Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Lethalis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:49:
[...]

Je kan ook gewoon Windows 7 blijven gebruiken. Stuk goedkoper.

Ik heb vooral een mac omdat ik het leuk vind, niet omdat een Windows PC nou zo kut is (al moet ik toegeven dat Metro niks op de desktop te zoeken heeft wat mij betreft).
Ik vind het alleen jammer dat ik een 'hardcoregamer' ben.
Battlefield 3 Speel ik dagelijks, en dat is bijvoorbeeld een game die niet op OS X is uitgebracht.

Dan zou ik dus toch Windows op een Mac moeten installeren, wat mij dus zou tegenstaan.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:49
HomegrownBGP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:54:
Lees ik het nu goed en is de WWDC in Nederland omgerekend om 18:00 uur inplaats van de (voor mij) gebruikelijke 19:00 uur?
http://wheniskeynote.com/

Volgens deze site is het gewoon om 19:00..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Top! Bedankt (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:53:
[...]
Windows 7 is inderdaad een fijn OS, maar ik ben iOS developer, en gebruik nu Xcode in een VM.
Mja, dan verbaast het mij dat je niet allang een Mac hebt.

Ik werk voor sommige projecten van mijn werk ook met xcode. Thuis op een MBP 13" uit 2011 (core i5) met daaraan een 24" IPS panel aangesloten. Werkt erg lekker :) En op mijn werk heb ik nog een standaard 21,5" imac staan naast mijn PC.

Eerder had ik ook een hackintosh gebouwd :) Dat werkte op zich prima, totdat ik hem een keer opnieuw wou installeren en de installatie elke keer vastliep |:( Toen toch maar die MBP gekocht en nooit spijt van gehad.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:54:
[...]

Ik vind het alleen jammer dat ik een 'hardcoregamer' ben.
Battlefield 3 Speel ik dagelijks, en dat is bijvoorbeeld een game die niet op OS X is uitgebracht.

Dan zou ik dus toch Windows op een Mac moeten installeren, wat mij dus zou tegenstaan.
Dan kun je beter een dedicated game PC hebben.

Macs zijn er gewoon niet voor bedoeld. Al worden ze wel steeds sneller op grafisch gebied de laatste tijd.

Ik heb voor spellen gewoon een console staan trouwens, maar goed.. ik speel sowieso weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige die benieuwd is naar wat een nieuw OS voor de AppleTV kan betekenen?

Dat vind ik eigenlijk nog het meest interessante momenteel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:56
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:51:
Nog 6 uur en 10 min te gaan! :D

Een retina MacBook Pro zou een must buy voor mij zijn, wat de prijs er voor ook zou mogen zijn.
Vind ik altijd van die rare uitspraken :P Net zoiets als 'Ik ga de iphone 5 kopen'.

Weet je echt zo zeker dat als ze een ivy bridge i5 dual core mbp gaan maken met een TN-panel met hogere pixeldichtheid, je hem wilt voor 1600 euro? ;)

Ik zou ook graag een 13" mbp willen met een beetje fatsoenlijk panel (en dus geen crappy TN), maar de prijs gaat toch wel een beslissende factor zijn hierin hoor. Zeker omdat mijn huidige 2011 MBP opzich prima volstaat voor 95% van wat ik met mijn notebook doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:28
i'm pretty excited! minder dan 6 uurtjes. Hetgeen wat ik wil zal er toch niet komen maarja, kan niet alles hebben.
Ik zou graag een iets dunnere 13" MBP zien zonder optische drive maar wel met plek voor 2 SSD's/HDD's. En hogere resolutie scherm (hoeft geen retina maar minimaal 1440x900).

Ik kom met mijn MBA nu echt schijfruimte tekort. De huidige MBP met een beter scherm zou ook al prima zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Lethalis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:03:
[...]
Dan kun je beter een dedicated game PC hebben.

Macs zijn er gewoon niet voor bedoeld. Al worden ze wel steeds sneller op grafisch gebied de laatste tijd.

Ik heb voor spellen gewoon een console staan trouwens, maar goed.. ik speel sowieso weinig.
Voor OS X haal ik nu een goeie Macbook Pro, en misschien eind dit jaar een iMac; Maar dat hangt van verschillende factoren af...

Anders ga ik weer eens in mijn pc investeren; Zodat ik zeker weet dat Crysis 3 mijn pc ook nog op high - Direct X 11 - aankan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Lethalis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:05:
Ben ik trouwens de enige die benieuwd is naar wat een nieuw OS voor de AppleTV kan betekenen?

Dat vind ik eigenlijk nog het meest interessante momenteel :D
Ik denk dat ze het OS open gooien voor developers waardoor er een ecosysteem gebouwd kan worden voor wanneer Apple de stap zet in de TV markt. Misschien ook al SIRI integratie misschien? Veel potentie in deze hoek denk ik, zeker gezien het feit alle Smart TV´s tot nu toe crappy werken en totaal niet aanslaan.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wat ik graag zou willen zien voor de Apple TV is een fatsoenlijke mediacenter die vanaf een server MKV's incl subs en DTS geluid kan afspelen. Een officiële Plex App voor de ATV zou geniaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Brm-G

Kan je deze toevoegen aan de OP.

Engadget is ook dit jaar weer actief met haar LiveBlog:

http://www.engadget.com/2012/06/11/apple-wwdc-2012-liveblog/

Vanaf 19.00 te volgen met auto refresh ingebouwd ( Alsof je er dus zelf bij bent ;)
Rond middernacht word de Video Keynote meestal gepresenteerd op Apple's Website.

http://www.apple.com/apple-events/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Henk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:05:
[...]

Vind ik altijd van die rare uitspraken :P Net zoiets als 'Ik ga de iphone 5 kopen'.

Weet je echt zo zeker dat als ze een ivy bridge i5 dual core mbp gaan maken met een TN-panel met hogere pixeldichtheid, je hem wilt voor 1600 euro? ;)

Ik zou ook graag een 13" mbp willen met een beetje fatsoenlijk panel (en dus geen crappy TN), maar de prijs gaat toch wel een beslissende factor zijn hierin hoor. Zeker omdat mijn huidige 2011 MBP opzich prima volstaat voor 95% van wat ik met mijn notebook doe..
Vind ik niet...

De huidige Macbook Pro 15'' (Instap model) voldoet aan al mijn verwachtingen, op één ding na; En dat is dat er geen retina display in zit.

En je weet zelf, Apple zou nooit een product verkopen dat qua hardware nog slomer is dan de vorige versie.

De iPad 3 bijvoorbeeld is er misschien met geen stap op vooruit gegaan qua prestaties, maar daar heb je dan wel een mooi retina scherm voor terug.
- En misschien zal dat dan ook het geval zijn bij deze Macbook Pro; Maar slomer dan de huidge (2011) versie zal hij in ieder geval niet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:52:
[...]

Amac Middelburg is vandaag wegens overstap naar een nieuw kassasysteem gesloten!

Staat op hun website. Toeval dus :)
Al begrijp ik nog niet wat Middelburg met Rotterdam te maken heeft O-) Zal inderdaad wel toeval zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat ze het OS open gooien voor developers waardoor er een ecosysteem gebouwd kan worden voor wanneer Apple de stap zet in de TV markt. Misschien ook al SIRI integratie misschien? Veel potentie in deze hoek denk ik, zeker gezien het feit alle Smart TV´s tot nu toe crappy werken en totaal niet aanslaan.
Het zal moeten concurreren met de nieuwe plannen van Microsoft voor de Xbox 360 en Smartglass denk ik.

En ik zou het idd wel tof vinden als er eindelijk apps mogelijk zijn voor de AppleTV. XBMC, MKV filmpjes kunnen kijken, webbrowser er op die je kunt bedienen met je telefoon etc.

Misschien koop ik dan alsnog een AppleTV :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 11-06-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Henk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:05:
[...]

Het is dan wel geen ISP-panel, maar de TN-panelen in de huidige MBP's zijn (één van de) beste schermen momenteel verkrijgbaar in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Lethalis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:11:
[...]
En ik zou het idd wel tof vinden als er eindelijk apps mogelijk zijn voor de AppleTV. XBMC, MKV filmpjes kunnen kijken, webbrowser er op die je kunt bedienen met je telefoon etc.
Idd, gelijk heb je!

Of wat dacht je van een HBO app? Zodat je alle films / series op van je HBO abonnement op je Apple TV kan bekijken? :)
Of dat de app AirVideo ook beschikbaar komt op de Apple TV, zodat je zonder tussenkomst van iDevice toch een film kunt streamen van je pc naar je ATV met zonder dat je het van te voren moet converteren?

Ik kan in ieder geval al niet meer wachten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik hou de ontwikkelingen van hardware niet meer bij sinds ik mijn eerste Mac kocht, zo'n 6 jaar geleden :+

Zijn er al Quadcore CPU's voor in de MacBook Air's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
[...]
De huidige Macbook Pro 15'' (Instap model) voldoet aan al mijn verwachtingen, op één ding na; En dat is dat er geen retina display in zit.
Ik denk dat mensen het erger vinden dat het een zwaar en lomp ding is.

Maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
[...]
Het zal moeten concurreren met de nieuwe plannen van Microsoft voor de Xbox 360 en Smartglass denk ik.

Misschien koop ik dan alsnog een AppleTV :)
Als Apple apps toe gaat staan, zal het redelijk beperkte toegang tot de API's hebben. XBMC is namelijk voor Apple een gevaar voor de eigen inkomsten omdat het doorgaans alles afspeelt, en voornamelijk gebruikt wordt voor elders gedownloade content. Als Apple XBMC-achtige apps toe gaat staan, snijden ze in hun eigen inkomsten :)

Jailbreaken van de laastste generatie ATV is niet voor niets bijna onmogelijk gemaakt door Apple. De Apple TV 2, die wel gejailbreaked kan worden, gaat momenteel voor 200-300 euro over de toonbank (marktplaats etc) omdat men dan XBMC er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
[...]
Concurreren met een functie die al lang in de AppleTV zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
zAo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:15:
Ik hou de ontwikkelingen van hardware niet meer bij sinds ik mijn eerste Mac kocht, zo'n 6 jaar geleden :+

Zijn er al Quadcore CPU's voor in de MacBook Air's?
Nee. De Macbook Air heeft gewoon een underclockte dualcore, maar dat kan je ook op de Apple website vinden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:15:
[...]

Concurreren met een functie die al lang in de AppleTV zit? :P
Kun je met de AppleTV goed browsen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Destianto schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
@ Brm-G

Kan je deze toevoegen aan de OP.

Engadget is ook dit jaar weer actief met haar LiveBlog:

http://www.engadget.com/2012/06/11/apple-wwdc-2012-liveblog/

Vanaf 19.00 te volgen met auto refresh ingebouwd ( Alsof je er dus zelf bij bent ;)
Rond middernacht word de Video Keynote meestal gepresenteerd op Apple's Website.

http://www.apple.com/apple-events/
die heb ik gisteren al erin gezet toch?

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 11-06-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:15:
[...]
Als Apple XBMC-achtige apps toe gaat staan, snijden ze in hun eigen inkomsten :)
VLC Streamer Free werkt bijvoorbeeld op de ipad en iphone. Goedgekeurd en al.

Daarmee zou ik op een AppleTV ook al blij zijn.

Bovendien kun je ook GoodPlayer kopen in de store en die kan ook 720p MKV aan, streamt alles vanaf een netwerkschijf, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 11-06-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:15:
[...]
gaat momenteel voor 200-300 euro over de toonbank (marktplaats etc) omdat men dan XBMC er op kan zetten.
Ik zie d'r meerdere onder de 100 euro hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Wat denk je precies te missen als je een MBP met een normaal scherm zou kopen? Kan me nou niet voorstellen dat een Retina scherm echt een must is voor bepaalde mensen. Een gimic wel maar een must absoluut niet.

Ik heb een 15" (late 2011) MBP met 1680x1050 non glossy screen en dat is al ruim scherp genoeg. Retina is leuk maar je hebt er weinig aan als het hele OS mee schaald, alles is dan wel scherper maar je hebt niet meer ruimte op je scherm.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:54
Lethalis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:19:
[...]

Kun je met de AppleTV goed browsen dan?
Ja hoor. iPad'je verbinden via AirPlay en voila. Er is geen enkele goede browser-interface te bedenken die ook bediend wordt met een conventionele afstandsbediening. Juist het verbinden met een iPad werkt perfect.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:30:
[...]

Wat denk je precies te missen als je een MBP met een normaal scherm zou kopen? Kan me nou niet voorstellen dat een Retina scherm echt een must is voor bepaalde mensen. Een gimic wel maar een must absoluut niet.

Ik heb een 15" (late 2011) MBP met 1680x1050 non glossy screen en dat is al ruim scherp genoeg. Retina is leuk maar je hebt er weinig aan als het hele OS mee schaald, alles is dan wel scherper maar je hebt niet meer ruimte op je scherm.
Meer vensters gelijktijdig open hebben staan is toch echt wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:31:
[...]

Meer vensters gelijktijdig open hebben staan is toch echt wel handig.
Nou dat bedoel ik juist, als ze Retina gaan toepassen zoals op de iPad dan heb je dus niet meer ruimte voor vensters, de vensters zijn alleen scherper. Knoppen enz blijven even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:56
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:32:
[...]

Nou dat bedoel ik juist, als ze Retina gaan toepassen zoals op de iPad dan heb je dus niet meer ruimte voor vensters, de vensters zijn alleen scherper. Knoppen enz blijven even groot.
Dat, en als er _iets_ geleerd mag worden van de iPad 3, is dat het toch een behoorlijke belasting van de hardware is als je resolutie ineens verdubbeld.

Hoewel van mij de 13" MBA schermen best een keer in de MBP gestopt mogen worden, vind het nog steeds stom dat dat nu niet zo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 22:09
Inderdaad, de huidige resolutie van de 13" MBP is écht te laag, de voornaamste reden dat ik wacht op de nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Vind ik niet...

Dat vind ik apart. Hoe benieuwd ik ook ben naar een retina-scherm heeft niemand ooit nog een retinascherm op 13,3" of hoger in een laptop gezien. Hoe weet je dat je het mist? En hoe weet je dan dat dat wel aan je verwachtingen zou voldoen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:32:
[...]

Een verviervoudiging van de resolutie was bij de iPad noodzakelijk omdat iOS applicaties niet makkelijk meeschalen. Met OS X is dat niet, en een dynamisch instelbare DPI moet prima mogelijk zijn.
Henk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:34:
[...]

Dat, en als er _iets_ geleerd mag worden van de iPad 3, is dat het toch een behoorlijke belasting van de hardware is als je resolutie ineens verdubbeld.

Hoewel van mij de 13" MBA schermen best een keer in de MBP gestopt mogen worden, vind het nog steeds stom dat dat nu niet zo is :P
De MBA schermen zijn zeer inferieur in vergelijking met de MBP schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 17:22
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Een verviervoudiging van de resolutie was bij de iPad noodzakelijk omdat iOS applicaties niet makkelijk meeschalen. Met OS X is dat niet, en een dynamisch instelbare DPI moet prima mogelijk zijn.
Dat is natuurlijk niet geheel waar, je wilt je controls dezelfde aspect ratio laten behouden en je kunt dan lastig met halve pixels gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

armageddon_2k1 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Dat vind ik apart. Hoe benieuwd ik ook ben naar een retina-scherm heeft niemand ooit nog een retinascherm op 13,3" of hoger in een laptop gezien. Hoe weet je dat je het mist? En hoe weet je dan dat dat wel aan je verwachtingen zou voldoen?
Had je een iPhone 3Gs / lager en later een iPhone 4 / 4S?
Had je een iPad 1 / 2 en later een iPad 3?

Heb je de verschillen van het retina scherm op een iDevice opgemerkt?
Ik wel; En daarom wil ik graag een Macbook mét Retina scherm.

Het leest stukken fijner en het beeld ziet er 10x beter uit.

Ik heb er in ieder geval véél plezier van op mijn iPhone & iPad, dus laat die Macbook maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik hoop dat er een macbook air komt met een mat scherm, of een macbookpro met mat scherm die net zo dun is als een macbook air, en dan het liefst 15 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:17:
[...]
Nee. De Macbook Air heeft gewoon een underclockte dualcore, maar dat kan je ook op de Apple website vinden hoor ;)
Dat snap ik ;) Ik vraag me alleen af of Intel al Quad core CPU's heeft met een TDP (en grootte) die in de Air passen. Beter gezegd; kunnen we Air's verwachten met Quad's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
bones schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:48:
Ik hoop dat er een macbook air komt met een mat scherm, of een macbookpro met mat scherm die net zo dun is als een macbook air, en dan het liefst 15 inch.
De Air heeft al een mat scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Muchachooo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:37:
Inderdaad, de huidige resolutie van de 13" MBP is écht te laag, de voornaamste reden dat ik wacht op de nieuwe versie
Stel dat de MBP 13" retina krijgt en de resolutie wordt verdubbeld, dan past er helemaal niks meer op je scherm. Het enige verschil is dat alles scherper wordt.

Op een Mac die 1440x900 in "lowDPI" draait is meer effectieve ruimte dan een Mac die in 2560x1600 in HiDPI mode bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:35
Muchachooo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:01:
[...]
Niet hoor. Het 'Glossy' screen zit niet op de MBA, maar het scherm is niet mat.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 17:22
Conscience NL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:04:
[...]

Niet hoor. Het 'Glossy' screen zit niet op de MBA, maar het scherm is niet mat.
Zou je deze - schijnbare - tegenstelling kunnen toelichten? Mijn scherm spiegelt niet, wat moet ik dan als mat scherm zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Waarschijnlijk bedoelt ie met glossy de spiegeling die de MBP heeft. Zie mijn uitleg hieronder. In feite heeft zowel de MBP als de MBA een glossy scherm, alleen de mate waarin het spiegelt verschilt.
Muchachooo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:01:
[...]
Hoe kom je daar nou weer bij? Toegegeven is het scherm van de MBA niet zo spiegelend als de MBP, maar mat is ie zeker niet.

[ Voor 27% gewijzigd door RnB op 11-06-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
En de store is offline!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3iONhmegWEcsyQCOOYIG2IOW/full.png

[ Voor 83% gewijzigd door filenox op 11-06-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
hier doet die het nog. Maar niet volledig.

edit: nu volledig offline.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 11-06-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:35
vistu schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:05:
[...]

Zou je deze - schijnbare - tegenstelling kunnen toelichten? Mijn scherm spiegelt niet, wat moet ik dan als mat scherm zien?
Een MBA bij een klasgenoot gezien; het is naar mijn mening echt een ander soort scherm dan een mat scherm. Ook bij Apple.nl staat bij de MBA:

Beeldscherm
Hogeresolutie-breedbeeldscherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en ondersteuning voor miljoenen kleuren

http://www.apple.com/nl/macbookair/specs.html

______________________________________________________________________________________

http://store.apple.com/nl/go/macbookair

Apple Store is down. WWDC vanavond. Spannend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Conscience NL op 11-06-2012 15:16 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hij gaat toch niet tot 20u offline blijven? :? Misschien nu al wat spec-bumps? Wie zal het zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Alle productpagina's in de gaten houden. Af en toe zijn de specs van de nieuwe machines per ongeluk al geüpdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mmm hij komt al terug online, zonder afbeeldingen wel..

Edit: terug offline :7

[ Voor 19% gewijzigd door filenox op 11-06-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:18:
Hij gaat toch niet tot 20u offline blijven? :? Misschien nu al wat spec-bumps? Wie zal het zeggen..
Jawel. De store is meestal tot vlak na het event offline. Vaak al een paar uur van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Niemand die vanavond rond 8 bij de Apple Store in Amsterdam langs gaat? Misschien dat ze daar de nieuwe producten straks al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Brm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:21:
Niemand die vanavond rond 8 bij de Apple Store in Amsterdam langs gaat? Misschien dat ze daar de nieuwe producten straks al hebben.
ik heb het wel eens geprobeerd in de VS maar die waren toen dicht tot na het Event en gingen toen open met al de nieuwe producten, maar die zaten dan ook in de zelfde tijdszone dus dan is het makkelijker.

Ik verwacht niet dat ze in Adam vanavond de nieuwe producten al hebben staan, zal op ze vroegst morgen worden (Als het alleen een SpeedBump is dan duurt het meestal nog wel wat langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:23:
[...]
Ik verwacht niet dat ze in Adam vanavond de nieuwe producten al hebben staan, zal op ze vroegst morgen worden (Als het alleen een SpeedBump is dan duurt het meestal nog wel wat langer).
Juist niet.

Als het alleen een spec-bump is zijn ze vaak meteen beschikbaar. Ik werk in een APR en met spec-bumps is het regelmatig zo dat deze al de dag vóór de aankondiging, of de ochtend direct erna geleverd worden.

Op het moment dat er daadwerkelijk nieuwe designs worden geïntroduceerd duurt het vaak 1-2 weken voordat deze in de winkel verkrijgbaar zijn. Maar ook dit hoeft niet per definitie zo.

Het is dus gewoon even afwachten mensen. Nog 3,5 uur te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 11-06-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ja dus zeg eens, is er iets nieuws binnengekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:55
Er zal wel iets van geheimhouding gelden, en aangezien z'n naam in z'n sig staat, is het niet verstandig om dat soort dingen te vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@RobbieB Ooh mijn ervaring is een andere. In de USA hebben ze vaak wel al speedbump stock maar niet in de winkels staan (Niet echt nodig ook). Dat doen ze meestal een paar dagen later zodat hun eerste stock gewoon verkocht kan worden en niet gelijk de winkel in hoefd.

Maar dan heb ik het dus niet over apr maar over echte Apple Winkels. Ik had er over Display niet over voorraad.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 11-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:40:
Ja dus zeg eens, is er iets nieuws binnengekomen? :P
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:44:
@RobbieB Ooh mijn ervaring is een andere. In de USA hebben ze vaak wel al speedbump stock maar niet in de winkels staan (Niet echt nodig ook). Dat doen ze meestal een paar dagen later.

Maar dan heb ik het dus niet over apr maar over echte Apple Winkels.
O zo. Nee, als demo-modellen hebben de APR's vaak ook niet de speedbumps staan. Is volkomen overbodig ook. APR's moeten de demomodellen zelf betalen, dus deze worden vaak pas vervangen als het demomodel verkocht is. Maar inderdaad, ze hebben ze wel op voorraad.

Echter is het wel zo dat bij een complete redesign v/d lijn de demomodellen wel direct in de winkel komen, maar dat ze vaak niet direct na een event aankondiging verkrijgbaar zijn. (Alhoewel dit bij de redesign in 2008 wél zo was in Amerika, niet in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige die verband ziet tussen het al eerder besproken in de geruchten "nieuwe grijze redesign" van iOS en het nu ineens grijze We'll be back bannertje op de Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:50:
Ben ik trouwens de enige die verband ziet tussen het al eerder besproken in de geruchten "nieuwe grijze redesign" van iOS en het nu ineens grijze We'll be back bannertje op de Apple store?
Nope, dat is al een tijdje zo dacht ik. :)

Edit: Als je het mij vraagt is die grijze kleur het nieuwe huisstijltje geworden van Apple.
Niets mis mee als je het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 11-06-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat grijze bannertje is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Jup, is een paar maanden geleden al veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:50:
In de gelekte screenshots van de nieuwe Maps-app werd er ook grijs gebruikt ipv blauw. Je mag er dus zo goed als zeker van zijn dat grijs de standaardkleur is in iOS :)

Edit: http://www.macrumors.com/...orted-leaked-screenshots/

[ Voor 11% gewijzigd door filenox op 11-06-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Meer specs!
http://9to5mac.com/2012/0...c+-+Apple+Intelligence%29

gaat om 3 MBA 11" modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 11-06-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Waarom gaat die store offline eigenlijk? Dat hoeft toch in principe niet?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:56:
Om alles uitgebreid te kunnen testen. En voor de hype natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Omdat je als klant nu écht geen Mac Pro wilt gaan bestellen :P

+ Als Apple enkel de Mac Pro had weggelaten wisten we nu al wat we konden verwachten dusss gaat heel de store offline, zoals altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:36
Spannnendddddddd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

BeQuietAndDrive schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:56:
Da's al altijd zo geweest, dus een beetje traditie en idd de hype. Daarnaast wil je niet hebben dat klanten enkele uren voor de grote aankondiging een nieuw toestel kopen en dan apple gaan haten omdat er nieuwe toestellen komen.

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:57:
Omdat je als klant nu écht geen Mac Pro wilt gaan bestellen :P

+ Als Apple enkel de Mac Pro had weggelaten wisten we nu al wat we konden verwachten dusss gaat heel de store offline, zoals altijd :)
Als je een dezer dagen een Mac Pro hebt besteld en hij wordt vernieuwd wordt deze sowieso in de wacht gezet tot de nieuwe modellen er zijn. Overigens gebeurt dit met alle Build-to-order modellen (ook MacBooks). Echter is het wel zo dat dingen die standaard op voorraad zijn wel verstuurd worden, maar gelukkig heb je in Nederland de wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
VanWilder schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:58:
[...]

Da's al altijd zo geweest, dus een beetje traditie en idd de hype. Daarnaast wil je niet hebben dat klanten enkele uren voor de grote aankondiging een nieuw toestel kopen en dan apple gaan haten omdat er nieuwe toestellen komen.
In dat geval zouden ze de order gewoon omzetten naar een vergelijkbaar nieuw toestel, maar het is inderdaad beter om de store gewoon even te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:52:
Dat grijze bannertje is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd toch?
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:52:
[...]

Edit: Als je het mij vraagt is die grijze kleur het nieuwe huisstijltje geworden van Apple.
Nee ik bedoelde die PostIt. Die was normaal geel (zoals een postit) maar is nu een grijs plaatje.
Niet echt een bannertje idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:27

xiD

12345

HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:52:
[...]

De grijze menubalk is al een tijdje. Maar het 'we'll be back' was altijd een postit.

Er gingen al langer geruchten over een redesign van de webstore.
Ook lijkt de titel van de pagina anders die was eerst 'Official Apple Store' en nu 'The Apple Store'

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De we'll be back post-it is al een tijdje weg dacht ik hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:02:
Tijdens de laatste Keynote was hij er nog. Inclusief al de landnummers.

Zoals het al jaren was zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:02:
Idd, ik vond net een artikel van 10 april.. http://www.cultofmac.com/...on-sticky-for-a-new-look/

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, nog niet heel lang, maar in elk geval bij de vorige downtime van de Apple Store al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Had je een iPhone 3Gs / lager en later een iPhone 4 / 4S?
Had je een iPad 1 / 2 en later een iPad 3?

Heb je de verschillen van het retina scherm op een iDevice opgemerkt?
Ik wel; En daarom wil ik graag een Macbook mét Retina scherm.

Het leest stukken fijner en het beeld ziet er 10x beter uit.

Ik heb er in ieder geval véél plezier van op mijn iPhone & iPad, dus laat die Macbook maar komen.
Ja, ik heb de iPad 3 :) En ik vind het fantastisch, maar op een laptop heb ik nooit het gevoel gehad dat ik dat mistte. Vooral ook vanwege het feit dat dat 4x zo veel processing power (en dus hitte en energie) nodig heeft. Ik vind 7 uur battery-life veel belangrijker dan 4x zoveel pixels.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

armageddon_2k1 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Ja, ik heb de iPad 3 :) En ik vind het fantastisch, maar op een laptop heb ik nooit het gevoel gehad dat ik dat mistte. Vooral ook vanwege het feit dat dat 4x zo veel processing power (en dus hitte en energie) nodig heeft. Ik vind 7 uur battery-life veel belangrijker dan 4x zoveel pixels.
als ze dezelfde accu-techniek van de iPad 3 gaan gebruiken voor de Macbooks dan krijg je dezelfde batterylife (alleen moet je waarschijnlijk heel lang opladen ;)

Ook zo grappig dat de capaciteit van een iPad 3 accu groter is dan die van de MBA 11"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
En weer een spec update!

512GB SSD in MBA en 8GB RAM (opties waarschijnlijk)

edit: linkje
http://9to5mac.com/2012/0...am-standard-go-up-to-8gb/

Zoals het er nu uit ziet krijgen de Airs een leuke spec bump! Dat topmodel is geniaal maar zal wel rond de 2k gaan kosten.

Zoals het er nu uit ziet blijft de 13" Pro bestaan met 2.5Ghz dual core, 4GB ram, 500GB HDD. Ook hier dus enkel een spec update.

Geen info over retina schermen.

[ Voor 84% gewijzigd door SquareOne op 11-06-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik denk dat Apple qua batterijcapaciteit niet veel concessies zal doen voor het (mogelijke) retinascherm. Zie ook de iPad 3, voor zover ik weet heeft ook die de capaciteit van de iPad 2 en 1 nagenoeg weten te evenaren. Dat zal wel goed zitten. (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Brm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:12:
En weer een spec update!

512GB SSD in MBA en 8GB RAM (opties waarschijnlijk)

edit: linkje
http://9to5mac.com/2012/0...am-standard-go-up-to-8gb/

Zoals het er nu uit ziet krijgen de Airs een leuke spec bump! Dat topmodel is geniaal maar zal wel rond de 2k gaan kosten.

Zoals het er nu uit ziet blijft de 13" Pro bestaan met 2.5Ghz dual core, 4GB ram, 500GB HDD. Ook hier dus enkel een spec update.

Geen info over retina schermen.
Natuurlijk blijft de 13" Macbook Pro bestaan, wat had je nu gedacht :>
HomegrownBGP schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:12:
Ik denk dat Apple qua batterijcapaciteit niet veel concessies zal doen voor het (mogelijke) retinascherm. Zie ook de iPad 3, voor zover ik weet heeft ook die de capaciteit van de iPad 2 en 1 nagenoeg weten te evenaren. Dat zal wel goed zitten. (correct me if I'm wrong)
Ja maar de iPad 3 wordt wel een stuk warmer, daarom zou het gewoon logischer zijn dat er voor dit moment enkel retina-resoluties komen op niet draagbare apparaten die toevallig ook al even niet meer zijn geupdate, de iMac bijvoorbeeld ;)
armageddon_2k1 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Inderdaad ja, bij de iPad 2 was het gewoon noodzakelijk om soms in te zoomen zodat je alles kon lezen. Bij een laptop komt dat nooit voor. Een reden te meer waarom retina geen noodzaak is op een portable.

[ Voor 49% gewijzigd door filenox op 11-06-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben benieuwd. Normaal hebben mensen te hoge verwachtingen, valt het direct na de keynote tegen en zijn ze er daarna toch wel over te spreken. Toch denk ik dat we deze keer wel veel kunnen verwachten. Tim Cook hintte daar eerder al naar. Veel dus, alleen wat minder spectaculair als het op innovaties aan komt (alsnog gaaf maar meer in de lijn der verwachting, zo is het overduidelijk dat Retina ook z'n weg gaat vinden naar de Mac's).

Mijn gok:
- Aankondiging iPhone 5 (ligt dan augustus/september hier in de winkel).. al heb ik geen flauw idee wat de verbeteringen zijn behalve nieuw uiterlijk en iets groter scherm.
- iOS 6 (nu de aankondiging, release tegelijk met iPhone 5).
- Zou mij niet verbazen als ze de Mac Pro lijn laten vervallen.
- Nieuw design voor MBP's (dunner en retina display)... over een maand in de winkel met Mountain Lion pre-installed.
- Mountain Lion volgende maand te koop in de App Store.
- Kleine kans: als de Mac Pro vervalt en de nieuwe MBP's dunner zijn (zoals Air) gok ik dat de Air overbodig is en de 'Pro'-toevoeging op de nieuwe MBP's vervalt. Dus blijft over: iPhone, iPad, MacBook en iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Had het wel verwacht maar toch waren er geruchten dat het niet zo zou zijn :)

Voor mij is het nu al teleurstellend terwijl er nog niets officieel is, haha. Ik ben, zoals ik al vaker gezegd heb, op zoek naar een 13" macbook met ruimte voor 1xHDD+1xSSD + fatsoenlijk scherm(lees 1440*900 minimaal).
Tom schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:19:
Ik ben benieuwd. Normaal hebben mensen te hoge verwachtingen, valt het direct na de keynote tegen en zijn ze er daarna toch wel over te spreken. Toch denk ik dat we deze keer wel veel kunnen verwachten. Tim Cook hintte daar eerder al naar. Veel dus, alleen wat minder spectaculair als het op innovaties aan komt (alsnog gaaf maar meer in de lijn der verwachting, zo is het overduidelijk dat Retina ook z'n weg gaat vinden naar de Mac's).

Mijn gok:
- Aankondiging iPhone 5 (ligt dan augustus/september hier in de winkel).. al heb ik geen flauw idee wat de verbeteringen zijn behalve nieuw uiterlijk en iets groter scherm.
- iOS 6 (nu de aankondiging, release tegelijk met iPhone 5).
- Zou mij niet verbazen als ze de Mac Pro lijn laten vervallen.
- Nieuw design voor MBP's (dunner en retina display)... over een maand in de winkel met Mountain Lion pre-installed.
- Mountain Lion volgende maand te koop in de App Store.
- Kleine kans: als de Mac Pro vervalt en de nieuwe MBP's dunner zijn (zoals Air) gok ik dat de Air overbodig is en de 'Pro'-toevoeging op de nieuwe MBP's vervalt. Dus blijft over: iPhone, iPad, MacBook en iMac.
Vermoedelijke specs 13" MBA zijn net gelekt en vanmorgen als specs van de 13" MBP. Normaal gesproken kloppen deze gegevens die 9to5mac een aantal uur voor de aankondiging publiceert wel!

[ Voor 70% gewijzigd door SquareOne op 11-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Brm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:20:
Had het wel verwacht maar toch waren er geruchten dat het niet zo zou zijn :)

Voor mij is het nu al teleurstellend terwijl er nog niets officieel is, haha. Ik ben, zoals ik al vaker gezegd heb, op zoek naar een 13" macbook met ruimte voor 1xHDD+1xSSD + fatsoenlijk scherm(lees 1440*900 minimaal).
precies dit dus. als hij wat lichter zou zijn dan 2kg is het helemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Tom schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:19:
Er is toch echt een hoop verschil tussen de Pro en Air lijn. Betere schermen, gigabit ethernet, meerdere thunderbolt channels, FW800, dedicated GPU, ruimte voor meerdere HDD's/SSD's.

Er zullen een hoop professionals afvallen als dat er allemaal niet meer op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:34
Het blijft ook wel akelig stil rond de iMac updates.. Hopelijk wel een update voor de iMac.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Denk dat de vraag vanavond naar de iOS6 beta overweldigend zal zijn. Wat zijn de regels van Tweakers.net m.b.t. UDID registratie? Mag ik een aanbod-advertentie maken in Vraag&Aanbod, of mag het enkel via DM?

Ben echter wel bang dat iOS6 erg gaat tegenvallen in vergelijking met bijvoorbeeld iOS5 welke vele nieuwe features kende. Ach, nog 2.5 uur en dan weten we het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:17:

Ja maar de iPad 3 wordt wel een stuk warmer, daarom zou het gewoon logischer zijn dat er voor dit moment enkel retina-resoluties komen op niet draagbare apparaten die toevallig ook al even niet meer zijn geupdate, de iMac bijvoorbeeld ;)
Volledig eens. Warmte is inderdaad een van de dingen waar Apple tegen aan zal lopen, en waar ze (naar het schijnt) al wel vaker mee te kampen gehad hebben.

Toch blijf ik hopen, het zou een leuke aanvulling zijn op een MBP 15". Dan weet ik zeker dat mijn Dell XPS 16 een nieuw baasje gaat krijgen. We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
robbinonline schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:23:
Het blijft ook wel akelig stil rond de iMac updates.. Hopelijk wel een update voor de iMac.
Retina schermen hoef je niet te verwachten gok ik. Is technisch nog iets te duur om grote schermen met een dubbele resolutie aan te bieden. En of het nodig is, betwijfel ik. Volgens mij is de PPI al tamelijk hoog op de iMac. Sowieso is er nog geen enkele indicatie dat er een update voor de iMac plaats gaat vinden. Nog geen partnumbers of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarom zouden jullie eigenlijk een retina willen hebben op een laptop/desktop?

Moet je soms inzoomen (zoals bij de iPad 2) omdat je sommige websites niet vanaf het eerste moment kan lezen? ;) Hier ziet eigenlijk elke website er mooi scherp uit, zonder retina-resoluties :P

[ Voor 17% gewijzigd door filenox op 11-06-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:34
iOs6, MBP refresh (Intel Ivy bridge, nvidia kepler gpu) Nieuwe iMacs met Touchscreen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Dat laatste gaat hem sowieso niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:59
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:25:
[...]

Retina schermen hoef je niet te verwachten gok ik. Is technisch nog iets te duur om grote schermen met een dubbele resolutie aan te bieden. En of het nodig is, betwijfel ik. Volgens mij is de PPI al tamelijk hoog op de iMac. Sowieso is er nog geen enkele indicatie dat er een update voor de iMac plaats gaat vinden. Nog geen partnumbers of wat dan ook.
Er worden hier toch wel iMac part numbers genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het blijft idd erg stil rond de iMac upgrade, ik wil er een aanschaffen maar weiger nu 3000,- te betalen voor een i7 uit begin 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:26:
Waarom zouden jullie eigenlijk een retina willen hebben op een laptop/desktop?

Moet je soms inzoomen (zoals bij de iPad 2) omdat je sommige websites niet vanaf het eerste moment kan lezen? ;) Hier ziet eigenlijk elke website er mooi scherp uit, zonder retina-resoluties :P
Jij kent al langer dan vandaag mijn mening over de resoluties van bepaalde MacBooks. Ik heb er vorige week nog een discussie over gehad met onze goede vriend (The_End). Ik heb zelf een 15" laptop met een resolutie van 1920*1080 wat ik op zich genoeg vind. De resoluties zoals die van de 13" MBP zijn in mijn ogen gewoon veel te laag (1200*800). Alles ziet er in mijn ogen veel te groot uit. Ik hou gewoon van alles lekker klein te hebben, zodat ik meer op mijn scherm krijg.
Het beste voorbeeld om dit te illustreren is de resolutie van gsm-schermen. Op mijn HTC Tattoo had ik een resolutie van 240*320 en daarmee werken was echt een ramp. Je moest voor het minste inzoomen en er paste precies niets op je scherm. Je was dus de hele tijd bezig van hier naar daar te scrollen.

Met hogere resoluties is dit probleem van de baan. Voor mij hoeven resoluties van 2.5k op 1.2k helemaal niet, maar Full HD zou toch wel aangenaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Donstil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:30:
Het blijft idd erg stil rond de iMac upgrade, ik wil er een aanschaffen maar weiger nu 3000,- te betalen voor een i7 uit begin 2011.
waar precies betaal je 3k voor een i7 imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:31
One More Thing van vanavond.

Mountain Lion. Available. Today.

Let's hope! 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:31:
Met hogere resoluties is dit probleem van de baan. Voor mij hoeven resoluties van 2.5k op 1.2k helemaal niet, maar Full HD zou toch wel aangenaam zijn.
Dat is zeker waar. Een Full HD scherm mag er zeker in maar een retina? Dat zie ik echt nog niet snel gebeuren (stroomverbruik, warmte, kostprijs). Nuja wie weet wat de berekeningen zijn voor retina bij laptops aangezien je ze verder van je ogen hebt dan een tablet/telefoon..
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Let op:
Gedurende de WWDC keynote mag dit topic -en UITSLUITEND dit topic- gebruikt worden als kroegtopic. :) Daarna mogen er nieuwe topicstarts bij ons aangemeld worden voor de ongetwijfeld noodzakelijke nieuwe topics. Vanaf morgenochtend (dinsdag 12 juni) gelden hier weer de gebruikelijke regels ;)

Voor (slow)chat is iedereen uiteraard ook welkom in #apple op irc.tweakers.net - Om #apple binnen te gaan, typ: /join #apple