Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:33
Gisteravond een sdcard met de u-boot van de KI plus gepakt (is ook een s905 speler)
Hierop de firmware van de A95X geprobeerd en de firmware van de KI plus.
Bij beide blijft het beeld zwart en de speler blijft in een bootloop (ik zie continu hdmi 1 verschijnen en het beeld flikkert een keer)

Helaas werkt de sdcard dus niet en zal ik met usb burning aan de slag moeten.
Even een USB >> USB kabel besteld om dit te kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:22:
Gisteravond een sdcard met de u-boot van de KI plus gepakt (is ook een s905 speler)
Hierop de firmware van de A95X geprobeerd en de firmware van de KI plus.
Bij beide blijft het beeld zwart en de speler blijft in een bootloop (ik zie continu hdmi 1 verschijnen en het beeld flikkert een keer)

Helaas werkt de sdcard dus niet en zal ik met usb burning aan de slag moeten.
Even een USB >> USB kabel besteld om dit te kunnen doen....
Ik denk dat je hierbij toch ff wat dieper moet googlen.. komt namelijk nogal precies. Ik heb hier heel lang over gedaan om de juiste image te vinden voor mijn oude MXiii 2/8. Heb nu weer een kapotte. Maar ik denk dat die gewoon dood is .. Dat is dan weer een m8s maar ja.. zo blijf je wel lekker puzzelen en googlen.
Het blijft gewoon een kwestie van blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
QSYS schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Ik denk dat je hierbij toch ff wat dieper moet googlen.. komt namelijk nogal precies. Ik heb hier heel lang over gedaan om de juiste image te vinden voor mijn oude MXiii 2/8. Heb nu weer een kapotte. Maar ik denk dat die gewoon dood is .. Dat is dan weer een m8s maar ja.. zo blijf je wel lekker puzzelen en googlen.
Het blijft gewoon een kwestie van blijven proberen.
Thanks, ik ga vanavond nog eens wat images zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:29:
[...]

Thanks, ik ga vanavond nog eens wat images zoeken :)
Van het ogenblik dat je een opstartende SDcard hebt - dus geformatteerd met een correcte uboot.bin - speelt het geen rol of je nu een android of openelec/libreelec image op je systeem zet.

Zolang je in de aml textfile maar correct verwijst naar het image dat je wil installeren (en dat in dezelfde folder zit als waar de aml file instaat, anders moet je paden meegeven).
Dat image moet gezipped zijn.

En uiteraard moet er ook een recovery.img op die sdcard staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Dacuuu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:43:
Review van de Nexbox A95X is eindelijk klaar. Was er wel ffe mee bezig geweest zeg. :+

[video]
Zonet 1 gekocht, ik ben benieuwd!
Bedankt voor je review!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:06
kevin33 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:03:
[...]

Zonet 1 gekocht, ik ben benieuwd!
Bedankt voor je review!
Bedankt voor je compliment!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sentry23 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:35:
Ik heb toevallig ook net libreelec getest op een S905 (MXQ pro 4k)
Grappig!

Had deze er ook net op gezet 8)

Eindelijk gaat de TV perfect over naar de juiste refreshrate van het bronbestand 8)

Bluetooth werkt bij mij nog niet, maar films en series kijken gaat zo tig x beter dan met dat Android gebeuren dat er standaard opzit 8) Het is nog niet helemaal af en dat wordt ook netjes aangegeven.

Zo 8) dat mensen dit soort dingen kunnen en zo veel werk verzetten, zodat een goedkoop chinees kastje ineens vele malen interessanter is dan Rpi aangezien deze goedkoper zijn, kant en klaar geleverd worden en wel 4K@60, 10 Bit, HDR etc aankunnen 8)

Valt ook op dat het multithreading gebeuren anders benut wordt. All cores worden aangesproken.
Weet niet of het nou zoveel beter is. Ga dat binnenkort eens testen met een Sony projector 8)

[ Voor 51% gewijzigd door SB[NL] op 19-07-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Ik ben weer wat verder, heb de firmware van de MiniMX erop gekregen.
Deze draaide dus geprobeerd naar de recovery te booten via toothpick.
Echter na installatie van libreelec kom ik niet meer in de recovery.
Hij gaat direct Libreelec opstarten (welke niet werkt, deze geeft een foutmelding error mount filesystem..)
Weet iemand hoe ik nu weer in de recovery kom? toothpick lijkt nu dus niks meer te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:09:
Ik ben weer wat verder, heb de firmware van de MiniMX erop gekregen.
Weet iemand hoe ik nu weer in de recovery kom? toothpick lijkt nu dus niks meer te doen :(
Dus je hebt eerst de firmware van een ander kastje erop gezet en daarna erboven op libreelec?

Het doel van de librelec installatie is dat je nou juist dat hij je originele Android install gebruikt zodat deze aan de hand daarvan de juiste drivers en configuratie etc heeft:

Before using my builds I strongly recommend to install original Android firmware to internal memory to make sure you have a proper device tree and remote control configuration. On first install my builds copy remote.conf from Android firmware and if it's not found, your remote control won't work until you copy it to the box yourself. Original Android firmware is also important to have a proper device tree for your box.

bron waar alles uitgelegd staat

Dit soort details zijn natuurlijk wel belangrijk. Als je gaat rommelen met dit soort dingen vraag je eigenlijk om moeilijkheden. Ik weet dat het achteraf gezeur van mij is, maar door dit soort ellende krijgen anderen wellicht het idee dat het buggy rommel is en plaats je onbedoeld het harde werk van deze persoon in een verkeerd daglicht.

Aanvulling: Al die kastjes hebben vaak dezelfde naam, maar zijn door verschillende fabrikanten met verschillende configuraties op de markt gezet. Sterker...van de zelfde fabrikant zijn er ook weer revisies met ineens een andere Wifi/Blutooth/LAN chip.

Als je dus in de "reviews" van een product leest dat het gemakkelijk met die zogenaamd veel betere firmware geflashed kan worden is er een hele grote kans dat JIJZELF geflashed wordt :D
Volgens mij doen die gasten dat express om hun product makkelijker te slijten, aangezien kopers van dit soort producten vaak voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (zoals ik :D).

Ik zeg dus niet dat dat bij jouw het geval is, maar dat ze nogal "creatief" lijken te zijn om hun spulletjes aan de man te brengen en dat je reviews niet kan geloven bij dit soort doosjes.

[ Voor 22% gewijzigd door SB[NL] op 20-07-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
SB[NL] schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Dit soort details zijn natuurlijk wel belangrijk. Als je gaat rommelen met dit soort dingen vraag je eigenlijk om moeilijkheden. Ik weet dat het achteraf gezeur van mij is, maar door dit soort ellende krijgen anderen wellicht het idee dat het buggy rommel is en plaats je onbedoeld het harde werk van deze persoon in een verkeerd daglicht
Ik heb inderdaad de firmware welke qua Specs identiek is aan die van mij erop gezet. Hierna werkte alles weer (Android KODI etc).
Het is uiteraard niet de bedoeling om het zeer gewaardeerde harde werk van deze personen in kwaad daglicht te plaatsen!!!!
De enige reden voor mijn vraag is omdat ik er een rommeltje van heb gemaakt ;) en ik hoopte dat er nog iets te doen is qua oplossing :) of kan de a95x het ronde archief in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Monkeyk2010 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:05:
[...]
Ik heb inderdaad de firmware welke qua Specs identiek is aan die van mij erop gezet. Hierna werkte alles weer (Android KODI etc).
Is je ook opgevallen dat ze de beschrijving en de plaatjes van elkaar kopieeren? :D Ik geloof echt niet meer in die beschrijvingen :D
Het is uiteraard niet de bedoeling om het zeer gewaardeerde harde werk van deze personen in kwaad daglicht te plaatsen!!!!
Tuurlijk niet, dat weet ik! ;) Maar het kan onbedoelde wel een gevolg zijn.
De enige reden voor mijn vraag is omdat ik er een rommeltje van heb gemaakt ;-) en ik hoopte dat er nog iets te doen is qua oplossing :-)
Ik heb ook zitten kloten hoor :D :D Bij mij staat er Tronsmart zooi op die er niet op hoort en er niet meer af krijg, hahahaha :D

Zie het als een stukje zelfreflectie waarbij ik eigenlijk pissig ben op mijzelf ;)

Ik ben dit traject ingegaan omdat ik mijn films geheel niet smooth kreeg omdat de autoframe rate switching gewoon niet werkt (zelfs premiumkastjes zoals de Shield hebben in sommige situaties nog steeds problemen)

Dit leek voor mij de oplossing, aangezien ik het toch alleen voor films en series wilde gebruiken. De rest van de functionaliteiten, apps, google store etc kan mij gestolen worden :D

Ik had alleen gehoopt dat ik dat libreelec eerder had gevonden ^^

Aangezien ik geen OTA OTG poort heb en de amlogic burn tool dus ook niet gaat werken. Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, met dat verschil dat het bij mij gelukkig wel is blijven werken.

Als ik mijn nieuwe S905x kastje binnen heb, wacht ik gewoon netjes tot er libreelec support voor komt.

Ach door ons geklooi kunnen anderen er misschien lering uit trekken door niet te klooien met andere firmware, maar meteen libre elec er op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
SB[NL] schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:25:
[...]

Ach door ons geklooi kunnen anderen er misschien lering uit trekken door niet te klooien met andere firmware, maar meteen libre elec er op te zetten :)
Dat zou inderdaad mooi zijn!, gelukkig zijn het geen bakken met geld die het ronde archief in gaan :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
sinds een paar dagen de himedia q10 pro in bezit in 1 woord top .Ruimte voor hardeschyf stabiele software .Een mix van een goede media speler en android zeer tevreden.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
plexter22 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:08:
sinds een paar dagen de himedia q10 pro in bezit..
Gefeliciteerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Sinds vorig jaar heb ik hier een MXIII-2G staan.
Werkte altijd naar behoren, maar heeft sinds enige tijd een vervelend akkefietje.

Regelmatig valt de HDMI verbinding weg even rommelen aan de kabel en het probleem is verholpen.
Dacht dat het aan mijn kabel lag dus die vervangen, is weer even goed gegaan, maar vandaag valt het beeld dus weer weg.

Weer even rommelen aan de hdmi kabel en probleem is opgelost.
Klinkt dit iemand bekend ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Heeft iemand ervaring met Snes9x EX+ op de Nexbox A95X?

Ik overweeg om het 2GB model (met Bluetooth) te kopen om samen met een SFC30 gamepad te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:37:
De A95X binnen, wat een fantastisch ding voor $25!
Ik hem ook de Nexbox A95X binnen. Vreemde is dat sommige video bestanden met multi-channel audio (DTS bijvoorbeeld) of een ander HD bestand niet vloeiend wil afspelen.

Moet je hier nog bepaalde settings voor aanvinken ergens? Werken alle bestanden bij jou/jullie prima?

Hij reageert wel erg traag overigens op de remote control, ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
MdO82 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:51:
Werkte altijd naar behoren, maar heeft sinds enige tijd een vervelend akkefietje.

Regelmatig valt de HDMI verbinding weg even rommelen aan de kabel en het probleem is verholpen.
Dacht dat het aan mijn kabel lag dus die vervangen, is weer even goed gegaan, maar vandaag valt het beeld dus weer weg.

Hdmi connector zal geen goed contact meer maken met de printplaat.
Opnieuw solderen is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
MdO82 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:51:

Dit niet zozeer, wel gaat het beeld bij mij af en toe een seconde op zwart. De ene dag wat vaker dan de andere, ik heb er nog geen systeem in kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ASW1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Hdmi connector zal geen goed contact meer maken met de printplaat.
Opnieuw solderen is de oplossing.
Dan is het eerst maar eens kijken hoe we die MXIII open kunnen krijgen dat heb ik nog niet kunnen ontdekken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vermoedelijk kun je het niet zelf doen, je hebt er wel serieuze soldeerskills voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
plexter22 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:08:
sinds een paar dagen de himedia q10 pro in bezit in 1 woord top .Ruimte voor hardeschyf stabiele software .Een mix van een goede media speler en android zeer tevreden.

Mvg plexter
Ja die heb ik ook, een echte top mediaspeler!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het openmaken is niet zo heel moeilijk met de MXIII.
Schroevendraaier ertussen onderop en voorzichtig open klikken.

Heb helaas niet kunnen zien waardoor het probleem optreed.
De HDMI-poort zit nog goed vast dus dat lijkt mij (op het oog) het probleem niet.

Ik denk dat ik wel serieus moet kijken naar een vervanger.

Nu is het alleen even kijken of het een Raspberry met kodi wordt of een Android-box met kodi.
Maakt volgens mij weinig verschil.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Er heeft me onlangs iemand om advies gevraagd hoe er TV kan gekeken worden in de slaapkamer waar er geen netwerkaansluiting of kabelaansluiting is. Ik dacht onmiddellijk aan een android box met dan de Yelo TV app. Maar ik weet dat de app problemen geeft met geroote android boxen.
Ik ben nu aan het denken aan die Nexbox A95X maar had natuurlijk graag geweten of de Yelo TV app werkt op dit toestel.
Is er hier toevallig een Belg met deze combinatie? Of kan iemand eens de app installeren op zijn/haar toestel? Als het niet zou werken, dan zegt de app het onmiddellijk bij het opstarten. Nog voor er iets van gegevens nodig zijn (als ik het goed voor heb)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:33:
Het openmaken is niet zo heel moeilijk met de MXIII.
Schroevendraaier ertussen onderop en voorzichtig open klikken.

Heb helaas niet kunnen zien waardoor het probleem optreed.
De HDMI-poort zit nog goed vast dus dat lijkt mij (op het oog) het probleem niet.

Ik denk dat ik wel serieus moet kijken naar een vervanger.

Nu is het alleen even kijken of het een Raspberry met kodi wordt of een Android-box met kodi.
Maakt volgens mij weinig verschil.
Vandaag eens even gekeken aan de binnenkant van de MXIII, maar helaas het zit allemaal zo vast en er valt weinig aan te zien waardoor de HDMI poort het probleem is.
Dus vandaag maar een vervanger besteld

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:09:
Er heeft me onlangs iemand om advies gevraagd hoe er TV kan gekeken worden in de slaapkamer waar er geen netwerkaansluiting of kabelaansluiting is. Ik dacht onmiddellijk aan een android box met dan de Yelo TV app. Maar ik weet dat de app problemen geeft met geroote android boxen.
Ik ben nu aan het denken aan die Nexbox A95X maar had natuurlijk graag geweten of de Yelo TV app werkt op dit toestel.
Is er hier toevallig een Belg met deze combinatie? Of kan iemand eens de app installeren op zijn/haar toestel? Als het niet zou werken, dan zegt de app het onmiddellijk bij het opstarten. Nog voor er iets van gegevens nodig zijn (als ik het goed voor heb)
Heb deze strategie ook gevolgd, een tijdje met succes, maar na zoveelste update werkte het niet meer. Eerst wou ie niet meer over ethernet werken. Daarna was het "yeloapp werkt niet op een geroot toestel". Maar je kunt je toestel ook unrooten. Vergeet daarna niet om al je " tools " te verwijderen : clockwork, buildroot editor etc ...want daar test dat kreng op. Maar zelfs met een vanilla kitkat met als enige market app de yelo-app eindig je met " onbekende fout". Telenet is al lang " de toffe isp " niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:51:
[...]

Heb deze strategie ook gevolgd, een tijdje met succes, maar na zoveelste update werkte het niet meer. Eerst wou ie niet meer over ethernet werken. Daarna was het "yeloapp werkt niet op een geroot toestel". Maar je kunt je toestel ook unrooten. Vergeet daarna niet om al je " tools " te verwijderen : clockwork, buildroot editor etc ...want daar test dat kreng op. Maar zelfs met een vanilla kitkat met als enige market app de yelo-app eindig je met " onbekende fout". Telenet is al lang " de toffe isp " niet meer
Bedankt voor de info. Dat telenet geen lieverdje is, weet ik ondertussen ook maar al te goed ;)
Op mijn Surface Pro, en dus met Windows, werkt Yelo TV redelijk goed (hoewel de ervaring beperkt is). Misschien eens kijken voor zo'n mini pc'tje met windows of zo.

Maar had het graag bij Android gehouden omdat in dat gezin, behalve één laptop, alles Android is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Monkeyk2010 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:33:
[...]Dat zou inderdaad mooi zijn!, gelukkig zijn het geen bakken met geld die het ronde archief in gaan :) :)
Yes!

Wellicht dat het ook voor jou kan werken :)

Heb dus de hele tijd het idee gehad dat de Amlogic USB Burning tool bij mij niet zou werken.
Ik dacht dat de USB poort aan de achterkant de poort was die je voor deze tool moest gebruiken.
Geen enkele keer zag de burning tool mijn android kastje (tandenstoker...nou ja...metalen simkaart laatjes opener :D)

Vandaag zag ik ergens dat iemand aangaf ook de andere USB poorten uit te proberen en ja hoor,
de poort direct naast de SD kaart lezer is de poort die ik blijkbaar moet gebruiken.

Dus wellicht moet je dat ook eens proberen om je originele firmware er weer op te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34
verkeerde topic :)

[ Voor 90% gewijzigd door roT- op 01-08-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slasausje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 06:54
Zit te denken om Android TV op Raspberry Pi 2 te instaleren.
Heeft er iemand ervaring met gaming op Android TV en dan vooral een goede controller die hiervoor kan werken?
Alleen dit zal niet fijn spelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:56
Vraagje: Ik gebruik nu een RPi met Openelec/Kodi als mediaplayer. Daar heb ik tevens Hyperion en een USB AV grabber (easycap stk1160) op draaien voor mijn diy ambilight.

Stel dat ik een android box koop en daar Openelec op zet. Gaat dit dan ook werken met mijn ambilight? Heeft deze Openelec dezelfde drivers als op mijn RPi of zit dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 10:05
MdO82 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:44:
[...]

Vandaag eens even gekeken aan de binnenkant van de MXIII, maar helaas het zit allemaal zo vast en er valt weinig aan te zien waardoor de HDMI poort het probleem is.
Dus vandaag maar een vervanger besteld
Ik zat even te zoeken op internet en zag dus deze post. Ik heb exact hetzelfde probleem. De ene dag heb ik er geen last van, en vanochtend had ik binnen 1 minuut wel dat het 10x wegvalt. Zwaar irritant. (Ik heb het in combinatie met een Panasonic CX750e en Onkyo receiver). Het leek even goed te gaan toen ik m'n HDMI van de TV forceerde op 2.2 i.p.v auto, maar 10 minuten later was het er alweer even.

Ik heb een ticket by gearbest ingediend, zolang heb ik hem nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Bedankt voor de info. Dat telenet geen lieverdje is, weet ik ondertussen ook maar al te goed ;)
Op mijn Surface Pro, en dus met Windows, werkt Yelo TV redelijk goed (hoewel de ervaring beperkt is). Misschien eens kijken voor zo'n mini pc'tje met windows of zo.

Maar had het graag bij Android gehouden omdat in dat gezin, behalve één laptop, alles Android is
Van tweekend nog eens geprobeerd, en met de actuele versie van Yelo Play werkt het terug !

Ik zou een officiele firmware voor je toestel vh internet installeren, alle "verdachte" programmas op die firmware verwijderen en ten slotte unrooten. En dan de Yelo Play app erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

Van tweekend nog eens geprobeerd, en met de actuele versie van Yelo Play werkt het terug !

Ik zou een officiele firmware voor je toestel vh internet installeren, alle "verdachte" programmas op die firmware verwijderen en ten slotte unrooten. En dan de Yelo Play app erop.
Bedankt voor de moeite. Er is ondertussen een toestelletje onderweg (is één week na bestellen zelfs al in België vanuit het verre china :) ). Geen idee hoe ik moet beginnen met unrooten maar dat zien we dan wel weer.
Had me voorgenomen om het gewoon te proberen. Mocht het niet lukken met Yelo TV, dan kan ie nog dienen voor mezelf, ter vervangen van mijn Dune HD.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ik heb onlangs ook de A95X (s905 1gb versie) ontvangen. Mooi klein apparaatje dat op zich prima werkt.
Heb alleen problemen met Live TV, zoals de Jericho add on.

Terwijl audio goed doorloopt, blijft het beeld vaak hangen. Dit terwijl ik op mijn andere mediaplayer (Fire TV) hier geen last van heb.

Iemand enig idee?

Daarnaast heeft men ook een Custom Rom gemaakt zonder o.a. CloudTV:
http://goo.gl/m4H0oq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
sattertje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:33:
Daarnaast heeft men ook een Custom Rom gemaakt zonder o.a. CloudTV:
http://goo.gl/m4H0oq
HELD! met deze custom rom is het me gelukt om via burning tool alles weer aan de gang te krijgen!!
Mijn a95x doet het dus weer! THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de nexbox A95 ik zie dat er verschillende van zijn welke moet ik kiezen ik wil deze graag via http://www.banggood.com/N...id-Mini-PC-p-1066669.html bestellen en ik zie ook dat er een 2gb versie is deze dus

maar wat ik al zei zie verschillende te koop begreep dat 1gb ietwat weinig is maar is deze beter ????

sorry noob in dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:25:
over de nexbox A95 ik zie dat er verschillende van zijn welke moet ik kiezen ik wil deze graag via http://www.banggood.com/N...id-Mini-PC-p-1066669.html bestellen en ik zie ook dat er een 2gb versie is deze dus

maar wat ik al zei zie verschillende te koop begreep dat 1gb ietwat weinig is maar is deze beter ????

sorry noob in dit soort dingen
Dit is de nieuwe versie met de s905x chip, en idd 2gb en Android 6.0
Als je alleen android gaat gebruiken dan is het zeker aan te raden deze te kopen, echter werkt libreelec of openelec nog niet met deze chip (nog niet getest).
Dus een beetje afhankelijk wat je er mee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Dit is de nieuwe versie met de s905x chip, en idd 2gb en Android 6.0
Als je alleen android gaat gebruiken dan is het zeker aan te raden deze te kopen, echter werkt libreelec of openelec nog niet met deze chip (nog niet getest).
Dus een beetje afhankelijk wat je er mee wilt gaan doen.
Ik denkt alleen Android maar om het uit te proberen is dit een leuke prijs de rest ben ik nog niet zo bekend mee
Was eigenlijk voor een raspberry pi aan het kijken maar betreft geluid weer minder en ondersteunt bepaalde formaten niet misschien leuk om later eens te testen

Zag ook dat deze nieuwe versie van de a95 verschillende prijzen hadden op dezelfde site ?
En nog iets Een eu adapter is toch die je moet hebben ?
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
Iemand al ervaring met de Mini M8S II?

Heb deze besteld om evt ook als media player (kodi) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Nexbox A95X Amlogic S905X 2G DDR3 RAM 16G eMMC ROM Android 6.0 was niet op voorraad verwacht op 14 augustus dus ben benieuwd was ongeveer 40 euro kwijt samen met een toetsenbordje 59 euro

ook benieuwd of deze werkt zoals ik hoop ik zal mijn bevindingen hier mededelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb een paar weken terug een review gemaakt van de A95X 1gb versie.

Binnenkort komt 2GB versie binnen. Ben benieuwd naar de verschillen.

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:25:

naar aanleiding van je review ben ik deze gaan bekijken en idd een 2gb versie nu in bestelling zal nog wel even duren zou 14 aug weer in stock zijn, ik wilde graag met 16gb ipv 8 gb ROM is af te wachten denk ik en ik weet niet hoe snel banggood verzend
ik zal mijn ervaring hier delen maar dat gaat niet met video daar ben ik niet geschikt voor ;)

heb geen persoonlijke vergelijking met zijn voorganger dus kan daar geen mening over geven

• Flitsers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08 18:54
Dacuuu schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:25:

Ik was aan het kijken om een mediabox aan te schaffen, vooral om te kunnen streamen en films/series makkelijk te kunnen afspelen.

Is die 2gb versie een meerwaarde hierin? Ik denk dat dit niet veel uitmaakt? (ben een leek op dit vlak)

• Dacuuu
Flitsers schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Ik was aan het kijken om een mediabox aan te schaffen, vooral om te kunnen streamen en films/series makkelijk te kunnen afspelen.

Is die 2gb versie een meerwaarde hierin? Ik denk dat dit niet veel uitmaakt? (ben een leek op dit vlak)
Ik heb de 2GB versie nog niet in huis, nu verwacht ik dat 1 of 2 GB voor Kodi vrijwel niets uitmaakt. Dit omdat kodi de 1GB niet dicht trekt, en alle video decoding toch hardware matig gaat.

Waar de 2GB wel beter in zal zijn, zijn de wat zwaardere spellen.

Verder is het android 5 vs 6. Al maat het voor Kodi geen fluit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Heb de himedia Q5 pro gekocht, ben er zeer tevreden mee. Iemand tips voor een goede fly-mouse met toetsenbord....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
JeroenV_ schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:50:
Iemand al ervaring met de Mini M8S II?

Heb deze besteld om evt ook als media player (kodi) te gebruiken.
ziet er veel belovend uit, wil graag mijn MBOX S82 gaan vervangen maar moet een optical audio out hebben. die lijkt hier op te zitten! :)

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb vandaag deze maar aangeschaft.

Nexbox A95X Amlogic S905X 4K KODI Preinstalled Android 6.0 TV BOX 2G/16G 2.4G/5G WIFI Bluetooth LAN

Ben benieuwd of het wat is!

[ Voor 24% gewijzigd door Tranzy op 11-08-2016 13:18 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• sattertje
Monkeyk2010 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

HELD! met deze custom rom is het me gelukt om via burning tool alles weer aan de gang te krijgen!!
Mijn a95x doet het dus weer! THANKS!
Geen dank, hoe bevalt de custom ?
Zit zelf ook te denken om 'm erop te gooien

Verwijderd

ik denk dat jij hem sneller heb dan ik :P zie hier ook een combi met keyboard dezelfde heb ik ook besteld kwam op net geen 60 euro bij elkaar uit
zag nu op de site 18 aug pas weer in stock hoop niet voor mij :'(

en ben ook heel benieuwd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 15:16 ]

• Tranzy
Twijfelde nog even tussen deze en de A5 maar kon geen vergelijking vinden.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:48
Hier afgelopen week een T95M 2G/8G ontvangen:

http://nl.aliexpress.com/...ODI-16-0/32690605120.html

Eens kijken wat we daar mee kunnen.

• MdO82
Het enige wat ik persoonlijk nog altijd jammer vindt van de Android-boxen is dat er geen pauze-knop op de afstandsbediening zit.

uiteraard zijn er hier mogelijkheden voor, maar waarom niet gelijk meenemen bij het maken van het spul ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• HereIsTom
MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:26:
Het enige wat ik persoonlijk nog altijd jammer vindt van de Android-boxen is dat er geen pauze-knop op de afstandsbediening zit.

uiteraard zijn er hier mogelijkheden voor, maar waarom niet gelijk meenemen bij het maken van het spul ;)
Geen pauze-knop? Die zit er bij mij wel op bij de Himedia Q10 Pro!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeyk2010
sattertje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Geen dank, hoe bevalt de custom ?
Zit zelf ook te denken om 'm erop te gooien
Bevalt goed, stuk sneller en vooral "clean".
Skin is niet alles maar is prima op te lossen met alternatieven.
Heb nu ook nog een dual boot met libreELEC dus Android stop ik de sd erin boot ie auto naar libreELEC helemaal geweldig d:)b

Verwijderd

Tranzy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:23:
Twijfelde nog even tussen deze en de A5 maar kon geen vergelijking vinden.
zie ook geen verschil 1 van de 2 is denk ik de iets nieuwere versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
Dacuuu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:43:
Review van de Nexbox A95X is eindelijk klaar. Was er wel ffe mee bezig geweest zeg. :+

[video]
Goeie review, bedankt daarvoor!

Enige idee de Nexbox A95X zich verhoudt ten opzichte van de Minix Neo U1? Ze lijken qua specs veel op elkaar, maar de Minix is wel vele malen duurder. Is die prijs gerechtvaardigd?
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

zie ook geen verschil 1 van de 2 is denk ik de iets nieuwere versie :9
De Nexbox A5 is identiek aan de A95X maar wat ik zo kan vinden heeft deze ook nog Bluetooth aan boord.

Ik denk dat ik trouwens wacht op de opvolger met o.a. S912 chip, Android 6.0 en Mali T820 GPU.
http://www.inexbox.com/nexbox-s912-tv-box/

[ Voor 44% gewijzigd door JunkO op 14-08-2016 18:15 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes zag op de site dat de nexbox a95x weer in stock is en snel word verzonden hoop ik ;)

over de a5 en bluetooth de a95x heeft ook bluetooth
verschilletje wat ik zie is dat de A5 een blauw lichtje voor heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:30:
yes zag op de site dat de nexbox a95x weer in stock is en snel word verzonden hoop ik ;)

over de a5 en bluetooth de a95x heeft ook bluetooth
verschilletje wat ik zie is dat de A5 een blauw lichtje voor heeft
Mijn order is van backorder naar processing gegaan op Banggood. Schot in de zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Monkeyk2010 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:54:
[...]

Bevalt goed, stuk sneller en vooral "clean".
Skin is niet alles maar is prima op te lossen met alternatieven.
Heb nu ook nog een dual boot met libreELEC dus Android stop ik de sd erin boot ie auto naar libreELEC helemaal geweldig d:)b
Welke skin alternatief heb jij gebruikt?
Heb jij voordelen kunnen ontdekken aan kodi via libreelec t.o.v. kodi op android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Ik gebruik "Amber" met andere keluren en andere achtergronden.
LibreElec is minder belastend voor het systeem, dus wat sneller en voor wat ik tot nu heb kunnen teste super stabiel.
Bij Android ben je een groot gedeelte van het geheugen al kwijt aan "android" bij LibreElec heb je meer vrij dus geen buffer problemen bij zware video bestanden.
Gisteren een 4k HEVC film geprobeerd en speelt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of netflix het hier tegenwoordig ook fatsoenlijk op doet , zonder hakkels enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Laatst online: 27-02-2020
Ik hoor allemaal verschillende verhalen en ben benieuwd of iemand het antwoord heeft.
Ik heb een tv in de tuin maar geen zin meer om digitennetensmen a15 europer maand.
Nu heeft horizon de app om overal tv te kijken.
Ik heb binnen de horizon staan.
Welk android tv kastje kan ik dan het beste aan schaffen om horizon go hierop te zetten en zo buiten toch tv te kunnen kijken.
Of zou ik er beter aan doen om een appletv 4 te halen.
Ik heb de eigen box van horizon al geprobeerd maar dat is alleen maar elende en werkt niet over de wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeyk2010
demies schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:09:
Ik hoor allemaal verschillende verhalen en ben benieuwd of iemand het antwoord heeft.
Ik heb een tv in de tuin maar geen zin meer om digitennetensmen a15 europer maand.
Welk android tv kastje kan ik dan het beste aan schaffen om horizon go hierop te zetten en zo buiten toch tv te kunnen kijken.
Ik heb de eigen box van horizon al geprobeerd maar dat is alleen maar elende en werkt niet over de wifi.
Let op dat ziggo geen s905 processors ondersteund je krijgt dan de foutmelding 4101.
De s805 en s802 worden wel ondersteund (zonder root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
demies schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:09:
Chromecast is dan misschien handiger, kan je vanuit de app streamen naar de CC.
Een android player is hit or miss dat het gaat werken
( niet elke box heeft dezelfde software )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Laatst online: 27-02-2020
Daarom dacht ik is er misschien iemand die het draaiend heeft op een bepaalde box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Monkeyk2010 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:57:
[...]

Let op dat ziggo geen s905 processors ondersteund je krijgt dan de foutmelding 4101.
De s805 en s802 worden wel ondersteund (zonder root).
Goed dat je dit zegt, was al een shortlist aan het maken met wat (goedkope) s905(x)-boxjes. Voornamelijk gebruik: Netflix, Kodi, Horizon Go.

Kan iemand met een RK3368-based box bevestigen dat de Horizon Go-app wel (vlekkeloos) werkt? Want dan sluit ik de s905 uit..

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsroet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-04-2021
Question: If I run the netflix App @ the K1 device, netflix does not reconize it as a dolby 5.1 device so the
sound I get is stereo. If I run the same program @ my TV with netflix it is 5.1
What setting must I apply so netflix will reconize the K1 as a dolby receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
Kreeg net tot mijn verbazing een OTA update voor mijn Nexbox A95X (S905 versie, 1 GB/8 GB) gedateerd op 15-08-2016.

Niet slecht voor een apparaatje van 23 dollar :D

Geen idee wat er veranderd is trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik zoek een mediaplayer waarmee ik de horizon go app van ziggo kan draaien, hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:58:
Ik zoek een mediaplayer waarmee ik de horizon go app van ziggo kan draaien, hebben mensen hier ervaring mee?
Ik heb een minix neo x8h-plus. Daar werkt de horizon go app prima op. Ik verwacht dat die app op de meeste Android mini tv apparaten goed zal werken, aangezien je de beschikking hebt over de Google play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Justin_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:58:
Neem een chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Kan die de app standalone draaien of moet je de app dan op je telefoon draaien en mirrored naar je tv?

@Herr Herzeleid: Dank voor je reactie, zoek eigenlijk naar een goedkopere oplossing dan jouw apparaat, aangezien het puur om het horizon go signaal gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Justin_ op 21-08-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Geen van beide. Middels je telefoon wordt de link naar chromecast verstuurd en afgespeeld. De telefoon is een soort van afstandbediening. App moet wel op telefoon worden geinstalleerd. maak er zelf ook regelmatig gebruik van.

[ Voor 11% gewijzigd door karakedi op 21-08-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Oke dus op de telefoon zelf wordt het tv signaal niet afgespeeld?
Is het ook mogelijk om dit volledig stand alone te doen? Dus soort van horizon go media box er van te maken (met een android media speler bijvoorbeeld)

Edit: Denk eraan deze te kopen http://www.banggood.com/N...id-Mini-PC-p-1067181.html iemand die kan bevestigen dat de ziggo horizon go app erop werkt?

[ Voor 46% gewijzigd door Justin_ op 21-08-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Justin_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:38:
Oke dus op de telefoon zelf wordt het tv signaal niet afgespeeld?
Is het ook mogelijk om dit volledig stand alone te doen? Dus soort van horizon go media box er van te maken (met een android media speler bijvoorbeeld)

Edit: Denk eraan deze te kopen http://www.banggood.com/N...id-Mini-PC-p-1067181.html iemand die kan bevestigen dat de ziggo horizon go app erop werkt?
Dit is al eerder gevraagd misschien even terug lezen. Ziggo ondersteund (nog) geen s905 processors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Justin_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:38:Edit: Denk eraan deze te kopen http://www.banggood.com/N...id-Mini-PC-p-1067181.html iemand die kan bevestigen dat de ziggo horizon go app erop werkt?
Als je wat reacties boven je kijkt zie je dat de Horizon Go-app (nog) niet wordt ondersteund door de s9-chips (905, 905x, 912). Ben zelf ook op zoek naar een (goedkopere) box voor oa Horizon Go. De oudere generatie 32-bit processors van AmLogic (s8-serie; 802, 805, 812) doet dat wel. De RK3368 van Rockchip schijnt ook de Horizon Go-app te ondersteunen, maar heb nog geen bevestiging van gebruikers hier gehad.
Mocht ik meer te weten komen, dan plemp ik het hier wel neer :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Alexo op 21-08-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Alexo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Als je wat reacties boven je kijkt zie je dat de Horizon Go-app (nog) niet wordt ondersteund door de s9-chips (905, 905x, 912). Ben zelf ook op zoek naar een (goedkopere) box voor oa Horizon Go. De oudere generatie 32-bit processors van AmLogic (s8-serie; 802, 805, 812) doet dat wel. De RK3368 van Rockchip schijnt ook de Horizon Go-app te ondersteunen, maar heb nog geen bevestiging van gebruikers hier gehad.
Dank voor je reactie, daar had ik inderdaad overheen gelezen, dan zou het (helaas) eerder een box als
http://www.banggood.com/M...ni-Smart-PC-p-982636.html of de MX III worden... Ben erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat kiezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Laatst online: 18-09 21:49
Ik zoek een Androidbox om voornamelijk buitenlandse (Russische) zenders mee te kijken. Welke box kunnen jullie me aanraden? Dat is eigenlijk de enige eis die ik heb. Goede Wifi zou wel fijn zijn, omdat de box naast de tv komt te staan en ver van de meterkast waar de router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 18-09 13:46
Alexo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Zoo maar goed dat ik dit lees, had net de Nexbox A95X onder de bestel knop. De horizon GO app is wel een must omdat ie op een plaats komt waar geen CAI maar wel UTP is... Maar even verder zoeken dus, of een "oudere" (s8xx) generatie bestellen.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wie heeft er hier ervaringen met de BBC Iplayer?
Heb hem nu draaien op een mxIII met android 4.4
Draait wel, maar er zit een irritante hapering in ongeveer iedere 10 seconden.
Op mijn tablet met android 6 heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
HoefMeistert schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:13:
[...]

Zoo maar goed dat ik dit lees, had net de Nexbox A95X onder de bestel knop. De horizon GO app is wel een must omdat ie op een plaats komt waar geen CAI maar wel UTP is... Maar even verder zoeken dus, of een "oudere" (s8xx) generatie bestellen.
Ach.. Horizon Go Chromecasten kan wel. Dus dat is een minor detail in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Justin_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:08:Dank voor je reactie, daar had ik inderdaad overheen gelezen, dan zou het (helaas) eerder een box als
http://www.banggood.com/M...ni-Smart-PC-p-982636.html of de MX III worden... Ben erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat kiezen _/-\o_
HoefMeistert schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:13:Zoo maar goed dat ik dit lees, had net de Nexbox A95X onder de bestel knop. De horizon GO app is wel een must omdat ie op een plaats komt waar geen CAI maar wel UTP is... Maar even verder zoeken dus, of een "oudere" (s8xx) generatie bestellen.
Als je dan toch voor de oudere generatie (s8xx) gaat, zou ik kijken naar de (originele) M8S+ van Vontar/Acemax (AliExpress-link) of MXIII-G van Vontar (AliExpress-link). Deze 'originele' kastjes hebben nl. wel dual-band wifi (2.4 GHz en 5GHz) en Gigabit Internetpoort i.t.t. sommige klonen. Voor beide ligt de prijs tussen de €40-€50 euro. OTA firmwaresupport. Goedkoop is mijns inziens vaak duurkoop ;)

Ik wacht nog even met een aanschaf aangezien ik nog een werkende TV-stick heb, en nog niet weet wanneer (en óf) de s9xx- of RK3368-SoC's Horizon Go zullen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
Alexo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

[...]

Als je dan toch voor de oudere generatie (s8xx) gaat, zou ik kijken naar de (originele) M8S+ van Vontar/Acemax (AliExpress-link) of MXIII-G van Vontar (AliExpress-link). Deze 'originele' kastjes hebben nl. wel dual-band wifi (2.4 GHz en 5GHz) en Gigabit Internetpoort i.t.t. sommige klonen. Voor beide ligt de prijs tussen de €40-€50 euro. OTA firmwaresupport. Goedkoop is mijns inziens vaak duurkoop ;)

Ik wacht nog even met een aanschaf aangezien ik nog een werkende TV-stick heb, en nog niet weet wanneer (en óf) de s9xx-chips of RK3368 Horizon Go gaan ondersteunen.
Ik merk dat je er veel kijk op hebt:) Welke box adviseer je als ik er vooral buitenlandse tv mee wil kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

mirod schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:18:Ik merk dat je er veel kijk op hebt:) Welke box adviseer je als ik er vooral buitenlandse tv mee wil kijken?
Je bedoelt IPTV kijken via EPG met behulp van Kodi? Daaraan voldoet elke box wel, al kan ik je wel minimaal 2GB RAM aanbevelen, en Gigabit ethernet-ondersteuning (indien bedraad) of dual-band wifi (indien draadloos én als je router dit ondersteunt). Heb zelf niet zoveel verstand van IPTV, maar er zijn genoeg tutorials te vinden via YouTube. Het probleem met deze (vaak illegale) manier van streams kijken is dat ze sloom werken of om de haverklap uitvallen, of simpelweg stoppen met werken na een aantal dagen. Daarom is het handig dat (o.a.) Ziggo een app heeft om (legaal) TV te kijken via Android :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
mirod schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

Ik merk dat je er veel kijk op hebt:) Welke box adviseer je als ik er vooral buitenlandse tv mee wil kijken?
IPTV werkt prima op de HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro.
RapidIPTV werkt goed, zo'n 3000 zenders in het pakket.

[ Voor 9% gewijzigd door HereIsTom op 22-08-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
HereIsTom schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:25:
[...]

IPTV werkt prima op de HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro.
RapidIPTV werkt goed, zo'n 3000 zenders in het pakket.
Ik ben een redelijke noob, maar het ging me in eerste instantie om tv zenders die Kodi te zien zijn. Ik weet alleen niet of de keuze in (Russische) zenders beperkt is via Kodi of dat ik beter iets als RapidIPTV kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

mirod schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

Ik ben een redelijke noob, maar het ging me in eerste instantie om tv zenders die Kodi te zien zijn. Ik weet alleen niet of de keuze in (Russische) zenders beperkt is via Kodi of dat ik beter iets als RapidIPTV kan nemen?
Kodi zelf is eigenlijk een 'lege' media-app waarin je plugins kan installeren (wederom, Google is your friend). Een betaalde IPTV-aanbieder icm Kodi kan idd wel goed werken, kost je meestal rond de €10 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 18-09 13:46
[...]

[...]

Ik wacht nog even met een aanschaf aangezien ik nog een werkende TV-stick heb, en nog niet weet wanneer (en óf) de s9xx-chips of RK3368 Horizon Go gaan ondersteunen.
Thanks, het is voor op de slaapkamer van mn dochter dus echt bijzonder hoeft het allemaal niet. Ik kwam op deze boxen omdat ik al UTP naar zolder heb liggen en geen zin heb om CAI te trekken. Het gaat mij primair dat horizon Go erop kan zodat ze wat TV zenders heeft, verder kan Kodi handig zijn. 1080P is voldoende ;-)

Ik ga je links even checken! Thanks voor plaatsen

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
[...]

[...]

Ik heb via marktplaats een s802 MXIII gekocht (krijg hem morgen binnen), want de S812 (uit je link) zou de ziggo horizon go app niet ondersteunen..

Deze mogelijk weer wel mocht je iets goedkoper willen gaan:

http://nl.aliexpress.com/...7d-48cc-b0da-5c267af43409

edit: kan mijn bron even niet meer terugvinden, dus mogelijk verkondig ik alsnog onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Justin_ schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:13:
Ik heb via marktplaats een s802 MXIII gekocht (krijg hem morgen binnen), want de S812 (uit je link) zou de ziggo horizon go app niet ondersteunen..

Deze mogelijk weer wel mocht je iets goedkoper willen gaan:

http://nl.aliexpress.com/...7d-48cc-b0da-5c267af43409

edit: kan mijn bron even niet meer terugvinden, dus mogelijk verkondig ik alsnog onzin.
Alle AmLogic-SoC's uit de s8-serie moeten volgens mij gewoon Horizon Go kunnen draaien (want draaien op ARM Cortex-A9 cpus) :) De AmLogic s9-serie (en Rockchip RK3368, for that matter) draait op een ARM Cortex-53 processor.

Beste goedkoopste optie S805: Transpeed S805-box (een van de vele MXQ-klonen) met 2GB RAM/8G ROM en gratis UKB-500 toetsenbord/muiscombi klik (AliExpress-link) voor €33 en zonder dat toetsenbord voor nog geen €25.

Ik wacht nog wel de reactie af van Ziggo op hun forum over Horizon Go icm s9xx-SoC, want heb wat leuke boxjes met s912 en Mali T820 gpu gezien die nu in de presale gaan voor onder de €70. :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Alexo op 25-08-2016 14:48 . Reden: linkjes geüpdatet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
mirod schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

Ok ik heb zelf de HiMedia Q10 Pro, daarop heb ik RapidIPTV geprobeerd, de Russchische zenders heb ik echter niet bekeken, maar probeer het een maand uit, dan kun je het zien.

In Kodi zelf kun je inderdaad niet veel zien aan TV zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Alexo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 01:04:
[...]want heb wat leuke boxjes met s912 en Mali T820 gpu gezien die nu in de presale gaan voor onder de €70. :Y
Pff, en dan mag je hopen dat je er ook daadwerkelijk 1 opgestuurd krijgt.
Had een S905X besteld eind juni met een verwachte verzending van 4 - 6 Augustus.
Bij navraag zou het iets langer gaan duren vanwege de grote vraag. Heb letterlijk als een van de eerste, misschien wel als eerste preordered. Krijg ik ineens een mailtje midden augustus, dat mijn geld is teruggestort, want ze kunnen de vraag niet aan..stelletje @*&^@#*^&@#&^*%@#%^&*

Ik bestel nooit meer wat bij Gearbest. 1 keer een foutje, kan best, maar extra betalen voor een snelle levering komt ie nog 20 dagen later aan. En nou dit gezeur weer dat het helemaal niet meer aan gaat komen :D

Je kan er gewoon niet van op aan dat je het krijgt en wanneer je het krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Heeft iemand wat linkjes naar sites met meer info over de verschillende boxen?

Ik wacht op een stabiele versie + uitgerijpte software voor de S912.
(maar heb nog geen box, dus zit op mijn handen de verleiding is groot om alvast iets goedkoops te kopen...)

Deze man evalueerd best veel boxjes, de geteste S912 draaide nog niet 100% lekker vanwege firmware.
YouTube: M12N MXQ Plus TV Box REVIEW - Amlogic S912, 2GB RAM, 16GB ROM, Andro...

Maar zijn er betere sites met testen van de verschillende nieuwe boxjes?
De firmware + updates lijken het verschil te maken tussen miskoop of goedwerkende box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Laatst online: 15-09 15:33
weerstand schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:24:

Ik wacht op een stabiele versie + uitgerijpte software voor de S912.
(maar heb nog geen box, dus zit op mijn handen de verleiding is groot om alvast iets goedkoops te kopen...)

Deze man evalueerd best veel boxjes, de geteste S912 draaide nog niet 100% lekker vanwege firmware.
YouTube: M12N MXQ Plus TV Box REVIEW - Amlogic S912, 2GB RAM, 16GB ROM, Andro...

Maar zijn er betere sites met testen van de verschillende nieuwe boxjes?
De firmware + updates lijken het verschil te maken tussen miskoop of goedwerkende box.
http://freaktab.com/
http://forum.xda-developers.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

SB[NL] schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 01:22:
[...]

Pff, en dan mag je hopen dat je er ook daadwerkelijk 1 opgestuurd krijgt.
Had een S905X besteld eind juni met een verwachte verzending van 4 - 6 Augustus.
Bij navraag zou het iets langer gaan duren vanwege de grote vraag. Heb letterlijk als een van de eerste, misschien wel als eerste preordered. Krijg ik ineens een mailtje midden augustus, dat mijn geld is teruggestort, want ze kunnen de vraag niet aan..stelletje @*&^@#*^&@#&^*%@#%^&*

Ik bestel nooit meer wat bij Gearbest. 1 keer een foutje, kan best, maar extra betalen voor een snelle levering komt ie nog 20 dagen later aan. En nou dit gezeur weer dat het helemaal niet meer aan gaat komen :D

Je kan er gewoon niet van op aan dat je het krijgt en wanneer je het krijgt.
Er is inderdaad een run gaande op die goedkope boxen met s905(X)-SoC.. altijd maar de vraag wanneer het aankomt. Daarom bestel ik eigenlijk alleen maar op AliExpress bij bedrijven met 10.000+ reviews, die hebben dat meestal wel goed onder controle :)

@weerstand, http://www.cnx-software.com heeft ook veel boxjes getest

[ Voor 3% gewijzigd door Alexo op 24-08-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Vandaag heb ik de Nexbox A95X 2GB ram, Android 6.0 binnen gekregen, een deze dagen maak ik wel weer een videootje. :9

Tevens heeft Banggood hem in de aanbieding met kortingscode:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

van €42 voor €33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
weerstand schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:24:
Bij media24store.nl weet je zeker dat het snel en goed wordt geleverd met omruilgarantie!
Ik heb zelf daar eerst een Minix gehad, daarna een Zidoo en nu de HiMedia Q10 Pro die alles perfect afspeelt.

• SB[NL]
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:21:
[...]

Bij media24store.nl weet je zeker dat het snel en goed wordt geleverd met omruilgarantie!
Ik heb zelf daar eerst een Minix gehad, daarna een Zidoo en nu de HiMedia Q10 Pro die alles perfect afspeelt.
Zijn wel aan de prijzige kant moet ik zeggen.

Is het auto framerate switching / Stutter / Microstutter al opgelost bij de HiMedia?
Pagina: 1 ... 74 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer