Anoniem: 308582

Heb inmiddels de 32PFL5507 in bestelling. Vandaag bij PlatteTVdiscounter weer 11 euro duurder als gisteren. Zie http://www.plattetvdiscou...philips-32pfl5507/#tabs-3 . Maar het blijft een aantrekkelijke aanbieding en de eerste testreviews zijn opvallend positief. Zie bv. http://www.testberichte.d...pfl5507k-testbericht.html . Voor meer foto's (40' model): http://www.areadvd.de/hardware/2012/philips_40pfl5507.shtml .Een review op Tweakersnet volgt later.

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Gezien de belangstelling voor de 6000-serie, heb ik in de openingspost ook een tabel geplaatst met de verschillen binnen deze serie :).

[Dutch Eagles Youtube Channel]

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-10-2022
Top die tabel, reuze handig!
Aanvulling 1: de 6877 heeft ook PMR 600 en 2x14W geluid :)
Aanvulling 2: extra kolommetje toevoegen voor de tuners: alleen de 6057, 6067 en 6877 zijn ook in K-uitvoering (S2) in NL leverbaar. :+

[Voor 44% gewijzigd door Plof-kip op 25-06-2012 16:36. Reden: tuners toegevoegd]

• Nick1986
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik kreeg een mazzeltje mijn oude 42sl9500 tv moest voor de 3e x na 23 maanden gerepareerd worden dus kreeg ik een nieuwe krediet nota om een nieuwe tv uit te zoeken vanavond en ik krijg het gehele bedrag terug mazzeltje!

Maar goed naar mijn vraag:

Ben van plan om wat geld erbij te steken om dan vervolgens maar meteen voor een 55 inch tv te gaan.

Ik had er 2 op het oog:

Philips 55PFL5507H 1499 euro met 100 euro cashback

http://www.mediamarkt.nl/...98,289059.html#infoTabNav

http://www.plasma-discoun...-55pfl5507-art-189600.htm

of de

LG 55LM620S.AEU 1429 euro

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,346198,277179.html

http://www.plasma-discoun...-55lm620s-art-1353976.htm

Welke zouden jullie nemen en waarom?

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze tvs?

tevens is de LG 100 Hz zoals tom coronel in het filmpje zegt op plasma discounter

Alleen als ik dan bij de specificaties kijk staat er 400hz dus hij kan het mis hebben

De philips is 400 Hz perfect motion

Zit daar veel verschil in ? het beeldkwaliteit of?

Weet dat persoonlijke smaak ook een rol speelt dit zal ik vanavond uiteraard zelf beslissen.

maar enig andere info is altijd meegenomen!

[Voor 3% gewijzigd door Nick1986 op 25-06-2012 17:26]

Anoniem: 461590

@EKR88

Over ongeveer twee maanden heb ik een nieuwe tv nodig en twijfel nu over de 46pfl5507.
Goedkoopste op het net is bij tvaudio.nl ophaal prijs €818 en €100 retour van Philips wordt het €718.
Tv prijzen dalen met de maand heb ik gemerkt, twijfel nu tv kopen en €100 retour van Philips of over twee maanden en hopen dat de prijs is gezakt.

Wat zou jij doen?

• Plof-kip
@Nick en @man007: ik zou zeker even de moeite nemen op de 6xx7 serie te wachten: de eerste toestellen hiervan zijn vorige week in Duitsland uitgeleverd, en hier: http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-9486-8.html en volgende pagina's kan je de eerste korte userreviews nalezen. De meeste zijn tot nu toe erg positief over beeld- en geluidskwaliteit.
Kan nooit lang duren voordat ze ook in NL te bekijken zijn, mijn 2 cent.

• Nick1986
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-07-2020
Plof-kip schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:23:
@Nick en @man007: ik zou zeker even de moeite nemen op de 6xx7 serie te wachten: de eerste toestellen hiervan zijn vorige week in Duitsland uitgeleverd, en hier: http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-9486-8.html en volgende pagina's kan je de eerste korte userreviews nalezen. De meeste zijn tot nu toe erg positief over beeld- en geluidskwaliteit.
Heej ja ik zie het,maar .. wat zullen de kosten daarvan zijn?
Neem aan dat ze aanzienlijker hoger zullen liggen dan bijv de 55 inch philips tv waar ik het over had in mijn vorige post?
14/1500 is wel het maximale wat ik wil uitgeven

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:24
Weet iemand waar ik in de buurt van rotterdam of Dordrecht de 7007 serie kan bekijken.
We hebben interresse in de 55 inch versie maar zonder eerst gezien te hebben wil ik het niet bestellen.
Via een connectie krijg ik een leuke korting waarbij de tv rond de € 2000 uitkomt...

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:47
Plof-kip schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:23:
Sterker nog ik heb hem al sinds vrijdag!
en ook ik ben erg positief over de tv.
De 3D functie is geweldig en de beeldkwaliteit is subliem.
ook de geluidsweergave id erg goed te noemen.
ik heb de tv gehaald bij expert voor 871. Geen geld voor zo'n top tv!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2022
M3lvinG schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:15:
[...]
ik heb de tv gehaald bij expert voor 871. Geen geld voor zo'n top tv!
Welke 6xx7 precies? Hoeveel inch?

• EKR88
Plof-kip schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:07:
Top die tabel, reuze handig!
Aanvulling 1: de 6877 heeft ook PMR 600 en 2x14W geluid :)
Aanvulling 2: extra kolommetje toevoegen voor de tuners: alleen de 6057, 6067 en 6877 zijn ook in K-uitvoering (S2) in NL leverbaar. :+
Thanks! Ik heb je wijzigingen toegevoegd..
Anoniem: 461590 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:50:
@EKR88

Over ongeveer twee maanden heb ik een nieuwe tv nodig en twijfel nu over de 46pfl5507.
Goedkoopste op het net is bij tvaudio.nl ophaal prijs €818 en €100 retour van Philips wordt het €718.
Tv prijzen dalen met de maand heb ik gemerkt, twijfel nu tv kopen en €100 retour van Philips of over twee maanden en hopen dat de prijs is gezakt.

Wat zou jij doen?
Net als Plofkip al aangeeft.. Ik zou even wachten op de 6000-serie. Als ik jou was zou ik deze modellen gaan vergelijken in de winkel qua 3D-weergave en het gebruik van Smart TV. Smart TV zal op de 6000 veel sneller werken door de dual-core processor. En persoonlijk vind ik passieve 3D veel prettiger kijken dan actief :). De modellen zullen over 2 maand wel wat zakken in prijs denk ik, maar dat is altijd lastig om in te schatten hoeveel dat gaat worden :p.

• EKR88
Stpan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:30:
[...]

Welke 6xx7 precies? Hoeveel inch?
En zou je ook een paar foto's willen posten van het scherm, we zijn wel benieuwd of het nu echt zo veel reflecteerd of niet ;)

• Azz-Kikr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-02 14:23
@ EKR

Toevallig al de 50pfl7956h opgehaald bij de Media??
Ben wel heel benieuwd hoe die bevalt, ook tijdens 'Normale' uitzendingen.
799,- is een heel mooi prijsje..

• EKR88
Azz-Kikr schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:53:
@ EKR

Toevallig al de 50pfl7956h opgehaald bij de Media??
Ben wel heel benieuwd hoe die bevalt, ook tijdens 'Normale' uitzendingen.
799,- is een heel mooi prijsje..
Ehh nee :p. Ik ben zaterdag naar de MM geweest, maar ik begon toch wel te twijfelen. Bij 16:9 wordt het beeld toch wel behoorlijk uitgerekt.. Of je zit met veel afgesneden hoofden :s. Wij kijken thuis ook erg veel series, en die zijn altijd in 16:9 formaat, dus ik denk dat ik toch straks maar voor de 47PFL6877H ga..

• Azz-Kikr
EKR88 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Ehh nee :p. Ik ben zaterdag naar de MM geweest, maar ik begon toch wel te twijfelen. Bij 16:9 wordt het beeld toch wel behoorlijk uitgerekt.. Of je zit met veel afgesneden hoofden :s. Wij kijken thuis ook erg veel series, en die zijn altijd in 16:9 formaat, dus ik denk dat ik toch straks maar voor de 47PFL6877H ga..
Helaas, thanks. Alhoewel afgesneden hoofden soms een uitkomst is O-)

[Voor 13% gewijzigd door Azz-Kikr op 26-06-2012 12:41]

• Plof-kip
Vraag over Uitzending Gemist op een Philips TV (vanuit SmartTV dus):

Is dit precies hetzelfde als dat je hier kunt zien: http://hbbtv.distributie..../trm_id/144465/entry/home (dus max 1 week terug, niet zoeken op omroep, programma etc)?

of lijkt het meer op de normale website van www.uitzendinggemist.nl (en zoals je dit in Plex kunt laten zien) en je wel verder terug in de tijd kunt en op meer criteria kunt zoeken? Is er een manier om via Plex op je Philips TV af te spelen(kabel rechtstreeks laptop-tv, of ook draadloos, of ook via je router/UTP van laptop naar TV)?

Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ik kan deze dingen nergens vinden. Dank alvast!

[Voor 3% gewijzigd door Plof-kip op 26-06-2012 13:47. Reden: typo]

• Stpan
Wie weet hoe dit zit, de 37 inch in zuinger dan de 32 inch?

Verbruik van de 32 inch pfl6007 - 55 watt / 77 kWh per jaar
Verbruik van de 37 inch pfl6007 - 53 watt / 74 kWh per jaar
Verbruik van de 42 inch pfl6007 - 62 watt / 86 kWh per jaar

(bron: t-online-shop.nl )

• EKR88
Stpan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:14:
Wie weet hoe dit zit, de 37 inch in zuinger dan de 32 inch?

Verbruik van de 32 inch pfl6007 - 55 watt / 77 kWh per jaar
Verbruik van de 37 inch pfl6007 - 53 watt / 74 kWh per jaar
Verbruik van de 42 inch pfl6007 - 62 watt / 86 kWh per jaar

(bron: t-online-shop.nl )
waarschijnlijk een foutje van philips op de website..

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:24
Helaas moet ik mijn aankoop uitstellen. Mijn vrouw heeft vandaag te horen gekregen dat ze wordt ontslagen.

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dat is minder leuk nieuws. Sterkte jullie !!!

• Doess
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 09:11
Vandaag de 42pfl6007 opgehaald bij Coolsound in Zwolle (€ 919,-!!) voor mijn schoonouders. Laats hebben we voor ons zelf de 47lm860 van LG met de actie van MM gekocht. Qua uiterlijk redelijk gelijk aan elkaar, beide een dunne bezel en passieve 3d. Behalve dat de apps van de Philips meer op de NLmarkt gericht zijn, werken de appsomgeving en de apps op de LG toch veel sneller en soepeler! Passieve 3d is op beide toestellen toch wel erg super strak, LG speelt hier wel beter op in door veel 3ddemo's aan te bieden.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Dag allen,

Ik heb een 32pfl3517h, waarbij Wifi dus optioneel is.
Weet iemand of de TV ook werkt met een andere (goedkopere) Wifi-dongle, van een ander merk dus?
Ik heb o.a. 2 moderne realtek-gebaseerde dongles (wifi-N) geprobeerd, een oude Sitecom wifi-G die op een ZD12** chipset werkt en een Sweex (onbekende chipset).
Bij mijn mediaspeler werken andere dongles probleemloos. Dat scheelde mij €30 voor een merk-dongle.
Philips zal ook zelf zijn dongle waarschijnlijk uitrusten met een generieke ingekochte wifi-chipset, dus misschien dat een andere dongle met dat type het ook doet.

Vragen:
- Is er bekend of Philips dit dichtgetimmerd heeft, of dat er een alternatief bekend is voor de €50,- Philips-dongle?
- Zou iemand met zo'n Philips Wifi dongle die eens in een PC kunnen stoppen om te zien hoe de dongle zichzelf presenteert?

• Stpan
Doess schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:05:
Behalve dat de apps van de Philips meer op de NLmarkt gericht zijn, werken de appsomgeving en de apps op de LG toch veel sneller en soepeler!
Hmmm, dat is toch een tegenvaller. De 6xxx series zouden vanwege hun dual core toch een soepele Smart TV ervaring moeten hebben.

Ik zou het liefst zelf ervaren, of op een Youtube filmpje willen zien hoe gemakkelijk je Uitzendinggemist opstart, en een programma kiest.

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 19:23
Doess schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:05:
Vandaag de 42pfl6007 opgehaald bij Coolsound in Zwolle (€ 919,-!!) voor mijn schoonouders. Laats hebben we voor ons zelf de 47lm860 van LG met de actie van MM gekocht. Qua uiterlijk redelijk gelijk aan elkaar, beide een dunne bezel en passieve 3d. Behalve dat de apps van de Philips meer op de NLmarkt gericht zijn, werken de appsomgeving en de apps op de LG toch veel sneller en soepeler! Passieve 3d is op beide toestellen toch wel erg super strak, LG speelt hier wel beter op in door veel 3ddemo's aan te bieden.
Kun je ook nog wat vertellen over de beeldkwaliteit van de Philips t.o.v. de LG en dan met name 2D ?

• Doess
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 09:11
2frankie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:22:
[...]

Kun je ook nog wat vertellen over de beeldkwaliteit van de Philips t.o.v. de LG en dan met name 2D ?
Op dit moment hebben ze op de Philips bij mijn schoonouders nog geen digitaal/hd, omdat ze nog van anoloog komen. Als het een beetje mee zit komt dit volgende week van Ziggo... Wat ik gisteren snel qua een test HDfilmpje (van Philips zelf) en YouTubeHD heb gezien is de beeldkwaliteit van goede kwaliteit te noemen; mooi kleurgebruik -standaard diepe (én felle) kleuren- en mooie vloeiende bewegende beelden. Op de LG constateer ik soms enige backlight bleeding bij egaal zwarte beelden, op de Philips heb ik dit zo snel nog niet opgemerkt. Volgens mij zijn de instelmogelijkheden van de LG echter wel veel uitgebreider dan op de Philips, maarja geen Ambilight op de mijne. Wat me wel direct opviel is dat het geluid uit de Philips zeer goed is! Volgens mij is de gluidsrange van mijn LG minder breed en klinkt het hierdoor holler, maar voor mij geen probleem vanwege de home-cinema! Ik zal nog beter naar het één en ander moeten kijken, maar ik heb iig een goede vergelijking met mijn eigen LG met hetzelfde bouwjaar... :) Bij meer info kom ik hierop terug!

• M3lvinG
Doess schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:59:
[...]

Op dit moment hebben ze op de Philips bij mijn schoonouders nog geen digitaal/hd, omdat ze nog van anoloog komen. Als het een beetje mee zit komt dit volgende week van Ziggo... Wat ik gisteren snel qua een test HDfilmpje (van Philips zelf) en YouTubeHD heb gezien is de beeldkwaliteit van goede kwaliteit te noemen; mooi kleurgebruik -standaard diepe (én felle) kleuren- en mooie vloeiende bewegende beelden. Op de LG constateer ik soms enige backlight bleeding bij egaal zwarte beelden, op de Philips heb ik dit zo snel nog niet opgemerkt. Volgens mij zijn de instelmogelijkheden van de LG echter wel veel uitgebreider dan op de Philips, maarja geen Ambilight op de mijne. Wat me wel direct opviel is dat het geluid uit de Philips zeer goed is! Volgens mij is de gluidsrange van mijn LG minder breed en klinkt het hierdoor holler, maar voor mij geen probleem vanwege de home-cinema! Ik zal nog beter naar het één en ander moeten kijken, maar ik heb iig een goede vergelijking met mijn eigen LG met hetzelfde bouwjaar... :) Bij meer info kom ik hierop terug!
Ik ben het met je eens op alle punten. Ik vind het geluid ook veel beter dan bij oudere Philips tv's zoals de 40pfl7605h die ik hiervoor heb gehad. Ook het 3D gedeelte is erg goed te noemen. En wat uitzending gemist betreft. Het start niet super snel op maar ook niet echt langzaam(kan denk ik ook aan mijn internet verbinding liggen)

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Klopt het dat de 7000 en 8000 serie van 2012 van die glanzende Samsung panelen hebben?

• Stpan
M3lvinG schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:56:
[...]

Ik ben het met je eens op alle punten. Ik vind het geluid ook veel beter dan bij oudere Philips tv's zoals de 40pfl7605h die ik hiervoor heb gehad. Ook het 3D gedeelte is erg goed te noemen. En wat uitzending gemist betreft. Het start niet super snel op maar ook niet echt langzaam(kan denk ik ook aan mijn internet verbinding liggen)
En zoals eerder gevraagd mbt uitzendinggemist door Plofkip (en ben zelf ook erg nieuwsgierig):
Plof-kip schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:40:
Vraag over Uitzending Gemist op een Philips TV (vanuit SmartTV dus):

Is dit precies hetzelfde als dat je hier kunt zien: http://hbbtv.distributie..../trm_id/144465/entry/home (dus max 1 week terug, niet zoeken op omroep, programma etc)?

of lijkt het meer op de normale website van www.uitzendinggemist.nl (en zoals je dit in Plex kunt laten zien) en je wel verder terug in de tijd kunt en op meer criteria kunt zoeken? Is er een manier om via Plex op je Philips TV af te spelen(kabel rechtstreeks laptop-tv, of ook draadloos, of ook via je router/UTP van laptop naar TV)?

Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ik kan deze dingen nergens vinden. Dank alvast!

• 2frankie
@Doess,

Thanks ;)

• M3lvinG
Stpan schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:44:
[...]

En zoals eerder gevraagd mbt uitzendinggemist door Plofkip (en ben zelf ook erg nieuwsgierig):

[...]
Het is inderdaad waar dat je niet kan zoeken en max 8 dagen terug kan kijken. Dat is wel jammer maar ik hoop dat er in de toekomst nog een update komt dat het wel mogelijk maakt.

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb gisteren de 47PFL6877 aangeschaft. Na het lange wachten eindelijk een passieve 3D televisie uit de Philips 2012 lijn. Heb hiervoor 2x een 9000 serie van philips met full ambilight (zonder 3D) gehad en dat sprak me aan deze tv toch ook weer erg aan. Een grotere voorwaarde was echter passief 3D, na veel tests en demo's gezien te hebben overtuigde de rust voor de ogen en (toch) de scherpte dat passief 3D het voor mij en mijn vriendin moest worden.
Ik twijfelde wel heel erg om iets bij te leggen om de 55inch van de 6007 aan te schaffen, maar de meerprijs, minder opties en langere wachttijd hebben me toch aangespoord om voor de 47PFL6877 te gaan. In de winkel waar ik hem gisteren heb gekocht stond hij apart van alle andere nieuwe philips tv's. Het leek wel alsof ze hem een eigen stand hadden gegeven. Ik vroeg vervolgens de verkoper een 3d demo op te zetten en we werden gelijk al weggeblazen. Ik had al wat passief 3D demo's (vooral van LG) gezien maar de Philips demo bluray i.c.m. met deze tv gaf me bijna kippenvel. Het leek wel scherper, rustiger en kleurrijker dan de duurste LG. Ook 2D HD materiaal werd fenomenaal afgespeeld. Ik vroeg de verkoper nog een wit en zwart scherm op te zetten om wat mankementjes te kunnen spotten. Ook hier niets zichtbaar.

Helaas moet ik nog tot maandag wachten voordat ik hem in mijn eigen woonkamer kan bewonderen, maar het ziet er naar uit dat ca. een half jaar onderzoek en vergelijk zijn vruchten heeft afgeworpen. Nu maar hopen dat alles ook zo mooi blijft.

Ik weet (nog) niet hoe ik de foto's en video's die heb gemaakt kan posten. Maar op youtube kan je de tv al in actie zien. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azz-Kikr
@ robiejan,
Klopt het dat de 6877 ook anders van kleur is? Lijkt op de foto's een zilveren rand te hebben ipv donkerbruin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robiejan
Ja de pfl6877 heeft onder een geborstelde rvs/aluminium gekleurde rand ipv de zwarte van de 6007

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2frankie
Robiejan schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:42:
Ik weet (nog) niet hoe ik de foto's en video's die heb gemaakt kan posten. Maar op youtube kan je de tv al in actie zien. Ik houd jullie op de hoogte.
Heb je misschien een link van youtube ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azz-Kikr
Robiejan schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:32:
Ja de pfl6877 heeft onder een geborstelde rvs/aluminium gekleurde rand ipv de zwarte van de 6007
Top, had al zo'n vermoede. Maakt m alleen maar mooier! Thanks.

Ps: Zeer benieuwd naar je foto's btw....

[Voor 7% gewijzigd door Azz-Kikr op 01-07-2012 16:29. Reden: Ps]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plof-kip
Is de 40PFL8007 al ergens te aanschouwen, liefst naast een uit de 6xx7 serie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

Plof-kip schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:20:
Is de 40PFL8007 al ergens te aanschouwen, liefst naast een uit de 6xx7 serie?
Ben ik ook benieuwd naar, voor mij wordt het wel een 46-versie dan. Overigens; bij MM Zwolle hangt sinds een dag of twee de 40pfl7007...

zumba

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:34

technorabilia

(fka kraades)

Mijn ouders hebben een 42PFL4007H die aan het netwerk is gekoppeld.
Is er een mogelijkheid om hun TV op afstand te bedienen? (via port forwarding en een app bijvoorbeeld)
Bijvoorbeeld om de TV in te stellen. Iemand ervaring hiermee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EKR88
Azz-Kikr schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:20:
[...]
Op deze blog staan foto's van de verschillende kleuren bezels van de 6000-serie tv's:
Philips 2012: Alle Informationen zur 6000er TV-Serie
kraades schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:27:
Mijn ouders hebben een 42PFL4007H die aan het netwerk is gekoppeld.
Is er een mogelijkheid om hun TV op afstand te bedienen? (via port forwarding en een app bijvoorbeeld)
Bijvoorbeeld om de TV in te stellen. Iemand ervaring hiermee?
Philips schijnt dit zelf wel te kunnen als de tv in het netwerk hangt, maar voor consumenten is geen functie als jij schetst. Er is alleen een ios/android app waarmee je je telefoon of tablet als afstandsbediening kan gebruiken. Hiervoor dient je tv zich dan in het zelfde (wifi)netwerk te bevinden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:34

technorabilia

(fka kraades)

EKR88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:21:
[...]

Philips schijnt dit zelf wel te kunnen als de tv in het netwerk hangt, maar voor consumenten is geen functie als jij schetst. Er is alleen een ios/android app waarmee je je telefoon of tablet als afstandsbediening kan gebruiken. Hiervoor dient je tv zich dan in het zelfde (wifi)netwerk te bevinden..
Ik heb net even de Philips MyRemote iOS app geinstalleerd maar ik kan daar inderdaad helaas niet zelf een IP-adres opgeven. De app staat schijnbaar oneindig te scannen (ik heb geen compatible TV). Misschien zou een VPN verbinding tussen mijn iPad en het netwerk waar de TV in hangt nog helpen?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Stpan
Azz-Kikr schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:20:
[...]

EKR88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:21:
[...]

Op deze blog staan foto's van de verschillende kleuren bezels van de 6000-serie tv's:
Philips 2012: Alle Informationen zur 6000er TV-Serie
Ben toch benieuwd hoe de 6777 en de 6877 er 'in het echt' uitzien. Op de plaatjes hebben beiden moddelen een alluminium voetstuk, maar een zwarte rand om het scherm zelf.

Irritant dat de MediaMarkt nog lang niet alle modellen heeft. Vanmiddag wel de 7007 gezien. Erg mooi qua uiterlijk. Maar ik wil passief 3D, dus dat gaat em niet worden...

[Voor 0% gewijzigd door Stpan op 04-07-2012 17:26. Reden: typo]

• Azz-Kikr
Ze kunnen m daar ook niet bestellen, iig niet bij MM leeuwarden.
Wacht met smart op foto's/review van RobieJan....

• Robiejan
Review volgt, ik heb mijn 6877 nu 3 dagen. Helaas nog niet alles kunnen testen maar er zijn een aantal zaken die ik jullie graag wil melden. Er stond Firmware versie 5 op en heb zojuist een upgrade met USB uitgevoerd naar versie 8. Met versie 5 had ik de volgende ervaring:

-2d beeldkwaliteit goed niet perfect, het leek wel alsof ik de verticale beeldlijnen zag lopen soms. Polarisatiescherm?
-kleuren erg mooi
-2d naar 3D conversie vond ik erg goed, heb geen ervaringen met andere tv's hierover.
-Interne mediaplayer werkt naar behoren, John Carter 3D half over under gekeken en kwaliteit beeld vond ik erg goed. Had verhalen over onscherper 3D gehoord maar dit viel niet goed te zien op de 47" met 3,5 meter afstand.
-Tv menu en zappen erg traag, heb van de dual core weinig gemerkt.
-1x niet opstarten en erg raar gedrag toen hij uiteindelijk wel opstarten. Stekker eruit en alles werkte weer.
-Full Ambilight erg mooi
-afstandsbediening oogt luxe en voelt zeer degelijk aan. Qwerty werkt ook goed
-Apps nog niet getest
-Kan geen fysieke aan/uitknoppen

• Robiejan
Klote iPad, drukte perongeluk op verzenden.

Vervolg:
-Kan geen fysieke knoppen op de tv vinden, volgens mij heb je dus altijd de afstandsbediening nodig om hem aan/uit te zetten.
-3D brillen zitten fijn, mijn vriendin en ik hebben geen probleem om hem langer dan 2 uur op te houden.
-weerspiegeling scherm is tov mijn vorige 9000 serie iets meer maar totaal niet storend. Moet zeggen dat ik hier bang voor was maar dat was gelukkig niet nodig. Heb dan ook geen raam oid tegenover mijn tv.

Ik heb nu dus zojuist dus versie 8 van 26 juni erop gezet. De eerstvolgende keer maak ik er een completere review van. Ik heb verder geen forumervaring dan jarenlang veel lezen dus ik kan zo niet mensen quoten of foto's of videos plaatsen. Als mensen foto's of video's willen zien kunnen ze gewoon naar de website van Philips gaan of naar YouTube en dan 6877 Philips intoetsen dan zie je een stuk of 6 Ambilight demo's.

Gr.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:53
RobieJan, doen bij jou MKVs met DTS het met geluid?

Dank je!

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Robiejan
@theforce81

De film die ik heb gekeken was speciaal voor deze tv's op spotnet gezet. Ze beschrijven "Geen probleem met DTS-audio, Hoogste kwaliteit Dolby DIgital AC3). Ik wil sowieso graag een 3d mediaplayer zoals een Xtreamer Prodigy o.i.d. kopen. De TV ondersteund namelijk maar een zeer beperkt aantal videocodecs en wil graag full bluray titels kunnen afspelen.

Heeft iemand ervaringen met deze player of zijn er inmiddels al betere 3d mediaplayers op de markt?

• EKR88
Robiejan schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:25:
@theforce81

De film die ik heb gekeken was speciaal voor deze tv's op spotnet gezet. Ze beschrijven "Geen probleem met DTS-audio, Hoogste kwaliteit Dolby DIgital AC3). Ik wil sowieso graag een 3d mediaplayer zoals een Xtreamer Prodigy o.i.d. kopen. De TV ondersteund namelijk maar een zeer beperkt aantal videocodecs en wil graag full bluray titels kunnen afspelen.

Heeft iemand ervaringen met deze player of zijn er inmiddels al betere 3d mediaplayers op de markt?
en AC3 is dus gewoon DD5.1, vandaar dat ze er bij zetten dat je geen last hebt van DTS 8)

• M3lvinG
Ik heb een probleem.

Ik wil graag mijn Philips 42pfl6097 updaten maar het lukt telkens niet.
Ik volg gewoon netjes de instalatie instructies maar elke keer komt de tv
Op het scherm van media afspelen vanaf USB. Als vervolgens de bestanden
Van de stick wil bekijken zegt de tv dat er geen leesbare bestanden zijn gevonden.
En via internet zegt hij dat ik al de nieuwste versie heb maar dit is niet zo.
Nog niet geüpdatet namelijk.

Ik heb het geprobeerd met een 1 gb stick en een 4 gb stick.

[Voor 12% gewijzigd door M3lvinG op 05-07-2012 11:56]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:53
M3lvinG schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:54:
Ik heb een probleem.

Ik volg gewoon netjes de instalatie instructies maar elke keer komt de tv
Op het scherm van media afspelen vanaf USB. Als vervolgens de bestanden
Van de stick wil bekijken zegt de tv dat er geen leesbare bestanden zijn gevonden.

Ik heb het geprobeerd met een 1 gb stick en een 4 gb stick.
Is de stick wel FAT geformatteerd?

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:51
M3lvinG schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:54:
Ik heb een probleem.

- automatische update internet is meestal wat later (althans bij mijn 32pfl9705)
- wat ook misschien nog kan:
de download-firmware moet je nog wel uitpakken, via unzip ofzo De download zelf kan je niet direkt gebruiken.
Het uitgepakte bestand op de root van de usb plakken.

Ik vermoed dat niet hebt uitgepakt. En dan leest hij het bestand niet... 8)

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

Anoniem: 464734

Hoi,

Ik ben een redelijke noob op het gebied van TV's etc. Ik wil graag een Philips 42PFL3507H kopen, op BOL.com staat ie aangegeven als LED en op tweakers als LCD. Wat is het? :p

edit; Ik twijfel tussen deze http://tweakers.net/price...1/philips-42pfl3606h.html en http://tweakers.net/price...8/philips-42pfl3507h.html

Wat houd precies uitzending gemist in op de televisie trouwens? Want via digitale televisie bieden ze 't ook aan.

Groetjes

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 464734 op 05-07-2012 15:10]

• EKR88
Anoniem: 464734 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:05:
Hoi,

Ik ben een redelijke noob op het gebied van TV's etc. Ik wil graag een Philips 42PFL3507H kopen, op BOL.com staat ie aangegeven als LED en op tweakers als LCD. Wat is het? :p

edit; Ik twijfel tussen deze http://tweakers.net/price...1/philips-42pfl3606h.html en http://tweakers.net/price...8/philips-42pfl3507h.html

Wat houd precies uitzending gemist in op de televisie trouwens? Want via digitale televisie bieden ze 't ook aan.
Groetjes
De 3507 is een LCD-tv met LED-backlight, in de volksmond ook wel een LED-tv genoemd. (de 'oude' LCD-tv's hadden een CCFL backlight, zoals nu de philips 3007..).

Uitzending gemist wil zeggen dat je, indien je tv aangesloten is op internet, via een applicatie tot 8 dagen terug programma's kan kijken. Net als bij digitale televisie ja :).

Let wel op! De 3507 heeft een uitgeklede versie van Smart TV. Deze tv ondersteunt alleen YouTube, dus geen uitzending gemist!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Beste mede- forumleden.
Heb nu een aanbieding voor een 46pfl8007/H12, dus geen K12. Flink prijsverschil... Wat is het nadeel t.o.v. een K12 model? Is dat alleen de S (satelliet) tuner? En wordt dit model wel officieel in NL verkocht? Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

zumba

• M3lvinG
Shocked schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:32:
[...]

- automatische update internet is meestal wat later (althans bij mijn 32pfl9705)
- wat ook misschien nog kan:
de download-firmware moet je nog wel uitpakken, via unzip ofzo De download zelf kan je niet direkt gebruiken.
Het uitgepakte bestand op de root van de usb plakken.

Ik vermoed dat niet hebt uitgepakt. En dan leest hij het bestand niet... 8)
Ja, ik heb het wel uitgepakt en de stick is FAT geformatteerd. Er stond ook dat je hem niet in een map mocht verplaatsen of kopiëren. Dit heb ik dus ook niet gedaan. Ik vind het nog steeds vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:18

Mystikal

It never hurts to help

Weet iemand of het probleem van de meerdere audio-sporen nog wordt opgelost door Philips? Ik kon er op internet niet echt iets meer over terug vinden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:44
M3lvinG schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:00:
[...]

Ja, ik heb het wel uitgepakt en de stick is FAT geformatteerd. Er stond ook dat je hem niet in een map mocht verplaatsen of kopiëren. Dit heb ik dus ook niet gedaan. Ik vind het nog steeds vreemd.
Ik heb gister avond ook mijn 5507 een update gegeven en zo gedaan.
Tv uit,dan de usb stick er in met de update .upg bestand.Wel een format gegeven.
Tv aan,en die geeft aan dat er een update is.
Er gebeurde daarna weinig, |:(
in het menu naar updaten gaan,met de usb stick in de tv.
Dan schrijft de tv een klein bestandje op de stick en zegt dat je deze op je comp moet aansluiten.
Dat heb ik niet gedaan maar wel de usb stick er uitgetrokken en daarna er weer in
Ook daarna gebeurde er weinig.
Kon de tv niet uitdoen met de rode knop???
Stekker er uitgetrokken en na 1 minuut er weer in.
Daarna de tv aangezet en begon de update.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Mystikal schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:47:
Weet iemand of het probleem van de meerdere audio-sporen nog wordt opgelost door Philips? Ik kon er op internet niet echt iets meer over terug vinden.
Niemand die iets beter geinformeerd is?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stpan
Gisteren dan eindelijk de 37pfl6007 in 'het echt' gezien. Bij de MediaMarkt in Rotterdam Centrum.
Observatie 1: 'de spiegeling' - Pas nu ik hier weer inlog denk ik 'oh ja, die spiegeling'. Kortom, er was me gisteren niets opgevallen. Hij spiegelt (in de winkel) dus niet opvallend, en ook niet meer dan de concurrentie naast dit model.
Observatie 2: Het gewone demo- beeld vind ik goed. Maar moet daarbij bekennen dat ik misschien niet de grootste criticus ben. Ik ga vooral voor de (vermeende, want niet getest) functionaliteiten rondom de NLse uitzendinggemist varianten en het passieve 3-D. Beiden nog niet getest (want net voor sluitingstijd).

Ik wil eigenlijk voor de 37pfl6777 gaan, maar begin nu toch te twijfelen gezien de matige beschikbaarheid. De 6007 heeft een zeer scherpe prijs op price-watch (rond de 800 euro moet kunnen.) en voor de 6777 kom ik maar op 2 aanbieders die er 999 euro voor vragen.

Nu zit ik me af te vragen of het verschil tussen 400 hertz en 600 hertz en een qwerty toetsenbordje op je afstandsbediening nou werkelijk 200 euro verschil waard is.....

LET OP! De prijzen in de pricewatch voor de 37pfl6007 die onder de 800 euro liggen verwijzen allen naar de 32 inch modellen op de betreffende websites van de verkopers! Heb de feedback inmiddels via pricewatch doorgegeven.

[Voor 28% gewijzigd door Stpan op 09-07-2012 13:33. Reden: Reactie op vragen Shocked.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shocked
Stpan schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:21:
Gisteren dan eindelijk de 37pfl6007 in 'het echt' gezien.
Ah, kun je wat zeggen over de beeldkwaliteit (zover dat gaat in de winkel) en de spiegeling van het scherm?

Welke winkel? MM hierzo had er nog geen 1 staan.

Met name over de spiegelling zitten wat mensen op een Duits forum te piepen, wellicht omdat ze van een mat scherm afkomen. Andere vinden het geen probleem en geven aan dat het niet meer is dan een Samsung.

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EKR88
Mystikal schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:56:
[...]

Niemand die iets beter geinformeerd is?
Bedoel je of ze nog dts-ondersteuning gaan toevoegen of het wisselen tussen meerdere audiosporen?

[Voor 9% gewijzigd door EKR88 op 09-07-2012 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stpan
Shocked schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:25:
[...]
Ah, kun je wat zeggen over de beeldkwaliteit (zover dat gaat in de winkel) en de spiegeling van het scherm?
Heb m'n post geupdate met antwoorden op je vragen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shocked
Dank U! Ga nu zeker even op zoek naar een exemplaar om ook even te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuudBoek
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02-2022

RuudBoek

RuudBoek

Heeft 1 van jullie misschien interesse om de input lag te testen van de 6007?
Het gratis programma om de test uit te voeren kan je hier downloaden:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1229335064

Ruudboek

• Robiejan
Mijn 47PFL6877 heeft last van kinderziektes helaas. Als ik hem uitzet krijg ik hem 7 vd 10x niet meer aan met de standby knop van de afstandsbediening |:(. Dan moet de stekker eruit en erin en dan gaat hij pas weer aan. Tevens laatst meerdere vastlopers met NetTV en omzetten van 2D naar 3D.

Deze problemen doen zich helaas ook voor met de nieuwste firmware (versie 8 26-06). Als de tv het wél doet dan is het beeld zeer goed te noemen. Ook passief 3d heeft mijn verwachtingen overtroffen, geen vermoeide ogen en toch een haarscherp beeld. Dit raad ik iedereen aan. Ik heb alle trucjes zoals bijv. digital natural motion e.d. uitgezet. Ik heb veel gekeken en vergeleken maar dan zo is het beeld toch het mooist naar mijn mening. Die extra 600hz van de 6877 t.o.v. de 400hz van de 6007 vervalt daarmee dus ook.

Dat is ook de reden dat ik er voor kies om de tv om te wisselen voor de 55PFL6007 (In overleg met retailer afgesproken ;)). De achterzijde van de afstandbediening met qwerty gebruik ik nooit (kan met iphone tv bedienen) en die 600hz zie je het verschil toch niet als je alle snufjes uitzet. De TV oogt kleiner en hangt dichter tegen de muur dus er is haast een teruggang in beeldformaat t.o.v. mijn vorige 47" Philips. Het enige wat ik wél ga missen is Full Ambilight en de aluminium onderzijde. Het is nog even wachten helaas, maar dan hoop ik dat de kinderziektes uit de 6000 serie zijn.

Een review van de 47PFL6877 vervalt dan voor die van de 55PFL6007.

• Stpan
Enorm bedankt Robiejan. Daarmee vervalt de 200 euro meer voor de 6777 vrijwel direct. (die sowieso maar 2 zijdig ambilight heeft)

Dat alluminium zit toch alleen aan de onderkant? De rand van het scherm is van elk 6xx7 Is toch sowieso zwart kunststof?

• Azz-Kikr
@Robiejan, Thanks! Jammer genoeg valt ie toch wat tegen voor die prijs, in verhouding met z'n serie genoten.

@Stpan, ja het kleurverschil zit alleen aan de onderzijde, zijkanten zijn gewoon (dun) zwart.

Vind persoonlijk erg jammer dat bijv de 5507 geen ambilight heeft, vind het design wel erg mooi.
Gaan maar weer verder met twijfelen...

• Thom_das
  • Laatst online: 01-01 19:52
Hoi, ik had een vraagje over de 32pfl5507h en de 32pfl5007h, Ik heb al even gezocht maar het is mij niet duidelijk geworden waarom de 550 duurder is dan de 500, En dus, wat is het verschil tussen deze twee tv's?

Alvast bedankt,
Thom

• EKR88
Thom_das schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:54:
Hoi, ik had een vraagje over de 32pfl5507h en de 32pfl5007h, Ik heb al even gezocht maar het is mij niet duidelijk geworden waarom de 550 duurder is dan de 500, En dus, wat is het verschil tussen deze twee tv's?

Alvast bedankt,
Thom
Blijkbaar heb je de openingspost niet goed doorgelezen of de tv's vergeleken op de Philips website.
Het verschil is dat de 5500 serie een 3D-televisie is en de 5000 serie niet.

• Thom_das
  • Laatst online: 01-01 19:52
Oke bedankt!

• fredst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01 06:59
T.a.v. opstartproblemen van de 6877

Jammer wat Robiejan schrijft over de 47PFL6877, dat toestel had ik nou net op het oog. Mijn reden hiervoor was vooral de combinatie van beeldkwaliteit, passieve 3D, 2D->3D conversie en vormgeving.

Zijn er meer mensen op dit forum die een toestel uit de 6000 serie in gebruik hebben die ook opstartproblemen heeft? Ik ben benieuwd welke typen hier nog meer last van hebben.

• fredst
Opties om AVCHD van Panasonic camera af te spelen op de 6000-serie af te spelen: wie heeft daar extra ideeën of oplossingen voor?

Een van mijn wensen voor gebruik van een 6000-serie toestel was ook om mijn AVCHD video-opnamen gemaakt met een Panasonic Lumix camera af te kunnen spelen, zowel vanaf USB-stick als vanaf netwerk.

Ik heb dat getest in een paar winkels en dat bleek niet te werken. De toestellen zien de bestanden wel staan (in tegenstelling tot LG, die ze niet ziet), maar bij afspelen gaan ze in een toestand dat ze alleen maar een "bezig" indicatie laten zien (in de vorm van een lichtblauw bewegend balkje).

Ik heb dat voorgelegd bij Philips en kreeg vlotte reacties.
Eerst per mail met extra aanwijzingen voor de ondersteunde videoformaten en extra checkmogelijkheden.
De tweede was vandaag. Ik werd keurig teruggebeld door iemand die ook zo'n camera bezit en kon bevestigen dat het niet direct mogelijk was. Een conversie gaf hij aan als de enige mogelijkheid.

Maar nu lees ik hier en daar dat een simpele verandering van de bestands-extensie ook wel eens kan helpen.
Wie heeft er ervaring mee dat dit werkt voor AVCHD bestanden op de 6xxx?

Wie heeft er ervaring met het via DLNA afspelen van deze bestandsformaten? Is daar succes te behalen?

• Stpan
(slightly off-topic) Het valt me op dat ze bij Philips een redelijk levendig forum en comunity hebben over hun firmware en SmartTV. Werd je door Philips teruggebeld?

Ik heb nu een LG home cinemaset. En krijg daar regelmatig firmware updates voor. Zonder enige informatie wat er nou precies wordt verbetert of aangepast. Ik LG een e-mail sturen met deze vraag, en de vraag of ze ook een officiel forum hebben.
Wat er in de firmware zat konden ze niet zeggen. En een forum kon ik vast wel binnen 5 minuten op Google vinden. Met vriendelijke groet, de klantenservice van LG.....

Is het gras groener aan de kant van Philips? Of stelt die hele forum community in de praktijk niet zoveel voor?

• EKR88
Stpan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
(slightly off-topic) Het valt me op dat ze bij Philips een redelijk levendig forum en comunity hebben over hun firmware en SmartTV. Werd je door Philips teruggebeld?

Ik heb nu een LG home cinemaset. En krijg daar regelmatig firmware updates voor. Zonder enige informatie wat er nou precies wordt verbetert of aangepast. Ik LG een e-mail sturen met deze vraag, en de vraag of ze ook een officiel forum hebben.
Wat er in de firmware zat konden ze niet zeggen. En een forum kon ik vast wel binnen 5 minuten op Google vinden. Met vriendelijke groet, de klantenservice van LG.....

Is het gras groener aan de kant van Philips? Of stelt die hele forum community in de praktijk niet zoveel voor?
Mijn ervaring met Philips is dat ze altijd wel erg open zijn over de zaken die jij aanhaalt. Ik kijk zelf nog wel regelmatig op het Toengel's Philips Blog (http://58pfl9955.wordpress.com/). Daar staan erg vaak software updates op als deze gereedkomen, met vaak ook de informatie van wat er gepatched/toegevoegd is..

• Robiejan
@ Fredst

Ik zou je door mijn bevindingen niet laten leiden om de 47PFL6877 niet te kopen. De retailer heeft ervoor gezorgd dat philips het probleem komt verhelpen en ik de tv kan houden totdat de 55PFL6007 uit is. Ze hebben mijn problemen niet geconstateerd bij andere PFL6877 modellen (voor zover je ze hier op moet geloven). Als er geen 55" versie aankwam van de 6000 serie had ik deze tv gewoon gehouden. Ik heb tot nu altijd een philips ambilight gehad en als er wat was zorgde of de retailer of anders Philips dat het probleem correct verholpen werd.

Succes met je zoektocht/aankoop

• EKR88
- post over de design line is geüpdatet met nieuwe info -

[Voor 7% gewijzigd door EKR88 op 12-07-2012 14:42]

• Remco65
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07-2019
Ben nog steeds gecharmeerd van de PFL6877 reeks. Wel jammer dat de beschikbaarheid van deze toestellen nog zo laag is.

Anoniem: 416951

Afgelopen week de 42PFL6877 gezien, niet aangesloten maar wel even een indruk gekregen hoe het toestel eruit ziet, Qua features vind ik de 6877 de meest interessante (en complete) van de 6000 serie voornamelijk met de 3XL ambilight. Maar vind het aluminium van de behuizing en de voet niet mooi. Ben dus aan het herorienteren welk ander toestel van de 6000 serie interessant is maar dan wel met zwarte behuizing en dan lijkt het de 6687 te worden.

Wat ik mij daarnaast nog afvraag of uitzending gemist app ook beschikbaar is als je de tv in het buitenland koopt (woon in Zwitserland) of dat je er gewoon NL firmware op kan zetten.

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Weet iemand zo wat de 47pfl6877 gaat kosten ongeveer? ik zie deze tv nog niet in pricewatch staan namelijk.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

EKR88 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:27:
[...]

Bedoel je of ze nog dts-ondersteuning gaan toevoegen of het wisselen tussen meerdere audiosporen?
Ik bedoel de meerdere geluidssporen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Robiejan
@Remco65

Ik heb de tv bij elektronicazaak Lunenburg te Nuland (naast den bosch) gekocht.

@maikelbeerkens

De adviesprijs van de tv is € 1499,00

Anoniem: 440979

Ik kom voor de 47PFL6877 al iets goedkopere prijzen tegen heb 1429.- al gezien in Almere

• fredst
@Stpan: ja ik werd door Philips teruggebeld. Ik had aangegeven dat ik interesse had om dat toestel te kopen en duidelijk uitgelegd tegen welk probleem ik aan was gelopen. Ik vond dat keurige service.

@Robiejan: bedankt voor de geruststelling. Ik denk dat er dan toch maar voor ga.

@Hankoo: dat is inderdaad een kwestie van smaak (ik zie de zilveren meer zitten). Die 6687 had ik dus ook getest bij de BCC. Daar hebben ze hem voor 1449.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

EKR88 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Heb je de 47PFL6877H/12 al gehaald? heb mijn oog hier namelijk ook op laten vallen. Ben anders benieuwd naar je bevindingen hierover.

rMBP M1 13"  iPhone 12 Mini  Watch S7  AirPods Pro

• EKR88
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:48:
[...]
Heb je de 47PFL6877H/12 al gehaald? heb mijn oog hier namelijk ook op laten vallen. Ben anders benieuwd naar je bevindingen hierover.
Ik heb dit model nog steeds niet irl gezien. Ik wil hem eerst gaan vergelijken met andere modellen voordat ik hem ga kopen. Als ik in de buurt ben neem ik vaak wel even de tijd om langs de bcc of mediamarkt te gaan, maar tot nu nog geen succes dus :9

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

EKR88 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Ik heb dit model nog steeds niet irl gezien. Ik wil hem eerst gaan vergelijken met andere modellen voordat ik hem ga kopen. Als ik in de buurt ben neem ik vaak wel even de tijd om langs de bcc of mediamarkt te gaan, maar tot nu nog geen succes dus :9
De Mediamarkt heeft hem niet. Alleen de 42PFL6007H

rMBP M1 13"  iPhone 12 Mini  Watch S7  AirPods Pro

• tinus5
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:18
Ik was vanmiddag in de winkel om mijn gereserveerde 40pfl8007 op te halen. Ik wilde hem toch nog wel even graag testen en zien in de aan stand. Gelijk een dood pixel precies in het midden van het scherm :(. Tweede uit de doos gehaald om te kijken of die wel goed was: precies hetzelfde euvel. Uiteraard geen van 2-en meegenomen (had toch nog niet betaald). Nu maar wachten op de volgende zending.

Almere, 10230 Wp, ZZW, 36°

• Shocked
Vanmiddag even gespeeld met de 37pfl6777 en 40pfl7006. Ik ging met name naar de 37 inch kijken omdat die precies in een nis past op de slaapkamer.

- afwerking 7006 beter, maar de (goedkopere) 6777 was niet echt slecht te noemen.
- menu: menu van de 6777 was zeeeeer traag : drukken, wachten en ziedaar: toch weer beweging
- menu 7006 reageerde sneller

Beeldkwaliteit:
Ik heb even gelet op DSE, clouding en flashlights. Ik kon op beide toestellen geen beeldfouten ontdekken!
Bijzonder zuiver beeld, wat echt een verademing is. Ook geen banding kunnen ontdekken.
HD natural motion op medium deed echter wel wat kringeltjes om mensen heen produceren, maar die is uit te zetten. Vooralsnog kon je de beeldkwaliet echt goed noemen.

Zwartwaarde: goed op de 37pfl6777 (ips-panel) en beter (zwart-zwart) op de 40pfl7006. Ik denk met wat verlichting aan, de 37pfl6777 best ok is.

Het enige wat wel direkt opviel was dat de 37pfl6777 minder helder was dan de 40pfl7006. Met wat betere instellingen werd het beter, maar toch bleef voor je gevoel de 40pfl7006 helderder en wat "krachtiger".

Wellicht dat hier iemand al een 6007-type bezit? En daar wat over kan zeggen of de helderheid voldoende is in de huiskamer? Na de vakantie kijken we eens serieus naar de prijzen en dit model.

• Plof-kip
Mooie Duitse review van de 40PFL8007: http://www.data-travelers...erfahrungen.html#comments

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2frankie
Gisteren de 8007 in 't echie gezien bij de plaatselijke MM.
Prachtig mooie vormgeving behalve dan het gedeelte waar o.a de volumeknop is verwerkt.
Als dit nu ook zwart was geweest i.p.v. zilver, dan was deze tv voor mij af geweest.
Maar ja, dat is persoonlijk.
De bezel had in ieder geval de goede kleur en was lekker smal.

Wat me nog meer opviel en nog veel belangrijker is, is het contrastratio van de 8007.
Deze is volgens de specificaties 500.000:1.
M'n Philips 42PFL9803 heeft een contrastratio van 2000000:1.

Al die nieuwe multimedia opties is dan wel leuk leuk op al die smart tv's maar voor mij staat de beeldkwaliteit nog steeds op nr 1 als belangrijkste optie voor een tv.

Wat ik me dus afvraag is of het geen stap terug is, deze 8007 t.o.v. m'n (ietwat verouderde maar ook zeer mooie en goede) 9803 met een (veel) hogere contrastratio ?

Zou iemand daar wat meer duidelijkheid over geven over die verschillen in contrastratio en of dit alles bepalend is voor de beeldkwaliteit ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 18:03
@2fankie, zou ik dat morgen of overmorgen beantwoorden? Ik heb zelf de 9803 en 9705 gehad. Ben nu in bezig van de 9706 en in verband met de vele problemen (dirty screen effect waar ik niet aan kan wennen), krijg ik morgen de 55inch 8007.

Dynamisch contrast ratio wil ze bij Philips het verschil tussen de zwart waarden en de wit waarden mee aanduiden. Daarom heeft de 9706 een ratio van 150 miljoen. Ikzelf heb de 7007 en de 8007 uitgetest en ik moet eerlijk zeggen de zwartwaarden vallen mij niet tegen. De spiegeling waar her en der veel over geklaagd wordt, viel mij zelf ook niet tegen. Maar goed, dat is in de showroom en niet in de woonkamer waar toch meer ramen zijn. Zelf ben ik dus zeer benieuwd naar de kleurnuance en zwartwaarden. En zal dit morgen of overmogen hier over schrijven. Wat ik wel gezien heb is dat 7007 en 8007 geen dirty screen effect hebben, bewegingen vloeiend laten zien en beeldkwaliteit erg goed is. Beide hebben ze een Samsung panel in plaats van Sharp (zoals de 9705/9706 hebben). Wat mij alleen op viel is dat de 8007 bij aftiteling de leds ging dimmen waardoor het niet meer wit was. Terwijl de 7007 minder snel ging dimmen. Beide zijn namelijk gebaseerd op de edge ledsysteem en links en rechts zitten de ledlampjes. Bij geen signaal kunnen ze dimmen. Hierdoor zou dan ook nauwelijks clouding te zien zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

De 46pfl8007K/12 nu toch aan kunnen schaffen en geleverd. overigens bij PlatteTV.nl. En erg tevreden over de service bij dit bedrijf. Dit is trouwens een kopietje van mijn beoordeling op kieskeurig.

Pas een paar dagen dus nog bezig met ontdekken en instellen.

Pro: Schitterende beeldkwaliteit. Contrast goed en diepte OK. Geen banding gezien nog. 3D even bekeken, geen ervaring mee, ga ik ook weinig gebruiken. Design fraai, dunne en mooie donkere bezel. Veel mogelijkheden. Prima software, snel en veel mogelijkheden. Start inderdaad een beetje traag op. Geen uitval gezien, iets waar anderen over berichten. Mooie en handige afstandbediening (RF, je hoeft niet te richten en incl. keyboard).

Neg: Aan de uiterste randen van het scherm iets verdonkering. Spiegelend scherm, voor mij nu het grootste nadeel, gezien wij in een licht huis met veel vensters wonen. Beetje licht geluid, matige bas. RF afstandbediening, hoewel er ook een IR oog aanwezig is nog geen codes voor mijn Logitech Harmony One.

zumba

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2frankie
@Brakius,

Uiteraard mag dat :)

Zelf was ik aan het overwegen om een 9705 / 9706 aan te schaffen maar nu ik gisteren de 8007 heb gezien,
is dit een serieuze optie geworden.

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

@zumba.
Jij ook bedankt voor je review ;)

Het persoonlijk contact wat ik met plattetv.nl heb gehad over een evt inruil is mij ook erg goed bevallen.

• Stpan
Shocked schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:21:
- menu: menu van de 6777 was zeeeeer traag : drukken, wachten en ziedaar: toch weer beweging
Op Amazon.de vinden gebruikers de menu's van de 6xx7 onbruikbaar langzaam.

Onbegrijpelijk, dit is toch een dual-core TV? Ik ga toch eerst maar eens zelf ergens met de a/b en de menu's spelen. Want om nou gelijk binnen 2 weken uit pure frustratie een a/b door je scherm te gooien omdat het menu niet (goed) werkt....

Hoe zijn de ervaringen hier? Zijn er al firmware upgrades geweest?

• Robiejan
@Stpan

De menubediening van mijn 47PFL6877 is inderdaad tergend traag, ik kan op geen enkele manier in de menustructuur merken dat er een dualcore inzit. De mediaplayer werkt daarentegen wel weer naar behoren en zonder stotteren.

Ik hoop dat dit met komende firmwareupdates wordt aangepast, want ik vind het haast voor lul om in het bijzijn van andere mensen het menu te bedienen.

• Plof-kip
Heb zelf nog geen 2012 model staan. Ken ook de verhalen op Hifi-forum.de over vermeende traagheid van de menu's. Ik heb vorige week uitvoerig een 7007 en 8007 bij BCC hierop getest, maar ik vond zowel het wisselen van zender, bron, en het wandelen door de menu's allemaal zeer vlot en soepel gaan (voor mijn gevoel zeker < 1 sec). Beide machines waren overigens aangesloten via satellietsignaal, blu ray speler, maar geen internet (erg jammer, dat moet ik dan ergens anders even gaan testen).
Het lijkt dus zeker niet altijd op alle apparaten een probleem te zijn.

[Voor 0% gewijzigd door Plof-kip op 16-07-2012 12:26. Reden: typo]

• Stpan
@Robiejan, op Amazon.de word ook gesproken over een full webbrowser, die full-screen flash afspeelt. Benje bijv. naar www.uitzendinggemist.nl gesurft?

@Plofkip, mijn ervaring met dit soort apparaten is dat de menu's ok werken, totdat je 'het web' opgaat. Zoals mijn LG home cinema set. Prima ding, totdat je de Youtube (of enig andere online video) app opstart.

• Plof-kip
@ Stpan: dank, dan zal ik NetTv voor aanschaf zeker serieus in de winkel uittesten! Uitzending gemist blijft op de Philips tv's voor mij toch het doorslaggevende criterium, en dat moet dus wel lekker werken. Anders koop ik wel een Samsungetje of LG (desnoods met Philips mediaplayer of Phlips Blu ray player erbij, dan heb ik ook Uitzending gemist ter beschikking).

ik heb van de Philips forums ( http://www.supportforum.p...earch.php?searchid=549090 en http://www.supportforum.p...search.php?searchid=34181 ) begrepen dat er geen ondersteuning van flash is en er ook in de toekomst niet gaat komen.

• Stpan
Dank voor de verduidelijking over flash. Dat zegt gelijk iets over de betrouwbaarheid van de Amazon.de reviews.

Tsja, uitzendinggemist is ook mijn criterium. Ik heb nog een workaround (die ook moeilijk te testen is) om via m'n iPad naar de PFL6xx7 te streamen. Maar wat daarvan de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van is?

PS - de 37PFL6007 is blijkbaar erg populair. Sinds dit weekend zijn de prijzen overal wat gestegen of is het model uitverkocht. De 32 inch kost zo'n 700 euro, de 37 inch van rond de 800 nu naar rond de 900 euro en de 42 inch kun je ook voor 900 euro krijgen. Sommige webshops rekenen exact dezelfde prijs voor de 37 of 42 inch!

[Voor 33% gewijzigd door Stpan op 16-07-2012 15:44]

Anoniem: 257719

Bij MM Roermond staat een 40PFL8007. Ik heb daar de 46" 46PFL8007 gekocht, maar die hadden ze niet op voorraad (wachten is niet leuk). Afijn: de menu's van de 40PFL8007 die in de winkel stond reageerden lekker snel. De opbouw van sommige icoontjes was wat hakerig, maar nadat ik de stroom van het ding had gehaald en hem weer had aangezet was dat weg. Snellere menu's was een eis voor mij, aangezien de software van mijn oude 37PFL9604 rete-traag was. Ik erger(de) ;) me daar mateloos aan.
Robiejan schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:03:
@Stpan

De menubediening van mijn 47PFL6877 is inderdaad tergend traag, ik kan op geen enkele manier in de menustructuur merken dat er een dualcore inzit. De mediaplayer werkt daarentegen wel weer naar behoren en zonder stotteren.

Ik hoop dat dit met komende firmwareupdates wordt aangepast, want ik vind het haast voor lul om in het bijzijn van andere mensen het menu te bedienen.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 18:03
@2fankie zou je nog bericht geven. Heb nog weinig tijd gehad. Zou met het negatieve beginnen m.b.t. Philips 55PFL8007: het scherm is wel erg reflecterend. Als je de 9705 of 9706 gewend bent, die spiegelen niet zo zeer. De 9803 kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen. De kleurdimensie van de 9705 en 9706 zijn iets mooier, maar eenmaal goed afgesteld moet ik zeggen wat een prachtscherm. De zwartwaarden vallen mij helemaal niet tegen. Geen pixelfouten geconstateerd, geen strepen / dirty screen effect, gewoon weer normaal beeld bij voetbal als dit heen en weer gaat. Menu is best wel snel, het lijkt erop dat het sneller is dat in de winkel bij de 40 inch versie. Zag op diverse fora klachten over de snelheid namelijk.
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee