Ervaringen met *bliep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 75.456 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:00:
Als die Huawei gelockt is voor Vodafone zul je moeten unlocken door andere firmware op de stick te zetten of dat nodig is weet ik niet je kunt het eerst met Mobile partner proberen.
Dan voor een Huawei modem heb je als software voor je pc "mobile partner" nodig die is eenvoudig te vinden met Google het beste Google op de hele naam "Mobile Partner 11.030.01.07.03" bij Rapidshare kun je hem zo downloaden.
En ja daar moet je dan je instellingen op maken zoals je APN.
Intussen zojuist de stick aan de praat gekregen na een hoop werk met "unlocken".
Nergens enige aanwijzing dat ie gelockt was overigens, integendeel, er was een keuze om APN's te veranderen maar nooit een verbinding.
Nu dus wel maar Blieb geeft een snelheid van 1 bit per uur oid dus daar heb ik niets aan.
De bliep pagina laden lukt niet inloggen evenmin, OK na een half uurtje lukt het maar een instelling veranderen geeft na lange tijd "error" .
Dit ligt NIET aan de dongle aangezien m'n telefoon dezelfde snelheid gaf in Alkmaar.

Voor liefhebbers dit is de site waar ik info haalde
http://unlocke220.blogspo...nlocking-procedure-i.html
De hex string vond ik niet en heb op goed geluk een string geprobeerd die er het meest op leek
dat werd 21 ipc 2C

Ik begrijp dus weer niet waarom sommigen een hoge snelheid halen en het hier totaal niet werkt.

Gr

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:12:
Waar heb je de app voor nodig? Moet je het 0.50 cent tarief nog activeren (is op de dag van activatie automatisch geactiveerd)?

Je kunt je tarief aanzetten door AAN naar 1350 te smsen op je mobiel (wel uitzetten voor later door UIT te smsen). Probeer ook eens bij provider 'Tmobile' in te vullen.
Ik heb 1 X per maand oid een dagje internet nodig, dus leek bliep voor 50 cent of 1 euro wel handig.
De overige 29 of 30 dagen mag/moet ie dus UIT.
Verder als bliep beweert dat je een app kunt downloaden waarmee je dit kunt aan en uit zetten dan verwacht ik dat dat ook kan en dat het te vinden is.
Helaas na een uur de pagina van bliep proberen te openen geen geluk, die achterlijke plaatjes een foto's van de bliep site icm met 1 bit per uur maken het openen van hun site onmogelijk.
Die app heb ik dus nooit kunnen vinden.
Afgezien daarvan heb ik internet nodig op m'n laptop en zou liefst met de laptop het aan en uit kunnen zetten zonder de sim telkens te wisselen van de dongle naar de telefoon.....

Gr

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:43:
Helaas na een uur de pagina van bliep proberen te openen geen geluk, die achterlijke plaatjes een foto's van de bliep site icm met 1 bit per uur maken het openen van hun site onmogelijk.
Die app heb ik dus nooit kunnen vinden.
Man, dan ga je hem toch even downloaden via wifi. Zeuren om te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Man, dan ga je hem toch even downloaden via wifi. Zeuren om te zeuren.
Welke WiFi had je zoal in gedachten? Waarom dacht jij dat ik naar een (bliep) internet verbinding zocht?

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Welke WiFi had je zoal in gedachten? Waarom dacht jij dat ik naar een (bliep) internet verbinding zocht?

Edmund
Je bliep app

Google Play: *bliep

Uiteraard kun je die app alleen downloaden als je een internet verbinding hebt ook als je die app wilt gebruiken om zonder internet het AAN te zetten dat gaat dus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:47:
[...]
Je kan vanaf elke browser je tariefplan wijzigen, van 00:01 tot 23:29
Deze discussie hebben we al eens gevoerd, en als men niet WIL aanpassen, moet men gewoon wat anders regelen.
< buiten het gegeven dat het onder misbruik valt volgens de voorwaarden >

Je kan op 3 manieren je tarief aanzetten, als je het doet op een wifiplek, vóór je het nodig hebt, is het toch geregeld ?
( een beetje eigen initiatief en planning kan je veel schelen )

Ik heb zelfs iemand via een vaste telefoonlijn de opdracht gegeven om mijn tarief aan te zetten .... gewoon omdat dat kan ! :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 31-08-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:40:
[...]

> Je kan vanaf elke browser je tariefplan wijzigen, van 00:01 tot 23:29

Schitterend, je hoeft dus alleen maar even een internet verbinding te hebben om je internet verbinding aan te zetten, daar hebben ze vast voor gestudeerd!

> Deze discussie hebben we al eens gevoerd, en als men niet WIL aanpassen, moet men gewoon wat anders > regelen.

Ik niet hoor ik kom hier net kijken maar dergelijke idioterie heb ik al vaker bij ISP's gezien, je vraagt internet aan ( omdat je dat niet hebt ) en dan moet je eerst je email adres opgeven.
Het is niet aan het verstand te peuteren dat je geen email adres hebt omdat je geen internet hebt.

> < buiten het gegeven dat het onder misbruik valt volgens de voorwaarden >

Dat heb je dan niet goed begrepen, ik heb de voorwaarden doorgelezen en hetgeen ik voor ogen heb is niets mis mee en grootverbruiker ben ik al helemaal niet.

> Je kan op 3 manieren je tarief aanzetten, als je het doet op een wifiplek, vóór je het nodig hebt, is het toch
> geregeld ? ( een beetje eigen initiatief en planning kan je veel schelen )

Tuurlijk alleen is het nogal gebruiks onvriendelijk, onlogisch onhandig en kan slecht uitkomen als je
vanmiddag even ergens online wilt zijn als je kort daarvoor je internet data "UIT" gezet hebt.

> Ik heb zelfs iemand via een vaste telefoonlijn de opdracht gegeven om mijn tarief aan te zetten .... gewoon > omdat dat kan ! :)

Interessant, wil je vertellen hoe?
Gr

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat tarieven aan- en uitzetten werkt nu eenmaal zo. Eerlijk gezegd vind ik het maar marginaal lastig - want tegenwoordig is ergens even internet lenen echt geen groot probleem. Technisch gezien is het ook erg logisch dat je geen internetverbinding hebt zonder internetverbinding :p

Ik heb Bliep de afgelopen maand gebruikt omdat ik tijdelijk ergens verbleef en dus geen vast contract aan wilde of kon gaan. Snel is anders, maar het is goed genoeg voor het dagelijkse werk (mail, Facebook, forum et cetera). Wil je het echt is bijvoorbeeld Soundcould ook nog mogelijk, al begint je bij lage resolutie Youtube-filmpjes wel te merken dat dat tegen de grens loopt.

Voor dat geld vind ik het een erg prettige en prima service. Ik heb nu een geheel vrijblijvend maand internet gehad voor 15 euro, dat kan veel slechter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:13:
>Tsja, dat tarieven aan- en uitzetten werkt nu eenmaal zo.

Klopt maar het bljft daarmee nog staads een stupide constructie.

Eerlijk gezegd vind ik het maar marginaal lastig - >want tegenwoordig is ergens even internet lenen echt geen groot probleem. Technisch gezien is het ook erg >logisch dat je geen internetverbinding hebt zonder internetverbinding :p

En ik maar denken dat er eindelijk een handige oplosing was voor de plaatsen waar toevallig GEEN internet beschikbaar is of waar je niet elke week iemand wil lastig vallen.
Aanzetten per GSM kan toch ook? De andere poster zegt dat ie iemand heeft die het via een vaste telefoonlijn voor 'm aan kan zetten. Ik zou graag horen hoe.

Gr

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 20:30
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:24:
En ik maar denken dat er eindelijk een handige oplosing was voor de plaatsen waar toevallig GEEN internet beschikbaar is of waar je niet elke week iemand wil lastig vallen.
Aanzetten via een (gratis) smsje 'AAN' naar 1350 gaat prima en de *bliep app kan dat automatisch voor je doen.
Maar ik geloof dat het probleem is dat je de simkaart in een dongle aan je laptop hebt zitten? Je zou eventueel de simkaart in je smartphone kunnen laten zitten en wifi-tethering/portable hotspot gebruiken als je die mogelijkheid hebt. Dan kun je internet direct via die *bliep-app aanzetten.
De andere poster zegt dat ie iemand heeft die het via een vaste telefoonlijn voor 'm aan kan zetten. Ik zou graag horen hoe.
De andere poster zegt dat hij via de telefoonlijn iemand de opdracht heeft gegeven om zijn internet aan te zetten. Iemand die op dat moment wel internet heeft.. (denk ik ;) )
Gr

Edmund
Kun je volgens het algemeen beleid wel weglaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:24:
Aanzetten per GSM kan toch ook? De andere poster zegt dat ie iemand heeft die het via een vaste telefoonlijn voor 'm aan kan zetten. Ik zou graag horen hoe.
Ik laat de persoon via zijn internetverbinding inloggen op de bliep pagina, op mijn account, en hij kiest dan het 50ct tarief.

makkelijker kan je het niet maken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Het AAN/UIT sms is vast alleen gratis als het SMS vanaf het *bliep sim wordt verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

jerkitout schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:18:
Het AAN/UIT sms is vast alleen gratis als het SMS vanaf het *bliep sim wordt verzonden?
Hoe zou bliep anders moeten weten van welke sim-kaart/welk nummer ze het internet aan moeten zetten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
CaptJackSparrow schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:59:
[...]

Hoe zou bliep anders moeten weten van welke sim-kaart/welk nummer ze het internet aan moeten zetten? 8)
Oh ja dat is wel logisch eigenlijk 8)7

Vind het alleen irritant om handmatig mijn sms settings te veranderen op mijn dual sim phone. Oh well, is vast ook wel een app voor.

[ Voor 19% gewijzigd door jerkitout op 02-09-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb nooit een dual-sim toestel gehad maar ik zou verwachten dat je dat in het toestel zelf per sim zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
mhvis schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:50:
[...]

Aanzetten via een (gratis) smsje 'AAN' naar 1350 gaat prima en de *bliep app kan dat automatisch voor je doen.
Maar ik geloof dat het probleem is dat je de simkaart in een dongle aan je laptop hebt zitten? Je zou eventueel de simkaart in je smartphone kunnen laten zitten en wifi-tethering/portable hotspot gebruiken als je die mogelijkheid hebt. Dan kun je internet direct via die *bliep-app aanzetten.
Je kunt met de Huawei-software gewoon smsjes versturen. Dus is het dan maar kwestie van "AAN" sturen naar 1350 en je hebt internet. Vervolgens kun je dan inloggen op de Bliep-site en het 1,00 tarief inschakelen als je dat wilt. Uitzetten doe je ook gewoon met "UIT" naar 1350.

Waarom al die moeite met unlocken? Ik heb een T-mobile Stick(ook Huawei), simlockvrij. Draait als een tierelier. En SMS ontvangen en versturen is ook wel handig...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
timmie1 schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:40:
[...]

Je kunt met de Huawei-software gewoon smsjes versturen. Dus is het dan maar kwestie van "AAN" sturen naar 1350 en je hebt internet. Vervolgens kun je dan inloggen op de Bliep-site en het 1,00 tarief inschakelen als je dat wilt. Uitzetten doe je ook gewoon met "UIT" naar 1350.
Oh nice, handig!
Dan is het dus sowieso mogelijk om internet direct vanaf de laptop aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhvis schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:49:
[...]

Oh nice, handig!
Dan is het dus sowieso mogelijk om internet direct vanaf de laptop aan te zetten.
Nou in principe wel maarrrrrrrr, heb jij een programmaatje waarmee je SMSen kunt versturen via de GSM dongle? Misschien bestaat het wel maar ik ben 't nog niet tegengekomen.
Afgezien daarvan heb ik het wel gezien met bliep, de snelheid in Alkmaar met 1 streepjes ( vd 4 0f 5 ) ontvangst sterkte = ongeveer 2,5 kByte/sec op het 50 cent tarief en ongeveer hetzelfde maar misschien 3 kByte op het 1 euro tarief.

Dus de kreet zou moeten luiden : "De hele dag on-line voor een euro om te proberen 1 webpagina te openen"

Toevallig ook even in het buitenland geprobeerd met volle bak ontvangst, volkomen nutteloos, een postduif is een stuk sneller.
Niet dat het me nog veel uitmaakt, Bliep is voor mij toch niet te gebruiken maar ik kon dus met een "gewone" GSM m'n internet niet aanzetten dmv een SMS.
Telkens een SMS terug, uw boodschap kon niet worden begrepen en we doen dus niets ( of zoiets ).
Met de smartphone dezelfde SMS "AAN" en het werkt, dwz het gaat aan maar is nergens voor te gebruiken
omdat een webpagina openen een uur duurt.

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:12:
[...]

Nou in principe wel maarrrrrrrr, heb jij een programmaatje waarmee je SMSen kunt versturen via de GSM dongle? Misschien bestaat het wel maar ik ben 't nog niet tegengekomen.
Afgezien daarvan heb ik het wel gezien met bliep, de snelheid in Alkmaar met 1 streepjes ( vd 4 0f 5 ) ontvangst sterkte = ongeveer 2,5 kByte/sec op het 50 cent tarief en ongeveer hetzelfde maar misschien 3 kByte op het 1 euro tarief.
*bliep zit op het T-Mobile netwerk. Als je internet zo traag is vanwege de locatie (dekking) zou je eens wat moeten Googlen over de dekking van de verschillende telecombedrijven. Je kunt bijvoorbeeld eens hier kijken over de dekking van T-Mobile en hier voor meer algemene info.

Je zou het eigenlijk eens op een andere plek moeten testen.

[ Voor 0% gewijzigd door mhvis op 03-09-2013 16:51 . Reden: verkeerde zinsopbouw :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:12:
[...]

Dus de kreet zou moeten luiden : "De hele dag on-line voor een euro om te proberen 1 webpagina te openen"

Toevallig ook even in het buitenland geprobeerd met volle bak ontvangst, volkomen nutteloos, een postduif is een stuk sneller.
Niet dat het me nog veel uitmaakt, Bliep is voor mij toch niet te gebruiken maar ik kon dus met een "gewone" GSM m'n internet niet aanzetten dmv een SMS.
Telkens een SMS terug, uw boodschap kon niet worden begrepen en we doen dus niets ( of zoiets ).
Met de smartphone dezelfde SMS "AAN" en het werkt, dwz het gaat aan maar is nergens voor te gebruiken
omdat een webpagina openen een uur duurt.

Edmund
Weet je wat jij moet doen ....

Lekker een KPN / Vodafone abbo afsluiten ....
ik en vele anderen hebben geen probleem, maar ELKE keer heb jij wat anders,
Soms is een product niet het juiste voor je, neem je verlies, en zoek een betere oplossing.
Maar ga niet op een onafhankelijk techforum blijven klagen en zeuren .... er zijn grenzen .... de mijne heb je al bereikt, van mij heb je geen last meer, Tabee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhvis schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:50:
[...]

*bliep zit op het T-Mobile netwerk. Als je internet zo traag is vanwege de locatie (dekking) zou je eens wat moeten Googlen over de dekking van de verschillende telecombedrijven. Je kunt bijvoorbeeld eens hier kijken over de dekking van T-Mobile en hier voor meer algemene info.

Ik had wel naar de dekking gekeken en dat zag er redelijk uit, Helaas zag ik "ergens" waar je sterk kon inzoomen mbt de dekking dat er plekken zijn, ( hier dus ) waar je slechte ontvangst hebt.
Ik zal voor de aardigheid eens checken of het elders wel naar behoren werkt, niet dat ik daar wat aan heb overigens.

Gr

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:45:
[...]

Ik had wel naar de dekking gekeken en dat zag er redelijk uit, Helaas zag ik "ergens" waar je sterk kon inzoomen mbt de dekking dat er plekken zijn, ( hier dus ) waar je slechte ontvangst hebt.
Ik zal voor de aardigheid eens checken of het elders wel naar behoren werkt, niet dat ik daar wat aan heb overigens.
Kijk maar naar de post van FreshMaker hierboven, daar heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Nou nou, zo kan die wel weer.

@edmundzed Niets staat je in de weg om een andere provider te proberen. Neem eens een prepaid-kaartje van Vodafone of KPN en probeer het daarmee uit, zou ik zeggen. Het gaat hier om een goedkoper alternatief, er zijn nu eenmaal mensen die daarvoor extra moeite willen doen of genoegen nemen met lagere snelheid. Wil je makkelijk en snel, stap dan de eerste beste winkel binnen en neem een duur(der) abonnement

Dat SMS zat gewoon ingebakken in de software die ik standaard bij mijn stick kreeg. Ik heb nu echter de standaard (non-carrier) software en daar heb ik het ook bij.

In ieder geval vraag ik me af of iemand nog iets over snelheidsverhoging heeft gehoord bij Bliep?
Of zijn ze bang voor overbelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:42:
Nou nou, zo kan die wel weer.

@edmundzed Niets staat je in de weg om een andere provider te proberen. Neem eens een prepaid-kaartje van Vodafone of KPN en probeer het daarmee uit, zou ik zeggen. Het gaat hier om een goedkoper alternatief, er zijn nu eenmaal mensen die daarvoor extra moeite willen doen of genoegen nemen met lagere snelheid. Wil je makkelijk en snel, stap dan de eerste beste winkel binnen en neem een duur(der) abonnement

Dat SMS zat gewoon ingebakken in de software die ik standaard bij mijn stick kreeg. Ik heb nu echter de standaard (non-carrier) software en daar heb ik het ook bij.

In ieder geval vraag ik me af of iemand nog iets over snelheidsverhoging heeft gehoord bij Bliep?
Ik hoef helemaal niet snel, m'n eisen kunnen nauwelijks naar beneden bijgesteld worden.
Alles wat ik wil is 1 X per maand een internet verbinding waar ik een pagina mee kan openen.
Met Bliep is dat in hun hoogste snelheid hier onmogelijk, ik haal nog geen 5 % van waarmee ze adverteren.
Anonnementen zijn nogal duur in nederland vooral als je het 1 keer per maand of 1 maal per 2 maanden gebruikt.
Als ik tijd heb zal ik een naar de Hema pre paid gaan kijken...

Gr

Edmund

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
timmie1 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:42:
T-Mobile heeft gezegd dat iedereen op het netwerk (inclusief andere providers die gebruik maken van het netwerk) toegang hebben op 4G. Om heel eerlijk te zijn is het snelheid van het 50 cent tarief perfect, alleen is 3G vaak overbelast hier in Rotterdam op centrale plekken, wanneer er niemand op het netwerk zit is het perfect (tenzij je gaat torrenten of 320 kb audio stramen). Ik heb liever dat ze de bandbreedte of iets degelijks verbeteren dan snelheid, daar schiet je niet mee op.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Weet iemand hoe Bliep kijkt of je je verbinding 'misbruikt' (oftewel, combineert met een usb-stick en laptop/pc, of in een 3G router stopt)? Baseren ze dat op verbruik, of http headers, of iets anders?

Ik kan ook torrenten op mn smartphone bijv. maar dat mag dan wel of niet?
(beetje maf als het niet mag, een stevig youtube HD filmpje is soms even groot).

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Volgens mij krijg je pas problemen als je 24 / 7 zit te downloaden, want het is theoretisch wel mogelijk om veel GB's naar binnen te halen, maar niet zonder je telefoon aan netstroom aan te sluiten.

Dus ik denk dat je wel kunt bedenken wanneer *Bliep vind dat je misbruik er van het maken bent. Een 720p YouTube filmpje van een min of drie dat mag wel, alleen het kost je best een aandeel van je batterij percentage.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 12:08 ]

Verwijderd

ik heb een 4g lte toestel. ondersteunt bliep 4g? en hoe kan ik zien of ik met me wifi netwerk op 4g kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@Xander ik heb het een keet eerder gevraagd en ze hebben gezegd dat ze dat niet kunnen zien. Volgens mij gaat het hun er echt om dat je niet al je Internet verkeer van huis via *bliep laat gebeuren.

@henk op dit moment is het niet mogelijk. Dat met wifi snap ik niet, wat wil je met wifi op 4g doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

polopolo150 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:54:
@Xander ik heb het een keet eerder gevraagd en ze hebben gezegd dat ze dat niet kunnen zien. Volgens mij gaat het hun er echt om dat je niet al je Internet verkeer van huis via *bliep laat gebeuren.
Ik snap dat, maar die conclusie moeten ze ergens op baseren. Ik las eens een keer dat ze alleen de 3% zwaarste gebruikers aan pakken. Dus dan baseren ze het op verbruik?

Casus: ik ga binnenkort verhuizen, dan moet Ziggo natuurlijk mee, maar er zal een overlap zijn waarbij ik in twee huizen woon. Dan wil op één plek ook Bliep gebruiken in mijn 3g router. Ik wil het alleen gebruiken voor een beetje algemeen gebruik, niets fancy.
Als ik een spel op Steam via een 3G router download, ben ik dan de sjaak?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
XanderDrake schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:03:
Als ik een spel op Steam via een 3G router download, ben ik dan de sjaak?
Bijvoorbeeld L4D 2 (12GB):
Snelheid: 384 kb/s = 48 kB/s (snelheid van 1,00 euro-tarief kan niet, is max. 2GB per maand)
Grootte: 12 GB = 12582912 kB
Downloadtijd: 262144 s = 72 uur en 49 minuten :P

Zo lang non-stop downloaden zal em niet worden lijkt me, maar misschien als je kleinere games bedoelt ;) .

Als je het 1-euro-tarief gebruikt is je game in ieder geval een beetje snel binnen en dan kun je ook niet in de problemen komen omdat je een limiet hebt van 2GB.

[ Voor 24% gewijzigd door mhvis op 06-09-2013 22:27 . Reden: quote verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhvis schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:27:
Zo lang non-stop downloaden zal em niet worden lijkt me, maar misschien als je kleinere games bedoelt ;) .
Bliep gooit je om 0:00 ook van het netwerk - waarschijnlijk om administratieve redenen in verband met het tegoed - dus dat gaat sowieso niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:24:
[...]

Bliep gooit je om 0:00 ook van het netwerk - waarschijnlijk om administratieve redenen in verband met het tegoed - dus dat gaat sowieso niet lukken.
Hoeft niet, heb meerdere keren gehad dat een sessie pas een middag erna afgesloten werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Haha. Grappig dat jullie er over beginnen. Op dit moment zit ik in een verhuizing en doe ik alles op dit moment met *bliep internet. Als je slim bent download je alle zooi gewoon voor de verhuizing. Zodra je alleen *bliep 50 cent tarief gebruikt heb je echt geen zin om mega grote bestanden te downloaden omdat je dan zelf weinig bandbreedte hebt om iets anders te doen.

Ik tether nu alles via mijn mobiel, YouTube kijken met 144P kwaliteit gaat prima, maar als ik iets daarna doe gaat het best haperen (ook iets simpels als whatsappen duurt een tijdje voor het is verzonden bij multitasken). Gamen of lange skype gesprekken kan je sowieso vergeten, laatste dagen geprobeerd maar het laggt enorm. Het is alleen handig om in contact te blijven en niet, zoals *bliep het zelf zegt, als vervanging voor je internet connectie ala Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een mooie ervaring pas enkele maanden geleden, toen roaming internet bij Bliep mogelijk werd.

Bij Bliep heb ik ingesteld dat ik niet per MB ga betalen, een optie die 'data per MB in de EU' heet, en standaard uit staat.
Even een weekbundeltje voor 15 euro besteld, en vakantie vieren. Na een week verliep mijn internetbundel, maar internet bleef werken. Twee dagen later bleek dus dat ik ondanks die instelling 'data per MB in de EU' op UIT stond dat ik gewoon toch per MB af stond te tikken.
Hoppa, en zo was er ongeveer 18 euro door heen gegaan in een paar dagen tijd....

Na wat getwitter en gemail werd er adequaat op gereageerd en kreeg ik al vrij snel 20 euro teruggestort, en werd de fout gerepareerd. Volgens mij wel tijdens mijn dagbundel die ik voor de terugreis aangeschaft had, maar die kon ook al te snel door mij opgemaakt zijn. :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhvis schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:50:
[...]

Heb ik inmiddels gedaan, de stick werkt dus goed elders krijg ik ongeveer de geadverteerde snelheid wel.
Opvallend is dat ergens in gelderland ik op een paar km afstand UMTS GPRS en iets van HP-nogwat verbinding had. GPRS is ook hier volkomen onbruikbaar.

Gr

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:55:
[...]

Heb ik inmiddels gedaan, de stick werkt dus goed elders krijg ik ongeveer de geadverteerde snelheid wel.
Opvallend is dat ergens in gelderland ik op een paar km afstand UMTS GPRS en iets van HP-nogwat verbinding had. GPRS is ook hier volkomen onbruikbaar.
Dat wordt dus kijken naar een andere provider (KPN of Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of je meldt het even bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze superhandige ISP en tel providers hebben het zoals te doen gebruikelijk onmogelijk gemaakt met ze te communiseren.
Eerst moet je weer registreren, dan een tel nummer invullen en het bliep nummer herkennen ze niet.
Volgens hun kaartje heb ik uitstekend ontvangst binnenshuis!

Met een handje vol Disclaimers nadat je je postcode hebt ingegeven. :-)

2G & 3G
Snelheden
Disclaimer

Het 3G-HSDPA netwerk van T-Mobile kan voor internet op de laptop snelheden bieden tot een maximum van 14.4 Megabit per seconde (Mbps).

Let op, de snelheden in de dekkingskaart zijn maximum snelheden onder optimale omstandigheden. Te behalen snelheden voor mobiel internet zijn afhankelijk van onder meer:

De maximale snelheid behorend tot een abonnement of databundel
De afstand van de gebruiker tot de antenne-installatie (dichterbij geeft hogere snelheid)
Het aantal gelijktijdige gebruikers per antenne-installatie (meer gebruikers betekent minder bandbreedte per gebruiker)
Drukte op het internet of een specifieke internetpagina
Het gebruikte toestel of datastick (onder andere een verschil in antennekwaliteit en ondersteuning van snelheden)

En

De dekkingsinformatie is indicatief. De dekkingskwaliteit is afhankelijkheid van het soort gebouw, waar je je bevindt en het toestel. Aan de dekkingsinformatie kun je geen rechten ontlenen.

Gr

Edmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mhvis schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:27:
Bijvoorbeeld L4D 2 (12GB):
Snelheid: 384 kb/s = 48 kB/s (snelheid van 1,00 euro-tarief kan niet, is max. 2GB per maand)
Grootte: 12 GB = 12582912 kB
Downloadtijd: 262144 s = 72 uur en 49 minuten :P

Als je het 1-euro-tarief gebruikt is je game in ieder geval een beetje snel binnen en dan kun je ook niet in de problemen komen omdat je een limiet hebt van 2GB.
Ho ho, 12gb is wat veel. :P Ik zat meer aan 2-3 gb te denken. Of bijvoorbeeld een uurtje of anderhalf Netflix á 1gb per uur, in één sessie. Is dat een risico?

Wederom, baseren ze het op HTML/HTTP headers (waar je vaag je pc/smartphones specs uit kan halen en de ISP kan zeggen of je het in je smartphone gebruikt of juist tethered)? Of op Bandbreedte (wat me iets logischer lijkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:43:
[...]

Ik heb 1 X per maand oid een dagje internet nodig, dus leek bliep voor 50 cent of 1 euro wel handig.
De overige 29 of 30 dagen mag/moet ie dus UIT.
knip

Afgezien daarvan heb ik internet nodig op m'n laptop en zou liefst met de laptop het aan en uit kunnen zetten zonder de sim telkens te wisselen van de dongle naar de telefoon.....

Gr

Edmund
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:19:
[...]

Het 3G-HSDPA netwerk van T-Mobile kan voor internet op de laptop snelheden bieden tot een maximum van 14.4 Megabit per seconde (Mbps).

Gr

Edmund
Je blijft klagen over een dienst die je aan het "misbruiken bent .....
Jij wilt de simkaart in een dongle gebruiken, wat niet is toegestaan ...

dus stop OF met klagen, en trek je plan, OF ga bij bliep je verhaal doen ....

* FreshMaker is het gewoon beu ...

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 13-09-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
XanderDrake schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:32:
[...]

Ho ho, 12gb is wat veel. :P Ik zat meer aan 2-3 gb te denken. Of bijvoorbeeld een uurtje of anderhalf Netflix á 1gb per uur, in één sessie. Is dat een risico?

Wederom, baseren ze het op HTML/HTTP headers (waar je vaag je pc/smartphones specs uit kan halen en de ISP kan zeggen of je het in je smartphone gebruikt of juist tethered)? Of op Bandbreedte (wat me iets logischer lijkt)?
Haha ik heb ook wel een extreem voorbeeld gepakt :P

Zoals polopolo150 bevestigde in zijn post nam ik ook aan dat ze zich niet kunnen baseren op HTTP headers. Ik vraag me überhaupt af of dat zou mogen omdat je dan eigenlijk half de internetverbinding aan het afluisteren bent (?). Daarnaast staat er ook niet expliciet in de voorwaarden dat je geen computer zou mogen gebruiken.

Ik vind dat polopolo150 het wel mooi zegt in zijn laatste post: gewoon alledaagse dingen als filmpjes kijken en surfen (evt. via tethering naar een computer/laptop) moet prima kunnen. Het downloaden van grote bestanden duurt gewoon echt heel lang en daar heb je waarschijnlijk echt geen zin in. Als je er wel zin in hebt om een hele dag te downloaden (dan heb je ongeveer 4GB verwacht ik), dan kun je misschien zelf ook wel inzien dat dat het netwerk wel verstoort. Daarnaast zul je de hele dag niet veel andere dingen meer online kunnen doen.

Een film kijken via Netflix zal met die snelheid wel niet gaan, tenzij je een lage bitrate kan gebruiken. In dat geval verwacht ik geen problemen.

Overigens (link):
*bliep kan ook besluiten de diensten of de overeenkomst met jou te stoppen als jij slecht omgaat met onze afspraken, dus als:
• het mobiele toestel waarmee je gebruik maakt van *bliep, het mobiele netwerk ernstig stoort
• ...
Ga jij niet goed om met onze afspraken, dan wordt je aansluiting meestal eerst tijdelijk afgesloten. Dat kan *bliep doen zonder waarschuwing vooraf. Los je de problemen op, dan kun je weer worden aangesloten en hou je je tegoed. Los je de problemen niet op binnen 14 dagen nadat *bliep dat heeft gevraagd, dan kan *bliep de overeenkomst ook stoppen. Bij tijdelijk afsluiten of stoppen heb je geen recht op schadevergoeding.

• polopolo150
Ik kan trouwens bevestigen dat netflix prima te doen is via *bliep. Wel raad ik aan om van te voren je film keuze te maken met wifi omdat het laden van de menu's enorm lang duurt. Zodra je daar overheen bent streamt netflix echt goed. Na een tijd is het redelijk dvd kwaliteit. Dit is ook hetzelfde als je het op ps3 kijkt via wifi tethering.

Ik had het echt niet verwacht omdat ik juist vanwege netflix wou overstappen op 4G, maar dat is dus niet nodig :) heb het hele week How I Met Your Mother gekeken zonder (extreme) buffer problemen reizend van en naar Rotterdam.

• mhvis
polopolo150 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:10:
Ik kan trouwens bevestigen dat netflix prima te doen is via *bliep. Wel raad ik aan om van te voren je film keuze te maken met wifi omdat het laden van de menu's enorm lang duurt. Zodra je daar overheen bent streamt netflix echt goed. Na een tijd is het redelijk dvd kwaliteit. Dit is ook hetzelfde als je het op ps3 kijkt via wifi tethering.

Ik had het echt niet verwacht omdat ik juist vanwege netflix wou overstappen op 4G, maar dat is dus niet nodig :) heb het hele week How I Met Your Mother gekeken zonder (extreme) buffer problemen reizend van en naar Rotterdam.
Das mooi! Kun je ook aangeven hoeveel aan MB er ongeveer verbruikt wordt (bij een film bijvoorbeeld)?

• polopolo150
Ik kan nog geen indicatie aangeven hoeveel me per uur word gebruikt. Wel heb ik sinds 11 september 779 mb gebruikt. Dus echt zuinig is netflix niet. Maar daarom heb ik *bliep juist omdat Ik het gezeik van databundels af zou zijn :)

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Ik heb sinds Donderdag nacht internet dus ik zit niet meer 24/7 op het *bliep netwerk. Ik heb 4,38 GB aan data verbruikt (waaronder 1 GB direct van laptop en ps3) en heb geen bericht gehad van *bliep. Hopelijk geeft het jullie een beetje indicatie wat "toelaatbaar" is qua tethering op *bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Laatst online: 10-09 19:25
Is er al een oplossing betreffende iMessage en FaceTime?

Bij het activeren van beide diensten wordt er namelijk een 'geheime' sms verstuurd naar een nummer in de UK, alleen staat *bliep dit niet toe en derhalve is activering niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Sinds een uurtje heb ik in mijn huis HSDPA+ bereik ipv HSDPA! Voorheen had ik bij *bliep alleen maar normaal 3G bereik in het anderhalf jaar dat ik van hun netwerk gebruik maak. Is dit breed bij T-Mobile of alleen bij *bliep?

Voor er vragen komen over snelheid, volgens speedtest is er geen verschil. Internet is zelfs trager maar t'is nu spits dus dat is normaal.

Edit: heb verkeerd gekeken op Speedtest. *bliep is zelfs iets sneller. Ik merk qua content laden (denk aan websites and facebook) geen verschil tussen wifi and HSDPA+. Moet erbij zeggen dat er een t-Mobile mast boven ons mast ligt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door polopolo150 op 08-10-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28
Hier goede ervaringen met het gebruiken van Bliep als verbinding om tijdens een lanparty met een brake ADSL lijn in de rimboe toch online te kunnen gamen (Battlefield 3).
Niks gemerkt van dat Bliep je zou afsluiten wegens oneigenlijk gebruik en toch in een paar dagen bijna 2GB erdoor gedraaid (Bliep sim in GSM/stick die aan de pc zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja online gaming moet lukken. Latency is met 80-110 ms wel te doen, soms heb je zelfs lager.

De levering van internet aan mijn nieuwe woning is gefaald vanwege onduidelijke redenen, dus... *bliep thuis, here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik probeerde gister voor €1 weer een sim te kopen, voor mijn vrouwtje. Maar als ik op mijn naam een tweede sim wilde kostte dat meteen €10. Is de €1 per sim aanbieding afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
XanderDrake schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:54:
Ik probeerde gister voor €1 weer een sim te kopen, voor mijn vrouwtje. Maar als ik op mijn naam een tweede sim wilde kostte dat meteen €10. Is de €1 per sim aanbieding afgelopen?
Er staat nu
'Voor 10 euro krijg je een simkaart (en micro-sim) met 10 euro aan tegoed. Geen verzendkosten.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Die €1 was dus een intro prijs, jammer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:23
Voor 10 euro krijg je een simkaart (en micro-sim) met 10 euro aan tegoed. Geen verzendkosten.
Eerst kreeg je ook maar €1,- tegoed. Ze zullen dit waarschijnlijk recent gewijzigd hebben. (begrijpelijk imo, want als er maar €1 minus nog 50ct voor eht activeren op staat kun je meteen weer opwaarderen, niet echt praktisch. Maar €10 is toch een grotere drempel om uit te proberen inderdaad.)

edit: oeps, zat niet op de laatste pagina te kijken

[ Voor 6% gewijzigd door HallonRubus op 28-10-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Volgens mij hebben ze dit gedaan omdat er iets aan zit te komen. *bliep heeft geinvesteerd in een cloud netwerk en ze lopen te teasen met #thenewbliep. Net zelfs een URL gepost op hun facebook: http://www.thenewbliep.nl/

Ben benieuwd, maar mijn verwachtingen zijn voor één of andere reden niet echt positief... (in de zin van, t'is maar een nieuwe huisstijl, meer niet.)

[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 28-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sdk16420 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:42:
Maar €10 is toch een grotere drempel om uit te proberen inderdaad.)
Voor een reserve simkaart is het ook ineens veel...

Wat TheNewBliep betreft, ik ben benieuwd. Online services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Voor een reserve simkaart is het ook ineens veel...
Valt toch wel mee, de 10€ zijn over te boeken naar een andere bliepkaart, das als je het er niet mee kan vinden, zet je ze op een ander nummer.

Ik kocht vorige maand een 10€ opwaardeerkaart, en heb die van mijn oudste opgevuld, en gelijk 7€ teruggezet op mijn eigen nummer.
Zodra de 3€ op is bij hem, krijgt hij ze weer terug, en kan gewoon de 'opwaardeerbonusminuten" ( scrabble anyone ) eerst gebruiken om te bellen, daarna de 'echte' euro's

Het leven heeft 2 kanten, je bepaalt zelf welke je ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

FreshMaker schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:02:
Valt toch wel mee, de 10€ zijn over te boeken naar een andere bliepkaart, das als je het er niet mee kan vinden, zet je ze op een ander nummer.

Ik kocht vorige maand een 10€ opwaardeerkaart, en heb die van mijn oudste opgevuld, en gelijk 7€ teruggezet op mijn eigen nummer.
Zodra de 3€ op is bij hem, krijgt hij ze weer terug, en kan gewoon de 'opwaardeerbonusminuten" ( scrabble anyone ) eerst gebruiken om te bellen, daarna de 'echte' euro's

Het leven heeft 2 kanten, je bepaalt zelf welke je ziet
Goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

XanderDrake schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Wat TheNewBliep betreft, ik ben benieuwd. Online services?
Ik denk 4G. T-Mobile introduceert 4G op 18 november. TheNewBliep 15 november. Ben benieuwd of er een snelheidsverandering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:23
knakworst schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Ik denk 4G. T-Mobile introduceert 4G op 18 november. TheNewBliep 15 november. Ben benieuwd of er een snelheidsverandering in zit.
Lijkt me sterk dat T-Mobile nu al, en nota bene voor ze het zelf kunnen aanbieden, een miniscule virtual provider van hun 4G gebruik laat maken. Zou wel echt een stunt zijn als ze voor €1 per dag 2GB 4G prepaid kunnen aanbieden, waar je bij de grote drie echt wel significant meer dan €30 per maand betaald voor een of twee GB + 4G.

Ze zijn in ieder geval erg goed met teasen. Als ik erop zou moeten gokken dan gaan ze een of andere service lanceren, vandaar een event de 15e. De snelheid zullen ze waarschijnlijk niet omhoog gooien. Het €1 tarief zit al op het praktische maximum voor 3G en als de snelheid van het €0,50 tarief omhoog gaat zal dat hun teveel bandbreedte gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Laat ze dan eerst maar eens zorgen dat nu al goed werkt, bij mij is de snelheid bedroevend, het duurt een uur voordat een site is geladen! :?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
HereIsTom schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:07:
Laat ze dan eerst maar eens zorgen dat nu al goed werkt, bij mij is de snelheid bedroevend, het duurt een uur voordat een site is geladen! :?
In welke omgeving heb je hier last van?

*bliep heeft weer een teaser online gegooid over de mobile apps, zoals ik al dacht, een redesign: http://instagram.com/p/gJPhZevLhH/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

polopolo150 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:26:
*bliep heeft weer een teaser online gegooid over de mobile apps, zoals ik al dacht, een redesign: http://instagram.com/p/gJPhZevLhH/
Tenzij ze nieuwe functies aan de app toevoegen ben ik underwhelmed.
HereIsTom schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:07:
Test eens je bandbreedte met speedtest.nl of dergelijke. Ik haal prima snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
XanderDrake schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:41:
[...]

Tenzij ze nieuwe functies aan de app toevoegen ben ik underwhelmed.
iDeal ondersteuning ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sdk16420 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:04:
[...]

Lijkt me sterk dat T-Mobile nu al, en nota bene voor ze het zelf kunnen aanbieden, een miniscule virtual provider van hun 4G gebruik laat maken. Zou wel echt een stunt zijn als ze voor €1 per dag 2GB 4G prepaid kunnen aanbieden, waar je bij de grote drie echt wel significant meer dan €30 per maand betaald voor een of twee GB + 4G.
Dat zal dan hoogstens per maand zijn, zoals nu ook het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vermoed extra bundels: zoals bundels voor bellen. Of grotere internetbundels(lyca bied nu bij ee opwaardering al onbeperkt internet, wat gelijk staat aan 3gb per maand. Ik denk dat bliep zal probere daaroverheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik hoop toch wel een op lichte snelheids verhoging, soms duurt het laden van mail best wel lang en soms laad het ook prima in. Wel merk ik dat ik op steeds meer plaatsen nu H+ bereik heb, maar dit ligt waarschijnlijk meer aan T-Mobile dan aan *bliep. (Of aan mijn ROM natuurlijk ;) )

Ben wel erg tevreden met *bliep gebruik het nu bijna anderhalf jaar en heb niks te klagen, goede service en niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
XanderDrake schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:41:
Test eens je bandbreedte met speedtest.nl of dergelijke. Ik haal prima snelheden.
polopolo150 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:26:
In welke omgeving heb je hier last van?
In Zeist, ik kan geen eens een pagina laden, dus laat staan een speedtest!

Kan iemand zijn APN instellingen doorgeven, volgens mij zijn die niet goed, ik krijg bij mijn verbinding een G te zien van GPRS, daarmee kan je ook niet internetten!?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Welke telefoon heb je? Toevallig vandaag zelfde probleem gehad. Mijn telefoon stond ingesteld dat er alleen 2G verbindingen gemaakt kon worden en geen 3G. Waarschijnlijk staat dat hetzelfde ingesteld op jouw telefoon. Even op auto-modus (het heet op mijn galaxy s 3: GSM/WCMDA (auto)) en het zal waarschijnlijk je probleem oplossen.

Indien dat goed staat en het werkt nog steeds niet, even kijken of je wel T-Mobile bereik hebt via: http://www.t-mobile.nl/za...werk-bereik/dekkingskaart

Als dat allemaal niet heeft geholpen dan is misschien een mailtje naar bliep de enigste optie: hulp@bliep.nl met je 06 nummer erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Waar en hoe pas ik die instellingen precies aan in Android 4.2.1?

En welke instellingen staan er bij jou bij Toegangspunt, zoals APN-type e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik draai nog steeds op android 4.1 met touchwiz. Maar bij mij gaat het als volgt: instellingen -> meer instellingen -> mobiele netwerken -> netwerkmodus.

Bij mij staan de standaard t-mobile APN aan. Er staat alleen "internet" bij mij. In deze topic zag ik de juiste apn instellingen, die iets anders is dan de mijne. Maar volgens mij staat je apn al goed ingesteld omdat je gewoon bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dit staat er bij mij, klopt dat?

APN instellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door HereIsTom op 01-11-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Bij mij staat het mmsc leeg. Dat is het enigste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik hoop met het oog op dat event dat ze 1,00-tarief naar max. HSDPA gooien (dus 14,4) en onbeperkt 0,50 met 1Megabit/sec. Die 365Kilobit is af en toe toch nog wat te weinig...

Heeft iemand van jullie goede ervaring met *Bliep in de trein? Vaak is dat bijna onwerkbaar, komt dat maybe vanwege de T-mobile-treinmodems die op diezelfde masten gaan als ik?

Ook hier een tweaker die iets gedaan heeft met een Surfstick USB met *Bliep in combinatie met een Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

timmie1 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:41:
Heeft iemand van jullie goede ervaring met *Bliep in de trein? Vaak is dat bijna onwerkbaar, komt dat maybe vanwege de T-mobile-treinmodems die op diezelfde masten gaan als ik?
T-mobile + treinreizen = een ramp. Nooit goed geweest, ik heb -/+ 8 jaar tussen Breda en Amsterdam gereist met de trein en werkte amper.
Ook hier een tweaker die iets gedaan heeft met een Surfstick USB met *Bliep in combinatie met een Fritzbox?
Niet Fritzbox maar wel 3G stick + wifi router. Draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Verschilt volgens mij per traject. Op Rotterdam - Gouda heb ik vaak goed bereik (met uitzondering van een verlaten stuk landschap waar ik paar minuten geen bereik heb).

Wel komt het regelmatig voor dat ik op Rotterdam Centraal niks kan doen omdat het netwerk overbelast is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
XanderDrake schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:38:

Niet Fritzbox maar wel 3G stick + wifi router. Draait als een tierelier.
En wat voor WiFi-router dan wel? Ik heb ook nog een DLink DIR655 waarmee het ook niet lukt... (CM Huawei E173 overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

timmie1 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:41:

En wat voor WiFi-router dan wel? Ik heb ook nog een DLink DIR655 waarmee het ook niet lukt... (CM Huawei E173 overigens)
Deze router: V&A aangeboden: D-Link DIR-506L Pocket Cloud Router
Geweldig apparaat, build in accu, usb port, ethernet port, wireless-n en werkt echt prachtig.

Deze icm met een Huawei E1550 3g stick en *Bliep helpen ons de verhuizing door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Een nieuwsbericht op telecomvergelijker stelt dat bij Bliep de volgende wijzigingen/vernieuwingen gaan plaatsvinden:

- bij de 50ct internetbundel, zit voortaan sms en onbeperkt gratis bellen naar bliepklanten inbegrepen(eerst was dit laatste alleen bij de 1-eurobundel)
- er komt een nieuwe 50ct bundel, onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dicksterk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:56:
Een nieuwsbericht op telecomvergelijker stelt dat bij Bliep de volgende wijzigingen/vernieuwingen gaan plaatsvinden:

- bij de 50ct internetbundel, zit voortaan sms en onbeperkt gratis bellen naar bliepklanten inbegrepen(eerst was dit laatste alleen bij de 1-eurobundel)
Meh. De enige Bliep gebruikers die ik ken zijn jullie.
- er komt een nieuwe 50ct bundel, onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland
Awesome! Ik zie hier het nut wel van in.

Dus voor 50 + 50 cent per dag: onbeperkt internet en onbeperkt bellen binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
dicksterk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:56:
Dat kunnen ze zeker niet automatiseren: zodra je meer dan 2 minuten belt op een dag, stopt de teller op 50 cent en kan je onbeperkt bellen?
Jammer dat ze SMS er niet bij doen, bellen/sms gebruik ik vaker dan mobiel internet.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 13-11-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

RemcoDelft schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:47:
[...]

Dat kunnen ze zeker niet automatiseren: zodra je meer dan 2 minuten belt op een dag, stopt de teller op 50 cent en kan je onbeperkt bellen?
Je hebt ook belminten bij je beltegoed hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft: sms zit bij de 50ct internetbundel. dus voor 50ct+50ct=1 euro per dag kan je onbeperkt bellen/smsen/internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik ben al ruim 3 dagen op zoek naar *Bliep startpakketten in mijn woonplaats en in Rotterdam.
Erg weinig winkels die ze verkopen en als ze ze wel verkopen, zijn ze in een paar uur weer uitverkocht...
Ze mogen wat mij betreft die simpakketten wel wat meer aanvoeren en in meer winkels verkopen
De lijst van winkels op hun site is ook niet up to date, sommigen zijn gestopt met verkopen...

Nog een leuke uitspraak van de verkoopster van de Belcompany waar ik naar *Bliep vroeg:
"Bliep waar heb je dat nou voor nodig, wat is daar zo speciaal aan...?" :P

Zo, nu ben ik komende dagen dus nog steeds Blieploos... 8)7

Wat betreft "the new Bliep", ik ben echt alleen geinteresseerd in het internet en bereik. Van mij mogen ze die snelheden wel omhooggooien en ook toegang verlenen tot 4G(Nep-LTE zoals vandaag in het nieuws is :P ).
Eventueel onbeperkt bellen is voor mij maar een bijkomstigheid. Wel een aandachtspunt nog is het bereik van T-Mobile, als ze over gingen naar KPN zou het helemaal perfect zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vrees dus met heel mijn hart dat grote providers (KPN, T-mobile) totaal geen 4g gaan doorgeven aan virtuele providers. Waarom? 4G is duur en het gaat slecht met de grote providers: klanten stappen steeds vaker over op virtuele providers. Om hun investering eruit te halen is het intressant voor ze om 4G voor zichzelf te houden, want daar krijgens ze weer klanten mee terug. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
IK denk als de grote providers dat doen dat de europese commissie of de Nederlandse overheid dan wel een wet doorvoert om dit af te dwingen. Het zou namelijk zo'n marktverstorende werking hebben dat mededingingsautoriteiten dat nooit zullen accepteren. Wat wel zo is denk ik is dat het duur zal zijn om 4g aan te bieden, dus dat veel mvno's er niet toe zullen overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dicksterk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:49:
IK denk als de grote providers dat doen dat de europese commissie of de Nederlandse overheid dan wel een wet doorvoert om dit af te dwingen. Het zou namelijk zo'n marktverstorende werking hebben dat mededingingsautoriteiten dat nooit zullen accepteren. Wat wel zo is denk ik is dat het duur zal zijn om 4g aan te bieden, dus dat veel mvno's er niet toe zullen overgaan.
Mja, maar tot nu toe heb ik de EC of NMA nog niet actief mvno's zien helpen. En dan nog kan het lang duren: rechtzaken, hoger beroep, implementatie, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:34

Yucko

One clown to rule them all !

timmie1 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:24:
Ik ben al ruim 3 dagen op zoek naar *Bliep startpakketten in mijn woonplaats en in Rotterdam.
Erg weinig winkels die ze verkopen en als ze ze wel verkopen, zijn ze in een paar uur weer uitverkocht...
Ze mogen wat mij betreft die simpakketten wel wat meer aanvoeren en in meer winkels verkopen
De lijst van winkels op hun site is ook niet up to date, sommigen zijn gestopt met verkopen...

Nog een leuke uitspraak van de verkoopster van de Belcompany waar ik naar *Bliep vroeg:
"Bliep waar heb je dat nou voor nodig, wat is daar zo speciaal aan...?" :P

Zo, nu ben ik komende dagen dus nog steeds Blieploos... 8)7

Wat betreft "the new Bliep", ik ben echt alleen geinteresseerd in het internet en bereik. Van mij mogen ze die snelheden wel omhooggooien en ook toegang verlenen tot 4G(Nep-LTE zoals vandaag in het nieuws is :P ).
Eventueel onbeperkt bellen is voor mij maar een bijkomstigheid. Wel een aandachtspunt nog is het bereik van T-Mobile, als ze over gingen naar KPN zou het helemaal perfect zijn :D
waarom doe je ook zo moeilijk? Als je er eentje via de bliep site besteld had, dan had je deze ondertussen al in huis gehad 8)7

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:47:
[...]

Jammer dat ze SMS er niet bij doen, bellen/sms gebruik ik vaker dan mobiel internet.
SMS zit er ook in hoor. :-)

• polopolo150
whatthebliep.nl verwijst door naar de normale website, zou het dan om middernacht online gaan?

Trouwens, heb kaartjes binnen voor de launch party van The New *Bliep waar ze me helemaal gek maken met in *bliep style geschreven e-mails en een belofte dat er een internationale artiest komt. Ben ik de enigste die dit heeft gekregen?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

LOL euh ik heb niets gekregen. Waar en wanneer is het dan?

• polopolo150
Morgen, alleen toegang met deze kaarten: http://instagram.com/p/gnlXOCCXQN/

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
XanderDrake schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:55:
LOL euh ik heb niets gekregen. Waar en wanneer is het dan?
Morgen van 21:30 tot 'je eerste trein' in Barkode in Amsterdam.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zooo.. echt. megalomaan. Wie denken ze dat ze zijn? Apple? Blizzard?
Ik had al wat morgen avond, gelukkig ;)

• timmie1
Yucko schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:41:
[...]

waarom doe je ook zo moeilijk? Als je er eentje via de bliep site besteld had, dan had je deze ondertussen al in huis gehad 8)7
Ik kan geen iDeal gebruiken... Paypal wel, maar dat ondersteunen ze niet.
Vandaar dat ik een 'echte' winkel moet vinden...

Verwijderd

Stuur even een mailtje naar hulp@bliep.nl, sturen ze je gratis een simkaart op als je zegt dat je geen verkooppunt kan vinden! Geef ook even aan dat de winkels niet bevoorraad zijn en dat de verkooppunten niet kloppen, dan wordt het vast gelijk opgelost. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
dicksterk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:01:
@remcodelft: sms zit bij de 50ct internetbundel. dus voor 50ct+50ct=1 euro per dag kan je onbeperkt bellen/smsen/internetten.
Jammer, ik had gehoopt zonder internet voor 50 cent per dag onbeperkt te kunnen bellen. Dan zou het zelfs de moeite zijn om dat gewoon aan te laten staan. Nu toch net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Had dit niet verwacht en eigenlijk doet het me echt niks. Toen ik dit vanochtend las (eerste wat ik had gedaan sinds ik opstond!) dacht ik echt dat dit het hele hype niet waard is. Maar eigenlijk is het best ongelofelijk dat je onbeperkt kan bellen in een prepaid bundel. Voor de bewuste (smart)phone gebruiker best een goede deal.

En ze hebben niet aan mijn gratis belminuten gezeten!!! ik ben blij. Was alleen nog gelukkiger geweest met 4G, dan had ik nu naar de winkel gerend voor een nieuwe telefoon. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

polopolo150 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:33:
En ze hebben niet aan mijn gratis belminuten gezeten!!! ik ben blij. Was alleen nog gelukkiger geweest met 4G, dan had ik nu naar de winkel gerend voor een nieuwe telefoon. ^^
Idd, dan had ik niet getwijfeld en de Bliep sim in mijn Nexus 5 geramd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Heb vandaag (!) mijn nieuwe simkaart binnengekregen, nog helemaal gratis en met stickers ook. Wat een service! Vanavond in mijn tel rammen en kunnen we weer een tijdje vooruit. Eindelijk zonder al die zwakke, trage WiFi hotspots met extreem hoge pings...

Ze hebben er weer een tevreden klant bij :D 8)

Edit weten jullie zeker dat er niks verhoogd is met "The new Bliep"?

Deze snelheid krijg ik nu al een tijdje binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3106063138.png

Netjes, zeer netjes!

[ Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 17-11-2013 02:16 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.