Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Theodor schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:22:
Beetje Googlen kan geen kwaad he......
beetje aanspraak in een forum is soms fijner dan googlen en krijg je vaak tips die je via goole niet krijgt
en nog mooier de volgende die iets opzoekt via google komt op een forum terecht zoals deze

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Nu ik had toch verschillende kids launchers gevonden...via Google

Verwijderd

Theodor schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:49:
Nu ik had toch verschillende kids launchers gevonden...via Google
snap ik maar soms lijkt het bij zo'n opmerking of je niks meer mag vragen en eerst moet googlen, maar
daar is een forum toch voor
sorry je bedoelde dat misschien ook niet zo ;)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
MaakmeGek schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:17:
[...]

Uhmm ik weet niet op welke site je dan rond kijkt maar het is dan niet de juiste. In de blog http://blog.opensubtitles...kodi-xbmc-addon-login-fix lees je bij de comments dat het dan niet de juiste site is.
Ja weet nu ook niet meer waar ik terecht kwam, maar alsnog gelukt om in te loggen want ik had al een account ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Minix Neo U1 + A2 Lite Airmouse in de aanbieding bij Amazon Frankrijk
Een van de best gewaardeerde Android Boxes.
114 euro inclusief shipping

• HereIsTom
Ransom_nl schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:41:
Minix ja, de slechtste support die er is, na 1 jaar geen updates meer omdat er een nieuw model is! Daarom zijn ze ook in de aanbieding!
Ben overgestapt naar HiMedia en daar zeer tevreden mee!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 17:02

OgWok

U.N.C.L.E.

HereIsTom schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:07:
[...]

Minix ja, de slechtste support die er is, na 1 jaar geen updates meer omdat er een nieuw model is! Daarom zijn ze ook in de aanbieding!
Ben overgestapt naar HiMedia en daar zeer tevreden mee!
Bij de HiMedia natuurlijk ook even afwachten of er na 1,5 jaar ook nog updates komen..... voor die prijs mag je wel 3 jaar verwachten.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 14:56
Ik ben van plan de Beelink GT1 aan te schaffen. Kan iemand bevestigen dat Ziggo/horizon go werkt op de GT1 of de S912? Is de meerprijs van deze box vergeleken met de A95X gerechtvaardigd?

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

• Ransom_nl
kevinjkok schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:49:
Ik ben van plan de Beelink GT1 aan te schaffen. Kan iemand bevestigen dat Ziggo/horizon go werkt op de GT1 of de S912? Is de meerprijs van deze box vergeleken met de A95X gerechtvaardigd?
Van wat ik gelezen heb is de s912 nu nog niet echt aan te bevelen en biedt geen meerwaarde.
Lees hier ook even een review van deze box van iemand die kennelijk in de kodi forums behoorlijk veel kennis heeft van tv boxes.
Is natuurlijk ook een beetje wat je verwacht ervan, het is een budget box en biedt voor wat het kost best veel waar voor zijn geld.

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ransom_nl schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:41:
De Minix UH9 zal toch binnenkort uitkomen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
chielmi schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:07:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan met mijn A95X (2/16GB). Als je deze uitgebreide first post volgt kàn het werkelijk niet mislukken.
Reset knop zit verstopt in de A/V uitgang. Met een tandenstoker moet je echt ff paar keer proberen hoe je de reset knop in moet drukken, je voelt een subtiel klikje.
Door LibreELEC eerst van SD te starten (USB werkte niet bij mij) kun je er zonder problemen eerst aan "proeven". Starten van SD werkte bij mij goed, maar na een reboot startte LE niet altijd op. Uiteindelijk besloten LE te installeren naar het intern geheugen, nog geen seconde spijt van gehad ;)
Thanks, heb het ook op mijn A95X gezet. Werkt als een trein!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:02
Ransom_nl schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:15:
[...]

Van wat ik gelezen heb is de s912 nu nog niet echt aan te bevelen en biedt geen meerwaarde.
Lees hier ook even een review van deze box van iemand die kennelijk in de kodi forums behoorlijk veel kennis heeft van tv boxes.
Is natuurlijk ook een beetje wat je verwacht ervan, het is een budget box en biedt voor wat het kost best veel waar voor zijn geld.
Ik moet daar toch wat kanttekeningen bij plaatsen.
-Die review is van september toen de GT1 net uit was. Bovendien is de review specifiek op het draaien van Kodi gericht.
-inmiddels zijn er al meerdere updates van beelink geweest en een aantal bugs eruit gehaald.
-van alle S912 boxjes lijkt dit degene te zijn/worden met de meeste community support. Er is al een custom firmware voor uit en er is een custom Kodi voor gemaakt die (potentiele) issues oplost.

Ik heb zelf al een aantal maanden dit boxje en ben er erg tevreden over. Alles draait vlot en soepel. Moet er wel bij zeggen dat ik Kodi nauwelijks gebruik. De issues die sommigen hebben worden niet door iedereen ervaren.
Daarnaast is het ook een kwestie van je eigen verwachtingspatroon, als je denkt een bugvrij product te kopen met unlimited support dan kom je altijd bedrogen uit met deze android boxjes. Met name als een nieuwe soc net uit is zijn er altijd issues mee, die in de loop der tijd dan wel of niet worden opgelost. Veel goedkope boxjes krijgen nooit meer een update en zijn te obscuur om custom firmware voor te krijgen. Er zijn er meestal maar enkele die goed doorontwikkeld worden en door de community omarmd worden. Het is van tevoren lastig te voorspellen welke dat worden. De GT1 is echter heel goed op weg..

Verwijderd

ik krijg mijn A95X niet geupdated omdat dat via wifi moet maar dat krijg ik niet voor elkaar, ik krijg de wifi niet ingeschakeld
maar lees ook dat na een update de box nog wel eens niet wil werken ? klopt dat

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:07:
ik krijg mijn A95X niet geupdated omdat dat via wifi moet maar dat krijg ik niet voor elkaar, ik krijg de wifi niet ingeschakeld
maar lees ook dat na een update de box nog wel eens niet wil werken ? klopt dat
Onzin mijn A95X is bedraad aangesloten en update prima. Laatste update 29-11.

• Ransom_nl
Ik zit zelf erg te twijfelen om de nieuwe Zidoo A5S te bestellen. Hij is al uit voorraad leverbaar, maar er is nog nergens een review te vinden. Ik denk dat de Amlogic S905x een prima chip is die toekomstbestendig genoeg is en heb ook wel het vertrouwen in de UI en support van Zidoo. Maar misschien toch maar even wachten op de eerste reviews.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 17:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Ransom_nl schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:36:
Ik zit zelf erg te twijfelen om de nieuwe Zidoo A5S te bestellen. Hij is al uit voorraad leverbaar, maar er is nog nergens een review te vinden. Ik denk dat de Amlogic S905x een prima chip is die toekomstbestendig genoeg is en heb ook wel het vertrouwen in de UI en support van Zidoo. Maar misschien toch maar even wachten op de eerste reviews.
Misschien wil Dacuu daar eens een review van maken :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• ASW1
Ransom_nl schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:36:
Waarom die dan? Op freaktab is er een topic over sinds februari met nul reakties.
Er zijn zat s905x boxjes waar wel wat over te vinden is.
Uiterlijk en hardware zegt bij dit soort boxjes niks, de zwakste schakel is altijd de firmware.

Daarnaast vind ik hem behoorlijk prijzig met vergelijkbare boxjes.

• Ransom_nl
ASW1 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:30:
[...]

Waarom die dan? Op freaktab is er een topic over sinds februari met nul reakties.
Er zijn zat s905x boxjes waar wel wat over te vinden is.
Uiterlijk en hardware zegt bij dit soort boxjes niks, de zwakste schakel is altijd de firmware.

Daarnaast vind ik hem behoorlijk prijzig met vergelijkbare boxjes.
Leuk dat er een topic is sinds februari, maar hij wordt pas sinds een week ofzo verkocht, zelfs op de eigen site van Zidoo is er nog geen subforum aangemaakt voor het model. Er zijn idd veel goedkopere boxjes, maar Zidoo is te vergelijken met Minix, goede software, regelmatige ota updates, en een community waar naar geluisterd wordt.

• ASW1
Ransom_nl schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:58:
[...]

maar Zidoo is te vergelijken met Minix, goede software, regelmatige ota updates, en een community waar naar geluisterd wordt.
Dan zal het wel goed zitten, ik heb nog nooit van het merk gehoord maar dat zal dan ook de relatief hogere prijs moeten verklaren.

• Ransom_nl
Voor wie geïnteresseerd is, hier is een review van Zidoo zijn flagship mediaplayer de X9S:
https://www.avforums.com/...droid-tv-box-review.13067

• HereIsTom
Ransom_nl schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:58:
[...]
Zidoo is te vergelijken met Minix, goede software, regelmatige ota updates, en een community waar naar geluisterd wordt.
Zowel een Minix als een Zidoo heb ik gehad en met beide problemen en de support was slecht!
Ook de Minix die ik nog geen 3 maanden had kreeg geen updates meer!

• Ransom_nl
HereIsTom schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:52:
[...]

Zowel een Minix als een Zidoo heb ik gehad en met beide problemen en de support was slecht!
Ook de Minix die ik nog geen 3 maanden had kreeg geen updates meer!
Had je dan niet al een verouderd model gekocht? De Minix U1 heeft geloof ik al 10 updates gehad.

Een optie voor mij is ook om tot de aankondiging van de nieuwe Nvidia Shield in januari te wachten, al zal deze vast wel aan de prijs zijn.

• Theodor
Gverboon schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:57:
[...]

Welke update heb jij dan,hier niks.........

• HereIsTom
Ransom_nl schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:42:
[...]

Had je dan niet al een verouderd model gekocht? De Minix U1 heeft geloof ik al 10 updates gehad.

Een optie voor mij is ook om tot de aankondiging van de nieuwe Nvidia Shield in januari te wachten, al zal deze vast wel aan de prijs zijn.
Ik had toen de MINIX NEO X8-H - PLUS gekocht, er was toen nog geen nieuw model, 3 maanden later werd er een nieuw model aangekondigd en sindsdien geen updates meer, Android 4.4 en geen update meer naar 5.1 met als antwoord, koop maar een nieuw model :(

Ik heb nu bijna een jaar de HiMedia Q10 Pro en ben daar zeer tevreden mee!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Ook hier zeer tevreden met de himedia pro

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Theodor schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:31:
[...]

Welke update heb jij dan,hier niks.........
Nexbox-A95X-AP6330-6.0.1-201611291844
Dit is de laatste update die is vrijgegeven op 5december.

• Theodor
Zeker voor de 2 gb versie dan...

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
waar kan ik die update voor de Nexbox vinden

• Ransom_nl
HereIsTom schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:49:
[...]

Ik had toen de MINIX NEO X8-H - PLUS gekocht, er was toen nog geen nieuw model, 3 maanden later werd er een nieuw model aangekondigd en sindsdien geen updates meer, Android 4.4 en geen update meer naar 5.1 met als antwoord, koop maar een nieuw model :(

Ik heb nu bijna een jaar de HiMedia Q10 Pro en ben daar zeer tevreden mee!
De q10 lijkt me een super apparaat ja, wel ook nog weer een stapje duurder. Is er ook een reden dat je de Himedia hebt verkozen boven de Shield?

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Heb zelf de Himedia Q5 na jaren lang een HTPC (NUC i3) te hebben gehad.

Gister update gedaan naar Android 7. Ging gemakkelijk. Gezien de prijs en wat je ervoor krijgt (updates, 4k, HD audio) ben ik dik tevreden.

Zitten nog wel wat bugs in, in de nieuwe firmware. Maar zal vast snel een update komen. :)

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 22:25
Ik ben ook om en ga mijn Dune verkopen om een Android mediaspeler aan te schaffen.

Nu zat ik aan een Nexbox A95X te denken, is hij ook ergens vanuit een EU magazijn te bestellen?
Ik zie nog meer soorten voorbij komen, zoals de (veel) duurdere Zidoo X9S. Of zijn er nog meer aanraders? Actieve ontwikkeling qua firmware is wenselijk, dat werd met de Dune ook gedaan.

Waar zit de meerprijs nu precies in?

Ik wil de speler gaan gebruiken voor:
- Kodi (ben ik lokaal op een laptop nu mee aan het testen) icm met een mooie videowall
- streamen vanaf mijn Synology nas
- ondersteuning voor 4K voor de toekomst

Ik las dat Plex ook als add-on beschikbaar is in Kodi (voor de betalende klant): https://kodi.tv/plex-add-on-for-kodi/
Mijn Synology nas kan ook als Plex server fungeren (transcoden hoeft hij dan niet, daar is hij niet krachtig genoeg voor).

Wat is dan aan te raden? De Dune voldoet niet helemaal meer en ik wil graag werken met een mooie videowall werken die zichzelf automatisch bijwerk. Bij mijn bjna 5 jaar oude Dune moet ik dit handmatig doen.
Het bedienen van bijv. Kodi kan met een Android smartphone of Logitech Harmony? Of is het beter om een soort fysiek toetsenbord je gebruiken?

Edit: De Zidoo X6 Pro en X8 zijn ook mooi, behalve het uiterlijk kan ik niet direct echt duidelijke verschillen vinden. Kwam wel deze site tegen; http://www.minipcdb.com/articles/Side-by-side-Zidoo maar hier hebben ze weer andere cpu's (op de Zidoo site hebben ze het over Realtek's).

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 18-12-2016 17:08 ]

• Ransom_nl
Binnetie schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:07:
Ik ben ook om en ga mijn Dune verkopen om een Android mediaspeler aan te schaffen.

Nu zat ik aan een Nexbox A95X te denken, is hij ook ergens vanuit een EU magazijn te bestellen?
Ik zie nog meer soorten voorbij komen, zoals de (veel) duurdere Zidoo X9S. Of zijn er nog meer aanraders? Actieve ontwikkeling qua firmware is wenselijk, dat werd met de Dune ook gedaan.

Waar zit de meerprijs nu precies in?

Ik wil de speler gaan gebruiken voor:
- Kodi (ben ik lokaal op een laptop nu mee aan het testen) icm met een mooie videowall
- streamen vanaf mijn Synology nas
- ondersteuning voor 4K voor de toekomst

Ik las dat Plex ook als add-on beschikbaar is in Kodi (voor de betalende klant): https://kodi.tv/plex-add-on-for-kodi/
Mijn Synology nas kan ook als Plex server fungeren (transcoden hoeft hij dan niet, daar is hij niet krachtig genoeg voor).

Wat is dan aan te raden? De Dune voldoet niet helemaal meer en ik wil graag werken met een mooie videowall werken die zichzelf automatisch bijwerk. Bij mijn bjna 5 jaar oude Dune moet ik dit handmatig doen.
Het bedienen van bijv. Kodi kan met een Android smartphone of Logitech Harmony? Of is het beter om een soort fysiek toetsenbord je gebruiken?

Edit: De Zidoo X6 Pro en X8 zijn ook mooi, behalve het uiterlijk kan ik niet direct echt duidelijke verschillen vinden. Kwam wel deze site tegen; http://www.minipcdb.com/articles/Side-by-side-Zidoo maar hier hebben ze weer andere cpu's (op de Zidoo site hebben ze het over Realtek's).
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Nov 2016)

• ASW1
Ik dacht vroeger ook dat ik puur kodi wilde draaien.
Echter android is toch wel heel erg fijn met alle andere apps die je kunt draaien.
Inmiddels gebruik ik kodi nauwelijks nog.

Heb zelf een beelink GT1 op dit moment, die door dat kodiforum juist enorm afgeraden wordt.
Ik vind het een heerlijke box, supersnel en draait echt heel goed op android.
Maar goed, ik gebruik dus (bijna) geen kodi.
Inmiddels is er al een goede custom rom voor, en de laatste SPMC schijnt perfect te draaien.

Nieuwe socs moeten altijd een beetje uitkristalliseren.

• HereIsTom
Ransom_nl schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:30:
[...]

De q10 lijkt me een super apparaat ja, wel ook nog weer een stapje duurder. Is er ook een reden dat je de Himedia hebt verkozen boven de Shield?
Geen specifieke reden, maar hij kwam goed uit de testen en heb 'm bij media24store gekocht vanwege de goede service met omruilgarantie en dat leek me wel handig als hij toch niet zou bevallen zoals met de Minix en Zidoo!
Ik vind de HiMedia de prijs zeker waard, kant en klaar geleverd en veel mogelijkheden.

• Binnetie
ASW1 schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:31:
Ik dacht vroeger ook dat ik puur kodi wilde draaien.
Echter android is toch wel heel erg fijn met alle andere apps die je kunt draaien.
Inmiddels gebruik ik kodi nauwelijks nog.

Heb zelf een beelink GT1 op dit moment, die door dat kodiforum juist enorm afgeraden wordt.
Ik vind het een heerlijke box, supersnel en draait echt heel goed op android.
Maar goed, ik gebruik dus (bijna) geen kodi.
Inmiddels is er al een goede custom rom voor, en de laatste SPMC schijnt perfect te draaien.

Nieuwe socs moeten altijd een beetje uitkristalliseren.
Kodi naast Android kan ook of niet? Is het met Android (al dan niet met custom rom) mogelijk om een mooi videowall te creeren?

Verwijderd

Ik raak in de war. De ene keer staat op die site dat ik kodi moet gebruiken, maar bij sommige vragen staat juist dat ik spmc moet gebruiken?

Wat is nu de juiste keuze voor de nvidia shield? Ik gebruik alleen de bestandsbrowser en heb een 1080p tv met 2.1 geluid over hdmi. Dan is kodi toch prima? Een videowall en andere zaken als addons gebruik ik niet. Gewoon afspelen en mijn eigen covers die ik zelf maak, meer doe ik er niet mee.

• HereIsTom
Binnetie schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:28:
[...]

Kodi naast Android kan ook of niet? Is het met Android (al dan niet met custom rom) mogelijk om een mooi videowall te creeren?
Android is het besturingssysteem en Kodi is een programma dat erop draait.
Dus op de HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro draait Android, daarop kun je uit de Play Store alle Apps installeren.
En Kodi staat er dus ook op en daarmee kun je dus o.a. films en series streamen en ook een videowall creeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.kodisimplified.com/wp-content/uploads/2016/05/HomeScreen1.png

Kodi;
[Vimeo: https://vimeo.com/168675519]

• Binnetie
HereIsTom schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:38:
[...]

Android is het besturingssysteem en Kodi is een programma dat erop draait.
Dus op de HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro draait Android, daarop kun je uit de Play Store alle Apps installeren.
En Kodi staat er dus ook op en daarmee kun je dus o.a. films en series streamen en ook een videowall creeren.

[afbeelding]

Kodi;
[video]
StreamNu is van Media24store zag ik op hun site. Leuk filmpje.
Ik denk dat ik me de apps nog niet zo heel veel ga doen, misschien Youtube omdat de Youtube app van mijn tv alleen maar over de speakers van de tv gaat. Is het ook mogelijk om door te starten direct naar Kodi?

Ik vraag me af wat nu de verschillen zijn tussen een goedkope Nexbox enerzijds en de Zidoo X9S en Himedia Q5 Pro anderzijds. De Q10 ben ik niet nodig omdat ik geen schijf erin ga gebruiken.

De Himedia en de Zidoo zijn aan elkaar gewaacht. De Zidoo heeft een HDMI in, opzich handig als je iets wilt opnemen vanaf HDMI. Zou dat mogelijk zijn met de ipstreams die Vodafone Thuis heeft?

• Binnetie
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:37:
[...]

Ik raak in de war. De ene keer staat op die site dat ik kodi moet gebruiken, maar bij sommige vragen staat juist dat ik spmc moet gebruiken?

Wat is nu de juiste keuze voor de nvidia shield? Ik gebruik alleen de bestandsbrowser en heb een 1080p tv met 2.1 geluid over hdmi. Dan is kodi toch prima? Een videowall en andere zaken als addons gebruik ik niet. Gewoon afspelen en mijn eigen covers die ik zelf maak, meer doe ik er niet mee.
Hier lees ik dat SPMC highly recommended wordt: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

• HereIsTom
Binnetie schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:43:
[...]

StreamNu is van Media24store zag ik op hun site. Leuk filmpje.
Ik denk dat ik me de apps nog niet zo heel veel ga doen, misschien Youtube omdat de Youtube app van mijn tv alleen maar over de speakers van de tv gaat. Is het ook mogelijk om door te starten direct naar Kodi?

Ik vraag me af wat nu de verschillen zijn tussen een goedkope Nexbox enerzijds en de Zidoo X9S en Himedia Q5 Pro anderzijds. De Q10 ben ik niet nodig omdat ik geen schijf erin ga gebruiken.

De Himedia en de Zidoo zijn aan elkaar gewaacht. De Zidoo heeft een HDMI in, opzich handig als je iets wilt opnemen vanaf HDMI. Zou dat mogelijk zijn met de ipstreams die Vodafone Thuis heeft?
Het is mogelijk op de HiMedia om direct door te starten naar Kodi.
De Zidoo heb ik gehad, maar had problemen met de audio, na aanraden van media24store kon ik 'm omruilen voor de HiMedia. Q10 Pro en Q5 Pro zijn hetzelfde, alleen kun je dus in de Q10 Pro makelijk een schijf plaatsen, maar als je dat niet gaat gebruiken ga je voor de Q5 Pro.
Of je kan opnemen met de ipstreams weet ik niet, maar wat zou je op willen nemen met zoveel aanbod via de streams.
En als ik verder nog iets wil zien kan ik met de Apps op de HiMedia van NPO, RTLXL en KIJK alles terug kijken.

Verwijderd

Gverboon schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:57:
[...]

bij mij dus niet hij geeft aan dat het updaten niet lukt :'(

• ASW1
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:49:
[...]

bij mij dus niet hij geeft aan dat het updaten niet lukt :'(
Zit er nog een sd kaartje of usb stick of ander spul aangesloten?
Zo ja trek dat er eens uit en probeer het nogmaals.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 16:35
Ik was ook voornemens om Kodi aan te kant te gooien voor SPMC, maar na een paar keer geprobeerd te hebben geef ik de voorkeur aan Kodi. Deze loopt gek genoeg veel stabieler op mijn Nexbox A95X. SPMC gaf heel vaak vastlopers, dit komt bij Kodi ook voor maar minder.

Komt nog bij dat SPMC een clean install was met alleen Exodus en wat sub add-ons en Kodi vol met bloatware staat af fabriek. Toch is de laatste stabieler, raar maar waar... :)

[ Voor 15% gewijzigd door JunkO op 20-12-2016 11:16 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• ASW1
Heb je de laatste spmc al geprobeerd? (>16.5)
Daar zitten een aantal verbeteringen in voor AML socs.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 16:35
ASW1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:23:
Heb je de laatste spmc al geprobeerd? (>16.5)
Daar zitten een aantal verbeteringen in voor AML socs.
Versie 16.5 is in Augustus al uitgekomen zie ik, dus ik ga er vanuit dat de versie die ik 3 weken geleden gedownload heb deze meest recente versie is. Dus ja, al geprobeerd... :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• ASW1
I had me even vergist in de datumnotering en dacht daarom dat de laatste 3 updates uit december waren.
Maar dan nog het proberen waard wellicht
"16.5.3 (2016/12/19):
FIX: crash on exit
FIX: WOL
FIX: Hiccups in plain Mediacodec

16.5.2 (2016/12/11):
FIX: Regressions
ADD: SD h/w setting for HEVC

16.5.1 (2016/12/08):
FIX: 4K on AFTV2
FIX: Crash in new Network code
FIX: Crash when exiting on aarch64
FIX: Crash on AML 6.01 FW
ADD: Limit AC3 encoder to 384kb/s with Quality < High"

• Binnetie
HereIsTom schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:57:
[...]

Het is mogelijk op de HiMedia om direct door te starten naar Kodi.
De Zidoo heb ik gehad, maar had problemen met de audio, na aanraden van media24store kon ik 'm omruilen voor de HiMedia. Q10 Pro en Q5 Pro zijn hetzelfde, alleen kun je dus in de Q10 Pro makelijk een schijf plaatsen, maar als je dat niet gaat gebruiken ga je voor de Q5 Pro.
Of je kan opnemen met de ipstreams weet ik niet, maar wat zou je op willen nemen met zoveel aanbod via de streams.
En als ik verder nog iets wil zien kan ik met de Apps op de HiMedia van NPO, RTLXL en KIJK alles terug kijken.
Wat voor problemen had je met de audio? Ik neig namelijk naar de Zidoo X9S, deze was in het begin wat minder stabiel maar lees toch heel goede ervaringen nu. De Q5 is al een half jaar eerder op de markt gekomen en is wat beter doorontwikkelt. Ze zijn erg gewaagd aan elkaar.

Verwijderd

ASW1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:15:
[...]

Zit er nog een sd kaartje of usb stick of ander spul aangesloten?
Zo ja trek dat er eens uit en probeer het nogmaals.
er zat een keyboard aangesloten eruit gehaald eerste x lukte het niet 2de x even gewacht nadat hij de melding gaf update reageert niet wilt u deze app sluiten, dus niet gelijk op ok of wachten gedrukt en ja hoor hij deed het :)
bedankt voor de tip

• ASW1
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:46:
[...]

er zat een keyboard aangesloten eruit gehaald eerste x lukte het niet 2de x even gewacht nadat hij de melding gaf update reageert niet wilt u deze app sluiten, dus niet gelijk op ok of wachten gedrukt en ja hoor hij deed het :)
bedankt voor de tip
Waarschijnlijk is het beste om alle USB dingen en evt sd kaart te verwijderen en de box dan opnieuw op te starten, en dan de update uit te voeren. Ik heb zelf geen nexbox maar ik lees wel vaker over dit euvel met de nieuwste AML soc's.
Mooi dat het opgelost is iig.

• HereIsTom
Binnetie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:15:
[...]

Wat voor problemen had je met de audio? Ik neig namelijk naar de Zidoo X9S, deze was in het begin wat minder stabiel maar lees toch heel goede ervaringen nu. De Q5 is al een half jaar eerder op de markt gekomen en is wat beter doorontwikkelt. Ze zijn erg gewaagd aan elkaar.
De HD audio van de Zidoo werkte niet, volgens Zidoo lag dat aan mijn reciever/tv, ik moest maar een up to date receiver kopen, terwijl die nog geen 3 jaar oud is.
En met de HiMedia werkt de HD audio wel perfect met mijn receiver, ik kan 'm je echt aanraden!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 16:42
Sinds gisteren heb ik de a95x en heb met een sdkaart libreelec gedraaid. Het draait top! Nu vraag ik me af wat het voordeel is om het op het op de box zelf te installeren, snelheid?

• ASW1
Hoe bedoel je, op de box zelf te installeren? Waar wilde je het anders op installeren? Voordeel ten opzichte van wat, Android?

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 16:42
ASW1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:31:
Hoe bedoel je, op de box zelf te installeren? Waar wilde je het anders op installeren? Voordeel ten opzichte van wat, Android?
Je kan het op het geheugen van de box zetten en heel android verwijderen. Dan boot hij niet vanaf de sdkaart

[ Voor 5% gewijzigd door Leon-1985 op 22-12-2016 11:57 ]

• ASW1
Ah, nu begrijp ik wat je bedoelt.
Voordeel om het op het boxgeheugen te zetten is dat sd kaartjes nog weleens corrupt willen raken.

Anderzijds door het op een sd kaartje te zetten kun je er denk ik een soort dual boot van maken door op de box zelf android te laten staan, al kan ik je niet vertellen hoe je dan kiest waarin je boot.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 11:05
Een poos geleden heb ik mijn android box verkocht, omdat android niet kon omgaan met de autorefresh rates. Ik bleef bij veel video's last houden van stotteren bij bijvoorbeeld horizontale bewegingen.

We zijn inmiddels een poos verder, hoe is dat op dit moment?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
ASW1 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:04:
Anderzijds door het op een sd kaartje te zetten kun je er denk ik een soort dual boot van maken door op de box zelf android te laten staan, al kan ik je niet vertellen hoe je dan kiest waarin je boot.
Booten "kies" je door het SD-kaartje er wel of niet in te doen. Als je het kaartje eruit haalt start Android gewoon weer op.
Steefmeister schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:29:
Een poos geleden heb ik mijn android box verkocht, omdat android niet kon omgaan met de autorefresh rates. Ik bleef bij veel video's last houden van stotteren bij bijvoorbeeld horizontale bewegingen.

De meeste Android-boxjes doen volgens mij geen auto refresh rates, maar LibreELEC gelukkig wel. Kijk eens hier als je een Android-boxje hebt met een S905/S905X/S805 chipset:

https://forum.libreelec.tv/forum-38.html

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 11:05
Mr Magic schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:24:
[...]

[...]

De meeste Android-boxjes doen volgens mij geen auto refresh rates, maar LibreELEC gelukkig wel. Kijk eens hier als je een Android-boxje hebt met een S905/S905X/S805 chipset hebt:

https://forum.libreelec.tv/forum-38.html
Dank voor je reactie. Dat is toch zwaar bagger dat dat nog altijd is? Hoe kan Android dan nog zo populair zijn als mediaspeler? Kan me niet voorstellen dat anderen dit niet zien?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Hmm dat heb ik weer. Heb bij Gearbest een H96 Plus 4K tv box gekocht met 2 GB RAM, een S905 en een gigabit ethernet poort. Ik wilde graag wat 4K streamen en merkte dat sommige content net een te hoge bitrate heeft voor de 100 Mbit poort van m'n Nexbox A95X (S905 1GB/8GB).

Nu lijkt de ethernet poort niet goed te werken. De download snelheid is prima, maar de upload blijft steken op 0.01 Mbps. Dit gebeurt zowel met de ingebouwde Android-versie als met LibreELEC. Android en Kodi zijn hierdoor niet bruikbaar. Ook de browser op Android is niet vooruit te branden. Via Wifi werkt alles wel gewoon.

Het klinkt als een DOA en ik heb al een ticket aangemaakt bij Gearbest, maar misschien heeft iemand hier nog een idee?

Ik heb al veschillende kabels geprobeerd en de box aangesloten via een switch en ook rechtstreeks aan m'n router, maar dat maakt geen verschil helaas.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:23
Zijn er hier ook mensen die last hebben van extreme lag met hun wireless keyboard?
Ik heb nu 2 kastjes een beelink en een x96.
Op de beelink geen problemen maar op de X96 wel veel lag/niet reageren van het keyboardje.

/edit; na wat proberen en testen ben ik er achter dat het aan het mini keyboardje zelf ligt. Ga een ticket aan maken bij banggood.

[ Voor 23% gewijzigd door wokkelz op 27-12-2016 09:06 ]

• Ransom_nl
HereIsTom schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:23:
[...]

De HD audio van de Zidoo werkte niet, volgens Zidoo lag dat aan mijn reciever/tv, ik moest maar een up to date receiver kopen, terwijl die nog geen 3 jaar oud is.
En met de HiMedia werkt de HD audio wel perfect met mijn receiver, ik kan 'm je echt aanraden!
Vraagje over de Q10 Pro. Ik kan hem nu in de aanbieding kopen dus ben wel geinteresseerd. Als ik voor een dergelijke speler zou gaan met harddisk, dan zou ik ook graag mijn downloads op het apparaat zelf afhandelen zodat ik niet meer hoef te streamen vanaf mijn pc. Weet jij of het mogelijk is om een soort van SabNZBD/ Sickbeard/couchpotato oplossing te laten draaien op de q10 pro?

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Ransom_nl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:26:
[...]

Vraagje over de Q10 Pro. Ik kan hem nu in de aanbieding kopen dus ben wel geinteresseerd.
Voor hoeveel is hij in de aanbieding? Ben ook op zoek

• Ransom_nl
cgok schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:17:
[...]

Voor hoeveel is hij in de aanbieding? Ben ook op zoek
160 euro op Amazon Spanje. Ik woon ook in Spanje.

• cgok
Is de 30 euro verschil tussen de Q10 pro en de Q5 pro het waard?
ik ga geen ingebouwde harde schijf gebruiken. Het andere verschil is de opslagcapaciteit. De Q10 heeft 16 gb en de Q5 heeft 8 gb. Voor de rest helemaal geen verschil.

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 16:55
Hoe kan ik mijn Synology NAS zichtbaar hebben als een gedeelde map in Kodi? Zodat ik mijn eigen films ook kan kijken? En deze als snelkoppeling zichtbaar maken.

Heb zelf trouwens Kodi v16.1 “Jarvis”.

Thanks alvast!! _/-\o_

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Ransom_nl
cgok schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:29:
Is de 30 euro verschil tussen de Q10 pro en de Q5 pro het waard?
ik ga geen ingebouwde harde schijf gebruiken. Het andere verschil is de opslagcapaciteit. De Q10 heeft 16 gb en de Q5 heeft 8 gb. Voor de rest helemaal geen verschil.
Dan kun je net zo goed voor de q5 gaan. Kun je altijd nog een sd kaartje er later bijprikken of een externe harddisk als je opslag toch te krap wordt.

Verwijderd

De nvidia shield kan probleemloos wisselen tussen 24p etc. Er zijn nog een paar apparaten die het kunnen, je komt wel in het dure segment. De goedkopere kunnen het niet.

Ik heb speciaal hiervoor de shield gekocht.

Zie ook mr magic zijn post voor de chipsets. De nvidia shield kan het ook met kodi.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 22:18 ]

• HereIsTom
Ransom_nl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:26:
[...]

Vraagje over de Q10 Pro. Ik kan hem nu in de aanbieding kopen dus ben wel geinteresseerd. Als ik voor een dergelijke speler zou gaan met harddisk, dan zou ik ook graag mijn downloads op het apparaat zelf afhandelen zodat ik niet meer hoef te streamen vanaf mijn pc. Weet jij of het mogelijk is om een soort van SabNZBD/ Sickbeard/couchpotato oplossing te laten draaien op de q10 pro?
Geen idee of dat kan, sinds ik de HiMedia Q10 Pro heb hoef ik niks meer te downloaden, ik stream nu alle films en series is veel makkelijker en minder werk.
Let wel op met die aanbiedingen, vaak wordt hij dan kaal gelevert en moet je zelf alles nog instellen!
Bij media24store wordt hij kant en klaar gelevert.

• cgok
HereIsTom schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:14:
[...]

Let wel op met die aanbiedingen, vaak wordt hij dan kaal gelevert en moet je zelf alles nog instellen!
Bij media24store wordt hij kant en klaar gelevert.
ik heb vandaag de Q10 pro daar besteld samen met een maand iptv.
Hoop dat ik geen spijt krijg van deze dure aankoop

• Theodor
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:17:
[...]

De nvidia shield kan probleemloos wisselen tussen 24p etc. Er zijn nog een paar apparaten die het kunnen, je komt wel in het dure segment. De goedkopere kunnen het niet.

Ik heb speciaal hiervoor de shield gekocht.

Zie ook mr magic zijn post voor de chipsets. De nvidia shield kan het ook met kodi.
Heb hier een goedkoop boxje en met Libre Elec gaat dat prima... :)

• Binnetie
cgok schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:10:
[...]

Dat zal wel meevallen.
Nadeel met de IPTV is dat de kwaliteit vaak SD is in plaats van HD. Dat ziet er op mijn TV helaas niet uit.

• ASW1
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:17:
[...]

De beelink GT1 (AMLogic S912 soc) kan het sinds kort met de custom rom van Superceleron.
In ieder geval in Kodi dan. zou ook in andere mediaspelers dan Kodi moeten werken

[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 29-12-2016 20:06 ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24
ASW1 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:52:
[...]

De beelink GT1 (AMLogic S912 soc) kan het sinds kort met de custom rom van Superceleron.
In ieder geval in Kodi dan.
Ziet er goed uit, die SuperCeleron!

http://freaktab.com/forum...-superceleron-beta-v4-rom

• HereIsTom
cgok schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:10:
[...]

Ik ben erg blij met de HiMedia Q10 Pro, dus denk dat jij er ook geen spijt van krijgt.

• Whiskey48
Misschien kan iemand me helpen.
Ik heb SPMC geinstalleerd (veel beter dan kodi qua ondersteuning op de S9**, heb nu geen donkere beelden meer).
Nu heb ik de SPMC launcher er op gezet zodat het kastje direct naar SPMC gaat. (vriendin vriendelijk, nu hoef ik niet via menu naar SPMC te gaan op mijn kastje).

Alleen kan ik in SPMC nog naar de android apps / android instellingen?
Ik heb gezocht, maar kan niks vinden ... maar dit zou toch mogelijk moeten zijn?

Weet iemand dit?

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
ik heb op dit moment een Mbox S82 waar ik eigenlijk heel tevreden over ben echter denk ik dat hij binnenkort de geest gaat geven, moet vaak opnieuw opstarten omdat hij geen beeld meer geeft etc. etc. wat zijn op dit moment de beste keuzes < 100 €

ik zie tegenwoordig vaak een X96 device voorbij komen voor nog geen 40 euro! wordt eigenlijk alleen gebruikt voor netflix en kodi. vereiste is wel dat ik een wired netwerk kan aansluiten en een optical out!

• Binnetie
Gisteren heb ik de Zidoo X9S ontvangen. Ik was lang aan het wikken en wegen tussen de Zidoo X9S, HiMedia Q5 en de Zappiti 4K mini (nieuwe model).
Uiteindelijk gekozen voor de Zidoo X9S omdat ik daar ook nog met VVV-bonnen kon betalen en het zo 'minder pijn' deed.

Ik heb er direct een MX3 flymouse bij besteld om e.e.a. makkelijker te kunnen bedienen.
Het is mijn eerste echte ervaring met Kodi en mijn eerste Android mediaspeler met Kodi. Op mijn laptop heb ik Kodi een paar dagen getest en dat beviel wel.

Mijn setup:
Panasonic 55VT60 plasma TV (geen 4K)
Yamaha RX-V1900 reciever (zo'n 7 jaar oud)

Aansluiten en updaten
Vanochtend de boel aangesloten en er lekker voor gaan zitten om alles in te stellen. Toen ik de speler voor het eerst opstartte gaf hij direct aan dat er een software update uit was: van 1.2.20 naar 1.2.23. Ik wist dat er ook een 1.2.27 uit was, maar deze wilde niet automatisch installeren. Dus de update op een stick gezet en gaan installeren. De Flymouse werkt direct wanneer je hem aansluit.
Het ip-adres vastzetten (ik gebruik geen DHCP voor dergelijke apparaten) lukte niet helemaal. Hij gaf aan dat het ipadres niet goed was. Ik was van mening dat deze wel goed was. Uiteindelijk ben ik niet voor 1 gat te vangen en heb ik via mijn router 'bind mac to ip' gehanteerd en nu heeft de speler het door mij gewenste ipadres.

ZDMC/Kodi in gebruik nemen
Ik ben de ZDMC app gaan starten (Zidoo's eigen versie van Kodi). En direct begonnen met wat repositories in te stellen om addons te gaan gebruiken. Het streamen uit minder legale bron gebruik ik niet. Dit vind ik kwalitatief niet om aan te zien. De addons die ik wilde gaan gebruiken zijn KidsTime en Kindertube.nl, deze komen uit de repository van SuperRepo. Het installeren van KidsTime wilde niet. Waarom ben ik nog niet acher, kreeg alleen de melding 'installatin failed', de Kindertube.nl wilde wel installeren, maar geeft af en toe errors in het gebruik met Youtube:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/697abf5e-fec0-4639-b095-627d7f8b4498_zpsn6vp3lyl.jpg

Opening stream blijft tijdens het spelen in beeld staan, soms verdwijnt hij en soms verdwijnt hij en stopt de video mt afspelen. Heb hier bij Zidoo al een topic over aangemaakt. Op mijn laptop deden de addons het wel en speelden ook zonder problemen af. Dit was vorige week, misschien dat er iets ander aan de hand is. Helaas moest ik toen de flymouse afstaan en gingen de gastouderkids even een kinderfilmpjes via de addon kijken.

Kodi en de moviewall
Toen ik de Flymouse in handen kreeg werd het tijd om de moviewall (een van de eisen van mijn nieuwe mediaspeler) te gaan instellen. Mijn skin is Aeon Nox. Ik heb in Kodi NFS-shares aangemaakt naar mijn Synology nas en daarna de moviewall laten scrapen. Dit ging heel snel (ongeveer 8-10 minuten op basis van 255 films). Mijn Dune HD TV-303D kan ook wel een moviewall hebben maar deze moet je met de hand en een laptop aanmaken met een programma genaamd Yadis. In het begin is het leuk, maar later gebruik je het niet meer omdat je geen zin heb om telkens de moviewall te moeten bijwerken. Met de Dune keek ik dan eigenlijk ook alleen maar via de bestandsverkenner naar de NFS-share op mijn nas.

Het afspelen ging allemaal prima, zelfs de films waarvan de ondertiteling niet meer werkten op mijn Dune werden nu met ondertiteling afgespeeld, top dus!
Ik merkte wel dat in de menu's er telkens aan de randen van mijn TV een letter wegviel. Nu is dit in Android wel in te stellen, maar heb het nog niet helemaal goed kunnen krijgen. Misschien moet ik de TV ook wel anders instellen. In Android staat alles verder op AUTO.
Wat een beetje wennen is is dat wanneer ik in het menu zit of in Kodi en dan een film start dat mijn TV heel even zwart wordt (halve seconde) en dan van 60 naar 23,97fps gaat. Volgens mij staat de Panasonic op 60fps ingesteld (vergeef me als ik bepaalde waardes door elkaar haal). Ook zegt de Panasonic dat ik naar x.v. color schakel (geen idee wat dat is).

Ik heb van de wiki van Kodi een paar testscenes gedownload en deze spelen allemaal af, behalve testscene 3.15: MPEG2 4:2:2@High 1080i/29.970 35Mbps (C-Band satellite capture in TS w/DTS-HD MA 5.1 audio, converted from E-AC3) (most media players can't play this; Sigma SoC-based media players and Intel i3+ NUC's/HTPC's can).
De Jellyfisch 300mbps testscene ging ook zonder problemen.

Interne en externe mediaspeler
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-kq_TgaawMno/WCRnI_UwDTI/AAAAAAAAHn0/Zcrl2UhDJxcNWuVciemO2tsN6BlgmPlpACK4B/s640/Zidoo%2BX9S%2Binterface.PNG
(afbeelding geleend van: http://www.gadgetexplaine...ndroid-6-tv-box-with.html)

Wanneer je in het hoofdscherm komt dan heb je de optie 'Media Center'. Van hieruit kan je via een verkenner je media afspelen. Wanneer je iets afspeelt en op pauze drukt of met de flymouse beweegt krijg je de afspeelbuttons te zien + informatie over het bestand zoals geluidscodec, resolutie, framerate etc.

In ZDMC gebruik in de interne speler, je kunt hier ook kiezen voor de externe speler deze is wat uitgebreider. Ik vermoed dat dit de speler is die gebruiker worden wanneer je via 'Media Center' je media afspeelt.

Afstandsbediening
De afstandsbediening ligt lekker in de hand, maar is erg eevoudig. De muis is niks anders dan een cursus die je alleen naar boven, naar beneden, naar links of naar rechts kan bewegen. Dus niet zoals met een echte computermuis. De Flymouse is even wennen, maar dat gaat nu wel lekker. Als je deze omdraait heb je een klein toetsenbordje om dingen in te stellen. Deze kan ik je van harte aanbevelen.

Het is ook mogelijk om de Zidoo via je smartphone te bedienen met een app. Dit heb ik nog niet getest.

HDMI ingang
De speler heeft een HDMI ingang die je in staat stelt op te nemen van externe bronnen, de kans is vrij groot dat hij ook het beeld van je settopbox kan opnemen. Op het Zidoo forum zwerft een apk rond waar je 'alles' mee kunt opnemen: Unofficial HDCP hack ( record anything ) : http://forum.zidoo.tv/index.php?posts/16438
Ik ga dit zeker nog eens proberen, heb u geen opnamemogelijkheid met mijn settopbox. Dit is handig voor af een toe opnemen. Een nadeel is dat je alleen maar 2 kanaals kunt opnemen ipv de origineel meegestuurde audiostream, mogelijk dat dit in de toekomst nog anders wordt.

Conclusie
Ik moet de speler nog langer gaan gebruiken om meer zaken te testen. Tot nu toe ben ik heel erg tevreden. Als je geen ervaring hebt met Kodi dan is het instellen misschien wat lastig en misschien wel frustrerend. Er zijn voor heel veel zaken wel instructiefilmpjes te vinden. Ga daarom niet zomaar wat instellen als je niet weet wat je doet, maar kijk eerst instructiefilmpjes als voorbereiding.
De Kindertube.nl addon die wat problemen geeft met afspelen is jammer, maar ik verwacht dat ik dit nog wel kan oplossen. Wanneer ik weet waar de logs te vinden zijn kan ik hier wat dieper in duiken.
Het beeld lijkt iets beter te zijn dan via mijn Dune, maar het is nog te vroeg om hier echte conclusies uit te trekken.

Mochten er gebruikers zijn die graag willen dat ik een bepaalde testfilm test laat het me dan even weten. Eventueel met een link, nzb of wat dan ook.

Het heeft denk ik geen zin om 4K scenes af te spelen als je een 1080P TV hebt?

• Theodor
Gebruik de zoom functie in kodi voor het beeld goed te krijgen(wel ff op expert zetten)

• Binnetie
Waar vind ik deze? Had wel iets van video calibrations maar daar kwam zoomde hij wat te ver in dat hij wat van het beeld afsneed.

• lutekes
  • Laatst online: 29-03-2022
Goedemorgen,

Ik was mezelf al een beetje aan het oriënteren op het aanschaf van een tv box.
Mijn broer kwam echter ook met het idee om er een aan te schaffen uiteraard aan mij de vraag welke hij moet aanschaffen. Normaliter is het een persoon die dan Geld op tafel legt en 9 van de 10 keer duur koop heeft begaan / zich totaal niet heeft verdiept. Nu is het aan mij de taak om voor ons beide afzonderlijke een goeie te kopen.

Ik zie hier meerdere dingen. Over android tv en Android etc en over libre elec

Zelf ondertussen beetje gezocht en kop uit op deze

http://s.aliexpress.com/fYvYVJZn

Wat zijn hiervan de voor en tegens.

Alvast bedankt

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:16
Mr Magic schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:17:
Hmm dat heb ik weer.............
Nu lijkt de ethernet poort niet goed te werken. De download snelheid is prima, maar de upload blijft steken op 0.01 Mbps. Dit gebeurt zowel met de ingebouwde Android-versie als met LibreELEC. Android en Kodi zijn hierdoor niet bruikbaar. Ook de browser op Android is niet vooruit te branden. Via Wifi werkt alles wel gewoon.
Ja, daar lijk ik ook last van te hebben. Ethernet port is erg traag. Ik ga nu wifi proberen maar wel balen. Is een nieuwe H96pro.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lutekes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:02:
Goedemorgen,

[ - ]

Alvast bedankt
Kun je direct linken ?
De referral komt niet door mijn spam/add filter ..

[ Voor 55% gewijzigd door FreshMaker op 30-12-2016 08:03 ]

• Reloader
Binnetie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:02:
Gisteren heb ik de Zidoo X9S ontvangen. Ik was lang aan het wikken en wegen tussen de Zidoo X9S, HiMedia Q5 en de Zappiti 4K mini (nieuwe model).
Uiteindelijk gekozen voor de Zidoo X9S omdat ik daar ook nog met VVV-bonnen kon betalen en het zo 'minder pijn' deed.

Ik heb er direct een MX3 flymouse bij besteld om e.e.a. makkelijker te kunnen bedienen.
Het is mijn eerste echte ervaring met Kodi en mijn eerste Android mediaspeler met Kodi. Op mijn laptop heb ik Kodi een paar dagen getest en dat beviel wel.

Mijn setup:
Panasonic 55VT60 plasma TV (geen 4K)
Yamaha RX-V1900 reciever (zo'n 7 jaar oud)

Aansluiten en updaten
Vanochtend de boel aangesloten en er lekker voor gaan zitten om alles in te stellen. Toen ik de speler voor het eerst opstartte gaf hij direct aan dat er een software update uit was: van 1.2.20 naar 1.2.23. Ik wist dat er ook een 1.2.27 uit was, maar deze wilde niet automatisch installeren. Dus de update op een stick gezet en gaan installeren. De Flymouse werkt direct wanneer je hem aansluit.
Het ip-adres vastzetten (ik gebruik geen DHCP voor dergelijke apparaten) lukte niet helemaal. Hij gaf aan dat het ipadres niet goed was. Ik was van mening dat deze wel goed was. Uiteindelijk ben ik niet voor 1 gat te vangen en heb ik via mijn router 'bind mac to ip' gehanteerd en nu heeft de speler het door mij gewenste ipadres.

ZDMC/Kodi in gebruik nemen
Ik ben de ZDMC app gaan starten (Zidoo's eigen versie van Kodi). En direct begonnen met wat repositories in te stellen om addons te gaan gebruiken. Het streamen uit minder legale bron gebruik ik niet. Dit vind ik kwalitatief niet om aan te zien. De addons die ik wilde gaan gebruiken zijn KidsTime en Kindertube.nl, deze komen uit de repository van SuperRepo. Het installeren van KidsTime wilde niet. Waarom ben ik nog niet acher, kreeg alleen de melding 'installatin failed', de Kindertube.nl wilde wel installeren, maar geeft af en toe errors in het gebruik met Youtube:

[afbeelding]

Opening stream blijft tijdens het spelen in beeld staan, soms verdwijnt hij en soms verdwijnt hij en stopt de video mt afspelen. Heb hier bij Zidoo al een topic over aangemaakt. Op mijn laptop deden de addons het wel en speelden ook zonder problemen af. Dit was vorige week, misschien dat er iets ander aan de hand is. Helaas moest ik toen de flymouse afstaan en gingen de gastouderkids even een kinderfilmpjes via de addon kijken.

Kodi en de moviewall
Toen ik de Flymouse in handen kreeg werd het tijd om de moviewall (een van de eisen van mijn nieuwe mediaspeler) te gaan instellen. Mijn skin is Aeon Nox. Ik heb in Kodi NFS-shares aangemaakt naar mijn Synology nas en daarna de moviewall laten scrapen. Dit ging heel snel (ongeveer 8-10 minuten op basis van 255 films). Mijn Dune HD TV-303D kan ook wel een moviewall hebben maar deze moet je met de hand en een laptop aanmaken met een programma genaamd Yadis. In het begin is het leuk, maar later gebruik je het niet meer omdat je geen zin heb om telkens de moviewall te moeten bijwerken. Met de Dune keek ik dan eigenlijk ook alleen maar via de bestandsverkenner naar de NFS-share op mijn nas.

Het afspelen ging allemaal prima, zelfs de films waarvan de ondertiteling niet meer werkten op mijn Dune werden nu met ondertiteling afgespeeld, top dus!
Ik merkte wel dat in de menu's er telkens aan de randen van mijn TV een letter wegviel. Nu is dit in Android wel in te stellen, maar heb het nog niet helemaal goed kunnen krijgen. Misschien moet ik de TV ook wel anders instellen. In Android staat alles verder op AUTO.
Wat een beetje wennen is is dat wanneer ik in het menu zit of in Kodi en dan een film start dat mijn TV heel even zwart wordt (halve seconde) en dan van 60 naar 23,97fps gaat. Volgens mij staat de Panasonic op 60fps ingesteld (vergeef me als ik bepaalde waardes door elkaar haal). Ook zegt de Panasonic dat ik naar x.v. color schakel (geen idee wat dat is).

Ik heb van de wiki van Kodi een paar testscenes gedownload en deze spelen allemaal af, behalve testscene 3.15: MPEG2 4:2:2@High 1080i/29.970 35Mbps (C-Band satellite capture in TS w/DTS-HD MA 5.1 audio, converted from E-AC3) (most media players can't play this; Sigma SoC-based media players and Intel i3+ NUC's/HTPC's can).
De Jellyfisch 300mbps testscene ging ook zonder problemen.

Interne en externe mediaspeler
[afbeelding]
(afbeelding geleend van: http://www.gadgetexplaine...ndroid-6-tv-box-with.html)

Wanneer je in het hoofdscherm komt dan heb je de optie 'Media Center'. Van hieruit kan je via een verkenner je media afspelen. Wanneer je iets afspeelt en op pauze drukt of met de flymouse beweegt krijg je de afspeelbuttons te zien + informatie over het bestand zoals geluidscodec, resolutie, framerate etc.

In ZDMC gebruik in de interne speler, je kunt hier ook kiezen voor de externe speler deze is wat uitgebreider. Ik vermoed dat dit de speler is die gebruiker worden wanneer je via 'Media Center' je media afspeelt.

Afstandsbediening
De afstandsbediening ligt lekker in de hand, maar is erg eevoudig. De muis is niks anders dan een cursus die je alleen naar boven, naar beneden, naar links of naar rechts kan bewegen. Dus niet zoals met een echte computermuis. De Flymouse is even wennen, maar dat gaat nu wel lekker. Als je deze omdraait heb je een klein toetsenbordje om dingen in te stellen. Deze kan ik je van harte aanbevelen.

Het is ook mogelijk om de Zidoo via je smartphone te bedienen met een app. Dit heb ik nog niet getest.

HDMI ingang
De speler heeft een HDMI ingang die je in staat stelt op te nemen van externe bronnen, de kans is vrij groot dat hij ook het beeld van je settopbox kan opnemen. Op het Zidoo forum zwerft een apk rond waar je 'alles' mee kunt opnemen: Unofficial HDCP hack ( record anything ) : http://forum.zidoo.tv/index.php?posts/16438
Ik ga dit zeker nog eens proberen, heb u geen opnamemogelijkheid met mijn settopbox. Dit is handig voor af een toe opnemen. Een nadeel is dat je alleen maar 2 kanaals kunt opnemen ipv de origineel meegestuurde audiostream, mogelijk dat dit in de toekomst nog anders wordt.

Conclusie
Ik moet de speler nog langer gaan gebruiken om meer zaken te testen. Tot nu toe ben ik heel erg tevreden. Als je geen ervaring hebt met Kodi dan is het instellen misschien wat lastig en misschien wel frustrerend. Er zijn voor heel veel zaken wel instructiefilmpjes te vinden. Ga daarom niet zomaar wat instellen als je niet weet wat je doet, maar kijk eerst instructiefilmpjes als voorbereiding.
De Kindertube.nl addon die wat problemen geeft met afspelen is jammer, maar ik verwacht dat ik dit nog wel kan oplossen. Wanneer ik weet waar de logs te vinden zijn kan ik hier wat dieper in duiken.
Het beeld lijkt iets beter te zijn dan via mijn Dune, maar het is nog te vroeg om hier echte conclusies uit te trekken.

Mochten er gebruikers zijn die graag willen dat ik een bepaalde testfilm test laat het me dan even weten. Eventueel met een link, nzb of wat dan ook.

Het heeft denk ik geen zin om 4K scenes af te spelen als je een 1080P TV hebt?
waar heb je besteld, die bonnen heb ik ook nog een stapel liggen :)

overigens had die Xiaomi Mi Box mijn interesse gewekt, iemand heir ervaring mee?

• Binnetie
Reloader schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:51:
[...]

waar heb je besteld, die bonnen heb ik ook nog een stapel liggen :)

overigens had die Xiaomi Mi Box mijn interesse gewekt, iemand heir ervaring mee?
Bij Bol.com, de VVV-bonnen laten verzilveren. Duurt ongeveer 2 dagen.
De Xiaomi Mi Box heb ik ook heel even bekeken maar weet niet meer waarom ik niet voor deze gekozen heb.

Zojuist even een potje Angry Birds 2 gespeeld op de Zidoo. Gewoon om dat eens te testen, werkt echt perfect. Leuke effecten en geen haperingen.

Het beeld heb ik inmiddels goed kunnen krijgen. Moet alleen nog kijken of ik nog iets kan veranderen aan het feit dat mijn tv even op zwart springt om de goede Hz over te nemen. Het is vast ergens vast te zetten, maar dan loop je denk ik weer de kans op problemen met schokjes in het beeld.

De Logitech Harmony is ook te gebruiken met de X9S, tot nu toe heel erg tevreden.

• Whiskey48
Goedemorgen,

Mijn broer kwam echter ook met het idee om er een aan te schaffen uiteraard aan mij de vraag welke hij moet aanschaffen. Normaliter is het een persoon die dan Geld op tafel legt en 9 van de 10 keer duur koop heeft begaan / zich totaal niet heeft verdiept. Nu is het aan mij de taak om voor ons beide afzonderlijke een goeie te kopen.

Alvast bedankt
Geen 905x?

• Whiskey48
maurits82 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:54:
Misschien kan iemand me helpen.
Ik heb SPMC geinstalleerd (veel beter dan kodi qua ondersteuning op de S9**, heb nu geen donkere beelden meer).
Nu heb ik de SPMC launcher er op gezet zodat het kastje direct naar SPMC gaat. (vriendin vriendelijk, nu hoef ik niet via menu naar SPMC te gaan op mijn kastje).

Alleen kan ik in SPMC nog naar de android apps / android instellingen?
Ik heb gezocht, maar kan niks vinden ... maar dit zou toch mogelijk moeten zijn?

Weet iemand dit?
Misschien iemand nog een idee?

• lutekes
FreshMaker schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 07:38:
[...]

Kun je direct linken ?
De referral komt niet door mijn spam/add filter ..
https://m.aliexpress.com/...=fYvYVJZn&addresstype=600

• Ransom_nl
Reloader schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:17:
ik heb op dit moment een Mbox S82 waar ik eigenlijk heel tevreden over ben echter denk ik dat hij binnenkort de geest gaat geven, moet vaak opnieuw opstarten omdat hij geen beeld meer geeft etc. etc. wat zijn op dit moment de beste keuzes < 100 €

ik zie tegenwoordig vaak een X96 device voorbij komen voor nog geen 40 euro! wordt eigenlijk alleen gebruikt voor netflix en kodi. vereiste is wel dat ik een wired netwerk kan aansluiten en een optical out!
Als je Netflix in HD kwaliteit wilt wordt dit erg lastig. Onder de 100 euro kan ik uit mijn hoofd alleen de Wetek Hub bedenken en de Amazon Fire TV oh en de chromecast. Alleen optical out ga je dan weer niet vinden.

• ASW1
Xiaomi mi box kan netflix 4k, en heeft optical out, maar geen ethernetaansluiting. Kan evt wel met een USB adapter.

• Reloader
ASW1 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:58:
Xiaomi mi box kan netflix 4k, en heeft optical out, maar geen ethernetaansluiting. Kan evt wel met een USB adapter.
de Zidoo S9s ziet er ook wel goed uit (zoals hierboven genoemd) maar vindt m eigenlijk wat te duur, in mijn nieuwe woning heb ik straks wel een fatsoenlijk wifi netwerk dus misschien toch de Mibox maar is proberen :)

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

maurits82 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:22:
[...]

Misschien iemand nog een idee?
Via het menu item "programmas" in SPMC zie je android settings en android apps.

Twitch

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33

Ik heb een M8s plus en heb hier geen last van. Ik heb de instellingen in Kodi standaard gelaten, maar ik heb in het android menu output gezet op 1080p 60hz. Geen enkele stottering (ik raak hier namelijk al snel geirriteerd van).

Zodra ik echter kodi 17 installeer dan zijn de stotteringen terug. Kodi 16.1 jarvis werkt perfect.

• lutekes
Goedemorgen,

Alvast bedankt
Iemand?

• HereIsTom
Ik kan je deze aanraden, alles erop en eraan en werkt perfect; HiMedia Q5 Pro

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Wat ik heb begrepen is de ondersteuning voor de s905 nog niet optimaal. In forums lees ik zoal dat schermen donker zijn en het in kodi stottert, omdat de codecs nog niet geoptimaliseerd zou zijn. Veel voorkomende problemen liggen aan de firmware/software.

• Whiskey48
jin schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:50:
[...]

Via het menu item "programmas" in SPMC zie je android settings en android apps.
Merci, gevonden!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met onderstaand kastje ?
https://nl.aliexpress.com...rsion=&categoryId=5092303
CGR gaf hem een behoorlijk goede review.
http://chinagadgetsreview...essions-quick-review.html

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• HereIsTom
Freubel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:31:
Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met onderstaand kastje ?
https://nl.aliexpress.com...rsion=&categoryId=5092303
CGR gaf hem een behoorlijk goede review.
http://chinagadgetsreview...essions-quick-review.html
Je weet toch wel dat CGR wordt betaalt voor die reviews? Wij van WC Eend adviseren WC Eend >:)
Wil je een goede box, koop dan een HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro, kost wat, maar dan heb je ook wat :Y

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
HereIsTom schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:29:
[...]

Je weet toch wel dat CGR wordt betaalt voor die reviews? Wij van WC Eend adviseren WC Eend >:)
Wil je een goede box, koop dan een HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro, kost wat, maar dan heb je ook wat :Y
Ah nee dat wist ik niet, goed om te weten dat je dan die reviews met een korreltje zout kunt nemen.
Wat betreft de andere mediaspelers, enkele jaren terug was AC Ryan hét apparaat wat je moest hebben, totdat na 2 jaren het merk incl. de hardware werd uit gekotst en de ondersteuning stopte. Helaas was ik een early adapter, ding deed wat ie moest doen echter met steeds meer gebreken. (ook toen was het onder het mom van "het kost wat maar dan heb je ook wat" ) Nu kijk ik eerst eens de kat uit de boom, tot die tijd wil ik het eens proberen met een el cheapo boxje uit het verre oosten. Kost niets maar dan heb je er ook geen spijt van als het na 2 jaar ploft :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• HereIsTom
Freubel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Ah nee dat wist ik niet, goed om te weten dat je dan die reviews met een korreltje zout kunt nemen.
Wat betreft de andere mediaspelers, enkele jaren terug was AC Ryan hét apparaat wat je moest hebben, totdat na 2 jaren het merk incl. de hardware werd uit gekotst en de ondersteuning stopte. Helaas was ik een early adapter, ding deed wat ie moest doen echter met steeds meer gebreken. (ook toen was het onder het mom van "het kost wat maar dan heb je ook wat" ) Nu kijk ik eerst eens de kat uit de boom, tot die tijd wil ik het eens proberen met een el cheapo boxje uit het verre oosten. Kost niets maar dan heb je er ook geen spijt van als het na 2 jaar ploft :)
HiMedia maakt al 8 jaar mediaspelers. Mijn oude HiMedia is nu ruim 3 jaar en draait nog steeds prima bij vrienden. Mijn HiMedia Q10 Pro is nu bijna een jaar oud en krijgt nog steeds updates. Dus de kat is al uit de boom ;)

Pagina: 1 ... 79 ... 94 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer