Woot ! Zag ik me gisteravond toch even full screen een vloeiende 1080P film op mijn MK802 III !
Ik draai de UG802 Finless&Dark4u rom met daarop xbmc-debug-stagefright-20130113.apk van
hier.
Duidelijke verschillen met de playback van video, veel beter als de external player oplossingen die ik tot nu toe geprobeert heb ! O.a. geprobeert met een 8GB film van 1,45 uur (MKV X246 DTS).
Heb het zowel geprobeert via WiFi als via een USB Ethernet NIC.
Beide gaven beduidend betere resultaten met het afspelen. Denk dat ik binnenkort mijn Raspberry Pi uit de woonkamer kan gooien !
Wel om de 60 sec. effe aan het bufferen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn througput via WiFi (slecht bereik) en de NIC (goedkope meuk).
Ben al aan het spelen geweest door het ophogen van de videoceache LAN waarde in guisettings.xml (geloof ik) van 2048 naar 4096, maar dat had geen duidelijk effect.
Full screen echt 1080P krijgen is ook geen probleem.
In de guisettings.xml is er een entry die heet "Windowed" de origineele code is
<height>480</height>
<width>720</width>
Als je dit aanpast naar:
<height>1080</height>
<width>1920</width>
en het bestand opslaat, XBMC weer start en dan in de Instellingen bij Video Hardware met het pijltje omhoog omlaag "venster" aanpast naar "venster" (?) dan ga je naar Full HD.
Nu loopt XNMC bovenaan je scherm en heeft je cursor een afwijking van 48 pixels. Dit komt omdat de taskbar/onderste balk er nog onder zit.
Alleen nog even de taskbar hiden met de hand of met bij Hide Bar en je hebt full screen XBMC op 1080P !