Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Smultie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:50:
Ja, een VGA-aansluiting is ook handig!
Ow ja, waarom geen 2 DVD-spelers, kun je sneller DVDs branden.

En stel je nou eens voor dat je een oud toetsenbord wilt aansluiten, waarom geen PS/2, of seriële poort!!

Snap je 'm?
Nee, ga eens door? :+

Nee zonder grappen, ik denk dat je gelijk hebt. In eerste instantie dacht ik ook dat het een gemis zou zijn, maar nu ik er beter over nadenk.. in mijn laptopsleeve zit ook standaard de mini DP naar VGA converter voor het geven van presentaties (beamers hebben vaak helaas alleen een VGA kabel bijgeleverd in de meeste kantoren en scholen). Dat kleine kabeltje voor UTP kan er ook wel bij. Het lijkt een vrij rank ding te zijn en ik kan me dan ook niet voorstellen dat je er echt hinder van ondervindt.

[ Voor 41% gewijzigd door Pixeltje op 14-06-2012 10:55 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nou ik heb 'm besteld. Retina MBP 2,6GHz 16GB ram 512GB ssd met mini displayport naar dual-link dvi-adapter, gigabit ethernet adapter en extra voeding. De verwachte levering is momenteel in de week van 11 tot 17 juli.

Voor presentaties moeten we hier eigenlijk even een Apple TV regelen. AirPlay in Mountain Lion is zoveel relaxter dan gepiel met een vga-adapter en een kabel.

[ Voor 27% gewijzigd door Femme op 14-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:50:
Ja, een VGA-aansluiting is ook handig!
Ow ja, waarom geen 2 DVD-spelers, kun je sneller DVDs branden.

En stel je nou eens voor dat je een oud toetsenbord wilt aansluiten, waarom geen PS/2, of seriële poort!!

Snap je 'm?
Een veelgebruikte connector zonder waardige vervanging laten vallen is toch wat anders dan een antieke poorten laten vallen (al heeft PS/2 wel weer NKRO als voordeel op USB).

Als je doelgroep 50% van de tijd voor normale bezigheden een adapter nodig heeft luister je niet goed naar je doelgroep. Zo hebben zakelijke laptops vaak nog VGA, omdat dat nou eenmaal veel in gebruik is.

Gelukkig zijn ze wel teruggekomen op HDMI en USB3, nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:00:
Nou ik heb 'm besteld. Retina MBP 2,6GHz 16GB ram 512GB ssd met mini displayport naar dual-link dvi-adapter, gigabit ethernet adapter en extra voeding. De verwachte levering is momenteel in de week van 11 tot 17 juli.

Voor presentaties moeten we hier eigenlijk even een Apple TV regelen. AirPlay in Mountain Lion is zoveel relaxter dan gepiel met een vga-adapter en een kabel.
Jij verdient duidelijk te veel geld met Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik moet daar op kantoor ook eens serieus naar kijken denk ik; Was bij die keynote best onder de indruk van dat 'ie een spelletje speelde via airplay…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zal die ook gelijk gebruikt worden om een review te maken? of krijgen jullie al eerder een model binnen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Jij verdient duidelijk te veel geld met Tweakers :+
Ik verkoop mijn MacBook Air en Mac Pro en een andere zut hardware en hou als het goed is nog geld over ook :) .
Fietsbel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:37:
[...]

Zal die ook gelijk gebruikt worden om een review te maken? of krijgen jullie al eerder een model binnen?
De redactie krijgt morgen een MBPR, welk model weten we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Als je doelgroep 50% van de tijd voor normale bezigheden een adapter nodig heeft luister je niet goed naar je doelgroep...
De doelgroep zit bij de Starbucks te dtp'en of zo... ;)

En het heeft ook met het formaat van de aansluiting te maken. Een ethernet poort is gewoon te dik en past dus fysiek niet meer...

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 14-06-2012 12:04 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Femme schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Ik verkoop mijn MacBook Air en Mac Pro en een andere zut hardware en hou als het goed is nog geld over ook :) .
Betekend dat ook dat je Mac pro + SAN project gestopt is?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Pixeltje schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:02:
[...]

Betekend dat ook dat je Mac pro + SAN project gestopt is?
Ja ik ga alles weg doen. Ik heb er de tijd niet voor en wat ook niet hielp is dat het moederbord twee keer stuk ging en Tyan gewoon doodleuk weigert om garantie te verlenen. De prijzen van ssd's dalen zo hard dat ssd-caching al weer achterhaald begint te worden. Ook ben ik te vaak van huis en maak ik weinig gebruik van de Mac Pro. Ik heb meer aan een MacBook Retina waarop ik de belangrijkste data altijd bij de hand heb.

Als ik er een 512GB ssd bij koop in een 2,5 inch usb3-behuizing kan ik een terabyte meenemen, dat is genoeg voor mij.

Update: de Mac Pro krijgt een plaatjes op onze videoredactie (daar staan al twee Mac Pro's) :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 14-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Waarom verkopen ze er eigenlijk Mini-DP Adapters bij (staat in de configuratielijst in ieder geval) als er niet eens een Mini-DP port op die MBPR zit..? Of past dat in een TB port?

Edit: dat laatste dus

[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 14-06-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb het gevoel dat ik nog steeds in het tijdperk zit van "laptops zijn niet te vergelijken met desktop kwaliteit."

Ik kan niet voorstellen dat de CPU in de MacBook Pro Retina sneller is dan mijn Intel i7 920.
Of dat de SSD van de MBPR sneller is dan mijn Crusial m4 128GB SSD in mijn desktop op een Sata 300 aansluiting. (Mijn moederbord heeft geen Sata 600 ondersteuning)

Enige waar mijn pc nog steeds beter in is, is gamen. De Nvidia 470GTX is ongeveer 70% sneller dan de 650M GTX. Ook heeft mijn desktop 8GB meer ram dan de goedkoopste MBP Retina. Maar 'dat is het dan'.

Ik snap niet dat er mensen zijn die geen desktop hebben maar een high- end laptop.
Een laptop is zo dun, kwetsbaar en klein. En dan heb je een bakbeest van een desktop, die net 40% sneller is over het gemiddelde heen. Onvoorstelbaar voor mij!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
HardCoreGamer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:07:
Ik heb het gevoel dat ik nog steeds in het tijdperk zit van "laptops zijn niet te vergelijken met desktop kwaliteit."

Ik kan niet voorstellen dat de CPU in de MacBook Pro Retina sneller is dan mijn Intel i7 920.
Of dat de SSD van de MBPR sneller is dan mijn Crusial m4 128GB SSD in mijn desktop op een Sata 300 aansluiting. (Mijn moederbord heeft geen Sata 600 ondersteuning)

Enige waar mijn pc nog steeds beter in is, is gamen. De Nvidia 470GTX is ongeveer 70% sneller dan de 650M GTX. Ook heeft mijn desktop 8GB meer ram dan de goedkoopste MBP Retina. Maar 'dat is het dan'.

Ik snap niet dat er mensen zijn die geen desktop hebben maar een high- end laptop.
Een laptop is zo dun, kwetsbaar en klein. En dan heb je een bakbeest van een desktop, die net 40% sneller is over het gemiddelde heen. Onvoorstelbaar voor mij!
Dat desktops over het algemeen beter zijn dan laptops is normaal.
Sommige willen eenmaal een laptop voor onderweg en hebben helemaal geen behoefte aan een "bakbeest" game-pc.

Ik heb daar in tegen wel voor een high-end desktop gekozen en een simpele MBP 13" Early 2011 voor onderweg. Niet iedereen heeft dezelfde doeleinden, ik kan jou net zo goed deze vraag stellen: waarom koop je nou zo'n dure telefoon/tablet, er zijn toch goedkopere alternatieven :+ (sarcasme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Dat vind ik nog wel een van de grootste kwalen, de grafische performance. Een heleboel games zijn al lastig soepel op 1920x1080 te draaien met een wat goedkopere videokaart, en vooral met een laptop. En dan gaan ze juist eerst in een laptop de resolutie verhogen naar 2880x1800. Ik zag dat ze het adverteren met Diablo 3 in de keynote, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar een fatsoenlijke framerate haalt, mijn GTX580 SLI gaat al naar de 10 fps als er twee wizards in de game zitten.

Maar ze hebben het dan ook steeds over post-PC, post-HD, en dat soort dingen. Volgens mij vinden ze ook dat gaming op een pc/mac dood is. Gaming doe je op consoles, en op iPhones/iPads, is vast hun gedachte.

Gamers zijn dan ook niet de doelgroep van de Mac(Book) denk ik....

[ Voor 21% gewijzigd door Xeanor op 14-06-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

YaniSuN schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Dat desktops over het algemeen beter zijn dan laptops is normaal.
Sommige willen eenmaal een laptop voor onderweg en hebben helemaal geen behoefte aan een "bakbeest" game-pc.

Ik heb daar in tegen wel voor een high-end desktop gekozen en een simpele MBP 13" Early 2011 voor onderweg. Niet iedereen heeft dezelfde doeleinden, ik kan jou net zo goed deze vraag stellen: waarom koop je nou zo'n dure telefoon/tablet, er zijn toch goedkopere alternatieven :+ (sarcasme)
Ik kan niet tegen apparaten die sloom werken...
Als mijn email programma (Outlook) er 7 sec over doet totdat hij is opgestart, zit ik alweer te zuchten dat het zo lang duurt... Dat is de reden dan ik bijvoorbeeld voor een dure maar goede telefoon / tablet kies. Ze zijn duur, maar je krijgt waar voor je geld.

Ik gebruik ze misschien 2000 uur per jaar, maar in die tijd zit geen één minuut verloren tijd.
En daar draait het voor mij om...

Ik had een MacBook Air, maar ik kon nog niet eens een simpele game als Anno 1404 op draaien!
Ook Adobe Photoshop draaide er (voor mijn gevoel) niet erg snel op. Laat staan Final Cut Pro / After Effects / Première.

Vandaar de reden dat ik een MacBook Pro Retina koop.
Maar een desktop pc zal het voor mij in ieder geval niet kunnen vervangen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een high end - top spec nieuwe desktop zal altijd sneller zijn dan een laptop. Of je dat ook nodig hebt is weer een ander verhaal. Draagbaarheid heeft ook voordelen, maar ook dat heeft niet iedereen nodig. Dus kijk naar je eisen en je budget en maak dan de beste keus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Femme schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:45:
[...]

Ja ik ga alles weg doen. Ik heb er de tijd niet voor en wat ook niet hielp is dat het moederbord twee keer stuk ging en Tyan gewoon doodleuk weigert om garantie te verlenen. De prijzen van ssd's dalen zo hard dat ssd-caching al weer achterhaald begint te worden. Ook ben ik te vaak van huis en maak ik weinig gebruik van de Mac Pro. Ik heb meer aan een MacBook Retina waarop ik de belangrijkste data altijd bij de hand heb.

Als ik er een 512GB ssd bij koop in een 2,5 inch usb3-behuizing kan ik een terabyte meenemen, dat is genoeg voor mij.

Update: de Mac Pro krijgt een plaatjes op onze videoredactie (daar staan al twee Mac Pro's) :) .
Fair enough. Ergens wel jammer want het leek me een tof project, aan de andere kant ook zinloos om zoveel tijd en energie in iets te steken waar je uiteindelijk nauwelijks lol van hebt. 512 GB lijkt me voldoende voor onderweg. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik de helft volkrijg. Ik gebruik een zelfbouw NAS thuis die ik ook buitenshuis kan benaderen. Is niet zo rap maar als je écht bij spullen moet altijd een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:30:
Een high end - top spec nieuwe desktop zal altijd sneller zijn dan een laptop. Of je dat ook nodig hebt is weer een ander verhaal. Draagbaarheid heeft ook voordelen, maar ook dat heeft niet iedereen nodig. Dus kijk naar je eisen en je budget en maak dan de beste keus.
De keuze heb ik al gemaakt, een MacBook Pro Retina. :)
Enige waar ik nog op zit te wachten is een nieuwe iMac; Dan moet ik kiezen tussen mijn huidige desktop en de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben de nieuwe MacBook Pro Retina zojuist op de redactie binnengekregen. Eerste indrukken: op de standaard is display instellingen (1440x900 keer vier) wordt alles lomp groot weergegeven. Deze instelling is leuk voor mensen met een slecht zicht. Er valt prima op te werken als je de desktop scaled naar 1920x1200 (intern wordt er dan gerenderd op 3840x2400 en dat wordt teruggeschaald naar 2880x1800). De scaling zorgt voor iets softere randjes van fonts en UI-elementen maar het is niet echt storend en alles wordt alsnog een stuk scherper weergegeven dan op een normaal 1920x1200 scherm.

Het scherm is minder glossy dan een normale MBP meer reflecteert alsnog wel aardig wat licht. Hij is meer glossy dan een MBA scherm (waar reflecties in de praktijk niet echt een probleem zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
Femme is zo enthousiast dat'ie een minuut te vroeg post :)

Ik kijk uit naar de review!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ben ik nou dom of wat?
Waar staat het cijfer 1337 voor? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:49:
Ben ik nou dom of wat?
Neptweakert! |:( :p ;)
Wikipedia: Leet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ben ik nou dom of wat?
1337 is Elite :) Wikipedia: Leet

Edit: ik had beter een LMGTFY kunnen doen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Megajr op 14-06-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:36:
We hebben de nieuwe MacBook Pro Retina zojuist op de redactie binnengekregen. Eerste indrukken: op de standaard is display instellingen (1440x900 keer vier) wordt alles lomp groot weergegeven. Deze instelling is leuk voor mensen met een slecht zicht. Er valt prima op te werken als je de desktop scaled naar 1920x1200 (intern wordt er dan gerenderd op 3840x2400 en dat wordt teruggeschaald naar 2880x1800). De scaling zorgt voor iets softere randjes van fonts en UI-elementen maar het is niet echt storend en alles wordt alsnog een stuk scherper weergegeven dan op een normaal 1920x1200 scherm.

Het scherm is minder glossy dan een normale MBP meer reflecteert alsnog wel aardig wat licht. Hij is meer glossy dan een MBA scherm (waar reflecties in de praktijk niet echt een probleem zijn).
Ik kijk al uit naar de review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Femme schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:36:
We hebben de nieuwe MacBook Pro Retina zojuist op de redactie binnengekregen.
offtopic:
Komt de nieuwe MBPR binnen voor review is Femme er al mee aan de haal :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TheVerge review

[ Voor 20% gewijzigd door Smultie op 14-06-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt jongen, I got it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Edit: Verhuisd naar [Apple producten] Levertijden - Deel 9

[ Voor 34% gewijzigd door pposthoorn op 14-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

pposthoorn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:15:
[...]
Anders moet ik even goed kijken hoe het werkt met de levering. Of ik hem door iemand op kan laten halen of ergens anders kan laten bezorgen. Zo lullig als ze hem weer terugsturen naar Apple.
(Tips zijn welkom!)
Is een heel topic over... Iets met levertijden en Apple in de titel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:18:
[...]

Is een heel topic over... Iets met levertijden en Apple in de titel...
[Apple producten] Levertijden - Deel 9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ga waarschijnlijk op de 2e revisie wachten. Mijn MBA11" 2011 heb ik ook maar net gekocht, en die blijf ik wel houden als goede travelpartner welke mijn iPad moet ondersteunen.

Na een jaartje zal de MBPR ook van snellere hardware voorzien zijn, zodat games wat beter zullen verlopen. En niet te vergeten, dat er meer apps zijn die Retina ondersteunen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zie de Retina Pro samen met de MBA 2010 als het begin van de nieuwe (laptop) lijn van Apple en het zal alleen nog maar beter worden natuurlijk. Ook de iMac en Mac Mini en Thunderbolt Displays zullen natuurlijk in deze lijn volgen.

Volgend jaar: Wikipedia: Haswell (microarchitecture)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:47:
Ik zie de Retina Pro samen met de MBA 2010 als het begin van de nieuwe (laptop) lijn van Apple en het zal alleen nog maar beter worden natuurlijk. Ook de iMac en Mac Mini en Thunderbolt Displays zullen natuurlijk in deze lijn volgen.

Volgend jaar: Wikipedia: Haswell (microarchitecture)
Ik zie de nieuwe laptop lijn de MBP in 11, 13 en 15". Thats it. De naamgeving van het apparaatje is al naar de onderkant verhuist. Dat wordt nog wel eens gewoon "macbook". Maar dan moeten eerst de prijzen van de schermen die er in zitten wat omlaag.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
ZpAz schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:46:
[...]

Ik zie de nieuwe laptop lijn de MBP in 11, 13 en 15". Thats it. De naamgeving van het apparaatje is al naar de onderkant verhuist. Dat wordt nog wel eens gewoon "macbook". Maar dan moeten eerst de prijzen van de schermen die er in zitten wat omlaag.
Schermen zijn idd duur ja.
Waarmee Apple meestal start, hoge res, mba, imac mac mini etc
Heeft een nieuwe wereld geopend. Na de Air zijn er veel ultrabooks op de markt gekomen, na de iMac veel All in One's en de All in One's en de Mini PC's/Mac's zijn de desktops van de "toekomst"
Dus binnenkort ook wel wat goedkopere high res schermen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Destianto schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:32:
[...]

[...]

Anandtech is al bezig met een echte review. Die zijn meestal vele malen diepgaander dan het standaard gebeuren.

Alvast een voorproefje.

http://www.anandtech.com/...o-retina-display-analysis

http://www.anandtech.com/...etina-display-macbook-pro

http://www.anandtech.com/...etina-display-macbook-pro
Wat een slechte 'review' is dat van The Verge. Gewoon een opsomming van de kenmerken van de Retina MBP met wat voorbeelden uit de praktijk. Ik wacht liever op die van Anandtech.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21
De reviews die nu op het internet staan van de nieuwe MBP Retina zijn sowieso pure troep. Ze zijn allemaal hetzelfde; een opsomming van de specs en meningen als 'de nieuwe MBP Retina voelt warm aan' zonder harde cijfers. Je kunt inderdaad veel beter wachten op een degelijke review van Anandtech. Maar ik kwam nog deze Duitse link tegen met interessante informatie kwa geluid en temperatuur van de nieuwe laptop van Apple.
http://www.chip.de/news/M...er-im-Check_56253648.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
AquaSheep schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:54:
De reviews die nu op het internet staan van de nieuwe MBP Retina zijn sowieso pure troep. Ze zijn allemaal hetzelfde; een opsomming van de specs en meningen als 'de nieuwe MBP Retina voelt warm aan' zonder harde cijfers. Je kunt inderdaad veel beter wachten op een degelijke review van Anandtech. Maar ik kwam nog deze Duitse link tegen met interessante informatie kwa geluid en temperatuur van de nieuwe laptop van Apple.
http://www.chip.de/news/M...er-im-Check_56253648.html
Wacht 2 weken en je krijgt fatsoendelijke reviews. Reviews gebaseerd op 3 dagen zijn werkelijk niets, want dan is het nog dat alles als een zonnetje loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

MacBook Pro Retina voor maar €1879,- euro!
pricewatch: Apple MacBook Pro met Retina Display (voorjaar 2012) 15"

*Facepalm
- Tweakers, fix dit aub; Mensen valse hoop geven is ook niet eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
HardCoreGamer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:13:

*Facepalm
*knip*

Ook een mooie prijs.

Affiliate links zijn natuurlijk uit den boze.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 15-06-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:13:

*Facepalm
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal ook te mooi om waar te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Daar is dat mooie knopje voor om foute prijzen door te geven... :z

Prijzen fixen, dat kun je zelf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Brm-G schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:22:
[...]

*knip*

Ook een mooie prijs.
Blijf lekker weg met je affiliate rommel.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 15-06-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:12:
Als je doelgroep 50% van de tijd voor normale bezigheden een adapter nodig heeft luister je niet goed naar je doelgroep. Zo hebben zakelijke laptops vaak nog VGA, omdat dat nou eenmaal veel in gebruik is.
Dat zakelijke laptops nog vga hebben is ook lang niet altijd waar. Sommige consumenten laptops en sommige zaken laptops hebben het niet, sommigen juist weer niet. We zitten op dit moment in een overgangsperiode waarbij men de oude apparaten met vga aan het vervangen zijn voor spullen die dingen als hdmi, dvi en/of displayport ondersteunen. Ergens is hier ook sprake van remmende voorsprong: men houdt nog dusdanig stevig vast aan de oude standaarden dat ze op dit moment geen vooruitgang meer hebben. Iemand die alles nieuw aan moet schaffen is een stuk vrijer hierin en kan ineens voor lopen.

Luisteren naar je doelgroep is heel wat anders dan doen wat ze brullen. Je moet namelijk hetgeen wat ze tussen de regels staat, waar ze eigenlijk op doelen opvangen en daar wat mee doen. Je zult dan merken dat men niet vga of hdmi willen maar dat ze gewoon hun laptop aan de beamer willen hangen. Hoe...tja, dat boeit niet, als het maar werkt. Dat hoe is voor de techneuten. Met die adapters ben je wel wat flexibeler: je hebt maar 1 aansluiting op je laptop nodig en middels adapters kun je toch nog je laptop overal aan hangen. Het is in deze dan ook een beetje schipperen: wil men nou flexibiliteit, wil men nou gemak, etc?
Gelukkig zijn ze wel teruggekomen op HDMI en USB3, nu de rest nog.
USB3 was helemaal niet hun eigen keuze. Intel die nota bene zelf de uitvinder en onderhouder van USB is heeft het niet in haar chipsets gestopt. Pas sinds Ivy Bridge zit het er in. Je ziet dat nu ook bij andere merken gebeuren, ineens is er USB3 support. Ja, omdat Intel het nu eindelijk zelf ook eens gaat supporten in haar eigen spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zit Thunderbolt nu ook in de chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
NotSoSteady schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:57:
[...]

Blijf lekker weg met je affiliate rommel.
Uhmm wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05

hmr

Je had een link met een affiliate id erin.. wat meestal duidt op het feit dat jij een vorm van compensatie krijgt indien mensen via die link kopen..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
hmr schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 01:05:
[...]

Je had een link met een affiliate id erin.. wat meestal duidt op het feit dat jij een vorm van compensatie krijgt indien mensen via die link kopen..
Ow sorry in dat geval. Ik kwam op die aanbieding via macbook-aanbieding.nl en daar stond die gewoon bovenaan het lijstje en dus het goedkoopste. Had er geen idee van dat er een affiliate id in zat. En eerlijk gezegd weet ik nu nog niet hoe je dat aan die advertentie kan zien?

Anyway, dan maar gewoon in de pricewatch op tweakers kijken :)

edit: zie het al, in de url zit inderdaad iets vreemds.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 15-06-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Brm-G schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:45:
[...]

Ow sorry in dat geval. Ik kwam op die aanbieding via macbook-aanbieding.nl en daar stond die gewoon bovenaan het lijstje en dus het goedkoopste. Had er geen idee van dat er een affiliate id in zat. En eerlijk gezegd weet ik nu nog niet hoe je dat aan die advertentie kan zien?

Anyway, dan maar gewoon in de pricewatch op tweakers kijken :)

edit: zie het al, in de url zit inderdaad iets vreemds.
Verklaart een hoop als je hem van zo'n site afhaalt! Maar ik was overigens niet diegene die zo bot reageerde maar kan me voorstellen dat mensen op tweakers er niet zo op zitten te wachten!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

hmr schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:52:
[...]

Verklaart een hoop als je hem van zo'n site afhaalt! Maar ik was overigens niet diegene die zo bot reageerde maar kan me voorstellen dat mensen op tweakers er niet zo op zitten te wachten!
Ik weet niet of je het weet, maar Tweakers.net doet net zo hard mee met affiliate links. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anyway, MBPR besteld met 16Gb. Besloten dat ik mijn 3 jaar oude iMac 24" de deur uit doe en ook mijn media servertje (MacMini). Die laatste vervang ik door een AppleTV. MBA11" hou ik voorlopig nog. Handig op reis en voor mailen, surfen op de bank... Voor het foto en videowerk de MBPR. Ben benieuwd hoe het werken is met FPCX en multicam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Hij wordt overigens ook verkocht voor 2119 Euro zonder die affiliatie link ;) Zelfde prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
Zou de iPhone 5 nog aangekondigd worden vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ReTechNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:21:
Vast niet :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ben ik nou dom of wat?
Sorry moest toch nog even gniffelen over iemand met de username HardCoreGamer die dit post 8)7

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:03
ReTechNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:21:
De kans dat een komeet de aarde raakt is in ieder geval groter.

[ Voor 8% gewijzigd door Jurgen_V op 15-06-2012 19:08 ]

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:20:
Zit Thunderbolt nu ook in de chipset?
Op de teardowns van iFixit kun je daar meer info over vinden: het is een losse chip waarbij de Air nu dezelfde heeft en je daar in theorie dus nu ook 2 externe schermen op aan kunt sluiten (de videokaart kan het aan en de thunderbolt chip ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig het Apple logo van de WWDC 2012 als wallpaper zonder tekst tegen een zwarte achtergrond ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Zoiets bedoel je? Of deze :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb vroeger al wel eens met OSX gewerkt, maar het is toch weeral even geleden .Binnenkort krijg ik mijn RMBP, die verscheept met de huidige versie van het OS. Gelukkig krijgen we er een gratis update mogelijkheid bij voor wanneer de volgende versie uitkomt. Moet de laptop dan volledig opnieuw geinstalleerd worden, of kunnen we gewoon updaten? Momenteel zit ik nog met een grote workstation, maar daar wil ik volledig afstappen. Als ik na een tijdje de laptop volledig opnieuw moet installeren, wacht ik liever nog even met de volledige overstap te doen, en de laptop nog wat gewoon te worden, alvorens al mijn belangrijke data erop te zetten en dergelijke.

Ik ben zelf fan van een verse install, al is dat misschien niet nodig, maar dan weet ik dus dat ik er niet alles al moet opgooien, om het dan binnen een maand ofzo opnieuw te mogen doen allemaal.

Volgens wat ik gelezen heb komt mountain lion dus in juli, terwijl mijn rmbp er 16 juli zou moeten zijn, met wat geluk hoef ik hem maar aan te zetten en up te daten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt gewoon updaten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kopen in de App Store, wellicht krijg je hem zelfs gratis, en anders betalen met overal verkrijgbare iTunes cadeaukaarten of een cc of zoiets. Wel eerst even een Apple en/of iTunes account aanmaken. Als je eenmaal een account hebt gaat het haast nog simpeler dan een Windows Update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPad, en heb ook een iphone gehad. Dat is dus allemaal geen probleem. Verder krijg ik normaal bij de aankoop van de RMBP een voucher voor een gratis update.

Mooi, kan dus meteen aan de slag, maar ik hoop natuurlijk dat tegen de tijd dat ik hem ontvang, ik hem gewoon aanzet, itunes start, de update doorvoer, en ik dan kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:08:
Ik heb een iPad, en heb ook een iphone gehad. Dat is dus allemaal geen probleem. Verder krijg ik normaal bij de aankoop van de RMBP een voucher voor een gratis update.

Mooi, kan dus meteen aan de slag, maar ik hoop natuurlijk dat tegen de tijd dat ik hem ontvang, ik hem gewoon aanzet, itunes start, de update doorvoer, en ik dan kan beginnen.
Als je MBP al onderweg is denk ik niet dat dat het geval zal zijn. De nieuwe OSX komt pas in juli dus ik verondersteld dat je je MBP tegen dan al wel hebt.

Overigens: je hooft iTunes niet te starten, je moet Software-update starten. Enfin, dat hoeft eigenlijk niet, dat gaat vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heb de MBPR zaterdag in het echt gezien en vastgehouden. Ja het scherm is prachtig, vooral bij foto's. Ja hij is dunner en lichter dan het 'oude' model. Maar vergeleken met mijn MBA13 is hij nog steeds een heel stuk zwaarder. Ik zou niet willen ruilen geloof ik, ook omdat ik die power toch nauwelijks nodig heb.

Leuk herkenningspuntje trouwens, de aan/uit knop is net als bij de MBA naar het toetsenbord verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Fiber schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:47:
Leuk herkenningspuntje trouwens, de aan/uit knop is net als bij de MBA naar het toetsenbord verhuisd.
herkenningspuntjes zijn er genoeg:

2 Thunderbolt poorten
Tekst MacBook Pro staat niet meer op het display
Zichtbaar dunner
Poorten aan de rechterkant
MagSafe 2 is zichtbaar breder

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg teleurgesteld dat er geen nieuwe iMac is aangekondigd :(, wachtte al paar maanden om te upgraden.

Hoop dat het samen met ML wordt gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ RobbieB: poorten aan de rechterkant was al een aantal jaar standaard op de MBP's (sinds de unibody niet meer; sindsdien is het naar links verplaats, voorheen was het namelijk net als nu: rechts en links). De tekst van de poorten staat met de 2012 versies ook op een andere plek: eerst stond het links van de poort, nu rechts. Handiger herkenningspunt omdat die voor alle 2012 MBP's en de 2012 MBA op gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 18-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
ppl schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:13:
@ RobbieB: poorten aan de rechterkant was al een aantal jaar standaard op de MBP's (sinds de unibody niet meer; sindsdien is het naar links verplaats, voorheen was het namelijk net als nu: rechts en links). De tekst van de poorten staat met de 2012 versies ook op een andere plek: eerst stond het links van de poort, nu rechts. Handiger herkenningspunt omdat die voor alle 2012 MBP's en de 2012 MBA op gaat.
Ja, maar de pre-unibody MBP's zien er sowieso compleet anders uit ;). DVI-poort FTW! :P

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik bedoelde het ook meer als snelle herkenning, als je er van bovenaf op kijkt, op een tafel of zo. Voor die poorten moet je toch even goed kijken, dat het logo weg is zie je inderdaad ook gelijk, die dikte zie ik ook niet in één oogopslag.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Gedurende de WWDC keynote mag dit topic -en UITSLUITEND dit topic- gebruikt worden als kroegtopic. :) Daarna mogen er nieuwe topicstarts bij ons aangemeld worden voor de ongetwijfeld noodzakelijke nieuwe topics. Vanaf morgenochtend (dinsdag 12 juni) gelden hier weer de gebruikelijke regels ;)

Voor (slow)chat is iedereen uiteraard ook welkom in #apple op irc.tweakers.net - Om #apple binnen te gaan, typ: /join #apple