Als morgen programmeurs overbodig worden, dan hebben die 'pretstudenten' wel nog een bewijs van competentie in handen terwijl jij op hun kap gaat moeten leven.Lethalis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 06:57:
Tsja, dit zijn de nadelen van een pretstudie.
Ik heb zelf enorm mazzel gehad dat ik zo'n enorme computernerd ben. Op mijn 15e was ik al volop aan het programmeren voor diverse klanten via het bedrijf van mijn vader.
En toen ik eenmaal met mijn hbo opleiding bezig was, kreeg ik het zo druk met werken dat ik hem niet heb afgemaakt. Ik heb altijd genoeg werk gehad.
Het bedrijfsleven kijkt simpelweg naar wat jij voor ze kunt betekenen. Als jij dan met een paar diploma's rondzwaait, maar verder niks nuttigs kan en bovendien ook nog denkt dat je eisen kunt stellen.. tsja, dan weet je waar de deur is.
Een goede job vinden zonder studeren kan, een slechte job vinden en veel gestudeerd hebben kan ook. Er komt veel meer bij kijken dan dat. Sommige dingen kan je bv niet altijd aanleren, zoals assertiviteit e.d., ook kies je niet waar en bij wie je geboren wordt.
Stel dat jij wel computernerd was, maar je vader geen bedrijf had? Dan had het heel anders kunnen lopen. Mensen die ook binnen hun interessegebied verder gaan 'pretstudenten' noemen gaat wel heel ver....