Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaZnGaNL schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:42:
Gisteravond mijn MXQ Pro 4K Ultra HD KODI Android 5.1 Lollipop TV Box 64bit Amlogic S905 Quad Core H.265 Hardware Decoding - Black willen updaten, echter geeft hij aan nadat deze is opgestart, de USB Drive niet kan vinden. Ik heb deze download gebruikt: MXQ PRO 4K ULTRA HD KODI ANDROID 5.1 LOLLIPOP TV BOX FIRMWARE UPDATE 20160317.

Via de comments volgens deze handleiding: How to Update Firmware on Amlogic S905 TV Boxes. Uiteraard heb ik hiervoor de ZIP gebruikt welke voor mijn box is. ZIP is niet uitgepakt op de USB Drive, volgens handleiding.

Hierna nog 2 andere USB Drives gebruikt, en nog geprobeerd via een SD kaart, allemaal helaas zonder succes. Weet iemand toevallig wat ik verkeerd doe?
Heb je die media (sd/usbstick) eerst bootable gemaakt met een uboot.bin file ?

Om een FW te installeren heb je 3 opties : via bootable sd card, via bootable USB stick, of door je toestel te laten booten van een disk die aangeboden wordt door je PC. In dat laatste scenario gebruik je de amlogic burning tool, waarbij je eerst een img laadt in de tool, dan op haar START klikt, en pas daarna de toothpick handeling verricht : je toestel boot, zoekt een boot image op de externe media die ze detecteert (uboot.bin) en ofwel is dat beschikbaar op sd of usb disk ofwel wordt het aangeboden door de burningtool. Je hebt in dat laatste geval een OTG kabel nodig. Je toestel lijkt een A-A kabel nodig te hebben ipv de micro-A kabel. Heb je die kabel niet, dan heb je enkel de SD card / USB stick optie.

Een paar posts hierboven (kan wel een paar paginas zijn) heb ik dat eens goed uitgelegd, misschien vind je daar je oplossing. Het was een verhaal om Openelec te installeren, maar het proces om Android te (her)installeren is precies hetzelfde.

Uboot.bin vinden was niet zo moeilijk op 32bit toestellen, ik durf zelf stellen dat je met een uboot.bin van een s805 ook een s812 kan booten - maar wil graag gecorrigeerd worden. s905 is een 64bit cpu waar ik geen ervaring mee heb, je moet een s905 firmware zoeken in een sd card versie om daar de uboot.bin te unzippen. Ik heb de indruk dat dit soort sdcard fw zeldzamer wordt, toch in lollipop (kan iemand bevestigen?).

Misschien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik heb geen idee of het iets is, maar ik kreeg een mail binnen dat de MXQ Quad Core Android te koop is voor €49.95

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:01:
[...]

Heb je die media (sd/usbstick) eerst bootable gemaakt met een uboot.bin file ?

Om een FW te installeren heb je 3 opties : via bootable sd card, via bootable USB stick, of door je toestel te laten booten van een disk die aangeboden wordt door je PC. In dat laatste scenario gebruik je de amlogic burning tool, waarbij je eerst een img laadt in de tool, dan op haar START klikt, en pas daarna de toothpick handeling verricht : je toestel boot, zoekt een boot image op de externe media die ze detecteert (uboot.bin) en ofwel is dat beschikbaar op sd of usb disk ofwel wordt het aangeboden door de burningtool. Je hebt in dat laatste geval een OTG kabel nodig. Je toestel lijkt een A-A kabel nodig te hebben ipv de micro-A kabel. Heb je die kabel niet, dan heb je enkel de SD card / USB stick optie.

Een paar posts hierboven (kan wel een paar paginas zijn) heb ik dat eens goed uitgelegd, misschien vind je daar je oplossing. Het was een verhaal om Openelec te installeren, maar het proces om Android te (her)installeren is precies hetzelfde.

Uboot.bin vinden was niet zo moeilijk op 32bit toestellen, ik durf zelf stellen dat je met een uboot.bin van een s805 ook een s812 kan booten - maar wil graag gecorrigeerd worden. s905 is een 64bit cpu waar ik geen ervaring mee heb, je moet een s905 firmware zoeken in een sd card versie om daar de uboot.bin te unzippen. Ik heb de indruk dat dit soort sdcard fw zeldzamer wordt, toch in lollipop (kan iemand bevestigen?).

Misschien.
Jumpman schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:57:
[...]

Een update met een SD-card of USB stick werkt alleen met een gesignde image. Anders moet je updaten met een USB 2.0 male naar USB 2.0 male kabel. Deze is op eBay te bestellen voor € 0.97 of je kan die zelf maken.
Thanks jullie allebei, het is in inder geval gelukt, hiervoor heb ik een nieuwe SD kaart gehaald en hiermee geprobeerd, is nu lukte het wel.. Erg vreemd maar hij is geupdated.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Leon-1985 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:20:
Iemand ervaring met de Wetek Core? Ik heb geen behoefte aan netflix maar de dualboot funtie lijkt me wel ideaal.
Nog (net) niet.... Maar ik heb een berichtje gekregen dat hij onderweg is.
Ik heb hem vanwege Netflix en dual boot aangeschaft, dus daar kan ik straks zeker meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Iemand die mij raad kan geven? Ik heb vandaag mijn Ms8+ binnen gekregen maar nu wil ik hier Kodi Jarvis op zetten. Zodra ik dit wil doen geeft hij telkens een melding die zegt ''App not installed''. Iemand de oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door MichawwZki op 25-03-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:37
MichawwZki schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:08:
Iemand die mij raad kan geven? Ik heb vandaag mijn Ms8+ binnen gekregen maar nu wil ik hier Kodi Jarvis op zetten. Zodra ik dit wil doen geeft hij telkens een melding die zegt ''App not installed''. Iemand de oplossing?
Probeer het eens via deze link: Downloads | Kodi. Pak hiervoor die van de PlayStore als APK en zet deze op USB of SD kaart, en probeer deze eens zo te installeren op je Ms8+.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

houthakker

Poehé

en evt. voorgaande versies verwijderen.

Voor de beellink mini mx is er nu een soort van dualboot optie; door openelec van sd-kaart te laden: http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=638.0

Ga ik na het weekend proberen, wat mijn film avond is tot nu toe nog niet volledig probleemloos. Ik lees goed dingen van openelec, maar wil nog wel even android proberen.
SPMC geeft mij geen goede audio (passtrough) ervaringen. Ik las goede dingen van de kodi 17 nightly builds, maar deze waren bij mij zo sloom (geluid liep achter) dat dit niet werkbaar was.
Tot nu toe werkt jarvis 16.1 rc het beste, maar niet altijd zonder slag of stoot..

[ Voor 19% gewijzigd door houthakker op 26-03-2016 02:07 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houthakker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:27:
Netflix dan waarschijnlijk op 480P? Voor Netflix HD heb je Widevine Level 1 DRM nodig, dat word maar door een beperkt aantal apparaten ondersteund.
Ben zelf geen Netflix kijker en volg het SD debat maar vaagjes.

Maar in build.prop zou een parameter media.amplayer.widevineenable=true of false zitten.

Iemand die param al eens getweakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:20
MdO82 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:32:
Ik heb geen idee of het iets is, maar ik kreeg een mail binnen dat de MXQ Quad Core Android te koop is voor €49.95
Interessant. Er zijn nog meer Chinese android boxen, hieronder mijn lijstje, De prijzen zijn ebay prijzen.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/androiddozen.png
Mijn favoriet is de M8S, en de MXQ Pro omdat er HDMI 2.0 op zit, maar het kritische punt zal de firmware/software zijn. Vandaar ben ik benieuwd naar ervaringen.

Kodi hoeft niet eens voor mij. Als de meegeleverde software goed is dan ben ik al blij. Onder goed versta ik een soepele interface en een mediaplayer die alle formaten goed afspeelt.

[ Voor 58% gewijzigd door necessaryevil op 27-03-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede android tv box. Veel speciale zaken wil ik niet. als hij volgende kan ben ik al tevreden:

-Tv-programma's opvragen via website tvzenders (à la uitzendinggemist)
-Netflix (sd is goed)
-Mobiele hd lezen
-goede support van fabrikant/community voor updates.

Momenteel valt mij oog op volgende kastjes:

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_258635.html?wid=1 (beelink mini mx)
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_334004.html (Mini M8S)
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_279497.html (MXQ-pro)

Nu, vooral de beelink spreekt me aan omdat ik daar goede dingen over lees en er ook firmwareupdates zijn van hen zelf. Enige wat me nog doet twijfelen is dat in dezelfde reviews soms haperingen binnen Kodi 16 zijn, zou te maken hebben omdat S905 nog niet volledig ondersteund wordt. Zou dit ondertussen verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 14:57
Jumpman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:13:
[...]

Klopt, ik heb hem destijds voor $ 20,00 gekocht. Werkt goed voor Kodi (na 15 minuten updaten). Ik heb alleen een stand-by probleem (staat in dit forum). Ik hoop dat deze update dit oplost.
Het is eindelijk gelukt om het (MXQ 4K) te updaten naar de firmware van maart :*). Ik heb ubuntu moeten installeren op een oude pc aangezien de Windows tools niet werkten.

Je hebt de drukknop in de SPIDF poort nodig om in recovery te komen, echter moet je wel snel na elkaar de usb kabel en de stroomkabel insteken anders herkent de upgrade tool de box niet.

Het lijkt erop dat de stand-by functie fatsoenlijk werkt :9 , de resterende functies (10bit videos etc.) boeien me eerlijk gezegd niet echt aangezien de box hier vooral zit te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand ervaring met de Ugoos UT4 en Horizon Go? Krijg constant errors dat het max aantal gebruikers bereikt zijn, dat de bandbreedte niet voldoende is en app crashes. Dacht dat mn wifi instabiel was, tablets en phones hebben 0,0 issue maar dat zegt op zich niet zoveel. Heb het nu bedraad aan het internet hangen en krijg dezelfde meldingen. Ding al gereset, ding op aanraden van Ugoos al gewist en een clean install 1.01 gedaan, niks werkt. Het gezeur begint @ random, soms al na een minuut soms pas na een kwartier.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Exor schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:24:
[...]

Het is eindelijk gelukt om het (MXQ 4K) te updaten naar de firmware van maart :*). Ik heb ubuntu moeten installeren op een oude pc aangezien de Windows tools niet werkten.

Je hebt de drukknop in de SPIDF poort nodig om in recovery te komen, echter moet je wel snel na elkaar de usb kabel en de stroomkabel insteken anders herkent de upgrade tool de box niet.

Het lijkt erop dat de stand-by functie fatsoenlijk werkt :9 , de resterende functies (10bit videos etc.) boeien me eerlijk gezegd niet echt aangezien de box hier vooral zit te streamen.
Ik heb inmiddels een USB 2.0 Male naar USB 2.0 Male kabel ontvangen. Ik hoop dat het wel gaat lukken met Windows, want ik heb geen Ubuntu draaien en ook niet genoeg inhoudelijke kennis hiervan, ben ik bang. Van het weekend maar eens proberen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Skype op een Android TV box? Ik zit naar de volgende te kijken:

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_211700.html

Redelijke goede specs, 2G Ram, 16G storage en 2.4 en 5.8 Wifi Wil heb ook gebruiken voor Skype op de PC indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Inmiddels is er ook een changelog bekend van de de L106 update voor de beelink mini mx:
1. kodi update the latest official network (kodi-16.0-Jarvis-armeabi-v7a.apk), kodimate kodimate1.5 updated version;
2. The pre-kodi plug (Note: wire brush and sd card upgrade will upgrade preloaded kodi plug; ota upgrade is not preinstalled, does not destroy the original installation of the plug-in);
3. Optimize emmc erase mode, effectively avoid risks online upgrade failed;
4. Modify the APP installed, the interface displays the text color and background color when the button is selected;
5. Settings System sounds inside the selection of display issues;
6. Allow custom changes to the system partition 2G;
7. Address Start Card mode failed to brush machine problems;
Hoewel ik hier niets bijzonders uit kan opmaken, voelt de box een stuk stabieler aan met SPMC en Kodi 16.1.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Zelf ook een Beelink mini mx aangeschaft. Bij eerste maal opstarten meteen de firmware geüpdatet naar L106.

Bij eerste gebruik viel me op dat behoorlijk onstabiel is. Apps crashen bij de vleet. Heb toen maar eens een factory reset gedaan, en toen liep het wel wat beter. Nu is het wel zo dat de wifi langs geen kanten werkt :X
Hoe ik ook probeer, deze blijft op uitgeschakeld staan. Ethernet werkt wel, maar ook niet 100% stabiel heb ik al gemerkt.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op mijn 'high end' s812 krijg ik de firmwares "106L" noch de "202" stabiel. Ik ben teruggekeerd naar een kitkat firmware. Ik denk dat de problemen die iedereen hier lijkt te hebben niks te maken hebben met 'slechte support van lollipop voor s905' want ik heb dezelfde problemen op s812, maar de vaststelling dat de kernels die meegeleverd worden niet stabiel zijn. En dat de meeste constructeurs dezelfde kernel lijken te gebruiken ?
Mij graag corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

sonicboy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:52:
Zelf ook een Beelink mini mx aangeschaft. Bij eerste maal opstarten meteen de firmware geüpdatet naar L106.

Bij eerste gebruik viel me op dat behoorlijk onstabiel is. Apps crashen bij de vleet. Heb toen maar eens een factory reset gedaan, en toen liep het wel wat beter. Nu is het wel zo dat de wifi langs geen kanten werkt :X
Hoe ik ook probeer, deze blijft op uitgeschakeld staan. Ethernet werkt wel, maar ook niet 100% stabiel heb ik al gemerkt.

Enige suggesties?
Ik gebruik zelf zelden wifi, maar ik krijg deze wel ingeschakeld. Heb je deze al proberen in te schakelen via het volledige settings menu (i.p.v. tv interface)?

Welke apps crashen er precies? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen KODI en SPMC gebruik...

[ Voor 6% gewijzigd door houthakker op 10-04-2016 16:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:57:
En dat de meeste constructeurs dezelfde kernel lijken te gebruiken ?
Er zijn geen andere kernels te vinden.

De S805/812 en S905 hebben een antieke linux kernel en daardoor lopen we/ze tegen veel problemen aan. Een nieuwere kernel is niet mogelijk omdat dan de Mali driver niet meer werkt.
Uiteraard zijn er wel wat mensen mee aan het knutselen, maar goed, zolang er niks 100% werkend is, is dat verder niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
houthakker schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:43:
[...]

Ik gebruik zelf zelden wifi, maar ik krijg deze wel ingeschakeld. Heb je deze al proberen in te schakelen via het volledige settings menu (i.p.v. tv interface)?

Welke apps crashen er precies? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen KODI en SPMC gebruik...
Dit waren zowel apps van tv-zenders, als de play store of antutu. Maar zoals gezegd zijnde, na de factory reset komt dit eigenlijk niet meer voor.

Heb nu ook de wifi eens proberen aan te leggen via dropdown menu, en dan lijkt het wel te werken tot ik effectief probeer te connecteren met een SSID. Hij zegt telkens dat passwoord verkeerd is, en bij een open netwerk dat hij niet kan connecteren. Heb gearbest gemaild daarover. Voor 15$ willen ze een nieuwe opsturen, dus dat valt nog mee. Kan dan nog zien om deze aan de praat te krijgen of houden voor wat anders.

edit: zonet geprobeerd terug naar de vorige firmware versie te gaan (105), dit lukt tot hij de /data partition moet formateren. Hierbij geeft hij dan foutmelding dat hij deze niet kan unmounten. Ik kan wel heropstarten en bij settings zie ik dat systeem idd 105 is. Wel nog steeds geen wifi toch..

[ Voor 13% gewijzigd door sonicboy op 10-04-2016 21:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer, mijn huidige c200 heeft het begeven namelijk begeven. In eerste instantie wilde ik een nieuwe player van dat tijdperk kopen (pch, dune, med8er etc). Alleen heb ik Digitaal Coax (S/PDIF) nodig als audio out (lang verhaal) en dan is de keuze eigenlijk redelijk beperkt.

Dan maar overstappen op huidige generatie, wat volgens mij de android mediaplayers zijn (als ik me niet vergis, ben pas net begonnen met me opnieuw inlezen). Alleen als ik dit topic zo lees, en zo eens rondgoogle dan heb je echt de wereld aan mediaplayers op dit gebied. En ik zal met me 31 wel een ouwe lul worden, ik heb geen zin meer om van begin tot eind te verdiepen en alle reviews af te struinen. Dus hopelijk kan ik een beroep op jullie doen.

Ben dus op zoek naar vervanger voor me c200. Ben een downloader en kijk absoluut niet via diensten als netflex. Moet alles van full HD aankunnen, geen gemor met stotterende beelden omdat de bitrates te hoog zijn. UHD niet nodig, wacht wel op 8k :P. Geen gedoe met codecs, alles gewoon netjes kunnen afspelen (aan online film/serie materiaal)

Audio filters voor DTS uiteraard, en natuurlijk de Digitaal Coax (S/PDIF) aansluiting.

Op zoek naar iets wat plug en play is. Zie jullie voornamelijk praten over updaten van van alles, nieuwe firmwares, weer terug flashen etc. Dat vind ik met me telefoon leuk om te doen. Maar ik wil dat ding bestellen, uitpakken, kabeltje erin en gas erop.

Wellicht verkijk ik me erop, en ben ik in dat geval helemaal geen android mediaplayer publiek. Dat laat ik me dan graag wijsmaken. Ben ik dat wel? Dan hoop ik een duwtje in de goede richting te kijken qua keuzemogelijkheden!

In ieder geval dank voor het aanhoren van deze ouwe lul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Dirrukje schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:40:
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer, mijn huidige c200 heeft het begeven namelijk begeven. In eerste instantie wilde ik een nieuwe player van dat tijdperk kopen (pch, dune, med8er etc). Alleen heb ik Digitaal Coax (S/PDIF) nodig als audio out (lang verhaal) en dan is de keuze eigenlijk redelijk beperkt.
...
Budget? Tja, als je out of the box ervaring wil, weet ik niet of je aan een android box moet beginnen, misschien eentje die openelec ondersteund (en dus alleen kodi draait) en goede support heeft; WeTek Play dus.

Waarom geen dedicated mediaplayer? Popcorn hour VTEN, Mede8ter of WDTV?

Ik ben overigens 32 en beetje tweaken lukt nog wel hoor ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Budget: 150 EUR, maximaal 200 zo'n beetje.

Mijn eerste idee was om ook gewoon een dedicated mediaplayer weer aan te schaffen. Maar ik zie dat daar eigenlijk weinig vernieuwing in zit. Spelers blijven beetje gelijk, maken jarenlang gebruik van dezelfde chips. En de meest recente zijn in 2013 op de markt gekomen ofzo.

En dan zegt een klein stemmetje achter in me hoofd "Dat is allemaal oude rommel, tijd voor de volgende stap". En dan kom je volgens mij wel op de android boxen uit. Maar als ik je goed begrijp loopt dat wel hand in hand met een beetje tweaken, zelf updaten en spelen ermee. Je hebt op dat gebied geen kant en klare oplossingen? Zal de Wetek in ieder geval even onderzoeken, dank voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Dirrukje op 13-04-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Dirrukje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:01:

Mijn eerste idee was om ook gewoon een dedicated mediaplayer weer aan te schaffen. Maar ik zie dat daar eigenlijk weinig vernieuwing in zit. Spelers blijven beetje gelijk, maken jarenlang gebruik van dezelfde chips. En de meest recente zijn in 2013 op de markt gekomen ofzo.

En dan zegt een klein stemmetje achter in me hoofd "Dat is allemaal oude rommel, tijd voor de volgende stap". En dan kom je volgens mij wel op de android boxen uit. Maar als ik je goed begrijp loopt dat wel hand in hand met een beetje tweaken, zelf updaten en spelen ermee. Je hebt op dat gebied geen kant en klare oplossingen? Zal de Wetek in ieder geval even onderzoeken, dank voor de tip!
Ik zou in dat geval voor de Nvidia Shield gaan of de Nexus Player. Dat zijn prima mediaplayers, gebaseerd op android en waar je net een beetje meer mee kan als een standaard media speler. Worden goed ondersteund door Google. Weet alleen niet of het voldoet aan jet eis voor je digitale aansluiting.
Een Raspberry Pi met OpenElec en Kodi kan ook een goede optie zijn, deze gebruik ik zelf voor het afspelen van video's en muziek vanaf een NAS.

Goede review van de Shield:
https://www.bright.nl/eer...idia-shield-streamt-alles

[ Voor 4% gewijzigd door acoster op 13-04-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer, ...

...

houthakker schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:50:
[...]

Budget? Tja, als je out of the box ervaring wil, weet ik niet of je aan een android box moet beginnen, misschien eentje die openelec ondersteund (en dus alleen kodi draait) en goede support heeft; WeTek Play dus.

Waarom geen dedicated mediaplayer? Popcorn hour VTEN, Mede8ter of WDTV?

Ik ben overigens 32 en beetje tweaken lukt nog wel hoor ;)
Woehoe, ik ben de oudste lul (met m'n 33 jaar)! :+

Maar ik snap het probleem, dat is ook waar ik tegenaan liep. Hiervoor heb ik tijdelijk een WeTek Core gehad maar dat is mij niet helemaal bevallen. Sowieso is OpenELEC op sterven na dood, bijna alle devs zijn overgegaan naar LibreELEC.

Voor wat je vraagt kan ik je een NUC achtige box aanraden (een echte NUC, of een Zotac of een Beebox met de laatste generatie Atom/Celeron/Pentium). Dan moet je voor zo'n 200 euro klaar kunnen zijn.
Ik heb ook een RPi, maar dat is een leuk developer bordje maar zeker geen volwaardige mediaspeler door de beperkingen. En de andere android boxjes...... Kinderschoenen, daar staan ze in. Er is volop ontwikkeling bezig en het gaat als een speer, maar het is nog vroeg. Ik ben met de Core net iets te snel ingestapt (voor mijn eigen gevoel), dus ben ik weer terug naar mijn oude computer (ASRock Vision 3D 245B, met *****ELEC).

Ps. Ik heb een Chromecast aangeschaft voor Netflix en YouTube, en dat ding werkt als een tierelier! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Petertyuh op 13-04-2016 09:26 . Reden: Chromecast erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik heb zelf de afgelopen maanden een Minix X7 ingeruild voor een Beebox.

Ik was helemaal klaar met alle haken en ogen die er aan Android boxjes zitten, zowel Rockchip als AmLogic. Voor mij was het de keuze tussen "Of iets wat officieel door Google wordt ondersteund, zoals een Nvidia Shield of Nexus player, of terug naar een Linux oplossing".

Uiteindelijk is het dus dat laatste geworden, ook omdat al onze 'streaming behoeften' tegenwoordig worden afgehandeld met een Chromecast. En een Chromecast is gewoon een grote verademing ten opzichte van slecht werkende streaming support op bijna iedere Android box, in ieder geval als je gebruikt wilt maken van apps als NPO, NLZiet en RTL XL.

De Beebox draait een custom build van OpenELEC (eentje die de Braswell chipset goed support) en wordt gebruikt voor de lokale media en als TV frontend (goede de-interlacing support).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Petertyuh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:23:
[...]

[...]

Woehoe, ik ben de oudste lul (met m'n 33 jaar)! :+
Moi. 54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik doe er met mijn 60 jaar nog een schepje op...
Ben het eens met de mensen hier dat Android "out of the box" net niet je van dat is. Heb verschillende boxjes voor kennissen klaargemaakt (MX, Tronsmart, Beelink enz.) Ook een Tronsmart voorzien van Openelec en Android er vanaf gegooid. Dit werkte vrij goed.

Zelf heb ik nu een Z-Box met een I3 processor draaien onder Openelec (Isengart) en moet zeggen dat dit als een speer werkt. Voor Openelec er nog een tijdje Win 7 op gedraaid met een compatible versie van Kodi maar ik moet zeggen dat Openelec toch mijn voorkeur heeft.

Kodi erop en dan de KAOS BOX repository erop en gaan met die banaan !!

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:06
Misschien een minix boxje ofzo, kost wat meer maar daar hoef je verder weinig aan te doen.
Updates komen dan ook gewoon per OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
eymey schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:35:
Ik heb zelf de afgelopen maanden een Minix X7 ingeruild voor een Beebox.

...
...

De Beebox draait een custom build van OpenELEC (eentje die de Braswell chipset goed support) en wordt gebruikt voor de lokale media en als TV frontend (goede de-interlacing support).
Mag ik vragen welke? Ik heb namelijk erg veel interesse in de Beebox, maar dan wil ik wel dat ie goed werkt (dus zonder veel zelf te moeten klussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier als hoofd HTPC: Intel Core i5 (520M), 8GB met Windows 10 en Kodi. Dit werkt al vijf jaar goed. Ik update alleen de Windows versie en Kodi telkens. Inmiddels ook dus aan het puzzelen met een MQX 4K, maar je merkt inderdaad dat de ondersteuning te wensen over laat. Ik denk dat er op Windows en Linux gebaseerde systemen altijd wel een oplossing te vinden is, Het OS Android is nog een vrij nieuwe speler voor dit soort toepassingen, maar wel stukken goedkoper voor een complete oplossing.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Petertyuh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:59:
[...]

Mag ik vragen welke? Ik heb namelijk erg veel interesse in de Beebox, maar dan wil ik wel dat ie goed werkt (dus zonder veel zelf te moeten klussen).
Beetje off-topic, maar: Ik heb nog een build van 'Fritsch', uit post 2 van deze thread, draaien:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231955

Echter, je zal nu nog ff wat verder moeten zoeken (zie opmerking aan het einde van die post). Zelf heb ik mijn setup alweer een tijdje draaien, maar die is inmiddels dus wel beetje verouderd.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 13-04-2016 13:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
loneranger56 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:34:

.. en dan de KAOS BOX repository erop en gaan met die banaan !!
Thanks voor de tip! Ga deze vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Dan maar overstappen op huidige generatie, wat volgens mij de android mediaplayers zijn (als ik me niet vergis, ben pas net begonnen met me opnieuw inlezen). Alleen als ik dit topic zo lees, en zo eens rondgoogle dan heb je echt de wereld aan mediaplayers op dit gebied. En ik zal met me 31 wel een ouwe lul worden, ik heb geen zin meer om van begin tot eind te verdiepen en alle reviews af te struinen. Dus hopelijk kan ik een beroep op jullie doen.

Ben dus op zoek naar vervanger voor me c200. Ben een downloader en kijk absoluut niet via diensten als netflex. Moet alles van full HD aankunnen, geen gemor met stotterende beelden omdat de bitrates te hoog zijn. UHD niet nodig, wacht wel op 8k :P. Geen gedoe met codecs, alles gewoon netjes kunnen afspelen (aan online film/serie materiaal)

Audio filters voor DTS uiteraard, en natuurlijk de Digitaal Coax (S/PDIF) aansluiting.

Op zoek naar iets wat plug en play is. Zie jullie voornamelijk praten over updaten van van alles, nieuwe firmwares, weer terug flashen etc. Dat vind ik met me telefoon leuk om te doen. Maar ik wil dat ding bestellen, uitpakken, kabeltje erin en gas erop.

Wellicht verkijk ik me erop, en ben ik in dat geval helemaal geen android mediaplayer publiek. Dat laat ik me dan graag wijsmaken. Ben ik dat wel? Dan hoop ik een duwtje in de goede richting te kijken qua keuzemogelijkheden!

Hey Dirk, ik heb nog een stemmetje voor je (Hans Teeuwen) : " een wereld aan android players jaaaaa, ma maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ik gebruik meer en meer mijn rpi3 met openelec op het moment.
Geen overhead, geen gedoe.
Update's gaan automagisch ( de eerste install op SD is een eitje )
imo zijn de Androidspelers een beetje op hetzelfde punt gekomen als wat je zegt over mediaplayers an-sich, er zit niet echt "verbetering" in de apparaten.
Updatebeleid is al even 'mager' als op de telefoons ( ik draai al sinds het begin een custom, en er is anderhalf jaar later nog geen nieuwere / betere gekomen )

De RPi3 is ook niet heilig, maar kijk eens in het kodi-rpi topic voor je een keuze maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat budget voor een android speler ... waarom niet eerst dat audio probleem aanpakken. Pas dan heb je daadwerkelijk een wereld aan android/openelec/xyz players ter beschikking. En als HD kijker neem je genoegen met audio uit de vorige eeuw ? Reconsider ....

Met jouw profiel zou ik een openelec doos kiezen, Android zit alleen maar in de weg.
Werk je via Ethernet : MX3, MXQ(s805), MX3-G,CX-S806, M8, M8S, M8S+, S82 (wifi hetzij 72mb/s hetzij 150mb/s max)
Werk je via Wifi : Tronfy MXiv, Beelink MX3 Plus (wifi 433mb/s max)

Er is sowieso een leercurve waar je door moet, want Android moet eraf en Openelec erop. En een usb stickje heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Ik heb ook nog een Android USB stick liggen (Imito QX1, gekocht medio 2013) die ik ooit als mediaspeler wou gebruiken.

Dit is half gelukt. Omdat ik vrij handig ben met Android heb ik het werkend gekregen, maar wat een geklei en gemartel, het werkt zeker niet out-of-the-box. Draadloos = Drama met Full-HD content. Dus weer een los kastje om ethernet aan het werk te krijgen, al met al niet "probleemloos".

Ook de achterliggende "android" schil werkt niet echt mee aan gebruikersgemak en performance.

Deze android stick gebruik ik nu buiten in de veranda.

Sinds een aantal maanden heb ik een RPI2 gekocht en daarop OpenElec geïnstalleerd, en wat een verademing is dat!!

Ik had hiervoor een EM7080 maar die had de geest gegeven.

Hierboven merkt iemand (Petertyuh) op dat een rpi met openelec geen "waardige" mediaspeler zou zijn, maar ik zou eerlijk niet weten wat ik mis :?

Ik kijk alleen maar Full HD met waar mogelijk DTS geluid, ik speel wel praktisch alles af van mijn NAS (Synology DS214+).

Af en toe een keer ouwehoeren met een addon, maar dat is meestal geen FullHD en/of DTS.

Maar dit is een Android TV stick forum, dus laat ik hier de boel maar niet verzieken :P Voor info op de RPI zie [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 13-04-2016 19:20 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Sowieso dank voor alle reacties! OpenELEC komt nu aantal keer voorbij, dat wekt mijn nieuwsgierigheid! Hoe kijken jullie wat dat betreft aan tegen de comment van Petertyuh:
Petertyuh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:23:
[...]

[...]

Sowieso is OpenELEC op sterven na dood, bijna alle devs zijn overgegaan naar LibreELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Zover ik weet is OpenELEC op een RPI het meestgebruikte OS qua mediaspeler.

Ook zijn ze actief met updates, afgelopen week nog 7.0 beta 2 gelanceerd.

Dat het op sterven na dood zou zijn is mij niet bekend.

Maar aangezien RPI ook LibreELEC ondersteund houdt dat voor mij alle deuren open :P

Ik weet niet of LibreELEC ook op een Androidstick werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Grolsch op 13-04-2016 19:32 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Dirrukje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:23:
....
Hoe kijken jullie wat dat betreft aan tegen de comment van Petertyuh:
Don't shoot the messenger, maar lees de intro van LibreELEC even.
Of het einde van de eerste alinea van onze geliefde site.
Omdat ik zo linken hou: de reactie van Klojum.

Daarbij, ben ik het meestal wel mezelf eens hoor, wilde je een echt antwoord op jouw vraag hebben. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Petertyuh op 13-04-2016 19:55 . Reden: nog een linkje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Lijkt me wel een helder verhaal inderdaad, goed om even rekening mee te houden in de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Op het moment is Openelec heel stabiel en als er geen updates voor komen, vind ik het ook prima, het werkt zoals het moet werken, het doet voor mij wat het moet doen.

Ik heb onlangs ook een Beelink M18 gekocht en op zich werkt deze ook prima. Heeft weer andere mogelijkheden. Het is soms wat puzzelen, maar Kodi draait op deze ook prima, geen verschil met de RPI2. Nadeel is dat de Horizon Go app nog niet werkt op deze box, wilde hem boven gebruiken om programma's terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik wil graag een android mini pc /tv hdmi mediaplayer met het enige doel om de Caiway Multiscreen App te runnen. Om op deze manier live TV te kijken.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een media player, wat is de goedkoopste oplossing voor mij ?
Iemand suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Grolsch schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:30:
Zover ik weet is OpenELEC op een RPI het meestgebruikte OS qua mediaspeler.

Ook zijn ze actief met updates, afgelopen week nog 7.0 beta 2 gelanceerd.

Dat het op sterven na dood zou zijn is mij niet bekend.

Maar aangezien RPI ook LibreELEC ondersteund houdt dat voor mij alle deuren open :P

Ik weet niet of LibreELEC ook op een Androidstick werkt.
Voorlopig is hardware support door LibreELEC (RPi/x86) nog beperkt denk ik, als ik naar de downloads kijk (https://libreelec.tv/download-temp/) en het forum is ook nog leeg. Openelec heeft voorlopig dus de wat betere (iig een officiele imx6 port) hardware support, en een actievere community; veel ports worden gemaakt op armlinuxmedia.com; zeker als het om goedkope chinese android boxen gaat; http://amlinuxmedia.com/forum/index.php?board=5.0

Ik heb nu armedialinux draaien op een sd kaart in de Beelink Mini MX, de kodi beleving is nu wel een stuk beter, alleen Bluetooth werkt nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door houthakker op 14-04-2016 21:44 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:40:
Beste Tweakers,

Ik wil graag een android mini pc /tv hdmi mediaplayer met het enige doel om de Caiway Multiscreen App te runnen. Om op deze manier live TV te kijken.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een media player, wat is de goedkoopste oplossing voor mij ?
Iemand suggesties.
Na wat research zie ik die Amazon Fire TV stick als goedkoopste optie.
Dan moet ik nog wel wat kloten met sideloaden van de caiway app maar dat moet wel lukken.

Iemand nog een andere suggestie welke het overwegen waard is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat die de caiway app kan draaien.
Hoe je daarachter komt anders dan uitproberen, geen idee.
Als je via Amazon koopt kun je hem misschien terugsturen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Verder is de "gebruikersevaring" van touch apps op een tv toch niet fantastisch vind ik. Ik heb KPN play en Vodafone TV Anywhere al eens geprobeerd maar daar vond ik toch niets...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:23:
Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat die de caiway app kan draaien.
Hoe je daarachter komt anders dan uitproberen, geen idee.
Als je via Amazon koopt kun je hem misschien terugsturen als het niet werkt.
Waarom zou die niet draaien ?
Het boeit me niet zoveel als de user interface net niet lekker werkt.
De app moet gewoon lopen en het beeld niet laggen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56

Spais

The Spais Melange

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:28:
[...]

Waarom zou die niet draaien ?
Het boeit me niet zoveel als de user interface net niet lekker werkt.
De app moet gewoon lopen en het beeld niet laggen ofzo.
Voor de Caiway multiscreen app mag je in ieder geval geen root hebben. Weet niet hoe dat zit met zo'n firetv stick? Maar goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spais schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:31:
[...]

Voor de Caiway multiscreen app mag je in ieder geval geen root hebben. Weet niet hoe dat zit met zo'n firetv stick? Maar goed op letten.
Wat bedoel je met root ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spais schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:31:
[...]

Wat ik weet is dat je moet "side loaden" om andere apps van de google play store te draaien.
Out of the box heb je alleen de amazon store waar de caiway app niet inzit.

Wil dit zeggen dat het dan niet gaat werken ?

Edit: Ik heb via een android emulator (NOX) de app gesdraaid, echter was er wel wat lagg en niet zo beste beeldkwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Root betekent dat je volledige beheer rechten hebt in Android. Vaak is dit niet geval met telefoons, maar wel op Android tv boxen. De firetv stick is wel een iets andere product dan zo'n Chinese Android box, maar ik zou er wel even naar kijken. Of stuur een mail aan caiway, misschien hebben ze het getest.

Edit: volgens een snelle Google is een firetv standaard niet geroot, maar dan nog is en blijft het een caiway app met hele slechte Android support.

[ Voor 14% gewijzigd door Spais op 15-04-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spais schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:42:
[...]

Root betekent dat je volledige beheer rechten hebt in Android. Vaak is dit niet geval met telefoons, maar wel op Android tv boxen. De firetv stick is wel een iets andere product dan zo'n Chinese Android box, maar ik zou er wel even naar kijken. Of stuur een mail aan caiway, misschien hebben ze het getest.

Edit: volgens een snelle Google is een firetv standaard niet geroot, maar dan nog is en blijft het een caiway app met hele slechte Android support.
ok thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Iemand een idee hoe ik de Rapoo E6700 (Bluetooth keyboard) 'lock' op een Android-TV box? Als ik de box nu uitschakel, dan moet ik de keyboard telkens opnieuw pairen met de box. Mag ik weer een muis aansluiten, etc. etc, dus weet iemand een manier of mag ik deze terug sturen omdat het niet gaat? Voor de duidelijkheid, de keyboard beschikt alleen over Bluetooth, geen USB-receiver die ik in de box kan steken..

Edit: Inmiddels opgelost met een app die automatisch paired met een aangewezen apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Sheva op 16-04-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Iemand ervaring met Digiturk Play op een Android TV Box (legaal abo met Android app)? Zit te denken aan de nieuwe Wetek Hub als deze uitkomt. Volgens mij wordt dat de eerste betaalbare S905 box met DRM ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
Spais schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:29:
Iemand ervaring met Digiturk Play op een Android TV Box (legaal abo met Android app)? Zit te denken aan de nieuwe Wetek Hub als deze uitkomt. Volgens mij wordt dat de eerste betaalbare S905 box met DRM ondersteuning.
vriend van me had een paar weken terug zijn Digi account geinstalleerd op mijn (s802 box) en dit werkte uitstekend, hoge kwaliteit en geen vastlopers. we hebben samen een wedstrijd gekeken, althans hij, ik was aan het twitteren ;-p

ik heb ook een s812 box, maar weet nie tof het hierop werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door SolarOrbiter op 18-04-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

SolarOrbiter schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:38:
[...]

vriend van me had een paar weken terug zijn Digi account geinstalleerd op mijn (s802 box) en dit werkte uitstekend, hoge kwaliteit en geen vastlopers. we hebben samen een wedstrijd gekeken, althans hij, ik was aan het twitteren ;-p

ik heb ook een s812 box, maar weet nie tof het hierop werkt.
Super! Dank voor je antwoord! Is die app van digiturk ook een beetje te besturen met een normale afstandsbediening of heb je een airmouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb de gewone afstandsbediening nooit gebruikt. altijd in combinatie met een air-mouse of een gewone draadloze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren CM11 op de Ouya gezet in een poging dat ding toch wat bruikbaarder te maken.
Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat leuke apps/launchers en andere dingen die het nog bruikbaarder/leuker maken.

Uiteraard staat er Kodi op, Youtube, FR24 premium (ook wel geinig op zo'n groot scherm) maar wat is nog meer leuk?
En is er eigenlijk een (gratis) app om deze te besturen want met een Ouya controller is het niet erg prettig werken.

Note: ik heb geen abonnementen lopen bij streamingdiensten als Netflix, Spotify etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 26-04-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Hallo, ik heb een Beelink Mini MXIII besteld.

Heeft iemand een idee welk apparaat ik hiervoor moet installeren in mijn Logitech Hub (iniversele remote)?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
De kogel is door de kerk ik ga een mediabox aanschaffen. Ik heb lang gedacht over een Mini Neo X8, maar voor wat ik wil lijkt hij mij een beetje voerdreven. Daarnaast vind ik hem iets te prijzig.

Wat wil ik ermee?
Hij hangt naast mijn WiFi, ik wil films en series kunnen streamen die ik deel met ons thuisnetwerk. Streamen van films en series via internet. RTL Gemist/Uitzending Gemist kunnen benaderen, Telfort Live TV app kunnen gebruiken en eventueel Fox Sports.

Mij lijkt de laatste Android (>5.x) raadzaam voor ondersteuning van de Android apps. En 2 GB ram lijkt mij het minimum wat nog goed werkt?

Via YouTube reviews gekeken, ben ik eigenlijk wel overtuigd van de Tronsmart Vega S95 Pro Amlogic S905. In hoeverre is dit een geschikte keuze met wat ik wil? Ik denk dat ik die Airmouses met toetsenbord te klein vind. Het typen op zo'n klein toetsenbord doet mij denken aan die ouderwetse organizers en dat vond ik al niet erg fijn. Werkt zoiets goed met een draadloos toetsenbord zoals:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/287878;449151/

Deze werken radiografisch, moet de 'line of sight' met de box dan vrij zijn? Of kan hij ook in een kastje geplaatst worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat de pro slechts 1 GB ram zou hebben. Jij zoekt de meta of de telos, beiden hebben 2 gb ram. Meer is altijd veiliger, maar op een tv box ga je geen 10 apps naast elkaar draaien. Misschien heb je de ram nodig als je wil gamen ...maar dat staat niet in je lastenboek. Op een android phone is dat wat anders, maar als tv box betwijfel ik of je dat vol gaat krijgen. Nu, zoals steeds word ik graag gecorrigeerd.

Infra rood is line of sight. De meegeleverde remotes zijn doorgaans ir. Maar de logitech k400 die je vermeldt gebruikt RF (radio) en die kan 'om het hoekje' kijken. K400 is handig in gebruik, maar lomp om bij je tv kwijt te kunnen. Veel typen doet een mens niet aan zijn tv : een webadres of zoekstring in youtube, sure. De fase waarin jeje toestel configt kun je met bedraad keyboard doen, daarna eraf. Airmouse met keyboard zou ik herevalueren. Mele f10 deluxe heeft programmeerbare toetsen, elimineert een aantal remotes hier.

Als android voor jou niet zou voldoen is het handig om een ontsnappingroute te hebben naar een concurrerend platform: openelec/amlinux. Surf naar amlinux.ru/image, er is daar een sectie met s905 soc's, je kan ook een dergelijk device overwegen, ki plus of cx a8...

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:33:
Ik lees dat de pro slechts 1 GB ram zou hebben. Jij zoekt de meta of de telos, beiden hebben 2 gb ram. Meer is altijd veiliger, maar op een tv box ga je geen 10 apps naast elkaar draaien. Misschien heb je de ram nodig als je wil gamen ...maar dat staat niet in je lastenboek. Op een android phone is dat wat anders, maar als tv box betwijfel ik of je dat vol gaat krijgen. Nu, zoals steeds word ik graag gecorrigeerd.
Ah shit, daar heb ik even overheen gekeken. Ik zie nu ook dat de reviews over de 100$ dollar (excl douane kosten) kostende Telos gingen. Ik zal geen tien apps naast elkaar draaien en gamen is ook niet nodig. Toch wil ik wel een goede gebruikerservaring als het gaat om een media player.
Voldoet 1GB dan nog? Of is het op zijn minst aan te raden om voor de Meta te gaan? Als ik zo kijk zie ik dat bij de Meta het verschil voornamelijk de 8gb ipv 16gb storage is. Voor apps als Kodi, RTL Gemist, Uitzending Gemist, YouTube. En een File Manager app, evt. Video player en Music Player app zal 8GB toch voldoende zijn lijkt mij?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/207xcvr.jpg
Infra rood is line of sight. De meegeleverde remotes zijn doorgaans ir. Maar de logitech k400 die je vermeldt gebruikt RF (radio) en die kan 'om het hoekje' kijken. K400 is handig in gebruik, maar lomp om bij je tv kwijt te kunnen. Veel typen doet een mens niet aan zijn tv : een webadres of zoekstring in youtube, sure. De fase waarin jeje toestel configt kun je met bedraad keyboard doen, daarna eraf. Airmouse met keyboard zou ik herevalueren. Mele f10 deluxe heeft programmeerbare toetsen, elimineert een aantal remotes hier.
Wellicht heb je gelijk wat betreft de werking van een toetsenbord. Zeker voor mijn doeleinden zal het voornamelijk films en series streamen zijn. Dan is die Airmouse met een klein toetsenbord wellicht ook goed genoeg. Kan ik eventueel altijd daarna nog aanschaffen.
Als android voor jou niet zou voldoen is het handig om een ontsnappingroute te hebben naar een concurrerend platform: openelec/amlinux. Surf naar amlinux.ru/image, er is daar een sectie met s905 soc's, je kan ook een dergelijk device overwegen, ki plus of cx a8...

Succes
Ik denk dat ik Android geen vervelende keuze vind, mijn telefoon en tablet zijn ook al jaren van Android en dat vind ik wel een fijn OS.
Zijn er in de prijsklasse max. 75 euro. Betere modellen dan het model dat ik op het oog op heb? (Tronsmart Pro/Meta)

De Ki Plus is ook Android zie ik via Gearbest. Deze is trouwens een heel stuk goedkoper. Scheelt dit qua prestaties niet enorm met de Tronsmart?
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_262158.html

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ASW1 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:51:
[...]

Om dezelfde reden (firmwarebugs/niet stabiel genoeg) ben ik met mijn MXIIIplus overigens afgestapt van lollipop en heb gedowngrade naar kitkat.
.
Heb thuis nu 2 stuks mxiii-g s812 deze hebben beiden 108L1 FW, maar Android 5.1.1 is niet stabiel merk ik. Op m'n s802 werkte kitkat uitstekend. Welke FW heb jij gebruikt en heb je een link hier naar? Heb wel iets gevonden op freaktab, maar twijfel over de FW.
Overigens heb ik een s812 met 16gb geheugen. En deze had 107L1 en ik kon OTA updaten naar 108L1. Maar goed, wil toch naar kitkat met de s812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je kunt de firmware van de tronsmart site aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Thanks. Heb net de FW met sd kaart methode gedownload. Bestand is maar 2.35 mb. Ik ga ff verder zoeken naar de 316k4 versie met sd kaart manier van flashen. Als je een andere link weet, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prestaties... is naar mijn gevoel geen 'onderwerp' in de categorie socs die vandaag voorhanden zijn. Ik had onlangs nog een s805 soc, de 'zwakste' vd amlogic familie maar voor mijn use case kon ik die niks fout aanwrijven. Dat ie kapot is heeft met verkeerde powerbricks te maken en mijn onhandigheid.

Ik snap dat je op dit punt zoveel mogelijk 'value' bij mekaar probeert te krijgen maar je mist volgens mij een essentieel punt (en ik heb er al 4 gekocht):
wordt dit een wifi verhaal of niet?
Da's de eerste keuze in je beslissingsboom. Als wifi de backbone wordt in je netwerk dan moet je voor de ac toestellen gaan. Die zijn het duurst. Je box heeft 1 antenne en dan wordt het zeer eenvoudig : de pro haalt 72mb/s, de meta haalt 150mb/s en de telos haalt 433 mb/s. Hoe ziet je leven eruit ? Getrouwd met 4 kinderen en een woonkamer + meterkast, of ben je nog student in een man-cave met het accesspoint naast de tv ? Wi-fi is funny... het is ook vuiligheid die je moet proberen vermijden. Hier is alles ethernet, maar soms ben je verplicht over wifi te gaan.

De rest is bullshit : 10bit, 4K, 2gig ram .. geef die doos kleenex maar aan elkaar door, ik lach ermee. De 4k schijfjes moeten nog op de markt komen. Tuurlijk wil je future proof zijn... maar de chinezen pompen sneller nieuwe dozen dan dat hollywood kan volgen, en in haar wake de gevestigde audiovisuele hardware sector. Laat ons eerlijk zijn, je vindt geen sony / samsung / denon dozen in ons onderwerp. Het is een obscure sector die aan opensource geld verdient zonder bij te dragen, en wij als gebruikers .... zijn heel creatief in de consumptie van onze media.
Het mantra van ASW is dat firmware primeert ... en dat is zeker een aandachtspunt. Media consumeer je sociaal en dan moet dat ding gewoon WERKEN. Vandaar dat je die openelec escape route ook op de radar moet houden. Android heeft meer apps dan openelec, maar openelec heeft andere voordelen.
Kijk ook eens naar de s812 soc, die zijn nog niet EOL, daar heb je ac versies in, en versies die zowel android als openelec support hebben.

Mij graag meedogenloos corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinPG
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 19:21
Vraagje....
Heb dus laatst een Android box gekocht, M8S+ apparaat werkt perfect met kodi en andere applicaties. Maar als ik Horizon Go van ziggo probeer krijg ik elke keer een foutmelding (4101/6667) :( Heeft iemand anders dit ook gehad? en is dit op te lossen? De box draait op Android 5.1.1 en heeft S812 SoC erin zitten. Iemand die iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:19:
Prestaties... is naar mijn gevoel geen 'onderwerp' in de categorie socs die vandaag voorhanden zijn. Ik had onlangs nog een s805 soc, de 'zwakste' vd amlogic familie maar voor mijn use case kon ik die niks fout aanwrijven. Dat ie kapot is heeft met verkeerde powerbricks te maken en mijn onhandigheid.

Ik snap dat je op dit punt zoveel mogelijk 'value' bij mekaar probeert te krijgen maar je mist volgens mij een essentieel punt (en ik heb er al 4 gekocht):
wordt dit een wifi verhaal of niet?

Da's de eerste keuze in je beslissingsboom. Als wifi de backbone wordt in je netwerk dan moet je voor de ac toestellen gaan. Die zijn het duurst. Je box heeft 1 antenne en dan wordt het zeer eenvoudig : de pro haalt 72mb/s, de meta haalt 150mb/s en de telos haalt 433 mb/s. Hoe ziet je leven eruit ? Getrouwd met 4 kinderen en een woonkamer + meterkast, of ben je nog student in een man-cave met het accesspoint naast de tv ? Wi-fi is funny... het is ook vuiligheid die je moet proberen vermijden. Hier is alles ethernet, maar soms ben je verplicht over wifi te gaan.
Ik wil hem voornamelijk met Wifi gaan verbinden. Deze mediaplayer zal maximaal 50cm van mijn router af staan. Dus mocht het qua wifi verhaal echt totaal niets worden, dan kan ik hem altijd nog bedraden. Maar het liefst heb ik zo min mogelijk bedrading.

Ik ga de mediaplayer gebruiken op mijn slaapkamer waar ook het wifimodem staat. Voor de TV die er naast staat. Mijn speedtest op mijn vaste PC geeft 220 Mbps, draadloos waarschijnlijk iets minder dan dat. Dan lijkt mij de Telos sowieso een overkill?
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:19:
De rest is bullshit : 10bit, 4K, 2gig ram .. geef die doos kleenex maar aan elkaar door, ik lach ermee. De 4k schijfjes moeten nog op de markt komen. Tuurlijk wil je future proof zijn... maar de chinezen pompen sneller nieuwe dozen dan dat hollywood kan volgen, en in haar wake de gevestigde audiovisuele hardware sector. Laat ons eerlijk zijn, je vindt geen sony / samsung / denon dozen in ons onderwerp. Het is een obscure sector die aan opensource geld verdient zonder bij te dragen, en wij als gebruikers .... zijn heel creatief in de consumptie van onze media.
Het mantra van ASW is dat firmware primeert ... en dat is zeker een aandachtspunt. Media consumeer je sociaal en dan moet dat ding gewoon WERKEN. Vandaar dat je die openelec escape route ook op de radar moet houden. Android heeft meer apps dan openelec, maar openelec heeft andere voordelen.
Kijk ook eens naar de s812 soc, die zijn nog niet EOL, daar heb je ac versies in, en versies die zowel android als openelec support hebben.

Mij graag meedogenloos corrigeren.
4K maakt mij inderdaad ook niet uit. Mijn TV kan net 1080p aan dus dat is voorlopig meer dan voldoende. Mocht er een nieuwe TV komen die 4K aankan, dan kan die Mediabox ook wel worden vernieuwd.

Het hele verhaal over Openelec is voor mij een te technisch verhaal. Ik verwacht dat voor mijn simpele doeleinden en toch de vereisten van verschillende apps (RTL, Uitzending gemist, Telfort Live TV) dat android voor mij nog een prima oplossing is. Ik wil daarom ook binnen het Android veld kijken of de Tronsmart Vega S95 Meta Amlogic S905 op dit moment dan een juiste keuze voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Inmiddels is 107L1 uit voor de beelink mini mx:
http://freaktab.com/forum...rsion-107l1-april-20-2016
(helaas nog geen changelog gevonden)

25 april is er ook een update verschenen voor de Openelec versie:
http://amlinuxmedia.com/forum/index.php?topic=13.0

en er is nu ook een ubuntu build beschikbaar:
http://freaktab.com/forum...with-kodi-and-x-on-sdcard

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de mediaplayer gebruiken op mijn slaapkamer waar ook het wifimodem staat. Voor de TV die er naast staat. Mijn speedtest op mijn vaste PC geeft 220 Mbps, draadloos waarschijnlijk iets minder dan dat. Dan lijkt mij de Telos sowieso een overkill?

[...]
Vroeger had je het concept "beelden per seconde". Dat was een constante, ongeacht of je naar de aftiteling keek of naar de snelste achtervolgingsscene in "Bullet" of "The french connection". 24 beeldjes passeerden de lens per seconde.

Vandaag heb je het concept "bit rate": in een scene waar de antagonist peinzend voor zich uit staart, in close up, doet je netwerk bijna NIKS. In de volgende shot zie je drie slagschepen van de darkside in full detail, maar de camera neemt het viewpunt van de millenium Falcon terwijl ie overal doorheen scheert .... en alle pixels op je scherm zijn in beweging ! Je netwerk krijgt a real workout. Het is op die spannende momenten dat je je wifi gaat verwensen. Nu ja op een halve meter..kun je net zo goed kabeltje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

Is er hier wellicht iemand die gebruik maakt van de 3.5mm spdif aansluiting die op de diverse boxjes is toegepast?

Ik ben in het bezit van een MXQ spelertje welke een digital coaxial output deelt met de 3.5mm jack.
Mijn versterker heeft nog een vrije coaxial input welke ik wil gebruiken voor de ac3 en dts.
Ik heb geen HDMI ingangen op de versterker en de tv heeft geen passthrough voor ac3 en dts via de optical output.

Nu zoek ik dus een geschikte kabel van 3.5mm naar coax maar ik wordt er niet wijs uit.
Wie kan me vertellen welke ik nou moet hebben.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Ik heb op de mxIII-g de kodi besturing van guru laten zetten,
Op WiFi kan ik wel op internet maar als ik een kabel aan sluit
voor vast internet maakt hij geen contact.
Bij instellingen zet ik WiFi uit en ethernet aan.

Weet iemand daar een oplossing voor?

[ Voor 17% gewijzigd door t-bob op 15-05-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

t-bob schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:00:
Ik heb op de mxIII-g de kodi besturing van guru laten zetten,
Op WiFi kan ik wel op internet maar als ik een kabel aan sluit
voor vast internet maakt hij geen contact.
Bij instellingen zet ik WiFi uit en ethernet aan.

Weet iemand daar een oplossing voor?
Krijgt de box via ethernet wel een ip adres?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Nee krijgt geen ip adress.
En tv-box is ook rechtstreeks op router aangesloten.
Kabel aansluiting is goed, getest met laptop.

[ Voor 69% gewijzigd door t-bob op 15-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-bob schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:36:
Nee krijgt geen ip adress.
En tv-box is ook rechtstreeks op router aangesloten.
Kabel aansluiting is goed, getest met laptop.
Je hebt waarschijnlijk kitkat firmware (116k ?) draaien op een box waar lollipop firmware (107L) bijhoort. Ik heb de indruk dat de Gb ethernet driver ontbreekt in de k firmware. Dat probleem heb ik ook, behoudens dat ik voor deze box enkel wifi nodig heb.

Het lijkt erop dat kernels bouwen het lastigst/duurst is voor onze chinese vrienden. Je zou een "one size fits all kernel" kunnen maken, maar dan lever je veel meer drivers mee in een box ...dan dat er onderdelen inzitten.

Heeft iemand stabiele ervaring met 107L of 108L, mocht die al gereleased zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Dit geeft hij aan als ik de ethernet kabel aansluit.

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/e374bd027eccebbff4baaebde2bd8e23_zpso5ffel4e.jpg

En als ik op ethernet configuration klik komt er zoeen venster tevoorschijn, is dat goed ingesteld?

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/92af4bb46c099ebf8ba8bd51802048be_zps2gqchjff.jpg

Ethernet Mac adres kan je niks op veranderen, als je erop klikt gebeurt er niets.

[ Voor 48% gewijzigd door t-bob op 16-05-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@t-bob: je kan natuurlijk eens een vast ip adres instellen in de range van de DHCP server en kijken of er iets gebeurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
OgWok schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:05:
@t-bob: je kan natuurlijk eens een vast ip adres instellen in de range van de DHCP server en kijken of er iets gebeurt.....
Is daar een voorbeeld van, ip adres weet ik wel en dat 255....... Weet ik ook wel maar de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Mocht nog iemand interesse hebben in een nieuwe box. Ik heb nog een mini Mx 16 gb liggen nieuw in doos.
http://link.marktplaats.nl/m1051449261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou je sluit die laptop aan en dan kijk je daar welk ip adres die krijgt (in netwerkomgeving). Bv.: 192.168.1.5.
255.255.255.0 is het subnetmask. Dan vul je op de box bv. 192.168.1.80 in.

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 16-05-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zijn er ook Android Mediaplayer gebruikers die ervaring hebben met de analoge output? Dus het 3,5 mm 4 polige stekkertje naar L/R en video. Hoe is de beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Je hebt waarschijnlijk kitkat firmware (116k ?) draaien op een box waar lollipop firmware (107L) bijhoort. Ik heb de indruk dat de Gb ethernet driver ontbreekt in de k firmware. Dat probleem heb ik ook, behoudens dat ik voor deze box enkel wifi nodig heb.

Het lijkt erop dat kernels bouwen het lastigst/duurst is voor onze chinese vrienden. Je zou een "one size fits all kernel" kunnen maken, maar dan lever je veel meer drivers mee in een box ...dan dat er onderdelen inzitten.

Heeft iemand stabiele ervaring met 107L of 108L, mocht die al gereleased zijn?
ik heb inmiddels 108L op de mxiii-g zitten, deze is via OTA binnen gekomen. Het is wat betreft ethernet en wifi stabiel, maar waar ik soms last van heb is dat MXplayer en stock-player soms geen geluid afspelen van een video-bestand. Vaak werkt het wel, maar soms niet, weet niet waar het aan ligt. Dan moet ik een reboot doen, maar in plaats daarvan speel ik het bestand af via Kodi, daar heb ik het audio-issue nooit.
ik heb geprobeerd via de tooth-pick manier 316k4 erop te zetten, maar het lukt niet. ik krijg een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb soms dat mx player een onjuist audiokanaal kiest en er daardoor geen geluid is. Handmatig in de player het juiste audiokanaal kiezen fixt het dan.
Volgens mij is het een vreemde bug in mxplayer, want vroeger had ik er geen last van en hij zou normaal gesproken het juiste kanaal moeten onthouden van de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
dat was het eerste waar ik op heb gecontroleerd, maar daar lag het niet aan.. heb r ook last van bij de stock video-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
SolarOrbiter schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:34:
[...]

ik heb inmiddels 108L op de mxiii-g zitten, deze is via OTA binnen gekomen. Het is wat betreft ethernet en wifi stabiel, maar waar ik soms last van heb is dat MXplayer en stock-player soms geen geluid afspelen van een video-bestand. Vaak werkt het wel, maar soms niet, weet niet waar het aan ligt. Dan moet ik een reboot doen, maar in plaats daarvan speel ik het bestand af via Kodi, daar heb ik het audio-issue nooit.
ik heb geprobeerd via de tooth-pick manier 316k4 erop te zetten, maar het lukt niet. ik krijg een error.
Dat zal ik wel niet kunnen doen met mijn MXIII-G 2gb, met mijn besturing van Guru.
Zal ik het wel kwijt zijn.

En van waar heb je die 108L binnen gekregen (link graag) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door t-bob op 20-05-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
OgWok schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:09:
Nou je sluit die laptop aan en dan kijk je daar welk ip adres die krijgt (in netwerkomgeving). Bv.: 192.168.1.5.
255.255.255.0 is het subnetmask. Dan vul je op de box bv. 192.168.1.80 in.
Lukt me niet de mxiii-g met kabel aan te sluiten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
t-bob schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Dat zal ik wel niet kunnen doen met mijn MXIII-G 2gb, met mijn besturing van Guru.
Zal ik het wel kwijt zijn.

En van waar heb je die 108L binnen gekregen (link graag) _/-\o_
zoals ik zei, OTA.. kwam binnen via de systeem update, deed niets handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb vanmorgen de MeMobox MX MAX ontvangen die ik voornamelijk heb gekocht voor Horizon Go en de Fox Sports NL app. Helaas blijkt dat de Horizon Go app de nieuwe Amlogic S905 chip (nog) niet ondersteunt, en met de Fox Sports NL app (handmatige installatie) heb ik het probleem dat een groot deel van de content buiten mijn scherm valt. Valt er aan het laatste nog iets te doen? Ik ben Android TV newbie, dus ik hoop dat het aan mij ligt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 20-05-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
MaZo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:50:
Heb vanmorgen de MeMobox MX MAX ontvangen die ik voornamelijk heb gekocht voor Horizon Go en de Fox Sports NL app. Helaas blijkt dat de Horizon Go app de nieuwe Amlogic S905 chip (nog) niet ondersteunt, en met de Fox Sports NL app (handmatige installatie) heb ik het probleem dat een groot deel van de content buiten mijn scherm valt. Valt er aan het laatste nog iets te doen? Ik ben Android TV newbie, dus ik hoop dat het aan mij ligt. :)
De box toont zeer grote gelijkenis met mijn Beelink M18 ;-).
De Horizon Go app werkt bij mij ook niet, krijgt error 6777. Met de Foxsports-app had ik geen problemen, al weet ik niet of er iets 'buten' het scherm viel eigenlijk. Of je kan gewoon naar rechts (of links) scrollen om het te zien, of je moet je scherminstellingen aanpassen in Android. Je android homescreen is wel helemaal in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
acoster schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:19:
[...]

De box toont zeer grote gelijkenis met mijn Beelink M18 ;-).
De Horizon Go app werkt bij mij ook niet, krijgt error 6777. Met de Foxsports-app had ik geen problemen, al weet ik niet of er iets 'buten' het scherm viel eigenlijk. Of je kan gewoon naar rechts (of links) scrollen om het te zien, of je moet je scherminstellingen aanpassen in Android. Je android homescreen is wel helemaal in beeld?
Die error heb ik ook, en afgaande op wat ik op het Ziggo forum lees, komt die error doordat de chipset (nog) niet ondersteunt wordt door de app.

Voor wat betreft de Fox Sports app, mijn home screen e.d. ziet er gewoon goed uit (heb het wel op 92% zoom moeten zetten om het alles te zien te krijgen). In de Fox Sports app valt echter de onderkant en rechterkant weg. Scrollen gaat ook met geen mogelijkheid, zelfs niet als ik het met de cursor probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
De TV box die je gekocht hebt is geroot zoals op de website van je link te lezen is.
Ziggo of Horizon app werkt niet met een geroot Android apparaat.
MaZo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:50:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
jan rademaar schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:58:
De TV box die je gekocht hebt is geroot zoals op de website van je link te lezen is.
Ziggo of Horizon app werkt niet met een geroot Android apparaat.

[...]
Dat was het eerste waar ik aan dacht, maar ik las ook berichten (weer op het Ziggo forum) van mensen met een geroote box uit China waar de Horizon Go app gewoon werkt (schijnbaar kan een root "onzichtbaar" gemaakt worden voor apps?). Deze specifieke error schijnt echt door de niet ondersteunende chipset te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Dat zou zo maar kunnen.
Netflix op Android boxen uit China lukt ook niet op HD, schijn te komen omdat deze geen DRM ondersteuning hebben.
Op een Amazon fire TV stick werkt dit dan weer perfect en deze is maar een duocore.
MaZo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:03:
[...]
Dat was het eerste waar ik aan dacht, maar ik las ook berichten (weer op het Ziggo forum) van mensen met een geroote box uit China waar de Horizon Go app gewoon werkt (schijnbaar kan een root "onzichtbaar" gemaakt worden voor apps?). Deze specifieke error schijnt echt door de niet ondersteunende chipset te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 17-09 19:46
jan rademaar schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 07:43:
Dat zou zo maar kunnen.
Netflix op Android boxen uit China lukt ook niet op HD, schijn te komen omdat deze geen DRM ondersteuning hebben.
Op een Amazon fire TV stick werkt dit dan weer perfect en deze is maar een duocore.

[...]
Weet je zeker dat de Amazon Fire Stick goed werkt met de Nederlandse Netflix? De klantenservice van Netflix kon dit niet bevestigen.
Zij hadden als suggestie de chromecast (geen afstandsbediening) of de AppleTV (te duur) dus ik dacht aan een Fire Stick of een Roku stick om thuis Netflix en YouTube te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
inmiddels audio issue op de MXiii-g opgelost. AC3 codec issue, deze wordt niet meer op de nieuwe MX player afgespeeld, hiervoor kun je een mod op XDA gebruiken, (link)
in kodi geen issue, ook BSplayer werkt het out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Sinds kort moet je wel bij je Amazon account aangeven dat je in Amerika woont.
Anders kan je Netflix al helemaal niet meer kijken.

Ik zou gewoon voor een chromecast gaan.

Netflix kan je vanaf PC, tablet, telefoon en alle Apple toestellen naar je tv casten zonder problemen.
Kost niets en iedereen heeft wel een smartphone of tablet om het te bedienen.
Pindasaus schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:57:
[...]
Weet je zeker dat de Amazon Fire Stick goed werkt met de Nederlandse Netflix? De klantenservice van Netflix kon dit niet bevestigen.
Zij hadden als suggestie de chromecast (geen afstandsbediening) of de AppleTV (te duur) dus ik dacht aan een Fire Stick of een Roku stick om thuis Netflix en YouTube te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Excuus, 2x gepost

[ Voor 94% gewijzigd door middelsluis op 23-05-2016 15:27 . Reden: tweemaal gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Iemand een idee hoe je de box (Beelink Mini MXIII) met een (dus niet fysieke) knop uit kan doen? Mijn afstandbediening (en ook de logitech) geeft wel dit signaal maar dan kom je in het menu set uit/slapen/reboot en moet je dus eigenlijk pijltje naar links drukken en dan ok. Mijn tv is dan echter al uit.... Is dit een instelling die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Lukt me niet de mxiii-g met kabel aan te sluiten |:(
Is er niemand die mij verder kan helpen hoe ik dat STATIC IP moet invullen met welke gegevens.

[ Voor 41% gewijzigd door t-bob op 30-05-2016 19:49 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer