Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

De Wifi van de iMito MX2 is echt belachelijk slecht.. Kan geen 720p streamen zonder haperingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
heb je al pogingen ondernomen om het te fixen, veel gehoorde oplossingen zijn:
1) wifi antenne eruit laten hangen (betere ontvangst)
2) een betere stroom adapter gebruiken (tegen freezes)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.net frontpage

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1357227169.jpeg

SolidRun voorziet compact ARM-ontwikkelsysteem van 2GB werkgeheugenk

CuBox -The Little Computer that Can!

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/7124/specsp.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 18:37 . Reden: spec's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
http://dx.com/p/u2-mini-a...2394&Utm_source=affiliate

16euro inclusief verzendkosten.
Enige wat me nog tegen houd (xmbc word nog niet ondersteund).
Tevens heb ik de indruk dat 1080p content hier niet mee lukt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinned123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:57:

Wow! Goedkoop! Zaterdag even bestellen als hij er dan nog is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb hem net besteld. Voor €16 euro is het een leuk cadeautje voor iemand's verjaardag :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
http://www.ebay.co.uk/itm...1?clk_rvr_id=434521666659

Op ebay 35pond als je verzendkosten meerekend.
Dat is inclusief MK808 en RC11 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Onkyo versterker met HDMI ingangen. Is er al iemand die de MK802iii achter in zijn versterker heeft en kan bevestigen dat dit goed werkt ?
Verder ben ik benieuwd naar de verschillen tusen deMK802iii, MK803iiiS en de MK808.

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Sinned123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:18:
http://www.ebay.co.uk/itm...1?clk_rvr_id=434521666659

Op ebay 35pond als je verzendkosten meerekend.
Dat is inclusief MK808 en RC11 mouse
Dan kom je uit op 55 euro. Ik heb de MK808 en de RC11 op 27 december bij Geekbuying gekocht en kwam op 53 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe RC versie van XBMC Frodo 3 is uit! Kan iemand bevestigen of deze versie inmiddels hardware encoded 1080p afspeelt op bijvoorbeeld de MK808, Ouya, of welke Android mini-pc systeem dan ook.

Ik wil al geruime tijd mijn RaspBerryPi vervangen ivm de uitgebreidere mogelijkheden van Android maar wil XBMC goed laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:23:
De nieuwe RC versie van XBMC Frodo 3 is uit! Kan iemand bevestigen of deze versie inmiddels hardware encoded 1080p afspeelt op bijvoorbeeld de MK808, Ouya, of welke Android mini-pc systeem dan ook.
Ik draai de 'oudere' RC1 met hardware accel op een Refee Amlogic M3 Android doosje. (ik moet alleen weer een test doen met high bitrate (> 20Mbps) 1080p om te zien of die nu ook goed lopen).

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een gegeven moment merkte ik dat op mijn laptop de download snelheid erg laag was. Bij meting met speedtest was de snelheid ongeveer 6 Mbps ipv ongeveer 50 Mbps normaal.
Na uitschakelen van mijn MK808III Mini PC Android 4.0.3 Jelly Bean HDMI TV Dongle Box was de snelheid weer normaal. Ook na opnieuw inschakelen van de stick bleef de snelheid goed. Echter de volgende dag zakte de snelheid weer naar 6 Mbps.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Mvg, Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Een brakke xperia box :x
Ik was een 200GB file aan het overzetten van mijn pc boven via powerline.
in eerste instantie met 5MB/s en naar een uur dipt ie ineens naar 2,5MB/s en blijft daar.

[ Voor 77% gewijzigd door Sinned123 op 04-01-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
barcawinner schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:35:
De Wifi van de iMito MX2 is echt belachelijk slecht.. Kan geen 720p streamen zonder haperingen..
Antenne eruit, firmware updaten, plex server en client gebruiken. Uiteraard goede 5V voeding gebruiken. Ik heb er zo 2 feilloos draaien. 1 er van zet ik zelfs nooit meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mele F10 flymouse werkt aardig leuk op m'n MK808. Wat ik me wel afvraag is wat de 4 opties zijn bij:

Android Settings --> Language & input --> En dan rechts van de Chinese beschrijving op de schuifbalkjes klikken. (M'n Chinees is niet meer wat het geweest is...)

En ik zou ook graag het onscreen keyboard willen uitzetten, maar ik krijg dat vinkje niet weg bij "Android keyboard"... iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:16:
De Mele F10 flymouse werkt aardig leuk op m'n MK808. Wat ik me wel afvraag is wat de 4 opties zijn bij:

Android Settings --> Language & input --> En dan rechts van de Chinese beschrijving op de schuifbalkjes klikken. (M'n Chinees is niet meer wat het geweest is...)

En ik zou ook graag het onscreen keyboard willen uitzetten, maar ik krijg dat vinkje niet weg bij "Android keyboard"... iemand een idee?
Google Play: Null Keyboard

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de eerste Quadcore modellen zijn er ook.
Kreeg mailtje van lightake.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/z09mpg45t/lighttake.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:33:
En de eerste Quadcore modellen zijn er ook.
Kreeg mailtje van lightake.
Ik wacht nog mooi op de eerste testen van deze quad cores.
Zelf heb ik de MK808 en streamen van video is dramatisch te noemen. Wifi antenne is al gemod en er staat een andere firmware op.
Mijn S1 single core telefoon kan perfect streamen van de dreambox sat receiver terwijl er met die MK808 gewoon niet naar te kijken valt. De specs zijn goed maar daar houdt het dan bij op zeg maar.

Nu ben ik zelf ook al overgestapt naar een gewone draadloze muis ipv het klaviertje met het kleine touchpad..... wat een verademing als je niet veel moet typen.
Trouwens met de nieuwe firmwares kan je op je android phone of tablet rkremotecontrol installeren en dan heb je al die remotes niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ik heb vandaag mijn MK808 ontvangen en ik bleek de MK808B te hebben ontvangen. Op zich niet erg om extra er bluetooth bij te hebben natuurlijk, echter blijkt de rom anders te zijn en 1080p nog niet echt ondersteund wordt.

Verder is de wifi inderdaad niet best. Dit blijkt ook te komen door de storingsgevoeligheid. Als ik de stick asnsluit, stoort het enorm op het tv signaal. Overigens alleen op de tv beneden, niet boven.
De snelheid van de wifi kwam niet boven de 1Mbps. Even een langere kabel gepakt en de stick aan de andere kant van de tv gelegd en plots een redelijk goede verbinding, 17 Mbps.
Boven nog geen oplossing voor de slechte verbinding, ook niet met een repeater op 2 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
acoster schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:07:
Ik heb vandaag mijn MK808 ontvangen en ik bleek de MK808B te hebben ontvangen. Op zich niet erg om extra er bluetooth bij te hebben natuurlijk, echter blijkt de rom anders te zijn en 1080p nog niet echt ondersteund wordt.

Verder is de wifi inderdaad niet best. Dit blijkt ook te komen door de storingsgevoeligheid. Als ik de stick asnsluit, stoort het enorm op het tv signaal. Overigens alleen op de tv beneden, niet boven.
De snelheid van de wifi kwam niet boven de 1Mbps. Even een langere kabel gepakt en de stick aan de andere kant van de tv gelegd en plots een redelijk goede verbinding, 17 Mbps.
Boven nog geen oplossing voor de slechte verbinding, ook niet met een repeater op 2 meter afstand.
Best antenne mod doen. Als je wat handig bent met een soldeerbout is het goed te doen.
Op freaktab.com is er een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Luke-san schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:08:
[...]

Ik wacht nog mooi op de eerste testen van deze quad cores.
Zelf heb ik de MK808 en streamen van video is dramatisch te noemen. Wifi antenne is al gemod en er staat een andere firmware op.
Mijn S1 single core telefoon kan perfect streamen van de dreambox sat receiver terwijl er met die MK808 gewoon niet naar te kijken valt. De specs zijn goed maar daar houdt het dan bij op zeg maar.

Nu ben ik zelf ook al overgestapt naar een gewone draadloze muis ipv het klaviertje met het kleine touchpad..... wat een verademing als je niet veel moet typen.
Trouwens met de nieuwe firmwares kan je op je android phone of tablet rkremotecontrol installeren en dan heb je al die remotes niet meer nodig.
Heb al wat reviews gezien de Zealz GK802 Freescale i.MX6 Quad Core die komt er toch echt niet veel beter uit dan de duocore's

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Prulleman schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:05:

Nee zit geen hub tussen, gewoon in de USB/OTG poort. Snelheid via utp zo`n 800-900 kb/sec. Te traag om films te streamen. Valt me echt tegen
[...]

wat is bagger? heb je er een hub tussen?

[...]

wat gaat er fout, doet ie gewoon niks, geeft ie een foutmelding, beetje meer info is wel handig als je antwoorden wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Rincewind schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:22:
[...]

Ik zou hem niet nemen... Qua specs is het minder dan de Ouya (een Tegra 3 Quadcore) en zelfs minder dan een RK3066:

[...]
(bron) en hier is een betere vergelijking tussen 7 van dit soort chips.

Ik zou $20 meer voor de Ouya wel over hebben als ik de specs zo zie.

Aanvulling: hier een unboxing-video van de Ouya dev-versie. Het enige verschil tussen deze versie en de 'retail' is 1 controller minder en niet doorzichtig... Vergeleken met de Gamestick lijkt het mij echt een betere keus..
Ik hoop wel dat ze die ouya meteen hacken zodat je ook spellen uit de market kunt installeren want dan kan out of the box niet.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

De Ouya hoeft niet gehacked te worden die is volledig open.
Mogleijk dat play niet meekomt door beperkingen die Google oplegt maar je kunt moeiteloos een play installeren. Daar zijn handige tooltjes voor.
voorbeeld:
YouTube: How To Get And Install The Google Play Store On All Android Devices ( eerste google link)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
We gaan geen urls dumpen in een topic zonder beschrijving...

[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 08-01-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikverschuren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik was redelijk enthousiast over deze stickies... Maar welke zou nou het beste zijn? Ikzelf zal niet veel gaan streamen aangezien ik er een harde schijf aan wil hangen.
Ik wil zo'n ding aanschaffen ter vervanging van mijn Popcorn hour C200. Maar ik heb nu al een probleem. Mijn laptop ziet mijn hdd docking station niet waar ik de 2tb schijf van de pch in zet??

Groeten,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
erikverschuren schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:46:
Ik was redelijk enthousiast over deze stickies... Maar welke zou nou het beste zijn? Ikzelf zal niet veel gaan streamen aangezien ik er een harde schijf aan wil hangen.
Ik wil zo'n ding aanschaffen ter vervanging van mijn Popcorn hour C200. Maar ik heb nu al een probleem. Mijn laptop ziet mijn hdd docking station niet waar ik de 2tb schijf van de pch in zet??

Groeten,

Erik
Ik wilde deze ook gaan gebruiken voor streamen. Maar mijn Tablet gaat niet goed op de DTS codec. Zal een stick ook moeite hebben met DTS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met de Android sticks is dat ze op het moment slechts 2.0 output ondersteunen (althans de MK808, ik weet niet exact hoe het met de overige zit, maar het lijkt bij alle sticks te gelden). Dan wordt alles dus gedownmixed naar stereo, wat natuurlijk zonde is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het is geen vervanging van een midden/high end mediaplayer... Zeker de sticks niet, sommige kastjes hebben nog wel wat extra aansluitingen en standaard LAN, maar voor het echte Home theatre werk moet je de 60$ sticks links laten liggen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf ben ook voor zo'n stickje het kijken, want ik ben zelf in dat land waar je deze spullen zo goedkoop kunt krijgen, dus ik probeer op Taobao een goeie prijs te vinden.

Maar die quadcore stickjes kosten 500 yuan, althans de van hiapad, ik zie andere sticks zo eind de 200 a 300 yuan maar wil niet teveel spenderen.

Begrijp dat die mk808 derde generatie redelijk goed zijn en een rk3066 hebben, Maja ik moet goed zoeken. Streamen hoeft van mij in iedere geval niet, ik sluit wel een USB stickje aan ofzo of ik download de media rechtstreeks op dat ding.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik ben ook aan een vervanging van mijn XBMC Raspberry Pi aan het kijken, maar is er uberhaupt 1 stick die met XBMC 100% goed werkt (dus ook 1080p DTS MKV files?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom perse XBMC gebruiken? In de Google play store heb je zat video spelers, ik zelf gebruik altijd DX Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 04:54:
Waarom perse XBMC gebruiken? In de Google play store heb je zat video spelers, ik zelf gebruik altijd DX Player.
Omdat 1 van mijn eisen is :) Ik werk al met xbmc sinds het xbmp was vanaf de xbox 1 tijd en heb beneden een htpc met xbmc staan en zou graag een 2e mini htpc er bij willen voor boven die ook mijn collectie kan streamen met xbmc.

Helaas komt de raspberry bij sommige films toch net iets kracht tekort voor de 1080p films en ben ik op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 05:41:
[...]

Omdat 1 van mijn eisen is :) Ik werk al met xbmc sinds het xbmp was vanaf de xbox 1 tijd en heb beneden een htpc met xbmc staan en zou graag een 2e mini htpc er bij willen voor boven die ook mijn collectie kan streamen met xbmc.

Helaas komt de raspberry bij sommige films toch net iets kracht tekort voor de 1080p films en ben ik op zoek naar een alternatief.
Oh op die manier, uit het topic op Fok heb ik begrepen dat er maar paar zijn die hardware ondersteuning bij XBMC hebben.

Voor mijzelf wil gewoon een goedkoop, maar toch zoveel mogelijk bang voor buck stickje kopen en weet niet of bluetooth handig zou zijn? Want voor beetje meer heb ik zo'n mk808 met bluetooth.

Ik heb zelf zojuist van taobao een MK808B gekocht en zo'n RC11 ding erbij gekocht, totaal omgerekend iets van € 41 kwijt.

Ik hoop dus dat ik het als media speler in kan zetten, want ingebouwde media speler in mijn Philips tv schiet vaak tekort, en ik hoop dat dit stickje het beter zal doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Ik hoor nog steeds veel mensen klagen over de Android TV sticks.
Zijn er ook mensen (zoals ik) die tevreden zijn met hun stick(s)?

Ik heb twee Imito MX1's in gebruik met de 29-11-2012 geroote firmware.

Ik gebruik hem om films te streamen via Plex. Beste oplossing voor mensen die XBMC missen.
Facebook en Gmail.

Nog niet echt games op gespeeld, maar dat doe ik ook niet op mijn android telefoon.

Verder gebruik ik voornamelijk Splashtop, uTorrent Remote, NZB Unity en DroidEx om de downloads remote te regelen.

Overige apps zijn TuneIn, ESFileExplorer, Ebay, Pulse en Telebankieren.

Totaal tevreden over de performance. Op de uitlogproblemen van uTorrent Remote nergens problemen mee, maar die problemen zijn op alle Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je voor plex nou ookeen plex media server nodig? Of kan je ook gewoon smb shares benaderen, en content direct afspelen.

Ofwel is deze app genoeg files van mijn Nas te spelen:

Google Play: Plex for Android

[ Voor 75% gewijzigd door Prulleman op 07-01-2013 20:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Prulleman schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:04:
Heb je voor plex nou ookeen plex media server nodig? Of kan je ook gewoon smb shares benaderen, en content direct afspelen.

Je hebt altijd een plex-server nodig.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Jammer... Dan valt plex af voor mij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Prulleman schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:04:

Heb je idd een Plex server voor nodig. Ik heb een PC als NAS. lekker makkelijk. en alles kan.
Ik zou het niet te snel afschrijven, probeer het eens uit. Bijzonder veel mogelijkheden, ook als je buitenshuis eens video wilt kijken. Plex kan ook downsampelen dat je zelfs goed via 3G kunt kijken. (getest in de auto, door mijn bijrijder)

[ Voor 19% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 07-01-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sja.. Heb geen desktop meer, alleen macbook. Ik weet dat het dat ook op draait, sterker ik heb de media server er op gehad, maar ik wil niet als ik boven serie ga kijken eerst naar beneden lopen om min laptop aan te zetten...

Misschien dat ik iets voor mij ch3snas kan vinden, maar dat betwijfel ik

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:23:
Ik hoor nog steeds veel mensen klagen over de Android TV sticks.
Zijn er ook mensen (zoals ik) die tevreden zijn met hun stick(s)?

Ik heb twee Imito MX1's in gebruik met de 29-11-2012 geroote firmware.

Ik gebruik hem om films te streamen via Plex. Beste oplossing voor mensen die XBMC missen.
Facebook en Gmail.

Nog niet echt games op gespeeld, maar dat doe ik ook niet op mijn android telefoon.

Verder gebruik ik voornamelijk Splashtop, uTorrent Remote, NZB Unity en DroidEx om de downloads remote te regelen.

Overige apps zijn TuneIn, ESFileExplorer, Ebay, Pulse en Telebankieren.

Totaal tevreden over de performance. Op de uitlogproblemen van uTorrent Remote nergens problemen mee, maar die problemen zijn op alle Android toestellen.
De problemen die de MK808 zou hebben zijn een gestrekte resolutie en de daadwerkelijke resolutie zou 720p zijn.

Als ik zo dus lees, dan moet dat niet een heel groot probleem zijn en er zou ook een oplossing voor zijn, tenminste dat valt te lezen in deze review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Ik heb het e.e.a ander doorgelezen, maar het meeste gaat over de MK808 sticks. Maar welke box is aan te raden als Plex Client over bedraad LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
acoster schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:07:

Mocht je een lan-kabel boven hebben lopen: is het een optie om een USB naar LAN plug/kabeltje erop te zetten?
Je hebt niet de meest snelle etherpoortverbinding, maar denk dat dat wel een stabiele optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ik heb afgelopen weekend de MK808B ontvangen, samen met de RC11 afstandbediening.
In het begin wat problemen met de Wifi-ontvangst, maar door goed te kijken naar de plaatsing van het stickie, is de ontvangst nu redelijk te noemen.
Ik heb een uitgeklede stock-rom geïnstalleerd, waar ook wat tweaks inzitten mbt het streamen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070390

Deze werkt op zich prima, geen last van de Chinese applicaties en de stick is ook gelijk voorzien van root. Ik kan bij de HDMI-instellingen wel 1080P kiezen en mijn TV schakelt deze modus ook gewoon in. Op de blog van Geekbuying staat echter dat er nog een ROM uitkomt waar 1080P echt wordt ondersteunt. Voor de MK808 is deze er overigens al:
http://blog.geekbuying.co...8-1080p-firmware-release/

Overigens heb ik de applicatie 'RKremotecontrol'-app geprobeerd op mijn telefoon, deze ziet wel mijn MK808B, echter gebeurd er helaas niks als ik hem wil bedienen. Iemand toevallig ervaring mee?
http://tabletrepublic.com...trol-app-rk3066-3285.html

Ik heb enkel wat video kunnen streamen vanuit applicaties voor de kinderen (oa. Kinderkijkbuis en Kids TV) en dat ging prima. Al ligt de stick nu 2 meter van de router, met een enkele muur ertussen.

XBMC draait er wel op, maar ben nog bezig om XBMC te ontdekken en te installeren. Helaas zijn er andere in huis die ook van de TV gebruik willen maken, dus dat maakt mijn speeltijd wat beperkt..haha.

De meerwaarde van de Bluetooth heb ik nog niet kunnen ontdekken. Iemand suggesties waarvoor de Bluetooth gebruikt kan worden?

Bedankt voor de 'bekabeling-tip', maar ik heb juist deze stick besteld om er draadloos van te kunnen genieten. Verder wil ik wat films op de SD-kaart zetten, vooral voor de kids, dan kan het stickje gewoon mee als we ergens heen gaan (naar opa bijv.) en kunnen ze ongestoord video kijken.

Op zich ben ik wel tevreden over de stick. Werkt snel, werkt goed en is leuk om wat mee te hobbiën en te experimenteren. Kijken of ik spellen kan spelen en dan mijn telefoon als remote gebruiken.
Misschien is het handig om applicaties die uitermate geschikt zijn voor een stickie als deze hier te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Ik zou nog even wachten met het aanschaffen voor gebruik met XBMC. Al die sticks werken nog voor geen meter qua vloeiend door de menu's gaan en alles zonder problemen afspelen.

Ik gebruik zelf bedraad de Pivos Xios DS op Linux en dat komt toch wel erg in de buurt van wat mijn minimale eisen zijn, en ik heb een library van ongeveer 35 series (met allen ongeveer 1 seizoen aan afleveringen) en 250 films. Het browsen door de menu's gaat vrij soepel, afhankelijk van welke skin er wordt gebruikt.
Het updaten van de bibliotheek (en dus verwerken van nieuwe media) duurt relatief wel een stuk langer .

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-01-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:49
als ik een mk808 koop en aansluit op mijn tv, kan ik hem dan bedienen met mijn telefoon? of enkel met een keyboard of afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
vanputten80 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:38:
als ik een mk808 koop en aansluit op mijn tv, kan ik hem dan bedienen met mijn telefoon? of enkel met een keyboard of afstandsbediening?
Als je de laatste Finless 1.6 hebt van freaktab.com kan je met je android phone of tablet hem bedienen,
Ik gebruik dit ook samen met een wireless muis als ik de telefoon eens niet wil gebruiken.

Nu als je de mk808 koopt dan ben je best een beetje handig om de wifi antenne te veranderen. De MiniX n4 is iets duurder, maar heeft standaard betere wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmm zojuist mijn MX1 uitgeprobeerd, maar wifi wil niet aan.. als ik de schakelaar aanzet (of het vinkje aan de rechterkant, blijft even op turning on hangen, en daarna staat ie weer gewoon uit...

iemand dit eerder gezien? er stond al de 11-29 firmware op, deze ben ik nu opnieuw aan het downloaden, misschien dat dat werkt...

Helaas, reflash werkt niet..

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 08-01-2013 23:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Heeft iemand al eens de app "Pimp My Rom" geprobeerd op een Android stick? Daar zit een tweak in speciaal voor streaming optimalisatie. Werkt ook goed op mijn tablet!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1908269

Google Play: Pimp my Rom (alpha)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanputten80 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:38:
Dat vroeg ik me ook af en het schijnt wel dus mogelijk te zijn getuigen een paar posts terug.

acoster in "Mini Android TV discussie deel 1"

Maar ik heb toch zo'n RC11 remote erbij besteld, was net € 11 meer omgerekend, dus duur zijn die remotes gelukkig niet. En persoonlijk denk ik dat bediening met die RC11 remote wat fijner wellicht zal zijn.

Mijn MK808B komt morgen waarschijnlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
B2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:12:
Ik heb het e.e.a ander doorgelezen, maar het meeste gaat over de MK808 sticks. Maar welke box is aan te raden als Plex Client over bedraad LAN?
Imito MX1 werkt uitstekend met Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
vraagje aan de mede imito mx 1 of 2 gebruikers.
ik gebruik de spotify app alleen de hele menu verdwijnd bij mij na een tijdje waardoor ik niks meer kan doen.
hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Bedraad lan bij mij erg traag op de Imito.. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Een vraag voor de androidstick-bezitters; als ik een stick aansluit via usb (ipv HDMI) op een TV of autonavigatie, heb ik dan beeldweergave / start de stick uberhaupt?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee, je kan geen beeld via usb uitsturen, alleen via HDMI

of de stick uberhaubt start is een 2e (wellicht scheelt dit per type), maar een android stick zonder beeld is niet zo praktisch. dan zou je bv muziek kunnen afspelen, maar dan moet je dit weer blind bedienen (of via een phone app ofzo..) kortom zonder beeld is er naar mijn idee geen concreet doel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
OK helaas.
Dan maar een convertertje ertussen plaatsen. Jammer genoeg kost dit weer 5 tientjes. Mja, hobbies kosten nu eenmaal geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Cheshire schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:50:
OK helaas.
Dan maar een convertertje ertussen plaatsen. Jammer genoeg kost dit weer 5 tientjes. Mja, hobbies kosten nu eenmaal geld :P
nee, gaat ook niet, daarvoor heb je windows of osx drivers nodig, die krijg je nooit aan de praat op android.

wat voor device heeft er in godsnaam USB als video input... ik denk dat je helemaal in de verkeerde hoek zit te denken.

wellicht kan je HDMI wel omzetten naar het input formaat van het scherm wat je wilt gebruiken (composiet of vga of wat dan ook)

... maar je moet eerst bedenken wat voor input je scherm heeft

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 09-01-2013 14:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Argh. Je hebt gelijk.
Nu dan maar een andere manier bedenken om Android in de auto te krijgen...

Edit: HU in de auto is een Pioneer F3210BT

[ Voor 19% gewijzigd door Majin Buu op 09-01-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
forget it, die pioneer heeft geen video ingang, dus geen enkele mogelijkheid om het scherm aan te sturen vanuit een ander apparaat. laat staan een vrij beperkt android stickie (doet wellicht alleen 720/1080p)

Je kan nog het beste een tablet kopen, die aan de AUX hangen en op je dashboard schroeven, dat is de goedkoopste en meest efficiënte oplossing

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:08:
hmm zojuist mijn MX1 uitgeprobeerd, maar wifi wil niet aan.. als ik de schakelaar aanzet (of het vinkje aan de rechterkant, blijft even op turning on hangen, en daarna staat ie weer gewoon uit...

iemand dit eerder gezien? er stond al de 11-29 firmware op, deze ben ik nu opnieuw aan het downloaden, misschien dat dat werkt...

Helaas, reflash werkt niet..
Heeft vaak te maken met een te zwakke voeding probeer maar eens een andere voeding van je ipad als die hebt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja... Vergeten te vermelden.. Ipad, HTC en bijgeleverde adapter geprobeerd...
Even ter check, je moet toch niet de poort aan de zijkant gebruiken voor power, maar die aan de korte kant?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:05:
Hallo,

Ik heb een Onkyo versterker met HDMI ingangen. Is er al iemand die de MK802iii achter in zijn versterker heeft en kan bevestigen dat dit goed werkt ?
Verder ben ik benieuwd naar de verschillen tusen deMK802iii, MK803iiiS en de MK808.

Hoor graag van jullie.
Ook ik ben benieuwd naar het antwoord betreft de Onkyo, werkt dit?

Hoe ervaren jullie het geluid van de MK808? Storingsvrij? 5,1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Deadbeef_ahc schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:35:
[...]

Imito MX1 werkt uitstekend met Plex
Maar dit is een stick, zonder bedraad lan. En juist dat laatste is ook een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Prulleman schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:12:
Ja... Vergeten te vermelden.. Ipad, HTC en bijgeleverde adapter geprobeerd...
Even ter check, je moet toch niet de poort aan de zijkant gebruiken voor power, maar die aan de korte kant?
Elk van de 3 poorten kan je in principe gebruiken voor de stroom, daar doet de MX1 niet moeilijk over. Maar die micro naast de normale is eigenlijk daarvoor. (waar 5v staat) Dit omdat deze alleen maar de verbindigen heeft voor stroom, dus andersom zal een datakabel niet in die micro usb poort werken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 09-01-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Prulleman schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:55:
[...]

nee, gaat ook niet, daarvoor heb je windows of osx drivers nodig, die krijg je nooit aan de praat op android.

wat voor device heeft er in godsnaam USB als video input... ik denk dat je helemaal in de verkeerde hoek zit te denken.

wellicht kan je HDMI wel omzetten naar het input formaat van het scherm wat je wilt gebruiken (composiet of vga of wat dan ook)

... maar je moet eerst bedenken wat voor input je scherm heeft
Nu je het over drivers hebt....
Is het wel mogelijk om bijvoorbeeld de stick op een beamer aan te sluiten met een VGA->HDMI adapter?
Of zijn hier ook weer drivers voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog een leek op het gebied van android sticks.
Kan iemand mij vertellen wat op dit moment de beste en snelste stick is?
wil mijn externe hdd er op aan sluiten en het geheel draadloos bedienen met een muis en toetsenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Jaspergk schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:27:
[...]

Nu je het over drivers hebt....
Is het wel mogelijk om bijvoorbeeld de stick op een beamer aan te sluiten met een VGA->HDMI adapter?
Of zijn hier ook weer drivers voor nodig?
Moet in gewoon principe mogelijk zijn gezien er een digital to analog converter aanwezig is op elke hdmi - vga adapters (anders werkt het niet), dat ding zorgt er voor dat het inkomende signaal van hdmi (digitaal) naar vga (analoog) wordt overgezet en het hoort dus te werken zonder bijpassende drivers.

Ik meen dat alleen voor de meeste dingen via USB in android drivers aanwezig moeten zijn of de feature juist aangezet/ingebouwd moet zijn.
Denk hierbij aan USB -> Ethernet of USB -> 3.5mm jack adapters bijvoorbeeld.
Vanaf 4.0 (en vooral 4.1) is er echt voor vanalles standaard support (bijv ethernet of audio via adapters) maar sommige dingen moeten toch echt in de firmware worden geactiveerd; zoals de 360 controller support die in de finless 1.5 rom was toegevoegd terwijl mijn note de controller niet kan gebruiken (en het wel degelijk in android zit ingebouwd, aldan niet geactiveerd bij mijn note)

Zelf werkt zowel de xbox controller, usb-ethernet en usb-audio adapter prima op de finless 1.5 rom op de Imito MX1 uit ervaring

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 09-01-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Laatst online: 28-03 06:48
vanputten80 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:29:
[...]

Ook ik ben benieuwd naar het antwoord betreft de Onkyo, werkt dit?

Hoe ervaren jullie het geluid van de MK808? Storingsvrij? 5,1?
Ik heb een MX1 en als ik die aansluit op mijn Onkyo dan krijg ik een blauw scherm. Volgens mij werkt het beeld alleen als je het rechtstreeks aansluit op het beeldscherm. Waarschijnlijk herkend android het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Laatst online: 28-03 06:48
B2 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Maar dit is een stick, zonder bedraad lan. En juist dat laatste is ook een vereiste.
Je kan er gewoon een usb naar lan adapter aanhangen hoor. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevvar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
Steffo78 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:33:
[...]

Ik heb een MX1 en als ik die aansluit op mijn Onkyo dan krijg ik een blauw scherm. Volgens mij werkt het beeld alleen als je het rechtstreeks aansluit op het beeldscherm. Waarschijnlijk herkend android het anders niet.
Hier werkt het wel MX1 op hdmi in van mijn Onkyo HTX-22HD en hdmi out naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik hoorde dat de iMito MX1 geen hardware acceleratie had met xbmc.... klopt dit?

Ik zoek nog een klein goedkoop mediaspelertje voor op de slaapkamer voor mijn sammy tv, de raspberry pi vind ik iets te traag en beperkt in mogelijkheden.

Ik speel voornamelijk mkv's af (DTS of Dolby) dus dat is wel een vereiste,

Als je iets gekeken hebt met zo een android stick, moet je dan de stick ook correct afsluiten voordat je de tv uit zet (dan opeens geen power op USB)?

[ Voor 32% gewijzigd door spanx op 10-01-2013 08:20 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Jdevvar schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:14:
[...]

Hier werkt het wel MX1 op hdmi in van mijn Onkyo HTX-22HD en hdmi out naar tv.
Ik heb een Onkyo TX-NR509. Geniet jij wel van 5.1 geluid als je een film afspeelt over je Onkyo? Als ik alles zo lees dan schijnen de sticks, over HDMI, enkele stereo aan te sturen. O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn mk808b is ook binnen, met de RC11 remote al een beetje gespeeld, voor geld wat je ervoor betaald is het gewoon een goeie remote, maar ik heb hem nu alleen nog op een Windows notebook getest en het zal even wennen zijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
spanx schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:18:
Ik hoorde dat de iMito MX1 geen hardware acceleratie had met xbmc.... klopt dit?

Ik zoek nog een klein goedkoop mediaspelertje voor op de slaapkamer voor mijn sammy tv, de raspberry pi vind ik iets te traag en beperkt in mogelijkheden.

Ik speel voornamelijk mkv's af (DTS of Dolby) dus dat is wel een vereiste,

Als je iets gekeken hebt met zo een android stick, moet je dan de stick ook correct afsluiten voordat je de tv uit zet (dan opeens geen power op USB)?
XBMC heb je in jouw opstelling niet nodig. Je kunt via een willekeurige filemanager ook bij je lokale of remote (Samba) MKV's komen.

Als de remote files op een PC staan kan je Plex server installeren, met de plex client op de Android heb je dan een soort XBMC. Werkt prima bij mij.

De Imito MX1 heeft er geen last van als je de power via de TV-USB plukt en dat deze bij het uitzetten van de tv wegvalt. Bij het aanzetten van de tv start deze gewoon weer netjes op. Wel even de data-draden van de USB kabel naar massa leggen, anders denkt de Samsung TV de hele tijd dat er een USB stick extra aan hangt (of een USB power-only kabeltje kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Deadbeef_ahc schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:31:
[...]

Als de remote files op een PC staan kan je Plex server installeren, met de plex client op de Android heb je dan een soort XBMC. Werkt prima bij mij.
Je kunt ook JRIVER media center gebruiken. Dit is wel s waar betaald maar het werkt echt als een trein! Trail kun je downloaden. Ik gebruik het nu 1 maand en werkt super:

Met 1 app kun je de mediacenter bedienen, je kunt media streamen naar je telefoon/tablet en je kunt ervoor kiezen om middels DLNA je tv/verterkers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Hoe kan ik in XBMC een USB harddisk met films toevoegen? Via de gewone android explorer kom ik moeiteloos op de schijf. Via XBMC is hij via browse onvindbaar, en als ik handmatig de locatie invoer (/mnt/usb_storage/usb_disk0/etcetera) dan geeft XBMC aan dat deze niet beschikbaar is. Is die path hoofdlettergevoelig? Had nog wat probleempjes met de shift toets van mn tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week mijn small-art uHost2 van geekbuying.com mogen ontvangen. De stick reageerde goed, tot afgelopen weekend. Toen is er een stroomstoring geweest in de stad, waar ik verder geen last van heb gehad.
Mijn mini android stick start sindsdien in zijn geheel niet meer op. Ook niet met een andere psu of via een usb poort van tv/laptop.
De power indicator led brandt ook in z'n geheel niet.

Ben bang dat het een RMA richting China wordt.
Iemand nog tips om de stick weer tot leven te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:05:
Ik heb sinds vorige week mijn small-art uHost2 van geekbuying.com mogen ontvangen. De stick reageerde goed, tot afgelopen weekend. Toen is er een stroomstoring geweest in de stad, waar ik verder geen last van heb gehad.
Mijn mini android stick start sindsdien in zijn geheel niet meer op. Ook niet met een andere psu of via een usb poort van tv/laptop.
De power indicator led brandt ook in z'n geheel niet.

Ben bang dat het een RMA richting China wordt.
Iemand nog tips om de stick weer tot leven te brengen?
Andere voeding getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn MK808B stond standaard al Google play geinstalleerd, dat is iets dat ik niet vaak zie bij Android apparaten uit China.

Die RC11 werkt trouwens erg prettig, vooral als keyboard werkt het echt wel goed als muis is het nog even gewennig maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Byte_Me schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:58:
Hoe kan ik in XBMC een USB harddisk met films toevoegen? Via de gewone android explorer kom ik moeiteloos op de schijf. Via XBMC is hij via browse onvindbaar, en als ik handmatig de locatie invoer (/mnt/usb_storage/usb_disk0/etcetera) dan geeft XBMC aan dat deze niet beschikbaar is. Is die path hoofdlettergevoelig? Had nog wat probleempjes met de shift toets van mn tobo.
voor zover ik weet zijn paden onder unix gebaseerde systemen inderdaad hoofdlettergevoelig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard... ook met juist vermogen ( en zelfs iets meer)
Bedankt i.i.g. voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Nou, het is er toch maar van gekomen. Ik heb de iMito1 ook besteld. Samen met een Mele Fly Mouse F10.
Ik ben benieuwd.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Uiteraard... ook met juist vermogen ( en zelfs iets meer)
Bedankt i.i.g. voor het meedenken.
Als dit tijdens/na de stroomuitval is gebeurd, gevalletje verzekering? Zou door de inschakelpiek kunnen zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
smuck schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:01:
Nou, het is er toch maar van gekomen. Ik heb de iMito1 ook besteld. Samen met een Mele Fly Mouse F10.
Ik ben benieuwd.
Waarom de imito en niet bijvoorbeeld de uhost2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Jaspergk schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Waarom de imito en niet bijvoorbeeld de uhost2?
Tsja, daar had ik het meest over gelezen en leek me een goed ding (binnen z'n beperkingen). Leuk om eens mee te spelen.

Wat zouden jou argumenten zijn voor de uhost2?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:07:
[...]
Als dit tijdens/na de stroomuitval is gebeurd, gevalletje verzekering? Zou door de inschakelpiek kunnen zijn ontstaan.
Ik geloof, niet dat het echt verband houdt met de stroomuitval in Enschede van afgelopen zaterdag, aangezien er hier in huis alles het gewoon deed tijdens de storing ook de Android stick.
Dat mijn uHost2 het niet meer deed, merkte ik zondag.

Wat betreft de keuze voor de uHost2 en niet voor de iMito Mx1/2. Ik las nogal wisselende berichten over de bouwkwaliteit van de imito. Usb poorten die Losschieten, waaronder ook die van de voeding. Maar ja nu ben ik bang dat ook zoiets gaande is op mijn uhost2.
Verder is de cpu van de uHost2 hoger geklokt op 1,4Ghz waardoor ook hogere antutu score. 2 usb otg poorten en ingebouwde bluetooth vond ik ook wel handig, toen ik op 17 december de uHost2 via geekbuying.com bestelde.

Meeste verschillen zijn ook wel te vinden op de fora van freaktab.com , tabletrepublic.com of xda-developers.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah geweldig als je ziet wat die MK808B kan, met een beetje tweaking is nu dat irritante on screen toetsenbord weg.

Wat ook handig is, sneltoetsen zoals alt + tab werken ook gewoon, maar de bediening stuk makkelijkere dan steeds met de pointer naar recente apps te navigeren.

Hij vind benchmark apps om een of andere reden trouwens niet zo leuk dan gaat het scherm op zwart.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:14:
Hij vind benchmark apps om een of andere reden trouwens niet zo leuk dan gaat het scherm op zwart.
Heb je de stick via de USB van de TV gevoed of met de bijgeleverde adapter?

Als ik de stick vanuit de USB van de TV voed, gaat hij op zwart als ik het scherm op de HDMI-uitgang op de hoogste resolutie set. Gaat in het begin goed, tot ik bijv de instellingen selecteer, dan schiet hij op zwart.
Als ik de stick voed met de bijgeleverde adapter, gaat het goed.

Check mijn eerdere post, daar staat een link naar een 'uitgeklede' ROM, waar de chinese apps zijn verwijderd, die is geroot en heeft wat tweaks voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acoster schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:18:
[...]

Heb je de stick via de USB van de TV gevoed of met de bijgeleverde adapter?

Als ik de stick vanuit de USB van de TV voed, gaat hij op zwart als ik het scherm op de HDMI-uitgang op de hoogste resolutie set. Gaat in het begin goed, tot ik bijv de instellingen selecteer, dan schiet hij op zwart.
Als ik de stick voed met de bijgeleverde adapter, gaat het goed.

Check mijn eerdere post, daar staat een link naar een 'uitgeklede' ROM, waar de chinese apps zijn verwijderd, die is geroot en heeft wat tweaks voor streaming.
In eerste instantie via de USB poort van de TV aangesloten, maar nu via de bijgeleverd adapter omdat ik hem aan wil laten en via torrent laten downloaden, internet is hier in China ja niet bijster snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb door dit topic gelezen omdat ik ook interesse heb in een android stick. Ik gebruik nu een wired mede8er 400 mini om te streamen vanaf een synology nas naar de tv. Dat werkt geweldig. Als ik zo door het topic lees is de mx1 een vervanger voor de mk 808b. De mx1 is het stickje met het meeste applaus nu. De GK802 is nog niet veel besproken. De reviewer die ik bekeken heb was er echter wel enthousiast over:
YouTube: Zealz GK802 Quad Core Android Mini PC Review

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met de gk802. Ik wil de stick gebruiken voor wat mailen, internetten, skypen, muziek luisteren en mijn vriendin zal hem willen gebruiken om kartinatv te streamen. Als de stick goed bevalt dan verhuist de mede8er naar de slaapkamer.... Dan komt er weer een laptopje vrij :)

Bij maximaal gebruik hangen er 2 pc's, 2 laptops, 2 smartphones, een wii en 2 mediaplayers in het netwerk....

Mijn hemel... Stiekem toch een nerd geworden.... :)

Anyhooo..... Benieuwd naar ervaringen met de gk802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig die Mali - 400MP scoort in nenamark 2 gewoon met gemak even 61.1fps en resolutie is 1280 x 672, dus die is inderdaad omhoog geschaald naar 1080p.

En in Antutu 3 scoort ie 8130, dat zijn beide gewoon hele hoge scores, geen wonder dat die MK808B zo populair is, je krijgt zoveel power voor zo weinig geld.

Ik ga hem denk ik dus als smart tv / media speler gebruiken, mijn Philips tv speelt ja verschillende formaten niet af en deze stick lijkt het gewoon af te spelen, zo slecht is die ingebouwde app voor video afspelen trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronka
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:37
Jongens wat is de voding voor iMito MX1, kan ik 5V 850mA gebruiken? of 5V 1000mA , wordt ie niet te heet?

ik heb het op dit moment gevoed vanuit USBpoort achter mijn TV, de sticky loopt iederekeer vast nu. Ik moet het nu iedere keer de voeding aan en uit prikken.

weten jullie een oplossing,lig het bij de ROM of voeding? Het draait op Stock rom 29-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 05:54:
Grappig die Mali - 400MP scoort in nenamark 2 gewoon met gemak even 61.1fps en resolutie is 1280 x 672, dus die is inderdaad omhoog geschaald naar 1080p.
Hopelijk komt er nog een ROM waar 1080P volledig wordt ondersteund:

http://blog.geekbuying.co...-stock-firmware-download/

Geekbuying Admin says:
December 13, 2012 at 8:09 pm
this is the stock firmware, not the new firmware, so everything is the same as you get. once we get new firmware, we will put the changelog.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
acoster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:16:
[...]

Hopelijk komt er nog een ROM waar 1080P volledig wordt ondersteund:

http://blog.geekbuying.co...-stock-firmware-download/

Geekbuying Admin says:
December 13, 2012 at 8:09 pm
this is the stock firmware, not the new firmware, so everything is the same as you get. once we get new firmware, we will put the changelog.

thanks
Je kan ook de Finless 1.5 rom downloaden voor de imito, heeft gewoon 1080p output en weinig overbodige meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Denk niet dat de imito-firmware op de MK808B zal draaien.Of heb jij dat wel draaiend op een MK808B?
Ik heb al een finless-rom erop staan zonder de meuk, maar deze is afgeleid van de stockrom en bevat geen 1080p output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je moet ook voorzichtig zijn met flashen van zomaar een andere rom, er zijn namelijk ook MK808B in omloop die nep zijn, die bevatten een Mediatek chipset voor bluetooth en wifi.

Het stretchen van 720p naar 1080p vind ik zelf tot nu toe niet zo erg, zal me niks verbazen als de smart tv van Philips in mijn Philips tv gewoon zelfde doet, want youtube word daar op 720p afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik ontdek net deze HDMI Sticks en ben wel geinteresseerd. Lijkt mij handig om dikke HTPC hier te vervangen.

Ik gebruik op de PC nu XBMC, is het ook mogelijk om dat op de stick te zetten? Heb al even gezocht in dit topic op "xbmc" en vind dan wel wat dingen, maar werkt dat nou echt goed? XBMC draaien is 1 ding, maar ondersteunen de apparaatjes het ook om zware 1080p films af te kunnen spelen (Killa sample.mkv lijkt mij een goede maatstaaf >:) )... Gaat dat lukken? En welke stick zou ik dan het beste kunnen nemen?

En dan kan ik gewoon XBMC for Android installeren? Of is het bijv. ook mogelijk om de Android versie eraf te gooien, en XBMC native op de hardware te draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als 1080p goed afspelen je doel is zou ik nog even wachten.. zo ver zijn deze sticks nog niet. Technisch zou het misschien wel mogelijk zijn, maar in de praktijk blijkt de hardware ondersteuning toch wat beperkt..

Zoek er ook 1 met een LAN aansluiting, wifi is vaak niet sterk genoeg voor hoge bitrates

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
LAN aansluiting zat ik inderdaad ook mee. Heb tijdje terug alles van 100Mbit geupgrade naar Gbit, dan is het jammer als ik dan alsnog over WiFi moet gaan streamen.

Maargoed, zal nog eens goed rondkijken dan, en anders afwachten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Sinned123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:57:

2good2be3, had hem besteld en krijg nu de volgende email ;w. Vind het eigenlijk nog best wel netjes hoe ze het afhandelen, had ook anders kunnen aflopen .... :X
Dear Customer,
Thank you for ordering from DX.com.

We're sorry for a wrong email sent to you around the HongKong time 11:30 a.m., please just ignore it and keep the following one as the right one.

We are writing for the mini android 4.0 Media Player - sku.145864 you've ordered lately, after receiving the most recent batch of media players, it came to our attention before shipment that some of these media players have a quality issue that may affect performance. We have tried to find an alternative source but no comparable units were available.

For more details, please refer to our forum: http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.1261177.

We greatly apologize for trouble this has brought to you, now we will cancel the unshipped item sku 145864 in your order and refund for you, for PayPal orders please expect 1 to 5 business days for refund to reach your account, and Credit Card refund typically takes 3 to 7 days.

To compensate the inconvenience this has caused you, we're offering $5 USD coupon for your next purchase, the coupon code is (MeKiduNot). You're able to use the coupon to buy any items you like. The validity period of the coupon is April 13, 2013.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Pagina: 1 ... 16 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer