Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72251

Ik heb m'n tablet dus nog in recovery gekregen via adb.exe (pfew)....

Misschien toch even een factory reset doen ipv downgraden naar een lagere nightly van CM9.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
9.7 inch
Zijn er mensen die CM9 en/of AOPK volledig werkend hebben gekregen? Ik heb het geprobeerd met de 20120624 build met 1.1 compatibility zip en 610 touchscreen fix. Alles werkt, behalve de gsensor, waardoor het scherm niet wil draaien. Voor mij is dat enorm lastig aangezien ik hem vaak vertikaal gebruik. Bovendien werkt de achterste camera niet. Ik krijg beeld van de voorste en er zit geen knop om de achterste te kiezen. Waarschijnlijk wordt die dus helemaal niet herkend.

Geüpdate naar de 20120721 build met 1.2 compatibility zip en geen touchscreen fix, want die werkte direct al. Verder zelfde resultaat.

Is er sprake van 2 verschillende types gsensor in de 9.7, waarvan ik net de verkeerde heb? Moet er nog iets extra geflasht worden om het aan de gang te krijgen? Of heb ik gewoon wat fout gedaan? Hoe groot is de kans dat het bij AOKP wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yeah!!

De tip is dus de volgende:

Doe altijd een complete factory reset van je systeem en gebruik vervolgens de volgende zaken in deze volgorde:

cm9_nightly_20120615.zip
907c_compatibility_1.1.0.zip
qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip

Ik heb gelijk de volgenden ook erop gezet:
gapps-ics-20120429-signed.zip
gapps_fixer.zip

Mocht het niet lukken met de toetscombinatie om in recovery te komen dan kan het dus met het volgende commando: adb.exe reboot recovery. Hier staat hoe je het moet uitvoeren: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Howto:_Using_the_Recovery

Eerste indruk: WoW :-) Nu nog kijken of het ding zich staande houdt bij streaming video. Bij de stock Android versie werd het ding zo traag als dikke poep als ik iets met netwerk van doen had. Erg vaag allemaal...

Ikke happy camper dat het ding het weer doet!! :-) Nu nog een werkende bluetooth dongle aub. Wie heeft er nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
De 7 inch krijg het touch screen niet werkend de qware 9.7 screen fix geeft bij de 7 inch een zwart scherm en als ik het niet doe doet mijn scherm het wel en CW9 maar kan ik het niet bedienen geen touch iemand een tip .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447056

alle links naar de juiste files staan in mijn bericht.. vandaar de underline onder die woorden.

ik heb dezelfde tablet, ook 7 inch. en heb precies hetzelfde gedaan als wat ik beschrijf in mijn bericht, en hij werkt gewoon.. ook het touchscreen.

wat sóms nog wel eens wil helpen is:

originele firmware weer er op zetten, en dak het riedeltje wat ik zei ( alleen dan vóór stap 1 nog even Clockworkmod installeren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447056

en inderdaad.. splits aub dit topic op. ( misschien handiger om hier een slotje op te doen en 2 verse topics te starten?
ik was de eerste die vroeg of mensen zo aardig wilden zijn om te vermelden of het om een 7, of een 9.7 " gaat, en meerdere mensen hebben het daarna óók nog gevraagd.
maar blijkbaar is het echt véél te veel moeite om even: 7“ of : 9.7“ onder je bericht te zetten......

ik bied me bij deze aan om mede auteur te worden van het 7" gedeelte.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 447056 op 28-07-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Goeden morgen bolletje bas bedankt weer voor het antwoord ,ik heb de originele firmware er op staan en toch krijg ik elke keer weer het zelfde ik doe echt wat jij zegt mischien een ander rom, ik gebruik cm9 nightly 20120624 mischien niet de goede ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
@ricardo: de laatsre roms/files en instructies voor de 7" staan als aangegeven in Bb's eerdere post en hier. Waarschijnlijk heb je de verkeerde rom/comp. pack combo gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door mtr33 op 28-07-2012 09:11 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hoi mtr33 ik weet wel waar het staat maar zoals bolletjebas al zegt het gaat hier door elkaar 9,7en 7 inch en nergens staat exact wat er voor de 7 inch gebruikt word, welke rom iemand gebruikt.
Ik heb al vaak tablets ge flashd .
Heb er 4 van verschilende merken die zijn ook ge root dus ik weet wel wat ik doe, ik krijg alleen bij deze 7 inch het touch screen niet aan de praat in CM9. Nog bedankt voor je antwoord en de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit is een dusdanig actief topic dat het door elkaar lopen van twee verschillende tablets heel erg onhandig is. Het zou het mooiste zijn als bij splitsen de oude bijdragen op een samenhangende manier over de nieuwe topics verdeeld zouden kunnen worden. Hoe langer het topic is des te meer werk dat is. Daarom deed ik de suggestie ook al vroeg op pagina 6: CaptJackSparrow in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS", nu zitten we op 45 bij standaard lay-out.

Ik weet niet of er nu nog iemand met de benodigde rechten dat klusje zou willen opknappen. Anders twee extra topics en een link in beide topicstarts naar dit topic dat dan dicht gaat.

Een reactie van een mod zou op dit moment nuttig zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467130

Anoniem: 72251 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:14:
Yeah!!

De tip is dus de volgende:

Doe altijd een complete factory reset van je systeem en gebruik vervolgens de volgende zaken in deze volgorde:

cm9_nightly_20120615.zip
907c_compatibility_1.1.0.zip
qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip

Ik heb gelijk de volgenden ook erop gezet:
gapps-ics-20120429-signed.zip
gapps_fixer.zip

Mocht het niet lukken met de toetscombinatie om in recovery te komen dan kan het dus met het volgende commando: adb.exe reboot recovery. Hier staat hoe je het moet uitvoeren: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Howto:_Using_the_Recovery

Eerste indruk: WoW :-) Nu nog kijken of het ding zich staande houdt bij streaming video. Bij de stock Android versie werd het ding zo traag als dikke poep als ik iets met netwerk van doen had. Erg vaag allemaal...

Ikke happy camper dat het ding het weer doet!! :-) Nu nog een werkende bluetooth dongle aub. Wie heeft er nog tips???
hallo chow vraag werkt jouw rotatiesensor met deze cm9?
gr wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ja, dat zou ik ook wel willen weten aangezien ik hem nog niet aan de gang heb gekregen met cm9.

Geen nood, ik ga het later vandaag gewoon proberen. Heb mijn tablet toch nog niet volledig ingericht.

Oh en nog iets, als alles met de chown methode wél werkt inclusief gsensor, werkt het dan nog steeds na een update naar een nieuwe build? Ga ik ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:46:
Ja, dat zou ik ook wel willen weten aangezien ik hem nog niet aan de gang heb gekregen met cm9.

Geen nood, ik ga het later vandaag gewoon proberen. Heb mijn tablet toch nog niet volledig ingericht.

Oh en nog iets, als alles met de chown methode wél werkt inclusief gsensor, werkt het dan nog steeds na een update naar een nieuwe build? Ga ik ook testen.
hallo alfie104, ik hebz zelf de laatste 3 cm9 geprobeerd maar bij niet 1 werkte de gsensor, dus ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
gr wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Er zijn blijkbaar mensen bij wie de gsensor wél werkt onder cm9. Dus óf ik doe de hele tijd iets verkeerd met installeren, óf er zijn twee types gsensor gebruikt in de Cherry, waarvan ik natuurlijk net de verkeerde heb.

Hoe kun je uitvinden welke gsensor je hebt en hoe kun je de benodigde drivers uit een draaiende firmware plukken en later in een andere weer terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 14:24
Ik ben op zoek naar een hoes / case voor de 9,7" versie en de MacAlly's uit dit topic zijn uitverkocht en het lijkt erop dat ze niet meer leverbaar zijn.

Is dit een goed alternatief? http://www.miniinthebox.c...-ipad-zwart-_p170507.html

Heeft iemand een goed alternatief gevonden?

edit:

Het gaat mij dus met name om de 'fit' en de mogelijkheid om bij alle knopjes/aansluitingen te komen

[ Voor 14% gewijzigd door YoYoost op 28-07-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@doppie53

Rotatiesensor doet het zonder problemen. Je moet het wel even 'aanzetten' in CM9. Gewoon stock CM9 werken dus. :-)
Wat niet werkt is de 'beste' camera van de twee. Maar hee, ik ging er toch al niet echt mee fotograferen.

Gr,

Chown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-03 02:17
Anoniem: 72251 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:36:
@doppie53

Rotatiesensor doet het zonder problemen. Je moet het wel even 'aanzetten' in CM9. Gewoon stock CM9 werken dus. :-)
Wat niet werkt is de 'beste' camera van de twee. Maar hee, ik ging er toch al niet echt mee fotograferen.

Gr,

Chown
Waar kan ik deze aanzetten? De optie 'automatisch draaien' staat al aan. Helaas doet deze sensor helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@doppie53

Gr,

Chown
@chown bij slatedroid in de openings post staat een fix voor camera van christian troy (cm9 ontwikkelaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
@doppie53

Gr,

Chown
Die achterste camera zal mij aan m'n achterste roesten. Zelfs de "goede" camera is zwaar brak vergeleken met de eerste de beste telefoon. Als ik al een camera gebruik op een tablet, zal het hooguit de voorste zijn, als webcam.

Maar wat bedoel je precies met je opmerking? Cm9 installeren zonder compatibility zip en touchscreen fix en dan eerst opstarten en schermrotatie aanzetten, voordat je de rest van de meuk installeert?

(Voor wie niet snapt hoe je met je tablet kunt werken als de touchscreen het niet doet; je kunt aan een Android tablet altijd een externe USB muis aansluiten. Gebruik de OTG poort met adapterkabeltje)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfie104 op 28-07-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
Alfie104 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:17:
[...]

Die achterste camera zal mij aan m'n achterste roesten. Als ik al een camera gebruik op een tablet, zal het hooguit de voorste zijn, als webcam.

Maar wat bedoel je precies met je opmerking? Cm9 installeren zonder compatibility zip en touchscreen fix en dan eerst opstarten en schermrotatie aanzetten, voordat je de rest van de meuk installeert?
Zonder touchscreen fix wordt het lastig om iets aan te zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Net m'n post ge-edit, is het toch alweer te laat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
Best jammer dit. Ik vind CM9 best lekker werken t.o.v. de stock-rom. De niet werkende rotatie is echter wel een show-stopper voor mij. Ik ben helaas (nog) niet voldoende thuis onder de motorkap van Android om zelf te gaan klussen, in tegenstelling tot Windows (en een beetje Linux). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
Alfie104 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:19:
Net m'n post ge-edit, is het toch alweer te laat :D
Ach, dit had ik zelf ook kunnen bedenken. 8)7
Ik ga dit vanavond even proberen, anders maar weer terug naar stock-rom.

[ Voor 14% gewijzigd door Prutzenberg op 28-07-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prutzenberg schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:18:
[...]

Zonder touchscreen fix wordt het lastig om iets aan te zetten... ;)
met een usb muis schijnt het mogelijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:23:
Er zijn blijkbaar mensen bij wie de gsensor wél werkt onder cm9. Dus óf ik doe de hele tijd iets verkeerd met installeren, óf er zijn twee types gsensor gebruikt in de Cherry, waarvan ik natuurlijk net de verkeerde heb.

Hoe kun je uitvinden welke gsensor je hebt en hoe kun je de benodigde drivers uit een draaiende firmware plukken en later in een andere weer terugzetten?
dit is de gsensor in m906 bma250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
Ik heb de volgende stappen doorgelopen:

- factory reset
- install cm9_nightly_20120624.zip
- reboot
- muis aangesloten en gezocht naar instelling g-sensor. Alle auto-rotate opties stonden aan. Uitgezet en weer aangezet maar roteren deed hij niet.
- reboot naar recovery
- install 907c_compatibility_1.1.0.zip
- install qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip
- install gapps-ics-20120429-signed.zip
- install gapps_fixer.zip

Resultaat: verse android installatie maar géén roterend scherm. :'(
Heb ik een instelling gemist?

Ik ga me nu maar eens verdiepen in de systeeminstellingen van android. Dit moet toch op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Eindelijk gelukt cm9 op de 7inch met touch controle ik gebruikte steeds de verkeerde compatebility zip.
Ik krijg wel direct een bericht dat er een update rom beschikbaar is, kun je die hier over heen flashen of moet je weer van vooraf aan beginnen en al die zips flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ricardo70 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:14:
Eindelijk gelukt cm9 op de 7inch met touch controle ik gebruikte steeds de verkeerde compatebility zip.
Ik krijg wel direct een bericht dat er een update rom beschikbaar is, kun je die hier over heen flashen of moet je weer van vooraf aan beginnen en al die zips flashen.
ja allemaal opnieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Oké thanx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Prutzenberg schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:44:
Ik heb de volgende stappen doorgelopen:

- factory reset
- install cm9_nightly_20120624.zip
- reboot
- muis aangesloten en gezocht naar instelling g-sensor. Alle auto-rotate opties stonden aan. Uitgezet en weer aangezet maar roteren deed hij niet.
- reboot naar recovery
- install 907c_compatibility_1.1.0.zip
- install qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip
- install gapps-ics-20120429-signed.zip
- install gapps_fixer.zip

Resultaat: verse android installatie maar géén roterend scherm. :'(
Heb ik een instelling gemist?

Ik ga me nu maar eens verdiepen in de systeeminstellingen van android. Dit moet toch op te lossen zijn?
Heb de tab nog niet dus heb even op m'n sgs2 gekeken. Maar je kunt bij "beweging" in de instellingen het 1 en ander aanzetten. En bij weergave (waar jij denk ik kijkt) en je kunt evt. Ook nog kalibreren.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
Daywalk3r schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Heb de tab nog niet dus heb even op m'n sgs2 gekeken. Maar je kunt bij "beweging" in de instellingen het 1 en ander aanzetten. En bij weergave (waar jij denk ik kijkt) en je kunt evt. Ook nog kalibreren.
Die opties heb ik niet gezien op mijn tablet. Blijkbaar heb jij een andere CM9 dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Prutzenberg schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:41:
[...]

Die opties heb ik niet gezien op mijn tablet. Blijkbaar heb jij een andere CM9 dan ik.
Op m'n SGS2 draai ik wanan Rom. Maar dat zijn dan gewone android instellingen.
Maar op tablet is het dan blijkbaar anders. Dan weet ik het ook niet. Als ik mijn 9.7" binnen krijg flash ik ook gelijk CM erop. Wellicht weet ik dan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467130 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:17:
[...]

@chown bij slatedroid in de openings post staat een fix voor camera van christian troy (cm9 ontwikkelaar)
Hee Dopie,

Kun je me daar de URL van sturen? Ik kan er niks vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464311

de tablet schijnt nu geheel van de site af te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 464311 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:01:
de tablet schijnt nu geheel van de site af te zijn?
Ligt eraan welke link je volgt. Via kruidvat.nl kom je er inderdaad niet meer, maar via diverse links die hier eerder genoemd zijn, vind je hem nog wel. Inclusief minstens 1 link waar meer dan 10 stuks voorradig zijn, dus bestelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Alfie104 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Ligt eraan welke link je volgt. Via kruidvat.nl kom je er inderdaad niet meer, maar via diverse links die hier eerder genoemd zijn, vind je hem nog wel. Inclusief minstens 1 link waar meer dan 10 stuks voorradig zijn, dus bestelbaar.
Beide uitvoeringen zijn idd niet meer op de website van Kruidvat te vinden. Je cache even legen doet wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Klopt, maar ik had de bewuste link vóór afgelopen zaterdag nog nooit eerder bezocht. Ik denk dat Kruidvat z'n cache heeft geleegd dit weekeind ;) Ik heb 'm even opgezocht (andere computer, heb ik de link ook nog nooit mee bezocht) en nu bestaat het artikel inderdaad niet meer.

Jammer. Er zal vast een andere komen, maar natuurlijk met andere hardware en firmware dus dat wordt weer een nieuwe fork met een nieuwe topic.

[ Voor 49% gewijzigd door Alfie104 op 30-07-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb gisteravond nog even een poos zitten prutsen met cm9 op m'n Cherry, verschillende builds en compatibility patches en de gsensor werkt gewoon niet, met geen enkele combinatie. Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat er in mijn Cherry een ander type gsensor zit, wat momenteel niet wordt ondersteund. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 467130 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:34:
[...]

dit is de gsensor in m906 bma250
Net even nagekeken, ik heb ook een bma250. Waarom werkt die bij mij dan niet onder cm9 en aopk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468094

Even een vrij simpele vraag:

Ik heb sinds vandaag een Kruidvat 7" tablet met een keyboard-hoes (ook van Kruidvat). Alles werkt prima behalve dat de toetsenindeling van het externe toetsenbord niet naar behoren lijkt te functioneren. Hij doet het wel, maar geeft niet de juiste tekens. Zo krijg ik bij het indrukken van ' / ' een ' - ' en bij het indrukken van ' @ ' een ' " '.

Ik heb alle Android instellingen doorlopen maar het lukt me alleen om de toetsenbordinvoer in een andere taal te veranderen, niet om de indeling ervan te veranderen.

Iemand tips hiervoor?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467527

[quote][b][message=38667165,noline]chown schreef op maandag

gebruik de stock camera zip in update me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 468094 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:16:
Even een vrij simpele vraag:

Ik heb sinds vandaag een Kruidvat 7" tablet met een keyboard-hoes (ook van Kruidvat). Alles werkt prima behalve dat de toetsenindeling van het externe toetsenbord niet naar behoren lijkt te functioneren. Hij doet het wel, maar geeft niet de juiste tekens. Zo krijg ik bij het indrukken van ' / ' een ' - ' en bij het indrukken van ' @ ' een ' " '.

Ik heb alle Android instellingen doorlopen maar het lukt me alleen om de toetsenbordinvoer in een andere taal te veranderen, niet om de indeling ervan te veranderen.

Iemand tips hiervoor?

Alvast bedankt.
Cherry updater downloaden, daarmee kun je de toetsenbord indeling voor een extern toetsenbord veranderen. Je vind de updater op tabletsupport.eu maar mogelijk moet je eerst registreren voordat je het mag downloaden.

Link: http://www.tabletsupport....rry_Tablets_Update_v2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hallo ik heb vandaag de laatste cm9 update rom geflashd op mijn 7 inch ,maar nu heb ik geen volume knoppen meer beneden in de balk dat is knap lastig ook apps die dat regelen doen het niet.
Is hier al een fix voor te downloaden of iemand een andere tip .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
ik heb een origineel h7HD hoesje gekocht in China fits like a glove echt een heel mooi hoesje ,hier onder mij staat de juiste link .
Ik heb wel 25 dagen moeten wacht maar dat was het zeker waard.

[ Voor 161% gewijzigd door ricardo70 op 31-07-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225481

ricardo70 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:19:
Hallo ik heb vandaag de laatste cm9 update rom geflashd op mijn 7 inch ,maar nu heb ik geen volume knoppen meer beneden in de balk dat is knap lastig ook apps die dat regelen doen het niet.
Is hier al een fix voor te downloaden of iemand een andere tip .
Met de volgende app de twee middelste knopen toegewezen aan het zachter en harder zetten van het geluid:

Google Play: Allwinner Mod#?t=W251bGwsMSwyLDEsImh1LnN6dHVweS5hbmRyb2lkLmFsbHdpbm5lcm1vZCJd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-03 00:08
9.7,

Kan iemand mij even vertellen welke versie cm9 nu op de tablet kan icm welke comp file en touch screen?
Ik las dat bij iemand (20120721) met de 907c compatibility zip 1.2.0. geslaagd was zonder touch screen fix. Maar bij mij werkt zowel de oude touchscreen niet als de nieuwe.

bij instal van nieuwe touch fix werkte hij niet, bij instal van oude fix kwam hij niet verder dan opstart modus.

Kan ik nu het beste gewoon versie installeren die in de tutorial staat of kan ik toch de nieuwste versie van cm9 draaien?

Edit: mijn verlangen naar nieuwste versie draaien komt omdat de oude(615 build) gister een freeze had en toen ik hem herstartte ineens niet meer kon opstarten en ik alles kwijt was. Verder had hij ook wel regelmatig last van crashende apps etc. maar daar was nog wel mee te leven maar heb toch liever de nieuwste versie

Verder, heb ik van de week het hoesje van macally voor de ipad 1 besteld(via ebay want NLse sites hadden ze niet meer) past perfect, ziet er mooi degelijk uit. Zeker een aanrader. Heeft iemand nog een tip voor een screenprotector?

[ Voor 17% gewijzigd door minkjaah op 01-08-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
Kan ik nu het beste gewoon versie installeren die in de tutorial staat of kan ik toch de nieuwste versie van cm9 draaien?
goeie vraag, zit ik ook net mee te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468289

7"

@Ricardo
Met AllwinnerMod kan je de hardware buttons aanpassen
Bij mij lukte dit de eerste keer, maar toen ik daarna nog een keer wilde veranderen ging dit niet meer
Je kan ook met de hand /system/usr/keylayout/sun4i-keyboard.kl veranderen (key102 VOLUME_DOWN, key139 VOLUME_UP)
Dit werkt altijd (het origineel staat in /system/usr/keylayout/axp20-supplyer.kl voor als er wat fout gaat)

Misschien een tip voor degene bij wie de rotatiesensor niet werkt:
Bij mij deed die sensor het ineens niet meer (na spelen met stil/trillen/geluid onderaan uitschakelopties)
Wat ik ook flashte met CWM (compatibity opnieuw, ROM opnieuw, nandroid backup opnieuw) ik kreeg het niet meer goed
Pas toen ik weer helemaal opniew begon met LiveSuitpack met format kreeg ik alles weer goed
Het lijkt erop dat ondanks wipen en reflashen toch ergens een rest van de vorige instellingen blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:58:
[...]

Cherry updater downloaden, daarmee kun je de toetsenbord indeling voor een extern toetsenbord veranderen. Je vind de updater op tabletsupport.eu maar mogelijk moet je eerst registreren voordat je het mag downloaden.

Dank! Ik heb het programma en de daarvoor benodigde driver geïnstalleerd. geen probleem, ook zonder registratie.

Het lijkt echter tevergeefs. Ik heb met Cherry Updater de toetsenbordindeling veranderd, maar zodra ik het toetsenbord opnieuw op de tablet aansluit is er niks veranderd. Ik heb alle toetsenbordindelingen geprobeerd en de tablet opnieuw opgestart, maar telkens veranderd er niks. Dit terwijl Cherry Updater wel aangeeft de 'uitvoering succesvol' te hebben 'afgerond'.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7"

CM9 of AOPK hebben naast voordelen (soepel, GPS, bluetooth, instelmogelijkheden) toch ook wel nadelen (leegtrekken en zonder waarschuwing uitschakelen, geen softkeys harder/zachter, full screen werkt bij veel minder apps)

Mijn vraag is daarom:
Zijn er mensen die door toevoeging van extra modules, hetzij zelf gecompileerd, hetzij uit andere roms getrokken, zaken als GPS en bluetooth aan de gang gekregen hebben met de orginele rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 468289 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:52:
7"

CM9 of AOPK hebben naast voordelen (soepel, GPS, bluetooth, instelmogelijkheden) toch ook wel nadelen (leegtrekken en zonder waarschuwing uitschakelen, geen softkeys harder/zachter, full screen werkt bij veel minder apps)

Mijn vraag is daarom:
Zijn er mensen die door toevoeging van extra modules, hetzij zelf gecompileerd, hetzij uit andere roms getrokken, zaken als GPS en bluetooth aan de gang gekregen hebben met de orginele rom?
De 7` heeft helemaal geen GPS/BT aan boord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Ik heb het wel even aan de praat gekregen met mijn Tom Tom gps muis ,maar na dat ik mijn tab uit zette kreeg ik de bluetooth dongle niet meer aan maar mischien in de toekomstige roms werkt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7"

Dat de 7" geen GPS en bluetooth aan boord heeft weet ik wel
Met CM9 of AOPK kan je er echter wel een USB bluetooth dongle of USB GPS muis op aansluiten

Beide is me gelukt
Voor USB GPS muis heb ik USBGPS4Droid_alpha4.app geinstalleerd (navigeren met maps werkt dan bijv.)
Bluetooth werkt met diverse dongles, na de laatste CM9 update ook na sleep (met oudere kernels had ik WakeLock.apk aanstaan bij bluetoothgebruik want na sleep werkte de bluetooth niet meer en alleen opnieuw opstarten helpt dan)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 02-08-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467527 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:25:
[quote][b][message=38667165,noline]chown schreef op maandag

gebruik de stock camera zip in update me
<cynical mode>Hee!! Hier heb ik wat aan! Dank je! </cynical mode>

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

7"

Ik had de nieuwe update geïnstalleerd maar was vergeten de 1.2 a7hd_compatibility erbij te installeren dus ik had geen touchscreen.
Daarna wipe gedaan opnieuw ROM geïnstalleerd en 1.2 er over gegooid en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-05 18:44
Vanavond eens een andere browser geprobeerd voor de 7 inch de standaard browser vindt ik wel snel maar hapert steeds, opera is ook niet al te snel en toen kwam ik skyfire in de market tegen en tjonge wat laad dat snel.

Ik ga deze browser eens goed testen en kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 468289 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:11:
7"

Beide is me gelukt
Voor USB GPS muis heb ik USBGPS4Droid_alpha4.app geinstalleerd (navigeren met maps werkt dan bijv.)
Bluetooth werkt met diverse dongles, na de laatste CM9 update ook na sleep (met oudere kernels had ik WakeLock.apk aanstaan bij bluetoothgebruik want na sleep werkte de bluetooth niet meer en alleen opnieuw opstarten helpt dan)
Kan je iets meer vertellen hoe je een USB muis aan de praat gekregen hebt?
Ik heb een Holux GPS Slim 236 muis die niet herkend wordt door het tablet en voor de rest niet aan de
praat krijg met mijn GPS apps.
Ik draai wel AOKP op het tablet nu in plaats van CM9. Maar dat mag geen verschil maken, denk ik.
En USBGPS4Droid heb ik geprobeerd, maar daarmee werkt het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 03-08-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Check eerst of je USB Host wel werkt (kabel/setings), daarna zou de tablet, evt. na een reboot, de muis moeten herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cornfed99111

Mijn GPS USB muis wordt in Windows herkend als Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge (COM3)
Verder staat er weinig op de verpakking behalve baudrate 9600 (goedkoop Chinees ding)
Holux gebruikt pl2303 geloof ik, maar dat wordt ook ondersteund door CM9 en AOPK

Bij UsbGPS4Droid https://github.com/HvB/UsbGps4Droid/downloads staat de baudrate standaard op auto, die heb ik op 9600 gezet. Dan kan je een logfile maken om te kijken of ie werkt. (bij alle andere baudrates kreeg ik een logfile van 0kb)
GPS Test geeft nu aantal satelieten enz. Google Navigation werkt nu ook

In deze thread http://www.slatedroid.com...gpsusb-audio/page__st__40 wordt besproken hoe je met Terminal Emulator enz. kan kijken of de GPS werkt

Maar die Holux GPS Slim 236 van jou heeft toch bluetooth? Dan zou alles eigenlijk veel simpeler moeten zijn (als je tenminste een bluetooth dongle aan de praat krijgt)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 03-08-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Waarom zijn er eigenlijk geen BT dongles met een mini USB aansluiting ipv de std. usb? Dat scheelt weer een converter kabel. Marktgrootte zou geen punt moeten zijn, gezien de inmiddels vele tablets met mini usb host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ FordPrefect42

Volgens mij is het probleem dat USBgps4Android niet werkt.
Ik krijg steeds de melding dat hij niet kan verbinden met het device.
Welke ttyUSBx nummer werkt bij jou?

Ik heb helaas een oude Sweex Bluetooth dongle die niet herkend wordt door het tablet.

Holux werkt prima op mijn ander tablet met ingebouwde Bluetooth.
Maar 9,7 inch werkt zo lomp op mijn dashboard. Dan is 7 inch perfect.

@ mtr33

USB kabel adapter werkt prima met muis en USB stick. Dus dat zit wel goed.

[ Voor 29% gewijzigd door cornfed99111 op 03-08-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cornfed99111

Ik had het geluk dat het werkt met ttyUSB0, hoefde dus niks aan te passen
Als je ttyUSB1....9 of ttyACMx hebt komt er wat "hogere tweakkunde" bij kijken

Wat bluetooth dongles betreft. Ik heb er een stuk of 5 en allemaal doen ze het
Is wel een beetje gepruts met sommige, meestal als je nieuw opstart en dan pas de dongle aansluit werkt het
Anderen zeggen juist dat je met aangesloten dongle moet opstarten, maar dat werkt bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Helaas zijn mijn Linux skills niet zo bijster goed.

De baudrate moet 38400 zijn volgens de handleiding van de Holux.
Ik zal nog eens alles aflopen met die ttyUSB en ttyACM.
Ik zie nergens zulke bestanden staan als ik die ga opzoeken met een file explorer (uiteraard root access).
Wel een heleboel met alleen tty en dan een cijfer erachter in /dev/.

EDIT:

Als ik de Sweex Bluetooth bt201 aansluit, kan ik niet de slider op 'aan' schuiven bij Instellingen -> Bluetooth.
Hij swiept gelijk net zo hard weer terug naar 'uit'.

EDIT 2:

Heb een appje namens USB Host Controller geïnstalleerd.
Daar zie je wel de Sweex op verschijnen, maar de Holux verschijnt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door cornfed99111 op 03-08-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cornfed99111

Ik heb om te testen ook eens AOPK geinstalleerd (leuk hier zit zelfs een knopje GPS in)
In /dev/ wordt automatisch ttyUSB0 aangemaakt als ik de GPS aansluit
In Teminal Emulator zie ik na "dmesg" intypen tussen al die regels staan:
cp210x 1-1: 1,0: cp210x converter detected
usb 1-1 cp210x converter now attached to ttyUSB0

Wel kreeg ik na sleep de mededeling "Cannot connect to bluetoothGPS"
Na eruit trekken en er weer in doen deed ie het weer
Dat is natuurlijk makkelijk met WakeLock op te lossen

Jammer dat het bij jou niet zo automagisch werkt
Het makkelijkst lijkt me toch zo'n mini bluetooth dongle voor 1 a 2 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 03-08-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan klopt er iets niet met het tablet of met AOKP.
Ik ga AOKP nog eens erop zetten.

Edit:

Het heeft niets geholpen. Steeds weer dezelfde problemen.
Herstarten met device aangekoppeld maakt niets uit.
Er is nog nooit een ttyUSBx in de dev map verschenen.

Of ik heb niet compatibele apparatuur of er is iets mis. Maar wat?
Had nog een Ralink WIFI dongel hier liggen. Helemaal niks.

Via dat USB app zie ik wel dat de devices aanwezig zijn, maar de driver wordt niet geladen door de kernel.

Pfffff.... |:(

[ Voor 74% gewijzigd door cornfed99111 op 03-08-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cornfed99111

Jammer dat het niet lukt allemaal De lol gaat er dan snel vanaf
Dat een Ralink Wifi dongle niet werkt is niet zo raar trouwens, dit werkt alleen met dongles die met rtl8092cu driver werken (eerder in dit topic staan er wel een paar genoemd)
Maar qua bluetooth komt t niet zo nauw dacht ik (de meeste cheap ass Chinese dongles hebben een CSR chip die gewoon werkt alleen met sleep wil t wel eens misgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb een Chinees Bluetooth dongeltje besteld.
Misschien werkt dat wel. Dan kan ik altijd nog via Bluetooth de Holux aansluiten.
Had graag de andere manier gehad, maar ik zie voorlopig geen andere uitweg.

Er verschijn definitief geen ttyUSBx in /dev.
En dus zal usb4gpsandriod nooit gaan werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
je moet ook de bluetooth gps app gebruiken, dan pakt hij de gps muis zeker heb ik getest moest ik ook doen bij mijn oude tablet met ingebouwde bluetooth.
Nog bedankt voor de tip over de volume knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net ook even USB Host Controller geinstalleerd (had ik eerder moeten doen, handig!)
Bij connected USB devices staat bij mij Silicon Labs CP2104 USB to UART Bridge Controller als de GPS is aangesloten

Zie net dat er een app bestaat om pl2303 devices te koppelen ook als de kernel dit niet ondersteund
PL2303GPS MockLocation DEMO, misschien dit nog proberen als laatste poging?

Volgens de thread van Christian Troy zouden USB bluetooth dongles die werken met ath3k chipset het beste zijn voor Android of Linux. De Asus USB-BT211 is er zo een. (alleen best duur)
Zelf ben ik wel tevreden met zo'n goedkoop Chinees dongletje, werkt meestal wel goed

Heeft iemand toevallig zo'n Asus (of andere met ath3k chipset) en wil die dan testen of dat echt zoveel beter werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 04-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ook app pl2303gps werkt niet. Hij kan geen GPS stick vinden.

Zou toch misschien de kabel niet orde zijn? Ik begin toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cornfed99111

Heb even in de manual voor Holux GPS gekeken (ja, ja, ik hou niet op)
Hier wordt gesproken over een speciaal kabeltje als je de GPS als USB muis wilt gebruiken
(op amazon voor zo'n 14 euro te koop, ebay 8 euro uit China) Heb jij dit kabeltje eigenlijk wel?
Een normale mini USB B naar USB A werkt blijkbaar niet

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 04-08-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Och, ik vind het al prachtig dat je meedenkt. Dankjewel! Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere Tweakers!

Welnu, ik ben bang dat het adapter kabeltje toch een probleem is.
Want ik kreeg zonet wel een verbinding met de Sweex! En met de Holux! En wel via Bleutooth.
En ja, GPS data kwam binnen en je kan navigeren.

Ik heb die Bluetooth GPS app gebruikt (bedankt Ricardo70!!) en toen ging opeens alles prima.
Ik kwam nog deze handige info tegen: http://rootzwiki.com/topi...age__st__2930#entry681673
Dat moet blijkbaar met de seriële datakabel zijn gelukt. Ik had alleen een Bluetooth verbinding.

Nu raad je het al. Nadat ik de Sweex weer afgekoppeld had en weer aankoppelde, deed hij het niet meer.
Ook reboot bracht niks. Reset USB device bracht ook niks.

Daarom nu ook een mini USB adapter maar besteld. Hopelijk lost dat de fout op.
Ben nu wel een beetje gerustgesteld dat het niet aan de hardware ligt van het tablet zelf.
En de Sweex werkt dus ook automatisch samen met Android. Dat is zeker.

Oh ja, ik gebruik de USB kabel die bij de Holux zat.
En dat is niet de kabel uit de handleiding.
Bij die zit nog een serieel naar USB converter in de kabel mee ingebouwd.
En daarmee vermoed dat de oorzaak is waarom je de Holux niets doet op het tablet.
Even getest op een pc en daar wordt de Holux ook niet herkend.
Dus die speciale kabel is echt nodig om de Holux te gebruiken als GPS muis.. Helaas voor mij.

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 04-08-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb grotendeels het hele topic doorgelezen om te flashen naar cm9.
Maar ik zie zoveel zips en versies dat ik niet goed weet welke ik moet gebruiken icm alles.

Gewoon uitvoeren zoals in de TS staat?

En de nieuwe firmware eerst flashen of erna? Of maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Termy

valt er nog wat te fragge?

Dat ligt aan welke versie je hebt. Als het de 9,7" is, dan kan je de ts volgen. Voor de 7" niet. Ikheb de 7" en heb er cm9 op staan, werkend en wel (type dit op de tablet :-P ).Hiervoor heb ik zelf even gezocht voor een cwm en compatibility fixes. Heb de links hier nu niet beschikbaar, helaas.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Voor de liefhebber, aankomende week zijn ze er weer!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QydaMPHN2ATfpyPbX7HgZYTB/thumb.jpg

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De 7 inch is alleen online te bestellen.
De 9,7 inch kan ook in de winkel gehaald worden.

@ Daywalk3r.

De openingspost is een beetje verouderd.
Als eerste moet je ClockWorkMod installeren.
Wis daarna in de Clockworkmod de cache en Dalvik cache.
Installeer de zip van de android versie die je wilt (CM9 of AOKP).
Installeer dan de compatibility.zip (versie 1.2).
Installeer GAPPS.
De touchscreenfix is niet nodig voor de 7 inch.

Dan reboot en wachten tot alles geupdate is.

Hier staan de topics voor de actuele Android versies:
CM9 : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1760929
AOKP : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1760931

[ Voor 77% gewijzigd door cornfed99111 op 05-08-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

cornfed99111 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:36:

@ Daywalk3r.

Installeer GAPPS.

Dankje!

Echter moet het nog even wachten. Zit een hinderlijk stofje achter het scherm dus dat wordt eerst garantie claimen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:01
Daywalk3r schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Dankje!

Echter moet het nog even wachten. Zit een hinderlijk stofje achter het scherm dus dat wordt eerst garantie claimen. :/
Ik heb dat gelukkig zelfopgelost :)
Busje perslucht doet wonderen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245621

Idd. Waar pers je de lucht naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:58:
[...]

Klopt het dat de tablet hiervoor geroot moet worden? En zo ja, kan het ook zonder? Tablets zijn voor zakelijk gebruik en wil ze daarom liever niet rooten, maar het toetsenbord is anders waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
De Cherry is standaard fabrieksmatig altijd geroot. Alleen ontbreken bepaalde bestanden, oa. de Superuser app, die je meer controle geeft over welke apps wel en niet root toegang krijgen. Via Cherry Updater kun je de ontbrekende bestanden toevoegen, dat lijkt me juist bij zakelijk gebruik wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zojuist de 9,7" versie opgehaald bij de kruidvat (Voor m'n moppie) ;-)

Eerste exemplaar zat een helverlichte plek in het scherm (Ongeveer halve centimeter in diameter) dus die ging meteen retour, maar de tweede ziet er tot dusver goed uit. De schroefjes in de zijkant zaten er dan wel niet helemaal ingeschroefd, maar dat kan ik zelf nog wel verhelpen dmv een schroevendraaiertje ;-)

Verders moet ik zeggen blij verrast te zijn. Tot nu toe een mooi duidelijk, helder en vlot reagerend IPS schermpje, speelt alles af en ziet er best gelikt uit. Binnen no-time een goede draadloze -n connectie, prima ontvangst en lekker snel. Verders niet gemeten, maar een 47MB spelletje van Google Play Store was in 7 seconden binnen. Ook browsen is prima te doen. (Misschien is deze 2e batch ge-update) ?

Ben stomverbaasd dat de spelletjes tot nu toe zonder enige hapering afspelen (O.a. Angry Birds Rio, Air Attack HD) en nog leuke graphics ook. Videootjes gaan als de branding en muziek ook geen probleem. En het belangrijkste, waarom ze een tablet wilde hebben, Ebooks doen het prima. De reader is zelfs voorgeinstalleerd, dus ze kon meteen aan de bak ;-)

Zo op het eerste gezicht dus zeker geen miskoop dit tabletje. Sterker nog, ik zou niet weten waarom ik meer voor zo'n ding zou gaan betalen, waarbij ik wel moet opmerken niet al te veeleisend te zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Zeilkonijn schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:38:
Zojuist de 9,7" versie opgehaald bij de kruidvat (Voor m'n moppie) ;-)
Leg ons dat eens uit, gezien de aktie pas morgen ingaat?!?

[ Voor 71% gewijzigd door dirkhimself op 06-08-2012 23:11 . Reden: teveel gekwoot.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
Zeilkonijn schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:38:
[...]
Zo op het eerste gezicht dus zeker geen miskoop dit tabletje. Sterker nog, ik zou niet weten waarom ik meer voor zo'n ding zou gaan betalen, waarbij ik wel moet opmerken niet al te veeleisend te zijn ;-)
Nouja, ik heb zelf een iPad 1 en deze Cherry voor mijn familie(ik had hem als eerste geloof ik, volgens Cherry zelf was die toen nog niet eens in de verkoop :P ) maar als ik nu opnieuw zou moeten kiezen voor mijn familie(en ook mijzelf denk ik) zou ik toch voor een Nexus 7 gaan. Toegegeven, hij is duurder en kleiner maar daar krijg je wel net dat beetje extra afwerking voor... Maar goed, met die Cherry is ook niks mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Beckers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-10-2024
9.7"

Hallo beste tweakers,

Ik heb ook gisteren (dus voordat de actie inging) online via kruidvat de 9.7 besteld en vanmiddag krijg ik hem via tnt-post. Er zijn er dus voldoende op voorraad.

Uiteraard ga ik de tablet tweaken. Ik heb gisteren al ter voorbereiding dit hele forum gelezen en heb toch nog enkele vragen:

1. wie weet een goede case voor de 9.7 met toetsenbord omdat de kruidvat case met toetsenbord niet werkt door een vreemde indeling.
2. bestaat er ook een Bluetooth nano dongel met WIFI kaart (zodat ik zowel bluetooth en een beter wifi signaal heb) die werkt met deze tablet. Ik kan ze wel los kopen, maar er is maar 1 USB ingang

Groetjes
Marc Beckers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Anoniem: 245621 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:12:
Idd. Waar pers je de lucht naar binnen?
Je maakt hem open en schroeft alles los wat binnen inzit.
Tilt het display iets omhoog en je blaast eens goed door.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:26:
De Cherry is standaard fabrieksmatig altijd geroot. Alleen ontbreken bepaalde bestanden, oa. de Superuser app, die je meer controle geeft over welke apps wel en niet root toegang krijgen. Via Cherry Updater kun je de ontbrekende bestanden toevoegen, dat lijkt me juist bij zakelijk gebruik wel wenselijk.
Dank, maar ik kom er nog steeds niet uit. Heb inmiddels met de Cherry Updater gezien dat de tablet inderdaad gedeelte geroot was. Vervolgens heb gekozen voor de optie 'Tablet "rooten"'. Toen nogmaals de Toetsenbordindeling veranderd, maar zonder succes. Ook de '7" Pro-Line Play Store update' uitgevoerd en toen nog een keer geprobeerd, maar zonder succes. Ik zie ook niet direct hoe ik met Cherry Updater 'de ontbrekende bestanden kan toevoegen'.

Het gekke is dat als ik kies voor 'Geïnstalleerde toetsenbordindeling bepalen', Cherry Updater wel aan geeft dat de indeling is verandert, maar dat er zodra ik het toetsenbord aan sluit geen enkel verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
dirkhimself schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:14:
[...]

Leg ons dat eens uit, gezien de aktie pas morgen ingaat?!?
Ehm... }:O eerlijk gezegd niet op gelet ? 8)7 (Nu snap ik dat er eind v/d middag nog voorraad was en ik hem nog gewoon kon omruilen :9 )

Ben gewoon naar de dichtstbijzijnde kruidvat gegaan en omdat ik het tabletje niet in de winkel zag gevraagd of ze hem hadden. Ja, hoor, zei de mevrouw, liep naar achteren en ik kreeg gewoon de tablet mee :)

(Tablet is trouwens voorzien van Android 4.0.4.)

[ Voor 4% gewijzigd door Zeilkonijn op 07-08-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 468094 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:23:
[...]
Het gekke is dat als ik kies voor 'Geïnstalleerde toetsenbordindeling bepalen', Cherry Updater wel aan geeft dat de indeling is verandert, maar dat er zodra ik het toetsenbord aan sluit geen enkel verschil is.
Ik heb geen ervaring met usb toetsenborden aan een Android tablet, maar misschien moet je bij Instellingen->Taal en toetsenbord nog iets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Zeilkonijn schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:26:
[...]

Ehm... }:O eerlijk gezegd niet op gelet ? 8)7 (Nu snap ik dat er eind v/d middag nog voorraad was en ik hem nog gewoon kon omruilen :9 )

Ben gewoon naar de dichtstbijzijnde kruidvat gegaan en omdat ik het tabletje niet in de winkel zag gevraagd of ze hem hadden. Ja, hoor, zei de mevrouw, liep naar achteren en ik kreeg gewoon de tablet mee :)
right, wij gister ook, maar nee hoor, niks niet eerder dan de folder...... misschien waren ze er nog niet (ca 12:00u)

Anyway, als ik systemupdate vraag, en op check now druk, krijg ik de melding NOT FOUND, update.zip moet op sd of nand staan.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468829

Ik heb de deze tablet gekocht en vandaag binnen gekregen, heb ook de 9.7 IPS TABLET KEYBOARDHOES erbij gekocht maar deze werkt niet.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Ik heb geen ervaring met usb toetsenborden aan een Android tablet, maar misschien moet je bij Instellingen->Taal en toetsenbord nog iets veranderen?
Nope ook hier alles al geprobeerd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:12
Ik meld me hier ook voor de 9.7" versie. Eerst daar maar ns spelen voordat ik besluit of het de Transformer Infinity moet worden of wachten op een Transformer Book met Merto W8 of toch maar 'gewoon' een Zenbook.
Heb zelfs geen android telefoon ;)

Nog 1 exemplaar in de winkel resteerde en die ging met mij mee. Al wat apps erop gezet en de Squeezebox bedienen, Grooveshark luisteren en via ES file explorer gewoon het Win7 LAN benaderen en met BSplayer avi en mkv streamen. Niet gek vind ik... als ie verder opgeladen is maar verder klooien en besluiten of er al een andere ROM opmoet.

Er kan trouwens alleen een microSD in dus geen microSDHC? Da's jammer qua opslag-grootte. Morgen de 1TB USB er eens aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

The_Greater schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:32:
[...]

Je maakt hem open en schroeft alles los wat binnen inzit.
Tilt het display iets omhoog en je blaast eens goed door.
Ben je dan niet de garantie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Daywalk3r schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:45:
[...]

Ben je dan niet de garantie kwijt?
Was ik toch al ivm de bagger wifi ontvangst, deze heb ik namelijk zelf gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 17-03 16:03
Er kan trouwens alleen een microSD in dus geen microSDHC? Da's jammer qua opslag-grootte. Morgen de 1TB USB er eens aanhangen.
toevallig vorige week een 32GB sdhc micro-sd erin gezet. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
dirkhimself schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:29:
Anyway, als ik systemupdate vraag, en op check now druk, krijg ik de melding NOT FOUND, update.zip moet op sd of nand staan.

iemand?
Die systemupdate is volgens mij enkel voor een eventuele OTA update. Handmatig updaten kan via recovery (CM/AOKP) of livesuit (stock) afhankelijk van welke ROM je erop wil zetten. Meestal flash ik overigens zonder sd kaart erin (voor de zekerheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

JT

VETAK y0

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:36:

@ Daywalk3r.

Installeer GAPPS.
De touchscreenfix is niet nodig voor de 7 inch.

Als je kan beschrijven of dit voor zowel de 7"als de 9,7" is en wat er van de originele beschrijving in de TS weg kan (zoals die terminal emu enzo) dan kan ik het vervangen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste