En vd Broeck spekkoper, alja.... 4e is ondankbaar zegt men.... nou werd een Nederlander dat maar eens.
Ten Dam en consorten zitten ruim achter de gele trui.Sleepie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:47:
Is trouwens de hele rest van die 38 man van de kopgroep ingelopen?
Dat groepje met ten Dam en Hincapie zwemt er nog ergens tussen denk ik (al lang niets meer van gezien) ?
edit: ... volgens NOS.nl, maar in werkelijkheid was het anders.
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 18-07-2012 17:00 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ok, dat heb ik gemist dan.argro schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:51:
[...]
Ten Dam en consorten zitten ruim achter de gele trui.
Volgend jaar iedereen maar eens doorgeven dat ze niet moeten bellen tijdens bergritten
En weer een hele mooie overwinning voor Voeckler!
En Sorensen weer tweede.....
[ Voor 14% gewijzigd door Sleepie op 18-07-2012 16:53 ]
Volgens Teletekstpagina 850 zit Ten Dam tussen de koplopers en Wiggins. Op de Live site van de Tour zie ik Ten Dam echter niet in één van de kopgroepjes terug.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Klopt, die zit volgens NOS in peloton achter de groep Gele Trui.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 18-07-2012 16:54 ]
En ze reden er toch
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Inderdaad, de NOS zat er weer aardig naast, zo zou Brakjovic volgens het live-verslag op nos.nl ook virtueel in het geel gereden hebben vandaag. Vaag.
Wel opvallend trouwens die eigenlijk iedereen het nog kan opbrengen op te 'sprinten' bij de meet, maar dat Ten Dam lekker laat lopen.
Ten Dam is eigenlijk wel tevreden, 10e. Hij heeft zich weer geweerd in een rit met 4 beklimmingen.
Ik weiger eigenlijk te geloven dat een Voeckler een betere klimmer is dan Ten Dam, ik gok dat het net iets meer geven wel eens het verschil kan maken tussen plek 1 en 10.
Ik weiger eigenlijk te geloven dat een Voeckler een betere klimmer is dan Ten Dam, ik gok dat het net iets meer geven wel eens het verschil kan maken tussen plek 1 en 10.
Voeckler is een prima klimmer. Geen topklimmer uiteraard, maar hij kan gewoon goed omhoog. Plus dat hij veel uithoudingsvermogen heeft, en vaak terug kan komen, ook al ligt hij tijdelijk wat achter.
En moraal zal ook een rol spelen natuurlijk: Voeckler pakt de bollentrui, zijn tweede overwinning, en de derde voor Europcar. Dat helpt ook voor een goede moraal natuurlijk. Bij Rabo zal, ondanks de ritzege, de moraal toch een stukje minder zijn denk ik....
En moraal zal ook een rol spelen natuurlijk: Voeckler pakt de bollentrui, zijn tweede overwinning, en de derde voor Europcar. Dat helpt ook voor een goede moraal natuurlijk. Bij Rabo zal, ondanks de ritzege, de moraal toch een stukje minder zijn denk ik....
Virussen? Scan ze hier!
Idd een mooie overwinning van Voeckler. Zou hij het morgen weer proberen (ivm punten voor de bolletjestrui) ?
Hard fietsen en wielrennen zijn dan ook twee verschillende dingen... Ten Dam kan misschien harder fietsen, Voeckler is op dit moment de betere wielrenner.tuinïnen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:12:
Ten Dam is eigenlijk wel tevreden, 10e. Hij heeft zich weer geweerd in een rit met 4 beklimmingen.
Ik wist hetQuad schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:
Hoop dat Thomas voor een stunt zorgt, die man gun ik zo veel!
Woot ligt iemand in de bosjes..\
Edit: Horner
Die wordt er gewoon ingeduwd...
Op een steen gebotst dus
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik moet zeggen dat de achterstand van Evans me nog meevalt als je naar de andere renners kijkt die rond dezelfde tijd finished zijn. Basso was zelfs nog langzamer:
23 Pinot (FDJ) +10:01
24 E. Martínez (EUS) +10:46
25 J. Vanendert (LTB) +10:46
27 Monfort (RNT) +10:54
28 Mensjov (KAT) +10:54
30 R. Costa (MOV) +10:54
31 Porte (SKY) +10:54
33 Klöden (RNT) +10:54
34 Leipheimer (OPQ) +10:54
35 Evans (BMC) +11:56
36 G. Hincapie (BMC) +11:56
37 Grivko (AST) +11:56
44 I. Basso (LIQ) +14:07
Cobo heeft eindelijk een top 20 plek gereden deze tour!
Jawel, maar die vergelijking gaat niet geheel op: a) Basso ging in de Tour vanaf het begin niet voor een klassement, had hij al aangegeven. b) Heeft Basso behoorlijk lopen knechten voor Nibali en c) heeft Basso al een stevige Giro in de benen (hij werd 5e).tweaker2010 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:38:
Ik moet zeggen dat de achterstand van Evans me nog meevalt als je naar de andere renners kijkt die rond dezelfde tijd finished zijn. Basso was zelfs nog langzamer:
[...]
Daartegen over staat Evans: is zelf kopman, hoeft dus niet te knechten. Ging naar de Tour met de intentie die te winnen of toch minimaal het podium te behalen. En hij heeft de Giro niet in de benen.
Ik vind de hoeveelheid tijd die Evans verloor toch zeer behoorlijk. Ik vermoed toch nog steeds een hongerklop, want zoveel tijd verlies je niet alleen met een slechtere vorm.
Virussen? Scan ze hier!
Evans had schijnbaar voor de start al wat maagproblemen
(Bron: nusport)''Ik had wat maagproblemen voor de start'', gaf Evans als excuus. ''Als dat twee uur voor het vertrek gebeurt, dan kan je weinig doen. Ik dacht dat het weinig invloed zou hebben op de race, maar dit is duidelijk niet mijn gebruikelijke niveau.''
Hitte + maagprobleem voor de start...
Ik kan me betere dagen voorstellen als wielrenner. Maar goed, dan is het misschien toch verstandig om op moraal te gaan koersen in plaats van alleen brute kracht.

Als je niet fit bent, dan redt je het niet met alleen moraal. Logisch dus dat Evans niet met de besten meekon.alex3305 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:32:
Hitte + maagprobleem voor de start...Ik kan me betere dagen voorstellen als wielrenner. Maar goed, dan is het misschien toch verstandig om op moraal te gaan koersen in plaats van alleen brute kracht.
Bij zo'n zware etappe moet je top zijn, anders redt je het niet. Hopelijk gaat het vandaag beter met hem.
Lijkt me duidelijk dat Evans is vergiftigd
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ben wel benieuwd naar vandaag. Liquigas moet met Nibali vandaag eigenlijk alles of niks spelen, en misschien ook wel een alliantie zoeken met andere ploegen.
Als je tot de finale met de tactiek van Sky meegaat, is de kans wel heel klein dat je nog iets kan doen.
En er eigenlijk ook geen directe dreiging voor zijn podiumplek.
Als ze de koers hard kunnen maken en Froome of Wiggins blijkt wat minder goed te zijn, stel je Sky in elk geval voor een keuze. Ik hoop toch eigenlijk dat Wiggins een moeilijke dag heeft en Froome gewoon z'n oortje uit doet en eens voor eigen kansen gaat. Je hebt potverdikke de kans om de Tour te winnen en je weet nooit of je die kans ooit weer krijgt.
Als je tot de finale met de tactiek van Sky meegaat, is de kans wel heel klein dat je nog iets kan doen.
En er eigenlijk ook geen directe dreiging voor zijn podiumplek.
Als ze de koers hard kunnen maken en Froome of Wiggins blijkt wat minder goed te zijn, stel je Sky in elk geval voor een keuze. Ik hoop toch eigenlijk dat Wiggins een moeilijke dag heeft en Froome gewoon z'n oortje uit doet en eens voor eigen kansen gaat. Je hebt potverdikke de kans om de Tour te winnen en je weet nooit of je die kans ooit weer krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 19-07-2012 11:20 ]
Klopt, maar ik heb het idee dat Evans teveel laat afhangen van zijn vorm. Zie bijvoorbeeld een man zoals Voeckler, die kon nog niet zo lang geleden met de beste mee en heeft zelfs het geel nog een tijdje aangehad. Toch was hij dit jaar niet 100% in vorm en blijft hij uiteindelijk wel strijden voor de winst. In mijn ogen doet Evans dat dan toch een stuk minder.tweaker2010 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:06:
[...]
Als je niet fit bent, dan redt je het niet met alleen moraal. Logisch dus dat Evans niet met de besten meekon.
Bij zo'n zware etappe moet je top zijn, anders redt je het niet. Hopelijk gaat het vandaag beter met hem.
Voeckler heeft meer karakter, dat klopt. Maar Evans heeft ook niet veel aan zijn team deze tour. Sky is stukken sterker dan BMC. En als Wiggins alles alleen moest doen was hij er allang een keer afgereden door Nibali.alex3305 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:48:
[...]
Klopt, maar ik heb het idee dat Evans teveel laat afhangen van zijn vorm. Zie bijvoorbeeld een man zoals Voeckler, die kon nog niet zo lang geleden met de beste mee en heeft zelfs het geel nog een tijdje aangehad. Toch was hij dit jaar niet 100% in vorm en blijft hij uiteindelijk wel strijden voor de winst. In mijn ogen doet Evans dat dan toch een stuk minder.
Sorry hoor, maar als je eigen teammaten halve kracht moeten rijden om jou mee te kunnen nemen, ligt het probleem imho niet bij het team.tweaker2010 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:03:
[...]
Voeckler heeft meer karakter, dat klopt. Maar Evans heeft ook niet veel aan zijn team deze tour. Sky is stukken sterker dan BMC.
De vergelijking Evans - Voeckler is natuurlijk niet helemaal fair.tweaker2010 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:03:
[...]
Voeckler heeft meer karakter, dat klopt. Maar Evans heeft ook niet veel aan zijn team deze tour. Sky is stukken sterker dan BMC. En als Wiggins alles alleen moest doen was hij er allang een keer afgereden door Nibali.
Evans rijdt puur voor het klassement, heeft zich daarop voorbereid en moet er elke dag staan. Waarschijnlijk is het ook zijn laatste kans om de Tour weer te winnen.
Voeckler is geen klassementsrenner, ondanks zijn uitschieter van vorig jaar. Hij heeft geen ideale voorbereiding gehad en kan gewoon opportunistisch koersen. Als hij een keer een slechte dag heeft, kan hij rustig aan doen en krachten sparen voor een andere etappe.
Daar ligt dus veel minder druk en het is voor Voeckler veel makkelijker om zichzelf eens op te peppen voor een etappe dan voor Evans die waarschijnlijk al dagen lang aanvoelt dat hij niet helemaal top is en dus ook geen topklassering gaat halen in Parijs.
Maar is het in zo'n geval als Evans nu is dan niet gewoon eens handig om te proberen met je team de hele zwik aan stukken te rijden? Al laat je maar zo'n gast als Hagen of Van Garderen eens een rit of wat winnen, dan sleep je tenminste ook nog wat leuke (geld)prijzen mee naar huis. Leuk dat je voor het klassement wilt rijden en dat Sky zich zo goed heeft voorbereid, maar op een bepaald moment moet je gewoon toegeven dat je niet de beste bent en iemand anders z'n kansen gunnen.
Maar goed, dat vind ik ook van de situatie Froome - Wiggens. Als de renners nu eens allemaal naar Eddy Merckx gaan luisteren in plaats van tekentafelkoersen
.
Maar goed, dat vind ik ook van de situatie Froome - Wiggens. Als de renners nu eens allemaal naar Eddy Merckx gaan luisteren in plaats van tekentafelkoersen
Volgens mij rijdt Hagen voor Sky... dus daar zouden ze niet veel aan hebben.alex3305 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:43:
Maar is het in zo'n geval als Evans nu is dan niet gewoon eens handig om te proberen met je team de hele zwik aan stukken te rijden? Al laat je maar zo'n gast als Hagen of Van Garderen eens een rit of wat winnen, dan sleep je tenminste ook nog wat leuke (geld)prijzen mee naar huis. Leuk dat je voor het klassement wilt rijden en dat Sky zich zo goed heeft voorbereid, maar op een bepaald moment moet je gewoon toegeven dat je niet de beste bent en iemand anders z'n kansen gunnen.
Maar goed, dat vind ik ook van de situatie Froome - Wiggens. Als de renners nu eens allemaal naar Eddy Merckx gaan luisteren in plaats van tekentafelkoersen.
Prachtige namen in de kopgroep... maar het lijkt er op dat SKY ze niet wil laten rijden. Kennelijk vinden ze Rolland te gevaarlijk, of ze gunnen hem de voorsprong niet door dat akkefietje van laatst...
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Zeg dat wel. Het mag dan een rare snuiter zijn, maar als je twee van zulke zware ritten wint dan kun je wel wat.tweaker2010 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:16:
Idd een mooie overwinning van Voeckler...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zou hem laten rijden als Sky zijnde, andere ploegen zien hem eerder als bedreiging.JJJur schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:42:
Prachtige namen in de kopgroep... maar het lijkt er op dat SKY ze niet wil laten rijden. Kennelijk vinden ze Rolland te gevaarlijk, of ze gunnen hem de voorsprong niet door dat akkefietje van laatst...
Zou trouwens wel leuk zijn mocht het verschil in de bollen 1 punt zijn als we de laatste etappe ingaan, daar liggen nog 2 colletjes van de 4e en geeft zo toch nog een extra dementie aan die laatste etappe.
Only fools are enslaved by time and space.
Mooi duel hoor om die bolletjestrui!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Als er dementie is, dan zijn ze die colls zo vergeten en wordt het weer een saaie etape...LoneRanger schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:52:
[...]
Ik zou hem laten rijden als Sky zijnde, andere ploegen zien hem eerder als bedreiging.
Zou trouwens wel leuk zijn mocht het verschil in de bollen 1 punt zijn als we de laatste etappe ingaan, daar liggen nog 2 colletjes van de 4e en geeft zo toch nog een extra dementie aan die laatste etappe.
En nu oppassen in de afdaling, die is sowieso al lastig en gevaarlijk en ligt er behoorlijk nat bij.
Hopelijk levert het geen schade (anders dan in seconden) op.
Hopelijk levert het geen schade (anders dan in seconden) op.
Lekker mistig zeg, dalen gaat zowat stapvoets
Virussen? Scan ze hier!
Hmm, Nibali probeert al even druk te zetten?
Mooi, die conflicterende belangen. Valverde die eens met Nibali gaat praten.
Jammer dat Liquigas niet nog 1 of 2 mannetjes mee heeft. Dan was het echt interessant geweest.
Mooi, die conflicterende belangen. Valverde die eens met Nibali gaat praten.
Jammer dat Liquigas niet nog 1 of 2 mannetjes mee heeft. Dan was het echt interessant geweest.
[ Voor 66% gewijzigd door Zamorano op 19-07-2012 14:06 ]
Nibali heeft zich al terug laten zakken in het peloton, nu zal de kopgroep wel weer de zegen krijgen, zit geen gevaar in voor het klassement.
Virussen? Scan ze hier!
Het had Wiggins gesierd als hij had geprobeerd deze etappe te winnen (of hem eventueel aan Froome te laten).
Hij rijdt natuurlijk een goede tijdrit (en dat zal hij zaterdag weer wel doen), maar verder is de Tour naar mijn idee gewonnen door Sky, niet door Wiggins.
Maar het lijkt erop alsof het weer net als gisteren zal gaan, met hooguit wat schermutselingen tussen de klassements-renners in de laatste paar kilometers en een kopgroep die een minuutje of 10 voorsprong krijgt.
* Sleepie hoopt dat hij ongelijk heeft.
Hij rijdt natuurlijk een goede tijdrit (en dat zal hij zaterdag weer wel doen), maar verder is de Tour naar mijn idee gewonnen door Sky, niet door Wiggins.
Maar het lijkt erop alsof het weer net als gisteren zal gaan, met hooguit wat schermutselingen tussen de klassements-renners in de laatste paar kilometers en een kopgroep die een minuutje of 10 voorsprong krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 19-07-2012 14:22 ]
Het lijkt erop alsof Liquigas andere plannen heeft. Het verschil met de kopgroep blijft beperkt.Sleepie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:20:
Uitleg van de heren NOS is dat Sagan de sprintpunten wil hebben onderweg, maar ik denk dat Nibali gewoon wil winnen vandaag. En dan kun je niet met 5 minuten achterstand aan de finale beginnen...Zamorano schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:25:
[...]
Het lijkt erop alsof Liquigas andere plannen heeft. Het verschil met de kopgroep blijft beperkt.
Voeckler! Wat doet hij dat weer mooi hahaha. Ik vraag me af wat hij vlak daarvoor tegen Kessiakoff heeft gezegd. Ik vind het knap hoe Voeckler zijn krachten deze tour optimaal heeft gebruikt. Hij heeft gewoon totaal geen energie verspild aan bjizaken. Het zou goed zijn als onze eigen "explosieve" renner Ten Dam daar wat van leert voor een volgende tour
[ Voor 55% gewijzigd door Makkelijk op 19-07-2012 14:39 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Lijkt me redelijk voor de hand liggend dat Nibali de etappe wil winnen, en indien mogelijk een aanval doen op 1 van de 2 Sky kopmannen. Daarom rijdt Liquigas.JJJur schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:36:
[...]
Uitleg van de heren NOS is dat Sagan de sprintpunten wil hebben onderweg, maar ik denk dat Nibali gewoon wil winnen vandaag. En dan kun je niet met 5 minuten achterstand aan de finale beginnen...
Sagan heeft die punten helemaal niet nodig.
Rare actie van Liquigas... nu zijn ze weer van kop af, zonder dat ze wat bereiken...
Sagan heeft 102 punten voorsprong op de nr 2, die hoeft écht geen punten meer te sprokkelen met alles wat voor het peloton ligt...
Valpartij CA Sorensen overigens, in de afdaling.
Sagan heeft 102 punten voorsprong op de nr 2, die hoeft écht geen punten meer te sprokkelen met alles wat voor het peloton ligt...
Valpartij CA Sorensen overigens, in de afdaling.
Virussen? Scan ze hier!
Dan nu wachten op de klim van buitencategorie. Ik neem aan dat Nibali dan toch de aanval kiest, op de laatste klim zal ie geen verschil meer maken...
9 punten verschil tussen Voeckler en Kessiakoff, wat een spannende race voor Voeckler om die voorsprong vast te houden zeg. Je ziet wel dat hij Kessiakoff individueel heel makkelijk aan kan maar hij moet nog wel die 2 bergen opkomen..
Bovendien zal Nibali de afdaling mee willen pakken om eventueel extra verschil te maken.
Dus pas aanvallen op de slotklim lijkt me voor hem echt niet heel interessant.
Ben wel benieuwd of er koplopers stand houden op tot Port de Bales.
Wiggins en Froome laten Nibali heus niet wegrijden hoor, de aankomst is bergop dus dat gaat hem niet worden.Zamorano schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:07:
Bovendien zal Nibali de afdaling mee willen pakken om eventueel extra verschil te maken.
Nibali kan 't best proberen in de afdaling van de Port de Bales.
Mogelijk is de voorsprong die hij daar op kan bouwen genoeg om vóór Froome en Wiggins te finishen.
Mogelijk is de voorsprong die hij daar op kan bouwen genoeg om vóór Froome en Wiggins te finishen.
Das een beetje kort door de bocht. Als we allemaal zo redeneren hoeven ze ook niet meer te rijden natuurlijk.tweaker2010 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:38:
[...]
Wiggins en Froome laten Nibali heus niet wegrijden hoor, de aankomst is bergop dus dat gaat hem niet worden.
Nibali moet er van uit gaan dat het hem wel lukt om ze eraf te rijden, al is het bergaf (wat zeker mogelijk is). De vraag is of ze hem op de slotklim dan weer terug zouden kunnen pakken.
Mooie move van Movistar.
Hopelijk houdt Valverde dat vol.
[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 19-07-2012 16:07 ]
Wat laat Voeckler weer een mooi gevecht zien. Heb zo veel respect voor deze man
.
⏩ PVOutput☀️
Voeckler is een heldQuad schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:10:
Wat laat Voeckler weer een mooi gevecht zien. Heb zo veel respect voor deze man.
Het is toch gewoon allebei? Wiggins alleen om de verschillen te maken in de individuele tijdrit, Wiggins + team om in de bergen de verschillen te verdedigen.Sleepie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:20:
Het had Wiggins gesierd als hij had geprobeerd deze etappe te winnen (of hem eventueel aan Froome te laten).
Zo geredeneerd is het voor een klimmer haast meer een teamprestatie om de tour te winnen dan voor een tijdrijder, aangezien een klimmer het verschil maakt op een moment dat hij wel steun van zijn ploeg kan krijgen. De tijdrijder maakt het verschil echt alleen.
Ik moet zeggen dat ik de balans tussen team en individu een van de meest boeiende aspecten van wielrennen vind. De versnelling waarin Froome Wiggins laat lossen laat dat zo mooi zien.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Wat een weg hier in de afdaling, af en toe in de mist en vochtig en smal. Moeders en Ducrot naar de keuken en Boogerd onderste boven in zijn stoel.

De finish is PEYRAGUDES,
prutscommentaar
prutscommentaar
Houdoe
Moet je niet je team de een na laatste klim zo hard laten rijden.Roamor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:31:
Ik volg het ook met verbazing om eerlijk te zijn. Nibali gokt op de laatste klim dan?
Die twee gaan in het begin van de slotklim eraf.
⏩ PVOutput☀️
Kom op Valverde!!!
Weet iemand de aankomsttijd ongeveer te vertellen? Zit nog op t werk, 17.20 thuis ongeveer...
Weet iemand de aankomsttijd ongeveer te vertellen? Zit nog op t werk, 17.20 thuis ongeveer...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Gemiddelde over de etappe is 34 km/hVis schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:34:
Kom op Valverde!!!
Er rest nog 17 Kilometers dus iets meer als een half uurtje. +- 10 over 5.
⏩ PVOutput☀️
Ik snap ook niet dat ze Basso niet hebben durven laten tempo rijden om in elk geval de groep uit te dunnen en bijvoorbeeld Hagen, Porte en Rogers eraf te rijden.Roamor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:31:
Ik volg het ook met verbazing om eerlijk te zijn. Nibali gokt op de laatste klim dan?
Het zal wel een kwestie van niet beter kunnen zijn...
Hoop wel dat Valverde het haalt. Prima etappe gereden, met de hele ploeg in een goede strategie.
Ja, ook niet zo raar, die liep al een onmogelijke tijd voorop te sleuren.
Virussen? Scan ze hier!
Eindelijk actie, maar Nibali is dus blijkbaar niet goed genoeg.
Wel een beetje tekenend voor deze Tour. Als Valverde het nu maar afmaakt.
Wel een beetje tekenend voor deze Tour. Als Valverde het nu maar afmaakt.
Goh, ik dacht niet dat het nog zou komen, maar voila: tis kuurs!
[ Voor 5% gewijzigd door Tweakjur op 19-07-2012 17:08 ]
Belachelijk dat Froome niet zelf gaat.
Vorig jaar al de Vuelta verloren, gaat hij nu ook de Tour verliezen (van z'n teamgenoot dan)?
Vorig jaar al de Vuelta verloren, gaat hij nu ook de Tour verliezen (van z'n teamgenoot dan)?
Het is in ieder geval gunstig voor Valverde, die de overwinning in deze rit ook wel verdient.Zamorano schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:11:
Ja. Want zo is het afgesproken.Zamorano schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:11:
Volgens mij is het zo simpel, maar voor een sporter werkt dat in z'n hoofd natuurlijk anders. Ook als tourvolger zie ik het liever anders... maargoed. Qua teamtactiek is het logisch. Een ritzege is niet nodig voor de tourzege.
Froome kon de overwinning pakken, Wiggins komt alleen ook wel boven. Laatsgenoemde verliest toch niets op een concurrent dan. Was Froome maar een concurrent...dan was het een leuke Tour geweest.
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 19-07-2012 17:14 ]
Het is gewoon gebrek aan karakter (en zelfvertrouwen misschien).RoD schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:12:
[...]
Ja. Want zo is het afgesproken.
Volgens mij is het zo simpel, maar voor een sporter werkt dat in z'n hoofd natuurlijk anders. Ook als tourvolger zie ik het liever anders... maargoed. Qua teamtactiek is het logisch. Een ritzege is niet nodig voor de tourzege.
Niemand zal Froome iets kunnen maken als hij het probeert, en de kans is groot dat het hem lukt om in elk geval de etappe te winnen. Hij heeft waarschijnlijk de teams voor het uitkiezen aan het eind van het seizoen, en als hij de etappe of zelfs de Tour wint helemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 19-07-2012 17:18 ]
Dat is natuurlijk wel zo, maar je moet maar net een contract voor een paar jaar hebben bijgetekend met wat nare clausules erin. Daarnaast krijg je dan natuurlijk ook wel naam dat je niet graag voor een kopman wilt rijden maar eerder voor eigen kansen gaat. Ik snap best dat je als meesterknecht op deze manier verschillende belangen hebt.
Echter zou het Wiggens wel sieren om Froome voor eigen kansen te laten rijden. Hetzelfde als TJ bij Evans. Wat nu gelukkig ook gewoon gebeurde!
Echter zou het Wiggens wel sieren om Froome voor eigen kansen te laten rijden. Hetzelfde als TJ bij Evans. Wat nu gelukkig ook gewoon gebeurde!
Idd. Het lijkt de Formule 1 wel. Jammer dat Froome niet voor de zege mocht gaan, hij had het verdiend.
Wat een onzin, Froome heeft een overweldige indruk nagelaten als sporter en hij wordt 2e in de tour. Natuurlijk kan hij misschien meer bereiken maar dat kan je nooit zeggen. Wiggins is als renner misschien niet zo spectaculair maar goed dat krijg je met tijdrijders. Hij kan toch de gehele tour meekomen, konden we van Evans en vandaag zelfs van Nibali niet zeggen. Natuurlijk is Sky overweldigend sterk doordat iedereen mee kan, maar ook Froome profiteert hier als 2e man van.Zamorano schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:17:
[...]
Het is gewoon gebrek aan karakter (en zelfvertrouwen misschien).
Niemand zal Froome iets kunnen maken als hij het probeert, en de kans is groot dat het hem lukt om in elk geval de etappe te winnen. Hij heeft waarschijnlijk de teams voor het uitkiezen aan het eind van het seizoen, en als hij de etappe of zelfs de Tour wint helemaal.
Ja, Froome had de etappe misschien kunnen winnen door op 3 kilometer volle bak te klimmen maar het was niet Wiggins die hem terugriep, het was (voor de 2e keer) duidelijk de ploegleiding. Ze nemen gewoon geen enkel risico en dat is begrijpelijk. Dat is professioneel, zoals een voetbalteam wat met 3-0 voorsprong gaat verdedigen. Wiggins had het hem ook ongetwijfeld gegund want zelf kan hij geen bergetappe winnen. Maar dat ze geen enkel risico nemen begrijp ik wel, er kan van alles gebeuren. Als Wiggins op dat punt materiaalpech had gekregen had Froome hem zn fiets gegeven bij wijze van spreken.
Voor Froome is dit uiteindelijk veel beter qua teams "uitkiezen". Hij laat immers zien dat hij een teamspeler is. De media houden nou eenmaal van mensen met explosief ontsnappingstalent in bergetappe's dus ze zoeken allerlei conflicten en hemelen Froome de hemel in. Maar ook dat is goed voor hem.
Aan het eind van zijn carriere kunnen we het beoordelen. Als hij dan nooit de Tour heeft gewonnen heeft hij hier zijn grote kans gemist.Makkelijk schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:29:
[...]
Wat een onzin, Froome heeft een overweldige indruk nagelaten als sporter en hij wordt 2e in de tour. Natuurlijk kan hij misschien meer bereiken maar dat kan je nooit zeggen. Wiggins is als renner misschien niet zo spectaculair maar goed dat krijg je met tijdrijders. Hij kan toch de gehele tour meekomen, konden we van Evans en vandaag zelfs van Nibali niet zeggen. Natuurlijk is Sky overweldigend sterk doordat iedereen mee kan, maar ook Froome profiteert hier als 2e man van.
Ja, Froome had de etappe misschien kunnen winnen door op 3 kilometer volle bak te klimmen maar het was niet Wiggins die hem terugriep, het was (voor de 2e keer) duidelijk de ploegleiding. Ze nemen gewoon geen enkel risico en dat is begrijpelijk. Dat is professioneel, zoals een voetbalteam wat met 3-0 voorsprong gaat verdedigen. Wiggins had het hem ook ongetwijfeld gegund want zelf kan hij geen bergetappe winnen. Maar dat ze geen enkel risico nemen begrijp ik wel, er kan van alles gebeuren. Als Wiggins op dat punt materiaalpech had gekregen had Froome hem zn fiets gegeven bij wijze van spreken.
Voor Froome is dit uiteindelijk veel beter qua teams "uitkiezen". Hij laat immers zien dat hij een teamspeler is. De media houden nou eenmaal van mensen met explosief ontsnappingstalent in bergetappe's dus ze zoeken allerlei conflicten en hemelen Froome de hemel in. Maar ook dat is goed voor hem.
Wielrennen is een individuele sport. Het is geen voetbal. Als Wiggins hier de Tour wint, mag Froome hem niet ook op zijn palmares zetten, omdat hij toevallig in hetzelfde team zit.
Ho, ho! Wielrennen is een individuele sport binnen teamverband
. Een sporter is niets zonder z'n team en het team is niets zonder de individuele sporters
.
Zoals in de Vuelta vorig jaarMakkelijk schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:29:
[...]
Maar dat ze geen enkel risico nemen begrijp ik wel, er kan van alles gebeuren.
Een van je rijders bewust onder zijn kunnen laten rijden druist in tegen alles wat topsport zou moeten zijn.
Froome had in mijn optiek deze Tour kunnen winnen, ik hoop voor hem dat hij nooit met spijt hoeft terug te denken aan de Tour 2012...
[ Voor 16% gewijzigd door Smultie op 19-07-2012 21:54 ]
Froome moet zich ook nog gewoon in de tijdrit staande houden. Hij had Wiggins vandaag niet op 2 minuten gereden. Verder denk ik dat Wiggins ook vandaag niet alles heeft moeten geven. Sky (het hele team) heeft alles zo goed onder controle dat hij zich niet zo uit de naad heeft hoeven werken als Evans vorig jaar.Smultie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:49:
[...]
Zoals in de Vuelta vorig jaar
Een van je rijders bewust onder zijn kunnen laten rijden druist in tegen alles wat topsport zou moeten zijn.
Froome had in mijn optiek deze Tour kunnen winnen, ik hoop voor hem dat hij nooit met spijt hoeft terug te denken aan de Tour 2012...
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Saaie wedstrijd. Mooie ritten. Maar allemaal los zand.
Wat verwachten jullie voor vandaag? Weer aanvallers of toch een sprint met mannen als Sagan en Farrar?
Ik gok op aanvallers. Het parcours is minder makkelijk dan het lijkt, een sprint is zeker niet onmogelijk, maar ik denk het niet. Cavendish gaat sowieso niet (Sky rijdt immers voor Wiggins/Froome), Greipel ook niet (is al aangekondigd), Sagan ook niet expliciet (die wil zich sparen voor zondag). Orica ziet het met Goss al een tijdje niet meer zitten, Garmin met Farrar heeft nauwelijks teamgenoten meer, en de rest zijn B-sprinters.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 20-07-2012 09:31 ]
Virussen? Scan ze hier!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Het is weer eens zover. Een of andere idioot staat weer met een niet-aangelijnde hond langs het parcours.
14:08
A dog has caused a crash in the peloton
There has been an accident in the peloton that's been caused by a dog rushing on to the road. Gilbert (BMC) is one of the riders involved and he's just made a point of walking over to the owner of the dog to give them a piece of his mind...
Schijnbaar heeft men maar net kunnen voorkomen dat Gilbert de eigenaar van de hond aanvloog (wat ik me overigens goed kan voorstellen).Menchov (KAT) and Vichot (FDJ) were also involved in the crash. They are racing again.
[ Voor 22% gewijzigd door Sleepie op 20-07-2012 14:20 ]
Hoe is het met de hond trouwens?
Ze gaan wel erg hard trouwens... Finish voor 5 uur lijkt me.
Verwijderd
Stond ook al ingecalculeerd, ze hebben nog een verplaatsing van 450 kilometer voor de boeg.tuinïnen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:28:
Ze gaan wel erg hard trouwens... Finish voor 5 uur lijkt me.
Maar dat ze bijna 50 km per uur rijden gemiddeld calculeren ze dat ook in?Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Stond ook al ingecalculeerd, ze hebben nog een verplaatsing van 450 kilometer voor de boeg.
Kan me voorstellen na wat rondrijden in de bergen dat ze het even laten gaan en zonder echte belangen/interesse van de sprinters..
Geen idee, ik hoop dat ze die eigenaar wel een flinke boete geven.Makkelijk schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:27:
Hoe is het met de hond trouwens?
Doet me denken aan die val van Burghardt: YouTube: Tour de France 2007 - Burghardt hits a dog
Snelst gecalculeerde schema voor deze rit is geloof ik 47 gemiddeld, het langzaamste 43 gemiddeld.tuinïnen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:31:
[...]
Maar dat ze bijna 50 km per uur rijden gemiddeld calculeren ze dat ook in?
Kan me voorstellen na wat rondrijden in de bergen dat ze het even laten gaan en zonder echte belangen/interesse van de sprinters..
tuinïnen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:31:
Maar dat ze bijna 50 km per uur rijden gemiddeld calculeren ze dat ook in?
Er zijn nog teveel ploegen die niets gewonnen hebben, dus die willen wel rijden.The average speed for the third hour is 41.5km/h. The average for the first three hours is 44.8km/h.
CA Sorensen heeft dus gister geprobeerd een krant die gegooid werd en tussen zijn spaken kwam te verwijderen en is met zijn hand tussen zijn spaken gekomen, vandaar alle bloed wat gister duidelijk zichtbaar was.
Hij moet maandag meteen geopereerd worden (eigenlijk liefst eerder, maar hij wil de tour uitrijden).
Boasson Hagen zit ook in de kopgroep, ben benieuwd of hij deze rit gaat winnen.
Met het peloton op iets meer dan 2 minuten is het nog zeer de vraag of de winnaar uit de kopgroep zal komen denk iktweaker2010 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:48:
Boasson Hagen zit ook in de kopgroep, ben benieuwd of hij deze rit gaat winnen.
Ja, waarom rijden die nou weer op kopDennism schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:58:
Gaat nu zelfs rabobank rijden......
Ze zitten er niet bij, misschien willen ze LLS nog een kans geven.Dennism schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:58:
Gaat nu zelfs rabobank rijden......
Als die weg kan komen op zo'n 20km van de streep maakt hij een goede kans denk ik.
Ik had LLS zeker in de vlucht verwacht inderdaad. maar om nu met 3 man te gaan rijden, eet dan eerst ff het bordje van de rest leeg. vind de kopgroep nu nog te goed draaien dus degenen die rijden in het peleton doen nu ook een paar jasjes uit.
De voorsprong loopt steeds verder terug. Nu nog maar 1:15, het lijkt er toch op dat we een sprint gaan krijgen.