Jammer dat Cavendish weer geen rol van betekenis speelde, die hele Lotto ploeg kwam die col makkelijk over maar hij moest lossen.
Morgen maar hopen op Hoogerland? Hij zei dat die deze etappe "met veel kruisjes" in zijn agenda had staan...maarja, hij is ook niet al te best bezig..
Ben benieuwd naar de laatste col van vandaag, de Mur de Péguère
Is maar één keer eerder (als berg geclassificeerd) in de Tour opgenomen (1973), maar is toen geschrapt, omdat de renners weigerden de afdaling te nemen. Deze is namelijk extreem steil (stukken van 18+ procent), en zéér smal:
Om een idee te geven hoe smal:

En hoe steil:

De klim zelf is overigens ook een redelijke bitch, en dan vooral de tweede helft (de 1e helft gaat nog wel):

Overigens is de kant die toen de afdaling was nu de kant die ze opklimmen, richting Foix.
Is maar één keer eerder (als berg geclassificeerd) in de Tour opgenomen (1973), maar is toen geschrapt, omdat de renners weigerden de afdaling te nemen. Deze is namelijk extreem steil (stukken van 18+ procent), en zéér smal:
Om een idee te geven hoe smal:

En hoe steil:

De klim zelf is overigens ook een redelijke bitch, en dan vooral de tweede helft (de 1e helft gaat nog wel):

Overigens is de kant die toen de afdaling was nu de kant die ze opklimmen, richting Foix.
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2012 11:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
raar begin van de etappe, Schleck, kloden, Chavanel, Coppel schijnen al gelost te zijn en op 1 min+ achterstand te rijden....
Nu al bijna op 2 minuten achterstand zelfs.
Sagan, Paulinho en Kruiswijk zitten nu vooraan in een ontsnapping, maar ze komen niet echt weg.
Sagan, Paulinho en Kruiswijk zitten nu vooraan in een ontsnapping, maar ze komen niet echt weg.
Virussen? Scan ze hier!
Als Sagan deze berg overleeft dan wint hij de etappe ook nog.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
LLS rijdt nu toch de boel uit elkaar op het steile stuk van de klim.
Ik zou het hem gunnen ook, die rijdt al een dag of 4/5 in de aanval nu.
Ik zou het hem gunnen ook, die rijdt al een dag of 4/5 in de aanval nu.
Hij blijft goed dichtbij...LLS kan ze niet afschudden.Sargan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:21:
Als Sagan deze berg overleeft dan wint hij de etappe ook nog.
Hoe frustrerend moet het zijn voor die eerste vier als ze omkijken en daar op een steile col een groene trui zien rijden
Nogal ja, is ook niet normaal wat hij doet zeg, sjezus.
Virussen? Scan ze hier!
Hoe kan die Sagan in hemelsnaam meesprinten met Greipel en Cavendish en tegelijkertijd zo snel een 18% klim op rijden?
Ook lekker voor Evans, een lekke band op een berg waar geen ploegleiders-auto's mogen volgen... die verliest zo nóg meer tijd.
Virussen? Scan ze hier!
Oeps, Evans...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja, verliest ruim 1 minuut, want de rest rijd uiteraard fullspeed door nu.
Kiserlovski overigens gevallen.
Kiserlovski overigens gevallen.
Virussen? Scan ze hier!
Wiggins wil het stilleggen, Roland rijdt door.
Nu al ruim 2 minuten achterstand voor Evans, dat is een flinke klap zeg, voor zijn podiumkansen, en dat door een simpele lekke band...
Ook Menchov rijdt lekker overigens.
Ook Menchov rijdt lekker overigens.
Virussen? Scan ze hier!
Zowat iedereen rijdt lek daar: Evans, Zubeldia, Kloden, ten Dam, Menchov zijn zo wat namen die ik gehoord heb en er waren er nog meer schijnbaar.
Wiggins neutraliseert het pelotonnetje en Rolland rijdt door ...
Wiggins neutraliseert het pelotonnetje en Rolland rijdt door ...
Op einde klim allemaal lek rijden? Moet opzet in spel zitten zoals ze bij NOS al zeggen.
Sky niet blij met Rolland.
Sky niet blij met Rolland.
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 15-07-2012 16:59 ]
fransman he, verwachten we ook anders?
blup
Lijkt me complottheorie. Er zijn er zat die niet lek rijden, vooraan bijvoorbeeld, maar ook mensen in het peloton zelf: Froome, Wiggins, VDB, Nibali etc.Vos schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:59:
Op einde klim allemaal lek rijden? Moet opzet in spel zitten zoals ze bij NOS al zeggen.
Meest waarschijnlijke lijkt me dat de lekrijders misschien meer op de randen van de weg gereden hebben en dat daar wat steentjes oid liggen.
Virussen? Scan ze hier!
Complottheorie of niet, er zijn er wel opvallend veel die lek rijden uit de top van het klassement. Ook Wiggins neemt een andere fiets, dus het lijkt me toch wel dat er iets ongebruikelijks aan de hand is daar.
Ze kunnen toch ook niet allemaal 'toevallig' aan de kant van de weg gereden hebben.
Geen info over de voorsprong van Rolland tot nu toe.
En weer staan er een aantal met een lekke band, wat is hier in hemelsnaam aan de hand ??
Ze kunnen toch ook niet allemaal 'toevallig' aan de kant van de weg gereden hebben.
Geen info over de voorsprong van Rolland tot nu toe.
En weer staan er een aantal met een lekke band, wat is hier in hemelsnaam aan de hand ??
[ Voor 36% gewijzigd door Sleepie op 15-07-2012 17:05 ]
Kan, maar in zo'n korte tijd zoveel rijders die lek rijden hoor je niet vaak. En dan horen wij veel namen nog niet. Laten we het in ieder geval vreemd noemenwildhagen schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:01:
[...]
Lijkt me complottheorie. Er zijn er zat die niet lek rijden, vooraan bijvoorbeeld, maar ook mensen in het peloton zelf: Froome, Wiggins, VDB, Nibali etc.
Meest waarschijnlijke lijkt me dat de lekrijders misschien meer op de randen van de weg gereden hebben en dat daar wat steentjes oid liggen.
Kom op LLS!
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 15-07-2012 17:06 ]
Ja, het 'complottheorie' ging meer over dat er opzet achter zou zitten, kennelijk roepen die rare figuren bij de NOS dat.Sleepie schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:02:
Complottheorie of niet, er zijn er wel opvallend veel die lek rijden uit de top van het klassement. Ook Wiggins neemt een andere fiets, dus het lijkt me toch wel dat er iets ongebruikelijks aan de hand is daar.
Dat lijkt me gewoon bullshit, er zal best iets aan de hand zijn daarboven, maar om er nu meteen opzet (en van wie dan?) achter te zoeken lijkt me toch echt een conspiracy theory van heb ik me jou daar....
Virussen? Scan ze hier!
We zullen na de etappe wel horen wat er aan de hand is, maar het aantal lekke banden is meer dan ik ooit in een etappe heb gezien, ook tijdens de afdaling stonden er weer een paar, oa Evans weer.
Intussen is LLS in de aanval, ik hoop dat hij het red.
Zijn voorsprong groeit, dus dat ziet er goed uit, go LLS!!
Ik zou overigens ook wel beelden van na de finish willen zien, ik denk dat Wiggins nog wel even een woordje met Rolland gaat spreken...
Intussen is LLS in de aanval, ik hoop dat hij het red.
Zijn voorsprong groeit, dus dat ziet er goed uit, go LLS!!
Ik zou overigens ook wel beelden van na de finish willen zien, ik denk dat Wiggins nog wel even een woordje met Rolland gaat spreken...
[ Voor 28% gewijzigd door Sleepie op 15-07-2012 17:14 ]
Sanchez 30 seconden vooruit volgens Wuyts.
Denk dat LLS het wel gaat redden. Dan is iig de Tour voor Rabo weer enigszins geslaagd.
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad, hij heeft er ook keihard voor gewerkt de afgelopen week, dus LLS verdient het ook wel.wildhagen schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:15:
Denk dat LLS het wel gaat redden. Dan is iig de Tour voor Rabo weer enigszins geslaagd.
Opgave Kiserlovski, was dat degene die daar in de afdaling op de grond lag?
[ Voor 11% gewijzigd door Sleepie op 15-07-2012 17:17 ]
Rolland wordt teruggepakt intussen.
Luis Leon Sanchez!!

[ Voor 32% gewijzigd door Sleepie op 15-07-2012 17:20 ]
en het hele peleton staat stil nadat hij is terug gepakt. Mooie statement.
blup
Mooie overwinning van LLS. Gelukkig toch nog een geslaagde Tour voor de Rabo.
Nu láng wachten tot het peloton terug is vrees ik
Nu láng wachten tot het peloton terug is vrees ik
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat Rolland in de rest van de Tour echt geen centimeter ruimte meer krijgt.Bezulba schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:21:
en het hele peleton staat stil nadat hij is terug gepakt. Mooie statement.
en het is wel opzet. er ligt metaal over de weg heen.wildhagen schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:05:
[...]
Ja, het 'complottheorie' ging meer over dat er opzet achter zou zitten, kennelijk roepen die rare figuren bij de NOS dat.
Dat lijkt me gewoon bullshit, er zal best iets aan de hand zijn daarboven, maar om er nu meteen opzet (en van wie dan?) achter te zoeken lijkt me toch echt een conspiracy theory van heb ik me jou daar....
En ja 7 man lek op dezelfde plek is verdacht, zeker als het wegdek er niet verdacht uitziet.
blup
Kruijswijk weer gevallen, derde of vierde keer deze Tour geloof ik?
Virussen? Scan ze hier!
Bron (omdat ik nieuwsgierig ben naar het verhaal)?Bezulba schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:25:
[...]
en het is wel opzet. er ligt metaal over de weg heen.
En ja 7 man lek op dezelfde plek is verdacht, zeker als het wegdek er niet verdacht uitziet.
Sporza maakt nu melding van een gerucht dat er toch iets als punaises gestrooid zouden zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Sleepie op 15-07-2012 17:27 ]
Sporza meldt net dat er punaises gestrooid zouden zijn. Onbevestigd nog overigens.Sleepie schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:26:
[...]
Bron (omdat ik nieuwsgierig ben naar het verhaal)?
Virussen? Scan ze hier!
Er kwam een melding van iemand van een ploeg. Weet zo even niet welke ploeg. Zal het komende uur wel duidelijk worden.
Dat was van Cofidis volgens mij....
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Je band zou maar net klappen als je in de afdaling een bocht instuurt...
Idd... vraag me af of je dit juridisch niet kan zien als poging tot doodslag of zelfs moord. Wat als er iemand als gevolg hiervan een ravijn in rijd bijvoorbeeld?Goron schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:31:
Je band zou maar net klappen als je in de afdaling een bocht instuurt...
Virussen? Scan ze hier!
Kiserlovski is waarschijnlijk slachtoffer van de punaises....Twitter: Spaanse renner redt Nederlandse bank.
Klinkt plausibel idd: hij viel immers nét na de top, waar die zooi lag (althans, daar lijkt het op).
Virussen? Scan ze hier!
tuurlijk niet. honderden, zo niet duizenden mensen publiek. tenzij ze het net deden tewijl er een cameramotor voorbij reed zullen de dader(s) niet gepakt worden.Smultie schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:30:
Misselijke actie zeg.
Hoop dat ze de dader(s) te pakken krijgen.
blup
Aan de andere kant is het door al dat publiek moeilijk om stiekem ergens die dingen neer te gooien. Iemand zal toch wel iets gezien hebben?Bezulba schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:38:
[...]
tuurlijk niet. honderden, zo niet duizenden mensen publiek. tenzij ze het net deden tewijl er een cameramotor voorbij reed zullen de dader(s) niet gepakt worden.
Maar die honderden, duizenden mensen hebben dus ook gezien wie het heeft neergegooid.. En het lijkt erop dat het na de doorkomst van de kopgroep is neergegooid, dus dan is het inmiddels al wel redelijk terug met officals e.d. op de top?Bezulba schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:38:
[...]
tuurlijk niet. honderden, zo niet duizenden mensen publiek. tenzij ze het net deden tewijl er een cameramotor voorbij reed zullen de dader(s) niet gepakt worden.
Er hoeft maar 1 iemand wat gezien te hebben en er een foto/filmpje van geschoten te hebben.Bezulba schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:38:
[...]
Ook in Frankrijk hebben ze mobiele telefoons hè ......
Goede kans dat het idd gezien is, er stond op die lokatie immers een vaste camera, die beelden worden opgeslagen.Goron schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:39:
[...]
Aan de andere kant is het door al dat publiek moeilijk om stiekem ergens die dingen neer te gooien. Iemand zal toch wel iets gezien hebben?
Plus eventuele getuigen die het meldden (phonecams etc).
De kans dat de dader gevonden wordt lijkt me daarom best aanwezig, als men eenmaal de beelden geanalyseerd heeft.
Virussen? Scan ze hier!
nah, ik denk het niet. ook al is het op beeld opgenomen. Wie heb je dan? Je ziet iemand op beeld die het neergooit, ok, maar hoe link je dan een naam aan die persoon? Tenzij het een wereldberoemde acteur is of de buurman van de persoon die de beelden analyseerd zal je toch nooit te weten komen wie het gedaan heeft.
Tenzij ze een wereldwijde (want er staan ook een hoop touristen op de berg) opsporings verzocht actie starten en er toevallig iemand kijkt die hem herkent.
Tenzij ze een wereldwijde (want er staan ook een hoop touristen op de berg) opsporings verzocht actie starten en er toevallig iemand kijkt die hem herkent.
blup
Meen je dat serieus of is dit sarcasme in zijn meest venijnige vorm...?wildhagen schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:22:
[...] Gelukkig toch nog een geslaagde Tour voor de Rabo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
't Was beter geweest als ze vandaag niet gewonnen hadden bedoel je?Fiber schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:50:
[...]
Meen je dat serieus of is dit sarcasme in zijn meest venijnige vorm...?
Nee natuurlijk niet, maar een 'Geslaagde Tour' ziet er voor mij toch wel ietsje anders uit...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Er zijn plenty teams, ook vooraanstaande, nog zonder ritzege. Ik noem een BMC, een Astana, een Katusha, Movistar, Orica etc etc.
Als je dan als ploeg wel een ritzege hebt, en een mooie ook nog, kan je dat imho wel 'geslaagd' noemen ja.
Dat je niet aan al je doelstellingen voldaan hebt, is idd jammer, maar doet daaraan imho vrij weinig af. Er zijn maar bitter weinig teams die al hun doelstellingen halen.
Als je dan als ploeg wel een ritzege hebt, en een mooie ook nog, kan je dat imho wel 'geslaagd' noemen ja.
Dat je niet aan al je doelstellingen voldaan hebt, is idd jammer, maar doet daaraan imho vrij weinig af. Er zijn maar bitter weinig teams die al hun doelstellingen halen.
Virussen? Scan ze hier!
Er rijdt/loopt daar een hoop politie rond en camera's genoeg die alles in beeld brengen. Ik denk dat mensen uit het publiek ook wel hebben gezien wie de dader is. Reken maar dat de organisatie hier hard tegen op zal treden, want dit heeft grote invloed op de koers.Bezulba schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:44:
nah, ik denk het niet. ook al is het op beeld opgenomen. Wie heb je dan? Je ziet iemand op beeld die het neergooit, ok, maar hoe link je dan een naam aan die persoon? Tenzij het een wereldberoemde acteur is of de buurman van de persoon die de beelden analyseerd zal je toch nooit te weten komen wie het gedaan heeft.
Edit: er komt een grootschalig onderzoek: http://www.nu.nl/sport/officieel-onderzoek-spijkergooiers-in-tour.html
[ Voor 11% gewijzigd door tweaker2010 op 16-07-2012 00:07 ]
Jammer dat de NOS de samenvattingen flink ingekort hebben.
Inde eerste week hadden ze nog van die mooie lange samenvatting op de tour website staan (15min). Op dit moment zijn ze vaak niet langer dan 4 minuten. Ben hier in Nieuw-Zeeland redelijk aangewezen op de samenvattingen, omdat 's nachts kijken niet echt een optie is ivm werk.
Iemand nog suggestie voor mooie lange online samenvattingen??
Inde eerste week hadden ze nog van die mooie lange samenvatting op de tour website staan (15min). Op dit moment zijn ze vaak niet langer dan 4 minuten. Ben hier in Nieuw-Zeeland redelijk aangewezen op de samenvattingen, omdat 's nachts kijken niet echt een optie is ivm werk.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
een wassen neus.tweaker2010 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:45:
[...]
Er rijdt/loopt daar een hoop politie rond en camera's genoeg die alles in beeld brengen. Ik denk dat mensen uit het publiek ook wel hebben gezien wie de dader is. Reken maar dat de organisatie hier hard tegen op zal treden, want dit heeft grote invloed op de koers.
Edit: er komt een grootschalig onderzoek: http://www.nu.nl/sport/officieel-onderzoek-spijkergooiers-in-tour.html
"ja het was een man met een bruine pet en een grijze jas."
veel succes om dan de dader nog te vinden.
blup
http://www.steephill.tv/Zewatanejo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 03:51:
Jammer dat de NOS de samenvattingen flink ingekort hebben.
Stam + t
Misschien heb je hier iets aan: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozoneZewatanejo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 03:51:

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
http://lockerz.com/s/225299751
Foto van een nagel. Je moet zelf maar beslissen of je gelooft of het een nagel van die weg is of niet.
Foto van een nagel. Je moet zelf maar beslissen of je gelooft of het een nagel van die weg is of niet.
Signatures zijn voor boomers.
Dat is een foto van Cadel zelf toch? Waarom zou je eraan twijfelen dat iemand dat ding uit z'n band heeft gepeuterd?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
http://www.grassyknolltv.com/2012/tour-de-france/photos/stage-14/230-PIC296449875.jpg
Dit ziet er toch wel uit als een spijker. Gezien de grote hoeveelheden die gestrooid zijn, kan het niet anders dat iemand iets gezien moet hebben.
Dit ziet er toch wel uit als een spijker. Gezien de grote hoeveelheden die gestrooid zijn, kan het niet anders dat iemand iets gezien moet hebben.
Ik twijfel er niet aan dat daar spijkers of wat dan ook gestrooid zijn en dat dit van Cadel zelf is. Maar er zijn mensen die altijd en overal een complot in willen zien.
Bron: http://wielerflits.nl/nie...tegen-wielerhooligan.htmlAstana heeft na afloop van de rit naar Foix een klacht ingediend bij de politie. De Kazachstaanse wielerploeg verloor als gevolgd van de spijkers op het parcours bij de Mur de Péguère zijn renner Robert Kiserlovski, die uit de koers moest stappen vanwege een sleutelbeenbreuk.
Astana dient nu een klacht in tegen onbekenden bij de Franse politie. De ploeg heeft steun van Tour-organisator ASO. De Franse politie zou inmiddels een vermoeden hebben over de identiteit van de spijkerstrooier.
edit: oeps, dit was bedoeld als edit op mijn vorige bericht, excuus.
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2012 12:35 ]
Virussen? Scan ze hier!
Mocht die spijkerstrooier(s) gevonden worden, dan ben ik beniewd wat de aanklacht wordt. Zeker omdat het in de afdaling gebeurde lijkt poging tot moord of tenminste doodslag mij toch wel aan de orde. En dat potentieel 160 x (of hoeveel renners zijn er nog?). Je kunt namelijk voorspellen dat een renner die met 70-80 in een afdaling zit een lekke band krijgt en daarmee onderuit gaat.
Met die snelheid tegen het asfalt gaan of uit de bocht vliegen lijkt me levensgevaarlijk. Omdat dit doelbewust op de weg is gegooid, de dader daar met voorbedachte rade is gaan staan en de gevolgen kan inschatten lijkt me dit poging tot moord. Maar ben geen jurist.
Met die snelheid tegen het asfalt gaan of uit de bocht vliegen lijkt me levensgevaarlijk. Omdat dit doelbewust op de weg is gegooid, de dader daar met voorbedachte rade is gaan staan en de gevolgen kan inschatten lijkt me dit poging tot moord. Maar ben geen jurist.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Lijkt me dat er bergop gestrooid is aangezien Evans op de top al lek stond.
Ja, maar net voor de top strooien dan weet je ook wel dat er erna een afdaling komt.
Poging tot doodslag lijkt me dus wel aan de orde.
Poging tot doodslag lijkt me dus wel aan de orde.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Klopt, bovendien is er pas gestrooid nadat de koplopers hier voorbij waren, want die hadden er geen last van.MrAngry schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:36:
Lijkt me dat er bergop gestrooid is aangezien Evans op de top al lek stond.
Voor de complotdenkers onder ons: http://hetiskoers.nl/2012/tour-tout-court-het-spijker-mysterie/
Dat kan ook puur geluk zijntweaker2010 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:05:
[...]
Klopt, bovendien is er pas gestrooid nadat de koplopers hier voorbij waren, want die hadden er geen last van.
Abandon Chavanel, al na een paar kilometer afgestapt.
Virussen? Scan ze hier!
Evans en Kloden die allebei meerdere malen lek rijden en de kopgroep zou hier fluitend doorheen fietsen?

Kopgroep kwam wel achter elkaar als een lint naar boven. Kan me voorstellen dat die andere lijnen fietsen dan het peleton. Ik noem maar wat. Ik zou iig niet aannemen dat er na de kopgroep gestrooid is puur op basis van het feit dat er daar niemand lek is gereden.tweaker2010 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:17:
[...]
Evans en Kloden die allebei meerdere malen lek rijden en de kopgroep zou hier fluitend doorheen fietsen?
edit: Wat wel grappig is wat ik net bedenk. Stel dat er niet dynamisch is gestrooid, maar dus op een vaste plek, dan heeft Evans van z'n ploeggenoot op de top van die berg dus een wiel gekregen wat al lek was. Want anders kan je nooit 3 maal lek rijden.
[ Voor 20% gewijzigd door MrAngry op 16-07-2012 14:26 ]
Greipel is jarig vandaag, dat lijkt mij een extra motivatie voor hem om te winnen.
Beetje druk aan de voorkant van het peloton, sommigen hebben vlooien in hun broek ofzo
Virussen? Scan ze hier!
Er reden blijkbaar ook auto's en motoren lek. Het lijkt me heel toevallig dat de kopgroep er geen probleem van had. In dat kwartier ertussen had je makkelijk wat kunnen strooien.
Ik denk dat tussen die kopgroep en het peloton er minder rijdt dan voor de kopgroep (die ook allemaal problemen gehad moeten hebben).
Ik denk dat tussen die kopgroep en het peloton er minder rijdt dan voor de kopgroep (die ook allemaal problemen gehad moeten hebben).
Herbert is er al van overtuigd dat het geen sprint wordt? Als ik even tel, dan moet het peloton binnen nu en 10KM gaan rijden, dan halen ze het wel. Maar ik heb de etappe niet gevolgd, schakel net in.
Ah, hij krabbelt al terug..
Maar gooit het op de tussensprint. Lotto gaat op Greipel's verjaardag rijden voor de tussensprint
Want Greipel doet altijd mee met de tussensprints.
Echt, soms denk ik wel eens dat ik ook wel commentaar kan geven
Gelukkig, Boogerd is het met me eens.
Ah, hij krabbelt al terug..

Echt, soms denk ik wel eens dat ik ook wel commentaar kan geven
Gelukkig, Boogerd is het met me eens.
[ Voor 46% gewijzigd door St@m op 16-07-2012 16:12 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb nog helemaal niet gekeken, maar ik neem aan dat dat met de vuistregel is van een minuut per 10km? Volgens mij is die namelijk een beetje achterhaald, het lijkt tegenwoordig vaak veel sneller te gaan.
Ja, die vuistregel hou ik ook aan, maar als Herbert op 60KM gaat zeveren dat de kopgroep dit makkelijk gaat halen, met nog 5.30 minuut voorspront, dan vind ik dat apart. En op het moment dat ik het apart vind en ga typen begint het peloton te rijden.MrAngry schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:13:
Ik heb nog helemaal niet gekeken, maar ik neem aan dat dat met de vuistregel is van een minuut per 10km? Volgens mij is die namelijk een beetje achterhaald, het lijkt tegenwoordig vaak veel sneller te gaan.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ze rijden in de laatste 5km nu 30 seconden van de voorsprong af.
Als dat zo doorgaat, wordt het dus gewoon een massasprint en verjaardagscadeautje voor Greipel....
Als dat zo doorgaat, wordt het dus gewoon een massasprint en verjaardagscadeautje voor Greipel....
Herbert is wel vaker van dingen overtuigd, en dan opeens een paar seconden later opeens van het tegenovergestelde....
Tot nu toe kan het nog alle kanten op, inclusief een massasprint.
Tot nu toe kan het nog alle kanten op, inclusief een massasprint.
Virussen? Scan ze hier!
En ze gaan het niet meer dichtrijden..
Meestal snap ik er ook gewoon geen ene reet van.. pff..
Meestal snap ik er ook gewoon geen ene reet van.. pff..
Blijkbaar hebben de ploegen van de sprinters toch geen zin om te rijden, de voorsprong loopt weer snel op.
En abandon Kenny van Hummel
En abandon Kenny van Hummel
[ Voor 71% gewijzigd door Sleepie op 16-07-2012 16:24 ]
Nu is het idd wel een bekeken zaak zo, winnaar zal wel uit het groepje vooraan komen.
Bij Vacansoleil hebben ze na de opgave van Van Hummel nu nog 3 man in de ploeg (Valls, Boeckmans en Marcato). Dat gaat goed zo. Nog niet het record (Lotto heeft wel eens met 2 man nog in de Tour gezeten), maar het komt er wel dichtbij....
Bij Vacansoleil hebben ze na de opgave van Van Hummel nu nog 3 man in de ploeg (Valls, Boeckmans en Marcato). Dat gaat goed zo. Nog niet het record (Lotto heeft wel eens met 2 man nog in de Tour gezeten), maar het komt er wel dichtbij....
Virussen? Scan ze hier!
Ik meende me te herinneren dat er eens een ploeg met 1 renner overbleef (bleek overigens niet zo te zijn, althans zeker niet in een jaartal dat ik het me nog kan herinneren), dus ik ging even Googlen.
Blijkt dat in 1979 (weet je het nog?
) de Magniflex-Famcucine ploeg na de 10de etappe geen enkele renner meer in koers had. En recenter nog, de Kelme ploeg in 1989 (dat zal ik me dan herinneren).
Zeker nog geen record dus
Blijkt dat in 1979 (weet je het nog?
Zeker nog geen record dus
[ Voor 14% gewijzigd door Sleepie op 16-07-2012 16:43 ]
Ik tel er nog steeds 4 anders of is Hoogerland stiekem afgestapt terwijl ik niet keek?wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:27:
Nu is het idd wel een bekeken zaak zo, winnaar zal wel uit het groepje vooraan komen.
Only fools are enslaved by time and space.
Was er ook niet een Nederlands team dat ooit een Intralipid probleempje had en ook alle rijders verloor?Sleepie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:41:
Blijkt dat in 1979 (weet je het nog?) de Magniflex-Famcucine ploeg na de 10de etappe geen enkele renner meer in koers had. Zeker nog geen record dus
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
PDM bedoel je, met hun bacteriele infectie (1991)?gambieter schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:43:
[...]
Was er ook niet een Nederlands team dat ooit een Intralipid probleempje had en ook alle rijders verloor?
Ow ja, Hoogerland was ik nog vergeten. Krijg je als je zo anoniem rondrijdt, en bij elke etappe een hoop kruisjes zet 
Ja, PDM in 1991. Alle 9 renners weg.gambieter schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:43:
[...]
Was er ook niet een Nederlands team dat ooit een Intralipid probleempje had en ook alle rijders verloor?
Virussen? Scan ze hier!
Joh, Hoogerland is gewoon verkeerd geciteerd.wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:44:
Ow ja, Hoogerland was ik nog vergeten. Krijg je als je zo anoniem rondrijdt, en bij elke etappe een hoop kruisjes zet
Hij zette door veel etappes een kruisje
Trouwens nog iets recenter dat er hele teams weg zijn: TVM was in de Tour de France Dopage van 1998 ook hun hele team kwijt, maar dat kwam omdat ze 1 km over de grens in Zwitserland vrijwel (Blijlevens was al niet meer gestart) allemala afstapten n.a.v. de Festina-affaire. Idem voor ONCE, Vitalicio Seguros, Banesto, Riso Scotti en Kelme die ook vertrokken.
Abandon Hutarovich overigens
Abandon Hutarovich overigens
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2012 17:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
scorebordjournalistiek:
Aan het vertrek in Luik: 9,1 % Nederlander (18 / 198)
Uitvallers na deze rit: 25% Nederlander (8 / 32) - en dit zijn geen afstappers, zoals Cipollini als de bergen eraan kwamen en hij liever op het strand ging liggen
Wat een koning keizer
Aan het vertrek in Luik: 9,1 % Nederlander (18 / 198)
Uitvallers na deze rit: 25% Nederlander (8 / 32) - en dit zijn geen afstappers, zoals Cipollini als de bergen eraan kwamen en hij liever op het strand ging liggen
Wat een koning keizer

[ Voor 43% gewijzigd door Witte op 16-07-2012 17:25 ]
Houdoe
Fedrigo wint! De rest kwam er niet aan te pas.
http://www.nu.nl/sport/2860552/raboploeg-haalt-trainer-zeeman-weg-bij-argos-shimano.html
Opvallende move, wat vinden jullie hiervan?
Opvallende move, wat vinden jullie hiervan?
Fränk Schleck betrapt op doping in Tour
De Luxemburger Fränk Schleck van team Radioshack is betrapt op het gebruik van doping in de Tour. Dat heeft de Internationale Wielerorganisatie UCI laten weten.
Schleck leverde de positieve dopingplas bij een controle op zaterdag 14 juli. In zijn urine werden sporen van het diuréticum Xipamida aangetroffen.
Straks meer

Toevallig Bruyneel z'n clubje
[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 17-07-2012 21:19 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Volgens mij maakt de UCI weer van een mug een olifant, gewoon iets van een plastablet waarschijnlijk. Helaas wel weer slecht voor de sport, Schleck is een naam bekend bij het grote publiek. Met deze actie rijdt Andy ook geen deuk in een pakje boter meer de komende tijd, hele familie van slag.