Ik gok dat hij bedoelt dat hij 3 SIM's a 8 cent=25 cent totaal heeft betaald
Puur als test was ik benieuwd of het mij ook zou lukken. En jawel, voor 9 cent kreeg ik keurig een SIM. Leerpuntje voor *bliep dus nog
Ik ook heb gelijk 10 besteld
[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 07-06-2012 09:20 ]
Ja leuk maar dat beantwoordt niet mijn vraag waar jullie die informatie vandaan halen.
Ik zie het niet staan op de bliep site.
Ik zie het niet staan op de bliep site.
Raar, want wanneer je via de site bestelt en aangeeft via SMS te willen betalen dan zegt het daar toch echt dat het 1 euro kost
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
@CJS: Ga je straks ook nog vragen naar de huidskleur van de postbode?
Tussen zeggen, en doen zit verschil ...Yucko schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:30:
Raar, want wanneer je via de site bestelt en aangeeft via SMS te willen betalen dan zegt het daar toch echt dat het 1 euro kost
Mijn idee ook !Marco schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:15:
@CJS: Ga je straks ook nog vragen naar de huidskleur van de postbode?
Al die vragen, zonder echt gebruiker te zijn
Ik zou iig geen supermarkthouder bij hem in de buurt willen zijn !
Over die "info" .....
Ik kwam erachter omdat ik WEL een simkaart bestelde ( geen 10 btw, maar 3)
Ik had gisteren voor de zekerheid een 2e SIM kaart besteld (1e is nog steeds niet binnen, ondanks dat helpdesk zei dat ze een nieuwe gingen opsturen) en snelheden zijn zoals aangegeven door *bliep.
Internet-radio gaat zonder problemen, en de app die elke dag "UIT" naar 1350 moet sms'en doet het ook
Dus wanneer ik hem een paar dagen niet gebruik dan kost het me niets.
Internet-radio gaat zonder problemen, en de app die elke dag "UIT" naar 1350 moet sms'en doet het ook

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Ik denk dat ze niet bedacht hadden dat er zo'n app zou komenYucko schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:46:
en de app die elke dag "UIT" naar 1350 moet sms'en doet het ookDus wanneer ik hem een paar dagen niet gebruik dan kost het me niets.
Het is gewoon een SMS Scheduler. Die bestaan al maanden..Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:47:
[...]
Ik denk dat ze niet bedacht hadden dat er zo'n app zou komen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik stuur gewoon een sms om de bundel te activeren, en als ik de browser opstart krijg ik gelijk de site van *bliep waar ik de bundel direct weer uit zet.
Inderdaad .. de webpagina werkt ook prima ...Marco schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:52:
Ik stuur gewoon een sms om de bundel te activeren, en als ik de browser opstart krijg ik gelijk de site van *bliep waar ik de bundel direct weer uit zet.
[ Voor 79% gewijzigd door FreshMaker op 08-06-2012 15:53 ]
klopt, maar wel handig in deze situatie.DennusB schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:51:
[...]
Het is gewoon een SMS Scheduler. Die bestaan al maanden..
Ik had eerst een andere erop gezet maar die sms'te op de meest rare momenten
klopt, maar ik heb mijn startpagina van mijn browser altijd op "about:blank" staan omdat ik geen zin heb om op het laden van een bepaalde pagina te wachten als ik weet dat ik iets anders wil gaan openen.FreshMaker schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:52:
[...]
Inderdaad .. de webpagina werkt ook prima ...
Daarnaast ben ik nogal vergeetachtig aangelegd, dus dan is dit gewoon een mooie oplossing
Ik was de laatste dagen in Parijs. Tot mijn grote verbazing kreeg ik gewoon bereik in belgië via MOBISTAR en in Frankrijk via Orange. Ik heb niet gebeld of gesms't, roamen is nog niet mogelijk. Ik kreeg een welkom SMS met de tarieven:
Bellen naar Nederland of lokaal: 0.42
gebeld worden 0.13 per minuut
versturen sms: 0.13
Internet 5.00 per MB
Internet 5.00 per MB
5 euro per MB ? Zijn ze van de pot gepleurd ofzo?polopolo150 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:25:
Ik was de laatste dagen in Parijs. Tot mijn grote verbazing kreeg ik gewoon bereik in belgië via MOBISTAR en in Frankrijk via Orange. Ik heb niet gebeld of gesms't, roamen is nog niet mogelijk. Ik kreeg een welkom SMS met de tarieven:
Internet 5.00 per MB

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dus het is niet common in vergelijking met andere providers?DennusB schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:30:
[...]
5 euro per MB ? Zijn ze van de pot gepleurd ofzo?
Volstrekte woekerprijs die 5 euri/MB. Maar dat waren de binnenlandse tarieven ook al vele jaren. Vooral voor pre-paid. Bliep is de eerste met een acceptabele prijsconstructie voor pre-paid en stelt daarmee ook nog eens dat woekerprijzenniveau ongenadig aan de kaak. Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of de beleidsmakers dat signaal ook oppikken en eindelijk eens wakker worden en wat aan die criminele tarieven gaan doen.
Begrijp ik overigens dat mensen met zo'n SMS scheduler app gewoon elke dag automatisch tussen tijd X en 23:30 een UIT-SMS naar bliep laten versturen ook als ze het die dag niet aangezet hebben?
Begrijp ik overigens dat mensen met zo'n SMS scheduler app gewoon elke dag automatisch tussen tijd X en 23:30 een UIT-SMS naar bliep laten versturen ook als ze het die dag niet aangezet hebben?
polopolo150 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:25:
Internet 5.00 per MB
Dat zijn de standaard tarieven van Tmobile Prepaid, en aangezien *bliep nog niet bekend is op die netwerken, krijg je de standaard waarschuwing.DennusB schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:30:
[...] 5 euro per MB ? Zijn ze van de pot gepleurd ofzo?
Mede omdat roaming niet toegestaan is op het moment, moet je je er ook niet aan storen, je kan er toch niet op, wel ontvangen, dat is wel handig
ja, er is helaas geen optie om het automatisch versturen van het sms'je te stoppen indien je die dag in pauze stand staat.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:33:
...
Maar goed, sms'en naar 1350 is gratis en ik denk niet dat men bij *bliep gaat zeuren over een overbodig sms'je
[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 08-06-2012 22:13 ]
Maar kun je überhaupt wel SMSsen in de pauze stand? Ik meende te begrijpen van niet nl. Wat zou betekenen dat de app bijv. elke dag een error genereert of zo.
Edit: Ja je kunt natuurlijk wel naar het omschakelnummer SMSsen. Anders kun je het niet aanzetten. Dan is het inderdaad te hopen dat bliep daar niet moeilijk over gaat doen.
Edit: Ja je kunt natuurlijk wel naar het omschakelnummer SMSsen. Anders kun je het niet aanzetten. Dan is het inderdaad te hopen dat bliep daar niet moeilijk over gaat doen.
[ Voor 35% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-06-2012 22:19 ]
ook ik had vanmorgen dat, ondanks een ruim van te voren verzonden "UIT" sms, mjin telefoon nog steeds internet had en dan ook nog eens de snellere variant
(zie screenshots)
Helaas crashte mijn telefoon op een gegeven moment en dus moest ik rebooten waarna ik niet meer online kwam.

je ziet hier dat ik nog steeds 0,50 tegoed heb (dus alleen 50 cent eraf van activering gisteren) en dat ik in pauze stand zou moeten staan maar toch nog steeds online ben (zie ook indicator in balk bovenaan)
Eerste indruk:
ik had verwacht omdat het via het netwerk van t-mobile netwerk gaat, dat het te wensen zou overlaten, maar vooralsnog geen dekkingproblemen.
Wel is het zo dat ik de mobile facebook pagina niet geopend krijg op de lage snelheid. Zelfs gebruikmakend van de android facebook app lukte het me niet om in te loggen. Pas toen ik tijdelijk op de hogere snelheid zat lukten beide.
Radio-streaming (SlamFM @ 192kbps) doet het nog steeds goed zonder onderbreking (ook op de lagere snelheid)
Helaas crashte mijn telefoon op een gegeven moment en dus moest ik rebooten waarna ik niet meer online kwam.

je ziet hier dat ik nog steeds 0,50 tegoed heb (dus alleen 50 cent eraf van activering gisteren) en dat ik in pauze stand zou moeten staan maar toch nog steeds online ben (zie ook indicator in balk bovenaan)
Eerste indruk:
ik had verwacht omdat het via het netwerk van t-mobile netwerk gaat, dat het te wensen zou overlaten, maar vooralsnog geen dekkingproblemen.
Wel is het zo dat ik de mobile facebook pagina niet geopend krijg op de lage snelheid. Zelfs gebruikmakend van de android facebook app lukte het me niet om in te loggen. Pas toen ik tijdelijk op de hogere snelheid zat lukten beide.
Radio-streaming (SlamFM @ 192kbps) doet het nog steeds goed zonder onderbreking (ook op de lagere snelheid)
[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 09-06-2012 07:00 ]
Die dekking is iets waar ik me wel zorgen over maak. Leuk onbeperkt online, maar als er geen signaal is...
Zijn er ervaringen uit Groningen?
Zijn er ervaringen uit Groningen?
Geen probleem in Groningen hoor. Hoewel KPN hier het meest dominant is, betekent het niet dat T-Mobile nou minderwaardig is. Op de meeste plekken gewoon prima internet, soms GPRS.
Ik check zelf regelmatig deze site even: http://umtsmasten.nl/
Dan zie je precies met welke provider je op welke plek je waarschijnlijk het beste bereik hebt
Waar ik meer problemen mee heb is die Android-app van Bliep, onofficieel weliswaar. Maar die software is nog aardig brak
Het is me nog geen enkele keer gelukt om zelfstandig af te sluiten, zonder taakbeheer dus. Ook reageert de app traag.
Ik check zelf regelmatig deze site even: http://umtsmasten.nl/
Dan zie je precies met welke provider je op welke plek je waarschijnlijk het beste bereik hebt
Waar ik meer problemen mee heb is die Android-app van Bliep, onofficieel weliswaar. Maar die software is nog aardig brak

[ Voor 57% gewijzigd door objectief2 op 09-06-2012 14:55 ]
Verwijderd
ik heb al een betere.. swirly sms for iPad via cydia.. alleen moet je er wel eenmalig 4,99 dollar voor betalen (4.10 euro omgerekend) deze stuurt gewoon sms jes via je simkaart dus mooie oplossing voor de bliepFreshMaker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 02:16:
[...]
Downloading ...
Ik had swirlysms al geprobeert, maar die doet het dus niet op IOS5
Helaas ... moet je via credits regelen.
dan wordt het nog een dure grap
Ik doe het wel via mijn internet op de telefoon
Ik ben nieuwsgierig... er kwam even een lichtelijk interessante gedachte bij me op. 
Ik begrijp dat als je een bliep SIM voor de eerste keer in een toestel stopt dat contact maakt met het netwerk dat je dan een of meerdere SMSjes krijgt en de instellingen voor het netwerk automatisch doorgestuurd krijgt maar dat je dan ook gelijk een halve euro dag activeert die dus van je tegoed afgaat.
Nu kun je tussen 23:30 en 0:00 uur geen omschakel SMSjes versturen (of je kunt ze misschien wel versturen maar ze hebben geen effect). Wat gebeurt er dan als je gedurende dat halve uurtje je bliep SIM voor het eerst in je toestel contact met het netwerk laat maken?
Heeft iemand dat toevallig al geprobeerd? Ik ben benieuwd wat er dan precies gebeurt.
Ik begrijp dat als je een bliep SIM voor de eerste keer in een toestel stopt dat contact maakt met het netwerk dat je dan een of meerdere SMSjes krijgt en de instellingen voor het netwerk automatisch doorgestuurd krijgt maar dat je dan ook gelijk een halve euro dag activeert die dus van je tegoed afgaat.
Nu kun je tussen 23:30 en 0:00 uur geen omschakel SMSjes versturen (of je kunt ze misschien wel versturen maar ze hebben geen effect). Wat gebeurt er dan als je gedurende dat halve uurtje je bliep SIM voor het eerst in je toestel contact met het netwerk laat maken?
Heeft iemand dat toevallig al geprobeerd? Ik ben benieuwd wat er dan precies gebeurt.
[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 09-06-2012 21:18 ]
Wat let je om dat zelf te proberen kan hooguit 0.50 cent kosten voor een half uur.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:07:
Maar je kunt het ook telefonisch activeren door 1350 te bellen dan is hij geactiveerd en sturen ze sms met de juiste instellingen voor je phone.
Niet helemaal. In het 'ergste' geval kost het je twee dagen van een halve euro.
Betekent je suggestie van activeren door 1350 te bellen dan dat contact maken met het netwerk op zichzelf niet voldoende is om tot activeren van een halve euro dag te leiden? Dat meende ik namelijk begrepen te hebben uit wat ik eerder in het topic gelezen heb.
Ik ging er nl. voor mijn vraagstelling van uit dat dit wel het geval was. Als dit niet zo is dan speelt het sowieso niet.
Betekent je suggestie van activeren door 1350 te bellen dan dat contact maken met het netwerk op zichzelf niet voldoende is om tot activeren van een halve euro dag te leiden? Dat meende ik namelijk begrepen te hebben uit wat ik eerder in het topic gelezen heb.
Ik ging er nl. voor mijn vraagstelling van uit dat dit wel het geval was. Als dit niet zo is dan speelt het sowieso niet.
Ja, ik dacht mijn Flyer kan niet (uit)bellen en het is handig om dus ruim van te voren al de kaart telefonisch te activeren (was tussen 23.30 en 00.00) en gelijk 50ct eraf, wel heb ik toen gelijk de pauze stand aangezet. Ik had niet verwacht dat er gelijk 50ct zou afgaan, want ik had de bliep kaart nog niet nodig om met de flyer te internetten.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:07:
Ik ben nieuwsgierig... er kwam even een lichtelijk interessante gedachte bij me op.
Maar heb je toen wel of niet meer gedaan dan alleen de Flyer met SIM contact laten maken met het netwerk?
En had je toen de volgende dag wel of geen internet? Heb je hem na 0:00 uur in de pauzestand gezet of daarvoor? En is er dan ook een tweede keer €0,50 van je tegoed afgegaan? Want in dat halve uurtje zou je volgens de 'regels' niet naar de pauzestand hebben kunnen overschakelen.
En had je toen de volgende dag wel of geen internet? Heb je hem na 0:00 uur in de pauzestand gezet of daarvoor? En is er dan ook een tweede keer €0,50 van je tegoed afgegaan? Want in dat halve uurtje zou je volgens de 'regels' niet naar de pauzestand hebben kunnen overschakelen.
Nee, juist niet.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:33:
[...]
ik heb al een betere.. swirly sms for iPad via cydia.. alleen moet je er wel eenmalig 4,99 dollar voor betalen (4.10 euro omgerekend) deze stuurt gewoon sms jes via je simkaart dus mooie oplossing voor de bliep
€4.10 betalen voor iets wat ik gewoon gratis kan regelen.
Iedereen denkt veel te veel door, en is veel te veel dramatiseren.
welke naam op de envelop, waarom 25ct ipv 1€, geen smsmogelijkheid op mijn tablet, missende info op site
gewoon inloggen op de internetpagina van bliep, aanzetten, en dan op de ipad uitzetten.
Zoals 90% van de nederlandse bevolking ben ik geen 24u van het internet verwijderd, en kan je gewoon vooruitdenken ( 's morgens aanzetten .... )
Mensen kom op die simkaart kost je één sms tot een euro, daar zit een euro tegoed op ( en ik, polopolo, Yucko en nog wat mensen krijgen morgen een euro gratis bijgestort )
Dus nog eens 2 dagen internet erbij, alleen maar omdat we de lef hadden om het te proberen.
en captjacksp. ...
no offence, maar je vragen beginnen me te irriteren, anderhalve week lang aan het mutsen voor die ene euro, je had het allemaal al kunnen ontdekken.
de algemene stelling bij tweakers.net was het zelf ondervinden, en google, maar in dit geval was/is het risico van 1€ ook wel aanvaardbaar om al die vragen zelf uit te vinden.
Voor een artikel van 50€ / 100€ kan ik me voorstellen dat je wat terughoudend bent in het beslissen, maar dit is wel heel jammer van de inzet
Verwijderd
Ik ben het hier helemaal mee eens. Probeer zelf eens iets!FreshMaker schreef op zondag 10 juni 2012 @ 08:31:
en captjacksp. ...
no offence, maar je vragen beginnen me te irriteren, anderhalve week lang aan het mutsen voor die ene euro, je had het allemaal al kunnen ontdekken.
de algemene stelling bij tweakers.net was het zelf ondervinden, en google, maar in dit geval was/is het risico van 1€ ook wel aanvaardbaar om al die vragen zelf uit te vinden.
Vandaag trouwens opgewaardeerd voor € 10 en € 5 extra tegoed gekregen. Wel zetten ze dan je kaart meteen weer online (- €0,50) maar dat mag de pret niet drukken. Wel iets om rekening mee te houden
('s morgens opwaarderen dus)
[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 10-06-2012 19:31 ]
Zal wel weer in de kleine lettertjes staan.
Maar goed om te weten. Enig idee of dat trouwens in het kader van een lopende T-Mobile actie is waar bliepers op 'meeliften' (gebruikte je een T-Mobile opwaardeerkaart)? Die doen dat nl. met enige regelmaat.
EN 15extra belminutenYucko schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:24:
Vandaag trouwens opgewaardeerd voor € 10 en € 5 extra tegoed gekregen. Wel zetten ze dan je kaart meteen weer online (- €0,50) maar dat mag de pret niet drukken. Wel iets om rekening mee te houden('s morgens opwaarderen dus)
@CJS: Geef me even je adres, dan bestel ik wel een kaartje voor je.

Marco schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:48:
@CJS: Geef me even je adres, dan bestel ik wel een kaartje voor je.
Met garantie dan he
5 euro extra tegoed krijg je ook gewoon door via de bliep-website op te waarderen. Je hebt dus geen T-Mobile opwaardeerkaart nodig.
Ik heb het kaartje op de launch gekocht dus ik heb nu al iets langer dan een week ervaring. Ik gebruik het voor m'n tablet (Flyer met 3G) en daar werkt het uitstekend in. Nu is het wel een groot voordeel dat de Flyer standaard al de optie heeft om te SMS'en, wat bijv. een iPad niet heeft. De Flyer heeft ook een prima Hotspot functie, wat al een paar keer van pas is gekomen.
Ik ben zelf tevreden over het bereik en de snelheid. Hier en daar op het platteland (in de trein van Groningen naar Zwolle) soms geen bereik of heel slecht, maar daar faalt elke provider wel mee.
Het aanzetten van de service gaat ook makkelijk door een SMS. Ik heb dan ook vrijwel direct bereik, wat ik zeer goed vind. Niet dus dat je 5 minuten moet wachten.
Enige 'nadeel' is voor mij persoonlijk als je hem instelt op bijv. die 50 cent dat je het dan weer uit moet zetten. Ben dat nu twee keer vergeten. Niet zo'n heel probleem, omdat het toch om kleine bedragen gaat en het is in principe simpel op te vangen door gelijk een sms te versturen met UIT.
De 5 euro cadeau is inderdaad een aangename verrassing.
Ik ben eigenlijk nog aan het wachten op de officiële bliep-app. Ik dacht dat die er kwam of zie ik iets over het hoofd? (in de Playstore zie ik enkel die van Sindelka).
Ik heb het kaartje op de launch gekocht dus ik heb nu al iets langer dan een week ervaring. Ik gebruik het voor m'n tablet (Flyer met 3G) en daar werkt het uitstekend in. Nu is het wel een groot voordeel dat de Flyer standaard al de optie heeft om te SMS'en, wat bijv. een iPad niet heeft. De Flyer heeft ook een prima Hotspot functie, wat al een paar keer van pas is gekomen.
Ik ben zelf tevreden over het bereik en de snelheid. Hier en daar op het platteland (in de trein van Groningen naar Zwolle) soms geen bereik of heel slecht, maar daar faalt elke provider wel mee.
Het aanzetten van de service gaat ook makkelijk door een SMS. Ik heb dan ook vrijwel direct bereik, wat ik zeer goed vind. Niet dus dat je 5 minuten moet wachten.
Enige 'nadeel' is voor mij persoonlijk als je hem instelt op bijv. die 50 cent dat je het dan weer uit moet zetten. Ben dat nu twee keer vergeten. Niet zo'n heel probleem, omdat het toch om kleine bedragen gaat en het is in principe simpel op te vangen door gelijk een sms te versturen met UIT.
De 5 euro cadeau is inderdaad een aangename verrassing.
Ik ben eigenlijk nog aan het wachten op de officiële bliep-app. Ik dacht dat die er kwam of zie ik iets over het hoofd? (in de Playstore zie ik enkel die van Sindelka).
[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 11-06-2012 05:17 ]
En kom jij wel op toevallig wel op facebook ingelogd? Hier krijgt hij hem niet ingeladen
Via de Facebook applicatie wel (al gaat alles vrij langzaam).Yucko schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:30:
En kom jij wel op toevallig wel op facebook ingelogd? Hier krijgt hij hem niet ingeladen
Via de website met de browser heb ik nog niet geprobeerd.
Heb je al een andere browser geprobeerd?
Krijgt men bij elke 10 euro opwaardering 5 euro extra tegoed?
Als je een grotere opwaardering doet (van bijv 20 euro) krijg je dan ook meer extra tegoed?
Als je een grotere opwaardering doet (van bijv 20 euro) krijg je dan ook meer extra tegoed?
Hoi
Vandaag mijn bliepkaart geactiveerd.
war bagger zeg!
ik woon in franeker en vandaag in harlingen naar school maar het is echt super traag!
Op een of andere manier wil ie alleen maar whatsapp met die snelheid
tweets met twitter for android wil ie niet eens ophalen
mobiele site van twitter wil ie niet laden.
Ik heb de hd2 met miui.
Zijn er meer met zo'n echte verbinding?
Vriend van mij heeft tmobile en ik zat naast hem en daar deed ie t wel goed.
hoe kan dit?
eerdere ervaringen met vodafone waren prima
war bagger zeg!
ik woon in franeker en vandaag in harlingen naar school maar het is echt super traag!
Ik heb de hd2 met miui.
hoe kan dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Drowzz op 11-06-2012 16:17 ]
tja, zeg eerst eens of je op 50 cent of 1 euro modus stond? Die van 50 cent is gewoon traag (Facebook laden is eigenlijk onmogelijk) en voor beetje tweakers.net/fok.nl/nu.nl en wat whatsapp nog wel bruikbaar, maar voor de rest ..., Twitter gebruik ik niet dus kan ik niet over oordelenDrowzz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:07:
Hoi
war bagger zeg!
Ik heb de hd2 met miui.
hoe kan dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 11-06-2012 17:18 ]
Ik gebruik *bliep nu al zo ongeveer een weekje, alleen telkens als ik op mobiel internet zit werkt Twitter niet goed, ik gebruik hiervoor de applicatie Tweetdeck maar zowel Tweetdeck als Twitter als de mobiele website werken dan niet goed, is er een mogelijkheid dat dit aan *bliep ligt?
(De rest werkt overigens prima, het werkt ook gewoon goed op Wi-Fi)
Dat heb ik dus ook!Rikkiz0r schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:25:
Ik gebruik *bliep nu al zo ongeveer een weekje, alleen telkens als ik op mobiel internet zit werkt Twitter niet goed, ik gebruik hiervoor de applicatie Tweetdeck maar zowel Tweetdeck als Twitter als de mobiele website werken dan niet goed, is er een mogelijkheid dat dit aan *bliep ligt?
ik heb het 50 Cent abbo.
Websites laad ie redelijk snel.
Whatsapp verzend ie ook gewoon.
Alleen dat stomme twitter update ie niet!
alleen heeeeeeel soms deed ie het vandaag.
Het lijkt me het beste om dit soort problemen gewoon even aan bliep te melden. Twitter lijkt me nou niet bepaald een site die een gigantische netwerksnelheid nodig heeft om correct te kunnen werken. Mogelijk (pure speculatie) dat bliep iets van een eigen proxyserver gebruikt die nog niet helemaal is geconfigureerd zoals het zijn moet. Om dergelijke kreukels glad te kunnen strijken hebben ze adequate feedback van hun gebruikers nodig.
'Nieuwigheid' dus als mogelijke verklaring.
'Nieuwigheid' dus als mogelijke verklaring.
Hee ik heb nu het eurootje tegoed gekregen, en een extra belminuut dus ik heb er nu maar liefst twee!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Twitter is wel degelijk heavy load, mits je maar een paar followed
Ik heb een lijstje van 200+ en mijn timeline heeft op VF volle bak umts al wel moeite soms
Elke keer polling naar de server voor nieuwe tweets geeft nogal wat connecties over en weer
Dataverbruik is bijna te verwaarlozen.
Twitter de mobilesite zou moeten werken, als je de preload uitzet voor plaatjes en links
Ik heb een lijstje van 200+ en mijn timeline heeft op VF volle bak umts al wel moeite soms
Elke keer polling naar de server voor nieuwe tweets geeft nogal wat connecties over en weer
Dataverbruik is bijna te verwaarlozen.
Twitter de mobilesite zou moeten werken, als je de preload uitzet voor plaatjes en links
Pfff, op die Twitter-pagina:
@whatthebliep ff een vraagje, als je een bliepsimkaart hebt, kun je dan ook voor 0,50 in het buitenland internetten en smsen

Triest ja. Op dat soort momenten moet ik altijd aan dit plaatje denken.

Op de bliep site bij 'Help' even "Buitenland" intikken is een concept dat dit soort mensen blijkbaar te boven gaat. Véééél makkelijker om het even 'in de groep' te gooien op een of ander social media site en dan wachten tot anderen het werk voor je doen. Zouden ze hun eten ook voorgekauwd krijgen?
Één van de redenen dat ik niets van die social media sites moet hebben.

Op de bliep site bij 'Help' even "Buitenland" intikken is een concept dat dit soort mensen blijkbaar te boven gaat. Véééél makkelijker om het even 'in de groep' te gooien op een of ander social media site en dan wachten tot anderen het werk voor je doen. Zouden ze hun eten ook voorgekauwd krijgen?
Één van de redenen dat ik niets van die social media sites moet hebben.
De mensen die nu posten dat twitter niet lukt, hebben waarschijnlijk deze post van mij gemist:
Hoe je het uitzet via facebook weet ik nog niet.
EDIT: Ik zat net te whatsappen met de klantenservice van *bliep waar ik deze probleem zat te bespreken, en ineens werkte SSL wel via facebook en twitter zonder problemen, via 2G en 3G.
Dus, bij deze, SSL bij je twitter app uitzetten lost onder andere het probleem op bij mij. Als jullie dit ook even kunnen testen kunnen we zeker weten dat het aan SSL ligt.polopolo150 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:46:
Ik heb sinds gisteren trouwens een SSL probleem via *bliep. Ik heb gisteren geprobeerd om te tweeten via tweetcaster maar ik kreeg iedere keer een SSL error. Als ik het uit zet, werkt tweeten ineens wel. Via de Opera browser kan ik wel op twitter komen maar op de "compose" pagina komen lukt niet. Zelfde met inloggen via de Facebook app en Facebook Messenger app, die waarschijnlijk ook SSL gebruiken.
EDIT: Ik zat net te whatsappen met de klantenservice van *bliep waar ik deze probleem zat te bespreken, en ineens werkte SSL wel via facebook en twitter zonder problemen, via 2G en 3G.

[ Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 12-06-2012 02:57 ]
Sorry hoor, maar ... really ?CaptJackSparrow schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:14:
Triest ja. Op dat soort momenten moet ik altijd aan dit plaatje denken.
Véééél makkelijker om het even 'in de groep' te gooien op een of ander social media site en dan wachten tot anderen het werk voor je doen. Zouden ze hun eten ook voorgekauwd krijgen?
totally oblivious ?
Maar heb je je eigen vragen al eens teruggelezen hier ?
iets met pot verwijt ketel ....
Niet helemaal netjes, maar het weggeven / delen van tegoed is een leuke optie
Ik had op mijn 2e sim ( afwachting nummerbehoud ) die 1€ vergoeding na storing gekregen, en dus 1,50€ tegoed.
Dit was in 2 minuten "overgeschreven" naar mijn primaire sim, in de iPad.
Ik had op mijn 2e sim ( afwachting nummerbehoud ) die 1€ vergoeding na storing gekregen, en dus 1,50€ tegoed.
Dit was in 2 minuten "overgeschreven" naar mijn primaire sim, in de iPad.

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 12-06-2012 10:34 . Reden: omdat het kan ]
Dus op het lage abo is chatten op Facebook/chatten via Facebook app onmogelijk?
Over de andere boeg: Fb + Fb chat is de primaire reden dat is *Bliep zou aanschaffen. Als dat niet werkt kan ik wel ophouden.
Over de andere boeg: Fb + Fb chat is de primaire reden dat is *Bliep zou aanschaffen. Als dat niet werkt kan ik wel ophouden.
[ Voor 44% gewijzigd door Saturnus op 12-06-2012 10:39 ]
Nee, het werkt wel, op ipad geen issue'sSaturnus schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:38:
zelfs appstore werkt, al zij het wat traag
FB chat weet ik niet (gebruik ik niet), maar Facebook'en op de EUR 0,50 stand is bij mij in ieder geval onmogelijk (zowel de mobiele site als via de FB app) op mijn vorige android foon (SE X10i)
Als er toch wel iemand is die anderen niet op dat punt mag aanspreken dan ben jij het wel CJS want ipv een kleine investering van EUR 1,- te doen en zelf een kaart te bestellen en dingen te gaan uitzoeken/ondervinden ben jij ook lui, plemp je gewoon je vragen hier neer en laat anderen het vuile werk opknappen.
Dus inderdaad wat FreshMaker zegt .. pot verwijt de ketel
CaptJackSparrow schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:14:
...
...
Als er toch wel iemand is die anderen niet op dat punt mag aanspreken dan ben jij het wel CJS want ipv een kleine investering van EUR 1,- te doen en zelf een kaart te bestellen en dingen te gaan uitzoeken/ondervinden ben jij ook lui, plemp je gewoon je vragen hier neer en laat anderen het vuile werk opknappen.
Dus inderdaad wat FreshMaker zegt .. pot verwijt de ketel
Ik heb net de hele nacht zitten te chatten via Facebook Messenger, dus het werkt nu wel zoals in de eerste dagen. Ik hoop dat het een tijdelijke bug was bij *bliep. Ik heb *bliep via whatsapp vannacht laten weten dat ik deze probleem had. Als het weer gebeurd zal ik het weer aan hun laten weten.Saturnus schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:38:
Wat me wel opviel, qua facebook, is dat het de afgelopen dagen retetraag is
zowel op ziggo, versatel en mijn VF umtslijn.
Zou zomaar bij FB kunnen liggen natuurlijk, dat de timeouts te lang zijn
zowel op ziggo, versatel en mijn VF umtslijn.
Zou zomaar bij FB kunnen liggen natuurlijk, dat de timeouts te lang zijn
Goed nieuws. En dan nog, die euro's kan ik wel missen. Nu snel een telefoon scoren, dan kan ik aan de slag.
Saturnus schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:42:
Goed nieuws. En dan nog, die euro's kan ik wel missen. Nu snel een telefoon scoren, dan kan ik aan de slag.
Tenzij ze het hebben aangepast natuurlijk, dan is het de euro, kan je mooi testen of het werkt.
( en anders 20 sms'jes verzenden, op de hollandse manier, heb je het er ook uit )
Mijn ervaringen tot nu toe, sinds de lancering, zijn goed!
Snelheid (0,50 tarief) meer dan goed, net als de dekking (omgeving Friesland, Drenthe).
Ook netjes vind ik de compensatie n.a.v. de storing eerder.
Via de instellingen heb ik voicemail uitgezet, men kan wel een bericht achterlaten, maar kan zelf via 1233 de berichten niet afluisteren. Volgens mij gaat daar nog iets mis..
Snelheid (0,50 tarief) meer dan goed, net als de dekking (omgeving Friesland, Drenthe).
Ook netjes vind ik de compensatie n.a.v. de storing eerder.
Via de instellingen heb ik voicemail uitgezet, men kan wel een bericht achterlaten, maar kan zelf via 1233 de berichten niet afluisteren. Volgens mij gaat daar nog iets mis..
*bliep is goed bezig 
Gisteren mooi 10€ gewonnen bij ze ....
Leuke actie's op het moment, rondom het EK
Gisteren mooi 10€ gewonnen bij ze ....
Leuke actie's op het moment, rondom het EK
tenminste iemand die nog verdient aan het huidige gebraggel van het NL elftal 
vanmorgen trouwens 2x een sms gestuurd ("AAN") maar nog steeds geen bericht dat mijn tarief veranderd zou zijn (tarief was ook niet op te vragen via website vanmorgen om 6:00, maar nu dat inmiddels wel kan, kan ik zien dat ik nog steeds op EUR 0,- sta)
edit: inmiddels lijken de sms'jes ook daadwerkelijk aangekomen te zijn

En de mobiele facebook pagina werkt nu ook
vanmorgen trouwens 2x een sms gestuurd ("AAN") maar nog steeds geen bericht dat mijn tarief veranderd zou zijn (tarief was ook niet op te vragen via website vanmorgen om 6:00, maar nu dat inmiddels wel kan, kan ik zien dat ik nog steeds op EUR 0,- sta)
edit: inmiddels lijken de sms'jes ook daadwerkelijk aangekomen te zijn

En de mobiele facebook pagina werkt nu ook
[ Voor 82% gewijzigd door Yucko op 14-06-2012 10:08 ]
Niet alleen dat, maar met de eerder genoemde optie "beltegoed delen" kan ik het zelf overzetten naar de sim die het het meest nodig heeft.Yucko schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:20:
tenminste iemand die nog verdient aan het huidige gebraggel van het NL elftal
< de gewonnen sim wordt alleen maar status-sms ontvangen van een server, dus die hoeft geen BTG te hebben
Dit had ik vanochtend ook, ik sms'te AAN, kreeg een leuke bericht terug dat ik nu internet kan ontvangen maar ik kreeg het totaal niet. Kwam later achter dat er ook geen geld was afgeschreven, dus zo'n ramp was het niet.
mja, zoals mijn screenshot laat zien kreeg ik bijna 5 uur later pas het bericht dat ik online kon ... toch net even iets anders. Het feit dat de website om het tarief aan te passen het ook een paar uur niet deed doet mij vermoeden dat het iets meer was als een sms'je niet aankomenpolopolo150 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:44:
Dit had ik vanochtend ook, ik sms'te AAN, kreeg een leuke bericht terug dat ik nu internet kan ontvangen maar ik kreeg het totaal niet. Kwam later achter dat er ook geen geld was afgeschreven, dus zo'n ramp was het niet.
En nu is er twee keer 50 cent afgeschreven van mijn rekening.
Zonder dat ik het heb aangezet na de SMS van gisteren. Voor de duidelijkheid, toen ik gisteren keek was het nog 00,00 tarief aan.
zie je dat ook onder "details euro tegoed" dan ? Ik snap niet waarom men 2x zou afschrijven. Want ze zien dat je bv. al online was voor die dag en schrijven niet dubbel af (wederom zie mijn laatste screenshot en dan laatste bericht van *bliep. Controle op de *bliep-site bevestigd dat bij mij in ieder geval)
Ik kreeg gisteren mijn prijsje.

< direct overgeboekt naar mijn iPadsim
dat dan weer wel
>
Wat k ook mooi vond, is dat ik er ook 10 'belminuten' bij kreeg
Die kan je dan weer niet overzetten / delen

< direct overgeboekt naar mijn iPadsim
Wat k ook mooi vond, is dat ik er ook 10 'belminuten' bij kreeg
Die kan je dan weer niet overzetten / delen
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 15-06-2012 15:39 ]
Mja, ik hoop straks bij thuiskomst eindelijk die 1e bestelde sim aan te treffen (nu al 2e keer dat helpdesk zegt het te regelen)
Nou ik heb eindelijk die ene SIM binnen, echter het nummer wat op de break-out kaart met SIM staat komt niet overeen met mijn daadwerkelijke telefoonnummer van de SIM 
1 pluspunt: ik heb wel die EUR 1,- extra tegoed gekregen voor de storing op 8 juni

compensatie op 11-6 en activatie op 20-6
1 pluspunt: ik heb wel die EUR 1,- extra tegoed gekregen voor de storing op 8 juni

compensatie op 11-6 en activatie op 20-6
[ Voor 37% gewijzigd door Yucko op 20-06-2012 10:25 ]
Kijk maar uit, want dan zal je PUK ook wel niet kloppenYucko schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:58:
Nou ik heb eindelijk die ene SIM binnen, echter het nummer wat op de break-out kaart met SIM staat komt niet overeen met mijn daadwerkelijke telefoonnummer van de SIM
[afbeelding]
compensatie op 11-6 en activatie op 20-6![]()
20*350ZO45°
Ligt het aan mij of ontbreekt de optie 'Delen' opeens? In mijn herinnering stond die naast of onder het vakje Opwaarderen. Is dat bij jullie ook zo? Ik wilde wat tegoed overboeken nl. 
Edit: misschien ligt het ook wel aan de pauzestand waar ik nu op sta. Het zou kunnen dat je alleen kunt delen als je 'actief' bent.
Edit: misschien ligt het ook wel aan de pauzestand waar ik nu op sta. Het zou kunnen dat je alleen kunt delen als je 'actief' bent.
[ Voor 26% gewijzigd door objectief2 op 21-06-2012 20:04 ]
gelukkig kun je die opzoeken op de *bliep siteRichard schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:19:
[...]
Kijk maar uit, want dan zal je PUK ook wel niet kloppen
waar inderdaad een andere puk-code genoemd wordt dan diegene op de breakout-kaart
Nee hoor,objectief2 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:02:
Ligt het aan mij of ontbreekt de optie 'Delen' opeens? In mijn herinnering stond die naast of onder het vakje Opwaarderen. Is dat bij jullie ook zo? Ik wilde wat tegoed overboeken nl.
onder saldo - opwaarderen / delen
En ik sta op pauze
Zelf heb ik de knop ook in mijn account staan. Ik dacht al, anders zouden ze me kwijt raken als gebruiker op mijn tweede telefoon.
Ik heb sinds een paar weken de Samsung Galaxy s 3 en daar werkt *bliep ook hardstikke goed mee. Heb een paar keer het 0,50 tarief gebruikt en radio hoeft nu nauwlijks te bufferen in de bus! Nou kan dat komen dat ik normaal TuneIn Radio gebruik maar deze keer NLRadio. Nou kwam ik een dag later achter dat ik gewoon FM Radio in mijn telefoon had, dus dat is ook de laatste keer dat ik radio gebruik via internet. Voorderest de normale dingen, browsen via stock browser, twitteren, e-mail bekijken, gaat ook lekker. Een facebook wall openen van iemand vol met plaatjes is een pain-in-the-ass maar voorderest gaat het ook goed met facebook.
Nogsteeds kan ik er weinig nu over klagen.
Ik heb sinds een paar weken de Samsung Galaxy s 3 en daar werkt *bliep ook hardstikke goed mee. Heb een paar keer het 0,50 tarief gebruikt en radio hoeft nu nauwlijks te bufferen in de bus! Nou kan dat komen dat ik normaal TuneIn Radio gebruik maar deze keer NLRadio. Nou kwam ik een dag later achter dat ik gewoon FM Radio in mijn telefoon had, dus dat is ook de laatste keer dat ik radio gebruik via internet. Voorderest de normale dingen, browsen via stock browser, twitteren, e-mail bekijken, gaat ook lekker. Een facebook wall openen van iemand vol met plaatjes is een pain-in-the-ass maar voorderest gaat het ook goed met facebook.
Nogsteeds kan ik er weinig nu over klagen.
Update: de knop was inderdaad tijdelijk even weg wegens werkzaamheden. Ik heb gisterochtend de helpdesk gemaild en hij zou gisteravond terug zijn, hetgeen is gebeurd
Ik ben vandaag begonnen met gebruiken. Tot nu toe ziet het er goed uit. Alleen in minder dicht bevolkte gebieden een slecht bereik.
Iemand een idee hoe je de hotspot geactiveerd krijgt op een iPhone? De browser stuurt mij naar een algemene T-Mobile Blog.
Iemand een idee hoe je de hotspot geactiveerd krijgt op een iPhone? De browser stuurt mij naar een algemene T-Mobile Blog.
[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 25-06-2012 23:17 ]
Kan je in het iphone topic niet sneller een antwoord verwachten / vinden ?Saturnus schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:16:
Niet iedereen heeft hier een iphone
Verwijderd
Ook maar een simkaartje besteld
En @Saturnus; gewoon je iPhone (4/4s) jailbreaken en in de Cydia store shoppen?
Nee, het heeft iets met T-Mobile te maken.FreshMaker schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:37:
[...]
Kan je in het iphone topic niet sneller een antwoord verwachten / vinden ?
Niet iedereen heeft hier een iphone
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:57:
Het bereik valt mij tegen trouwens. On the go valt het zeer regelmatig weg. Het zou (deels) aan die iPhone kunnen liggen.
Vandaag ook een *Bliep kaartje gekocht bij de Free Record shop! Meteen getest en vergeleken met mijn Vodafone prepaid. Internet snelheden vallen me helemaal niet tegen in vergelijking! Bereik is ook beter, thuis zat ik vaak op GSM, nu bijna overal op 3G! 
Alleen ik heb dus geen Bliep account aangemaakt, nou ben ik dat eigenlijk ook helemaal niet van plan, alleen krijg je dan wel die compensatie en extra belminuten als je opwaardeert? Kan dit nergens vinden op de Bliep site, iemand ervaring mee?
EDIT: Heeft iedereen dat trouwens, als je een sms verzend naar iemand plakt hij er bij de ontvanger automatisch *bliep achter? Of vervalt dat als je een account aanmaakt oid?
Alleen ik heb dus geen Bliep account aangemaakt, nou ben ik dat eigenlijk ook helemaal niet van plan, alleen krijg je dan wel die compensatie en extra belminuten als je opwaardeert? Kan dit nergens vinden op de Bliep site, iemand ervaring mee?
EDIT: Heeft iedereen dat trouwens, als je een sms verzend naar iemand plakt hij er bij de ontvanger automatisch *bliep achter? Of vervalt dat als je een account aanmaakt oid?
[ Voor 14% gewijzigd door Kaalus op 26-06-2012 20:41 ]
Dat kun je instellen met je account.AktiveHate schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:06:
In principe wel, van de kant van bliep denk ik (aangezien bliep ook nummerbehoud ondersteunt als je als klant met een bestaand nummer bij ze komt) maar dat hangt ook af van die andere provider lijkt me.
nummerbehoud is toch bij wet geregeld? Dus ja, je kunt je nummer van *bliep meenemen naar een andere providerCaptJackSparrow schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:59:
In principe wel, van de kant van bliep denk ik (aangezien bliep ook nummerbehoud ondersteunt als je als klant met een bestaand nummer bij ze komt) maar dat hangt ook af van die andere provider lijkt me.
Oke, bedankt voor de info! Weet iemand ook toevallig of de belminuten afgerond worden naar minuten of dat dit per seconde wordt afgerekend? Ik heb gezocht op de website van *bliep en in die topic, maar heb niets kunnen vinden hierover.Yucko schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:06:
[...]
nummerbehoud is toch bij wet geregeld? Dus ja, je kunt je nummer van *bliep meenemen naar een andere provider
per seconde, consumentenbond had nl. *bliep getest waaruit dat bleek (naar beneden scrollen naar "Per seconde betalen")
@kristan hieronder:
ik gebruik het in mijn HTC Flyer voor navigatie onderweg en om te kunnen internetten op dat ding wanneer ik geen beschikking over WiFi heb en daarvoor voldoet het prima (ook op het EUR 0,50 tarief).
In het begin was laden van Facebook bij mij (op het lage tarief) zo goed als onmogelijk, maar blijkbaar heeft men bij *bliep iets aangepast waardoor het nu goed werkt. Op het EUR 1,- tarief is het sowieso geen probleem.
Zelf bel ik bijna niet (0:17:40 tot nu toe deze maand met nog iets meer dan 1 dag te gaan, normaal zit ik onder de 15 min.) want ik heb een GSM om bereikbaar te zijn voor mijn werk. Mijn telefoon gebruik ik voornamelijk voor internet en wa onderweg. Voor mij zou *bliep dus wellicht intressant zijn om in de toekomst te gaan gebruiken als mainstream telecom provider (zit nu bij Vodafone met abo van ong. EUR 23 per maand voor 170 belminuten/sms + 1 GB data).
@kristan hieronder:
ik gebruik het in mijn HTC Flyer voor navigatie onderweg en om te kunnen internetten op dat ding wanneer ik geen beschikking over WiFi heb en daarvoor voldoet het prima (ook op het EUR 0,50 tarief).
In het begin was laden van Facebook bij mij (op het lage tarief) zo goed als onmogelijk, maar blijkbaar heeft men bij *bliep iets aangepast waardoor het nu goed werkt. Op het EUR 1,- tarief is het sowieso geen probleem.
Zelf bel ik bijna niet (0:17:40 tot nu toe deze maand met nog iets meer dan 1 dag te gaan, normaal zit ik onder de 15 min.) want ik heb een GSM om bereikbaar te zijn voor mijn werk. Mijn telefoon gebruik ik voornamelijk voor internet en wa onderweg. Voor mij zou *bliep dus wellicht intressant zijn om in de toekomst te gaan gebruiken als mainstream telecom provider (zit nu bij Vodafone met abo van ong. EUR 23 per maand voor 170 belminuten/sms + 1 GB data).
[ Voor 123% gewijzigd door Yucko op 29-06-2012 20:19 ]
Dus samengevat: Het werkt goed, bereik is oké, en geen problemen?
Voor 31 euro p/m valt het nog mee. Wanneer komen de sims icm telefoons
ik vind de frontpage http://whatthebliep.nl/ toch erg amateuristisch, de naam van de site en alsmaar dat geflame op andere telecom bedrijven...
Voor 31 euro p/m valt het nog mee. Wanneer komen de sims icm telefoons
ik vind de frontpage http://whatthebliep.nl/ toch erg amateuristisch, de naam van de site en alsmaar dat geflame op andere telecom bedrijven...
Ik heb een Bliep-simkaart, en een tablet (zonder 3G), een antieke Samsung smartphone en een iPhone met simlock tot m'n beschikking... M.a.w. ik kan het zelf niet testen voordat ik een ander apparaat aanschaf.
Dus even hier vragen: is het mogelijk om bliep-data "aan te zetten" zonder te SMSsen? Dus een "klik" ergens om 50 cent te gaan betalen? Of moet je EERST online zijn en/of een SMS versturen? Want dat zou tablet-gebruik vrij waardeloos maken.
Dus even hier vragen: is het mogelijk om bliep-data "aan te zetten" zonder te SMSsen? Dus een "klik" ergens om 50 cent te gaan betalen? Of moet je EERST online zijn en/of een SMS versturen? Want dat zou tablet-gebruik vrij waardeloos maken.
Ja, dan moet je dat op de website doen.
Sowieso kan je er toch geen gebruik van maken omdat je een tablet zonder 3G hebt?
Sowieso kan je er toch geen gebruik van maken omdat je een tablet zonder 3G hebt?
[ Voor 52% gewijzigd door Bolletje op 30-06-2012 23:48 ]
Je moet de SIM eerst activeren door naar 1350 te bellen. Dan hoor je een opgenomen bericht en dan kun je op de bliep site een account maken waar je je 06-nummer kunt opgeven en dan kun je via dat account on-line de sim kaart aan en uit zetten. Je krijgt na het maken van je account een SMSje met een code die je op de site moet invullen om te bevestigen dat jij de eigenaar van dat telefoonnummer bent.
Als die antieke smartphone een hot-spot functie heeft (eventueel m.b.v. een app) dan kun je via die met je tablet het internet op.
Als die antieke smartphone een hot-spot functie heeft (eventueel m.b.v. een app) dan kun je via die met je tablet het internet op.
[ Voor 44% gewijzigd door CaptJackSparrow op 01-07-2012 00:13 ]
Activeren: bellen naar 1350RemcoDelft schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:29:
Ik heb een Bliep-simkaart, en een tablet (zonder 3G), een antieke Samsung smartphone en een iPhone met simlock tot m'n beschikking... M.a.w. ik kan het zelf niet testen voordat ik een ander apparaat aanschaf.
Tarief wijzigen: via website (inloggen via account en op 1 van de 3 tarieven klikken) of via sms* ("AAN" = € 0,50, "UIT" = € 0,-/pauzestand)
Waarbij de sms methode alleen werkt vanaf de *bliep-kaart in kwestie, en de website methode via elk apparaat die online kan gaan
*sms'en naar 1350 is gratis
[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 01-07-2012 10:22 ]
Uiteraard. Maar voordat ik die tablet koop wil ik graag weten of het gaat werken.Bolletje92 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:48:
Ik hoopte eigenlijk dat het "via website" aanzetten ook mogelijk zou zijn als-ie niet aan staat. Een zeer beperkte beschikbaarheid van data dus, alleen voor bliep.nl. Dit hele plan is niet voor mezelf bedoeld trouwens, en SMSsen via een tablet om de tablet te kunnen laten internetten wordt misschien te ingewikkeld.Yucko schreef op zondag 01 juli 2012 @ 09:47:
[...]
Tarief wijzigen: via website (inloggen via account en op 1 van de 3 tarieven klikken) of via sms* ("AAN" = € 0,50, "UIT" = € 0,-/pauzestand)
Ja, dat kan dus ook. Je kan vanaf elke computer inloggen op je persoonlijke account (/nummer) op bliep.nl en dan het aanzetten.RemcoDelft schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:20:
Ik hoopte eigenlijk dat het "via website" aanzetten ook mogelijk zou zijn als-ie niet aan staat. Een zeer beperkte beschikbaarheid van data dus, alleen voor bliep.nl. Dit hele plan is niet voor mezelf bedoeld trouwens, en SMSsen via een tablet om de tablet te kunnen laten internetten wordt misschien te ingewikkeld.
Het apparaat waar de simkaart in zit hoeft dus niet per se aan te staan.
Dit topic is gesloten.