Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb die van gisteren en het enige waar ik last van heb is de camera-app die soms vastloopt. Ook foto's maken en opslaan op externe SD kaart lukt nog niet.
Maar... wàt een verademing tov Stock 4.1.2: de S3 toont hier zijn ware kracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Omnirom nightly en wil een nieuwere flashen door hem er manueel op te zetten. Mag ik dirty flashen of moet ik weeral alles wipen?
Ik wil trouwens naar een nieuwere omdat ik last heb van spontane reboots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
Het zou niet nodig zijn maar als het even kan altijd schoon flashen. Met een back-up ben je zo weer up en running.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ik flash al vanaf het moment dat OmniROM uitkwam dirty, 0,0 issues daardoor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Is er ook een AOSP Rom met samsung functies? en met AOSP bedoel ik ook echt de interface zoals google het bedoelt, en niet alleen aangepaste kleuren

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En wat bedoel je dan met Samsung functies? Als je zeker wil weten dat je alle Samsung functionaliteit hebt, kan je het best een custom rom nemen met een Samsung basis waar wat zooi is uitgesloopt, en waar je dan zelf een andere launcher op zet die meer op de AOSP launcher lijkt (Nova, Apex oid).

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
gwystyl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:11:
En wat bedoel je dan met Samsung functies? Als je zeker wil weten dat je alle Samsung functionaliteit hebt, kan je het best een custom rom nemen met een Samsung basis waar wat zooi is uitgesloopt, en waar je dan zelf een andere launcher op zet die meer op de AOSP launcher lijkt (Nova, Apex oid).
Screenshot door te vegen over het scherm, smartstay, pop-up browser, dat soort functionaliteiten. En ja, Iets als Nova oid is een goede, nog niet over na gedacht!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Waar kunnen we info vinden wanneer de S3 eens een update krijgt?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ApC_IcE schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:20:
Waar kunnen we info vinden wanneer de S3 eens een update krijgt?
Niet... voor geruchten kan je sammobile in de gaten houden, maar je weet het pas zeker als je ze op bovengenoemde feed ziet verschijnen (ook van sammobile). Samsung zelf laat er niets over los, maar brengt gewoon eens in de zoveel tijd een firmware uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand al ervaringen met XXUGMK6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Dan zit je hier verkeerd want dat is een Samsung ROM zie [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie - Deel 2

De Vodafone NL versie is vandaag te downen ook OTA.

Mij niet gezien en blijf bij CM11. Wat is ook probeer de camera loopt niet vast zoals sommigen rapporteren.
Ik heb een jonge s3 4mnd oud. Wellicht dat het daaraan ligt dat de cam goed blijft werken :)

[ Voor 84% gewijzigd door RAAF12 op 20-12-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:02:
Dan zit je hier verkeerd want dat is een Samsung ROM zie [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie - Deel 2

De Vodafone NL versie is vandaag te downen ook OTA.

Mij niet gezien en blijf bij CM11. Wat is ook probeer de camera loopt niet vast zoals sommigen rapporteren.
Ik heb een jonge s3 4mnd oud. Wellicht dat het daaraan ligt dat de cam goed blijft werken :)
Uiteraard bedoel ik de custom roms gebaseerd op XXUGMK6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een blauwe S3 die bij het booten een wit scherm met een hele hoop gekleurde pixels erdoor. Download mode werkt wel maar dan begint Odin over de PIT partition die niet gevonden kan worden. Ook KIES wilt hem niet herstellen. Heeft iemand hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Heb je al gegoogled op die melding?

Volgens mij is 't de Sudden Death, veel S3's hebben daar last van. Terug naar de winkel en garantie claimen, maakt niet uit of je root hebt of niet, dat zien ze als 't goed is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nog maar een keer, Samsung doet niet moeilijk over gerootte fones.
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

@TommieW

Dynafix doet namens Samsung de garantieafhandeling dat is geen probleem.
Overigens kwam hier ook het ouwe sudden-death item langs.
Dat is opgelost meer hierover
http://androidadn.com/201...ath-on-samsung-galaxy-s3/

[ Voor 33% gewijzigd door RAAF12 op 21-12-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Zo'n nieuwsartikel zegt nog niet alles...

Helaas laat Samsung de reparatie doen door Dynafix, en het zal niet de eerste keer zijn dat Dynafix moeilijk gaat doen...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Nou de sudden deaths die ik tegen kom op internet komen juist niet overeen met wat hij heeft. Hij heeft hem vanmiddag naar Dynafix laten sturen door TPH, daar zullen ze het wel oplossen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Nu online

Eric_Cantona

"Au Revoir"

melvinnie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:18:
Nou de sudden deaths die ik tegen kom op internet komen juist niet overeen met wat hij heeft. Hij heeft hem vanmiddag naar Dynafix laten sturen door TPH, daar zullen ze het wel oplossen denk ik.
Mijn vriendin had destijds dezelfde situatie, was 'n sudden death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:05
Deze ROM kan ik nu echt aanraden:

http://forum.xda-develope...d.php?t=2060403&page=1123

NeatRom versie 6.1 (android 4.3 XXUGMK6 + modem XXUGMK6)

Ontzettend snel, smoothness is top, ontzettend stabiel en battery is geweldig met de stock kernel.

Na het flashen heb had ik +/- 50% battery, ben ik alle apps weer gaan downloaden, alle instellingen terug gaan zetten, zitten klooien met allerlei apps, 30 minuten candy crush gedaan, wifi aan de hele tijd en het eerste uur sync aangehad van google, facebook, twitter, linkedin etc.

Hiermee heb ik 14uur battery gehaald met bijna 2,5 uur screen on time (brightness heeft wel bijna hele tijd op het allerlaagste gestaan). Lijkt me dus prima stats voor de battery _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Sleehond op 22-12-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Zo, dat is een beste tijd inderdaad.
Ik zal me eens inlezen in die rom

Ik ben zo noob als het maar kan (vorige CM ging mis, toetsenbord app faalde en kon niets meer)
Wil toch een andere rom. 4.2.1 komt me me strot uit. kan zoveel beter.
zelfs de stock variant net na installen doet al vreemd met me gallery/downloads.
Ik heb een titanium backup (duurde een uur ofzo)
Nu toch maar eens vanaf scratch beginnen.

[ Voor 70% gewijzigd door ApC_IcE op 24-12-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Voor noobs is er de Windows installer dan kan er nix fout gaan. Het stappenpan doorlopen en de USB kabel aansluiten en je hebt een schone CM op je fone. Van daaruit kan je de laatste updates weer ophalen.

http://beta.download.cyanogenmod.org/install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

RAAF12 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:50:
Voor noobs is er de Windows installer dan kan er nix fout gaan. Het stappenpan doorlopen en de USB kabel aansluiten en je hebt een schone CM op je fone. Van daaruit kan je de laatste updates weer ophalen.

wow dank je.
Dit ziet er inderdaad simpel uit.
Misschien overbodig: moet ik na de noobinstallatie nog google apps oid installeren?
en evt nog rooten?

edit:

Ik heb met titanium een backup gemaakt van de meeste belangrijke apps en foto's etc.
USB poorten aan de voorkant van de pc verliezen nu al voor de 3e keer de connectie.
USB aan de achterkant doet het wel ;) is nu bezig O-)

[ Voor 18% gewijzigd door ApC_IcE op 24-12-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Is niet nodig CM levert een komplete install en kan je de Google Play Store gelijk openen na de laatste reboot van de S3.
edit Ja een goede USB connectie is belangrijk, fone stil laten liggen tijdens de installatie dat elimineert evt slechte kabelconnectie.

[ Voor 36% gewijzigd door RAAF12 op 24-12-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Thanx RAAF12.
Heb deze ochtend een perfect werkend exemplaar op mijn S3!
Geen stress en alles werkt in 1 keer (als ik de goede usb heb)
Wordt zeer gewaardeerd (ik heb geen zin om alles op de 'moeilijke' manier te doen)
Ik ben een huis tuin en keuken gebruiker op de telefoon, beetje tweaken her en der is zat.

edit:
toetsenbord blijft trillen bij appen/smsen/invoer (ondanks instelling bij geluid/trillen bij aanraking) |:(

[ Voor 41% gewijzigd door ApC_IcE op 25-12-2013 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Momenteel heb ik CM11 op mijn telefoon staan. Echter gaat mijn batterij snel leeg en wat nog erger is: mijn telefoon loopt regelmatig vast met foto's maken. Dat laatste is sinds afgelopen weekend echt een no-go, aangezien ik een dochtertje heb gekregen. En het kan natuurlijk niet zo zijn dat tijdens het (voortdurende) foto's maken ik die freeze krijg.

Ik wil echter wel een zo nieuw mogelijke Android en Gapps versie. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Die telefoon (foto app) vastlopers heb ik nu ook met de laatste vier nightly builds. Dus nu weer terug naar een oudere versie. Die zijn rotsstabiel net ff gebrobeert door in het wilde weg 20 foto's te maken.

@apc ice

Vreemd hoor dat trillende keyboard. Je hebt 2 kb's probeer de andere eens. Trilt ie ook in landscape mode van je foon?

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 25-12-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
barrymossel schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:56:
Momenteel heb ik CM11 op mijn telefoon staan. Echter gaat mijn batterij snel leeg en wat nog erger is: mijn telefoon loopt regelmatig vast met foto's maken. Dat laatste is sinds afgelopen weekend echt een no-go, aangezien ik een dochtertje heb gekregen. En het kan natuurlijk niet zo zijn dat tijdens het (voortdurende) foto's maken ik die freeze krijg.

Ik wil echter wel een zo nieuw mogelijke Android en Gapps versie. Wat raden jullie aan?
Dat gaat um dus niet worden. Hoe nieuwer hoe groter de kans dat je instabiele apps ervaart. Immers is de test periode erg kort geweest of zelfs helemaal niet.
Je kunt beter terug vallen op de laatste stable 10.1.3 of stock als je op je toestel wilt kunnnen rekenen. Nightly betekent letterlijk vers van de pers en daar is geen test periode overheen geweest. Dus met mazzel heb je een stabiele versie en anders heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Snap ik helemaal. Maar ik dacht sowieso dat die camera problemen kwamen doordat de camera drivers in de AOSP roms niet goed werkend te krijgen zijn? Ben nu voorlopig maar terug naar WanamLite met Kitkat launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zolang Samsung de specificaties niet vrijgeeft zullen we geneuzel houden. Camera en wifi problemen, vage reboots en battery drains is wat je kunt verwachten. Indirect betekent het dat je aan AOSP roms niets hebt als je een stabiele rom wilt hebben. Let wel, voor dagelijks gebruik is zo'n rom acceptabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 25-12-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb ook geen behoefte aan een 100% stabiele rom. Sterker nog, zelfs de browser die ik nu gebruik is een nigtly waar ik al meerdere keren een dag niks mee kon (Chrome Canary). Maar momenteel heb ik dus wel een stabiele camera nodig. En blijkbaar gaat dat niet lukken met een AOSP rom. Helaas, want verder was ik (naast de accuduur) wel tevreden over CM11.

Iemand enig idee hoe ik die interface zo goed mogelijk benader met een samsung rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben van Android Revolution afgestapt omdat deze onwerkbaar traag was geworden, en ik regelmatig random freezes ervaarde.
Toen ben ik naar CM10.2 gegaan. Stukken beter maar... nog steeds random freezes (vaak als ik een bericht aan het typen ben merk ik het).
Nu naar CM11.0 (nightly van de 20e) gegaan. Loopt allemaal nog vlotter maar... nog stééds die random freezes, en dan is mijn telefoon een halve minuut onbruikbaar.
Zowel onder 10.2 als 11.0 bijna geen apps geïnstalleerd. Hoe kan ik hier een diagnose starten? Ik wil hier echt vanaf want ik ben er helemaal klaar mee :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Das niet normaal en kan je alleen met een fresh install oplossen. En geen vage backups eroverheen gooien.
Je hoeft niet te rebooten en na een halve minuut gaat de foon verder waar die gebleven is? Kan ook hardware zijn. Maar eerst een verse kale rom erop en dan een uurtje playen werkt het ok dan pas je apps erop.

@barrymossel

CM 10.2 snapshot van 14-11-2013 is camera stabiel, die heeft Jelly Bean 4.3.1
Bij mij is die nog nooit op de cam gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RAAF12 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:41:
Das niet normaal en kan je alleen met een fresh install oplossen. En geen vage backups eroverheen gooien.
Je hoeft niet te rebooten en na een halve minuut gaat de foon verder waar die gebleven is? Kan ook hardware zijn. Maar eerst een verse kale rom erop en dan een uurtje playen werkt het ok dan pas je apps erop.

@barrymossel

CM 10.2 snapshot van 14-11-2013 is camera stabiel, die heeft Jelly Bean 4.3.1
Bij mij is die nog nooit op de cam gecrashed.
Ook met een fresh install ga je die problemen houden. Dit probleem ligt op kernel niveau, niet meer niet minder. De ene nightly kan stabiel zijn de andere na het toevoegen van feature X kan alle stabiliteit weer te niet doen(regressie voor de insiders).

Het beste af ben je met een Samsung based rom en anders de stock rom nemen en die een beetje tweaken. Nova launcher erop, Chrome niet gebruiken, widgets verminderen, niet teveel accounts instellen en de GPU hardware versnelling gebruiken. Perfect, nee absoluut niet maar beter dan dit zul je voorlopig niet krijgen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb in alle gevallen dus een clean install gedaan. Alle caches leeggemikt en een complete wipe. Nuja, ik zal het er maar mee moeten doen totdat er een stabiele versie voorhanden is. En anders terug naar stock...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik was het lange wachten op de nieuwe officiële 4.3 ROM van Samsung een beetje zat aan het worden en heb vannacht mijn S3 'geroot' en CM11 erop gezet.

Eerste ervaringen is dat het lekker snel werkt en mooi eruit ziet, maar ik heb toch wel bij sommige apps (zoals de Klok) dat ik een 'freeze' krijg.
Minpunt is dat de Email app nu ook eruit ziet als die van Gmail, met die lelijke gekleurde vierkanten (is uit te zetten). Ook mis ik veel Exchange instellingen (zoals afwezigheidsmelding, push op bepaalde tijden).
Via mijn PC kan ik nu ook niet meer bij mijn data. Bij MTP krijg ik geen schijf te zien en bij PTP alleen de DCIM en Pictures map ...

• RAAF12

RAAF12

*.*

ApC_IcE schreef op woensdag 25 december 2013 @ 06:27:
Thanx RAAF12.
Heb deze ochtend een perfect werkend exemplaar op mijn S3!
Geen stress en alles werkt in 1 keer (als ik de goede usb heb)
Kabel is ook belangrijk, met dunne USB kabeltjes doet de installer het ook niet.
Op de dikke, originele kabel die bij de telefoon zit staat ook tekst vlakbij de USB connector 'non PVC'
en aan de andere kant bij de netadapter 'AWM 21445' dat geeft de kwaliteitsklasse van de kabel weer.

Koop je een extra lader van Samsung met snoer in de winkel is de kans groot dat er een dunne kabel bij zit met geen tekst op de kabel geprint. Fake rotzooi dus.

Been there, done that!

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 26-12-2013 15:38 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

RAAF12 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:03:
Die telefoon (foto app) vastlopers heb ik nu ook met de laatste vier nightly builds. Dus nu weer terug naar een oudere versie. Die zijn rotsstabiel net ff gebrobeert door in het wilde weg 20 foto's te maken.

@apc ice

Vreemd hoor dat trillende keyboard. Je hebt 2 kb's probeer de andere eens. Trilt ie ook in landscape mode van je foon?
Ahh daar zat nog een instelling dus.
waar je de 2 toetsenborden hebt zit achter de android toetsenbord nog een "instellingen" knop. thanx _/-\o_
RAAF12 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:28:
[...]

Kabel is ook belangrijk, met dunne USB kabeltjes doet de installer het ook niet.
Op de dikke, originele kabel die bij de telefoon zit staat ook tekst vlakbij de USB connector 'non PVC'

Koop je een extra lader van Samsung met snoer in de winkel is de kans groot dat er een dunne kabel bij zit met geen tekst op de kabel geprint.

Been there, done that!
Thanx. Ik heb een dikke kabel bij een andere aftermarket lader gebruikt (achterin de pc deed ie het wel) dus het ligt ook aan de usb poort. allebei de kabels deden het niet met de front usb.

Ander issue: me geheugenkaart wordt opeens niet meer gelezen.
Als ik naar 'mijn bestanden' ga en ik ga naar "sdcard1" is ie opeens leeg. (heb em maar geformat voor de zekerheid) en als ik een nieuwe map wilt maken zegt ie:
"Deze bewerking heeft verhoogde machtigingen nodig, Probeer naar roottoegangsmodus over te schakelen"
Ik zie die optie daar alleen niet.
whoops. er zit een knopje instellingen.

edit:
Ik probeer een foto te maken maar ik krijg: Plaats een SD-kaart voordat u de camera gebruikt.
Er zit er toch echt eentje in. |:(
Ik heb em in het begin op opslaan naar SD kaart gezet. en na een reboot kreeg ik dit.
bij Camera-instellingen-instellingen vind ik geen optie meer om intern op te slaan. :?

[ Voor 55% gewijzigd door ApC_IcE op 26-12-2013 15:39 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Die zit er wel als het goed is. Camera > rechterknop > Instellingen (2de symbool van rechts kiezen) >
rechter symbool Opslag

En daar kan je voor interne opslag of voor SD-kaart kiezen.

Als de camera bug toeslaat krijg je de melding 'Kan geen verbinding met de camera maken'

De enige oplossing is de S3 te rebooten. Mja dat is minder erg imho als een originele Samsung stockrom met de bijgehorende lag en bloatware erop <G>

edit hieronder

inderdaad bij 'meer opties'

en daar moet op de eerste regel staan

Opslag intern/sd-card

Ik denk dat die optie bij jou er niet bij staat omdat je SDCARD niet goed is of niet herkend wordt. Probeer eens een andere kaart of format die kaart eens op de computer dan moet je wel een SD adapter hebben waar de minicard in kan.

Of van iemand in de buurt ff zijn/haar kaart ter test in jouw fone gebruiken.

[ Voor 71% gewijzigd door RAAF12 op 26-12-2013 17:16 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

RAAF12 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:57:
Die zit er wel als het goed is. Camera > rechterknop > Instellingen (2de symbool van rechts kiezen) >
rechter symbool Opslag

En daar kan je voor interne opslag of voor SD-kaart kiezen.
Die zat er idd ook:
nu is het:

camera:
Rechterknop en dan heb ik:
- belichting, verbeteren,instellingen, flitsmodus,camera aan voorzijde
dan kies ik instellingen en dan heb ik:
locatie, afteltimer, grootte van foto, witbalans, meer opties
dan kies ik voor meer opties en dan krijg ik de lijst met:
- aan uitknop, scheprstelmodus, duur aanraakfocus, iso, jpeg kwaliteit, burstmodus

dat was em

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zidane007nl schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:45:
Ik was het lange wachten op de nieuwe officiële 4.3 ROM van Samsung een beetje zat aan het worden en heb vannacht mijn S3 'geroot' en CM11 erop gezet.

Eerste ervaringen is dat het lekker snel werkt en mooi eruit ziet, maar ik heb toch wel bij sommige apps (zoals de Klok) dat ik een 'freeze' krijg.
Minpunt is dat de Email app nu ook eruit ziet als die van Gmail, met die lelijke gekleurde vierkanten (is uit te zetten). Ook mis ik veel Exchange instellingen (zoals afwezigheidsmelding, push op bepaalde tijden).
Via mijn PC kan ik nu ook niet meer bij mijn data. Bij MTP krijg ik geen schijf te zien en bij PTP alleen de DCIM en Pictures map ...
Probeer USB Debugging eens aan te zetten in developer options, bij mij zag windows verkenner de S3 opeens weer als MTP apparaat.

• Miki
Misschien is dit een oplossing voor degene met AOSP roms en camera problemen.

Tijdelijke fix: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2505973

zelf niet getest maar kan wellicht veel leed verzachten :)

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24
Sleehond schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:46:
Deze ROM kan ik nu echt aanraden:

http://forum.xda-develope...d.php?t=2060403&page=1123

NeatRom versie 6.1 (android 4.3 XXUGMK6 + modem XXUGMK6)

Ontzettend snel, smoothness is top, ontzettend stabiel en battery is geweldig met de stock kernel.

Na het flashen heb had ik +/- 50% battery, ben ik alle apps weer gaan downloaden, alle instellingen terug gaan zetten, zitten klooien met allerlei apps, 30 minuten candy crush gedaan, wifi aan de hele tijd en het eerste uur sync aangehad van google, facebook, twitter, linkedin etc.

Hiermee heb ik 14uur battery gehaald met bijna 2,5 uur screen on time (brightness heeft wel bijna hele tijd op het allerlaagste gestaan). Lijkt me dus prima stats voor de battery _/-\o_
Welke kernel gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
rockmanz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:23:
[...]

Probeer USB Debugging eens aan te zetten in developer options, bij mij zag windows verkenner de S3 opeens weer als MTP apparaat.
Dat had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet ...
Ben nu weer terug naar stock versie 4.1.2 via Kies (ik dacht dat de 4.3 update er was, maar die is blijkbaar weer ingetrokken ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Miki schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:53:
Misschien is dit een oplossing voor degene met AOSP roms en camera problemen.

Tijdelijke fix: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2505973

zelf niet getest maar kan wellicht veel leed verzachten :)
Dank. Ga ik over een tijdje wel eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Had gigantische camera problemen onder CM11 en CM10.2 stable. (cannot connect to camera)
Vandaag eens geprobeerd stock ROM terug te zetten. Vervolgens gekeken of camera firmware versie 't zelfde was als phone firmware versie, en dit was bij mij NIET het geval.
Via de info op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2006128
Camera firmware upgegrade. (Jongens opletten hé... mogelijks maak je't hiermee helemaal stuk!)
Vervolgens terug CM11 erop gezet (nandroid backup gerestored). Voorlopig werkt alles nu terug perfect. Zal binnen een week of zo laten weten of ie't blijft uithouden.
Echt spijtig want los van de camera perikelen doet CM11 het al heel goed op mijn toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoma666 op 27-12-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vrij bijzonder dat op dat niveau de AOSP problemen worden verholpen. Alles wijst erop dat het op kernel niveau niet helemaal lekker loopt maar ik hou het wel in de gaten. Wie weet dat je iets gevonden hebt wat de gehele community gaat helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Ik heb nu sinds 1 maand AOKP JB MR2 Milestone 1 draaiende op mijn Galaxy S3

Android 4.3.1 op z'n best als je het mij vraagt.
Nog nooit zo vreselijk veel controle gehad over mijn ROM features!
Je kan werkelijkwaar ALLES aanpassen, het is gewoon geweldig!

Dit is met stip de beste ROM die ik ooit heb mogen gebruiken!

Snel. Stabiel. Feature rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NeatROM lite hier met de Kitkat launcher. Loopt erg smooth, Geen cameraproblemen. En zover ik nu zie een prima accuduur, maar dat is ook nog even afwachten! Tot nu toe tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:50:

Misschien noob vraag , welke versie wordt er dan geflashed van CM ? Tevreden van deze rom of zijn er beter roms in omloop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:54:
[...]

Misschien noob vraag , welke versie wordt er dan geflashed van CM ? Tevreden van deze rom of zijn er beter roms in omloop ?
4.3.1 bij mij (net een paar dagen erop staan en zo stabiel als het maar kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:05:
[...]

4.3.1 bij mij (net een paar dagen erop staan en zo stabiel als het maar kan)
En stel dat je terug wil naar stock later ?

Werkt de camera naar behoren ? Bij CM's lees ik nogal dikwijls problemen daarover ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:54:
[...]

Dat is de CM 10.2 build date 13-12-2013 geen nightly maar een snapshot editie. De Android versie is 4.3.1 Jelly bean.

Ik ben van de laatste 6 nightlies van 4.4.1 Kitkat afgestapt omdat die teveel cameraproblemen gaf. Gelijk een freeze bij de eerste foto. dat is onwerkbaar (tenzij je nooit filmt of fotoot)
De installatie is een eitje gewoon de app ophalen uit te link en vervolgens de instrukties opvolgen en de wIndows installer ophalen. Zorg voor een originele dikke USB kabel!

Ik ben er heel tevreden over. Ik heb alle nightlies van CM11 met Kitkat gedraaid maar wacht nu wel even af of het camera probleem getackled wordt.

Bij deze versie heb ik geen camera probleem en werkt alles heel stabiel.

Ik wil een all in one goed systeem geen kerneltje hier en een drivers zus een een appie zo om het spul overeind te houden.

Terug naar stock kan altijd met bijv. Odin soft of via de Kies soft van Samsung. daaar kies je voor noodfirmware installeren. Dan moet je model en serienummer invoeren wat onder de batterij staat.
Maar stock is veel trager en vol met bloatware. Een lean en mean uitgeklede versie die getuned is op speed werkt gewoon veel lekkerder. En voor de diehards, die kunnen allerlei apps draaien die rootacces nodig hebben. En kan je zelf zien wat er nou eigenlijk allemaal in de root van de foon staat.
Bestanden
linkerbutton
Instellingen
Algemeen
Geavanceerd
Toegangsmodus

Daar kiezen voor

roottoegangsmodus

Of voor de veiligheid gauw weer terug naar de veilige modus als je daar niks te zoeken hebt :)

[ Voor 42% gewijzigd door RAAF12 op 28-12-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:18:
[...]

Dat is de CM 10.2 build date 13-12-2013 geen nightly maar een snapshot editie. De Android versie is 4.3.1 Jelly bean.

Ik ben van de laatste 6 nightlies van 4.4.1 Kitkat afgestapt omdat die teveel cameraproblemen gaf. Gelijk een freeze bij de eerste foto. dat is onwerkbaar (tenzij je nooit filmt of fotoot)
De installatie is een eitje gewoon de app ophalen uit te link en vervolgens de instrukties opvolgen en de wIndows installer ophalen. Zorg voor een originele dikke USB kabel!

Ik ben er heel tevreden over. Ik heb alle nightlies van CM11 met Kitkat gedraaid maar wacht nu wel even af of het camera probleem getackled wordt.

Bij deze versie heb ik geen camera probleem en werkt alles heel stabiel.

Ik wil een all in one goed systeem geen kerneltje hier en een drivers zus een een appie zo om het spul overeind te houden.

Terug naar stock kan altijd met bijv. Odin soft of via de Kies soft van Samsung. daaar kies je voor noodfirmware installeren. Dan moet je model en serienummer invoeren wat onder de batterij staat.
Maar stock is veel trager en vol met bloatware. Een lean en mean uitgeklede versie die getuned is op speed werkt gewoon veel lekkerder. En voor de diehards, die kunnen allerlei apps draaien die rootacces nodig hebben. En kan je zelf zien wat er nou eigenlijk allemaal in de root van de foon staat.
Bestanden
linkerbutton
Instellingen
Algemeen
Geavanceerd
Toegangsmodus

Daar kiezen voor

roottoegangsmodus

Of voor de veiligheid gauw weer terug naar de veilige modus als je daar niks te zoeken hebt :)
Kijk , dat is nu eens fantastisch tekstmateriaal _/-\o_ !

Ik zal er me eens wagen dan .

Thx RAAF ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm Raaf , ofwel doe ik iets fout , maar het lukt me niet echt .

Ik installeer de cyagenmod installer APK
Doe daar de juiste instelling ( usb )
Open dan de installer op de pc
Hij kan mijn telefoon vinden
Maar eens ie moet installeren , lukt het niet meer => can't talk to phone ( en de telefoon zit gelijk vast in downloadmodus )

Mijn telefoon is niet geroot en heeft laatste OTA 4.3 update gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dat is dus het nadeel van tooltjes die nog in beta (dus niet stabiel!!!) fase zitten ;)

Je kunt het opnieuw proberen door alles even opnieuw op te starten en opnieuw te downloaden en installeren.

Andere opties:

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 28-12-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Of misschien vergeten in het stappenplan om op de fone bij Beveiliging Onbekende bronnen aan te vinken?
De Windows installer update zichzelf ook nog eerst online.
Een echte goede USB kabel gebruikt?

Die 3 punten zou je ff kunnen nalopen.

En zoals Miki zegt kan het natuurlijk ook. De install zip en de gapps.zip op de sdcard zetten en dan in recovery mode flashen. Iets meer handwerk, maar werkt altijd.

dan pak je bijv. die CM 10.2 snapshot versie van hierboven. Good luk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:21:
Of misschien vergeten in het stappenplan om op de fone bij Beveiliging Onbekende bronnen aan te vinken?
De Windows installer update zichzelf ook nog eerst online.
Een echte goede USB kabel gebruikt?

Die 3 punten zou je ff kunnen nalopen.

En zoals Miki zegt kan het natuurlijk ook. De install zip en de gapps.zip op de sdcard zetten en dan in recovery mode flashen. Iets meer handwerk, maar werkt altijd.

dan pak je bijv. die CM 10.2 snapshot versie van hierboven. Good luk!
Ben ik nu aan het proberen >:)

Heb nu deze geflashed :

http://download.cyanogenm...evice=i9300&type=snapshot

Alles is gelukt nu , het boot enzo .

Enkel heb ik geen toegang meer via de pc aan mijn sd kaart , alsook google play niet aanwezig

Gapps wil ik inladen via sd card ( install from zip ) , maarja hij ziet de sd card niet ! :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Waarom download je gapps dan niet gewoon via het apparaat zelf?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

geen install from sdcard doen maar choose zip from / storage /sdcard1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:10:
geen install from sdcard doen maar choose zip from / storage /sdcard1
Is gelukt hoor !

Kan ik de sd kaart zichtbaar krijgen voor de pc? De telefoon ziet hem echter perfect ( voor fotos enzo ) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep je hebt 2 opties als je usb foutopsporingsmodus hebt aangezet:

gekoppeld als media apparaat of
gekoppeld als Camera

Ook wel MTP mode of PTP mode genoemd.

usb foutopsporingsmodus is voor developers

instellingen

over de telefoon

Build nummer

7 keer tikken

that's all

edit hmmm misschien heb je ook usb foutopsporing zonder dev mode, weet ik niet meer.

elke keer als je een usb kabel aansluit kan je dan bovenin het scherm kiezen voor data of camera

ps. Er is ook een Samsung mobile MTP driver en USB device via Windows update beschikbaar. Die vind ie alleen als de S3 via USB aan de computer hangt. Je krijgt geen melding maar in Windows update staat ie klaar om te installeren.

[ Voor 44% gewijzigd door RAAF12 op 29-12-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
goede avond,

Heb een probleempie, ik heb met odin 4.3 erop geflashed maar ik kan nu alleen nog maar noodoproepen doen.

IMEI is correct kan alleen niet meer bellen of gebeld worden. ik heb geprobeerd om ariza patch erop te zetten maar ook niks.

iemand misschien en ideetje?

alvast many thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

efs map in de root terugzetten uit de backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:20:
Yep je hebt 2 opties als je usb foutopsporingsmodus hebt aangezet:

gekoppeld als media apparaat of
gekoppeld als Camera

Ook wel MTP mode of PTP mode genoemd.

usb foutopsporingsmodus is voor developers

instellingen

over de telefoon

Build nummer

7 keer tikken

that's all

edit hmmm misschien heb je ook usb foutopsporing zonder dev mode, weet ik niet meer.

elke keer als je een usb kabel aansluit kan je dan bovenin het scherm kiezen voor data of camera
Great , it works!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ronic1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:28:
goede avond,

Heb een probleempie, ik heb met odin 4.3 erop geflashed maar ik kan nu alleen nog maar noodoproepen doen.

IMEI is correct kan alleen niet meer bellen of gebeld worden. ik heb geprobeerd om ariza patch erop te zetten maar ook niks.

iemand misschien en ideetje?

alvast many thnx.
Zoek even in dit topic naar de laatste modem firmware en flash die met Odin. ik heb zo'n vermoeden dat de modem die niet correct is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik neem aan dat je niet zomaar elke modem kan gebruiken?

heb je voor mij anders een link naar de modem die ik kan gebruiken.
Miki schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:07:
[...]

Zoek even in dit topic naar de laatste modem firmware en flash die met Odin. ik heb zo'n vermoeden dat de modem die niet correct is bijgewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door ronic1 op 29-12-2013 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
furbydenooij in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"

Gewoon even zoeken op "netwerk + modem" in dit topic. Zo moeilijk is het dus niet ;)

ps. controleer dus eerst welke modem je al hebt alvorens je blind gaat flashen. Het kan ook namelijk aan iets anders liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Miki op 29-12-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Miki schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:03:
furbydenooij in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"

Gewoon even zoeken op "netwerk + modem" in dit topic. Zo moeilijk is het dus niet ;)

ps. controleer dus eerst welke modem je al hebt alvorens je blind gaat flashen. Het kan ook namelijk aan iets anders liggen.
Thnx,

Nee is niet zo moeilijk maar had/heb het even helemaal gehad :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:09:
[...]

En stel dat je terug wil naar stock later ?

Werkt de camera naar behoren ? Bij CM's lees ik nogal dikwijls problemen daarover ?
Naar stock kan via odin (heel simpel programma) en ik heb geen camera problemen.
elke camera app doet het ( alleen nog effe uitvissen waarom ie perse naar me sdkaart wilt schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel , ik ben nu een paar uurtjes opweg met cm 10.2 en ik moet zeggen, het toestel reageert nu echt zoals het moet ! Alles gaat véél sneller en ben al blij van al die bloatware af te zijn, die ik toch amper gebruikte !

Android zoals android zou moeten zijn . Jammer dat fabrikanten geen pure android meegeven en dan via een eigen markte / store hun app's / bloatware beschikbaar stellen voor mensen die het WEL willen gebruiken ...

Of je zou moeten voor een NEXUS gaan ...
ApC_IcE schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:11:
[...]

Naar stock kan via odin (heel simpel programma) en ik heb geen camera problemen.
elke camera app doet het ( alleen nog effe uitvissen waarom ie perse naar me sdkaart wilt schrijven)
Heb die app , gebruikt om root te verkijgen . Daarna CWM erop gedaan en dan de zip file via CWM geïnstalleerd . De tool ( CM installer voor windows ) hierboven werkte niet in mijn geval. Ook zie ik op youtube dat je CM installer.apk nodig hebt , die blijkbaar uit de playstore is weggehaald door google . Je kan hem wel nog snel vinden op het net als gewone download ...

Dit terzijde , werkt alles prima :P !

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:43:
Wel , ik ben nu een paar uurtjes opweg met cm 10.2 en ik moet zeggen, het toestel reageert nu echt zoals het moet ! Alles gaat véél sneller en ben al blij van al die bloatware af te zijn, die ik toch amper gebruikte !

Android zoals android zou moeten zijn . Jammer dat fabrikanten geen pure android meegeven en dan via een eigen markte / store hun app's / bloatware beschikbaar stellen voor mensen die het WEL willen gebruiken ...

Of je zou moeten voor een NEXUS gaan ...

[...]
Dat doen zowel HTC als Samsung tegenwoordig wel, met de Google Edition van de S4 en One. Ik weet niet of die inderdaad sneller zijn dan de versies met hun eigen skin, maar ik verwacht het wel. Ik ben wel benieuwd of het daardoor voor de S4 bijvoorbeeld makkelijker is om camera drivers te maken als ze die al uit de Google Edition kunnen halen. Aan de andere kant is er misschien minder behoefte aan CM op de S4 juist door die Google Edition. Weet iemand of de Google Edition van de S4 nog voordelen oplevert/heeft opgeleverd voor de S3 qua driver ondersteuning?

Ik denk trouwens dat dit de enige manier is waarop TouchWiz niet met een S4 meegeleverd gaat worden. De meeste mensen veranderen niet eens van launcher, laat staan dat ze een hele andere versie van Android gaan flashen om het toestel anders te laten zijn. Samsung zou zichzelf enorm in de vingers snijden als ze hun eigen bloat/features alleen via de Samsung App Store beschikbaar zouden maken. Als er standaard niets op zit, mist het gros van de mensen die features gewoon, en zullen ze de telefoon eerder links laten liggen. Het is nu redelijk eenvoudig om ongewenste system-apps uit te zetten of te verbergen in de TouchWiz launcher. Dat is iets wat de meeste mensen nog wel kunnen doen, maar ik verwacht niet dat ze het zullen doen. Gewoon snelkoppelingen op de home-schermen plaatsen van de meestgebruikte apps, en verder die mega-lijst doorworstelen als je een keer wat anders op wil starten.

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 29-12-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze voormiddag en een stuk van de namiddag gezocht achter een downloadbare link voor mijn rom van mijn Galaxy SIII GT-I9300 (i9300xxella Belgium). Tal van geblokkeerde links.
Ik wil nl de originele software van rom installeren daar ik het toestel doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:45:
deze voormiddag en een stuk van de namiddag gezocht achter een downloadbare link voor mijn rom van mijn Galaxy SIII GT-I9300 (i9300xxella Belgium). Tal van geblokkeerde links.
Ik wil nl de originele software van rom installeren daar ik het toestel doorverkoop.
Via KIES is dat mogelijk door een noodherstel te doen van de firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:32:
[...]

De telefoon is geroot en ik wil hem dus unrooten hé. Dus gewoon volgens je "noodherstel firmware" en het toestel is ondertussen ook ge-unrooted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 11:06
Ik heb vanmorgen de Arnold-versie 4.3 van Samsung gedownload.

Gewoon via Software-Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zet er CM 10.2 met Android 4.3.1 op en zie de wereld van verschil!

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 31-12-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Creesch

bla bla!

Mja ondanks de bloat apps en touchwiz blijf ik zelf liever bij sammy roms. Met cm heb ik regelmatig nog gehad dat apps zoals whatsapp zich raar gedragen (boodschappen die pas binnenkomen als de app geopend word) en de mali gpu drivers blijven een probleem, niet altijd merkbaar maar toch vaak zat in bepaalde 3d spellen die zwaar ondermaats presteren of niet correct renderen. Dit laatste zal voorlopig ook niet opgelost worden aangezien er geen actieve maintainers meer zich bezighouden met cm voor de s3.Dit is gelijk mijn belangrijkste bbezwaar, alle cm updates die je krijgt zijn de generieke patches die in sommige gevallen zelfs zorgden voor zaken zoals memory leaks in nightlies.

Dus in het kort, cm qua interface is enorm smooth en qua opties is het een goede rom. Maar specifiek voor de s3 zitten er onderhuids naar mijn idee toch nog genoeg zaken die niet op orde zijn en dat ook niet zullen zijn.

Wilde dit toch even kwijt aangezien ik toch veel mensen blind cm zie aanraden met als argument dat het een perfecte rom is. Net zoals bij elke andere rom zijn er simpelweg voor en nadelen die tegen elkaar moeten worden afgewogen.

Edit:

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn wat ik gebruik:

- wanamlite 7.3 (is android 4.3)
- googymax kernel
- xposed framework voor losse tweaks.

Draait zeer soepel en ben over het algemeen zeer tevreden. Ben nog steeds geen fan van touchwiz maar met een apparte launcher zie je de meeste elementen nauwelijks. Als er een google edition s3 rom was met goede drivers was ik waarschijnlijk wel over geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Creesch op 31-12-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Om in een custom rom topic de samsung stockrom te promoten vind ik vreemd. Bovendien kan je elk moment terug naar de stock als je het niet bevalt. No big deal.

edit Ok dit bericht is van voor jouw edit.

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 31-12-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Sammy roms is over het algemeen de term die gebruikt word voor op samsung gebaseerde roms in mijn ervaring. Dat je gelijk van stock uit gaat is gelijk een beetje mijn punt ;) Er zijn een hoop op samsung gebaseerde roms die een hoop zaken uit de stockrom aanpakken en daarmee prestaties verbeteren en daarbij het voordeel hebben van volledige drivers.

Edit (nu het dag is en ik niet op mijn mobiel zit :P):

Nogmaals, CM kan een prima keuze zijn en ik heb het maanden met plezier gebruikt. Maar in die maanden ben ik ook tegen zaken aangelopen die ik eerder dus aanhaalde. De afgelopen tijd zie ik veel mensen blind CM aanraden met als argument dat de interface zo snel aanvoelt, wat inderdaad zo is. Wat ik zelf belangrijker vind is echter dat de apps goed werken en dat is dus bij CM lang niet het geval. Aangezien voor de galaxy S3 er geen actieve cm maintainers meer zijn word er ook niet actief gewerkt aan het oplossen van device specifieke problemen. Dat is voor mij de reden geweest om mij te oriënteren op roms die gebaseerd zijn op samsun stockroms en zo ben ik uitgekomen op mijn huidige rom.

Voor anderen zullen andere argumenten zwaarder meewegen en zullen ze alsnog voor CM of een andere AOSP rom kiezen. Dat is prima, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat mensen geïnformeerd hier over kunnen beslissen. Die informatie om dat te kunnen doen ontbrak recentelijk nogal in dit topic imho.

[ Voor 60% gewijzigd door Creesch op 01-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:32:
[...]

Gisterenavond geprobeerd via KIES. Resultaat: "er is een update beschikbaar" en de ganse reutemeteut van hoe het te moeten doen. Ben het proces gestart totdat ik het heb moeten afbreken! 8 uur geen vooruitgang in het processen van de update (het downloaden was met succes gelukt).
Heb dan maar het updaten afgebroken en ik heb geluk (gehad) dat het toestel niet naar de vaantjes is.
De ganse procedure meerdere keren opnieuw overgedaan en na meerdere uren wachten op de vooruitgang (blijft op 0% staan) heb ik het op gegeven... :( :'(
Zijn er nog mensen die mij een tip(s) kunnen geven?
Toestel is een Galaxy SIII GT-I9300 (i9300xxella Belgium) (Telenet (provider))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Wellicht eerst triangle away draaien en als deze naar download modus heeft geboot het nog een keer proberen. Daarnaast even je kabel controleren en van usb poort wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Creesch schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 01:00:
Wat ik zelf belangrijker vind is echter dat de apps goed werken en dat is dus bij CM lang niet het geval.
Kijk, daar zit het verschil. Ik heb geen apps die het niet (goed?) doen. De camera werkt prima. Ik draai nu de 10.2 snapshot van half december. Pas de problemè.....
Ik zou zeggen geef het een kans en dl de 10.2 snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

RAAF12 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:00:
Ik zou zeggen geef het een kans en dl de 10.2 snapshot.
Waarom zou ik? Ik ben zeer tevreden met de rom die ik nu heb en waar de apps die eerder problemen gaven met CM prima op draaien. Daarnaast weet ik 100% zeker dat er sinds de laatste CM versie die ik heb gedraaid (relatief recentelijk zelfs) er geen device specifieke code changes zijn gedaan die iets veranderen aan de driver situatie. Dit vanwege het feit dat er geen maintainers zijn die zich actief bezig houden met de S3. Dat betekend dus dat voor mij geen meerwaarde in zit om nu nog CM te blijven problemen. Op het moment dat er wellich een ontwikkelaar zich wel weer bezig gaat houden met de drivers en daar wezenlijke vooruitgang in boekt ga ik er nog eens naar kijken.

Maar dit is wel exact waar ik op doel, de "CM is perfect en als je het daar niet mee eens bent gebruikte je vast een oude build/deed je iets verkeerd/etc". CM heeft net als elke andere rom zijn voor en nadelen die per persoon verschillen. Ik geloof direct dat CM voor jou wel goed is en dat vind ik ook prima, geweldig zelfs! Maar zoals ik al eerder aanhaalde ben ik zelf van de overtuiging dat iedereen zelf die overweging moet kunnen maken op een gereformeerde manier. Aangezien ik toch wel een hoop "CM is perfect waarom zou je iets anders willen?!" posts voorbij zag komen de laatste tijd heb ik dus het bovenstaande verhaal nu al in meerdere variaties uitgetypt.

Maar nogmaals voor de duidelijkheid: CM is absoluut geen slechte keuze en mensen die er voor hebben gekozen en er blij mee zijn moeten het vooral blijven gebruiken. Maar het is zeker niet perfect en de enige rom en als je nog bezig bent met de orientatie bij het kiezen van een rom is het handig om je daar bewust van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creesch schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:41:
Wellicht eerst triangle away draaien en als deze naar download modus heeft geboot het nog een keer proberen. Daarnaast even je kabel controleren en van usb poort wisselen.
Het begon goed (na je tips)(het voorverwerkingsproces en voorbereiden) maar bij de voortgang lijkt het alsof hij weer blijft hangen.
Ik blijf nog wat wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Creesch schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 01:00:
Voor anderen zullen andere argumenten zwaarder meewegen en zullen ze alsnog voor CM of een andere AOSP rom kiezen. Dat is prima, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat mensen geïnformeerd hier over kunnen beslissen. Die informatie om dat te kunnen doen ontbrak recentelijk nogal in dit topic imho.
Die informatie heb ik wel eens eerder gegeven, niet eens zo lang geleden. Maar ja, als er een paar continu lopen te blaten dat CM het beste is wat hun is overkomen dan raakt het ondergesneeuwd :)

Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"
Creesch schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:57:
Waarom zou ik? Ik ben zeer tevreden met de rom die ik nu heb en waar de apps die eerder problemen gaven met CM prima op draaien. Daarnaast weet ik 100% zeker dat er sinds de laatste CM versie die ik heb gedraaid (relatief recentelijk zelfs) er geen device specifieke code changes zijn gedaan die iets veranderen aan de driver situatie. Dit vanwege het feit dat er geen maintainers zijn die zich actief bezig houden met de S3. Dat betekend dus dat voor mij geen meerwaarde in zit om nu nog CM te blijven problemen. Op het moment dat er wellich een ontwikkelaar zich wel weer bezig gaat houden met de drivers en daar wezenlijke vooruitgang in boekt ga ik er nog eens naar kijken.
Er schijnt wel iemand te zijn die zich ontfermt over de S3 i9300 binnen CM team(niet actief op XDA) alleen is dat niet direct tezien in de changes die je zelf ook al constateerde. Het klopt dat er nagenoeg niets gebeurd als je Github CM een beetje in de gaten houdt. De enige hoop is nu OMNI omdat daar de nu ex CM S3 dev' vers zitten. Echter is deze rom nog zeer recent en dat betekent dat er nog geen stabiele releases beschikbaar.

Het beste af ben je nu met een Samsung based rom als je echt 100% op je S3 wilt kunnen rekenen. Toch benieuwd en accepteer je battery drains, vage reboots en camera problemen: probeer dan een kang van Temasek op CM gebaseerd of een nightlybuild van OMNI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik kan alleen maar noodoproepen doen :(

Ik heb de orginele 4.3 rom via odin geinstalleerd imei klopt en sn klopt ook.
nu las ik op xda dat ik een andere patch modem moet proberen maar krijg het niet voor elkaar.
Telefoon is geroot via odin met cf auto root, Als ik in recovery zit ga ik naar update from external storage selecteer ik patched xxemg4 modem.zip maar dan krijg ik de fout E signature vertification failed.

IK heb de orginele unbrandded 4.3 rom

hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik kan het mis hebben maar volgens mij moet je de modem flashen met odin. Check voor de zekerheid 2x of je de juiste file te pakken hebt. In dit topic heeft iemand een goede modem file gedeeld met Dropbox.

Edit:
Je kunt ook de officiële PHN 4.3 flashen, daar zit ook een modem file in.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 02-01-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ik draai tot volle tevredenheid de laatste OmniROM nightlies. Samen met de camera fix zorgt dit voor een stabiele en correct werkende ROM. CM is voor S3 bezitters inderdaad niet meer de way to go in verband met het vertrekken van de devs.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Miki schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:37:
Ik kan het mis hebben maar volgens mij moet je de modem flashen met odin. Check voor de zekerheid 2x of je de juiste file te pakken hebt. In dit topic heeft iemand een goede modem file gedeeld met Dropbox.

Edit:
Je kunt ook de officiële PHN 4.3 flashen, daar zit ook een modem file in.
Bedankt voor je reactie maar het is niet helemaal wat ik bedoelde.
Ik heb al met odin de orginele 4.3 phn geflashed, nu moet ik een patched modem in recovery flashen alleen dat lukt niet, daar krijg ik de melding E signature verification fault.

Ik verschillende modems geprobeerd maar bij alles hetzelfde verhaal.
Op xda staat dat ik de xxemg modem moet gebruiken maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:06:
[...]

Het begon goed (na je tips)(het voorverwerkingsproces en voorbereiden) maar bij de voortgang lijkt het alsof hij weer blijft hangen.
Ik blijf nog wat wachten....
Na 15-tal uur op 0% te blijven staan, kan ik opnieuw concluderen dat het maar niet lukt. :'(

Hoe ging ik te werk?
  1. Triangle Away opstarten
  2. Resetten van de counter
  3. Heropstarten van de tel (zoals je hem bij gewoon gebruik zou herstarten)
  4. Opstarten van Samsung Kies
  5. De software zegt automatisch dat er nieuwe firmware is
  6. Ik geef toestemming om de firmware up te daten
  7. Kabels werken goed, pc loopt niet vast, de progress bar blijft op 0% hangen gedurende x-uur, er komt geen vooruitgang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Nu online

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Arfman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 02:20:
Ik draai tot volle tevredenheid de laatste OmniROM nightlies. Samen met de camera fix zorgt dit voor een stabiele en correct werkende ROM. CM is voor S3 bezitters inderdaad niet meer de way to go in verband met het vertrekken van de devs.
Ik ben er ook erg tevreden over. Er zat er laatst wel eentje tussen die wat meer drainde, maar elke dag 'n nieuwe nightly en 't is opgelost. Vind 't er ook erg chique uitzien, langzaam komen er ook wat meer functies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
Na tweetal weken gespeeld te hebben met CM ben ik terug naar stock gegaan.
Enige reden hiervoor was "Can't connect to camera" die maar bleef terugkomen en niet eenvoudig oplosbaar was (restart camera apk deed gewoon niks), had het probleem zowel op CM 10.2 als CM 11.
Het enige wat soms hielp was alles uit de telefoon halen (sim, sdkaart, batterij) en halfuur zo laten liggen om vervolgens alles terug samen te gooien.
Iets wat ik wel vreemd vond: Als hij in "Can't connect to camera" status stond, dan kon ik zelfs op stock rom geen verbinding met de camera meer maken tot ik ook de "lang uit" methode toepaste. Lijkt me dat CM iets stuurt naar mijn camera waarop de firmware van de camera echt crashed of zo?
Anyway, ik probeer binnen een half jaar wel nog eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Yoma666 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:14:
Anyway, ik probeer binnen een half jaar wel nog eens...
En dat gaat dus niks uithalen aangezien er (bijna) niemand is die zich bezig houd met deze problemen binnen CM. Zie bovenstaande verhaal. Als je een AOSP rom wil ipv een samsung rom is de kans groter dat OMNI rom hier een oplossin voor heeft aangezien daar wel devs actief zich bezig houden met de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De oplossing is er al zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2505973
Maar helaas implementeert CM dat niet in de laatste nightlies van CM11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Als het goed is, is deze fix al opgenomen in de nightly's van Omni ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Nu online

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Omni _O_

Ik vind 'm zo stabiel dat ik 't aangedurfd heb om 'm ook op de S3 van m'n vrouw te zetten. Even wat instellen en ze kan er wat mij betreft gewoon de dagelijkse dingen mee doen zonder bugs o.i.d. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Hoe doet Omni het qua accuduur? Ik zit nu echt enorm te twijfelen of ik de overstap moet maken van mijn vertrowde CM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Nu online

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb 's avonds altijd nog ruim 50% over, maar ik gebruik m'n telefoon wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
RAAF12 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:32:
De oplossing is er al zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2505973
Maar helaas implementeert CM dat niet in de laatste nightlies van CM11
Been there, seen that, done that. Dit is NIET de oplossing voor mijn cameraproblemen vrees ik.
Is ook vreemd dat een maat van me met nieuwe GT-I9300 geen problemen heeft... Ik vermoed echt wel iets in de firmware van camera die vodden geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Yoma666 op 02-01-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat denk ik ook want met mijn 4 maanden jonge S3 heb ik er ook geen last van. Vandaar dat ik nogal vreemd keek toen ik over al die problemen las. Ik draai nu nog steeds de 10.2 snapshot.Met 11 gaat ook bij mij de cam in de fout. Er zijn wel verschillende hardware camera's toegepast eentje van Sony en eentje van Samsung. Blijkbaar zijn de laatste series anders. Ik weer er helaas niet het fijne van. En de servicedocs zoals de reparatiediensten hebben zijn voor gewone stervelingen niet te in te zien.
Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.