• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Bedankt voor de linkjes.
Ik had gisteren Freaktab ontdekt, veel details daar.

Om te kijken wat ik uiteindelijk wil van een box gisteren eerst maar eens Kodi op mijn Note4 gezet.
En dan via dit truckje (the long way) Kodi naar mijn Chromecast casten dat gaat verrassend goed:

http://www.alphr.com/goog...odi-on-google-s-streaming

Verwijderd

Iemand bekend met het merk Mecool? Dit lijkt me een erg interesante box. Graag jullie bevindingen:

Mecool bb2 android 6 kodi 17 tv box:

http://www.gudreviews.com...v-box-amlogic-s-octa.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:58:
Iemand bekend met het merk Mecool? Dit lijkt me een erg interesante box. Graag jullie bevindingen:

Mecool bb2 android 6 kodi 17 tv box:

http://www.gudreviews.com...v-box-amlogic-s-octa.html
Ziet er uit als een kloon (of tweeling?) van de Vontar Z5 Supermax (Videostrong/Mecool, AceMax en Vontar hebben trouwens altijd zelfde boxen, andere naam). Die Mecool-box is overigens voor $55 op te pikken van Gearbest, geen geld (aanbieding geldig tot de 28e). -edit- voor hetzelfde geld haal je een Beelink GT1 met zelfde specs, zou mijn keuze zijn (betrouwbaar merk; coupon GBGT1).

Ik wacht toch liever op een s912-SoC met 3GB RAM (zoals de R-Box Pro/H96 Pro), of de RK3399 met big.LITTLE-structuur.. Ach, zo kan je blijven wachten ;-) eerst maar ns van Ziggo horen of en wanneer ze de s9xx-SoCs gaan ondersteunen

[ Voor 25% gewijzigd door Alexo op 26-08-2016 00:14 ]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Verwacht niet te veel van je vraag aan Ziggo.. sinds ik mijn box heb (Beelink M18), vanaf februari, werkt de horizon app al niet. En van Ziggo nog altijd geen uitsluitsel.

Overigens is de M18 die ik heb, niet van de gerenommeerde Beelink, blijkbaar maken ze in China zelfs van Chinezen na..of mogen blijkbaar het merk gebruiken.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
SB[NL] schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 01:07:
[...]
Zijn wel aan de prijzige kant moet ik zeggen.

Is het auto framerate switching / Stutter / Microstutter al opgelost bij de HiMedia?
Dat is inderdaad opgelost met de laatste firmware update!
Maar media24store.nl verkoopt wel de Europesche versie en een zeer goede service!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Ziet er uit als een kloon (of tweeling?) van de Vontar Z5 Supermax (Videostrong/Mecool, AceMax en Vontar hebben trouwens altijd zelfde boxen, andere naam). Die Mecool-box is overigens voor $55 op te pikken van Gearbest, geen geld (aanbieding geldig tot de 28e). -edit- voor hetzelfde geld haal je een Beelink GT1 met zelfde specs, zou mijn keuze zijn (betrouwbaar merk; coupon GBGT1).

Ik wacht toch liever op een s912-SoC met 3GB RAM (zoals de R-Box Pro/H96 Pro), of de RK3399 met big.LITTLE-structuur.. Ach, zo kan je blijven wachten ;-) eerst maar ns van Ziggo horen of en wanneer ze de s9xx-SoCs gaan ondersteunen
Thnx voor je snelle reactie. Heb nu een mxiii-g staan, maar vond dit ook wel een mooie box... Lastige keuzes 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Hier mijn filmpje van de Nexbox A95X 2GB ram / 16GB rom versie. De iets duurdere versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:28
Jammer dat er geen optische audiouitgang (spdif) op zit.
Heb om die reden een Beelink gt1 besteld, die heeft hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Vandaag heb ik de R-Box Pro besteld. Deze moet mijn 10 jaar oude Medion pc gaan vervangen die ik tot nu toe als HTPC heb gebruikt. Deze heeft het altijd prima gedaan (en nog steeds) en leek wel weer als nieuw toen ik daar vorig jaar, na 9 jaar Windows, OpenElec met Kodi op had geïnstalleerd. Toch vind ik die pc een sta-in-de-weg geworden en hoop dat ik met dit kleine kastje weer een paar jaar verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 17:15
Heeft een van jullie de Ugoos UT4 in het bezit?! Zo ja, wat zijn jullie ervaringen ermee?!
http://www.ugoosshop.com/...ore-android-tv-box-m.html

Ik overweeg deze aanschaf. Wil het puur gebruiken voor het kijken van films (in formaten mkv, dvd, avi, mp4, etc.). Moet dus bijvoorbeeld mkv-bestanden aankunnen van ongeveer 12 Gb die op mijn NAS staan en over ethernet-kabel dan afgespeeld worden.

Ook begreep ik dat ik gebruik moet maken van KODI om dan gebruik te kunnen maken van de surround-track in het bestand (5.1 minimaal); klopt dat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Dacuuu schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:33:
Hier mijn filmpje van de Nexbox A95X 2GB ram / 16GB rom versie. De iets duurdere versie dus.

[video]
Ondersteund deze framerate switching in Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Vads schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:29:
Heeft een van jullie de Ugoos UT4 in het bezit?! Zo ja, wat zijn jullie ervaringen ermee?!
http://www.ugoosshop.com/...ore-android-tv-box-m.html

Ik overweeg deze aanschaf. Wil het puur gebruiken voor het kijken van films (in formaten mkv, dvd, avi, mp4, etc.). Moet dus bijvoorbeeld mkv-bestanden aankunnen van ongeveer 12 Gb die op mijn NAS staan en over ethernet-kabel dan afgespeeld worden.

Ook begreep ik dat ik gebruik moet maken van KODI om dan gebruik te kunnen maken van de surround-track in het bestand (5.1 minimaal); klopt dat?!
Waarom geen HiMedia Q5 Pro, die kan alles wat je wil, met perfect beeld en HD audio;
https://www.media24store.nl/himedia-q5-pro.html

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
lexi schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Dit ga ik vandaag even voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21

[video]
Leuk gedaan!

Kan jij misschien ook testen of de veelbesproken Horizon Go app werkt op deze box? Volgens zeggen werkt dit niet maar heb nog niemand hier een actual test zien doen om dit te bevestigen.

Ik had er 3 besteld en die zijn helaas door de douane eruit gepikt. Heb daar een brief over gehad dus het is afwachten wat het mij gaat kosten. :( Had ze gekocht voor 36 euro per stuk via Gearbest.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 30-08-2016 10:59 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tranzy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:56:
[...]

Leuk gedaan!

Kan jij misschien ook testen of de veelbesproken Horizon Go app werkt op deze box? Volgens zeggen werkt dit niet maar heb nog niemand hier een actual test zien doen om dit te bevestigen.

Ik had er 3 besteld en die zijn helaas door de douane eruit gepikt. Heb daar een brief over gehad dus het is afwachten wat het mij gaat kosten. :( Had ze gekocht voor 36 euro per stuk via Gearbest.
Ik ga straks, of vanavond de horizon app voor je testen. Had je er 3 stuks in een keer besteld? Dat is niet zo slim. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Dacuuu schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:43:
[...]

Ik ga straks, of vanavond de horizon app voor je testen. Had je er 3 stuks in een keer besteld? Dat is niet zo slim. 😀
Jep .. i know. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

HereIsTom schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:20:
[...]

Waarom geen HiMedia Q5 Pro, die kan alles wat je wil, met perfect beeld en HD audio;
Misschien ben ik de enige hoor, maar heb jij soms een aandeel in media24store? :X Vind al je reacties erover namelijk verdacht veel op spam lijken..
[...]

Leuk gedaan!

^dit. Ook graag voor mensen met een RK3368-SoC en 912-SoC.

[ Voor 36% gewijzigd door Alexo op 30-08-2016 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
lexi schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Net getest. Helaas..Heb auto frame switch wel aangszet in kodi, maar hij switch mijn TV niet van framerate, ik kan wel handmatig de output van de box op 1080p 24p zetten, maar dan ervaar ik de interface als schokkend, de film content draait dan wel soepel.
[...]

Leuk gedaan!

De ziggo app werkt op de Nexbox A95X 2GB versie met de Amlogic S905X cpu :)
Zie hier mijn filmpje, tevens vind je in de video descriptie een kortingscode voor de box, dan was je minder dan €36 ps kwijt geweest :-D

Quick & Dirty filmpje.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RE_BWDAkX3Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Dacuuu schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Net getest. Helaas..Heb auto frame switch wel aangszet in kodi, maar hij switch mijn TV niet van framerate, ik kan wel handmatig de output van de box op 1080p 24p zetten, maar dan ervaar ik de interface als schokkend, de film content draait dan wel soepel.

[...]

Zie hier mijn filmpje, tevens vind je in de video descriptie een kortingscode voor de box, dan was je minder dan €36 ps kwijt geweest :-D

Quick & Dirty filmpje.
[video]
Bedankt voor het testen. Top dat het werkt!

Ik had hem al voor jouw berichtje gekocht. Een paar dagen eerder dacht ik.
Hoop dat het meevalt met de kosten maar zal de fout niet nog een keer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
[...]

[...]

Quick & Dirty filmpje.
[video]
Deze ook besteld. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
ik vind het wel jammer dat netflix niet soepel werkt op deze box via de ps4 beter geluid slecht en kwaliteit lijkt ook minder
ook moet je dan de ondertiteling bijstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Alexo schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:11:
Misschien ben ik de enige hoor, maar heb jij soms een aandeel in media24store? :X Vind al je reacties erover namelijk verdacht veel op spam lijken..
Nee hoor ben gewoon meer dan blij met mij HiMedia Q10 Pro en de service van media24store.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

ik vind het wel jammer dat netflix niet soepel werkt op deze box via de ps4 beter geluid slecht en kwaliteit lijkt ook minder
ook moet je dan de ondertiteling bijstellen
En met Google cast receiver ipv de netflix app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 18-09 13:46
[...]

Coo

[...]

Quick & Dirty filmpje.
[video]
Cool, alleen de kortingscode werkt niet meer :'(

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

En met Google cast receiver ipv de netflix app?
dat heb ik nog niet geprobeerd maar omdat het via de ps4 perfect werkt niet zo heel erg misschien niet duidelijk in mijn verhaal, typ nl nog wel eens door zonder punt komma etc. :P
vind het alleen jammer ik niet alles op dit apparaat correct werkt en zo van de ene functie naar de andere kan
als je begrijpt wat ik bedoel

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Even een vraag die wellicht heel specifiek is, maar je zal net zien dat iemand er ooit mee te maken heeft gehad...

Ik heb een Tronsmart 808B Plus aan mijn TV hangen. Via een USB-hub (powered) heb ik een USB ethernet adapter (ook Tronsmart) geconnecteerd.
Dit heeft al maanden goed gedraaid en nu ineens heb ik problemen met de internetverbinding.
Ik had default DHCP aan staan, maar op een of ander manier krijgt de box nu een ip-adres compleet anders dan de range die ik elders gebruik.
Switch ik naar Static IP en vul ik alles netjes in, dan is er even verbinding maar vervolgens valt die terug, zodat ik alleen binnen mijn eigen netwerk zaken kan benaderen (dus mijn NAS met media wel).
Heb al eea nagelopen, maar zie geen zaken die dit zouden kunnen veroorzaken.
Iemand suggesties?
(oh, binnen mijn lan zijn geen wijzigingen geweest de laatste maanden)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

TheOmen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:53:Heb al eea nagelopen, maar zie geen zaken die dit zouden kunnen veroorzaken.
Iemand suggesties?
(oh, binnen mijn lan zijn geen wijzigingen geweest de laatste maanden)
Tja, wat heb je precies nagelopen? Ik zou eerst kijken of dit probleem zich ook via Wi-Fiverbinding voordoet.
Zo nee: usb-naar-rj45 niet via usbhub gebruiken maar direct in mk808b pluggen (als je die usbingang gebruikte voor keyboard of andere manier van bediening, tijdelijk een app als Smart Remote gebruiken om je stick alsnog te kunnen besturen).
Zo ja: kijken of toevallig je MAC-adres verandert. Zo ja, handmatig een vast MAC-adres spoofen als deze steeds wordt vernieuwd met elke reboot (voorbeeld van oplossing / of via een app als je root-toegang hebt).

Maar goed, er zijn veel afhankelijkheden in jouw geval. Ik zou je iig de moeite besparen als bovenstaande niet werkt, zeker voor zo'n verouderd stickie. Voor nog geen €25 heb je een nieuwe s905x-box met 2g/8b en ingebouwde Ethernetpoort :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Alexo op 02-09-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:20:
[...]

https://www.media24store.nl/himedia-q5-pro.html
Vind dat nog steeds te duur voor een android boxje. Zeker als je er alleen films / series op wilt kijken of muziek wilt beluisteren en dat ook op die dure kastjes uiteindelijk ook gewoon KODI + de KODI codecs ed. gebruiken.

Zeker nu blijkt dat CEC gewoon echt goed werkt. De afstandsbediening van de televisie werkt perfect als je alleen maar de standaard dingetjes wilt kunnen aansturen.

Bij het echte instel en afregelwerk, gebruik je een tablet of je telefoon als remote om sneller netwerk paden en wachtwoorden in te typen (ipv on screen keyboard)
Heb verdorie voor niets zo'n Bluetooth wireless (verlicht) mini keyboard + touchpad aangeschaft :(

Ben helemaal overtuigd nu ik gezien heb dat LibreElec prima van mijn NAS niet alleen simpele MKV's en andere containers en codecs kan afspelen, maar ook voledige BluRay ISO's en
de "beruchte" jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv" (op mijn inmiddels iets van 25$ kostende S905 box)

Over een jaar of wat koop je gewoon weer een nieuwe van 25 euro.

Mijn ervaring met (hele) duurdere componenten is dat ze op een gegeven moment niet te meer mee kunnen komen vanwege allerlei ontwikkelingen.

Trust me :D Heb hier een DVD speler van bijna 3k euro staan en die kan je aan de straatstenen niet meer kwijt laat staan mijn Pre pro van 5k euro die niet eens HDMI heeft :D Mijn Dune mediaspeler is inmiddels ook obsolete :D

Dus ik koop echt helemaal niets "prijzigs" meer waarvan ik zeker weet dat ze binnen no time achterhaald zijn en waar ik een schijntje of zelfs niks meer voor terug krijg als ik het moet vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
TheOmen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:53:
Even een vraag die wellicht heel specifiek is, maar je zal net zien dat iemand er ooit mee te maken heeft gehad...(oh, binnen mijn lan zijn geen wijzigingen geweest de laatste maanden)
Heb je zo'n Ziggo/UPC media box?

Als je die niet goed instelt, gaat ie ineens als DHCP server de boel verzieken op je netwerk :)
Heb echt alles uitgezet wat ik maar kon. Heb nu zelfs de lan er maar uitgetrokken om zeker te zijn dat ie niet gaat rommelen op mijn netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb hier de NEXBOX A95X 1gb versie overgenomen van een mede tweaker.
Probleem is dat in kodi alleen maar stereo mogelijk is,als ik hem instel op 5.1 krijg ik geen film meer aan de praat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
SB[NL] schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:24:
[...]

Vind dat nog steeds te duur voor een android boxje. Zeker als je er alleen films / series op wilt kijken of muziek wilt beluisteren en dat ook op die dure kastjes uiteindelijk ook gewoon KODI + de KODI codecs ed. gebruiken.

Zeker nu blijkt dat CEC gewoon echt goed werkt. De afstandsbediening van de televisie werkt perfect als je alleen maar de standaard dingetjes wilt kunnen aansturen.

Bij het echte instel en afregelwerk, gebruik je een tablet of je telefoon als remote om sneller netwerk paden en wachtwoorden in te typen (ipv on screen keyboard)
Heb verdorie voor niets zo'n Bluetooth wireless (verlicht) mini keyboard + touchpad aangeschaft :(

Ben helemaal overtuigd nu ik gezien heb dat LibreElec prima van mijn NAS niet alleen simpele MKV's en andere containers en codecs kan afspelen, maar ook voledige BluRay ISO's en
de "beruchte" jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv" (op mijn inmiddels iets van 25$ kostende S905 box)

Over een jaar of wat koop je gewoon weer een nieuwe van 25 euro.

Mijn ervaring met (hele) duurdere componenten is dat ze op een gegeven moment niet te meer mee kunnen komen vanwege allerlei ontwikkelingen.

Trust me :D Heb hier een DVD speler van bijna 3k euro staan en die kan je aan de straatstenen niet meer kwijt laat staan mijn Pre pro van 5k euro die niet eens HDMI heeft :D Mijn Dune mediaspeler is inmiddels ook obsolete :D

Dus ik koop echt helemaal niets "prijzigs" meer waarvan ik zeker weet dat ze binnen no time achterhaald zijn en waar ik een schijntje of zelfs niks meer voor terug krijg als ik het moet vervangen ;)
Prijzig misschien, maar zeker zijn geld waard, alles zit er namelijk op, 4k en alle HD audio, ook bluetooth waardoor mijn toetsenbord wel perfect werkt op de HiMedia Q10 Pro!
Kortum perfect beeld en geluid zonder geklooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Theodor schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:50:
Heb hier de NEXBOX A95X 1gb versie overgenomen van een mede tweaker.
Probleem is dat in kodi alleen maar stereo mogelijk is,als ik hem instel op 5.1 krijg ik geen film meer aan de praat...
Dat heb ik ook. Denk dat de 1gig versie dat niet aan kan...

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:58:
[...]

Prijzig misschien, maar zeker zijn geld waard, alles zit er namelijk op, 4k en alle HD audio, ook bluetooth waardoor mijn toetsenbord wel perfect werkt op de HiMedia Q10 Pro!Kortum perfect beeld en geluid zonder geklooi ;)
Dat kan dus ook allemaal op mijn kastje van 25 euro, vandaar dat ik het dus veel te duur vind omdat goedkopere S905 alternatieven met LibreEelec exact hetzelfde kunnen.

Mijn BT toetsenbord werkt ook prima, maar is achteraf overbodig gebleken, omdat het veel handiger is om dit met mijn Panasonic TV remote te doen die dat gewoon via HMDI/CEC doet.

Wil je het luxe doen met plaatjes, queues etc, dan neem je je tablet of telefoon met de officiële Kodi remote app. (Backlit Keyboard/touchpad kopen iemand ?:D)

Leuk die webshops die het 4 tot 5 dubbele vragen voor een kastje met een "speciaal" ontwikkelde ROM ^^.
Maar als LibreElec:
  1. Alles doet wat je nodig hebt voor een moderne SD t/m 4K 10bit HEVC en mp3 + Lossless AV streamer.
  2. Je van dat onzinnige Android af bent (en dus ook Google!)
  3. Zonder speciale aangepast/gepatched/script based/ rooted of whatever ze nodig hebben om bij Android/Android TV zoiets belangrijks als auto framerate switching uit te voeren en je maanden laten wachten op een oplossing terwijl zoiets basaal vanaf release 0.0000001 gewoon had moeten werken.
  4. Je voor de komende 2 en ik vermoed zelfs 3 jaar voor 25 euro prima verder kan.
Moet iedereen gewoon zelf weten natuurlijk, maar ik geloof al jaren niet meer in die "speciale kastjes" die niets anders zijn dan intern exact hetzelfde kastje met een eigen ROM.(Tronsmart is daar een heel goed voorbeeld van) Geloof er niks van dat HiMedia hardwarematig iets bijzonders doet en dat het gewoon bij een van diezelfde Chinese fabrieken vandaan komt.

Door met LibreElec of OpenElec te werken hoef je niet 4 tot 10x zo veel te betalen, omdat je dat "speciale ROM" gebeuren niet nodig hebt en aanpassingen en verbeteringen direct bij de software ontwikkelaars zelf weg haalt.

En omdat heel dat Android eraf gemikt wordt, heb je alle resources beschikbaar voor Kodi, met alleen de strikt noodzakelijke Linux delen die nodig zijn. Dat feit alleen al zou een beetje tweaker aanspreken lijkt mij. Dast je dus ook geen license agreement hoeft te accepteren van Google dat zij "in jouw belang" je hele hebben en houwen willen weten en eventueel delen met derden is wat mij betreft bonus :)

Maar ik snap best dat er ook mensen zijn die liever iets kopen waarvan ze denken/hopen dat ze met 1 koop klaar zijn, wat maar al te vaak niet klopt.

ps
Perfect beeld en geluid ....is een behoorlijk statement voor iets dat relatief en enorm subjectief is.

ps 2
"Zonder geklooi" op een site als Tweakers gebruiken als argument...geintje zeker! >:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
Kunnen we bepaalde mensen die dit forum volspammen over te dure kastjes bij een bepaalde webshop even negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
scrappy.doo schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:57:
Kunnen we bepaalde mensen die dit forum volspammen over te dure kastjes bij een bepaalde webshop even negeren?
Dat lukt je verdomd slecht. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
scrappy.doo schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:57:
Zouden we kunnen doen, maar negeren betekent dus ook geen inhoudelijk argument om gefundeerd andere keuzes te geven.

Kennis delen en mensen zelf verantwoordelijk maken voor kun uiteindelijke keuze is volgens mij een betere route.

Maar goed, ik kreeg een pm met de vraag welke kastje ik dan gebruik. Logisch want na al dat LibreElec gepromoot van mij (en indirect natuurlijk ook OpenElec) is het de makkelijkste weg om gewoon hetzelfde kastje te kopen :)

Ik plaats nogmaals de link naar dit LibreElec project zodat je zelf kan onderzoeken of deze route wat voor jou is. Daarnaast een lijst van Hardware Device Trees zodat je weet welke Andoid kastjes omgezet kunnen worden middels de nieuwe install. (De mijne staat er niet in en werkt prima met de voorlaatste install :) )

LibreElec S905 thread: https://forum.libreelec.tv/thread-1349.html

Device Trees: http://kszaq.libreelec.tv/s905/7.0.2.006/device_trees/

Het is een work in progress. Het kan afschrikken, maar je kan ook bedenken dat die duurdere kastjes zeggen dat het helemaal af is, maar ondertussen ook gewoon updates en bugfixes uitbrengen, wat een beetje suggereert dat zij stiekum ook een work in progress zijn :D

ps Je zou om te experimenteren de vorige versie kunnen uitproberen (install 7.0.2.005).
De 006 versie is blijkbaar onder de motorkap aangepast, waardoor bepaalde dingen minder goed werken dan bij de door mij gebruikte versie. Ben benieuwd of zij mijn verhaal waar kunnen maken en het in korte tijd kunnen oplossen :)

[ Voor 10% gewijzigd door SB[NL] op 05-09-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Heb de Nexbox A95X (2GB - 16GB - S905X) enkele weken geleden besteld en zeer snel ontvangen. Heeft dus de slechtste afstandbediening die ik ooit in mijn handen heb gehad. Meer dan drie meter lukt niet. Het kastje op zich werkt wel goed vlot. Komt voorgeïnstalleerd met veel overbodige app's die (bijna) allemaal verwijderd kunnen worden.

Maar gans het root-gebeuren is wel verwarrend. Het is de bedoeling alles eraf te gooien om dan enkel Kodi en de Telenet-app Yelo TV over te houden. Volgens iedere app (zoals bijvoorbeeld root checker ) is er geen root aanwezig. Maar volgens de Yelo TV app is er wel nog root toegang en werkt die app dus niet.

Heb al paar alternatieve firmware versies geprobeerd maar blijft zelfde probleem. Volgens controle app's geen root, volgens telenet wel root.

Maar moet zeggen dat het wel aan de wensen voldoet. Nog geen 4K geprobeerd maar voor de rest, doet het waarvoor het dient. Staat op een meter of vijftien van access point en haal een 65Mbit/sec.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb bij Gearbest de Sunvell T95M 4K HD TV Box 64Bit Android 5.1 - 2GB+8GB voor ~30 euro inclusief verzenden en T&T aangeschaft. Ik kreeg een een defecte, Gearbest heeft er een vervangende achteraan gestuurd en de 2e werkt prima. Nog niet veel tijd gehad om mee te rommelen, maar ziet er veelbelovend uit. Start snel op in een speciaal startscherm en van daaruit makkelijk om nieuwe apps via de Playstore te installeren. Video afspelen met Kodi ging prima, ook Netflix was probleemloos. Horizon-app geinstalleerd maar ik was mijn login/password van Ziggo weer eens vergeten, dus ik kwam niet veel verder daarmee.

Ik was ook voornemens wat emulators erop te zetten en kijken of controllers van de PS3/4 hiermee werken. Ik heb ook nog een wired controller van Logitech en een Nintendo-kloon controller liggen.

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_366029.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Helaas, op mijn tv-box lijkt de Horizon app niet te gaan werken :(

Error 4101 is een bekend probleem op recente android boxen met s905 chipset volgens het Ziggoforum

https://community.ziggo.n...86/index3.html#post113588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
neanderthaler schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:05:
Error 4101 is een bekend probleem op recente android boxen met s905 chipset volgens het Ziggoforum
Als reden staat er dat zij alleen Google Certified producten ondersteunen :D

Dus ondanks het feit dat je de app mag downloaden + installeren op je device (van niemand minder dan Google zelf ntb) en je gewoon een betalende klant bent van Ziggo bent, is de app dusdanig (vaag?)geprogrammeerd dat het dan officieel toch niet kan en als het wel werkt je gewoon mazzel hebt :D

Die Ziggo toch :D Ik moet toegeven dat het wel een creatief bedacht excuus is voor een blijkbaar niet zo Android universeel toepasbaar geschreven app. Je zou denken dat zo'n app net als andere apps normaal moet kunnen functioneren, als het device door de appstore wel ondersteund (en dus erkent) wordt.

Zeker als je ziet dat de oudere Android tv boxen wel gewoon werken. Zo jammer als dit soort bedrijven
niet zeggen dat ze het probleem gaan onderzoeken en hopelijk zo snel mogelijk een oplossing proberen te vinden, maar dit soort trukendozen open trekken.

Als Netflix het kan, dan moet Ziggo dit toch ook gewoon kunnen ^^. Al was het om te beginnen alleen maar 1080p.

Ik zou zeggen..als je toch eerlijk betaald, zou ik in de Kodi add-on wereld gaan zoeken naar alternatieven ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb ook nog even gekeken op mijn Remix Mini, daar doet Horizon App het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

SB[NL] schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:04:

Ik zou zeggen..als je toch eerlijk betaald, zou ik in de Kodi add-on wereld gaan zoeken naar alternatieven ^^
Die lijken allemaal niet te werken momenteel (volgens Kodi-forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Alexo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:58:
[...]

Tja, wat heb je precies nagelopen? Ik zou eerst kijken of dit probleem zich ook via Wi-Fiverbinding voordoet.
Zo nee: usb-naar-rj45 niet via usbhub gebruiken maar direct in mk808b pluggen (als je die usbingang gebruikte voor keyboard of andere manier van bediening, tijdelijk een app als Smart Remote gebruiken om je stick alsnog te kunnen besturen).
Zo ja: kijken of toevallig je MAC-adres verandert. Zo ja, handmatig een vast MAC-adres spoofen als deze steeds wordt vernieuwd met elke reboot (voorbeeld van oplossing / of via een app als je root-toegang hebt).

Maar goed, er zijn veel afhankelijkheden in jouw geval. Ik zou je iig de moeite besparen als bovenstaande niet werkt, zeker voor zo'n verouderd stickie. Voor nog geen €25 heb je een nieuwe s905x-box met 2g/8b en ingebouwde Ethernetpoort :Y
Dank je voor je uitgebreide post. Uiteindelijk lijkt het te gaan om een overleden USB-Ethernet adapter. WiFi deed het prima, de netwerkkabel was ook goed (getest met laptop).
Dus, voor een paar euro's een nieuwe besteld, zal over een paar dagen/weken we binnen zijn. Tot die tijd maar via WiFi, of met m'n oude dedicated mediastreamer.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
SB[NL] schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:28:
[...]

Heb je zo'n Ziggo/UPC media box?

Als je die niet goed instelt, gaat ie ineens als DHCP server de boel verzieken op je netwerk :)
Heb echt alles uitgezet wat ik maar kon. Heb nu zelfs de lan er maar uitgetrokken om zeker te zijn dat ie niet gaat rommelen op mijn netwerk :)
Nee, Telfort/KPN. En in mijn router/netwerk had ik niets veranderd. Bleek een kapotte ethernet adapter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:24:Bleek een kapotte ethernet adapter te zijn.
O.O lol...soms is het zoiets simpels of basaal dat vrijwel nooit kapot gaat en je hooguit vervangt voor een betere. Gelukkig heb je het toch nog ontdekt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 18-09 13:46
Kenhas schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:30:
Heb de Nexbox A95X (2GB - 16GB - S905X) enkele weken geleden besteld en zeer snel ontvangen. Heeft dus de slechtste afstandbediening die ik ooit in mijn handen heb gehad. Meer dan drie meter lukt niet. Het kastje op zich werkt wel goed vlot. Komt voorgeïnstalleerd met veel overbodige app's die (bijna) allemaal verwijderd kunnen worden.

Maar gans het root-gebeuren is wel verwarrend. Het is de bedoeling alles eraf te gooien om dan enkel Kodi en de Telenet-app Yelo TV over te houden. Volgens iedere app (zoals bijvoorbeeld root checker ) is er geen root aanwezig. Maar volgens de Yelo TV app is er wel nog root toegang en werkt die app dus niet.

Heb al paar alternatieve firmware versies geprobeerd maar blijft zelfde probleem. Volgens controle app's geen root, volgens telenet wel root.

Maar moet zeggen dat het wel aan de wensen voldoet. Nog geen 4K geprobeerd maar voor de rest, doet het waarvoor het dient. Staat op een meter of vijftien van access point en haal een 65Mbit/sec.
Jij hebt niet de problemen zoals gemeld in een eerdere post dat alles in Kodi stereo is ?
-Werner- schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:14:
[...]

Dat heb ik ook. Denk dat de 1gig versie dat niet aan kan...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
HoefMeistert schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:13:
[...]

Jij hebt niet de problemen zoals gemeld in een eerdere post dat alles in Kodi stereo is ?

[...]
Moet zeggen dat ik dat niet geprobeerd heb.Dient om bij iemand op de slaapkamer op een tv te worden aangesloten. Dus enkel stereo doet er eigenlijk niet toe. Maar als ik tijd heb, zal ik het eens uit testen. Keer snel in de plaats van mijn Dune HD zetten en eens kijken of er ergens een mooi testbestand te vinden is die alle kanalen test

EDIT : net even getest en meer dan stereo komt er niet uit. Voor mijn doel niet zo belangrijk maar zou me toch serieus bekocht voelen, mocht het toestel voor mij zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 06-09-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dus de 2gb versie heeft ook alleen maar stereo?
Dolby plus DTS audio encoding bring the dynamic and surround sound..dacht het niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Theodor op 06-09-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Maar als ik her en der lees, is het precies meer een Kodi probleem. Netflix bijvoorbeeld zou wel surround doorsturen.
Heb wel beetje met instellingen gespeeld maar moet toegeven dat ik het misschien uitgebreider kon geprobeerd hebben. Out-of-the-box komt er in ieder geval enkel stereo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 19:12
Goede avond

IK ben op zoek naar een leuke media player. Ik heb nu een Raspberry 2 welke zonder behuizing op mijn tv kastje ligt, Nu wil ik dus graag een kant en klaar kastje hebben.
Bij toeval kwam ik deze net tegen:
http://www.banggood.com/N...X-p-1079100.html?bid=8939
Ik kan helaas nog nergens reviews vinden hiervan en zelfs op de site van inexbox staat hij er niet tussen wel de Nexbox A1.
Qua prijs lijkt mij dit wel een leuke aanbieding. Ook qua processor voor zover ik kan zien.
Ik heb verder weinig verstand van dit soort android media players.
Mijn vraag is dus ook of dit een goede box is voor mij.
Wat wil ik ermee doen. Voornamelijk films en series streamen vanaf mijn thuisserver in1080p.

Graag hoor ik van jullie of dit een goed apparaat is of dat ik iets over het hoofd zie en er betere apparaten zijn.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:15

Pierre

Van nature lui!

Het is misschien off topic maar bevalt Raspberry Pi niet, ik heb een minix gehad die heb ik snel ingeruild voor een Pi3.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Leuk boxje die Nexbox A3, hele nette prijs.
Gelukkig zit er in tegenstelling tot hun andere modellen nu wel een optische audiouitgang op.
Of het wat is, geen idee. Nieuw doosje en hij wordt nog niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Weet iemand hoe je met de horizon go app of de itv (knp) app, simpel kan zappen? zonder muis..

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 18:29
ASW1 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:17:
Leuk boxje die Nexbox A3, hele nette prijs.
Gelukkig zit er in tegenstelling tot hun andere modellen nu wel een optische audiouitgang op.
Of het wat is, geen idee. Nieuw doosje en hij wordt nog niet verkocht.
Ja ik zag die dus ook staan op Banggood nu die een grote viering hebben en veel korting uitgeven.

vage is dat ik op de site van Nexbox niets kan vinden over de A3. terwijl het lijkt dat hij met zn octacore een verbeterde/geupgrade versie is van de A5....

Is de 912 een betere versie chip dan de 905?

Denk dat ik hem ook maar ga bestellen

• Tranzy
Ok. Nexbox A95X 2GB 16GB is binnen.

So far:

Werkt best goed. Kodi gevuld met add-ons werkt zoals verwacht goed
NetFlix werkt ook goed

Wat niet goed werkt. Althans ik heb het niet kunnen oplossen is dat in de Youtube app ik niet verder kom met de afstandsbediening dan de bovenste rode balk. Ik kan dus niet de filmpjes selecteren. Wél als ik de "cursor modus" op de AB inschakel. Maar ook dan kan ik niet meer filmjes zien dan wat er op het beeld past. Maw... ik kan dus niet scrollen.

Iemand die zich al wat meer heeft verdiept hierin. Iets met wiel en uitvinden ;-)

• ASW1
WeeDzi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:18:
[...]

Ja ik zag die dus ook staan op Banggood nu die een grote viering hebben en veel korting uitgeven.
Er is altijd wel wat te vieren; een grote korting krijg je altijd op dit soort sites. ;)
Presale kan wat voordeliger zijn maar zoveel scheelt het meestal ook weer niet.

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 18:29
ASW1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:36:
[...]

Er is altijd wel wat te vieren; een grote korting krijg je altijd op dit soort sites. ;)
Presale kan wat voordeliger zijn maar zoveel scheelt het meestal ook weer niet.
Ja klopt maar dat was de reden dat ik er ff aa nhet browsen was.... Maar dat was niet de vraag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Tranzy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:29:

Wat niet goed werkt. Althans ik heb het niet kunnen oplossen is dat in de Youtube app ik niet verder kom met de afstandsbediening dan de bovenste rode balk. Ik kan dus niet de filmpjes selecteren. Wél als ik de "cursor modus" op de AB inschakel. Maar ook dan kan ik niet meer filmjes zien dan wat er op het beeld past. Maw... ik kan dus niet scrollen.
Probeer deze versie eens: https://www.google.nl/url...Mu59XfJ9xvVLhlFjHu9tfAyFA

• ASW1
WeeDzi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:18:
[...]

Is de 912 een betere versie chip dan de 905?
Ja, al heb ik me er ook niet in verdiept waar hem dat in zou zitten. Neem aan dat hij op de website van nexbox komt als hij uit is.
Dit soort boxjes staat of valt altijd met de kwaliteit van de firmware die erop staat, dus daar valt nog niets over te zeggen.

Ik heb zelf overigens een beelink gt1 besteld, dat is een vergelijkbaar boxje dat in tegenstelling tot die nexbox wel al te koop is. Reviews zijn goed, behalve dat er geen root access is maar ik vertrouw erop dat dit nog wel komt.

[ Voor 21% gewijzigd door ASW1 op 08-09-2016 12:58 ]

• Tranzy
Thnx dude!

Nog meer apps die je kunt aanraden?

• ASW1
Ik zou je vooral een airmouse aanraden.

• Tranzy
heb je hier een officiele link voor?

[ Voor 99% gewijzigd door Michael Knight op 03-11-2016 09:12 ]

• Tranzy
Oh de HAlauncher is wat prettiger!

Google Play: HALauncher - Android TV

Verwijderd

Tranzy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:29:
Ok. Nexbox A95X 2GB 16GB is binnen.

So far:

Werkt best goed. Kodi gevuld met add-ons werkt zoals verwacht goed
NetFlix werkt ook goed

Iemand die zich al wat meer heeft verdiept hierin. Iets met wiel en uitvinden ;-)
ik had dat juist met netflix dat ik niet kan scrollen naar de onderste filmpjes, heb al wat beeld aanpassingen gedaan maar nog niet super

Verwijderd

Ik heb een MXQ PRO 4K aangeschaft en heb de Horizon go app van Ziggo geïnstalleerd, ik krijg telkens te zien "Deze video kan niet worden afgespeeld.(4101)." bij alle kanalen?

Kan iemand mij helpen dit euvel op te lossen?.

Ik heb ook een ouder model en daar kan ik wèl de Horizon go app afspelen zonder enige afspeel problemen!

Kan het kastje ook niet updaten, ik krijg te zien "Check failed!Check your OTA Servier Argent".

Als iemand een stappenplannetje weet geef aub een gil terug ;).

Alvast bedankt :w

• Theodor
Yep gaat niet werken,doet het bij mij ook niet met dezelfde melding.
Ziggo heeft de app nog niet aangepast voor de nieuwere chips...
Check failed!Check your OTA Servier Argent er is geen update ...

[ Voor 19% gewijzigd door Theodor op 09-09-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:37:
Ik heb een MXQ PRO 4K aangeschaft en heb de Horizon go app van Ziggo geïnstalleerd, ik krijg telkens te zien "Deze video kan niet worden afgespeeld.(4101)." bij alle kanalen?

Kan iemand mij helpen dit euvel op te lossen?.

Ik heb ook een ouder model en daar kan ik wèl de Horizon go app afspelen zonder enige afspeel problemen!

Kan het kastje ook niet updaten, ik krijg te zien "Check failed!Check your OTA Servier Argent".

Als iemand een stappenplannetje weet geef aub een gil terug ;).

Alvast bedankt :w
Theodor schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:52:
Yep gaat niet werken,doet het bij mij ook niet met dezelfde melding.
Ziggo heeft de app nog niet aangepast voor de nieuwere chips...
Check failed!Check your OTA Servier Argent er is geen update ...
s905-SoCs werken (nog) niet, maar zag hier wel @Dacuuu met zijn Netbox A95X (s905X-box) waarop Horizon Go gewoon wel werkte. Dus misschien nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:46
[...]
s905-SoCs werken (nog) niet, maar zag hier wel @Dacuuu met zijn Netbox A95X (s905X-box) waarop Horizon Go gewoon wel werkte. Dus misschien nog even afwachten :)
[/quote]

Klopt, deze Netbox kocht ik bij Banggood een aantal dagen geleden na 10% korting voor 38,50€, deze is vandaag nog in de aanbieding voor 28,80€, dus doe er evt. je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
http://www.banggood.com/N...id-Mini-PC-p-1067181.html

Deze dus, het is ook nog eens de 2g16g versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Laatst online: 08-06 01:16
Kun je met de afstandsbediening van de A95X ook de NPO en RTLXL app bedienen? En werkt die app ook daarop? Wil ik namelijk de box voor gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Laatst online: 15-09 15:33
Tranzy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:26:
Ahhhhhhhhhhh Heerlijk!!

http://www.apkmirror.com/...id-apk-download/download/

Nu heb ik dezelfde launcher als mijn Sony Android TV ... Clean en mooi!

Heb ook gelijk de Netflix Android TV versie geinstalleerd
Ik heb hem ook geprobeerd, maar jammer genoeg werkt de airmouse niet, de muis beweegt wel naar de tegel, maar er op klikken doet hij niet. Kan er wel met de pijltjestoetsen doorheen lopen. Is dat normaal voor deze launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik ben ook geïnteresseerd in de a95x box van Nexbox.

Raden jullie deze aan of toch de nieuwere variant met 912 chip, de A3? Of zelfs de A1?

[ Voor 5% gewijzigd door Bakel op 09-09-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bakel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:16:
Ik ben ook geïnteresseerd in de a95x box van Nexbox.

Raden jullie deze aan of toch de nieuwere variant met 912 chip, de A3? Of zelfs de A1?
Ik zie even het verschil niet tussen de A1 en A3?
A3 is aanzienlijk duurder en heeft geen spdif poort en een afgerond doosje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
  • Laatst online: 09-11-2020
Ja dat vind ik ook raar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 19-09 21:58
Tof ding! Jammer dat hij geen S/PDIF uitgang heeft...

Edit: of hebben de Nexbox A95X boxjes wèl S/PDIF? Op sommige review sites wordt dit wel benoemd, maar op de banggood foto's (en specs) lijkt deze uitgang te ontbreken?

[ Voor 19% gewijzigd door chielmi op 09-09-2016 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
chielmi schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:12:
[...]

Tof ding! Jammer dat hij geen S/PDIF uitgang heeft...

Edit: of hebben de Nexbox A95X boxjes wèl S/PDIF? Op sommige review sites wordt dit wel benoemd, maar op de banggood foto's (en specs) lijkt deze uitgang te ontbreken?
Je hebt de 1gb ram en de 2gb ram versie, de 2gb heeft de uitgang, maar niet met dat rode lampje zeg maar. Ben op dit moment niet thuis. Dus het niet duidelijk uitleggen.
Kijk anders even mijn 2gb versie review, dan zie je ook de aansluitingen die er op zitten.

https://youtu.be/K0wOpm-_TUY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 19-09 21:58
Vaag dat dit niet bij de specs van de 2GB/16GB op Banggood staat. Het lijkt ook dat ze bij alle A95X boxes dezelfde foto gebruiken, niet heel handig ;)

Maar als deze wel digitale audio output ondersteund (S/PDIF of coax digital maakt me niet uit), en de Horizon Go app werkt dan ga ik deze vanavond nog bestellen als vervanging voor mijn Minix X8-h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Tranzy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:26:
Ahhhhhhhhhhh Heerlijk!!

http://www.apkmirror.com/...id-apk-download/download/

Nu heb ik dezelfde launcher als mijn Sony Android TV ... Clean en mooi!

Heb ook gelijk de Netflix Android TV versie geinstalleerd
Netflix Android TV werkt niet op mijn nexbox...
Trouwens waar heb je het eigenlijk over,je android op je sony tv of over de nexbox?

[ Voor 7% gewijzigd door Theodor op 10-09-2016 01:37 ]

• OgWok
  • Laatst online: 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Dus het wordt erg opletten als je een Nexbox A95X gaat bestellen welke poorten er werkelijk op zitten.....

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 10-09-2016 07:49 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• gram501
  • Laatst online: 08-06 01:16
Kun je met de standaard afstandbediening uit de voeten bij de A95X ?
Bijv RTLXL of KODI

Of een review van de afstandbediening?
Zit er bijvoorbeeld een muis functie op?

[ Voor 44% gewijzigd door gram501 op 10-09-2016 08:50 ]

Verwijderd

hier werkt netflix ook niet kan niet scrollen naar afleveringen onderin beeld met een rii i8 keyboard.
en met de afstandbediening van de nexbox A95x werkt het helemaal niet

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 09:08
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een kodi player zoals de A95x
Wat ik alleen tot nu toe niet kan vinden is hoe deze players werken met een BD 3D ISO.
Momenteel heb ik een med8er welke vanaf het netwerk een 3D ISO (48GB ISO) zonder problemen kan afspelen.
Maar deze heeft een GBIT link (net als de storage).

9 van de 10 spelers hebben een 100Mbits link

Is dat genoeg voor de BD 3D ISO?

Ik wil overstappen ivm de mogelijkheid tot het streamen.

• Tranzy
Theodor schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:34:
[...]

Netflix Android TV werkt niet op mijn nexbox...
Trouwens waar heb je het eigenlijk over,je android op je sony tv of over de nexbox?
Heb het hier over de Nexbox. En hier werkt Netflix prima op de Nexbox.

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

gasemans schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:23:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een kodi player zoals de A95x
Wat ik alleen tot nu toe niet kan vinden is hoe deze players werken met een BD 3D ISO.
Momenteel heb ik een med8er welke vanaf het netwerk een 3D ISO (48GB ISO) zonder problemen kan afspelen.
Maar deze heeft een GBIT link (net als de storage).

9 van de 10 spelers hebben een 100Mbits link

Is dat genoeg voor de BD 3D ISO?

Ik wil overstappen ivm de mogelijkheid tot het streamen.
Nog beter, vraag iemand om wat 3D ISO samples te draaien op een specifieke box :)

• Theodor
NEXBOX A95X wel iso maar geen 3d...alleen side by side.

• Manke
  • Niet online
Microstutter en audio loss, hebben jullie dat ook gezien?
http://www.eyalo.com/2431/review-nexbox-a95x/

• Theodor
Heb ik met de 1 gb versie geen last van....

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 09:08
Theodor schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:38:
NEXBOX A95X wel iso maar geen 3d...alleen side by side.
Dat is de 1GB versie?

Iemand misschien een advies of een idee welke dit wel kan?
Of is dit te hoog gegrepen voor dit soort kastjes?

• ASW1
3d is nooit echt van de grond gekomen, en ik heb niet de indruk dat er nog veel moeite wordt gedaan dat te ondersteunen
Ja, op wifi getest zo te zien.
Wat test je dan, de kwaliteit van afspelen of de kwaliteit van je wifi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netflix werkt niet goed bij mij op mijn netbox A95X ik kan niet naar de afleveringen scrollen ;(

nog iets als de stroom er af is geweest dan staan mijn favorieten ineens weer ingesteld zoals ik hem binnen kreeg in Kodi
dus bijv bij video's staan in het beginscherm de snelstarters die heb ik veranderd en nadat de stroom eraf is geweest staat het weer zoals het eerst stond ook bij los halen netwerkkabel
de stroom was er af vanwege nieuwe meter en 1x dat we het knopje van het stopcontact hadden uitgezet
en de netwerkkabel moest ik opnieuw doen omdat er geen netwerkverbing melding kwam maar stond wel in de instelling verbonden, maar even een nieuw kabeltje halen denk ik

maar blijft vervelend om het opnieuw te moeten instellen verdere instellingen zoals taal etc blijven wel gewoon hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Als je kodi niet normaal afsluit,slaat hij de instelling niet goed op.
Denk dat dat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dit lijkt me ook leuk voor de nexbox

http://www.modaco.com/for...roid-511-for-nexbox-a95x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 07:47:
netflix werkt niet goed bij mij op mijn netbox A95X ik kan niet naar de afleveringen scrollen ;(
Heb je al geprobeerd de 'linkermuisknop'-knop ingedrukt te houden op een aflevering en naar boven/beneden te 'swipen'? Werkte wel voor mij bij Netflix met een Rii i8 (andere box, zelfde probleem ;) )
nog iets als de stroom er af is geweest dan staan mijn favorieten ineens weer ingesteld zoals ik hem binnen kreeg in Kodi (...)
Hoe sluit je je de box af? Door een 'harde' shutdown (letterlijk stroom eraf/stekker eruit/stekkerdoos uit) ipv 'softe' shutdown (softwarematig, door apps als Quick Reboot die die optie hebben). Zou iig een softwarematige shutdown of slaapstandoptie proberen, want wellicht dat Kodi niet ervan houdt als je opeens de stroom eraf gooit :P Kodi afsluiten via opties ipv gewoon 'teruggaan' naar je homescreen schijnt ook het verliezen van je shortcuts op te lossen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Alexo op 12-09-2016 02:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 07:47:

nog iets als de stroom er af is geweest dan staan mijn favorieten ineens weer ingesteld zoals ik hem binnen kreeg in Kodi
dus bijv bij video's staan in het beginscherm de snelstarters die heb ik veranderd en nadat de stroom eraf is geweest staat het weer zoals het eerst stond ook bij los halen netwerkkabel
de stroom was er af vanwege nieuwe meter en 1x dat we het knopje van het stopcontact hadden uitgezet
en de netwerkkabel moest ik opnieuw doen omdat er geen netwerkverbing melding kwam maar stond wel in de instelling verbonden, maar even een nieuw kabeltje halen denk ik

maar blijft vervelend om het opnieuw te moeten instellen verdere instellingen zoals taal etc blijven wel gewoon hetzelfde :?
Je mag wel eens reageren,de 10 de lid geworden snel iets plaatsen in brabbel taal nou nou. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:11:
Als je kodi niet normaal afsluit,slaat hij de instelling niet goed op.
Denk dat dat je probleem is.
oke dat is het misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexo schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:30:
[...]

Heb je al geprobeerd de 'linkermuisknop'-knop ingedrukt te houden op een aflevering en naar boven/beneden te 'swipen'? Werkte wel voor mij bij Netflix met een Rii i8 (andere box, zelfde probleem ;) )

[...]

Hoe sluit je je de box af? Door een 'harde' shutdown (letterlijk stroom eraf/stekker eruit/stekkerdoos uit) ipv 'softe' shutdown (softwarematig, door apps als Quick Reboot die die optie hebben). Zou iig een softwarematige shutdown of slaapstandoptie proberen, want wellicht dat Kodi niet ervan houdt als je opeens de stroom eraf gooit :P Kodi afsluiten via opties ipv gewoon 'teruggaan' naar je homescreen schijnt ook het verliezen van je shortcuts op te lossen :)
top bedankt dat ga ik proberen is nog ff wennen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:34:
[...]

Je mag wel eens reageren,de 10 de lid geworden snel iets plaatsen in brabbel taal nou nou. _/-\o_
?????????? :? sorry snap m niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:34:
[...]

ik reageer netjes
sorry dat ik geen punt komma's etc. gebruik
zoiets ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexo schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:30:
[...]

[...]

bedankt heb nu de goede muisknop gevonden aan de linkerkant staan er 2 die waren het niet die had ik al geprobeerd maar aan de bovenkant staat er nog 1 en die werkt top bdankt

over die harde reset mijn zoon schakelt de stekkerdoos uit waar de playstation en A95X in zitten dit omdat hij denkt dat ondanks de PS4 uitstaat deze de tablet stoort als hij een spelletje speelt
ik sluit de box verder wel af uiteraard met afsluiten, maar gebruikte idd de homeknop om kodi af te sluiten probeer nu met kodi afsluiten in instellingen
Pagina: 1 ... 75 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer