Heb je die media (sd/usbstick) eerst bootable gemaakt met een uboot.bin file ?BaZnGaNL schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:42:
Gisteravond mijn MXQ Pro 4K Ultra HD KODI Android 5.1 Lollipop TV Box 64bit Amlogic S905 Quad Core H.265 Hardware Decoding - Black willen updaten, echter geeft hij aan nadat deze is opgestart, de USB Drive niet kan vinden. Ik heb deze download gebruikt: MXQ PRO 4K ULTRA HD KODI ANDROID 5.1 LOLLIPOP TV BOX FIRMWARE UPDATE 20160317.
Via de comments volgens deze handleiding: How to Update Firmware on Amlogic S905 TV Boxes. Uiteraard heb ik hiervoor de ZIP gebruikt welke voor mijn box is. ZIP is niet uitgepakt op de USB Drive, volgens handleiding.
Hierna nog 2 andere USB Drives gebruikt, en nog geprobeerd via een SD kaart, allemaal helaas zonder succes. Weet iemand toevallig wat ik verkeerd doe?
Om een FW te installeren heb je 3 opties : via bootable sd card, via bootable USB stick, of door je toestel te laten booten van een disk die aangeboden wordt door je PC. In dat laatste scenario gebruik je de amlogic burning tool, waarbij je eerst een img laadt in de tool, dan op haar START klikt, en pas daarna de toothpick handeling verricht : je toestel boot, zoekt een boot image op de externe media die ze detecteert (uboot.bin) en ofwel is dat beschikbaar op sd of usb disk ofwel wordt het aangeboden door de burningtool. Je hebt in dat laatste geval een OTG kabel nodig. Je toestel lijkt een A-A kabel nodig te hebben ipv de micro-A kabel. Heb je die kabel niet, dan heb je enkel de SD card / USB stick optie.
Een paar posts hierboven (kan wel een paar paginas zijn) heb ik dat eens goed uitgelegd, misschien vind je daar je oplossing. Het was een verhaal om Openelec te installeren, maar het proces om Android te (her)installeren is precies hetzelfde.
Uboot.bin vinden was niet zo moeilijk op 32bit toestellen, ik durf zelf stellen dat je met een uboot.bin van een s805 ook een s812 kan booten - maar wil graag gecorrigeerd worden. s905 is een 64bit cpu waar ik geen ervaring mee heb, je moet een s905 firmware zoeken in een sd card versie om daar de uboot.bin te unzippen. Ik heb de indruk dat dit soort sdcard fw zeldzamer wordt, toch in lollipop (kan iemand bevestigen?).
Misschien.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 18:33 ]