Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aha inderdaad...!

iAds op locatiebasis bijvoorbeeld... Dat lijkt me iets waar ik niet op zit te wachen?!?
Genius voor apps? nope...

Tijdzone instellen? Dat heb ik denk alleen nodig als ik buiten mijn tijdzone ga reizen zodat de tijd automatisch aangepast wordt? Kan ook uit dan. Doe ik wel handmatig, of ik zet het aan als ik op reis ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

readytoflow schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:35:

Wat mij opvalt is dat zodra ik de iPhone op lockscreen zet ik even een GPS symbooltje te zien krijg. Zelfde wanneer ik hem uit lockscreen slide.
Dat is waarschijnlijk passbook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:19:
[...]

Dat is waarschijnlijk passbook.
Had ik ook. Gewoon locatievoorzieningen uitzetten bij Passbook. Heeftie niet nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik zag zojuist dat er ook iets is veranderd in spotlight search.

Als je zoekt naar een app, bijvoorbeeld NU.nl, dan zie je nu in welke map die app zich bevindt, bijvoorbeeld in de map 'Nieuws'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/okYy9Djemz0fEtWzogBTVLG9/medium.png

Erg handig wanneer je veel apps in mapjes hebt en je weet niet waar een app staat (om bijvoorbeeld te verwijderen oid)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Ik hoor van de ene dat het batterij verbruik omhoog is gegaan en van de ander naar beneden, vandaag ben ik al de hele dag actief aan het gamen, whatsappen en apps downloaden/updaten en zit hij op 51% waarmee ik dus makkelijk het eind van de dag ga halen met dit gebruik. Maar afgelopen week zat ik in de trein een beetje op Yelp te kijken en stroomde de batterij leeg en werd de telefoon ook erg warm.

Iets wat ik van de week ook merkte was dat je tegenwoordig kleurtjes hebt als je het volume verhoogd met oortjes ingeplugt, als je hem te hard zet worden de blokjes rood. Misschien dat het mensen waarschuwt tegen oorbeschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:12:
shrug, echt totaal geen last van hier. Momenteel al 5-6 iDevices in huis/familie geupgrade.

Kan het zijn dat jullie settings wat betreft locatievoorzieningen aangepast zijn of zo? Effe checken? Anders sowieso een restore doen ipv upgrade.
Nee, het zit 'm niet in de locatievoorzieningen. Er staan niet meer apps aan dan vóór de update.

Stomme vraag wellicht maar ik ben niet heel erg thuis in alle krochten van die Iphone. Op welke wijze doe ik een restore? En loop ik dan het risico om contacten en de synchronisatie met Lotus Notes kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:16:
[...]

Nee, het zit 'm niet in de locatievoorzieningen. Er staan niet meer apps aan dan vóór de update.

Stomme vraag wellicht maar ik ben niet heel erg thuis in alle krochten van die Iphone. Op welke wijze doe ik een restore? En loop ik dan het risico om contacten en de synchronisatie met Lotus Notes kwijt te zijn?
En in de system-locatievoorzieningen? staat iads aan, traffic?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
LoneWolf schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:45:
Er is ook een "probleem" met Bluetooth audio, onder ios 5.1 kon ik op mijn Pioneer AVH-4400 BT gebruik maken van de controls van de radio (en stuurwiel bediening) om play/pause, en vorige/volgende track te kiezen, na de update naar ios 6 blijkt dit niet meer te werken. ( En dat terwijl ik de 4400BT juist 2 maand geleden heb ingezet omdat de Suzkuki-Dension oplossing niet goed werkte op dit gebied, die liep vaak vast en kon ik de bediening niet meer doen :( |:( )

Hier wordt op de apple forums ook over geklaagd, en het is niet alleen met de Pioneer radio's, ook diverse kenwood, en clarion en alpine radio's komen voorbij.
PRECIES hetzelfde probleem. Hoe irritant is dit. Heb net voor de zomer een nieuwe autoradio gekocht met als grootste reden de bluetooth functie. Hoop dat er een fix komt van één van beide partijen. (Pioneer DEH-7300BT)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ah dat zuigt idd hard. Ze hebben in het verleden met iOS (nog toen het "iPhone OS" heette) ook problemen gehad met Bluetooth en blijkbaar hebben ze nu de ondersteuning helemaal verneukt. Dat is nergens goed voor en dan ben ik benieuwd hoe dat gebeurd is. Want het is niet alleen autoradio's wat dan getroffen zullen zijn maar talloze speakerdocks met Bluetooth zoals van Bose. Niet dat ik een voorkeur heb voor het merk maar Bose wordt vaak verkocht bij Apple en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
hmm.. vreemd. ik heb daar ook weer geen problemen mee. OK, ik gebruik dan wel 2 bluetooth hoofdtelefoons en niet autoradio's, maar de controls blijven hetzelfde lijkt mij.

1 dure bluetooth 4.0 headset trouwens, en 1 merkloze chinading.

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 04-10-2012 18:37 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de appstore in IO6 een kriem om mee te werken.
Zoeken naar apps werkt onoverzichtelijk, bv zoek op trefwoord paint en er komen 2589 hits. PRIMA!
Maar nu wil ik selecteren op beoordelingen of rating...... zit er niet meer in. Dus dat wordt 2589 keer slide om een keuze te maken uit een app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Dat, en dat de appstore op mijn 4s in iOS 6 bagger traag is.

Daarnaast heb ik met bijvoorbeeld whatsapp al meerdere malen gehad dat mijn telefoon nergens meer op reageerde. Toetsenbord gaat niet weg, homeknop werkt niet of het selecteren van een chat.

Dit is niet alleen in whatsapp, maar komt daar wel het meest voor. Ik heb dit ook al een paar keer gehad in safari...

Zo maar is kijken of een herinstall het werk wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hier ook hoor. Ik ga de iOS devices hier in huis allemaal aan iTunes hangen en restoren. Dat loste alle rare bugjes bij mijn vader's iPhone 4 ook op. In principe draait hier alles in orde, heb wel wat kleine rare dingetjes gehad maar goed. Als ik om me heen kijk hoeveel mensen bugs hebben na OTA upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

Mdehoog schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:54:
Dat, en dat de appstore op mijn 4s in iOS 6 bagger traag is.

Daarnaast heb ik met bijvoorbeeld whatsapp al meerdere malen gehad dat mijn telefoon nergens meer op reageerde. Toetsenbord gaat niet weg, homeknop werkt niet of het selecteren van een chat.

Dit is niet alleen in whatsapp, maar komt daar wel het meest voor. Ik heb dit ook al een paar keer gehad in safari...

Zo maar is kijken of een herinstall het werk wil doen.
Ja het valt me nu ook op... Ik ben al een tijdje via Appshopper aan het shoppen... Dit werkt eerlijk gezegd veel beter dan de Appstore... Apple wil echter voorkomen dat nieuwe apps nooit gedownload worden omdat ze onderdaan ranking pagina's staan... Ze hebben nooit een prettige selectie gehad... vanaf de eerste iOS versie kwam ik selectie mogelijkheden te kort. Aan de andere kant is dit wel veel gezonder voor de Appstore.. Nieuwe apps komen OOK voorbij... en worden dus niet ergens onderaan een lijst geplaatst.

Appshopper

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Wie heeft er een memory app en wil voor mij kijken wat het vrij geheugen is na installatie van iOS 6 op een iPhone 4?
Ik zit zelf nog op iOS 5.1.1. en kreeg zelf dit resultaat (2 dagen sinds laatste reboot) Ik heb wel eerst even de hele multi - task bar geleegd, zodat er geen apps geheugen gebruiken:

Resultaat: vrij geheugen tussen de 220MB en de 300MB (schommelt wat heen en weer)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img14/727/fotoio.png

N.B. ik gebruik deze app: Memory Status (€0,79) Er is ook het gratis PadInfo.

[ Voor 33% gewijzigd door autoreverse op 05-10-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Ik wil mijn dat mijn agenda punten op mijn begin scherm komen.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

ik heb in de opties wel aangevinkt, maar hij weigert melding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:25
Ik zie in de app 'foto's de helft foto's op de thumbnails, de andere zijn gewoon grijs, staat enkel de letters JPEG op...

Hoe kan dit? Restore helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:56
Werkt buienradar bij iemand? Hier doet ie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
kent iemand ook het fenomeen harmonica mailtje ?
ik heb er nu al een paar ontvangen, waar je door naar beneden te trekken, een deel van het mailtje als het ware als een harmonica uit elkaar rekt :?

ik weet ook niet of het IO6 specifiek is, het zijn mailtjes van reacties in een newsgroup die naar mijn Gmail gestuurd worden.

Afbeeldingslocatie: http://hooverae.com/upload/files/051012/8376686.png

Afbeeldingslocatie: http://hooverae.com/upload/files/051012/8397590.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 13-09 16:49
Grappig effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm. Die van mij liep eigenlijk beter voor de restore dan er na. Vrees dat het een reset gaat worden zonder restore als het niet snel stabiliseert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

absrnd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:21:
kent iemand ook het fenomeen harmonica mailtje ?
ik heb er nu al een paar ontvangen, waar je door naar beneden te trekken, een deel van het mailtje als het ware als een harmonica uit elkaar rekt :?

ik weet ook niet of het IO6 specifiek is, het zijn mailtjes van reacties in een newsgroup die naar mijn Gmail gestuurd worden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er tof uit! Iemand die weet hoe dat werkt?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ben wel te spreken over iOS6 op mn Ipad3 (WIFI dus geen 3G). Alles werkt lekker, buiten de ramp die apple maps is. Hier in de omgeving (zoetermeer) zitten er gewoon teveel fouten in die in google maps niet zitten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MetaFrame schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

Dat ziet er tof uit! Iemand die weet hoe dat werkt?
Dat gebeurt bij mensen die netjes e-mailen en reageren ónder en waarschijnlijk tússen de tekst die ze quoten.

Bij top-posters gebeurt het niet.

http://www.netmeister.org/news/learn2quote.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CyBeR schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:58:
[...]

Dat gebeurt bij mensen die netjes e-mailen en reageren ónder en waarschijnlijk tússen de tekst die ze quoten.

Bij top-posters gebeurt het niet.

http://www.netmeister.org/news/learn2quote.html
offtopic:
Dat is natuurlijk wel een usenet stijl ;)
Ik gebruik het zelf ook wel vaker als ik antwoord geef op lange mails waar je op veel losse punten moet reageren. Maar feit is dat met de huidige mail clients/interfaces dit eigenlijk achterhaald begint te worden. Kijk maar eens wat er tegenwoordig in de weergave gebeurt, iedere mail wordt gestripped van de voorgaande tekst, en alle teksten worden als losse mail weergegeven. Nee dat is niet overal, maar het is wel een trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 16:42
Draakje5 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:08:
Werkt buienradar bij iemand? Hier doet ie niks.
Ligt meestal aan drukte ivm verwacht slecht weer. Als je buienradar op twitter leest, dan krijg je vaak mee dat de app niet werkt vanwege storing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 16:20

talin

ES-MA

ik heb een Engelse install op mijn macbook pro.
daarop staat iTunes met alle updates. ( iTunes is ook Engels ) ( mijn iTunes account wat ik voor mijn werk gebruik is een Nederlands account )

nu ben ik in Kopenhagen om daar even verdere uitleg te geven op de daar uitgegeven iPads en iPhones en direct even te assisteren bij de update.

dus ik sluit de eerste iPad aan om te updaten, plomp dat halve ding in het Nederlands...
die Denen helemaal over de zeik, moet ik hem eerst helemaal uitzetten, taal staat op Deens maar pas als ik hem op een andere taal en daarna weer op Deens zet is het goed.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
En weer was m'n iPhone 4S de instellingen bij Cellular Data kwijt :/

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

dodge_911 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:03:
En weer was m'n iPhone 4S de instellingen bij Cellular Data kwijt :/
Ik moet ook zeggen dat sinds iOS6 op mijn 4s, de 3G zwaar instabiel is. Ik heb vaker geen 3G dan wel, waar ik vroeger nooit nergens last van heb. Ik heb hem ook al een keer uitgescholden dus het begint aardig vervelend te worden. Dit moet niet te lang duren.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Al eens een full restore geprobeerd ? Het zou ook kunnen dat de provider updates heeft doorgestuurd naar het toestel. Ik heb dat nog eens zien langskomen: "carrier updates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Phuncz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:44:
Al eens een full restore geprobeerd ? Het zou ook kunnen dat de provider updates heeft doorgestuurd naar het toestel. Ik heb dat nog eens zien langskomen: "carrier updates".
Pfff..heb hem net dan toch inderdaad maar gerestored.. Ben er niet blij mee als het nu wel werkt eigenlijk. Ik ben wel blij dat het werkt.. maar het had gewoon direct moeten werken.

We wachten af.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Krijg mail via push van gmail binnen (dus Exchange setup). Delete ik mail via mail.app, geen nummertjes meer bij die app, maar in het notification screen blijft iedere mail staan tot ik daar zelf clear. Irri. Was voor iOS 6 niet. Zowel upgrade als clean als restore. Meer mensen met zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Berichtenscherm cleared nooit uit zichzelf, alleen als je via het notification centre (over die mail naar rechts sliden) de mail.app opent. Voor de rest moet ik altijd elke app handmatig deleten uit het notification centre. Ik heb ook een hoop apps ingesteld dat ze geen berichten achterlaten of max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:58:
Dat gebeurd dus niet bij mensen die netjes e-mailen want mensen die netjes e-mailen plaatsen hun reactie onder de citaten enlaten irrelevante delen achterwege waardoor de mail weer te kort is om door het harmonica effect afgekort te kunnen worden. Ik zie het dan ook niet terug bij de RIPE mailinglists :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow..

ik kom net tot de conclusie dat ik in 4 dagen tijd 1,5 GB aan data via 3G heb geupload. Niet gedownload, maar geupload :S. Het meest vreemde is nog dat ik vrijwel de gehele dag op WiFi heb gezeten. Thuis, op m'n werk en bij m'n vriendin. De enige keren dat ik niet op WiFi zat was de loopafstanden tussen de locaties :S.

Het is ook echt opeens, want m'n 'data-track-app' laat voor vrijdag vrijwel geen gebruik zien, maar daarna opeens 300/500 MB per dag.

Enige app die ik de afgelopen dagen heb geïnstalleerd is Pinterest.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
stormfly schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:57:
Berichtenscherm cleared nooit uit zichzelf, alleen als je via het notification centre (over die mail naar rechts sliden) de mail.app opent. Voor de rest moet ik altijd elke app handmatig deleten uit het notification centre. Ik heb ook een hoop apps ingesteld dat ze geen berichten achterlaten of max 1.
Huh? Dat heb ik anders nog nooit gehad bij 5 als ik me goed herinner. Mail lezen in mail.app, en als daar geen ongelezen mail meer was, dan waren de notifications ook verdwenen. Kan me echt niet herinneren dat ik zo vaak mail handmatig heb gecleared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04
RobbieB schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:06:
Wow..

ik kom net tot de conclusie dat ik in 4 dagen tijd 1,5 GB aan data via 3G heb geupload. Niet gedownload, maar geupload :S. Het meest vreemde is nog dat ik vrijwel de gehele dag op WiFi heb gezeten. Thuis, op m'n werk en bij m'n vriendin. De enige keren dat ik niet op WiFi zat was de loopafstanden tussen de locaties :S.

Het is ook echt opeens, want m'n 'data-track-app' laat voor vrijdag vrijwel geen gebruik zien, maar daarna opeens 300/500 MB per dag.

Fotostream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fotostream gaat alleen via WiFi, daarnaast heb ik de afgelopen dagen 4 foto's gemaakt. Dit kan onmogelijk oplopen tot 1,5 GB mocht het per ongeluk over 3G gegaan zijn (wat volgens mij niet eens kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieB schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:06:
Wow..

Ok, na wat research in m'n 'data-track-app' (DataWiz) blijkt dat ik op bepaalde tijdstippen geupload heb. En het lijkt erop dat dit alleen gebeurd als ik m'n iPhone aan de lader heb hangen. Ik was vannacht bij m'n vriendin en toen is er niks geupload gedurende de hele nacht, maar toen ik thuis kwam en hem aan de lader heb gehangen (of i.i.g. rond die tijd) is hij weer gaan uploaden via 3G. Het lijkt er dus toch op dat er op de een of andere manier de iCloud backup via 3G lekt als hij aan de stroom hangt. Morgen maar eens met Apple bellen en kijken of ze m'n kosten kunnen vergoeden, wat ik zit plots aan het dubbele van m'n data-abo..

Ps. het gaat trouwens om een iPhone 5 met iOS 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53
Ik denk dat je "data-track-app"-dingetje niet heel goed is in het onderscheiden van 3G traffic en WiFi traffic. Je iPhone was gewoon bezig met het maken van een iCloud-backup. Niets aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

smeerbartje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:10:
Je iPhone was gewoon bezig met het maken van een iCloud-backup.
That. En iCloud backupped niet over 3G dus idd. heeft dat appje gewoon geen idee wat 3G of WiFi is. Is het een jailbroken app of een App Store app ? Want voor dat laatste is de sandbox de reden dat het geen onderscheid kan maken tussen 3G en WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:39

Patrick89

PSN : Gamesource

Een hele periode de extra beveiliging met vragen weggedrukt.. En nou moest ik een perse invullen om een app te mogen downlaoden.. Wat een drama zeg en wat een nutteloze beveiligignsvragen...

Hoe heet je eerste huisdier... Bla bla

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Patrick89 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:54:
Een hele periode de extra beveiliging met vragen weggedrukt.. En nou moest ik een perse invullen om een app te mogen downlaoden.. Wat een drama zeg en wat een nutteloze beveiligignsvragen...

Hoe heet je eerste huisdier... Bla bla
Ja, nou heb je de eerste vraag al verklapt ;) :+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:10:
Ik denk dat je "data-track-app"-dingetje niet heel goed is in het onderscheiden van 3G traffic en WiFi traffic. Je iPhone was gewoon bezig met het maken van een iCloud-backup. Niets aan de hand dus.
Uhm. Nee, want volgens my T-mobile zit ik al ver over m'n data heen deze maand en mag ik al 30 euro bijbetalen... Dus m'n data-track-app-dingetje heeft het zeker wel goed...
Daarnaast geeft m'n iPhone bij Instellingen->Algemeen->Gebruik->Mobiele Data exact dezelfde hoeveelheid aan.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 09-10-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-07-2020
Ik heb een paar problemen met IOS6 op mn iPhone 5, als eerste lijkt de youtube app als ik een paar minuten een filmpje aan het kijken ben heel mijn modem te crashen, alle devices verliezen ineens verbinding met wifi.
Als tweede verliest mn iphone steeds de verbinding met het wifi netwerk op mijn werk(dit is zon log in wifi), maar na een paar minuten krijg ik de melding geen werkende internet verbinding gevonden terwijl hij wel met wifi is verbonden.

Iemand met dezelfde problemen of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RobbieB schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:16:
[...]

Uhm. Nee, want volgens my T-mobile zit ik al ver over m'n data heen deze maand en mag ik al 30 euro bijbetalen... Dus m'n data-track-app-dingetje heeft het zeker wel goed...
Daarnaast geeft m'n iPhone bij Instellingen->Algemeen->Gebruik->Mobiele Data exact dezelfde hoeveelheid aan.
iCloud gebruikt toch echt géén 3G tenzij je het op één of andere manier forceert. Dus tenzij je apps hebt die bakken aan video, audio of algemene data (zoals backups) uploaden, zal je er toch niet snel aan die 1.5GB op een paar keer geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

iCloud gebruikt toch echt géén 3G tenzij je het op één of andere manier forceert. Dus tenzij je apps hebt die bakken aan video, audio of algemene data (zoals backups) uploaden, zal je er toch niet snel aan die 1.5GB op een paar keer geraken.
Dat is ook waarom ik het zo gek vind. Ik heb (op Pinterest na) geen enkele andere app geïnstalleerd die ik niet op m'n 4S had staan. Ik begin te vermoeden dat het weleens dit probleem zou kunnen zijn:
http://www.automatisering...ng-door-wifi-bug-iphone-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm dat zou kunnen. Het verklaart iig. alles en de oplossing staat erbij:

Apple maakte update instellingen voor Verizon

In de Verenigde Staten ondervonden abonnees van Verizon Wireless hetzelfde euvel. Apple heeft voor dit telecombedrijf ijlings een update van de aanbieder-instellingen gemaakt (‘carrier settings update 13.1’) die automatisch wordt aangeboden als de gebruiker naar ‘Instellingen> Over> Info’ gaat. Verizon Wireless zal het ongewenste dataverkeer niet in rekening brengen.

Dus zou T-mobile nog geen Carrier Update beschikbaar hebben, meld dan onmiddellijk het probleem evenals de oplossing die aangeboden wordt in andere landen (provider voorziet fix via update aan Apple die Apple dan uitrolt), schakel 3G uit als je het niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Phuncz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Of toch wel... http://9to5mac.com/2012/1...ight-not-be-verizon-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:45
RobbieB schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:56:
[...]

Dat is ook waarom ik het zo gek vind. Ik heb (op Pinterest na) geen enkele andere app geïnstalleerd die ik niet op m'n 4S had staan. Ik begin te vermoeden dat het weleens dit probleem zou kunnen zijn:
http://www.automatisering...ng-door-wifi-bug-iphone-5
Ik heb het ook gehad, alleen niet zo gortig als jij maar er zit iets niet helemaal goed. Gister met simpel browsen gebeurde het weer en zat ik ineens op 3G netwerk. De wifi verbinding valt dan gewoon weg en 3G neemt het meteen over, het enige wat verandert is het icoontje maar daar focus je normaal niet op.

Overigens heb ik geen automatische back ups ingesteld, maar het zou zo maar kunnen dat als de wifi verbinding daar verbroken wordt er automatisch op 3G overgeschakeld wordt ondanks dat dat niet de bedoeling zou zijn. Wel verbruikt die elke nacht zo'n 0.1MB up en down aan iets, hoe heet die data tracker app welke je gebruikt? Misschien wel handig om dat ook even te installeren.

Ik heb vorige week al een feedback bugreport op Apple.com opgestuurd maar geen idee of ze daar wat mee doen of gedaan hebben.

Aanbieder firmware/software: vf nl 13.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Eenvoudige oplossing is om mobiele data uit te schakelen als je op wifi zit toch?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik weet niet of dat dit al langs is gekomen, maar hebben meer van jullie problemen met sync via wifi ? Bij ios 5 heb ik nooit problemen ervaren nu na de update naar IOS 6 kan ik niet meer syncen met wifi.

Heb mijn 4s al aangesloten op de PC en opnieuw de functie syncen via wifi aan en uit gezet in Itunes, al mijn wifi gereset etc. Niks werkt iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:43:
Energieverbruik is sinds de upgrade bij mij eveneens drama. Hoewel ook weer niet structureel. Soms loopt de batterij leeg waar je naast zit. Zelfs al enkele malen meegemaakt dat het toestel flink warm werd op plm. 20%. En daarna ging de resterende 20% er binnen een uur tijd uit, nota bene in standby stand. Heb van enkele bekenden vergelijkbare klachten over het batterijverbruik onder ios 6 vernomen. Ben er eigenlijk wel even klaar mee en wil voorlopig terug naar ios 5. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Een kleine week lang niet echt opvallend last gehad maar vandaag is het weer volledig prijs. Van vanochtend 100% naar 0% om 13:00 uur. Met slechts zeer minimaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn iPad 3de generatie heeft in mijn gebruikspatroon een vrij lange batterijduur met iOS 6. Sinds de laatste lading heb ik bij Gebruik:
Gebruik: 5u, 39min
Standby: 4 dagen, 6u

Batterij staat op 52%, ik mag dus niet klagen.

Misschien heb je vanalles actief staan bij Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen, zeer actieve mail fetch of push in een gebied met weinig 3G ontvangst, schermhelderheid op 100% en vaak geactiveerd ? Anders is het een defect, maar dat is meer uitzondering dan regel: het gebeurt vaak genoeg dat men onderschat hoeveel energie sommige "simpele" dingen verbruiken, zoals mail push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCZ
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2017

SCZ

Ik wil een docking/speakerset aanschaffen voor mijn ipad3 met ios 6. Kreeg van Philips het bericht dat de DS9010 niet compatibel is met IOS 6. Alleen met 5.1 en lager. Komt voorlopig ook geen upgrade .
Weet iemand een kwalitatief goede set die wel compatibel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ok, om maar even iets uit de wereld te helpen. De wifi/3G bug is NIET van iOS6, maar al een stuk ouder.

Ik kreeg op mn werk (2nd line support engineer van een van de grootste zakelijke providers) wekelijks dit soort gevallen door. Ik heb na een tijdje apple gebeld, en die kwamen met het volgende:

"Bij sommige apps geeft iOS niet altijd door dat wifi gebruikt moet worden, hierdoor wordt mobiele data gebruikt ipv wifi. Dit komt de ene keer wel voor, de andere keer niet."

Dit kwam ongeveer 2x per week voor. Tijdens 5.0, 5.1 en 6.0

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Thx voor de info, dat zijn weer de feiten over een probleem die je zelden te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Slasher schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:34:
Eenvoudige oplossing is om mobiele data uit te schakelen als je op wifi zit toch?
Ja, maar het moet niet nodig zijn eigenlijk. Bovendien, ga jij het mijn vriendin uitleggen dat ze daar steeds weer even op moet letten? Die gebruikt niet voor niets een iPhone en geen Android ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ben blijkbaar niet de enige wiens iPhone 4S z'n instellingen voor Mobiele Data spontaan 'vergeet'...
Vanmorgen nog een maatje van me, en 'n andere maat van me heeft 't al 'n keer of 6 voorgehad...
Ben vrijwel zeker dat 't niet door mobile carrier updates komt, maaar gewoon een bug is in iOS6 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Mijn vriendin ook sinds iOS6 op haar iPhone 4. Bij 3G valt de verbinding altijd compleet weg, GPRS gaat wel goed. Carrier settings opnieuw geinstalleerd en het werkte weer normaal.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

funk-e schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:42:
Mijn vriendin ook sinds iOS6 op haar iPhone 4. Bij 3G valt de verbinding altijd compleet weg, GPRS gaat wel goed. Carrier settings opnieuw geinstalleerd en het werkte weer normaal.
Hoe doe je dat?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
Netwerkinstellingen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
beetje vage site, maar zie http://dannyhtek.nl/ (op je iPhone)
ga naar tmobile internet profiel=> profiel installeren

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Voor de twijfelaars van Passbook, in de MLB blijkt het al een aardig succes te zijn. Samenvattend gebruikte 12% tijdens de playoff's al Passbook om binnen te komen. Gigantisch eigenlijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft Apple officieel ook erkend dat er een probleem is met wifi en iOS6? Er zijn bakken met forumposts en blogs die klagen over wifiproblemen maar heeft Apple zelf ook erkend dat dit een probleem is?

Ik heb namelijk om de update te kunnen installeren al mijn muziek verwijderd. Na het updaten heb ik iTunes Match weer aangeslingerd om alles binnen te halen maar kennelijk is halverwege dit proces wifi uitgevallen en is de iPhone 4S automatisch overgestapt op mobiele data. Gevolg: bijna 2 gb over mijn datalimiet heen en nu een rekening van 91 euro.. Als Apple erkend dat er problemen zijn/waren met wifi na die update kan ik eens een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:39

Patrick89

PSN : Gamesource

engessa schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:03:
Heeft Apple officieel ook erkend dat er een probleem is met wifi en iOS6? Er zijn bakken met forumposts en blogs die klagen over wifiproblemen maar heeft Apple zelf ook erkend dat dit een probleem is?

Ik heb namelijk om de update te kunnen installeren al mijn muziek verwijderd. Na het updaten heb ik iTunes Match weer aangeslingerd om alles binnen te halen maar kennelijk is halverwege dit proces wifi uitgevallen en is de iPhone 4S automatisch overgestapt op mobiele data. Gevolg: bijna 2 gb over mijn datalimiet heen en nu een rekening van 91 euro.. Als Apple erkend dat er problemen zijn/waren met wifi na die update kan ik eens een klacht indienen.
Best grappig :).. Want dat mag toch alleen mogelijk zijn met wifi ? Of wordt dit wel toegestaand op 3G ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

engessa schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:03:

iTunes Match over 3g is gewoon de bedoeling... Ik heb het nèt daarom aangeschaft. Kan ik in de auto mijn muziek luisteren via iTunes Match.

Je kunt het uitzetten bij:

Instellingen - Music - iTunes Match - Use Cellular Data

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hoe lukt iTunes Match over 3G in de auto ? Welke provider ? Hoeveel uur per maand luister je en heb je een idee van het dataverbruik ?

Ik ben al een tijd aan het wachten op een dergelijke oplossing die ook goed uitgewerkt is maar zolang ik nog maar 2GB/maand heb, wil ik me daar nog niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Phuncz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:20:
Hoe lukt iTunes Match over 3G in de auto ? Welke provider ? Hoeveel uur per maand luister je en heb je een idee van het dataverbruik ?

Ik ben al een tijd aan het wachten op een dergelijke oplossing die ook goed uitgewerkt is maar zolang ik nog maar 2GB/maand heb, wil ik me daar nog niet aan wagen.
Ja Sinds iOS 6 kun je streamen... en hij slaat hem dan meteen op. Eens in de zoveel tijd gooi ik lokaal alles weer weg.

Vodafone.. ik weet nog niet wat ik verstook.. dit is de eerste maand, en het SMSje zal wel volgen als ik eroverheen ben. Ik laat het wel weten. Het duurt vaak een seconden of 1,5 tot 2 voordat het liedje begint, maar ik ervaar dit niet echt als vervelend.

Ik zat net in de auto helemaal te genieten. Ik dacht, laten we Siri testen. Dus ik riep "Play One Day" en Siri zegt "Oke, Here is the album One Day / Reckoning Song Single"
En begint te spelen... Dat werkt dus erg tof. FF een sms gestuurd (wel nog in engels), en ik had onder het rijden het gevoel werk verricht te hebben... Siri is best tof als je het gebruikt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Ik ben er nu inmiddels vrij zeker van dat mijn batterij duur met iOS6 echt gewoon een stuk slechter is geworden op de iPad 3. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:47:
Mijn iPad 3de generatie heeft in mijn gebruikspatroon een vrij lange batterijduur met iOS 6. Sinds de laatste lading heb ik bij Gebruik:
Gebruik: 5u, 39min
Standby: 4 dagen, 6u

Batterij staat op 52%, ik mag dus niet klagen.

Misschien heb je vanalles actief staan bij Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen, zeer actieve mail fetch of push in een gebied met weinig 3G ontvangst, schermhelderheid op 100% en vaak geactiveerd ? Anders is het een defect, maar dat is meer uitzondering dan regel: het gebeurt vaak genoeg dat men onderschat hoeveel energie sommige "simpele" dingen verbruiken, zoals mail push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Laatst online: 10:14
Mijn vader heeft een ipod touch met dock. Deze zit aangesloten op de tv zodat hij uitzending gemist op zijn tv kan kijken. Sinds de update naar IOS6 wordt het videosignaal niet meer naar de tv doorgestuurd.
Dit werkt bij geen enkele app meer.

Ook als we een ipad (ook IOS6) via de dock kabel aansluiten geeft deze geen beeld door.
Is dit probleem bij iemand bekend en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is het een originele Apple kabel en/of dock en zeker geen namaak ?

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 12-10-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Olghur schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:32:
Mijn vader heeft een ipod touch met dock. Deze zit aangesloten op de tv zodat hij uitzending gemist op zijn tv kan kijken. Sinds de update naar IOS6 wordt het videosignaal niet meer naar de tv doorgestuurd.
Dit werkt bij geen enkele app meer.

Ook als we een ipad (ook IOS6) via de dock kabel aansluiten geeft deze geen beeld door.
Is dit probleem bij iemand bekend en is er een oplossing voor?
Misschien ook een optie (helaas niet de oplossing), Airplay met AppleTV?
Ik snap dat dat niet de vraag is, maar kan me voorstellen dat je vader dat nog relaxter vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Ja, het is zeker een origineel dock en kabel (heb ze zelf gekocht).
Snap dat het met een apple tv via airplay wel werkt maar hij heeft hier geen behoefte aan.
Alles werkte zoals hij het wou, maar na de update van ios 6 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan heb ik helaas ook geen raad meer, ik vind er bizar weinig over online wat doet vermoeden dat het ergens aan de kabels gaat liggen.

Ik heb het zojuist even geprobeerd met mijn iPad 3de generatie met iOS 6 en de 1ste versie van de HDMI adapter, dit werkt gewoon probleemloos met AirVideo, fullscreen video dus en ook mirroring (dus je ziet hetzelfde beeld van de iPad op je scherm) werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Phuncz schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:56:
Dan heb ik helaas ook geen raad meer, ik vind er bizar weinig over online wat doet vermoeden dat het ergens aan de kabels gaat liggen.

Ik heb het zojuist even geprobeerd met mijn iPad 3de generatie met iOS 6 en de 1ste versie van de HDMI adapter, dit werkt gewoon probleemloos met AirVideo, fullscreen video dus en ook mirroring (dus je ziet hetzelfde beeld van de iPad op je scherm) werkt zonder problemen.
Toch bedankt voor de moeite.
De kabel waar de ipod mee zit aangesloten is overigens geen hdmi maar tulp.
Dus rood en wit in de stereo en de gele tulp kabel in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Precies wat wij ook hebben met de dock.
De iphone met OS6 werk niet meer, de oude iphone met nog OS5 werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
hjs schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:48:
Precies wat wij ook hebben met de dock.
De iphone met OS6 werk niet meer, de oude iphone met nog OS5 werkt het prima.
Erg jammer dit, hebben het dock nog geen 3 maanden geleden aangeschaft.
Je zou toch verwachten dat de functionaliteiten toenemen met een update.
Ik zal eens kijken of hij nog een backup heeft staan met IOS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zal nog eens een mailtje eraan wagen richting Dexim (merk van ons dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Olghur schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:01:
[...]

Erg jammer dit, hebben het dock nog geen 3 maanden geleden aangeschaft.
Je zou toch verwachten dat de functionaliteiten toenemen met een update.
Ik zal eens kijken of hij nog een backup heeft staan met IOS5.
Je kan iOS 5 niet terugzetten dmv. een backup, enkel je gegevens worden gebackupped en niet het OS. Ondertussen zal de signing window voor iOS 5 ook al gesloten zijn neem ik aan.

Ik vind het ook vreemd waarom ze de functionaliteit eruit gehaald hebben. Blijkbaar verwachten ze dat iedereen de HDMI-adapter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Erg jammer dit, zal binnenkort nog eens naar de helpdesk van apple bellen, al verwacht ik daar niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Kom van een 4 af en nu dus een 5 en ik was al onder de indruk van Apple Maps tijdens de beta's. Maar ik moest vanochtend ergens heenrijden en opeens was de weg afgezet. Had geen navigatie bij mij, behalve m'n iPhone. Snel via Siri de navigatie gestart en ging vlekkeloos. Was nog best goed te horen (veel motorgeluiden in m'n auto) en zeer duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik heb sinds de update naar iOS6 op m'n 4S ook bakken aan wifi-problemen. Kom m'n thuisnetwerk (en andere netwerken ook trouwens) niet meer op en alle 'fixes' die ik tot nu toe op internet heb gevonden halen niks uit of werken maar even en daarna is het weer unable to connect. Ik ben er flink zuur van, want het kost me veel dataverkeer. Hoop echt dat er snel een update komt want dit is echt niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wat me bij m'n iPads opvalt is dat Safari nu precies alles cached, waar hij onder iOS5 juist helemaal niet cachede...
Merk het vooral als ik mijn webadmins van SabNZBD aan het gebruiken ben, soms staat er nog steeds dezelfde queue van de dag ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Laatst online: 14-09 19:46
Zijn er mensen die hebben ervaren dat de ontvangst sinds de IOS 6.0 update nogal veel slechter geworden is ?

Ik had al niet geweldige ontvangst in huis, maar nu is het nog veel minder geworden, het valt zelfs wel eens geheel weg.

Ik heb het probleem met mijn 4S, mijn vrouw heeft een 4 en die heeft exact hetzelfde probleem na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

caphex schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:15:
Zijn er mensen die hebben ervaren dat de ontvangst sinds de IOS 6.0 update nogal veel slechter geworden is ?
Ik had al niet geweldige ontvangst in huis, maar nu is het nog veel minder geworden, het valt zelfs wel eens geheel weg.
Ik heb het probleem met mijn 4S, mijn vrouw heeft een 4 en die heeft exact hetzelfde probleem na de update.
Ik merk wel dat met de iphone 5 de verbinding wat minder is...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

caphex schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:15:

Ja, ik word hier een beetje irritant van... :) Het is inderdaad een probleem. Mijn 3G is telkens weg als ik mijn 4s in mijn broekzak heb gedaan. Ik moet dan 3G uit en aan zetten wil het weer werken. Hij heeft nog niet 1 keer zelf de verbinding weer opgebouwd.

En dan komt er nog eens bij dat hij soms aangeeft over WIFI te werken, maar dat dit onzin is, en hij over 3G aan het werk is.

[ Voor 25% gewijzigd door World Citizen op 15-10-2012 16:30 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:19

Releases

Ja maar!

Alle iPhones en iPads hier in huis hebben sinds de update problemen met verbinden met ons Netgear 3700 v1. Werkt voor geen meter meer. Verliest continu het wachtwoord, vergeet alle netwerk instellingen. Wat een pruts werk. iPhones herstelt naar basis instellingen werkt ook niet. Netgear opnieuw geconfigureerd. Bied ook geen soelas. Maar een nieuwe router gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. 2x WNDR3700 v1 hier in huis. 1x i4, 1x i4s, 1x iPad 2. Allemaal geen problemen met beide WNDRs.
Draai wel DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Valt me wel op dat met de update (SL naar Lion en nu naar ML, iOS 4 naar iOS 5 en nu naar iOS 6) er steeds meer en meer problemen lijken te komen.

Zou Steve Jobs in goede doen (even ervan uitgaan dat hij na maart 2011 al aan het aftakelen was en dus niet echt meer aan zaken na iOS 4 en SL diepe 'watch the details or you are fired' aandacht heeft kunnen schenken) nu echt zo veel impact hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45
Lijkt meer eerder te komen doordat de OS'en complexer worden.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nah.. Afgezien van de nieuwe dingen die in beta worden uitgerold (meh), is het volgens mij het alsmaar blijven upgraden van apparaten. Ik zeg daarmee niet dat mensen die restores hebben geprobeerd iets fout doen, maar als ik zo rond lees blijkt het voor veel mensen dra-ma-tisch te zijn om eens een setup as a new phone te proberen, zonder restore. Wat treative al zegt, de OS'en worden complexer en complexer. Upgrades blijven niet altijd werken. Kleintjes, zoals bugfixes, geen probleem. Grote updates, veelal problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:47:
Nah.. Afgezien van de nieuwe dingen die in beta worden uitgerold (meh), is het volgens mij het alsmaar blijven upgraden van apparaten. Ik zeg daarmee niet dat mensen die restores hebben geprobeerd iets fout doen, maar als ik zo rond lees blijkt het voor veel mensen dra-ma-tisch te zijn om eens een setup as a new phone te proberen, zonder restore. Wat treative al zegt, de OS'en worden complexer en complexer. Upgrades blijven niet altijd werken. Kleintjes, zoals bugfixes, geen probleem. Grote updates, veelal problemen.
Maar het is ook bijzonder vervelend om dat te moeten doen. Je contacten en dergelijke krijg je wel weer terug na een sync, maar je bent als je geen restore doet dus wel al je instellingen van al je apps kwijt. En van de telefoon zelf. Dan ben je uren bezig om alles weer goed te krijgen. Ik zou het ook niet doen als ik niet een heel vervelende bug had. Maar voor mij heeft het tot nu toe altijd prima gewerkt, ik doe niet aan Jailbreaken en ik denk dat dat ook een hoop scheelt.

Maar voor het soort idee van 'probeer dit anders even' is het voor mij zeker geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Snap ik. Maar toch. Mijn punt is dat je het wel degelijk "even kunt proberen". Als je echt een hardnekkige bug hebt, kun je echt wel even setup as new doen, testen, blijkt de bug er uit te zijn, kun je alsnog kiezen om de restore wel of niet terug te zetten.

Het is inderdaad zeker vervelend. Mee eens. En trust me, als je (ooit) gejailbreaked hebt, wordt het er met een restore al helemaal niet meer beter op. Ik doe er zelf ook al niet meer aan sinds iOS5, maar voor die tijd altijd. En toen heb ik uitgebreid kennisgemaakt met het restore systeem, en als je ziet wat er voor een oude jailbreak troep mee terug komt na een restore (dus ook al ben je niet meer jailbroken), dan begrijp je waarom je bij iedere restore veel shit uit oude releases mee bljft nemen. Het zal zeker al verbeterd zijn, maar mijn punt is dat je historie blijft meenemen.

En ik blijf het aanhalen, doet men dat ook bij Microsoft? Windows 95 > 98 > ME > XP > 7 > 8?
Het principe is exact gelijk. Want als restores/upgrades altijd zouden moeten werken, zou je dat daar ook kunnen doen. (En mensen nou kom aub niet aan met OSX is anders, daar hoeft dat niet. Uhuh).

Lang verhaal kort, probeer het gewoon eens. Als dat ook niet helpt, dan weet je hoe laat het is, serious bug en/of hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

UltraSub schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:47:
de OS'en worden complexer en complexer. Upgrades blijven niet altijd werken. Kleintjes, zoals bugfixes, geen probleem. Grote updates, veelal problemen.
Uiteraard heb ik alles geprobeerd met restoren, instellen en testen bij 3e... Ik claim niet zomaar dat er problemen zijn.

En nee, ik ga bij Apple niet akkoord met """" Upgrades blijven niet altijd werken. Kleintjes, zoals bugfixes, geen probleem. Grote updates, veelal problemen."""""

Als ik dat wil, kies ik voor Windows, en ben ik ook nog eens veelzijdiger en iets of wat goedkoper uit. Ik koop Apple om de features die out of the box werken, en het niet te hoeven onderhouden van mijn systeem op dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse basis. DAAROM koop ik Apple... Echt niet omdat ik het ding mooi vind of omdat er een appel op staat. Het boeit me geen **** wat voor merk het is. En het boeit me eigenlijk weinig wat ze vragen voor een product wat goed werkt.

Momenteel merk ik op dat sinds ML en iOS6 er iets veranderd is in mijn leven... Ik ben vrijwel elke dag weer bezig met iets te herstarten/herstellen en opnieuw in te stellen. En een product wat dat vereist wil ik (thuis) niet.

Dus nee... """De OS'en worden complexer""" is geen argument voor mij in relatie tot mijn eisen die ik stel aan mijn IT omgeving.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:57
Whatsapp niet beschikbaar in store, hopen op de update

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@World Citizen:
Even voor de goede orde, was niet aan jou gericht he :)
Was meer in het algemeen.

Ik ben ook niet blind, ik zie ook wel dat ze verslappen. Maar volgens mij wordt dat ook veroorzaakt door een fast to market principe, de culprit van veel leveranciers helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

UltraSub schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:56:
@World Citizen:
Even voor de goede orde, was niet aan jou gericht he :)
Was meer in het algemeen.

Ik ben ook niet blind, ik zie ook wel dat ze verslappen. Maar volgens mij wordt dat ook veroorzaakt door een fast to market principe, de culprit van veel leveranciers helaas :(
Ik snap :), Wederzijds btw....

Nog een jaar of 2 kijk ik het aan, als deze (in mijn ogen) trend blijft bestaan.. moet ik rond gaan neuzen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
fener33 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:56:
Whatsapp niet beschikbaar in store, hopen op de update
Bij mij staat 'ie er wel gewoon in hoor? Misschien even opnieuw zoeken?
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
• Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren, of hierin te handelen.
• Links om iOS 6 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.