De 99e Tour de France (2012) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39
Boeckmans weer teruggekomen dan, die werd gemeld met een lekke band net na de valpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Reageer normaal of reageer niet. Je kunt gewoon een TR indienen als je vind dat iemand over de schreef gaat.
St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:02:
Ja goed idee 8)7 waarom?
Ik had sowieso al geen enkele raborenner bij de top3 verwacht, dus dat maakt verder niet uit.
Nou je enige renners die kans maakte op een ritzege of kort klassement zijn nu allemaal uitgeschakeld. Mollema, Gesink, Kruiswijk, Sanchez, Renshaw is ook nog eens ziek. Heeft toch geen nut meer die tour.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 06-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10

St@m

@ Your Service

HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:05:
*knip*
[...]
Nou je enige renners die kans maakte op een ritzege of kort klassement zijn nu allemaal uitgeschakeld. Mollema, Gesink, Kruiswijk, Sanchez, Renshaw is ook nog eens ziek. Heeft toch geen nut meer die tour.
Hoezo zijn ze uitgeschakeld? De rest van de klassementrenners lag er toch ook gewoon bij? (en beter dan Evans en Wiggins zijn ze toch niet)
En een ritwinst zit er prima in. Wielrenners kunnen wel tegen een stootje hoor. Vallen hoort erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 06-07-2012 17:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Poels zou toch nog rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mensen, don't feed the troll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:07:
Poels zou toch nog rondrijden?
bericht over uitstappen is teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:07:
En een ritwinst zit er prima in. Wielrenners kunnen wel tegen een stootje hoor. Vallen hoort erbij.
Een positieve noot dan maar.
Als Gesink en Mollema niet al te beschadigd zijn, is de kans op ritwinst misschien alleen maar groter nu.
Als je op achterstand staat laten ze je ook wat makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:07:
[...]

bericht over uitstappen is teruggetrokken.
Dat bedoel ik idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Van Hummel is er ook nog bij van Vacans, die had ik niet gezien

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Poels weer opgestapt. Helden, daar bij Vacansoleil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:09:
Van Hummel is er ook nog bij van Vacans, die had ik niet gezien
Don't fuck with Hummeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Verrassing, Zabriskie rijdt 'hard voorop'.

Ik wil niet dat een dopingzondaar wint.

Ik heb overigens net de valpartij gemist, maar damn :/

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Sleepie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:08:
[...]
Een positieve noot dan maar.
Als Gesink en Mollema niet al te beschadigd zijn, is de kans op ritwinst misschien alleen maar groter nu.
Als je op achterstand staat laten ze je ook wat makkelijker gaan.
Eens, maar dan hadden ze de hele week wel rustig aan kunnen doen en gelijk een flinke achterstand pakken. Een paar minuten achterstand is dan ook niet genoeg en je had je krachten kunnen sparen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:10:
Eens, maar dan hadden ze de hele week wel rustig aan kunnen doen en gelijk een flinke achterstand pakken. Een paar minuten achterstand is dan ook niet genoeg en je had je krachten kunnen sparen.
Klopt, veel zal afhangen hoe groot de achterstand uiteindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sagan 3

Aha, hulkje outing.

Ouch, geesink 3.30 achter

[ Voor 94% gewijzigd door maartend op 06-07-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
2'16" voor Mollema en 3'30 voor Gesink en Kruijswijk. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sagan was weer een keertje aan de beurt. Van Hummel vierde.

Gesink op drie en een halve minuut. Te veel voor zijn klassement, maar te weinig voor leuke ontsnappingen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ah Nibali zat nog in de voorste groep, mooi!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Maakt de etappe van morgen eigenlijk alleen maar interessanter.
Ik kan me zo voorstellen dat een paar klassementsrenners toch willen proberen wat tijd terug te gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klöden, S. Sanchez, Leipheimer en v.d. Broeck zaten van de klassementsmannen ook nog vooraan, de rest lijkt forse schade op te lopen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:17:
Ah Nibali zat nog in de voorste groep, mooi!
Idd. Daar gaan we met deze stand de komende dagen in de bergen nog veel van zien.

Wat een drama voor Rabobank trouwens, je kan pech hebben, maar Rabobank is er wel erg vaak bij betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Erg jammer dit. Dat er heel af en toe een valpartij is kan ik begrijpen, maar dit slaat toch echt nergens meer op zo vaak als er gevallen wordt. Nu eens niet in de laatste 3km en meteen de tour bijna voorbij voor oa de Rabobank. Wie weet hebben de gelukkigen van vandaag ook nog een keer pech, maar met de goede tijdrijders als Evans en Menchov op 2 a 3 minuten zal het lastig worden.

Het heeft naar mijn idee tegenwoordig weinig meer met hard fietsen te maken, maar met wie blijft erop zitten. Uiteraard is dit een onderdeel van wielrenner zijn, maar als je elk jaar weer ziet met wat voor blessures mensen uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Waren er eigenlijk beelden van de valpartij? Want die heb ik dan gemist... Verder erg jammer voor alle renners die vallen. Maarrrr.. de Tour wacht op niemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik ben ook van mening dat de Tour-directie hier iets aan moet gaan doen, het wordt met het jaar gekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:18:
Klöden, S. Sanchez, Leipheimer en v.d. Broeck zaten van de klassementsmannen ook nog vooraan, de rest lijkt forse schade op te lopen
Volgens letour.fr zat Menchov ook gewoon in de eerste groep, geen onbelangrijke in de vorm waarin hij lijkt te steken.
Waar zijn de tijden gebleven dat hij achter de breuken in het peloton zat? :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:16
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:27:
Ik ben ook van mening dat de Tour-directie hier iets aan moet gaan doen, het wordt met het jaar gekker zo.
En wat kunnen ze er dan aan doen? Het zal imo toch echt vanuit de renners moeten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door PowerUp op 06-07-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
LoneRanger schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:27:
[...]

Volgens letour.fr zat Menchov ook gewoon in de eerste groep, geen onbelangrijke in de vorm waarin hij lijkt te steken.
Waar zijn de tijden gebleven dat hij achter de breuken in het peloton zat? :P
Toen zat ie nog bij Rabobank, je weet wel, die gasten die er nu ook achter zaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, maar Menchov was al eerder gemeld, deze 4 renners waren nog niet opgevallen. Ook andere favorieten als Evans, Wiggins en Nibali zaten er gewoon bij.
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:27:
Tsja, dit was gewoon op een rechte weg. Wat moet de organisatie daaraan doen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BreadFan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:07:
Mensen, don't feed the troll...
Ware woorden :) .

Mensen, ik heb net wat rotzooi moeten opruimen. Negeer trolls gewoon, of nog beter: plaats een TR, dan doet de crew de rest wel. Dan blijft het topic een stuk leuker :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gesink klinkt behoorlijk helder en toch wel een beetje opgewekt. Dat zag er wel goed uit. Maarja, het blijft een dikke drie minuten natuurlijk. Maar goed, die had ie op een ander moment ook wel aan de broek gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Om te beginnen een kleiner peleton ( hoewel dat op deze manier vanzelf wel goed komt... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Het ging ook te goed met Rabo op Tjallingi na...wat een domper! Kon niks zien/horen en kom je thuis hoor je dit...bah!
St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:30:
Gesink klinkt behoorlijk helder en toch wel een beetje opgewekt. Dat zag er wel goed uit. Maarja, het blijft een dikke drie minuten natuurlijk. Maar goed, die had ie op een ander moment ook wel aan de broek gehad denk ik.
Deze minuten zijn toch niet te vergelijken met minuten die je bijv in de bergen verliest. Dit zijn onnodige minuten en dus heel zuur.

[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 06-07-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:31:
Om te beginnen een kleiner peleton ( hoewel dat op deze manier vanzelf wel goed komt... :/ )
Dat gaat echt niet helpen, er zijn al eens tours geweest waar 2 teams (dus 18 man) minder in meededen, aantal valpartijen was niet merkbaar minder.

Ook een aantal eerdere crashes deze Tour hadden vrij weinig met het parcour te maken, gewoon op een rechte weg, niet in de regen etc etc.

De renners gedragen zich gewoon af en toe als kamikazepiloten-in-opleiding, daar kan je als organisatie weinig aan doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:31:
Waarom? Het peloton is al jaren zo groot, dat er nu meer mensen bij zitten die niet kunnen fietsen.. tja..
Met hoeveel man wil je dan gaan fietsen? 60? Dan is er toch geen donder aan. Geen aanvallen meer, dan is iedere etappe een massasprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Toer weer voorbij voor rabo qua klassementen. Heb het niet gezien (alleen gevolgd op radio 1 in de auto) maar begreep dat ze weer klassiek te ver van achteren zaten en nog steeds niet geleerd hebben dat als je top 5 wil rijden je gewoon altijd vooraan moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dennism schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:34:
Toer weer voorbij voor rabo qua klassementen. Heb het niet gezien (alleen gevolgd op radio 1 in de auto) maar begreep dat ze weer klassiek te ver van achteren zaten en nog steeds niet geleerd hebben dat als je top 5 wil rijden je gewoon altijd vooraan moet zitten.
25KM voor de finish, en dan op de 4e/ 5e rij zitten, dat is echt niet te ver van achteren. Kom op mensen, driekwart van het peloton valt 8)7 en dan heeft Rabo het slecht gedaan en vallen ze de hele tour al, wat een onzin zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Rabo troll? Mollema bijv reed prima voorop de laatste dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, maar hij heeft wel een punt imho: Rabo zit op de verkeerde momenten veel te ver van achteren. Als mannen als Evans, Wiggens, Nibali, Sanchez, Menchov etc wel voorop kunnen blijven, waarom hangt Rabo dan helemaal achteraan?

Kijk, van LL Sanchez is het te begrijpen, met zijn blessure, maar de rest hoort daar niet te zitten. Het waarom, dat ervaren ze nu.

En dat hebben ze eerder ervaren, met Menchov in het verleden en ook Gesink in mindere mate, gebeurde ook iets dergelijks. Ze leren dus niet van hun fouten, en ik vind dat je dat Rabo tot op zekere hoogte wel aan mag rekenen.

Want let wel: Gesink en Kruijswijk zijn twee keer gevallen vandaag.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 17:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
IntToStr schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:28:
[...]

Toen zat ie nog bij Rabobank, je weet wel, die gasten die er nu ook achter zaten :p
Tja, toen reed Rabo veel minder attent dan ze nu doen.
Het is natuurlijk vrij lullig als je in een waaier-etappe net achter de renner zit waar het breekt.
Nu met die valpartijen ook, Wiggins b.v. heeft de mazzel dat hij vroeg valt of net binnen de 3km.
Geesink en Mollema hadden de pech dat het 25km voor het einde, in volle finale dus, gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:39:
Klopt, maar hij heeft wel een punt: Rabo zit op de verkeerde momenten veel te ver van achteren. Als mannen als Evans, Wiggens, Nibali, Sanchez, Menchov etc wel voorop kunnen blijven, waarom hangt Rabo dan helemaal achteraan?

Kijk, van LL Sanchez is het te begrijpen, met zijn blessure, maar de rest hoort daar niet te zitten. Het waarom, dat ervaren ze nu.

En dat hebben ze eerder ervaren, met Menchov in het verleden en ook Gesink in mindere mate, gebeurde ook iets dergelijks. Ze leren dus niet van hun fouten, en ik vind dat je dat Rabo tot op zekere hoogte wel aan mag rekenen.
~50/60 man fietsen door, de man voor Gesink valt. Dan zat Gesink dus op de 4e of 5e rij. Is dat te ver van achteren? Ik zeg van niet. De renners die jij noemt fietsen ook wel eens op de 4e of 5e rij. Nu misschien net op de derde, of net aan de andere kant van de weg. Ik noem het gewoon pech.
Daarbij zijn er nu al zat valpartijen in de laatste 3KM geweest waar de Raborenners prima doorheen kwamen en andere klassementrenners mazzel hadden dat ze binnen de 3KM grens zaten.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Vos schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:36:
[...]

Rabo troll? Mollema bijv reed prima voorop de laatste dagen...
Weining troll helaas. De laatste dagen deden ze het veelal goed, vooal mollema idd, al zag je dat bij de valpartij laatst op 2800 meter! Gesink bijv er ook achter zat, stel dat dit 300 beter eerder gebeurt ben je dus ook het haasje. Bij de andere valpartijen heb ik ze ook tevaak vanachter de valpartij zien zitten en er of omheen moesten, of het hebben laten lopen vanwege de 3km regel.

Ik begin me dan toch af te vragen waardoor bijna iedere tour er iets misgaat m.b.t. de rabo mannen qua valpartijen terwijl andere top favorieten (behalve wiggins vorig jaar) dit bijna lijkt nooit te overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:39:
Klopt, maar hij heeft wel een punt imho: Rabo zit op de verkeerde momenten veel te ver van achteren...
Tja, ik weet het niet... Wie zei dat gisteren ook al weer? 'Er kunnen er helaas maar tien bij de eerste tien rijden...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Wout Poels toch uit de Tour volgens Gio Lippens.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:42:
[...]

Tja, ik weet het niet... Wie zei dat gisteren ook al weer? 'Er kunnen er helaas maar tien bij de eerste tien rijden...'
McEwen, tegeltjeswijsheid volgens de heer Smeets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
Want een rampdag voor Nederlanders.de Belgen doen nog keihard mee met hun vd Broeck (gun ik hen). En nu moeten de 3 rabo musketiers de bergen opleuken, hhm hopelijk, jesus wat zúúr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:27
Het is die mentaliteit die juist voor de valpartijen zorgt.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
als verder aanvulling nog, ik zag rabo de laatste ritten ook aan "risico" spreiding doen, paar mannetjes links, paar mannetjes rechts, de een wat verder van voor dan de ander. Dat was op zich best slim, had er hier dan bijv alleen mollema, gesink of kruiswijk achter de val gezeten (dan wel gevallen), niets aan de hand, taktiek bijstelling en doorgaan.

Als iedereen er echter bij zit van de 3 kopmannen, gaat er imho toch iets mis qua taktiek. Want zoals ieder jaar, je wint de tour niet op het vlakke, maar je kan hem wel verliezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:36

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Ik kan mij nog tours herinneren dat ook bij een val op 25 km gewoon gewacht werd door het peloton. Erg jammer dit, het peloton mist een echte leider die de boel lam legt. Morgen weer een dag, maar de glans wat betreft de Nederlandse klassementsrenners is er nu wel een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Currahee schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:47:
Ik kan mij nog tours herinneren dat ook bij een val op 25 km gewoon gewacht werd door het peloton. Erg jammer dit, het peloton mist een echte leider die de boel lam legt. Morgen weer een dag, maar de glans wat betreft de Nederlandse klassementsrenners is er nu wel een beetje af.
Inderdaad, ik heb geen beelden gezien maar begrijp dat er heel veel mensen vielen. Dan gooi je maar 10/15 km het temp naar beneden en mag je de laatste 10km weer volle bak. Het draait toch uit op een massasprint. Maarjah..de één zijn dood...

Net beelden gezien, wat een chaos..en heel veel renners.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 06-07-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hieronder het nieuwe algemeen klassement:
Algemeen Klassement
1 Cancellara (RNT) 29:22:36
2 Wiggins (SKY) +7
3 Sy. Chavanel (OPQ) +7
4 Van Garderen (BMC) +10
5 Mensjov (KAT) +13
6 Evans (BMC) +17
7 Nibali (LIQ) +18
8 P. Sagan (LIQ) +19
9 Klöden (RNT) +19
10 Monfort (RNT) +22

30 Mollema (RAB)+2:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Currahee schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:47:
Vroeger (ja, "opa preekt") gebeurde dat idd, maar er is nu volgens mij niemand met een overwicht in het peloton om zoiets te kunnen doen. Althans, ik kan niemand noemen.

En dan gebeurt het dus niet, helaas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sprinters belangen waren denk ik te groot, als die hadden laten lopen tot iedereen er weer bij was, was dit geen sprint geworden denk ik, daar ze nu pas 1.5 km voor de meet werden ingelopen begreep ik op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lance Armstrong zou gewacht hebben denk ik... :)

* Fiber is vanaf nu Van Garderen fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Armstrong is idd de laatste met voldoende overwicht die ik me kan herinneren die zoiets deed. Ik herinner me een afdaling waarin Armstrong, Ullrich en nog een renner (weet niet meer wie) vooruit lagen, Ullrich miste toen een bocht, waardoor hij ging crossen, en Armstrong wachtte toen netjes op hem tot hij terug was.

Riis was ook zo iemand die dat kon.

Zie ik tegenwoordig niemand meer doen.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2012 17:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:57:
Armstrong is idd de laatste met voldoende overwicht die ik me kan herinneren die zoiets deed. Ik herinner me een afdaling waarin Armstrong, Ullrich en nog een renner (weet niet meer wie) vooruit lagen, Ullrich miste toen een bocht, waardoor hij ging crossen, en Armstrong wachtte toen netjes op hem tot hij terug was.

Basso was dat volgens mij, maar toen vond ik het al stom :P Als iemand bij voetbal een verkeerde pass geeft, dan schiet de tegenstander hem er toch ook in, als een F1 coureur een stuurfout maakt, dan wacht er toch ook niemand, als iemand bij schaatsen een misslag maakt/valt, dan wordt er ook niet gewacht. Topsport betekent weten wat je aan het doen bent, en als je een fout maakt dan is het je eigen schuld, daar hoeft niemand op te wachten.
Je kan ook pech hebben, zoals vandaag, maar that's all in the game. Wil je niet het risico lopen om te vallen, dan moet je de hele etappe vooraan fietsen. sim-pel.

Ik ben blij dat ze het niet meer doen.

Vorig jaar was het dat Schleck verkeerd schakelde? Toen werd er ook niet gewacht, en zo hoort het.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:01:
[...]

Basso was dat volgens mij, maar toen vond ik het al stom :P Als iemand bij voetbal een verkeerde pass geeft, dan schiet de tegenstander hem er toch ook in, als een F1 coureur een stuurfout maakt, dan wacht er toch ook niemand, als iemand bij schaatsen een misslag maakt, dan wordt er ook niet gewacht. Topsport betekent weten wat je aan het doen bent, en als je een fout maakt dan is het je eigen schuld, daar hoeft niemand op te wachten.
Je kan ook pech hebben, zoals vandaag, maar that's all in the game. Wil je niet het risico lopen om te vallen, dan moet je de hele etappe vooraan fietsen. sim-pel.

Ik ben blij dat ze het niet meer doen.
Wel beetje kromme vergelijking. Een f1 coureur die een stuurfout maakt tegenover 50 renners die vallen over 1/2 renners die een fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Als er bij F1 iets misgaat, grijpt de wedstrijdleiding in (Safety Car bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vos schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:04:
[...]

Wel beetje kromme vergelijking. Een f1 coureur die een stuurfout maakt tegenover 50 renners die vallen over 1/2 renners die een fout maken.
Niet waar, 1 coureur kan een fout maken waardoor er 20 achteropklappen. Moeten ze dan allemaal maar wachten en een nieuwe auto krijgen? Nee, dan zijn ze uitgeschakeld. Jammer dan.

En twee man aan kop, Vettel en Schumacher ((Basso en Armstrong) noem maar wat), en Vettel (Basso) maakt een stuurfout. Schumacher wacht dan toch ook niet? Waarom Armstrong dan wel? Omdat het zo'n goede man is.. ofzo, maar neemt niet weg dat het ongebruikelijk is in andere sporten om te wachten op je concurrent omdat ie een fout maakt.
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:05:
Dat is omdat er een gevaarlijke situatie is omdat ze iedere keer hetzelfde rondje rijden. Als het een parcour was van 200KM, dan werd er echt niet ingegrepen.

[ Voor 45% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Cancellara uit mijn hoofd voor het laatste in 2010 in een verregende ardennen etappe toen o.a armstrong, schleck en contador volgens mij op het asvalt lagen.

Ironisch genoeg zat Rabobank uit mijn hoofd destijds wel met bijna de volledige ploeg vooraan maar "mocht" van cancellara niet rijden.

Helaas pakte cancellara vandaag niet zijn verantwoording als gele trui drager (hoewel hij destijds met de val van F schleck natuurlijk andere belangen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Naast Poels en Danielson hebben overigens ook Astarloza en Vigano opgegeven. Met name die laatste is voor Lampre denk ik wel een flinke aderlating.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:05:
[...]

Niet waar, 1 coureur kan een fout maken waardoor er 20 achteropklappen. Moeten ze dan allemaal maar wachten en een nieuwe auto krijgen? Nee, dan zijn ze uitgeschakeld. Jammer dan.

[...]

..
Omdat ze geen reserve auto's meer mogen hebben, eerder kon dat nog. Mits vlak na de start ;).

Toch vind ik je vergelijking redelijk krom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vos schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:09:
[...]

Omdat ze geen reserve auto's meer mogen hebben, eerder kon dat nog. Mits vlak na de start ;).

Toch vind ik je vergelijking redelijk krom ;).
Ik heb nog geedit, en er staan gelukkig ook andere vergelijkingen over fouten en ongelukken in topsport, maar als jij het krom vindt heb ik er vrede mee hoor ;) Maar prima, ze moeten allemaal naar de pits om hun banden te laten vervangen (dat mag wel), dan wordt er ook niet gewacht.

Ik vind op elkaar wachten gewoon dom. :P Zeker als je weet dat je een mindere kans hebt om te winnen. Dan had die ander maar beter moeten opletten.

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 06-07-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is er ook maar een kleine kans dat de directie Tour iets gaat kwijtschelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
poels is er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:11:
[...]

... Dan had die ander maar beter moeten opletten.
En dat gaat dus niet altijd op. Het gaat mij om het punt dat 1 persoon een fout kan maken waar 50 man de dupe van kunnen zijn zonder dat zij er iets aan kunnen doen. Maar het hoort bij het wielrennen, maar maakt het wel zuur als je favorieten bij die 'slachtoffers' horen...

Lijkt me nu duidelijk hoe we er over denken :p.

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 06-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als je ziet hoe vaak de Rabo's wel van voren zaten dan heeft het niks met opletten te maken. Dit is gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:12:
Is er ook maar een kleine kans dat de directie Tour iets gaat kwijtschelden?
Onwaarschijnlijk, er is ook geen echt goede reden voor. Zeg nooit nooit, maar ik zie het niet gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee

Currahee

St@m schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:11:
[...]
Ik heb nog geedit, en er staan gelukkig ook andere vergelijkingen over fouten en ongelukken in topsport, maar als jij het krom vindt heb ik er vrede mee hoor ;) Ik vind op elkaar wachten gewoon dom. :P Zeker als je weet dat je een mindere kans hebt om te winnen. Dan had die ander maar beter moeten opletten.
Je ziet iedere individuele renner als individu, maar eigenlijk is het peloton een individu op zichzelf. Alleen dat individu is opgebouwd uit verschillende schakels waar iedereen tegengestelde en overeenkomende belangen heeft. Dat is niet te vergelijken met een andere sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wel lullig dat ze het gister wel deden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:16:
Wel lullig dat ze het gister wel deden nu.
Dat was binnen de 3 kilometer, dan loop je sowieso geen achterstand op. Dit was veel verder weg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik dacht net buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

50 meter misschien, dan geldt artikel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
En art. 5 zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
kwijtschelding zie ik niet gebeuren..... Heb ik in gevallen als deze nog nooit gezien. Zie o.a. passage du gois volgens mij in 1999, lagen ook veel van de klassements mannen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij voetbal schop je de bal ook buiten de lijnen bij zware blessures, of de scheids fluit af. Dan is het ook 'not done' om door te spelen. Een soort safety car die de koers neutraliseert bij grote valpartijen lijkt mij ook wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hand voor het gezicht en het door de vingers zien :+

art 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:14:
Als je ziet hoe vaak de Rabo's wel van voren zaten dan heeft het niks met opletten te maken. Dit is gewoon pech.
Sterker nog, het viel mij op hoe slim de Rabo's het de afgelopen dagen deden. Meestal zag ik Mollema met een teamgenoot en Gesink met een teamgenoot, maar wel aan de andere kant van de weg. Zo probeerde ze het risico in ieder geval te spreiden. Dit was gewoon domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik zit op mijn gemak eens even de uitslag te bekijken, maar de Garmin ploeg is zowat helemaal uitgeschakeld door die valpartij. 7 man van Garmin die op meer dan 13 minuten binnenkomen.
171.	RSAHUNTER Robert                64	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 50' 24''	 + 13' 24''
172.	USAVANDE VELDE Christian	68	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 50' 24''	 + 13' 24''
176.	IRLMARTIN Daniel	        65	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 50' 24''	 + 13' 24''
181.	CANHESJEDAL Ryder	        61	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 50' 24''	 + 13' 24''
182.	GBRMILLAR David	                66	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 50' 24''	 + 13' 24''
183.	USAFARRAR Tyler	                63	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 50' 24''	 + 13' 24''
190.	BELVAN SUMMEREN Johan       	67	GARMIN-SHARP-BARRACUDA	04h 53' 12''	 + 16' 12''

[ Voor 56% gewijzigd door Sleepie op 06-07-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sleepie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:00:
Ik zit op mijn gemak eens even de uitslag te bekijken, maar de Garmin ploeg is zowat helemaal uitgeschakeld door die valpartij. 7 man van Garmin die op meer dan 13 minuten binnenkomen.
[...]
Oei, dat ziet idd niet best uit. Daar zitten toch een hoop toppers tussen.
Iemand enig idee hoe Hesjedal er fysiek aan toe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mollema staat nu 30e op 2 minuut 26. Dat valt me eigenlijk nog wel een beetje mee. Als hij morgen een goede dag heeft kan hij nog een flink stuk stijgen denk ik. Wat er voor zit zijn toch veel sprinters die er nog wel tussenuit waaien hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:18:
Mollema staat nu 30e op 2 minuut 26. Dat valt me eigenlijk nog wel een beetje mee. Als hij morgen een goede dag heeft kan hij nog een flink stuk stijgen denk ik. Wat er voor zit zijn toch veel sprinters die er nog wel tussenuit waaien hoop ik.
Ja, en verder een aussie, een brit, een ito en een rus die minimaal allemaal net zoveel kans hebben als Mollema en gewoon die achterstand niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ito? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Van Summeren kwam inderdaad met een kapotte broek en trui over de finish op een kwartier oid. :/ Toen ik naar de frituur aan het rijden was in de auto, hoorde ik op de radio dat ie naar het ziekenhuis is voor plakken, mogelijk gebroken rib zegt ie.

Ik ga alvast straks naar Vive le Vélo kijken om wat meer te weten over de slachtoffers (en opgaves).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Weer een jaar niets voor de Nederlanders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Allemaal voor de belgen supporteren. *O* Mollema en Gesink kunnen misschien voor een hele mooie ritoverwinning gaan. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

maartend schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:22:
[...]
Ja, en verder een aussie, een brit, een ito en een rus die minimaal allemaal net zoveel kans hebben als Mollema en gewoon die achterstand niet hebben.
Je gaat toch niet serieus beweren dat Mollema vandaag zijn kansen op de eindzege verspeeld heeft, toch? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:36:
[...]

Je gaat toch niet serieus beweren dat Mollema vandaag zijn kansen op de eindzege verspeeld heeft, toch? :z
nee, maar wel op een top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Top 5 kan nog best, als Mollema in vorm is en niet meer van zijn fiets valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:41:
Top 5 kan nog best, als Mollema in vorm is en niet meer van zijn fiets valt.
Dan moet de huidige top 10 in de bergen toch wel flinke steken laten vallen. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in, zeker omdat Mollema nu fysiek niet meer top is. Morgen zal Mollema ook geen rol van betekenis kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:39:
[...]

nee, maar wel op een top 5.
Misschien is dit tactisch wel het beste dat Rabobank kan overkomen. Een lichte achterstand betekend misschien dat het peleton Gesink/Mollema nog wel een keer laten ontsnappen, waarbij de andere renner achter de hand wordt gehouden. Ik zie het nog niet zo somber in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee

Currahee

Wynants ook naar huis met twee gebroken ribben en een geperforeerde long. Zal het de tour worden van wie haalt Parijs in plaats van wie wint er in Parijs?

Zie net dat Gesink en Kruijswijk nog 20 seconden tijdstraf hebben gekregen in verband met stayeren achter de auto... Sinds wanneer mag dat niet meer?

[ Voor 33% gewijzigd door Currahee op 06-07-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Currahee schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:30:
Wynants ook naar huis met twee gebroken ribben en een geperforeerde long. Zal het de tour worden van wie haalt Parijs in plaats van wie wint er in Parijs?
No way :( Echt een klotedag voor Rabo.
Zie net dat Gesink en Kruijswijk nog 20 seconden tijdstraf hebben gekregen in verband met stayeren achter de auto... Sinds wanneer mag dat niet meer?
Tssssss... dat is echt ongelooflijk. :N Hoe selectief deelt de jury die straffen uit zeg?

Hier trouwens een pijnlijke fotorepo van de valpartij van vandaag. http://www.nieuwsblad.be/..._182&pid=1798035#photoset Niet kijken als je slecht tegen bloed kunt!

Poels heeft vermoedelijk ook gebroken ribben. Zo ziet het er ook wel uit zoals hij er bij ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door BreadFan op 06-07-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BreadFan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:34:
[...]
Hier trouwens een pijnlijke fotorepo van de valpartij van vandaag. http://www.nieuwsblad.be/..._182&pid=1798035#photoset Niet kijken als je slecht tegen bloed kunt!
Wat een chaos en wat een gewonden, die Mollema is ook zwaar toegetakeld zeg! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22
wildhagen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:57:

Riis was ook zo iemand die dat kon.

Volgens mij mix je hier verschillende dingen ?
Ik kan me nog herinneren dat Beloki tijdens een afdaling viel, en Armstrong daardoor moest gaan crossen door het veld, en ik kan me ook nog herinneren dat Armstrong viel doordat er een supporter in de weg stond, en Ullrich aan het wachten was.
Maar de situatie die jij beschrijft, kan ik me niet voor de geest halen.
Smultie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:05:
Ja, maar da's niet om de diegene die een fout maakt, de mogelijkheid geven om terug te komen (als dat nog mogelijk is). Safety Car wordt ingeschakeld als racen niet meer veilig is.

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 06-07-2012 21:29 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Freire heeft ook opgegeven: klaplong en een gebroken rib. Gaat hard zo.
Ik kan me nog herinneren dat Beloki tijdens een afdaling viel, en Armstrong daardoor moest gaan crossen door het veld, en ik kan me ook nog herinneren dat Armstrong viel doordat er een supporter in de weg stond, en Ullrich aan het wachten was.
Maar de situatie die jij beschrijft, kan ik me niet voor de geest halen.
Ja, die 2 gevallen ken ik ook, maar die bedoel ik niet. Ik weet niet meer wanneer dat was, wel behoorlijk wat jaren geleden, volgens mij zelfs nog vóór het Beloki-incident.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
2001, afdaling Pyresourde bedoel je volgens mij.
Jan Ullrich exchanging tarmac road for grassy bank at around 80 kph on the descent of the Col de Peyresourde in 2001:

At this point of the 2001 Tour, Ullrich was just 23 seconds behind Lance Armstrong who, as Contador is now, was chasing his third win. The American could have pressed on and attacked to secure a decisive advantage over Ullrich; instead he slowed down to wait for the German and check he was okay, a sporting gesture which he later acknowledged
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=T0y92RZgQjU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bingo, dat was idd het incident dat ik bedoelde!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zo zie je maar dat Cancellara destijds alleen de etappe maar naturaliseerde omdat Andy en Frank achterstand hadden, hij verliest wel een beetje geloofwaardigheid zo.
Tuurlijk, Frank Schleck zat dan wel niet meer in de eerste groep maar ik denk niet dat hij veel vertrouwen in Frank heeft wbt Tour-winst en z'n geletrui een dag langer houden belangrijker voor hem is.

Valverde: it looks like everybody wants to win the Tour, nobody breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hoor net bij Studio Sportzomer dat Poels met gescheurde milt en nier nog 10 km gefietst heeft :o

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 06-07-2012 23:22 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste