Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
ik heb een static ip ingevuld en die andere gegevens ook,
opslaan gedaan en dan zie ik boven rechts in het beeld 2 kleine tvschermtjes die worden
allebei groen.
Nu zou je dus denken internet via kabel is gelukt,
dus ik ga naar het home scherm en klik op de browser voor internet
typ goolge.nl in maar ik krijg geen verbinding met internet.
toch zijn de kleine tvschermtjes allebei groen.

Is er nog wat wat ik kan instellen of aanvinken zodat hij verbinding maakt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ip - 192.168.x.xx ( in de range die je router/modem ook naar interne afgeeft )
network : 255.255.255.0
DNS : 8.8.8.8
Gateway 192.168.x.xx ( ipadres van je router/modem

Dus als je jouw PC bekijkt, en die geeft 192.168.0.10 als IP adres, dan vul je in op de android 192.168.0.50 ( iig een vrij IPadres )
In dat lan-eigenschappen schermpje op de PC staat ook je IP4 default gateway, dat zal 192.168.0.1 OF 192.168.0.254 zijn ( in het geval van genoemd ipadres )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FreshMaker schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:23:
ip - 192.168.x.xx ( in de range die je router/modem ook naar interne afgeeft )
network : 255.255.255.0
DNS : 8.8.8.8
Gateway 192.168.x.xx ( ipadres van je router/modem

Dus als je jouw PC bekijkt, en die geeft 192.168.0.10 als IP adres, dan vul je in op de android 192.168.0.50 ( iig een vrij IPadres )
In dat lan-eigenschappen schermpje op de PC staat ook je IP4 default gateway, dat zal 192.168.0.1 OF 192.168.0.254 zijn ( in het geval van genoemd ipadres )
Mijn ip adress is.
54.28.158.xx
Ik had ingevuld 54.28.158.89
Network 255.255.255.0
Gateway 54.28.158.1
DNS 54.28.158.2
Dan was dit zeker fout. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:36:
[...]

Mijn ip adress is.
54.28.158.xx
Ik had ingevuld 54.28.158.89
Network 255.255.255.0
Gateway 54.28.158.1
DNS 54.28.158.2
Dan was dit zeker fout. :-(
tenzij je in NewYork zou zijn ... ja.
https://db-ip.com/54.28.158.89

Ik mag aannemen dat je je eigen interne netwerk kent ?
Daar moet je je ipadres uitvissen, niet zomaar een lukraak IPadres invoeren.

interne adressen zijn over het algemeen bij in de 10.x.x.x / 192.168.x.x reeksen te vinden
Wat is het ipadres van je router/modem ?

Als dat 192.168.1.254 is, maak je het statisch IPadres aan op 192.168.1.130
Dan is het network 255.255.255.0
en gateway ( je routeradres ) 192.168.1.254
DNS kanje de googleDNS gebruiken, of evt. één die je zelf wilt uit de beschikbare adressen.
Maar DNS van Google is 8.8.8.8
OpenDNS kan je nemen als : 208.67.222.222
Maar er zijn er tientallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
dit heb ik nu ingevuld, en je ziet rechts boven maakt hij verbinding.

Dan ga ik naar de internet browser, en daar zie je rechts boven heeft hij nog verbinding.
( groene tv schermpjes) maar hij opent niets op internet.

[ Voor 34% gewijzigd door t-bob op 30-05-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Bij DNS zie ik 8.0.8.0 staan i.p.v. 8.8.8.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Lizard schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:08:
Bij DNS zie ik 8.0.8.0 staan i.p.v. 8.8.8.8?
Heb ik ook aangepast nu in 8.8.8.8 maar maakt nog geen verbinding. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De 'lampjes' is niet meer dan een aangesloten netwerkkabel.
Zegt helemaal niets over de verbinding

Wat is het IPadres van je PC ( of telefoon die aangesloten is op het wifi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Inderdaad... of kijk welk IP-adres, welke gateway en welke DNS je krijgt als je je android-box op Wifi hebt aangesloten.
En je weet zeker dat je kabel goed is en goed is aangesloten? Is al vreemd dat DHCP niet werkt... gezien de kennis van het netwerk, lijkt me dat nog de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bij heel veel van deze boxen werkt netwerk dhcp niet (correct) als wifi aanstaat.

ik heb zelf óók exposed geinstalleerd, en een module "fake wifi connection" aangezet.
Zo "denkt" het apparaat dat hij altijd op het wifi is aangesloten, aangezien sommige apps niet goed kunnen omgaan met het bedrade netwerk.
( 99% van deze boxen gebruikt nl een tablet/telefoon rom als basis, en de controle op netwerk gaat vaak niet verder dan "wifi uit = mobiele data -> no go"

* edit :
Als men niet weet wat Xposed is, of hoe het werkt, gebruik google .....
ik ga GEEN ondersteuning bieden hiervoor ;)

Het is wel een stapje verder dan het instellen van een vast IPadres, of zoeken naar de SMBsettings op android !!

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 30-05-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
In de afgelopen 3 jaar 3 verschillende Android-TV-boxen in bezit gehad en met geen enkel een probleem gehad met de vaste verbinding. Zal ik zeker mazzel gehad hebben.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob gebruikt apple producten.
Geen idee hoe zijn verdere samenstelling thuis is, maar kan me zomaar indenken dat het een probleem oplevert als je 'ineens' een androidbox in het netwerk gooit, wat geen "apple" spreekt ;)

edit :
Bij mij werkte de MX-III ook niet direct zonder problemen, alleen kon ik het zelf oplossen.
Met een custom rom en wat Titanium-inzet is het prima, al gebruik ik dan ook static ip en openDNS als resolver.

[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 30-05-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Het probleem is opgelost.
Ik heb hem net maar verkocht en daarvoor in de plaats heb ik een Minix U1 gekocht.

in iedergeval bedankt voor de inzet om dit probleem proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowwen10
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik heb vandaag mijn k1plus s2/t2 ontvangen maar krijg met ziggo zenders niet te zien. Als ik scan vind hij niks wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
rowwen10 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:51:
Ik heb vandaag mijn k1plus s2/t2 ontvangen maar krijg met ziggo zenders niet te zien. Als ik scan vind hij niks wat doe ik verkeerd?
Misschien omdat de S2/T2 voor Satellite/Terrestial staat ?
En Ziggo Cable is ?
Daarbij als het al zou werken, zit je met de smartcard voor de 'gecodeerde' kanalen

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 30-05-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
Petertyuh schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:05:
[...]

Nog (net) niet.... Maar ik heb een berichtje gekregen dat hij onderweg is.
Ik heb hem vanwege Netflix en dual boot aangeschaft, dus daar kan ik straks zeker meer over vertellen.
Hoe bevalt de Wetek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Tijdje terug had ik gezegd dat ik hem heb teruggestuurd. Dus daaruit valt te concluderen dat hij mij niet zo heel erg goed bevallen is. :P

Ik kon maar niet overweg met die afstandsbediening/muis.

Maar ik vond hem er geweldig uitzien en hij was ook nog erg zuinig met de stroom. Qua geluid kon hij ook nog de meeste formaten aan (meestal in lpcm voor de HD audio formaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
Petertyuh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Tijdje terug had ik gezegd dat ik hem heb teruggestuurd. Dus daaruit valt te concluderen dat hij mij niet zo heel erg goed bevallen is. :P

Ik kon maar niet overweg met die afstandsbediening/muis.

Maar ik vond hem er geweldig uitzien en hij was ook nog erg zuinig met de stroom. Qua geluid kon hij ook nog de meeste formaten aan (meestal in lpcm voor de HD audio formaten).
Ok duidelijk. Had je post gemist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:30
Ik heb op mijn mxq Android tv box een 2.1 setje boxen aangesloten, echter vind ik de bass nogal hard. Heb al even gekeken naar een app om dit aan te passen maar kon geen geschikte vinden.

Iemand een idee hoe ik de bass minder hard kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 18:17

itsoutthere

The Truth

belly89 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:25:
Ik heb op mijn mxq Android tv box een 2.1 setje boxen aangesloten, echter vind ik de bass nogal hard. Heb al even gekeken naar een app om dit aan te passen maar kon geen geschikte vinden.

Iemand een idee hoe ik de bass minder hard kan instellen?
Draaiknop achter op je sub?

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
itsoutthere schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Draaiknop achter op je sub?
Helaas heeft mijn sub geen knopje om dit in te stellen helaas! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 18:17

itsoutthere

The Truth

belly89 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Helaas heeft mijn sub geen knopje om dit in te stellen helaas! :'(
Dan zal je toch aan een equalizer app moeten denk ik... Als er in de instellingen nergens een equalizer is ingebouwd.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Google Play: Equalizer

Of kijk eens hier:
http://www.androidauthori...for-android-video-243010/

[ Voor 30% gewijzigd door acoster op 03-06-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Ik maak al jaren gebruik van de imito QX1 maar sinds vanochtend werkt mijn airmouse niet meer :( Ik krijg wel beeld, maar geen cursor.

Wat kan ik hier nu verkeerd aan doen :?

Ik heb de batterijen al vervangen, maar dat helpt niet :(

Ik kan de QX1 wel bedienen met de RKREMOTECONTROL app, maar da's niet zo handig.

[ Voor 15% gewijzigd door Grolsch op 04-06-2016 13:55 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
Ik heb behoorlijk wat pagina's terug gelezen maar kan niet echt een model of optie terug vinden.
Ik ben op zoek naar een goedkope (lees budget 30-40 euro) om kodi te kunnen hebben. Ziggo apps interesseren me niet. Het gaat me om het kunnen streamen van films. Mag gewoon h264 zijn.
Het allerliefst draaiend (en stabiel) op openelec/libreelec. Zijn hier opties in? Ik zie op bestgear door de bomen het bos niet meer...

Sorry dat ik de zoveelste ben die het vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
caspertje19 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:38:
Ik heb behoorlijk wat pagina's terug gelezen maar kan niet echt een model of optie terug vinden.
Ik ben op zoek naar een goedkope (lees budget 30-40 euro) om kodi te kunnen hebben. Ziggo apps interesseren me niet. Het gaat me om het kunnen streamen van films. Mag gewoon h264 zijn.
Het allerliefst draaiend (en stabiel) op openelec/libreelec. Zijn hier opties in? Ik zie op bestgear door de bomen het bos niet meer...

Gewoon een MXIII oppikken. Werkt prima op Android en je kunt er ook openelec opgooien volgens mij.

Edit: ik zie dat die fors duurder zijn. Een mxq of mx4 dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Hoppa! op 04-06-2016 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Werk dan omgekeerd, en zoek de goedkoopste uit deze http://amlinux.ru/image openelec images.

Dit in de veronderstelling daje voor ethernet strategie kiest. Als het een wifi verhaal is ...moet je je budget bijstellen. Dit forum is vooral een amlogic forum, misschien is rockchip hier ten onrechte ondervertegenwoordigd ?

Ik kom weinig h265 materiaal tegen. Je hebt gelijk wat je "focus" betreft.
En als je nog in een man-cave leeft: een toestel waar slechts een helix openelec image voor bestaat (openelec 4/ 5 maw) speelt de actuele streams even goed af als een "shiny s905 64bitter".

Good luck.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:18:
[...]

Werk dan omgekeerd, en zoek de goedkoopste uit deze http://amlinux.ru/image openelec images.

Dit in de veronderstelling daje voor ethernet strategie kiest. Als het een wifi verhaal is ...moet je je budget bijstellen. Dit forum is vooral een amlogic forum, misschien is rockchip hier ten onrechte ondervertegenwoordigd ?

Ik kom weinig h265 materiaal tegen. Je hebt gelijk wat je "focus" betreft.
En als je nog in een man-cave leeft: een toestel waar slechts een helix openelec image voor bestaat (openelec 4/ 5 maw) speelt de actuele streams even goed af als een "shiny s905 64bitter".

Good luck.
asl ik kijk in de 905 sectie voor openelect images zie ik de OpenELEC-Amlogic.aarch64-MiniMX-6.95.2.1.zip
Is dit de Beelink Mini MX?
M.a.w: is dat deze: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_258635.html?wid=3

En als ik openelec erop wil zetten, dan mag ik aannemen dat de 1 GB ram versie voldoende is voor openelec en de * GB opslag ook ruimschoots voldoende voor openelec en wat plugins??
En draait openelec hier stabiel op? Ik hoef echt niet steeds de nieuwste versie. Wat erop staat moet gewoon stabiel werken...

Hoe zit het met EU warehouse en china?
Als ik namelijk EU kies, is alleen de 1 GB RAM versie te bestellen voor € 34,72. Volgens mij komen er hier dit keer geen verzendkosten bij (mochten die er wel bij komen is het iets van $ 5,90)
Als ik kies voor CHINA warehouse, dan kan ik de 2GB RAM versie voor € 37,91 met free shipping.

Maak ik via china dan nog kans op import kosten? Afhankelijk van of de douane het pakketje onderschept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ķ
caspertje19 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:14:
[...]

asl ik kijk in de 905 sectie voor openelect images zie ik de OpenELEC-Amlogic.aarch64-MiniMX-6.95.2.1.zip
Is dit de Beelink Mini MX?
M.a.w: is dat deze: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_258635.html?wid=3

En als ik openelec erop wil zetten, dan mag ik aannemen dat de 1 GB ram versie voldoende is voor openelec en de * GB opslag ook ruimschoots voldoende voor openelec en wat plugins??
En draait openelec hier stabiel op? Ik hoef echt niet steeds de nieuwste versie. Wat erop staat moet gewoon stabiel werken...

Hoe zit het met EU warehouse en china?
Als ik namelijk EU kies, is alleen de 1 GB RAM versie te bestellen voor € 34,72. Volgens mij komen er hier dit keer geen verzendkosten bij (mochten die er wel bij komen is het iets van $ 5,90)
Als ik kies voor CHINA warehouse, dan kan ik de 2GB RAM versie voor € 37,91 met free shipping.

Maak ik via china dan nog kans op import kosten? Afhankelijk van of de douane het pakketje onderschept?
Je hebt je huiswerk uitstekend gedaan.
MiniMX inderdaad. Geen idee over stabiliteit, ik gebruik een "cx s806" met een 812 soc.
Op dat toestel wordt 300MB ram gebruikt. Ik heb er 1.5 GB op zitten, maar die delta wordt dus niet gebruikt, verloren kosten dus. Ik heb 8GB storage, ik geloof dat ik nog 5 GB overheb.
Importeren uit china is altijd risico, en zeker als je ups / dhl kiest. En het duuuuuuuuuuurt lang.
Kijk ook eens bij amazon.de of .fr, soms ben je daar ook goed gediend: prijs+snelheid-import...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:53:
Ķ
[...]

Je hebt je huiswerk uitstekend gedaan.
MiniMX inderdaad. Geen idee over stabiliteit, ik gebruik een "cx s806" met een 812 soc.
Op dat toestel wordt 300MB ram gebruikt. Ik heb er 1.5 GB op zitten, maar die delta wordt dus niet gebruikt, verloren kosten dus. Ik heb 8GB storage, ik geloof dat ik nog 5 GB overheb.
Importeren uit china is altijd risico, en zeker als je ups / dhl kiest. En het duuuuuuuuuuurt lang.
Kijk ook eens bij amazon.de of .fr, soms ben je daar ook goed gediend: prijs+snelheid-import...
Nu zie ik ook via Europa warehouse de mini M8s voor 35 euro staan. http://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_334004.html?wid=3. Deze heeft dezelfde SOC (905) maar heeft standaard 2 GB aan ram en wordt volgens mij ook ondersteund met openelec, klopt dat?
Iemand enig idee of de beelink of deze mini m8s de betere keuze is? Of is het, op het RAM geheugen na, loopt km oud ijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_269237.html

Deze besteld en 2 weken geleden ontvangen toen hij gelukkig nog vanuit de UK warehouse op voorraad te krijgen was.

Ben druk bezig met testen, maar vergeet dit te vaak omdat ik de series en films ingetrokken wordt :D
Dat is een heel goed teken aangezien de speler dan goed zijn werk doet :)

Dat android gebeuren heb ik nog wel wat bedenkingen bij.

Dit is trouwens de laatste variant herkenbaar aan de MXPLUS_S2 aanduiding.

Even op een rijtje mijn bevindingen zover:
(LAN)

- 1000 mbit LAN
- Raar genoeg niet in de specificaties vermeld, maar heeft wel degelijk een werkende BT module.
- Afstandsbediening is goed voor quickstart, maar je kan beter bijv een https://www.amazon.co.uk/..._385721_136618371_TE_item erbij kopen (BT + Backlit)

- Factorysettings zet alles prima terug en je hoeft niet bang te zijn dat bepaalde dingen ineens niet meer werken of de standaard meegeleverde apps zoals de Vidon variant van KODI en de eigen MX player app.
- Kan netjes inloggen via mijn Google account
- De Google Playstore werkt hier prima op en de apps werken tot nu toe zonder crashes.
- Playstore zelf updaten werkte prima (blijkbaar google approved device?)
- YouTube werkt naar behoren
- Directe verbinding met mijn NAS maken, zodat de lokale players (MX Player) netwerkfolders kunnen lezen heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Ik kijk dus via de KODI/ Vidon versie
- 720p/1080p 24p (23.976 !) materiaal werkt juddervrij mits je Kodi goed instelt *)
- H.265 decoding gaat prima
- BR ISO gaat prima, maar om het hele menu te zien moet je blijkbaar Vidon betalen? Dus daar moet ik nog even over klagen bij GearBest :D

4K Materiaal kom ik later op terug. Een enkele die ik getest heb ging niet perfect. De tv waar ik op test is echter 1080p, dus het kan zijn dat het downscalen (en ik heb postprocessing aan staan) voor de enkele hapering tussendoor zorgt.

Soms kan het ook aan het bronmateriaal liggen (Ik haat judder en het staat vaak hard op de BR zelf). Ik wil dan uiteraard ook controleren of het upscalen van 720/1080p materiaal naar een 4K tv goed gaat en of dat HDR goed werkt.

Passthrough moet ik ook nog testen. Veel gelezen dat dat bij andere players nogal een probleem is, dus denk wel belangrijk genoeg om te testen.

Vooralsnog ben ik nog steeds tevreden voor de 45 euro nog wat. Ik kan de Dune Base 3.0 eindelijk met pensioen sturen :D als je bedenkt dat dat apparaat bijna 8x zo veel gekost heeft, mag je niet klagen over dit soort kastjes.

Als je dan ook nog bedenkt dat ik bijna de RPi 3 kant op wilde, die al dit soort mogelijkheden niet heeft, je 4K niet eens hoeft te proberen en waar je onder aan de streep het zelfde of zelfs meer moet betalen, ben ik prima bereid volgend jaar een nieuwe te kopen voor 50 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik heb zelf een M8S en een MXiii. Volgens mij beide met S812 er in. Wat ik me alleen afvraag.. ze zijn beide met n200 alleen .. kan nergens vinden welke netwerk chip ze gebruiken.. zonder die open te maken, want ik wil android 5 er op hebben op beide. Is er een app of wat dan ook dat precies je hardware specs uit kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 17:30

Ik heb zelf een ott mxq pro 4k. Komt ook nog een custom rom aan als het goed is.
Heb nog geen ervaring met streamen, kan wel wat testen voor je als je dat wil. Draait prima naar mijn idd. alleen interface niet zo geweldig qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 17:30
QSYS schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:24:
Ik heb zelf een M8S en een MXiii. Volgens mij beide met S812 er in. Wat ik me alleen afvraag.. ze zijn beide met n200 alleen .. kan nergens vinden welke netwerk chip ze gebruiken.. zonder die open te maken, want ik wil android 5 er op hebben op beide. Is er een app of wat dan ook dat precies je hardware specs uit kan lezen?
Volgensmij moet je dat wel kunnen zien. Viel op dat er bij mijn model ook verschillende uitvoeringen zijn in hardware. Denk als je even doorgoogled op alle modellen en custom roms dat je wel aanknoop punten kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:56
Deze is jaar mij onderweg, ben benieuwd!

http://m.banggood.com/A95...id-Mini-PC-p-1057587.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
De MX Plus bevat overigens een S905 en een Mali-450.

H.265 werkt prima met zowel 1080p als 4K.
Net de Transformers 4K H.265 trailer getest en deze draait hij "vlekkeloos" (met hardware versnelling aan).
Ook een aantal 1080p en 4K H.264 BR ISO's getest en ook deze werken prima.

Geen enkele framedrop vanaf mijn Synology NAS.

Er zijn mensen die hier overigens de Tronsmart Firmware op gezet hebben (dan zou hij het nog beter moeten doen? Geen idee wat er dan beter is...maar goed...). De nieuwere versies hebben een andere WiFi chip. Die gaat dan niet werken waardoor je bepaalde functionaliteit gaat missen (WiDi)

So far so good :)

De nieuwe versie van de RII Mini keyboard+touchpad met backlit en Bluetooth, werd direct herkent en werkt prima. Hij voelt wel cheapo aan, maar hoef nu tenminste het licht niet meer aan te doen om een knop te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Nice! :D

Ongelofelijk wat ze tegenwoordig voor dat geld kunnen leveren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Sinds een paar dagen heb ik de HiMedia Q10 Pro in mijn bezit.
Wat een mooie mediaspeler is dit, speelt alles goed af!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
HereIsTom schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:13:

[video]
Ik vind hem vooral heel, heel erg duur. Ik zie hem overal rond de 300 dollar en ik vraag me af wat de meerwaarde is boven een box van, pak 'm beet, € 50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hoppa! schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Ik vind hem vooral heel, heel erg duur. Ik zie hem overal rond de 300 dollar en ik vraag me af wat de meerwaarde is boven een box van, pak 'm beet, € 50,-.
Ik heb € 219,50 betaald incl. verzendkosten, Mele F10 flymouse en Streamnu.
De meerwaarde zit 'm vooral in de uitzonderlijke prestaties, hiervoor diverse goedkope boxen gehad, maar deze verslaat ze allemaal. Ook heeft de Q10 Pro de licenties voor 7.1 / 5.1 HD Audio: DOLBY DIGITAL / DTS / DOLBY THRUE HD / DTS MASTER / DOLBY ATMOS / DTS X.
Kortom ik had de meerprijs graag over voor een mediaspeler zonder problemen en makkelijke bediening voor de familie ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb deze op het oog (a95x $27), is het wat en is 1 gb wel genoeg? Wil er ook emulators opzetten, dat zal wel moeten werken.

http://www.ebay.com/itm/N...ully-Loaded-/131844228633

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 21-06-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
Wat is nu de laatste en beste ROM voor een MXIII 1GB ( S802 ) ? De 114K4 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
Manke schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:37:
Ik heb deze op het oog (a95x $27), is het wat en is 1 gb wel genoeg? Wil er ook emulators opzetten, dat zal wel moeten werken.

Deze koop je nu op Gearbest voor 20,32 euro met code GBA95X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Teleurstellende ontwikkeling :(

Na een tweede Android refresh lijkt autoswitching van de refreshrate totaal niet meer te werken.

Ik ga mij zelfs afvragen of het uberhaupt wel gewerkt heeft. Ik heb zeker in het begin mij vooral gefocussed op 4K materiaal en ging er van uit dat 1080p 23,976hz geen enkel probleem zou moeten zijn.

Het 4K materiaal was ook daadwerkelijk 60hz dus dan is er geen enkel probleem om dit stuttervrij weer te kunnen geven als het kastje maar de juiste hardwarematige codec ondersteuning heeft, krachtig genoeg is, je bronmaterial correct gecodeerd is en je netwerk/nas snel genoeg is.

Met geen enkele combinatie lijkt je echt compleet van microstutter af te zijn. Welke instelling/codec of media applicatie ik ook gebruik met alle gebruikelijke instellingen om stutter tegen te gaan.

Heb dus toch maar even zitten zoeken welke Android based speler dat dan wel kan en zoals het er nu uit ziet lijkt de Nvidia Shield TV er het beste voor te staan, alhoewel er blijkbaar toch nog issues zijn in combinatie bepaalde receivers/tv's en de hdcp versies die zij dan hebben.

Ook de HiMedia Q10 pro heeft er blijkbaar last van.

https://www.avforums.com/...media-player-review.12668

Denk dat ik toch maar voor sd en hd materiaal de Dune blijf gebruiken tot Google er voor zorgt dat het vanuit Android autorefreshrate switching naar behoren werkt (ook de speciale TV variant die veel beter lijkt te functioneren als mediaspeler OS )

Al hebben sommige fabrikanten wel een gebruiksonvriendelijke workaround, dan nog kan je er niet echt alles op spelen waarbij het gewoon out of the box werkt met alle mogelijke formaten en codecs.....uitermate teleurstellend voor mensen zoals ik die super kieskeurig zijn qua beeld en geluid, maar toch voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
HereIsTom schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:13:

[video]
En ik heb de "goedkopere" versie (Q5 Pro). Deze bevalt me uistekend. Vond die €40 meerwaarde niet nodig voor 3 dingen meer. Echt een fijn dingetje.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
pinokkia schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:58:
[...]

En ik heb de "goedkopere" versie (Q5 Pro). Deze bevalt me uistekend. Vond die €40 meerwaarde niet nodig voor 3 dingen meer. Echt een fijn dingetje.
De Himedia Q5 Pro is ook zeker een goede mediaspeler, maar de mogelijk om er een schijf in te plaatsen, het twee keer zoveel flash geheugen en het touchpanel van de Q10 Pro vond ik de meerprijs wel waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
HereIsTom schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:44:
[...]

De Himedia Q5 Pro is ook zeker een goede mediaspeler, maar de mogelijk om er een schijf in te plaatsen, het twee keer zoveel flash geheugen en het touchpanel van de Q10 Pro vond ik de meerprijs wel waard ;)
Deze himedia Q5 heb ik bewust gekozen voor streamen. Ik heb ook nog een mede8er med800x3D en de 600X3D. Daar staan alle mooie en goede films op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
pinokkia schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:58:
[...]En ik heb de "goedkopere" versie (Q5 Pro). Deze bevalt me uistekend.
HereIsTom schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:44:
[...]....Q10 Pro vond ik de meerprijs wel waard ;)
En jullie hebben gewoon een keurige automatische display refresh rate change kloppend bij het bron bestand en geen enkele stutter en zelfs geen micro stutter?

Is er op deze kastjes ook te zien welke framerate het origineel heeft en op welke deze via hdmi uitgestuurd wordt? (ook dat zegt niets want dan nog kan het beeld toch stutter hebben).

Soms lopen reviews nl achter op de firmware die inmiddels is verbeterd of heeft men er simpelweg geen problemen mee dat horizontale/verticale/diagonal pans niet helemaal smooth verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Manke schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:37:

Ik heb de Nexbox A95X vandaag binnen gekregen, morgen maak ik een YouTube review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SB[NL] schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:49:
[...]

[...]

En jullie hebben gewoon een keurige automatische display refresh rate change kloppend bij het bron bestand en geen enkele stutter en zelfs geen micro stutter?

Is er op deze kastjes ook te zien welke framerate het origineel heeft en op welke deze via hdmi uitgestuurd wordt? (ook dat zegt niets want dan nog kan het beeld toch stutter hebben).

Soms lopen reviews nl achter op de firmware die inmiddels is verbeterd of heeft men er simpelweg geen problemen mee dat horizontale/verticale/diagonal pans niet helemaal smooth verlopen.
Ik ben heel eerlijk er in. Bij mij moet het gewoon gelijk werken zolang ik maar mooi beeld, geluid en snel is. Ik heb ook nog een zidoo X6 Pro en die is sinds de update van de nieuwste firmware en kodi ineens super snel geworden. Daar ben ik nu ook heel tevreden over.

Dus met andere woorden: Ik ben geen pietje precies op dit gebied. Kan niet inhoudelijk op vragen goed beantwoorden. Daarom verwijs ik je naar de link hieronder.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157587.0

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 28-06-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gebruiken jullie bijvoorbeeld een muis app om een Android box te besturen? Ik ben op zoek naar een app, dat ik mijn Android smartphone kan gebruiken om de muiscursor van mijn Android box te laten bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:23:
Gebruiken jullie bijvoorbeeld een muis app om een Android box te besturen? Ik ben op zoek naar een app, dat ik mijn Android smartphone kan gebruiken om de muiscursor van mijn Android box te laten bewegen.
misschien een keyboard met touchpad ernaast een optie, zoals de logitech k400, rapoo e2710, ms aio. de receivers maken allemaal gebruik van het standaard toetsenbord en muis protocol, dus geen gezeur met software (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Thx, had ik idd ook al gevonden en gelezen. Een aantal mensen die ik ken op het forum, hebben hem inmiddels weer ontkoppelt omdat er nog wat bugs in zitten (in bepaalde configuraties dan). Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SB[NL] schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:49:
[...]
Thx, had ik idd ook al gevonden en gelezen. Een aantal mensen die ik ken op het forum, hebben hem inmiddels weer ontkoppelt omdat er nog wat bugs in zitten (in bepaalde configuraties dan). Jammer :(
Bugs blijf je toch wel houden bij net uitgebrachte apparaat. Soms wordt het wel op korte termijn opgelost. Bovendien is er altijd wel iets aan een apparaat dat men niet aanstaat. Maw er is geen enkel apparaat dat 100% perfect. Gelukkig voor mij vind ik de Zidoo X6 Pro en Himedia Q5 goed, omdat ik gewoon makkelijk ben met mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
pinokkia schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:27:
[...]
omdat ik gewoon makkelijk ben met mijn eisen.
Prijs jezelf gelukkig! Scheelt heeeeel veel geld en frustratie :)

[ Voor 3% gewijzigd door SB[NL] op 29-06-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SB[NL] schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Prijs jezelf gelukkig! Scheelt heeeeel veel geld en frustratie :)
Ik heb echt 1 eis. Wifi 2.4ghz, 5ghz en AC moet gewoon goed werken. Dat is mijn ergste ergenis als dit niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
pinokkia schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:31:
[...]
Ik heb echt 1 eis. Wifi 2.4ghz, 5ghz en AC moet gewoon goed werken. Dat is mijn ergste ergenis als dit niet goed werkt.
vanwege het streamen t/m 4k is mijn eis alleen gb lan wat connectiviteit betreft 😁

Moet niks van wifi hebben als het stabiele en veilige netwerkverbindingen betreft 😉

Ps. Je onderschrift....is er een reden dat je dat specifiek vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
Met zo'n nickname zou ik eraan twijfelen ;)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
Heeft iemand enig idee of de beelink MiniMXIII wordt bedoeld voor de openelec build die hier te vinden is?
In de build naam staat namelijk gewoon minimx en niet specifiek met iii erachter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
Review van de Nexbox A95X is eindelijk klaar. Was er wel ffe mee bezig geweest zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
SB[NL] schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:49:

Bij mij spelen tot nu toe alle bestanden vloeiend af.
Geen idee hoe ik de framerate zou kunnen zien, kun je misschien uitleggen hoe dat zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:47:
[...]

Bij mij spelen tot nu toe alle bestanden vloeiend af.
Geen idee hoe ik de framerate zou kunnen zien, kun je misschien uitleggen hoe dat zou kunnen?
Binnen kodi gebruik je de "o" toets (toggle aan/uit)

Als je het niet ziet is er niks aan de hand. Niet iedereen heeft er (gelukkig) evenveel last van.

Waar je het bijvoorbeeld heel goed zou kunnen zien is de openings scene van de film Prometheius.
Veel horizontale/vertikale en diagonale beweging.

Zelf op 24 Hz wordt ik er al misselijk van. Die kleine correcties tussendoor zijn voor mij echt vreselijk :D Het moet voor mij exact 23.976 Hz zijn om het voor mij probleemloos te ervaren. Op de oude Dune base 3.0 gaat het helemaal goed. En via een normale HTPC gaat het ook perfect.
Mijn tv kan er prima mee omgaan 8)

http://kodi.wiki/view/CodecInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SB[NL] schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:02:
[...]
vanwege het streamen t/m 4k is mijn eis alleen gb lan wat connectiviteit betreft 😁

Moet niks van wifi hebben als het stabiele en veilige netwerkverbindingen betreft 😉

Ps. Je onderschrift....is er een reden dat je dat specifiek vermeld?
Natuurlijk is lan verbinding altijd het beste. Maar ik verrek om een kabel naar boven te trekken.

Mbt mijn onderschrift. De meeste denken gelijk dat ik een man persoon ben. Dat ben ik dus niet, want Pinokkio is het mannetje en ik Pinokkia is het vrouwtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
pinokkia schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:35:
[...]
Natuurlijk is lan verbinding altijd het beste. Maar ik verrek om een kabel naar boven te trekken.
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SB[NL] schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:20:
[...]

Binnen kodi gebruik je de "o" toets (toggle aan/uit)

Als je het niet ziet is er niks aan de hand. Niet iedereen heeft er (gelukkig) evenveel last van.

Waar je het bijvoorbeeld heel goed zou kunnen zien is de openings scene van de film Prometheius.
Veel horizontale/vertikale en diagonale beweging.

Zelf op 24 Hz wordt ik er al misselijk van. Die kleine correcties tussendoor zijn voor mij echt vreselijk :D Het moet voor mij exact 23.976 Hz zijn om het voor mij probleemloos te ervaren. Op de oude Dune base 3.0 gaat het helemaal goed. En via een normale HTPC gaat het ook perfect.
Mijn tv kan er prima mee omgaan 8)

http://kodi.wiki/view/CodecInfo
Gebruik je een av receiver ? Zo ja kom dan niet in de verleiding om 5.1 in te stellen in kodi system audio. Laat op 2 speakers staan. Ik had ook dat soort problemen, tot ik openelec ontdekte, en die 2.0 audio instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:36:
[...]

Gebruik je een av receiver ?
Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten heb ik hem rechtsreeks op mijn tv ;)

Probleem is dat Kodi vroeger een "hack" had om de auto refreshrate te forceren. Die willen ze niet meer toepassen omdat het eigenlijke probleem bij de firmware makers van de Chinese boxjes ligt. Thans, dat las ik op een aantal fora en blogs.

Erg vervelend dat het dus blijkbaar wel mogelijk is......

Important to mention is that this doesn’t apply to AMLogic devices with proper permissions as these will still use amcodec. Any other Android device that is not able to do “android surface rendering” has not implemented the standard Android MediaCodec API in the proper way. Sadly we have to take this route because the Android eco-system has become too big of a maze to support and we will only implement what we feel is the way forward, this means that we will only follow the official Android platform methods, and we will no longer implement any hacks or workarounds. If the device you have is not compatible, then we strongly advise that you ask your device manufacturer to properly implement these functions in the device’s firmware, it may be harsh but we as Team Kodi are not responsible for incomplete firmware created by these device manufacturers.

Bron: https://kodi.tv/kodi-16-0-beta-1-jarvis-is-getting-ready/

Na mijn klacht bij Gearbest heb ik een deel van mijn betaling teruggestort gekregen in mijn GB wallet.
vervolgens heb ik met iets van 12 euro nog wat deze maar preordered:

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_375171.html

Kijken of dit wat is...nadeel is wel dat het een 10/100 lan poort betreft, dus ik weet niet of dit wel goed gaat straks met 4k materiaal :D Maar goed, tis alleen maar bedoeld om de tijd die de volgende generatie Intel APU's nodig hebben om goed leverbaar op de markt te komen te kunnen overbruggen. Ben ik meteen van dat android gebeuren af >:D en kan ik ook met MadVR gaan klooien.

Het andere kastje wordt een experimenteer kastje met andere firmware erop of zo :D
Nu nog even uitzoeken hoe je dit soort kastjes kan rooten zodat ik wellicht zelf wat aanpassingen kan doen
zodat de amcodec vervangen kan worden door de Android Surface Codec.

En ik had mijzelf nog wel beloofd hier geen nieuwe hobby van te maken en gewoon een werkt-meteen-perfect kastje te kopen :D

[ Voor 71% gewijzigd door SB[NL] op 01-07-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Dacuuu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:43:
Review van de Nexbox A95X is eindelijk klaar. Was er wel ffe mee bezig geweest zeg. :+

[video]
Mooi gemaakt!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online

[video]
Nice!

Wellicht dat je ook even kan checken hoe het met frame drops en skips zit en of de refreshrate zich automatisch aanpast aan het bronbestand?
Ben reuze benieuwd 8)

Ondertussen kan ik mijn kastje (nog) niet geroot krijgen en daar baal ik best van.
Moet nl een opstartscript draaien bij opstarten om Kodi iets meer rechten te geven, zodat deze wel
allerlei wijzigingen mag maken om het scherm op de juiste instellingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:17

[video]
Nice! Enig idee hoe deze presteert tegenover de Venz V10 die 1dayfly vandaag heeft?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Vraagje, ik heb een Mele F10 Deluxe en het valt mij op dat de volume +/- eigenlijk alleen een Mute en Unmute knop zijn ipv volume in stappen omhoog of omlaag.

Nu lees ik overal wel zaken hoe dit op te lossen in Kodi dmv keyboard mappings maar ik kan nergens iets vinden hoe ik dat ook onder android kan doen. Ik draai nu CM12 op een MadCatz Mojo (rooted) en op het XDA forum krijg ik ook geen antwoord waar ik wat mee kan.

Mijn hoop is dus op tweakers nu.... Weet iemand hoe ik deze kan aanpassen naar de gewenste modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:59
SInds kort heb ik de M8S+ Omdat ik hem puur voor kodi wil gaan gebruiken, wil ik openelec er op zetten. Ik zie nu door de bom het bos niet meer.

Op dit moment heb ik dus android draaien.

welke image heb ik nodig om naar Openelec te gaan? update.zip, .zip of .tar???

Kan ik via de updroid gui upfaten, of is de toothpick methode beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cnsmr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Deze koop je nu op Gearbest voor 20,32 euro met code GBA95X
Thanks, heb hem besteld. Geen geld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:22
Wat is nou een beetje goeie Android box voor kodi en doki?
Beetje rap mag ie wel zijn.

Ik kom er helemaal niet meer uit... zoveel verschillende processoren enZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Die gene boven je gisteren binnen gekregen.
Voor het geld geen betere te krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Bedankt voor deze Topic er is veel informatie :)

Misschien iets teveel aanbod en informatie.. ik zoek de beste optie om een Nvidia Shield K1 aan mijn Tv aan te sluiten voor Moba's en Browsen en Streaming.

Het liefst een degelijk systeem wat een tijdje mee kan gaan en ook simpel werkt qua toegankelijkheid en toepassingen.

Graag jullie meningen en bedankt voor de reacties ;).

Update.

Tot zover deze opties gallery: JehannesWeggen van simpel weg een Micro hdmi tot Streambox.

[ Voor 17% gewijzigd door Tri Force op 09-07-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennoo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:17:
SInds kort heb ik de M8S+ Omdat ik hem puur voor kodi wil gaan gebruiken, wil ik openelec er op zetten. Ik zie nu door de bom het bos niet meer.

Op dit moment heb ik dus android draaien.

welke image heb ik nodig om naar Openelec te gaan? update.zip, .zip of .tar???

Kan ik via de updroid gui upfaten, of is de toothpick methode beter?
http://amlinux.ru/image/6...-arm-M8SPlus-6.95.1.1.zip
Unzip het naar img formaat. Dan de burntool van amlogic, img selecteren, op start klikken in de tool, dan toothpick handelingen.
Volgende releases kan je online updaten via een heel eenvoudig "update <online pad>" commando. Gewoon met putty connecteren naar het ip adres van je m8s+ ....

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Sinned123 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:34:
Die gene boven je gisteren binnen gekregen.
Voor het geld geen betere te krijgen volgens mij.
Daar zit 1gb werkgeheugen in... is dat wel genoeg? En loopt alles wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Aggressor schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 21:40:
[...]

1GB houd niet over, maar het is voldoende.
Met switchen van applicaties kan het wat langer duren, maar de performance binnen de applicaties is prima.
Footprint van kodi is nauwelijks 200MB volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Sinned123 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:05:
[...]

Met switchen van applicaties kan het wat langer duren, maar de performance binnen de applicaties is prima.
Ok Dankjewel.
Zijn er eventueel nog betere opties?
Ik wil kodi en doki erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:59
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:44:
[...]

http://amlinux.ru/image/6...-arm-M8SPlus-6.95.1.1.zip
Unzip het naar img formaat. Dan de burntool van amlogic, img selecteren, op start klikken in de tool, dan toothpick handelingen.
Volgende releases kan je online updaten via een heel eenvoudig "update <online pad>" commando. Gewoon met putty connecteren naar het ip adres van je m8s+ ....

Succes
Thanks voor je antwoord, denk alleen dat ik niet dat ik een male to male usb kabel heb liggen. Is het ook mogelijk zonder burntool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
Aggressor schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Enkele €,€€ meer en je hebt idd 2GB geheugen ; http://www.ebay.com/itm/121953797352?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennoo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:16:
[...]

Thanks voor je antwoord, denk alleen dat ik niet dat ik een male to male usb kabel heb liggen. Is het ook mogelijk zonder burntool?
Als je geen male/male kabel hebt ga je de SDcard of usbstick strategie moeten volgen, dus zonder de burningtool.

Ik heb hier eens een andere tweaker geholpen:
Verwijderd in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"

Wat die burntool doet @boottime is een opstartdisk aanbieden aan je mediaspeler, en daarna gaat die een firmware upgrade doen. De sdcard/usbstick techniek is net hetzelfde, behoudens dat het een offline strategie is : op je sdcard/usbstick moet je een opstartdisk creëren (met uboot.bin erin) waar een auto-update commando inzit, dat zoekt op dezelfde sdcard of daar een zip file staat en zoja begint te updaten. Klinkt ingewikkeld maar als je de instructies volgt kom je er wel.

Bemerk dat de tool om een sdcard/usbstick bootable te maken niet hetzelfde is als de burntool van amlogic.
Gebruik voor het bootable maken van een kaartje/stick "win32 disk imager", want ik zie dat de link die ik in mijn post gebruikte dood is.

succes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Voor een niet zo technische kameraad van mij ben ik op zoek naar een KODI mediaplayer.

Dit moet dus eenvoudig standaard werken met afstandsbediening.

Zelf heb ik een RPI met KODI, maar met die FLIRC module etc. dat is te ingewikkeld voor hem

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Nvidia Shield Android TV 16GB is nu slechts €125 op Amazon.co.uk.
Kost in Nederland €199: pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB

Moet je wel aanmelden voor Prime maar dat kun je gratis een maand uitproberen.
IMHO is er geloof ik geen betere Mediaplayer/Android player dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Inmiddels een K1 tablet plus Chromecast in huis en het Browsen en Streamen werkt uitstekend op één enkele HD streaming dienst na.. welke dat is maakt niet uit ik heb deze dienst opgezegd.

Over Kodi... het zal vast aan mij liggen maar het aanbod via Kodi is tot nu toe B films of wel A maar dan Klassieke films.

Misschien tijd om te beginnen met media digitaal aan te kopen (iTunes of Amazon bijvoorbeeld) of is er een mogelijkheid om zonder teveel regels te overtreden wel kwalitatieve en nieuwe films en series te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
JehannesWeggen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:33:
Inmiddels een K1 tablet plus Chromecast in huis en het Browsen en Streamen werkt uitstekend op één enkele HD streaming dienst na.. welke dat is maakt niet uit ik heb deze dienst opgezegd.

Over Kodi... het zal vast aan mij liggen maar het aanbod via Kodi is tot nu toe B films of wel A maar dan Klassieke films.

Misschien tijd om te beginnen met media digitaal aan te kopen (iTunes of Amazon bijvoorbeeld) of is er een mogelijkheid om zonder teveel regels te overtreden wel kwalitatieve en nieuwe films en series te streamen?
K1 tablet? Chromecast? Dan denk ik dat het allereerst niet hier in dit forum thuis hoort, het gaat hier over Android-TV-mediaspelers..

Kodi biedt geen films aan, dat doen de plugins die er voor gemaakt zijn. Goed zoeken...

'Zonder teveel regels te overtreden'? Het bekijken van copyright-materiaal zonder toestemming is niet toe gestaan, dat is een hele duidelijke regel... Hoeveel regels kan jij?
Je kan een abonnement afsluiten op Netflix of op Videoland, je kan los films kopen via Google Film.. Deze kunnen allemaal streamen naar de Chromecast en je overtreed niet 'teveel regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A95X binnen, wat een fantastisch ding voor $25!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Sinned123 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:05:
[...]

nou ik heb die ene binnen die hierboven staat.
wat een bagger ding.. sorry hoor
maar echt traag... laden duurt lang .. net soort lag...

zal dat door het 1gb geheugen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:34:
[...]

Waarschijnlijk door outdated apps, is Kodi al de laatste versie, geen 'vage' plugins geïnstalleerd ?

* FreshMaker heeft 2 rPI3's hier, die hebben "maar" 700MB vrij, en draaien vlekkeloos.
De 'oude' MX3 zonder problemen, dus ik vermoed dat je een schone start moet opzoeken, desnoods een leuke customrom van freaktab, waar zoveel mogelijk uitgehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Hij zit vol vage(illegale?) plugins. Is eerst uren bezig met updaten.
Ik heb uiteindelijk heel kodi geleegd via de apps settings, zodat ik van al die plugins af was.

Ik vind het wel een fijn apparaat. En misschien doet de prijs was met het verwachtingspatroon patroon. Maar het speel al mijn materiaal goed af en crasht nooit
Aggressor schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:34:
[...]

De persoon boven jou is ook tevreden...

[ Voor 66% gewijzigd door Sinned123 op 16-07-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Sinned123 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:01:
Hij zit vol vage(illegale?) plugins. Is eerst uren bezig met updaten.
Ik heb uiteindelijk heel kodi geleegd via de apps settings, zodat ik van al die plugins af was.

Ik vind het wel een fijn apparaat. En misschien doet de prijs was met het verwachtingspatroon patroon. Maar het speel al mijn materiaal goed af en crasht nooit

[...]

De persoon boven jou is ook tevreden...
ja..maar dan betaal ik liever 20/30 euro meer voor wat sneller.
ik moet toegeven 21 euro is geen geld.. maar moet wel een beetje lekker draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:10:
[...]
ik moet toegeven 21 euro is geen geld.. maar moet wel een beetje lekker draaien
In plaats van rondjes draaien dat iets niet direct werk, WAT heb je al ondernomen om het zelf voor elkaar te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:33
Ik heb vandaag wat zitten spelen met mijn a95x die ik vorige week binnen heb gekregen.
Ik las dat libreelec erop zou moeten werken dus wat zitten rommelen en nu is hij bricked.
Hij start op met zwart scherm geen logo en kan ook niet in de recovery.
Nu vraag ik me af of iemand de originele firmware heeft of zou kunnen maken?

Op internet is een link te vinden alleen is die firmware corrupt en dus niet te gebruiken.
Mocht iemand deze firmware hebben kan ik hem hiermee met een magische sd kaart repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:51:
Ik heb vandaag wat zitten spelen met mijn a95x die ik vorige week binnen heb gekregen.
Ik las dat libreelec erop zou moeten werken dus wat zitten rommelen en nu is hij bricked.
Hij start op met zwart scherm geen logo en kan ook niet in de recovery.
Nu vraag ik me af of iemand de originele firmware heeft of zou kunnen maken?

Op internet is een link te vinden alleen is die firmware corrupt en dus niet te gebruiken.
Mocht iemand deze firmware hebben kan ik hem hiermee met een magische sd kaart repareren?
Deze zip bevat een IMG file:
http://www.mediafire.com/...qu5mdtuu4/NEXBOX-A95X.zip

Download de amlogic burntool:
https://drive.google.com/...RT9qZeXJjYlBVQ013Wjg/view

In de burntool, importeer het img bestand.
Daarna klik je op de Start knop vd burntool.
Met een tandstoker in de audiopoort, druk de knop in de audio poort in.
Verbind je toestel met de usbkabel in de otg poort met je PC. GEEN powerkabel gebruiken, je toestel wordt gepowered via de otg poort.
Na 3 seconden laat je de tandestoker los, je zal in de burntool een progress bar zien verschijnen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Thanks voor de reactie, helaas is deze dus corrupt.
Ik kan de IMG wel uitpakken echter kan ik hem niet gebruiken omdat hij aangeeft dat de IMG in de zip corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Thanks voor de reactie, helaas is deze dus corrupt.
Ik kan de IMG wel uitpakken echter kan ik hem niet gebruiken omdat hij aangeeft dat de IMG in de zip corrupt is.
Je toestel zou compatible zijn met MXQ Pro 4K
In de "commentaren" van deze youtube staat er een chinees die deze observatie maakt.
YouTube: Chan hang yan

Probeer deze firmware eens:
https://www.entertainment...te-mxq-4k-android-tv-box/

Ik twijfel er niet aan dat je daarmee kan opstarten, maar test vooral al je "driver" componenten: bluetooth, ethernet, wifi. Zeker die bodemtoestelletjes hebben zodanige vanilla onderdelen aan boord, dat hun drivers sowieso in de kernel zitten.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Je toestel zou compatible zijn met MXQ Pro 4K
In de "commentaren" van deze youtube staat er een chinees die deze observatie maakt.
YouTube: Chan hang yan
Kan ik gewoon een simpele USb >> Usb kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:07:
[...]

Kan ik gewoon een simpele USb >> Usb kabel gebruiken?
Zo cheap dat er geen otg poort opzit ? Weet jij wel wat ik kost ?

Scroll effe naar boven, daar heb ik een post gezet hoe je een bootable sdcard/usbstick maakt.

Je moet een uboot.bin vinden voor een 64bit amlogic SoC. Dus begin te zoeken naar s905 toestellen waarvan wel een SDCard firmware versie bestaat, unzip hen, en gebruik de uboot.bin die erin steekt om je eigen stick of sdcard bootable te maken.
Pas de aml file aan ifv of je een Usbstick, dan wel een sdcard aan het opzetten bent. Op die stick of sdcard kopieer je dan het goeie image.
Daarna start je je toestel MET de stroom in, maar ook met de tandenstoker strategie : dus sdkaartje plaatsen, tandenstoker indrukken, stroom erop, na enkele seconden tandenstoker loslaten en als je je toestel aan hdmi hebt hangen zal je de openbuik upgrade cycle van je toestel zien.

Als het een usbstick verhaal is : eén van je USB poorten is de otg poort. Dewelke dat is ga je zelf moeten uitzoeken.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Ik heb toevallig ook net libreelec getest op een S905 (MXQ pro 4k)

(met deze image http://kszaq.libreelec.tv/s905/7.0.2.003/ uit deze thread https://forum.libreelec.tv/thread-524.html )

(img.gz uitgepakt naar img file en daarna met win32diskimager op SD kaart gezet )
Daarna de s905 vers geboot met tandenstoker in AV port, zodat er direct van SD geboot werd.
Dat ging eigenlijk enorm simpel. (zijn nog wat power/reboot bugjes, maar ik ben verder onder de indruk)
Enige probleem was dat mijn remote.conf niet netjes werd mee genomen van de Android distro naar libreelec. Door die later via SMB naar de configfiles folder te zetten pakte hij die ook verder goed op.
(hij deed zonder dat bestand echt helemaal niets met de remote)

Een snel SD kaartje is wel een pre, anders voel je elke schrijf actie wel heel goed en gaat alles met horten en stoten, maar op deze manier dual boot bevalt me al prima (en dus ook weinig risico om je firmware te beschadigen)

[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 18-07-2016 16:45 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Pagina: 1 ... 73 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer