Ervaringen met *bliep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 75.271 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Weet je heel zeker dat je niet het sneller Internet bundel aan heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
polopolo150 schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:19:
Weet je heel zeker dat je niet het sneller Internet bundel aan heb staan?
Gewoon simkaart geactiveerd, daarna nog 0,50 tegoed over.
Ik neem dus aan van niet...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 22:26

XanderDrake

Build the future!

Euhm, ik had volgens mij nog 1€ over, heb ik twee dagen traag internet mee gebruikt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Beetje off-topic maar weet iemand bij welke winkels je een Lycamobile SIM kunt kopen? Toen ik ze belde met die vraag bleek de jongen die ik sprak er ook de ballen verstand van te hebben en alle winkels waar ik tot nu toe geweest ben of gebeld heb hadden ze niet (meer).

Moeten ze nu wel of niet bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn bijv. En bij welke andere ketens?

Ze hebben nl. beperkte databundels die een maand geldig zijn voor een redelijk laag bedrag wat mogelijk soms interessanter kan zijn dan bliep waarbij je steeds voor elke dag moet beslissen of je het wilt kunnen gebruiken of niet.

Ik zit nog steeds te wachten op een prepaid aanbieder waarbij je X GB aan data kunt kopen voor een redelijk bedrag dat gewoon constant beschikbaar is en je niet per dag hoeft te activeren en dat ook geen houdbaarheidsdatum heeft maar nooit verloopt en waar je net zo lang als je wilt over kunt doen om het op te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Is dit niet iets wat je zoekt? http://www.lycamobile.nl/nl/free-sim-request

En wie zegt dat je je *bliep databundel elke dag uit moet zetten? ;)

Maar je hebt gelijk, als je weet dat je niet over de 5 GB gaat en niet sms't, is de Onbeperkt Mobiel Internet bundel van Lyca misschien een betere optie. Scheelt weer €5 + je zit op het KPN netwerk ^^ (wel vaag hoor, onbeperkt internet hebben tot 5 GB :/ )

[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 19-11-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet ik maar ik heb mijn bliep sim ook bewust bij de Free Record Shop gehaald zodat deze niet meteen aan mijn persoonsgegevens gekoppeld is. Bij voorkeur wil ik niet in de zoveelste database terechtkomen. Met wat er tegenwoordig allemaal potentieel aan misbruik met je gegevens gedaan kan worden ben ik daar steeds terughoudender mee geworden.

Ik heb ook een eigen 'privacybeleid'. ;)

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@captjacksparrow: Ik geloof niet dat de database bij Lycamobiel zover gaat dat ze het simkaartnummer wat ze jou opsturen koppelen an hu gegevens;-). Je adres komt ongetwijfeld in hun database voor maar welek simkaart je precies gekregen hebt denk ik niet. Overignes bied lyca ook onbeperkt internet bij elke opwaarderng(3gb geloof ik dat daar de fup van is) dus je hoeft die internetbundel nieteens te kopen om te kunnen internetten, alleen elek maand opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Ik neem aan dat het gebruik van een tablet met 3G is toegestaan bij Bliep met onbeperkt internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
cc12 schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:19:
Ik neem aan dat het gebruik van een tablet met 3G is toegestaan bij Bliep met onbeperkt internet?
Jep, zeggen ze ook op hun Facebook en website. Je moet er alleen niet 24/7 mee gaan videoskypen of streamen want dan gaat het fout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Ik vind hun website erg summier qua informatie. Ik heb wel een ander site gevonden: whatthebliep.tumblr.com

Wat ik mij afvraag is of je ook een tweede simkaart kan bestellen. Ik heb namelijk een 3g tablet met een nano simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
cc12 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:36:
Ik vind hun website erg summier qua informatie. Ik heb wel een ander site gevonden: whatthebliep.tumblr.com

Wat ik mij afvraag is of je ook een tweede simkaart kan bestellen. Ik heb namelijk een 3g tablet met een nano simkaart.
Kan je doen maar is wel nieuw nummer, apart tegoed, etc. Aan duosim doen ze niet. Wel kun je tegoed schenken aan een andere simkaart en dus op die manier (indirect) tegoed delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je dat doet, moet je opwaarderen op de telefoon waar je mee belt ( indien van toepassing )
De bonusminuten zijn nl. niet overdraagbaar.

Ik doe dat voor mijn iPad ook, ik waardeer de phone van mijn oudste op met 20€, en "schenk" 18€ aan mijn iPad-simkaart

Aangezien de iPad niet kan bellen, hebben de bonusminuten geen nut, en op de telefoon dus wel
( aanzetten in instellingen uit bonustegoed telefoneren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Misschien ook handig om te weten(daarnet zelf ervaren):
Doorschakelen is met Bliep mogelijk. Zowel altijd als indien beschikbaar doet het.
Wel is het zo dat de tijd van inkomende gesprekken(doorgeschakelde telefoontjes) van je Blieptegoed afgaat.
Maar het kan dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SMS van Bliep: morgen zijn alle dagbundels gratis. Zit me bij dat internet 1-1-2013 ook gratis was, morgen dus gratis bellen en gratis sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Was vorig jaar ook ja. Is ook de dagbundel van onbeperkt bellen gratis?

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 31-12-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:21:
Was vorig jaar ook ja. Is ook de dagbundel van onbeperkt bellen gratis?
Jep, alles gratis behalve buitenlandbundels en buitenlandbellen/sms

Helaas zijn alle systemen vanaf 0.01 blijkbaar overbelast, ik kan al ruim 2.15uur niks aanpassen en krijg overal foutmeldingen op. Hun klantenomgeving ligt grotendeels plat, net zoals hun smsschakeldienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
omg, ik zie nu pas dat ik een sms heb gekregen hier over. thx voor de heads-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb hier niet eens een sms over gehad, kreeg het als update via Facebook.

Overigens speedtest op de 'snelle' Bliepverbinding (1,00-tarief):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3201035467.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3201040294.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3201042111.png

Vol bereik, gewoon via HSDPA(Geen HSDPA+ of DC-HSDPA of iets dergelijks). Ping varieert van 150 tot 75ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is er bij iemand bekend of je met Bliep ook kunt MMS-en en videobellen en hoeveel dat kost?

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 02-01-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
mms'en is mij nooit gelukt. Videobellen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Minpuntje voor Bliep! 13-12 nummerbehoud aangevraagd voor een Vodafone-abonnement wat 4-1 afloopt. Bliep zegt: "Je oude nummer wordt overgezet op 13-01-2014!", en heeft nu Vondafone zo ver dat daar online staat dat het nummer 13-1 wordt overgezet naar ARTA.
Ondanks 2 mailtjes naar Bliep konden ze niet gewoon regelen dat het nummer op de contractvervaldatum wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wettelijk mag het niet langer duren dan 10 werkdagen. Dan hebben ze dus wat goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:46:
Minpuntje voor Bliep! 13-12 nummerbehoud aangevraagd voor een Vodafone-abonnement wat 4-1 afloopt. Bliep zegt: "Je oude nummer wordt overgezet op 13-01-2014!", en heeft nu Vondafone zo ver dat daar online staat dat het nummer 13-1 wordt overgezet naar ARTA.
Ondanks 2 mailtjes naar Bliep konden ze niet gewoon regelen dat het nummer op de contractvervaldatum wordt overgezet.
Ten eerste ... het is 6 januari
Dus je nummeroverdracht hoeft pas over 5 dagen gerealiseerd te zijn ....

ARTA is waarschijnlijk een overkoepeling, in het Tmobile forum ( handig, dat google ) spreken ze over een omzetting VAN bliep naar TM, en daar spreken ze ook over dat ARTA, icm BEN ( allemaal T-Mobile VNMO's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
CaptJackSparrow schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:52:
Wettelijk mag het niet langer duren dan 10 werkdagen. Dan hebben ze dus wat goed te maken.
Ik heb nooit anders meegemaakt dan dat nummerbehoud plaatsvindt op de dag dat ik dat aanvraag. Bliep is de eerste die geen dag vroeg, maar gewoon zelf een datum prikt 1 maand in de toekomst. De laatste mail zei trouwens: "Als Vodafone het nummer eerder loslaat, komt dat ook bij Bliep". Raar, want de opzegbevestiging van Vodafone zegt gewoon 4 januari. Ben benieuwd of ze straks nog met abonnementskosten komen voor 9 dagen.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 06-01-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
In principe klopt het wel dat wanneer Vodafone het los laat en overgeeft aan ARTA/*bliep, dat je meteen in het *bliep netwerk zit. Zo was dat ook bij mij aan de hand en was in enkele seconde gebeurt nadat ik een automatische SMS had gekregen van Vodafone.

Maar de reden waarom ze een datum hebben geprikt is omdat het (volgens hun) minimaal een maand na het contract je pas contractvrij bent. Staat in hun FAQ. (Die ze goed hebben verborgen voor niet-klanten tegenwoordig. Erg vaag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Ik heb nooit anders meegemaakt dan dat nummerbehoud plaatsvindt op de dag dat ik dat aanvraag. Bliep is de eerste die geen dag vroeg, maar gewoon zelf een datum prikt 1 maand in de toekomst. De laatste mail zei trouwens: "Als Vodafone het nummer eerder loslaat, komt dat ook bij Bliep". Raar, want de opzegbevestiging van Vodafone zegt gewoon 4 januari. Ben benieuwd of ze straks nog met abonnementskosten komen voor 9 dagen.
Heb jij zelf bij VF opgezegd ?
Ik laat dat altijd door de 'nummer-overnemer' doen

Waarschijnlijk is dat de reden dat er die maand tussen zit. het nummer was al vrijgegeven door VF, maar moet nu ( via omweg ) naar de andere provider geporteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ja, zoals altijd. Ik krijg graag ruim op tijd een opzegbevestiging.
polopolo150 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:18:
Maar de reden waarom ze een datum hebben geprikt is omdat het (volgens hun) minimaal een maand na het contract je pas contractvrij bent. Staat in hun FAQ. (Die ze goed hebben verborgen voor niet-klanten tegenwoordig. Erg vaag.)
Dit slaat nergens op... Direct na het contract ben je contractvrij! Zij houden de wettelijke maximum maand opzegtermijn aan, die geldt als je contract al is afgelopen en je nog niet hebt opgezegd. Bliep laat hier serieus steken vallen, want nu is de telefoon 9 dagen niet bruikbaar: je wilt tenslotte niet buiten je Vodafone-bundel zitten zonder dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Wat geeft *bliep dan door als reden in jullie email contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
polopolo150 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:40:
Wat geeft *bliep dan door als reden in jullie email contact?
Niets. De stijl van de mail geeft een beetje de indruk met pubers te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Dat zijn ze ook ;) En hoe verder je met *bliep te maken krijgt, hoe erger het word. Ze proberen tenminste wel om je te helpen, die indruk heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:00:
[...]

Niets. De stijl van de mail geeft een beetje de indruk met pubers te mailen.
Het is ook een jongeren-provider, opgezet en gerunt door jongeren. Als dat je niet aanstaat ga je toch lekker ergens anders heen... :? :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Even off-topic: voor een langere tijd heb ik het idee om de first post te veranderen in een handige post met informatie over *bliep. Vergelijkbaar met andere topics op Tweakers. Normaal zou ik zoiets alleen doen maar *bliep staat bekend om behulpzaam en bij deze ook :) En er is ook gevraagd of meer Tweakers mee willen helpen.

Dus als er iemand interesse heeft, laat met me weten via PM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Laatst online: 07-05 09:36
Wilde even laten weten dat ik nu ongeveer een half jaartje *bliep gebruik en ontzettend tevreden ben.

Naast het feit dat de prijzen erg goedkoop zijn, heb ik meestal dat de snelheid sneller is dan de 384kbps en is de support zoveel beter dan ik bij anderen gewend ben. Direct antwoord via facebook-chat en compensatie als er iets misgaat is nooit een probleem.

Ontzettend jammer dat ze geen hogere snelheden aanbieden (onbeperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574936

ik wil ativeren maar ik kan dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien moet je support van *Bliep dan even aanspreken... :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Hoe kan het dat iedereen compensatie krijgt als *bliep er uit ligt bij jullie en bij mij krijg ik het standaard APN verhaal als ik bij de klantenservice kom? WIl niet gierig doen maar het valt me nu ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DennusB schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:01:
[...]

Misschien moet je support van *Bliep dan even aanspreken... :X
Haha, ook echt een account hiervoor aanmaken ook... :D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Vandaar ook dat ik voorstel om de FiPo te veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb voor de gein eens een *bliep kaartje besteld (laatste keer dat ik bij T-Mobile zat was afgelopen zomer), en heb de €0,50 bundel geactiveerd.

Ik was erg verbaasd toen ik gister tussen Utrecht CS en Schiphol zonder een enkele onderbreking, naar de stream van Q-Music heb kunnen luisteren.

Dit was overigens ook de eerste keer dat ik zo goed als vol bereik met 3G heb in mijn huis in Utrecht-Centrum.

Zal het vervangen van die apparatuur ten behoeve van 4G (dus het samenvoegen van 2G/3G/4G in 1 kast) dan ook het bereik hebben verbeterd? Hoe dan ook, ben erg onder de indruk, en tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:51:
Ik heb voor de gein eens een *bliep kaartje besteld (laatste keer dat ik bij T-Mobile zat was afgelopen zomer), en heb de €0,50 bundel geactiveerd.

Ik was erg verbaasd toen ik gister tussen Utrecht CS en Schiphol zonder een enkele onderbreking, naar de stream van Q-Music heb kunnen luisteren.

Dit was overigens ook de eerste keer dat ik zo goed als vol bereik met 3G heb in mijn huis in Utrecht-Centrum.

Zal het vervangen van die apparatuur ten behoeve van 4G (dus het samenvoegen van 2G/3G/4G in 1 kast) dan ook het bereik hebben verbeterd? Hoe dan ook, ben erg onder de indruk, en tevreden!
Dat is raar, want mijn streams haperen zelfs als ik gewoon loop in een straal van 1,5km van 2 masten.
Ik reis vaak tussen Middelburg en Den Haag HS en dat gaat ook vaak erg slecht. Desondanks gaat het in R'dam-centrum wel en heb ik daar in een paar dagen toch wel 1,5GB kunnen verbruiken. Nee, het ligt niet aan mijn smartphone... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
De nieuwe 4G masten hebben zeker invloed! Je kan het zien door HSDPA+ (H+) of EDGE (E) ontvangst te hebben. Naar mijn gevoel is het netwerk nauwelijks overbelast zodra je in 4G gebied komt en dan kan je in principe streamen wat je wilt in sd kwaliteit.
Als je nog in de 3G regio komt waar het druk is, dan is *bliep vaak een pain in the ass om te streamen, whatsappen en facebooken gaat wel oke (gevalletje QoS denk ik.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

polopolo150 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:34:
De nieuwe 4G masten hebben zeker invloed! Je kan het zien door HSDPA+ (H+) of EDGE (E) ontvangst te hebben. Naar mijn gevoel is het netwerk nauwelijks overbelast zodra je in 4G gebied komt en dan kan je in principe streamen wat je wilt in sd kwaliteit.
Als je nog in de 3G regio komt waar het druk is, dan is *bliep vaak een pain in the ass om te streamen, whatsappen en facebooken gaat wel oke (gevalletje QoS denk ik.).
De EDGE verbinding is zelfs ook super stabiel, ik haal daar zo'n 200 Kb/s met een speedtestje, dat is in principe ook voldoende voor een radiostream.

Ik heb net in de sprinter naar Hilversum/Bussum gezeten, en daar heb je geen H+ verbinding, en dan merk je het verschil wel aardig. Tussen Maartensdijk en Hilversum zit nog een aardige zwarte vlek in het bereik, en daar heb je zelfs geen 2G bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
I agree. Spotify gebruik ik tegenwoordig alleen maar via EDGE, gaat perfect. Op 3G wil mijn telefoon eerst van standaard 3G naar H signaal gaan om dan H+ signaal op te pikken voordat ik input krijg van *bliep. Is hatelijk om onnodig lang te wachten voor een kleine handeling wat op EDGE perfect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
polopolo150 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:55:
Even off-topic: voor een langere tijd heb ik het idee om de first post te veranderen in een handige post met informatie over *bliep. Vergelijkbaar met andere topics op Tweakers. Normaal zou ik zoiets alleen doen maar *bliep staat bekend om behulpzaam en bij deze ook :) En er is ook gevraagd of meer Tweakers mee willen helpen.

Dus als er iemand interesse heeft, laat met me weten via PM. :)
Ik zou die first post best wel willen helpen aanpassen :9

Ontopic: Bereik van Bliep(T-Mobile) is momenteel met de dag slechter. Is dit een teken dat ze masten ombouwen voor 4G of moet ik me zorgen maken om mijn toestel, wat denken jullie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Beste is om te kijken bij t-mobile of ze binnen 3 maanden een 4g mast bij je plaatsen via: http://www.t-mobile.nl/za...werk-bereik/dekkingskaart

En nice! Ik stuur je later vandaag een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die sinds gister problemen hebben met *bliep? Mijn internet werkt het merendeel van de tijd wel, maar smsjes worden niet verzonden en ook bellen gaat maar moeizaam met vaak slechte verbinding. Mijn vriendin heeft hier overigens ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Had wel 1 keer geprobeerd gisteren om te bellen, hoorde niet dat het overging of dat iemans opnam maar mijn gesprek was wel opgenomen en werden dus seconden afgeschreven. Weet niet of het toeval is. Tweede poging werkte wel.

Hoe zit het met SMS? Krijg je een error als je een SMS verstuurd?

[ Voor 108% gewijzigd door polopolo150 op 05-03-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:57:
[...]

Ontopic: Bereik van Bliep(T-Mobile) is momenteel met de dag slechter. Is dit een teken dat ze masten ombouwen voor 4G of moet ik me zorgen maken om mijn toestel, wat denken jullie? 8)7
4G masten bij / omzetten zou verbetering moeten brengen, ( hoogsens een paar uur slechter )

Hier Vodafone, en tot vorige maand alleen maar matig 2G, nu continu Edge, in de achtertuin zelfs H+ ( max 3MB, maargoed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
polopolo150 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:16:
Had wel 1 keer geprobeerd gisteren om te bellen, hoorde niet dat het overging of dat iemans opnam maar mijn gesprek was wel opgenomen en werden dus seconden afgeschreven. Weet niet of het toeval is. Tweede poging werkte wel.

Hoe zit het met SMS? Krijg je een error als je een SMS verstuurd?
Als je een SMS probeert te versturen zie je wel dat hij verzonden wordt, maar aankomen doet het niet. Je krijgt ook geen ontvangsbevestiging (op zich ook wel logisch). Zelf ontvangen van berichten verstuurd vanaf andere providers lukt dan weer wel.

Voor nu lijkt het weer te werken, maar gister gebeurde het ook rond 10:00 opeens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 22:26

XanderDrake

Build the future!

Ik heb altijd gezegd dat EDGE een mooie fallback kan zijn voor 3G. OK, video zal wel niet lekker gaan, maar browsen, whatsappen, mailen en muziek lukt prima. Ik ben blij dat ze het hebben geherintroduceerd.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
*Bliep geeft trouwens 50 cent uit voor degene die last hadden met de storing die hierboven is besproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Weet niet of dit met mij te maken heeft maar hebben meer mensen last van falende uploads op het *bliep netwerk? Snaps versturen lukt al een tijdje niet meer en regelmatig geld dit ook voor andere apps zoals instagram en whatsapp. Hiervoor was dit nooit een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door polopolo150 op 14-03-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Automatisch opwaarderen is nu ook mogelijk.
- Elke maand automatisch
- Of als je saldo lager is dan 2 euro....

Gaat goed. Echter mogen ze wat mij betreft de grens voor het 50ct internet wat hoger leggen naar 512 kilobit. Het is al niet vooruit te branden vaak....

Oh ja, en a.s zaterdag houden ze Open Office, een mooi moment zodat ik eens met een tech-dude van daar kan praten over de toekomst van *Bliep. Zal me niks verbazen dat ze bezig zijn met 4G, en of Direct Pay in de PlayStore ook mogelijk zal zijn. Scheelt weer een Google-Play Gift-card. :)

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 16-04-2014 18:36 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik heb niet het gevoel dat de snelheid omhoog gaat voor de 50 cent tarief, in principe kan je met de 50 cent tarief gewoon alles. Als ze de snelheid omhoog gooien zouden ze alleen maar meer problemen krijgen met de groot verbruikers terwijl het onnodig is.

Hoop wel dat wanneer T-Mobile eindelijk de deur open zet voor 4G aan *bliep dat er wel iets leuks daarmee gaan doen. Waarschijnlijk kan *bliep tegelijk meer 3G data inkopen waardoor de snelheid wel omhoog gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vandaag heb ik nog met *Bliep gesproken tijdens een Open Office, maar T-Mobile houdt de deur nog even dicht voor Bliep om 4G aan te bieden. Dus het kan nog wel eventjes duren....

Wel zijn ze aan het kijken om de snelheid voor he t€ 0,50ct-abbonement te verhogen, en daarbij zullen ze ook de €1,- dan gaan verhogen, lijkt me. Ook leuk is dat ze een nieuwe site en app introduceren op korte termijn: http://transparent.bliep.nl (tijdelijke URL die ze bewust vrijgaven tijdens een presentatie vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Jammer dat ik er niet bij kon zijn :-( hebben ze toevallig al een getal genoemd wat voor snelheid we kunnen verwachten? :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@polopolo150, sorry voor het niks laten weten. Ik heb het onverwachts erg druk en was tot nu toe alleen voor de meest-noodzakelijke dingen online op GoT :9

Vind het ook jammer dat ik er niet bij had kunnen zijn. Die verhoging van snelheid is wel wenselijk, vooral de upload mag van mij omhoog. Momenteel merk ik duidelijk het verschil tussen Vodafone 4/1 en *Bliep 364/64(ook in batterijverbruik en ping). Skypegesprek is momenteel nog erg slecht te voeren. Al heb ik wel stukje Olympische spelen in de trein kunnen kijken op het 0,50-tarief :P

Heeft iemand die wel gegaan was ook gevraagd of ze misschien een netwerkswitch gaan doen? Zit nu best wel op het randje van T-mobile bereik hier en in Rotterdam(spitsuur) vaak ook een max van 50kbit. Dit itt een KPN-sim die op zelfde locatie/tijd wel 14Mbit binnentrekt. En T-Mobile kennende gaan ze écht niks doen om bereik te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Maakt niks uit haha. *bliep en ik hebben het ook rustig aangedaan, je bent ook niks verplicht. :)

Maar, weet je zeker dat je op het 3G netwerk zit? ik heb totaal geen problemen meer voor een half jaar met de snelheid en bereik Rotterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 20-04-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
polopolo150 schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:40:

Maar, weet je zeker dat je op het 3G netwerk zit? ik heb totaal geen problemen meer voor een half jaar met de snelheid en bereik Rotterdam.
Jep, ik zit op 3G. Een H als verbindingsindicator en redelijk bereik.
Dit doet zich voor in de omgeving Beurs-Blaak, Kralingse Zoom en treintraject naar Lombardijen.
Onder de grond bij de RET altijd 2/2.5G, alleen af en toe 3G met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Hmm. Ik reis elke dag met traject Gouda - Rotterdam Centraal vervolgens naar kop van zuid, hier heb ik dus nooit problemen. Regelmatig reis ik naar Kralingse Zoom en hoewel ik in het begin met *bliep nooit fatsoenlijk kon internetten in de spits (ook in centraal) is dat nu via H+ wel mogelijk vanwege de nieuwe Huawei masten van T-Mobile.

Welke telefoon heb je toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik maak gebruik van een Galaxy S4 Mini, Galaxy Ace en een T-Mobile USB-dongle waarbij ik met alle drie hetzelfde meemaak. Erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ben ik dan de enige die wel H+ bij *bliep ontvangt in een 4G gebied? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Nee hoor, ik heb regelmatig H+ met bliep. Als ik van Schiphol naar Utrecht reis bijna de hele treinrit lang. Zowel met een Nexus 5 als een HTC One S. Ook in de grote steden vaak prima H+ bereik, alleen de snelheidswinst op het 50 cent tarief is nihil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
True, maar snelheid is wel stabieler merk ik. :) en voor degene die batterij wil besparen is EDGE signaal echt geniaal, snelheid is vergelijkbaar maar wel beter bereik en vanwege de lagere frequentie dus beter voor je batterij. Latency schiet wel flink omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Update :

Kleine test gehouden met de *Bliep-verbinding,

2 dagen 0,50-tarief
->Van G naar H naar H+(veel geswitched). Er blijft niet continu H+ staan, 10 meter verder gelopen heb je opeens G. Blijft ook vaak steken op 'plain' UMTS.
->Onderweg zeer onstabiele snelheid en ping(de soberste radiostream van 22kbit werd erg vaak verbroken). Soms een piek van 400kbit.
->Vaak lang wachten op antwoord en laden van een site.
->Forceren op GSM of UMTS heeft geen effect.

Getest in en om Rotterdam, Dordrecht, en verder naar het zuiden(landelijk). Zowel in de trein als lopend op straat.
Beweging zou geen groot probleem moeten zijn, aangezien het met RaboMobiel(KPN) wel prima lukt(zelfde snelheid, zelfde toestel)

Wat is er toch aan de hand? :s

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 24-04-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Waar ik zelf last van heb (heb keer eerder gepost) dat er vaak word geswitcht tussen 3G, H en H+. Maar dit heeft gewoon te maken met de klote manier hoe 3G hun verkeer regelt. Als er eenmaal data overkomt is het van mijn kant gewoon stabiel, dus geen wisseling in snelheid zoals bij jou. Maar wel heb ik last van het volgende: Regelmatig blijft het 3G signaal hangen. Als ik bijvoorbeeld via de browser naar een willekeurig website bezoek dan gaat er een request uit. Ik zie dat de request verstuurd word maar krijg geen reponse van T-Mobile. Meestal duurt het dan aantal seconde voordat ik wel reponse krijg via de zendmasten, meestal binnen 5 seconden maar heb ook momenten gehad dat ik 1 minuut lang zat te wachten.

Waarschijnlijk is dat ook wat mensen noemen dat *bliep zo traag is, maar dat heeft niks met 384kbps te maken van *bliep maar het kut netwerk van T-Mobile. Bij Vodafone (mijn vorige provider voordat *bliep actief werd) had ik precies hetzelfde, dus zal wel te maken hebben met het techniek van 3G of de providers.

Forceren op GSM heeft bij mij wel nut, maar is niet altijd ideaal wanneer ik Spotify of Netflix gebruik. Waarschijnlijk word dit pas opgelost wanneer *bliep eindelijk 4G activeert op hun netwerk, al doen ze het sneaky zonder snelheidsverhoging zou dat helpen.

Trouwens, dat 10 meter verder lopen waar jij het over hebt, daar heb ik last van elke dag in Dordrecht Stadspolders en ook eerst in aantal deadspots. Maar again, dat is een T-Mobile issue.
En, Rabomobiel maakt gebruik van KPN. Dan verbaasd het me niks als het wel werkt. :+

[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 24-04-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
polopolo150 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:54:
Waar ik zelf last van heb (heb keer eerder gepost) dat er vaak word geswitcht tussen 3G, H en H+. Maar dit heeft gewoon te maken met de klote manier hoe 3G hun verkeer regelt. Als er eenmaal data overkomt is het van mijn kant gewoon stabiel, dus geen wisseling in snelheid zoals bij jou. Maar wel heb ik last van het volgende: Regelmatig blijft het 3G signaal hangen. Als ik bijvoorbeeld via de browser naar een willekeurig website bezoek dan gaat er een request uit. Ik zie dat de request verstuurd word maar krijg geen reponse van T-Mobile. Meestal duurt het dan aantal seconde voordat ik wel reponse krijg via de zendmasten, meestal binnen 5 seconden maar heb ook momenten gehad dat ik 1 minuut lang zat te wachten.

Waarschijnlijk is dat ook wat mensen noemen dat *bliep zo traag is, maar dat heeft niks met 384kbps te maken van *bliep maar het kut netwerk van T-Mobile. Bij Vodafone (mijn vorige provider voordat *bliep actief werd) had ik precies hetzelfde, dus zal wel te maken hebben met het techniek van 3G of de providers.

Forceren op GSM heeft bij mij wel nut, maar is niet altijd ideaal wanneer ik Spotify of Netflix gebruik. Waarschijnlijk word dit pas opgelost wanneer *bliep eindelijk 4G activeert op hun netwerk, al doen ze het sneaky zonder snelheidsverhoging zou dat helpen.

Trouwens, dat 10 meter verder lopen waar jij het over hebt, daar heb ik last van elke dag in Dordrecht Stadspolders en ook eerst in aantal deadspots. Maar again, dat is een T-Mobile issue.
En, Rabomobiel maakt gebruik van KPN. Dan verbaasd het me niks als het wel werkt. :+
Zoals ik al zei, heb ik die problemen met switchen ook. Je ziet inderdaad ook dat het groene pijltje (uit) oplicht en dat je een tijd moet wachten totdat er antwoord komt. Ook erg vervelend als de verbinding tijdens streaming naar IDLE gaat en dan weer 30sec moet wachten op antwoord. Als ik zorg dat de dataverbinding actief blijft(Skype etc aanlaten), wil het nog wel eens beter gaan. Ik denk zelf dat dat forceren op GSM niet werkt doordat we hier alleen nog maar GPRS hebben en geen EDGE.

Kan ik concluderen dat jij Netflix met het 0,50-tarief gebruikt? Zeggen ze daar bij Bliep dan niks van?
Moet wel zeggen dat als het een beetje werkt en ik een dagje reis, ik makkelijk op zo'n 400mb kan komen :+

Inderdaad, Rabomobiel maakt gebruik van KPN. En *Bliep van T-Mobile. Vandaar dat ik me ook afvraag of ze bij *Bliep een netwerkswitch overwegen. Op Vodafone-netwerk en bij KPN heb ik zulke dingen niet, die hebben het zo goed voor elkaar dat ik door mijn databundel(s) heenvlieg! :9

Edit: Zie net dat ik ook een nieuw APN gepushed krijg via T-mobile. Nu dus 3 verschillende, bruikbare APN's voor *Bliep beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
timmie1 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:17:

Kan ik concluderen dat jij Netflix met het 0,50-tarief gebruikt? Zeggen ze daar bij Bliep dan niks van?
Moet wel zeggen dat als het een beetje werkt en ik een dagje reis, ik makkelijk op zo'n 400mb kan komen :+
Ik heb maanden gehad dat ik 4+ GB heb verbruikt en *bliep heb ik nog nooit horen klagen. :) Gebruik dagelijks Spotify of Netflix, heb in tijden dat Ziggo er uit ligt vaak een Wi-Fi hotspot gemaakt waar ik de hele dag van alles had gedaan, *bliep heeft me in twee jaar tijd nog nooit iets laten horen over mijn gebruik. *bliep heeft intern en extern vaak gezegd dat je alles mag doen, zolang je maar geen misbruik maakt. :) En ja, ik gebruik bij *bliep alleen de 50 cent databundel. (heb in de begin dagen van *bliep 1 euro keer geprobeerd. Daar heb je echt helemaal niks aan, zie T-Mobile verhaal boven)

En drie APN's? Welke behalve internet.arta bestaat er dan?

[ Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 24-04-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

polopolo150 schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:36:
Jammer dat ik er niet bij kon zijn :-( hebben ze toevallig al een getal genoemd wat voor snelheid we kunnen verwachten? :3
Nope, er zijn geen getallen genoemd. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44
timmie1 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:44:

->Van G naar H naar H+(veel geswitched). Er blijft niet continu H+ staan, 10 meter verder gelopen heb je opeens G. Blijft ook vaak steken op 'plain' UMTS.
->Onderweg zeer onstabiele snelheid en ping(de soberste radiostream van 22kbit werd erg vaak verbroken). Soms een piek van 400kbit.
->Vaak lang wachten op antwoord en laden van een site.
->Forceren op GSM of UMTS heeft geen effect.
Ik heb precies dezelfde ervaring.

Als je eenmaal HSDPA verbinding hebt zit je ook keurig tegen de cap van 343kbps aan, maar probleem is dat er continu wordt geswitched. Als je aan het browsen bent blijft alles eerst hangen, en na een seconde of 2 begint het laden, wat dan wel gewoon op maximale snelheid gebeurt. Het ligt vooral aan de latency (ping) lijkt het. Lijkt me interessant om een test te doen tussen bijvoorbeeld een KPN of Vodafone abo dat over de datalimiet heen zit en ook een capped snelheid heeft en *bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
sdk16420 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:54:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring.

Als je eenmaal HSDPA verbinding hebt zit je ook keurig tegen de cap van 343kbps aan, maar probleem is dat er continu wordt geswitched. Als je aan het browsen bent blijft alles eerst hangen, en na een seconde of 2 begint het laden, wat dan wel gewoon op maximale snelheid gebeurt. Het ligt vooral aan de latency (ping) lijkt het. Lijkt me interessant om een test te doen tussen bijvoorbeeld een KPN of Vodafone abo dat over de datalimiet heen zit en ook een capped snelheid heeft en *bliep.
Dat met die ping klopt niet helemaal. Als ik met mijn notebook via tethering ping krijg ik gelijk antwoord, ping blijft tussen 75<->250ms. Met andere woorden: De ping(internetverbinding) is normaal, er is een vertraging om het T-Mobilenetwerk überhaupt op te komen.

Ik geloof dat het probleem is dat hij meerdere contactverzoeken moet versturen voordat de dataverbinding geactiveerd gaat worden. Hoppend van mast tot mast(onderweg) heb je er nog veel meer last van. Je zit zo weer aan een andere mast, waarbij data weer moet worden omgeleid en je weer diezelfde contactvertraging meemaakt.

Ik maak nog niet zo heel lang gebruik van T-mobile netwerk, vandaar deze vraag: Komen deze kuren vaker voor bij T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Heb van meerdere T-Mobile klanten soortgelijke verhalen gehoord. Dus ik ben bang van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Na bijna twee jaar gaat *bliep onder een kleine redesign verder. Samen met een nieuwe FiPo die is gemaakt speciaal voor deze redesign is besloten om deze topic (die bijna twee jaar oud is!) te sluiten en een nieuwe te openen. Deze kan je hier bekijken. :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.