Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Ik kon het niet laten, heb net de MK808B Dual Core Android stick gekocht bij Geekbuying

Gelijk ook maar de RC11 Android Keyboard Air Mouse Remote Controller With Gyroscope gekocht.

Koste €59,90 euro, maar heb nog steeds geen email ontvangen.. maar hij staat al wel in mijn paypal als afschrift.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heeft er hier al iemand belasting moeten betalen die bij geekbuying heeft besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
fotografie999 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:53:
Heeft er hier al iemand belasting moeten betalen die bij geekbuying heeft besteld?
Ik heb een MK808B en RC11 gekregen via geekbuying en niets hoeven bij betalen.
Alles wat ik tot nu toe heb besteld is zonder extra bijbetaling aangekomen. Ik laat het altijd via de reguliere post versturen. Als je het via DHL laat versturen, is de kans groot dat je wel bij moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ligt het aan mij of zijn de hardware specs van al die dingen hetzelfde, althans als ik kijk naar de mk808,ug802 of neo g4?
Allemaal R3066, allemaal dualcore 1.6 allemaal mali400. ok de ug802 heeft een 4gd rom, maar blijkbaar zijn er toch allemaal grote verschillen tussen deze sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
it0 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:08:
Ligt het aan mij of zijn de hardware specs van al die dingen hetzelfde, althans als ik kijk naar de mk808,ug802 of neo g4?
Allemaal R3066, allemaal dualcore 1.6 allemaal mali400. ok de ug802 heeft een 4gd rom, maar blijkbaar zijn er toch allemaal grote verschillen tussen deze sticks?
Bouwkwaliteit, wifi issues bij de een en andere dingen bepalen wel dat er verschil zit tussen de sticks (wel of niet bluetooth ed), en verder ligt het maar net aan de firmware enzo die er op is gezet, die wil ook nog wel eens grote verschillen maken.. De meeste sticks kunnen wel 1.6ghz aan maar draaien vaak op 1.2 of 1.4 gezien er anders te veel warmte wordt geproduceerd bijvoorbeeld.
Maar voor de rest zijn ze in principe zoals je al aangaf bijna hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Weet iemand een goede app om de stick mee uit te schakelen?

Nu moet ik de stekker eruit trekken, maar ik doe liever eerst een 'shutdown'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
nieuwe firmware van de MX1 heeft het ingebouwd (extra button op de navbar onderin), wellicht is er een custom rom op freaktab te vinden met dezelfde functie.

heb overigens ook niets bij moeten betalen bij een geekbuying order (stond 18$ gift op de bubble envelop).

ben nu wel in een moeizaam en traag proces via de mail met geekbuying om mijn wifi probleem op te lossen... (wifi hardware lijkt niet te starten op de stick) maar kreeg standaard reply hoe ik het beste verbinding kon maken ivm met range, channels, frequenties etc... :( maar dat is dus echt niet het probleem :(
Iemand een idee of dit op de een of andere manier sneller kan (technisch contact persoon ofzo?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Oh, nee, vanmorgen heeft 1 van mijn Imito's MX1 de geest gegeven.

Bij het aanzetten krijg ik wel nog het initiële Imito Jellybean scherm,
maar het volgende imito (roze golf door de tekst scherm laat ik maar zeggen) blijft zwart.

Als ik de reset button gebruik (paperclip) en power-on,
dan krijg ik na het initiële Imito scherm een liggende Android met het klepje van de buik open en
een rood uitroepteken in een gevarendriehoek.

That's all folks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:29:
Oh, nee, vanmorgen heeft 1 van mijn Imito's MX1 de geest gegeven.

Bij het aanzetten krijg ik wel nog het initiële Imito Jellybean scherm,
maar het volgende imito (roze golf door de tekst scherm laat ik maar zeggen) blijft zwart.

Als ik de reset button gebruik (paperclip) en power-on,
dan krijg ik na het initiële Imito scherm een liggende Android met het klepje van de buik open en
een rood uitroepteken in een gevarendriehoek.

That's all folks...
Dit was dus niet de Imito die bij jou nooit uitgaat :P?
Kan je m niet opnieuw flashen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
MusicAddict schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:33:
[...]

Dit was dus niet de Imito die bij jou nooit uitgaat :P?
Kan je m niet opnieuw flashen oid?
Was idd de eerste Imito, hangt aan de tv USB en gaat uit als ik de tv uitschakel.

Doordat ik de android met uitroepteken krijg, lijkt het erop dat ik wel nog in de recovery mode kan komen.
Ook heb ik al de twee shadow-Rom flash punten op het systemboard gevonden, zodat ik terug naar helemaal af kan.
Echter nu geen tijd om dit alles te doen, we zien het wel dit weekend. Als er mensen zijn met ervaring hierin hoor ik graag hun suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Prulleman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:52:
als 1080p goed afspelen je doel is zou ik nog even wachten.. zo ver zijn deze sticks nog niet. Technisch zou het misschien wel mogelijk zijn, maar in de praktijk blijkt de hardware ondersteuning toch wat beperkt..

Zoek er ook 1 met een LAN aansluiting, wifi is vaak niet sterk genoeg voor hoge bitrates
Heb de Mele A1000 / A2000 gevonden. Die schijnt 1080p zonder problemen te kunnen spelen. En er zijn volgens mij ook al custom XBMC firmware images in omloop 8)

Edit: Heb er net eentje op eBay gekocht voor $ 82.50 (€64,21). Geen geld!

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Misschien wel een leuke aanbieding.

De GK802 + RC11 Air mouse voor €92

http://www.androidmediacenter.nl/winkel/gk802-airmous/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Nitrohoss schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:33:
Misschien wel een leuke aanbieding.

De GK802 + RC11 Air mouse voor €92

http://www.androidmediacenter.nl/winkel/gk802-airmous/
Ja mooie aanbieding, nou vraag ik me af of deze direct vanuit china d.m.v. dropshipping wordt verkocht of dat die vanuit de nederlandse webshop daadwerkelijk wordt verzonden.
Anders zit je nog met een wachtijd van minimaal 2 weken en invoerrechten
Edit:
ik zie het al je wordt doorverwezen naar DX http://dx.com/p/gk802-qua...9789&utm_source=affiliate

[ Voor 16% gewijzigd door Jaspergk op 11-01-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
Jep, ik zag het ook.

De combo deals die te vinden zijn maken het wel aantrekkelijk.
Ik weet niet of dit het juiste topic voor de volgende vraag is.. maar een betere plaats kon ik ook niet vinden.

Het idee van de fly mouse spreekt me wel aan... Nu is daar wel wat keuze mogelijk. Degenen die ik er veel tussen uit hoor komen zijn de Measy R11 (R12 pad schijnt niet erg duurzaam te zijn) en de mele f10.

Er was ook iemand die de ipazzport k-810-vxx besteld had.... die laatste kan wel interessant zijn omdat dat de enige is die ook verkrijgbaar is met een toetsenbord wat zowel qwerty als йцуке heeft. Dat is voor mijn vriendin wel handig als die wil skypen met een aantal russische vrienen ofzo.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van iemand die 2 of meer van deze dingen in de hand heeft gehad om ze te kunnen beoordelen...

SolarBiter? Deadbeef? >:) Any comments here? :D

http://www.aliexpress.com...etooth-and/730093115.html

hmmmm... die Ipazzport is stiekem wel een kek dingetje.. zit ook een IR poort op om je tv, tuner, etc te bedienen

OptionMele F10IPazzport KP-810-16Measy RC11
QwertyYesYesyes
Multimedia PanelYesYesYes
Fly MouseYesYesYes
2.4 RFYesYesYes
Russian KeyboardNoYesNo
Function KeysNoYesYes
BatteryChargeableChargeable3 x AAA
IR RemoteNoYesYes
Strap Hole (Like Wii mote)YesNoNo

[ Voor 39% gewijzigd door Nitrohoss op 11-01-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Ik gebruik de ipazzport nu al enige tijd. Ik kan het niet vergelijken met de anderen. Maar moet wel zeggen, ben er ontzettend blij mee. Ik kan met de IR-kamt mijn tv en dreambox bedienen. En airmouse werkt uitstekend in combinatie met mijn refee gbox midnight. Hij ziet er uit als de iPhone 4, maar niet hoogwaardig, vind ik niet erg. Mijn vrouw gebruikt m ook, ik heb nu alle afstandsbedieningen weg gedaan, :-) wel zo handig en vrouw ook blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
Kijk... dat zijn de positieve berichten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
SolarOrbiter schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:37:
Ik gebruik de ipazzport nu al enige tijd. Ik kan het niet vergelijken met de anderen. Maar moet wel zeggen, ben er ontzettend blij mee. Ik kan met de IR-kamt mijn tv en dreambox bedienen. En airmouse werkt uitstekend in combinatie met mijn refee gbox midnight. Hij ziet er uit als de iPhone 4, maar niet hoogwaardig, vind ik niet erg. Mijn vrouw gebruikt m ook, ik heb nu alle afstandsbedieningen weg gedaan, :-) wel zo handig en vrouw ook blij :-)
Kan ik bevestigen, Eniigste nadeel dat ik kan ondervinden is dat de afstand van het RF signaal mij net de 3 meter haald. Kan net niet relaxed achterover hangen op mijn bank. Verder helemaal top, zodra je de flymouse onder de knie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:52:
als 1080p goed afspelen je doel is zou ik nog even wachten.. zo ver zijn deze sticks nog niet. Technisch zou het misschien wel mogelijk zijn, maar in de praktijk blijkt de hardware ondersteuning toch wat beperkt..

Zoek er ook 1 met een LAN aansluiting, wifi is vaak niet sterk genoeg voor hoge bitrates
Nou net even een 1080p sample getest, je weet wel zo'n standaard mkvtje dat je van internet haalt en deze had ook DTS, iets wat mijn Nexus 7 gewoon zal weigeren af te spelen, speelde de MK808B het zonder problemen af.

Okay de resolutie is voorlopig wel interlaced ( Wat ik niet zo erg vind ), maar als hij het af speelt dan heb ik mijn doel bereikt, want die media speler in mijn Philips tv slikt veel formaten niet.

Ondertussen gebruik ik die MK808B ook om wat torrents naar binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb een Mele A2000 besteld op eBay voor €64,21 :) Die zou 1080p ook gewoon af moeten kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd naar je ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd, als die android units echt goed worden kan mijn oude xtreamer mk1 er ook wel uit. Voorlopig speel ik een beetje met de iMito mx1, maar echt veel doe ik er ook niet mee eigenlijk. De RC11 flymouse is wel heel handig, maar ik ben niet onder de indruk van de bouwkwaliteit van dat ding.

Over die mele a2000 lees ik inderdaad dat ie 1080p afspeelt, maar ook het volgende:
"Currently, it is no good for mediaplayer. But if all you want is a toy to play youtube, some android games, and only stereo sound, it is definitely capable."
bron: http://lundman.net/wiki/index.php/MeLe_A2000

Gezien de hardware verwacht ik eigenlijk dezelfde performance als al die andere dingen. Maar ik ben wel zeer benieuwd, ik hoor graag wat je ervaringen zijn ThinkPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Laatst online: 21:57
Iemand een idee hoe ik de letter grootte van mijn MX1 kan veranderen . Staat nu op enorm ingesteld
maar nog steeds zijn de letters niet heel goed leesbaar op mijn Sony Bravia kijkend vanaf ong 3.5 M

Vooral bij de NU.nl of Telegraaf.nl Apps zijn de letters veels te klein ...

Moet ik een bril aanschaffen of is hier nog iets aan te veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
bandy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:23:
Iemand een idee hoe ik de letter grootte van mijn MX1 kan veranderen . Staat nu op enorm ingesteld
maar nog steeds zijn de letters niet heel goed leesbaar op mijn Sony Bravia kijkend vanaf ong 3.5 M

Draai je de stock rom of Finless 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Steffo78 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Draai je de stock rom of Finless 1.5?
Ik draai de Finless 1.5 Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nou.. Ik mag mijn mx1 zonder wifi terug sturen naar China/geekbuying. Wish me luck

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Prulleman schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:51:
Nou.. Ik mag mijn mx1 zonder wifi terug sturen naar China/geekbuying. Wish me luck
Ouch dat gaat tijd kosten :+ Geen mogelijkheid om m gewoon via een netwerkkabel te gaan gebruiken met een adaptertje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nee, waar ik em wil gebruiken geen netwerk + ding moet gewoon werken. Ach ja, ook net voor beneden een mediaplayer aangeschaft en een nieuwe TV, dus heb voorlopig genoeg te prutsen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
bandy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:23:

Niemand met een idee/oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmittie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:54
1080P LCD resolution:
In the Imito stock 1080P ROM Imito edited build.prop and changes LCD Density to 240.
This is so the icons and fonts are not so small on 1080.
I have edited this BACK to 160. Why?
1) Many apps may not work at 240 density!
2) If you flash the 720 kernel things will be all messed up at 240 density! It must be 160 for 720P.
If you want the larger icons and text AND your using the 1080 kernel you can easily edit this back to 240.
Since you are rooted you can edit /system/build.prop and change this.
I have commented all my tweaks in build.prop file so you can easily find these.
I commented out the 240 line and added a 160 line
ro.sf.lcd_density=160
#ro.sf.lcd_density=240
To change it, go get ES File Explorer from Google Play.
Make sure to enable root explorer in ES File manager settings first!
Go into the system folder and open the build.prop file using ES file editor.
Remove the # in front of the 240 line and add a # in fron of the 160 line.
save the file
reboot.
You will now have 240 LCD density.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Bedankt voor het antwoord ! :)

Het lukt alleen nog niet helemaal ... na het veranderen van de regel krijg ik bij het opslaan ervan een foutmelding dat de verandering niet opgeslagen zal worden ( zonder reden !) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je root rechten?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy

Deze heb ik aan gevinkt in ES , neem aan dat ik dan gelijk Root rechten heb ?

(Op mijn telefoon wordt er altijd gevraagd of ik toestemming wil geven tot root , dat gebeurd hier niet )

Dit moet toch ook lukken met Solid explorer ? deze heeft mijn voorkeur namelijk

[ Voor 9% gewijzigd door bandy op 13-01-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Pivos Xios DS M1 nu een maand of 4 in gebruik. Perfect boxje, draait vrijwel alles (1 serie doen .ts files het niet goed bij, maar zal wel aan de codering van de eps liggen). Laatste update ondersteunt ie nu ook standaard MCE Remote van Microsoft, dat werkt net wat lekkerder dan de originele, vind ik.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bandy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:26:
[...]

Deze heb ik aan gevinkt in ES , neem aan dat ik dan gelijk Root rechten heb ?

(Op mijn telefoon wordt er altijd gevraagd of ik toestemming wil geven tot root , dat gebeurd hier niet )

Dit moet toch ook lukken met Solid explorer ? deze heeft mijn voorkeur namelijk
Een vinkje zetten in je file manager is wat anders dan je stick rooten, hen je finless ROM erop of root procedure gevolgd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Prulleman schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:56:
[...]

Een vinkje zetten in je file manager is wat anders dan je stick rooten, hen je finless ROM erop of root procedure gevolgd?
Ik draai de finless ROM ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Read/write enabled?

En wat betreft het terugsturen van mijn mx1 naar China.... Geekbuying geeft aan dat je niet met de volgende pakket diensten moet versturen:

Please don’t return package with DHL,UPS TNT OR FEDEX, because it will cause a lot of problem in our custom

Wat blijft er nog over.. Postnl doet geen China voor consumenten voor zo ver ik kan zien.. Heb gevraagd of ze niet gewoon een nieuwe kunnen sturen of anders via normale post..

[ Voor 92% gewijzigd door Prulleman op 13-01-2013 22:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moebius78
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 22:05
@Prulleman hoorde dat als je de aarding van beide wifi draadjes lossoldeerd en aftaped dan werkt wifi gewoon weer op de mk 808 die toch best vergelijkbaar is. Kijk ook eens naar YouTube: MK808 Quick Fix Wifi Antenna Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik ben harstikke tevreden met mijn MK808B, vraag me alleen af of jullie hem apart stroom geven of via de tv? Ik weet eerlijk gezegd ja niet of die mini tv onnodig stroom zal gebruiken wanneer je hem niet gebruikt.

Bij mijn smartphone en tablet die gaan in diepe slaap. Ik vraag me overigens wel af welke games met de RC11 remote werken, nu heb ik Jetpack Joyride erop staan en dat spel werkt, maar dat is omdat de bediening van dit spel met de linkere muisknop gedaan kan worden.

Ik zou ook wel de RC11 remote willen gebruiken om bepaalde games te kunnen spelen, maar voor nu heb ik geen idee welke spellen een RC11 remote ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Moebius78 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:14:
@Prulleman hoorde dat als je de aarding van beide wifi draadjes lossoldeerd en aftaped dan werkt wifi gewoon weer op de mk 808 die toch best vergelijkbaar is. Kijk ook eens naar YouTube: MK808 Quick Fix Wifi Antenna Mod
Ik heb geen probleem met het bereik, maar met het feit dat WIFI niet aangezet kan worden, als ik het menu in ga blijft ie even op "turning wifi on" staan, maar dan schiet de switch weer in de uit stand

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:46:
Zo ik ben harstikke tevreden met mijn MK808B, vraag me alleen af of jullie hem apart stroom geven of via de tv?

Ik zou ook wel de RC11 remote willen gebruiken om bepaalde games te kunnen spelen, maar voor nu heb ik geen idee welke spellen een RC11 remote ondersteunen.
Ik heb de MK808B met de adapter aangesloten. Via de USB voeden vanuit de TV werkte niet, dan sloeg de TV op zwart als ik de HDMI op 1080P zet. Heb het ook geprobeerd met een dubbele USB-kabel (aan één kant een mini-usb en aan de andere kant 2 USB-aansluitingen) en dan werkte het wel. Deze kabel is echter net ff te kort.

Ik heb me nog niet verdiept in de games. Ik heb wel RemoteDroid gekocht om ook via mijn telefoon of tablet de stick te besturen.

Ik heb het spel 'Crazy Snowboard' erop gezet en als je deze ook op je tablet of phone installeerd, kan je die als remote gebruiken. Dit gaat via wifi overigens. Werkt wel leuk.
Google Play: Crazy Snowboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de mensen die XBMC willen, maar geen goede video decoding support hebben.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005

Het stuiterd al een paar weken heen en weer, maar er is nu een build beschikbaar voor mensen om te testen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:46:
Een vriend van me heeft zn PS3 controller via bluetooth gelinkt aan zn Note. Kennelijk ondersteund android dit. Ga dit ook proberen op mn MX1, lijkt me ideaal voor veel games.

Google Play: Sixaxis Controller

[ Voor 13% gewijzigd door Byte_Me op 14-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Ik weet niet of iemand dit al geprobeerd heeft, maar ik ben er erg nieuwsgierig naar.

Is het mogelijk om zo'n android stickje in een monitor (HDMI poort) te stoppen, en er dan tv mee te kijken door de Ziggo app (voor Android) erop te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
obsidian schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:08:
Ik weet niet of iemand dit al geprobeerd heeft, maar ik ben er erg nieuwsgierig naar.

Is het mogelijk om zo'n android stickje in een monitor (HDMI poort) te stoppen, en er dan tv mee te kijken door de Ziggo app (voor Android) erop te installeren?
In theorie wel, ik kan alleen de ziggo app niet gebruiken omdat ik root heb en dan weigert dat ding. Slim idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

justin_ti schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:10:
[...]

In theorie wel, ik kan alleen de ziggo app niet gebruiken omdat ik root heb en dan weigert dat ding. Slim idee!
Ja, zover als die "in theorie" was ik ook gekomen :P Maar ik wil het dus zeker weten :P

[ Voor 16% gewijzigd door mvds op 14-01-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die root check valt wel omheen te komen volgens mij... heb wel gemodde .apk'tjes voorbij zien komen hier op Tweakers. >>> Ziggo TV Streamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
op mijn geroote galaxy nexus werkt de ziggo app prima icm Google Play: 원클릭 임시언루팅앱 :: Root Enabler

(ik zou willen dat ik het op de stick kon testen :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
Toch maar een tabelletje gemaakt voor de Meest belovende stickjes

OptionMK808BImito MX1Measy U2AZeals GK802
RAM1 GB1 GB1 GB1 GB
Internal Memory8 GB8 GB4 GB8 GB
SD Slot32 GB32 GB32 GB32 GB
WiFiB/G/NB/G/NB/G/NB/G/N
USBYesYesYesYes
Mini USBYesYes, 2xYesYes
BluetoothYesYesNoYes
CPUARM Cortex A9 RK3066ARM Cortex A9 RK3066ARM Cortex A9 RK3066Freescale i MX6 Cortex A9
CPU Cores2224
CPU Speed1.61.61.81.2
CPU SpeedARM Mali 400 QuadARM Mali 400 QuadARM Mali 400 QuadVivante GC2000 Quad
Android Version4.1.14.1.14.14.0
Expected4.1.14.1.14.14.2
Linus ROMUbuntu 12.xUbuntu 12.xUbuntu 12.xUbuntu 12.x
XMBCYesYesYesYes
Known ProblemsWifi reception has proven to be poorWifi Reception is not without complaints Streaming Video and Gaming FPS rates, expected to be solved with update 4.1.1

En nogmaals de Fly Mouses

QwertyYesYesyes
Multimedia PanelYesYesNo
Fly MouseYesYesYes
2.4 RFYesYesYes
Russian KeyboardNoYesNo
Function KeysNoYesYes
IR RemoteYesYesNo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nitrohoss schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:20:
ofwel, de rockchip stickies zijn allemaal hetzelfde, met als toevoeging dat je de wifi ontvangst van de MX1 ook matig kan noemen. hardware ondersteuning voor XBMC momenteel nog beperkt.

de MX1 is overigens op max 1.2Ghz geklokt, overklokken zonder de kernel source lijkt op dit moment nog niet mogelijk. Ik vermoed dat de andere ook op 1.2 draaien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
Aangepast... MX1 ook op 1.2 GHz?

Verdere aanvullingen zijn welkom... ik zag al meerdere malen de vraag voorbij komen om een overzichtje te maken... Net zo handig om dat dan ook een beetje bij te houden voor een paar sticks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Prulleman schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:33:
[...]

ofwel, de rockchip stickies zijn allemaal hetzelfde, met als toevoeging dat je de wifi ontvangst van de MX1 ook matig kan noemen. hardware ondersteuning voor XBMC momenteel nog beperkt.

de MX1 is overigens op max 1.2Ghz geklokt, overklokken zonder de kernel source lijkt op dit moment nog niet mogelijk. Ik vermoed dat de andere ook op 1.2 draaien.
Waarom geeft bij mij setCPU dan aan dat hij gewoon op 1.6ghz kan draaien? Ik heb m even goed bezig gehouden maar het verschil in warmte tussen 1,6 en 1.0 - 1.2 was aanzienlijk bij dezelfde belasting en daardoor heb ik m maar uiteindelijk op 1.0 of 1.2 gezet omdat het prima full hd gta 3/max payne draaide op beide cpu settings. Of liegt setCPU tegen mij :P

Maar imho zou het me niks verbazen dat hij op 1.2 loopt standaard, de warmte die hij produceerde met 1.6 was echt wel een mooi heatsinkje/fannetje waard.. maar daar hebben de meeste sticks last van denk ik zo ;)

En ja ik draai rooted Finless 1.5 rom met 1080p kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Hebben meer mensen problemen gehad bij het bestellen op geekbuying.com ?? Ik heb daar vorige week donderdag een android TV Stick + air mouse gekocht bij elkaar € 60,- via PayPal. Nu heb ik dat zonder acc bij geekbuying gedaan. Maar ik heb sinds dien nog geen email, en bij paypal word het geld binnenkort afgeschreven.

Ik heb 2 mailtjes gestuurd naar payment@geekbuying.com en het support adres. Vandaag via de Facebook Pagina gereageerd in een privé bericht, en vervolgens wel antwoord met de vraag het transactie nummer door te geven, maar vervolgens niks meer gehoord..

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Noctonix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:57:
Hebben meer mensen problemen gehad bij het bestellen op geekbuying.com ?? Ik heb daar vorige week donderdag een android TV Stick + air mouse gekocht bij elkaar € 60,- via PayPal. Nu heb ik dat zonder acc bij geekbuying gedaan. Maar ik heb sinds dien nog geen email, en bij paypal word het geld binnenkort afgeschreven.

Ik heb 2 mailtjes gestuurd naar payment@geekbuying.com en het support adres. Vandaag via de Facebook Pagina gereageerd in een privé bericht, en vervolgens wel antwoord met de vraag het transactie nummer door te geven, maar vervolgens niks meer gehoord..
Ik kreeg netjes voor twee losse bestellingen, twee emails binnen,
Zie je ook niets bij je bestelstatus op de site?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
De 'MX1' met een camera YouTube: Android Mini PC With a Built In Camera. S11 :D

Handigheid - 0.0? Waarom zou het fijn zijn om op je stick een camera te hebben.. Als het nou een soort webcam was die je op je scherm zet okee, dan zag ik er meer nut in :9
Wel zit er op deze de welgemiste standby/off button die niet op de MX1 zit ..
En AV out :o
http://www.kimdecent.com/minipc/125.html -> Kimdecent B12

Wel leuk om te zien dat die sticks toch verder worden ontwikkeld, het is dat ik creatief ben geweest en een houdertje heb gemaakt voor achterop mn monitor en het dus zijn vaste plaats is, anders had ik zo graag die av out gehad op mijn MX1.. :+

[ Voor 32% gewijzigd door MusicAddict op 14-01-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
smuck schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:02:
[...]

Ik kreeg netjes voor twee losse bestellingen, twee emails binnen,
Zie je ook niets bij je bestelstatus op de site?
Ik heb totaal geen email ontvangen, maar ik keek net op de site en vond er een order status pagina. Deze gaf aan unpaid, en dat kan wel kloppen aangezien PayPal dit ook aangeeft.

Wel raar dat ik er geen email van heb ontvangen!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MusicAddict schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:35:

Handigheid - 0.0? Waarom zou het fijn zijn om op je stick een camera te hebben.. Als het nou een soort webcam was die je op je scherm zet okee, dan zag ik er meer nut in :9
Wel zit er op deze de welgemiste standby/off button die niet op de MX1 zit ..
En AV out :o
http://www.kimdecent.com/minipc/125.html -> Kimdecent B12

Wel leuk om te zien dat die sticks toch verder worden ontwikkeld, het is dat ik creatief ben geweest en een houdertje heb gemaakt voor achterop mn monitor en het dus zijn vaste plaats is, anders had ik zo graag die av out gehad op mijn MX1.. :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Qr8kpPKq45uzFooMWpqifm5/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Noctonix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:15:
[...]

Ik heb totaal geen email ontvangen, maar ik keek net op de site en vond er een order status pagina. Deze gaf aan unpaid, en dat kan wel kloppen aangezien PayPal dit ook aangeeft.

Wel raar dat ik er geen email van heb ontvangen!
Je bestelling wordt waarschijnlijk pas in behandeling genomen als de betaling binnen is. Ik heb geen problemen gehad met mijn bestelling, maar ik heb ook geen uitgestelde betaling gedaan, maar gelijk over laten maken door paypal. Waarom heb je de betaling eigenlijk uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

MusicAddict schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:46:
[...]

Waarom geeft bij mij setCPU dan aan dat hij gewoon op 1.6ghz kan draaien? Ik heb m even goed bezig gehouden maar het verschil in warmte tussen 1,6 en 1.0 - 1.2 was aanzienlijk bij dezelfde belasting en daardoor heb ik m maar uiteindelijk op 1.0 of 1.2 gezet omdat het prima full hd gta 3/max payne draaide op beide cpu settings. Of liegt setCPU tegen mij :P

Maar imho zou het me niks verbazen dat hij op 1.2 loopt standaard, de warmte die hij produceerde met 1.6 was echt wel een mooi heatsinkje/fannetje waard.. maar daar hebben de meeste sticks last van denk ik zo ;)

En ja ik draai rooted Finless 1.5 rom met 1080p kernel
Daar haal je een aantal punten aan waar ik mee zit. Ik twijfel namelijk om zo'n stick te kopen (wss een MK 802IIIs) maar vraag me dus af hoe tweakbaar die dingen zijn. Daarmee bedoel ik custom roms en OC'ing. En hoe de Mali 400 presteerd op 1080p, aangezien dat flink meer pixels is dan het 720p scherm in m'n telefoon.

Lijkt me namelijk leuk om zo'n stick eens flink op te voeren, betere koeling natuurlijk en eventueel wat extra electronica om het voltage dan stabiel te houden :p

Heb je wat bronnen over custom roms en/of overclocking. Ik heb namelijk wel wat gevonden maar dat was bar weinig. Interessant was wel om CM op de stick te zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 15-01-2013 09:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
acoster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:52:
[...]

Je bestelling wordt waarschijnlijk pas in behandeling genomen als de betaling binnen is. Ik heb geen problemen gehad met mijn bestelling, maar ik heb ook geen uitgestelde betaling gedaan, maar gelijk over laten maken door paypal. Waarom heb je de betaling eigenlijk uitgesteld?
Dat doet PayPal automatisch, het duurt vanuit PayPal 3-4 dagen voor het van mijn Rekening op mijn paypal account staat.

maar de order is afgehandeld en heb een tracking nummer gekregen.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
MusicAddict schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:35:

Je kunt de USB Android stick gewoon met een USB verlengkabel van 1 euro op een andere plek leggen. Dan heeft die camera opeens wel nut, want dan gebruik je de stick zelf als webcam behuizing. Koop je zo'n verlengkabel van een anderhalve meter en dan leg je de stick op je tv/bureau/tape hem tegen je voorhoofd. Beetje creatief zijn. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:49:
[...]

Heb de Mele A1000 / A2000 gevonden. Die schijnt 1080p zonder problemen te kunnen spelen. En er zijn volgens mij ook al custom XBMC firmware images in omloop 8)

Edit: Heb er net eentje op eBay gekocht voor $ 82.50 (€64,21). Geen geld!
Dit was toch een beetje een overhaaste beslissing. Qua hardware ga ik toch liever voor een apparaat met een AMLogic chipset, ipv Allwinner (zoals in de Mele). Kon gelukkig de koop annuleren op eBay, en heb het geld teruggekregen van de verkoper d:)b

Nu eens kijken wat het dan wel gaat worden. Keuzes zijn wel moeilijk pffff.... Smart TV Box, G-Box Midnight, of toch een MyGica A11.

Vooral die laatste is interessant, volgens deze medetweaker draait de Pivos build er prima op: Dav1d in "[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box"

En de MyGica is ook niet heel duur: http://dx.com/p/mygica-a1...2394&Utm_source=affiliate (48 euro)

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de (overigens superhandige) tabel van Nitrohoss raadpleeg, mag ik er dan van uitgaan dat er bij de Measy u2a geen wifi-problemen zijn?

Ik moet er nl. 100% zeker van zijn dat wifi goed werkt, want ik ben van plan de stick te gebruiken om daar dreamdroid op te draaien om zo mijn dreambox signaal via wifi te versluizen naar de tv op de slaapkamer. Die Measy is trouwens een paar dollar goedkoper dan de MK808B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad beetje stoeien soms met die standaard video speler die video heet, maar gelukkig kun je via de galerij ook video's afspelen.

Want de standaard video speler die video heet speelt wel blijkbaar subs die in een mkv zitten, maar ik kon de sub niet weg laten en galerij die speelt alles zonder subs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Hoe snel hoort zo'n MX1 eigenlijk te zijn? Als ik bijvoorbeeld chrome opstart, duurt het echt lang, voordat ik een url of query in kan tikken. Heb het niet getimed (zal ik vanavond eens doen), maar het kan zomaar 30s zijn. Is dat redelijk? Mij duurt het toch echt te lang, maar ik zal bekennen dat geduld niet mijn sterkste kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Hey mensen,

Heb heb topic zo wat doorgelezen. Ik heb een UG802 aangeschaft. Leuk om mee te spelen! Maar ik loop nu tegen een probleem aan dat wanneer ik wat wil afspelen via een USB-stick (bijvoorbeeld met de MX Player), dat hij na enkele seconden weergave stopt en vervolgens zie ik rechtsonder in beeld een SD-Card knipperen en wordt er geroepen dat de SD-kaart er niet meer in zit. Als ik vervolgens opnieuw MX Player opstart om te kijken naar de films op de USB-stick, dan staan deze er niet meer tussen, pas nadat ik de USB-stick weer er uit en er in heb gedaan, doet hij het weer.

Goed, ik had de stick voornamelijk omdat Sony-tv's geen Uitzending Gemist of RTL XL-apps hebben, maar een mediaspeler die alles kan afspelen was wel leuk geweest.

Iemand ideeën?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Byte_Me schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:38:
Hoe snel hoort zo'n MX1 eigenlijk te zijn? Als ik bijvoorbeeld chrome opstart, duurt het echt lang, voordat ik een url of query in kan tikken. Heb het niet getimed (zal ik vanavond eens doen), maar het kan zomaar 30s zijn. Is dat redelijk? Mij duurt het toch echt te lang, maar ik zal bekennen dat geduld niet mijn sterkste kant is.
Als jij echt 30 seconden zit te wachten dan klopt er toch iets niet :P
Duurt hier hoogstens 3 tot 5 seconden voordat ik op Google wat in kan tikken.. Maar dan ligt dat vooral aan de verbinding dan aan Chrome, vind het wat apart bij jouw mx1

Wel is het zo dat hij bij aanzetten wat langer over dingen doet, maar dat is hoogstens een minuutje dat het wat traag Iets laad ofzo. Ik laat de stick dan ook wel langer aanstaan dus heb zelf geen last van lagg oid..

[ Voor 13% gewijzigd door MusicAddict op 15-01-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Wat ik nou eigenlijk zou willen zien is een soort overgangspctje, dus iets waar ook nog gewoon een dvd in zit voor die enkele schijf die je bezoek meebrengt en zo. Nou zou je aan die stick een usb hub kunnen hangen, maar ik heb toch vaak problemen dat zon hub zich uitschakeld na een tijdje, al weet ik niet hoe dat met zon stick zou gaan. Je zou m natuurlijk in een TV-Dvd combo kunnen prikken, bedenk ik net, heb je gelijk een slaapkamerpctje:) Maar misschien dat de fabrikanten vanzelf nog met een portable android tvtje komen. Maar een stick is natuurlijk rete handig, want dan kan je heel goedkoop je tv pctje upgraden als er weer een quadcore uitkomt.
Dat stoort me ook zo aan al die mediaplayers, geen dvd. Kan je dr wel een losse aan hangen, maar dan krijg je weer die shit met allemaal kabels en plek. Misschien ga ik dr zelf een bouwen, In een mini of micro towertje, normale sd kaartlezer dr in, HD, DVD dr in, en dan elk jaar een stick upgraden... Game controller dr op en dan een 19 inch monitor dr an.

Vreemd genoeg bestaat zoiets gewoon niet.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
verleemen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:37:

Vreemd genoeg bestaat zoiets gewoon niet.
Simpel weg omdat er geen drivers zijn en het niet is ingebouwd in Android, die dvd drives..
Als Google zelf het nut er van in zou zien en de support er voor inbouwen dan doen de Chinezen wel hun best om het te realiseren :P

Boxen met een heel gala aan outputs bestaan wel, maar omdat dvd drives niet werken zie je ze ook niet in deze boxjes.. En uiteraard de markt is er te klein voor dus waarom proberen het wel te maken (via het pcb of software oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
MusicAddict schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:24:
[...]

Simpel weg omdat er geen drivers zijn en het niet is ingebouwd in Android, die dvd drives..
Als Google zelf het nut er van in zou zien en de support er voor inbouwen dan doen de Chinezen wel hun best om het te realiseren :P

Boxen met een heel gala aan outputs bestaan wel, maar omdat dvd drives niet werken zie je ze ook niet in deze boxjes.. En uiteraard de markt is er te klein voor dus waarom proberen het wel te maken (via het pcb of software oid)
Kijk, dat verklaart, maar toch vind ik t vreemd dat die chinzen niet al lang zoiets hebben, dan passen ze android gewoon toch aan. Ze hebben wel meer dingen op hun geweten daaro. Maar goed, dan maar met een stick in een tv met ingebouwde dvdspeler. Of misschien dat ze nog met een portable dvd met android aan komen kakken, ik bedoel dus dat je kan schakelen tussen de dvd functie of android nu, dus niet geintregeerd.

Zou Google toch nog een beetje sniekie evil zijn door dvds te weren omdat ze een eigen vdeoverhuur hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door verleemen op 15-01-2013 20:48 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

Kan iemand mij vertellen of het met een Android stick (of box) mogelijk is om torrents te downloaden met een bestandsgrootte groter dan 4 Gb?
Mijn S2 wil dat namelijk niet doen. Ik weet dat dat door het bestandsysteem komt maar ik vraag me af of het dan wel mogelijk is met een externe harde schijf en welk bestandsysteem heeft deze dan nodig.

Ik heb al gegoogled maar ik kan niet een duidelijk antwoord vinden.

Ik zie het namelijk wel zitten om een MiniX X5 te gebruiken als mediaspeler en torrent downloader.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een androidstick aan te schaffen. Echter, watmij niet duidelijk is, is of ik ook geluid kan afspelen via een versterker/optische in/uitgang, zodner dat mijn tv daarvoor aan moet staan. Ik vind het niet erg om even de tv aan te zetten en een nummer te selecteren, maar daarna mag hij van mij weer uit ivm energie, ontsiering etc etc.

Ik gebruik nu veelal spotify, en zou het zonde vinden als ik deze niet meer kan gebruiken. Met een Android Stick hoop ik mijn mediacenter de deur te kunnen wijzen, daar ik enkel films kijk en dus spotify gebruik.

Mocht dit allemaal mogleijk zijn, welka kan ik dan het beste aanschaffen, ook gezien betaalbaarheid?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:07:
Ik overweeg een androidstick aan te schaffen. Echter, watmij niet duidelijk is, is of ik ook geluid kan afspelen via een versterker/optische in/uitgang, zodner dat mijn tv daarvoor aan moet staan. Ik vind het niet erg om even de tv aan te zetten en een nummer te selecteren, maar daarna mag hij van mij weer uit ivm energie, ontsiering etc etc.

Ik gebruik nu veelal spotify, en zou het zonde vinden als ik deze niet meer kan gebruiken. Met een Android Stick hoop ik mijn mediacenter de deur te kunnen wijzen, daar ik enkel films kijk en dus spotify gebruik.

Mocht dit allemaal mogleijk zijn, welka kan ik dan het beste aanschaffen, ook gezien betaalbaarheid?!?!
Zeker niet standaard, daar wordt alles via HDMI (dus via je tv) verzonden. Echter:
http://liliputing.com/201...hdmi-and-3-5mm-audio.html

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
B2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:12:
Ik heb het e.e.a ander doorgelezen, maar het meeste gaat over de MK808 sticks. Maar welke box is aan te raden als Plex Client over bedraad LAN?
Heb je hier al antwoord op gekregen...ik ben er misschien overheen gelezen...Ik wil eigenlijk een MK808B gaan bestellen maar schrik toch een beetje van de slechte ervaringen die men heeft met de de wifi...ik heb overal bekabeld liggen thuis dus het lijkt me wel leuk om om een dergelijke apparaat via LAN aan de te sluiten...

Iemand ervaringen hiermee of suggesties?

Edit: zie dat idd USB naar lan vaak maar 10Mbit is...
Edit2: Mele A1000 / A2000 ga ik eens uitzoeken
Edit3: @Hieronder, thanks, die ga ik ook bekijken :)

Vooralsnog denk ik toch dat het een MK808B met via ebay een USB-LAN connector voor nog geen €2. Is het proberen waard!

[ Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-01-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zat een beetje met hetzelfde, heb ook overal LAN liggen, en wil gewoon 1080p kunnen streamen zonder gezeik als haperen, bufferen etc.

Ga daarom deze bestellen: http://dx.com//p/174461

Volgens een medetweaker die eerder in dit topic reageerde draait de Pivos XBMC er prima op: Dav1d in "[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box"

Het is jammer dat het apparaatje geen S/PDIF heeft ja. Heb beneden een versterker die audio via HDMI pakt, maar boven een oudere versterker met alleen S/PDIF...

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Zou dit werken?

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_175870_3.jpg Via de USB OTG een USB-Lan connector aansluiten om gewoon bekabeld te kunnen internetten, bijvoorbeeld met deze:

http://www.ebay.nl/itm/Mi...5aec87e45b#ht_5190wt_1397

Probleem is dat ik niet weet of USB OTG dit soort apparaten ondersteund...iemand ideeën of ervaring hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-01-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij word dat gewoon ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

USB-OTG heeft een extra 5de draad "Sense". Als die geshort word met GND dan schiet je je USB in OTG mode. Dit gebeurd vaak met een reset knopje op de device.

Jij sluit hem aan met USB kabel. Je drukt en houd het knopje ingedrukt (sluit de sense kort) en dan power on. Je computer ziet ineens een disk of dergelijke.

Echter als je de "sense" niet kort sluit, dan werkt hij gewoon als elke andere USB port.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
j1nx schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:33:
USB-OTG heeft een extra 5de draad "Sense". Als die geshort word met GND dan schiet je je USB in OTG mode. Dit gebeurd vaak met een reset knopje op de device.

Jij sluit hem aan met USB kabel. Je drukt en houd het knopje ingedrukt (sluit de sense kort) en dan power on. Je computer ziet ineens een disk of dergelijke.

Echter als je de "sense" niet kort sluit, dan werkt hij gewoon als elke andere USB port.
Thanks, volgens de specs (een van de vele die je kunt vinden :P ) heeft hij een 2-pin mini USB charging en een 5-pin mini USB OTG

Dussss lets hope for the best 8)

CPU: Dual ARM® Cortex™-A9
Processor: RK3066 Up 1.6GHz
Memory and storage: DDR3:1GB Nand Flash:8GB
Size & Weight: 4.0inches (L) 1.5inches (w)
Audio Type: Integrated
Graphics adapter: Integrated
GPU model: quad core Mali-400MP
Video outputs: HDMI
USB: USB2.0 and 5pin Mini usb
Networking: wifi:802.11 b, g, n
Memory card reader: microSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitrohoss schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:20:

OptionMK808BImito MX1Measy U2AZeals GK802
RAM1 GB1 GB1 GB1 GB
Internal Memory8 GB8 GB4 GB8 GB
SD Slot32 GB32 GB32 GB32 GB
WiFiB/G/NB/G/NB/G/NB/G/N
USBYesYesYesYes
Mini USBYesYes, 2xYesYes
BluetoothYesYesNoYes
CPUARM Cortex A9 RK3066ARM Cortex A9 RK3066ARM Cortex A9 RK3066Freescale i MX6 Cortex A9
CPU Cores2224
CPU Speed1.61.61.81.2
CPU SpeedARM Mali 400 QuadARM Mali 400 QuadARM Mali 400 QuadVivante GC2000 Quad
Android Version4.1.14.1.14.14.0
Expected4.1.14.1.14.14.2
Linus ROMUbuntu 12.xUbuntu 12.xUbuntu 12.xUbuntu 12.x
XMBCYesYesYesYes
Known ProblemsWifi reception has proven to be poorWifi Reception is not without complaints Streaming Video and Gaming FPS rates, expected to be solved with update 4.1.1

En nogmaals de Fly Mouses

QwertyYesYesyes
Multimedia PanelYesYesNo
Fly MouseYesYesYes
2.4 RFYesYesYes
Russian KeyboardNoYesNo
Function KeysNoYesYes
IR RemoteNoYesYes
Die Mele heeft toch wel IR Remote, ik zie op verschillende sites staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Die Mele heeft toch wel IR Remote, ik zie op verschillende sites staan?
Moet ie eigenlijk wel hebben ja. Als er een Multimedia Controller op zit is dat wel een vereiste.
Dat er bij de U2A geen "known issues" staan is omdat ik er nog niks van heb gevonden.

Ik zal de Mele corrigeren.
Het lijkt er op dat de Measy geen IR heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Nitrohoss op 17-01-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
inderdaad, volgens mij heeft de measy geen IR.. de iPazzPort daarentegen wel.. gebruik m zelf dagelijks ;-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

SolarOrbiter schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:55:
inderdaad, volgens mij heeft de measy geen IR.. de iPazzPort daarentegen wel.. gebruik m zelf dagelijks ;-D
Mijn Measy RC11 heeft in elk geval geen IR, zou ook niet weten waar ik dat voor zou moeten gebruiken (er wordt een RF ontvanger meegeleverd).

Wat ik niet helemaal begrijp zijn de functietoetsen op de remote, deze zitten onder de F1-F12 toetsen, maar er is geen Fn of Functie-key om te switchen tussen het normale keyboard en (bijvoorbeeld) de volumeknoppen?

Deze doen dan ook niks bij mij, zowel in m'n laptop als in m'n mk802+ android stick... :(

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
sapphire schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:57:
[...]

Daar haal je een aantal punten aan waar ik mee zit. Ik twijfel namelijk om zo'n stick te kopen (wss een MK 802IIIs) maar vraag me dus af hoe tweakbaar die dingen zijn. Daarmee bedoel ik custom roms en OC'ing. En hoe de Mali 400 presteerd op 1080p, aangezien dat flink meer pixels is dan het 720p scherm in m'n telefoon.

Lijkt me namelijk leuk om zo'n stick eens flink op te voeren, betere koeling natuurlijk en eventueel wat extra electronica om het voltage dan stabiel te houden :p

Heb je wat bronnen over custom roms en/of overclocking. Ik heb namelijk wel wat gevonden maar dat was bar weinig. Interessant was wel om CM op de stick te zetten :)
Uit mn hoofd.. http://www.freaktab.com/s...ot-debloat-init-d-support voor de finless rom die prima werkt (en afwachtende van de 'officiele' firmware van geekbuying..)

en de mensen hier (die die stick uit elkaar hebben gehaald en wat gekloot met heatsinks):
http://vondroid.com/threa...bley-and-short-test.3181/
Heb even overheengekeken maar kan die fotos waarbij ze dat doen even niet vinden, mss dat het nu in een linkje van een post staat maar dat moet je zelf maar even kijken :P

Verder CM: http://www.armtvtech.com/...c.php?f=13&t=438&start=90
Kan er verder niks over vinden, maar die finless rom van de eerste link is voor mij prima te doen.

SetCPU uiteraard voor de cpu, maar hoe betrouwbaar dat is is de vraag. Maar uit ervaring zat er toch een hoop verschil in warmteproductie tussen 1.6 en 1.2/1.0 (hoe verklaar ik dat anders als hij locked is op 1.2 :?) Zou kunnen dat Finless dat in die rom heeft kunnen frotten maar hij zegt er niks over dus :P

Edit: Leuk detail, geekbuying raad zelf ook de Finless 1.5 Rom aan als 'update'.. zullen ze dan toch lui zijn en de support hebben laten vallen voor de MX1/MX2 :P (neemt niet weg dat het gewoon prima werkt, en uiteraard de 'orginele' toch gewoon rooted + unbloated zou worden)

En nu wordt ik toch wel benieuwd naar Ubuntu op een android stick (zoals mx1), weet niet hoe ver ze zijn met het porten naar RK3066 eigenlijk.. iemand een idee? :)

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 17-01-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Laatst online: 11-09 21:02
Voor mensen die XBMC met HW-ondersteuning willen draaien is misschien de Mini X Neo X5 wel interresant. Binnenkort (deze maand) zou HW-ondersteuning i.s.m. XBMC mogelijk moeten zijn.
another huge progress! xbmc beta with our own hw decoder is also coming soon! already testing!!
Source: https://www.facebook.com/minixtech

Alleen moet er nog gewerkt worden aan DTS-geluid e.d. apparaat heeft wel een optische uitgang.

[ Voor 12% gewijzigd door Squirtle op 18-01-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.i. de beste box. Twijfelde om een mediaspeler te halen maar dit lijkt mij prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:09
Zo'n Mini X lijkt op een Pivos, maar is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Schijnbaar wordt er gewoon een externe player gebruikt... niet echt interessant imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Snippo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:33:
Schijnbaar wordt er gewoon een externe player gebruikt... niet echt interessant imo.
Mocht je dat nou wel interessant vinden, het is nu blijkbaar nog makkelijker om XBMC een externe player te laten gebruiken, zie XDA of xbmc-android.com.

Ik vind het wel interessant omdat ik nou eenmaal al een mk802+ heb liggen die te weinig power heeft om zelfs SD materiaal helemaal soepel te spelen zonder HW-decoding... Heb het nog niet uitgeprobeerd maar ga dat dit weekend doen (tenzij m'n RaspberryPi binnenkomt, dan heeft die voorrang ;) Hoor net dat m'n pi binnen is, woei, nieuw speeltje!)

Kijk vooral ook het verschrikkelijk cheesy filmpje dat er onder staat 8)7

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Ik bedoel ook meer dat ze het bij Mini X als groot nieuws brengen terwijl ze gewoon een soort "hack" toepassen die door xbmc gebruikers is bedacht. En hoewel het altijd beter is dan helemaal geen HW-decoding, haalt zo'n externe player lang niet het gebruiksgemak wat de interne player van xbmc biedt.
Ik heb hier zelf ook nog een Mele A1000 staan die op het moment stof staat te happen. :/

Dit is dan wel weer interessant :) .

Edit: Zit net te bedenken: zou me niks verbazen als die "own hw decoder" gewoon de xbmc build uit bovenstaande link is 8)7 . Heb die net namelijk getest op mijn rk3066 tablet en dat werkt vrijwel probleemloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Snippo op 18-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Squirtle schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:19:
Voor mensen die XBMC met HW-ondersteuning willen draaien is misschien de Mini X Neo X5 wel interresant. Binnenkort (deze maand) zou HW-ondersteuning i.s.m. XBMC mogelijk moeten zijn.

[...]

Source: https://www.facebook.com/minixtech

Alleen moet er nog gewerkt worden aan DTS-geluid e.d. apparaat heeft wel een optische uitgang.
Dit minix is serieus interessant als game-speeltje ! Wat een mooi ding zeg, ook ideaal dat deze gewoon 16gb nand heeft :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Heeft iemand ooit geprobeerd zn iphone to pairen met een MX1? Ik krijg het niet voor elkaar :(
Ze zien elkaar wel, wisselen netjes codes uit, maar als ik vervolgens op OK klik pairen ze niet correct. De MX1 zet de iphone (ipad overigens zelfde probleem) wel bij paired devices, maar op de iphone staat "geen verbinding".

[ Voor 19% gewijzigd door Byte_Me op 19-01-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moebius78
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 22:05
@Musicaddict Warmteproductie? ben van plan om voor mijn nieuwe casemod wat ongebruikte mini fans van een oude nvidia kaart op een van mijn sticks te modden... :p

Trouwens zakken de prijzen op ebay volledig in zie sommige mk 808 rond 9 euro inclusief measy rc12. Kan dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moebius78 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 02:30:
Trouwens zakken de prijzen op ebay volledig in zie sommige mk 808 rond 9 euro inclusief measy rc12. Kan dat uberhaupt?
Mauw inzakken niet, ik zie dat wel vaker, nieuwe verkopers uit China hebben vaak prijzen waar ze verlies mee maken, maar juist wel feedback mee vergaren.

Prijs is gewoon veel te laag, hier in China betaal je er zelfs nog bijna € 30 voor, al heb ik dan wel de bluetooth versie gekocht voor dat geld en voor tientje extra die RC11 remote.

Maar nee het is een nieuwe verkoper die het inderdaad voor ongeveer € 10 verkoopt, het is gewoon obvious hij maakt verlies met zijn prijs, maar dat is geloof ik gewoon stratagie om eerst een aantal producten met verlies te verkopen en andere producten juist met winst.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
@Musicaddict Warmteproductie? ben van plan om voor mijn nieuwe casemod wat ongebruikte mini fans van een oude nvidia kaart op een van mijn sticks te modden... :p

Linkje? :P Dan haal ik naast mn imito nog een 808 binnen voor beneden, heb ik weer wat te spelen.
Of het 'goed' is, ach, hij wil een goede feedback dus dat krijgt ie dan wel :+

En ja, op 1.6ghz (al denk ik dat) werd de mx1 echt gewoon heet, beetje standje 5 verwarming vastpakken (is ook metaal :P ) Het metaal van de mx1 wordt wel snel warm, maar is ook echt snel weer afgekoeld dus dat is het grote voordeel van de mx1 denk ik zo, als ze de chip direct op dat metaal hadden vastgezet (met van die pasta oid) dan denk ik dat er niet eens problemen waren geweest gezien dat dan een enorme heatsink zou zijn..

[ Voor 34% gewijzigd door MusicAddict op 19-01-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 02:47:
[...]

Mauw inzakken niet, ik zie dat wel vaker, nieuwe verkopers uit China hebben vaak prijzen waar ze verlies mee maken, maar juist wel feedback mee vergaren.

Prijs is gewoon veel te laag, hier in China betaal je er zelfs nog bijna € 30 voor, al heb ik dan wel de bluetooth versie gekocht voor dat geld en voor tientje extra die RC11 remote.

Maar nee het is een nieuwe verkoper die het inderdaad voor ongeveer € 10 verkoopt, het is gewoon obvious hij maakt verlies met zijn prijs, maar dat is geloof ik gewoon stratagie om eerst een aantal producten met verlies te verkopen en andere producten juist met winst.
Hoewel ik denk dat je gelijk hebt in dit geval, het kan echter ook betekenen dat deze chipset nu 'nog even' gedumpt wordt. Uiteindelijk zijn de andere kosten vrij beperkt, paar euro links en rechts. Met de komst van de quadcore en andere ' snellere' modellen op stapel kan de markt ineens omslaan. Ikzelf zit ook al even te wachten op een model dat net iets sneller is dan deze, maar voor €10 haal ik er nog wel een. Maar als ik dadelijk een model met meer spierballen voor €50-75 kan krijgen die geen moeite heeft met 1080p in alle formaten, goede wlan etc. dan ga ik de halve familie/vriendenkring van zo'n ding voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Ik heb eindelijk - na lang zoeken - de google TV remote app voor iOS te pakken gekregen. Vol goede moet aan de slag, maar meteeneen probleem: hij verbind niet met de MX1. even gegoogled: https://developers.google.com/tv/remote/docs/communication
Kennelijk moet ik iets aanzetten op de google TV: Settings > Language & input devices > Manage IP remotes > Connect to new IP remotes.
Maar deze optie staat helemaal niet in mijn menu (finless 1.5 ROM). heeft finless bob dat eruit gesloopt? Het schijnt te gaan om de anymote service. Ik zou het waarderen als een andere MX1 eigenaar kan kijken of zijn menu deze optie voor IP remotes wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ja graag een linkje...

Ik kan alleen deze twee zo snel vinden:
MK808 met RC12 voor $14,99
En:
MK808 zonder RC12 voor $12,88

Graag jou linkje voor een $9 incl RC12 :*)

[edit]
Zie nu dat je €9 schreef :P
Ook maar met RC12 besteld ook al lees ik mindere ervaringen met de RC12....
Maar ik heb ook dit gevonden:
I bought this Wireless Fly Mouse with a MK802 TV stick.
Like many user of the RC12, I experienced a lot of troubles with the wireless keyboard/mouse. In few words, it is not usable at all, if you plug the usb receiver directly in the USB port of the TV stick.

To work properly, the RC12 wireless fly mouse MUST be connected to the android TV stick with an USB extension cable of at least 1,5m, keeping it away from the TV stick, in order to avoid RF interference from wifi module of the stik.

I assure this solution solves all the issues and, let me say, the RC12 is a good wireless remote!
[bron]

[ Voor 46% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-01-2013 16:20 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Laatst online: 01-04-2024
Gutteguttegut schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:49:
[...]
Ja graag een linkje...

En:

Mooie prijs. Heb er ook maar een gekocht om mee te klieren.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Gutteguttegut schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:49:
[...]
Ja graag een linkje...

En:

[edit]
Zie nu dat je €9 schreef :P
Ook maar met RC12 besteld ook al lees ik mindere ervaringen met de RC12....
Maar ik heb ook dit gevonden:

[...]

[bron]
Die van je tweede link verkoopt ook een 3TB harddisk voor $ 36,99.....
http://www.ebay.com/itm/N...egory=131553&cmd=ViewItem

Sinds 18 januari zo'n 300 verkocht, lijkt me toch een gevalletje onbetrouwbare verkoper ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-Belg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05-2018
Perkouw schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Die van je tweede link verkoopt ook een 3TB harddisk voor $ 36,99.....
http://www.ebay.com/itm/N...egory=131553&cmd=ViewItem

Sinds 18 januari zo'n 300 verkocht, lijkt me toch een gevalletje onbetrouwbare verkoper ?!
zolang die eerste verkoper ( $14,99) zich maar aan de regels houd.
Heb zonet dit pakketje besteld, 11,63€ voor stick & flymouse ... lijk tme echt te gek om waar te zijn maarja, wie weet krijg ik het ook echt ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer