Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik wil eigenlijk wel graag een Nvidia Shield Android TV 16GB kopen. Ik kom er eigenlijk niet veel verder mee dan Alternate, en die geven een onbekende levertijd aan. Zijn er nog andere shops waar hij te koop is? Ik heb amazone.de en uk ook bekeken, maar daar is hij veel duurder dan de €199 die Alternate vraagt.
Ik woon tamelijk dichtbij de duitse grens, maar ook daar lijkt hij niet leverbaar te zijn (directe omgeving althans).

Is er uberhaubt iets bekend over deze leveringsproblemen?

[ Voor 14% gewijzigd door henk99 op 09-11-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Silahsor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:24:
[quote]HereIsTom schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:06:
[...]

Ja de HiMedia Q5 Pro is net zo goed er kan alleen geen hdd ingezet worden.

[...]

Maar kan je wel met externe usb of hdd aansluiten?
Ja een externe harddisk kan via USB aangesloten worden op de HiMedia Q5 Pro, net als een usbstick.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Komen er voor die Netbox A5 een beetje geregeld firmware updates uit?

Ik heb nu een noname gekocht en vind de support echt waardeloos, dus zoek een boxje waar ook nog weleens updates voor uit komen.

Stop chasing the dream, you're already living it

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Ik heb het topic even doorgespit maar kon niet echt een antwoord vinden.
Ik wil een afstandbediening met keyboard bestellen.
Nu heb je hiervoor een air mouse, fly mouse en nog andere oplossingen.

Maakt het nog veel uit welke je neemt of is het gewoon een persoonlijke smaak en voorkeur ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Qosmic schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:05:
Komen er voor die Netbox A5 een beetje geregeld firmware updates uit?

Ik heb nu een noname gekocht en vind de support echt waardeloos, dus zoek een boxje waar ook nog weleens updates voor uit komen.
Ik Verwacht 0.0 support. Misschien kan je beter libreelec installeren.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
HiMedia Q10 Pro is straks bij aliexpress rond de 180 dollar.
11-11 festival

dit is wel een nette prijs denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Aggressor schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:47:
HiMedia Q10 Pro is straks bij aliexpress rond de 180 dollar.
11-11 festival

dit is wel een nette prijs denk ik?
Bij Media24store.nl is de HiMedia Q10 Pro € 195,- maar dan wordt hij wel kant en klaar en gratis afgeleverd en ze hebben een prima service als je nog vragen hebt!
MdO82 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:04:

Maakt het nog veel uit welke je neemt of is het gewoon een persoonlijke smaak en voorkeur ?
Ik kan je een Rii i8 Plus aanraden, deze werkt perfect met mediaboxen!

[ Voor 36% gewijzigd door HereIsTom op 11-11-2016 00:23 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wat is nog meer een goeie mediabox/android box.
Ik wil graag een snelle waar kodi op kan, ziggo, iptv enz

ik zit nu te kijken voor een himedia q10 pro of een minix neo u1
maar de eerste is misschien te overkill voor wat ik wil doen.

wat zouden jullie aanraden? aangezien het vandaag 11-11 is op aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:28
Aggressor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:55:
Wat is nog meer een goeie mediabox/android box.
Ik wil graag een snelle waar kodi op kan, ziggo, iptv enz

ik zit nu te kijken voor een himedia q10 pro of een minix neo u1
maar de eerste is misschien te overkill voor wat ik wil doen.

wat zouden jullie aanraden? aangezien het vandaag 11-11 is op aliexpress
11-11 is ook niet zaligmakend hoor. Vaak zijn artikelen op andere sites net zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Manke schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:47:
[...]
chromecast, streamen vanaf de nas kan het ook, met bubbleupnp en localcast bijvoorbeeld, maar hij pakt niet alle formaten.
Die goedkope boxjes hebben vaak geen widevine L1 ondersteuning, en dus geen netflix in hogere resoluties.
welke zou jij dan aanraden?
liefst 2gb en hij moet snel zijn...

minix neo u1 ? kost rond de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:45
Xiaomi mi box met Android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Ik heb een android mini 8sii. Nu zit ik op centerparcs.
Daar heb ik kpn hotspot.
Hij pakt die direct maarkan nergens inloggen dus krijg geen sites enz.
Hoe kan ik dit oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
demies schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:28:
Ik heb een android mini 8sii. Nu zit ik op centerparcs.
Daar heb ik kpn hotspot.
Hij pakt die direct maarkan nergens inloggen dus krijg geen sites enz.
Hoe kan ik dit oplossen
Naar de webbrowser gaan op je box. Dan krijg je daar als het goed is een login pagina te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
Dat dacht ik dus ook maar werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
Als ik naar die inlog ga.
Dan geeft kpn aan dat ik een app moet downloaden in de android ahop.
Als ik dat wil doen geeft hij aan niet compactible te zijn.
Nu heb ik ook een ez hotspot bij die wilde ik gebruiken.
Maar die word bij het inloggen steeds uit het netwerk geduwd.
Wel.balen want heb jier geen nederlandse zenders nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Klopt het dat Kodi straks niet meer werkt op een wat oudere android box met Android 4.4 (KitKat). Ik las zoiets op een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
demies schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:44:
Als ik naar die inlog ga.
Dan geeft kpn aan dat ik een app moet downloaden in de android ahop.
Als ik dat wil doen geeft hij aan niet compactible te zijn.
Nu heb ik ook een ez hotspot bij die wilde ik gebruiken.
Maar die word bij het inloggen steeds uit het netwerk geduwd.
Wel.balen want heb jier geen nederlandse zenders nu
redirector.hotspotsvankpn.com

[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 15-11-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
HereIsTom schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:16:
[...]

Bij Media24store.nl is de HiMedia Q10 Pro € 195,- maar dan wordt hij wel kant en klaar en gratis afgeleverd en ze hebben een prima service als je nog vragen hebt!

[...]

Ik kan je een Rii i8 Plus aanraden, deze werkt perfect met mediaboxen!
Heb zelf de Rii i28, werkt inderdaad mooi met een minix neo 8hplus. Wat ik een nadeel vind aan dat apparaat is dat je em met de Rii noet op afstand aan kan zetten.

Hoe verhoudt een Himedia Q10 zich tot de minix 8hplus eigenlijk?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
ind0mi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:42:
Klopt het dat Kodi straks niet meer werkt op een wat oudere android box met Android 4.4 (KitKat). Ik las zoiets op een ander forum.
Dit geld voor als je over gaat naar kodi 17 krypton waarvoor je minstens android 5.0 nodig hebt. Je huidige kodi zal blijven werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb de pricewatch: Nexbox A95x 16GB. Mijn films en series staat op een pricewatch: Synology DiskStation DS210J. Via Samba gebruik ik de Synology als netwerkshare.

Als ik stream naar mijn PC is er niks aan de hand: 1080p gaat vlekkeloos. De A95X echter stottert als een malle in Kodi als ik het bestand open. Hetzelfde materiaal via USB is dan weer geen probleem. Hoe is dat mogelijk? Je zou denken dat het niet aan de Synology kan liggen: die doet gewoon dienst als "domme" schijf en de bitrate is ook niet erg hoog (voorbeeld: filmpje van 22 minuten à 273 megabyte).

Waar zou het probleem kunnen liggen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:32
Wifi? Probeer het anders met kabel.
Obiter dictum schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:27:
Ik heb de pricewatch: Nexbox A95x 16GB. Mijn films en series staat op een pricewatch: Synology DiskStation DS210J. Via Samba gebruik ik de Synology als netwerkshare.

Als ik stream naar mijn PC is er niks aan de hand: 1080p gaat vlekkeloos. De A95X echter stottert als een malle in Kodi als ik het bestand open. Hetzelfde materiaal via USB is dan weer geen probleem. Hoe is dat mogelijk? Je zou denken dat het niet aan de Synology kan liggen: die doet gewoon dienst als "domme" schijf en de bitrate is ook niet erg hoog (voorbeeld: filmpje van 22 minuten à 273 megabyte).

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Helaas niet; als eerste dat uitgesloten. Vergeten te vermelden, sorry.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vorige week de MXQ Pro 4K speler binnen gekregen middels een actie van BangGood (S905 chip)

Het is mijn eerste Android TV box, maar heb wel altijd Android telefoons gehad dus het is bekend terrein op dat vlak. Even een SPDIF naar Coax kabel via eBay erbij gehaald (mijn Z5400 kan alleen optical of Coax aan namelijk) voor DD/DTS geluid en er is een Rii8 en een gamepad ook nog onderweg. Dan ben ik lekker compleet.

Enfin, eerste indruk is dat het boxje er erg netjes uitziet en heel degelijk aanvoelt. Ondanks dat het van plastic is gemaakt voelt het niet goedkoop aan. De AB is daarentegen wel een beetje een aanfluiting; harde klikken, enorm klein en lichte AB en heeft wel aardig wat knoppen, maar die zijn compleet niet handig voor Kodi gebruik (geen play/pauze/FF etc)

Na de eerste dingen ingesteld te hebben (helaas met de nodig 'XXX stopped responding' meldingen, Kodi gestart. Kodi wordt preinstalled geleverd met een berg add-ins waar je u tegen zegt. Maakte Kodi compleet onbruikbaar, dus ik heb de installatie die erop stond eraf gegooid en vanuit de Playstore Kodi weer geïnstalleerd (Jarvis 16.1)

Dat werkt gewoon zoals ik Kodi (ik heb een Raspi 2 waarop het geïnstalleerd stond) gewend ben. Echter lijkt het een extreem onstabiele bedoening te zijn op deze box:

1. Films toegevoegd aan de Videos sectie middels SMB werken prima, totdat ik een 'Update Library' uitvoer. Kodi start met scannen en klapt er dan compleet uit 'Unfortunately stopped responding'
2. Als ik een film heb afgespeeld en deze stop, kan de box er soms at random ook gewoon uitklappen (zelfde melding). Zelfs als ik Kodi gewoon aan laat staan en niets doe wil hij at random er nog wel eens uitgaan. (Soms heeft de Playstore hier ook last van overigens, maar aangezien ik die een stuk minder gebruik.....

Ik gebruik (nog) geen andere launchers, het is gewoon puur out of the box. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, en zoektochten op het internet maken mij ook niet heel veel wjzer helaas. Iemand anders hier nog idëeen? Want op deze manier is de TV Box gewoon niet te gebruiken en een complete miskoop imo. Dingen die ik zelf nog ga proberen:

1. Kodi 15.2 gebruiken en/of Wookie Wizard
2. Proberen de box zelf te updaten (indien mogelijk)

Xbox Live ID:Notna8310

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Obiter dictum schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:44:
Helaas niet; als eerste dat uitgesloten. Vergeten te vermelden, sorry.
De 210j is natuurlijk al erg verouderd, zorg er voor dat de NAS niet allerlei dingen tegelijk staat te doen.
Deel de mappen via NFS, schijnt sneller te zijn. Ik gebruik een 212j en geen problemen, via Wifi. En ik deel de mappen via NFS.

http://kodi.wiki/view/File_sharing

[ Voor 4% gewijzigd door acoster op 17-11-2016 10:58 ]

• ind0mi

ind0mi

Ben aan het kijken voor een androidbox voor m'n pa. Heb zelf sindskort de Nexbox A3 die mij goed bevalt. Nu zag ik de Nexbox A95x (8gb) versie voor een leuk prijsje. Is er veel verschil merkbaar tussen de 8gb versie en de 16gb versie? De box zal voornamelijk worden gebruikt voor Kodi en youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Zolang je niets op de box zelf wilt opslaan en geen 30 apps wilt installeren kun je het ook met 8gb af.
Het verschil is 8 gb, maar omdat het android os ook plaats inneemt blijft er met 8gb erg weinig ruimte over, maar zeker genoeg voor kodi en youtube.

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
MdO82 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:04:

Ik gebruik de MELE F10 voor mijn Shield en voor een noname box en op beide is hij super. Je moet soms wel wat keys herdefiniëren maar dan krijg je echt een klasse remote.

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:09
rikoos schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:17
Ik gebruik de MELE F10 voor mijn Shield en voor een noname box en op beide is hij super. Je moet soms wel wat keys herdefiniëren maar dan krijg je echt een klasse remote.
Deze onlangs besteld voor € 17,50 bij GearBest:

http://www.gearbest.com/mice-keyboards/pp_68068.html

• ind0mi

ind0mi

ASW1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:27:
Zolang je niets op de box zelf wilt opslaan en geen 30 apps wilt installeren kun je het ook met 8gb af.
Het verschil is 8 gb, maar omdat het android os ook plaats inneemt blijft er met 8gb erg weinig ruimte over, maar zeker genoeg voor kodi en youtube.
De Nexbox A95x 16gb versie toch maar besteld voor 45 euro via de app van Gearbest. :*)

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Obiter dictum schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:27:

Met mijn totaalgebrek ben ik volgens mij écht al ver gekomen, maar ik loop nu echt helemaal vast. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Setup als bovenstaand. Eerst Samba geprobeerd. Werkte niet. Via google erachter gekomen dat Kodi een "samba-probleem" kan hebben, dus via NFS proberen. Na veel goede aan de praat gekregen en Kodi vond na lang klooien de shares. Geprobeerd af te spelen, SD ging nog nét. Gegoogled. De oplossing zou moeten liggen in "advancedsettings.xml". Stappen gevolgd en deze draait nu. Merkbaar beter, en het werkt: ik zie hem bufferen. Het bufferen gaat echter langzamer dan de WIFI-transferspeed op mijn thuisnetwerk blijkbaar, want ondanks dat het in het begin goed gaat, is het korte tijd later weer raak: bufferen :-(.

Uit bovenstaand concludeer ik dat *blijkbaar* mijn wifi te langzaam is voor streaming, al heb ik daar nog nooit wat van gemerkt. Nu eindelijk alles goed is ingesteld volgt dus de vraag: hoe verhoog ik de wifi transfer snelheid zodat ook het, ogenschijnlijk, laatste obstakel wordt getackeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:32
Obiter dictum schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:22:
[...]
Uit bovenstaand concludeer ik dat *blijkbaar* mijn wifi te langzaam is voor streaming, al heb ik daar nog nooit wat van gemerkt. Nu eindelijk alles goed is ingesteld volgt dus de vraag: hoe verhoog ik de wifi transfer snelheid zodat ook het, ogenschijnlijk, laatste obstakel wordt getackeld?
Bij mij ging streaming van 720p meestal net goed, afhankelijk van precieze positie van de box, en streamen van 1080p ging sowieso niet. Heb nog getest met wifi analyse app of een ander wifi channel meer ruimte biedt maar dat was niet zo. Ik denk dat de WiFi chip in mijn box te (on)gevoelig is. Heb nog een externe USB wifi stick geprobeerd, maar werkt ook niet plug en play. Investeren in repeater had ik geen zin in. Dus toen toch maar een kabeltje aangelegd.

[ Voor 32% gewijzigd door Bulldock op 18-11-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
Ik heb sinds een paar dagen de Nexbox A95X (2G/16G versie) en ik vraag me het volgende af:

Standaard zie je geen status/notificatie bar. Ik heb daarom Nova Launcher geïnstalleerd, maar ook dan lukt het me niet om deze te gebruiken. Ik kan 'm iets naar beneden trekken, maar vervolgens kan ik er niks mee, hij blijft niet in de pull-down-stand staan zeg maar. Ik kan zo met geen mogelijkheden bevestigingen van downloads etc verwijderen. De hele balk bovenaan staat nu vol. Hoe krijg ik dit weg?

Ik krijg de officiële Android TV launcher (Leanback launcher) niet aan de praat. Ik heb 'm gedownload via apkmirror (http://www.apkmirror.com/...609-android-apk-download/ en vervolgens lukt het me wel om 'm te installeren, maar hij is nergens in te stellen als standaard launcher. Hij komt niet voor in de lijst van beschikbare launchers. :/ Moet ik misschien iets aanpassen in build.prop?

Als laatste valt het me op dat ik in Kodi last heb van zogenaamde "soap opera effect", waarschijnlijk wel bekend bij de meesten. Het haalt het cinematografisch effect weg van series/films en lijkt daardoor veel te nep/scherp/hoe je het ook moet noemen. In ieder geval heel onnatuurlijk. Kan dit een bepaalde setting zijn (50 of 60 hz setting?) Misschien dat ik SPMC nog 's moet proberen, die schijnt beter te werken op Android devices.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Notna schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:16:
Vorige week de MXQ Pro 4K speler binnen gekregen middels een actie van BangGood (S905 chip)

Het is mijn eerste Android TV box, maar heb wel altijd Android telefoons gehad dus het is bekend terrein op dat vlak. Even een SPDIF naar Coax kabel via eBay erbij gehaald (mijn Z5400 kan alleen optical of Coax aan namelijk) voor DD/DTS geluid en er is een Rii8 en een gamepad ook nog onderweg. Dan ben ik lekker compleet.

Enfin, eerste indruk is dat het boxje er erg netjes uitziet en heel degelijk aanvoelt. Ondanks dat het van plastic is gemaakt voelt het niet goedkoop aan. De AB is daarentegen wel een beetje een aanfluiting; harde klikken, enorm klein en lichte AB en heeft wel aardig wat knoppen, maar die zijn compleet niet handig voor Kodi gebruik (geen play/pauze/FF etc)

Na de eerste dingen ingesteld te hebben (helaas met de nodig 'XXX stopped responding' meldingen, Kodi gestart. Kodi wordt preinstalled geleverd met een berg add-ins waar je u tegen zegt. Maakte Kodi compleet onbruikbaar, dus ik heb de installatie die erop stond eraf gegooid en vanuit de Playstore Kodi weer geïnstalleerd (Jarvis 16.1)

Dat werkt gewoon zoals ik Kodi (ik heb een Raspi 2 waarop het geïnstalleerd stond) gewend ben. Echter lijkt het een extreem onstabiele bedoening te zijn op deze box:

1. Films toegevoegd aan de Videos sectie middels SMB werken prima, totdat ik een 'Update Library' uitvoer. Kodi start met scannen en klapt er dan compleet uit 'Unfortunately stopped responding'
2. Als ik een film heb afgespeeld en deze stop, kan de box er soms at random ook gewoon uitklappen (zelfde melding). Zelfs als ik Kodi gewoon aan laat staan en niets doe wil hij at random er nog wel eens uitgaan. (Soms heeft de Playstore hier ook last van overigens, maar aangezien ik die een stuk minder gebruik.....

Ik gebruik (nog) geen andere launchers, het is gewoon puur out of the box. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, en zoektochten op het internet maken mij ook niet heel veel wjzer helaas. Iemand anders hier nog idëeen? Want op deze manier is de TV Box gewoon niet te gebruiken en een complete miskoop imo. Dingen die ik zelf nog ga proberen:

1. Kodi 15.2 gebruiken en/of Wookie Wizard
2. Proberen de box zelf te updaten (indien mogelijk)
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde boxje. Gekocht voor beneden bij de TV (gebruik op m'n 'mancave' een Tronsmart Vega boxje met dezelfde SoC) om af en toe iets van m'n Nas (WD MyBook Live) te kijken.
De afstandbediening is inderdaad vrij waardeloos zonder o.a. play/pauze knoppen. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar tot nu toe geen problemen ondervonden. Na een mislukte poging om er 'effe snel' OpenElec via een SD-kaartje op te draaien, gebruik ik hem nu zolang out-of-the-box.
Ik heb een paar NFS shares met films en series probleemloos in m'n library staan, en kan ze ook gewoon bijwerken. Heb alleen nog maar wat SD materiaal gekeken, maar dat ging prima. Wel aangesloten via UPT trouwens.
Misschien een gare firmware versie erop staan? Als het je vooral om Kodi te doen is, zou je OpenElec of LibreElec kunnen draaien. Dat kan in de meeste gevallen op een SD-kaartje/USB stick, zonder verder aan je Android installatie te komen. Op o.a. freaktab kun je daar wel info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Daytona schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:48:
[...]

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde boxje. Gekocht voor beneden bij de TV (gebruik op m'n 'mancave' een Tronsmart Vega boxje met dezelfde SoC) om af en toe iets van m'n Nas (WD MyBook Live) te kijken.
De afstandbediening is inderdaad vrij waardeloos zonder o.a. play/pauze knoppen. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar tot nu toe geen problemen ondervonden. Na een mislukte poging om er 'effe snel' OpenElec via een SD-kaartje op te draaien, gebruik ik hem nu zolang out-of-the-box.
Ik heb een paar NFS shares met films en series probleemloos in m'n library staan, en kan ze ook gewoon bijwerken. Heb alleen nog maar wat SD materiaal gekeken, maar dat ging prima. Wel aangesloten via UPT trouwens.
Misschien een gare firmware versie erop staan? Als het je vooral om Kodi te doen is, zou je OpenElec of LibreElec kunnen draaien. Dat kan in de meeste gevallen op een SD-kaartje/USB stick, zonder verder aan je Android installatie te komen. Op o.a. freaktab kun je daar wel info over vinden.
Het crashen van de library komt door de SMB share. Ik heb nu geconnect naar mijn NAS middels FTP en dan gaat het vlekkenloos. Schijnt een bekend probleem te zijn met Android+Kodi+SMB.

Ik heb er een Flirc nu voor gekocht zodat ik mijn Harmony 700 kan gebruiken (incl. Pauze/Play/Stop etc. Erg fijn voor de gebruiksvriendelijkheid voor de vrouw en kinderen) en tevens een Rii8+. Beide dingen werken overigens uitermate goed dus daar ben ik wel tevreden mee.

Nu nog een fatsoenlijke launcher vinden en dan kom ik weet in de buurt het gemak die de WDTV Live bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Het crashen van de library heb ik nog nooit last van gehad,en heb 2 android boxjes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

henk99 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:32:
Ik wil eigenlijk wel graag een Nvidia Shield Android TV 16GB kopen. Ik kom er eigenlijk niet veel verder mee dan Alternate, en die geven een onbekende levertijd aan.
Is er uberhaubt iets bekend over deze leveringsproblemen?
Op alternate.de staat volgens mij dat hij er over 9 dagen weer is in Duitsland.

Ik heb hem net 2e hands gekocht met alles erop en eraan zoals ook de remote voor 200 euro (nieuw in doos, alles nog in de beschermfolie). Leek me handiger dan wachten op iets wat wellicht pas in januari weer in Nederland te vinden is.

Ik kom van de WD TV Live en deze shield gaat ook mijn chromecast vervangen, nu een all in one en 1 hdmi slot vrij zodat ik de nintendo classic console als mijn preorder ooit doorkomt aangesloten kan worden.
Notna schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:29:
Nu nog een fatsoenlijke launcher vinden en dan kom ik weet in de buurt het gemak die de WDTV Live bood.
Ik ben over op de shield sinds een uurtje. Moet alles nog wel instellen, maar ziet er heel bruikbaar en cool uit. Neem gelijk een game abonnement bij nvidia erbij :9~

Nu nog mijn vrouw overtuigen dat we boven ook een shield nodig hebben, ik heb er 200 dus voor betaald met remote en alles erbij en 30 euro voor een 64 gb geheugenkaartje zodat ik 80gb heb voor plex coderen (h265 en 4k). Geen idee of 80gb genoeg is, maar ik kon geen 1tb of 2tb kaartje in de mediamarkt vinden en als die er al waren waren ze waarschijnlijk onbetaalbaar. En een shield pro met 500gb was ook nergens te vinden. Maar met 80gb zit ik vast goed.

Straks alles instellen.

Edit: en flink ermee aan het werk geweest. Om de een of andere duistere reden kan ik 1 van mijn nassen niet met android tv verbinden, na drie uur prullen het maar opgegeven. Plex valt dus af, kodi werkt echter bizar goed en komt heel dicht bij de wd tv, maar dan 1000 keer sneller. Werkelijk bizar wat een verschil. De mogelijkheid om te praten tegen de remote en controller van de shield is subliem, je noemt een film en hop, alle info, alle acteurs. Wow. Ik heb gelijk 3 maanden gratis nvidia games erbij genomen en net wat zitten gamen, ook helemaal te gek en ik blijf dat abonnement houden voor 10 euro in de maand. Werkt ook prima met de revolt prepaid creditcard _/-\o_

De rest van de week verder imstellen, kodi kan zoveel meer dan mijn wd mediaspeler, dat kost tijd om te testen. Verder wil ik amazon prime nemen en de homescreen van android tv naar mijn hand zetten.

Nu mijn vrouw nog overtuigen dat ik er nog 1 nodig heb en ook nog een extra gamecontroller. Echt een van de mooiste mannengadgets/mediaspelers/gameconsoles die er bestaat en werkelijk elke euro waard. Beste kleine 250 euro die ik besteed heb dit jaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-024
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 07:35
Ik ben van plan de Nexbox A95X aan te schaffen maar ik wil hier direct LibreELEC op installeren. Nu ben ik wat gaan rondkijken op het internet maar ik ben er niet helemaal wijzer op geworden. Wat ik heb begrepen is dat ik het volgende moet doen.

1. LibreELEC installeren op een SD kaart of USB (https://wiki.libreelec.tv/index.php?title=Installation)
2. SD kaart of USB in de Nexbox plaatsen
3. De reset knop ingedrukt houden en de Nexbox opstarten

Spreekt het vervolg dan voor zich of mis ik een groot aantal (vervolg)stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Sentry23 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:38:
[...]

Er zit nogal wat verschil in de A95X versies, maar voor zover ik weet hebben de 2GB uitvoeringen meestal ook een gigabit NIC.
Heb de 2GB/16GB versie. Hier zit geen gigabit NIC op maar een FastEthernet NIC (Op alle modellen volgens mij)

[ Voor 4% gewijzigd door Req- op 23-11-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
T-024 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:08:
Ik ben van plan de Nexbox A95X aan te schaffen maar ik wil hier direct LibreELEC op installeren. Nu ben ik wat gaan rondkijken op het internet maar ik ben er niet helemaal wijzer op geworden. Wat ik heb begrepen is dat ik het volgende moet doen.

1. LibreELEC installeren op een SD kaart of USB (https://wiki.libreelec.tv/index.php?title=Installation)

Interessant! Laat ons weten hoe het gegaan is?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
T-024 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:08:

Ik heb exact hetzelfde gedaan met mijn A95X (2/16GB). Als je deze uitgebreide first post volgt kàn het werkelijk niet mislukken.
Reset knop zit verstopt in de A/V uitgang. Met een tandenstoker moet je echt ff paar keer proberen hoe je de reset knop in moet drukken, je voelt een subtiel klikje.
Door LibreELEC eerst van SD te starten (USB werkte niet bij mij) kun je er zonder problemen eerst aan "proeven". Starten van SD werkte bij mij goed, maar na een reboot startte LE niet altijd op. Uiteindelijk besloten LE te installeren naar het intern geheugen, nog geen seconde spijt van gehad ;)

• Theodor
Yep werkt prima vond van sd wat traag,nu op usb stick werkt prima.
Tv gaat nu ook auto naar 24 fps als dat nodig is bij een film...top.
Moet hierop terugkomen na opnieuw opstarten een corrupte kodi....
Database overhoop enz....dus dit is het net niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Theodor op 27-11-2016 00:13 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand een idee voor een ( goedkope ) maar courante android stick waar ik open/libre Elec op kan zetten ?
Het is een stick die naar iemand gaat die zonder problemen wat wil afspelen ( mijn server ) maar niet de hele android-schil nodig heeft.

* FreshMaker wil rond de 25€ blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-024
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 07:35
anandus schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:26:
[...]

Interessant! Laat ons weten hoe het gegaan is?
chielmi schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:07:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan met mijn A95X (2/16GB). Als je deze uitgebreide first post volgt kàn het werkelijk niet mislukken.
Reset knop zit verstopt in de A/V uitgang. Met een tandenstoker moet je echt ff paar keer proberen hoe je de reset knop in moet drukken, je voelt een subtiel klikje.
Door LibreELEC eerst van SD te starten (USB werkte niet bij mij) kun je er zonder problemen eerst aan "proeven". Starten van SD werkte bij mij goed, maar na een reboot startte LE niet altijd op. Uiteindelijk besloten LE te installeren naar het intern geheugen, nog geen seconde spijt van gehad ;)
Thanks! Ik ga het kastje bestellen en ik zal er volgend weekend mee aan de slag gaan. Ik zal laten weten hoe het is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Hulleman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:06:
[...]

Heb zelf de Rii i28, werkt inderdaad mooi met een minix neo 8hplus. Wat ik een nadeel vind aan dat apparaat is dat je em met de Rii noet op afstand aan kan zetten.

Hoe verhoudt een Himedia Q10 zich tot de minix 8hplus eigenlijk?
Mijn apparaten aanzetten doe ik met mijn Logitech Harmony, daarna bedien ik de Q10 Pro met de Ri i8 plus.
Ik vind de Q10 Pro kwa beeld en geluid een stuk beter en ook hij is de Q10 Pro een stuk sneller.
Verder heeft de Q10 Pro net een update gehad naar Android 7, dan kun je straks ook Kodi 17 erop draaien wat niet met de Minix kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
HereIsTom schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:06:
[...]

Mijn apparaten aanzetten doe ik met mijn Logitech Harmony, daarna bedien ik de Q10 Pro met de Ri i8 plus.
Ik vind de Q10 Pro kwa beeld en geluid een stuk beter en ook hij is de Q10 Pro een stuk sneller.
Verder heeft de Q10 Pro net een update gehad naar Android 7, dan kun je straks ook Kodi 17 erop draaien wat niet met de Minix kan!
Dat vind ik inderdaad een nadeel van de minix; geen update naar android 7. Wellicht eens kijken naar een Q10 als upgrade voor mn minix. Dan kan de minix naar de slaapkamer.

Beeld en geluid vind ik belangrijk bij zo'n apparaat. Als dat op de Q10 echt een stuk beter is dan is dat een leuk cadeau voor sinterklaas👌

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
HereIsTom schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:06:
[...]

draai kodi 17 beta op mijn nexbox,dus waarom zou hij niet draaien op de minix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Theodor schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:00:
[...]

draai kodi 17 beta op mijn nexbox,dus waarom zou hij niet draaien op de minix?
Dit komt van de officiele Kodi site;
Kodi v17 now requires that Android devices run Android 5.0 or later.
If you autoupdate using Google Play, Google won't update unless Android 5 or higher is installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik heb android kitkat nog draaien volgens mij. updaten naar minimaal android 5 dan maar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hulleman schreef op zondag 27 november 2016 @ 08:06:
Ik heb android kitkat nog draaien volgens mij. updaten naar minimaal android 5 dan maar:)
Op de Minix X8H kun je dus niet updaten naar Android 5!
Daarom heb ik ook de HiMedia Q10 Pro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:48
Ik heb een a95x aangeschaft maar ik vind hem helemaal niet kindvriendelijk.
Het was de bedoeling om hem op de kinderkamer te gebruiken.
Ik zoek nu wel iets anders, deze gaat op de vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
HereIsTom schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:51:
[...]

Op de Minix X8H kun je dus niet updaten naar Android 5!
Daarom heb ik ook de HiMedia Q10 Pro gekocht.
Hmm lekker op de hoogte ben ik. Kodi 16 blijft wel gewoon draaien neem ik aan? Addons zoals Exodus zullen in de toekomst dan zeker ook steeds minder werken op kodi 16. Jammer dat de ondersteuning voor nieuwe android voor de X8H Plus redelijk vlot gestopt is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rav994 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:25:
De nvidia shield gebruiken mijn kinderen van 7 en 9 bizar goed. Ze praten tegen de afstandsbediening wat ze willen zien, de spotify cast is fenomeen, ze spelen heel veel lego games erop. Enige nadeel is dat je dat ding liever in jouw woonkamer of slaapkamer hebt dan in de kinderkamer gezien de tweaker factor. Maar echt, dit ding iszo kindvriendelijk. De ipad onder de mediaspelers zeg maar. Ook qua prijs helaas.

Ohja, je kan zelf nooit meer achter de tv omdat hij bezet is door de kids :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:10:
[...]

De nvidia shield gebruiken mijn kinderen van 7 en 9 bizar goed. Ze praten tegen de afstandsbediening wat ze willen zien, de spotify cast is fenomeen, ze spelen heel veel lego games erop. Enige nadeel is dat je dat ding liever in jouw woonkamer of slaapkamer hebt dan in de kinderkamer gezien de tweaker factor. Maar echt, dit ding iszo kindvriendelijk. De ipad onder de mediaspelers zeg maar. Ook qua prijs helaas.

Ohja, je kan zelf nooit meer achter de tv omdat hij bezet is door de kids :X
Die is mij net even te duur.
Ik wacht wel tot android tv gemeengoed word.
Of mischien de xiaomi tv box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
rav994 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:25:
Wat vind je er niet kindvriendelijk aan en wat moeten je kinderen er mee kunnen?

Je kan een andere launcher installeren die wel aan je wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
acoster schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:53:
[...]

Wat vind je er niet kindvriendelijk aan en wat moeten je kinderen er mee kunnen?

De apps waarvoor ik deze gekocht heb, netflix en ziggo zijn touchscreen apps.
Je komt er wel uit alleen, het werkt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

rav994 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:46:
[...]

Dat probleem heb je op alle Android kastjes?!?!

Je kan beter voor een chromecast + tablet gaan... (ervan uitgaan dat Ziggo ook netjes chromecast ondersteunt, anders geen oplossing :))

[ Voor 10% gewijzigd door ralfbosz op 29-11-2016 10:19 ]

rm -r *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Hulleman schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:29:
[...]

Hmm lekker op de hoogte ben ik. Kodi 16 blijft wel gewoon draaien neem ik aan? Addons zoals Exodus zullen in de toekomst dan zeker ook steeds minder werken op kodi 16. Jammer dat de ondersteuning voor nieuwe android voor de X8H Plus redelijk vlot gestopt is.....
Ja Kodi 16 blijft nog wel even, maar zodra de finale versie van Kodi 17 uitkomt worden de Addons voor 16 niet meer geupdate.
Wegens de slechte ondersteuning van Minix en Zidoo ben ik voor HiMedia gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
acoster schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:53:
[...]

Welke launcher is aan te raden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Beetje Googlen kan geen kwaad he......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfbosz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:19:
Dat probleem heb je op alle Android kastjes?!?!

Je kan beter voor een chromecast + tablet gaan... (ervan uitgaan dat Ziggo ook netjes chromecast ondersteunt, anders geen oplossing :))
ziggo ondersteund dat inderdaad meer dan prima. Er zijn trouwens wel kastjes in het top segment die netflix wel op orde hebben. Idem voor een speciale spotify connect cast achtige app, die is werkelijk fantastisch, maar op een ouder android apparaat kan ik hem niet in de store vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
rav994 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:46:
[...]

Flymouse gebruiken, heb er hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
acoster schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:26:
[...]

Flymouse gebruiken, heb er hier geen last van.
Ik had ook een air mouse.
Ik vond het allemaal net niks, dus hij is verkocht.
Voor mezelf had het wel gewerkt, maja ik heb al een htpc onder mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik lees net op de frontpage een leuk cadeautjes artikel: reviews: De Pricewatch Gift Guide: de populairste cadeaus onder de 100 euro

Hierin staat een leuke Android mediaspeler: Nexbox A95X Amlogic S905X

De prijs vind ik netjes. Ik heb nu een Dune TV-303D van bijna 4 jaar oud, was destijds 4x duurder dan de Nexbox. Deze werkt op zich prima, maar ik kom steeds vaker films tegen die geen ondertiteling afspelen omdat deze in het S_vobsub formaat is. Deze speelt de Dune niet af in HD formaat (alleen bij DVD's).
Om telkens een goede ondertiteling erbij te zoeken is soms veel werk, of de ondertiteling naar SRT om te zetten kost ook de nodige tijd.

Zou bovengenoemde speler nu een leuk alternatief zijn?

Ik stream eigenlijk alles vanaf mijn Synology nas via NFS naar de huidige Dune. De apps die erop zaten werken vaak niet meer.
Het enige wat nog handig is als je makkelijk Youtube kunt casten naar de Nexbox vanaf je telefoon. Nu doet mijn tv dat, maar dat geluid gaat alleen over de speakers van de tv. Als de Nexbox op de homecinemaset aangesloten zit dan zou dit gewoon mogelijk moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Die nexbox kan niet casten, of beter gezegd geen casts ontvangen.
Een boxje dat dat wel kan is de nieuwste mi box, maar die kost het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Binnetie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:06:
Ik lees net op de frontpage een leuk cadeautjes artikel: reviews: De Pricewatch Gift Guide: de populairste cadeaus onder de 100 euro

Hierin staat een leuke Android mediaspeler: Nexbox A95X Amlogic S905X

De prijs vind ik netjes. Ik heb nu een Dune TV-303D van bijna 4 jaar oud, was destijds 4x duurder dan de Nexbox. Deze werkt op zich prima, maar ik kom steeds vaker films tegen die geen ondertiteling afspelen omdat deze in het S_vobsub formaat is. Deze speelt de Dune niet af in HD formaat (alleen bij DVD's).
Om telkens een goede ondertiteling erbij te zoeken is soms veel werk, of de ondertiteling naar SRT om te zetten kost ook de nodige tijd.

Zou bovengenoemde speler nu een leuk alternatief zijn?

Ik stream eigenlijk alles vanaf mijn Synology nas via NFS naar de huidige Dune. De apps die erop zaten werken vaak niet meer.
Het enige wat nog handig is als je makkelijk Youtube kunt casten naar de Nexbox vanaf je telefoon. Nu doet mijn tv dat, maar dat geluid gaat alleen over de speakers van de tv. Als de Nexbox op de homecinemaset aangesloten zit dan zou dit gewoon mogelijk moeten zijn toch?
kijk of je een plex server kan draaien op je NAS en dan met een chromecast via Plex je media kijken, kun je ook gelijk goed casten. Weet alleen niet zeker of plex vobsub pakt, moet je even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ransom_nl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:59:
[...]

kijk of je een plex server kan draaien op je NAS en dan met een chromecast via Plex je media kijken, kun je ook gelijk goed casten. Weet alleen niet zeker of plex vobsub pakt, moet je even nakijken.
Dat is ook een overweging die ik heb gedaan. Plex draait op mijn Synology nas, maar geeft deze wel DTS-HD door? Dat doet hij namelijk niet als je bijvoorbeeld via DS Video (de Synology video app) draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Binnetie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
[...]

Dat is ook een overweging die ik heb gedaan. Plex draait op mijn Synology nas, maar geeft deze wel DTS-HD door? Dat doet hij namelijk niet als je bijvoorbeeld via DS Video (de Synology video app) draait.
Nee helaas geen DTS met Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

2x een NexBox a95x besteld via Gearbest (2 verschillende datums bestelling) en ze zijn beiden bij de Douane binnengekomen. zucht... wat zullen de invoerkosten zijn voor een kastje van nog geen 45 euro??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:33:
2x een NexBox a95x besteld via Gearbest (2 verschillende datums bestelling) en ze zijn beiden bij de Douane binnengekomen. zucht... wat zullen de invoerkosten zijn voor een kastje van nog geen 45 euro??
Lastig dat google en douane.nl ook nog eens niet werken, het zit je niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 17:08
ASW1 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:45:
Die nexbox kan niet casten, of beter gezegd geen casts ontvangen.
Een boxje dat dat wel kan is de nieuwste mi box, maar die kost het dubbele.
die van mij kan wel cast ontvangen. Krijg alleen een hele rare resolutie vanuit mn tablet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Ik moest ff 38 euro dhl kosten aftikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
(jarig!)
Ik lees hierboven dat Kodi 17 Android 5 vereist, echter ik krijg de app met geen mogelijkheid geïnstalleerd op m'n Nexbox A95x met Android 6.0.1.

Wie heeft dit al wel werkend gekregen?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:56:
[...]

Lastig dat google en douane.nl ook nog eens niet werken, het zit je niet mee.
;w bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
alki schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:00:
[...]

die van mij kan wel cast ontvangen. Krijg alleen een hele rare resolutie vanuit mn tablet
Maar hoe dan, krijg je op je tablet in YouTube en andere apps het castsymbool overal te zien, of doe je het via één of andere omweg? Want dat laatste kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
bij settings heb ik een cast optie. Daar kan ik mijn tel of tablet pairen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik citeer mezelf even: Binnetie in "Robotstofzuigers"
Heb het eens uitgezocht voor een robotstofzuiger. Zo heb je een hele goede indicatie van de kosten die je moet betalen.

Overigens zie ik dat de NexBox a95x hier vanuit het EU magazijn verzonden wordt: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_414756.html?wid=3 klopt dit of heb je alsnog kans op invoerheffingen omdat hij stiekem toch vanuit China komt?

Edit:
Heb even de invoercalculator gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/mediaspeler_zpspmlhqjam.png

De bedragen heb ik omgerekend naar Yuan en heb USPS gebruikt als postbedrijf, UPS is geloof ik 10,50 ipv 13,00 voor inklaringskosten.

[ Voor 32% gewijzigd door Binnetie op 01-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Binnetie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:58:
[...]

Ik citeer mezelf even: Binnetie in "Robotstofzuigers"
Heb het eens uitgezocht voor een robotstofzuiger. Zo heb je een hele goede indicatie van de kosten die je moet betalen.

Overigens zie ik dat de NexBox a95x hier vanuit het EU magazijn verzonden wordt: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_414756.html?wid=3 klopt dit of heb je alsnog kans op invoerheffingen omdat hij stiekem toch vanuit China komt?

Edit:
Heb even de invoercalculator gebruikt:

[afbeelding]

De bedragen heb ik omgerekend naar Yuan en heb USPS gebruikt als postbedrijf, UPS is geloof ik 10,50 ipv 13,00 voor inklaringskosten.
:) nice thanks! goeie calculator.
Heb nog even naar de order gekeken en zag ik het gewoon uit China warehouse komt. Dus eigen schuld waarschijnlijk. Wel apart in al die jaren toch wel een paar honderd bestellingen via sites als Ebay, DX, Ali, Geekbuying, Banggood etc.. nu 2 van Gearbest er tussenuit gevist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ind0mi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:23:
[...]

:) nice thanks! goeie calculator.
Heb nog even naar de order gekeken en zag ik het gewoon uit China warehouse komt. Dus eigen schuld waarschijnlijk. Wel apart in al die jaren toch wel een paar honderd bestellingen via sites als Ebay, DX, Ali, Geekbuying, Banggood etc.. nu 2 van Gearbest er tussenuit gevist.
Ik kon EU kiezen, maar met Gearbest weet je het nooit. Want heb genoeg gelezen dat het alsnog uit China komt en je invoerrechten moet betalen (plus dat je vanuit EU ook nog een paar euro verzendkosten hebt). In het robotstofzuiger topic heeft praktisch iedereen invoerrechten die via Gearbest uit het China magazijn besteld. Blijkbaar weet de douane dit.

Is er iemand met een Nexbox a95x die kan testen of hij ook films (1080P) afspeelt die S-Vobsub ondertiteling in de MKV heeft? Dit doet mijn Dune HD TV303D dus niet en ik merk dat veel releases dit formaat gebruiken.

Eventueel kan ik via PM een testfilm laten downloaden.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar in het Dune topic waren ook andere gebruikers die hem niet met ondertiteling af konden spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 01-12-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
JunkO schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:09:
Ik lees hierboven dat Kodi 17 Android 5 vereist, echter ik krijg de app met geen mogelijkheid geïnstalleerd op m'n Nexbox A95x met Android 6.0.1.

de 32 bit pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
(jarig!)
Huh? De A95X heeft toch een 64bit chipset? Althans daar was ik blindelings vanuit gegaan. :$

Ga dat vanavond maar 's proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Heb ik ook gehoord dat de S905(x) en S912 64 bit kunnen maar dat die boxjes allemaal op 32 bit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
(jarig!)
Helaas, ook de 32bit versie wil hij niet installeren. Ik snap er echt helemaal niets meer van... 8)7 Onbekende bronnen staat ook aan, dus daar kan het ook niet aan liggen. Hij geeft de melding "app niet geinstalleerd" en that's it. Er is nog ruim 6GB ruimte beschikbaar, heb meerdere bronnen geprobeerd (apkmirror en site van Kodi), ik geef het op.

[ Voor 20% gewijzigd door JunkO op 05-12-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:16:
Helaas, ook de 32bit versie wil hij niet installeren. Ik snap er echt helemaal niets meer van... 8)7 Onbekende bronnen staat ook aan, dus daar kan het ook niet aan liggen. Hij geeft de melding "app niet geinstalleerd" en that's it. Er is nog ruim 6GB ruimte beschikbaar, heb meerdere bronnen geprobeerd (apkmirror en site van Kodi), ik geef het op.
ik zal het ook proberen via de site heb het met een bestand op usb geprobeerd maar dat lukte niet.
ben er nog niet zo handig mee allemaal dus moet veel googlen en youtube filmpjes kijken om uit te vinden hoe het moet, vooral als ik een tijdje niks heb moeten veranderen is de kennis weer weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

JunkO schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:09:

Kan je eens een definitie geven aan 'met geen mogelijkheid' ? Krijg je errors, laat Android het gewoon niet toe etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
(jarig!)
Notna schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:07:
[...]

Kan je eens een definitie geven aan 'met geen mogelijkheid' ? Krijg je errors, laat Android het gewoon niet toe etc. etc.
Zoals ik aangaf krijg ik alleen de melding "app niet geïnstalleerd". Hij doorloopt het installatieproces wel, maar eindigt dan met deze melding. Ik heb dit via meerdere file managers geprobeerd, dus gewoon de .apk file geopend en via de app "appinstaller" die standaard op de box geïnstalleerd stond.

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 07-12-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Is er ook iemand die mij op weg kan helpen.
Ik heb namelijk een Raspberry pi3 waar niet veel meer mee gedaan word.
Hiervoor heb ik er wel eens KODI op gehad maar het werkte niet zo fijn. ook met de toegevoegde servers die niet werkten of niet meer werden ondersteund.

Is er hier iemand die mij een tutorial heeft of een stappenplan wat ik bijelkaar moet verzamelen om het goed werkend te krijgen op een RSPB Pi3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
Mirr0r schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:45:
Hiervoor heb ik er wel eens KODI op gehad maar het werkte niet zo fijn. ook met de toegevoegde servers die niet werkten of niet meer werden ondersteund.

Is er hier iemand die mij een tutorial heeft of een stappenplan wat ik bijelkaar moet verzamelen om het goed werkend te krijgen op een RSPB Pi3
Libre elec?

Voor goede streaming moet je sowieso betalen of een bittorrent achtige plug-in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mirr0r schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:45:

Kijk hier eens: :)
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updaten kodi naar 17 lukt hier ook niet
heeft iemand trouwens een idee waarom ik geen ondertiteling meer krijg van geen van de add ns lukt het krijg foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij misschien kunnen helpen?
Ik heb hier een A95x kastje staan, en die heeft het de afgelopen weken perfect gedaan.
Gisteren heeft hij een update gehad, en nu, doet hij nog maar vrij weinig,
Zodra ik hem aan zet, reset hij zichzelf na een minuutje, soms iets korter, soms langer.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:16:
updaten kodi naar 17 lukt hier ook niet
heeft iemand trouwens een idee waarom ik geen ondertiteling meer krijg van geen van de add ns lukt het krijg foutmelding
hier ook opensubtitles.org melding dat username/password niet is ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Opensubtitles verlangt nu dat je een gratis account aanmaakt. Heb ik ook gedaan, daarna even de inklappen in de add-on en je kunt weer ondertitels downloaden via kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
steveonfire schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:20:
Opensubtitles verlangt nu dat je een gratis account aanmaakt. Heb ik ook gedaan, daarna even de inklappen in de add-on en je kunt weer ondertitels downloaden via kodi
Verifiëren met je creditkaart, zijn ze gek geworden ofzo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 23:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

HereIsTom schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:11:
[...]

Verifiëren met je creditkaart, zijn ze gek geworden ofzo!?
Uhmm ik weet niet op welke site je dan rond kijkt maar het is dan niet de juiste. In de blog http://blog.opensubtitles...kodi-xbmc-addon-login-fix lees je bij de comments dat het dan niet de juiste site is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een A95X. En heb het gevoel dat het beeld op Kodi redelijk donker is. Ligt dat aan mij of herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:37:
Ik heb een A95X. En heb het gevoel dat het beeld op Kodi redelijk donker is. Ligt dat aan mij of herkent iemand dit?
http://www.tvboxforum.com/showthread.php?tid=148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveonfire schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:20:
ahh bedankt vermoede al zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
(jarig!)
Thanks! Ik ervaar precies hetzelfde met mijn A95X, dus deze 'fix' ga ik proberen. :)

*edit: het werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 08-12-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
anandus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:37:
Colorscale op 16-256 instellen. Heb ik op elke kodi die aan tv hangt ipv monitor.
Pagina: 1 ... 78 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer