Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Er is natuurlijk ook een verschil wat iemand onder kwaliteit verstaat...en hoe meet je kwaliteit??
Verder hangt het er ook vanaf wat je met de box wil en ook wat je verder voor apparatuur hebt.

Als je een HiMedia of een goedkoop Chinees boxje op een HD-ready-TV aan sluit...zal het beeld nog altijd niet het beste zijn. En dat is ook met het geluid. Als je hem bijv. boven gebruik en het geluid via de TV laat lopen, zal het ook niet veel verschil maken.

En dan heb je natuurlijk ook nog garantie... Als je een box uit China laat komen en deze gaat binnen een jaar stuk, kan je hem ongetwijfeld terug sturen naar China voor reparatie, echter kost het versturen meestal meer dan een nieuwe box kopen. Neem aan dat de garantie bij HiMedia makkelijker is.. al heb je dat niet nodig bij deze 'perfecte' box natuurlijk, want die gaat niet stuk ;-).

Ik ben dol op Chinese electronica, altijd weer een uitdaging om iets goedkoop te kopen en dan werkend te krijgen. De Beelink-boxjes (en ook andere) zijn prima in gebruik. Goed instellen, naar je eigen wensen en het werkt prima. Uiteraard moet je geen Netflix in HD willen....dat werkt niet.
Beneden gebruik ik een RPi 2 met Libreelec en Kodi, perfect voor het afspelen van mijn films en DVD's die ik op mijn NAS heb staan. Android-box voor boven, ideaal voor de kinderen.
Als ik de RPi2 beneden zou vervangen, dan het liefst een Shield, even wat meer mogelijkheden, moet 'out-of-the-box' werken en kan de Wii ook de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52
HereIsTom schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:39:
...De HiSilicon chipset van de HiMedia Q5 Pro is speciaal ontworpen voor afspelen van videobestanden en staat garant voor een superieure beeld- en geluidskwaliteit...
Lijkt alsof dit rechtstreeks gekopieerd is uit een reclamefoldertje van de Blokker..leuk om de gemiddelde hockey-moeder over de streep te trekken maar hier op tweakers zal het vast wat minder effect hebben ;)

Ben zelf op de uitkijk naar een boxje die doet wat hij moet doen aan een leuk prijsje. Heb wat reviews gelezen en vooralsnog lijkt de h96 pro+ goede punten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
jos707 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Lijkt alsof dit rechtstreeks gekopieerd is uit een reclamefoldertje van de Blokker..leuk om de gemiddelde hockey-moeder over de streep te trekken maar hier op tweakers zal het vast wat minder effect hebben ;)

Ben zelf op de uitkijk naar een boxje die doet wat hij moet doen aan een leuk prijsje. Heb wat reviews gelezen en vooralsnog lijkt de h96 pro+ goede punten te scoren.
Dat lijkt niet alleen zo, het is ook zo..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullie me als alternatief van de HiMedia Q5 Pro aanraden dan als ik alleen films/series wil afspelen via een externe hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:17
jos707 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:28:
Geen HD audio formaten zoals DTS-HD, Atmos, etc. worden ondersteund zo te zien.
Voor mij is 4k (H.265) en HD audio een vereiste, daarnaast updates voor langere tijd, gemakkelijk werkend te krijgen out of the box en Netflix HD. Neig al snel naar de Shield, maar toch aardig aan de prijs. Maar goed, wel lovende reviews met goede hardware + support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52
remzor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Voor mij is 4k (H.265) en HD audio een vereiste, daarnaast updates voor langere tijd, gemakkelijk werkend te krijgen out of the box en Netflix HD. Neig al snel naar de Shield, maar toch aardig aan de prijs. Maar goed, wel lovende reviews met goede hardware + support.
Natuurlijk ga je voor deze prijs keuzes moeten maken. Voor mij speelt de audio geen rol aangezien ik deze dmv optical-out op mijn reveiver aansluit die deze audio formaten wel aankan. Netflix HD hoeft in mijn geval ook niet omdat ik maar een matige Netflix gebruiker ben. OTA updates zou dan weer geen probleem moeten zijn voor dit boxje.
De Shield zal vast veel meer bieden maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:56:
Ben je met dergelijke eisen al sowieso niet gelimiteerd tot de Shield en Mi Box?

Zit zelf enigszins te twijfelen aan de Mi Box om mijn Ouya te vervangen. Android TV en ingebouwde Chromecast lijken me fijn, maar lees toch teveel verhalen over casten wat niet altijd probleemloos gaat en het welbekende framerate-issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Piet91 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:38:
Ben je met dergelijke eisen al sowieso niet gelimiteerd tot de Shield en Mi Box?
Er blijft inderdaad niet veel meer over denk ik. Ik heb een 4k TV (geen HDR) dus zou ook wel eens 4k willen streamen. Plus een audio systeem die HD audio formaten en ook HDMI 2.0 met HDCP 2.2 ondersteunt. Het is voor mij dus technisch gezien allemaal mogelijk, dus áls ik er dan 1 koop wil ik het ook gelijk goed doen. Zo sta ik er meestal in :P
Waarmee ik niet wil zeggen dat andere boxjes minder zijn hoor, het zijn meer de wensen/eisen van de gebruiker i.c.m. de apparatuur denk ik
jos707 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:06:
Voor mij speelt de audio geen rol aangezien ik deze dmv optical-out op mijn reveiver aansluit die deze audio formaten wel aankan.
Huh? Maar als je streamt naar je media player (in mijn geval bijv. vanaf een Synology) kan de media player de HD audio formaten toch helemaal niet doorsturen naar je receiver via optical? Dus m.a.w. krijg je dan een 'downgrade' naar de core stream, dus gewoon DTS of DD. Of begrijp ik je nu niet helemaal?

[ Voor 38% gewijzigd door remzor op 22-03-2017 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:14:
Nee ik heb verder niks met HiMedia te maken ben alleen een zeer tevreden gebruiker en als men hier vraagt om een goede mediaspeler dat vertel ik dat graag.
Ik vraag het me af, opvallend zijn de links naar altijd maar dezelfde webshop wel.
Als je tevreden bent met een goedkope box en je stelt minder eisen dan is het prima, ik zeg nergens dat iemand de HiMedia moet kopen ;)
Ik was het gedoe met de mindere kwaliteit en steeds weer een nieuwe te kopen zat.
HiMedia is een merk dat al jaren kwaliteits spelers maakt en na lang uitzoeken en testen heb ik de mijne nu ook alweer ruim een jaar en ben dus nog steeds tevreden :Y
De Chinese hobbyprullen bevallen mij in ieder geval prima, ik heb de "duurdere" merken ook geprobeerd maar heb daar vooral de bijsmaak aan overgehouden altijd teveel te betalen voor een wat chiquer buitenkantje maar dezelfde matige support en standaard onderdelen welke je in al die kastjes terug vind.

Ik gebruik nu zelf de Nexbox A95X hier in huis, een prima apparaat voor nog geen 3 tientjes wat ik makkelijk in de tas gooi als ik eens een weekend weg ga en waar je voor dat bedrag ook geen traan voor hoeft te laten als je ze eens per jaar vervangt voor een "nieuwer" exemplaar.

Allemaal heel leuk dus die chique ogende boxen maar heel veel meerwaarde heeft het vaak niet.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:35:
Wat zouden jullie me als alternatief van de HiMedia Q5 Pro aanraden dan als ik alleen films/series wil afspelen via een externe hardeschijf?
Zo'n beetje iedere box kan dit wel.. Ik zou lekker goedkoop een s905x boxje nemen. Zoek daar maar op, de onderlinge verschillen tussen de boxen die je dan tegenkomt kan je dan op je voorkeur vergelijken. Ik heb voor een derde de allergoedkoopste genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
Gele Stoel,

Wat mij betreft heb je twee keuzes, Je koopt een boxje zoals die met een s905x chip. Je gooit daar Libreelec op en speelt je films af met kodi. Je matige wifi kan je gebruiken voor je scraper en eventueel ondertitelingen downloaden.

Je kan ook kiezen voor een simpele mediaspeler zoals een wd tv of een popcorn hour. Deze werken wat eenvoudiger en zijn ook redelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
SidewalkSuper schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:47:
Ik heb al meer dan 2,5 jaar een amlogic S802 doosje. Werkt als een tiet, nog steeds. En mn oude Pivos van daarvoor draait ook nog steeds.
Ik heb deze ook 2,5 jaar geleden gekocht en mijn ouders gebruiken het sinds een jaar nu en werkt nog steeds uitstekend. (2GB versie) . ik heb zelf de s812 chipset (ook 2GB werkgeheugen) sinds een jaar en dit is ook uitstekend. Ben zeer tevreden over de amlogic chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:12:
[...]

Zo'n beetje iedere box kan dit wel.. Ik zou lekker goedkoop een s905x boxje nemen. Zoek daar maar op, de onderlinge verschillen tussen de boxen die je dan tegenkomt kan je dan op je voorkeur vergelijken. Ik heb voor een derde de allergoedkoopste genomen.
Welke heb jij als ik vragen mag?

Ik hoef niet perse het aller goedkoopste boxje. Ik vind persoonlijk zelf ook wel fijn als de menu's overzichtelijk zijn en lekker soepel gaan. Als ik daar iets meer voor moet betalen is ook niet heel erg (al is 160 euro voor de HiMedia weer het andere uiterste).

En ik zie ook bij veel boxjes dat ze bij externe storage ondersteuning soms maar tot 500GB of 1TB gaan. Betekent het dan als je grotere externe hardeschijf aansluit van bijv 2 of 3TB hij hem dan gewoon niet herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon-1985 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:51:
Gele Stoel,

Wat mij betreft heb je twee keuzes, Je koopt een boxje zoals die met een s905x chip. Je gooit daar Libreelec op en speelt je films af met kodi. Je matige wifi kan je gebruiken voor je scraper en eventueel ondertitelingen downloaden.

Je kan ook kiezen voor een simpele mediaspeler zoals een wd tv of een popcorn hour. Deze werken wat eenvoudiger en zijn ook redelijk geprijsd.
Heb je een aanrader qua merk/type? Ik zie door het bomen het bos niet meer.

Kwam ook de "Beelink GT1" tegen. Daar waren mensen hier volgens mij ook wel redelijk enthousiast over. Zou deze ook aan mijn behoefte voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:25
Veel community ondersteuning voor de GT1 iig

http://freaktab.com/forum...12/firmware-roms-tools-by

(ook de DDR4 versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
R2D2 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:22:
[...]
De Chinese hobbyprullen bevallen mij in ieder geval prima, ik heb de "duurdere" merken ook geprobeerd maar heb daar vooral de bijsmaak aan overgehouden altijd teveel te betalen voor een wat chiquer buitenkantje maar dezelfde matige support en standaard onderdelen welke je in al die kastjes terug vind.

Ik gebruik nu zelf de Nexbox A95X hier in huis, een prima apparaat voor nog geen 3 tientjes wat ik makkelijk in de tas gooi als ik eens een weekend weg ga en waar je voor dat bedrag ook geen traan voor hoeft te laten als je ze eens per jaar vervangt voor een "nieuwer" exemplaar.

Allemaal heel leuk dus die chique ogende boxen maar heel veel meerwaarde heeft het vaak niet.
Das natuurlijk kul, de HiMedia heeft wel degelijk meerwaarde als je eisen stelt aan kwaliteit.
Het is niet alleen het buitenkantje, maar wel degelijk het binnenkantje.
Maar je kan er ook niet over oordelen als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Zoals gezegd heb ik ook veel van de goedkope boxjes gehad, maar er mankeerde altijd wel iets aan!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van zo'n custom rom en wat houdt het eigenlijk in/wat doet het?

Is het als leek ook makkelijk om te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Hoi ja installeren gaat makkelijk. Op FAT32 geformateerde microSD zet je met een programma de image.
Dan microSD in het apparaat -> met oorbel een pinnetje indrukken -> stroom er op -> flashen gaat vanzelf.

Voordeel van custom rom is de vele verbeteringen. Zoals (veel) sneller werken, 4K netflix, 24p afspelen, beter geheugenmanagement, geen donker beeld probleem van de S905X en S912 op Kodi, goed werkende SPIDF output naar TV en versterker, op alle signaaltypen ... en een andere (fijnere)? homescreen.

[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 22-03-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Op de gok heb ik ook een MXQ Pro met android 6.0 en S905X besteld. Voor € 75,- kan ik die gok wel nemen. Plus dat het via bol.com is, dus als hij niet goed werkt kan ik hem zo terugsturen.

Afgelopen weekend was ik bij mijn schoonouders en mijn schoonpa die had er 1 besteld via filmspeler.nl. Maar dat ding werkt voor geen meter; uitval door warmte, grafische problemen en artifacts. Dus ik ben er een beetje huiverig voor, maar als hij gewoon werkt waar ik hem voor wil gebruiken is het top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Das natuurlijk kul, de HiMedia heeft wel degelijk meerwaarde als je eisen stelt aan kwaliteit.
Zoals gezegd heb ik ook veel van de goedkope boxjes gehad, maar er mankeerde altijd wel iets aan!
Misschien beter lezen, wel degelijk ervaring met de duurdere boxen. Het gros ervan presteert echt weinig tot helemaal niets beter dan een box van een paar tientjes. Veelal dezelfde chipsets, zelfde onderdelen... in een wat chiquere behuizing en links en rechts een feature of display met weinig toegevoegde waarde.

Als je dan toch geld uit wil geven aan een box neem dan gewoon een MiBox (valt qua geld nog wel mee) of een Shield (mits je kunt leven met Android TV ipv een customized rommetje op basis van Android).

Wil je goedkoop, Nexbox A95X of een vergelijkbare box met S905(X) chipset, kun je je geen buil aan vallen en werken veelal meer dan prima.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 22-03-2017 15:00 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:50

ilm

StealthyPeanut schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:36:
Op de gok heb ik ook een MXQ Pro met android 6.0 en S905X besteld. Voor € 75,- kan ik die gok wel nemen. Plus dat het via bol.com is, dus als hij niet goed werkt kan ik hem zo terugsturen.

Afgelopen weekend was ik bij mijn schoonouders en mijn schoonpa die had er 1 besteld via filmspeler.nl. Maar dat ding werkt voor geen meter; uitval door warmte, grafische problemen en artifacts. Dus ik ben er een beetje huiverig voor, maar als hij gewoon werkt waar ik hem voor wil gebruiken is het top.
Best duur voor een s905x. Ben het de laatste tijd zowat in het d'oog aant houden: de beelink mxiii ii voor 49 euro op gearbest . Van het eu warenhuis, dus geen extra kosten. Beelink is ook bekend en zou dus de betere kwaliteits componenten moeten zijn.

Langs de andere kant heb je de beelink gt1 met s912 voor 55 euro. Niet te kopen wanneer je verwacht dat Kodi perfect werkt, maar ben wel te vinden voor wat tweaken met custom roms moment momenteel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 16:46

houthakker

Poehé

HereIsTom schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Tja, ik zou het wel eens fijn vinden als je concreet met voorbeelden komt. Er is niet voor niet een modbreak geweest een paar posts terug. Noem eens op welke boxen je gehad hebt in het verleden? Wat mankeerde daar aan? Had je playback problemen (codec), firmware problemen (vastlopers/black screen), of hardware problemen (oververhitting, beschadigingen behuizing, slechte wifi ontvangst?).

Als je de hardware specs vergelijkt (disclaimer: heb dit van cnx-software gehaald, en zelf moeten samenstellen):

HiMedia Q5/Q10S905x Based S912 Based
ChipsetHI3798CV200Amlogic S905xAmlogic S912
CPUQuad-core ARM Cortex A53 (64-bit)Quad core ARM Cortex-A53 Octa core ARM Cortex-A53 (up to 2 GHz)
GPUARM Mali-T720Penta-core ARM Mali-450 GPUARM Mali-T820MP3
WiFi + BT802.11 b/g/n/ac + BTDiverseDiverse
EthernetGigabit10/100Mbit (integrated ) + Gigabit RGMII10/100Mbit (integrated ) + Gigabit RGMII
HDMIHDMI 2.0a TX, HDCP 2.24K2K HDMI 2.0a, HDCP 2.2HDMI 2.0a, HDCP 2.2, 4Kx2K@60
CodecsHEVC, H.264, VP9, VC1, MPEG2, HDR10, Dolby Vision, 3D blu-ray, BD-ISO, 3D BD-ISOVP9 Profile-2 up to 4Kx2K@60fps, H.265 HEVC MP-10@L5.1 up to 4Kx2K@60fps, H264, MPEG4, WMV, MPEG1/2, RealdVideo, AVS-P16, HDR10VP9-10 Profile-2, H.265 HEVC MP-10@L5.1, H264, MPEG4, MPEG2, WMV/VC-1, RealVideo, HDR10, Dolby Vision
Decoder10-bit up to 4Kp604Kp60 10-bit HEVC, VP9
4Kp30 H.264
4Kp60 10-bit HEVC, VP9
4Kp30 H.264
Audio7.1 HD Audio pass-through and downmix for Dolby TtrueHD, DTS HD, and Dolby Atmos, 192K/24bit audio decoding and outputDepends on version (H/B version have license:); Dolby and DTS Passtrough, Downmixing: DTS:X, DTS HD, Dolby Atmon, TrueHD, Dolby Digital+, AC3, EAC3Depends on version (H/B version have license:); Dolby and DTS Passtrough, Downmixing: DTS:X, DTS HD, Dolby Atmon, TrueHD, Dolby Digital+, AC3, EAC3
Others3DCEC, 3DCEC, 3D
Android5.1/6.0/7.05.1/6.05.1/6.0

Dan snap dat het veel tweakers hier niet 3x zoveel voor over hebben als een S912 box. Wellicht is de out-of-the-box experience beter, maar voor S912/S905x is veel community support; en we zijn nou eenmaal tweakers :+. Voor het bedrag van een Q10 kopen de meesten denk ik ook veel liever een Nvidia Shield.

Als ik zin en tijd heb maak ik ook nog een tabelletje met playback ervaringen.

Ik weet dat er voor S905x/S912 vaak de volgende problemen voordoen:
- Brakke WIFI module (scheelt van box tot box).
- Automatic framerate switching (Maar werkt op bijvoorbeeld de Minix Neo U1 prima)
- Audio passtrough (Maar werkt op bijvoorbeeld de Minix Neo U1 prima)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
ilm schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:47:
[...]

Best duur voor een s905x. Ben het de laatste tijd zowat in het d'oog aant houden: de beelink mxiii ii voor 49 euro op gearbest . Van het eu warenhuis, dus geen extra kosten. Beelink is ook bekend en zou dus de betere kwaliteits componenten moeten zijn.

Langs de andere kant heb je de beelink gt1 met s912 voor 55 euro. Niet te kopen wanneer je verwacht dat Kodi perfect werkt, maar ben wel te vinden voor wat tweaken met custom roms moment momenteel
Ah oké. Dank je. Dat zijn die boxen via Aliexpress toch? Ik wil hem eigenlijk voor het weekend nog hebben. Zou deze hetzelfde zijn? Of is dat de oudere variant? Hij is een stuk duurder, maar dan heb ik hem wel mooi op tijd.

https://www.bol.com/nl/p/...lymouse/9200000045655447/

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-03-2017 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm

ilm

Voor zover ik weet is gearbest geen onderdeel van AliExpress, maar tis idd 1 van die chinese bedrijven zoals geekbuying, banggood etc.

De box die je linkt is idd een ouder model, versie 1 van de mxiii. Die mxq pro is een s905 en is evengoed als de s905x, dus je kan de bestelling laten staan. Mocht je het niet voor het weekend nodig hebben kan je het wel goedkoper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:36:

Om het simpel te houden zou ik toch de Beelinnk Mini MXIII II kopen. Deze heeft iig regelmatig updates en echt geen last van al bovenstaande.

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_443335.html

Volgens mij is de Beelink een van de weinige Chineese merken die zeer goed is in updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Ter info, blijkbaar is de android tv nougat update voor de Xiaomi mi box aant uitrollen. Het zou ook een propere refresh switch optie hebben.

Indien dit zo is zou dit de perfecte box zijn voor mij*. Enkel vervelend van die extra ethernet adapter. Nog even wachten en dan bestellen peisek.

* Buiten het feit dat ik ook steam link + Alexa geïntegreerd wil zien :(

[ Voor 13% gewijzigd door ilm op 22-03-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:32:
Hoi ja installeren gaat makkelijk. Op FAT32 geformateerde microSD zet je met een programma de image.
Dan microSD in het apparaat -> met oorbel een pinnetje indrukken -> stroom er op -> flashen gaat vanzelf.

Voordeel van custom rom is de vele verbeteringen. Zoals (veel) sneller werken, 4K netflix, 24p afspelen, beter geheugenmanagement, geen donker beeld probleem van de S905X en S912 op Kodi, goed werkende SPIDF output naar TV en versterker, op alle signaaltypen ... en een andere (fijnere)? homescreen.
Een Beelink GT1 Ultimate (http://m.gearbest.com/tv-box/pp_607542.html?wid=3) icm een custom rom (http://freaktab.com/forum...-scv1-atv-android-tv-ddr4) is dus een goed werkend product voor 71 euro icm een externe hardeschijf van 3TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Een Beelink GT1 Ultimate (http://m.gearbest.com/tv-box/pp_607542.html?wid=3) icm een custom rom (http://freaktab.com/forum...-scv1-atv-android-tv-ddr4) is dus een goed werkend product voor 71 euro icm een externe hardeschijf van 3TB?
Externe schijven heb ik geen ervaring mee sorry, kan ik je helaas niet met antwoord op voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een grote externe hardeschijf (3TB) gevuld met films/series aansluiten via USB op de Beelink GT1 Ultimate om af te spelen zou geen probleem moeten zijn toch?

Iemand die in het bezit is van een Beelink GT1 (Ultimate) die me hier wat over kan vertellen of iemand die weet of een Beelink GT1 (Ultimate) hier geen problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
houthakker schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:49:
Ik weet dat er voor S905x/S912 vaak de volgende problemen voordoen:
- Brakke WIFI module (scheelt van box tot box).
- Automatic framerate switching (Maar werkt op bijvoorbeeld de Minix Neo U1 prima)
- Audio passtrough (Maar werkt op bijvoorbeeld de Minix Neo U1 prima)
Misschien makkelijk gezegd maar o.a. dat waren de problemen die ik ook had met een aantal goedkope boxjes.
En voor tweakers misschien leuk om net zo lang mee te spelen todat het allemaal werkt zoals het zou moeten, maar ik was er klaar mee. Ik wilde gewoon goed beeld en geluid en dat het zo uit de doos werkt en na veel research kwam ik dus bij de HiMedia uit.
En nogmaals iedereen meot zelf weten wat hij koopt, ik schrijf hier alleen mijn ervaringen en die zijn dus goed met de HiMedia.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

HereIsTom schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:38:
[...]

En nogmaals iedereen meot zelf weten wat hij koopt, ik schrijf hier alleen mijn ervaringen en die zijn dus goed met de HiMedia.
Ik lees zelden "ervaringen", ik lees alleen dat die box "goed is". We willen gewoon eens wat meer onderbouwing zien. Welke bestandtypes/steams spelen wel of niet goed af. Werkt passtrough goed? Met welke versterker? Werkt framerate switching? Hoe is de wifi verbinding? Al een keer een speedtest gedaan? Antutu al eens gedraaid? T.o.v. welke boxen werkt deze beter en waarom?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
HereIsTom schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:38:
[...]

Misschien makkelijk gezegd maar o.a. dat waren de problemen die ik ook had met een aantal goedkope boxjes.
En voor tweakers misschien leuk om net zo lang mee te spelen todat het allemaal werkt zoals het zou moeten, maar ik was er klaar mee. Ik wilde gewoon goed beeld en geluid en dat het zo uit de doos werkt en na veel research kwam ik dus bij de HiMedia uit.
Oké, schrijf het één keer, en hou er dan mee op. Nu weet iedereen wel dat je er gelukkig mee. Mocht je het echt niet kunnen laten om er weer over te schrijven, doe het dan in je blog, of maak wat reviews ervan ;)
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Welke heb jij als ik vragen mag?

Ik hoef niet perse het aller goedkoopste boxje. Ik vind persoonlijk zelf ook wel fijn als de menu's overzichtelijk zijn en lekker soepel gaan. Als ik daar iets meer voor moet betalen is ook niet heel erg (al is 160 euro voor de HiMedia weer het andere uiterste).

En ik zie ook bij veel boxjes dat ze bij externe storage ondersteuning soms maar tot 500GB of 1TB gaan. Betekent het dan als je grotere externe hardeschijf aansluit van bijv 2 of 3TB hij hem dan gewoon niet herkent?
Deze: http://m.banggood.com/TX3...id-Mini-PC-p-1065962.html
Zelf heb ik de xiaomi mi box genomen, puur zodat Netflix in full HD (en 4k) te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Toevallig vandaag de Beelink mini Mx III II binnen gekregen. Niks mis mee, zo op het eerste gezicht. Wilde eerst de Mi-box, maar wacht daar nog ff mee.

Weet iemand ook of er een Remote Control app is om de box met de telefoon te besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
TereZz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Oké, schrijf het één keer, en hou er dan mee op. Nu weet iedereen wel dat je er gelukkig mee. Mocht je het echt niet kunnen laten om er weer over te schrijven, doe het dan in je blog, of maak wat reviews ervan ;)

[...]

Deze: http://m.banggood.com/TX3...id-Mini-PC-p-1065962.html
Zelf heb ik de xiaomi mi box genomen, puur zodat Netflix in full HD (en 4k) te bekijken is.
Ik ben ook over. Welke Mi heb jij genomen en van welke shop?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
acoster schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:08:
Toevallig vandaag de Beelink mini Mx III II binnen gekregen. Niks mis mee, zo op het eerste gezicht. Wilde eerst de Mi-box, maar wacht daar nog ff mee.

Weet iemand ook of er een Remote Control app is om de box met de telefoon te besturen?
Cetus Play
YouTube: The Best Android TV Box Remote Control App 2017 | Cetus Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
De Mi box 3 international. Ik heb hem in verband met service bij Banggood gekocht. Let in ieder geval op dat je niet de chinese koopt! http://m.banggood.com/Xia...al-Version-p-1118302.html Hij is vast ergens goedkoper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
heb je dit al in de praktijk getest? heb geen 4k tv, maar full HD netflix zou ook niet misstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
SolarOrbiter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:41:
[...]

heb je dit al in de praktijk getest? heb geen 4k tv, maar full HD netflix zou ook niet misstaan :)
Hmm, ik had ergens gelezen dat 1ROM geen RK netflix had, dat dit enkel bij een andere ROM was... Maar kan die niet vinden. Bij de bovenste ROMS staat (no Netflix HD, don't ask! ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
TereZz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 06:40:
De Mi box 3 international. Ik heb hem in verband met service bij Banggood gekocht. Let in ieder geval op dat je niet de chinese koopt! http://m.banggood.com/Xia...al-Version-p-1118302.html Hij is vast ergens goedkoper te krijgen.
Pas op, want de Mi Box 3 is niet de juiste!! De Mi Box 3 draait op android 5.1 en niet op android TV. Let bij de specificaties op dat er 6.0 staat. Vaak staat er 'official international version' bij.

"Official International Version] XIAOMI 4K Mi Box H.265 Android TV 6.0 Set-top Box VP9 HDR Video Support Dolby DTS Certified Voice Remote Control"

Dit is de juiste:
http://www.geekbuying.com...5-Android-Box-371297.html

En dit is de (een) Mi box 3:
http://www.geekbuying.com...-Bluetooth4-1-357032.html

[ Voor 24% gewijzigd door acoster op 23-03-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
acoster schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Pas op, want de Mi Box 3 is niet de juiste!! De Mi Box 3 draait op android 5.1 en niet op android TV. Let bij de specificaties op dat er 6.0 staat. Vaak staat er 'official international version' bij.

"Official International Version] XIAOMI 4K Mi Box H.265 Android TV 6.0 Set-top Box VP9 HDR Video Support Dolby DTS Certified Voice Remote Control"

Dit is de juiste:

Ik heb de internationale versie gekocht. Thanks voor de link! Zag ook vaak dat de Android 6.0 versies met Mi Box 3 (S) (extra S) wordt aangeduid.

[ Voor 15% gewijzigd door Tranzy op 23-03-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
acoster schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Dit is de juiste:

Het is wel de juiste. Bij features staat: "OS: Android TV 6.0 Marshmallow", en ik heb deze zelf ook :P
Maar goed dat je waarschuwd, je wilt echt NIET eindigen met de chinese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vaag;

Ik heb een MXQ Pro 4k welke met Kodi 16.1 prima werkt. Tot vorige week ergens; DD en DTS tracks werken prima, maar zodra er een MP3 track gespeeld meot worden (zowel in muziek als in een oude XVID) krijg ik geen geluid? Mijn externe speakers (Logitech Z5400) krijgen ook geen audiostream binnen. Als ik passtrough uitzet krijg ik er ook geen geluid uit?

Geen idee wat de issue is en waarom dat zo ineens tevoorschijn is gekomen....

Edit : ')

Om een onbekende reden stond de box op 'Do not Disturb' wat Media Audio op mute set. Toen ik dat uitzette en de volume weer op 100% had gezet, deed alles het weer zoals het moest :')

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 23-03-2017 14:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Het is wel de juiste. Bij features staat: "OS: Android TV 6.0 Marshmallow", en ik heb deze zelf ook :P
Maar goed dat je waarschuwd, je wilt echt NIET eindigen met de chinese.
Hoe verhoudt de Beelink GT1 (Ultimate) zich met deze XIAOMI 4K Mi Box? Of is die veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4skr0t
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-02-2022
Guys,

Mijn oude mediaplayer (acryan playon hd) is zo onderhand aan vervaning toe. Dat ding heeft heelang prima gewerkt maar de laatste tijd merkte je gewoon dat het klaar was.

Nu heb ik onlangs een 4k samsung tv gekocht uit 2016. De media functies op deze smart tv schieten enorm tekort, zo odersteund deze niet alle 4k files, misschien een type sub formaat , geen iso en geen dvd 5 en dan heb ik het nie t eens over de audio.

Wel heb ik zelf wat gezocht maar ik merk dat er niet echt meer mediaplayers zijn gemaakt zijn voor hdd gebruik maar meer voor streamen. Mijn vraag is dus , wat moet ik aanschaffen ?

Musts zijn dat het ding alle video formats (ook4k) , hd audio en subs gewoon ondersteunt. Zelf heb ik een hdd die ik er dan in plug via usb. Losse vraag , is usb 3.0 nodig voor 4k files ? Sommige bestanden kunnen wel 70 tot 100 gb groot zijn , dan zou je denken dat 2.0 dat niet trekt.

Thnx voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Mijn oude Arctic MC001 is zo onderhand ook wel eens aan vervanging toe.

Graag wil ik upgraden naar een kastje dat de HD audio formaten zoals DTS-HD, Atmos, etc. ondersteund zonder te downmixen en 4k content probleemloos afspeelt.

Nu zie ik door de bomen werkelijk waar he bos niet meer. Himedia Q5/Q10, Shield, allerhande android boxjes etc.

Welk betaalbare apparaatje zouden jullie mij aanraden. Op een tientje meer of minder kijk ik niet.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Dan zou ik voor de shield gaan die is het krachtigst en heeft de beste ondersteuning.
jokapo schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:44:
Mijn oude Arctic MC001 is zo onderhand ook wel eens aan vervanging toe.

Graag wil ik upgraden naar een kastje dat de HD audio formaten zoals DTS-HD, Atmos, etc. ondersteund zonder te downmixen en 4k content probleemloos afspeelt.

Nu zie ik door de bomen werkelijk waar he bos niet meer. Himedia Q5/Q10, Shield, allerhande android boxjes etc.

Welk betaalbare apparaatje zouden jullie mij aanraden. Op een tientje meer of minder kijk ik niet.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ja, jullie hebben een beetje dezelfde wensen als ik. Ik wil ook graag Netflix 4k en dat heb je ook niet overal.

Heeft de media player van Kodi nu wel of geen HD audio passthrough? Ik lees tegenwoordig wel maar dat hier voorheen problemen mee waren. En 4K bestanden zouden geen probleem moeten zijn lijkt me?

EDIT: Nvidia Shield TV is besteld :)

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 25-03-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Heeft iemand al de nieuwe Netflix (Android TV) 4.0.0 build 1706 apk geprobeerd op zijn Nexbox?

Die van mij is even uitgeleend... was benieuwd of deze wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:09:
[...]

Hoe verhoudt de Beelink GT1 (Ultimate) zich met deze XIAOMI 4K Mi Box? Of is die veel beter?
Volgens mij kan je dit zien als dat de GT1 een stuk sneller is.
Qua software ongeveer gelijk, met verschil in Android vs AndroidTV.
Echter met Custom ROM wint de GT1 (ultimate) weer op stabiliteit en ondesteuning. & kan je ook evt AndroidTV op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
maurits82 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Volgens mij kan je dit zien als dat de GT1 een stuk sneller is.
Qua software ongeveer gelijk, met verschil in Android vs AndroidTV.
Echter met Custom ROM wint de GT1 (ultimate) weer op stabiliteit en ondesteuning. & kan je ook evt AndroidTV op zetten.
Kun je een link geven waar staat hoe je de TV os erop kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van Android tv ten opzichte van gewone Android?

En kan je Android tv icm installeren met deze (http://freaktab.com/forum...-s92-superceleron-v8c-rom)? Of kan je maar 1 rom tegelijk installeren?

Zie ik ook heel veel verschillende roms voor de GT1 (Ultimate) van supercelleron. Zit er onderling veel verschil tussen of is het afhankelijk van welke versie je van de GT1 ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb net een HiMedia Q10 Pro ontvangen . Lan kabel aangesloten en hij ziet mijn pc wel . Alleen ik kan mijn gedeelde map niet benaderen want hin vraagt telkens naar een gebruikersnaam en wachtwoord . Ik heb beide al paar keer ingevuld maar er gebeurt niks . Ik heb het via de MediaCenter gedaan . Mijn laatste player was een Dune 3.0 dus dit is allemaal nieuw voor mij .
Ik wil dus mijn SMB share in mijn PC benaderen en streamen maar hoe ?
De Firewall van de PC is al uitgeschakeld .
Gebruikersnaam en Wachtwoord klopt ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:16
Brawler schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:37:
Ik heb net een HiMedia Q10 Pro ontvangen . Lan kabel aangesloten en hij ziet mijn pc wel . Alleen ik kan mijn gedeelde map niet benaderen want hin vraagt telkens naar een gebruikersnaam en wachtwoord . Ik heb beide al paar keer ingevuld maar er gebeurt niks . Ik heb het via de MediaCenter gedaan . Mijn laatste player was een Dune 3.0 dus dit is allemaal nieuw voor mij .
Ik wil dus mijn SMB share in mijn PC benaderen en streamen maar hoe ?
De Firewall van de PC is al uitgeschakeld .
Gebruikersnaam en Wachtwoord klopt ook .
Gevalletje rechten zoals ik het zo lees. Je dient dus rechten te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
De mappen zijn al gedeeld . Hiervoor was een Dune 3.0 die dezelfde map zonder probleem kon benaderen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Paddywacker schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:39:
[...]

Gevalletje rechten zoals ik het zo lees. Je dient dus rechten te verlenen.
De mappen zijn al gedeeld . Hiervoor was een Dune 3.0 die dezelfde map zonder probleem kon benaderen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:16
Zet je gedeelde map eens (opnieuw) open voor alle gebruikers, zodat je geen login en password hoeft in te voeren. Je zou het naar mijn idee echt daar in moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Paddywacker schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:55:
Zet je gedeelde map eens (opnieuw) open voor alle gebruikers, zodat je geen login en password hoeft in te voeren. Je zou het naar mijn idee echt daar in moeten zoeken.
Gedaan . Shares verwijderd en opnieuw gedeeld aan iedereen . Nog steeds de log in scherm . Hij ziet mijn PC wel maar moet dus inloggen . Maar als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invult gebeurt dus niks .
EDIT : Met mijn telefoon die mappen benaderd . Geen probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Brawler op 28-03-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 18-09 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Brawler schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:21:
[...]

Gedaan . Shares verwijderd en opnieuw gedeeld aan iedereen . Nog steeds de log in scherm . Hij ziet mijn PC wel maar moet dus inloggen . Maar als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invult gebeurt dus niks .
EDIT : Met mijn telefoon die mappen benaderd . Geen probleem
Ja, dat "probleempje" ken ik ook van een andere box, heel irritant. Probeer eens in te loggen met login: guest en geen wachtwoord.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
OgWok schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:00:
[...]

Ja, dat "probleempje" ken ik ook van een andere box, heel irritant. Probeer eens in te loggen met login: guest en geen wachtwoord.
Ik zal het straks proberen . Ik hoop dat het lukt anders weet ik even niet meer wat fout gaat en waar . Moet ik nog iets instellen in Windows ?

[ Voor 5% gewijzigd door Brawler op 29-03-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Brawler schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Ik zal het straks proberen . Ik hoop dat het lukt anders weet ik even niet meer wat fout gaat en waar . Moet ik nog iets instellen in Windows ?
Ik neem aan dat je op de HiMedia bij de Android settings de SAMBA service hebt aangezet?

Afbeeldingslocatie: https://androidtvbox.eu/wp-content/uploads/2016/05/samba_1.png

En in windows;

Configuratiescherm / Netwerk / Geavanceerde Instellingen Delen

Heb je de volgende instellingen goed staan:

Private:
- "Network Discovery" moet aan staan

Guest or public:

All Networks:
- "Media Streaming" moet aan staan
- "Password protected sharing" moet uit staan

[ Voor 27% gewijzigd door HereIsTom op 29-03-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
HereIsTom a.w.schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Ik neem aan dat je op de HiMedia bij de Android settings de SAMBA service hebt aangezet?

[afbeelding]

En in windows;

Configuratiescherm / Netwerk / Geavanceerde Instellingen Delen

Heb je de volgende instellingen goed staan:

Private:

Guest or public:

All Networks:
- "Media Streaming" moet aan staan
- "Password protected sharing" moet uit staan
Zit op mijn werk maar bedankt voor deze . Ik zal het straks controleren.

EDIT : Ik ben een stapje verder . Ik kan nu een gedeelde map benaderen . Maar volgens mij heb ik een fout gemaakt . De Himedia vroeg toen een Path van een van de shared folder maar ik heb die gecanceld . Nu zie ik wel de shared folder maar geef hij de melding Geen Content . Weet iemand hoe ik de Media Center kan reseten zodat ik weer opnieuw begin met configureren ?
Ik wil eigenlijk dat de Media speler de scan opniuew uitvoeren . Ik bedoel hiermee de Shared Maps via LAN detecteren .

EDIT2 : Shares opniuew aangemaakt en samen met de bbovenstaande venstande tips nu werkend gekregen 🖒. Dankjewel voor meedenken . Nu nog een keyboard muid combo dat goed werkt met de HiMedia Q10 Pro . Suggesties ?

[ Voor 33% gewijzigd door Brawler op 29-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ben gelukkig met mijn Nvidia Shield TV. Rap ding, alles gemakkelijk te installeren en de afstandsbediening en controller zijn OK. Ook de updates werden meteen netjes geïnstalleerd, voelt gewoon heel solide en 'professioneel' aan.

Enige wat mij tegen staat is die volume slider op de remote en controller. Is die op de een of andere manier ook helemaal uit te zetten? Kan er zo niets over vinden. Ik gebruik voor het geluid gewoon de AB van mijn receiver en per ongeluk raak je toch die slider aan, of is dit gewoon maar wennen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Brawler schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:53:
[...]
EDIT2 : Shares opniuew aangemaakt en samen met de bbovenstaande venstande tips nu werkend gekregen 🖒. Dankjewel voor meedenken . Nu nog een keyboard muid combo dat goed werkt met de HiMedia Q10 Pro . Suggesties ?
Mooi dat het is gelukt, ik gebruik met mijn HiMedia Q10 Pro de Rii i8 Plus, handig toetsenbordje met muis en werkt perfect.
Let wel op dat je de plus (+) versie koopt, die is een stuk beter!

[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 29-03-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
HereIsTom schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:04:
[...]

Mooi dat het is gelukt, ik gebruik met mijn HiMedia Q10 Pro de Rii i8 Plus, handig toetsenbordje met muis en werkt perfect.
Dank coir de reaktie . Klinkt goed. Waar kan ik deze kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
HereIsTom schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:04:
[...]

Dank voor de reaktie . Klinkt goed. Waar kan ik deze kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Die kun je o.a. hier kopen; Rii i8 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Thanks , meteen de groene besteld .
Heb je nog eventueel tips over de must have add ons ?

[ Voor 8% gewijzigd door Brawler op 29-03-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mooi, ik heb de blauwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpardaSpeed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 15:13
Heeft iemand ervaring met de T95U Pro?
https://homeentertainment...box.com/product/t95u-pro/

Afbeeldingslocatie: https://homeentertainmentsmartmediatvbox.com/wp-content/uploads/2017/01/T95U-Pro2.jpg

RuudBoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Kan ik wel de Kodi in Himedia Q10 Pro vervangen door eentje in de Playstore ? Zo ja hoe kan ik die deinstalleren ? Of gewoon updaten maar niet helemaal verwijderen ?

EDIT : TOch update gedaan

[ Voor 8% gewijzigd door Brawler op 30-03-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Geen ervaring mee maar je gaat hem daar toch niet kopen,bij Banggood kost ie 66 euro.
Je krijg ook nog 20% korting tot eind maart dus een paar dagen is die 52 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door -Nexus- op 30-03-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Brawler schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:37:
Kan ik wel de Kodi in Himedia Q10 Pro vervangen door eentje in de Playstore ? Zo ja hoe kan ik die deinstalleren ? Of gewoon updaten maar niet helemaal verwijderen ?

EDIT : TOch update gedaan
HiMedia komt binnenkort met een speciale update voor Android 7 en Kodi 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
HereIsTom schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:15:
[...]

HiMedia komt binnenkort met een speciale update voor Android 7 en Kodi 17.
Oh jammer . Ik kan de Kodi niet meer terugdraaien naar de versie die meeging met firmware 1.10 . Is de firmware weer flashen de enige manier om dit weer te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Laatst online: 18-09 23:47
Zit er aan te denken om een Nexbox a95 te kopen. Heb hier enkele vragen over, welke huidige gebruikers wellicht kunnen beantwoorden?

Ik gebruik nu een Dune mediaspeler en heb hier een 2tb harddisk ingebouwd. Via mijn computer transfer ik dan bedraad mijn gedownloade content naar de interne hd van de Dune. Wat trouwens ontzettend langzaam gaat.

Nu wil ik aan de Nexbox een externa hd hangen. En dan weer net als bij de Dune, mijn content via de pc bedraad naar de externe hd naar de Nexbox versturen.

1. Is de externe hd aan de Nexbox gewoon eenvoudig toegankelijk via mijn PC? (Uiteraard in hetzelfde netwerk).
2. Wat zijn de ervaringen betreffende transfer speeds, bedraad naar een externe hd aan de Nexbox?

Wellicht iemand met een Nexbox die het voor me zou willen testen? :)

3. Moet ik beter voor andere mediaspeler gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Verwacht morgen mijn Pendoo T95Z vab Bol.com (had daar nog tegoed op staan voordat iemand aangeeft dat ik via Chinashops goedkoper kan).
Deze zou voorgeconfigureerd moeten zijn met Kodi 16.1 en plugins voor de NL markt.

Iemand hier ervaring mee?
Ik wil hem alleen gebruiken voor Kodi -> films/series met subtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpardaSpeed
-Nexus- schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:50:
[...]

Geen ervaring mee maar je gaat hem daar toch niet kopen,bij Banggood kost ie 66 euro.
Je krijg ook nog 20% korting tot eind maart dus een paar dagen is die 52 euro.
Daar wilde ik hem idd niet kopen maar daar zijn de specs mooi te zien.
Ik wilde hem dan hier bestellen: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_452945.html
Als ik de specs zo bekijk moet het wel een leuk dingetje zijn.
Ik denk dat ik die gok gewoon ga maken.

RuudBoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpardaSpeed
Gadgeteer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:51:
Verwacht morgen mijn Pendoo T95Z vab Bol.com (had daar nog tegoed op staan voordat iemand aangeeft dat ik via Chinashops goedkoper kan).
Deze zou voorgeconfigureerd moeten zijn met Kodi 16.1 en plugins voor de NL markt.

Iemand hier ervaring mee?
Ik wil hem alleen gebruiken voor Kodi -> films/series met subtitles
Lijkt wel het zelfde kastje als de Sunvell T95U-Pro, zelfde specs alleen goedkoper.
Of zitten er toch verschillen in?

RuudBoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
SpardaSpeed schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Lijkt wel het zelfde kastje als de Sunvell T95U-Pro, zelfde specs alleen goedkoper.
Of zitten er toch verschillen in?
Volgens mij dezelfde inderdaad. Dat rode kastje kost echter 7 euro meer al weet ik niet welk laber er dan op staat ;)

Ben wel benieuwd hoe deze noname dingetjes presteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ohoh... hebben jullie de Kodi site gezien? https://kodi.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
HereIsTom schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:26:
yeppa. Ohoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
HereIsTom schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:26:
Elke firma en marketingafdeling moet op 1 april weer wat doen he.. 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Laatst online: 18-09 23:47
red1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 01:07:
Zit er aan te denken om een Nexbox a95 te kopen. Heb hier enkele vragen over, welke huidige gebruikers wellicht kunnen beantwoorden?

Ik gebruik nu een Dune mediaspeler en heb hier een 2tb harddisk ingebouwd. Via mijn computer transfer ik dan bedraad mijn gedownloade content naar de interne hd van de Dune. Wat trouwens ontzettend langzaam gaat.

Nu wil ik aan de Nexbox een externa hd hangen. En dan weer net als bij de Dune, mijn content via de pc bedraad naar de externe hd naar de Nexbox versturen.

1. Is de externe hd aan de Nexbox gewoon eenvoudig toegankelijk via mijn PC? (Uiteraard in hetzelfde netwerk).
2. Wat zijn de ervaringen betreffende transfer speeds, bedraad naar een externe hd aan de Nexbox?

Wellicht iemand met een Nexbox die het voor me zou willen testen? :)

3. Moet ik beter voor andere mediaspeler gaan?
Niemand die me hiermee kan helpen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

red1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:53:
[...]

Niemand die me hiermee kan helpen? :)
Libreelec heeft samba ondersteuning, dat werkt prima.
Voor android zijn er volgens mij diverse apps waarmee je bestanden kan deze, ik denk dat er wel iets voorgeinstaleeerd staat op android, maar dat weet ik niet zeker, dit kan je wellicht even proberen met je telefoon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
Brawler schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:52:
[...]

Oh jammer . Ik kan de Kodi niet meer terugdraaien naar de versie die meeging met firmware 1.10 . Is de firmware weer flashen de enige manier om dit weer te krijgen ?
Als het je om een oudere versie van Kodi te doen is, dan is die gewoon van de site te downloaden. Kodi 17.1 verwijderen via de Play Store of the Instelling > Apps en dan een oude versie van kodi.tv downloaden. Nouja, zodra kodi.tv weer terug is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Werkt de XIAOMI 4K Mi Box H.265 Android ook met de Horizon box van Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Albert020 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:36:
Werkt de XIAOMI 4K Mi Box H.265 Android ook met de Horizon box van Ziggo ?
Hoe bedoel je dat? Wat zou hij met de Horizon moeten kunnen?
Het zijn 2 aparte boxen die beide op hun eigen manier iets op een tv of monitor kunnen laten zien. De Horizon voornalijk tv zenders, plus wat video en er zijn een paar apps beschikbaar. Op de Xiaomi box kan je allerlei android app draaien en op een tv tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
acoster schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:38:
[...]

Hoe bedoel je dat? Wat zou hij met de Horizon moeten kunnen?
Het zijn 2 aparte boxen die beide op hun eigen manier iets op een tv of monitor kunnen laten zien. De Horizon voornalijk tv zenders, plus wat video en er zijn een paar apps beschikbaar. Op de Xiaomi box kan je allerlei android app draaien en op een tv tonen.
Dat weet ik, maar je hebt toch iets van Live TV app op de Xiaomi box zitten, of is dat weer iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is op dit moment de beste koop w.b. S912 boxjes? Beelink GT1 ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Albert020 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:21:
[...]

Dat weet ik, maar je hebt toch iets van Live TV app op de Xiaomi box zitten, of is dat weer iets anders ?
Je kan de Ziggo Go App installeren en op die manier TV kijken. Maar ik dacht dat deze niet standaard werkt op de MI Box, je moet hem dan handmatig installeren, kan niet vanuit de Google Playstore.

De MI Box kan ook als Chromecast fungeren, wat betekent dat je kan casten van een apparaat waar de Ziggo Go app op draait (bijv een telefoon of tablet).

Maar met de fysieke Medialbox XL (zoals de Horizon box tegenwoordig wordt genoemd), heeft de MI Box verder niks van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Na twee keer NexBox gekocht te hebben heb ik op advies de MiBox 3 gekocht!!

Exact wat ik wilde!! Had hem eerder moeten hebben! Super blij mee.

De officiele android TV en Netflix met ChromeCast ondersteuning is net als mijn Bravia Android Smart TV maar nu ook op de slaapkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
acoster schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:16:
[...]

Je kan de Ziggo Go App installeren en op die manier TV kijken. Maar ik dacht dat deze niet standaard werkt op de MI Box, je moet hem dan handmatig installeren, kan niet vanuit de Google Playstore.

De MI Box kan ook als Chromecast fungeren, wat betekent dat je kan casten van een apparaat waar de Ziggo Go app op draait (bijv een telefoon of tablet).

Maar met de fysieke Medialbox XL (zoals de Horizon box tegenwoordig wordt genoemd), heeft de MI Box verder niks van doen.
Okay dat is veder duidelijk, nog even, als ik een 1080p movie vanaf mijn netwerk stream kan ik deze net als met VLC player full screen bijsnijden naar 16:9 breedbeeldformaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Albert020 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:46:
[...]

Okay dat is veder duidelijk, nog even, als ik een 1080p movie vanaf mijn netwerk stream kan ik deze net als met VLC player full screen bijsnijden naar 16:9 breedbeeldformaat ?
Die begrijp ik niet... 1080p heeft altijd een resolutie van 1920x1080 en dat is 16:9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Tranzy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:29:
Na twee keer NexBox gekocht te hebben heb ik op advies de MiBox 3 gekocht!!

Exact wat ik wilde!! Had hem eerder moeten hebben! Super blij mee.

De officiele android TV en Netflix met ChromeCast ondersteuning is net als mijn Bravia Android Smart TV maar nu ook op de slaapkamer!
klinkt goed.. waar heb je die gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 16:27

RobertowNL

For your gear!

Mis je ook nog bepaalde apps?
De bravia TV's hebben dacht ik een groter aanbod Nederlandse apps (pathe, videoland, nieuws) die je voor de MiBox niet uit de Play store kan downloaden.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
acoster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:40:
[...]

Die begrijp ik niet... 1080p heeft altijd een resolutie van 1920x1080 en dat is 16:9...
Sommige films zijn opgenomen met een beeldverhouding van 2.35:1(dat moest ik wel even opzoeken hoor ;)) en dan krijg je ook op je FullHD scherm zwarte balken boven en onder. Zelf vind ik het bijsnijden eigenlijk geen optie omdat je dan vaak een deel van het beeld kwijtraakt aan de linker- en rechterkant

Edit: typo.

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeyJohn op 07-04-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

geen invoer moeten betalen? of via de europese warehouse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
acoster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:40:
[...]

Soms, of eigenlijk heel vaak zie je nog boven en onder een zwarte balk,
deze kun je met vlc player bijsnijden en beeldvullend maken, begrijp je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
ind0mi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:49:
[...]

geen invoer moeten betalen? of via de europese warehouse ?
Leek wel alsof die van mij uit de UK kwam. Ik hoefde niets extra te betalen.

Sommige "Bravia" apps zitten er niet in. Kan bijvoorbeeld jammer genoeg geen dualshock 4 controller via BT koppelen om boven via PS remote te gamen. Zal wel een Sony bonusje zijn.

Apps die je mist kan je toch allemaal (side)loaden. via Google Play of apk? Het blijft gewoon Android.

Pagina: 1 ... 82 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer