Ervaringen met *bliep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 75.270 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Mede-auteur:

Anoniem: 555397

Deze topic is niet meer in gebruik, klik hier om naar de nieuwe topic te gaan.

Sinds vandaag is er een nieuwe virtuele provider gekomen genaamd *bliep. Hiermee kan je dus onbeperkt internetten en bellen voor 50 cent per dag. Voor 1 euro per dag kan je onbeperkt bellen naar andere *bliep klanten en sneller internet krijgen.

Toevallig heb ik vandaag mijn telefoon geunlockt (omdat ik zag dat ik mijn telefoon kon unlocken door het terug te brengen in "fabriekmodus") en was ik opzoek naar een goeie alternatief voor mijn huidige provider Vodafone. Toen kwam ineens vandaag *bliep!

Na een beetje twijfelen heb ik nu een simkaart gekocht. Omdat ik alleen maar mobiel internet gebruik tegenwoordig en alleen een paar minuten bel in de maand vond ik dit een oplossing die zeer goed bij mij past. Alleen tijdens de bestelling heb ik op de knop "hulp" gedrukt waardoor mijn bestelling niet goed is afgerond terwijl ik al wel heb betaald. Natuurlijk, domme fout van mij, ik heb meteen een e-mail gestuurd met daarin mijn probleem. Hopelijk houden ze er aan dat ik morgen een reactie van hun krijg. :)

In de tussentijd even gekeken of er een topic op Tweakers was over *bliep, maar tot nu toe niet gevonden. Dus bij deze dacht ik dat het een goeie moment om een topic er over te starten, aangezien deze provider de komende tijd flink in de spotlights zal komen te staan. Ik ben ook benieuwd of andere mensen ook *bliep nemen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door polopolo150 op 30-04-2014 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

_O-

ik dacht dat een mod de providernaam had weggeëdit ivm sluikreclame, maar zo heet die provider dus echt :D.

Wel interessant, als het ook écht onbeperkt is en geen fair use policy zoals eerder bij andere providers. Ik vind die nieuwe datalimieten bij de bekende providers echt waardeloos. Eerst mensen over de streep helpen met onbeperkt internet en dan zwaar geld gaan rekenen :{w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:58:
Wel interessant, als het ook écht onbeperkt is en geen fair use policy zoals eerder bij andere providers. Ik vind die nieuwe datalimieten bij de bekende providers echt waardeloos. Eerst mensen over de streep helpen met onbeperkt internet en dan zwaar geld gaan rekenen :{w.
Lees PDF eens ;)
Bij het € 0,50 tarief krijg je onbeperkt internet met 384 kbps
download- en 64 kbps uploadsnelheid. Er is dus geen maxi-
mum aantal MB’s.

Bij het € 1 tarief krijg je 2 gigabyte (GB) internet met 3,6 Mbps
download- en 1 Mbps uploadsnelheid. Die 2 gigabyte wordt
gemeten per kalendermaand. Vrijwel alle gebruikers zullen
meer dan genoeg hebben aan 2 GB per maand. Ga je hier
toch overheen? Dan krijg je een sms’je en kun je verder inter-
netten met 384 kbps download- en 64 kbps uploadsnelheid.
We raden je dan aan om de rest van de kalendermaand terug
te gaan naar het € 0,50 tarief.

Met andere woorden, dit is gewoon ook 'altijd online' zoals de andere 2 het aanbieden, verlaagde verbinding tot je kalendermaand op is.

Denk dat je per saldo gewoon moet kijken wat je belt/sms/internet, maar in mijn geval is het dus duur, aangezien ik aardig wat bel.

Verder, het aan/uitzetten wordt enkel om 23.30 tot 0.00 gedaan, wil je 'even' online moet je dus of al geactiveerd hebben, of wachten tot einde van de dag, per saldo 'verplichten' ze je dus alsnog volle pakket af te nemen. Dus heb je eigelijk een 30 euro inet abbo, wat op basis van Sim-Only nog vrij prijzig is ook (vodafone sim-only met i-net bundels).

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 30-05-2012 20:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik vind 't sowieso een beetje raar; iemand van 12 jaar in de raad van commissarissen? Ik geloof er wel degelijk in dat jonge mensen veel ideeën hebben, maar kom op, iemand van 12??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Beatboxx schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:06:
Ik vind 't sowieso een beetje raar; iemand van 12 jaar in de raad van commissarissen? Ik geloof er wel degelijk in dat jonge mensen veel ideeën hebben, maar kom op, iemand van 12??
Tja, jongeren weten niet beter. Het helpt allemaal bij het gevoel dat dit een jonge provider is, die bij hun hoort.
HTT-Thalan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:58:
_O-

ik dacht dat een mod de providernaam had weggeëdit ivm sluikreclame, maar zo heet die provider dus echt :D.

Voor zo ver lijkt het echt onbeperkt maar op de website staat, sneaky tussen de veel gestelde vragen: "Ja! Er is bij *bliep geen maximum aan sms of internet op je mobiel.
Om dit mogelijk te kunnen maken, gaan we misbruik tegen. Onder misbruik verstaan we o.a. SIM-boxen, oproepsystemen of laptops waarmee grote hoeveelheden worden gedownload."

Met laptops bedoelen ze het tetheren via mobiel zeker, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Het is logisch dat wanneer iemand duizenden sms'jes per dag stuurt, die wordt geblokkeerd. Maar volgens mij ligt de grens hiervoor heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ik dit dus maar 1 dag per maand zou gebruiken en dan bijv. voor een '1 euro dag' kies kan ik in die ene dag 2GB verstoken en dan betaal ik voor al die andere dagen niets? Dit bevestigt dan wel meteen mijn vermoeden dat de werkelijke kosten van mobiel datagebruik per GB allang niet veel meer voorstellen. In dit geval betaal je per slot maar €0,50 per GB.

Wil ik dan toch in die maand weer het internet op dan kan dat alleen maar met de lagere snelheid en is het natuurlijk zinloos om dan iets anders te kiezen dan een 'halve euro dag'.

En als ik die sim kaart met 1 euro erop met 10 euro opwaardeer kan ik zo bijv. met een enkele '1 euro dag' per maand 11 maanden doen? Of als ik drie keer per maand een 'halve euro dag' neem kan ik die drie dagen onbeperkt internetten en kan ik er effe 7 maanden mee toe?

Als dat zo is dan zeg ik EINDELIJK een betaalbare en ECHT prepaid constructie in plaats van een verkapt abonnement waarbij je toch elke maand weer opnieuw moet betalen.

Het liefst zou ik een prepaid kaart hebben van bijv. 10 euro met een tegoed van 10 GB (2x zo duur als die 2 GB in een enkele '1 euro dag') waarbij je tegoed puur per KB verbruikt wordt en niet aan een dag gebonden is. Ik vraag me af hoelang dat nog op zich laat wachten maar voor het eerst lijkt dit een constructie waar ik als incidentele mobile internetgebruiker op mijn tablet of netbookje wel wat in zie.

Ik zou wel eens uit willen testen hoe ik het browsen op mijn tablet zal ervaren op de twee verschillende snelheden die ze bieden. Ik heb al even gekeken of ik in mijn Fritzbox een maximale draadloze snelheid kan instellen om zo'n bliep verbinding te simuleren maar die heeft dat niet.

Weet iemand of er een Android app is waarmee je zelf kunt instellen wat je als maximale down- en upstreamsnelheden gebruikt? Zou ideaal zijn om dat bliep gebruik te simuleren. Ik vind alleen maar de bekende vele dataverbruik appjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik denk dat je gewoon even op je telefoon moet selecteren dat je alleen 2G wil gebruiken. Na even snel op wikipedia te hebben gekeken lijkt het er op dat de 3G van *bliep ongeveer de helft sneller is dan wat 2G maximaal op papier kan geven.

Zelf heb ik er al weken geleden op 2G gewerkt, toen vodafone voor een week er uit lag. WhatsAppen is nog te doen, twitteren kan nog net, een snelle app als NU.nl kan ook nog maar browsen via Opera Mini kan pijnelijk lang duren. Natuurlijk was de vodafone netwerk toen overbezet dus misschien is het nu ietsjes sneller. Maar ik ben benieuwd hoe het bij jou werkt. :) Zelf heb ik geen databundel aanstaan bij vodafone, dus ik kan het nu moeilijk testen.

De website van *bliep zegt dat je minuten en beltegoed onbeperkt geldig is zolang je SIM kaart actief is, als er 6 maanden niet gebruik is gemaakt van je SIM kaart is het dus non-actief.
[b]CaptJackSparrow schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:14:
Wil ik dan toch in die maand weer het internet op dan kan dat alleen maar met de lagere snelheid en is het natuurlijk zinloos om dan iets anders te kiezen dan een 'halve euro dag'.
Nee hoor, de 2 GB en snellere internet gaat gewoon door als je later in de maand weer 1 euro betaalt. Dus je hebt op een dag 500 MB verbruikt, kun je dus nog 1,5 GB gebruiken de rest van de maand als je het weer activeert.

[ Voor 34% gewijzigd door polopolo150 op 30-05-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik realiseerde me dat ik in mijn Fonera met FreeWlan een snelheidslimiet kan opgeven voor het publieke netwerkdeel. Ik kan die niet vrij instellen maar kan o.a. kiezen uit 256 en 512 Kb downstream. Upstream kan ik niet lager dan 192 Kb instellen. Ik heb dat even op 256 Kb gezet en op mijn eigen publieke Fon netwerk ingelogd. Zelfs met Opera Mobile met de User Agent op Desktop die dus niet speciale datagereduceerde pagina's ophaalt vind ik het alleszins redelijk lopen op mijn 7" HTC Flyer. Ik kan daar prima mee leven voor incidenteel gebruik. Ik ben ook ooit begonnen met ADSL op 256 Kb down- en als ik me niet vergis op 64 Kb upstream en dat was een verademing na het internetten via een inbelmodem.

Ik zoek al sinds ik bijna een jaar geleden mijn eerste tablet kocht een betaalbare prepaid aanbieder voor mobiel internet voor incidenteel gebruik! Want ik heb er nu eenmaal maar een zeer beperkte behoefte aan. Ik denk dat ik dit wel eens wil proberen.

Ik vind alleen de informatie op de site wel erg schaars. De site weigert domweg te werken op mijn Firefox 3.6 en via Iron kan ik nergens vinden wat voor methoden van opwaarderen er zijn en in de video heeft men het over een Bliep app maar ik denk dat die er alleen (nog) voor iOS is want voor Android kan ik die in de Market/Play niet vinden.

En waar kan ik in hemelsnaam de algemene voorwaarden vinden? En zaken als KvK nummer? Een fatsoenlijk bedrijf hoort dat toch allemaal op de site te hebben staan? Ik vraag me nog even af of ik hier 'iets van moet denken'.

[ Voor 22% gewijzigd door CaptJackSparrow op 30-05-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik had de vraag gesteld of dat je mag tetheren of een dongel mag gebruiken. Ik kreeg het onderstaande antwoord:
Beste Jeffrey, je kan *bliep gewoon gebruiken met een dongel of laptop. Wij kunnen bovendien niet zien of je *bliep gebruikt met een dongel of laptop. We blokkeren deze diensten dus niet. Wel willen we gebruikers erop wijzen dat *bliep niet bedoeld is om bijvoorbeeld grote hoeveelheden films gaan downloaden met bijv een torrent programma. De lage prijzen van *bliep zouden niet mogelijk zijn als mensen massaal op die manier hun simkaart gaan gebruiken, vandaar dat we aangeven dat *bliep bedoeld is voor gebruik op mobiele telefoons. Vriendelijke groeten, xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:49

sphere

Debian abuser

Al die koters zijn dan ook gewoon scholieren, acteurs enz. De echte mannen achter deze telco zijn oergewaaid van kpn en hyves.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zelf heb ik nu ook een reactie ontvangen van mijn probleem.
Wat leuk dat je een *bliep simkaart hebt besteld.
Je kunt ten alle tijden nummerbehoud aanvragen. Als je je simkaart hebt
besteld voor 17.00 uur ontvang je deze de volgende dag al. Als je je
simkaart hebt besteld, maak je een account aan en in dit account kun je dan
alsnog nummerbehoud aanvragen. Je nummer zal dan in maximaal 5 werkdagen
worden omgezet.
Morgen krijg ik dan de simkaart omdat ik het om 19:00 had besteld. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

Als goed is komen de twee sim kaarten vandaag binnen, zal dan eens in mijn Desire zetten en de snelheid daarvan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:03

pposthoorn

Constructeur

SinergyX schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:03:
Verder, het aan/uitzetten wordt enkel om 23.30 tot 0.00 gedaan, wil je 'even' online moet je dus of al geactiveerd hebben, of wachten tot einde van de dag, per saldo 'verplichten' ze je dus alsnog volle pakket af te nemen. Dus heb je eigelijk een 30 euro inet abbo, wat op basis van Sim-Only nog vrij prijzig is ook (vodafone sim-only met i-net bundels).
Dit is onjuist! Quote uit de Volkskrant vandaag: "Het dagtarief wordt automatisch verlengd, tenzij de klant zich voor 23:30 uur afmeldt. Je kunt je in principe meteen weer afmelden nadat je mobiel internet hebt geactiveerd."

Volgens mij is dit dus DE oplossing voor mensen met een tablet die af en toe 3G willen gebruiken. Onbeperkt internet (met af en toe kom je niet aan 2GB/maand) voor maar €1 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
  • Laatst online: 05-05 20:41
Ik heb ook een simkaartje ontvangen gekregen vandaag, en tot mijn verbazing krijg ik 1.7 mbit/s snelheid ipv 384 kbps. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

Divitiae schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:48:
Ik heb ook een simkaartje ontvangen gekregen vandaag, en tot mijn verbazing krijg ik 1.7 mbit/s snelheid ipv 384 kbps. :D
Yep, snelheid is hier ook 1698kbps down, 432kbps up en ping is 101ms. Dit is getest op de Desire met de Speedtest.net app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

naja of die snelheid incidenteel is weet ik niet, maar ik vind het persoonlijk niet echt goedkoop voor de snelle versie..

30/31 (ligt eraan hoeveel dagen die maand heefT) euro per maand kan je een betere abonnement voor krijgen met belminuten erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

Bij Vodafone betaal je met Prepaid 2 euro per dag en krijg je een harde limiet van 20 mb, bij bliep betaal je maar 50 cent en je kan er ook nog onbeperkt mee internetten, weliswaar tegen een lagere snelheid, maar liever dat dan een supersnelle verbinding die je toch niet kan gebruiken.

We worden hier in Nederland dus gewoon echt hard genaaid door de 3 grote providers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Anoniem: 404361 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:53:
naja of die snelheid incidenteel is weet ik niet, maar ik vind het persoonlijk niet echt goedkoop voor de snelle versie..

30/31 (ligt eraan hoeveel dagen die maand heefT) euro per maand kan je een betere abonnement voor krijgen met belminuten erbij..
Niet als je er maar 5 dagen gebruik van maakt in de maand, dan kost het je dus maar 5 euro voor 2 GB..
(of 2,50 zonder limiet / lagere snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Simkaart besteld :) Gaan we eens even gebruiken in een dual-sim android telefoon met daarbij een kaartje van Simyo voor het bellen (á 0,10€ per minuut voor 0900-nummers) en data bij *bliep :) Wel jammer dat het op het t-mobiel netwerk zit. Sinds de NS gratis internet aanbied in de trein, valt de verbinding altijd wel weg tussen Amersfoort-Apeldoorn en Almelo-Deventer. Voor 0,50€ had ik graag ook dan verbinding gehad...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er is in elk geval al een onofficiële app voor Android om van tarief te wisselen/uit te schakelen.

Google Play: *bliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:51:
Er is in elk geval al een onofficiële app voor Android om van tarief te wisselen/uit te schakelen.

Google Play: *bliep
Ik wacht hier nog even mee, een unsupported app, die over "mijn" tegoed moet beslissen

De webpagina werkt even goed, na inloggen

Heb er één in de iPad gedaan, vraag me alleen af hoe de 'onbedoelde' data wordt geregistreerd, of zou je helemaal geen netwerk hebben, als je op "pauze" staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien dat bliep geen data accepteert op jouw account/sim-kaart als je in een 'uit-periode' zit. Dat zou ook zeker mijn voorkeur hebben. Ik meen echter ergens gelezen/gehoord (video) te hebben dat het omschakelen alleen via het Bliep netwerk zou kunnen, alsof het niet ook gewoon via de browser van de PC zou kunnen, wat me licht verbaasde, en dat zou betekenen dat je altijd mobiel zou moeten inloggen. Als dat zo is en je dat kunt zonder daar meteen door over te schakelen naar een 'aan-periode' dan is dat op zich prima.

Aan de andere kant is het evt. mogelijk dat er niet zoiets bestaat als 'onbedoelde data' voor bliep. Hoe moeten zij weten of data bedoeld of onbedoeld is? Zodra er dataverbruik is op een dag tijdens een 'uit-periode' zou dat ook tot een automatisch omschakelen naar een 'aan-periode' kunnen leiden tot jij die weer uit zet. Vraag me alleen af of je dan automatisch op €0,5 per dag wordt gezet, zoals ik zou verwachten, of dat men je dan meteen op €1 per dag zet.

Gewoon proberen denk ik. Zorgen dat je in een uit-dag zit en proberen het internet op te gaan zonder wifi en kijken of je daar dan op kunt en of dat leidt tot automatisch verbruik van een halve of hele euro van je tegoed.

In mijn Android tablets kan ik de 'radio' van het telefoondeel gewoon uit zetten (vliegtuigmodus waarna wifi weer aanzetten). Dan is daar geen communicatie meer over mogelijk en het scheelt ook flink in het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb ze een mail gestuurd, en die vraag gesteld.
even afwachten dus

Voor een provider zou het technisch mogelijk moeten zijn, als je een abbo hebt, zonder internet, werkt je mobiele accespoint ook niet, of krijg je geen toegang tot het netwerk
Dus "pauze" zou geen toegang moeten betekenen, ook geen "per ongeluk"

Verder heb ik alles via de webpagina gedaan, uitzetten en opwaarderen.
je telefoonnummer/simkaart staat gekoppeld aan je mailaccount, ik zie op mijn pc op het werk dan ook het tegoed gewoon staan, terwijl de iPad thuis ligt

edit:
Op de iPad kan je ook het netwerk uitschakelen ( wifi / mobiel onafhankelijk van elkaar ) maar ik merkte dat bij een reboot wel eens naar settings gezocht wordt

[ Voor 42% gewijzigd door FreshMaker op 01-06-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik heb vandaag de sim kaart binnen van bliep. Na activatie is er 50 cent er af gegaan. Ik heb snel een speedtest gedaan en ik krijg keurig 368 kbps download en 97 kbps upload. Whatsappen gaat net zo snel als via WiFi, dus ik ben er blij mee. :)

Ik ga nu even buiten er mee klooien. (zoals muziek luisteren, youtube kijken, skypen) Ben benieuwd hoe het daarmee gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit lijkt ook wel interessant.

http://whatthebliep.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
OK, School's out bij *Bliep :+

Kreeg mijn antwoord van de helpdesk terug, erg netjes

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/49cf6c7b.jpg

als je je bundel ( 0.50 / 1.- € ) niet hebt geactiveerd, kan je dus niet inloggen op het (inter)netwerk

Voor de doemdenkers .... hou hier VOORAF rekening mee, of als je een telefoon hebt met acces, ga je naar de blieppagina, en kan je het aan de hand van je inloggegevens aanzetten

Volgens de PDF gaat de bundel wel gelijk in, zodra je activeert, online / sms
alleen uitzetten is pas vanaf 00:01 - indien je het VOOR 23:30 uitgezet hebt

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 01-06-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Na een uurtje buiten te zijn geweest heb ik 80 MB verbruikt aan verschillende dingen. Een skype test gesprek ging de eerste paar seconde niet maar daarna ging het best goed. Een youtube filmpje kijken in normale kwaliteit (dus niet HQ aanzetten) ging ook hardstikke goed. Internet Radio is ook gewoon te doen, al lijkt het wel dat het iedere keer op dezelfde plek weer moet gaan bufferen, ik vermoed dat dit te maken heeft met het wisselen van telfoonpaal maar dat weet ik niet zeker. Het bufferen van de internet radio heb ik wel op 20 seconden gezet, bij 5 seconden wil het vaker bufferen. Met 30 seconden heb ik het niet geprobeerd.

Ik heb ook, met whatsapp en internet radio aan, geprobeerd google maps te gebruiken. Dat ging niet bepaald snel, maar het duurde een halve minuut voordat alles was geladen, maar de internet radio moest wel ineens flink bufferen.

Browsen ging wel lekker, met whatsapp en internet radio tegelijk. Ik gebruik Opera Mobile als browser met Opera Turbo aan.

Ik ben echt blij tot nu toe met *bliep. Normaal zou ik me enorm zorgen maken omdat ik al 80 MB heb vebruikt bij vodafone, maar dit vind ik best te doen. :) Waarschijnlijk ga ik zelfs mijn telefoonnummer overzetten en maandelijks geld storten.

Voor de mensen die willen weten wat ik kreeg bij mijn post van *bliep:
Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/iggleu.jpg

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/167nnk0.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/25z356t.jpg

SIM:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/qxpi5k.jpg

Het feit dat je de SIM kaart meteen ook in mini SIM kan maken vind ik wel erg leuk. :) Dat word wel eens handig. :D
FreshMaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:37:
als je je bundel ( 0.50 / 1.- € ) niet hebt geactiveerd, kan je dus niet inloggen op het (inter)netwerk

Voor de doemdenkers .... hou hier VOORAF rekening mee, of als je een telefoon hebt met acces, ga je naar de blieppagina, en kan je het aan de hand van je inloggegevens aanzetten
Je kaan ook AAN of UIT sms'en naar 1350. :)

[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 01-06-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:59
Heb net ook het SIMmetje in me Vaio P geprikt. Zelfde APN settings als T-Mobile. Heb alleen een ping test gedaan; verbing werkte. Laat later weten wat mijn snelheden zijn (en het bereik).

Wel jammer dat die site van ze niet te bereiken is met Opera... Mischien op hun kosten zo maar even Chrome downloaden in de trein 0:)

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

FreshMaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:37:
OK, School's out bij *Bliep :+

Kreeg mijn antwoord van de helpdesk terug, erg netjes

[afbeelding]
Wat is in hemelsnaam de functie van die foto in dat mailtje? Ben ik de enige die zich afvraagt wat die jongedame aan het doen is dat ze zich in zo'n eigenaardige achteroverleunende houding bevindt? :p

En wat ze dan precies aan het doen is met mobiel internet daarbij. :)

Marketingvolkje weer he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Oh, wat leuk. :) Heb net 15 euro opgewadeerd en in de maand Juni krijg ik gewoon 5 euro cadeau. :D Nou, ze weten hoe ze klanten moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
polopolo150 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:17:

[...]

Je kaan ook AAN of UIT sms'en naar 1350. :)
Yep, klopt, maar een iPad sms't niet ...
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:38:
[...]

Wat is in hemelsnaam de functie van die foto in dat mailtje? Ben ik de enige die zich afvraagt wat die jongedame aan het doen is dat ze zich in zo'n eigenaardige achteroverleunende houding bevindt? :p

En wat ze dan precies aan het doen is met mobiel internet daarbij. :)

Marketingvolkje weer he... ;)
Vandaar mijn screenprintje, de mail op zich was informatief genoeg, maar idd de foto erbij maakte het af ..
polopolo150 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:17:
Oh, wat leuk. :) Heb net 15 euro opgewadeerd en in de maand Juni krijg ik gewoon 5 euro cadeau. :D Nou, ze weten hoe ze klanten moeten houden.
Netjes, ik dus ook, bij 10 euro

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/869c5b11.jpg

Tmobile opwaardeercode via opwaarderen.nl, en paypal betaling
2 minuten werk

En vergeet de "gratis" belminuten als bonus niet, voor elke euro krijg je 1 bonusbelminuut

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 01-06-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 19:08
ziet er mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:03

pposthoorn

Constructeur

Als je de bundel van €0,50/€1,- niet aan hebt staan dan kan je niet internetten. Maar kan je wel sms'en of oproepen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:20

Yucko

One clown to rule them all !

Dat ze eerst maar eens de SIM leveren :( Woensdagmidddag (ruim voor 17:00) besteld en 2 dagen later nog steeds niets binnen
pposthoorn schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:54:
Als je de bundel van €0,50/€1,- niet aan hebt staan dan kan je niet internetten. Maar kan je wel sms'en of oproepen ontvangen?
je kunt altijd gebeld worden of sms ontvangen (€ 0). Zelf bellen kost je € 0,25 p/m

€ 0,50 p/dag --> + zelf onbeperkt sms'en + internet + ping (blackberry)
€ 1,- p/dag ----> idem, maar dan met sneller internet (tot 2Gb, daarna weer de lagere snelheid)

[ Voor 67% gewijzigd door Yucko op 02-06-2012 07:50 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 13:38
Eventjes een mailtje gestuurd met de vraag: "Betaal ik ook 0.50/1.- per dag als in mijn iPad uit of in airplane zet?"
Nou heb ik geen iPad maar wilde het graag even weten.
De reactie
Hi Marijn, Ja zolang je instelling staat op 50 cent dan wordt er elke dag 50 cent afgeschreven. Dus ook als je je instellingen zo aanpast op je iPad dat je geen verbinding maakt, dan wordt er toch geld afgeschreven. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. Groetjes, Jasper Blonk *bliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vanmorgen de 4e simkaart besteld.
Dit keer met een nummerbehoud vanaf een KPN microsim.

Daar rekenen ze 2.50 p/m ZONDER gebruik, en per dag gebruik 2.50€ voor max 50MB
zonder de iPad te hebben gebruik was er toch 3x contact met het netwerk, wat dus resulteerde in 7.50€ kosten + 2.50 abbo ... 10€ naar de knoppen ...

Nu nog even mijn vraag afwachten over het aanzetten via de web-app, of dat direct is, of pas de dag erna
( anders probeer ik het vannacht tijdens mijn werk wel even ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 09:21
Aan de ene kant is het wel goed, dat aan het uit zetten. Soms druk je per ongeluk op een advertentie en ga je het internet op. Dat wil je niet eens. Aan de andere kant is het ontzettend veel moeite. Je moet maar even inschatten dat je vandaag echt gaan internetten en niet zomaar even 2 pagina;s rondsurfen en het weer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:21:
Aan de ene kant is het wel goed, dat aan het uit zetten. Soms druk je per ongeluk op een advertentie en ga je het internet op. Dat wil je niet eens. Aan de andere kant is het ontzettend veel moeite. Je moet maar even inschatten dat je vandaag echt gaan internetten en niet zomaar even 2 pagina;s rondsurfen en het weer bekijken.
Echt ?
Heb je daar echt zoveel moeite mee ?

Juist daarvan profiteren de providers, dat het "het een moeite" vindt
Sowieso moet je ook geen abbo willen, als je er zo instaat.

Maar je zou het ook positief kunnen bekijken hé
Als je 'toevallig' een sms wil verzenden, of 2 á 3 whatever, heb je het er al uit.

je sms't "aan" naar het shortnummer, verzend daarna je paar sms'jes,en als bonus heb je tot 23:50 gratis internet.
Stuur in de loop van de dag een sms met "uit" en that's it ...
moeite ... tja ... voor sommige wel ja ....

MENSEN ... wordt eens positief, ga nou niet naar spijkers op laag water zoeken, want dan vindt je altijd wel iets om te klagen...

BTW : mijn antwoord gekregen.
Volgens de helpdeskmail gaat het direct in, als je activeert. zowel op sms, als op pagina.
Dus vanavond eens uitproberen. Op werkPC aanzetten, en dan zien hoelang het duurt voor mijn iPad begint te babbelen ( Tunein Radio )

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 02-06-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is een veel betere constructie dan alle andere huidige zogenaamd pre-paid constructies die eigenlijk domweg verkapte abonnementen zijn met maandelijkse kosten (wat we niet geacht worden door te hebben omdat wij als consumenten zo dom zijn) maar het is nog steeds niet wat WIJ als klanten willen hebben. Dat beschreef ik al in mijn eerste bijdrage in dit topic.

Ze denken dat deze constructie ze meer doet verdienen maar ik denk dat ze zich daar wel eens in zouden kunnen vergissen (omdat ze zoals de meeste mensen - en zeker 'marketingvolk' - een veel te simpel wereldbeeld hebben) en dat een constructie zonder kosten per dag wel eens de beste constructie voor iedereen(! - ook de telecommers) zou kunnen zijn.

Als ze willen dat ik ze dat uitleg mogen ze me inhuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Dat heet marketing (dat wil niet zeggen dat ik het logisch vind, maar T-mobile (dat erachter zit) wil net doen alsof dit heel vernieuwend is en door kinderen is opgezet.. De doelgroep is volgens mij ook 12 tot 16 jarigen, in iedergeval ook de ouders met kinderen. Het is een soort prepaid achtige kaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik denk wel dat er wat verdiend gaat worden, voor niets gaat de zon op
en volgens mij is een 'belminuut' helemaal niet zo duur, als men ons laat geloven
het zal geen 100% winst zijn, maar uiteindelijk betaald de klant de rekening

voordeel wat een MVNO heeft, is dat het alleen maar capaciteit hoeft te huren, kantoorruimte en andere infrastructuur zal minder van belang zijn, zeker als je geen abbonementen uitgeeft ( minder administratief werk )

Verder zullen ze verdienen aan de mensen die het "te lastig"vinden om aan en uit te zetten, en dan niets of weinig verbruiken.
De zgn. domme gebruikers, en die bestaan wel degelijk

Ik heb in het verleden vele mensen gesproken die bij hun abbo een internetbundel afnamen, omdat ze dan meer korting op het toestel kregen.
Vervolgens hebben ze nooit een online stap genomen, maar wel 2 jaar 4 tot 10 euro "meer" betaald ( voor een eenmalige korting van pak m beet 50€ - wat dus ook 190€ winst was voor de provider )
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:59:
[...]

Dat heet marketing (dat wil niet zeggen dat ik het logisch vindt, maar T-mobile (dat erachter zit) wil net doen alsof dit heel vernieuwend is en door kinderen is opgezet.. De doelgroep is volgens mij ook 12 tot 16 jarigen, in iedergeval ook de ouders met kinderen. Het is een soort prepaid achtige kaart namelijk.
dat is onderdeel van de launch
en het werkt, want op diverse plaatsen duiken ze op.

Zo rijden er vanavond 4 snelle karretjes van station naar stadion, met prijswinnaars van de wedstrijd nederland - noord ierland

( ik vraag me af welk station, want zou ik daarheen gegaan zijn, parkeer ik mijn auto altijd bij de ArenA, en vanaf station Bijlmermeer - ArenA zou een dolle rit worden, van 5 minuten )

[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 02-06-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

FreshMaker schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:00:
Zo rijden er vanavond 4 snelle karretjes van station naar stadion, met prijswinnaars van de wedstrijd nederland - noord ierland
Dat heet een bus :+

Denk station Amstel? Dat lijkt me het meest logisch, van Bijlmer kan je er lopend heen. De marketing is inderdaad goed opgezet, zelf heb ik geen behoefte aan prepaid, maar het lijkt me ideaal als je bijvoorbeeld student bent.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-06-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
polopolo150 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:17:

Het feit dat je de SIM kaart meteen ook in mini SIM kan maken vind ik wel erg leuk. :) Dat word wel eens handig. :D
Dat kan met elke SIM-kaart van deze eeuw. Ik denk dat je micro-SIM bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yup. De oorspronkelijke SIM kaarten waren creditcard formaat met daar uitbreekbaar het nu meest gangbare Mini-SIM formaat. In mijn eerste mobiele telefoon (Siemens S3 COM) ging zo'n 'full-size' SIM kaart.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Siemens_S3.jpg/450px-Siemens_S3.jpg

Dat was in de laatste paar jaren van het vorige millennium. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
Ik gun deze jongens in ieder geval mijn geld. Ze reageren meteen via mail en social media, alles is zo transparant als maar zijn kan en ze zijn duidelijk in voorwaarden en communicatie.

De dataverbinding werkt prima en de app is simpel en doeltreffend. Ideaal om in je tablet of smartphone te laten hangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:28:
[...]

Dat heet een bus :+

Denk station Amstel? Dat lijkt me het meest logisch, van Bijlmer kan je er lopend heen. De marketing is inderdaad goed opgezet, zelf heb ik geen behoefte aan prepaid, maar het lijkt me ideaal als je bijvoorbeeld student bent.
Nee, dat zijn "Canta's" zgn Brommobieltjes, in fel gele kleuren en * sticker

Dat van het lopend, dat begreep ik ook al wel, al denk ik dat ze Centraal Station zullen bedoelen ( meeste zichtreclame / publiek )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zo dan, test geslaagd

via mobiel ( Galaxy Note op Vodafone ) ingelogd en de Bliep pagina bezocht.
Even op .50ct klikken, en je krijgt een pop-up met de vraag of je zeker bent ( netjes btw )
Daarna wordt er idd afgeschreven, en binnen een minuutje had de ipad verbinding
( wel even de switch getoggled )

Daarna op de pagina weer "o.oo" geselecteerd, en er komt een pop-up dat er uitgezet is, en omdat je voor die dag betaald hebt, kan je online blijven, en sms'en

Even speedtestje gedaan, en dat valt helemaal niet tegen

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/fbf96e08.jpg
Downloaden gaat met een snelheid van 384 kbps en uploaden met 64 kbps. Dit is snel genoeg om lekker te kunnen surfen
Grappig dat ze niet bieden wat ze adverteren, maar juist meer ( zolang ze het volhouden )
de verbazing blijft, extra beltegoed, extra snelheid ...

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 03-06-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die extra snelheid die je nu krijgt zal wel komen omdat ze nog weinig klanten hebben en dus ruim capaciteit over hebben en ze je die zolang cadeau geven zodat ze ook meteen een goede indruk maken. Als het drukker wordt verwacht ik dat je zult gaan ervaren dat de snelheden steeds dichter naar de opgegeven maxima toe zullen gaan.

Ik vind het alleen wel weer hinderlijk dat ze ook bij bliep niet snappen hoe ze dat prachtige communicatiemedium dat internet heet adequaat moeten gebruiken.

Je kunt blijkbaar omschakelen via SMSjes. Ik begrijp dat je in een uit-periode ook kunt bellen en per belminuut gewoon moet betalen. Kun je dan ook een enkele SMS versturen zonder meteen internet aan te zetten en zo ja tegen welk tarief? Hetzelfde als een belminuut (€0,25)? Het SMSje waarmee je bliep aan zet doe je strikt gesproken terwijl je in een uit-periode zit. Wordt dat SMSje nu apart berekend volgens dat uit-periode tarief (als dat bestaat) of valt die ook meteen binnen de gratis SMSjes die je die dag kunt versturen? Als je maar 1 SMS wilt versturen kost die je dan dus altijd minimaal een halve euro?

Ik heb een tablet met Honeycomb waarmee ik niet kan bellen of SMSsen. Het is me om te beginnen nog steeds niet duidelijk of je nu via een willekeurige PC naar bliep kunt browsen, er kunt inloggen, en dan je status kunt veranderen of dat dit altijd via het bliep netwerk zelf moet.

Maar als ik onderweg ben heb ik geen andere internetverbinding tot mijn beschikking en zal ik het aanzetten dus sowieso met die tablet moeten doen. Kan ik ook als ik in een uit-periode zit toch in elk geval wel met die tablet de bliep site bereiken, daar inloggen en een halve of hele eurodag activeren waarna ik de rest van het internet onveilig kan maken? Of heb ik daar toch eerst een andere methode voor nodig om bij bliep mijn wensen kenbaar te maken?

Waarom staan dergelijke zaken nou niet gewoon helder en duidelijk op hun site? Ik snap weer niet dat zij niet snappen dat dit essentiële informatie is die er gewoon hoort te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De overcapaciteit zal meevallen, het is 'gewoon' Tmobile, dus dat blijft hetzelfde.
Dat het in het begin wel sneller is, als bonus zou makkelijk kunnen.

De smsjes om te activeren moet je met de "eigen" simkaart doen ( van Bliep )
* sms AAN naar 1350 om het 0,50 tarief te activeren.
dat is een gratis sms, in het eigen netwerk, welke dan reageert op de gebruikte simkaart

Een oplossing zou zijn om de simkaart tijdelijk in je telefoon te stoppen, voor die sms
textsms los ( naar kennissen ) worden berekend tegen het vaste tarief < zie pdf >

In de uitperiode kan je niet op het netwerk van bliep, wel kan je via een gratis wifi netwerk de boel activeren op de pagina
mc donalds, (hotspot zomaar los gevonden in het wild ) of van tevoren, thuis oid
Er zijn sowieso onderweg vaak genoeg open wifipunten te vinden

edit :
Jij hebt tenminste nog de mogelijkheid om een sms te zenden ....
http://flyertablet.net/ht...age-to-selected-contacts/

De iPad dus niet ...

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 03-06-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Toch wel heel erg bewerkelijk. Dan moet je de SIM kaart uit je tablet en ook uit je gewone telefoon halen (en ben je niet bereikbaar) en de bliep kaart in je telefoon stoppen waarna je een AAN (en evt. meteen een UIT SMS verzendt) waarna je de bliep kaart weer uit je telefoon moet halen, je telefoon SIM weer in de telefoon moet zetten en de bliep SIM weer in je tablet.

Lekker gebruikersvriendelijk.

Kunnen ze niet gewoon wel altijd alleen toegang geven tot de bliep site zodat je daar kunt omschakelen waarna je de rest van het internet op kunt? Dat scheelt nogal een hele hoop handelingen.

En alle iPads kunnen toch ook niet SMSsen geloof ik. Of toch wel? Want dan heeft die hele grote groep exact hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-06-2012 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:32:
En alle iPads kunnen toch ook niet SMSsen geloof ik. Of toch wel? Want dan heeft die hele grote groep exact hetzelfde probleem.
Nee, geen probleem. als je ervoor zorgt dan je jezelf voorbereid !
Zoals ik al eerder aangaf, Voor alles is wel een negatief aspect te vinden.

Vooralsnog is dit concept een goed opgezet gebeuren, er zullen vast nog wat foutjes inzitten, maar zo ernstig zoals jij het stelt is het niet

Zoals ik in de vorige post al aangaf, jij kan met je flyer gewoon sms verzenden, dus zie ik het probleem niet met kaartwisselen en sms'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet met de stock Honeycomb ROM voorzover ik weet. Wel met custom ROMs. En ik wil me juist niet hoeven voorbereiden. Ik wil juist onderweg kunnen besluiten of ik het internet op wil en het dan aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tja, omdat jij het niet wilt voorbereiden, of aanpassen werkt het systeem niet ?
da's een kromme instelling natuurlijk

Die link over de flyer die ik gaf spreekt niet over custom roms btw

de NL pagina van HTC ook niet ...
http://www.htc.com/help/n...?id=35244&type=1&p_id=395

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 03-06-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remko schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:23:
[...]

Niet als je er maar 5 dagen gebruik van maakt in de maand, dan kost het je dus maar 5 euro voor 2 GB..
(of 2,50 zonder limiet / lagere snelheid)
true
FreshMaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:49:
[...]

Yep, klopt, maar een iPad sms't niet ...
jailbreaken en dan biteSMS installeren via Cydia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is gewoon de manier hoe ik het wil kunnen gebruiken. Zonder de noodzaak om vooraf te hoeven bepalen of ik internet wil die dag.

Die eerste link is trouwens van een Flyer op Gingerbread die wel telefoonfunctie heeft. Echter... ik ging er van uit dat met de telefoonfunctie ook de SMS functie uit Honeycomb verdwenen was (leek logisch) maar ik heb nog even e.e.a. nagelopen en kom nu tot de ontdekking dat die er toch nog in lijkt te zitten. Of ie ook echt werkt heb ik zonder SIM kaart er in niet kunnen bevestigen maar dat zou mijn probleem gelukkig oplossen. Voor de grote groep iPadbezitters blijft het dan wel onhandig. Het zou in het belang van bliep zijn als ze daar een betere oplossing voor zouden ontwikkelen. Iets zoals ik suggereerde bijvoorbeeld.

Nu is er wel al een bliep app voor iOS begrijp ik. Ik neem even aan dat die ook op de iPad werkt. Geen idee of die ook alleen maar via Wifi werkt als je in een uit-periode zit of dat die toch ook over het mobile netwerk kan werken. Als dat laatste wel het geval is dan is er voor iPadbeziitters ook een goede werkwijze voorhanden.

[ Voor 17% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-06-2012 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 404361 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:56:
[...]
jailbreaken en dan biteSMS installeren via Cydia :P
Downloading ...
Ik had swirlysms al geprobeert, maar die doet het dus niet op IOS5

Helaas ... moet je via credits regelen.
dan wordt het nog een dure grap :+

Ik doe het wel via mijn internet op de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zondag 03 juni 2012 @ 02:05:

Nu is er wel al een bliep app voor iOS begrijp ik. Ik neem even aan dat die ook op de iPad werkt. Geen idee of die ook alleen maar via Wifi werkt als je in een uit-periode zit of dat die toch ook over het mobile netwerk kan werken. Als dat laatste wel het geval is dan is er voor iPadbeziitters ook een goede werkwijze voorhanden.
Nog geen bliep-app voor IOS hoor, en die zal net zo goed een werkende netwerkverbinding nodig hebben
Maar ik blijf erbij, het is een kwestie van voorbereiden, of 'extra' handelingen uitvoeren ( simwissel )

< en daar laat ik de discussie ook staan, ik heb geen probleem met tussentijds aanzetten, dus voor mij is het allang goed >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vreemd. In de video hebben ze het toch al over "de bliep app" (0:35). Aangezien die er niet (officieel) is voor Android (en toen ik het filmpje de eerste keer zag was die onofficiële er ook nog niet) nam ik aan dat die er dan voor het iSpul zou moeten zijn.

Beetje slordig dat ze dat roepen als het er allemaal nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:06
CaptJackSparrow schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:42:
Niet met de stock Honeycomb ROM voorzover ik weet. Wel met custom ROMs. En ik wil me juist niet hoeven voorbereiden. Ik wil juist onderweg kunnen besluiten of ik het internet op wil en het dan aan kunnen zetten.
Je kan met de stock-rom wel nog sms'en.
En ik heb even jouw 'wens' uitgeprobeerd, maar je kan alleen sms versturen als je bundel actief is.
Het ontvangen van sms lukt wel als je bundel uitstaat.
Hoe jij het wil lukt dus helaas niet.
Ik activeer het wel gewoon via mijn telefoon.

Edit:
Sms'en naar 1350 lukt wel als je bundel niet actief is!
Wat jij wil kan dus wel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Marco op 03-06-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geldt dat dan ook voor alle smartphones? Dat je ook daar niet met een SMS de zaak aan kunt zetten als het uit staat? Ik meende te begrijpen dat het daarmee toch wel kan?

Maar de Flyer kan dus wel SMSjes verzenden? Dat heb je expliciet getest?

Als het op een standaard smartphone wel kan en op de Flyer niet dan zou dat toch iets te maken kunnen hebben met het feit dat de stock Honeycomb geen telefoonfunctie meer heeft en dat die functionaliteit om de een of andere reden toch vereist is. Dan ben ik benieuwd of het wel zou lukken op een stock Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:06
CaptJackSparrow schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:30:
Geldt dat dan ook voor alle smartphones? Dat je ook daar niet met een SMS de zaak aan kunt zetten als het uit staat? Ik meende te begrijpen dat het daarmee toch wel kan?
Ik bedoelde zelf het aanzetten van de bundel via de website op mijn telefoon (welke wel altijd internet heeft).

Maar de Flyer kan dus wel SMSjes verzenden? Dat heb je expliciet getest?
Yep.

Als het op een standaard smartphone wel kan en op de Flyer niet dan zou dat toch iets te maken kunnen hebben met het feit dat de stock Honeycomb geen telefoonfunctie meer heeft en dat die functionaliteit om de een of andere reden toch vereist is. Dan ben ik benieuwd of het wel zou lukken op een stock Gingerbread.
Zie de edit in mijn vorige bericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ah mooi. gelukkig maar. Dat zou anders toch wel een heel groot nadeel zijn geweest. Als het overigens een probleem blijft voor iPad bezitters, ook als er een app voor zou komen, dan zou men het min of meer op kunnen lossen met een duo-SIM. Dan stop je er een in een oude telefoon die je dan wel extra mee moet nemen en die je even aan kunt zetten om als 'aan/uit schakelaar' te dienen. Als die dan weer uit staat kun je de SIM in je iPad activeren en hoppa!

Maar dan moeten ze wel ook de mogelijkheid van duo-SIM gaan bieden.

We zien wel hoe het allemaal gaat verlopen. Het is allemaal nog erg nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
In mijn bescheiden mening heeft ruwweg 75% (of meer) van de ipad gebruikers, die dat apparaat mee willen nemen ook vast wel een manier om op internet te komen onderweg
Ik denk dat je te moeilijk denkt.

Log via je telefoon ( internet mobiel ) in op de site van bliep, klik het aan, en je hebt verbinding met de sim van de ipad, en dan kan je ook direct de boel voor de volgende dag weer deactiveren.

En voor de personen die dat niet hebben ... tja, typisch geval van jammer, je hoeft in deze wereld geen 100% te bedienen, en een beetje eigen inzet is nooit weg ( als je voordelig wilt 3G'en op de iPad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ze al internet hebben via een smartphone zouden ze hun iPad ook even via dat ding kunnen tetheren. Met deze constructie vult bliep in elk geval een gat op voor mensen met een incidentele behoefte aan mobiel internet. Daar val ik ook onder en over die groep heb ik het voornamelijk.

Die mensen die ondanks dat toch een 3g iPad hebben gekocht betalen nu misschien veel te veel voor hun bescheiden internetgebruik en zouden willen overstappen of zaten net als ik te wachten tot er eindelijk een betaalbare optie voor hun zou komen en dan zal dit voor hun ook de enige vorm van mobiel internetgebruik worden.

Voor die groep is het handig als het allemaal zo gebruikersvriendelijk mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik heb gisteren mijn bliep tarief op 00,00 gezet omdat het vandaag toch niet mooi weer is en dus niet naar buiten ga. Maar tot mijn grote verbazing heb ik nogsteeds internet zonder dat er geld is afgeschreven. Ik heb mijn telefoon niet uitgezet sinds gisteren dus ik ben benieuwd hoe lang dit doorgaat. :)

En het blijkt dat ik ook niet de enige ben waar dit gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hopelijk fixen ze dat, anders gaan ze er nog aan ten onder ook. Ergens vraag ik mij af hoelang dit blijft bestaan want vergeleken met andere providers lijkt het mij wel erg goed en goedkoop.

Wat ik zo snel nog niet even heb kunnen vinden: Wat betaal je voor een SMS als je het 0 euro tarief (pauze) aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 02:16:
[...]

Downloading ...
Ik had swirlysms al geprobeert, maar die doet het dus niet op IOS5

Helaas ... moet je via credits regelen.
dan wordt het nog een dure grap :+

Ik doe het wel via mijn internet op de telefoon
ow ja ik heb het zelf alleen op me iphone staan.. weet idd niet of je normale sms functie (apart van de SMSOIP functie van de app) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Ook maar eens besteld, lijkt me leuk voor vrienden uit het buitenland. Wat ik echter niet kan vinden is wat ze bij bliep rekenen voor bellen naar het buitenland. Daar gebruik ik vaak lebara voor maar die hebben weer geen internet bundel ... keuzes ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Saturnus schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:16:
Wat betaal je voor een SMS als je het 0 euro tarief (pauze) aan hebt staan?
Sms-en gaat alleen met de de 0,50 euro- en 1 euro-tarieven.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 03-06-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

edit:// ok je zag het ook.

[ Voor 113% gewijzigd door franssie op 03-06-2012 21:05 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even zoeken bij Help met "buitenland", dan vind je:
Bellen of sms'en naar buitenlandse nummers is niet mogelijk. Je kan wel gewoon bellen of sms'en naar iemand die op vakantie is in het buitenland en daar zijn Nederlandse nummer gebruikt. De kosten hiervoor zijn hetzelfde als voor bellen of sms'en binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ah, die had ik nog niet kunnen vinden, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:10:
ah, die had ik nog niet kunnen vinden, dank je!
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 247292 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:58:
[...]

Sms-en gaat alleen met de de 0,50 euro- en 1 euro-tarieven.
Ok. Ook wel logisch. Aanbieden voor 9 cent is ook zinloos, want dan moet je niet meer dan 5 per dag versturen om er iets aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
polopolo150 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:01:
Ik heb gisteren mijn bliep tarief op 00,00 gezet omdat het vandaag toch niet mooi weer is en dus niet naar buiten ga. Maar tot mijn grote verbazing heb ik nogsteeds internet zonder dat er geld is afgeschreven. Ik heb mijn telefoon niet uitgezet sinds gisteren dus ik ben benieuwd hoe lang dit doorgaat. :)

En het blijkt dat ik ook niet de enige ben waar dit gelukt is.
Same here

Zaterdag om 00:15 aangezet, en na een paar minuten weer op 0,00€
Nu nog steeds online ... iPad heeft zich al verschillende keren op een andere "mast" gemeld ( werk < - > thuis is 25km ) En tune-in radio heeft 2 tot 4x moeten bufferen bij de zenderwissel

< tegoed is nog steeds gelijk >
0,50ct voor 300MB data transfer / 2dagen online is zeker voordelig te noemen :+

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/IMG-20120604-WA0001.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 04-06-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Alleen rond 20:30 knalde mijn verbinding er wel uit, waarschijnlijk omdat ik toen geen bereik meer had met de centrale of *bliep heeft mij gewoon even gedisconnect. :) Daardoor had ik geen bereik meer via internet.

Ik heb gisteren ook een e-mail gestuurd of ze dual-sim gaan supporten, aangezien ik van plan ben om de Samsung Galaxy S III te kopen, en mijn Samsung Galaxy Txt wil blijven gebruiken voor een hand gebruik. En hun antwoord:
Helaas is er inderdaad nog geen mogelijkheid tot dual sim op dit moment.
Echter is dit zeker een goed idee waar wij al een tijdje mee lopen te
stoeien dus wellicht wordt het wel in de verdere toekomst toegevoegd aan
*bliep.
Ben benieuwd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even een paar puntjes op ietjes zetten. Duo SIM is twee SIM kaarten met hetzelfde nummer die je in twee apparaten kunt zetten en waarvan je er een van de twee actief kunt hebben maar niet allebei tegelijk (voor zover ik weet, tenzij daar iets in veranderd is, dat zou technisch in principe mogelijk zijn denk ik).

Dual-SIM slaat op toestellen die twee SIM kaarten tegelijk kunnen bevatten en die al dan niet tegelijk actief kunnen zijn afhankelijk van de mogelijkheden van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Je zou ook een simkaart kunnen clonen en dan gebruiken, maar of dat gaat werken is ook providerafhankelijk. Ikzelf heb altijd wel oren gehad naar duosim, maar helaas vind ik de ondersteuning vanuit de providers te matig om het überhaupt te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461333

Ik begrijp serieus niet dat een telecom provider zo een fout kan maken, hoe moeilijk kan het zijn om het internet af te sluiten om 00:01 als er niet betaalt is, dat hoort toch een fluitje van een cent te zijn.

Daarbij komt ook nog dat je snelheden voor de versie van 50 cent per dag veel te hoog liggen waardoor niemand dus voor de 1euro per dag versie gaat kiezen.

Kortom ze gaan op deze manier geen cent verdienen, en zal dus ook wel niet lang duren voordat de hele boel in elkaar stort, vind het ook alllemaal heel amateuristisch overkomen.
FreshMaker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:01:
[...]

Same here

Zaterdag om 00:15 aangezet, en na een paar minuten weer op 0,00€
Nu nog steeds online ... iPad heeft zich al verschillende keren op een andere "mast" gemeld ( werk < - > thuis is 25km ) En tune-in radio heeft 2 tot 4x moeten bufferen bij de zenderwissel

< tegoed is nog steeds gelijk >
0,50ct voor 300MB data transfer / 2dagen online is zeker voordelig te noemen :+

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb het vroeger gehad (T-Mobile) en het werkt ook als je twee toestellen aan hebt staan. Nadeel is dat het netwerk willekeurig een toestel pakt als je gebeld wordt; ze gaan dus niet allebei over wat je met voip wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 461333 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:58:
Ik begrijp serieus niet dat een telecom provider zo een fout kan maken, hoe moeilijk kan het zijn om het internet af te sluiten om 00:01 als er niet betaalt is, dat hoort toch een fluitje van een cent te zijn.

Daarbij komt ook nog dat je snelheden voor de versie van 50 cent per dag veel te hoog liggen waardoor niemand dus voor de 1euro per dag versie gaat kiezen.

Kortom ze gaan op deze manier geen cent verdienen, en zal dus ook wel niet lang duren voordat de hele boel in elkaar stort, vind het ook alllemaal heel amateuristisch overkomen.
Paar mogelijkheden.

1. Simpelweg 'kinderziekten'. Het werkt (nog) niet allemaal zoals het moet maar dat komt met de tijd wel goed als de noodzaak daartoe ook groter wordt door het toenemende aantal gebruikers.

2. De uitbaters van bliep nemen een bepaalde capaciteit bij T-Mobile af waar voor een deel vaste kosten en voor een deel variabele kosten aan verbonden zijn. Stel dat dit extra verbruik door het niet stopzetten van de internettoegang (voornamelijk) binnen dat vaste kosten deel zou vallen dan kost het ze niets (significants) extra maar zorgt wel voor interessante internetactiviteit van mensen die er over 'praten' en die alleen maar meer klanten zal trekken. Gratis reclame dus.

3. Ze doen het bewust om de belasting van de voor hun momenteel(!) beschikbare capaciteit te testen omdat dit voor hun ook nieuw is en ze er goed aan doen om er ervaring mee op te doen zodat ze betere inzichten krijgen in wat er voor nodig is om hun klanten hun product aan te kunnen (blijven) bieden en evt. tijdig 'capaciteit bijkopen' bij T-Mobile als dat inderdaad zo gaat (ik speculeer hier het nodige omdat ik niet bekend ben met de details van de machinaties in de mobiele telecom-markt).

Ik ben niet bang dat dit financieel niet haalbaar is want als je een beetje snapt wat voor effect de technologische ontwikkelingen van de afgelopen decennia op de telecom-kosten heeft gehad dan snap je ook dat de kosten van mobiel datagebruik naar alle waarschijnlijkheid nog maar zeer gering zullen zijn.

Zie o.a. Wikipedia: Moore's law die in de telecomwereld in hoge mate van toepassing is.

[ Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-06-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee oke, maar dat ze geen cent zouden verdienen zei ik meer om de andere opgenoemde punten. Niet omdat 50 cent per dag voor umts snelheid niet winstgevend zou zijn, want ik ben overtuigt dat dat wel het geval is. Ook al willen de grote providers je doen laten geloven dat het niet zo is, daar trap ik in ieder geval niet in.

Zoals ik zei in mijn eerdere bericht, er zijn zeker zaken die beter kunnen, maar als ze dit goed en slim aanpakken zouden ze wel eens heel veel klanten kunnen gaan afsnoepen van andere providers, en dan vooral onder de jongeren en studenten, voor hun zijn deze diensten gewoon ideaal.
CaptJackSparrow schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:15:
[...]

Paar mogelijkheden.

1. Simpelweg 'kinderziekten'. Het werkt (nog) niet allemaal zoals het moet maar dat komt met de tijd wel goed als de noodzaak daartoe ook groter wordt door het toenemende aantal gebruikers.

2. De uitbaters van bliep nemen een bepaalde capaciteit bij T-Mobile af waar voor een deel vaste kosten en voor een deel variabele kosten aan verbonden zijn. Stel dat dit extra verbruik door het niet stopzetten van de internettoegang (voornamelijk) binnen dat vaste kosten deel zou vallen dan kost het ze niets (significants) extra maar zorgt wel voor interessante internetactiviteit van mensen die er over 'praten' en die alleen maar meer klanten zal trekken. Gratis reclame dus.

3. Ze doen het bewust om de belasting van de voor hun momenteel(!) beschikbare capaciteit te testen omdat dit voor hun ook nieuw is en ze er goed aan doen om er ervaring mee op te doen zodat ze betere inzichten krijgen in wat er voor nodig is om hun klanten hun product aan te kunnen (blijven) bieden en evt. tijdig 'capaciteit bijkopen' bij T-Mobile als dat inderdaad zo gaat (ik speculeer hier het nodige omdat ik niet bekend ben met de details van de machinaties in de mobiele telecom-markt).

Ik ben niet bang dat dit financieel niet haalbaar is want als je een beetje snapt wat voor effect de technologische ontwikkelingen van de afgelopen decennia op de telecom-kosten heeft gehad dan snap je ook dat de kosten van mobiel datagebruik naar alle waarschijnlijkheid nog maar zeer gering zullen zijn.

Zie o.a. Wikipedia: Moore's law die in de telecomwereld in hoge mate van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

[...]
Ik denk dat jij in het marketing-verhaal "trapt" over de jongeren in de board of directors, en daarom dat soort zaken als 'fouten' inschat.
Ik denk stiekem dat er een team achter die gezichten zit, van Telegraaf Media groep die heel slim inzet nu.
[...]
De snelheid is al terug geschroefd hoor, vanaf 02:u tot nu komen de speedtestjes niet hoger meer dan 0.30Mbps / 0.05 Mbps, maar voor bijna alles wel te gebruiken.

( al duurde het even voor het filmpje op de frontpage begon te spelen, over de polderpioniers )
Maar radiostream blijft goed spelen, viel alleen uit/stil op 2 plekken waar ik "vroegah" met Dutchtone OOK geen verbinding meer had.
( Cydia werkte iig perfect )

En ik denk dat inderdaad er een relatief vaste capaciteit wordt afgenomen bij Tmobile, en dat misschien daarom de verbindingen niet allemaal automatisch worden verbroken
( idd positieve reclame )

[ Voor 42% gewijzigd door FreshMaker op 04-06-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Vandaag nog maar weer eens mailen met *bliep over het nog steeds niet ontvangen van de sim-kaart :(

@ CaptJackSparrow hieronder:
30-5-2012 om 16:06 via iDeal. Heb de mensen @ helpdesk ook screenshot van betaling meegestuurd zodat ze aan de hand van kenmerk kunnen zoeken in hun systeem.

[ Voor 49% gewijzigd door Yucko op 05-06-2012 10:39 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou 1 ding willen hebben bij zo'n provider: automatisch 50 cent (dus niet 0,50 cent wat ik hierboven meerdere keren lees!) afschrijven als ik op een dag online ben. Niets meer, niets minder. Dan is het ideaal voor een tablet, als-ie een week in de kast ligt kost het niets, als ik hem aanzet kan-ie zonder moeilijk doen direct online. SMS-jes versturen voor aan/uit-zetten wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

RemcoDelft schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:45:
Ik zou 1 ding willen hebben bij zo'n provider: automatisch 50 cent (dus niet 0,50 cent wat ik hierboven meerdere keren lees!) afschrijven als ik op een dag online ben. Niets meer, niets minder. Dan is het ideaal voor een tablet, als-ie een week in de kast ligt kost het niets, als ik hem aanzet kan-ie zonder moeilijk doen direct online. SMS-jes versturen voor aan/uit-zetten wil ik niet.
daar verdienen ze te weinig aan (ze zullen er nu vanuit gaan dat in de huidige constructie mensen vaak zullen vergeten om hun sim-kaart in pauze-stand te zetten waardoor elke volgende dag automatisch 0,50 wordt afgeschreven van hun tegoed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het marketing verhaal heb ik nooit in geloofd, volgens mij staat het zelf ergens op de site dat het gewoon fictief is.

Ik had het meer over de andere opgenoemde punten, maar misschien heb ik er inderdaad wel te snel op gereageerd en lossen ze dat snel op.
FreshMaker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat jij in het marketing-verhaal "trapt" over de jongeren in de board of directors, en daarom dat soort zaken als 'fouten' inschat.
Ik denk stiekem dat er een team achter die gezichten zit, van Telegraaf Media groep die heel slim inzet nu.

[...]

De snelheid is al terug geschroefd hoor, vanaf 02:u tot nu komen de speedtestjes niet hoger meer dan 0.30Mbps / 0.05 Mbps, maar voor bijna alles wel te gebruiken.

( al duurde het even voor het filmpje op de frontpage begon te spelen, over de polderpioniers )
Maar radiostream blijft goed spelen, viel alleen uit/stil op 2 plekken waar ik "vroegah" met Dutchtone OOK geen verbinding meer had.
( Cydia werkte iig perfect )

En ik denk dat inderdaad er een relatief vaste capaciteit wordt afgenomen bij Tmobile, en dat misschien daarom de verbindingen niet allemaal automatisch worden verbroken
( idd positieve reclame )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vind ik minder belangrijk, je kan er zelf gewoon ook opletten om het uit te schakelen wanneer je het niet gaat gebruiken. En ach misschien dat je het een keertje aan hebt staan terwijl je het niet gaat gebruiken, maar voor die 50 cent want dan verloren gaat lijkt mij geen drama.

Ik zou wel graag zo een zelfde soort constructie zien voor in het buitenland, uiteraard zal dat niet kunnen voor 50 cent, maar zou toch wel graag ook een vast bedrag per dag willen hebben voor het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kan iemand even kijken wat er op de verpakking/bijgevoegde documentatie van zo'n kaartje staat over een eventuele 'houdbaarheidstermijn' van zo'n bliep SIM? Dat je hem voor een bepaalde datum in gebruik moet hebben genomen of dat ie anders onbruikbaar wordt.

Wordt dat vermeld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 222584 op 05-06-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

lol, dat was het eerste waar ik naar keek (net ontvangen) maar ik kan helemaal niets vinden. Nu is het wel zo dat je met de aanschaf EUR1,- betaald hebt, en dat komt overeen met het beltegoed, dus laten we gokken/aannemen 6 maanden na bestelling?

code:
1
Use before: 01.08.2013

Staat er achterop het kaartje. telefoonnummers zijn in de 06-34 reeks lijkt het. Verder niet een echt mooi nummer, later nog maar eentje bestellen :+

edit:// Bij activatie springt ie gelijk op het 50ct tarief. prima want men wil natuurlijk gelijk spelen (ik wel). Eigenlijk is het niet moeilijk om 's avonds even uit te sms'n en dan de volgende ochtend of als je 't nodig hebt weer aan te zetten.

edit2:// Dat tegoed delen is wel super bedacht, het hele concept van *bliep spreekt me steeds meer aan!

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 05-06-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tja, dat doet KPN dus, met zijn Hi soms online. Op papier ideaal.
je betaald 2.50 per maand, en dan per dag gebruik ( 00:01 / 23:59 ) ook nog een keer 2,50.
Alleen is het MAAR 50MB p/dag

Alleen maken veel tablets 'automatisch' contact, zoiets als een teken van leven, settings controleren oid.
Zo had ik dus een rekening van 22.50 vorige maand ... zonder daadwerkelijk een verbinding te hebben gemaakt

Dan is dit wel handiger, je verbind met de pagina van bliep, zet het aan, en je kan online
Daarna weer uitzetten, en er wordt niet meer afgeschreven.
De tablet in de kast, tot een volgende gebruik ( wel binnen 6 maanden ! )

hier moet de simkaart ook geactiveerd worden voor 01 - 08 - 2013
Hou er rekening mee, dat de eerste activatie gelijk 0.50€ in rekening brengt, en je direct online kan / sms'en

Dus pas activeren op de dag dat je echt gaat gebruiken, voor de zuinige Hollanders onder ons
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:48:
Kan iemand even kijken wat er op de verpakking/bijgevoegde documentatie van zo'n kaartje staat over een eventuele 'houdbaarheidstermijn' van zo'n bliep SIM? Dat je hem voor een bepaalde datum in gebruik moet hebben genomen of dat ie anders onbruikbaar wordt.

Wordt dat vermeld of niet?
Wil je nu hiermee zeggen dat je nog steeds niet zelf een kaartje besteld hebt ?
4 dagen aan het beslissen of je wel 1€ wilt uitgeven ?
Yucko schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:25:
Vandaag nog maar weer eens mailen met *bliep over het nog steeds niet ontvangen van de sim-kaart :(

30-5-2012 om 16:06 via iDeal. Heb de mensen @ helpdesk ook screenshot van betaling meegestuurd zodat ze aan de hand van kenmerk kunnen zoeken in hun systeem.
Vreemd, heeft er niet iemand toegang tot jouw brievenbus ?

Ik heb 30-05 3 kaartjes besteld ( via sms, á 25ct ipv 1€ :) )
en die op 31-05 ontvangen,

En op 01-06 een kaartje met nummer-portering aangevraagd.
Kreeg vrijwel gelijk een mail over de behandeling, en dat er binnen 5 dagen bericht kwam over de toestemming, of niet
De simkaart was al wel aangekomen, op 04-06 ( weekend ertussen )

[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 05-06-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Welnee. Maar ik heb geen haast omdat ik zoals gezegd maar incidenteel behoefte heb aan mobiel internetgebruik en ik niet voorzie het op korte termijn al nodig te hebben. Verder kan ik uitstekend weerstand bieden aan impulsaankopen dus daar wordt ik ook niet door beïnvloed.

Verder is de informatie op de bliep site wat hinderlijk schaars. Ze maken bijv. niet duidelijk wat de functie is van de naam waar ze in het begin om vragen. Is dat een inlognaam of wat (vergelijkbaar met een forumnaam hier)? Verder in de bestelprocedure die ik vorige week al een eind doorliep zag ik dat er alleen maar een adres kwam te staan en er verder niet om een naam gevraagd werd. Moet je dus je echte naam aan het begin invullen om ook je naam in de adressering op de te leveren bestelling te krijgen? Ik dacht dus, ik kijk wel even of ze het later wat helderder maken want ik heb toch geen haast. :p

Ondertussen is er nog naar voren gekomen dat ze mogelijk ook duo-SIM gaan aanbieden. Dat zou ik evt. handiger kunnen vinden dan twee kaartjes bestellen. Als ze dat een beeeetje vlot zouden doen kan ik dat in één keer regelen. Ik zie wel... want ik heb toch geen haast. :)

Zie je hoe dat werkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Je kan ook alleen je voornaam gebruiken, dat heb ik ook gedaan.

Ik heb sinds gisteren trouwens een SSL probleem via *bliep. Ik heb gisteren geprobeerd om te tweeten via tweetcaster maar ik kreeg iedere keer een SSL error. Als ik het uit zet, werkt tweeten ineens wel. Via de Opera browser kan ik wel op twitter komen maar op de "compose" pagina komen lukt niet. Zelfde met inloggen via de Facebook app en Facebook Messenger app, die waarschijnlijk ook SSL gebruiken.

Kan iemand dit testen? Jammer dat dit nu gebeurt, ik had in het begin hiermee geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben? T-Mobile netwerk problemen?

Kwam die voornaam ook in de adressering van de enveloppe te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Nope. kon wel bellen, ik kan nu ook gewoon internetten (dat doe ik alleen maar als ik bereik heb via *bliep).

En m'n voornaam kwam ook op de adressering van de enveloppe. :)

[ Voor 105% gewijzigd door polopolo150 op 05-06-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

FreshMaker schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:41:
[...]

Vreemd, heeft er niet iemand toegang tot jouw brievenbus ?

En op 01-06 een kaartje met nummer-portering aangevraagd.
Kreeg vrijwel gelijk een mail over de behandeling, en dat er binnen 5 dagen bericht kwam over de toestemming, of niet
De simkaart was al wel aangekomen, op 04-06 ( weekend ertussen )
nope, brievenbus in de voordeur .. post valt erachter op de grond en de enige persoon die ook een sleutel van mijn woning heeft zit 150 km verderop :P dus die kunnen we ook uitsluiten.

Wanneer ik de SIM binnen heb, dan ga ik gewoon via een app elke dag geautomatiseerd een sms laten sturen om 22:00 om de volgende dag in pauze stand te gaan.
Mocht je dan de volgende dag toch internet nodig hebben, dan is het snel weer aangezet.

Misschien dat je dat laatste zelfs kunt automatiseren met Tasker (dus wanneer je online wilt gaan via 3G en het lukt niet, dat hij dan geautomatieerd een sms verstuurd) <--- Wellicht ook intressant voor RemcoDelft. Dat is dus iets wat we nog even moeten uitzoeken :)
• Ga je van pauze naar € 0,50 of €1? Of van € 0,50 naar €1? Dan gaat je nieuwe tarief per direct in.
Marco schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:23:
[...]
...
Edit:
Sms'en naar 1350 lukt wel als je bundel niet actief is!
Wat jij wil kan dus wel. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Yucko op 08-06-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Van de bliep site:

"*bliep is ook te koop in een aantal winkels, bijvoorbeeld bij de Free Record Shop."

Waarom ze in hemelsnaam die andere winkels niet vermelden is me ook weer zo een raadsel. Weet iemand in welke andere winkels dat zou zijn? Heb je ze ergens zien liggen?

De Consumentenbond heeft trouwens ook een eerste indruk van bliep gegeven.
FreshMaker schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:41:
Was ik nog nieuwsgierig naar. Hoe kan dat nou weer? Waar heb je de informatie vandaan om ze voor €0,25 te kunnen kopen i.p.v. €1,-?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.