Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Q-Belg schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:36:
[...]

zolang die eerste verkoper ( $14,99) zich maar aan de regels houd.
Heb zonet dit pakketje besteld, 11,63€ voor stick & flymouse ... lijk tme echt te gek om waar te zijn maarja, wie weet krijg ik het ook echt ;)
Ik kreeg net een email met de melding dat hij al is verzonden...best snel...
We zullen zien en anders.. "Paypal to the rescue!"

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Iemand dit al gezien/geprobeerd: https://plus.google.com/u...5274412/posts/D6MF6Nwm5Cu

Hw ondersteuning voor video's icm XBMC.

[ Voor 30% gewijzigd door lasharor op 19-01-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmittie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:54
Net geprobeerd op mijn MX1. Crasht bij 1080p :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Woot ! Zag ik me gisteravond toch even full screen een vloeiende 1080P film op mijn MK802 III ! :)

Ik draai de UG802 Finless&Dark4u rom met daarop xbmc-debug-stagefright-20130113.apk van hier.

Duidelijke verschillen met de playback van video, veel beter als de external player oplossingen die ik tot nu toe geprobeert heb ! O.a. geprobeert met een 8GB film van 1,45 uur (MKV X246 DTS).

Heb het zowel geprobeert via WiFi als via een USB Ethernet NIC.
Beide gaven beduidend betere resultaten met het afspelen. Denk dat ik binnenkort mijn Raspberry Pi uit de woonkamer kan gooien !

Wel om de 60 sec. effe aan het bufferen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn througput via WiFi (slecht bereik) en de NIC (goedkope meuk).
Ben al aan het spelen geweest door het ophogen van de videoceache LAN waarde in guisettings.xml (geloof ik) van 2048 naar 4096, maar dat had geen duidelijk effect.

Full screen echt 1080P krijgen is ook geen probleem.

In de guisettings.xml is er een entry die heet "Windowed" de origineele code is

<height>480</height>
<width>720</width>

Als je dit aanpast naar:

<height>1080</height>
<width>1920</width>

en het bestand opslaat, XBMC weer start en dan in de Instellingen bij Video Hardware met het pijltje omhoog omlaag "venster" aanpast naar "venster" (?) dan ga je naar Full HD.
Nu loopt XNMC bovenaan je scherm en heeft je cursor een afwijking van 48 pixels. Dit komt omdat de taskbar/onderste balk er nog onder zit.
Alleen nog even de taskbar hiden met de hand of met bij Hide Bar en je hebt full screen XBMC op 1080P ! :P

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hm ik zie nu ook veel wel heel erg goedkope android tablets op ebay staan.
Het lijkt er op dat er een scam offensief is gestart vanuit China...en dat dus ook de MK808 voor $12-15 niet echt realistisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:26:
Hm ik zie nu ook veel wel heel erg goedkope android tablets op ebay staan.
Het lijkt er op dat er een scam offensief is gestart vanuit China...en dat dus ook de MK808 voor $12-15 niet echt realistisch is...
Of het een reële aanbieding is?
Het valt mij op dat de verkopers eerst veel items verkopen van 1-2 euro en dan ineens een berg elektronica veel te goedkoop aanbieden.
Het kan waar zijn, maar het kan ook te.mooi om waar te zijn.
Maar gelukkig hebben we PP bescherming. :9

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:38
Die verkopers kunnen je toch bedriegen door gewoon iets (niet perse de item die je gekocht hebt) te verzenden en daarbij voor geregistreerd verzenden te kiezen. Volgens mij krijg je dan het geld niet meer terug. Ik weet niet hoe Paypal omgaat als je een verkeerde item ontvangt. Krijg je dan van Paypal 100% je geld terug? Straks gaat de verkoper zeggen dat die de juiste item heeft verzonden en jij zegt van niet. Ik weet niet wat Paypal dan beslist.

Als het goed is had iemand hier (of op een ander forum) een tijd geleden ook een ebay link van een zeer goedkope android tv stick (te mooi om waar te zijn) gepost. Hebben mensen die stick onmiddels ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Gsus86 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:04:

Als het goed is had iemand hier (of op een ander forum) een tijd geleden ook een ebay link van een zeer goedkope android tv stick (te mooi om waar te zijn) gepost. Hebben mensen die stick inmiddels ontvangen?
Als betaler heb krijg je al gauw gelijk van PP.
Maar het is wel vreemd dat je van de kopers hier bijna nooit iets terug leest .
Kan ook de schaamte zijn.
Ik vind die tv stick een mooie aanbieding maar ik wacht de eerste paar feedback's maar eens af. >:)
Want mijn gezonde verstand zegt mij iets.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Supertip schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:24:
[...]

Als betaler heb krijg je al gauw gelijk van PP.
Maar het is wel vreemd dat je van de kopers hier bijna nooit iets terug leest .
Kan ook de schaamte zijn.
Ik vind die tv stick een mooie aanbieding maar ik wacht de eerste paar feedback's maar eens af. >:)
Want mijn gezonde verstand zegt mij iets.
Ach voor die 11 Euro kan ik het wel gokken. Niet zo'n heel dure les als het fout gaat.

Ik maak van alle aankopen die ik doe een printscreen naar PDF en bewaar alle betaal en verzendbewijzen. Dan zou Paypal toch niet moeilijk moeten doen.
Zoals ik al zei, ik zie wel.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oojoh1968
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06-2023
Ook ik heb de tv stick besteld .Als meerdere bij pp klagen dat ze niet het bestelde artikel hebben ontvangen heeft de verkoper geen poot om op te staan lijkt mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
oojoh1968 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:52:
Ook ik heb de tv stick besteld .Als meerdere bij pp klagen dat ze niet het bestelde artikel hebben ontvangen heeft de verkoper geen poot om op te staan lijkt mij .
Meestal is de truc om snel te cashen en tegen de tijd dat paypal komt om het geld terug te halen is de rekening al leeg. En als koper krijg je je geld niet terug als paypal het ook niet terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Wat zijn mensen toch af en toe lekker naief.
Ik heb die "aanbieding" allang gezien en besefte gelijk dat het een scam is.
Een bakker kan zijn brood ook niet voor 50cent verkopen.
De marges zijn hoogstens een paar dollar voor de goedkoopste aanbieders, dan kan die stick echt niet ineens voor 12dollar verkocht worden.

En pacificocean heeft gelijk, als paypal niets kan halen krijg je ook niets terug (anders word het helemaal makkelijk voor die scammers, dan kunnen ze hun eigen producten afnemen...)
Wellicht dat het via de Creditcard maatschappij wel lukt.
Maar je hebt wel zoiets als onderzoeksplicht, dus terecht zou ik het niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sinned123 op 20-01-2013 13:58 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:56
Heb de gok ook maar gewaagd en deze besteld voor nog geen 10 euro.

http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1439.l2649

heb nog altijd m,n geld terug gekregen na een paypal dispute.

zie dat de aanbieder al sinds Mei 2011 bestaat, maar kan als ik zoek op de gebruikers naam niks negatiefs vinden, zie ook tablets voor 30 Dollar met gratis verzendkosten te koop staan, ach gokje wagen voor 10 euro.

zie dat er vandaag al meer dan 40 van verkocht zijn, heeft ie toch 400 euro verdiend (gestolen) >:)

[ Voor 10% gewijzigd door dirk38 op 20-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

dirk38 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:18:
Heb de gok ook maar gewaagd en deze besteld voor nog geen 10 euro.

http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1439.l2649

heb nog altijd m,n geld terug gekregen na een paypal dispute.

zie dat de aanbieder al sinds Mei 2011 bestaat, maar kan als ik zoek op de gebruikers naam niks negatiefs vinden, zie ook tablets voor 30 Dollar met gratis verzendkosten te koop staan, ach gokje wagen voor 10 euro.
Ik heb er steeds minder vertrouwen in.
Ze zijn al aktief sinds mei 2011 maar ze verkochten alleen objecten welke een paar dollar kostte.
Dus eerst reputatie opbouwen en dan in 1x cashen met een duur apparaat.....

Maar goed..wie weet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 11-09 18:20
Gutteguttegut schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:23:
[...]
Ik heb er steeds minder vertrouwen in.
Ze zijn al aktief sinds mei 2011 maar ze verkochten alleen objecten welke een paar dollar kostte.
Dus eerst reputatie opbouwen en dan in 1x cashen met een duur apparaat.....

Maar goed..wie weet. :+
Er is handel in marktplaats accounts met een lange historie. Dus waarom niet in ebay accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
MusicAddict schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:59:
[...]

Als jij echt 30 seconden zit te wachten dan klopt er toch iets niet :P
Duurt hier hoogstens 3 tot 5 seconden voordat ik op Google wat in kan tikken.. Maar dan ligt dat vooral aan de verbinding dan aan Chrome, vind het wat apart bij jouw mx1

Wel is het zo dat hij bij aanzetten wat langer over dingen doet, maar dat is hoogstens een minuutje dat het wat traag Iets laad ofzo. Ik laat de stick dan ook wel langer aanstaan dus heb zelf geen last van lagg oid..
Ik weet niet precies waaraan het lag, maar inmiddels, met finless 1.5 ROM heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:57:
Wat zijn mensen toch af en toe lekker naief.
Ik heb die "aanbieding" allang gezien en besefte gelijk dat het een scam is.
Een bakker kan zijn brood ook niet voor 50cent verkopen.
De marges zijn hoogstens een paar dollar voor de goedkoopste aanbieders, dan kan die stick echt niet ineens voor 12dollar verkocht worden.

En pacificocean heeft gelijk, als paypal niets kan halen krijg je ook niets terug (anders word het helemaal makkelijk voor die scammers, dan kunnen ze hun eigen producten afnemen...)
Wellicht dat het via de Creditcard maatschappij wel lukt.
Maar je hebt wel zoiets als onderzoeksplicht, dus terecht zou ik het niet vinden.
Ik meen dat PP het gestorte geld enige tijd gijzelt zodat ze met deze praktijken niet het schip ingaan.
Maar om nu met de gedachten van de PP bescherming allerlei frauduleuze verkopers te voeden gaat mij te ver.
:+
Dus als het te mooi is om waar te zijn, bestel ik het gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Beste Gutteguttegut,

We schrijven u om u te informeren dat de volgende aanbieding, waarop u heeft geboden, werd verwijderd:
281052567836 - NEW! Android 4.1 OS TV box mini pc DDR3 1G 8G+Air Fly Mouse
We raden u af de transactie verder af te ronden. Aankopen die via eBay worden gedaan, maar die vervolgens buiten eBay om worden afgerond zijn zeer riskant. Ze vallen niet onder de eBay Kopersbescherming en zijn zeer gevoelig voor fraude.
Helaas.
Nu nog even met PayPal aan de slag.

[edit]
Claim geopend bij PayPal.
"...and now we wait..."

[ Voor 6% gewijzigd door Gutteguttegut op 21-01-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:21:
[...]
Helaas.
Nu nog even met PayPal aan de slag.

[edit]
Claim geopend bij PayPal.
"...and now we wait..."
De link van Dirk is nog overeind, en die kost 9€.
Maar hoelang die er nog staat?

Pas wel op PP blokkeert je account als je téveel refunds hebt geclaimd, in een te korte periode.
Ik probeer altijd het eerst via de verkoper of hij direct akkoord gaat met de refund.(wel via eBay natuurlijk)

Maar dat zal in jouw geval niet meer lukken vrees ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Supertip op 21-01-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
De 2 bovenstaande links zijn al weg. Dus paypal maar al.

Die van Dirk staat er nog maar heeft '666' feedbacks. Het getal zegt al dat het evil is en je het niet moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Zijn scams. Een paar maanden terug was het dezelfde situatie. Paar mensen op Fok Forum waren er toen ook ingetrapt. Android USB sticks, SD geheugen en tablets. Allemaal opgelicht.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand nog een link naar een betrouwbare verkoper? Een die heeft geleverd dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
zAo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:08:
Heeft iemand nog een link naar een betrouwbare verkoper? Een die heeft geleverd dus?
www.Geekbuying.com. Levert veel soorten sticks, snel en vaak ook het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:44
zAo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:08:
Of DealExtreme. Heeft mij ook nog altijd geleverd en hebben ook scherpe prijzen voor Android sticks: http://dx.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:56
Mijn stick schijnt verzonden te zijn vandaag compleet met Trackingnummer: RA62x6xxx96CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moebius78
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 22:05
Helaas heeft ebay bijna alle mk's onder een tientje er al af gegooid, maar van alles wat ik besteld had heb slechts 1 claim toegewezen gekregen en de andere zijn afgewezen. Neem nu wederom contact op met paypal en eis uitleg, want waarom kennen ze de ene claim wel toe en een vergelijkbare niet... Paypal stort het geld toch niet gelijk door of wel. Dacht dat er enkele dagen tussen zouden zitten.

Duidelijk scam dus!!!

P.S. Sorry als ik anderen hierdoor heb verleid en in de problemen heb gebracht, wilde gewoon wat verhalen horen of dit wel zuivere koffie was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb gisteren mijn Rikomagic mk802 3S ontvangen van GeekBuying, ik ben op dit moment aan het experimenteren met het stickje.

De wifi werkt zeer slecht en kan niet connecten met m'n netwerk, waardoor ik om mijn gsm als afstandsbediening te kunnen gebruiken gebruik moet kanen van wifi tethering. Op zich geen probleem want ik heb 2GB data per maand, maar mijn batteirj wordt er wel door leeggezogen...

Ik vroeg me af of er nog mensen waren met hetzelfde apparaatje? Ik ben namenlijk nieuw in het android-hmdi-stick wereldje.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
killerbie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:06:
De wifi werkt zeer slecht en kan niet connecten met m'n netwerk, waardoor ik om mijn gsm als afstandsbediening te kunnen gebruiken gebruik moet kanen van wifi tethering. Op zich geen probleem want ik heb 2GB data per maand, maar mijn batteirj wordt er wel door leeggezogen...
Van twee andere type stick heb ik gelezen dat openmaken en solderen/buigen soms de oplossing was voor een brakke wifi. Garantie tot de deur en zo.....

http://tabletrepublic.com...now-its-working-1196.html
http://tabletrepublic.com...roblem-solution-2994.html

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mochten jullie willen doorpraten over de scams, fraude, geld terugkrijgen etcetera, dan verzoek ik jullie dat te doen in Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Laatst online: 01-10-2024
TheOmen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Van twee andere type stick heb ik gelezen dat openmaken en solderen/buigen soms de oplossing was voor een brakke wifi. Garantie tot de deur en zo.....

http://tabletrepublic.com...now-its-working-1196.html
http://tabletrepublic.com...roblem-solution-2994.html
Ik had ook al zulke zaken gelezen, maar aangezien de 3s nog maar net uit is wacht ik voorlopig eerst op een firmware update. Naart schijnt zou deze het 'een en ander' oplossen. Indien iemand meer over firmwares ed over dit apparaatje weet mag die deze natuurlijk altijd even vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 11:31
Zijn die android sticks geschikt om dag en nacht aan te laten staan? Dan zie ik hier in combinatie met xbmc een hele goedkope sonos in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
bfrerix schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:15:
Zijn die android sticks geschikt om dag en nacht aan te laten staan? Dan zie ik hier in combinatie met xbmc een hele goedkope sonos in :)
De mijne staat nu al een week of twee aan zonder problemen. Door de Media Server (bubble uPnP) die erop draait kan ik altijd m'n muziek en films benaderen.
Het is natuurlijk wel een apparaat dat stroom verbruikt, dat moet je in je overweging meenemen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 11:31
TheOmen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21:
[...]

De mijne staat nu al een week of twee aan zonder problemen. Door de Media Server (bubble uPnP) die erop draait kan ik altijd m'n muziek en films benaderen.
Het is natuurlijk wel een apparaat dat stroom verbruikt, dat moet je in je overweging meenemen.
Ja oké, dat is waar, maar die paar watt die dat stickje verbruikt kan ik best mee leven. Maar het geeft dus geen stabiliteitsproblemen of de stick wordt niet belachelijk warm? Het ding moet natuurlijk niet in de brand vliegen ;)

EDIT: kun je via bubble trouwens alle muziek die bijvoorbeeld op een NAS staat, via je smartphone afspelen? Á la sonos?

[ Voor 9% gewijzigd door xirerf op 22-01-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
bfrerix schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Maar het geeft dus geen stabiliteitsproblemen of de stick wordt niet belachelijk warm? Het ding moet natuurlijk niet in de brand vliegen ;)
Ik heb het de laatste dagen niet gecontroleerd, maar daarvoor was ie niet noemenswaardig warm (U-host U1A).
En in al die tijd heb ik 'm gewoon kunnen gebruiken. (media server, beetje browsen, Angry Birds spelen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
[...]

EDIT: kun je via bubble trouwens alle muziek die bijvoorbeeld op een NAS staat, via je smartphone afspelen? Á la sonos?
Ja.
Ik gebruik 2Player op mijn smartphone, Synology Media server op mijn NAS en Bubble op de stick en nu kan ik met mijn telefoon mijn muziek via de stick op mijn stereo (gekoppeld aan de tv) afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
bfrerix schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:15:
Mijn MX2 staat al een halve maand constant aan, nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 13-09 11:09
[...]

Ja oké, dat is waar, maar die paar watt die dat stickje verbruikt kan ik best mee leven. Maar het geeft dus geen stabiliteitsproblemen of de stick wordt niet belachelijk warm? Het ding moet natuurlijk niet in de brand vliegen ;)

Op wat voor manier zag je dat in de praktijk? Want ik like het idee, maar ik zie het niet voor me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

[...]

Ik heb wel gehoord gelezen dat de usb opladers die meegeleverd worden van slechte kwaliteit zijn. Als je het dus overweegt, dan raad ik een goede en betrouwbare lader aan.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 07-08 22:28
TheOmen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21:
[...]

De mijne staat nu al een maand of 2, als het al geen 3 is, op.
Ivm met het verbruik zal het wel meevallen. Als ik geen gekke dingen doe dan red de 1A voeding op 5V het met gemak, dus met rendementsverlies en minder dan wat de adapter levert zal dit minder dan 5 Watt zijn.
Hiermee kan ik leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Klopt, de meeste usb opladers die er bij zitten zijn van het zelfde merk (iig ze zien er allemaal het zelfde uit) en kwa kwaliteit heb ik toch liever een fatsoenlijke telefoonoplader (die ik toch nog had liggen :P)

Mijn Imito is ondertussen tijdelijk gedegradeerd tot radioplayer/youtube/facebookchecker totdat ik:
1: Tijd heb om hem te modden met een paar heatsinkjes omdat het kan :) (ik vind hem wat warm worden tijdens gebruik)
2: Hardware decoding heb, zodat ik die cpu op een laag pitje kan zetten tijdens full hd films en de gpu zn werk kan doen.
3: Ubuntu fatsoenlijk werkt op de RK3066 sticks, dan ben ik de eerste die het gaat proberen want merk toch dat zelfs voor browsen het nét niet is wat het moet zijn, al komt het goed in de buurt. Denk dat een port van eendesktop OS zoals ubuntu het prima zou doen :)

Trouwens iemand die met de MX1 op de finless 1080p rom problemen heeft met de hitte op 1.2ghz? Dat aluminium werkt prima, wordt snel warm, maar koelt ook net zo snel af.. alleen wordt het echt verrekkes heet tijdens langer gebruik wat me stoort gezien ik niet die stick naar de klote wil helpen :P Ik ben er nog steeds zeer tevreden over maar zag het sowieso als een 'tussendoortje' voor een mooie quad core box met een gala aan aansluitingen (die er toen nog niet waren)

Verder leuk filmpje over de quad core rockchips met android 4.2 (inclusief Imito modellen :D) -> YouTube: Rockchip RK3188 28nm HKMG Quad-core ARM Cortex-A9 launched Kom maar op geekbuying, ga ze maar halen :9

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 23-01-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Mijn Mele Fly Mouse F10 is gisteren binnen gekomen. Nu nog even wachten op mijn Imito Android stick. Zelfde dag besteld in twee verschillende bestellingen om eventueel onder het douane bedrag te blijven.

Nu heb ik de ontvanger van de Mele Fly Mouse in mijn PC gedaan om toch het e.e.a. te testen.
De keyboard kant doet het en de muis kant heb ik geinitialiseerd als in de "gebruiksaanwijzing" staat. Ik kan echter niet de muis op de PC met de AB bedienen.

Wat doe ik fout en waar moet ik op letten?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Weet iemand een goede stick waar ik een netwerkkabel in kan steken? Mijn TV staat praktisch naast mijn modem dus waarom wifi...

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
smuck schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:57:
Mijn Mele Fly Mouse F10 is gisteren binnen gekomen. Nu nog even wachten op mijn Imito Android stick. Zelfde dag besteld in twee verschillende bestellingen om eventueel onder het douane bedrag te blijven.

Nu heb ik de ontvanger van de Mele Fly Mouse in mijn PC gedaan om toch het e.e.a. te testen.
De keyboard kant doet het en de muis kant heb ik geinitialiseerd als in de "gebruiksaanwijzing" staat. Ik kan echter niet de muis op de PC met de AB bedienen.

bij mij werkte dit gelijk, zonder drivers of instellingen (wel even wachten)
(geprobeerd op een laptop met windows XP)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Prulleman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:00:
[...]

bij mij werkte dit gelijk, zonder drivers of instellingen (wel even wachten)
(geprobeerd op een laptop met windows XP)
Dank voor je antwoord,

De drivers worden ook geinstalleerd. Het keyboard doet het ook. Maar ik zie de muis niet bewegen als in de AB beweeg. De pijl toetsen (de cirkel) doet het ook. Of werkt het op een PC gewoon niet met de muispointer (het pijltje bewegen dus)?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jawel, dat zou wel gewoon moeten werken.misschien moet je de bewegings sensor activeren door er even mee te schudden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Prulleman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:11:
jawel, dat zou wel gewoon moeten werken.misschien moet je de bewegings sensor activeren door er even mee te schudden.
Of wellicht even de "android"-knop tussen de muisknoppen indrukken om de pointer te activeren? Open deur, maar voor het zelfde geld had je er nog niet aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
TheOmen schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Of wellicht even de "android"-knop tussen de muisknoppen indrukken om de pointer te activeren? Open deur, maar voor het zelfde geld had je er nog niet aan gedacht...
die heeft de mele f10 niet, je hebt het denk ik over de rc11

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Prulleman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:11:
Ik kan schudden tot ik een ons weeg. Op mijn laptop met Windows 7 doet ie niet de muis.
Ook niet de linker- en rechtermuis toetsen. Wel bijvoorbeeld volume.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Prulleman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:16:
[...]

die heeft de mele f10 niet, je hebt het denk ik over de rc11
I stand corrected. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niemand over Rikomagic MK802 IIIS gehoord!?

http://www.rikomagic.co.u.../viewtopic.php?f=9&t=2501

en

http://tabletrepublic.com...02-iiis-mini-pc-3353.html (voor meer informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik heb deze besteld en ik hoop dat ik binnenkort een review kan schrijven hierover .
Eerst maar eens zien hoelang ik nog moet wachten op die Chinezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moebius78
diquan2001 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:46:
Ik heb deze besteld en ik hoop dat ik binnenkort een review kan schrijven hierover .
Eerst maar eens zien hoelang ik nog moet wachten op die Chinezen :F
[...]
Ze doen hun best die chinezen, als je mazzel hebt duurt het 2 week, pech dan wacht je tot 40 dagen

Los daarvan, heeft iemand al een mk809 of mk809II op finless rom? Heb hem al wel geroot maar Clockworkmod en finless rom zijn voor mij nog moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 11-09 23:05
Ik heb onlangs deze besteld: MK808B als het goed is... http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=170962509162

Tevens een http://www.ebay.nl/itm/iP...53efb084ed#ht_3479wt_1397

En een USB naar LAN connector, want ik wil hem wel graag bekabeld aansluiten...maar gezien de twijfelachtige resultaten die ik zo her en der vind (qua snelheid) verwacht ik er nog niet al te veel van...

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

smuck schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:57:

Werken de linker en rechter muis klik wel? De muispointer beweegt alleen als je het android logo (tussen de muisknoppen) ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
StraightOn.NL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:42:
Ik heb onlangs deze besteld: MK808B als het goed is... http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=170962509162

Tevens een http://www.ebay.nl/itm/iP...53efb084ed#ht_3479wt_1397

En een USB naar LAN connector, want ik wil hem wel graag bekabeld aansluiten...maar gezien de twijfelachtige resultaten die ik zo her en der vind (qua snelheid) verwacht ik er nog niet al te veel van...

Keep you posted!
De snelheid van die adapters ligt aan de gebruikte chip van die dingen, hier werkte het gisteren niet ideaal, zelfs wifi niet meer. Alleen bleek het vandaag aan de router te liggen, dus ik zal staks eens testen of beiden een duidelijke verbetering hebben.

Verder heb ik een paar heatsinkjes besteld op ebay. Mijn MX1 bevalt me veeel beter zonder die behuizing. Nu wordt er niks meer merkbaar warm, als je in de buurt van de chip komt uiteraard wel (vooral je vingers verbranden aan de chip :P )
Wifi was sowieso al een verbetering met het draadje uit de behuizing latende, maar hoop met de heatsinks wat te kunnen klooien, en als het werkt dan werkt het :)
En voor 1,50 heb je al 8 van die dingen thuis http://www.ebay.nl/itm/14...1497.l2649#ht_3793wt_1163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
it0 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Werken de linker en rechter muis klik wel? De muispointer beweegt alleen als je het android logo (tussen de muisknoppen) ingedrukt houdt.
Ik denk dat dat een andere AB is. De Fly Mouse F10 heeft geen Android knop.
De rechter- en linkermuis toets doen het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door smuck op 24-01-2013 16:10 ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Hu9o

Schokkend

bedoel je de rc11 fly mouse misschien?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Wat zijn naar jullie mening de beste bekabelde oplossingen voor een mini-pc voor je tv? Ik zat te kijken naar deze: http://tinyurl.com/agjubot of deze: http://tinyurl.com/bmemewq

De MyGica lijkt wat beter voor het bekijken van films terwijl die ander interessanter is vanwege het feit dat er allerlei apps en Google Play geinstalleerd is...

Heeft iemand één van deze apparaten? Zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
VideoWolf schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:53:
Wat zijn naar jullie mening de beste bekabelde oplossingen voor een mini-pc voor je tv? Ik zat te kijken naar deze: http://tinyurl.com/agjubot of deze: http://tinyurl.com/bmemewq

De MyGica lijkt wat beter voor het bekijken van films terwijl die ander interessanter is vanwege het feit dat er allerlei apps en Google Play geinstalleerd is...

Persoonlijk zou ik wachten tot de mainstream quad core boxen beschikbaar zijn, gezien rockchip laatst op de CES hun quad core chips lieten zien en die binnen 2 maanden beschikbaar zouden komen denk ik dat het nu verstandig is om nog even te wachten tot de chinezen hun werk kunnen doen :P - > YouTube: Rockchip RK3188 28nm HKMG Quad-core ARM Cortex-A9 launched
Kan nooit meer lang duren, of je wacht, en koopt vervolgens een dual core box in de aanbieding, dat kan eventueel ook :)

Verder blijkt een andere box, de MiniX Neo X5 http://www.geekbuying.com...gle-RJ45-Slot-312604.html een aanrader te zijn.. die andere boxen heb ik geen ervaring mee

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 24-01-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
VideoWolf schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:53:

Ik heb een MyGica A11 besteld bij DX vorige week. Daar zou de Pivos XBMC build op geflasht moeten kunnen worden zodat je HW acceleration hebt. J1nx heeft er ook eentje besteld, dus die gaat er vast ook wel mee aan de knutsel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

ThinkPadd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:07:
[...]

Ik heb een MyGica A11 besteld bij DX vorige week. Daar zou de Pivos XBMC build op geflasht moeten kunnen worden zodat je HW acceleration hebt. J1nx heeft er ook eentje besteld, dus die gaat er vast ook wel mee aan de knutsel >:)
Waarom de MyGica en niet die Google TV player?

@MusicAddict Ik heb eigenlijk geen zin om een paar maanden te wachten. Maar die NeoX5 lijkt me wel een leuk ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.v.m. 1080P vlekkeloos afspelen en alles lekker vloeiend kunnen doen is die paar maanden wachten misschien niet heel verkeerd!

Maar de X5 is voor zover ik zo her en der heb gelezen zeer zeker een van de betere (zoniet de beste) boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moebius78
Voor mij gaat er niks boven de k400r van logitech (lekkere grote knoppen, en met control alt delete resetten) om op deze stickjes te gebruiken, maar heeft iemand een tip voor misschien een betere muis besturing? touchpad blijft toch irritant. gebruik nu steeds een rapoo 5g muisje wat ook lekker is maar zag ook iets over droidmote wat natuurlijk nog leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Voor de mensen die toch graag met XBMC willen werken op de rockchip sticks:
XBMC is gemod, zodat deze een externe player (MX Player) aanroept bij het afspelen.

Hier is de link waar e.e.a. wordt besproken:
http://forum.xbmc.org/sho...64&pid=1182372#pid1182372

Hier is de link naar de XBMC versie:
https://www.dropbox.com/sh/i001q55lnnzlu1a/J5lsyPUIta

Ik blijf lekker met Plex werken, geweldig programma. Zelfs mijn Samsung Smart TV heeft nu een PLEX app gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Deadbeef_ahc schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:48:
Voor de mensen die toch graag met XBMC willen werken op de rockchip sticks:
XBMC is gemod, zodat deze een externe player (MX Player) aanroept bij het afspelen.

Hier is de link waar e.e.a. wordt besproken:
http://forum.xbmc.org/sho...64&pid=1182372#pid1182372

Hier is de link naar de XBMC versie:
https://www.dropbox.com/sh/i001q55lnnzlu1a/J5lsyPUIta

Ik blijf lekker met Plex werken, geweldig programma. Zelfs mijn Samsung Smart TV heeft nu een PLEX app gekregen.
goed dat je de links van een paar weken geleden nog een keer plaatst. Sommigen zullen ze gemist hebben.

Jammer van plex is dat je geen iso's kunt streamen vanuit de client, en dat wil dus zeggen dat ik al mijn rips moet converteren. XBMC is dus the way to go nog steeds.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb maar 1 hdmi ingang op de tv.
Deze is bezet door de "ziggo hd recorder/decoder"
Heeft iemand al eens een mini pc via een hdmi switch aangesloten en levert dat geen problemen op?
Ik zat aan deze te denken van dx.com
http://dx.com/p/4-port-1080p-hdmi-switcher-3-in-1-out-104651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
groofoo schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:32:
Ik heb maar 1 hdmi ingang op de tv.
Deze is bezet door de "ziggo hd recorder/decoder"
Heeft iemand al eens een mini pc via een hdmi switch aangesloten en levert dat geen problemen op?
Ik zat aan deze te denken van dx.com
http://dx.com/p/4-port-1080p-hdmi-switcher-3-in-1-out-104651
Moet prima werken, heb hier ook maar 1 hdmi op de tv en (vooruit wel geen chinese switch) maar die doet ook prima alles wat je m geeft :P of dat nou een pc, xbox of upc mediabox was.. Heb het niet geprobeerd met de stick gezien ik die op mijn monitor gebruik maar ik ga er van ui dat het gewoon werkt. (en anders is het chinees prul ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

ThinkPadd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:07:
[...]

Deze tussentijdse linux XBMC versie kan je wel even gebruiken totdat ik terug ben uit Afrika ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
VideoWolf schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:36:
[...]

Waarom de MyGica en niet die Google TV player?

@MusicAddict Ik heb eigenlijk geen zin om een paar maanden te wachten. Maar die NeoX5 lijkt me wel een leuk ding...
De MyGica is goedkoper (48 euro vs 62). Qua hardware (CPU+RAM+GPU) zijn ze gelijk. Zie wel dat de Google TV Player nog analoge video out heeft, en spdif. En misschien 1 of 2 USB poorten meer...maargoed dat maakt voor mij niet heel veel uit. De S/PDIF zou voor mijzelf nog interessant, maar de MyGica komt op een plek waar geen S/PDIF nodig is :)
j1nx schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 07:45:
[...]

Deze tussentijdse linux XBMC versie kan je wel even gebruiken totdat ik terug ben uit Afrika ;)
Nice 8). Vond deze trouwens ook nog: http://www.xbmchub.com/fo...mygica-a11.html#post33949

Jammer alleen dat ik de box nog niet binnen heb :P

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaan999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:35
Is er eigenlijk iemand die meer weet van de amlogic m3 gebaseerde sticks met een ethernet,vga en rca. Zie er best wel veel staan op aliexpress voor maar 30 euro (http://www.aliexpress.com...-Google-TV/732027818.html). Alleen staat er verder geen feedback bij. Het voordeel van deze stickjes is dat ze in tegenstelling tot de rk3066 stickjes wel rca hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Jammer. Verkeerd gegokt.

Krijg net een brief van POSTNL dat er een pakketje (met de iMito MX1) is aangekomen van buiten een de EU.
Omdat er geen waarde op staat, moet ik die opgeven.
En ik kan wel zeggen dat het een gift is van minder dan 45 Euro, maar ik denk dat ze 'm toch open zullen maken.

Ik vermoed dat ik 18,50 extra moet gaan dokken.

[ Voor 3% gewijzigd door smuck op 25-01-2013 14:32 ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keethar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 12:15
christiaan999 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:58:
Is er eigenlijk iemand die meer weet van de amlogic m3 gebaseerde sticks met een ethernet,vga en rca. Zie er best wel veel staan op aliexpress voor maar 30 euro (http://www.aliexpress.com...-Google-TV/732027818.html). Alleen staat er verder geen feedback bij. Het voordeel van deze stickjes is dat ze in tegenstelling tot de rk3066 stickjes wel rca hebben.
Pretty cool. Er is idd. bitter weinig over te vinden, maar ze zijn behoorlijk compleet.
smuck schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:32:
Jammer. Verkeerd gegokt.

Krijg net een brief van POSTNL dat er een pakketje (met de iMito MX1) is aangekomen van buiten een de EU.
Omdat er geen waarde op staat, moet ik die opgeven.
En ik kan wel zeggen dat het een gift is van minder dan 45 Euro, maar ik denk dat ze 'm toch open zullen maken.

Ik vermoed dat ik 18,50 extra moet gaan dokken.
Met welke carrier had je hem geshipped?

Heeft er iemand nog weet van TV boxjes waar je Ubuntu op kan draaien? Ik heb weet van de Mele A1000 maar die is al zo outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
keethar schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:36:

Met welke carrier had je hem geshipped?

Heeft er iemand nog weet van TV boxjes waar je Ubuntu op kan draaien? Ik heb weet van de Mele A1000 maar die is al zo outdated.
Gewoon: Shipping method: AirMail
Dus lang wachten en nog betalen :-( . Het blijft een gok.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keethar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 12:15
Kan iemand die de Mele A1000 of A2000 heeft verifiëren of je iets via de synaptic package manager kan installeren, en of er überhaupt packages voor ARM in te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

keethar schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:36:

Vergis je daar niet in. Op het moment zijn er een aantal goede jongens aangehaakt als het gaat om de kernel ontwikkeling waaronder 1 van fedora/redhat.

De A1x ondersteuning is buiten proporties goed vandaag de dag...

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaan999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:35
Er is genoeg software beschikbaar via synaptic op ubuntu arm zowel voor armel als armhf. Heb zelf ook wel eens de mele A2000 gebruikt als server dat gaat prima alle nodige pakketten zijn zo te vinden. Maar goed dit was zelfs al zo op de oude smartq mid's die ook ubuntu konden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik denk dat mn mk809 de geest heef gegeven.
dc lampje brand, maar geen beeld en de usb host geeft geen power. :'(

iemand iddeën?

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 25-01-2013 21:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een iMito MX2 besteld. Nu vraag ik mij af hoe het afspelen van 1080 video gaat (die ik van een met USB aangesloten harde schijf wil afspelen). Ik zie dat veel spelers de aanwezige hardware support niet ondersteunen, bijvoorbeeld XBMC (nog) niet en BS.Player ook (nog) niet. Maar werkt het softwarematig decoden wel goed? Of moet ik een specifieke speler gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Laatst online: 21:57
Iemand een idee hoe ik het scherm beeldvullend krijg in de youtube app ?

Beeld vergroten rechts onderin lukt niet , het icoon is niet aanwezig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
KopjeThee schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:53:
Ik heb een iMito MX2 besteld. Nu vraag ik mij af hoe het afspelen van 1080 video gaat (die ik van een met USB aangesloten harde schijf wil afspelen). Ik zie dat veel spelers de aanwezige hardware support niet ondersteunen, bijvoorbeeld XBMC (nog) niet en BS.Player ook (nog) niet. Maar werkt het softwarematig decoden wel goed? Of moet ik een specifieke speler gebruiken?
Mx Player is the way to go op het moment.. 720p lukt in 95% van de gevallen prima, 1080p ligt echt aan de mkv zelf of hij fatsoenlijk wordt afgespeelt of niet :P XMBC werkt met een speciale build waarbij de video's via een externe player worden afgespeeld (zoals MXplayer).. was laatst hier nog een goede post over dus even zoeken :)
bandy schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:55:
Iemand een idee hoe ik het scherm beeldvullend krijg in de youtube app ?

Beeld vergroten rechts onderin lukt niet , het icoon is niet aanwezig ...
Sinds een paar versies van Youtube voor tablets hebben ze dat uitgesloopt die full-screen mode..
Je moet even op google de Youtube v4.1.47 apk zoeken en instaleren, dat is de laatste versie waar dat nog wel kan (heb je wel het iets oudere menu van youtube zelf maar ach heb m zelf ook in gebruik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Laatst online: 21:57
MusicAddict schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:03:
[...]

[...]

Sinds een paar versies van Youtube voor tablets hebben ze dat uitgesloopt die full-screen mode..
Je moet even op google de Youtube v4.1.47 apk zoeken en instaleren, dat is de laatste versie waar dat nog wel kan (heb je wel het iets oudere menu van youtube zelf maar ach heb m zelf ook in gebruik) :)
Wat een vreemde/slechte actie dan van google om juist dit wat handig is voor tablets te verwijderen !

Goed bedankt voor je antwoord , ga maar 's opzoek naar die apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Ik heb een redelijk simpele vraag waar ik maar geen duidelijk antwoord op kan vinden, welke van deze sticks kun je daadwerkelijk de hele dag aan laten staan zonder dat ze ontzettend warm worden?

Ik zou hem graag willen gebruiken om van een "oude" monitor een bewakingsscherm te maken, met op android een ipcam viewer die dan de beelden van een camera bij de voordeur weergeeft. Echter lees ik in de review hier op tweakers dat de MK802 erg warm wordt. Is dit bij meer stickjes zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
nu begint het echt leuk te worden quad core sticks voor een mooie prijs bij geekbuying:

http://www.geekbuying.com...ngle----Black-312807.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

loneranger56 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:10:
nu begint het echt leuk te worden quad core sticks voor een mooie prijs bij geekbuying:

http://www.geekbuying.com...ngle----Black-312807.html
Mwah... :O
[YouTube: http://youtu.be/Lo-2ITkoY4Y]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
XO101 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:56:
Ik heb een redelijk simpele vraag waar ik maar geen duidelijk antwoord op kan vinden, welke van deze sticks kun je daadwerkelijk de hele dag aan laten staan zonder dat ze ontzettend warm worden?

Ik zou hem graag willen gebruiken om van een "oude" monitor een bewakingsscherm te maken, met op android een ipcam viewer die dan de beelden van een camera bij de voordeur weergeeft. Echter lees ik in de review hier op tweakers dat de MK802 erg warm wordt. Is dit bij meer stickjes zo?
Deadbeef heeft een van zn Imito MX1's al weken non-stop draaien en die horen we hier niet klagen :P
Kan ik als bezitter ook beamen, alleen als je er een 1080p rom op zet vind ik het persoonlijk wat minder en zou ik niet aanraden, op de standaard 720p rom is hitte geen enkel probleem voor non-stop gebruik. En laat staan dat die 1080p alleen maar de interface is die dan ook zo gerendered wordt zal het voor een ip cam niet nodig zijn :) Of de rest van de sticks echt warmteproblemen hebben durf ik zo niet te zeggen..

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 28-01-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

nevermind

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 28-01-2013 15:03 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:57
Is zo'n stick goed genoeg voor het afspelen van 1080p youtube filmpjes? lees veel comments dat Wifi ontvangst bij deze dingen niet goed is of dat 1080p niet af te spelen is. Of geld dit alleen voor films van een externe harde schijf?

Heb namelijk laatst mijn tablet verkocht omdat ik er toch alleen maar youtube op keek. Zo'n dongle zou wel een ideale/goedkope oplossing zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
imafishlol schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:32:
Is zo'n stick goed genoeg voor het afspelen van 1080p youtube filmpjes? lees veel comments dat Wifi ontvangst bij deze dingen niet goed is of dat 1080p niet af te spelen is. Of geld dit alleen voor films van een externe harde schijf?

Heb namelijk laatst mijn tablet verkocht omdat ik er toch alleen maar youtube op keek. Zo'n dongle zou wel een ideale/goedkope oplossing zijn :).
Ligt inderdaad een klein beetje aan je wifi ontvangst maar de youtube app doet prima de HD versie streamen van elke video (of dat nu 720p of 1080p is weet ik zo niet) Je zou wel eventueel via een browser 'echte' 1080p filmpjes kunnen afspelen, gewoon de website youtube, maar waarom moeilijk doen als het via de app er zeker niet eens onredelijk uitziet met hd aan:) Waarbij het sneller laad dan via een browser dat ook. (wel de oudere youtube v 4.1.47 installeren anders kan je niet eens fullscreen afspelen maar dat terzijde)
1080p is inderdaad vooral met films zoals mkv'tjes enzo waar ze nog wel moeite mee hebben

Dus imho kan je best een goede stick aanschaffen, vooral met iets als youtube lukt dat prima. En zoals je al aangaf is het een best goedkope oplossing :)

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 28-01-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Phoe hey, ik dacht ik ga dit topic vrolijk doorspitten en eens kijken wat nu een leuke toevoeging kan zijn voor mijn Samsung Smart TV en voor die van onze zoon.

Lijkt ons super handig beide TV's te voorzien van de mogelijkheid om te internetten,YouTube bekijken, RTL-gemist etc.

Ik krijg namelijk regelmatig mailtjes van Conrad met daarin 2 van die Android sticks maar de reviews laten duidelijk zien dat die van een erg treurige kwaliteit zijn.

Helaas ben ik lezend in dit topic niet veel wijzer geworden :>

Ik zoek dus geen device waar ik XMBC op hoef te zetten oid., we hebben Film1, downloaden niets dus vrij standaard gebruik.

Kan iemand mij aangeven wel device de moeite waar is om te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
i2Paq schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:35:

Ik zoek dus geen device waar ik XMBC op hoef te zetten oid., we hebben Film1, downloaden niets dus vrij standaard gebruik.
Kan iemand mij aangeven wel device de moeite waar is om te bekijken?
Als je geen hoge eisen hebt, en die ook niet verwacht in de toekomst, dan kan je met bijna iedere stick uit de voeten. Kijk eens op geekbuying.com , daar heb je in alle prijscategorieën wel een mogelijkheid.
Ik heb een (ondertussen niet meer verkrijgbare) U-host U1A, en daarop draait uitzending gemist prima op, en verder gebruik ik 'm als media renderer, browser en af en toe een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Zoals ik heb gelezen is het wachten op de quadcore sticks omdat de dual core versies problemen schijnen te hebben met full HD afspelen. Dit ligt deels ook aan de WIFI ontvangst. Dus eigenlijk zoeken we naar een quadcore met externe antenne en 150-300 mbps.

Welke types komen qua WIFI daar al in de buurt? Dan is het simpel wachten op de quadjes, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthale
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03-2022
TheOmen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:01:
[...]

Ik heb een (ondertussen niet meer verkrijgbare) U-host U1A, en daarop draait uitzending gemist prima op, en verder gebruik ik 'm als media renderer, browser en af en toe een spelletje.
http://www.geekbuying.com...3D-Video-Play-306475.html

23 Euro inc shipping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Aha, back from the dead :-)
aanrader, zeker incl zo'n airmouse. Voor dat geld heb je een leuke Android-computer op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

TheOmen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Aha, back from the dead :-)
aanrader, zeker incl zo'n airmouse. Voor dat geld heb je een leuke Android-computer op je tv.
Ziet er inderdaad goed uit, helemaal in combinatie met dat keybord.

Ergens reviews te lezen?

Edit: http://www.squidoo.com/uhost-android-mini-pc-review

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 29-01-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
i2Paq schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:01:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit, helemaal in combinatie met dat keybord.

Ergens reviews te lezen?

Edit: http://www.squidoo.com/uhost-android-mini-pc-review
http://wizzley.com/hands-...he-uhost-android-mini-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Reviews gelezen en kom ook de Uhost u2 tegen, ik denk dat die U1A aanbieding + wireless KB/Mouse wel erg aantrekkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik heb even op LighTake en FocalPrice rond gekeken.
Zoek zo'n Mini Android PC om bijvoorbeeld ook 1080p materiaal soepel mee af te spelen.
Weet niet precies waar ik op moest letten, maar heb gewoon gekeken naar dingen als Dual Core, Android 4.1 (wel zo leuk om dan ook meteen de meest recente versie te hebben) en 1GB RAM.. daar zijn er een aantal die qua prijs ook gewoon dicht bij elkaar in de buurt liggen.
Is er eentje die eruit springt en een échte aanrader is bv.?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:41:
Zoals ik heb gelezen is het wachten op de quadcore sticks omdat de dual core versies problemen schijnen te hebben met full HD afspelen. Dit ligt deels ook aan de WIFI ontvangst. Dus eigenlijk zoeken we naar een quadcore met externe antenne en 150-300 mbps.

Welke types komen qua WIFI daar al in de buurt? Dan is het simpel wachten op de quadjes, toch?
Kwa prijs zijn de huidige quadcore chips totaal niet interessant en de MK808(B) kan natuurlijk wel op 1080p afspelen, maar de daadwerkelijke resolutie is 1080i dus omhoog geschaald vanaf 720p.

Persoonlijk vind ik mijn MK808B stickie prima werken en als niet verteld had dat resolutie eigenlijk 720p is dan had ik dat niet eens opgemerkt ( Antutu verraad dat ).

En die airmouse is inderdaad heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timiro
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 14:31
Ik heb vorige week de Rikomagic MK802 III besteld bij DX.

Nog een tijdje getwijfeld om de bluetooth variant te nemen, maar ik weet nog niet of ik bluetooth ga gebruiken. Anders kan ik altijd nog zo'n bluetooth dongle bestellen voor anderhalve euro (http://dx.com/p/super-min...le-vista-compatible-11866). Weet iemand of die kleine bluetooth-adapters compatible zijn met android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hee, ik zie dat die Uhost stick ongeveer dezelfde hardware heeft als mijn mk802+, zou de ROM daarvan dan ook werken?

Ik heb al gevonden dat de mk802 II de firmware wel draait, met gemengde resultaten ( http://www.rikomagic.co.u.../viewtopic.php?f=6&t=3297), als de mk802+ hardwarematig hetzelfde is gaat er niks kapot toch? Binnenkort maar eens proberen :o

De support van de mk802 is wel aardig afgelopen... Deze markt ontwikkelt zich haast tè snel!

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1 ... 18 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer