HereIsTom schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:58:
[...]
Prijzig misschien, maar zeker zijn geld waard, alles zit er namelijk op, 4k en alle HD audio, ook bluetooth waardoor mijn toetsenbord wel perfect werkt op de HiMedia Q10 Pro!Kortum perfect beeld en geluid zonder geklooi

Dat kan dus ook allemaal op mijn kastje van 25 euro, vandaar dat ik het dus veel te duur vind omdat goedkopere S905 alternatieven met LibreEelec exact hetzelfde kunnen.
Mijn BT toetsenbord werkt ook prima, maar is achteraf overbodig gebleken, omdat het veel handiger is om dit met mijn Panasonic TV remote te doen die dat gewoon via HMDI/CEC doet.
Wil je het luxe doen met plaatjes, queues etc, dan neem je je tablet of telefoon met de officiële Kodi remote app. (Backlit Keyboard/touchpad kopen iemand ?

)
Leuk die webshops die het 4 tot 5 dubbele vragen voor een kastje met een "speciaal" ontwikkelde ROM ^^.
Maar als LibreElec:
- Alles doet wat je nodig hebt voor een moderne SD t/m 4K 10bit HEVC en mp3 + Lossless AV streamer.
- Je van dat onzinnige Android af bent (en dus ook Google!)
- Zonder speciale aangepast/gepatched/script based/ rooted of whatever ze nodig hebben om bij Android/Android TV zoiets belangrijks als auto framerate switching uit te voeren en je maanden laten wachten op een oplossing terwijl zoiets basaal vanaf release 0.0000001 gewoon had moeten werken.
- Je voor de komende 2 en ik vermoed zelfs 3 jaar voor 25 euro prima verder kan.
Moet iedereen gewoon zelf weten natuurlijk, maar ik geloof al jaren niet meer in die "speciale kastjes" die niets anders zijn dan intern exact hetzelfde kastje met een eigen ROM.(Tronsmart is daar een heel goed voorbeeld van) Geloof er niks van dat HiMedia hardwarematig iets bijzonders doet en dat het gewoon bij een van diezelfde Chinese fabrieken vandaan komt.
Door met LibreElec of OpenElec te werken hoef je niet 4 tot 10x zo veel te betalen, omdat je dat "speciale ROM" gebeuren niet nodig hebt en aanpassingen en verbeteringen direct bij de software ontwikkelaars zelf weg haalt.
En omdat heel dat Android eraf gemikt wordt, heb je alle resources beschikbaar voor Kodi, met alleen de strikt noodzakelijke Linux delen die nodig zijn. Dat feit alleen al zou een beetje tweaker aanspreken lijkt mij. Dast je dus ook geen license agreement hoeft te accepteren van Google dat zij "in jouw belang" je hele hebben en houwen willen weten en eventueel delen met derden is wat mij betreft bonus
Maar ik snap best dat er ook mensen zijn die liever iets kopen waarvan ze denken/hopen dat ze met 1 koop klaar zijn, wat maar al te vaak niet klopt.
ps
Perfect beeld en geluid ....is een behoorlijk statement voor iets dat relatief en enorm subjectief is.
ps 2
"Zonder geklooi" op een site als Tweakers gebruiken als argument...geintje zeker! >:D