De 99e Tour de France (2012) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Minder dan een minuut met 28 km te gaan, zal moeilijk worden voor de kopgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Peloton is ook echt hard aan het rijden, echt bezig aan een klopjacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Mja in dit terrein is het toch wat anders dan op kaarsrechte wegen. Dit is het echte koersen, en dus ook niet gezegd dat dit zomaar voor een sprinter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Die gaan zich niet met z'n allen laten inlopen. Ik zet er op in dat er nog wel een paar ontsnappingspogingen uit de kopgroep komen, voordat we er zijn...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ik hoop eigenlijk gewoon op Vino, die heeft het enorm geprobeerd heel de Tour al. En mocht het niet lukken dan maar Goud in London :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Inderdaad Vino for the win. Lekker gedurfd elke keer aan het aanvallen, wat een karakter toont hij deze tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou het Vino idd ook wel gunnen, die heeft echt al behoorlijk vaak aangevallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
LLS in de aanval, samen met Roche en Kloden.
Dan heb je toch wel een mooi groepje bij elkaar, die als ze 9 km vol doorrijden het nog zouden kunnen halen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Wat een bizar mooie etappe zo, alle ploegen liggen eigenlijk overhoop. Geen sprake van een echte organisatie in het peloton. Klimmers die eraf gaan op col van 4e cat. Puur koersen en vlammen, Vino die een aantal keer een blikje energie opentrekt. Klöden, LLS, Vino lijkt mij een mooie groep om mee naar de finish te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Liquigas rijdt wel voor Sagan, maar echt georganiseerd gaat het niet.
Sanchez knalt meteen door, geweldige finale zo.

Kyrienka en Gerrans proberen ook nog wat (opeens doet mijn tourcouch team vol mee in de finale :P )

De voorsprong is wel erg klein....

Damn, tweede keer dat Wiggins LLS terug gaat pakken :)

[ Voor 47% gewijzigd door Sleepie op 20-07-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Wat een finale :P
Cavendish snoept gewoon de eindwinst weg voor de anderen.

[ Voor 63% gewijzigd door drBunhead op 20-07-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

WOOOOOOooooooooooooooooooooo Cavendish! LLS wacht net 500 meter te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Sanchez wordt totaal verrast door Cavendish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Niet alleen Sanchez denk ik, volgens mij iedereen wel. Hij kwam van erg ver en won met een straatlengte afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
drBunhead schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:19:
Niet alleen Sanchez denk ik, volgens mij iedereen wel. Hij kwam van erg ver en won met een straatlengte afstand.
Klopt. Sanchez laat lopen en eindigt in de voorste 5 van het peloton.
Zonder die Cav had LLS zijn tweede etappe gepakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat handje van LL ("ah laat ook maar") als Cav langs komt vliegen :D

Mooie etappe.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Mooi dat Vino vandaag nog even het podium op mag om een rood rugnummer op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
B-staal van Schleck is, niet zo verassend uiteraard, ook positief bevonden: http://wielerflits.nl/nie...4nk-schleck-positief.html

Nu gaat hij dus aangifte van vergiftiging doen, had hij aangekondigd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Hele mooie finish van Cavendish. Normaal heb ik het niet zo op massasprints, vind dat gewoonweg niet zo mooi om naar te kijken. Maar dit vond ik toch wel ontzettend spannend en als je op zo'n manier kunt winnen laat je gewoonweg zien dat je op dat moment de beste bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Dit vond ik ook geen massasprint. Dit was meer voor de massa uitsprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

drBunhead schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:50:
Dit vond ik ook geen massasprint. Dit was meer voor de massa uitsprinten.
Deed Nijdam dat vroeger niet ook altijd? Heel ver voor de finish gewoon volle bak sprinten en hopen dat je het volhoudt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
FunkyTrip schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:54:
Deed Nijdam dat vroeger niet ook altijd? Heel ver voor de finish gewoon volle bak sprinten en hopen dat je het volhoudt.
Dat was niet echt sprinten, dat was in de laatste kilometer gewoon keihard wegrijden van een vol rijdend peloton. Ook Ekimov was zo'n soort renner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ekimov was daar meester in idd, zo heeft hij de nodige wedstrijden gewonnen. Wegbeuken in de laatste paar honderd meter, niet omkijken, maar doorbeuken.

Djamolidine Abdoujaparov was ook zo'n sprinter die dat wel eens deed... die gozer reed zo snel (en zó wild) dat hij vaak een lengte voor de rest uitreed... als die nu zou sprinten zou hij overigens direct worden gediskwalificeerd, die bleef nooit in een rechte lijn maar ging het hele veld over :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Laten we ook Vino niet vergeten die het een paar jaar geleden op Champs-Elysees deed, maar dan iets meer dan 'een sprint' :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oI4QfcW7qnY&start=660]
@ 11 minuut 30

[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 20-07-2012 18:17 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Met z'n hematocriet van 60% ja :')

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:14:
Ik gok op aanvallers. Het parcours is minder makkelijk dan het lijkt, een sprint is zeker niet onmogelijk, maar ik denk het niet. Cavendish gaat sowieso niet (Sky rijdt immers voor Wiggins/Froome), Greipel ook niet (is al aangekondigd), Sagan ook niet expliciet (die wil zich sparen voor zondag). Orica ziet het met Goss al een tijdje niet meer zitten, Garmin met Farrar heeft nauwelijks teamgenoten meer, en de rest zijn B-sprinters.
Ahum... u zei? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat ik zei? Dat geen van de teams van de A-sprinters zou gaan rijden, en dat is ook niet gebeurd ;)

Het gat is immers primair dichtgereden door Saur, BMC, AG2R en op het eind Rabobank. De ploegen van de B-sprinters of sprinterloze ploegen dus. Pas toen ze terug waren gebracht kwamen de treintjes in stelling.

En ja, als ze dan eenmaal teruggebracht zijn door die anderen, gaan ze natuurlijk wel meesprinten, dat lijkt me nogal logisch. Maar ze hebben er zelf qua team weinig aan gedaan om ze terug te pakken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jammer dat Cancellara inmiddels is afgestapt, nu verwacht ik de mannen van Sky als grote kanshebbers voor de tijdrit vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
LLS heeft toch wel een hele nette tijdrit gereden, die gast is deze Tour goud waard voor Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Evans stort óf in óf gaat er niet vol voor: op het 1e tussenpunt al op de 55e plek, op 1:10 achter LLS...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
wildhagen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:38:
Evans stort óf in óf gaat er niet vol voor: op het 1e tussenpunt al op de 55e plek, op 1:10 achter LLS...
Klopt, ik heb het idee dat hij niet 100% vol gaat, net als Rogers die zou toch ook sneller moeten kunnen.
Ook Kloden valt me eigenlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:38:
Tja, moraal is al gezakt tot in z'n sokken. Ik kijk er niet echt van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik ook niet. Krijg idd niet de indruk dat hij instort, maar dat het gewoon niet voluit gaat.

Zou wel lullig zijn als hij zometeen nog door Van Garderen wordt ingehaald als ploeggenoot zijnde... die rijdt namelijk wel erg sterk, zit onder de tijd van LLS bij punt 1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ook Monfort en Menchov beleven een slechte derde week.
Zeker Menchov rijdt gewoon een tegenvallende tijdrit. De vermoeidheid slaat dan toch toe na drie weken Tour.

Van Garderen gaat Evans wel degelijk inhalen trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nibali zakt ook behoorlijk weg, nu al meer dan één minuut op punt 2, en de Britse brigade moet nog langskomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
wildhagen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:07:
Nibali zakt ook behoorlijk weg, nu al meer dan één minuut op punt 2, en de Britse brigade moet nog langskomen.
Nibali houdt zich in voor De Draai ;) :+

Dat Wiggins en Froome de eerste twee worden lijkt me trouwens voor weinigen een verrassing.
Maar een paar anderen vallen me toch wel behoorlijk tegen (of houden zich in natuurlijk, dat weet je nooit).

[ Voor 27% gewijzigd door Sleepie op 21-07-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Hoe mikt hij het uit, Wiggins, precies 50.0 km/h. Indrukwekkend. Ook knap geredden van LL Sanchez trouwens. Cadel Evans door het ijs gezakt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Boogerd slaat de spijker op z'n kop en zegt nu iets wat ik voor de Tour ook al dacht mbt Kruijswijk maar ook Mollema en wellicht ook Gesink.
Die reden alle 3 op jonge leeftijd al een goede Giro of Vuelta en worden gelijk voor de leeuwen gegooid in de Tour.
In die laatste ronde is het niveau veel hoger maar ook veel meer druk en hectiek.
Lekker in de luwte groeien, jezelf ontdekken en langzaam de druk wat opvoeren.

Zoals ze op de Belg vaak zeggen, als je een goede Vuelta hebt gereden ga je sterk de winter in met een goed gevoel/moraal wat juist renners weer laat groeien.

Volgens mij wil Rabo te graag en het liefst met zoveel mogelijk Nederlandse kanshebbers.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Maar werd Thomas Dekker ooit ook niet eens teveel beschermd, toen die bijna 25 was ofzo mocht die eindelijk eens. Kijk nu naar Sagan...

Ok laatste rit, de renners in feeststemming, ik wat minder. Maar een euroshoppertje erbij gepakt, dan komt hier de stemming vanzelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Toch weer Cavendish! Wat een eind sprint :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Precies LoneRanger, dat gevoel heb ik ook al. Er wordt teveel op Gesink zijn schouders gelegd, iets wat niet handig kan zijn op deze leeftijd. Kijk we weten allemaal dat Gesink kan koersen, kijk maar eens naar de ronde van Californië, die Gesink ook al eens heeft gewonnen. Maar hij is - althans dat denk ik - te jong om een serieuze Tour te rijden. Een oudere renner zou daar zeker van pas kunnen komen.

Cavendish reed inderdaad een hele mooi sprint. Alhoewel ik normaliter een hekel heb aan treintjes, eindspurts en het hele circus eromheen. Maar nu liet Cavendish weer zien, net zoals afgelopen vrijdag overigens dat hij daadwerkelijk momenteel de beste is. Sagan kon overigens ook ontzettend goed aanpikken, maar was net niet snel genoeg.

Edit: Had de zangeres van het Engelse volkslied toevallig een toeval op het moment dat ze moest zingen :X?

[ Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 22-07-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
De ambassadeur (?) van de VS in z'n t-shirtje en korte broek _/-\o_ . Zonder instrumenten klinkt dat Engelse volkslied trouwens echt nergens naar zeg...

Toch mooi hoe Cavendish weer de laatste etappe pakt, echt petje af voor die man, en de gele trui die de sprint aantrekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Goron schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:56:
De ambassadeur (?) van de VS in z'n t-shirtje en korte broek _/-\o_ . Zonder instrumenten klinkt dat Engelse volkslied trouwens echt nergens naar zeg...
Ze hadden het erover dat het een atleet van de OS in Sydney was, hij zag er nu iig niet afgetraind uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16
Volgens de Belgen was het Wikipedia: Maurice Greene (atleet) als ik het mij goed kan herinneren. Die is al een jaar of 4 gestopt dus, kan snel gaan ;)

Al met al vond ik deze tour toch redelijk teleurstellend, sinds het tijdperk Armstrong was de strijd om het geel niet zo saai als dit jaar. Evans en Nibali hebben het wel geprobeerd, maar redden het niet tegen Wiggins/Froome. De Nederlanders hebben ook weinig laten zien, wat voor een groot deel aan de valpartijen heeft gelegen. Vooral de Fransen (Voeckler, Pinot, Rolland) hebben wel indruk gemaakt op mij.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 22-07-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02284/lesley-garrett_2284433b.jpg

:D

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Hij hoort liever Rory Gallagher. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ook scherp van De Jager:

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mzu0uajqq7.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik hoop dat Froome weggaat bij Sky, eens kijken of Wiggins ook op eigen houtje de tour kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgend jaar doen Andy en Contador weer mee. Ik geef ze (Wiggins en Froome) allebei weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/2864952/cavendish-mag-vertrekken-van-team-sky.html
Cavendish wil ook weg, iemand enig idee naar welke ploeg hij gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
tweaker2010 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:42:
Ik hoop dat Froome weggaat bij Sky, eens kijken of Wiggins ook op eigen houtje de tour kan winnen.
Eens even kijken of Froome ook op eigen houtje de tour kan winnen ;).
Als die twee elkaar en de rest van de sterke ploeg niet hadden gehad, dan hadden ze wellicht allebei al een keer moeten lossen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:43:
Volgend jaar doen Andy en Contador weer mee. Ik geef ze (Wiggins en Froome) allebei weinig kans.
Ik geef ze beide, maar vooral Froome (wegens betere klimmer), meer kans dan Andy iig. Die laatste rijdt namelijk een tijdrit waar je niet vrolijk van wordt.

En van Contador moeten we ook nog maar afwachten wat hij doet zonder clenbuterol.

Daarnaast heb je nog altijd kans op slechte vorm, inzinking etc.
Tsja, welke ploeg idd. Het zal iig een ploeg moeten worden zonder klassementsambities of kwaliteiten, want anders zit hij in hetzelfde schuitje als nu bij Sky.

De enige ProTour-ploegen waar ik dan zo op kom zijn Omega Pharma, Vacansoleil, AG2R en FDJ.

Die laatste twee zal het niet worden gok ik, te klein.

Vacansoleil kan ik me niet voorstellen dat die zoveel geld hebben (Cavendish vraagt 6 miljoen per jaar, en da's dus voor 1 renner...).

Blijft over Omega Pharma. Dat zou kunnen, Lefevre heeft aangegeven wel belangstelling te hebben, maar niet voor dat bedrag. En dan zit je met concurrentie van Boonen. Om nou met 2 sprinters in 1 ploeg de Tour te rijden, dan krijg je ook weer tegenstrijdige belangen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

wildhagen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:12:
[...]
Blijft over Omega Pharma. Dat zou kunnen, Lefevre heeft aangegeven wel belangstelling te hebben, maar niet voor dat bedrag. En dan zit je met concurrentie van Boonen. Om nou met 2 sprinters in 1 ploeg de Tour te rijden, dan krijg je ook weer tegenstrijdige belangen.
Boonen en Cav zijn wel 2 verschillende types. Cav is er eentje die je 500 meter voor de aankomst moet afzetten en heel de boel aan gort rijdt :P Boonen is er eentje die dat ook kan vanuit een ontsnapping ver van de aankomst. Boonen is een stuk veelzijdiger dan Cav.

Met die 2 samen in 1 ploeg kan je wel wat leuke dingen doen denk ik (niet zozeer in het klassement maar wel voor ritoverwinningen). Een tandem Boonen-Cav is bijna onklopbaar imho.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

En van Contador moeten we ook nog maar afwachten wat hij doet zonder clenbuterol.
zonder: zfero, zfero, zfero, zfero, zfero, zfero, zfero, cfinqo profcent clenbuterfol bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Clenbuterol is zo'n vaag middel (waarvan de prestatiebevorderende werking voor mensen ook nog eens niet klinisch bewezen is) dat ik denk dat dát niet heel veel verschil gaat maken.

Het zou in ieder geval leuk zijn om weer een volledig veld te zien ipv een TdF verarmd door uitgesloten (eigen schuld of niet) renners of renners met gebroken heupen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024

Tsja, welke ploeg idd. Het zal iig een ploeg moeten worden zonder klassementsambities of kwaliteiten, want anders zit hij in hetzelfde schuitje als nu bij Sky.

De enige ProTour-ploegen waar ik dan zo op kom zijn Omega Pharma, Vacansoleil, AG2R en FDJ.

...
Vacansoleil wilt volgend jaar waarschijnlijk wel voor het klassement met De Gendt, dus sowieso blijft enkel OPQ over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sky heeft 85 keer zoveel prizengeld verdiend als de minst verdienende ploeg (Vacansoleil). Ook Argos heeft niet bepaald veel verdiend, Rabobank zit in de middenmoot:
1. Sky 824.840 euro
2. Liquigas-Cannondale 204.110 euro
3. Lotto-Belisol 136.700 euro
4. BMC 134.190 euro
5. RadioShack-Nissan-Trek 125.950 euro
6. Team Europcar 107.360 euro
7. FDJ-BigMat 71.470 euro
8. Astana 70.400 euro
9. Saxo Bank 66.690 euro
10. Orica-GreenEdge 39.440 euro
11. Rabobank 39.000 euro
12. AG2R La Mondiale 27.770 euro
13. Garmin-Sharp 26.970 euro
14. Movistar 25.210 euro
15. Euskaltel-Euskadi 19.830 euro
16. Omega Pharma-QuickStep 19.370 euro
17. Cofidis 18.750 euro
18. Lampre-ISD 15.700 euro
19. Katusha Team 12.830 euro
20. Argos Shimano 12.590 euro
21. Saur-Sojasun 11.480 euro
22. Vacansoleil-DCM 9.720 euro

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Omega-Pharma zal nu wel spijt hebben van de overstap naar Quickstep :X.

Overigens is VCD wel opzoek naar een nieuwe, vooral ervaren renner. Dus jammer dat Cavendish zo duur is, anders was dat misschien wel het antwoord :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
VCD is kennelijk bezig om Flecha te halen, die zou de niet-presterende Devolder moeten vervangen.

Maarreh, VCD heeft een budget van 8 miljoen (iig in 2011, weet niet wat het dit jaar is). Als daarvan één renner (Cavendish) al 6 miljoen in beslag neemt wordt de rest van het team wel héél dunnetjes :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Froome wordt genoemd bij Astana, waar ze op zoek zijn naar een goede klassementsrenner. Ook Nibali en de Schlecks zouden daar opties zijn. Kreuziger verkast van Astana naar Saxo Bank.

Ik blijf dit een hele rare Tour vinden. Zo veel vreemde ontwikkelingen. Ik ben erg benieuwd wat de komende jaren ons brengt en hoe we dan tegen deze Tour aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens Sporza gisteren (of was het eergisteren?) gaan de Schlecks niet naar Astana, omdat ze alleen samen willen fietsen, en F. Schleck wil men bij Astana niet. Logisch, aangezien de kans dat die 2 jaar geschorst wordt na zijn positieve plas levensgroot is natuurlijk.

Weet niet wat er van waar is, maar er werd over gediscussieerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:47:
Volgens Sporza gisteren (of was het eergisteren?) gaan de Schlecks niet naar Astana, omdat ze alleen samen willen fietsen, en F. Schleck wil men bij Astana niet. Logisch, aangezien de kans dat die 2 jaar geschorst wordt na zijn positieve plas levensgroot is natuurlijk.

Weet niet wat er van waar is, maar er werd over gediscussieerd.
Klinkt logisch.
Maar ik denk sowieso dat niemand F. Schleck nu wil.

Bovendien kun je je afvragen, als Frank positief is bevonden, hoe men tegen Andy aan gaat kijken, Ze zijn zo close, ze delen nog net niet dezelfde vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zamorano schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:59:
[...]
Klinkt logisch.
Maar ik denk sowieso dat niemand F. Schleck nu wil.

Bovendien kun je je afvragen, als Frank positief is bevonden, hoe men tegen Andy aan gaat kijken, Ze zijn zo close, ze delen nog net niet dezelfde vrouw.
Klopt, de kans is heel groot dat Andy ook uit de verboden pot gesnoept heeft. Astana lag begin dit jaar ook al onder vuur vanwege mogelijk dopinggebruik, dus ik denk niet dat deze ploeg het aandurft om de Schlecks te contracteren.

@wildhagen: Ik dacht dat RadioShack het ploegenklassement gewonnen had, hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ploegenklassement gaat puur om totale tijd per ploeg (1e 3 renners per etappe inderdaad).
M.a.w. Radioshack kwam gemiddeld sneller over de lijn dan Sky.

Het overzicht van Wildhagen geeft aan hoeveel geld er verdiend is (hier tellen etappe-overwinningen, truien, etc).

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 23-07-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Totale tijd van drie beste renners toch? Of is dat veranderd.

Winnaar ploegenklassement krijgt maar € 50.000, vandaar dat ze niet hoog staan.

edit:

Yup:
This classification is determined by adding the times of the best three riders of each squad in each stage.
Prize money: € 50 000 € for the winning team (€ 178,000 in total).

[ Voor 47% gewijzigd door kenneth op 23-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd, volgens mij krijg je voor het winnen van het ploegenklassement maar 50.000, toch?

Dat geld komt zoals gezegd idd van de etappe-winnaars, truien, maar ook van zaken als de tussensprints, de prijzen bovenop bergen (prijzen Jaques Goddet en Henri Desgrange), en ook voor degenen die punten voor het bergklassement bij elke beklimming pakken. Ook zijn er prijzen verbonden aan de strijdlust

En als je als ploeg met 7 of meer renners in Parijs aankomt, krijg je ook daar nog een bonus voor (1600 euro per coureur in je team die aankomt).

Zie pagina 20 en verder van http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/docs/reglement.pdf (dit is wel voor 2011, maar ik neem aan dat die voor 2012 niet schokkend anders zal zijn).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
wildhagen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:36:
Idd, volgens mij krijg je voor het winnen van het ploegenklassement maar 50.000, toch?

Dat geld komt zoals gezegd idd van de etappe-winnaars, truien, maar ook van zaken als de tussensprints, de prijzen bovenop bergen (prijzen Jaques Goddet en Henri Desgrange), en ook voor degenen die punten voor het bergklassement bij elke beklimming pakken. Ook zijn er prijzen verbonden aan de strijdlust

En als je als ploeg met 7 of meer renners in Parijs aankomt, krijg je ook daar nog een bonus voor (1600 euro per coureur in je team die aankomt).

Zie pagina 20 en verder van http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/docs/reglement.pdf (dit is wel voor 2011, maar ik neem aan dat die voor 2012 niet schokkend anders zal zijn).
Al met al stelt dat prijzengeld niet zo veel voor natuurlijk. Met 7 potjes tennis kan een tennisser meer winnen dan een hele ploeg met 3 weken afzien. Ook bonussen van 1.600 euro zijn natuurlijk lachwekkend. Dat soort bedragen kun je net zo goed niet uitkeren.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het grote geld wordt dan ook niet in de Tour verdient, maar in de diverse criteria erna (zoals vanavond in Daags na de Tour, de Ronde van Stiphout, Acht van Chaam, Draai van de Kaai etc).

Daar wordt pas écht verdiend, je hebt daar renners die enkele tienduizenden euro's vragen om op te komen draven. Ik weet dat Indurain in 1994 voor zijn optreden in de Draai van de Kaai bijvoorbeeld 100.000 gulden vroeg (en kreeg, plus vervoer per prive-vliegtuig. Kreeg je dan wel enkele ploeggenoten bij, maar toch. En hij won nog niet eens ook (Abdoesjaparov won toen, ik was er bij). Dat was overigens wel extreem, tegenwoordig is het wel iets minder.

Overigens is dat prijzengeld uiteraard bovenop hun normale salaris dat ze al krijgen van het team zelf.

Over criteriums gesproken:

- Nibali zal te zien zijn in Boxmeer en in de Draai van de Kaai.
- Zubeldia, Kessiakoff, Hoogerland, Ten Dam en Mollema zijn in Chaam aanwezig
- Greipel, van Hummel, Hoogerland en Kruijswijk zijn in Stiphout
- Sagan gaat in Aalst rijden

Wiggins en Froome mogen geen criteriums rijden ivm de Olypmische Spelen, ook v.d. Broeck zal nergens te zien omdat zijn vraagprijs blijkbaar buitensporig hoog lag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Abdoesjaparov, die naam was ik bijna vergeten :D Wat een figuur was dat zeg. Ik zie nu trouwens dat hij ook van de clenbuterol heeft gesnoept :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, 2e etappe van de Tour van 1997 werd hij betrapt op clenbuterol, bromantan en nog enkele andere stofjes . Hij besloot maar meteen zijn fiets aan de wilgen te hangen.

Maar hij is natuurlijk bekend om zijn uiterst wilde (en zeer explosieve) manier van sprinten, die hem de bijnaam "Terror of Tashkent" bezorgden :)

Heeft ook nog een tijdje (1995) voor Novell gereden, de directe voorloper van de Raboploeg (vanaf 1996). Was daar weinig succesvol, één etappe in de Tour gewonnen, verder weinig tot niets.

En natuurlijk is hij bekend vanwege zijn mega-crash in de Tour van 1991 op de Champs d'Elysee (zie filmpje op 1:29 ongeveer).

Altijd leuke coureur om te zien, en hij heeft ook wel wat gepresteerd:
Eddy Merckx, Abdoujaparov, Alessandro Petacchi, and Laurent Jalabert are the only riders to have won the points competition in all three Grand Tours.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik vond Jurgen van den Broeck ook maar arrogant overkomen toen ik ze (vrijdag of zaterdag?) uit de bus zag komen bij de NOS. Eigenlijk was de stemming bij het hele team wat ondermaats. Vond ik eigenlijk erg jammer om te zien. Dus wat jij zegt van een buitensporige hoge prijs voor criteria, daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
wildhagen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:57:
Over criteriums gesproken:

- Nibali zal te zien zijn in Boxmeer en in de Draai van de Kaai.
- Zubeldia, Kessiakoff, Hoogerland, Ten Dam en Mollema zijn in Chaam aanwezig
- Greipel, van Hummel, Hoogerland en Kruijswijk zijn in Stiphout
- Sagan gaat in Aalst rijden

Wiggins en Froome mogen geen criteriums rijden ivm de Olypmische Spelen, ook v.d. Broeck zal nergens te zien omdat zijn vraagprijs blijkbaar buitensporig hoog lag.
Wat ik begreep had de Draai een contract klaarliggen voor vd Broeck, maar had hij geen zin om te komen ofzo, maar misschien was hij ook wel ontevreden over het startgeld. Ze hebben nu Nibali, Valverde en De Gendt als trekpleisters. Net mijn kaartje gekocht, al ga ik (zoals velen) voor minstens 50% ook gewoon voor de gezelligheid :)

Overigens hebben de criteriums het wel steeds moeilijker, sponsorgelden lopen terug, daarmee lopen de budgetten terug en de renners worden eerder duurder dan goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Sleepie op 23-07-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005

Shabbaman

Got love?

kenneth schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:27:
[...]
Clenbuterol is zo'n vaag middel (waarvan de prestatiebevorderende werking voor mensen ook nog eens niet klinisch bewezen is) dat ik denk dat dát niet heel veel verschil gaat maken.

Het zou in ieder geval leuk zijn om weer een volledig veld te zien ipv een TdF verarmd door uitgesloten (eigen schuld of niet) renners of renners met gebroken heupen ...
Het is ook niet de clenbuterol waar het om gaat, die stof heeft Contador op dat moment in het seizoen echt niet geholpen. Wellicht heeft hij het in het voorseizoen gebruikt om wat gewicht te verliezen, en op dat moment bloed afgetapt. Dat het later in het seizoen opduikt in zijn bloed kan erop wijzen dat hij dat bloed weer opnieuw heeft ingebracht tijdens de tdf.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sleepie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:12:
[...]

Wat ik begreep had de Draai een contract klaarliggen voor vd Broeck, maar had hij geen zin om te komen ofzo, maar misschien was hij ook wel ontevreden over het startgeld. Ze hebben nu Nibali, Valverde en De Gendt als trekpleisters. Net mijn kaartje gekocht, al ga ik (zoals velen) voor minstens 50% ook gewoon voor de gezelligheid :)
Is Valverde al definitief bevestigd voor de Draai? Had wel geruchten gehoord, maar nog geen officiele bevestiging gezien. Van de Gendt wist ik het idd.

edit: ah, ik zie idd dat hij op de deelnemerslijst staat ja :)

Ik ga zelf ook kijken, gratis nog wel :P Woon zelf zo'n 200 meter van het parcours, maar heb kennissen die er pal aan wonen, dus ik ga bij hen vanaf het balkon kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2012 14:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
wildhagen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:24:
Is Valverde al definitief bevestigd voor de Draai? Had wel geruchten gehoord, maar nog geen officiele bevestiging gezien. Van de Gendt wist ik het idd.
Ik dacht het wel, werd genoemd als een van de grote namen in BN/de Stem in ieder geval.
Ik ga zelf ook kijken, gratis nog wel :P Woon zelf zo'n 200 meter van het parcours, maar heb kennissen die er pal aan wonen, dus ik ga bij hen vanaf het balkon kijken.
Ik zo'n 500 meter, jij wint :D Gratis is altijd lekker, kaartjes zijn stiekem toch best duur geworden vind ik.
Ik ken een aardig deel van de horeca uitbaters op de Kaai persoonlijk, maar helaas heb je daar weinig tot niets aan, da's alleen voor VIPs en die kaarten worden helaas niet zomaar weggegeven :(
Wel levert dat soms mooie verhalen op over de renners en sponsoren op de party na de koers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Overigens hebben de criteriums het wel steeds moeilijker, sponsorgelden lopen terug, daarmee lopen de budgetten terug en de renners worden eerder duurder dan goedkoper.
Ach, die renners worden ook vanzelf wel goedkoper hoor, als niemand ze kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Smultie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:33:
Ach, die renners worden ook vanzelf wel goedkoper hoor, als niemand ze kan betalen.
En toch lijkt het alsof dat niet helemaal opgaat, zeker niet voor de toppers.
Die hebben intussen allemaal een dusdanig salaris dat ze volgens mij gewoon geen zin meer hebben in die rondjes rond de kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
alex3305 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:59:
Omega-Pharma zal nu wel spijt hebben van de overstap naar Quickstep :X.

[...]
Het voorjaar nu al vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
PowerUp schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:46:
[...]

Het voorjaar nu al vergeten?
Nee, te weinig wielrennen voor gevolgd :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
o.a.
Dwars door Vlaanderen
E3 Prijs
Gent - Wevelgem
Ronde van Vlaanderen
Parijs - Roubaix
Belgisch, Nederlands, Pools, Iers Kampioenschap

Hebben ze gewonnen dit jaar. De Tour valt tegen voor hun idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Shabbaman schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:22:
[...]

Het is ook niet de clenbuterol waar het om gaat, die stof heeft Contador op dat moment in het seizoen echt niet geholpen. Wellicht heeft hij het in het voorseizoen gebruikt om wat gewicht te verliezen, en op dat moment bloed afgetapt. Dat het later in het seizoen opduikt in zijn bloed kan erop wijzen dat hij dat bloed weer opnieuw heeft ingebracht tijdens de tdf.
Volgens mij kan wat je nu omschrijft helemaal niet meer omdat dat onmiddelijk zou opvallen in een ouderdomstest van de bloedlichaampjes. Er zijn er dan ineens merkwaardig veel die maanden oud zijn. Komt er nog bij dat van renners de hb zakt tijdens een grote ronde en dat die bij een transfusie stijgt, dus het showt in je gezondheidsrapport en daarnaast hebben ze ook al testen tegen de weekmakers uit de bloedzakken dus volgens mij is dat hele bloedtransfusie verhaal tijdens een grote ronde wel voorbij.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

[...]

Moet je een kaartje kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Heb mijn kaartje vanmiddag gekocht ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vos schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:08:
[...]

Moet je een kaartje kopen?
Voor de Draai idd wel ja. 15 euro voor volwassenen, 7.50 voor kinderen. Parcours is ook afgezet enzo. Zie http://www.dedraai.nl/tickets.html

Of je moet iemand kennen die binnen het parcours woont, dan kan je uiteraard gratis meekijken vanuit hun huis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ok, ik dacht dat 'kermiskoersen' altijd gratis waren. Ga jaarlijks naar De Gouden Pijl in Emmen en die is gratis. Met toch altijd een heel leuk deelnemersveld. Dan heb ik dus 'geluk' ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 24-07-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een criterium is geen kermiskoers (wordt helaas wel vaker door elkaar gebruikt), die laatste wordt (iig in Roosendaal) altijd tijdens de kermis gehouden. Eind augustus/begin september.

Een criterium moet zich bijvoorbeeld aan de UCI-reglementen houden (maar telt niet mee met de rankings, je kunt er geen punten winnen etc), voor een kermiskoers geld dat afaik niet :)

Je betaalt voor de Draai ook niet alleen voor de koers, er is ook een compleet programma ernaast, met optredens van artiesten op een podium en allerlei andere zaken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005

Shabbaman

Got love?

In Wateringen is het donderdag ook gewoon gratis, ik geloof dat Dries Roelvink komt :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Shabbaman schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:01:
In Wateringen is het donderdag ook gewoon gratis, ik geloof dat Dries Roelvink komt :+
Gele trui, gele zwembroek, wat maakt het uit :+
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste