http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_269237.html
Deze besteld en 2 weken geleden ontvangen toen hij gelukkig nog vanuit de UK warehouse op voorraad te krijgen was.
Ben druk bezig met testen, maar vergeet dit te vaak omdat ik de series en films ingetrokken wordt

Dat is een heel goed teken aangezien de speler dan goed zijn werk doet
Dat android gebeuren heb ik nog wel wat bedenkingen bij.
Dit is trouwens de laatste variant herkenbaar aan de MXPLUS_S2 aanduiding.
Even op een rijtje mijn bevindingen zover:
(LAN)
- 1000 mbit LAN
- Raar genoeg niet in de specificaties vermeld, maar heeft wel degelijk een werkende BT module.
- Afstandsbediening is goed voor quickstart, maar je kan beter bijv een
https://www.amazon.co.uk/..._385721_136618371_TE_item erbij kopen (BT + Backlit)
- Factorysettings zet alles prima terug en je hoeft niet bang te zijn dat bepaalde dingen ineens niet meer werken of de standaard meegeleverde apps zoals de Vidon variant van KODI en de eigen MX player app.
- Kan netjes inloggen via mijn Google account
- De Google Playstore werkt hier prima op en de apps werken tot nu toe zonder crashes.
- Playstore zelf updaten werkte prima (blijkbaar google approved device?)
- YouTube werkt naar behoren
- Directe verbinding met mijn NAS maken, zodat de lokale players (MX Player) netwerkfolders kunnen lezen heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Ik kijk dus via de KODI/ Vidon versie
- 720p/1080p 24p (23.976 !) materiaal werkt juddervrij mits je Kodi goed instelt *)
- H.265 decoding gaat prima
- BR ISO gaat prima, maar om het hele menu te zien moet je blijkbaar Vidon betalen? Dus daar moet ik nog even over klagen bij GearBest
4K Materiaal kom ik later op terug. Een enkele die ik getest heb ging niet perfect. De tv waar ik op test is echter 1080p, dus het kan zijn dat het downscalen (en ik heb postprocessing aan staan) voor de enkele hapering tussendoor zorgt.
Soms kan het ook aan het bronmateriaal liggen (Ik haat judder en het staat vaak hard op de BR zelf). Ik wil dan uiteraard ook controleren of het upscalen van 720/1080p materiaal naar een 4K tv goed gaat en of dat HDR goed werkt.
Passthrough moet ik ook nog testen. Veel gelezen dat dat bij andere players nogal een probleem is, dus denk wel belangrijk genoeg om te testen.
Vooralsnog ben ik nog steeds tevreden voor de 45 euro nog wat. Ik kan de Dune Base 3.0 eindelijk met pensioen sturen

als je bedenkt dat dat apparaat bijna 8x zo veel gekost heeft, mag je niet klagen over dit soort kastjes.
Als je dan ook nog bedenkt dat ik bijna de RPi 3 kant op wilde, die al dit soort mogelijkheden niet heeft, je 4K niet eens hoeft te proberen en waar je onder aan de streep het zelfde of zelfs meer moet betalen, ben ik prima bereid volgend jaar een nieuwe te kopen voor 50 euro