Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
HereIsTom schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:29:
[...]

Je weet toch wel dat CGR wordt betaalt voor die reviews? Wij van WC Eend adviseren WC Eend >:)
Wil je een goede box, koop dan een HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro, kost wat, maar dan heb je ook wat :Y
Off-topic: Weet je, ik zal eerlijk toegeven dat jouw posts ook een hoog gehalte 'wij van wc eens adviseren wc eend' heeft. Natuurlijk is het goed dat jij tevreden bent over de media speler en dat mag je natuurlijk ook uiten (hint hint). Reviews op het internet zijn ook lovend over de mediaspeler. Het enige wat 'in mijn ogen' wel irritant is dat jij in meerdere posts verwijst naar 'media24store' als jij praat over de HiMedia mediaspeler (terwijl er ook een aantal andere webshops zijn die de mediaspeler verkopen). Als jij tevreden bent over de webshop dan moet je natuurlijk een positieve shopreview achterlaten (dat je al gedaan hebt :)). In de afgelopen 30 dagen heb je 6x Sinds 29 november heb je in verschillende topics 11x (direct (naam van webshop genoemd) en indirect (filmpje van webshop of linken naar artikel van webshop)) verwezen naar de webshop. Als je al jouw posts bekijkt dan heb je ongveer 30x (waarbij eentje over de minix) verwezen naar de webshop... |:(

Dus mocht je iets willen posten over HiMedia, probeer het wat meer algemeen te houden. Probeer de naam van de webshop te vermijden en laat mensen zelf googelen (of post een pricewatch link) waar zij hun HiMedia vandaan willen/kunnen halen. Mensen lezen vanzelf wel welke webshops beter service aanbieden en welke niet ;). Indien je echt een aandeel (kennis of vriend?) hebt in media24store dan is het wel zo eerlijk om dit te vermelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Exor op 04-01-2017 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
En er zijn prima goedkope Chinese boxjes, al hangt het vooral af waarvoor je hem gaat gebruiken en welke wensen iemand heeft.
Ik gebruik hem boven om eenvoudig voor de kids tv te verkrijgen, via Wifi. En met Android kunnen ze er ook nog eens op games... You-Tuben...En films kijken vanaf een NAS. Een boxje van rond de 30 euro is daar prima voor geschikt. Kinderen weten ook niets over refresh rates enzo.😁
En als de box doet wat hij moet doen, zijn updates ook niet zo belangrijk.... Over 2 jaar een nieuwere van 30 euro aanschaffen en je bent weer bij.

Tuurlijk zal de hi-media heel goed zijn, maar niet iedereen heeft die kwaliteit nodig.. voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
acoster schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:32:
En er zijn prima goedkope Chinese boxjes, al hangt het vooral af waarvoor je hem gaat gebruiken en welke wensen iemand heeft.
Ik gebruik hem boven om eenvoudig voor de kids tv te verkrijgen, via Wifi. En met Android kunnen ze er ook nog eens op games... You-Tuben...En films kijken vanaf een NAS. Een boxje van rond de 30 euro is daar prima voor geschikt. Kinderen weten ook niets over refresh rates enzo.😁
En als de box doet wat hij moet doen, zijn updates ook niet zo belangrijk.... Over 2 jaar een nieuwere van 30 euro aanschaffen en je bent weer bij.

Tuurlijk zal de hi-media heel goed zijn, maar niet iedereen heeft die kwaliteit nodig.. voor ieder wat wils.
Mag ik vragen welke boxjes je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:49:
[...]

take your pick

https://nl.aliexpress.com...&SearchText=android+tvbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
PageFault schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Ik heb de Beelink M18, daar werkt alleen de Ziggo Go app niet op (S905). En eentje met een s905x processor (mxq pro dacht ik...), daar werkt die app wel op.

Oh, en werkt via Wifi, dat was ook een voorwaarde voor me, liggen nl geen coaxkabels voor de tv.

[ Voor 13% gewijzigd door acoster op 04-01-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:18
acoster schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:32:

Gebruik hier is eigenlijk alleen speelfilms van een NAS afspelen zonder problemen.
Moet lukken dacht ik ? :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Freubel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:17:
[...]

Gebruik hier is eigenlijk alleen speelfilms van een NAS afspelen zonder problemen.
Moet lukken dacht ik ? :)
Moet kunnen, maar hangt natuurlijk wel af ook van de snelheid van je netwerk, je NAS en het formaat van het bestand wat je af speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:18
acoster schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Moet kunnen, maar hangt natuurlijk wel af ook van de snelheid van je netwerk, je NAS en het formaat van het bestand wat je af speelt.
Gigabit lan, Synology DS110J NAS (helaas maar een 100 Mbps aansluiting), WD Red 3TB HD, over het algemeen DVD5 mapjes en een enkele keer een MKV of X264 bestand.
De AC Ryan speelde het overigens prima af via hetzelfde netwerk, ook die had een 100 Mbps aansluiting.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Ik heb voor een bekende van me de Android Mediabox AMB M8S gekocht.

Hij gebruikt het vooral voor Netflix, Kodi en Youtube.

Kun je deze box ook zo instellen dat ik vanuit m'n Youtube app op m'n telefoon kan casten naar die mediabox :?

Deze bekende heeft verder geen smart TV, en volgens mij zou dit moeten kunnen werken, maar ik kan het nergens vinden in de instellingen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Exor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:40:
[...]
Off-topic: Weet je, ik zal eerlijk toegeven dat jouw posts ook een hoog gehalte 'wij van wc eens adviseren wc eend' heeft. Natuurlijk is het goed dat jij tevreden bent over de media speler en dat mag je natuurlijk ook uiten.
Ja sorry, ik ben nu eenmaal erg enthusiast over de HiMedia Mediaspeler.
Heb al vele soorten (goedkope) boxjes gehad en overal was wel iets mee en met de HiMedia ben ik nu al bijna een jaar meer dan tevreden. Ik heb geen aandelen van HiMedia, dus de 'wij van wc eend...' gaat niet op, maar wil gewoon adviseren. Wat men koopt mag je natuurlijk altijd zelf weten.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exor
HereIsTom schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:59:
[...]

Heb al vele soorten (goedkope) boxjes gehad en overal was wel iets mee en met de HiMedia ben ik nu al bijna een jaar meer dan tevreden. Ik heb geen aandelen van HiMedia, dus de 'wij van wc eend...' gaat niet op, maar wil gewoon adviseren. Wat men koopt mag je natuurlijk altijd zelf weten.
Het is natuurlijk geen probleem dat je zo fanatiek bent over Himedia (zoals ik zei: men is wel degelijk lovend over de HiMedia hier in dit topic en op internet), maar als je elke keer post over HiMedia producten (soms zonder enige toelichting bij jouw post) dan krijg je dat 'wc eend effect'. Soms hebben mensen geen behoefte/budget om 150+ euro te besteden aan een mediaspeler, maar willen max 100 euro of 30 euro uitgeven. Dan heeft het ook geen nut om veelvuldig over HiMedia te praten aangezien daar geen vraag naar is.

Ik denk dat mensen eerder gebaat zijn bij een mooie 3 sterren review ;) over de HiMedia Q10 Pro aangezien bij dat product nog niemand een 'echte' review heeft geplaatst. Als het echt een mooie review wordt dan komt die vanzelf wel op de frontpage terecht, waardoor je meer 'positieve' aandacht krijgt dan in dit topic.

Echter, wat ik persoonlijk kwalijker vind is dat jij veelvuldig (30x) verwijst naar media24store... Daarnaast hebben minimaal twee andere tweakers jou al hierop (het noemen van de webshop) aangesproken. Ja, ik weet dat je tevreden bent over de webshop, maar zovaak verwijzen daar naar toe? Anderen posten gewoon de pricewatch link terwijl jij specifiek de webshop noemt. Even wat voorbeelden wat in sommige gevallen wel heel erg op 'spam' lijkt.
Bij Media24store.nl is de HiMedia Q10 Pro € 195,- maar dan wordt hij wel kant en klaar en gratis afgeleverd en ze hebben een prima service als je nog vragen hebt! << spam

Ja zoals eerder gezegd, als je die dingen niet nodig hebt werkt de HiMedia Q5 Pro ook perfect!
Als je 'm bij Media24store.nl besteld wordt hij kant en klaar gelevert en werkt hij meteen uit de doos. << spam

Ik ben zeer tevreden met mijn HiMedia Q10 Pro en met de software van Media24store erop is hij ook gebruiksvriendelijk, zelf mijn vriendin kan 'm bedienen. <<< spam

En bij media24store kun je 'm ook nog omruilen als hij niet bevalt!

Hij heeft een afstandsbediening en als je 'm bij Media24store.nl koopt is alles geinstalleerd zodat hij zo uit de doos meteen gebruiksklaar is en de service is daar ook goed. << spam

De Zidoo heb ik gehad, maar had problemen met de audio, na aanraden van media24store kon ik 'm omruilen voor de HiMedia.

Geen specifieke reden, maar hij kwam goed uit de testen en heb 'm bij media24store gekocht vanwege de goede service met omruilgarantie en dat leek me wel handig als hij toch niet zou bevallen zoals met de Minix en zidoo.

Ik heb de HiMedia Q10 Pro en daar kan een schijf in maar werkt ook prima met externe schijven;
https://www.media24store.nl/himedia-q10-pro.html << webshop vermelden zonder reden, spam

Niet onder de €100, maar voldoet wel aan al je andere eisen, de HiMedia Q5 Pro;
https://www.media24store.nl/himedia-q5-pro.html << spam

Bij media24store wordt hij kant en klaar geleverd. << spam
Maar laten we lief zijn voor elkaar :) en probeer daar even op te letten als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
HereIsTom schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:59:
[...]

Heb al vele soorten (goedkope) boxjes gehad en overal was wel iets mee en met de HiMedia ben ik nu al bijna een jaar meer dan tevreden.
ik heb ook vier of 5 goedkope boxjes gehad. steeds teleurstelling. Nu Q10 pro gekocht en tot nu toe tevreden.
Heb jij trouwens Nougat er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
cgok schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:36:
[...]

ik heb ook vier of 5 goedkope boxjes gehad. steeds teleurstelling. Nu Q10 pro gekocht en tot nu toe tevreden.
Heb jij trouwens Nougat er op gezet?
Gisteren kreeg ik een OTA firmware update 1.0.9 op mijn Q10 Pro.
Volgens HiMedia komt er binnenkort een OTA firmware update 2.0.0 voor de Q10 Pro met Android 7 Nougat.
Ik weet dat je zelf via usb ook de 2.0.0 erop kan zetten, maar voordeel van de OTA update is dat je je instellingen niet kwijt bent.
Heb jij firmware 2.0 er wel al op staan?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
HereIsTom schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:54:
[...]

Heb jij firmware 2.0 er wel al op staan?
nee nog niet, wacht ook op de ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutekes
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Exor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Het is natuurlijk geen probleem dat je zo fanatiek bent over Himedia (zoals ik zei: men is wel degelijk lovend over de HiMedia hier in dit topic en op internet), maar als je elke keer post over HiMedia producten (soms zonder enige toelichting bij jouw post) dan krijg je dat 'wc eend effect'. Soms hebben mensen geen behoefte/budget om 150+ euro te besteden aan een mediaspeler, maar willen max 100 euro of 30 euro uitgeven. Dan heeft het ook geen nut om veelvuldig over HiMedia te praten aangezien daar geen vraag naar is.

Ik denk dat mensen eerder gebaat zijn bij een mooie 3 sterren review ;) over de HiMedia Q10 Pro aangezien bij dat product nog niemand een 'echte' review heeft geplaatst. Als het echt een mooie review wordt dan komt die vanzelf wel op de frontpage terecht, waardoor je meer 'positieve' aandacht krijgt dan in dit topic.

Echter, wat ik persoonlijk kwalijker vind is dat jij veelvuldig (30x) verwijst naar media24store... Daarnaast hebben minimaal twee andere tweakers jou al hierop (het noemen van de webshop) aangesproken. Ja, ik weet dat je tevreden bent over de webshop, maar zovaak verwijzen daar naar toe? Anderen posten gewoon de pricewatch link terwijl jij specifiek de webshop noemt. Even wat voorbeelden wat in sommige gevallen wel heel erg op 'spam' lijkt.

[...]

Maar laten we lief zijn voor elkaar :) en probeer daar even op te letten als het kan.
Wat adviseert u dan? Ben zelf altijd wel gecharmeerd van het merk
xiaomi en dan ben ik voor 7 tientjes klaar ( zonder eventuele invoer rechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
ASW1 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:58:
Xiaomi mi box kan netflix 4k, en heeft optical out, maar geen ethernetaansluiting. Kan evt wel met een USB adapter.
Die heeft geen Widevine 1 dus kan al helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Theodor schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Hoezo niet?

http://www.mi.com/en/mibox/#specs

"Security: Widevine L1 + PlayReady 3.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:02
Theodor schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Jawel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ow verrassing dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb sinds een paar weken een Nexbox A95x. Ik gebruik 'm om films en andere downloaded content te kijken met Kodi, maar ook om te streamen.

Youtube en Kodi werken prima met de afstandsbediening en met m'n FM4S air mouse. Maar Red Bull TV en RTL XL hebben een UI waarbij je niet kunt scrollen maar moet swipen. Dat lukt me niet met m'n air mouse, want die heeft geen 'muisknoppen' Hoe doen jullie dat?

Linkje naar m'n air mouse: https://nl.aliexpress.com...ewVersion=&categoryId=623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:40

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik gebruik gewoon een simpel draadloos muisje op m'n nexbox, in combinatie met de AB

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
mmrizio schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:44:
Maar Red Bull TV en RTL XL hebben een UI waarbij je niet kunt scrollen maar moet swipen. Dat lukt me niet met m'n air mouse, want die heeft geen 'muisknoppen' Hoe doen jullie dat?
Raar dat je niet kunt swipen.
Heb al een aantal air mice gehad, niet deze overigens, maar swipen ging altijd met de ok knop in het midden.

De laatste update van RBtv heb ik er overigens direct weer afgegooid, was een ui voor verticale schermen. Heb er een oudere versie terug op gezet en die is prima.

[ Voor 36% gewijzigd door ASW1 op 09-01-2017 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
De 'OK' knop werkt goed om eea te selecteren. Maar niet bij swipen. Ik denk dat ik toch een iets te goedkoop chinees produkt gevonden heb... Misschien dan toch maar op zoek naar een andere air mouse.

@Smallblock: Ik zal het eens proberen met een draadloos muisje. Maar ik verwacht niet dat het net zo lekker werkt als een (goed werkende....) air mouse, vanaf de bank.

@ASW1: Waar had je de 'oude' APK van RBtv gevonden? Grootste probleem is inderdaad dat de interactie nu buiten het scherm valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
@ASW1: Waar had je de 'oude' APK van RBtv gevonden? Grootste probleem is inderdaad dat de interactie nu buiten het scherm valt
Op Aptoide.
Je kunt de Aptoide app installeren, dan heb je een soort alternatieve playstore voor dit soort gevallen.
Ik heb de laatste RBtv eraf gegooid en toen met Aptoide de oudere versie 4.0.4 geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 09-01-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Op mijn HiMedia Q10 Pro gebruik ik de Rii i8 plus, dit is een handig toetsenbordje met airmouse en verlichting dat prima werkt om o.a. te swipen of scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://img2.banggood.com/thumb/view/2014/bobby/12/SKU188615/SKU1886151.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

HereIsTom schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:06:
Op mijn HiMedia Q10 Pro gebruik ik de Rii i8 plus, dit is een handig toetsenbordje met airmouse en verlichting dat prima werkt om o.a. te swipen of scrollen.

[afbeelding]
Heb die aangeschaft voor mijn Nexbox a3.. Maar wat een drama remote. :F connectie die wegvalt ..lagg.. etc..
Nu gewoon weer op m'n good old Tronsmart TSM-01 Air Mouse 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
Ik heb een Rii I7 besteld. Daar zie ik 2 muisknoppen op.

Bij m'n oude Android stick heb ik een toetsenbord met touchpad. Die heeft ook die 2 'muisknoppen'
Ik vind een air mouse toch wel lekkerder werken *maar dan moet-ie wel kunnen swipen*.

In de tussentijd heb ik ook een appje geprobeerd om knoppen te wisselen. Dat werkt goed, alleen al om een play/pauze knop toe te voegen. Maar het lukt me nog niet om 'het klikken' zo na te bootsen dat ik kan swipen. Misschien is het een hardware beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
Hev voor mezelf deze http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT besteld samen met A95X en een mini m8S. Voor die 8 euro kan ik het wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
ind0mi schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:15:
[...]

Heb die aangeschaft voor mijn Nexbox a3.. Maar wat een drama remote. :F connectie die wegvalt ..lagg.. etc..
Nu gewoon weer op m'n good old Tronsmart TSM-01 Air Mouse 8)
Heb je wel het Plus model van Rii i8?
Die werkt hier zonder problemen op mijn HiMedia Q10 Pro, geen lagg en altijd connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

HereIsTom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Heb je wel het Plus model van Rii i8?
Die werkt hier zonder problemen op mijn HiMedia Q10 Pro, geen lagg en altijd connectie.
yep Rii i8+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Zit de usb op je kastje soms aan de achterkant verstopt, bij mij zit hij aan de zijkant. Je kunt er ook een verlengkabeltje tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

HereIsTom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Zit de usb op je kastje soms aan de achterkant verstopt, bij mij zit hij aan de zijkant. Je kunt er ook een verlengkabeltje tussen doen.
Ja achterkant en kastje zit verstopt achter m'n tv. Moet die usb dan echt in het zicht zijn dan bij de Rii8+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:48
Ik weet niet of het hetzelfde werkt, maar ik heb mijn Logitech ontvanger ook met USB verleng op mijn bureau liggen. Werkt beter dan onder het bureau en achterin de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
ind0mi schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Ja achterkant en kastje zit verstopt achter m'n tv. Moet die usb dan echt in het zicht zijn dan bij de Rii8+?
Das niet alleen bij de Rii i8, maar bij de meeste apparaten beter!
Het is een antenne en die werken meestal niet goed als ze ergens verstopt zitten en zeker niet achter electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
hopiconjo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:43:
Hev voor mezelf deze http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT besteld samen met A95X en een mini m8S. Voor die 8 euro kan ik het wel proberen
Ziet er idd wel ok uit, en een mooie prijs. Laat je even weten of swipen goed werkt?
Liefst zou ik nog wat meer knoppen op de "muis-"kant hebben. Ik gebruik 'm vooral voor video's. Dan is het wel lekker om de standaard video-knoppen erop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Afstandsbediening zonder mute knop komt er hier niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Laatst online: 20:24
mmrizio schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:12:
[...]

Ziet er idd wel ok uit, en een mooie prijs. Laat je even weten of swipen goed werkt?
Liefst zou ik nog wat meer knoppen op de "muis-"kant hebben. Ik gebruik 'm vooral voor video's. Dan is het wel lekker om de standaard video-knoppen erop te hebben.
Die zijn dun bezaaid. Ik heb een tijd lopen zoeken, en dit was de enige die ik kom vinden: pricewatch: VENZ VZ-RK-1. Is verder ook weinig info over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik draai momenteel Kodi op een Raspberry PI 2 ism LibreElec.
Nu wil ik graag deze upgraden naar een sneller, stabieler,... uitvoering.

Mijn oog is gevallen op een android tv box.

Budget ligt rond de 125€.

Iemand wat ideeën wat ik het best kan nemen?

Mijn oog is gevallen op:

- Wetek Play 2
- Xiaomi Mi Box
- Iemand nog voorstellen?

4K is niet vereist aangezien ik geen 4K tv heb en ook niet direct één denk aan te schaffen.
Ik gebruik mijn Kodi ook met een Synology NAS.

De Nvidea Shield is me net wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:25
Is LibreElec niet opnieuw een optie?

Ik ben zeer tevreden met een Nexbox A95X (met 905x cpu en 2GB ram). De standaard Android rom vond ik niet fijn werken, instabiel, problemen met refreshrate, slechte upscaling van SD.

Met LibreElec werkt deze box 100% stabiel. Slikt alles, nooit haperingen, coaxiale spdif, uitstekende upscaling, geen refreshrate problemen, is nog nooit gecrashed, hoge waf-factor. Zolang je geen WiFi gebruikt (box heeft povere WiFi antenne) en een universele afstandsbediening hebt (standaard afstandsbediening is cheap...) kan ik deze box iedereen aanbevelen!

LibreElec voor deze box wordt actief ontwikkeld. Instructies binnen dit topic.

Groot voordeel is ook de prijs. Voor €120 kun je er 3 kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door chielmi op 11-01-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Grolsch schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:28:
Ik heb voor een bekende van me de Android Mediabox AMB M8S gekocht.

Hij gebruikt het vooral voor Netflix, Kodi en Youtube.

Kun je deze box ook zo instellen dat ik vanuit m'n Youtube app op m'n telefoon kan casten naar die mediabox :?

Deze bekende heeft verder geen smart TV, en volgens mij zou dit moeten kunnen werken, maar ik kan het nergens vinden in de instellingen :?
Heeft iemand misschien nog een oplossing voor bovenstaand probleem :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat jij wilt gaat niet omdat je boxje de cast functie van Google niet ondersteunt.
De mi box b.v. doet dat wel.

Je kunt het met een omweg wel aan de praat krijgen, met een app als allcast bijvoorbeeld.
Wellicht is het gebruiksvriendelijker om gewoon de youtube app op je boxje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben nl opzoek naar een goede kodi/plex box met x265 ondersteuning. Liefst ook met IR of CEC, maar weet niet of die er zijn?

Weet iemand een interessante box die ook lekker snel is?

bijv http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471369.html?wid=3 of http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_401685.html?wid=3 ?

[ Voor 8% gewijzigd door sweebee op 11-01-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Grolsch schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor bovenstaand probleem :?
Je hebt of een box nodig dat android tv (dus geen normale android dat gewoonlijk voor mobiel of tablet wordt gebruikt) ondersteunt of je moet een chromecast kopen. Voor de rest zijn er op dit moment geen alternatieven volgens mij om youtube te casten op een ander apparaat of je moet jouw telefoonscherm willen spiegelen op een ander apparaat (miracast, apple airplay, chromecast etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

mmrizio schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:44:
Ik heb sinds een paar weken een Nexbox A95x. Ik gebruik 'm om films en andere downloaded content te kijken met Kodi, maar ook om te streamen.

Youtube en Kodi werken prima met de afstandsbediening en met m'n FM4S air mouse. Maar Red Bull TV en RTL XL hebben een UI waarbij je niet kunt scrollen maar moet swipen. Dat lukt me niet met m'n air mouse, want die heeft geen 'muisknoppen' Hoe doen jullie dat?

Linkje naar m'n air mouse: https://nl.aliexpress.com...ewVersion=&categoryId=623
Ik gebruik ook vaker de android app "Smart iRemote" op mn telefoon als remote voor de Nexbox. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Iemand ervaring met deze box,en is het wat.

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_580669.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sweebee schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:39:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben nl opzoek naar een goede kodi/plex box met x265 ondersteuning. Liefst ook met IR of CEC, maar weet niet of die er zijn?

bijv http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471369.html?wid=3 of http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_401685.html?wid=3 ?
Het nadeel van die goedkope boxjes is dat er altijd wel iets aan mankeert, wil je een degelijke box die alles kan kijk dan eens naar deze;
https://tweakers.net/prod...himedia-q10-pro-16gb.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 16:46

houthakker

Poehé

Persoonlijk zou ik niet voor S912 boxen gaan. Deze zijn vrij buggy, en er is nog geen goede community support voor. zie ook: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=255686
sweebee schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:39:

Ik zou dan zeker niet voor de RockChip 3229 gaan. Is een A7 quadcore, en is gelimiteerd tot Android KitKat 4.4. S905X is de way to go, helaas alleen met 100M netwerk maar t.o.v. S905 met VP9. Ik draai overigens Libreelec en geen Android. Je kan wel libreelec op de SD-kaart zetten en Android in NAND laten.

Mijn favorieten lijstje op dit moment:
1. Xiaomi Mi Box met Android TV, dus geen 'telefoon android'. Officiele ondersteuning van Netflix, Chromecast ingebouwd etc... Iets duurder dan andere boxen, maar het wel waard. Geen netwerkaansluiting (alleen wifi).
2. of de goedkoopste optie: S905x kastjes ~40 euro:
* http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471372.html
* http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_414639.html?wid=21
* http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_434477.html?wid=21
zie dit lijstje: https://forum.libreelec.tv/thread-1982-post-15900.html
Hierbij kun je nog kiezen tussen 1 GB of 2GB ram. Bij Libreelec niet echt nodig, wil je toch Android gebruiken is 2GB geen overbodige luxe.

Mooie, maar duurder alternatieven (zie hier: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916):
- Nvidia Shield TV
- Amazon FireTV2
- Wetek Hub

Wederom, kijk even hier: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=255686

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
houthakker schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:42:
Persoonlijk zou ik niet voor S912 boxen gaan. Deze zijn vrij buggy, en er is nog geen goede community support voor.
Ik heb zelf een beelink gt1 met de Superceleron custom rom erop, ben er erg tevreden over.
Maar dat is dan de uitzondering, afgezien daarvan zou ik geen andere S912 aanraden precies om de redenen die jij al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

HereIsTom schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:51:
[...]

Het nadeel van die goedkope boxjes is dat er altijd wel iets aan mankeert, wil je een degelijke box die alles kan kijk dan eens naar deze;
https://tweakers.net/prod...himedia-q10-pro-16gb.html
Voor een paar tientjes meer kun je dan toch beter de Nvidia Shield TV aanschaffen. Snel en goede ondersteuning van Google en de Kodi community.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sjaool schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:55:
[...]

Voor een paar tientjes meer kun je dan toch beter de Nvidia Shield TV aanschaffen. Snel en goede ondersteuning van Google en de Kodi community.
De HiMedia Q5 of Q10 pro werken net zo goed, maar zijn wel 35 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

HereIsTom schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:17:
[...]

IDe HiMedia Q5 of Q10 pro werken net zo goed, maar zijn wel 35 euro goedkoper.
Ik zeg toch ook niet voor niets voor een paar tientjes meer heb je de Nvidia Shield TV. ;)
Bovendien is het gewoon een feit dat de Nvidia Shield TV het beste apparaat is voor Android media en games. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
sjaool schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:07:
[...]

Ik zeg toch ook niet voor niets voor een paar tientjes meer heb je de Nvidia Shield TV. ;)
Bovendien is het gewoon een feit dat de Nvidia Shield TV het beste apparaat is voor Android media en games. :D
Tja dat zeg jij die nooit een HiMedia Q10 Pro heeft gehad, vriend van mij heeft de Shield en naast elkaar gezet zit er geen verschil in hoor, de HiMedia speelt alles perfect af.
Maar betaal je liever meer dan kun je gerust een shield kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het gaat dan ook om de langdurige ondersteuning. Die is bij Nvidia gegarandeerd beter durf ik zo wel te stellen. :).

Ik heb zelf een zeer betaalbare Yoka KB2 op mijn slaapkamer staan. Een heel leuk boxje en speelt ook alles zonder problemen af. Dus daar ligt het echt niet aan. Ik hoef er denk ik alleen niet op te rekenen dat mijn boxje heel lang ondersteund gaat worden door de fabrikant. De community loopt ook nog niet echt warm voor de S912 chip.

Beneden in de woonkamer heb ik nog steeds een Asrock ION 330 HT-BD in gebruik. Die speelt ook nog redelijk wat af. Alleen de nieuwste codecs en 4K kan ik vergeten. Nu is dat ook niet nodig omdat ik nog steeds een Panasonic 50 inch plasma tv in gebruik. :)

En YATSE ftw... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ach ja de Nvidia is zeker niet slecht, maar de langdurige ondersteuning van HiMedia is ook prima in orde.
HiMedia maakt al sinds 2009 mediaspelers en wint daar ook ieder jaar weer prijzen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:38
ASW1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb zelf een beelink gt1 met de Superceleron custom rom erop, ben er erg tevreden over.
Maar dat is dan de uitzondering, afgezien daarvan zou ik geen andere S912 aanraden precies om de redenen die jij al aangeeft.
Heb ik ook, werkt super, erg blij mee!
(let of je een revisie hebt met de S912 of A912. Hier zijn 2 verschillende ROMS voor gemaakt).
En ik gebruik SPMC, vind ik toch wel erg goed werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:59
Heb momenteel 2 van deze in gebruik https://www.bol.com/nl/p/...kodi-16/9200000058373841/

ze waren on sale voor 20 Euro heb er ook meteen 2 gekocht ik weet het zijn geen super boxjes en de support is ook niet het beste maar ik draai er Libreelec 8,0 op en meteen de android eraf geknald en toch zijn het best mooie dingen voor deze prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Mir64za schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:13:
Heb momenteel 2 van deze in gebruik https://www.bol.com/nl/p/...kodi-16/9200000058373841/

ze waren on sale voor 20 Euro heb er ook meteen 2 gekocht ik weet het zijn geen super boxjes en de support is ook niet het beste maar ik draai er Libreelec 8,0 op en meteen de android eraf geknald en toch zijn het best mooie dingen voor deze prijs. :)
Waar waren ze on sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Bij Banggood zijn weer een hoop mediaplayers in de sale.

Ik heb zelf al een Nexbox A95X 2g 16g en ben daar tevreden over. Het is voor op de slaapkamer en heb daar niet veel nodig. Kodi en Netflix is prima. Heb een AC router dus AC support is wel prettig om te streamen vanaf mijn NAS.

Daarom zat ik te kijken naar de volgende media speler. Wil alleen weten of het niet wat overkill is want ik wil mijn Nexbox naar mijn moeder doen.

http://www.banggood.com/H...p-1117329.html?rmmds=cart

of de 2GB versie die net wat goedkoper is.

Wat is jullie ervaring met deze boxjes.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Als ik het zo lees ben je beter af met een 905 box daar is tenminste ondersteuning voor vanuit kodi.
Tranzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:20:
Bij Banggood zijn weer een hoop mediaplayers in de sale.

Ik heb zelf al een Nexbox A95X 2g 16g en ben daar tevreden over. Het is voor op de slaapkamer en heb daar niet veel nodig. Kodi en Netflix is prima. Heb een AC router dus AC support is wel prettig om te streamen vanaf mijn NAS.

Daarom zat ik te kijken naar de volgende media speler. Wil alleen weten of het niet wat overkill is want ik wil mijn Nexbox naar mijn moeder doen.

http://www.banggood.com/H...p-1117329.html?rmmds=cart

of de 2GB versie die net wat goedkoper is.

Wat is jullie ervaring met deze boxjes.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Btje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:03:
Als ik het zo lees ben je beter af met een 905 box daar is tenminste ondersteuning voor vanuit kodi.

[...]
Thanks voor de info.. Wist ik niet. Lees dit inderdaad.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Q. Best 1080p/4K Bang for the Buck - Kodi only, HD Audio device ?
(All running LibreELEC Kodi Krypton RC, easiest to hardest to setup, Wireless remote purchase recommended)
ODROID C2 / WeTek Hub
MINIX U1
Various cheap AMLogic S905 devices.

Q. I like to do a bit of DIY and don't mind getting my hands a little bit dirty and learning something in the process ?
(all devices running LibreELEC Kodi Jarvis, unless noted)
RPi3
ODROID C2
WeTek Hub & Play2 running this ATV OS ROM and SPMC
ASUS Chromebox
Intel Hardware
Various cheap AMLogic S905 devices, do NOT buy AML S912 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Ik heb zo´n goedkoop chinees boxje gekocht SCISHION V88 TV Box maar alles wat ik afspeel in Kodi
stream of van een usb is het beeld te smal,het is wel beeld vullend maar de verhouding klopt niet de mensen zijn te lang en smal,waar zou dat aan kunnen liggen.

Ik heb het opgelost het was een een of andere codec die uit moest staan. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door -Nexus- op 18-01-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ligt dat niet aan je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
Kun je dit niet in je kastje bij instellingen aanpassen? Optie screen of HDMI of zoiets, afhankelijk van de taal/Android versie. Ik kan pannen en zoomen met één van mijn android kastjes, maar heb geen V88.

De mogelijkheid vind ik overigens vreemd, want ik zou een soort van native resolutie verwachten, met 1:1 pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
S905 heb ik ook, echt perfect, zelfs volledige bluray streamt die prima over wifi zonder lag.

alleen horizon.go app hangt de tv steeds. schijnt aan gewerkt te worden. omdat het 64 bits is of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Vraag over de android boxen kan je deze net als bij de raspberry pi met je telefoon bedienen (kodi) of enkel met een afstandsbediening.? Zit namelijk te denken om mijn rp2 in te wisselen voor een himedia q5 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Ik zit ook te denken aan die himedia q5 pro maar ik stream alleen en wat films op een usb,
is die mediabox dan niet te duur voor dat alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
harryvos schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:40:
Vraag over de android boxen kan je deze net als bij de raspberry pi met je telefoon bedienen (kodi) of enkel met een afstandsbediening.? Zit namelijk te denken om mijn rp2 in te wisselen voor een himedia q5 pro.
Kodi kun je via dezelfde apps aansturen.
Android zelf minder, er zijn wel apps, maar mijn ervaring is dat het redelijk brak werkt allemaal.

Eenmaal in Kodi is er geen verschil meer met de RPi.

* FreshMaker heeft een autorun-app in gesteld zodat Kodi na 15 seconden opstart, de box hoeft in bijna alle gevallen toch niets anders te doen.
De stap om dan iets anders te doen moet dan vooraf eerst Kodi afgesloten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
FreshMaker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:20:
[...]

Kodi kun je via dezelfde apps aansturen.
Android zelf minder, er zijn wel apps, maar mijn ervaring is dat het redelijk brak werkt allemaal.

Eenmaal in Kodi is er geen verschil meer met de RPi.

* FreshMaker heeft een autorun-app in gesteld zodat Kodi na 15 seconden opstart, de box hoeft in bijna alle gevallen toch niets anders te doen.
De stap om dan iets anders te doen moet dan vooraf eerst Kodi afgesloten worden ;)
Dat is wel erg makkelijk hoe kan je dat instellen dan ?. Ben je voor de rest erg tevreden over de Himedia?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
harryvos schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Dat is wel erg makkelijk hoe kan je dat instellen dan ?. Ben je voor de rest erg tevreden over de Himedia?.
Google Play: AutoStart - No root

Simpele app, wijst zichzelf ;)
Even uitproberen welke tijden / apps voor jou van toepassing zijn, en de ideale tijd van instarten

Verder 'even' nalopen wat je NIET gestart wilt hebben
Google Play: Advanced Task Manager

één kleine tip, haal de fabrieks-installatie van Kodi weg, en installeer hem vanuit de store, dan kan je zelf de keuze maken in welke addon je wel gebruikt ( scheelt allemaal in snelheid )
Ik kreeg mijn box destijds, en het was een full-install van 100 addons die allemaal net niet werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Oke bedankt voor de info. Ik heb echter een iphone en ipad dus geen google play beschikbaar.
Ga er nog even over nadenken is toch een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
harryvos schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:43:
Oke bedankt voor de info. Ik heb echter een iphone en ipad dus geen google play beschikbaar.
Ga er nog even over nadenken is toch een hoop geld.
De box toch wel :+

Da's gewoon een android dingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Oja natuurlijk stom van mij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Op de slaapkamer heb ik een Nexbox A95X die, sinds ik Libreelec draai, werkt als een tierelier! In de weekenden sleep ik hem naar beneden voor films in de woonkamer, maar ik wil daar vanaf: er moet een boxje bij. Nu lijkt het met ook wel gaaf om een soort improv console te hebben, maar het budget gaat eigenlijk niet verder dan EUR 40,- voor de A95X + EUR 50,- extra voor consolefuncties, dus in totaal EUR 100,-. Ik weet dat de Shield voor de hand ligt, maar die is dus (ver) boven budget. Zou ik bij zo'n A95X "gewoon" twee BT controllers kunnen scoren en daar lekker op kunnen gamen of zijn die dingen daar eigenlijk niet goed geschikt voor?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:28
FreshMaker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:20:

Waarom niet gewoon een andere launcher installeren?
Heb zelf deze Google Play: XBMC Launcher

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TheOmen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Waarom niet gewoon een andere launcher installeren?
Heb zelf deze Google Play: XBMC Launcher
Omdat iedereen een andere wens heeft, dus waarom is dat 'gewoon' ?

Ik krijg bij 'mijn' oplossing de keuze om de startup te onderbreken, en 'gewoon' naar Novalauncher te gaan.

Gewoon is niet altijd hetzelfde op deze boxjes ;)
TheOmen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Ook goedemorgen.
Let me rephrase the question
Wat houdt je tegen andere launcher te installeren die direct Kodi voor je opstart?
Ben erg te spreken over launcher in mij vorige bericht.
Was geen aanval hoor ... maar meer een opmerking die misschien iets te bot uit de hoek kwam ;)

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 19-01-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:28
FreshMaker schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:58:
[...]

Omdat iedereen een andere wens heeft, dus waarom is dat 'gewoon' ?

Ik krijg bij 'mijn' oplossing de keuze om de startup te onderbreken, en 'gewoon' naar Novalauncher te gaan.

Gewoon is niet altijd hetzelfde op deze boxjes ;)
Ook goedemorgen.
Wat houdt je tegen andere launcher te installeren die direct Kodi voor je opstart?

(dank je voor je reactie, het kwam idd een beetje vreemd over)

[ Voor 5% gewijzigd door TheOmen op 19-01-2017 10:30 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harryvos
Ik heb toch gekozen voor de nexbox a95x ipv de himedia q5 pro, de 100 euro meerprijs die je moet betalen voor de himedia zie ik niet helemaal, zeker niet als je alleen kodi wil gebruiken. Ben benieuwd of hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Heb ook de a95x prima boxje voor kodi maar dat is het ook en met de himedia is het natuurlijk niet te vergelijken,daar betaal je ook voor.
Ik heb zelf deze besteld was in de aanbieding bij banggood voor 63 euro de H96 PRO PLUS Amlogic S912 Octa Core 3GB RAM 32GB ROM TV Box vond het wel een goede prijs voor wat je krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
-Nexus- schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:24:
Heb ook de a95x prima boxje voor kodi maar dat is het ook en met de himedia is het natuurlijk niet te vergelijken,daar betaal je ook voor.
Maar waar betaal je dan precies voor.? ( ik ben nieuw bij deze android spelers altijd een raspberry2 tot tevredenheid gehad, enkel wil ik beter geluid en 4K kunnen afspelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Goeie vraag denk zelf de kwaliteit en de ondersteuning van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Zijn er ook chinese boxjes die Netflix in minstens hd afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De mi box doet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
TheOmen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Ook goedemorgen.

(dank je voor je reactie, het kwam idd een beetje vreemd over)
Ik heb deze launcher geinstalleerd. Clean and simpel and nice looking!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/TdEbg4CuluzQfTWTPkb1i5Ip3NG0lm5v6P7vOU588AHGdA8WAPIxvtr_E5YP5YtRlfg=h400

Google Play: TVLauncher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Mooie launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik zoek een Android box om Plex, Netflix, Videoland, Kodi en de Ziggo app (horizon) moeiteloos in de hoogste kwaliteit af te spelen.... Nu vind ik het niet erg om geld uit te geven en hoeft het niet zo'n goedkoop Chinees boxje te zijn.

Ik wilde eerst een nvidea shield kopen met android tv erop, maar las al dat veel apps nog niet beschikbaar zijn voor Android TV?

Waar ik dan mee zit is dat netflix maar aan een aantal bedrijven hun certificeringen hebben afgegeven (want wil wel hd) maar wil wel een aantal apps erbij kunnen instaleren... Dus dan een 'telefoon' android versie op een box? Maar welke van de 300? :p... tevens wil ik een complete box met afstandsbediening die overal op reageert...

Heb al een Intel Nuc met kodi draaien maar daar mis ik de mogelijkheid om bepaalde apps te kunnen instaleren en ben je beperkt met kodi (en Plex add-on)... Dus wie weet de ideale box voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
HereIsTom schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:52:
[...]

HiMedia maakt al 8 jaar mediaspelers. Mijn oude HiMedia is nu ruim 3 jaar en draait nog steeds prima bij vrienden. Mijn HiMedia Q10 Pro is nu bijna een jaar oud en krijgt nog steeds updates. Dus de kat is al uit de boom ;)
en die van https://www.gratisstreamen.nl/ is dat een stuk minder dan dan die Q10 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Obiter dictum schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:37:
Op de slaapkamer heb ik een Nexbox A95X die, sinds ik Libreelec draai, werkt als een tierelier! In de weekenden sleep ik hem naar beneden voor films in de woonkamer, maar ik wil daar vanaf: er moet een boxje bij. Nu lijkt het met ook wel gaaf om een soort improv console te hebben, maar het budget gaat eigenlijk niet verder dan EUR 40,- voor de A95X + EUR 50,- extra voor consolefuncties, dus in totaal EUR 100,-. Ik weet dat de Shield voor de hand ligt, maar die is dus (ver) boven budget. Zou ik bij zo'n A95X "gewoon" twee BT controllers kunnen scoren en daar lekker op kunnen gamen of zijn die dingen daar eigenlijk niet goed geschikt voor?
Kijk eens naar de 8bitdo Bluetooth controllers, erg fijne response / buttons en met (updatable) firmware /modussen voor pc/android/iOS etc. Mijn mening is dat deze de best aanvoelende en werkende knoppen hebben qua third party controllers vergeleken met de originele nes/snes controllers van vroeger.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 22-01-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Rambolinie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:53:
[...]

en die van https://www.gratisstreamen.nl/ is dat een stuk minder dan dan die Q10 oid?
Dat is een boxje van ongeveer 50 euro schat ik, met wat kodi plugins voorgeïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
wizzlewaxx schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:37:
Ik zoek een Android box om Plex, Netflix, Videoland, Kodi en de Ziggo app (horizon) moeiteloos in de hoogste kwaliteit af te spelen.... Nu vind ik het niet erg om geld uit te geven en hoeft het niet zo'n goedkoop Chinees boxje te zijn.

Ik wilde eerst een nvidea shield kopen met android tv erop, maar las al dat veel apps nog niet beschikbaar zijn voor Android TV?

Waar ik dan mee zit is dat netflix maar aan een aantal bedrijven hun certificeringen hebben afgegeven (want wil wel hd) maar wil wel een aantal apps erbij kunnen instaleren... Dus dan een 'telefoon' android versie op een box? Maar welke van de 300? :p... tevens wil ik een complete box met afstandsbediening die overal op reageert...

Heb al een Intel Nuc met kodi draaien maar daar mis ik de mogelijkheid om bepaalde apps te kunnen instaleren en ben je beperkt met kodi (en Plex add-on)... Dus wie weet de ideale box voor mij?
Deze speelt netflix full hd
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_426056.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
ASW1 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Dat is een boxje van ongeveer 50 euro schat ik, met wat kodi plugins voorgeïnstalleerd.
Ik bedoel dan deze
https://www.gratisstreame...treambox-pro-mediaplayer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Niet meer dan €70 (s912, 2GB RAM, 8GB ROM). Ik zou zelf nooit zo'n overpriced boxje met voorgeïnstalleerde meuk kopen. Just my 2 cents ;)

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Inderdaad hoop geld voor dat boxje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Maar standaard met Wi-Fi? Snap dat niet hoor, Wi-Fi op een hd stream box... Zie dat bij Xiaomi op al die boxjes. Naar mijn idee onstabiel en geen volledige snelheid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
wizzlewaxx schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:30:
[...]

Maar standaard met Wi-Fi? Snap dat niet hoor, Wi-Fi op een hd stream box... Zie dat bij Xiaomi op al die boxjes. Naar mijn idee onstabiel en geen volledige snelheid ...
Of het onstabiel is, hangt van je eigen netwerk af. En erg veel bandbreedte heb je ook weer niet nodig voor het afspelen van HD materiaal.
Dus als je netwerk goed is, kan het prima. Zelfs met de goedkope Chinese boxjes kan dat tegenwoordig (in hetbegin kon het nog wel eens drama zijn met de WiFi op die boxjes)
En Xiaomi maakt best goed spul....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik was er vroeger ook geen voorstander van en geef zelf ng steeds de voorkeur aan bedraad, maar tegenwoordig moet dit echt makkelijk kunnen gesteld dat je een moderne wifiopstelling hebt (dwz een 5ghz access point in de ruimte waar je mediaspeler staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:15
Iemand een suggestie welke box ik het beste kan nemen icm Kodi?
Eisen:
Android 6.0
2 á 3 GB RAM
32GB opslag
Synology NAS benaderbaar.
4K ondersteuning voor in de toekomst.

En wat nog meer belangrijk is, zal ik zo niet weten.

Max budget: € 50,00 (Eventueel Ome Ali / Gearbest is ook goed)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
houthakker schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:42:
[...]

Persoonlijk zou ik niet voor S912 boxen gaan. Deze zijn vrij buggy, en er is nog geen goede community support voor. zie ook: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=255686

[...]

Ik zou dan zeker niet voor de RockChip 3229 gaan. Is een A7 quadcore, en is gelimiteerd tot Android KitKat 4.4. S905X is de way to go, helaas alleen met 100M netwerk maar t.o.v. S905 met VP9. Ik draai overigens Libreelec en geen Android. Je kan wel libreelec op de SD-kaart zetten en Android in NAND laten.

Mijn favorieten lijstje op dit moment:
1. Xiaomi Mi Box met Android TV, dus geen 'telefoon android'. Officiele ondersteuning van Netflix, Chromecast ingebouwd etc... Iets duurder dan andere boxen, maar het wel waard. Geen netwerkaansluiting (alleen wifi).
2. of de goedkoopste optie: S905x kastjes ~40 euro:
* http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471372.html
* http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_414639.html?wid=21
* http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_434477.html?wid=21
zie dit lijstje: https://forum.libreelec.tv/thread-1982-post-15900.html
Hierbij kun je nog kiezen tussen 1 GB of 2GB ram. Bij Libreelec niet echt nodig, wil je toch Android gebruiken is 2GB geen overbodige luxe.

Mooie, maar duurder alternatieven (zie hier: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916):
- Nvidia Shield TV
- Amazon FireTV2
- Wetek Hub

Wederom, kijk even hier: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=255686
Thx trouwens! Mijn M8S II is inmiddels gearriveerd. Libreelec geïnstalleerd en werkt perfect. En dat voor 26 euro. Nu gaat mijn andere raspberry ook de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
BaZnGaNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:41:
Eisen:
Android 6.0
2 á 3 GB RAM
32GB opslag

Ben je tijdens het doorlezen van het forum nog niets tegen gekomen? Zijn vele boxen al besproken. En je hebt duidelijk eisen, zoek eens bij ome Ali op je criteria en kijk eens wat er boven komt drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
BaZnGaNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:41:
Eisen:
Android 6.0
2 á 3 GB RAM
32GB opslag

Dan komt deze het dichts in de buurt http://m.gearbest.com/tv-box/pp_487809.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:58
Vandaag de Beelink GT1 besteld bij Gearbest EU warehouse voor $65,39. Ik begreep dat er vanwege het EU warehouse geen douanekosten aan te pas komen dus dat is mooi.

Ik heb deze box gekozen omdat hij via de Superceleron custom rom autorefresh rate goed kan handlen. Dit is wel een pré.

Nu nog uitzoeken hoe ik precies de rom moet installeren op deze box, want dat staat niet hier vermeld:

http://freaktab.com/forum...e-s92-superceleron-v7-rom

Nu heb ik de volgende site gevonden:
YouTube: MiniMXIII Micro SD Card System Update Firmware Installer

Is dit het proces dat ik moet volgen om de custom rom te installeren? Natuurlijk wel het bestand van freaktab gebruiken.

Heb wel al vaker telefoons voorzien van een custom rom maar een dergelijke box nog niet.
Pagina: 1 ... 80 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer