Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
wwdc
Zoals de meeste van jullie wel weten is er volgende week, 11 juni 2012 het WWDC in San Fransisco. Meestal staan ons dan leuke Apple nieuwtjes te wachten.

Het belangrijkste is uiteraard de Keynote van Apple. Deze zal plaats vinden op 11 juni 10:00 lokale tijd. Tot dusver staat er geen livestream geplanned. Wel zijn er allerlei liveblogs te volgen, deze zal ik hier vermelden zodra deze beschikbaar zijn.

Liveblogs:
Engadget

Dus, wat denken jullie wat we dit jaar kunnen verwachten? De iPhone 5, iOS 6, OSX Mountain Lion, nieuwe macs of misschien toch de iTV?

Maar er geen slowchat van en beargumenteer ook waarom jij denk dat het een of het ander staat te gebeuren.

Hieronder wat info en geruchten:
Programma en algemene info
WWDC 2012
voorbereidingen
Roundup geruchten 9to5mac.com

iOS
iOS 6 is een zekerheidje. Ondertussen zijn er banners opgedoken met iOS 6 logo's.
• iOS 6 krijgt waarschijnlijk naar Twitter integration ook volledige Facebook integration
• Apple Maps ipv Google Maps
• Siri naar meer iOS devices.
• Apps voor Apple TV?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/ios_6_banner.jpg
Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2012/06/header1.jpg

Macs
Er worden updates verwacht in vrijwel alle macs. Uiteraard zullen de Ivy Bridge processors hun weg vinden naar de nieuwe macs, samen met USB 3.0 en thunderbolt aansluiting. Daarnaast zal de uiteindelijke versie van OSX Mountain Lion waarschijnlijk worden gereleased.
Spec sheet lekt uit
nieuwe mac pro's

iPhone
Er zijn volop geruchten over de opvolger van de iPhone 4s, de iPhone 5. Geruchten zijn dat deze een groter scherm krijgt en een nieuwe behuizing. Al lijkt het niet heel waarschijnlijk dat dit ook tijdens het WWDC zal worden aangekondigd. Waarschijnlijk houden ze hiervoor een apart event.
Grotere iPhone (frontpanel)

Ik zal dit bericht aan blijven passen tot het event begint.

[ Voor 55% gewijzigd door SquareOne op 10-06-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik ben in ieder geval benieuwd naar het gerucht rond de Mac Pro. Indien Apple een nieuw model uitbrengt (en misschien zelfs een rack mountable Mac Pro?) wil dat heel duidelijk zeggen dat Apple niet alleen de consumer markt interessant vind.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dan ook maar even mijn bijdrage aan dit topic; ik verwacht:
* nieuwe macs - 13" MBP wordt langzaam eruit gebonjourd, de 13" Airs krijgen een upgrade waardoor de pro overbodig wordt. 15" MBP worden echte krachtpatsers en wellicht nieuw design zonder superdrive. Ook nieuwe iMacs en Mac Pro, allen met processors van de nieuwe Ivy Bridge generatie.
* iOS 6 - aankondiging, nog niet de release.
* OSX Mountain Lion - nu de echte publieke release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06
http://www.macrumors.com/...ac-models-coming-at-wwdc/

Lijkt inderdaad op een nieuwe Mac launch, mag ook wel want de MacBook Pro was 3 jaar terug dun maar nu is het een bakbeest. Persoonlijk vind ik dat apple wat laat is deze keer, ja ze hebben al een tijd de Air welke de concurrentie aan gaat met ultrabooks, maar met laptops mogen ze wel stappen maken.

Het zou mij teleur stellen als er geen nieuw (uiterlijk) design komt van de MacBook PRO, met name dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NivardHerijgers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 13:04
Ik verwacht/hoop op:
- Aankondigen iOS 6
- Third party application voor de Apple TV (dit ook omdat er laatst al 2 updates voor waren)
- Nieuwe Mac-line
- OSX Mountain Lion release

WWDC is natuurlijk echt iets voor developers, dus verwacht zeker wat software-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
NivardHerijgers schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:46:
Ik verwacht/hoop op:
- Aankondigen iOS 6
- Third party application voor de Apple TV (dit ook omdat er laatst al 2 updates voor waren)
- Nieuwe Mac-line
- OSX Mountain Lion release

WWDC is natuurlijk echt iets voor developers, dus verwacht zeker wat software-updates.
De Apple TV heeft nou niet echt veel geheugen om third party apps op te slaan? 8GB dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
In verband met de mogelijke aankondiging van iOS 6 heb ik een alias gemaakt voor 3i en iPad. Ik ben benieuwd wat voor aankondigingen we krijgen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

Ik sta op het punt op over te stappen van Windows naar een iMac en kijk reikhalzend uit naar de 11e. Hoe snel liggen bij Apple de nieuwe spullen in de stores nadat het aangekondigd is? * Spotter is een beetje Apple n00b...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Spotter schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:10:
Ik sta op het punt op over te stappen van Windows naar een iMac en kijk reikhalzend uit naar de 11e. Hoe snel liggen bij Apple de nieuwe spullen in de stores nadat het aangekondigd is? * Spotter is een beetje Apple n00b...
Als het gaat om spec updates vrijwel direct. Iig bij de officiële Apple stores. Af en toe duurt het bij de resellers wat langer maar ook daar zijn ze af en toe direct na de aankondiging al beschikbaar.

Bij volledig nieuwe producten en redesigns stelt Apple vaak een bepaalde datum vat.

Ik verwacht dat als Apple nieuwe macs aankondigt dat ze per direct beschikbaar zijn.

@hoedje thanks voor alias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Ik weet echt niet meer wat ik zelf moet gaan kiezen.
Als de 13" MBP overbodig wordt dan wordt het een air of een Windows 8 Ultraportable. En dan een Mac Mini erbij, omdat ik toch iets moet hebben wat ik mee kan nemen.

Maar even over de 15" MBP, volgens vele leaks wordt deze ook dunner en krijgt usb 3.0 poorten? Uiteraard zullen alle andere Mac's ook 3.0 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
itsFuzeh schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:19:
Ik weet echt niet meer wat ik zelf moet gaan kiezen.
Als de 13" MBP overbodig wordt dan wordt het een air of een Windows 8 Ultraportable. En dan een Mac Mini erbij, omdat ik toch iets moet hebben wat ik mee kan nemen.

Maar even over de 15" MBP, volgens vele leaks wordt deze ook dunner en krijgt usb 3.0 poorten? Uiteraard zullen alle andere Mac's ook 3.0 krijgen?
Als ik me niet vergis is usb 3.0 onderdeel van ivy bridge? Ga er dus wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Dit ligt wel in de lijn van verwachting :9
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/wwdc_2012_price_list_macs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik verwacht:

Updates voor alle iWork apps (nu met echte iCloud integratie, de oude versie gebruikt immers nog iWork.com). Updates voor de iLife suite (wederom iCloud integratie)
iOS6 introductie (release later dit jaar)
Mountain Lion release (later deze maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Brm-G schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:05:
[...]

Als ik me niet vergis is usb 3.0 onderdeel van ivy bridge? Ga er dus wel van uit.
De Panther Point chipset heeft inderdaad USB3 geïntegreerd, USB3 is dus zo goed als zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Brm-G schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:47:
[...]

De Apple TV heeft nou niet echt veel geheugen om third party apps op te slaan? 8GB dacht ik?
Da's toch ook zat? Niet om media op te slaan, maar daar is 't apparaat ook niet voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Veel nieuwe apps gaan er sowieso niet komen op de Apple TV. Een app store zou ik bijvoorbeeld al niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53
filenox schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:17:
Veel nieuwe apps gaan er sowieso niet komen op de Apple TV. Een app store zou ik bijvoorbeeld al niet verwachten.
Dat is nu net het gene wat ik wél verwacht. Ik denk ook nog steeds dat Apple geen TV set gaat maken maar het bij de set topbox houdt met iOS. Dat wordt echt een game changer.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:52

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zit echt enorm op Mountain Lion te wachten, en hoop dat ie vanaf t WWDC ook gewoon verkrijgbaar is. De DP werkte al erg lekker, bevatte een hoop fijne nieuwigheidjes en voelde een heel stuk sneller aan dan Lion. Jammer dat ie met geen mogelijkheid met wifi wilde verbinden na 1x een werkende connectie gehad te hebben, maar toch mis ik het nu al :P

En, gezien het feit dat ik op t punt sta een iPad te kopen zie ik graag wat iOS 6 nieuws voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
RobbieB schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:29:
[...]

Dat is nu net het gene wat ik wél verwacht. Ik denk ook nog steeds dat Apple geen TV set gaat maken maar het bij de set topbox houdt met iOS. Dat wordt echt een game changer.
Als de hele Appstore op AppleTV komt, waarom zou je dan nog een iPod/iPhone/iPad kopen? Via deze toestellen kan je alles mooi mirroren naar je AppleTV. Als er een store komt zal deze enkel wat 'Tv'-apps bevatten zoals een NBA-app. Games zoals Angry Birds zullen nooit op de AppleTV komen aangezien je dan minder snel een iPod koopt waar het ook mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mij lijkt de mogelijkheid om apps te installeren op je ATV juist wel ideaal. Past alleen niet in de filosofie van Apple. Waarschijnlijk gaan ze dan apps als plex en xbmc weren... De apps waar iedereen juist op staat te wachten. Apple mist dan enorm veel imkomsten van mensen die geen films meer kopen bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
PBP schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:35:
Dit ligt wel in de lijn van verwachting :9
[afbeelding]
Wat is dat voor lijstje?

Als ik de prijzen van de Apple Store in Australië erbij pak, staan daar de prijzen van b.v. de MBA zoals ze nu zijn in Australische dollars:

11" 64GB 1099,- (blijft zo)
11" 128GB 1349,- (straks 1249,-)

13" 128GB 1449,- (straks 1349,-)
13" 256GB 1799,- (straks 1689,-)

Dat zou toch mooi wel wat prijsverlagingen betekenen, die hier vast ook doorgevoerd zullen worden. Kijk eens aan! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Toch hoop ik dat Apple de nieuwe iPhone aankondigd. Je zou zeggen: ze zouden haast wel moeten. Iedereen die twee jaar geleden een iPhone 4 heeft aangeschaft, daar loopt het abonnement van af, niet iedereen koopt blind een iPhone 4S, zeker niet omdat veel mensen toch weer 'iets echt nieuws' willen. Deze groep zou Apple moeten binden.

Ook worden de leaks betrouwbaarder (naar het verleden kijkend) van specs etc.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Jumpman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:33:
Toch hoop ik dat Apple de nieuwe iPhone aankondigd. Je zou zeggen: ze zouden haast wel moeten. Iedereen die twee jaar geleden een iPhone 4 heeft aangeschaft, daar loopt het abonnement van af, niet iedereen koopt blind een iPhone 4S, zeker niet omdat veel mensen toch weer 'iets echt nieuws' willen. Deze groep zou Apple moeten binden.

Ook worden de leaks betrouwbaarder (naar het verleden kijkend) van specs etc.
iPhone zal denk wel eigen keynote krijgen, apart evenement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Brm-G schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:27:
Mij lijkt de mogelijkheid om apps te installeren op je ATV juist wel ideaal. Past alleen niet in de filosofie van Apple. Waarschijnlijk gaan ze dan apps als plex en xbmc weren... De apps waar iedereen juist op staat te wachten. Apple mist dan enorm veel imkomsten van mensen die geen films meer kopen bij Apple.
Wat wil je dan op je AppleTV zien dat nu nog niet gaat via je iPod/iPad/iPhone en binnenkort Mac :).
AirPlay is de toekomst voor AppleTV, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
filenox schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:42:
[...]

Wat wil je dan op je AppleTV zien dat nu nog niet gaat via je iPod/iPad/iPhone en binnenkort Mac :).
AirPlay is de toekomst voor AppleTV, imo :)
Probleem is dat je alles moet converteren. Ik download eigenlijk alleen maar 1080p MKV's. Deze moet ik eerst converteren naar iTunes formaat om ze af te kunnen spelen. Ik heb met mountain lion films gemirrord maar dat gaat niet echt lekker. Geluid loopt niet helemaal perfect en ook lijkt het beeld iets te laggen. Op de ATV2 heb ik plex en op m'n mac een plex server. Dat is echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mmm VLC zal er misschien nog ooit opkomen, op de AppleTV maar voor zaken zoals Plex en XBMC hou ik m'n hart vast :) Vergeet natuurlijk ook niet dat Mountain Lion nog steeds in 'beta' is :)

Mijn verwachtingen voor deze WWDC:
  • Prijzen en releasedate over Mountain Lion vrijgeven
  • Nieuwe Developer Preview met features die we nog niet hadden gezien
  • Informatie over iOS6 en waarschijnlijk mogen aanhoren dat het in de herfst beschikbaar zal zijn
  • Nieuwe Macbooks (zonder retinascherm), iMacs (met retina) en Mac Pro's
  • Kleine update voor iLife en iWork

[ Voor 51% gewijzigd door filenox op 07-06-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:13
Ik hoop toch voor een nieuwe MacBook Pro (15") met de Air design en hoge resolutie? En gewoon een vernieuwde iMac! Ik wil een nieuwe MBP en een iMac en mijn huidige MacBook Verkopen. En als OMT wil ik de nieuwe iPhone zien met (iOS6) maar denk dat dit teveel is van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik verwacht/hoop het volgende..
  • Complete Mac lijn krijgt een update behalve de Mac mini
  • Intro iOS 6
  • Release Mac OSX 10.8 Montain Lion
  • iLife krijgt een update
  • iCloud krijgt nieuwe functies zoals iDisk achtig.
De laatste 2 is nergens op gebasseerd dit hoop ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Queenfanmichel op 07-06-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:47
Brm-G schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:01:
[...]

Probleem is dat je alles moet converteren. Ik download eigenlijk alleen maar 1080p MKV's. Deze moet ik eerst converteren naar iTunes formaat om ze af te kunnen spelen. Ik heb met mountain lion films gemirrord maar dat gaat niet echt lekker. Geluid loopt niet helemaal perfect en ook lijkt het beeld iets te laggen. Op de ATV2 heb ik plex en op m'n mac een plex server. Dat is echt geniaal.
Ik neem aan dat het over wifi gaat? Ik heb thuis een Airport Extreme en een Express in bridge-mode die verbonden zijn in Wireless N 5ghz. Allebei gekoppeld aan het Asus O!Play. Werkt als een tierelier. 20GB 1080 mkvtjes streamen als een malle! En dit wordt straks alleen maar beter! Wifi 802/11ac is makkelijk in staat op vloeiend wat dan ook te streaken.

Ik denk voor WWDC het volgende:
- Macbook Pro 13" neemt de rol van budget op zich

- Macbook Pro 15" in de redesign met dunnere behuizing, USB3.0, Byebye superdrive (eindelijk). Retinas weet ik niet nog niet. Ik twijfel of de techniek er al is. Waarom heeft nog geen enkel andere fabrikant deze aangekondigd en komen ze nog steeds met lage resoluties aankakken? Daarnaast denk ik dat we ook byebye zeggen tegen conventionele hds. Gezien de prijsstijgingen van de 15" in de 9to5mac chart denk ik dat we standaard ssds gaan krijgen (en wellicht retina)! En ik hoop op een feature van 24uur batterylife! 8)

- Macbook Air upgrade.

- iMac upgrade (geen redesign)

- Geen nieuwe iPhone, maar wel iOS6. De iPhone krijgt een eigen event!

- Mountain Lion release date

[ Voor 36% gewijzigd door aschja op 07-06-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:30
Brm-G schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:30:
Dan ook maar even mijn bijdrage aan dit topic; ik verwacht:
* nieuwe macs - 13" MBP wordt langzaam eruit gebonjourd, de 13" Airs krijgen een upgrade waardoor de pro overbodig wordt. 15" MBP worden echte krachtpatsers en wellicht nieuw design zonder superdrive. Ook nieuwe iMacs en Mac Pro, allen met processors van de nieuwe Ivy Bridge generatie.
* iOS 6 - aankondiging, nog niet de release.
* OSX Mountain Lion - nu de echte publieke release.
Ik hou van de MBP13, niet te groot niet te klein en goed hardware.
Als de MBP13 weggaat ivm MBA13's hoop ik wel dat de 13's een goede hardware upgrade krijgen.

Ik zelf hoop voor MBP 13's met quad-core I7's. Anders MBA 13's met sterkere I7's, GPU en niet te vergeten meer RAM geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Xmoo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:55:
[...]

Ik hou van de MBP13, niet te groot niet te klein en goed hardware.
Als de MBP13 weggaat ivm MBA13's hoop ik wel dat de 13's een goede hardware upgrade krijgen.

Ik zelf hoop voor MBP 13's met quad-core I7's. Anders MBA 13's met sterkere I7's, GPU en niet te vergeten meer RAM geheugen ;)
Ik hoop ook dat de MBP blijft. Heb nu een air maar mis toch opslagcapaciteit. Het is namelijk mijn enige computer en altijd dat gedoe met externe HDD's ben ik een beetje zat. De reden dat ik destijds niet voor de 13" MBP heb gekozen is het scherm, 1280*800 ;(. Processor maakt me niet zoveel uit zolang ik maar de optische drive kan vervangen voor een ssd icm met de standaard hdd. De SSD op m'n MBA is geniaal dus dat zou ik dan wel missen en de extra HDD heb ik gewoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

scorpie

Supra Addict

Ik zou zeer content zijn met een nieuwe MacBook Pro 15" met hoog resolutie scherm (ik zag al rumors van een 25** x 1600 voorbij komen), lange batterijduur (>7 uur, dus dat je een dag lang op stap kunt zonder adapter mee te hoeven nemen), geen superdrive meer, standaard ssd, en een stukje lichter dan m'n MBP van early '08 (maar dat zal wel teniet worden gedaan door het verhoogde aantal accu's..). Dus: Laat maar komen! :D

offtopic:
@Brm-g: Wat houdt een alias hebben in..? Heb ik een GoT feature gemist ofzo? ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Brm-G schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:59:
[...]

Ik hoop ook dat de MBP blijft. Heb nu een air maar mis toch opslagcapaciteit. Het is namelijk mijn enige computer en altijd dat gedoe met externe HDD's ben ik een beetje zat. De reden dat ik destijds niet voor de 13" MBP heb gekozen is het scherm, 1280*800 ;(. Processor maakt me niet zoveel uit zolang ik maar de optische drive kan vervangen voor een ssd icm met de standaard hdd. De SSD op m'n MBA is geniaal dus dat zou ik dan wel missen en de extra HDD heb ik gewoon nodig.
Ik gebruik mijn MBP voor alles, dus vandaar de sterke hardware.
Mijne stamt nog af van de 1e generatie 13 MBP's. Heeft half jaar geleden een upgrade gehad naar 256GB SSD en 8GB RAM. Werkt weer als top, maar als de nieuwe vele extratjes gaan brengen dan ga ik over stappen. Anders behoud ik mijn MBP nog voor komend 2/3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:08
Same here
Ik heb die ook gekocht vanwege de scherm resolutie

Die 128GB zit hier de kortste keren vol
Daarbij is het schrelle geluid van de speakers voor mij een doorn in het oog oor
Ik zal zien wat de nieuwe 13" macbook pro geeft
Brm-G schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:59:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
scorpie schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:02:
Ik zou zeer content zijn met een nieuwe MacBook Pro 15" met hoog resolutie scherm (ik zag al rumors van een 25** x 1600 voorbij komen), lange batterijduur (>7 uur, dus dat je een dag lang op stap kunt zonder adapter mee te hoeven nemen), geen superdrive meer, standaard ssd, en een stukje lichter dan m'n MBP van early '08 (maar dat zal wel teniet worden gedaan door het verhoogde aantal accu's..). Dus: Laat maar komen! :D

offtopic:
@Brm-g: Wat houdt een alias hebben in..? Heb ik een GoT feature gemist ofzo? ;p
Dat het topic in 3 sub-fora staat ;) Het staat in Macs & Software, iPods, iPhones & iTunes en iPads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Uhm ben benieuwd of ze hem The New iPhone gaan noemen.

nieuws: Mogelijke achterkant nieuwe iPhone getoond op video

Ik ben persoonlijk best te spreken over het design en kleuren, dit zou helemaal geen lelijke look zijn
voor bijvoorbeeld de iMac.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-SFig0uZDGJg/T9CAWHyVpLI/AAAAAAAABtY/VTXjzAK7DIc/s512/Capture.JPG

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik hoop zo op een resolutie upgrade van het scherm van de MBP13''. Het ding is heerlijk, kan niet zonder meer en op zich is 1280x800 gewoon prima voor dagelijks gebruik.
Maar zo nu en dan hang ik m aan mijn externe scherm waar mijn ps3 normaal aanhangt en dan is die hoge resolutie een verademing!

Het hoeft van mij niet per se retina te zijn, als ze maar eens van die antieke 1280x800 af gaan. Zelfs de MBA 13'' heeft een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RnB schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:38:
Ik hoop zo op een resolutie upgrade van het scherm van de MBP13''. Het ding is heerlijk, kan niet zonder meer en op zich is 1280x800 gewoon prima voor dagelijks gebruik.
Maar zo nu en dan hang ik m aan mijn externe scherm waar mijn ps3 normaal aanhangt en dan is die hoge resolutie een verademing!

Het hoeft van mij niet per se retina te zijn, als ze maar eens van die antieke 1280x800 af gaan. Zelfs de MBA 13'' heeft een hogere resolutie.
Precies. 1400*900 zou al prima zijn. Ik hoop zelf niet dat ze de 13" veel dunner maken door er de optische drive uit te slopen, daar zou ik namelijk graag een SSD kwijt willen.

Ik ben op zoek naar een combinatie tussen de 13" MBA & 13" Pro, niet qua processor kracht maar wel vanwege uitbreidbare RAM en plek voor 2e HDD/SDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Brm-G

Vergeet de OP later niet aan te vullen met livefeeds.

Ik heb vorig jaar het Engadget Liveblog gevolgd ( Auto Refresh ) was alsof ik er zelf bij was ;)
Daarna om 00.00 natuurlijk ook nog een keer de Keynote bekeken die werd gelanceerd.

Suggesties voor Live feeds

- MacRumors Live
- Engadget
- One More Thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Lijkt mij nog te vroeg voor een iphone, de laatste iphone's werden ongeveer iets minder dan 400 dagen na elkaar gerealesed. We zitten nu op op 250 dagen. Hier zou ik dus niet op rekenen.

Voor de rest, reken ik alleen op een nieuwe macbook pro en air, voor de rest hou ik me er niet mee bezig dus kan ik ook geen uitspraken over doen.

En natuurlijk Mountain Lion.

[ Voor 4% gewijzigd door kipneck op 07-06-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

kipneck schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:00:
Lijkt mij nog te vroeg voor een iphone, de laatste iphone's werden ongeveer iets minder dan 400 dagen na elkaar gerealesed.
Heb je uberhaubt de afgelopen jaren WWDC gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@destianto.

Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
Destianto schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:22:
Uhm ben benieuwd of ze hem The New iPhone gaan noemen.

nieuws: Mogelijke achterkant nieuwe iPhone getoond op video

Ik ben persoonlijk best te spreken over het design en kleuren, dit zou helemaal geen lelijke look zijn
voor bijvoorbeeld de iMac.

[afbeelding]
Gewoon 1 kleur behouden. 2 kleuren in 1 vind ik helemaal niks maar dat is mijn mening. We praten wel over een iPhone wat er altijd strak uitziet.
Brm-G schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Precies. 1400*900 zou al prima zijn. Ik hoop zelf niet dat ze de 13" veel dunner maken door er de optische drive uit te slopen, daar zou ik namelijk graag een SSD kwijt willen.

Ik ben op zoek naar een combinatie tussen de 13" MBA & 13" Pro, niet qua processor kracht maar wel vanwege uitbreidbare RAM en plek voor 2e HDD/SDD
Hier ben ik ook opzoek. Huidige resolutie van de 13" irriteerd me. Hopelijk krijgen we een MacBook Pro Air, hogere resolutie, SSD erin, geen optische drive meer.

[ Voor 29% gewijzigd door sacaji op 07-06-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volgens mij was het zo dat de iPhone 5 al eerder uit zou komen. Ware het niet dat deze nog niet klaar was, dus hebben ze de 4 een S update gegeven om meer tijd te krijgen.

T zal me niets verbazen dat de 5 word aangekondigd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Queenfanmichel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:15:
Ik verwacht/hoop het volgende..
  • Complete Mac lijn krijgt een update behalve de Mac mini
  • Intro iOS 6
  • Release Mac OSX 10.8 Montain Lion
  • iLife krijgt een update
  • iCloud krijgt nieuwe functies zoals iDisk achtig.
De laatste 2 is nergens op gebasseerd dit hoop ik.
Wat denk je, dat ze de hele dag nemen voor die announcement?

Maximaal twee grote dingen. Drie is uitzonderlijk.

Dat Mountain Lion behandeld wordt is een vrij zekere keus, de release daarvan is immers binnenkort. Het andere onderwerp is waarschijnlijk iOS 6, al dan niet in combinatie met een nieuwe iPhone. Bedenk wel dat 't een Developer conferentie is.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Uiteraard, maar als de geruchten waar zijn en het scherm van de nieuwe iPhone groter word en met andere verhoudingen werkt, lijkt het mij geen slechte keuze om dat ruim van te voren kenbaar te maken... Dr zullen zoveel apps aangepast moeten gaan worden daarvoor.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:46
Gaat tegenwoordig wel snel met van Snow Leopard naar Lion en nu al Mountain Lion. Was het vroeger ook allemaal in een jaar een nieuwe OS? Of is dit het nieuwe manier van geld verdienen.
Werkt trouwens wel. Ik betaal liever elk jaar 25 euro voor een "nieuwe" OS dan 200 euro voor een OS waar ik 10 jaar mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Caneezy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:22:

[...]

Hier ben ik ook opzoek. Huidige resolutie van de 13" irriteerd me. Hopelijk krijgen we een MacBook Pro Air, hogere resolutie, SSD erin, geen optische drive meer.
Wat wordt het onderscheidende verschil dan tussen een 13" MBA en 13" MBP als ze beide 1440x900 hebben, geen optische drive en een SSD. Dat je bij de MBP wél je SSD en geheugen mag verwisselen en bij de MBA niet?

Ik denk dat Apple geen toekomst meer in de 13" MBP ziet en verwacht daar ook geen redesign van.

Een 15" MBP heeft wel een belangrijk verschil met een MBA (13 of 15"), en dat is de grafische kaart.

2560x1600 op een 15" MBP zou in combinatie met de huidige vorm van HiDPI trouwens ook compleet waardeloos zijn. Door een verdubbeling van de resolutie van interface-elementen heb je dan het effectieve schermoppervlak van 1280x800.

[ Voor 14% gewijzigd door Muthas op 07-06-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
Ja dat is NU nog een belangrijk verschil..

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Overigens zou het weghalen van de optische drive binnen een 13" MBP genoeg ruimte geven voor wat extra batterylife i.c.m. met een dedicated grafische kaart. Is alleen wishful thinking ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Dat is precies wat er in de MBA gebeurd maar dan in combinatie met smallere formfactor, kijk maar eens naar de accu van een MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het volgende wordt aangekondigd

iOS 6
met ios 6 wordt ook de iphone 5 gepresenteerd (nieuw design,groter scherm.enz)
Third party application voor de Apple TV
Mountain Lion
met mountain loin gaan we gelijk een nieuwe mac line presenteren
denk aan macbook-air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bokkow schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:59:
Ja dat is NU nog een belangrijk verschil..
Dat blijft ook een belangrijk verschil. Als je UI-elementen opschaalt en je doet dat x2 heb je dus op zo'n moment minder fysieke ruimte op je scherm beschikbaar dan nu. Ik heb in mijn MacBook Pro 15 een 1680x1050 scherm zitten, dus dat moet om alles even groot te houden maar 2x zo scherp te laten worden, 3360x2100 worden.

Hierboven: veel te veel. Jij wordt weer zo'n teleurgestelde die veel meer (dan realistisch) verwachtte en 't niet kreeg :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb het erover dat discrete graphics ook nog wel eens naar de MacBook Air kan gaan komen (i.c.m. retina display).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:51
MetaFrame schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:29:
[...]

Volgens mij was het zo dat de iPhone 5 al eerder uit zou komen. Ware het niet dat deze nog niet klaar was, dus hebben ze de 4 een S update gegeven om meer tijd te krijgen.

T zal me niets verbazen dat de 5 word aangekondigd.
De 5 gaat niet aankondigd worden om de simpele reden dat iOS6 uberhaupt nog niet eens voor developers beschikbaar is.

Er zullen weer ontzettend veel API changes zijn, deprecated API's en nieuwe API's. Daarnaast natuurlijk de resolutie upgrade van de iPhone 5 (valt wel te verwachten) waarop ook alle apps aangepast moeten worden.

Ik zie het niet gebeuren dat Apple de iPhone 5 aankondigd met bovenstaande punten. Het zal wel net als vorig jaar zijn: iOS6 aankondiging + developers preview met in de herfst iOS6 release + iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Rprp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:53:
[...]

De 5 gaat niet aankondigd worden om de simpele reden dat iOS6 uberhaupt nog niet eens voor developers beschikbaar is.

Er zullen weer ontzettend veel API changes zijn, deprecated API's en nieuwe API's. Daarnaast natuurlijk de resolutie upgrade van de iPhone 5 (valt wel te verwachten) waarop ook alle apps aangepast moeten worden.

Ik zie het niet gebeuren dat Apple de iPhone 5 aankondigd met bovenstaande punten. Het zal wel net als vorig jaar zijn: iOS6 aankondiging + developers preview met in de herfst iOS6 release + iPhone 5.
iphone heeft toch ook altijd zijn eigen event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rprp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:53:
[...]

De iPhone 5 bestaat al bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:22:
[...]

De iPhone 5 bestaat al bijna een jaar.
Ohw?? Waar dan??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 23:12
Ik verwacht vooral een boel teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NivardHerijgers
Teleurstelling kan zomaar kloppen, er word veel verwacht zo te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Geen teleurstelling aan mijn kant iig, ik heb als wat ik moet hebben en mijn iPhone 3G kan toch geen iOS6 draaien :P Al blijft het wel leuk om te zien wat ze daar in Cupertino hebben bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

De 4S is de 5e generatie iPhone.

iPhone 1.
iPhone 3G.
iPhone 3GS.
iPhone 4.
iPhone 4S.

:P

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ronaldm3 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:08:
[...]

De 4S is de 5e generatie iPhone.

iPhone 1.
iPhone 3G.
iPhone 3GS.
iPhone 4.
iPhone 4S.

:P
Maar het heeft niet de naam iPhone 5, wat de volgende iPhone waarschijnlijk wel krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gropah schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:11:
[...]

Maar het heeft niet de naam iPhone 5, wat de volgende iPhone waarschijnlijk wel krijgt...
Het was ook waarschijnlijk dat de nieuwe iPad, iPad 3 zou heten.
Ik heb sterk het vermoeden dat dit ook voor dit iOS device zal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ik hoop het niet, wordt zo irritant om bij te houden en moeilijk te vergelijken in de toekomst. Daarnaast heet het in de volksmond alsnog de iPhone 5/iPad 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarom moeilijk te vergelijken ?

Mac's worden ook gewoon met jaar en seizoen benadrukt. ( iPhone Najaar 2012 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

En met Macs moet ik altijd weer moeite doen om te herinneren wat er ook al weer precies inzat, om 1 of andere reden vind ik het met een getal makkelijker onthouden dan met een datum. Volgens mij ben ik hier ook niet de enige in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gropah schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:11:
[...]

Dat is helemaal niet waarschijnlijk. De iPhone 4S werd, voordat 'ie aangekondigd werd, ook door iedereen de iPhone 5 genoemd. Apple is geen Microsoft. Die doen niet aan onlogische nummering. (Zoek 's op welke versie van Windows daadwerkelijk de 7e is.)

De volgende iPhone heet weer gewoon 'iPhone'.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gropah schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:18:
En met Macs moet ik altijd weer moeite doen om te herinneren wat er ook al weer precies inzat.
Wil niet al te veel offtopic gaan, maar misschien een leuke tip.

Mactracker ( Zowel voor Mac's als iDevices beschikbaar )

[ Voor 45% gewijzigd door Greatsword op 07-06-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
Dat iOS6 en Mountain Lion aan bod komen lijkt mij niet meer dan logisch. Upgrades voor de MacBook Pro's en de Mac Pro zien er tot nog toe niet meer uit als gewoon een toevallige Apple Store update. Verwacht niet dat de Mac Pro in de keynote genoemd zal worden. Ook denk ik dat het nog niet de tijd is om HiDPI toe te gaan passen, de HD4000 zal er best nog z'n moeite mee hebben namelijk. En dat is toch de GPU die Apple zal hanteren vanuit het laagste punt. Of de volgende iPhone zal worden getoond? Ik hoop het tenminste. :P Niet dat ik mijn 4 zat ben, helemaal niet. Na twee jaar blijf ik het een prachtig apparaat vinden net zoals de eerste iPhone (de 3G en de 3GS weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Waar ik of overheen heb gelezen of jullie nog niet over heb gehoord en ook belangrijke topics:

- Facebook integration in iOS 6
- Apple, of course, is holding its WWDC event starting June 11, where it will reveal its own mapping solution instead of using Google Maps.

bron: 9to5
CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Dat Mountain Lion behandeld wordt is een vrij zekere keus, de release daarvan is immers binnenkort. Het andere onderwerp is waarschijnlijk iOS 6, al dan niet in combinatie met een nieuwe iPhone. Bedenk wel dat 't een Developer conferentie is.
Eens, voor hetzelfde geld previewen ze alleen Mountain Lion en iOS6. En zal er verder helemaal niets aan hardware gepresenteerd worden. Hoewel het niet onwaarschijnlijk is.

WWDC 2012 might be the biggest simultaneous launch of new Macs in Apple’s history…

Wellicht ook met de nieuwe leider (Cook), een nieuwe course?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NivardHerijgers
Het lijkt me dat er na zoveel geruchten nog geen nieuwe mac lijn word gepresenteerd.
Als het niet tijden het WWDC is dan later deze maand denk ik!
Misschien als one more thing?

iOS 6 en Moutain Lion zijn denk ik vrijwel zeker, WWDC gaat meestal veel over software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik hoop dat de MacMini ook een update krijgt, wil er één kopen maar ik wacht even 1 tot 2 maanden. Wil eerst WWDC afwachten dan verder kijken of er nog updates komen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:32
Ze hoeven natuurlijk niet elke hardware matige verandering in de mac lijn in een openbare WWDC presenteren. Misschien lichten ze de grootste vernieuwing eruit (MBP nieuw design?).

Daarnaast verwacht ik niet dat ze tijdens dit congres van iPhone 5 tot nieuwe Macs + iOS6 + mountain lion gaan presenteren..

Dus er zullen sowieso mensen teleurgesteld raken, aangezien er te veel wordt verwacht ;)

Wat er in mijn ogen gepresenteerd gaat worden:
Mountain Lion
iOS6 vooruitblik
MBP nieuw design (+ hardware update(s) uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
NivardHerijgers schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:00:
Het lijkt me dat er na zoveel geruchten nog geen nieuwe mac lijn word gepresenteerd.
Als het niet tijden het WWDC is dan later deze maand denk ik!
Misschien als one more thing?

iOS 6 en Moutain Lion zijn denk ik vrijwel zeker, WWDC gaat meestal veel over software
Gewone hardware updates zijn niet de OMT waardig mijn inziens.
Underworld schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:50:
Waar ik of overheen heb gelezen of jullie nog niet over heb gehoord en ook belangrijke topics:

- Facebook integration in iOS 6
- Apple, of course, is holding its WWDC event starting June 11, where it will reveal its own mapping solution instead of using Google Maps.
Dat lijkt mij geen nieuws meer.
Eens, voor hetzelfde geld previewen ze alleen Mountain Lion en iOS6. En zal er verder helemaal niets aan hardware gepresenteerd worden. Hoewel het niet onwaarschijnlijk is.

WWDC 2012 might be the biggest simultaneous launch of new Macs in Apple’s history…

Wellicht ook met de nieuwe leider (Cook), een nieuwe course?
Dat zou kunnen, dat het gewoon in de Apple Store wordt gezet, maar niet wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NivardHerijgers
we_are_borg schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:08:
Ik hoop dat de MacMini ook een update krijgt, wil er één kopen maar ik wacht even 1 tot 2 maanden. Wil eerst WWDC afwachten dan verder kijken of er nog updates komen.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/wwdc_2012_price_list_macs.jpg

Misschien dat je pech hebt, hier op staat geen nieuwe mac mini vermeld. Zo een afbeelding zegt natuurlijk niet alles!
Je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

NivardHerijgers schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:18:
[...]

[afbeelding]

Misschien dat je pech hebt, hier op staat geen nieuwe mac mini vermeld. Zo een afbeelding zegt natuurlijk niet alles!
Je weet het nooit.
Wel ik wacht even af, eerst WWDC afwachten. Kan het zijn dat het buiten de WWDC een update aangekondigd wordt of is dat de happening voor Apple om alles aan te kondigen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik hoop dat men iOS 6 aankondigd met de iPhone 5 /6 nieuwe iPhone hoe je het ook wil noemen. Waarschijnlijk wordt ik toch wel weer teleurgesteld maar we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 18-05 11:45
Net mijn MBA i7 de deur uit gedaan! Hoop nu echt op een retina display 15" MBA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ibix schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:05:
Net mijn MBA i7 de deur uit gedaan! Hoop nu echt op een retina display 15" MBA :)
Ik denk inderdaad dat er erg veel mensen zijn die met smart wachten op een 15 inch macbook air. :) Onder andere myself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Tc-Chub schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:48:
Ik hoop dat men iOS 6 aankondigd met de iPhone 5 /6 nieuwe iPhone hoe je het ook wil noemen. Waarschijnlijk wordt ik toch wel weer teleurgesteld maar we zien het wel.
Als je verwacht dat ze de nieuwe iPhone gaan aankodigen op de WWDC waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 15:22
Een ding mag duidelijk zijn, als er echt een 2560*1440 scherm in de 15" komt, dan kan je echt geen 7 uur zonder kabel, ook als ze de batterij vergroten zal dat niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
O? Hoezo niet? Moeten er meer LEDs van stroom worden verzinnen? Ik acht het zeeeeeeer onwaarschijnlijk dat Apple veel op batterijduur in gaat leveren, 6 uur minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 15:22
bokkow schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:19:
O? Hoezo niet? Moeten er meer LEDs van stroom worden verzinnen? Ik acht het zeeeeeeer onwaarschijnlijk dat Apple veel op batterijduur in gaat leveren, 6 uur minimaal.
Een goed voorbeeld is de nieuwe Ipad, de batterij is twee keer zo groot als in de Ipad 2 en je kunt nog steeds niet zo lang als met de ipad 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
Ik ga voor iOS preview en nieuwe Mac hardware icm evt Mountain Lion. iPhone wordt in September aangekondigd.

[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 07-06-2012 22:26 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

bokkow schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:19:
Onderbuikgevoelens kloppen niet altijd ;) Zie hier het verschil in stroomverbruik bij de nieuwe iPad. Dat is echt significant meer hoor.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2T1Q2t2S0e1i3k270I0i/Screen%20Shot%202012-06-07%20at%2022.25.03.PNG
http://www.displaymate.com/iPad_ShootOut_1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

Als ik de nieuwe iPad in de MediaMarkt of zo vergelijk met de iPad 2 dan vallen mij eigenlijk maar een paar dingen direct op. De nieuwe iPad is dikker, zwaarder, duurder en altijd warmer. De positieve nieuwe eigenschappen kan ik gek genoeg eigenlijk nauwelijks ontdekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dan moet je bijvoorbeeld maar eens tweakers.net openen op een iPad ;) Op de iPad 2 ga je moeten inzoomen om tekst te kunnen lezen terwijl je op de nieuwe iPad gewoon kan beginnen met lezen, zonder te hoeven inzoomen. De nieuwe iPad leest gewoon een stuk makkelijker + het scherm heeft geen last meer van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
- Ik gok op een sneak preview van iOS 6
- Mountain Lion release date over 2 weken ongeveer, elke mac vanaf de 11e gekocht gratis update
- Kleine update voor de Air
- MBP 13inch gaat eruit, alternatief de Air, mbp 15 & 17 inch retina display's
- iMac krijgen vanaf de i5 ook retina display
- Mac Pro volledige vernieuwd ook qua design
- Update van iLife

- Onemorething: iTV

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
MP3 13" eruit? Dat denk ik niet hoor :p De 13" is een van de meest populaire Macbook Pro's op de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
filenox schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:20:
MP3 13" eruit? Dat denk ik niet hoor :p De 13" is een van de meest populaire Macbook Pro's op de markt :)
Als de MBP 13 eruit gaat, ga ik mijn huidige MBP voor de komende jaren die hard blijven upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Ik denk zelf niet dat ze de 13" eruit gaan halen. Mensen met een laag budget die toch Apple willen kopen een 13".. En denk ook maar dat Apple dat zelf ook wel weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Klopt maar vandaar hoop/verwacht maar een review van Mountain Lion is al geweest, dat zal niet lang duren. De upgrade van de Mac lijn duurt ook niet lang , maar dat die er komt is volgens mij ook aanrdig zeker.

IOS 6 zal ook een zekerheidje zijn en dan zonder de iPhone dat zal ergens in september zijn schat ik.

De laatste 2 op mijn lijstje hoop ik nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik stel een 27" iMac aanschaf al een tijdje uit dus hoop dat deze geupdate zal gaan worden. 4k scherm, nieuwe i7's en een 512gb SSD staan op mijn verlanglijstje :D
(Stiekem hoop ik ook op een 30" scherm oid)

Ik draai trouwens al een tijdje Mountain Lion op een 2011MBP en verwacht wel dat ze de Gold master hiervan laten zien maandag, de laatste developers preview met update's draait al super namelijk.
filenox schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:20:
Echt "pro" is het 13" instap model natuurlijk niet, een snellere MacbookAir kan dat makkelijk opvangen.

Een 2011 i5 MBA voelt door zijn SSD een stuk vlotter dan een 13" "pro" met een normale HDD.
kingofnima schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:15:
Een ding mag duidelijk zijn, als er echt een 2560*1440 scherm in de 15" komt, dan kan je echt geen 7 uur zonder kabel, ook als ze de batterij vergroten zal dat niet kunnen.
Daar zat ik ook al aan te denken, als je de huidige mac's van binnen ziet dan is daar verdacht weinig ruimte voor een grotere accu. Zeker als hij dunner gaat worden (wat in mijn beleving helemaal niet nodig is)

[ Voor 102% gewijzigd door Donstil op 08-06-2012 10:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Donstil schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:19:
Echt "pro" is het 13" instap model natuurlijk niet, een snellere MacbookAir kan dat makkelijk opvangen.

Een 2011 i5 MBA voelt door zijn SSD een stuk vlotter dan een 13" "pro" met een normale HDD.
De Air voelt misschien wat vlotter maar de verschillen tussen de Air en de Pro blijven erg duidelijk.

De apparaten zijn ontwikkeld voor verschillende doelgroepen. Zo is de Air inderdaad erg snel als het gaat over het opstarten van programma's maar je blijft zitten met die lowvoltage cpu, minder aansluitingen. Het feit dat je het RAM/SSD erg moeilijk kan opgraden mag je ook niet vergeten. Daarbij heeft de Air maximum 4gb RAM.

De Macbook Air zal dan meestal gebruikt worden voor casual computing, zoals browsen, mail soms een Word documentje. De Macbook Pro is (zeker met SSD) meer geschikt voor de krachtigere taken zoals Photoshopping, meerdere VM's draaien etc etc..

De Macbook 13" blijft, dat staat vast ;) De kansen dat er een 15" Macbook Air komt zijn wat hoger denk ik :)
Donstil schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:19:
Daar zat ik ook al aan te denken, als je de huidige mac's van binnen ziet dan is daar verdacht weinig ruimte voor een grotere accu. Zeker als hij dunner gaat worden (wat in mijn beleving helemaal niet nodig is)
Daarom denk ik ook dat de retina-resolutie enkel naar de iMac zal komen, deze hebben niet echt veel last van wat extra stroomverbruik :)

[ Voor 17% gewijzigd door filenox op 08-06-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
App Store voor de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Vooral door je motivatie zou ik het nog gaan geloven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Er wordt al drie jaar op alle geruchten/tech sites geclaimed dat die "binnenkort" gaat komen, dus ik ben idd inmiddels wat sceptisch :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 08-06-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik denk inderdaad dat je nooit te veel moet verwachten van zo'n event. Elke keer dat Apple in het nieuws komt met iets nieuws aankondigen is mooi meegenomen. Als ze heel veel in één keer uitbrengen komen ze maar één keer in het nieuws. Als ze dat spreiden over 2/3 events levert dat veel meer publiciteit op.

Daarom verwacht ik op het WWDC vooral software:
- uiteindelijke release date van Mountain Lion en de laatste DP wordt vrijgegeven
- aankondiging van iOS 6 en zeggen dat het ergens in de herfst uit komt
- als 'one more thing'; "One more thing, there will be a completely new mac line as off today. Check out our website for details. Have a great day".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Brm-G schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:30:
Ik denk inderdaad dat je nooit te veel moet verwachten van zo'n event. Elke keer dat Apple in het nieuws komt met iets nieuws aankondigen is mooi meegenomen. Als ze heel veel in één keer uitbrengen komen ze maar één keer in het nieuws. Als ze dat spreiden over 2/3 events levert dat veel meer publiciteit op.

Daarom verwacht ik op het WWDC vooral software:
- uiteindelijke release date van Mountain Lion en de laatste DP wordt vrijgegeven
- aankondiging van iOS 6 en zeggen dat het ergens in de herfst uit komt
- als 'one more thing'; "One more thing, there will be a completely new mac line as off today. Check out our website for details. Have a great day".
Dat lijkt mij ook waarschijnlijker als je kijkt naar voorgaande jaren.
Daarnaast als ze echt grootte hardware changes hebben, kondigen ze dat wel op een ander event aan.
Desalniettemin, 11 juni wordt een interessante dag!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
Gedurende de WWDC keynote mag dit topic -en UITSLUITEND dit topic- gebruikt worden als kroegtopic. :) Daarna mogen er nieuwe topicstarts bij ons aangemeld worden voor de ongetwijfeld noodzakelijke nieuwe topics. Vanaf morgenochtend (dinsdag 12 juni) gelden hier weer de gebruikelijke regels ;)

Voor (slow)chat is iedereen uiteraard ook welkom in #apple op irc.tweakers.net - Om #apple binnen te gaan, typ: /join #apple