Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
flippiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Ik had zelf ook dit probleem, maar het is verholpen met de experimental van archidroid van gisteren. Ik had zelf als workaround ook om locatie op gps only te zetten. Dan kreeg ik af en toe de error nog wel, maar de frequentie lag een flink stuk lager (+ google play services cache legen).

Mocht je nog op archidroid 3.0.2 stable zitten, er komt waarschijnlijk deze week een nieuwe stable uit voor 3.1 mocht deze laatste experimental fatsoenlijk werken... dus daar moet het ook in gefixed zijn als je nog even geduld hebt ;)
Idem, ik heb exact hetzelfde probleem. Behalve GPS only heb ik nog geen goede oplossing gevonden... Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb een oplossing gevonden die voor veel mensen lijkt te werken:
https://twitter.com/arter...s/603495555734503424?s=09
Door die .lib te vervangen zouden al je problemen voorbij moeten zijn.

Alleen, ik krijg het niet voor elkaar om hem te vervangen. Als ik hem vervang met ES gaat de telefoon meteen rebooten en daar blijft ie oneindig in hangen. Ik heb ES volledige root toegang gegeven, de juiste permissies ingesteld en ook gemount als RW. Total Commander biedt ook geen uitkomst.
Ik kan hem wel vervangen, maar een reboot gaat het fout. Iemand een idee wat er fout gaat/hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je hem vervangt, heb je dan de rechten van het bestandje dat je gekopieerd heb weer goed gezet voor je gaat rebooten? Het kan zijn dat hij bij het kopieren r-r-r- heeft en eigenlijk rwrwrw nodig heeft. Dit kan met Total Commander sowieso, met ES explorer volgens mij ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jep, de permissies heb ik weer goed gezet. Het stomme is dus dat ik hem niet direct kan vervangen door middel van overschrijven. Verwijderen en de nieuwe toevoegen lukt wel, en dan alle permissies goed zetten ook. Ik had de lib zelfs in de originele ROM zip vervangen en ook dat mocht niet baten, hij bleef meer dan 5 minuten steken op bootanimatie. Ik zou toch niet nog langer moeten wachten he? Want na normaal flashen is ie geboot binnen 2 minuten..

Edit: Zojuist bericht van de dev; dit is alleen een fix voor LolliPop. Werkt dus niet op stable 3.0.2. Enige oplossing is om locatiebepaling op device only te zetten.

Ik heb wel nog een andere vraag: heel soms krijg ik als ik de telefoon opnieuw opstart, of weer aanzet dat ie blijft hangen op het Samsung logo. Opnieuw proberen lost het probleem op. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door zunrob op 05-06-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

dbzfan

Nee.

Ik draai smartdroid 9.9 maar heb steeds meer last van GPS problemen.. tijdens het navigeren raakt hij steeds zijn fix kwijt. Iemand hier een oplossing voor? Heb fasterfix al geprobeerd maar geen verbetering...
Zou een nieuwe modem helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Het heeft even geduurd, maar de Stable van Archidroid 3.1 is uit sinds vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
flippiej schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:00:
Het heeft even geduurd, maar de Stable van Archidroid 3.1 is uit sinds vandaag :)
Gisteravond geflashed, na een full wipe. Ziet er mooi uit, en werkt best aardig. Alleen, in vergelijking met 4.4.4 is hij tergend traag met het openen van de apps. Hij houdt constant 250 MB RAM geheugen vrij, wat ervoor zorgt dat elke app steeds opnieuw geopend moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
zunrob schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Gisteravond geflashed, na een full wipe. Ziet er mooi uit, en werkt best aardig. Alleen, in vergelijking met 4.4.4 is hij tergend traag met het openen van de apps. Hij houdt constant 250 MB RAM geheugen vrij, wat ervoor zorgt dat elke app steeds opnieuw geopend moet worden...
Tja dat is helaas hoe lollipop voor ons gaat werken. Lollipop vraagt een stuk meer van het ram geheugen en daar hebben we nu eenmaal niet zoveel van. Echt ergend traag zijn mijn apps echter niet. Het gebruiken van apps als Greenify is wel echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
ik gebruik nu al een paar dagen CM12.1 versie 20150722 en deze werkte fantastisch zonder bugs tot vrijdag.
Afgelopen vrijdag merkte ik dat ik tijdens het bellen de persoon aan de andere kant niet kon horen. Alleen als ik de speaker aan zette dan kon ik de ander wel horen.

Dit gebeurde later nog een paar keer dus ik ben gaan googlen op dit probleem en las dat het veroorzaakt werd door een nieuwe versie van de Google Play Services. De oplossing: Download de app Disable Service uit de play store en haal het vinkje weg bij de CheckinService van Google Play Services (onder System). Nu zijn er geen problemen meer met bellen.

De bug zat een half jaar geleden ook al in CM12, maar is blijkbaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Aangezien m'n garantie pas is verlopen op m'n S3, heb ik van de week voor het eerst een niet-stock rom op m'n tel gezet (Cyanogen). Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van hoe snel de telefoon loopt tov de stock rom. Echt een wereld van verschil. Ook heeeeel fijn dat alle preloaded crap/bloatware eraf is.

Anyways, ik wil meerdere roms proberen totdat ik de ideale rom heb gevonden en nu was m'n oog gevallen op Android Revolution HD welke TouchWiz heeft (vind ik wel prettig).
Nu weet ik dat Samsung uiteraard geen stock roms ondersteund of toe wil laten maar gezien deze rom behoorlijk in de buurt komt van de stock rom, vroeg ik mij af of Kies m'n gebackupte contacten, agenda, etc. terug kan plaatsen als ik deze rom draai? Kan iemand mij daar iets over vertellen? Of is er geen enkele rom die werkt met Kies? Het is zo'n gedoe om alles handmatig terug te zetten 8)7.
Syncen met Google en dan weer terughalen is overigens niet voor mij weggelegd (wil zo min mogelijk persoonlijke data bij Google hebben).

edit:
SpoofFW gevonden, binnenkort even uitproberen. Reacties alsnog zeer welkom

edit2:
Android Revolution HD rom geinstalleerd en deze is gewoon te gebruiken met Kies zonder dat daar extra apps/trucjes (zoals hierboven) voor nodig zijn. Ook m'n contacten, agenda, memo etc. prima kunnen terugzetten naar deze rom vanuit Kies.

[ Voor 17% gewijzigd door temp00 op 19-08-2015 18:53 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:36:
Een groot deel van die problemen kan je voorkomen door een custom rom te nemen die gebaseerd is op een Samsung rom. Daarin zijn waarschijnlijk geen problemen met bijvoorbeeld de camera en bluetooth, maar waarschijnlijk nog wel met Ziggo. Ik snap alleen niet waarom je dat niet op een geroot toestel zou mogen draaien. Misschien zijn ze bang dat je het gaat streamen en opslaan? Dat kan op de computer veel makkelijker.....

CM-gebaseerde roms hebben vaak wat driver-issues omdat Samsung de sourcecode van de drivers niet prijsgeeft. Dit heb ik al gemerkt op de Galaxy Spica, Galaxy S II en S III. Als je die functionaliteit toevallig niet nodig hebt heb je met een CM-gebaseerde rom vaak wel een sneller OS waar meer aan in te stellen is, maar bij Samsung-gebaseerde rom heb je gewoon minder problemen. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik op vakantie achter zo'n soort bug kwam, en ben op een gegeven moment maar geoptimaliseerde Samsung-gebaseerde roms gaan draaien.

Op dit moment draait mijn oude Galaxy S III Resurrection rom, en mijn vader is daar wel heel blij mee omdat hij nu toch een lekker snel toestel heeft en hij de dingen die niet werken toch niet gebruikt.
Geldt voor de Exynos variant van Samsung telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb sinds kort op mijn Samsung Galaxy S3 (i9300) Cyanogenmod draaien en het werkt fantastisch.
Heb gisteren ook mijn S3 (i9301) binnen gekregen en daar ga ik zeker Cyanogenmod op zetten.

Ik heb geen flauw idee welke Cyanogenmod versie ik draai, ik draai Android Kitkat 4.4.

[ Voor 19% gewijzigd door Berlinetta op 16-08-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat gebruiken jullie tegenwoordig als daily ROM?

Momenteel heb ik deze draaien: Temasek's UNOFFICIAL CyanogenMod 12.1

Maar bevalt nog niet helemaal. Merk dat me toestel er soms veel moeite mee heeft om apps te installeren/openen bijv. Ik geef het nog een paar dagen.

Heb net ook CM12.1 gedownload op me toestel. Misschien dat ik dat nog 's ga proberen een dezer dagen.
Ben op zoek naar een clean ROM die niet per sé supersnel hoeft te zijn, maar wel soepel blijft bij gebruik (of is dat teveel gevraagd? :P) Doe er verder geen rare intensieve dingen mee. Suggesties zijn welkom.

EDIT: tot paar dagen geleden had ik OmniROM als daily (denk toch wel een jaar, misschien langer zelfs). Draaide op zich wel aardig, maar zo tergend traag op een gegeven moment.

[ Voor 11% gewijzigd door Scipionyx op 08-11-2015 14:51 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 13:35
Vraagje, heb zitten knommelen met odin, en volgens mij na een foute tar file te hebben geupload heb ik een rondje met dwars streep boven langs mijn batterij. Na even zoeken vond ik dat de /esf map beschadicht kan zijn. Hoe kan ik controleren of dit het probleem is? En wat is hier aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:15

TommieW

Numa numa.

Robje1971 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:58:
Vraagje, heb zitten knommelen met odin, en volgens mij na een foute tar file te hebben geupload heb ik een rondje met dwars streep boven langs mijn batterij. Na even zoeken vond ik dat de /esf map beschadicht kan zijn. Hoe kan ik controleren of dit het probleem is? En wat is hier aan te doen.
Kan je nog wel bellen? Als je dit niet kan (en je IMEI niet meer klopt), heb je inderdaad je EFS map gesloopt. In dit geval zal je die door een bedrijfje moeten laten fixen. AFAIK kan je dit niet zelf doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 13:35
Probleem is opgelost, het was inderdaad een beschadigde ESF map. Heb het kunnen oplossen door middel van deze site te volgen. http://www.w0lfdroid.com/...k-Galaxy-S3-S4-Note2.html Let wel, het zal niet altijd werken, en je zal een s3 s4 note 2 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Er lijkt trouwens een officiele CM13 aan te komen voor de i9300 :)

CM12 was overgeslagen maar er is nu wel een CM13 aangemaakt met commits gisteren. Geen idee waarom ze ons nu opeens wel weer gaan ondersteunen, maar prima :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Eerste onofficiele rom is al te draaien :) De Developer is dezelfde gast die nu maintainer voor ons is geworden en die de CM13 commits had geplaatst. Huidige versie schijnt nog wel redelijk wat bugs te hebben en ik wacht zelf nog wel even tot het iets stabieler is voor ik het uitprobeer. Maar dan weten jullie het ook alvast :)

Overigens even een bijzaak. Aanstaande maandag is er weer een NL-alert en die heb ik echt nog nooit ontvangen op mn mobiel binnen CM11-CM12.1. Cell broadcasts staat wel geinstalleerd als module en is naar ik zie goed ingesteld. Iemand die hetzelfde probleem ervaart of inzicht kan geven?

De NL-alert website is verder totaal hopeloos in informatie geven en gaat er sowieso van uit dat mobiels allemaal op officiele software draaien.

edit 15-12 : Niemand reageert hier meer blijkbaar en blijven doubleposten gaat me iets te ver, dus dan maar editten :P

Vanaf morgen krijgen we official CM13 nightly's! Bevestiging hier, de link waar je vanaf morgen terecht kan is hier.

[ Voor 19% gewijzigd door flippiej op 15-12-2015 13:04 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Voor de mensen die graag Android 6 Marsmallow op hun S3 willen maar geen fan van de CM roms zijn, Resurrection Remix heeft inmiddels ook een Android 6 rom beschikbaar.
Heb hem zelf nog niet getest maar dit is ter info voor de liefhebbers. 8)

Voor download, klik hier

Officiële Resurrection Remix site, klik hier

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scratcher op 23-01-2016 14:23 ]

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij ( *knip*. Voor het vragen van diensten is de V&A bedoeld) kan helpen bij het rooten van een S3Neo ???. Ik wil die samsung rommel van de telefoon van mijn dochter afhalen, maar heb hier zelf te weinig ervaring voor.

Zie ook Verwijderd in "Melding "Systemui stopped" na update S3 neo"

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 17:25
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:57:
Iemand die mij ( op afstand, telefonisch, wat dan ook) kan helpen bij het rooten van een S3Neo ???. Ik wil die samsung rommel van de telefoon van mijn dochter afhalen, maar heb hier zelf te weinig ervaring voor.

Zie ook Verwijderd in "Melding "Systemui stopped" na update S3 neo"
Volgens mij wil je een custom rom flashen (Andere android versie, een schone) daarbij is root niet heel belangrijk.

Je moet voor jezelf eerst uitzoeken welke ROM je wilt gaan draaien, het forum van XDA Dev. staat hier helemaal vol mee.

Daarna is het een kwestie van een custom recovery erop knallen en vanuit daar kun je verder met een custom rom installeren.

Met dit filmpje moet je een heel eind komen, ook youtube staat vol met filmpjes over hoe het moet. Ook vaak ROM specifiek :) Ze Flashen hier wel Cyanogenmod wat op het moment even uit de lucht is en verder gaat onder Lineage OS. Als het goed is komen dit weekend de nieuwe roms van ze uit. Met wat geluk ook voor de S3

Tevens loopt er hier ook nog een draadje over het flashen van roms voor de SIII specifiek op GoT, daar kun je ook een bak info uithalen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1503560
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.