Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
mtr33 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:41:
[...]

Die systemupdate is volgens mij enkel voor een eventuele OTA update. Handmatig updaten kan via recovery (CM/AOKP) of livesuit (stock) afhankelijk van welke ROM je erop wil zetten.
Ik was niet van plan er een andere ROM op te zetten, maar wilde gewoon even checken of alles UP TO DATE is.....

Waar moeten we trouwens zijn voor officiële support? Oh sorry, al gevonden:
(http://www.tabletsupport.eu/cherry/index.php) nou ja, officiëel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08
@ JT

Het probleem is dat de info voor 7 inch en 9,7 inch wat door elkaar staat in de openingspost.
Ik heb zelf alleen de 7 inch, dus ik kan geen harde uitspraken doen over de 9,7.

Welnu, de ClockWorkMod moet ook werken voor de 7 inch. Dus die kan blijven staan.
Ik heb volgens mij wel de CWM direct uit het Slatedroid forum gehaald. Ik weet niet of dat dezelfde is.
Ik heb ook de installatie gedaan met de terminal. Werkt hier ook goed.

De actuele android zip (CM9 + AOKP) kan je het beste uit die desbetreffende topics halen.
Aangezien ze vaker ge-update worden, lijkt het mij handiger om alleen erna te verwijzen.

Touchscreenfix is niet nodig voor de 7 inch. In de compatibility.zip 1.2 zit alles al in.

Dan alleen nog GAPPS er overheen gooien.

Dat is de procedure die ik volgde en alles ging prima zo.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 08-08-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468289

Ik heb vandaag m'n bluetooth dongles eens wat uivoeriger getest
Ik heb er 5 van verschillende merken maar ze hebben allemaal een CSR chip
Toch zitten er wezenlijke verschillen in:
- 2 starten gelijk als je de tablet opstart met aangesloten dongle, maar na sleep of eruittrekken en er weer indoen zijn ze met geen mogelijkheid meer aan te krijgen (alleen reboot helpt)
- 2 starten niet vanzelf na opstarten tablet met aangesloten dongle, je moet ze er juist even uittrekken en weer indoen, daarna werken ze na sleep wel
- 1 doet het eigenlijk bijna nooit (heel af en toe wel)

De dongles die je er even uit moet trekken bevallen eigenlijk het beste
Hier te bestellen: http://www.focalprice.com...reless_Adapter_Black.html (1,80 dollar, free shipping)
Duurt wel ruim een week voor ie aankomt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 08-08-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb deze besteld:
http://www.buyincoins.com...-miniusb-product-196.html

Of daar een CSR chip erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:18
nou blijkbaar iets niet fris gedaan tijdens dingetjes installeren van de Google Play en/of bij het bekijken en die ene wifi regel toevoegen aan de build.prop want hij loopt nu bij het cherry mobility logo... Nu kijken of ik de firmware er opnieuw opkrijg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cornfed99111

In Windows bij apparaatbeheer kan je zien welke chip gebruikt wordt (Cambridge Silicon Radio)
Niet dat CSR nou speciaal goed is, zit in al die goedkope dingen, maar het ene merk werkt blijkbaar anders dan het andere merk (hopelijk heb jij een goede)

Linux kenners raden juist BT dongles met atheros chip aan, maar die zijn meestal veel duurder

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 08-08-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

The_Greater schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:43:
[...]

Was ik toch al ivm de bagger wifi ontvangst, deze heb ik namelijk zelf gefixed :)
Zullen ze dat kunnen zien? Dat hij los is geweest.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ FordPrefect42

Ik hoop ook dat we uiteindelijk verder komen dan dit.
Mijn oude nav'je heeft zijn beste tijd gehad. De CPU en mem kunnen het niet meer goed bolwerken.
Dus de 7 inch is de "prime candidate" om hem op te volgen.

De Sweex geeft weinig info af in Apparaatbeheer.
Alleen ISSCEDRBTA als apparaatnaam.
Als Google het bij het goede eind heeft, moet daarin een Cambridge Silicon Radio Chip in zitten.

EDIT:
Net functioneerde de Sweex weer. Na een standby van het tablet, was er geen verbinding meer.
En dan is er niets meer mee aan te vangen.
Zou toch een probleem zitten in de driver of een bug zitten in Android?

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 09-08-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
Hoi,

Ik heb de 7" gekocht, en gisteren ontvangen. Alles werkt als een zonnetje, behalve het WiFi. Die ontvangt maximaal 2 streepjes (dat is dan tot daar aan toe), maar ik krijg bijna geen doorgang op internet. De browser laadt de pagina's 9 van de 10 keer niet, en de play store hetzelfde.
Nu heb ik op internet gezocht naar dit probleem, en dan hebben ze het over een hardware-mod, waarbij je het tablet open moet maken. Ik heb even gekeken (NIKS GEDAAN NOG!!), en nu zit er op mijn net-1-dag-nieuwe tablet een beschadiging van iets wat op een schroevendraaierdipje lijkt precies op de plek waar je volgens de handleidingen moet porren om het tablet te openen.

Ik ben not amused. Heeft Kruidvat mij een tweedehands tablet gestuurd van iemand die (blijkbaar) hetzelfde probleem had maar zelf heeft lopen kloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:32
Er is normaal gesproken een kleine 'verkleuring' zichtbaar tussen voor/zijkant (ongeveer 'n halve cm) in het midden van een van de zijkanten waar je 'm het beste kunt open krijgen. Waarschijnlijk zie je die. Gebruik plastic spudgers (pry tool) om het risico op krassen te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
Nee, het is echt een diepe kras van bijna een mm diep. Typisch zo'n kras die je krijgt als je met een schroevendraaier uitschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Anoniem: 468289 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:21:
Ik heb vandaag m'n bluetooth dongles eens wat uivoeriger getest
Ik heb er 5 van verschillende merken maar ze hebben allemaal een CSR chip
Toch zitten er wezenlijke verschillen in:
- 2 starten gelijk als je de tablet opstart met aangesloten dongle, maar na sleep of eruittrekken en er weer indoen zijn ze met geen mogelijkheid meer aan te krijgen (alleen reboot helpt)
- 2 starten niet vanzelf na opstarten tablet met aangesloten dongle, je moet ze er juist even uittrekken en weer indoen, daarna werken ze na sleep wel
- 1 doet het eigenlijk bijna nooit (heel af en toe wel)

De dongles die je er even uit moet trekken bevallen eigenlijk het beste
Hier te bestellen: http://www.focalprice.com...reless_Adapter_Black.html (1,80 dollar, free shipping)
Duurt wel ruim een week voor ie aankomt
Werkt zo een dongel ook i.c.m. standard fw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, Bluetooth werkt alleen met CM9 of AOKP.
In de standaard software zijn alle Bluetooth opties eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
9"

Via Livesuit 1.07 en WinXP SP3 wel drivers kunnen installeren (op Win 7 x64 echt met geen mogelijkheid) en de oudere firmware 120625 erop gezet dan ie mee kwam op 6 augustus (firmware 20120702) omdat op tabletsuppert.eu geen nieuwere staat aangeboden dan 120625. Nou ja, so be it.

Ik kan de tablet tenminste weer opstarten en koppelen aan Windows en files overpompen lukt ook.

Nou eens leren hoe CWM werkt en op weg naar spelen met CM9. Ik heb dit draadje een aantal maal doorgeplozen maar helemaal duidelijk is 't nog niet ;) Ik zal eens kijken via de post van mtr33

Nav post van Alfie104 Moet nou wel of niet de Touchscreen fix worden uitgevoerd bij de laatste nightly? Of kan ik beter de procedure volgen voor 20120624 en dan via update me incl de compat 1.2 naar 20120721 gaan. Lijkt ook zo'n gedoe...

En kan ik als ik via CWM een volledige backup heb gemaakt na het flashen naar CM9 ook iets terugzetten zodat apps en instellingen weer worden teruggezet?

Andere vraag: hebben jullie de PlayStoreFix toegepast om Buienrader HD en NU.nl te krijgen? Die zeggen nu 'niet ondersteund model' met de originele firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:57
Vanmorgen zelf de 9 inch voorzien van AOKP.

Ging erg gemakkelijk;
- CWM gedownload, de .img uit de zip gehaald en op de interne sd geplaatst.
https://code.google.com/p...cwm-20120615.zip&can=2&q=
- dmv 'terminal emulator' CWM geflashed (zie topic start)
- reboot naar recovery.
- nandroid van originele rom (je weet maar nooit).
- alles gewiped (op interne sd na natuurlijk).
- install AOKP
https://code.google.com/p...okp_20120708.zip&can=2&q=
- install Gapps
https://code.google.com/p...20429-signed.zip&can=2&q=
-install compatibility
http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.2.0.zip
- reboot

heb geen fixes voor Gapp en/of touchscreen gedaan, tot op heden nog geen issues tegengekomen. nl apps uit market moet ik nog proberen, gsensor ook nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
Travelan schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:19:
Nee, het is echt een diepe kras van bijna een mm diep. Typisch zo'n kras die je krijgt als je met een schroevendraaier uitschiet.
Duidelijk deze is terug gegeven. Ik had ook een gebruikte tablet want de batterij indicatie was het scherm wel 15 keer aan/uit geweest. Zegel van de doos was iets los en het kleine groene zegeltje op achterkant tablet 07 OK. Als herroepings recht terug gezonden.

Afgeloen dinsdag in de winkel een 9.7 gekocht. Zegels van de doos zaten muurvast en kleine zegel geel achterkant tablet A03 OK. Had in de auto al geprobeerd en deed niets. Thuis aan de lader gehangen en gaf een rode batterij. Na enige uren aangezet gaf batterij indicatie aan 1 rode lijn en scherm niet aan geweest.

Ruil hem om in de winkel dat zal ik doen. Lever deze eerst in......en koop dan een andere en let goed op de zegels.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:08
Hallo, na lezen van de kruitvatfolder ook nieuwschierig geworden naar de tablet (9,7)
Bij drie winkels in de buurt geweest maar allemaal al weg..helaas. Nu maar besteld en 4 ! weken wachten.

Intressant topic overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjanssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-01-2021
The_Greater schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:29:
Vandaag is de antenne iets verplaatst in de behuizing!
Van een slappe 0.35Mbit naar 20Mbit!
Gemeten met de speedtest.net app

Het enige wat je je moet doen is de antenne verplaatsen naar de rand van de tablet.
Scherm en achterkant zorgen namelijk voor te veel afscherming.
Heeft iemand anders inmiddels ook al een succesvolle hardware aanpassing bij de 9.7 inch tablet gedaan om het ontvangst van het draadloos netwerk te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat hoeft (bij mij) helemaal niet. De ontvangst van mijn 9,7" is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
QwaftZefoni schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:55:
9"

Nav post van Alfie104 Moet nou wel of niet de Touchscreen fix worden uitgevoerd bij de laatste nightly? Of kan ik beter de procedure volgen voor 20120624 en dan via update me incl de compat 1.2 naar 20120721 gaan. Lijkt ook zo'n gedoe...
Blijkbaar is het niet helemaal duidelijk. "Men" zegt dat de touchscreen fix niet geïnstalleerd kan worden onder de nieuwere CM9 builds, de versies waar de 1.2 compatibility voor nodig is. Daarom heb ik eerst een oudere build geïnstalleerd compleet met 1.1 compatibility en touchscreen fix. Ik had 'm echt nodig, want zonder fix had ik geen touchscreen.

Daarna heb ik een "clean install" van de (toen) nieuwste build gedaan, maar daarbij had ik de touchscreen fix niet nodig. Blijkbaar was er iets in het systeem blijven "hangen", of de touchscreen fix was al geïntegreerd in CM9 zelf of de 1.2 compatibility.

Kortom, als je begint met een nieuwere CM9 build en je touchscreen werkt niet, moet je eerst naar een oudere build, touchscreen fix installeren en dan updaten naar de nieuwste.

En dan werkt je gsensor nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een domme opmerking mijnerzijds, heb zelf de 7" dus kan het niet testen
In het topic van Cristian Troy (die trouwens al met CM10 Jelly Bean bezig is) wordt als oplossing voor haperende gsensor voorgesteld te resetten met dat kleine gaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 19:34
NeWSJuNK schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:04:
Nu maar besteld en 4 ! weken wachten.
Och, zou mee kunnen vallen.
Ik had de 7" besteld, stond op de site 5-7 dagen levertijd, bij het definitief maken ook 4 weken. De dag erop in huis.... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door tijgervisuals op 10-08-2012 12:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Dinsdag een 9,7 gekocht. Is de standaard firmware beperkt qua Market? Ik vind heel veel apps (o.a. Nu.nl) niet.

Ik moet zeggen dat ik dat hééél ergerlijk vind. Door dit soort irritante blokkages maak je het Android-gebruikers onnodig moeilijk. Je dwingt mensen een vage ROM te installeren. En hoe kan een digibeet dat doen zonder handig neefje? Idem het weglaten van opties als BlueTooth: zet het dan niet in het hoofdscherm, maar maak het aanklikbaar in het instellingen menu!

Ik krijg trouwens OTG niet werkend. Moet ik een instelling veranderen?
Muis en Cardreader worden niet gezien (ook geen brandende ledjes). Als ik een Bluetooth-stick aansluit gaat 't ledje zwakjes branden, maar verder niets. Is het kabeltje niet goed? Moet je een nieuw kabeltje bij de winkel aanvragen, of via dat wazige support-nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Veel mensen hebben inderdaad problemen met slechte kabels die erbij geleverd worden. Andere kabel lost het vaak op. Ook zit het chassisdeel wat (te) diep in de behuizing en werkt het vaak als je een millimeter plastic van het stekkertje wegsnijdt zodat de plug net iets dieper in de tablet gestoken kan worden.

Zie ook http://www.tabletsupport.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 787 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:53:
Dinsdag een 9,7 gekocht. Is de standaard firmware beperkt qua Market? Ik vind heel veel apps (o.a. Nu.nl) niet.
Ja, dat klopt. Chinese tablets laten om licentieredenen vaak maar een beperkte market zien. Op tabletsupport.eu (het officiële supportforum voor oa. de Cherry's) vind je hier wel oplossingen voor.
Idem het weglaten van opties als BlueTooth: zet het dan niet in het hoofdscherm, maar maak het aanklikbaar in het instellingen menu!
Er zit geen bluetooth op de Cherry dus wordt de optie weggelaten. Soms staat de bluetooth optie desondanks wel tussen de instellingen, maar dan kun je hem gewoon niet aan krijgen. Wanneer je een herkende bluetooth dongel aansluit, zouden de instellingen tevoorschijn moeten komen/aantikbaar worden.
Muis en Cardreader worden niet gezien (ook geen brandende ledjes). Als ik een Bluetooth-stick aansluit gaat 't ledje zwakjes branden, maar verder niets. Is het kabeltje niet goed? Moet je een nieuw kabeltje bij de winkel aanvragen, of via dat wazige support-nummer?
Zoals CaptJackSparrow al opmerkt, de pasvorm van de stekkertjes is zeer beroerd. Je kunt ze er net niet diep genoeg in steken. Even wat plastic wegsnijden doet wonderen, de stekker moet "vastlopen" op het chassisdeel en niet op het plastic, dan zit hij er goed in.
Anoniem: 468289 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:23:
Misschien een domme opmerking mijnerzijds, heb zelf de 7" dus kan het niet testen
In het topic van Cristian Troy (die trouwens al met CM10 Jelly Bean bezig is) wordt als oplossing voor haperende gsensor voorgesteld te resetten met dat kleine gaatje
Die had ik nog niet gelezen, ik ga het nog eens proberen (die reset dan)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself

Ik moet zeggen dat ik dat hééél ergerlijk vind. Door dit soort irritante blokkages maak je het Android-gebruikers onnodig moeilijk. Je dwingt mensen een vage ROM te installeren. En hoe kan een digibeet dat doen zonder handig neefje? Idem het weglaten van opties als BlueTooth: zet het dan niet in het hoofdscherm, maar maak het aanklikbaar in het instellingen menu!

de mijne doet alles out of the box prima, OTG USB stick (NTFS èn FAT32), USB drive 2TB (NTFS), 320 GB FAT32, USB muis (ook draadloos met USB adaptertje), opladen via adapter en USB poort, volledige market NU.NL kan ik gewoon vinden en installeren, opladen geen problemen, geen gekke dingen dus! En ook nog eens een WIFITASTISCHE verbinding, snelle fix, en sterk signaal ontvangst.

Niks geen andere ROM, gewoon alles standaard out of the box.

Ik lees veel narigheid hier, maar bij mij loopt alles prima. Heb je de laatste versie wel? Misschien moet je nog updaten? (http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=635)

Deze versie stond er bij mij al op bij aankoop.

*O* Ben voorlopig "dirk" tevreden. d:)b

EDIT: NU.NL vind ik wel, maar kan die niet installeren, "incompatibel met Uw apparaat"....... is dat wat je bedoelt? Of kan je NU.NL app helemaal niet vinden op de market?

[ Voor 4% gewijzigd door dirkhimself op 10-08-2012 19:11 . Reden: NU.NL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Probeer eens Allwinner mod uit de Play Store te installeren, opstarten en dan spoofen als een Galaxy S2 of Motorola Xoom, rebooten en kijk dan nog eens of NU.NL wil installeren.

Maar ik vermoed dat augustus NU.NL helemaal niet kon vinden, het is nl. een van de "probleem-apps", de apps die op Chinese tablets meestal niet in de Play Store te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Alfie104 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:21:
Probeer eens Allwinner mod uit de Play Store te installeren, opstarten en dan spoofen als een Galaxy S2 of Motorola Xoom, rebooten en kijk dan nog eens of NU.NL wil installeren.

Maar ik vermoed dat augustus NU.NL helemaal niet kon vinden, het is nl. een van de "probleem-apps", de apps die op Chinese tablets meestal niet in de Play Store te vinden zijn.
ok, maar waarom dan hij niet vinden en ik wel? weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Omdat op het moment de Chinezen een beetje schijt beginnen te krijgen aan het licentiebeleid van Google, want het kost hun aantoonbaar klanten. Dus zie je bij nieuwere firmwares (updates) steeds vaker dat de Play Store meer apps laat zien dan voor de update.

Als voorbeeld, ik heb hier een 7" tablet, een van de vele LY-F1 reïncarnaties. Oorspronkelijk stond daar firmware build blablabla-0.5.3 op en had je een compleet gecastreerde Play Store. Na een update naar 0.5.5 werden apps als Angry Birds en Skype, bekende "probleem" apps ineens wel getoond. Met de nieuwste 0.6.5 wordt ook de Firefox Beta en Running Fred getoond in de Store en is hij naar mijn mening nu compleet.

Iets soortgelijks zie je bij de Cherry. Ik heb een 9.7 van de vorige lichting (juni/juli) en alle apps die ik wilde vinden, laat hij zien. Maar voor de oudere modellen met een oudere firmware was er op tabletsupport.eu al een fix verschenen om meer apps te laten zien. Omdat die fix ongeveer hetzelfde doet als Allwinner mod, maar die laatste gemakkelijker te installeren is, heb ik dat als tip gegeven.

Overigens kun je de Play Store licenties ook op een alternatieve manier "op peil" brengen, maar ook dat is lastiger dan de Allwinner Mod.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfie104 op 10-08-2012 22:04 . Reden: Typo en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Voor wie er bij de Kruidvat weer naast heeft gegrepen, de 9.7" onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
9.7"

Ander onderwerp, dus toch maar weer een aparte post.

Ik heb zojuist toch maar weer eens CM9 erop gezet. De laatste build, 20120721 met de 907c compatibility zip 1.2.0 en GEEN touchscreen fix. Wel de gapps en de gapps fixer. Ik besloot om het eerst te proberen zonder touchscreen fix en die bleek inderdaad niet nodig, de touchscreen werkt "out-of-the-box".

Natuurlijk werkt de gsensor wéér niet! Ook niet na talloze reboots (was een aanbeveling uit de CM9 topic op slatedroid) en meerdere keren in het reset-gaatje porren (was ook een aanbeveling op slatedroid). Vreemd genoeg wordt "onze" BMA250 specifiek ondersteund in CM9, de compatibility fixes bevatten juist vaak een fix voor een ander type gsensor.

Ik heb wel een workaround gevonden. Ik wilde wel eens weten of er überhaupt wel iets binnenkwam van die gsensor, dus "Accelerometer tester" uit de Play Store geïnstalleerd. Dat blijkt één van die programma's te zijn die het scherm in portretstand forceren en grappig genoeg werkt dat dus wel. Je kunt het daarna alleen niet meer in landschapstand krijgen, dan moet ik eerst rebooten of een app starten die het scherm naar landschapstand forceerd (meeste games). Overigens gaf het testprogramma allemaal stabiele nullen aan, dus komen er blijkbaar geen meetwaardes binnen.

Voorlopig laat ik het even zo, het is niet ideaal maar voor mij goed bruikbaar. En ik hoop dat er ooit nog eens een oplossing komt voor onze Cherry.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfie104 op 10-08-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb je überhaupt al de topicstart van dit topic gelezen? Zo te lezen niet, doe dat aub eerst even voordat je vragen stelt die daar worden beantwoord.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51455

Ik heb'm sinds begin deze week. Zondagavond besteld op Kruidvat site, dinsdag binnen.
Eerste indruk was goed, maar browsen was wel veeeeel te traag. Gelukkig zag ik hier de tip om Opera Mobile te gebruiken en dat werkt prima!

Idd, Nu.nl app pakt'ie niet, maar dan surf ik wel gewoon naar de site van Nu.nl. Er zijn ook nog een paar andere apps, waarbij hij zegt: "niet geschikt voor dit apparaat' oid.

Ik heb overigens de nieuwere versie, zoals ik het hier leees, met Android 4.0.4. Heb vooralsnog geen behoefte aan CM9.

Wat ik nog niet snap, is hoe ik het geluid van het toetsenbord uit kan zetten. In de instellingen heb ik dat uitgevinkt, maar hij blijft geluid produceren bij het typen. Wie kan mij daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb ook maar gekocht! en voor 150 euro is het echt een heel leuk ding! Gekocht voor mijn zoon, zodat ik mijn Samsung Tab weer kan gebruiken..

Redelijke afwerking, in een mooi jasje... plat en maar 580 gram + super beeld scherm...

Irritatie: Mini usb werkt niet, diversen kabels geprobeerd en eindelijk een gevonden die het doet! zelfs met millimeters wegsnijden toch nog kabels die het niet doen, in mijn Samsung Note gewoon wel!

Standaard word de M906 / 9.7 al geleverd met image 1870 - na wat rebooten en clear cachen is de software beter gaan draaien, minder schokkend!

Ik krijg mijn Cherry niet in download mode - wie kan mij daar mee helpen! Ik gebruik de cherry flash tool en snap niets van die 10 seconden back toets in drukken.

En wat ik ook niet begrijp! deze tablet heeft standard Firmware 03F2-P1-H2-M02-1870.20120702 terwijl er op de Cherry website sprake is van een laatste aangeboden versie 120625

Beide met Smallbandversie 1.4rc3 - Android versie 4.0.4

Wie kan er Interactieve tv kijken op dat ding , KPN of Telfort!
Ik heb Flash en Air geïnstalleerd! maar krijg geen beeld!, het menu laad en geeft zelfs aan dat ik ben aangemeld.
>> Hier wil ik graag een oplossing voor hebben! wie heeft er tips?

Cherry kost 150 en een TAB2 2x zoveel! het is een keuze en voor 170 euro minder heb je dus een hele mooie tablet met 2 jaar garantie. Je moet alleen nog wel ff knutselen, flashen en tweaken!

[ Voor 23% gewijzigd door The Stranger op 11-08-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Laatst online: 12-05 16:12
Ik heb net als div. mensen eerder in deze topic problemen met de rotatie-sensor in de cyanogenmod voor de m-906 9,7" tablet. Heb er op gezocht in deze topic voor oplossingen maar dusver nog geen enkele methode werkte. Eerst resetten naar factory settings en dan cyanogenmod flashe werkte ook niet dus.

Iemand nog een tip of is het iemand wel gelukt? Ik vind de mod geweldig maar erger me er erg aan dat de rotatie sensor niet werkt. Na een app die wel in portret modus draait en je naar het homescreen terug gaat blijft het scherm weer in portet modus hangen en kan ik niet terug naar landscape ( en vice verca ).

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Qlusivenl

Heb je ook al geprobeerd /system/lib/hw/sensor.exDroid.so te vervangen met die uit de orginele firmware?
(rechten moeten dan nog op rw-r-r gezet worden geloof ik)

Verder kan je nog compatlebility zip voor Visture V3 proberen (of een andere?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
ben nog niet echt thuis in android ( wel wat meer in linux zelf ) dus dat bestand kan ik denk wel vinden en overzetten en vervangen. alleen hoe zet ik de rechten op rw-r-r?

heb je anders een link voor die visture v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rechten kan je checken cq veranderen met ES FileExplorer (of Root Explorer) lang klikken>eigenschappen
Als je CM9 al geinstalleerd heb kan je via Update Me al die compateblity zips downloaden (of uit TS van Christian Troy CM9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
Anoniem: 468289 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:35:
Rechten kan je checken cq veranderen met ES FileExplorer (of Root Explorer) lang klikken>eigenschappen
Als je CM9 al geinstalleerd heb kan je via Update Me al die compateblity zips downloaden (of uit TS van Christian Troy CM9)
Ik kan die compatebility zips niet vinden hoor in Update Me...

Heb me tablet weer goed gekregen nadat hij even gecrashed was, dus straks ff proberen voor die exdroid.so proberen te vervangen.

1 probleem ( ik weet het ik ben nog een erge beginner met android ) hoe kom ik bij /system ? die zie ik nergens staan...

[ Voor 10% gewijzigd door Qlusivenl op 11-08-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469322

hallo,

ik heb ook zojuist CM9 geinstaleerd, ik ben niet thuis in zowel android als lunix. als er een fix is zodat ik schermrotatie weer kan gebruiken zou ik het erg prettig vinden om deze toe te passen. Maar ik heb helaas wel een soort stap voor stap uitleg nodig. Ik zou het erg waarderen als een van jullie mij daarmee zou kunnen helpen.

overigens loopt mijn tablet met CM9 echt een stuk beter! dus daarvoor al bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
Anoniem: 469322 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:11:
hallo,

ik heb ook zojuist CM9 geinstaleerd, ik ben niet thuis in zowel android als lunix. als er een fix is zodat ik schermrotatie weer kan gebruiken zou ik het erg prettig vinden om deze toe te passen. Maar ik heb helaas wel een soort stap voor stap uitleg nodig. Ik zou het erg waarderen als een van jullie mij daarmee zou kunnen helpen.

overigens loopt mijn tablet met CM9 echt een stuk beter! dus daarvoor al bedankt :D
als je geduld hebt! ik ben op het moment ( met hulp van fordprefect ) het proberen te fixen! :) ik he bhet zelfde probleem namelijk ( net als vele andere )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469322

Qlusivenl schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

als je geduld hebt! ik ben op het moment ( met hulp van fordprefect ) het proberen te fixen! :) ik he bhet zelfde probleem namelijk ( net als vele andere )
super! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
Anoniem: 468289 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:49:
@Qlusivenl

Heb je ook al geprobeerd /system/lib/hw/sensor.exDroid.so te vervangen met die uit de orginele firmware?
(rechten moeten dan nog op rw-r-r gezet worden geloof ik)

dit werkt dus niet.... ik heb hem overgezet en het werkt helaas niet. Nog andere tips of heeft iemand het al kunnen fixen? ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
Ik heb ook geprobeerd om de laatste cm9 nightly met de compatibility 1.2.0 te installeren. Werkt prima en netjes, maar WEER dat de rotation sensor niet werkt. Ook het vervangen van het sensor.exdroid.so werkt niet. na rebooten loopt hij zelfs gewoon vast bij het opstarten ( 1e 4kante icoontje dat je te zien krijgt blijft voor altijd zo staan ).
Is er echt niemand die hier een oplossing voor heeft gevonden? deze topic is al een aantal maanden oud dus t lijkt mij toch wel dat er meer mensen tegen dit probleem zijn opgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Ben erg benieuwd welke stock firmware versie jullie op de M906 hebben...

Standaard uit de doos heb ik deze:

Firmware 03F2-P1-H2-M02-1870.20120702
Baseband 1.4rc3 - Android 4.0.4 - Kernel 3.0.8+
Updaten gaat niet meer want de versie op Cherry is ouder?

Inmiddels antwoord gevonden op de Cherry support site....

Het schijnt dat de aller laatste serie van dit model is uit geleverd met deze firmware, maar nog niet officieel bekend is gemaakt! en waarom? Wachten op een antwoord en changelog...

http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1392

En nog even wat anders:

Onze Pro Line is waarschijnlijk een Ployer MOMO11 Bird Version - 9.7 inch IPS 2160P Android 4.0 Tablet

http://www.androidinabox....n-ips-android-tablet.html

http://www.androidtablets...-momo11-bird-edition.html

Support en firmware:

http://en.ployer.cn/support.php

Zou deze firmware kunnen werken?

[ Voor 64% gewijzigd door The Stranger op 11-08-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 468289 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:49:
Heb je een link of kun je die ergens uploaden? Bij de verzameling van Christian Troy staat hij niet en Google vind ook geen bruikbare links, alleen "blocked for violation".

Het kan best interessant zijn om te proberen of die Ployer firmware werkt, maar veel schiet je er niet mee op. De nieuwste versie die bij Ployer online staat is ouder dan de versie van Cherry die online staat (en dus nog ouder dan de versie die op de nieuwere tablets staat).

Edit: de nieuwste firmware op de Chinese versie van de site is 20120705.... Now downloading!

[ Voor 6% gewijzigd door Alfie104 op 11-08-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Deze methode om je WIFI Range te verbeteren is Clever...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BiINU.jpg?1

http://www.slatedroid.com...fi-range-fix/page__st__20

[ Voor 54% gewijzigd door The Stranger op 11-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb geen problemen met wifi ontvangst, de 7" modellen wel. Maar daar is al een fix voor. Ik heb m'n 9.7" nog niet open gehad, maar er wordt op Slatedroid al gesuggereerd dat bij de nieuwere modellen de wifi antenne beter geplaatst is. Misschien geld dat ook voor onze Cherry's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Ik heb lopen testen in huis met mijn M906 - naast de router 18 tot 20 mb excellent signal - en op 10 meter afstand daalt de kwaliteit al naar een slecht signal 5 - 8 mb..

Ga morgen eens kijken of dat draadje helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Qclusivenl

Vreemd dat je de compatibility zips niet kunt vinden in de thread van Christian Troy, na doorklikken kom ik bij: http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.2.x/
Aaah nu zie ik het: staat alleen v3 (zonder visture) die zal het dan toch wel zijn

In Update Me zitten die zips niet zie ik nu (sorry)

Even voor de duidelijkheid ik heb zelf de 7", dus bij mij werkt alles
Ik zag alleen in de thread van Troy mensen die dachten dat ze een Momo 11 Bird kloon hadden, alles werkte behalve de gsensor. Bleken ze toch een Visture V3 te hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 12-08-2012 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Misschien kan The Stranger ons uit de brand helpen door een paar foto's van de binnenkant te maken als hij dat draadje gaat plaatsen, dan kunnen we dat vergelijken met de foto's van de Momo11 Bird.

Helaas werkt ook de v3 zip niet, de accelerometer geeft nog steeds allemaal nullen weer en het scherm draait niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Alfie104 op 12-08-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
@fordprefect42 ja die kon ik wel vinden maar ik dacht dat je in de app update me bedoelde. die v3 zip heb ik gevonden en dat werkte dus niet. Ik heb de 9,7 inch en hij werkt dus niet. hoe flash jij het precies dan? welke versies? dan kan ik dat ook proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Hi Guy's,

Ik heb de hele nacht gespeeld met de M906, ben gaar, diversen firmware geprobeerd, ook die Chinese ployer versie is van 22/5/2012 - in alle gevallen had ik ook!... een niet roterende tablet!
Voor zover ik heb kunnen proberen, stuk of 6 a 7 roms..

Run nu weer op de laatste Cherry rom - 120625

@ Alfie104 - ik maak de tablet nog wel open en schiet een foto, maar merk dat met andere roms / of met de update v2 installatie het wifi signaal sterk verbeterd! dus het is software in de eerste plaats waar aan gewerkt moet worden en dan eventueel later de hardware.
En misschien zijn de latere serie M906 voor dit hardware punt gemodificeerd?

Laterzz..

[ Voor 27% gewijzigd door The Stranger op 12-08-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:57
all,

laatst heb ook ik AOKP op mijn 9 inch gezet. en ook ik geen werkende gsensor. echter, las ik net op xda het volgende :

http://forum.xda-develope...?p=30114793&postcount=268

compatibility geflashed en ik heb nu een werkende gsensor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bedankt voor de tip, maar net te laat.... Ik heb de tip van The Stranger gevolgd, nl. het #-batch bestandje runnen met optie 4. Gevolg: tablet boot niet meer en ik kan opnieuw beginnen...

Maar aangezien ik toch opnieuw moet beginnen, kan ik het net zo goed ineens goed doen. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Sorry Alfie04 - het leek een oplossing, maar nu kan ik met zekerheid zeggen dat de TIP van Rayures werkt!

Ik heb CM9 ge flashed en nu met een roterende scherm!

Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Hier werkt het nu ook met AOKP, super! Bedankt voor de werkende tip Rayures!

(En alle anderen bedankt voor het meehelpen met zoeken en testen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Alfie104 prefereer jij AOPK boven CM9 en bestaat er al een CM10 voor ons tabje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Rayures schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:11:
all,

laatst heb ook ik AOKP op mijn 9 inch gezet. en ook ik geen werkende gsensor. echter, las ik net op xda het volgende :

http://forum.xda-develope...?p=30114793&postcount=268

compatibility geflashed en ik heb nu een werkende gsensor!
Super, en nogmaals bedankt Rayures.. Dit is dus de oplossing! misschien kan a MOD of OP hier een sticky van maken dan wel in de opening post verwerken...

THx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
OJA, alleen de Camera met AOKP / CM9 werkt niet! was al bekend toch? - maar is daar al een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467130

The Stranger schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:04:
OJA, alleen de Camera met AOKP / CM9 werkt niet! was al bekend toch? - maar is daar al een fix voor?
in update me staat een camera fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wie wil stoeien met Jelly Bean op de 7 inch kan hier terecht:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821398

Let wel op! Deze ROM is nog buggy en sommige dingen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_P
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:01

L_P

2 dagen geleden de 9.7 gehaald. Nu het probleem dat het unlock screen is verdwenen en daarnaast functioneert de home-button niet meer. Ik heb overigens nog niks geupdate. Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Anoniem: 467130 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:07:
[...]
in update me staat een camera fix
Thnx dopie53..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
9"

Eindelijk CMW 5.5.0.4 kunnen installeren via Psot ChemoNL in tabletsupport.eu Yay! Evenals de CherryUpdater v2.0.
Wat is de laatste build van CWM?

Ik wacht eerst de verhalen rond CM9 i.c.m. gsensor probs af voordat ik me daaraan brand.

Heel veel lopen spelen om de PlayStoreFix toegepast te krijgen om zo meer Apps te zien en o.a. Buienradar HD, NU.nl, Martkplaats en Tweakers apps te installeren. Beetje vaag verhaal:
Gebruikt gemaakt van de beschrijving hier en in de OP, dus op basis gapps-ics-20120429.zip en gapps-fixer.zip. Ook incl. de cache en Dalvik wissen (voor of na installeren van de zip's geen verschil > geen fix.

Toen een veel nieuwere build van de Playstore (com.android.vending-3.7.15.apk) erop gezet en de oude icm en gapps.fixer gedraaid: oops, resultaat was dat mijn hele Google-Accountbeheer was verdwenen? Niet te benaderen of in te stellen. Alle Google gerelateerde apps (youtube, playstore, gmail etc) vielen direct terug naar Homescreen. Ik dacht dat wordt weer flashen...

Via googlen kwam ik erop dat ik dan waarschijnlijk de GoogleLoginService.apk opnieuw moest draaien. Die heb ik gehaald uit gapps-ics-20120317.zip (/system/app).

Zogezegd zogedigidaan: Google-Accountbeheer werd geinstalleerd, account terug aanmaken en ik heb nu een uitgebreide Playstore (je ziet echt veel meer apps dan) EN kan de eerder genoemde apps zoals Buienrader.HD en NU.nl die normaal melden 'niet compatibel' nu installeren en gebruiken, wtf ...

Misschien heeft iemand er wat aan :P

Eerst een simpelere bootanimation.zip vinden want de "Android Destroys Apple" die in de CherryUpdater v2.0 zit is toch iets te zwaar vind ik. Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
L_P schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:36:
2 dagen geleden de 9.7 gehaald. Nu het probleem dat het unlock screen is verdwenen en daarnaast functioneert de home-button niet meer. Ik heb overigens nog niks geupdate. Iemand ervaring met dit probleem?
Ik ben bang dat je de firmware er opnieuw op moet zetten.
The Stranger schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:46:
Alfie104 prefereer jij AOPK boven CM9 en bestaat er al een CM10 voor ons tabje?
Ik heb een paar keer CM9 erop gezet en weer eraf gehaald vanwege die gsensor. Nu heb ik AOKP erop gezet voor de verandering. In basis doen ze allebei hetzelfde, maar AOKP is meer voor tweakers, je kunt er veel meer aan instellen. Op dit moment heb ik nog geen voorkeur.
QwaftZefoni schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:30:
9"
Ik wacht eerst de verhalen rond CM9 i.c.m. gsensor probs af voordat ik me daaraan brand.
De gsensor problemen zijn na de post van Rayures als sneeuw voor de zon verdwenen, dus wat let je... Met CM9 of AOKP zijn de problemen met de Play Store gelijk opgelost, je krijgt een volledige market zonder vervelende compatibiliteitsmeldingen.

Als alternatief voor die meldingen kun je ook vanuit de Play Store de app Allwinner Mod installeren, dan kun je een SGS1/2 of een Motorola Xoom spoofen en werken ineens veel meer apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Zoek nu nog een oplossing voor KPN / Telfort ITV app, kan deze wel gewoon installeren en zelfs aanmelden! maar geen BEELD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Heb gelezen dat die tv kpn app alleen op een samsung werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:24
Theodor schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:34:
Heb gelezen dat die tv kpn app alleen op een samsung werkt...
Nee hoor hij werkt op mijn Sony S1 wel. Krijg alleen een melding dat deze gemaakt is voor een Samsung :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens website van KPN werkt ITV app op:
Acer Iconia A510
Apple iPad 1
Apple iPad 2
Apple iPad 3*
Archos A101 G9
Asus Transformer TF101
Asus Transformer TF300T
Lenovo Thinkpad wifi
Motorola Xoom
Motorola Xoom 2
Sony tablet S
Samsung Galaxy Tab 2 7" Plus*
Samsung Galaxy Tab 7" Plus*
Samsung Galaxy Tab 8.9*
Samsung Galaxy Tab 10.1
Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Na een mail naar ziggo, zou de tv app voor android na de zomer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Dan installeer je Allwinner Mod uit de Play Store, spoof je de Motorola Xoom, reboot en installeer je daarna ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou dat werken? Installeren is het probleem niet volgens The Stranger
Misschien nog dpi op 120 zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 13-08-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb geen KPN dus kan het zelf niet testen, maar als je tablet denkt dat-ie een Motorola Xoom is, zal de ITV app dat toch ook denken?

Wat betreft CM9 of AOKP, het lijkt erop dat CM9 wat stabieler is dan AOKP. Ik heb inmiddels an 3 vastlopers en een spontane reboot gehad. Maar eerlijk is eerlijk, je moet ook niet kijken naar wat ik op dat moment allemaal tegelijk aan het doen was. Op stock firmware had hij halverwege al geen commando's meer aangenomen en was evengoed een paar keer vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:08
Even een vraagje over online bestelling Kruidvat. Krijg je per e-mail een berichtje dat ze de tablet gaan bezorgen?

Vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
NeWSJuNK schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:35:
Even een vraagje over online bestelling Kruidvat. Krijg je per e-mail een berichtje dat ze de tablet gaan bezorgen?

Vriendelijk bedankt.
Yep en de barcode van track & trace van Postnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
Heb op me 9.7 cm9 met de 907c 1.2.1 zip gezet en t werk perfect. Voor iedereen die dus op de 9.7 cm9 wil flashe gebruik de laatste (120721 dagt ik) cm9 zip en daarna de 1.2.1 zip en twerkt prima! Hierna in update me de allwinner file explorer downen, de playstore installere en dan de gapps en de gapps fix flashe in cwm! Binnekort probeer ik aokp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardappel12
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:18
Wou gisteren proberen CM10 preview versie te installeren op mijn Qware9.7".. Één probleem echter, kreeg de touchscreen niet aan de praat haha!
Bij de CM9 versie had ik nog een touchscreen fix van Wwwillem, alleen die werkte er dit keer niet bij :(

Iemand enig idee? Word zeer gewaardeerd!

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Jeetje die interne storage van 1GB zit wel snel vol als je wat games en apps installeert zeg

'Verplaatsen naar SD Card' zorgt ervoor dat ik een melding krijg 'application is not installed'
Dus alles maar weer terug verplaatst naar tablet.

En toen? Heel selectief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Google Play: Link2SD kan erg handig zijn bij beperkt intern geheugen. Zelfs widgets en live wallpapers lopen als ze op de 2e partitie van een SD kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel apps kunnen wel vanaf SD card werken, dus het rijtje afgaan en alleen die terugzetten die niet meer werken scheelt al een hele hoop.
Ik ben zelf van plan om een LiveSuite image te zoeken met een grotere systeempartitie (hoeft verder helemaal niet perfect te werken) en dan CM9 weer opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het schijnt dat de nieuwste Ployer Momo11 Bird firmware een grotere partitie gebruikt. Hoe groot weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
thnx, zit al wat te lezen. dus ik kan vanuit CWM de interne sd voor een deel partitioneren (<1 GB)? maar staan daar nog geen verdere relevante dingen op, dus kan dat gewoon? ik heb er zelf verder niets opgezet nl.

als ik 'verplaats naar sd' doe voor enkele games dan merk ik dat booten en terug naar homescreen erg lang duurt, zelfs de widgets lijden daaronr. ben benieuwd of dat probleem niet optreedt met een 2de ext3 partitie op de interne sd?

genoeg getikt op de tablet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
cornfed99111 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:14:
Wie wil stoeien met Jelly Bean op de 7 inch kan hier terecht:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821398

Let wel op! Deze ROM is nog buggy en sommige dingen werken niet.
volgens mij is ie ook voor de 9.7"
Supported tablets

* Mediacom 907c, Momo11 Bird, JXD S9000, Eken A90 (first revision) and clones need 907c_compatibility_1.2.x.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heeft iemand trouwens op bijv. alibaba.com de 9,7" terug kunnen vinden en zo de fabrikant kunnen achterhalen? Lijkt me op zich potentieel nuttig om te weten. Als ze eenmaal stoppen dit model in deze uitvoering te maken zal het een stuk lastiger worden om die te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
gooddaddy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 07:55:
[...]
volgens mij is ie ook voor de 9.7"
[...]
Het zou moeten werken met de 1.2.1 compatibility zip waar Rayures naar verwijst. Maar gezien het (momenteel) ontbreken van hardware acceleratie voor de graphics, wacht ik er nog even mee.

[...]
Het is een Ployer Momo11 Bird of (waarschijnlijker) kloon hiervan. Als kloon wordt hij ook verkocht als Antai 9.7, Visture V3 en (Intertoys) Qware 9.7. Waarschijnlijk wordt het heel moeilijk om de echte fabrikant te achterhalen, tenzij het écht een Ployer blijkt te zijn.

QwaftZefoni schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:55:
thnx, zit al wat te lezen. dus ik kan vanuit CWM de interne sd voor een deel partitioneren (<1 GB)? maar staan daar nog geen verdere relevante dingen op, dus kan dat gewoon? ik heb er zelf verder niets opgezet nl.

als ik 'verplaats naar sd' doe voor enkele games dan merk ik dat booten en terug naar homescreen erg lang duurt, zelfs de widgets lijden daaronr. ben benieuwd of dat probleem niet optreedt met een 2de ext3 partitie op de interne sd?

genoeg getikt op de tablet :P
De stock firmware heeft mijn Cherry achtergelaten met een 1GB systeempartitie voor AOKP/CM9, normaal gesproken meer dan genoeg. Dat ik hem nu toch vol heb is mijn eigen schuld en heeft ermee te maken dat ik hem heb volgeplompt met apps waarvan ik nog moet uitzoeken of ik ze wil houden of niet. Met App2SD kun je jezelf een beetje lucht verschaffen, doordat de apps naar de interne SD opslag worden verplaatst. Voor data en zo heb ik toch een 16GB kaartje erin. Maar zoals je al gemerkt hebt, vertraagt dat het terugkeren naar het homescreen. Opstarten heb ik nog niet gemerkt, ik vind sowieso dat het opstarten lang duurt. Volgens mij is CM9 veel sneller opgestart dan de AOKP die ik er nu op heb staan. Maar ik zet hem eigenlijk nooit helemaal uit, dus dat maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 16:40
Gekke vraag, maar heeft iemand de MAME4droid (0.37b5) al eens geprobeerd op deze tablet.
Zag vanderweek een gaaf filmpje van iemand die met een tegra 2 tablet een Mamekast had gebouwd.
Onderaan onderstaand artikel.
http://www.androidworld.n...e-10-1-android-en-arcade/
Leek me wel wat om zoiets te maken. En liefst beetje betaalbaar.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Een A10 is geen Tegra2. Maar in principe moet je met de Cherry ook best lekker kunnen MAMEn. Alleen bij de modernere ROMs zal het misschien wat minder goed werken.

Overigens kun je de grafische prestaties nog wat oppeppen door Chainfire 3D te installeren.

Het ziet er inderdaad heel nabouwbaar uit! Alleen heeft onze Cherry geen bluetooth ingebouwd, dus moet je een externe bluetooth installeren. En hoogstwaarschijnlijk dus CM9 of AOKP, maar dat is sowieso al aan te bevelen ivm. snelheid.

Doet me eraan denken dat ik MAME eens op m'n Cherry moet gaan zetten en m'n ROM verzameling afstoffen.

[edit] Het kan een stuk goedkoper dan met de in jouw link gebruikte Fightstick.

[ Voor 46% gewijzigd door Alfie104 op 14-08-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 16:40
Ik verwacht ook zeker geen Tegra2 prestaties, maar zou het wel vet vinden als ik bijvoorbeeld de oude StreetFighter II en Mortal Kombat 1 zou kunnen spelen. Alles uit de tijd van PacMan zal ook geen probleem zijn.

Je hebt ook Emu's om die PSX boards te kunnen draaien bijvoorbeeld voor Tekken1, dat zal effe teveel van het goed zijn, maar alle NeoGeo klassiekers hoop ik dat ie aankan. Fatal Fury, Samurai Showdown, Metal Slug (allemaal)

[EDIT] Had ook al een stick gezien in Nederland voor 27 euro ofzo. Maar 10 pond is helemaal weinig.

[ Voor 10% gewijzigd door djcasl op 14-08-2012 12:40 ]

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 20:48

Swordlord

Act first, think never

Ik had enige tijd geleden geclaimed dat ik een nieuwe wifi antenne op de 7"versie zou gaan solderen.
Gezien vakantie en alles ertussendoor was gekomen heeft dit lang geduurd, maar bij deze zit de nieuwe antenne toch erop.

Het resultaat:
Kruidvat tablet + Tyco Wifi antenna

Kruidvat tablet + Tyco Wifi antenna closeup

Hardware:
Cherry Mobile Proline M728 + Tyco Wifi antenna

Performance tests komen op een later tijdstip voor de geïnteresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
9.7
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:31:
Heeft iemand trouwens op bijv. alibaba.com de 9,7" terug kunnen vinden en zo de fabrikant kunnen achterhalen? Lijkt me op zich potentieel nuttig om te weten. Als ze eenmaal stoppen dit model in deze uitvoering te maken zal het een stuk lastiger worden om die te vinden.
Het is een Ployer Momo11 Bird of Gemei G9 (waarschijnlijker). Als kloon wordt hij ook verkocht als Antai 9.7, Visture V3 en (Intertoys) Qware 9.7. Waarschijnlijk wordt het heel moeilijk om de echte fabrikant te achterhalen. Misschien ga ik hem nog eens openprutsen om te vergelijken met foto's van de ingewanden van de Ployer en Gemei.

[edit] Heb het gelijk maar even gedaan. De Gemei ziet er van binnen toch wel anders uit, maar heeft moederbordje INET-3F-REV02 en de Cherry heeft INET-3F-REV06 (en is de helft kleiner). Ik maak nog even wat foto's voor ik hem weer dichtmaak, probeer die later te posten. Het grappige is dat het draadje van de wifi-antenne krom was, precies waarvoor bij de 7" gewaarschuwd word.

[edit2] De batterij is dus 6000mAh, maar een keer zo groot zou er ook probleemloos in passen. Toch is het moederbordje nog 3x zo groot als van bv. de iPad2.

[ Voor 27% gewijzigd door Alfie104 op 15-08-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Swordlord schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

Performance tests komen op een later tijdstip voor de geïnteresseerde.
Ik wacht in spanning af op de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7"

Ik ben ook zeer benieuwd Swordlord

Ik ben opnieuw begonnen met LiveSuite image Onyx v0.3
Is wel in het Spaans, maar ja beter dan Chinees
Daarna weer CM9 erop gezet
Er is nu 1G ruimte voor apps i.p.v. 500MB

In Terminal Emulator na df:
/dev 406M
/mnt/asec 406M
/mnt/obb 406M
/system 295M
/data 1007M
/cache 251M
/mnt/sdcard 5G

Kan iemand even checken hoe groot /system ook al weer was bij orginele rom (ben ik natuurlijk vergeten te checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 20:48

Swordlord

Act first, think never

Resultaten moeten even op zich laten wachten, de antenne kabel die ik eraan had gelaten is net iets te lang, dacht dat ik meer ruimte zou hebben om hem weg te werken, maar dus niet.

Kan niet al te strakke bochten erin leggen om hem weg te werken, want dan gaat het signaal direct naar de klote.
Deze avond of morgen ga ik dus nog eens opnieuw solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 468289 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:48:
7"

In Terminal Emulator na df:
/dev 406M
/mnt/asec 406M
/mnt/obb 406M
/system 295M
/data 1007M
/cache 251M
/mnt/sdcard 5G

Kan iemand even checken hoe groot /system ook al weer was bij orginele rom (ben ik natuurlijk vergeten te checken)
Bij de 9.7", stock firmware erop gezet met LiveSuit en daarna APOK kwam ik ongeveer op dezelfde waardes. Alleen /cache is 125M (en /system 251M maar dat verschil vind ik niet schokkend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Alfie104

Bedankt
Nee valt me ook een beetje tegen na al die moeite
Bij 7" dus 2x zoveel ruimte voor apps (dat is wel lekker trouwens)
295M blijft krap als /system voor CM10 tezijnertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ja, voor CM10 zou je een 500M /system moeten hebben, anders kun je er vrijwel niets bij zetten. Ik vraag me af of er nog alternatieve partitioneringsmethodes zijn.

De /data van 1G is in principe voldoende. Als het echt te klein is, kun je met app2sd nog het een en ander naar /mnt/sdcard verplaatsen. Maar ik heb gemerkt dat je een beetje moet opletten welke apps je verplaatst.

Ik had natuurlijk veel te veel geïnstalleerd dus moest apps verplaatsen. Besloot om het gelijk "goed" te doen en álles te verplaatsen, voor zover toegestaan. Maar m'n tablet werd ineens hoogst onbetrouwbaar, wilde apps (die NIET verplaatst waren!) ineens niet meer opstarten of crashte deze vlak na het opstarten, de batterij liep in sneltreinvaart leeg bij uitgeschakelde tablet en het uitschakelen duurde wel 2 minuten, waarna nog een soort halve reboot werd gedaan voordat hij echt uit ging. Zeer vreemd allemaal, maar nadat ik apps die ik beschouw als systeemapps (dingen als Adobe Air/Flash en ES File Manager, browsers en mediaplayers) heb teruggezet naar /data werkt alles weer normaal. Nu heb ik alleen nog games verplaatst en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51455

Hebben anderen ook last van het niet kunnen afspelen van radiostreams? Heb meerdere streams geprobeerd, maar het lukt niet om te te laten spelen helaas.

Gaat om de 9.7 inch met Android 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er staan meerdere topics over radiostreams op www.tabletsupport.eu .

Deze bijvoorbeeld.

Anoniem: 469776

hallo.

ik kwam via een linkje op deze site.
ik wil eigenlijk een custom rom flashen op mijn cherry mobility pc m906.

ik heb flashervaring met sgs1 en sgs2., is dit heel anders?

welke roms bevelen jullie aan?(op die stomme eigen site mag daar niet over gesproken worden)

geert.

p.s. is er ook tapatalk voor dit forum?
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste