Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 09:27
Knamix schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:33:
Helaas zie ik bij mij de procenten er om de 30 seconden gebruik er van af gaan...

Heb al van alles geprobeerd maar het mocht niet baten.

1. pushberichten uitzetten (agenda, mail enz.)
2. toestel uit en aan
3. toestel ge-restored

Nou zat ik er aan te denken om weer terug te stappen naar 5.1.1 maar als ik hem wil downgraden krijg ik error 3194 (unknown error, .... cannot be restored)
Dus ik zit vast aan iOs6 :(

Iemand een idee hoe ik mijn accuduur kan verbeteren of nog beter, weer terug kan gaan naar een oudere iOs versie?
Dit heb ik ik ook geprobeerd, probleem is je itunes maakt contact met de apple server die zien dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
Nu zijn er wel programma's die dit moeten omzeilen tot zover is het bij mij niet gelukt zou ook graag terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Kuhr89 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:07:
Ik heb eigenlijk sinds mijn iPhone 3G mijn telefoon nooit meer als 'nieuw' geconfigureerd.. Vond dat nooit echt nodig.. Voor mijn iPhone 5 zit ik daar ook niet echt op te wachten. Vind het wel ideaal zo elke keer backup terug zetten.

Aangezien mijn iPhone 4 naar mn vriendin gaat, kan ik het daar eens mee uitproberen natuurlijk :)
Een vriend van mij heeft zijn iPhone 3G ook eens volledig gerestored en als nieuw ingesteld, wat ie nooit heeft gedaan. Hij was ook ineens blown away door de plotse stijging in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
steffex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:19:
[...]

Mijn iphone staat op Engels ingesteld, maar zo kun je het vinden:
Settings app -> Sounds -> Ringer and Alerts
Thx! Sommige dingen zijn toch best goed verstopt... Het alarm is het toch ook weer net niet. Net zoals wel meer dingen bij Apple. Het alarm zou onafhankelijk van andere geluiden in te stellen moeten zijn, en ook oplopend. Dat kon mijn Siemens SL45i uit 2002 al.

Ik hoop echt dat Apple komend jaar met een aantal flinke vernieuwingen komt binnen hun iOS updates. Ik krijg het gevoel dat ze voor het eerst in tijden achter de concurrentie aan gaan lopen in plaats van andersom.

grootste voor en nadelen van iOS6 imo:
Voordelen:
+ Niet storen functie (maar is niet vernieuwend, kon mijn Blackberry ook al paar jaar geleden)
+ Bericht sturen wanneer het niet uitkomt dat je gebeld wordt
+ Begeleide toegang (erg prettig met een zoontje van 2 :P )
+ Privacy instellingen
+ Passbook (als dat van de grond gaat komen in NL)
+ Safari (sync, full screen en upload mogelijkheden)
+ VIP mailbox (maar die weegt niet op tegen de nadelen van de mailfunctionaliteit binnen iOS)

Nadelen:
- By far: GEEN NATIVE YOUTUBE APP (de app van youtube werkt totaal niet zo intuïtief als de embedded app, die kon de kleine man moeiteloos bedienen vanuit de geschiedenis)
- Apple maps, niet zo goed als Google maps
- App Store lay-out werkt niet prettig op iPhone.
- Wekkerfunctionaliteit niet goed doordacht
- Mailfunctionaliteit blijft erg beperkt
- Berichtencentrum niet vernieuwd. Ik mis nog steeds een functionaliteit à la lockinfo(cydia).

Er staan meer plusjes, maar wat mij betreft wegen de minnetjes zwaarder.

Nb: ik heb een iPhone 4 en een iPad 2.

Ik wilde graag een iPhone 5, maar ga nu de 4 toch nog maar minimaal een jaartje langer gebruiken denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
wat is er mis met de wekkerfunctionaliteit ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vraag ik me ook af. Ik ben vanochtend nog keurig gewekt.

[ Voor 61% gewijzigd door bram1984 op 28-09-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
voor mij is de wekkerfunctie prima, tijd instellen en klaar zou niet inzien wat ik nog meer zou willen. daarom vraag ik me af wat readytoflow mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

...wordt het trouwens niet eens tijd voor een fatsoenlijke iOS rekenmachine app?

Of ben ik gewoon blind en zit deze al sinds mensenheugenis in iOS?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
vhal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:36:
...wordt het trouwens niet eens tijd voor een fatsoenlijke iOS rekenmachine app?

op de ipad mist deze geloof ik iphone's hebben deze sinds mensenheugenis wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

vhal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:36:

Behoorlijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.maclife.com/files/u62/calcsci1st.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou, de wekkerfunctionaliteit mag wat 'vriendelijker'worden. Bijvoorbeerd: Volume onafhankelijk van beltoon, instellen van oplopend volume, slide is gelijk aan uitzetten alarm voor die dag bijvoorbeeld. (ik hou niet van opstaan, dus moet zo rustig mogelijk :P )

Dat soort zaken had ik wel ingesteld bij mijn JB op 5.1. Ik hoopte met iOS 6 geen JB meer nodig te hebben, maar vraag me af hoelang ik dat vol ga houden (als er een JB beschikbaar komt dan natuurlijk).
Dat je nu muziek kan selecteren als alarmtoon is fijn natuurlijk, maar het is wellicht vreemder dat 'we' daar zolang op hebben moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Hmm..ok. Ik heb dus een iPad.
Snap niet waarom deze blijkbaar niet standaard op de iPad zit. Maar tnx anyway :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:39:
[...]

Snap niet waarom deze blijkbaar niet standaard op de iPad zit. Maar tnx anyway :)
Omdat er een paar dozijn gratis calc Apps zijn?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Laatst online: 08-10 12:35

thaMini

Tool !!

vhal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:39:
[...]

Scherm al een kwartslag gedraaid?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kun je simpele wiskundige vragen niet aan Siri vragen ?

Over het gebrek aan YouTube en Maps: begrijp het vanuit Apple's standpunt, het is rechtstreekse concurrentie die teveel inspraak had op het resultaat. Ook is er gezegd dat de contracten met Google zijn verlopen voor iOS en als dat gebeurt kun je wel raden dat de voorwaarden niet in het voordeel van Apple zijn. Mogelijk had Apple gehoopt op een Turn-by-Turn ondersteuning voor Maps na een contractvernieuwing en is die er gewoon niet gekomen. Dan was de stap kort om Youtube ook de deur uit te gooien om helemaal geen native Google apps meer te hebben.

Aan de andere kant moet je ook wel op zoek gaan naar native Apple support in een Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, financieel gezien begrijp ik het wel. Maar tot nu toe lijkt het erop dat Google de meeste vruchten van deze beslissing kan plukken. Ik heb geen android toestel, maar de Youtube app zal niet veel anders zijn dan die op de iPhone nu denk? Apple vertrouwd op dit moment wel heel erg op de merkloyaliteit die hun afnemers is grotere mate hebben t.o.v. bij andere merken.

Het embedded Youtube maakte de iPhone erg prettig in de omgang (v.w.b. youtube). Het was goed, het is nu minder. Dat is dus geen verbetering. Zeker bij een bedrijf waarbij gebruiksgemak op #1 staat.

Ik ben geen voor of tegenstander van welk merk of systeem dan ook maar ik ben nog nooit zo blij geweest met een telefoon als toen ik de iPhone 4 heb aangeschaft. Maar de concurrentie heeft ook niet stil gezeten en dat gaan met mij steeds meer mensen beseffen denk.

Ik hoop gedurende komend jaar verrast te worden met innovatieve en verbeterde functionaliteiten. Liefst vanuit Apple, dan hoef ik niet allerlei toestellen te vervangen en nieuwe apps aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik heb zowel android als iphones. Bij de iPhone had ik altijd het idee dat Apple zaken steeds beter maakte, het was gewoon altijd behoorlijk af. Android was duidelijk nog niet klaar en begint nu in een fase te komen dat dat ook af is.
Met iOs6 heb ik toch echt het idee dat ze een stap achteruit doen. De Youtube app en Maps is duidelijk gewoon een stuk minder dan het was. Ik snap dit niet van Apple, echt een foute keuze.
Tuurlijk zijn er verbeteringen gekomen in iOs6, maar iets implementeren dat slechter is dan in iOs5 is echt niet goed. Had dan gewacht totdat bijvoorbeeld Maps echt klaar was. Kan me niet voorstellen dat Steve Jobs hiermee akkoord was gegaan, die was een perfectionist.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 28-09-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

rinkel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:28:
De Youtube app en Maps is duidelijk gewoon een stuk minder dan het was. Ik snap dit niet van Apple, echt een foute keuze.
Tot het effectief bewezen is, zijn we niet zeker dat het Apple was die de oorzaak was. Als het effectief om contracten ging, kan het ook zo zijn dat Google een zeer onvoordelig contract voorstelde waar Apple gewoon niet met een gezond hoofd mee in kon gaan.

Men dacht ook in het begin van het Flash debakel dat Apple gewoon Apple was en een "technologie niet wou omarmen" omdat het "open" was. Uiteindelijk heeft het gebleken dat we helemaal niet afhankelijk moeten zijn van een juist gesloten systeem dat Flash was en heeft Apple de juiste keuze gemaakt. Flash is tot op heden nog steeds een kleine ramp op meerdere platformen (11.4 crasht hier gewoon regelmatig onder Win7, terug naar 11.3 gegaan) en op mobiele platformen is het al helemaal een stok tussen de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:04
readytoflow schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:20:
Het embedded Youtube maakte de iPhone erg prettig in de omgang (v.w.b. youtube). Het was goed, het is nu minder. Dat is dus geen verbetering. Zeker bij een bedrijf waarbij gebruiksgemak op #1 staat.
Wat is er met die nieuwe youtube app dan niet goed geintegreerd? Externe links van andere apps open netjes de youtube app, en verder zou ik het niet weten wat er voor verdere integratie zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zeg niet dat deze niet goed geïntegreerd is, ik zeg dat deze youtube app voor mij minder prettig in de omgang is.
Voorheen kon ik mijn iPhone en iPad aan mijn inmiddels 2 jarig zoontje geven. Die gaat dan of spelletjes spelen of youtube filmpjes bekijken. Dat laatste deed hij helemaal zelfstandig vanuit de geschiedenis ('blauwe knopje bovenin indrukken', 'blauwe klokje indrukken', 'nieuw fimpje aanklikken') en daaraan verwante filmpjes. Hij kon dan andere fimpjes aanklikken geluid harder en zachter zetten etc...
Nu gaat dat een stuk lastiger. Het is minder intuïtief.

Was ideaal tijdens het koken, want met youtube kon hij zich voorheen wel een uur zoethouden zonder dat je omkijken naar hem hebt (je hoort toch wel wat 'ie aan het bekijken is).

(Nb: Nog nooit heb ik voorheen een filmpje af moeten zetten omdat ik dat niet geschikt voor een 2 jarige vond. Hij vond echt alleen maar kinderfilmpjes. Is nog goed voor zijn talen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:48
readytoflow schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:21:
Ik zeg niet dat deze niet goed geïntegreerd is, ik zeg dat deze youtube app voor mij minder prettig in de omgang is.
Voorheen kon ik mijn iPhone en iPad aan mijn inmiddels 2 jarig zoontje geven. Die gaat dan of spelletjes spelen of youtube filmpjes bekijken. Dat laatste deed hij helemaal zelfstandig vanuit de geschiedenis ('blauwe knopje bovenin indrukken', 'blauwe klokje indrukken', 'nieuw fimpje aanklikken') en daaraan verwante filmpjes. Hij kon dan andere fimpjes aanklikken geluid harder en zachter zetten etc...
Nu gaat dat een stuk lastiger. Het is minder intuïtief.

Was ideaal tijdens het koken, want met youtube kon hij zich voorheen wel een uur zoethouden zonder dat je omkijken naar hem hebt (je hoort toch wel wat 'ie aan het bekijken is).

(Nb: Nog nooit heb ik voorheen een filmpje af moeten zetten omdat ik dat niet geschikt voor een 2 jarige vond. Hij vond echt alleen maar kinderfilmpjes. Is nog goed voor zijn talen ook)
Het kleine mannetje moet zich ook bezighouden met verandering :). Alleen maar goed voor hem, leert ie met uitdagingen om te gaan. Hij weet dat youtube filmpjes kijken leuk is, dus challenge accepted?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En terecht dit:

Tim Cook Apologizes For Apple Maps
AP

Tim Cook just sent out a letter to customers apologizing for the Apple maps mess.

In the letter he saus, "we are doing everything we can to make Maps better."

He even tells customers to try alternatives while Apple fixes its maps: "You can try alternatives by downloading map apps from the App Store like Bing, MapQuest and Waze, or use Google or Nokia maps by going to their websites and creating an icon on your home screen to their web app."

We're floored. This is very unlike Apple.
Here's the letter, via TechCrunch:

To our customers,

At Apple, we strive to make world-class products that deliver the best experience possible to our customers. With the launch of our new Maps last week, we fell short on this commitment. We are extremely sorry for the frustration this has caused our customers and we are doing everything we can to make Maps better.

We launched Maps initially with the first version of iOS. As time progressed, we wanted to provide our customers with even better Maps including features such as turn-by-turn directions, voice integration, Flyover and vector-based maps. In order to do this, we had to create a new version of Maps from the ground up.

There are already more than 100 million iOS devices using the new Apple Maps, with more and more joining us every day. In just over a week, iOS users with the new Maps have already searched for nearly half a billion locations. The more our customers use our Maps the better it will get and we greatly appreciate all of the feedback we have received from you.

While we’re improving Maps, you can try alternatives by downloading map apps from the App Store like Bing, MapQuest and Waze, or use Google or Nokia maps by going to their websites and creating an icon on your home screen to their web app.

Everything we do at Apple is aimed at making our products the best in the world. We know that you expect that from us, and we will keep working non-stop until Maps lives up to the same incredibly high standard.

Tim Cook
Apple’s CEO

Read more: http://www.businessinside...maps-2012-9#ixzz27liGFbaO

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
JanvdVeer schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:42:
[...]

Ik vind al dat gejammer over Maps ontzettend prematuur. Je gebruikt een beta-product. Natúúrlijk is het nog niet af. Gun het is wat tijd, en oordeel pas bij de GM / release. Het wordt al steeds beter.

[afbeelding]
Toch fijn als je onderbuik gevoel goed was toen ;-)

http://www.macrumors.com/...letter-on-maps-for-ios-6/

Hoop van harte dat we voor de kerst een Google Maps app hebben gelijk waardig aan iOS 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses van Tim Cook al geplaatst zie ik.

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 15:46 . Reden: Bericht verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Thx! Ik snapte het de eerste 2x nog niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:49
Youtube app van Ios 5 kan je downloaden in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is een open brief zelfs, niet zomaar een citaat.

Ik moet trouwens zeggen dat het hier in mijn omgeving prima werkt.. Even goed als Google Maps (nog iets beter qua contouren van het landschap), alleen wat minder POI's.

Alleen OpenStreetMap is hier nog een stuk beter maar dat komt omdat er hier in de omgeving een aantal mensen zeer actief zijn met het precies natekenen van gebouwen, voetpaden en obscure wandelroutes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
iPad 3 met iOS 6.
Bij het installeren van een app moet ik de drie beveiligingsvragen instellen.
Bij het kiezen van een beveiligingvraag krijg ik een wit scherm en kan verder niets meer selecteren.
Ik kan dus geen apps updaten of installeren.
De iPad resetten heeft geen edfect gehad.
Enig idee?

Laat maar. Je moet dan als eerste het e-mail adres invullen...

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 28-09-2012 19:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 08-10 13:54
Wat ik me afvroeg waar kun je een overzicht vinden van nederlandse passbook bonnen? Ik kan geen aparte categorie vinden in de appstore, is er ergens een overzicht te vinden van passbook bonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
tiswat schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:11:
Zucht, hier krijg ik inmiddels ook echt de schijt van.

Ik kan geen apps meer downloaden want ik moet 3 beveilingsvragen instellen van Apple. Dit heb ik nu al 2x gedaan maar krijg daarna direct weer: 'Uw sessie werd afgebroken. Probeer het opnieuw'

:(
Paar dagen terug kon ik het nog overslaan. What the hell. Sinds Mountain Lion is er echt iets mis met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 08-10 13:54
Heb dat ook moeten doen, werkte direct. Enige wat ik niet kan activeren is genius in de appstore, dan krijg ik ook een bericht dat het onderbroken wordt. Voor de rest vind ik de synchronisatie van facebook tot berichten en alles daar tussen in GEWELDIG werken! alles loopt perfect synchroom. Enorm blij met mountain lion en ios 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:57
Dat strengere beleid met beveiligingsvragen is ingevoerd nadat 1 a 2 maanden terug de account van een journalist was gehacked omdat ze via de Apple Account allerlei gegevens hebben kunnen achterhalen. O.a. omdat Apple de beveiligingsvragen negeerde.
Reken er dus maar op dat dit waarschijnlijk nog vaker gaat gebeuren en zorg dus dat je de vragen goed invult.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

GekkePrutser schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:53:
Het is een open brief zelfs, niet zomaar een citaat.

Ik moet trouwens zeggen dat het hier in mijn omgeving prima werkt.. Even goed als Google Maps (nog iets beter qua contouren van het landschap), alleen wat minder POI's.

Alleen OpenStreetMap is hier nog een stuk beter maar dat komt omdat er hier in de omgeving een aantal mensen zeer actief zijn met het precies natekenen van gebouwen, voetpaden en obscure wandelroutes enzo.
Ik kreeg er op de frontpage een aan tal -1 voor, maar ik heb ook echt nergens last van. Kijk dat er fouten zijn is een feit. Maar heel veel "problemen" zijn simpel op te lossen. Ik kan bv in mijn stad niet zoeken naar "Centraal Station" maar als ik naar "station [plaatsnaam]" zoek, dan werkt het perfect... Is dat een probleem? Nee niet echt.. het zal echt wel toegevoegd worden.. maar je bereikt je locatie echt wel.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 07:27
Weet iemand of het mogelijk is om zien per app hoeveel data ik gebruik zo dat ik weet hoeveel mb's ik kwijt ben per app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Laatst online: 28-05 14:49
Havelock schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:07:
Weet iemand of het mogelijk is om zien per app hoeveel data ik gebruik zo dat ik weet hoeveel mb's ik kwijt ben per app ?
Je kan inloggen bij je provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:44
World Citizen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:38:
[...]

Ik kreeg er op de frontpage een aan tal -1 voor, maar ik heb ook echt nergens last van. Kijk dat er fouten zijn is een feit. Maar heel veel "problemen" zijn simpel op te lossen. Ik kan bv in mijn stad niet zoeken naar "Centraal Station" maar als ik naar "station [plaatsnaam]" zoek, dan werkt het perfect... Is dat een probleem? Nee niet echt.. het zal echt wel toegevoegd worden.. maar je bereikt je locatie echt wel.
Ik ook niet hoor, heb tijdens de beta's al prima genavigeerd op Madeira met Kaarten en dat ging prima. En daar zijn echt tal van die krioelwegen te vinden, dus dat vond ik toen (eind juli) al een knappe prestatie. Heb wel wat foutjes, maar om nu echt te zeggen dat het onbruikbaar is? Nee, echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
atoombom schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:16:
Je kan inloggen bij je provider ?
Daar zul je hoogstens een totaal krijgen en dat zie je ook in iOS zelf. Zo'n overzicht per app is er niet, wellicht met een jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Havelock schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:07:
My Data Mgr.

Staat in de app store.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:28
Grappig om te zien dat nog niemand in dit topic last heeft van het tweede "Wi-Fi probleem";
Nadat mijn iPhone 4s geupdate was naar iOS6 werd de wifi optie in het menu grijs. Alles geprobeerd op de Apple support pagina, maar geen enkel verschil. Wifi optie blijft grijs.

Na wat meer rondgekeken te hebben, zag ik een verbijsterende post.
quote: Wheelyfeet
I posted earlier about my grayed out wifi. Apple exchanged my phone. Said grayed out wifi means the hardware is bad and waiting for a bug fix would be futile. I mentioned that I have seen lots of posts about this. Was told that while she has seen other problems with the upgrade, I was the only person she had seen with the bad wifi hardware, and overall "only" about 2% of users are experiencing issues with the upgrade, so it is really not an issue. Chuckle. 2% of HOW MANY USERS? MILLIONS? Must be nice to be so smug. Lucky for me, my unit was still under warranty. If not, I would have been out of luck. Something is very wrong with that.
Onvoorstelbaar dat een update zo'n functie sloopt. Maargoed, ik dus naar de Vodafone winkel: hadden ook geen directe oplossing. Enige oplossing was opsturen ter reparatie; twee weken mijn mobiel kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Eerder onvoorstelbaar dat mensen niet eens lezen wat ze citeren. Er wordt aangegeven dat het probleem hardwarematig is en niet softwarematig. Er staat nergens dat de update de boel gesloopt heeft.

Men moet niet vergeten dat de eerste de beste wijziging zoals een software update direct wordt aangegrepen om allerlei dingen te verklaren, ook die al veel langer spelen en er helemaal niet mee te verklaren zijn. Vrij standaard binnen de IT: gebruikers klagen steen en been vlak na een update dat de update dingen heeft weggemaakt of stuk gemaakt. Als je gaat kijken blijkt dat merendeel van de klachten er helemaal niets mee te maken heeft en het gewoon een gevalletje toeval is.

Tot overmaat van ramp is wifi ook het allerkloterigste systeem die je maar kunt troubleshooten. Er zijn een shitload aan factoren zoals storing, teveel wifi netwerken, brakke hardware, brakke firmware, enz. die een rol spelen en de boel kunnen verneuken. Zie daar maar eens een oorzaak te vinden :-( Hopelijk weet Apple of iemand anders te achterhalen wat er nou zo mis is met de 4s + iOS6 en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:28
ppl schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:31:
Eerder onvoorstelbaar dat mensen niet eens lezen wat ze citeren. Er wordt aangegeven dat het probleem hardwarematig is en niet softwarematig. Er staat nergens dat de update de boel gesloopt heeft.
Ik had niet naar zijn vorige post gekeken, en ik zie nu dat het niet een bijster goede quote was om te pakken. Dan maar een link naar het topic: https://discussions.apple.../4310121?start=0&tstart=0
ppl schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:31:
Men moet niet vergeten dat de eerste de beste wijziging zoals een software update direct wordt aangegrepen om allerlei dingen te verklaren, ook die al veel langer spelen en er helemaal niet mee te verklaren zijn. Vrij standaard binnen de IT: gebruikers klagen steen en been vlak na een update dat de update dingen heeft weggemaakt of stuk gemaakt. Als je gaat kijken blijkt dat merendeel van de klachten er helemaal niets mee te maken heeft en het gewoon een gevalletje toeval is.
Bedankt voor de informatie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/nmkg2x.jpg

Wat heb ik daar nou aan als ik in Limburg woon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja hallo, dat vroeg je ook niet he :P

Da's trouwens hier dichtbij :P Ik krijg hetzelfde maar dat berust blijkbaar compleet op toeval :P

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 30-09-2012 20:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Haha, net ook getest, inderdaad maar 1 supermarkt in heel Nederland :D

edit:
Niet zo serieus doen he ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Fietsbel op 30-09-2012 20:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-irl-208-prod.digitalhub.com/01ff920fe7981a9d5f9397ed587e48f307d4a4dfe3/IMG_0001.PNG.jpg?p=1&x=1&a=A9GtVcRUj6GUTQ4W&e=1349031148000&t=CAEQARoQpeQFGuyI-x4HF1BzBEseug&r=026712c2-b8c2-481e-b329-da1e1a82dcf2-2&c=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%2FBcCPBgyqOVPBidqwwaFEswaWxRUndCT2hoeHhqc0FtaUVLIhBBN0tES1hLSTl1NkJzUTRXEh0KFQH%2Fkg%2FnmBqdX5OX7Vh%2BSPMH1KTf4xIECAAQACAC

(Niet dat dat de dichtstbijzijnde zijn trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
CyBeR schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:33:
[afbeelding]

(Niet dat dat de dichtstbijzijnde zijn trouwens)
Ah, die tekst blijkt inderdaad beter te werken. Alhoewel de dichtstbijzijnde supermarkt nu 17km hier vandaan is :P
Fietsbel schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:29:
Haha, net ook getest, inderdaad maar 1 supermarkt in heel Nederland :D

edit:
Niet zo serieus doen he ;)
;)

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje5 op 30-09-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik bedoelde, de "dichtstbijzijnde" volgens Siri is dezelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Mijn engels is belabberd.

'Go to Apple dot com'
> 'I didnt find any places matching 'apple cockscomb'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Tracking Cookie schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:55:
Ik had niet naar zijn vorige post gekeken, en ik zie nu dat het niet een bijster goede quote was om te pakken. Dan maar een link naar het topic: https://discussions.apple.../4310121?start=0&tstart=0

[...]

Bedankt voor de informatie |:(
Ik wilde het probleem niet bagatelliseren maar alleen aangeven dat er heel veel gebruld wordt en wifi erg lastig troubleshooten is (Belkin en Netgear devices met rare firmware implementaties die ineens problemen veroorzaken bleken ook vaak achteraf de oorzaak te zijn; KPN had iets vergelijkbaars met de Experiaboxes). Zie daar als fabrikant maar wat mee te doen. Zo eenvoudig is het allemaal niet en daar benijd ik Apple zeer zeker niet om. Het is helaas niet anders, wifi is gewoon shit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 07:57
Als ik bij Siri vraag 'Where's the closest supermarket' krijg ik 18 supermarkten in Duitsland :P. Ik woon in Nijmegen, maar blijkbaar is in Duitsland dus wel uitgebreide map-informatie beschikbaar...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
RobbieB schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:28:
Als ik bij Siri vraag 'Where's the closest supermarket' krijg ik 18 supermarkten in Duitsland :P. Ik woon in Nijmegen, maar blijkbaar is in Duitsland dus wel uitgebreide map-informatie beschikbaar...
Idem dito, nijmegen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vraag eens "Convenience Store" (kon-vien-nie-juns stor), het kan zijn dat hij dan wel iets vind. Ik heb geen iPhone dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RobbieB schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:28:
3 resultaten, allemaal rond de 20km verderop terwijl er eentje hier 150 meter van m'n huis is, en 4 andere in een straal van 2 km
Ach ja, een USA only feature dat hele Siri gedoe

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 19:16
Wie heeft ervaring met siri op de IPAD ... de afgelopen dagen weigert ze te reageren? En nu probeer ik het en ze reageert wel .... werkt ze beter op de iphone?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Iemand die een slechte accuduur heeft met zijn iPhone 4s i.c.m. iOs6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Mouse_NL schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:40:
Wie heeft ervaring met siri op de IPAD ... de afgelopen dagen weigert ze te reageren? En nu probeer ik het en ze reageert wel .... werkt ze beter op de iphone?
Weigert ook te reageren op de iphone (af en toe). Blijken meerdere mensen last van te hebben. Geen idee wat het probleem is. Heb Siri nooit eerder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 19:16
Draakje5 schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:42:
[...]

Weigert ook te reageren op de iphone (af en toe). Blijken meerdere mensen last van te hebben. Geen idee wat het probleem is. Heb Siri nooit eerder gebruikt.
Jammer want de eerste dag heeft zij het goed gedaan.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
Knamix schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:41:
Iemand die een slechte accuduur heeft met zijn iPhone 4s i.c.m. iOs6?
Geen last van. Heb dit eerder gehad vlak na een reparatie. Toen bleek dat Skype een update had gehad, die had zichzelf ineens ingelogd en standby gezet. Dus je zou ook eens je updates na kunnen kijken. Anders Carat eens proberen, die kan nakijken wat er zoveel batterij nodig heeft.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

We hebben een dock naast de tv staan voor de iphone.
Van het weekend wilde we een youtube filmpje afspelen op de tv, maar dat deed de iphone 4 met ios 6 niet meer. We hoorde wel geluid uit de tv komen, maar het beeld bleef weg.
Geprobeerd met een oude 3GS waarop nog geen ios6 staat, en dat werkte wel gewoon.

Iemand een tip hoe we met de nieuwe youtube speler wel de filmpjes op de tv kunnen afspelen?
Het gaat om een Dexim AV Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dat deed hij de allereerste keer bij mij ook. Ik heb toen alles opnieuw opgestart en toen werkte het wel.. Ik gebruik het nu elke dag en het probleem is niet terug gekomen.

Echter mag ik er wel bijzeggen dat het allemaal niet super stabiel loopt. Ik stream wel eens mijn hele desktop naar mijn Apple TV, en zo 1x per uur knalt hij eruit.. en speelt alles weer af op mijn iMac..

Vreemd, waar dit vroeger niet was namelijk .

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Toevallig heb ik Passbook al eerder gebruikt in combinatie met een aanbieding van Kaldi. Ik had nog steeds een kaart in Passbook zitten en die zou eigenlijk tot september geldig zijn. Kreeg ik net een melding van Kaldi dat de actie verlengd zou worden. Slide je de notificatie naar rechts, dan komt Passbook bovenop je Lockscreen met de wijziging aangeduid. Erg netjes.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/314730k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/t6xurr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dus die wil ik ook van die koffie :) Waar en hoe heb je die geregeld?

Kun je trouwens voor mij eens in Passbook op het knopje "appstore" klikken...
is de tekst die dan helemaal bovenaan staat ook in het Duits bij jouw?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J7GcS6Gj5WHjsBdD5Vx9xqcY/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door World Citizen op 01-10-2012 13:03 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:00:
Dus die wil ik ook van die koffie :) Waar en hoe heb je die geregeld?

Kun je trouwens voor mij eens in Passbook op het knopje "appstore" klikken...
is de tekst die dan helemaal bovenaan staat ook in het Duits bij jouw?

[afbeelding]
Die actie is hier terug te vinden. Overigens kun je niet naar de App Store als je al een kaart hebt toegevoegd binnen Passbook. En het staat ook niet onder categorieën in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

me_mrtn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Die actie is hier terug te vinden. Overigens kun je niet naar de App Store als je al een kaart hebt toegevoegd binnen Passbook. En het staat ook niet onder categorieën in de App Store.
Bizar... Ik kan hem inderdaad ook nergens terug vinden... enkel via Passbook.
Als ik op iHotel zoek in de appstore krijg ik trouwens wel de juiste passbook app...
Ze hebben alleen nog geen categorie... ?

Thanks voor de link

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Bizar... Ik kan hem inderdaad ook nergens terug vinden... enkel via Passbook.
Als ik op iHotel zoek in de appstore krijg ik trouwens wel de juiste passbook app...
Ze hebben alleen nog geen categorie... ?

Thanks voor de link
In feite zoek je via Passbook in de App Store ook naar apps die ondersteuning hebben voor Passbook, dat is het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

me_mrtn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

In feite zoek je via Passbook in de App Store ook naar apps die ondersteuning hebben voor Passbook, dat is het enige.
Doe je in iBooks ook, en die heeft wel een eigen "Boeken",
en
Newsstand heeft de categorie "Kiosk"

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:03
Als je zo'n kaartje uit passbook haalt wordt ie door de schredder gehaald, nice! :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:21
Ik had met spelen met de nieuwe iPhone ineens heel wat mobiel data verbruikt terwijl ik toch echt dacht dat ik alleen maar op Wifi had gezeten. Nu per toeval zeer waarschijnlijk de veroorzaker gevonden: Kaarten (Apple's versie).

Wie zou er hier even willen kijken wat er gebeurt als je Kaarten opstart terwijl je gewoon met Wifi verbonden bent en even ergens een stad in 3D modus bekijken en tegelijk je Wifi/3G icoon in de gaten houden. Puur om te testen of het mijn wifi is die gewoon toevallig weggevallen is en zonder morren op 3G over is gegaan of dat het soms een bug in iOs 6/Kaarten is.

(Het telt rap aan even New York bekijken, >20 MB in 2 minuten nl. en met de huidige karige databundels gaat dat rap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kwam na een beetje rondneuzen dit tegen:

Voor degene die een HTC gewent zijn, en het meldingslampje missen op de HTC kan je de flits laten flitsen als je een melding binnen krijgt.

Onder instellingen, toegankelijkheid en dan Led-flits aanzetten. De flits van de camera zal elke keer een korte flits geven als je een melding binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

6killer schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:36:
Ik had met spelen met de nieuwe iPhone ineens heel wat mobiel data verbruikt terwijl ik toch echt dacht dat ik alleen maar op Wifi had gezeten. Nu per toeval zeer waarschijnlijk de veroorzaker gevonden: Kaarten (Apple's versie).

Wie zou er hier even willen kijken wat er gebeurt als je Kaarten opstart terwijl je gewoon met Wifi verbonden bent en even ergens een stad in 3D modus bekijken en tegelijk je Wifi/3G icoon in de gaten houden. Puur om te testen of het mijn wifi is die gewoon toevallig weggevallen is en zonder morren op 3G over is gegaan of dat het soms een bug in iOs 6/Kaarten is.

(Het telt rap aan even New York bekijken, >20 MB in 2 minuten nl. en met de huidige karige databundels gaat dat rap).
Heb even gekeken voor je. Maar hier ging het gewoon via de Wifi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:19:
Doe je in iBooks ook, en die heeft wel een eigen "Boeken",
en
Newsstand heeft de categorie "Kiosk"
Dat zijn losstaande apps waarbinnen je documenten bewaard en bekijkt. Passbook is anders van opzet. Het is een centrale verzamelplaats vergelijkbaar met het notification centre. Apps moeten Passbook ondersteunen om zodoende bonnen daarin onder te kunnen brengen. Dat kan ook vanuit websites (middels Safari en in de toekomst vast ook de overige browsers) en e-mail. Het concept is wel wennen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De Siri wil niet luisteren bug vandaag ook ondervonden. Collega wilde zijn iPhone5 showen met Siri... Siri deed niets, mijn iPhone4s er na luisterde wel netjes :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Rob schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:04:
De Siri wil niet luisteren bug vandaag ook ondervonden. Collega wilde zijn iPhone5 showen met Siri... Siri deed niets, mijn iPhone4s er na luisterde wel netjes :)
Had (heb) er ook last van vandaag. Wilde ook siri showen hier maar deed het op bepaalde momenten wel, en andere momenten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 22:57
Ik had vandaag ook een paar keer last van de Siri bug, Siri kon geen connectie maken met de servers leek het. Misschien dat ze worden overladen met requests door de nieuwe iPhone 5 waarbij iedereen het ff wilt showen en uitprobeert.

Verder vandaag ook eens met de maps app zitten prutsen, blijkt dat er echt heel veel wel gewoon instaat. Het probleem is alleen dat als ik een supermarkt zoek hij alle bedrijven die in de categorie supermarkt staan in Yelp weergeeft, dat zijn er niet heel veel. Zoek ik op c1000 of Albert Heijn dan geeft hij gewoon de lokale supermarkt weer. Ik zelf heb omdat ik toch wat reviews ging schrijven op Yelp meteen bij elk bedrijf dat ik bekeek ff de categorie toegevoegd, Yelp controleert dat als het goed is en dan ga ik later nog maar eens kijken en zien of hij nu wel de lokale supermarkt enzo vind als ik zoek.

Eigenlijk moet Apple bedrijven zich er van bewust maken dat als ze zich juist profileren op Yelp Apple gebruikers hun bedrijf erg makkelijk kunnen vinden. Of met nog meer databases samenwerken, ik heb bijvoorbeeld een tank app waar echt elk tankstation in Nederland in staat met alle informatie. Als ze toegang kunnen krijgen tot die database verbeterd dat natuurlijk hun maps app al heel erg, en zo is er voor alles wel een database. Het probleem is alleen dat dit best duur gaat zijn want als alle informatie die zo'n app heeft ook native in de maps app zit dan gebruikt niemand die app natuurlijk meer dus willen ze er wel goed voor betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Qua actualiteit is Apple Maps voor op Google, blijkt na een paar testjes van mezelf ;) bijvoorbeeld het huis van mijn ouders, dat staat er nu zo'n vier jaar maar op Google Maps staat het water waar het aan ligt er nog niet eens op (zo'n vijf jaar oud!). Apple Maps laat wel keurig die woning zien met correcte omgeving.

Qua content (bedrijven enz) is het bedroevend, maar ik kan me vooralsnog redden met de combinatie van de Google Maps webapp en Apple Maps. Ik verwacht wel dat het allemaal beter gaat worden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:24:
Qua content (bedrijven enz) is het bedroevend, maar ik kan me vooralsnog redden met de combinatie van de Google Maps webapp en Apple Maps. Ik verwacht wel dat het allemaal beter gaat worden.
Had van de week Nokia maps eens bekeken op de ipad, maar dat ziet er ook erg netjes uit
http://m.maps.nokia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:24
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:24:
Qua actualiteit is Apple Maps voor op Google, blijkt na een paar testjes van mezelf ;) bijvoorbeeld het huis van mijn ouders, dat staat er nu zo'n vier jaar maar op Google Maps staat het water waar het aan ligt er nog niet eens op (zo'n vijf jaar oud!). Apple Maps laat wel keurig die woning zien met correcte omgeving.

Bij mij staan er dingen in de tuin die er nooit hebben gezeten, onze winkelcentrum die er al enkele jaren staat is een grasveld en wordt aangeduid als een park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Sinds ik ios6 op mijn New IPad heb staat ben ik om de haverklap mijn Bladwijzers kwijt. Hebben me mensen hier last van en zo ja, wat kan ik er aan doen? Op mijn iPhone blijven ze gelukkig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
hoefniks schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:28:
Sinds ik ios6 op mijn New IPad heb staat ben ik om de haverklap mijn Bladwijzers kwijt. Hebben me mensen hier last van en zo ja, wat kan ik er aan doen? Op mijn iPhone blijven ze gelukkig staan.
Heb je geselecteerd op je iPad onder instellingen, icloud dat je bladwijzers wilt syncen?

[ Voor 4% gewijzigd door MmarkM op 02-10-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Trouwens... er was toch een hoop hoepla geweest over de ganimeerde settings-icon in iOS6?
Is dat er toch uitgehaald? Bij mij draait ie niet iig

En er zal ook ergens zilveren knoppen zijn die van reflectie veranderen adhv beweging toch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
kmf schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:39:
Trouwens... er was toch een hoop hoepla geweest over de ganimeerde settings-icon in iOS6?
Is dat er toch uitgehaald? Bij mij draait ie niet iig

En er zal ook ergens zilveren knoppen zijn die van reflectie veranderen adhv beweging toch?
Animatie bij Instellingen.app is alleen tijdens een update. Die zilveren knoppen zijn onder andere terug te vinden in de Muziek.app als de volume slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52

racoon

mooowwww

Op mijn Samsung had ik de Facebook app,hierbij kon ik @gebruikersnaam doen,op mijn iphone5 werkt dit niet, hoe stel ik dat weer in?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 08-10 17:55
me_mrtn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Animatie bij Instellingen.app is alleen tijdens een update. Die zilveren knoppen zijn onder andere terug te vinden in de Muziek.app als de volume slider.
Bij mij draaide die ook niet bij de update. :o Maar goed waar hebben we het over, een draaiend icoontje alleen tijdens het updaten. :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
heb zelf ook het probleem met de Wifi sinds iOS 6 met mijn 4s,
al 3 keer mijn telefoon hersteld, derde keer ook zonder een backup terug te zetten.

helpt allemaal niet... als het (makkelijk) kon zou ik wel terug willen naar iOS 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:21
Tylen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:44:
[...]

Heb even gekeken voor je. Maar hier ging het gewoon via de Wifi.
Ik blijf nu ook op WIfi zitten. Al is er vannacht wel weer iets aan 3G verbruikt. Ik weet alleen niet of dit nou normaal is of dat deze Verizon bug soms gerelateerd is. Maar dan zouden er toch wel meer mensen last van moeten hebben in NL lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Erulezz schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

Bij mij draaide die ook niet bij de update. :o Maar goed waar hebben we het over, een draaiend icoontje alleen tijdens het updaten. :+
Welke update? Van iOS5 naar 6? Lijkt mij wiedes, aangezien het pas vanaf iOS6 is toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vandaag aan de lijve ondervonden hoe waardeloos maps wel is. De manier waarop de nieuwe maps omgaat met file info is erbarmelijk. Een mini rood stippenlijntje toont aan dat er file is. Geen file = geen lijntje. Dit moet ik dan maar vanuit een ooghoek zien terwijl ik beslis welke mijn route wordt. dit tegenover google waar het duidelijk is, dikke lijnen groen = geen file, oranje is vertraging , bij rood - zwart sta je stil.

Neem daar nog bij dat informatie over centrum Brussel volledig ontbreekt, daar waar google wel een veel completer beeld geeft. Nu mag je 1 keer raden waar ik het meest in de file sta, en waar ik dus het meeste baat heb aan file info...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Yalopa schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:19:
Neem daar nog bij dat informatie over centrum Brussel volledig ontbreekt, daar waar google wel een veel completer beeld geeft. Nu mag je 1 keer raden waar ik het meest in de file sta, en waar ik dus het meeste baat heb aan file info...
Welke informatie bedoel je? Straten of bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

File informatie

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 22:57
Volgens mij komt de file informatie gewoon van tomtom dus zou prima moeten zijn, ik heb hier ook ff naar gekeken en ziet er best duidelijk uit. Als er geen lijntje is geen file, best duidelijk en een orange stippellijntje is vertraging en rood file net als bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Rood stippellijntje kan wat klein zijn, maar de toevoeging van werkzaamheden vind ik zelf briljant. Als voorbeeld, kijk even bij de A20 bij Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
De applicatie zelf en het laden van de maps is sneller met die van Apple dan met die van Google. Zoals iemand anders hier ook al opmerkt is de data van die van Apple vele malen actueler dan die van Google. Ik zie hier ook gebieden die al meer dan 5 jaar bestaan en die netjes door Bing en Apple worden getoond maar waar Google het bestaan niet van kent. Google gebruikt voor dit deel van het land kennelijk data die zo ergens tussen de 5 en 10 jaar oud is. Die van Bing is hoogstens 5 jaar oud en die van Apple lijkt hoogstens een jaar of 2 oud te zijn.

De PoI's en OV informatie zijn een wat ander verhaal. Google deed het daar ook niet al te best. Heel veel haltes stonden op de verkeerde plek of bestonden niet meer. Overige OV informatie was ook vrijwel altijd incorrect. 9292 deed het beter maar ook die maken er een potje van (de OV bedrijven zelf overigens ook). Gelukkig wordt er nu gewoon verwezen naar de OV apps van de OV bedrijven zelf. De PoI's zijn dingen die nog moeten komen. Bushaltes staan er nu niet bij maar dat vind ik op zich ook niet erg, die zijn namelijk in de OV app weer terug te vinden (en die deden OV toch al beter dan Google Maps en consorten...). Daarnaast kom je ook al een heel eind als je de hybride weergave gebruikt. Dingen als verkeer is iets wat Google Maps wel goed deed (de ringweg hier liet ie mooi zien, wat ook klopte) maar wat Apple Maps gewoonweg niet doet (ik zie geen enkele verkeersinfo terwijl ik het wel aan heb staan).

Voor het echte navigeren gebruikten de meesten toch al apps als Navigon, TomTom, Waze en noem maar op. Google Maps was daar nooit echt zo geschikt voor, het liep altijd achter op eerder genoemde apps (met name qua features voor bijv. in de auto of op de fiets, lopend). Die situatie is op dit moment met Apple Maps niet anders. Wellicht dat het in de toekomst nog anders wordt, dat zou wel mooi zijn. In mijn geval zou dat echter weinig uit maken want ik heb een iPhone 4. De turn-by-turn navigatie in Google Maps en Apple Maps wordt op dit ding niet ondersteund dus moet ik alsnog naar de andere apps. Daar ben ik niet de enige in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
In een ander artikel heb ik gelezen dat je als appmaker je POI's kan injecteren in de nieuwe maps.
Oftewel, NS, HTM, CONNECTION, etc kunnen een app uitbrengen waarbij ze de haltes en vertrekdata diret aanleveren. Deze kan geintegreerd in de maps-app komen, en/of in hun eigen app.

Dat is natuurlijk wel DE oplossing (in theorie), de meest actuele informatie en niet afhankelijk van de grote partij (google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Meerdere problemen met whatsapp op iOS 6 en iphone 4 dat deze traag is bij opstarten en bij het laden van een conversatie? Soms kan ik wel minimaal 5 seconde wachten voordat ie een gesprek opent...

iOS6 draait redelijk op de iphone4, sommige apps (contacten, inzien van een contact) laden iets trager dan iOS5. Linkedin, Navigon, FoxTube en Chrome vind ik ook trager dan iOS5...

Meerdere last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Bij mij werkt iOS 6 opzich goed. Ik heb 2 problemen sinds de update:

De batterij gaat echt veel sneller leeg. Als ik normaal thuis kwam van werk dan had ik nog 50% over (dat was al weinig, want gebruikte het toestel nauwelijks). Nu is dat nog maar 15%.

Als ik een oproep gemist heb, en ik wil die via m'n lockscreen terugbellen (sliden) dan valt het beeld weg, zie ik een appeltje en lijkt het net op een respring. Maar hij belt wel gewoon.

Meer mensen hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik zoek een simpele taskmanager app die me meerdere todo lists laat maken en slechts voor een specifieke lijst icon badge nummers laat zien. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:42

OMD

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven.

De batterij van mn ipad 3 is binnen 2 dagen helemaal leeg sinds de update.
Voorbeeld, gisteravond opgeladen tot 100% en anderhalf uur internet gebruikt. Zit nu op 73 %
Zie hem dus gewoon leeglopen, wordt er niet goed van.
Scherm staat op halve kracht, alles staat verder uit.

Naast dat youtube weg is, geen google maps meer en nu ook nog die issue met die batterij.

Wat is hier aan te doen?

Edit

Ter indicatie,
We zij nu 20 minuten verder en hij staat nu op 68%
Ter info verder: voor de update deed ik bijna 2 weken met 1 lading.
Begrijp er niets van, vind het maar zeer vervelend.

[ Voor 18% gewijzigd door OMD op 04-10-2012 10:48 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energieverbruik is sinds de upgrade bij mij eveneens drama. Hoewel ook weer niet structureel. Soms loopt de batterij leeg waar je naast zit. Zelfs al enkele malen meegemaakt dat het toestel flink warm werd op plm. 20%. En daarna ging de resterende 20% er binnen een uur tijd uit, nota bene in standby stand. Heb van enkele bekenden vergelijkbare klachten over het batterijverbruik onder ios 6 vernomen. Ben er eigenlijk wel even klaar mee en wil voorlopig terug naar ios 5. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
shrug, echt totaal geen last van hier. Momenteel al 5-6 iDevices in huis/familie geupgrade.

Kan het zijn dat jullie settings wat betreft locatievoorzieningen aangepast zijn of zo? Effe checken? Anders sowieso een restore doen ipv upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hier idem. iPhone 4. Ik haal het einde van de dag nog maar net tegenwoordig. Elke ochtend van de oplader af op 100% (07:00) tegen 22.00 uur is 't ie zo goed als leeg. Gebruik is gemiddeld. voornamelijk Bellen en internet (50/50 3G of Wifi).

Wat mij opvalt is dat zodra ik de iPhone op lockscreen zet ik even een GPS symbooltje te zien krijg. Zelfde wanneer ik hem uit lockscreen slide.

Heb de locatievoorzieningen nog eens bekeken. Wat me opviel is dat er maar een paar apps gebruik hebben gemaakt van locatievoorzieningen afgelopen 24uur. Toch heb ik er maar een hoop uitgezet. Eens kijken of dat gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
readytoflow schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:35:
Hier idem. iPhone 4. Ik haal het einde van de dag nog maar net tegenwoordig. Elke ochtend van de oplader af op 100% (07:00) tegen 22.00 uur is 't ie zo goed als leeg. Gebruik is gemiddeld. voornamelijk Bellen en internet (50/50 3G of Wifi).

Wat mij opvalt is dat zodra ik de iPhone op lockscreen zet ik even een GPS symbooltje te zien krijg. Zelfde wanneer ik hem uit lockscreen slide.

Heb de locatievoorzieningen nog eens bekeken. Wat me opviel is dat er maar een paar apps gebruik hebben gemaakt van locatievoorzieningen afgelopen 24uur. Toch heb ik er maar een hoop uitgezet. Eens kijken of dat gaat helpen.
Bij Privacy kun je onderaan nog meer systeemapps onderscheiden qua locatievoorzieningen.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
• Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren, of hierin te handelen.
• Links om iOS 6 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.