Vorige week de
MXQ Pro 4K speler binnen gekregen middels een actie van BangGood (S905 chip)
Het is mijn eerste Android TV box, maar heb wel altijd Android telefoons gehad dus het is bekend terrein op dat vlak. Even een SPDIF naar Coax kabel via eBay erbij gehaald (mijn Z5400 kan alleen optical of Coax aan namelijk) voor DD/DTS geluid en er is een Rii8 en een gamepad ook nog onderweg. Dan ben ik lekker compleet.
Enfin, eerste indruk is dat het boxje er erg netjes uitziet en heel degelijk aanvoelt. Ondanks dat het van plastic is gemaakt voelt het niet goedkoop aan. De AB is daarentegen wel een beetje een aanfluiting; harde klikken, enorm klein en lichte AB en heeft wel aardig wat knoppen, maar die zijn compleet niet handig voor Kodi gebruik (geen play/pauze/FF etc)
Na de eerste dingen ingesteld te hebben (helaas met de nodig 'XXX stopped responding' meldingen, Kodi gestart. Kodi wordt preinstalled geleverd met een berg add-ins waar je u tegen zegt. Maakte Kodi compleet onbruikbaar, dus ik heb de installatie die erop stond eraf gegooid en vanuit de Playstore Kodi weer geïnstalleerd (Jarvis 16.1)
Dat werkt gewoon zoals ik Kodi (ik heb een Raspi 2 waarop het geïnstalleerd stond) gewend ben. Echter lijkt het een extreem onstabiele bedoening te zijn op deze box:
1. Films toegevoegd aan de Videos sectie middels SMB werken prima, totdat ik een 'Update Library' uitvoer. Kodi start met scannen en klapt er dan compleet uit 'Unfortunately stopped responding'
2. Als ik een film heb afgespeeld en deze stop, kan de box er soms at random ook gewoon uitklappen (zelfde melding). Zelfs als ik Kodi gewoon aan laat staan en niets doe wil hij at random er nog wel eens uitgaan. (Soms heeft de Playstore hier ook last van overigens, maar aangezien ik die een stuk minder gebruik.....
Ik gebruik (nog) geen andere launchers, het is gewoon puur out of the box. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, en zoektochten op het internet maken mij ook niet heel veel wjzer helaas. Iemand anders hier nog idëeen? Want op deze manier is de TV Box gewoon niet te gebruiken en een complete miskoop imo. Dingen die ik zelf nog ga proberen:
1. Kodi 15.2 gebruiken en/of Wookie Wizard
2. Proberen de box zelf te updaten (indien mogelijk)