Ieder bedrijf zegt dat ze de beste zijn. Miele gaat zelfs nog een stap verder met hun slogan "er is geen betere". Naar verhouding zijn de prijzen die Miele hanteert ook behoorlijk t.o.v. de rest en dat is waar hier de schoen wringt want wat is nou de rest? Jawel, de budget merken die voor een paar honderd euro producten op de markt storten met bijbehorende "paar honderd euro"-kwaliteit. Dat is een hele scheve vergelijking en wat ik bedoel met niet meer realistisch zijn. Men moet eens voorbij de marketing kijken en dat niet voor zoete koek gaan slikken zoals nu massaal gebeurd.
Ze kunnen ook lagere prijzen vragen en minder hoog van de toren blazen als ze minder gezeik willen.
Mensen kunnen ook eens met hun voeten op de grond blijven staan en niet alle marketing meuk voor zoete koek slikken want dat doet tegenwoordig maar al te graag.
Dat is iets wat ze hebben ingezien bij de Maps kwestie, waar ze een lesje in nederigheid kregen, en zowaar, ineens stopt iedereen ook met zeiken.
Dat is eigenlijk hetzelfde als met de camera: het werd ontkracht en toen gingen voor velen ineens de ogen open en lande men weer met beide benen op de grond. Weg was het gezeur om eigenlijk niets. Vooral niet toen diverse sites eens wat dieper ingingen op de switch van Google Maps naar een eigen variant. Toen bleek dat devs er toch aardig blij mee waren vanwege de integratie van bijv. hun OV-app in Maps wat bij de oude Google Maps op geen enkele manier mogelijk was (Google houdt dat tegen).
Hopelijk beginnen ze nu te snappen dat attitude extreem belangrijk is en dat ook je prijsbeleid een belangrijke factor is in hoe mensen het beoordelen.
Hopelijk beginnen een aantal mensen op het internet dat te snappen want dat extremistische pro en contra gebeuren is wel heel erg sneu.
Als mijn Ferrari uit de fabriek komt met een ribbelig randje in het leer van het stuur gaan we zeiken, als de Diahatsu dat heeft vergeven we het.
Ik alleen wanneer het redelijk is. Als dat ribbelig randje er voor gaat zorgen dat het leer van het stuur gaat of iets dergelijks dan gaan we er wel mee terug. Wat ik echter niet zal doen is gaan zeiken want dat is totaal niet redelijk in dit verhaal. Je constateert een defect, dat meldt je en ze lossen het op. Als dat niet gebeurd heb je pas recht om te gaan lopen miepen. Niet eerder. Ik zie het wel vaker dat wanneer je iets normaal regelt men ook heel ver voor je wil gaan. Als ik kijk naar bepaalde defecten dan is het vandaag de dag in veel gevallen heel wat beter dan een jaar of 10 geleden. Devices worden nu eigenlijk zonder gedoe gewoon omgeruild en klaar.