Dat het gat zo klein is ligt niet aan SKY, maar vooral aan meneer Costa, die om onduidelijke redenen volle bak die klim op begon te stomen en Sky besloot hem (en de mensen met hem) maar niet te laten rijden. Klein gat, nog een grote klim en daarna lang vlak met nog een hobbel van 3e cat. voor het einde...
edit: bedenk me net dat die 'onduidelijke redenen' wel eens hetzelfde zouden kunnen zijn als wat (zie hieronder) Liquigas voor ogen heeft.. want Movistar heeft natuurlijk Valverde die best aardig kan aankomen in een uitgedund groepje.
Toevallig gezien dat Sagan een minuut nadat het peloton over de top ging alweer aan het dalen was vlak voor Nibali? Als niemand anders het doet zie ik Liquigas het tempo in de klim nog wel redelijk hoog houden om het gat binnen de perken te houden, en daarna zal het een achtervolging worden tot aan de klim van 3e categorie, waarbij het peloton de groep wel zal inrekenen. Sagan overleeft die klim wel, de meeste andere sprinters niet, of zijn allang gelost en zien we niet meer terug vandaag. Kortom.. Sagan is in mijn ogen door de ontwikkelingen op de eerste klim nu torenhoog favoriet voor de dagzege.
[
Voor 33% gewijzigd door
Tweakjur op 13-07-2012 12:29
]