Kodi werkt gewoon perfect neem ik aan? Heb je ook de Ziggo of Horizon app kunnen testen?Tranzy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:57:
[...]
Leek wel alsof die van mij uit de UK kwam. Ik hoefde niets extra te betalen.
Sommige "Bravia" apps zitten er niet in. Kan bijvoorbeeld jammer genoeg geen dualshock 4 controller via BT koppelen om boven via PS remote te gamen. Zal wel een Sony bnusje zijn.
Apps die je mist kan je toch allemaal (side)loaden. via Google Play of apk? Het blijft gewoon Android.
De Android TV versie van Videoland etc is niet echt te vinden.Tranzy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:57:
[...]
Leek wel alsof die van mij uit de UK kwam. Ik hoefde niets extra te betalen.
Sommige "Bravia" apps zitten er niet in. Kan bijvoorbeeld jammer genoeg geen dualshock 4 controller via BT koppelen om boven via PS remote te gamen. Zal wel een Sony bonusje zijn.
Apps die je mist kan je toch allemaal (side)loaden. via Google Play of apk? Het blijft gewoon Android.
Niet zo'n ramp, maar het zou leuk zijn als die gewoon in de Google TV store stonden.
Kodi werkt perfect! Dat is echt fijn. Een goed werkende Netflix/Chrome en Kodi op de slaapkamer. Ik heb geen 5.1 of DTS nodig daar, maar het kunnen afspelen is al fijn!ind0mi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:59:
[...]
Kodi werkt gewoon perfect neem ik aan? Heb je ook de Ziggo of Horizon app kunnen testen?
Even opletten dat er geen UTP aanluiting op zit maar wel WiFi AC. Daarmee speel je via wifi wel elke Full HD film af.
Ik heb ook een leuke computer..
Jammer dat de output niet (goed) kan wisselen in framerate en dat ik problemen lees over casten.
Want anders had ik de Mi Box direct gekocht.
Hopelijk/misschien brengt de (hopelijke) update naar Android 7 Nougat daar verandering in, maar dat betwijfel ik.
Want anders had ik de Mi Box direct gekocht.
Hopelijk/misschien brengt de (hopelijke) update naar Android 7 Nougat daar verandering in, maar dat betwijfel ik.
aah dan valt die voor mij al af.. m'n wifi is echt niet sterk/stabiel genoeg op 1e verdieping.Tranzy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:12:
[...]
Even opletten dat er geen UTP aanluiting op zit maar wel WiFi AC. Daarmee speel je via wifi wel elke Full HD film af.
Tranzy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:12:
Even opletten dat er geen UTP aanluiting op zit maar wel WiFi AC. Daarmee speel je via wifi wel ele Full HD film af.
ind0mi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:20:
aah dan valt die voor mij al af.. m'n wifi is echt niet sterk/stabiel genoeg op 1e verdieping.
Ik zou dan wel de originele van Xiaomi nemen want dergelijke USB-ethernet dongles schijnen wel (zeer) regelmatig niet goed te werken i.c.m. de Mi Box.
Deze van Xiaomi zélf zou gewoon moeten werken.
Grappig is overigens dat de USB aansluiting versie 2.0 is; dus met goede wifi-dekking heb je draadloos een snellere verbinding dan bedraad; maar voor media player is het wel voldoende.
Dat zou ook mijn manier zijn (met ethernet) maar zolang framerate- en castproblemen nog niet opgelost zijn koop ik 'm niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 07-04-2017 13:58 ]
Het is een "playertje" voor de slaapkamer. Niet echt veel eisen qua kwaliteit. Meer gemak.
Maar ik heb nergens last van. Geloof je gelijk dat er framerate issues zouden zijn maar ik merk nog geen verschil met mijn bravia behalve beeld qualiteit door mijn gebrekkige oude LCD.
Casten werkt ook gewoon prima.
Maar ik heb nergens last van. Geloof je gelijk dat er framerate issues zouden zijn maar ik merk nog geen verschil met mijn bravia behalve beeld qualiteit door mijn gebrekkige oude LCD.
Casten werkt ook gewoon prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 07-04-2017 15:38 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Yup, veruit beste value for money. (beter in hardware en software dan de mibox)Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:14:
wat is op dit moment de beste koop w.b. S912 boxjes? Beelink GT1 ultimate?
Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar toch zet ik 'm hier neer...
Heb een Sony Bravia TV met MediaTek MT5890 (ARM Cortex A17 CPU / ARM Mali T624 GPU), met android (6.0.x) als OS.
Hier nog wat meer uitgebreide specs:
http://www.displayspecifications.com/en/model/7e5a14a
Hier heb ik Kodi op staan en wil o.a. het DVB-C signaal kunnen kijken dat ik via mijn netwerk verspreid middels een tuner en TvHeadend.
Dat lukt allemaal qua instellingen, maar de beelden stotteren enorm (vertraagd en blijft hangen soms).
Het geluid speelt wel goed af en gaat gewoon verder als het beeld stilstaat of traag gaat (lijkt wel slow motion).
Kan zo niets vinden wat duidt op vergelijkbare problemen en dan is de oplossing ver weg voor mij....
Enig idee waar ik dit zoeken moet en of het überhaupt kan?
Als er meer info nodig is dan hoor ik het graag uiteraard.
Heb een Sony Bravia TV met MediaTek MT5890 (ARM Cortex A17 CPU / ARM Mali T624 GPU), met android (6.0.x) als OS.
Hier nog wat meer uitgebreide specs:
http://www.displayspecifications.com/en/model/7e5a14a
Hier heb ik Kodi op staan en wil o.a. het DVB-C signaal kunnen kijken dat ik via mijn netwerk verspreid middels een tuner en TvHeadend.
Dat lukt allemaal qua instellingen, maar de beelden stotteren enorm (vertraagd en blijft hangen soms).
Het geluid speelt wel goed af en gaat gewoon verder als het beeld stilstaat of traag gaat (lijkt wel slow motion).
Kan zo niets vinden wat duidt op vergelijkbare problemen en dan is de oplossing ver weg voor mij....
Enig idee waar ik dit zoeken moet en of het überhaupt kan?
Als er meer info nodig is dan hoor ik het graag uiteraard.
[ Voor 18% gewijzigd door albino71 op 08-04-2017 17:26 ]
Weet iemand een goede emulator voor meerdere oldskool consoles die geen tweaking nodig heeft en waarbij basic usb gamepads out of the box werken?
Meer mensen last van dat de ondertitels niet werken in Kodi?
http://www.digitaltrends....t-game-emulators-android/
Misschien heb je hier iets aan?neanderthaler schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:51:
Weet iemand een goede emulator voor meerdere oldskool consoles die geen tweaking nodig heeft en waarbij basic usb gamepads out of the box werken?
[ Voor 75% gewijzigd door HereIsTom op 09-04-2017 18:48 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ja sinds gister werkt de subtitles niet meer in Kodi . Ik dacht dat aan mijn Q10 Pro ligt .HereIsTom schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:45:
Bij mij werken alle geselecteerde ondertitelsites niet meer, ze geven geen resultaten meer of er komt een melding dat het wachtwoord niet klopt oid. Is dat ook wat jij krijgt?HereIsTom schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:45:
[...]
Misschien heb je hier iets aan?
Wbt emulators; deze afzonderlijke apps heb allemaal al eens de revue zien passeren in diverse online artikelen over emulators. Maar ik kan me herinneren recentelijk eens ergens iets gezien te hebben over 1 programma/app die roms van diverse consoles aan kan. Maar het zou ook een windowsprogramma geweest kunnen zijn
[quote]HereIsTom schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:45:
[...]
Sinds gisteren onderhoud....las het op hun forum van opensub.....
[...]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Die app die diverse consoles aan kan ken ik ook niet.neanderthaler schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:14:
[...]
Bij mij werken alle geselecteerde ondertitelsites niet meer, ze geven geen resultaten meer of er komt een melding dat het wachtwoord niet klopt oid. Is dat ook wat jij krijgt?
Wbt emulators; deze afzonderlijke apps heb allemaal al eens de revue zien passeren in diverse online artikelen over emulators. Maar ik kan me herinneren recentelijk eens ergens iets gezien te hebben over 1 programma/app die roms van diverse consoles aan kan. Maar het zou ook een windowsprogramma geweest kunnen zijn
Bij die ondertitels krijg ik na enige tijd een hele lijst te zien van allemaal andere ondertitels en soms ook weer die melding van gebruikersnaam en wachtwoord!
Is er iemand waarbij de ondertitels wel werken in Kodi?
Ik heb het bij Opensubtitles.org op het forum ook gevraagd, maar hun zeggen dat er bij hun niks aan de hand is en de site werkt ook.Amaze86 schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:40:
[quote]HereIsTom schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:45:
[...]
En bij mij werken nlondertitels en addic7ed ook niet!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Bedoel je RetroArch?neanderthaler schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:14:
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ja die krijgt ik ook . Heel andere ondertitels😂 bij een film . nlondertitel werkt bij mij ook niet . Ligt het aan kodi ? Of iets anders . Misschien een update van de Kodi versie biedt oplossing maar ook niet zeker . Wanneer krijgen wij de OTA firmware van Himedia ?HereIsTom schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:37:
[...]
Die app die diverse consoles aan kan ken ik ook niet.
Bij die ondertitels krijg ik na enige tijd een hele lijst te zien van allemaal andere ondertitels en soms ook weer die melding van gebruikersnaam en wachtwoord!
Ik heb het bij Opensubtitles.org op het forum ook gevraagd, maar hun zeggen dat er bij hun niks aan de hand is en de site werkt ook.
En bij mij werken nlondertitels en addic7ed ook niet!
Inmiddels werken de ondertitels hier weer, lag aan de ondertitels addons.Brawler schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:42:
[...]
Ja die krijgt ik ook . Heel andere ondertitels😂 bij een film . nlondertitel werkt bij mij ook niet . Ligt het aan kodi ? Of iets anders . Misschien een update van de Kodi versie biedt oplossing maar ook niet zeker . Wanneer krijgen wij de OTA firmware van Himedia ?
De update van HiMedia voor de Q5 Pro en Q10 Pro komt deze maand.
Ik heb nog firmware 1.0.9 met Kodi 16.1 en dat werkt nog prima.
[ Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 10-04-2017 18:58 ]
De ondertitels add ons werkt inmiddels weer.
Heren,
Ik post het maar even hier omdat ik zo goed niet weer waar ik mijn vraag anders kan/moet stellen;
Ik gebruik nu Plex op een microserver gen 8 en speel af met een PS4. Nu wil hij nog weleens haperen omdat de microserver het niet aankan ofzo... Het transcode process loopt dan ook echt 99% cpu op te eten.
Dat moet dus vervangen worden, en ik lees enorm veel goede verhalen over de android media spelers. Wat ik als groot voordeel van Plex zie is dat ik gewoon een nieuwe film/serie in de juiste map gooi en Plex bijhoud wat ik al gezien heb... Bestaan er zulke apps voor android based media spelers? Zonder dat ik op mijn nas/server software moet installeren? Dat de app dus zelf een SMB/CFS share uitleest? Het moet wel een beetje mooi/soepel werken zoals Plex dat ook doet.
Bedankt alvast voor de adviezen!
Ik post het maar even hier omdat ik zo goed niet weer waar ik mijn vraag anders kan/moet stellen;
Ik gebruik nu Plex op een microserver gen 8 en speel af met een PS4. Nu wil hij nog weleens haperen omdat de microserver het niet aankan ofzo... Het transcode process loopt dan ook echt 99% cpu op te eten.
Dat moet dus vervangen worden, en ik lees enorm veel goede verhalen over de android media spelers. Wat ik als groot voordeel van Plex zie is dat ik gewoon een nieuwe film/serie in de juiste map gooi en Plex bijhoud wat ik al gezien heb... Bestaan er zulke apps voor android based media spelers? Zonder dat ik op mijn nas/server software moet installeren? Dat de app dus zelf een SMB/CFS share uitleest? Het moet wel een beetje mooi/soepel werken zoals Plex dat ook doet.
lees de draad voordat je blaat
Erm, Kodi doet dat allemaal, zeker als je nog even een account neemt bij Trakt.tv en de add-on daarvoor download in Kodi. Geen transcoding nodig; nada. Alles wordt door Kodi (en de speler uiteraard) gedaan en bijgehouden.Theelepel88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:53:
Heren,
Voordeel van Kodi is dat je het ook lokaal op je PC kan installeren en kan kijken of het wat voor je is. ls dat het geval is kan je altijd voor een Android box gaan
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 11-04-2017 12:03 ]
Een hele tijd terug al eens met Kodi gespeeld als vervanger voor Popcorn Time.... Was niet echt een succes als je ook subs wou dus eigenlijk vrij snel gedeinstalleerd... Zal vanavond als ik thuis ben weer eens wat gaan hobby-en.. Thanks!Notna schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:03:
[...]
Erm, Kodi doet dat allemaal, zeker als je nog even een account neemt bij Trakt.tv en de add-on daarvoor download in Kodi. Geen transcoding nodig; nada. Alles wordt door Kodi (en de speler uiteraard) gedaan en bijgehouden.
Voordeel van Kodi is dat je het ook lokaal op je PC kan installeren en kan kijken of het wat voor je is. ls dat het geval is kan je altijd voor een Android box gaan
Nu dus de zoektocht naar een goede sub 50 euro android box maar daar zal ongetwijfeld in de 82 pagina's een hoop over geschreven zijn
Voor subtitels zijn er gewoon plugins te vinden van Opensubtitles.org en BSplayer. Downloaden gewoon netjes subtitles naar keuze in de taal die je wilt met CC, Sync en taal opties.Theelepel88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:21:
[...]
Een hele tijd terug al eens met Kodi gespeeld als vervanger voor Popcorn Time.... Was niet echt een succes als je ook subs wou dus eigenlijk vrij snel gedeinstalleerd... Zal vanavond als ik thuis ben weer eens wat gaan hobby-en.. Thanks!
Nu dus de zoektocht naar een goede sub 50 euro android box maar daar zal ongetwijfeld in de 82 pagina's een hoop over geschreven zijn
Welke versie van de ziggo app gebruik je?
Dacuuu schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
Net getest. Helaas..Heb auto frame switch wel aangszet in kodi, maar hij switch mijn TV niet van framerate, ik kan wel handmatig de output van de box op 1080p 24p zetten, maar dan ervaar ik de interface als schokkend, de film content draait dan wel soepel.
[...]
De ziggo app werkt op de Nexbox A95X 2GB versie met de Amlogic S905X cpu
Zie hier mijn filmpje, tevens vind je in de video descriptie een kortingscode voor de box, dan was je minder dan €36 ps kwijt geweest :-D
Quick & Dirty filmpje.
[video]
Xiaomi 13T Pro
Ik ga mij ook maar eens in de kodi wereld verdiepen. Heb net een Beelink GT1 besteld. Volgens mij een leuk beginners kastje ? Is in ieder geval een leuke custom build voor te vinden.
:)
Ik zie op de Kodi site dat ze de Xiaomi mi box aanraden... Nu zie ik op verschillende sites dat daar ook weer verschillende van zijn, wat is nu de laatste? Ik vind vooral de mi box 3s goedkoop maar de " nieuwste" zou gereleased worden voor 70 dollar? Welke is dat nou?
Zijn er nog betere alternatieven in deze price range?
Je moet de 1, 2, 3s, 3c (MDZ-16-AA), Enhanced of Pro links laten liggen (als je voor officele netflix support wil etc...)Theelepel88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:55:
Ik zie op de Kodi site dat ze de Xiaomi mi box aanraden... Nu zie ik op verschillende sites dat daar ook weer verschillende van zijn, wat is nu de laatste? Ik vind vooral de mi box 3s goedkoop maar de " nieuwste" zou gereleased worden voor 70 dollar? Welke is dat nou?
Wat je moet hebben is de Xiaomi Mi Box Android TV 6.0 (US); modelnummer: MDZ-16-AB (Volgens mij is er namelijk ook nog een chinese versie
Zie ook dit topic: [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
[ Voor 6% gewijzigd door houthakker op 11-04-2017 22:16 ]
Werkt dit goed met de standaard remote die erbij zit?gooddaddy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:26:
Helemaal blij. Vandaag de Mini M8S II 4K Smart TV Box Amlogic S905X Quad Core Processor van Gearbest binnengekregen. Had eerst een box met S905 chip er in, maar daar werkte de Horizon app niet opp. Op deze box met S905X chip dus wel.
Zoek een kodi-box voor m'n pa. 4K, Ziggo support & Kodi zijn vereisten
Is de M8S II dan nog een goede optie of zijn er inmiddels "betere"?
Uurtje aan het googelen inmiddels
[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 12-04-2017 01:13 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Heb nu Venz V10 Pro met S905X chip, en ziggo app werkt super.
Kan alles terugkijken met de standaard remote, gaat gewoon door de menu heen.
Denkt dat het met de mini m8s hetzelfde is.
Kan alles terugkijken met de standaard remote, gaat gewoon door de menu heen.
Denkt dat het met de mini m8s hetzelfde is.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb onlangs de Beelink MINI MXIII II aan geschaft en deze werkt ook prima. Deze heeft 16gb opslag ipv de 8 van de M8S. Al is dat niet het belangrijkste voor je pa. Ook heeft deze support voor 5ghz WiFi, dat was voor mij wel een vereiste.matthijst schreef op woensdag 12 april 2017 @ 01:10:
[...]
Werkt dit goed met de standaard remote die erbij zit?
Is die weer (veel) beter dan de beelink mini die hierboven vermeld staat?maurits82 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:28:
[afbeelding]
De Beelink GT1 is in de bonus bij Gearbest
wat is het verschil van de Beelink GT1 en mijn H96 Pro+ die ik nu thuis heb?
ik wil best wel eens gaan spelen met alternatieve recovery en/of ROMs... maar weet niet of ik dan een paperweight krijg, dus niet meer werkt...
vooralsnog werkt het prima voor mij, enige wat ik tot nu toe heb gedaan is in play store handmatige upgrade Kodi naar 17.1
ik wil best wel eens gaan spelen met alternatieve recovery en/of ROMs... maar weet niet of ik dan een paperweight krijg, dus niet meer werkt...
vooralsnog werkt het prima voor mij, enige wat ik tot nu toe heb gedaan is in play store handmatige upgrade Kodi naar 17.1
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
De mini is wat kleiner & regelmatiger updates van de fabrikant.Theelepel88 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:33:
[...]
Is die weer (veel) beter dan de beelink mini die hierboven vermeld staat?
Deze is normaal formaat en is goed om custom ROM op te zetten.
Dus als je het leuk vind om een custom ROM er op te zetten, is de GT1 perfect.
http://freaktab.com/forum...12/firmware-roms-tools-by
(updaten is erg simpel)
Out of the box & ondersteuning is de mini beter. (iets langzamere GPU door de 905X ipv 912, maar is prima)!
Ik ben niet heel up to date met de prijzen. Maar de xiaomi mi is in de sale op gearbest (http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_584238.html)
Lijkt me een goede deal
Nevermind, het gaat om de chinese versie
Lijkt me een goede deal
Nevermind, het gaat om de chinese versie
[ Voor 13% gewijzigd door EJPostema op 12-04-2017 13:34 ]
Nu ook aan het kijken voor een kastje maar uh is dit iets?
http://aanbieding.marktpl...d-mediaspeler-met-kodi-10
Nee is oud model met Android 4.4.4 KitKatmattijn1980 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:53:
Dus er kan geen Kodi 17 op, daarom is hij waarschijnlijk ook in de aanbieding!
Voor dat geld, zijn er per definitie betere opties (S905/S905x), eigenlijk was een box met deze chipset alleen interessant toen ze in de aanbieding waren voor $20.mattijn1980 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:53:
- Videodecoder spec technisch is er niet veel mee aan de hand, zie ook reviews op cnx-software van de Zidoo X1 II; maar er is bijna geen support op de RK3229 (Kodi Android, Libreelec, etc...),
De SOC heeft deze een Cortex A7 Quadcore, niet de meest snelle chip. (Dat is dan ook de rede waarom dat Rockchip alleen een KitKat 4.4 SDK heeft uitgebracht.... Al zijn er wat 5.1 ROMS te vinden...
- Van alle RK3229 devices, is dit ook nog een vrij onbekende (bekender: Scishion V88, MXQ-4k, Zidoo X1 II), er zijn ook geen custom roms van; zie http://freaktab.com/forum...es/firmware-roms-tools-bg
Nee, de standaard remote is sowieso ruk. Ik heb daarvoor bij BOL.com een MINIX NEO A2Lite - Air/FlyMouse Controller/Keyboard gekocht. alleen werkt dat niet echt lekker met de horizon/ziggo app. Ik denk dat je daarvoor het beste een remote met trackpad kan kopenmatthijst schreef op woensdag 12 april 2017 @ 01:10:
[...]
Werkt dit goed met de standaard remote die erbij zit?
Ik kan, persoonlijk de Rii i8 Mini keyboard aanraden. Is niet heel duur, ligt lekker in de hand, is zeker niet groot en heeft trackpad ondersteuning. Kwestie van de receiver in een USB poort duwen en gaangooddaddy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:18:
[...]
Nee, de standaard remote is sowieso ruk. Ik heb daarvoor bij BOL.com een MINIX NEO A2Lite - Air/FlyMouse Controller/Keyboard gekocht. alleen werkt dat niet echt lekker met de horizon/ziggo app. Ik denk dat je daarvoor het beste een remote met trackpad kan kopen
Enige 'nadeel' is dat je de Kodi commands uit je hoofd moet leren als je het echt als en AB wilt gebruiken; er zitten geen play/pauze/stop/etc knoppen op bijv. Je zal het dus moeten bedienen als dat je met een PC doet.
Je kan er uiteraard ook voor kiezen om de i8 'erbij' te doen voor zaken waarbij je gewoon een tobo nodig hebt. Ik heb alles via een Harmony 700 lopen en dat keyboard erbij voor als ik wil browsen of als ik dingen in de playstore wil opzoeken etc. Typisch dingen waar een toetsenbord handig voor is
Vandaag de Beelink GT1 ontvangen. Eergister besteld bij GB EU warehouse en nu al binnen ! Als ik tijd heb even ermee spelen.
Ik kan je de Rii i8 ook aanraden!Notna schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:43:
[...]
Ik kan, persoonlijk de Rii i8 Mini keyboard aanraden. Is niet heel duur, ligt lekker in de hand, is zeker niet groot en heeft trackpad ondersteuning. Kwestie van de receiver in een USB poort duwen en gaan
Enige 'nadeel' is dat je de Kodi commands uit je hoofd moet leren als je het echt als en AB wilt gebruiken; er zitten geen play/pauze/stop/etc knoppen op bijv. Je zal het dus moeten bedienen als dat je met een PC doet.
Je kan er uiteraard ook voor kiezen om de i8 'erbij' te doen voor zaken waarbij je gewoon een tobo nodig hebt. Ik heb alles via een Harmony 700 lopen en dat keyboard erbij voor als ik wil browsen of als ik dingen in de playstore wil opzoeken etc. Typisch dingen waar een toetsenbord handig voor is
Play/Pauze e.d. werken bij mij wel met de ronde knoppen links bovenin!
Vandaag de keyboard er weer eens bijgepakt en merkte die idd op. Maar het is alsnog aardig gelimiteerdHereIsTom schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:18:
[...]
Ik kan je de Rii i8 ook aanraden!
Play/Pauze e.d. werken bij mij wel met de ronde knoppen links bovenin!
Wat is er gelimiteerd dan, ik doe eigenlijk alles met de Rii i8 Plus in Kodi.Notna schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:47:
[...]
Vandaag de keyboard er weer eens bijgepakt en merkte die idd op. Maar het is alsnog aardig gelimiteerd
Vergeleken met een AB als de Harmony; stop knop, context menu knop, snelkoppelingen etc.HereIsTom schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:23:
[...]
Wat is er gelimiteerd dan, ik doe eigenlijk alles met de Rii i8 Plus in Kodi.
Maar ik kijk vanuit een oogpunt dat mijn kinderen het ook moeten kunnen bedienen, dat scheelt ook al
Dat kan op de i8 ook. Ik heb ook een Harmony, maar die gebruik alleen om alles aan en uit te zetten.
Er moet ergens een lijstje te vinden zijn met welke knop waarvoor, ik gebruik ze nu blind.
Hier kun je zien welke toetsen voor Kodi je kan gebruiken op de Rii i8;
http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls
Er moet ergens een lijstje te vinden zijn met welke knop waarvoor, ik gebruik ze nu blind.
Hier kun je zien welke toetsen voor Kodi je kan gebruiken op de Rii i8;
http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls
[ Voor 24% gewijzigd door HereIsTom op 14-04-2017 22:56 ]
Verwijderd
Ik heb mijn tweede Nexbox A95X geïnstalleerd. Handig ben ik niet in zulke dingen, maar het is me zowaar redelijk vlot gelukt om Libreelec te draaien vanaf SD - ook nog eens de meest recente Kodi (dit laatste i.t.t. tot mijn eerste Nexbox).
Alles doet het gaat, behalve de video stutter. Nu stond me bij dat ik dit op mijn eerste Nexbox gefixd had met een advancedsettings.xml bestand, dus daar maar weer eens mee aan de slag gegaan... Maar ik kan de map niet vinden waar hij opgeslagen moet worden! Via rootexplorer naar de LibreELEC SD-kaart genavigeerd, maar de betreffende "userdata" folder bestaat niet. Is er daar iets anders in de nieuwste Kodi?
Alles doet het gaat, behalve de video stutter. Nu stond me bij dat ik dit op mijn eerste Nexbox gefixd had met een advancedsettings.xml bestand, dus daar maar weer eens mee aan de slag gegaan... Maar ik kan de map niet vinden waar hij opgeslagen moet worden! Via rootexplorer naar de LibreELEC SD-kaart genavigeerd, maar de betreffende "userdata" folder bestaat niet. Is er daar iets anders in de nieuwste Kodi?
Is het soms:Via rootexplorer naar de LibreELEC SD-kaart genavigeerd, maar de betreffende "userdata" folder bestaat niet. Is er daar iets anders in de nieuwste Kodi?
/storage/.kodi/userdata
[ Voor 6% gewijzigd door twisterking op 15-04-2017 15:30 ]
Vanavond in Kassa gaat het over mediaspelers. Ben benieuwd of ze het verschil weten tussen mediaspelers vs Kodi / Plex vs illegale streaming addons.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ging over een oplichter die na betaling mediaspeler niet leverde.Jorgen schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:59:
Vanavond in Kassa gaat het over mediaspelers. Ben benieuwd of ze het verschil weten tussen mediaspelers vs Kodi / Plex vs illegale streaming addons.
Ik heb op mijn MXQ Pro 4k nu ook LibreElec draaien. Je kan het beste met Win SCP inloggen middels SFTP (dus niet via Android op de SD kaart navigeren). Als je dan geconnect bent moet je in de view options 'show hidden folders' aanzetten. De .kodi folder is namelijk een hidden folder die je niet kan zien met Samba shares. En ik betwijfel dat je ze in Android kan zien eigenlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:44:
Ik heb mijn tweede Nexbox A95X geïnstalleerd. Handig ben ik niet in zulke dingen, maar het is me zowaar redelijk vlot gelukt om Libreelec te draaien vanaf SD - ook nog eens de meest recente Kodi (dit laatste i.t.t. tot mijn eerste Nexbox).
Daarvoor moet je SSH (en/of dus Win SCP) gebruiken.
Dus:
1. In Kodi (LibreElec versie) Samba shares en SSH aanzetten
2. IP address noteren van je mediaspeler
3. Op de PC Win SCP downloaden
4. Connecten met Win SCP naar eerder genoemd IP. Username:root, ww: libreelec
5. In de options van WinSCP naar 'Panels' gaan en hidden files en folders aanvinken
6. Nu kan je de .kodi folder onder 'storage' zien en dan kan je ook een advanced.xml aanmaken
Alternatief is een add on downloaden die dit voor je kan: https://www.tvaddons.ag/k...program.advancedsettings/
Daar kan je de buffersize etc. ook aanpassen
Overigens draai ik nu alleen maar LibreElec. Ik merkte dat ik Android nergens voor gebruikte, behalve Kodi draaien. En aangezien Android nog steeds niet lekker gaat met framerate wisselen en op de MXQ pro ook geen HD audio ondersteunde, dan maar op deze manier. Loopt ook een stuk vlotter. Advanced.xml aangemaakt voor de buffer size, Kore geinstalleerd op de telefoon om de boel met de telefoon te bedienen en ik ben gelukkig
Moest wel even spelen met de knoppen om ook te zorgen dat de box een powerdown deed icm mij Harmony afstandbediening. Maar dat was in 2 minuten gepiept
[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 17-04-2017 11:45 ]
Kan je LibreElec op alle Android S912 boxjes draaien ?
Ik heb zonet de H95 pro+ binnengekregen maar zo out of the box lijkt Kodi 17.1 niet lekker te draaien. Geen DTS, of DTS-HD, beeld dat schokt, soms vast lopen en terukeren naar het Android hoofdscherm, video-beeld is veel te donker,..
Ik heb al wat problemen kunnen oplossen dmv dit draadje maar het blijft een hoop gepruts.
Ik heb zonet de H95 pro+ binnengekregen maar zo out of the box lijkt Kodi 17.1 niet lekker te draaien. Geen DTS, of DTS-HD, beeld dat schokt, soms vast lopen en terukeren naar het Android hoofdscherm, video-beeld is veel te donker,..
Ik heb al wat problemen kunnen oplossen dmv dit draadje maar het blijft een hoop gepruts.
[ Voor 16% gewijzigd door jos707 op 17-04-2017 17:08 ]
Beelink kopen, heb je goede software.jos707 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:06:
Kan je LibreElec op alle Android S912 boxjes draaien ?
Beelink GT1 heeft dezelfde s912 proc dus of deze het beter voor elkaar heeft weet ik zo niet.
Nuja met enkele aanpassing lijkt de h96 het voorlopig redelijk goed te doen;
- aanpassen refreshrate van 60 naar 50hz om het happerend beeld weg te krijgen.
- aangepaste versie van Kodi geinstalleerd om het geluid goed te krijgen (wel nog steeds geen DTS-HD
Bedoel je de H96+ pro?jos707 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:58:
[...]
Beelink GT1 heeft dezelfde s912 proc dus of deze het beter voor elkaar heeft weet ik zo niet.
- aangepaste versie van Kodi geinstalleerd om het geluid goed te krijgen (wel nog steeds geen DTS-HD).
Probeer dan eens:
http://freaktab.com/forum...v3a-atv-version-ddr3-only
(android tv, gewone android staat er ook ergens tussen).
Libreelec voor S912 is experimental maar schijnt redelijk goed te werken. Hij gebruikt wel een wrapper rond de mali android gpu driver omdat er nog geen propere linux driver beschikbaar is. Dit heeft invloed op het renderen van de xbmc GUI, niet op video decoding.
https://forum.libreelec.tv/thread-5848.html
Oh, bij deze doet de spdif output het op alle technieken goed en ondersteunt 24p.jos707 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:58:
[...]
- aangepaste versie van Kodi geinstalleerd om het geluid goed te krijgen (wel nog steeds geen DTS-HD).
Laatste pagina's doorgenomen en zie dat een hoop mensen wel gecharmeerd zijn van himedia. Mijn pa wil voor zijn camper iets hebben wat vooral gemakkelijk moet zijn in gebruik. Zeg maar dat de focus meer ligt op de kwaliteit van de afstandsbediening dan wat het ding kan. Resolutie is HD ready, dus qua specs zal het ook wel meevallen wat hij nodig heeft.
Iemand advies voor een android plug & play boxje waarmee hij uit de voeten kan met opslag voor films/series (kodi), netflix, wifi voor streamen / RCA output en bij voorkeur 12V (oh en een goede afstandsbediening natuurlijk).
Namens hem, bedankt!
Iemand advies voor een android plug & play boxje waarmee hij uit de voeten kan met opslag voor films/series (kodi), netflix, wifi voor streamen / RCA output en bij voorkeur 12V (oh en een goede afstandsbediening natuurlijk).
Namens hem, bedankt!
Ik las ergens dat de HiMedia Q10 pro problemen had met de Ziggo/Horizon app. Is dit nog altijd?
Dat zou echt super zijn.houthakker schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:49:
[...]
Als ik zin en tijd heb maak ik ook nog een tabelletje met playback ervaringen.
Precies, daar was ik zelf na veel lezen ook al achter. Nu is de Minix Neo U1 een S905 box zonder HDR support. Heeft iemand al ervaring met een S905x/S912 box waar de bovenstaande punten en HDR goed werken?Ik weet dat er voor S905x/S912 vaak de volgende problemen voordoen:
- Brakke WIFI module (scheelt van box tot box).
- Automatic framerate switching (Maar werkt op bijvoorbeeld de Minix Neo U1 prima)
- Audio passtrough (Maar werkt op bijvoorbeeld de Minix Neo U1 prima)
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ja, maar niet met AndroidRichieB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:47:
[...]
Dat zou echt super zijn.![]()
[...]
Precies, daar was ik zelf na veel lezen ook al achter. Nu is de Minix Neo U1 een S905 box zonder HDR support. Heeft iemand al ervaring met een S905x/S912 box waar de bovenstaande punten en HDR goed werken?
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 18-04-2017 10:58 ]
Dat is precies de afweging die ik aan het maken ben: koop ik een S912 kastje (Beelink GT1 ofzo) of ga ik 150 euro extra uitgeven voor de nVidia Shield.. Ik vind een beetje prutsen niet erg maar dan moet het uiteindelijk wel werken.Notna schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:55:
[...]
Ja, maar niet met Android. Dat zal een redelijke issue blijven tenzij je meteen voor een nVidia Shield gaat afaik.
Yep blijft ook zo, komt door die chip.En ziggo is te lui om hun app te fixe zodat het op alle android aparaten werkt.ind0mi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:42:
Ik las ergens dat de HiMedia Q10 pro problemen had met de Ziggo/Horizon app. Is dit nog altijd?
Das dan jammer.. nog altijd op zoek naar een vervanging van mijn Minix Neo X8-H. Misschien dan toch maar de Minix Uh9Amaze86 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:07:
[...]
Yep blijft ook zo, komt door die chip.En ziggo is te lui om hun app te fixe zodat het op alle android aparaten werkt.
Is er nog een verschil tussen de verschillende smaken H96 Pro+ doosjes? Zoals Alfawise, Sinuk en Estgouk ? De prijzen zijn ongeveer hetzelfde (als je inklaring en BTW meerekent).
Ik ga volgende week naar de UK dus het zou leuk zijn om hem dan meteen mee te nemen ipv te wachten op een bestelling uit China.
Ik ga volgende week naar de UK dus het zou leuk zijn om hem dan meteen mee te nemen ipv te wachten op een bestelling uit China.
Ik heb vorige week de GT1 bij Gearbest besteld bij EU warehouse. Was binnen 2 dagen binnen. Dat warehouse zit ook in de UK. TIRichieB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:44:
Hoi ik ben aan het kijken voor een media boxje als vervaning van mijn oude mediaportal PC. De heatsink is al een keer van de processor losgekomen omdat een nog van het frame rond de AND processor afbrak. Dus nu heb ik met een parker een noodreparatie gemaakt. Maar het is wachten tot de andere kant gaat afbreken em dam is het over natuurlijk. Verder gebruikt die PC heel wat meer dan de 5 a 10 watt van dit soort boxjes.
Wat ik wil is:
Op dit moment heb ik een TV met UHD resoluties met HDMI, maar als deze de geest geeft wil ik over naar een 4K HDR scherm.
Geluid ook via SPDIF (optical) naar mijn AV versterker (5.1, DTS e.d.)
Ik kan niet bij alle boxjes vinden of ze dit ondersteunen.
Ik heb al heel wat zitten lezen op diverse plekken maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de boment het bos niet meer zie.
Ik heb ook op https://forum.libreelec.tv/thread-1982.html een lijst gevonden waar ik kon vinden welke boxjes iig met openelec zouden moeten kunnen werken maar deze lijkt niet meer onderhouden te worden.
Kun je openelec/kodi bij alle boxjes met een SD kaart draaine naast de andoid, zodat je ook de android spullen er op kan laten staan als ik niet tevreden ben over hoe het met Kodi gaat werken?
Als ik het zo lees hier en daar zou ik denk ik een S905X SOC chip moeten hebben omdat deze meer formaten ondersteunt. Maar ik heb ergens een hkeer gelezen dat er ook nogal wat slecht spul zit onder dit soort doosjes. Met bijvoorbeeld warmte problemen of stotterend beeld bij films.
Ik wil het liefst gewoon vanuit europa geleverd krijgen zodat ik geen gedoe krijg met CE verklaringen of invoeren. budget <100 euro.
Het lijstje wat ik nu zo heb verzameld:
Mini M8S II S905X 2GB/8GB
Nexbox A5 S905X 2GB/16GB
Nexbox A95X-B7N S905X 2GB/16GB
Beelink MiniMXIII II S905X 2GB/16GB
Q-BOX 2GB 8GB 4K UHD?
Sunvell T95X S905X 2GB/8GB
Tanix TX5 S905X 2GB/8GB
Weet iemand een goede site met vergelijkingen tussen dit soort boxjes of zijn ze allemaal het reference design in een eigen kastje met een beetje eigen UI?
Mis ik hier nog veel?
zijn er in dit lijstje boxjes waar ik beter vanaf kan blijven?
mijn eerste gok zouden naar de Mini M8S II S905X 2GB/8GB of de Beelink MiniMXIII II S905X 2GB/16GB gaan maar ook de Tanix TX5 S905X 2GB/8GB ziet er veel belovend uit.
Vast bedankt voor ale moeite.
Wat ik wil is:
- - films vanaf mijn serper PC afspelen via netwerk (Router vlakbij , bekabeld heeft mijn voorkeur wifi kan ook) Maar ook mogelijkheid om bepaalse shared folders met een pincode te blokkeren. DE gangbare ondertitel formaten aan kunnen.
- - Muziek vanaf mijn Server PC afspelen via een share. (MP3, FLAC e.d. ) Playlists aan kunnen leggen
- - Eventueel ook vanaf mijn plex server muziek kunnen streamen, indie mogelijk geshared met mij chromcast audio dongles in andere kamers .
- - shoutcast radio/webradio
- - Fotos op schem van TV laten zien vanf shared folders of USB stick
- -een begrijpelijke bediening. Mijn vrouw kan ook met Mediportal om gaan via mijn harmony ONE. Liefst zou ik deze dus ook met de nieuwe box gaan gebruiken zodat ik maar 1 AB heb . Altijd goed voor de WAF..
- -Eventueel ook horizon TV als dat kan maar dat is heen must
Op dit moment heb ik een TV met UHD resoluties met HDMI, maar als deze de geest geeft wil ik over naar een 4K HDR scherm.
Geluid ook via SPDIF (optical) naar mijn AV versterker (5.1, DTS e.d.)
Ik kan niet bij alle boxjes vinden of ze dit ondersteunen.
Ik heb al heel wat zitten lezen op diverse plekken maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de boment het bos niet meer zie.
Ik heb ook op https://forum.libreelec.tv/thread-1982.html een lijst gevonden waar ik kon vinden welke boxjes iig met openelec zouden moeten kunnen werken maar deze lijkt niet meer onderhouden te worden.
Kun je openelec/kodi bij alle boxjes met een SD kaart draaine naast de andoid, zodat je ook de android spullen er op kan laten staan als ik niet tevreden ben over hoe het met Kodi gaat werken?
Als ik het zo lees hier en daar zou ik denk ik een S905X SOC chip moeten hebben omdat deze meer formaten ondersteunt. Maar ik heb ergens een hkeer gelezen dat er ook nogal wat slecht spul zit onder dit soort doosjes. Met bijvoorbeeld warmte problemen of stotterend beeld bij films.
Ik wil het liefst gewoon vanuit europa geleverd krijgen zodat ik geen gedoe krijg met CE verklaringen of invoeren. budget <100 euro.
Het lijstje wat ik nu zo heb verzameld:
Mini M8S II S905X 2GB/8GB
Nexbox A5 S905X 2GB/16GB
Nexbox A95X-B7N S905X 2GB/16GB
Beelink MiniMXIII II S905X 2GB/16GB
Q-BOX 2GB 8GB 4K UHD?
Sunvell T95X S905X 2GB/8GB
Tanix TX5 S905X 2GB/8GB
Weet iemand een goede site met vergelijkingen tussen dit soort boxjes of zijn ze allemaal het reference design in een eigen kastje met een beetje eigen UI?
Mis ik hier nog veel?
zijn er in dit lijstje boxjes waar ik beter vanaf kan blijven?
mijn eerste gok zouden naar de Mini M8S II S905X 2GB/8GB of de Beelink MiniMXIII II S905X 2GB/16GB gaan maar ook de Tanix TX5 S905X 2GB/8GB ziet er veel belovend uit.
Vast bedankt voor ale moeite.
[ Voor 22% gewijzigd door mrbert op 19-04-2017 22:17 . Reden: aanvulling ]
mrbert
vleugje offtopic:
Ik doe even een rare vraag. Ik heb twee files nodig van het minixforum.com die je alleen kan downloaden op het moment je inlogt. Nu werkt hun mailserver bij lost password /nieuwe account aanmaken al een week niet meer en kan ik mijn oude account niet reanimeren of een nieuwe aanmaken. Iemand hier toevallig een account die even twee bestandjes eraf wil trekken die wat dingen fixen voor mijn Minix? Geef even een gil via PM als je wil helpen..THANKS!
Ik doe even een rare vraag. Ik heb twee files nodig van het minixforum.com die je alleen kan downloaden op het moment je inlogt. Nu werkt hun mailserver bij lost password /nieuwe account aanmaken al een week niet meer en kan ik mijn oude account niet reanimeren of een nieuwe aanmaken. Iemand hier toevallig een account die even twee bestandjes eraf wil trekken die wat dingen fixen voor mijn Minix? Geef even een gil via PM als je wil helpen..THANKS!
Mini M8SII vandaag binnen gekregen.
Remote is behoorlijk beperkt, ben een oldschool MCS Remote gewend. Had nog hoop dat die het gewoon zou doen, maar helaas
Iemand een idee of dat werkend is te krijgen met een Androidbox?
En heb de Ziggo app getest, maar dat werkt wel heel erg kut.
Is er een manier om dat ding net zo te bedienen als op de Horizonbox? Dus gewoon door de gids scrollen met pijltje naar links en dan wat selecteren, pijltje omhoog --> afspelen maar?
Hoe scroll je ueberhaupt terug in de gids?
Remote is behoorlijk beperkt, ben een oldschool MCS Remote gewend. Had nog hoop dat die het gewoon zou doen, maar helaas
Iemand een idee of dat werkend is te krijgen met een Androidbox?
En heb de Ziggo app getest, maar dat werkt wel heel erg kut.
Is er een manier om dat ding net zo te bedienen als op de Horizonbox? Dus gewoon door de gids scrollen met pijltje naar links en dan wat selecteren, pijltje omhoog --> afspelen maar?
Hoe scroll je ueberhaupt terug in de gids?
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 22-04-2017 14:42 ]
Ik gebruik gewoon een muis voor de Ziggo app.
Hoe zit het tegenwoordig met het refreshrate probleem op Android? De vervelende studder was voor mij de rede om een aantal jaren geleden te kiezen voor openelec.. Wil eigenlijk een nieuw kastje kopen maar wil geen stotterende beelden!
Pffff, Android blijft toch wel matig vind ik.
Mini M8SII een half uurtje geprobeerd op Android. Zou heel leuk zijn als Ziggo goed zou werken, maar dat doet het dus niet. Kan wel met een muis of andere remote gaan klooien, maar komop: het is 2017
Dus vanochtend maar libreelec met Kodi 17 erop gegooid.
Oude Mircosoft MCE remote erin geplugd en gaan met die banaan!
Mini M8SII een half uurtje geprobeerd op Android. Zou heel leuk zijn als Ziggo goed zou werken, maar dat doet het dus niet. Kan wel met een muis of andere remote gaan klooien, maar komop: het is 2017
Ben nogal nieuw met Libreelec maar heb ook dit kastje en wou het wel eens proberen. Welke handleiding heb je gevolgt?matthijst schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:13:
Heb nu al wat maanden het kastje icm android en heb dat de taal steeds chinees wordt. Buiten dat loopt die soms vast maarja hij draait ook de hele dag
1 download:
LibreELEC-S905.arm-8.0-8.0.1g.img.gz
http://kszaq.libreelec.tv/s905/8.0.1g/
2 download:
gxl_p212_2g.dtb
http://kszaq.libreelec.tv/s905/device_trees/
3 schrijf de img.tz uit stap 1 naar Micro-SD met Rufus 2.14
4 Rename gxl_p212_2g.dtb op de micro-SD naar dtb.img (gooi bestaande weg)
stroom vas kastje halen, tandenstoker op resetknop houden en stroom erin pluggen, dan boot ie van SD
2 download:
gxl_p212_2g.dtb
stroom vas kastje halen, tandenstoker op resetknop houden en stroom erin pluggen, dan boot ie van SD
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 23-04-2017 17:13 ]
Ik wil een mediaspeler kopen zodat ik Netflix kan kijken.
Volgend jaar wil ik ook een 4k tv met alle toeters en bellen (oled hdr enz. )
Welke speler kan ik best kopen? Maximum budget is 70 euro en dat mag best van Ali expres zijn.
Graag jullie mening.
Welke speler kan ik best kopen? Maximum budget is 70 euro en dat mag best van Ali expres zijn.
Graag jullie mening.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
dglavimans schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:50:
[...]
Ben nogal nieuw met Libreelec maar heb ook dit kastje en wou het wel eens proberen. Welke handleiding heb je gevolgt?
Heb nu al wat maanden het kastje icm android en heb dat de taal steeds chinees wordt. Buiten dat loopt die soms vast maarja hij draait ook de hele dag
Meer info:matthijst schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:03:
1 download:
2 download:
gxl_p212_2g.dtb
https://forum.libreelec.tv/forum-38.html
Voor heel veel chipsets staan daar wel builds en instructies. Ik wil voor mijn p212 (OTT Box MXQ Pro 4k met een S905x chip) niets anders mee
(Neem wel (minstens) een UHS I/ Class 10 kaartje van ~8Gb (dus 70 MB/s en hoger aan R/W), dan heb je genoeg voor van alles en nog wat én laad het echt enorm snel)
Verwijderd
Alleen voor Netflix heb je genoeg aan de tv. Zit er altijd standaard op.C00P schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:00:
Graag jullie mening.
Je moet even kijken welke spelers ondersteuning hebben voor Netflix HD. Die zijn er maar beperkt. Anders zit je met een 4k TV en kan je niet meer dan SD beeld tevoorschijn toveren.C00P schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:00:
Graag jullie mening.
Maar het gros van de 4k TVs zullen ingebouwde Netflix ondersteuning hebben (en dus ook HD), dus daar zou ik niet specifiek een box op uitzoeken.
@Notna: Maar sommige willen hun tv niet met internet verbinden. Ik dowload alleen de laatste firmware ervoor en smart gedeelte boeit me erg weinig van de tv.
Nog vergeten dat ik ook 4k films wil downloaden en afspelen.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:45:
[...]
Alleen voor Netflix heb je genoeg aan de tv. Zit er altijd standaard op.
Een collega zei me dat ik best iets van Ali expres kan kopen, maar daar staan er 100den op, ik kan me voorstellen dat ze niet allemaal Netflix 4k en hdr aankunnen.
Ik dacht dat Android voor die kastjes geen Netflix 4k afspelen. Zie iig niet die films in mijn kastje staan, wel via mijn tv.
Netflix ondersteunt deze mediaspelers / apparaten officieel:
Zie https://help.netflix.com/nl/node/13444
Zie https://help.netflix.com/nl/node/13444
Kan ik Netflix op andere apparaten streamen in Ultra HD?
De volgende apparaten ondersteunen streaming in Ultra HD wanneer ze worden gekoppeld aan een Ultra HD-tv via HDMI-poort 1:
Air 7410X (Waoo! in Denemarken)
Airtel Hybrid (India)
AirTV Player
Amazon Fire TV (nieuwe versie)
BANDOTT BA101 (FLnet in Taiwan)
British Telecom – BT DTRT-4000
Broadcom VIP5662 (Bell Canada)
Chromecast Ultra
Dish Hopper 3
Fetch Mighty
KPN, Telfort, XS4ALL ZXV8001
Nieuwe TIMvision Decoder
Nieuwe Vodafone TV (Spanje)
Nvidia Shield
Orange Livebox Play 4
PCCW nowOne
Pik TV (Telus Canada)
PlayStation 4 Pro
Roku (voor 4K geschikte modellen)
Sagem 4K (Totalplay in Mexico)
Sunrise DIW384
TiVo Bolt
UHD Swisscom TV-Box
Virgin Media – V6 ontwikkeld door TiVo
Vodafone TV (Italië)
Xbox One S
Binnenkort worden meer apparaten toegevoegd.
[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 23-04-2017 23:33 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Xiaomi Mi Box Amlogic S905X 2GB RAM 8GB ROM TV Box - International Version ook Netflix Full HD
Is te koop rond de 70 euro.
Is te koop rond de 70 euro.
[ Voor 12% gewijzigd door -Nexus- op 24-04-2017 02:12 ]
En nu draait Ziggo als een speer??matthijst schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:13:
Het is niet dat android matig is, het is dat fabrikanten een telefoon/tablet ROM gaan gebruiken voor een kastje wat aan de tv verbonden wordt. Android heeft een speciale ROM die voor tv doeleinde geschikt is, die werkt prima met een afstandsbediening.
Ook daar werkt de Ziggo app niet goed op, dat klopt, maar die is ook gemaakt voor een tablet, niet voor Android TV.
Nee uiteraard werkt het nu ook niet.
Maar als je dit topic leest krijg je het idee dat het prima werkt met Android op tv.
Dat is dus niet zo
Maar als je dit topic leest krijg je het idee dat het prima werkt met Android op tv.
Dat is dus niet zo
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 24-04-2017 08:23 ]
Dat ligt er aan wat je er mee wil en wat je koopt.
Als het gaat om tv te kijken via ziggo, dan is het niet de beste oplossing.
Als je enkel Kodi wil gebruiken, kan je beter een rpi3 kopen en libreelec draaien ofzo.
Als je de echte Android-TV wil, koop je een Nvidia shield. Die werkt prima, zoals hij bedoeld is. Je kan dan bijvoorbeeld ook nog games spelen.
De Mi-box is ook een optie. Officiële android TV, Netflix in 4k en kan ook nog als Chromecast fungeren.
En voor mij werkt mijn Beelink Mini 3 II uitstekend!. Met een fly-mouse kan ik zelf de ziggo-app bedienen, handig om de kinderen toch boven TV te geven zonder een draad te hoeven trekken.
Daarnaast draait Kodi prima, kunnen ze video's en muziek van de NAS af spelen. Ook Youtube wordt veel bekeken en ze storen zich ook niet aan de mindere beeldkwaliteit van Netflix. En ze spelen er ook nog eens spelletjes op, scheelt me voorlopig nog even de aanschaf van een PS4.
Ik kwam op XDA een ROM tegen die wel gebaseerd is op de officiële Android TV, die moet ik maar eens gaan proberen nog.
Dus het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Als jij een brommer koopt en dan vervolgens gaat klagen dat je er niet mee de snelweg op kan, dan heb je je huiswerk niet goed gedaan, dan had je een motor moeten kopen. Zo is het hier ook mee.
Als het gaat om tv te kijken via ziggo, dan is het niet de beste oplossing.
Als je enkel Kodi wil gebruiken, kan je beter een rpi3 kopen en libreelec draaien ofzo.
Als je de echte Android-TV wil, koop je een Nvidia shield. Die werkt prima, zoals hij bedoeld is. Je kan dan bijvoorbeeld ook nog games spelen.
De Mi-box is ook een optie. Officiële android TV, Netflix in 4k en kan ook nog als Chromecast fungeren.
En voor mij werkt mijn Beelink Mini 3 II uitstekend!. Met een fly-mouse kan ik zelf de ziggo-app bedienen, handig om de kinderen toch boven TV te geven zonder een draad te hoeven trekken.
Daarnaast draait Kodi prima, kunnen ze video's en muziek van de NAS af spelen. Ook Youtube wordt veel bekeken en ze storen zich ook niet aan de mindere beeldkwaliteit van Netflix. En ze spelen er ook nog eens spelletjes op, scheelt me voorlopig nog even de aanschaf van een PS4.
Ik kwam op XDA een ROM tegen die wel gebaseerd is op de officiële Android TV, die moet ik maar eens gaan proberen nog.
Dus het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Als jij een brommer koopt en dan vervolgens gaat klagen dat je er niet mee de snelweg op kan, dan heb je je huiswerk niet goed gedaan, dan had je een motor moeten kopen. Zo is het hier ook mee.
Mwah, verschillend idee over wat "prima" werkend van de Ziggo app is denk ik.acoster schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:22:
Ik verwachtte op basis van ervaringen hier dat "prima" staat voor dezelfde funtionalteit als je op een iPad en/of de Horizonbox hebt: simpel met een AB scrollen door de gids en tijdlijn en wat selecteren.
Dat dat met een muis dan misschien wel werkt. Tsja...
Om jouw vergelijking maar te gebruiken: met je brommer kan je ook prima de snelweg op, als je hem achterop een vrachtwagen zet en daarop gaat zitten. Maar of dat dan "prima" werkt?
Dat zeg ik..wat de één als prima ervaart, kan iemand anders als niet prima ervaren.
Het gaat om de feiten en er is volgens mij regelmatig voorbij gekomen dat de Ziggo-app niet geschikt is (gemaakt) voor Android TV en veelal niet lekker werkt met de standaard mee geleverde ab's van de boxen.
Android werkt prima.. maar niet alle apps zijn er op ingericht.
Maar goed, je hebt nu een goed werkend systeem toch? Dus maakt verder niet uit..
Het gaat om de feiten en er is volgens mij regelmatig voorbij gekomen dat de Ziggo-app niet geschikt is (gemaakt) voor Android TV en veelal niet lekker werkt met de standaard mee geleverde ab's van de boxen.
Android werkt prima.. maar niet alle apps zijn er op ingericht.
Maar goed, je hebt nu een goed werkend systeem toch? Dus maakt verder niet uit..
Zeker, werkt verder allemaal prima
Ik ben opzoek naar een player waarmee ik goed kodi kan draaien. Eventueel ook de NPO en rtlxl App.
Ik zie dat de Beelink GT1 de beste prijs / kwaliteit heeft.
Maar nu zie ik ook een H96 Pro+. Deze heeft 3 gb RAM ipv 2 GB RAM in de Beelink GT1.
Is de H96 Pro+ daardoor ook de beste keuze? Of kan ik beter voor de GT1 gaan. Vanwege de goede Custom ROMs?
Hoe verhouden deze boxjes zich tov een Raspberry Pi 3?
Ik zie dat de Beelink GT1 de beste prijs / kwaliteit heeft.
Maar nu zie ik ook een H96 Pro+. Deze heeft 3 gb RAM ipv 2 GB RAM in de Beelink GT1.
Is de H96 Pro+ daardoor ook de beste keuze? Of kan ik beter voor de GT1 gaan. Vanwege de goede Custom ROMs?
Hoe verhouden deze boxjes zich tov een Raspberry Pi 3?
[ Voor 7% gewijzigd door Kitser op 25-04-2017 22:26 ]
De MI box heeft geen ethernet poort, toch een enorm gemis als je het mij vraagt.
Deze is het snelste op de markt als ik het goed heb,maar deze speelt geen Netflix 4k af?
YouTube: NEW BEST ANDROID TV BOX 2017 - 4GB RAM RK3399 YUNDOO Y8 VIDEO REVIEW...
Deze is het snelste op de markt als ik het goed heb,maar deze speelt geen Netflix 4k af?
YouTube: NEW BEST ANDROID TV BOX 2017 - 4GB RAM RK3399 YUNDOO Y8 VIDEO REVIEW...
En jij gelooft al die onzin, de beste box is nog steeds de Nvidia Shield TV.C00P schreef op woensdag 26 april 2017 @ 05:29:
De MI box heeft geen ethernet poort, toch een enorm gemis als je het mij vraagt.
En als je WiFi goed is is het geen probleem met Xiaomi Mi box.
Die gast met z'n zonnebril lijkt meer een krimineelC00P schreef op woensdag 26 april 2017 @ 05:29:
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Lees in dit topic dat over het algemeen de ziggo app niet prettig/goed werkt. Kun je in dat geval nog wel casten naar die apparaten, of is dit iets dat alleen werkt op de nvidia shield tv en xiaomi mibox 3?
[ Voor 6% gewijzigd door 2green op 30-04-2017 18:05 ]
hoe is jullie ervaring met de R-Box pro?,Met 16GB opslag en 2GB werkgeheugen.
https://www.djoozy.com/nl...d-marshmallow-tv-box.html
Toevallig net zelf op georienteerd. Zag dat qua specs de pro net iets sneller was dan de xiaomi box 3. Meen te herinneren dat de pro trouwens 3gb had, mogelijk vergis ik mij. Verder kon hij niet casten en zat er geen afstandsbediening bij.agaam schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:14:
hoe is jullie ervaring met de R-Box pro?,Met 16GB opslag en 2GB werkgeheugen.
Qua praktijk ervaringen las ik vooral dat de snelheid tov de mi box geen voordelen gaf, maar dat lijkt me een subjectieve mening.
Uiteindelijk zelf de mi box 3 gegaan omdat deze kan casten (handig voor apps die niet op android tv draaien)? een bluetooth remote heeft en in de aanbieding is voor 52 euro bij pepper. Bestel ik over een jaar of wat wel iets snellers en schop ik deze naar mijn ouders of vrienden. Tenminste dat was mijn afweging.
Edit, lees in je linke dat jouw pro idd 2gb en een afstandsbediening.heeft. vermoedelijk had ik een ander.model te pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door 2green op 01-05-2017 20:57 ]
2green schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:55:
[...]
Ja klopt had ook nog gekeken naar de Xiaomi maar wil hem via lan kabel aansluiten, vandaar mijn keus op op deze, en klopt er zijn 2 versies van deze 1 met 2Gig en 1 met 3Gig, vind het ook wel jammer dat ze de 3Gig versie niet hebben, ja bij gearbest en banggood maar ja dan zit je met China. Import kosten
Toevallig net zelf op georienteerd. Zag dat qua specs de pro net iets sneller was dan de xiaomi box 3. Meen te herinneren dat de pro trouwens 3gb had, mogelijk vergis ik mij. Verder kon hij niet casten en zat er geen afstandsbediening bij.
Qua praktijk ervaringen las ik vooral dat de snelheid tov de mi box geen voordelen gaf, maar dat lijkt me een subjectieve mening.
Uiteindelijk zelf de mi box 3 gegaan omdat deze kan casten (handig voor apps die niet op android tv draaien)? een bluetooth remote heeft en in de aanbieding is voor 52 euro bij pepper. Bestel ik over een jaar of wat wel iets snellers en schop ik deze naar mijn ouders of vrienden. Tenminste dat was mijn afweging.
Edit, lees in je linke dat jouw pro idd 2gb en een afstandsbediening.heeft. vermoedelijk had ik een ander.model te pakken.
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer