Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
filenox schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:35:
[...]

Ach als je langzaam rijdt staat er een mooie videostream van Apple voor je klaar als je aankomt ;)
offtopic:
Zal wel tegen een uur of twee zijn dat ik weer thuis ben, de wekker gaat weer om zeven uur. Of dat dan het meest slimme zal zijn om dan de keynote nog terug te gaan kijken.

Om de tijd nog even door te komen, hier een leuk verhaal over de aanloop naar de x86-shift en hoe lang Apple daar al wel niet mee bezig was (eigenlijk was NeXTStep allang x86-compatible). Pas in 2005 werd de verandering aangekondigd met notabene Pentium 4's. Verwachting was dat Apple gebruik zou gaan maken van Pentium D's, maar gelukkig weten we dat er Core (2) Solo's/Duo's waren. Leesvoer!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Hopelijk nieuwe imacs die standaard met een i7 geleverd worden. Zal wel niet ben ik bang |:(
Eigenlijk belachelijk dat ze voor dat geld niet standaard een i7 erin proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
me_mrtn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:28:
[...]

offtopic:
Zal wel tegen een uur of twee zijn dat ik weer thuis ben, de wekker gaat weer om zeven uur. Of dat dan het meest slimme zal zijn om dan de keynote nog terug te gaan kijken.

Om de tijd nog even door te komen, hier een leuk verhaal over de aanloop naar de x86-shift en hoe lang Apple daar al wel niet mee bezig was (eigenlijk was NeXTStep allang x86-compatible). Pas in 2005 werd de verandering aangekondigd met notabene Pentium 4's. Verwachting was dat Apple gebruik zou gaan maken van Pentium D's, maar gelukkig weten we dat er Core (2) Solo's/Duo's waren. Leesvoer!.
Haha, leuk stukje tekst, totaal offtopic maar leuk ;)
The next morning, Steve Jobs is on a plane to Japan to meet with the President of Sony. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Saven schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:14:
Hopelijk nieuwe imacs die standaard met een i7 geleverd worden. Zal wel niet ben ik bang |:(
Eigenlijk belachelijk dat ze voor dat geld niet standaard een i7 erin proppen :P
Er zijn zat zelfbouwers die een pc van €1500 in elkaar zetten en er een i5'je inzetten, bij de sandy bridge is het prijsverschil tussen i5 en i7 €100 terwijl t eigenlijk nauwelijks sneller is. Maar ik ben nog van de first-gen i7's (920:) )
Ik denk dat ze nog een i5 imac gaan maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 10-06-2012 16:25 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Het Chinese WeiPhone.com zou de URL's van beta builds hebben gevonden van iOS 6 op de developers site. Opvallend is dat de 3GS ook nog een beta build krijgt, maar de originele iPad weer niet. http://www.macrumors.com/...eveloper-preview-at-wwdc/

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 10-06-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarschijnlijk omdat de 3GS nog verkocht wordt en de iPad 1 niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
filenox schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:50:
Waarschijnlijk omdat de 3GS nog verkocht wordt en de iPad 1 niet meer :)
Maar wel een behoorlijke tragere chip met voor de rest vergelijkbare specificaties (SGX535, 256MB RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dan zit er waarschijnlijk weer hetzelfde scenario aan te komen als bij de 3G: niet alle functies zullen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Toch ben ik verrast dat de 3GS nog ondersteund word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:08
24 uur te gaan nog.
Weet iemand al of er een livestream komt? En wanneer er een stream anders online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25
livestream waarschijnlijk niet, maar OMT zal vast weer verslag doen tijdens de keynote vanuit eigen "studio"

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
iOS 6 op de 3GS, nou dan vraag ik me af hoe ingrijpend die update wordt. Of ze laten alle interessante functies achterwege natuurlijk op de 3GS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:45
Dat OMT werkt vaak niet, zit vol of ligt eruit. Ik volg gewoon via de bekende nieuwssites van Apple. Die zijn vaak ook sneller.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Frietsaus schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:55:
iOS 6 op de 3GS, nou dan vraag ik me af hoe ingrijpend die update wordt. Of ze laten alle interessante functies achterwege natuurlijk op de 3GS...
Ik denk eigenlijk dat Apple de 3GS nog wil ondersteunen ivm de kaarten van Apple zelf in plaats van Google. Ze zullen natuurlijk gewoon licentierechten moeten betalen mocht de 3GS niet geupdate worden en dit zal natuurlijk veranderen met de verandering. En dingen als Facebook-integratie zal ook geen belemmering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

me_mrtn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:00:
[...]

Ik denk eigenlijk dat Apple de 3GS nog wil ondersteunen ivm de kaarten van Apple zelf in plaats van Google. Ze zullen natuurlijk gewoon licentierechten moeten betalen mocht de 3GS niet geupdate worden en dit zal natuurlijk veranderen met de verandering. En dingen als Facebook-integratie zal ook geen belemmering zijn.
Daarnaast de 3GS wordt ook nog steeds verkocht... Lijkt mij raar dat ze hem nog steeds verkopen en niet gaan updaten...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Touchdomex schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:02:
[...]

Daarnaast de 3GS wordt ook nog steeds verkocht... Lijkt mij raar dat ze hem nog steeds verkopen en niet gaan updaten...
Ja en nee, de 3GS is inmiddels behoorlijk verouderd (juli 2009!) en heeft 25 dagen geleden nog iOS5.1.1 gekregen. Ondersteuning van 36 maanden is al belachelijk lang. Daar komt bij dat je op deze manier wel enige vorm van oudere techniek hebt die voorsprong belemmerd. Eigenlijk iets wat totaal niet past bij Apple, zie hoe de Intel Core's werden uitgefaseerd en andere zaken voor OS X. Kortom de 3GS mist eigenlijk nu niets na 36 maanden ondersteuning en mocht er een nieuwe build voor komen enkel worden ondersteund tot er een nieuwe iPhone is. Dan is de 3GS echt, maar dan ook echt verleden tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door me_mrtn op 10-06-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Voor een toestel dat 3 jaar oud is en 379 euro kost mag je als klant wel wat ondersteuning verwachten ;)
carpebios schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:57:
Dat OMT werkt vaak niet, zit vol of ligt eruit. Ik volg gewoon via de bekende nieuwssites van Apple. Die zijn vaak ook sneller.
Copy that. Vooral dat traag zijn stoort me, bij Engadget heb je ook veel meer updates. Ik vraag me af of er weer een audiostream gaat zijn, dat was de vorige keer best populair :)
Touchdomex schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:02:
[...]

filenox in "WWDC 11 juni 2012. Wat te verwachten?" :P

[ Voor 89% gewijzigd door filenox op 10-06-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
filenox schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:42:
Voor een toestel dat 3 jaar oud is en 379 euro kost mag je als klant wel wat ondersteuning verwachten ;)
Dat heb je toch ook gehad na drie jaar? Dat overstijgt de gemiddelde gebruiksduur ruimschoots. Als je een auto koopt die 5/6 jaar geleden is geïntroduceerd, weet je toch ook dat er een nieuw model zit aan te komen? De iPhone en de 3G hebben ook een flinke bom duiten gekost, maar die kregen na de laatste iOS-build ook geen veiligheidsupdates meer? Je moet een keer de lijn doorknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:08
Ff tussendoor, maar als alle apparaten een update krijgen naar Ivy met USB 3.0, krijgt de Thunderbolt Display dan ook 3.0 bij de usb poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
me_mrtn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:45:
[...]

Dat heb je toch ook gehad na drie jaar? Dat overstijgt de gemiddelde gebruiksduur ruimschoots. Als je een auto koopt die 5/6 jaar geleden is geïntroduceerd, weet je toch ook dat er een nieuw model zit aan te komen? De iPhone en de 3G hebben ook een flinke bom duiten gekost, maar die kregen na de laatste iOS-build ook geen veiligheidsupdates meer? Je moet een keer de lijn doorknippen.
Je hebt zeker en vast gelijk. Daarom ben ik ook van mening dat ze de prijs wat lager mogen leggen voor de 3GS, ook al gaat dat nooit gebeuren :)
itsFuzeh schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:47:
Ff tussendoor, maar als alle apparaten een update krijgen naar Ivy met USB 3.0, krijgt de Thunderbolt Display dan ook 3.0 bij de usb poorten?
Dat weet niemand natuurlijk, een upgrade voor de Thunderbolt schermen wordt ook niet echt verwacht. Blijven wachten is het enige wat je kan doen om wat meer zekerheid te krijgen over USB3 bij de Thunderbolts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:45:
[...]

Het gaat er meer om dat Apple de 3GS nog steeds verkoopt, voor 349,-. Of 'ie nu een aantal jaar oud is of niet; hij wordt nog steeds aangeboden in de huidige productlijn. Dan mag je er inderdaad wel van uit gaan dat deze qua software updates nog wordt ondersteund (met eventuele ontbrekende functionaliteiten desnoods).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

PBP

itsFuzeh schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:47:
Als er zoals door velen beweerd word, de Macs een retina scherm krijgen (wat ik nog steeds betwijfel). Dan lijkt me dat de Thunderbolt ook een retinascherm krijgt en usb3.0. Anders heeft je MacBook straks een hogere resolutie dan de thunderbolt displays :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
filenox schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:49:
[...]

Je hebt zeker en vast gelijk. Daarom ben ik ook van mening dat ze de prijs wat lager mogen leggen voor de 3GS, ook al gaat dat nooit gebeuren :)
Nee, dat zal helaas niet gebeuren. Ze gaan voornamelijk in de VS nog als zoete broodjes over de toonbank in combinatie met redelijk lucratieve contracten daar.
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:49:
[...]

Het gaat er meer om dat Apple de 3GS nog steeds verkoopt, voor 349,-. Of 'ie nu een aantal jaar oud is of niet; hij wordt nog steeds aangeboden in de huidige productlijn. Dan mag je er inderdaad wel van uit gaan dat deze qua software updates nog wordt ondersteund (met eventuele ontbrekende functionaliteiten desnoods).
En de iPod Classic dan, om maar een voorbeeld te noemen? Noemenswaardige ondersteuning in vergelijking met de iPod Nano: nee. Zelfde verhaal als toen met de iPod Touch 8GB van de tweede generatie die als derde werkt verkocht en wel updates kreeg. Mijn theorie; iOS6 met minieme features puur ter overbrugging voor de introductie van de nieuwe iPhone in het najaar. Daarna is het exit 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ondersteuning? Volgens mij heeft Apple zelfs de clickwheel-games uit de Store verwijderd? :') De woorden ondersteuning en iPod Classic liggen idd gigantisch ver van elkaar weg

al blijft het een leuk product, ondanks de prijs

[ Voor 41% gewijzigd door filenox op 10-06-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:56:
[...]

Nee, dat zal helaas niet gebeuren. Ze gaan voornamelijk in de VS nog als zoete broodjes over de toonbank in combinatie met redelijk lucratieve contracten daar.

[...]

En de iPod Classic dan, om maar een voorbeeld te noemen? Noemenswaardige ondersteuning in vergelijking met de iPod Nano: nee. Zelfde verhaal als toen met de iPod Touch 8GB van de tweede generatie die als derde werkt verkocht en wel updates kreeg. Mijn theorie; iOS6 met minieme features puur ter overbrugging voor de introductie van de nieuwe iPhone in het najaar. Daarna is het exit 3GS.
Ik denk dat de vergelijking met de iPod's niet echt op gaan. Er zit sowieso (nog) weinig innovatie in de firmware reguliere (niet iOS) iPods en de iPhones zijn natuurlijk een stuk belangrijker voor Apple qua verkoopcijfers.

Ben het wel met je eens dat eventuele ondersteuning voor de 3GS en iOS6 waarschijnlijk de laatste loodjes zullen zijn, maar vind dat als Apple de 3GS nog in de actuele productlijn heeft staan, ze ook moeten zorgen voor software updates (al zijn het enkel security fixes o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Qua firmware zit het goed bij de Classic maar dit is toch gewoon belachelijk? http://www.onemorething.n...wijderd-uit-itunes-store/

"maar vind dat als Apple de 3GS nog in de actuele productlijn heeft staan, ze ook moeten zorgen voor software updates (al zijn het enkel security fixes o.i.d.)" True that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik verwacht zelf niet dat iOS6 hele grote veranderingen met zich meebrengt. Tot nu toe beweren alle bronnen dat de grootste verandering de Maps-app zal gaan worden. Al om al niet een hele spannende update, zoals iOS5 in principe wel was, maar eerder een verfijning van hetgeen al was. Ik denk dat alle native-apps va neen update voorzien gaan worden in zowel UI als functionaliteit en dat voor de rest de instel-mogelijkheden worden uitgebreid van de settings-app.

Facebook integratie is leuk meegenomen, maar zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Belangrijke updates zie ik het liefst in de Messages-app, iMessage is i.t.t. Whatsapp een heel stuk trager (vooral foto's), en soms verstuurt die berichten niet goed (blijft hangen)

Dingen die denk ik niet gaan gebeuren, maar die ik wel graag zien zijn nieuwe features zoals in deze video:
YouTube: iOS interface concept

Geniaal concept als je het mij vraagt. Vooral die icon-flip lijkt me erg handig :)

Ik heb morgen in ieder geval weer veel UDID spots beschikbaar op m'n devaccount voor de mensen die iOS6 willen proberen

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, als ik moet gaan speculeren...

Wat ik zou willen op het gebied van software

iOS:
Features:
- Live icons, dat bv het weer de goede temperatuur etc weergeeft (doet calendar al),

Tweaks:
- Iets om makkelijk naar het begin van het adresvak in Safari te gaan als de regel groter is dan het vakje.
- Do not Disturb: geen licht aan, geen tril, geen geluid als ik slaap
- Siri in het nederlands of in ieder geval met meer features in Nederland

MacOSX
- geen wensen

Hardware

iPhone: geen wensen, graag zelfde formaat aanhouden aub.
iPad: geen wensen, hoogstens terug naar iPad2 afmetingen/gewicht
iMac: geen specifieke wensen, misschien kan de 'kin' er nu echt onder uit? Scherm is al zowat Retina, daar hoeft niks aan te gebeuren.
MacBook Air: iets scherper scherm
MacBook Pro 13: dvd er uit, ssd er in, scherper scherm
Mac Pro: deze mag ondertussen wel weer een update krijgen of samengevoegd met iMac lijn. Dus iMac en iMacPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarom die Do not disturb-mode, je kan toch gewoon even vliegtuigmodus aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
filenox schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:59:
Waarom die Do not disturb-mode, je kan toch gewoon even vliegtuigmodus aanzetten?
Ja maar dan kan je hem zelf ook niet meer gebruiken. Do not Disturb-mode zou wel handig zijn als je zelf wel wilt internetten/bellen enz

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Als je zelf kan internetten/bellen, waarom zouden ze je dan niet mogen storen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het zou mooi zijn als de documentensynchronisatie van iWork-programma's beter geregeld zou worden. Bijvoorbeeld typen in Pages in OS X, je iPad in de trein pakken en op exact hetzelfde punt verder gaan, zonder dat daar verdere handelingen aan ten grondslag liggen.
Ditto voor gamescores/GameCenter.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
filenox schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:01:
Als je zelf kan internetten/bellen, waarom zouden ze je dan niet mogen storen? :P
Ja als je kei belangrijke Facebook pagina;s zit te bekijken oid 8)7

(Ik ga de Functie niet gebruiken hoor, zet hem s'nachts op FlightModus en verder mag iedereen me lastig vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Morgen krijg ik de Nieuwe iPad, net op tijd dus en hoop op Siri en een goede maps op de iPad die de GPS lekker goed benut. Verder zoals eerder aangegeven in cloud synchronisatie met de iWork apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Nog even een voorspellingkje van mijn kant.

Ik heb het al eerder gezegd maar ik denk nog steeds dat Mountain Lion gratis word voor Lion users.
Ze switchen al net als iOS naar jaarlijkse updates. Als iedereen gratis kan upgraden word de drempel al lager en zijn meer mensen geneigd te upgraden. Morgen eens zien wat de nieuwe Developer Preview (GM?) brengt :>

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Als iedereen gratis kan upgraden word de drempel al lager en zijn meer mensen geneigd te upgraden.

En waar zit het voordeel voor Apple dan (buiten een goede naam)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Zoveel mogelijk mensen meeslepen die op Leopard/Snow Leopard blijven hangen en dus geen iCloud en andere functies hebben. En Lion doen vergeten (veel mensen hebben er problemen mee gehad).Apple moet het sowieso het meest van de hardware verkopen hebben. Die 23,99 voor OSX is een schijntje. En wat je zegt een goede naam. 'Kijk is bij Microsoft betaal je 100euro voor een upgrade, bij ons is het gratis! Koopt nu allen de nieuwe Mac en upgrade naar ML'. Maar ach misschien lul ik ook wel slap, het is laat :D

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 11-06-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik denk niet dat het echt verstandig is om tegen MS-gebruikers te zeggen 'kijk eens hoe goedkoop het is bij Apple' :P Maar ja, je hebt een punt, de features in ML zijn alles behalve mindblowing dus onmogelijk is het zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

me_mrtn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:56:
Je weet toch wel dat iPod touch 3G 8GB niet verder kan dan 4.2.1, wat volgens mij dezelfde iOS is als de 2G iPod touch. Dus naast dat ze hardwarematige het zelfde zijn, zijn ze dat ook software matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik draai nu ML DP3 met die grote update (die we niet dp4 mogen noemen) en dat draait al dusdanig soepel dat de volgende stap (morgen?) makkelijk een GM kan zijn.

Ik zie alleen niet in waarom ze hem gratis zouden moeten maken, er zitten een paar geinig nieuwigheidjes in waar een Apple gebruiker heus wel voor wil betalen, zeker als ze hem weer zo goedkop maken als bij Lion €24,99. Ik betaal liever een paar keer 24,99 voor een flinke update dan dat ik 1x in de x jaar 109,95 moet betalen voor een echt nieuw os (Zoals toen we naar Leopard gingen)

Ik heb mijn lijstje iets aangepast, zit nu voornamelijk te wachten op de nieuwe 27" iMac, iOS6 en Mountain Lion GM. (Die nieuwe iMac dan graag met een 4k scherm en het liefst weer zo groot als het oude 30" display. i7/256gb SSD/16gb kon nu ook al en dat is voor mij prima.)

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 11-06-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 01:12:
Ik draai nu ML DP3 met die grote update (die we niet dp4 mogen noemen) en dat draait al dusdanig soepel dat de volgende stap (morgen?) makkelijk een GM kan zijn.

Ik zie alleen niet in waarom ze hem gratis zouden moeten maken, er zitten een paar geinig nieuwigheidjes in waar een Apple gebruiker heus wel voor wil betalen, zeker als ze hem weer zo goedkop maken als bij Lion €24,99. Ik betaal liever een paar keer 24,99 voor een flinke update dan dat ik 1x in de x jaar 109,95 moet betalen voor een echt nieuw os (Zoals toen we naar Leopard gingen)

Ik heb mijn lijstje iets aangepast, zit nu voornamelijk te wachten op de nieuwe 27" iMac, iOS6 en Mountain Lion GM. (Die nieuwe iMac dan graag met een 4k scherm en het liefst weer zo groot als het oude 30" display. i7/256gb SSD/16gb kon nu ook al en dat is voor mij prima.)
Ze moeten uiteraard niks. En ik ben ook wel bereid om die 23,99 te betalen. Alleen ze gaan nu elk jaar net als iOS een update uitbrengen. Dus niet meer eens in de 2? jaar. ML draait inderdaad erg soepel al met DP 3,5 :P. Het eerdere gerucht van een eind juni release is daarom ook niet geheel ondenkbaar. Ik denk sowieso dat we morgen de GM kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja ik verwacht ook wel een GM morgen.
Ben ook ineens wel benieuwd naar iOs6. Ik hoop stiekem op een totaal andere aanpak, iOS5 werkt prima maar ziet er soms zo onwijs 2007 uit, al die iconen op je scherm, een lockscreen waar je niet mee kan, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb Lion gekocht en of ML nu gratis wordt of €24 maakt niet uit ik ga hem direct downloaden. Dus als Apple slim is maken ze hem gewoon betaald.

Na 5 maanden wachten is het nu echt bijna zo ver, de nieuwe MBP komt eraan :D Ik heb mijn CC klaar dus kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gropah schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:53:
[...]

Je weet toch wel dat iPod touch 3G 8GB niet verder kan dan 4.2.1, wat volgens mij dezelfde iOS is als de 2G iPod touch. Dus naast dat ze hardwarematige het zelfde zijn, zijn ze dat ook software matig
Ja, dat is het kromme. De 8GB "G3" kan dus bijvoorbeeld niet multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze retina op laptops toepassen en in mountain lion de apps zoals ipad dan komt het steeds meer overeen.
zou pas mooi zijn als alle ios apps het deden in mountain lion maar die uniformiteit verwacht ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:02:
als ze retina op laptops toepassen en in mountain lion de apps zoals ipad dan komt het steeds meer overeen.
zou pas mooi zijn als alle ios apps het deden in mountain lion maar die uniformiteit verwacht ik nog niet.
Nee dat zal nooit gebeuren denk ik. Dan moet je apps met toetsenbord en muis besturen die ontworpen zijn voor touchapparaten, dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 01:29:
Ja ik verwacht ook wel een GM morgen.
Ben ook ineens wel benieuwd naar iOs6. Ik hoop stiekem op een totaal andere aanpak, iOS5 werkt prima maar ziet er soms zo onwijs 2007 uit, al die iconen op je scherm, een lockscreen waar je niet mee kan, enz.
Morgen? Het is vandaag toch ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:14:
[...]

Nee dat zal nooit gebeuren denk ik. Dan moet je apps met toetsenbord en muis besturen die ontworpen zijn voor touchapparaten, dat gaat niet werken.
en niemand zoals ik heeft de magic pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:20:
[...]

en niemand zoals ik heeft de magic pad :)
Dan nog is het anders want je raakt het scherm niet aan. Dan zit je nog met een muiscursor knoppen aan te klikken. Zie ook het voordeel niet echt van iOS apps op een Mac als er al een Mac Appstore is waarbij de applicaties speciaal ontworpen zijn voor de Mac.En de apps van iOS zijn een stuk beperkter.

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 11-06-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Photos of Claimed New 15-Inch MacBook Pro Logic Board Show NVIDIA GT 650M, Retained Layout
M.I.C. gadget points to a pair of posts from Chinese forum WeiPhone.com showing portions of what is claimed to be the logic board and graphic hardware from the next-generation 15-inch MacBook Pro set to be introduced tomorrow.

The images show an NVIDIA GeForce GT 650M graphics chip and 1 GB of GDDR5 graphics memory, which many have expected would make an appearance in the new MacBook Pro. Interestingly, the posters have also compared the leaked photos with the logic board of the current MacBook Pro, finding the layouts to be nearly identical all the way down to the screw holes on the board.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/2012_mbp_logic_650m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/2012_mbp_logic_ddr.jpg
Bron

Oftewel het ziet er naar uit dat er geen redesign komt, wat ik al dacht. Het is een gerucht dus met een korreltje zout nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:36:
Photos of Claimed New 15-Inch MacBook Pro Logic Board Show NVIDIA GT 650M, Retained Layout

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Bron

Oftewel het ziet er naar uit dat er geen redesign komt, wat ik al dacht. Het is een gerucht dus met een korreltje zout nemen ;)
Zou echt top zijn als de MBP13 deze ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:36:

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Bron

nee nee, 9to5mac:

We were first to report that four new Mac lines are incoming for WWDC, and now we have received some more detailed information about two of the new updates. First, the Mac Pro. A new Mac Pro will launch at WWDC, marking the pro desktop’s first update in nearly two years. As we previously reported, the new machine will come in three configurations: two standard models and a server model. Here are the three configurations per reliable sources:

Normal configuration: 3.2GHz quad-core processor, 6GB of RAM, 1TB hard drive, and the ATI Radeon 5770 graphics chip.
Normal configuration: 2.4GHz 12-core processor, 12GB of RAM, 1TB hard drive, and the ATI Radeon 5770 graphics chip.
Server configuration: 3.2GHz quad-core processor, 8GB of RAM, Two 1TB hard drives

Of course, built-to-order options with more enhancements should be available. Next is the MacBook Pros. As we reported in our roundup, we believe that Apple will be announcing both next-generation MacBook Pros with a thinner design and Retina Display AND spec-bumped MacBook Pros with the current design. We believed that the Retina MacBook Pros will come with a 15-inch display and that Apple will release spec-bumped 13 inch and 15 inch MacBook Pros with the current design. We now have details on the spec-bumped 13 inch and 15 inch MacBook Pros:

13.3 inch: 2.5GHz dual core processor, 4GB of RAM, 500GB hard drive
13.3 inch: 2.9GHz dual core processor, 8GB of RAM, 750GB hard drive
15.4 inch: 2.3GHz quad core processor, 4GB of RAM, 500GB hard drive
15.4 inch: 2.6GHz quad core processor, 8GB of RAM, 750GB hard drive (BTO upgrades to 2.7GHz quad core and 1TB HD will be available)

We are yet to receive details on the Retina Display MacBook Pro and the new MacBook Airs, but we believe that those notebooks are still coming at WWDC. Also in the mix is an updated AirPort Express and USB SuperDrive. The current USB SuperDrive from Apple is marketed as a MacBook Air SuperDrive, so this new model likely is re-branded to support the next-generation (optical-drive-less) MacBook Pro. We also understand that Apple might refresh their MagSafe connector/adapter and sell new adapters and converters between new and old MagSafes. A new Thunderbolt to Ethernet adapter will also be made available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:41
Dat lijken me een beetje veel macbooks?
De huidige MacBook pro's 13" en 15" met een spec upgrade en dan ook nog eens retina macbooks? In welke formaten, enkel 15"? Ik zou zo graag een 13" pro met 1440*900 resolutie zien he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Lijkt mij ook niet des Apples om meer modellen te introduceren. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Brm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:55:
Dat lijken me een beetje veel macbooks?
De huidige MacBook pro's 13" en 15" met een spec upgrade en dan ook nog eens retina macbooks? In welke formaten, enkel 15"? Ik zou zo graag een 13" pro met 1440*900 resolutie zien he...
4 modellen, 2x13" en 2x15" hebben ze nu ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

LightStar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:00:
[...]

4 modellen, 2x13" en 2x15" hebben ze nu ook..
Het gaat hier om de specbummed Macbooks met hetzelfde design. Er zou dan volgens hun nog retina modellen met thinner design naast komen als ik het goed begrijp. Ik heb zo'n gevoel dat er alleen specbumps aankomen en geen retina modellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:03:
[...]

Het gaat hier om de specbummed Macbooks met hetzelfde design. Er zou dan volgens hun nog retina modellen met thinner design naast komen als ik het goed begrijp. Ik heb zo'n gevoel dat er alleen specbumps aankomen en geen retina modellen :+
Meestal zijn de verwachtingen idd te hoog.
Heb is of een specbump over de hele lijn (dus zowel 13" en 15") of gewoon een compleet nieuwe lijn... No way dat ze beide gaan doen, niet des Apple's als je het mij vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Brm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Meestal zijn de verwachtingen idd te hoog.
Heb is of een specbump over de hele lijn (dus zowel 13" en 15") of gewoon een compleet nieuwe lijn... No way dat ze beide gaan doen, niet des Apple's als je het mij vraag.
Inderdaad en de focus ligt bij de WWDC vaak op software en niet op hardware. Als er een retinascherm in zou komen moeten ze het wel showen. Het kan natuurlijk maar zo, maar ik heb mijn twijfels. Helemaal nu er al meerdere afbeeldingen gelekt zijn van hetzelfde moederbord en serienummers die niet wijzen op heel veel verschillende MacBooks. Als je zo de rumorsites leest verwachten ze gewoon veel te veel. Ik lees dingen als redesigns voor alle Macs, SDK voor ATV, iPhone5, Apple's echte HDTV, iOS6,OSX,iCloud, nieuwe versies van iWorks,iLife. Ik denk dat er niet meer komt dan iOS6,ML en specbumps. Maar ach ik laat me graag verassen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:13:
[...]

Inderdaad en de focus ligt bij de WWDC vaak op software en niet op hardware. Als er een retinascherm in zou komen moeten ze het wel showen. Het kan natuurlijk maar zo, maar ik heb mijn twijfels. Helemaal nu er al meerdere afbeeldingen gelekt zijn van hetzelfde moederbord en serienummers die niet wijzen op heel veel verschillende MacBooks. Als je zo de rumorsites leest verwachten ze gewoon veel te veel. Ik lees dingen als redesigns voor alle Macs, SDK voor ATV, iPhone5, Apple's echte HDTV, iOS6,OSX,iCloud, nieuwe versies van iWorks,iLife. Ik denk dat er niet meer komt dan iOS6,ML en specbumps. Maar ach ik laat me graag verassen :9
Zo veel dingen in één keer is gewoon te weinig publiciteit voor Apple. Kunnen ze beter verspreiden over 2/3 events en ook 2/3x zo veel publiciteit opstrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De big unknown is natuurlijk het feit dat dit de eerste WWDC voor Tim Cook is. Het kan (er wordt gehoopt) dat hij zijn eerste WWDC met een huge bang gaat doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

een gpu met 1gb geheugen kan misschien wel duiden op een retina scherm? voor de macbook tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
kmf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:19:
De big unknown is natuurlijk het feit dat dit de eerste WWDC voor Tim Cook is. Het kan (er wordt gehoopt) dat hij zijn eerste WWDC met een huge bang gaat doen.
Ik denk dat het wel nodig is dat Apple toont dat het nog steeds de durf heeft van waar het om bekend staat, ook zonder Steve Jobs. Al die mooie upgrades op gebied van HW (Retina etc.) zijn leuk en aardig, maar belangrijker voor Apple is zijn vooruitstrevende imago behouden. Nu is dat allemaal nog niet heel erg aan de orde, ik denk dat ze goed wegkomen als ze deze WWDC een beetje in de bestaande kooi blijven opereren. Maar de nieuwe iPhone in oktober moet toch echt op bepaalde gebieden erg vooruitstrevend zijn, anders kan Tim Cook nog wel eens aardig veel kritiek verwachten.

iOS6 gaat naar verwachting ook niet heel revolutionair worden, hoewel de verbeterde features naar alle waarschijnlijkheid zeer welkom zullen zijn, denk ik dat iOS nog genoeg ruimte heeft voor wat frisse innovatie op het gebied van functionaliteit.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
[...]

Inderdaad en de focus ligt bij de WWDC vaak op software en niet op hardware. Als er een retinascherm in zou komen moeten ze het wel showen.
Retina displays hebben natuurlijk een zeer groot effect voor de software ontwikkelaars die naar WWDC komen. Dus zou het erg logisch zijn om ze daar aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Eigelijk is het wel oneerlijk om hem steeds met Steve te vergelijken. Ik word ook doodziek van die opmerkingen op bepaalde forums van: 'Steve had het zo niet gedaan'. De kritiek op de 4S werd ook bij Tim in zn schoenen geschoven. Terwijl de 3GS eigelijk hetzelfde idee was en toen zat Steve er nog :| . Je zult zien als er vanavond enkel specbumps komen, krijg je weer; 'Innovatie is weg zonder Jobs'. Tim kan het alleen goed doen als ze vanavond hun HDTV showen, iPhone5 tonen, nieuwe redesigned Macs, iOS6,ML, alle softwarepaketten updaten.

Overigens niet een aanval op jou ;) doel meer wat je zo leest op de forums en bij nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Ja maar de Apple fanboys hebben Steve heilig verklaard en iedereen neemt dat over. En zo gaat dat met alle charismatische leiders, men denkt dat ze nooit te vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Maar de nieuwe iPhone in oktober moet toch echt op bepaalde gebieden erg vooruitstrevend zijn, anders kan Tim Cook nog wel eens aardig veel kritiek verwachten.
Dat werd ook al bij elke keynote/wwdc gezegd. En elke keer zijn mensen "disappointed", en elke keer breken de iDevices alle records.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:33:
Eigelijk is het wel oneerlijk om hem steeds met Steve te vergelijken. Ik word ook doodziek van die opmerkingen op bepaalde forums van: 'Steve had het zo niet gedaan'. De kritiek op de 4S werd ook bij Tim in zn schoenen geschoven. Terwijl de 3GS eigelijk hetzelfde idee was en toen zat Steve er nog :| . Je zult zien als er vanavond enkel specbumps komen, krijg je weer; 'Innovatie is weg zonder Jobs'. Tim kan het alleen goed doen als ze vanavond hun HDTV showen, iPhone5 tonen, nieuwe redesigned Macs, iOS6,ML, alle softwarepaketten updaten.

Overigens niet een aanval op jou ;) doel meer wat je zo leest op de forums en bij nieuwsberichten.
Ben het er wel mee eens. Maar ook als SJ nog zou leven zou Apple dezelfde kritiek krijgen als ze niet zouden blijven innoveren. Tim Cook moet je inderdaad niet vergelijken met SJ. Tim Cook heeft geheel andere kwaliteiten en een totaal verschillende persoonlijkheid.

Hoe dan ook lijkt het mij de omgekeerde wereld wanneer creatieve mensen met betere UI voorstellen komen dan Apple uitbrengt in hun iOS releases. Check hieronder:

YouTube: iOS interface concept

Nu kunnen ze er nog mee wegkomen, maar in de nabije toekomst moet men toch echt weer wat positieve vernieuwing brengen waardoor de concurrentie weer overrompeld zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Ik zou het raar vinden als er een nieuwe lijn bij komt. Apple streeft er altijd naar om zo weinig mogelijk modellen te hebben voor de duidelijkheid en het snelle verloop van hun voorraad.
Naar mijn idee breiden ze de macbook air lijn uit met een 15 inch variant. De huidige macbook pros krijgen een speedbump plus een mogelijkheid om retina displays als optie te selecteren ipv huidige matte high resolutiescherm. Misschien een verrassing met de iMacs..
Meer verwacht ik er niet van..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Van de iMacs is eigenlijk helemaal niets uitgelekt. Daar verwacht ik dan ook niet meer dan spec bumps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Jasper schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Retina displays hebben natuurlijk een zeer groot effect voor de software ontwikkelaars die naar WWDC komen. Dus zou het erg logisch zijn om ze daar aan te kondigen.
Niet echt hoor, de HiDPI-modus zit al een tijdje in OSX dus veel zullen de developers niet moeten doen om hun programma Retina-ready te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

- Normal configuration: 3.2GHz quad-core processor, 6GB of RAM, 1TB hard drive, and the ATI Radeon 5770 graphics chip.

- Normal configuration: 2.4GHz 12-core processor, 12GB of RAM, 1TB hard drive, and the ATI Radeon 5770 graphics chip.

- Server configuration: 3.2GHz quad-core processor, 8GB of RAM, Two 1TB hard drives
Heb ook mijn twijfels bij deze nieuwe Mac Pro specs. Is precies dezelfde videokaart als de huidige en die zijn al 2 jaar oud :|

Edit: Lees nu ook dat er helemaal geen 2.4 ghz Ivy Bridge bestaat, lijkt me dus onzin deze specs.

[ Voor 9% gewijzigd door PBP op 11-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:38:
[...]

Hoe dan ook lijkt het mij de omgekeerde wereld wanneer creatieve mensen met betere UI voorstellen komen dan Apple uitbrengt in hun iOS releases.
Wat een onzin. Kijk ook maar heel even naar iPhone OS en iOS 5 en zie het het gegroeid is. Van een simpel maar prima mobiel OS tot een vrijwel compleet mobiel besturingssysteem. Veel verschillen en vooruitgang. Belangrijkste overeenkomst? In essentie simpel en door iedereen te gebruiken.

Onthou dat laatste en kijk dan nog eens naar die te gekke video. Bij Apple zijn ze niet achterlijk en durven ze juist functionaliteit af te schieten omdat het eigenlijk niks toe voegt.
[...]

Inderdaad en de focus ligt bij de WWDC vaak op software en niet op hardware.
Is hier al vaak genoemd maar blijkt ook wel mee te vallen volgens OMT.

[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 11-06-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
WWD is altijd lastig in te schatten. Het is een ontwikkelaars bijeenkomst, en het gaat in principe enkel over software. In 2011 ging bijvoorbeeld enkel over iOS 5 en iCloud, maar in 2010 werd de iPhone 4 aangekondigd.

Ik zou persoonlijk niet te veel inzetten op nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:31:
[...]

Heb ook mijn twijfels bij deze nieuwe Mac Pro specs. Is precies dezelfde videokaart als de huidige en die zijn al 2 jaar oud :|

Edit: Lees nu ook dat er helemaal geen 2.4 ghz Ivy Bridge bestaat, lijkt me dus onzin deze specs.
De Mac Pro heeft nooit gewone chips gebruikt geloof ik. Volgens mij waren dat Xeon chips. Er bestaat geen ivy-bridge chip met 12 cores. ;)
Jasper schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Is zo'n gekke gedachte nog niet!

[ Voor 24% gewijzigd door aschja op 11-06-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

mikevdzanden schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:38:
[...]

De Mac Pro heeft nooit gewone chips gebruikt geloof ik. Volgens mij waren dat Xeon chips. Er bestaat geen ivy-bridge chip met 12 cores. ;)
Excuus je hebt gelijk maar alsnog bestaat die processor niet in de Sandy Bridge Xeon lineup. Er is een 8core 2.4ghz en een 6core 2.3ghz. Geen 12core 2.4ghz dacht ik. Waarom zou Apple ook een videokaart gebruiken die al in de huidige Mac Pro zit en al ruim 2jaar oud is? Dan is het nauwelijks een upgrade te noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Je was me te snel af. Ik zie het nu ook! ;)

Keep in mind dat de eerste generatie Macbook Air een custum chip van Intel gebruikte. Geen enkel andere pc gebruikte deze chips. Wellicht hebben ze wat in petto voor de Mac Pro. Who knows?! Countdown initiated! :)

[ Voor 71% gewijzigd door aschja op 11-06-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
mikevdzanden schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:38:
[...]

Geen enkele Intel-processor heeft 12 cores, daarom steken er nu gewoon 2 x 6-cores in :P

Maar als we kijken naar de Ivy Bridge-processors voor servers zien we dat daar het maximum op 4 cores blijft en ik denk niet dat ze er 3 processoren in gaan steken >:)

Spuit11 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik vrees voor de redesigns op dit moment! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
- Ik verwacht sowieso dat er niks met de AppleTV gaat gebeuren. Deze is 3 maanden geleden vernieuwd en als je er dan een SDK voor aan zou kondigen had je net zo goed kunnen wachten met de launch ervan tot de WWDC. En als de SDK Apple's grote move in de TV-wereld zou zijn, met bv. een evt. TV-set, dan wachten ze daar wel mee tot de launch daarvan.

- MacBooks durf ik echt niks over te zeggen, het enige waar ik zeker van ben is Ivy Bridge/USB 3.0. Redesign - lijkt waarschijnlijk, maar niet gegarandeerd en hetzelfde geldt voor de Retina-display's.

- iMacs is nog helemaal niks over bekend, dus dit zal wel een spec-bumpje worden naar Ivy Bridge.

- Mac Pro update ljikt me zeer waarschijnlijk (en noodzakelijk). Gebeurt dit niet, dan wordt hij geschrapt. Hier zitten overigens al sinds de overstap naar Intel Xeon processors in en dat zal nu ook het geval zijn.

- Mountain Lion aankondiging en release date is zeker

- iOS 6 beta aankondiging met nieuwe functies, maar niet alle nieuwe functies. Sommige dingen zullen pas bij de introductie van de nieuwe iPhone aangekondigd worden.

Vergeet niet dat WWDC de laatste paar jaren eigenlijk altijd een iPhone event was en vorig jaar vooral een software event. Ik vraag me af hoe ver ze het nu daadwerkelijk om gaan gooien. Het is zelfs wel eens zo geweest dat nieuwe modellen iMacs (met nieuw design) gewoon niet aangekondigd werden, maar gewoon op de site verschenen. Nog 5 uurtjes en dan weten we het.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 11-06-2012 12:47 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
mikevdzanden schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:43:
Je was me te snel af. Ik zie het nu ook! ;)

Keep in mind dat de eerste generatie Macbook Air een custum chip van Intel gebruikte. Geen enkel andere pc gebruikte deze chips. Wellicht hebben ze wat in petto voor de Mac Pro. Who knows?! Countdown initiated! :)
Die chip voor de Air was speciaal voor Apple ontwikkeld omdat de Air de eerste van zijn soort was. Servers zijn er al langer dus ik denk niet dat ze nu nog met een nieuwe processor afkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
mikevdzanden schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:46:
Ik vrees voor de redesigns op dit moment! :(
Ik hoop toch wel dat ze de Macbooks gaan aankondingen, zit nu zelf al een tijdje zonder pc/laptop en gebruik af en toe de laptop van mijn vriendin... heb niet veel zin meer om nog langer te wachten dus hoop dat ze aangekondigt worden vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Mijn grootste wens is een 13" Macbook (Air/Pro) met ondersteuning voor GPGPU. Dat is iets wat ik als software ontwikkelaar enorm mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarom zou je als softwareontwikkelaar een stevige grafische kaart nodig hebben? In Ivy Bridge zitten trouwens Intel 4000 graphics, daar kan je al héél wat mee doen, kijk maar eens naar de benchmarks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:51:
Mijn grootste wens is een 13" Macbook (Air/Pro) met ondersteuning voor GPGPU. Dat is iets wat ik als software ontwikkelaar enorm mis.
Gaat niet gebeuren.
Daar is:

1. de ruimte niet voor,
2. de MB kan de warmte niet kwijt,
3. de accuduur zou drastisch omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:54:
Waarom zou je als softwareontwikkelaar een stevige grafische kaart nodig hebben? In Ivy Bridge zitten trouwens Intel 4000 graphics, daar kan je al héél wat mee doen, kijk maar eens naar de benchmarks ;)
Voor razendsnelle parallelle berekeningen. Daarnaast kun je wiskundige berekeningen supersnel krijgen. Voor bepaalde simulaties of voor physics berekeningen is dat enorm handig.
RobbieB schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:55:
[...]

Gaat niet gebeuren.
Daar is:

1. de ruimte niet voor,
2. de MB kan de warmte niet kwijt,
3. de accuduur zou drastisch omlaag gaan.
De mid-2009 Macbook Pro 13" had een GeForce 9400M die prima OpenCL aan kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:04:
[...]
De mid-2009 Macbook Pro 13" had een GeForce 9400M die prima OpenCL aan kon.
Ah sorry, ik ging er vanuit dat je een dedicated GPU chip bedoelde. Maar inderdaad, de 9400M was wat OpenCL betreft een stuk beter dan de huidige HD3000. Voor de rest is de 9400M natuurlijk een ruk chip. Ik heb zelf die 2009 MBP maar kan Diablo 3 wel vergeten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Niet echt hoor, de HiDPI-modus zit al een tijdje in OSX dus veel zullen de developers niet moeten doen om hun programma Retina-ready te krijgen.
Dat geldt voor tekst en UI-elementen die uit het OS komen. Verdere ondersteuning zoals iconen en andere grafische zaken die in de app zelf zitten zullen developers moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Overigens ben ik wel benieuwd wat men te melden heeft over Mountain Lion? De meeste features zijn allang openbaar gemaakt op Appel's website en in de betaversies. Lijkt me niet dat men simpelweg gaat herhalen wat men al eerder verteld heeft. Een GM build is dus misschien niet eens uitgesloten lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:24:
Overigens ben ik wel benieuwd wat men te melden heeft over Mountain Lion? De meeste features zijn allang openbaar gemaakt op Appel's website en in de betaversies. Lijkt me niet dat men simpelweg gaat herhalen wat men al eerder verteld heeft. Een GM build is dus misschien niet eens uitgesloten lijkt me..
Releasedate,prijs, samenvatting van de nieuwe functies, aankondiging dat GM vandaag uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
iFactors in Rotterdam was net dicht en alle macbooks waren van de planken gehaald. Toeval? :+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
BillSpaarbank schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:30:
iFactors in Rotterdam was net dicht en alle macbooks waren van de planken gehaald. Toeval? :+
Ja.

Zeker als er een nieuw design aankomt dan mógen de winkels deze nog niet eens in de winkel zetten of de schijn vertonen dat deze komen. Apple is hier zeer strikt in en vooral Mediamarkt en Dixons zijn door Apple wel eens op de vingers getikt door dingen te doen die volgens de Premium Reseller-licenses niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

PBP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:26:
[...]

Releasedate,prijs, samenvatting van de nieuwe functies, aankondiging dat GM vandaag uitkomt.
En daar doe ik het voor :) Ik zit dus bovenop de Verge liveblog vanavond, ik moet en zal ML krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ja, want de iFactors wordt overgenomen door Amac:

http://www.a-mac.nl/amac/

De iFactors in Rotterdam is niet meer.

Ik verwacht trouwens dat er simpelweg dunnere Macbook pro's aankomen en een nieuwe Mac Pro.

Geen retina etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Lethalis op 11-06-2012 13:46 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Sorbo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:39:
[...]

En daar doe ik het voor :) Ik zit dus bovenop de Verge liveblog vanavond, ik moet en zal ML krijgen :P
Nu Windows 8 uit de kast is gekomen als misselijkmakend desktop OS, ga ik hoe dan ook ML installeren op mijn PC. En mocht mijn bankrekening er binnenkort wat vrolijker bijliggen schaf ik een iMac aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:44:
[...]

Nu Windows 8 uit de kast is gekomen als misselijkmakend desktop OS, ga ik hoe dan ook ML installeren op mijn PC. En mocht mijn bankrekening er binnenkort wat vrolijker bijliggen schaf ik een iMac aan!
Je kan ook gewoon Windows 7 blijven gebruiken. Stuk goedkoper.

Ik heb vooral een mac omdat ik het leuk vind, niet omdat een Windows PC nou zo kut is (al moet ik toegeven dat Metro niks op de desktop te zoeken heeft wat mij betreft).

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 11-06-2012 13:51 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nog 6 uur en 10 min te gaan! :D

Een retina MacBook Pro zou een must buy voor mij zijn, wat de prijs er voor ook zou mogen zijn.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Amac Middelburg is vandaag wegens overstap naar een nieuw kassasysteem gesloten!

Staat op hun website. Toeval dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 11-06-2012 13:52 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Lethalis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:49:
[...]

Je kan ook gewoon Windows 7 blijven gebruiken. Stuk goedkoper.

Ik heb vooral een mac omdat ik het leuk vind, niet omdat een Windows PC nou zo kut is.
Windows 7 is inderdaad een fijn OS, maar ik ben iOS developer, en gebruik nu Xcode in een VM. Werkbaar, maar niet optimaal. Heb ook een tijd OSX gedraait, maar mijn nieuwe videokaart was verdomde lastig aan de praat te krijgen waardoor ik geswitched ben naar Windows 7. Mountain Lion heeft echter heel veel voordelen m.b.t. iCloud, en gezien het feit ik een iPhone en iPad heb, denk ik dat OSX voor mij de beste oplossing is.

(en mijn videokaart schijnt eindelijk ondersteund te worden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lees ik het nu goed en is de WWDC in Nederland omgerekend om 18:00 uur inplaats van de (voor mij) gebruikelijke 19:00 uur?
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Let op:
Gedurende de WWDC keynote mag dit topic -en UITSLUITEND dit topic- gebruikt worden als kroegtopic. :) Daarna mogen er nieuwe topicstarts bij ons aangemeld worden voor de ongetwijfeld noodzakelijke nieuwe topics. Vanaf morgenochtend (dinsdag 12 juni) gelden hier weer de gebruikelijke regels ;)

Voor (slow)chat is iedereen uiteraard ook welkom in #apple op irc.tweakers.net - Om #apple binnen te gaan, typ: /join #apple