM10 0913

Ik gebruik MX Player met de mee te downloaden kinder-beveiliging. Ik geef onze 18 mnd oude dochter dan vrolijk de tab mee terwijl Bumba speelt. De hardware lockscreen knop blijft een heikel punt (want scherm uit kan dus wel) maar verder gaat dat prima zo, vind ik

Ik zit ondertussen te lezen of ik wat moet met het V6 SuperCharger Script

Geen idee nog eerlijk gezegd, wie wel? Het maakt je geheugen sneller ofzo meen ik.
RAM Expander heb ik er even opgehad: die maakt een 512 MB of groter swap file aan op je interne SD kaart maar als je dan mount in Windows via USB Mass storage zie je die SD niet meer verschijnen want hij is in gebruik. Dat was minder handig...

Antutu CPU Master: Ik draai nu al een dagje prima in de range 300 - 1150 op 'Performance'. Nou eens kijken wat de Smartass V2 setting doet. Als ik onder de 200 ga in de ondergrens met 'on demand' dan wordt ie laggy in GO Launcher HD en bij low-spec apps (Woordenzoeker bv) die dan heel traag worden.

Dus ik zit wat te zoeken in de optimale stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmeerpa
CaptJackSparrow schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:44:
Zijn er ook mensen die de firmware bij Point Of View geprobeerd hebben? Er staat daar precies in deze PDF beschreven dat er twee versies zijn met verschillende schermen, waarom bij tabletsupport.eu de laatste firmware 20120811 weer weggehaald is en 120625 er weer staat.

Zijn hier trouwens mensen die de tablet gekocht hebben (in de winkel?) tijdens de aanbieding die vanaf 18 juni liep en daar later de Cherry 0811 firmware op gezet hebben? En werkt het touchscherm dat wel of niet?

Ik vraag me dan ook af of je op die juniversie de 'oude' firmware van POV of de V1.1 moet gebruiken. Wie weet dat al of heeft zin het eens uit te proberen? :)
Mijn vader heeft die 10 dagen geleden gekocht. Er stond standaard een firmware op 201207??. Ik heb er de 20120811 op gezet. Het toestel werkte nadien probleemloos.

Met POV geen ervaring;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

dmeerpa schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:39:
Mijn vader heeft die 10 dagen geleden gekocht. Er stond standaard een firmware op 201207??. Ik heb er de 20120811 op gezet. Het toestel werkte nadien probleemloos.

Met POV geen ervaring;
Welke gekocht? POV? Cherry?

Die POV is wat hardware betreft identiek aan de Cherry M-906. Het gaat mij dus om het proberen van de POV firmware op onze 906.

En er zijn verschillende hardwareversies van de Cherry 906. Ik wil weten of de versie die in de periode van 18 juni verkocht is nu wel of niet de 0811 firmware versie kan hebben of niet.

Jouw reactie vertelt me hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Hee,
Ik heb dus vandaag zo'n 9.7" tablet gehaald, maar het blijkt nu dat deze gewoon is gebruikt.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Groetjes,

Drowzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Laatst online: 07-04-2023
CaptJackSparrow schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:00:
[...]

Welke gekocht? POV? Cherry?

Die POV is wat hardware betreft identiek aan de Cherry M-906. Het gaat mij dus om het proberen van de POV firmware op onze 906.

En er zijn verschillende hardwareversies van de Cherry 906. Ik wil weten of de versie die in de periode van 18 juni verkocht is nu wel of niet de 0811 firmware versie kan hebben of niet.

Jouw reactie vertelt me hier niets over.
Die van mij (9.7) heb ik 19 juni gekocht, heb er ook de 0811 firmware op gehad, werke perfect en snel, alleen mijn favoriete app (FR24) werkte niet, dus weer terug naar de 0625 ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
QwaftZefoni schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:27:
[...]

Ik zit ondertussen te lezen of ik wat moet met het V6 SuperCharger Script

Geen idee nog eerlijk gezegd, wie wel? Het maakt je geheugen sneller ofzo meen ik.
RAM Expander heb ik er even opgehad: die maakt een 512 MB of groter swap file aan op je interne SD kaart maar als je dan mount in Windows via USB Mass storage zie je die SD niet meer verschijnen want hij is in gebruik. Dat was minder handig...
Ik kende het nog niet dus ben even gaan kijken. Ik kan er niet echt wijs uit worden, de documentatie is ver te zoeken, maar het lijkt erop dat een van de belangrijkste taken van Supercharger is om de prioriteit van verschillende procesgroepen aan te passen. Minder belangrijke dingen krijgen een lage prioriteit, belangrijke dingen een hogere en de launcher wordt afhankelijk van je keuze, redelijk tot zeer hoog ingeschaald, zodat die altijd zal reageren. Wat het verder doet weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Laatst online: 17-09 12:12
Drowzz schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:03:
Hee,
Ik heb dus vandaag zo'n 9.7" tablet gehaald, maar het blijkt nu dat deze gewoon is gebruikt.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Groetjes,
Drowzz
Gelijk terug, nieuwe eisen, of geld terug, of korting (zij komen met een tweedehands apparaat aanzetten).

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Alfie104 schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:54:
[...]

Ik kende het nog niet dus ben even gaan kijken. Ik kan er niet echt wijs uit worden, de documentatie is ver te zoeken, maar het lijkt erop dat een van de belangrijkste taken van Supercharger is om de prioriteit van verschillende procesgroepen aan te passen. Minder belangrijke dingen krijgen een lage prioriteit, belangrijke dingen een hogere en de launcher wordt afhankelijk van je keuze, redelijk tot zeer hoog ingeschaald, zodat die altijd zal reageren. Wat het verder doet weet ik nog niet.
Gisteren het supercharger scriptje gedraaid voor mijn 9,7", merk wel verschil de launcher krijg ik minder meldingen dat ik daar op moet wachten omdat hij niet reageert.
Voor mijn gevoel draait het hele tablet ook soepeler dan voorheen. Kan sowieso meer applicatoes tegelijkertijd open hebben.

• Alfie104
En draai je dan stock firmware of CM9/10/AOKP?

• QwaftZefoni
oké dat klinkt bemoedigend, dan maar s uitzoeken hoe ik dat precies moet gaan doen. De uitleg op xda is nogal harrewarrig...

Antutu CPU master PRO speelt me nog parten. Als ik qua instellingen Smartass v2 kies loopt de tablet toch af en toe vast. Kies ik voor performance stand dan loopt ie in een dag tijd van 100% naar 40% terwijl ie in standby staat! Ik heb m dan staan op 360-1100 nu zodat de tab sneller reageert in somige apps, mss dat dat de drain verklaart?
Vastlopen doet ie niet meer.

Wat gebruiken jullie voor OC tool?

• Apie!

Apie!

Protip: probeer niet per ongeluk cm9/cm10 met de gewone recovery te flashen.
Hij blijft dan hangen op het android logo en was niet meer compleet uit te zetten.

Ik kon daarna de stock 0811 niet meer flashen en kreeg bij elke adb shell/push
code:
1
- exec '/system/bin/sh' failed: No such file or directory (2) -

Na veel gedoe sh uit de originele img gevist en die middels adb push sh /system/bin weer teruggezet. De tablet startte nog steeds niet op, maar ik kon in ieder geval met LiveSuite de 0811 weer flashen

Daarna startte hij door en sloot meteen weer af omdat de accu leeg was.

:')

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 19-09-2012 21:03 ]

Blown past falling sands

• Epiphany
Alfie104 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:02:
En draai je dan stock firmware of CM9/10/AOKP?
cm10

• Epiphany
QwaftZefoni schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:39:
oké dat klinkt bemoedigend, dan maar s uitzoeken hoe ik dat precies moet gaan doen. De uitleg op xda is nogal harrewarrig...

Antutu CPU master PRO speelt me nog parten. Als ik qua instellingen Smartass v2 kies loopt de tablet toch af en toe vast. Kies ik voor performance stand dan loopt ie in een dag tijd van 100% naar 40% terwijl ie in standby staat! Ik heb m dan staan op 360-1100 nu zodat de tab sneller reageert in somige apps, mss dat dat de drain verklaart?
Vastlopen doet ie niet meer.

Wat gebruiken jullie voor OC tool?
ik geb de windowspatcher gebruikt

• joelhaasnoot
Heb een 7" tablet met CM10 en heb nu al twee keer de accu te ver ontladen. Als ik niet elke 24 uur oplaad, dan is de accu te leeg en krijg ik alleen een oranje uitroepteken. Gelukkig is de achterkant er makkelijk af te halen (met klik lipjes), en dan even met een sleutelhanger de + en - onder zwarte stukje tape kortsluiten. Wel erg onhandig om telkens te doen. Zou het aan CM10 liggen? Heb nu zo ingesteld dat wifi uit gaat bij het scherm dat uit gaat, dat dan weer wel.

Verwijderd

Hier ook een 7" ik ik ben loop ook regelmatig aan tegen het te ver ontladen welke meestal veroorzaakt wordt door dat het tablet zichzelf aanzet in de nacht en dan heb ik in de ochtend een lege accu. Ik had ook CM10 erop en ben nu terug bij CM9.

Ik sliut hem niet kort maar gooi hem aan de lader voor een uurtje terwijl ik hem echt uit heb. Ik kan heb dan weer starten als ik lang op de aan/uit schakelaar druk (10 sec).

Het blijft een breekbaar apparaatje en mijn Qware 7" had ik geen last van de accu maar moest ik regelmatig de SD kaart eruit halen want dan startte hij pas echt door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funne schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:09:
9.7" CyanogenMod 9-20120624-unofficial-907

Heeft iemand de applicatie droidmote (Google Play: DroidMote Server) al werkend gekregen?
Hiermee kun je je tablet via HDMI met je tv verbinden en deze vervolgens met je gsm bedienen.

Op xda-forum staat een heel topic over deze app (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292627) en blijkt dat er voor de A10 Allwinner een workaround nodig is om de applicatie werkend te krijgen. (http://forum.xda-develope...?p=29850629&postcount=752)

Ik krijg wel verbinding tussen server en client, maar geen enkel commando werkt, behalve de standby knop.

Mijn kernel versie is 3.0.31+ staat er niet bij en ik zie in de buil.prop wel crane staan, maar weet niet of ik dan un4i_cran moet kiezen.

In terminal emulator gaat het fout bij de laatste stap. Ik krijg onderstaande foutmelding:
insmod: init_module '/systemvendor/modules/uinput.ko' failed (Exec format error)

Doe ik iets fout?
7"/CM9

In dit topic http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/ heeft cherrytree uinput.ko gecompiled voor kernel versie 3.0.36
Geeft geen fout na insmod bij mij, maar ik heb Droidmote Server nog niet (lijkt me wel handig, hoe kom ik hier aan zonder creditcard?)
Waarom dus niet CM9 updaten (gebruik 907c_compatibility_1.2.1.zip http://www.sendspace.com/file/ebgwuv en eventueel touchscreenfix http://restracks.com/qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip) en die versie van uinput.ko proberen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
Aangezien het mij een nuttige app lijkt, heb ik 'm gekocht. Ik ben erg tevreden over mijn huidige ROM en kernel dus die houd ik het liefst behouden. Via XDA is me geadviseerd om via het forum waarvan ik de CyanogenMod versie heb te vragen of iemand de uinput.ko wil aanmaken. Dat heb ik gisteren gedaan. Tot nu toe nog geen reactie. even afwachten dus. Als ik de file ontvang, zal ik deze hier uiteraard posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
9.7 4 maanden oud
zojuist op 2 tablets geprobeerd cm9 erop te zetten.(op 1 heeft het er ooit al opgestaan maar crashte te vaak dus stock erop maar sindsdien niet meer gebruikt)

Bij beide kwam ik niet verder dan de reboot na installatie.
Heb bij beide de volgorde gevolgd die op pagina 1 staat.

Cm10 ga ik me dus nog maar niet aan wagen als ik 9 niet eens meer aan de praat kan krijgen.

Heeft er iemand tips/ander bestandje wat ik moet installeren wat ik misschien over het hoofd heb gezien/gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:56
Voor CM10
Lees even in de beginpost door hoe je de partitiegrootte veranderd. (geldt alleen voor 7" geloof ik)
Voer de liveupdate uit zoals staat uitgelegd op tabletsupport.eu
Start op in Clockworkmod
Wipe /system
Wipe data/factory reset
Install from SD card en selecteer de ROM, Compatibiliteitsbestand en Google Apps. (Ik ga er van uit dat die bestanden op je sd kaart staan)

Dat is het zo'n beetje. Er zou in mijn ogen niet veel fouten hoeven gaan :)
Ik heb hier thuis zowel de 10" als de 7". Beide manieren zijn gelijk, op die partitiegrootte na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funne schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:51:
Aangezien het mij een nuttige app lijkt, heb ik 'm gekocht. Ik ben erg tevreden over mijn huidige ROM en kernel dus die houd ik het liefst behouden. Via XDA is me geadviseerd om via het forum waarvan ik de CyanogenMod versie heb te vragen of iemand de uinput.ko wil aanmaken. Dat heb ik gisteren gedaan. Tot nu toe nog geen reactie. even afwachten dus. Als ik de file ontvang, zal ik deze hier uiteraard posten.
Ik wil ook heus wel 2 euro uitgeven aan die app, maar om daar speciaal een creditcard voor te nemen gaat me wat ver
De voorlaatste CM9 (20120721) is erg goed (laatste ook, maar die ToggleBar had niet gehoeven van mij)
Maar als je je huidige versie wilt behouden heb je dan al geprobeerd uinput.ko geforceerd te loaden? (-f erachter)
Of vraag op dat CyanogenMod 10 Tweak forum ook eens of iemand uinput.ko voor 3.0.31+ kan compilen

@minkjaah

De werkwijze die op pagina 1 van dit topic staat klopt niet helemaal
Vanaf versie 20120711 werkt t iets anders
Gebruik de compatibility 1.2.1 die ik een paar posten hierboven aangaf en GEEN touchscreenfix (tenminste als het niet om de eerste versie M906 uit mei gaat)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

In hoeverre is de 7 inch goed bruikbaar voor internetten? Ik internet nu wel eens op mijn e-reader (sony PRST-1, 6 inch) maar daar vind ik het net iets te klein. De resolutie is wel lager dus ik vroeg me af hoe dat in de praktijk bevalt met een 7 inch tablet. en hoe is de snelheid?
Tablet met IPS panel voor nog geen 100 euro klinkt wel aantrekkelijk en is imho een leuk prijsje maar als het niet echt lekker werkt is het ook weggegooid geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor internetten vind ik de 7" te klein, als je em alleen daar voor koopt zou ik het niet doen
Spelletjes, filmpje kijken onderweg, uitzendinggemist enz. daarvoor is zo'n klein dingetje ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelhaasnoot
Hij is ook eigenlijk te traag voor een browser - een dual core tablet werkt daar beter voor.
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:29:
Ik sliut hem niet kort maar gooi hem aan de lader voor een uurtje terwijl ik hem echt uit heb. Ik kan heb dan weer starten als ik lang op de aan/uit schakelaar druk (10 sec).
Hoe zet je 'm dan uit als 'ie leeg is? Bij mij leg ik 'm aan de lader maar dan blijft 'ie zo'n oranje uitroepteken tonen. De powerknop indrukken doet dan niks. Pas na het kortsluiten gaat 'ie weer laden.

• Funne
Wat bedoel je precies met geforceerd loaden? -f erachter?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:23:
[...]

Ik wil ook heus wel 2 euro uitgeven aan die app, maar om daar speciaal een creditcard voor te nemen gaat me wat ver
De voorlaatste CM9 (20120721) is erg goed (laatste ook, maar die ToggleBar had niet gehoeven van mij)
Maar als je je huidige versie wilt behouden heb je dan al geprobeerd uinput.ko geforceerd te loaden? (-f erachter)
Of vraag op dat CyanogenMod 10 Tweak forum ook eens of iemand uinput.ko voor 3.0.31+ kan compilen

@minkjaah

De werkwijze die op pagina 1 van dit topic staat klopt niet helemaal
Vanaf versie 20120711 werkt t iets anders
Gebruik de compatibility 1.2.1 die ik een paar posten hierboven aangaf en GEEN touchscreenfix (tenminste als het niet om de eerste versie M906 uit mei gaat)

Verwijderd

Funne schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:02:
Wat bedoel je precies met geforceerd loaden? -f erachter?

[...]
yep

Verwijderd

@ Funne

Ik heb nu ook Droidmote Server gekocht (met zo'n online prepaid creditcard)
In CM9 20120913 heb ik het nu werkend met de uinput.ko van cherrytree (voor kernel 3.0.36)
Leuk speelgoed, alleen wel even oefenen met touchgebaren

Wat ik bedoel met geforceerd loaden:
Je neemt bijvoorbeeld uinput.ko voor crane 3.0.8+
Die zet je bijvoorbeeld in /system/lib/modules (of /system/vendor/modules)
Dan in Terminal Emulator:
su
insmod /system/lib/modules/uinput.ko -f (of insmod /system/vendor/modules/uinput.ko -f)

Door -f erachter wordt hoe dan ook geprobeerd de module te laden al klopt ie niet helemaal met je kernel
Is maar een ideetje hoor, niet kwaad worden als het niet werkt

Wordt de module wel geladen, maar werkt het niet, dan kan je em weer unloaden met rmmod bla bla bla
Heb je het werkend dan ook /system/etc/init.d/02modules aanpassen, anders moet alles opnieuw na reboot

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 01:58 ]

• Funne
Helaas werkt het niet, zelfde foutmelding. Hopelijk wil er snel iemand de uinput.ko file aanmaken voor deze kernel.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:18:
@ Funne

Ik heb nu ook Droidmote Server gekocht (met zo'n online prepaid creditcard)
In CM9 20120913 heb ik het nu werkend met de uinput.ko van cherrytree (voor kernel 3.0.36)
Leuk speelgoed, alleen wel even oefenen met touchgebaren

Wat ik bedoel met geforceerd loaden:
Je neemt bijvoorbeeld uinput.ko voor crane 3.0.8+
Die zet je bijvoorbeeld in /system/lib/modules (of /system/vendor/modules)
Dan in Terminal Emulator:
su
insmod /system/lib/modules/uinput.ko -f (of insmod /system/vendor/modules/uinput.ko -f)

Door -f erachter wordt hoe dan ook geprobeerd de module te laden al klopt ie niet helemaal met je kernel
Is maar een ideetje hoor, niet kwaad worden als het niet werkt

Wordt de module wel geladen, maar werkt het niet, dan kan je em weer unloaden met mmod bla bla bla
Heb je het werkend dan ook /system/etc/init.d/02modules aanpassen, anders moet alles opnieuw na reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Een beetje offtopic

Maar er is een opvolger van de 7 inch. Uiterlijk is ongeveer dezelfde, alleen met dual core and 3.5 mm audio jack. voor ongeveer 110 euro

http://www.umitablets.com...luetooth-hdmi-040949.html

Helaas komt nog verzendkosten bij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrParis
  • Laatst online: 05-04-2023
Voor de 7 inch: deneds-update: 0. Eigen bestanden blijven behouden en geinstalleerde app's blijven bestaan.
1. Keuze mogelijkheid tussen de beide Tablets
2. Keuze mogelijkheid tussen Hoge en Lage Resolutie op de beide Tablets
3. Keuze mogelijkheid tussen Belgie en Nederland voor locatie afhankelijke applicaties.
4. Volledige Store toegang, je zal zelfs de vorig geinstalleerde apps in je lijst hebben.
5. Synchronisaties tussen Gmail, Agenda, Store, Kontaklijst werkt weer.
6. Locatiebepaling via WiFi werkt weer zoals bij GB 2.3.4
7. Koppeling naar de Kontaktlijst voor gemakkelijke toegang.
8. Indien gewenst kan je de nog steeds aanwezige telefoonservices uitschakelen voor energie besparing.
9. Deze telefoonservices ook weer opnieuw inschakelen indien nodig.
10. Snelheid van de CPU regelen, voor de gelukkige zelfs tot 1,2 Ghz, via geinstalleerde app.
11. Skype 2.5.4 wordt ook automatisch geinstalleerd.
12. Snel en makkelijk via snelkoppeling : rebooten, uitschakelen & scherm "locken".
13. Nieuwste systeem Musicplayer.
14. Gedeelte van de toetertjes en belletjes zijn verwijderd voor plaats besparing in het systeem geheugen.
15. Mogelijkheid om de bootanimatie te wijzigen of te verwijderen.
16. Mogelijkheid om CWM Recovery te instaleren en te gebruiken.
17. Documents To Go is geinstalleerd en werkt, kan je echter niet "bijwerken" (voorlopig)
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=191
veel games werken niet oa. gameloft dus moet je de build.prop aanpassen: YouTube: How To Change The Build.Prop Of Your Android Device / YouTube: Changing Build.Prop file any Android Device ( Day 2 ) / YouTube: How to Edit the Build.prop File in Android
je kan ook de build.prop file van de htc sensation gebruiken (al een aantal positieve reacties over gehoord op xda) ik heb ook een htc sensation dus als je deze wil gebruiken kan ik hem altijd doorsturen
LET OP: zelf heb ik nog geen van deze dingen kunnen uitproberen want hij is al 20 dagen in reparatie dus ondertussen heb ik veel opgezocht rond de tablet

voor diegenen die een hoesje willen: http://nl.aliexpress.com/...rder-1-pcs/579572726.html

[ Voor 3% gewijzigd door MrParis op 23-09-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Laatst online: 17-09 12:12
Dan_Ny schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:31:
Een beetje offtopic

Maar er is een opvolger van de 7 inch. Uiterlijk is ongeveer dezelfde, alleen met dual core and 3.5 mm audio jack. voor ongeveer 110 euro

http://www.umitablets.com...luetooth-hdmi-040949.html
De grote vraag is;

Ligt hier de antenne wel fatsoenlijk en is er dus geen risico om de fragiele alu nokjes af te breken bij het openen van de behuizing? Die van mij staat nu nl een beetje open omdat de nokjes niet meer 'grijpen'. En duct-tape werkt vast wel, maar is ook zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Laatst online: 07:50
Edit: waarschijnlijk al een oplossing gevonden...

[ Voor 88% gewijzigd door jelmer_g op 24-09-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:56
Ik heb nog een screen protector gevonden die (volgens de adverteerder) op de 9,7" allwinner a10 moet passen.
http://www.ebay.nl/itm/2-...43b3803aa8#ht_3638wt_1165

Zelf ben ik nog op zoek naar een sceenprotector voor de 7" (M-728). Ik denk dat ik zelf maar wat moet knippen :/
Inmiddels deze aangeschaft: http://www.ebay.nl/itm/13...1423.l2649#ht_8453wt_1165

[ Voor 14% gewijzigd door perslucht op 24-09-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funne schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:14:
Helaas werkt het niet, zelfde foutmelding. Hopelijk wil er snel iemand de uinput.ko file aanmaken voor deze kernel.
Laat ik nu deze: http://dragondevs.com/thread-103.html thread tegenkomen met daarin deze: http://www.mediafire.com/?y9ffc9ad98bpgew link
De uinput.ko voor kernel 3.0.31 gecompileerd door Christian Troy himzelf

Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoeken op internet en het uitpluizen van dit forum ging mijn voorkeur uit naar de 7" tablet van Kruidvat (mooie prijs, HDMI aansluiting, een actieve community niet te ver kwestie van garantie). Ik woon in België en heb in de thread gelezen dat er Belgen zijn die deze tablet gekocht hebben via een Belgisch filiaal. online.kruidvat.nl levert niet in het buitenland en de Belgische Kruidvat online verkoopt geen tablets. Is er een 7" alternatief voor de Belgen of moet ik het in een duurdere categorie zoeken. Bij een bestelling in China voel ik me niet echt goed vermits het een dure koop kan zijn als de tablet mankementen vertoont en je hem dient weer te zenden. Dank voor de antwoorden van personen met ervaring hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
ComputerIdee aanrader uit de test van een paar weken terug. Vrijwel dezelfde specs als de Kruidvat 7" en wordt ook in België geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Resolutie is lager, minder RAM geheugen, minder opslaggeheugen, geen IPS paneel.
Hoezo "vrijwel dezelfde specs"?

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 25-09-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Sorry, niet goed doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:36:
[...]

Laat ik nu deze: http://dragondevs.com/thread-103.html thread tegenkomen met daarin deze: http://www.mediafire.com/?y9ffc9ad98bpgew link
De uinput.ko voor kernel 3.0.31 gecompileerd door Christian Troy himzelf

Veel plezier ermee
Bedankt voor de file! Ik heb deze succesvol kunnen installeren via de terminal emulator, maar na de gevraagde reboot geeft de tablet (server) nog steeds geen reactie op de gsm (client). Zijn wel succesvol verbonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Funne

Reboot? Je moet juist niet rebooten.
Heb even CM9 20120624 geinstalleerd om die module voor je te testen en het werkt meteen! Die module is goed dus!
Om permanent te maken de regel insmod bla bla bla toevoegen aan /system/etc/init.d/02modules (met ES File Explorer>Tekst>ES Kladblok bijvoorbeeld)

Die thead gaat vooral over MK802 zo'n USB andoid device. misschien moet je die rebooten maar een tablet niet. (aha nu zie ik het "not reboot" beetje krom Engels maar hij bedoelt natuurlijk "don't reboot")
Dat 644 bla bla en remount verhaal is alleen om de rechten op rw-r--r-- te krijgen (ik heb dat gewoon met ES File Explorer gedaan) dat hoeft niet nog een keer.
Gewoon su, insmod bla bla bla (niet rebooten dus), Droidmote Server starten, op telefoon Droidmote Client starten en connecten, klaar
Als je nu op je telefoon je vinger beweegt zie je een blauw pijltje bewegen op de tablet

Eerder (op CM9 20120913) werkte het niet meteen
Na een update van de client naar 2.9.7 werkte het pas
Alleen de FFW knop in het media scherm doet het bij mij niet (nog even uitzoeken hoe ik dit goed krijg)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 19:25 ]

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:58
Kan iemand mij vertellen hoe je de geluids knoppen op de statusbalk terug krijg in cm9?

Verwijderd

OnlyRinaldo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:34:
Kan iemand mij vertellen hoe je de geluids knoppen op de statusbalk terug krijg in cm9?
Dat kan niet, je kan wel /system/usr/keylayout/sun4i-keyboard.kl aanpassen
(voor de 7": key 102 VOLUME_DOWN, key 139 VOLUME_UP)
Je kan dan met die lange hardwareknop harder en zachter zetten
(met Allwinner Mod kan dit ook, maar dan wordt ook je buildprop veranderd en er wordt geen backup van gemaakt, liever niet gebruiken dus)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 11:17 ]

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Iemand de ziggo tv app aan het lopen gekregen op de 9.7?

• MrParis
  • Laatst online: 05-04-2023
7 inch

Is het bekend of cherry ooit een officiele jelly bean rom zal uitbrengen (geen zin in al die problemen met cm10)
Is er al iemand die een gameloft game werkende heeft gekregen en zoja welke aanpassingen heb je aan de Mensen die hem hebben overclockt op hoeveel mhz draait hij nu?
Is er een app waarmee je die lange knop kan omzetten naar hardware volumeknoppen?

Kan je de rom van die opvolger niet aanpassen voor deze tablet want die is 4.1?

[ Voor 29% gewijzigd door MrParis op 26-09-2012 13:12 ]

• Funne
Top! Met deze uitleg heb ik de app werkend gekregen. Handige app. Bedankt...
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:35:
@Funne

Reboot? Je moet juist niet rebooten.
Heb even CM9 20120624 geinstalleerd om die module voor je te testen en het werkt meteen! Die module is goed dus!
Om permanent te maken de regel insmod bla bla bla toevoegen aan /system/etc/init.d/02modules (met ES File Explorer>Tekst>ES Kladblok bijvoorbeeld)

Die thead gaat vooral over MK802 zo'n USB andoid device. misschien moet je die rebooten maar een tablet niet. (aha nu zie ik het "not reboot" beetje krom Engels maar hij bedoelt natuurlijk "don't reboot")
Dat 644 bla bla en remount verhaal is alleen om de rechten op rw-r--r-- te krijgen (ik heb dat gewoon met ES File Explorer gedaan) dat hoeft niet nog een keer.
Gewoon su, insmod bla bla bla (niet rebooten dus), Droidmote Server starten, op telefoon Droidmote Client starten en connecten, klaar
Als je nu op je telefoon je vinger beweegt zie je een blauw pijltje bewegen op de tablet

Eerder (op CM9 20120913) werkte het niet meteen
Na een update van de client naar 2.9.7 werkte het pas
Alleen de FFW knop in het media scherm doet het bij mij niet (nog even uitzoeken hoe ik dit goed krijg)

Verwijderd

Waarschijnlijk voor de meesten hier een overbodige mededeling

Als je je tablet wilt tweaken installeer dan vooral ES FileExplorer
Zet in de instellingen "Root verkenner" en "Laadt bestandsysteem" aan
Je kunt nu heel makkelijk je buildprop, keylayout enz. aanpassen (en ook een backup maken)
Ik weet ook wel dat dit met AllwinnerMod, BuildpropEditor enz. ook kan, maar je weet dan nooit helemaal precies wat er gebeurt

Er zit ook nog eens samba ingebouwd (links boven op LAN zetten)
Je kunt dan je shared maps op je computer benaderen
Hoef je niet met dat USB kabeltje te klooien als je er wat op wilt zetten
En je kan dan rechtstreeks films, fotos enz van je computer afspelen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 14:34 ]

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:42
Mensen die interesse zouden hebben om zo'n ding over te kopen ? En hoeveel zou deze eventueel waard zijn in goede staat ?

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Theodor schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:49:
Iemand de ziggo tv app aan het lopen gekregen op de 9.7?
Yep, als je in Superuser de temp unroot aanvinkt dan doet ie het

• cornfed99111
Heeft iemand ervaring in een USB laadkabel voor de 7 inch?
Dus USB connector <-> power connector.
Ik wil graag het tablet opladen in de auto.

Ik heb deze gevonden, maar of dat de juiste is?

http://www.everbuying.com...le-p-17791.html?lkid=5868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Lijkt me wel goed, maar helaas kun je niet zien wat de diameter is van de ronde plug. Dus zeker weten doe je het niet. Voor dat geld kun je de gok wel nemen lijkt me.

Als je op zeker wilt gaan, moet je gewoon een micro-usb laadkabeltje gebruiken, de tablet laad nl. ook gewoon via de usb-aansluiting op. Alleen als de accu echt helemaal leeg is, zo leeg dat je zelfs geen Android poppetje krijgt als je op de aan/uit knop drukt, krijg je hem via usb niet aan de gang, dan heb je de netlader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooddaddy schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:19:
[...]

Yep, als je in Superuser de temp unroot aanvinkt dan doet ie het
waar vind ik temp unroot in superuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Topicstarter
Iemand die de touchscreen niet werkend heeft kunnen krijgen met zowel cm9 als 10 en met beide touchscreen fixes (de normale en 0610)? Hoe heb je het opgelost? Anders geef ik het op...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de eerste lichting M906 (toen ie nog 159 euro was) :
CM9 tot 20120624: 907c compatibility 1.1.0 (alleen g-sensor werkt niet) EN touchscreenfix 0610
CM9 vanaf 20120711 compatibiltity 1.2.1 (g-sensor werkt nu) EN touchscreenfix (die andere)

Bij nieuwere M906 :
CM9 tot 20120624: compatibility 1.1.0 (g-sensor werkt niet) (EN touchscreenfix 0610?)
CM9 vanaf 12120711: compatibility 1.2.1 (g-sensor werkt) en GEEN touchscreenfix

Voor CM10 eerst de /system vergroten met LiveSuit image van Alfie104

Bij de M728 a7hd compatibility (je snapt vast wel wanneer welke) en GEEN touchscreenfix
Bij de M1007 protab2xxl compatibility en GEEN touchscreenfix
Voor CM10 ook weer eerst /system vergroten (is ook een image voor of met ImgRePacker)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 23:17 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste