De 99e Tour de France (2012) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Goris, is hij in zijn slaap heen gegaan?

Heb wel eens zin in een waaieretappe, wanneer komt er beetje wind..?

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 05-07-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens de berichten zou hij in zijn slaap zijn overleden ja, op Sporza meldden ze dat het vermoedelijk rond 04:00 gebeurd moet zijn.

Er is vandaag wel wat wind voorspeld, maar of het genoeg is om waaiervorming te veroorzaken? Geen idee...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:30:
Er is vandaag wel wat wind voorspeld, maar of het genoeg is om waaiervorming te veroorzaken? Geen idee...
Ik denk het niet, het is hooguit windkracht 4. Denk dat de regen wel voor wat valpartijen kan gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:43

St@m

@ Your Service

Iemand enig idee wat de ETA is? Ik kan nergens vinden hoe hard ze rijden en wil tot uiterlijk half 6 op het werk blijven :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tussen 17:01 en 17:26 wordt de aankomst verwacht. Uiteraard afhankelijk van hoe hard men rijdt.

Kan je op www.letour.fr altijd zien bij de etappe, en dan het kopje "Time Schedule".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Het is nu nog 46 kilometer en het is allemaal zo goed als vlak.. Misschien dat je op basis daarvan iets kan schatten :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:29:
Tussen 17:01 en 17:26 wordt de aankomst verwacht. Uiteraard afhankelijk van hoe hard men rijdt.

Kan je op www.letour.fr altijd zien bij de etappe, en dan het kopje "Time Schedule".
Tnx :)
twit schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:30:
Het is nu nog 46 kilometer en het is allemaal zo goed als vlak.. Misschien dat je op basis daarvan iets kan schatten :)
Ja, wat zullen ze nu rijden.. 40~44? Dus dan duurt het nog ongeveer een uur, laatste 10~15 KM gaan ze harder :+ Dus misschien duurt het ook nog wel langer. Vind het altijd lastig in te schatten hoe hard ze fietsen in een peloton.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
46 km zal idd één uur zijn ongeveer (de laatste 10 km wordt idd altijd hard gereden ivm opbouwen van de treintjes), als het idd een massasprint gaat worden. En daar ziet het wel naar uit.

In de praktijk denk ik dus rond 17:30-17:35 ongeveer :)

Voor een vlakke rit mag je altijd uitgaan van ergens tussen 40 en 45 km/h, maar er zijn natuurlijk etappes waar ze wandelen, en ook etappes waar ze juist racen (er zijn wel eens etappes (geen tijdrit) geweest met een gemiddelde van boven de 50 km/h...)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met etappes zeg je het precies goed ja, het is maar 2x voorgekomen. Cipollini won de snelste:

1 Mario Cipollini gem. 50,355 km/h over 194,5 km in 1999
2 Pablo Lastras gem. 50,185 km/h over 203,5 km in 2003
3 Johan Bruyneel gem. 49,417 km/h over 158 km in 1993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt idd. Maar er zijn er ook een zooi die tussen 45 en 50 km/h inzaten (dat noem ik ook al behoorlijk racen).

Paar leuke snelheidsrecords:

- Snelste individuele tijdrit: 2 juli 2005 (proloog), Zabriskie was daar 2 seconden vóór Amstrong, met een gemiddelde van 54,676 km/h. Maarja, als je nu die verhalen over die dopingdeal hoort...
- Snelste ploegentijdrit: Discovery in 2005, met 57, 324 km/h. Maar dat was met Hincapie en Armstrong die nu in die deal betrokken zijn, én een (later) op doping betrapte Beltran.
- Snelste Tour ooit: alweer die van 2005, met 41,654 km/h

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Peleton is wel lekker efficient bezig met al die treintjes. :D

En weer vallen... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Roamor op 05-07-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Sagan gevallen...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Die valpartijen in de laatste 3 km worden wel traditie de laatste paar dagen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39
Gister Cavendish, vandaag Sagan onderuit, ze verdelen het wel mooi :+

Lag zo te zien weer een Rabo renner bij ook, weer Renshaw?

[ Voor 31% gewijzigd door Sleepie op 05-07-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaat die Gijsselink het redden...?

Nee, natuurlijk niet. Greipel klopt de Cav in de sprint!

[ Voor 46% gewijzigd door Fiber op 05-07-2012 17:29 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gave finish zeg; maakt de hele etappe weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tour de Vallen 2012 ligt nog op koers (dat wil zeggen, op het asfalt).

Wat een zooitje zeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
Sleepie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:26:
Gister Cavendish, vandaag Sagan onderuit, ze verdelen het wel mooi :+

Lag zo te zien weer een Rabo renner bij ook, weer Renshaw?
Als ik het goed zag was het Kruijswijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Mollema 11de vandaag, die sprint wel lekker mee deze tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het leek wel alsof Cavendish er niet in geloofde en niet voluit ging. Greipel heeft verdiend gewonnen, maar met Cavendish in topvorm zou dit nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Of Cavendish likt zijn wonden van zijn val gisteren? In ieder geval moest ie - meen ik te hebben gezien - van verder komen dan Greipel dus Greipel had wel wat voordeel in de spurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Sleepie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:33:
En Veleers 6e. Toch knap voor een Continental ploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Veelers toch weer zesde, Mollema elfde, Van Hummel veertiende. IK krijg toch het idee dat de Nederlanders het beter doen dan de laatste paar jaren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Ik miste een beetje de laatste versnelling bij Cavendish. Toch Greipel weer dus. Heeft Gert Jacobs het weer goed (hij heeft tot nu toe alle etappewinnaars goed voorspeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wel een saai rijtje ritwinnaars tot nu toe eigenlijk:
  • Cancellara
  • Sagan
  • Cavendish
  • Sagan
  • Greipel
  • Greipel
Weinig echte verrassingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 05-07-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Hmmm. Kruijswijk ten val. Hoop dat het goed met hem gaat. Dat was, voor mij, met afstand de grootste favoriet om als eerste Nederlander in jaren weer eens een trui te winnen in Parijs.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Saai en voorspelbaar rijtje idd, zaterdag begint het echte vuurwerk en gaan we lekker de bergen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Laten we hopen dat Gesink, Mollema, Poels etc. de grote mannen in de bergen bij kunnen houden, dan gaat het echt leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mollema staat er inderdaad wel om bekend dat hij niet vies is van een beetje sprinten (heuvelop). Maar de ploegleiders proberen hem daar altijd van te weerhouden vanwege de gevaren voor valpartijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:56
Je kon nu beter vooraan zitten dan achteraan...
orejas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:49:
Hmmm. Kruijswijk ten val. Hoop dat het goed met hem gaat. Dat was, voor mij, met afstand de grootste favoriet om als eerste Nederlander in jaren weer eens een trui te winnen in Parijs.
Ik denk dat Mollema beter in vorm is en nog wel eens wat kan gaan doen. Of een etape overwinning of misschien de bollentrui. Hij had volgens mij ook een sterke proloog gereden dus eigenlijk kan ie alles wel :P Alleen met sprinten komt ie net te kort. :P

[ Voor 85% gewijzigd door Robkazoe op 05-07-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Erg mooi weer van Veelers.Ik gun hem nog wel een etappe overwinning.Mollema doet het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
orejas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:49:
Eens, schatte hem altijd al iets hoger in dan Mollema en Gesink, vooral een completer renner.
Neemt niet weg dat Mollema echt een enorme boost heeft gehad van die prima Vuelta van eind vorig seizoen.
Met zo'n resultaat ga je toch lekker de winter in en daarnaast een prima medicijn voor een tegenvallende Tour.
Poels ziet er toch ook heel sterk uit tot nu toe na een wat tegenvallend voorjaar.
Hopen dat ze allemaal ongehavend de bergen bereiken en benieuwd wat ze daar kunnen gaan brengen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Leuk hoor dat Veelers het aardig doet in de sprints, maar dit is nu al de tweede keer dat ik hem behoorlijk zie duwen. Nu duwt hij Farrar onderuit en veroorzaakt een grote valpartij. Een paar dagen geleden ging het maar net goed volgens mij. Ik snap dat die jongen zijn plekje probeert af te dwingen, maar dit lijkt me niet de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:25
St@m schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:46:
Leuk hoor dat Veelers het aardig doet in de sprints, maar dit is nu al de tweede keer dat ik hem behoorlijk zie duwen. Nu duwt hij Farrar onderuit en veroorzaakt een grote valpartij. Een paar dagen geleden ging het maar net goed volgens mij. Ik snap dat die jongen zijn plekje probeert af te dwingen, maar dit lijkt me niet de juiste manier.
Veelers blijft op z'n lijn, het is die lampre renner die van z'n lijn afwijkt en Farra ten vak brengt. Daarnaast moet Farrar gewoon uit Veelers' trein blijven.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MrAngry schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:57:
[...]

Veelers blijft op z'n lijn, het is die lampre renner die van z'n lijn afwijkt en Farra ten vak brengt. Daarnaast moet Farrar gewoon uit Veelers' trein blijven.
Ja je hebt gelijk, ik ging weer te snel af op het commentaar bij TdJ, excusé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Wat ik ook vaak hoor (ook van commentatoren) als 2 renners elkaar raken en ze hellen naar elkaar over, is dat één van de twee dan beticht wordt van het geven van een (schouder)duw, of zelfs een kopstoot. Mijns inziens is dat vaak niet zo, maar doordat ze elkaar raken en in onbalans raken, gaan ze juist naar elkaar toe hangen om in balans te blijven. Het is dan gewoon lastig om weer rechtop te komen en je eigen balans te vinden.

Ga maar eens met een vriend op 1 been staan, en dan schouder tegen schouder leunen. Zie dan maar eens rechtop te komen zonder een zetje richting de ander te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

LoneRanger schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:14:
[...]

Eens, schatte hem altijd al iets hoger in dan Mollema en Gesink, vooral een completer renner.
Neemt niet weg dat Mollema echt een enorme boost heeft gehad van die prima Vuelta van eind vorig seizoen.
Met zo'n resultaat ga je toch lekker de winter in en daarnaast een prima medicijn voor een tegenvallende Tour.
Poels ziet er toch ook heel sterk uit tot nu toe na een wat tegenvallend voorjaar.
Hopen dat ze allemaal ongehavend de bergen bereiken en benieuwd wat ze daar kunnen gaan brengen.
Het is natuurlijk enorm luxe om vier renners te hebben die top20 in het algemeen klassement kunnen rijden. Daarnaast gaan Poels en Kruijswijk ook nog op voor de witte trui (net als bijv. Taamarae en Van Garderen).
Morgen naar Planche des Belles Filles. Ik kan niet wachten... Ik verwacht vooral veel van Poels en Mollema dan, die hebben net wat meer explosiviteit die ze in de slotklim kunnen gebruiken. Tegelijkertijd verwacht ik dat Kruijswijk en Gesink hoger staan in Parijs.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat verwachten jullie eigenlijk van de etappe van zaterdag? Zou Basso voor eigen succes (bolletjestrui) mogen gaan of moet hij Sagan helpen? Ik verwacht ook veel van renners als Sanchez, Kloden en Mollema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik vraag me wel af of Poels ook de inhoud heeft voor zwaardere etappes met langere cols. Dat hij kan punchen weten we, maar heeft hij al eens laten zien of hij dat ook aan kan?

Wie trouwens best een beetje onder de radar blijven zijn Ruijgh en Ten Dam. Beiden hebben toch al eens rond de 20e plek de Tour uitgereden.

@tweaker2010
Sagan heeft voor zover ik weet geen klassementsambities (en -kwaliteiten), dus Basso zal hem niet helpen. Basso zal wel met Nibali optrekken, en ook voor hem rijden gaf hij laatst nog aan. Maar dan moet Nibali wel goed zijn, anders gaan hij voor eigen kansen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door BreadFan op 06-07-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ten Dam is verklaarbaar, die is hier maar voor een ding en dat is in de bergen zo lang mogelijk Gesink en/of Mollema uit de wind houden en eventueel bergop kopwerk verrichten waar dat van hem gevraagd wordt. (Ongeveer wat hij in de ronde van zwitserland net gedaan heeft). Dus die heeft totaal geen klassementsaspiraties dit jaar, je ziet hem ook elke dag helemaal achter in het peleton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:55:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de etappe van zaterdag? Zou Basso voor eigen succes (bolletjestrui) mogen gaan of moet hij Sagan helpen? Ik verwacht ook veel van renners als Sanchez, Kloden en Mollema.
Sagan is niet goed genoeg voor het klassement, en ik denk dat zaterdag al pittig is voor hem. Als Basso iemand zal moeten helpen zal het eerder Nibali zijn, zijn kopman ;)

Met Sanchez bedoel je LL neem ik aan, niet S? Ik weet niet of LL al genoeg hersteld is om iets te kunnen zaterdag. Hij is pas net één dag uit de braces, en rijd nog met steunverband rond, dat lijkt me nog te vroeg morgen.

Mollema zou idd wel kunnen, maar ik denk dat die zich net zoals de meeste klassementsmannen nog gedeisd zal houden helaas.

Klöden vind ik altijd moeilijk. Hij moet het zeker aankunnen, maar op de een of andere manier komt het er bij hem gewoon nooit uit. Ik zal hem zeker niet uitsluiten, maar ik zet er ook niet al mijn kaarten op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
BreadFan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:58:
Ik vraag me wel af of Poels ook de inhoud heeft voor zwaardere etappes met langere cols. Dat hij kan punchen weten we, maar heeft hij al eens laten zien of hij dat ook aan kan?
De rit naar Angliru vorig jaar in de Vuelta gemist zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Lijkt echt alsof hij puntjes aan het sprokkelen is voor de groen trui idd, jammer dat er in bergritten minder punten te verdienen zijn voor groen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Tens schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Lijkt echt alsof hij puntjes aan het sprokkelen is voor de groen trui idd, jammer dat er in bergritten minder punten te verdienen zijn voor groen.
Hij zal denk ik wel niet voor de groene trui gaan, al zou het wel geniaal zijn. Sprint trui in Vuelta en de Tour gewonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Denk niet dat Mollema echt belangstelling heeft voor de groene trui, hij lijkt me ook redelijk kansloos daarvoor.

Die gaat gewoon voor het klassement.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:44:
Denk niet dat Mollema echt belangstelling heeft voor de groene trui, hij lijkt me ook redelijk kansloos daarvoor.

Die gaat gewoon voor het klassement.
Het is opzich ook wel slim wat hij doet, als er ergens achter hem een gaatje valt kun je toch secondes winnen, helemaal als er een valpartij is buiten de 3km, dan is er toch desorganisatie.
Je weet trouwens maar nooit wbt groen, geen idee hoeveel sprinters uit gaan rijden met de OS voor de deur maar die kans is idd vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Goss gaat wel echt voor groen. Het ligt voor de hand dat Cav hem niet uitrijdt en dat Sagan tekort komt in puur vlakke etappes (al kan het zeker spannend worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik denk (voor zover ik nu gezien en gehoord heb) dat Cavendish de tour niet gaat uitrijden en dat Greipel en Goss gaan uitmaken wie er het groen heeft in Parijs. En voorlopig zet ik mijn geld op Greipel. Zeker als hij weer wint / tweede wordt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Naja, Lotto speelt ook op de kaart Van den Broeck dus ik ben niet honderd percent overtuigd dat Greipel voor het groen gaat. Sterker nog, ze hebben het gisteren nog in Vive le vélo gezegd. Greipel doet bovendien niet mee met die supersprints...

Hopelijk zien we morgen een goede Vanendert en Van den Broeck. :D Spijtig dat Vanendert niet zo zijn gang mag gaan zoals vorig jaar toen hij de koninginnenrit won op Plateau de Beille. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Knaven zei gisteren nog dat Cav wel van plan is om uit te rijden.

http://www.wielerflits.nl...-door-tot-aan-parijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik zou Sagan ook niet uitsluiten voor de groene trui. Hij pakt veel punten in de supersprints, en eindigt in veel sprinten erg kort.

Rabo is weer op dreef in deze etappe: Kruiswijk gevallen, Gesink op zijn schouder gevallen, Wynants gevallen en een fiets in zijn rug gekregen.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 13:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:32:
[...]
Sagan is niet goed genoeg voor het klassement, en ik denk dat zaterdag al pittig is voor hem. Als Basso iemand zal moeten helpen zal het eerder Nibali zijn, zijn kopman ;)
Ik had gedacht dat Sagan in zijn huidige vorm toch wel mee doet voor top 10, maar ik kan het mishebben. :)
Met Sanchez bedoel je LL neem ik aan, niet S? Ik weet niet of LL al genoeg hersteld is om iets te kunnen zaterdag. Hij is pas net één dag uit de braces, en rijd nog met steunverband rond, dat lijkt me nog te vroeg morgen.
Nee, ik bedoelde Samuel Sanchez. Hij heeft vorig jaar de bolletjestrui gewonnen, dus ik verwacht veel van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

tweaker2010 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:14:
Nee, ik bedoelde Samuel Sanchez. Hij heeft vorig jaar de bolletjestrui gewonnen, dus ik verwacht veel van hem.
Was die niet gevallen in één van de eerste ritten? (Ik kan ook helemaal mis zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, dat was LL, niet S Sanchez :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:49:
Ik zou Sagan ook niet uitsluiten voor de groene trui. Hij pakt veel punten in de supersprints, en eindigt in veel sprinten erg kort.

Rabo is weer op dreef in deze etappe: Kruiswijk gevallen, Gesink op zijn schouder gevallen, Wynants gevallen en een fiets in zijn rug gekregen.
Hoe komt iedereen toch altijd bij Kruiswijk? Het is Kruijswijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Ik las net een tweet van Thijs Zonneveld, de finale heeft veel bochten. Hopelijk geen valpartijen.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik las gisteren of eergisteren ook op twitter dat de laatste keer dat Nederland niet door de EK poulefase is gekomen we de Tour hebben gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Karsten Kroon in de kopgroep. Gaat hij het redden? :N Of wordt het weer een massasprint...? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, die gaat het niet redden. De voorsprong is al geslonken van bijna 7 minuten naar 1 minuut, dat zegt al genoeg. Op dit moment laat het peloton ze gewoon even spartelen, om ze straks binnen te hengelen. Als ze dat te vroeg doen komen er namelijk direct weer tegen-ontsnappingen.

Wordt geheid een massasprint dit. De laatste voorlopig, morgen begint het echte werk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

De sprint zal waarschijnlijk zonder Greipel gebeuren, heeft Herman Frison net laten weten.

In de finale ook twee 90° bochten, dat gaat ook wat worden. :/ Tenzij het echt een mooie brede baan is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, dat roept Frison idd, maar ik moet het nog zien. Er rijdt wel regelmatig iemand voor Lotto voorop het peloton, dat doen ze niet als Greipel niet mee gaat sprinten....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou.. einde verhaal voor een aantal klassementrenners.. wat een sukkels zijn het toch ook met dat vallen..
Nibali, Basso, Kruijswijk, Schleck..

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:16
Mja als ze zelfs op een kaarsrechte weg al onderuit gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsjonge jonge jonge. En wéér drie Rabo's erbij...

Schleck, Millar, Boasson Hagen, Hesjedal, Danielson en Cavendish lagen er sowieso bij.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 16:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:45:
Tsjonge jonge jonge. En wéér drie Rabo's erbij...
Ja.. wat verwacht je dan, het halve peloton valt.. weet niet wat je er iedere keer achterzoekt, maar de Rabo's vallen echt niet veel of hard ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Westra, Knaven en Ruijgh liggen er ook bij volgens Sporza.
Van de Rabo renners zag ik Kruijswijk in ieder geval ertussen.
Schleck en Hesjedal meteen kansloos voor deze Tour.

Ik hoorde net ervoor op Sporza dat er op 1km voor de streep een lullig paaltje midden op de weg staat, dat gaat ook nog leuk worden :S

[ Voor 43% gewijzigd door Sleepie op 06-07-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik meen ook Gesink herkend te hebben op de beelden, maar weet het niet zeker. De 3e kon ik niet herkennen, iemand?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Tankink zag ik dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ligt het nu aan mij of is echt elke fiets kapot die valt. Een aantal jaar geleden was dit toch veel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Van de klassementsmannen lijkt iig Klöden weer teruggekomen te zijn, de rest lijkt gezien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Carbon is nu eenmaal veel minder bestand tegen valpartijen dan aluminium of titanium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:51:
Van de klassementsmannen lijkt iig Klöden weer teruggekomen te zijn, de rest lijkt gezien.
Dus sowieso Schleck, Hesjedal en Gesink.
Nog meer die ertussen lagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Danielson lag er ook tussen, werd ook wel verwacht voor het klasement.

Cancellara en Menchov zitten wel vooraan. Evans ook dacht ik.

Wout Poels is afgestaprt.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 16:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sleepie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:51:
[...]

Dus sowieso Schleck, Hesjedal en Gesink.
Nog meer die ertussen lagen?
Nibali, Basso, Kruijswijk, Mollema, Scarponi

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Poels abandon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Opgave voor Woutje Poels :-(

Mollema ook op achterstand.

[ Voor 35% gewijzigd door Sleepie op 06-07-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mollema ligt ook op achterstand, dag klassement dus voor hem, en ook Gesink en Kruiswijk vermoedelijk exit voor het klassement, iig voorlopig.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 16:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En lijkt dat nou zo, of zijn er dit jaar echt veel meer valpartijen (in de finale)dan andere jaren... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zo heb je 3 kopmannen, zo heb je er 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Echt zonde. Zeer jammer, had hem graag in de bergen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Ongelofelijk. Ik heb hier geen tv of radio, maar is echt elke hoop vervlogen op een terugkomst in het peleton van die gasten?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
2.5 minuut halen ze niet in in 15 km ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
orejas schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:56:
Ongelofelijk. Ik heb hier geen tv of radio, maar is echt elke hoop vervlogen op een terugkomst in het peleton van die gasten?
Gezien het totale gebrek aan samenwerking, en het hoge tempo in de 1e groep: vrijwel zeker kansloos ja.

Ook Renshaw zit op achterstand overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

En zeker niet als Gesink al niet kan aanhaken bij de achtervolging

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
En nu ook opgave voor Danielson :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Danielson, klassementskandidaat, geeft ook op en stapt af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kunnen ze die eerste week niet afschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gesink lijkt het nu ook moeilijk te hebben in de achtervolgende groep, hoop niet dat hij ook nog eens op gaat geven (hoewel hij voor het klassement nu toch al kansloos is, zou ik hem in de bergen nog wel willen zien).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Damnit.. alleen Wiggins en Evans door van de klassementsrenners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Evans, Wiggans en Sanchez voor plek 1,2 en 3 :+ Dat kan niet anders :P
Misschien dat Van den Broeck er nog bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
BreadFan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:00:
Menchov in de eerste groep ook, die zie ik nog wel als outsider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:59:
Kunnen ze die eerste week niet afschaffen :P
Beter kunnen ze het peloton gewoon inkrimpen en normalere parcours aanleggen (niet dat ik suggereer dat het parcours de oorzaak was vandaag, ik zit op m'n werk dus ik lees alleen mee), want de eerste week hoort er wel een beetje bij, maar zoveel valpartijen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
BreadFan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:00:
Menchov is er ook nog bij toch?

Sagan zit ook nog vooraan overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 17:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Gewoon afstappen als Rabo zijnde, deze tour wordt helemaal niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:02:
Gewoon afstappen als Rabo zijnde, deze tour wordt helemaal niets meer
Ja goed idee 8)7 waarom?
Ik had sowieso al geen enkele raborenner bij de top3 verwacht, dus dat maakt verder niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:16
Het is een beetje een positieve feedback loop volgens mij. Omdat er zoveel gevallen wordt in het begin wil iedereen nog meer naar voren zitten, dus meer nervositeit dus meer valpartijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Zo te zien geen enkele Rabo meer in het eerste peloton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Niet op de man of de nick spelen svp.

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 06-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

En een bekende uit het voetbaltopic ;) Ik blijf maar happen op hem :+

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 06-07-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sleepie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:03:
Zo te zien geen enkele Rabo meer in het eerste peloton.
Klopt, ook zeer weinig Vacansoleil, heb alleen Boeckmans gezien. De rest van Vacansoleil lag er vrij massaal bij.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste