Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Er is inmiddels ook een nieuwe versie hiervan, deze nog niet geprobeerd maar v60 versie vind je hier ook.
Omega Rom for Galaxy S3 I9300 v61 Android 4.3 released
http://omegadroid.co/omeg...v61-android-4-3-released/
Toch nog even over die EFS-folder. Ik de meeste tutorials wordt niks vermeld over de noodzaak van het backuppen hiervan. Ook lees ik ergens anders dat die EFS-folder ook bij flashen niet aangetast wordt.flippiej schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:47:
1. Ik ben zelf gebruiker van Archidroid, dus die zou ik sowieso aanraden![]()
2. Je hebt het zo wel al een beetje, maar je kan ook hier het show content teken bij Zero to Hero openen voor een uitgebreide stap voor stap flashguide voor bijvoorbeeld deze rom.
3. Backup kan je gewoon doen via de Recovery Philz Touch (wordt altijd aangeduid als Nandroid backup), waarmee je een hele backup kan doen en op je sd-kaart kan neergooien en waar je ook zelf specifiek bepaalde onderdelen kan aanklikken die je als backup wil hebben. Ik heb hier zelf ook een custom backup gemaakt van mijn EFS folder, aangezien die inderdaad verschrikkelijk belangrijk isDe standaard backup die erbij staat is verder volledig genoeg om, mocht het flashen van een nieuwe rom totaal verkeerd gaan, in een paar klikken weer terug te zijn op je oude ingestelde systeem.
4. Zie de link uit stap 2 nogmaals. Die guide is opzich actueel, alleen weet ik niet of de files die erbij staan nog volledig actueel zijn, maar die moet je zelf makkelijk kunnen vinden.
Succes
Hoe zit het nou precies met die EFS-folder, moet ik daar iets mee doen als ik naar Cyanogenmod flash?
Je moet er normaal gesproken ook verder niets mee doen naast een backup maken. Flashen en rooten zou wel goed moeten gaan en dan wordt die folder ook niet aangetast, maar als het misgaat is je mobiel zn IMEI nummer kwijt en ook zn mac-adres volgens mij waardoor je geen verbindingen meer kan maken naar je provider en internet denk ik ook lastig zal worden.Palomar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:41:
[...]
Toch nog even over die EFS-folder. Ik de meeste tutorials wordt niks vermeld over de noodzaak van het backuppen hiervan. Ook lees ik ergens anders dat die EFS-folder ook bij flashen niet aangetast wordt.
Hoe zit het nou precies met die EFS-folder, moet ik daar iets mee doen als ik naar Cyanogenmod flash?
Er zijn wel zat voorbeelden van mensen waarbij het toch gebeurd en je kan die map niet zomaar herstellen met die van een ander en ook een reset via ODIN naar je originele firmware helpt volgens mij meestal niet. 1 van de laatste opties die je dan nog hebt is om je mobiel terug te sturen voor reparatie naar samsung en flink betalen
ok thanks voor je reactie, maar nu even een misschien hele lame vraag: hoe maak ik dan een backup van die EFS-map?flippiej schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Je moet er normaal gesproken ook verder niets mee doen naast een backup maken. Flashen en rooten zou wel goed moeten gaan en dan wordt die folder ook niet aangetast, maar als het misgaat is je mobiel zn IMEI nummer kwijt en ook zn mac-adres volgens mij waardoor je geen verbindingen meer kan maken naar je provider en internet denk ik ook lastig zal worden.
Er zijn wel zat voorbeelden van mensen waarbij het toch gebeurd en je kan die map niet zomaar herstellen met die van een ander en ook een reset via ODIN naar je originele firmware helpt volgens mij meestal niet. 1 van de laatste opties die je dan nog hebt is om je mobiel terug te sturen voor reparatie naar samsung en flink betalenOftewel maak gewoon een backup zodat je die map altijd kan herstellen.
Via windows verkenner kan ik die map ook niet vinden op mijn telefoon. Of wordt die wel zichtbaar als ik de telefoon met philztouch geroot heb?
Je kan een back-up maken van je EFS met ene custom recovery zoals TWRP. Er zijn ook apps voor, maar ik vind die ene beetje matig werken. Ik raad je wel sterk aan om een back-up te maken van je EFS.Palomar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:59:
[...]
ok thanks voor je reactie, maar nu even een misschien hele lame vraag: hoe maak ik dan een backup van die EFS-map?In de howto wordt daar niks over gezegd?
Via windows verkenner kan ik die map ook niet vinden op mijn telefoon. Of wordt die wel zichtbaar als ik de telefoon met philztouch geroot heb?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Enige wat ik niet helemaal snap is dat de meeste van mijn apps die ik had geinstalleerd er na de installatie van Archidroid weer op stonden. Komt dit omdat die bestanden nog ergens op een partitie stonden die niet gewipet is? (deze stonden niet op de micro sd card overigens). Of zijn deze door de app store weer hersteld?
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 26-01-2015 08:53 ]
Heb hem een tijdje gedraaid CM12 bevalt mij betermike123 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:06:
Heeft iemand Android 5.0 Lollipop NamelessROM, deze rom, draaien op zijn of haar i9300?
Werkt bij CM12 alles? Zoals wifi, bluetooth, camera, gps.lappiehero schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:54:
[...]
Heb hem een tijdje gedraaid CM12 bevalt mij beter
Weet je toevallig nog een link waar de installatie word uitgelegd? Heb al diverse dingen gevonden maar daar staan dan weer slechte recensies bij over de uitleg en dat soort dingen.
Heb zelf deze wifi werkt prima, gps heb ik eigenlijk nog niet gebruikt. Bluetooth valt bij mij het geluid vaker weg als dat het bij slimkat deedmike123 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:58:
[...]
Werkt bij CM12 alles? Zoals wifi, bluetooth, camera, gps.
Weet je toevallig nog een link waar de installatie word uitgelegd? Heb al diverse dingen gevonden maar daar staan dan weer slechte recensies bij over de uitleg en dat soort dingen.

Ik zal deze eens in de gaten houden op het forum. Gebruik namelijk regelmatig de gps en via bluetooth stream ik muziek naar de autoradio, beetje jammer als die steeds wegvalt.lappiehero schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:03:
[...]
Heb zelf deze wifi werkt prima, gps heb ik eigenlijk nog niet gebruikt. Bluetooth valt bij mij het geluid vaker weg als dat het bij slimkat deed
Dank je.
http://forum.xda-develope...p-cyanogenmod-12-t2936990
Hij is nog bezig met het downloaden van de laatste apps, maar het lijkt echt als een trein te werken! Wat een verbetering t.o.v. de laatste officiële stockrom. Voorlopig nog maar even monitoren wat de batterij doet + of de GPS nog een beetje nauwkeurige resultaten weergeeft.
https://www.booksformanagers.nl
Ik gebruik al een tijdje de CM12 weekly's en nu ook de 5e weekly. Voor mij is het batterijverbruik een stuk verbeterd en dan doel ik vooral op standby verbruik en ten opzichte van android 4.4. Stock is voor mij te lang geleden om nog echt mee te kunnen vergelijken. Ik heb mn gps nog niet erg veel gebruikt, maar volgens mij werkt dat ook wel prima qua nauwkeurigheid. Het batterijverbruik daarvan weet ik niet.GuitarJJ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:36:
Zojuist voor het eerst een custom rom geinstalleerd: CM12 weekly 5 (beta).
http://forum.xda-develope...p-cyanogenmod-12-t2936990
Hij is nog bezig met het downloaden van de laatste apps, maar het lijkt echt als een trein te werken! Wat een verbetering t.o.v. de laatste officiële stockrom. Voorlopig nog maar even monitoren wat de batterij doet + of de GPS nog een beetje nauwkeurige resultaten weergeeft.
CM12 werkt echter niet zo soepel als ik van de kitkat roms gewend ben en komt toch wel vaker in de problemen met zn RAM, dus mocht je dat toch belangrijker vinden dan het gebruik van de laatste versie met alle mooie vormgeving updates van lollipop dan zou je dat ook nog kunnen proberen. Na stockrom moet alles wel een stuk sneller zijn dan je gewend bent
[ Voor 26% gewijzigd door flippiej op 21-02-2015 11:27 ]
Het uitzetten van de animaties scheelt ook een hele hoop wat betreft de performance.flippiej schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:25:
[...]
Ik gebruik al een tijdje de CM12 weekly's en nu ook de 5e weekly. Voor mij is het batterijverbruik een stuk verbeterd en dan doel ik vooral op standby verbruik en ten opzichte van android 4.4. Stock is voor mij te lang geleden om nog echt mee te kunnen vergelijken. Ik heb mn gps nog niet erg veel gebruikt, maar volgens mij werkt dat ook wel prima qua nauwkeurigheid. Het batterijverbruik daarvan weet ik niet.
CM12 werkt echter niet zo soepel als ik van de kitkat roms gewend ben en komt toch wel vaker in de problemen met zn RAM, dus mocht je dat toch belangrijker vinden dan het gebruik van de laatste versie met alle mooie vormgeving updates van lollipop dan zou je dat ook nog kunnen proberen. Na stockrom moet alles wel een stuk sneller zijn dan je gewend bent
Minpuntje tot nu toe: de telefoon lijkt soms relatief heet te worden. Geen idee welk proces in dat geval zo veel CPU vereist. Het schijnt met de dataverbinding te maken te hebben. Maar het zou mij al niets verbazen als dit in de volgende weekly verholpen is.
Hoe flash jij je weeklys eigenlijk? Zet je elke keer je toestel terug naar fabrieksinstellingen, of flash je hem er gewoon over heen?
Toen ik deze telefoon net had dacht ik ook, ik hoef geen snellere telefoon, maar alles went dus moet het weer sneller.
Voorlopig blijf ik weer stock draaien.
De animaties had ik ook al uit gezet en dat scheelt inderdaad een hoop. De animaties zien er wel wat leuker uit, maar ik heb dan toch liever een iets snellere responding mobiel.GuitarJJ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:13:
[...]
Het uitzetten van de animaties scheelt ook een hele hoop wat betreft de performance.
Minpuntje tot nu toe: de telefoon lijkt soms relatief heet te worden. Geen idee welk proces in dat geval zo veel CPU vereist. Het schijnt met de dataverbinding te maken te hebben. Maar het zou mij al niets verbazen als dit in de volgende weekly verholpen is.
Hoe flash jij je weeklys eigenlijk? Zet je elke keer je toestel terug naar fabrieksinstellingen, of flash je hem er gewoon over heen?
Het te heet worden had ik eigenlijk alleen bij de eerste beta versies van CM12, maar dat is voor mij nu wel verholpen. Mn s3 liep toen vast tijdens het de eerste keer opstarten na updaten, omdat hij veel apps te updaten had en daar iets teveel overclocked cpu voor gebruikte
Het flashen doe ik sinds beta 6 alleen nog via het zogenaamde dirty flashing, dus inderdaad direct over de oude heen zonder te cleanen. Je kan dit prima doen bij dezelfde rom zolang je merkt dat alles goed functioneert. Als je toch problemen krijgt moet je wel een clean flash doen en dat is eigenlijk ook de beste methode, maar ik heb zelf geen zin om elke week moeite te doen om mn apps er weer opnieuw op te zetten
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik wil gewoon wat anders!
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Hier de s3 van mijn vrouw ook op resurrection remix gezet. Hele verademing. En betere functies dan mijn note 3 met lollipop. Dat samsung een versie zo kan vernielen... Halve functies verwijderen zoals de priority stand. Met cm12 zijn die toch een stuk bruikbaarderg0tanks schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:51:
Gisteren geupgrade van NeatROM (Android 4.4.4) naar Resurrection Remix (Android 5.0.2) en nu werkt mijn S3 echt vele malen sneller!Waar ik eerst nog wel eens last had van apps die spontaan vastliepen en enkele seconden moeten wachten op het laden van SwiftKey, loopt nu alles erg soepel.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik ga deze zondag installeren. ben die 4.3 helemaal zat (had daarvoor CM10 geloof ik met 4.4)Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:52:
Ik ben nu net ook een paar uurtjes over op Resurrection Remix. Natuurlijk te vroeg om echt te concluderen hoe het bevalt, maar het ziet er nu goed uit. Helaas was inloggen op mijn google account wel ingewikkeld. Ik heb 2-factor ingesteld en hij accepteerde een nieuw aangemaakte app-specific pass niet. Even geklunkel, maar een backup verificatie code werkte uiteindelijke gelukkig wel.
Telefoon wordt veel te traag en batterij schijnt in deze helemaal top te zijn. we gaan het zien
Jammer dan wel weer dat een paar uur na flashen er een nieuwe build gereleased is...
Opening update package ...
Verifiyng update package ...
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed
Kon het niet laten maar krijg nu dit. Kernel problems?
Edit: Ik heb het opgelost door de CWM recovery te flashen. Deze heeft wel de optie om een backup te maken, en dat ging helemaal prima.
[ Voor 19% gewijzigd door harydoo op 01-03-2015 15:44 ]
ik heb hem nu draaien sinds eergisteren.g0tanks schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:51:
Gisteren geupgrade van NeatROM (Android 4.4.4) naar Resurrection Remix (Android 5.0.2) en nu werkt mijn S3 echt vele malen sneller!Waar ik eerst nog wel eens last had van apps die spontaan vastliepen en enkele seconden moeten wachten op het laden van SwiftKey, loopt nu alles erg soepel.
Mijn ervaring tot nu toe:
- + Batterij gaat ongeveer 4 uur langer mee (geen hard bewijs maar gevoel)
- + Retesnel (ik had eerst stock 4.3 geïnstalleerd wat ook redelijk was maar niet zoals dit.
- + Erg clean en android 5 is echt gelikt
- + Alle voordelen van android 5
- + Camera werkt perfect (cyanogenmod11 deed wel eens vervelend)
- + Agenda is prima (CM 11 werkte bij mij niet out of the box)
- + Bluetooth audio streaming werkt perfect
- - Dialer is 1 keer gestopt
- - Bluetooth carkit geeft een storende bromtoon en ik kan daardoor niks verstaan
Dit laatste heeft hiermee te maken denk ik: http://forum.xda-develope...post58985467#post58985467
Ik hou jullie op de hoogte.
Al met al vind ik dit de stabielste android 5 rom.
Mijn dagelijks gebruik: Whatsapp, af en toe eens Facebook, Ik speel geen spelletjes, Google maps of Osmand+ (ook navi), wat internet en wat youtube. (simpele user)
Was probleempje met de versie van Clockworkmod. Moest een nieuwere versie hebben.reyals schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:00:
Lijkt een corrupte download
[ Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 03-03-2015 14:55 ]
Heb alleen geen zin om een factory reset te doen alvorens de ROM te installeren. Wil de gok nemen zonder dat. Iemand daar toevallig ervaring mee?
[ Voor 67% gewijzigd door Scipionyx op 02-03-2015 10:04 ]
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Ik zou toch de moeite nemen om een reset te doen. Kost je misschien een middagje om alles opnieuw in te stellen, maar dan weet je zeker dat alles goed werkt.Scipionyx schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:34:
That does it.. Ik moet deze ROM ook hebben op mijn phone!
Heb alleen geen zin om een factory reset te doen alvorens de ROM te installeren. Wil de gok nemen zonder dat. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Heb ik wel gedaan. gewoon een reset.Scipionyx schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:34:
That does it.. Ik moet deze ROM ook hebben op mijn phone!
Dan maar alles opnieuw. telefoon ook meteen schoon
En ik had een factory reset en zo gedaan voor ik hem geflashed had.
ik heb hem nu draaien sinds vrijdag.
Mijn ervaring tot nu toe:
- + Batterij gaat ongeveer 4 uur langer mee (geen hard bewijs maar gevoel)
- + Retesnel (ik had eerst stock 4.3 geïnstalleerd wat ook redelijk was maar niet zoals dit.
- + Erg clean en android 5 is echt gelikt
- + Alle voordelen van android 5
- + Camera werkt perfect (cyanogenmod11 deed wel eens vervelend)
- + Agenda is prima (CM 11 werkte bij mij niet out of the box)
- + Bluetooth audio streaming werkt perfect
- - Dialer is 1 keer gestopt
- - In whatsapp een foto maken wilt soms niet (moet 2 keer drukken of opnieuw gesprek openen) ben er nog niet achter wat dit is.
- - Bluetooth carkit geeft een storende bromtoon en ik kan daardoor niks verstaan
Ik hou jullie op de hoogte.
Al met al vind ik dit de stabielste android 5 rom.
geïnstalleerde apps globaal,
Youtube (Wist niet meer zeker of deze er standaard op zat)
Telegram
NS Reisplanner
Standaard Gapps
Rabobank
Calendar Widget
[/update]
Maar de punten die hierboven in het rood gekleurd zijn, Dialer en in Whatsapp foto maken werken bij mij gewoon prima.
Prima ROM tot nu dus.
[ Voor 6% gewijzigd door voil op 07-03-2015 12:37 ]
Heb al een beetje zitten googlen, maar kom veel oude informatie tegen waarvan ik niet weet of het nog actueel is. Hebben meer mensen hier last van en is er een fix/workaround voor?
(Ik heb zelf als test nu location in de camera settings uitgezet en het gaat al een tijdje goed, maar weet niet of dit een structurele oplossing is).
Vind dat toch wel heel jammer, iemand ook zoiets ondervonden?
Update:
Kom er pas achter dat ik de oudste ROM heb geflashed
Ga hem zo flashen en hoop dat de video issue dan weg is.
Video werkt!!
[ Voor 34% gewijzigd door Spiritual89 op 16-03-2015 11:52 ]
Ik gebruikte in die Archidroid versie volgens mij geen fix meer, omdat hij het daar zowaar eens goed deedPalomar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:40:
Ik draai sinds een paar weken Archidroid (laatste versie volgens updater, 3.02). Hierover ben ik erg tevreden, echter kwam ik er onlangs achter dat de camera regelmatig ermee stopt (juist tijdens mijn vakantie). Dit lijkt enigszins willekeurig. Ik kan gewoon een aantal foto's maken, maar op een gegeven moment zegt ie 'Camera stopped working'. Als ik daarna opnieuw de camera probeer te starten staat er 'cannot connect to camera'. Ik reboot de telefoon dan maar om weer te kunnen fotograferen.
Heb al een beetje zitten googlen, maar kom veel oude informatie tegen waarvan ik niet weet of het nog actueel is. Hebben meer mensen hier last van en is er een fix/workaround voor?
(Ik heb zelf als test nu location in de camera settings uitgezet en het gaat al een tijdje goed, maar weet niet of dit een structurele oplossing is).
Ben net bezig geweest met odin om twrp erop te zetten, odin rapporteert dat alles goed is gegaan.
Probeer ik die recovery mode te starten, Krijg ik een heel ander android recovery scherm (stock?).
Ik stop nu maar nu het nog werkt.

Adblocker uit zettenSpiritual89 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:12:
Ik had gezegd dat video werkte maar behalve bij de video's hier op Tweakers en vind dat wel een gemis. Kijk namelijk best vaak video's hier. Iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
Ik heb geen adblocker op mijn S3
Het lijkt bij mijn laatste reactie dat ik bedoelde dat ik hier op de site geen video's kan kijken op mijn pc maar dat gaat dus wel. Op mijn Galaxy S3 bedoelde ik, heb daar Ressurection geflashed en alles werkt naar behoren behalve dus de videoreviews van Tweakers.
[ Voor 43% gewijzigd door Spiritual89 op 18-03-2015 11:09 ]
Hebben meer mensen hier last van met de S3 icm. Archidroid (of andere firmware)? Of is het normaal dat wifi voor merkbaar meer batterijverbruik zorgt?
Ook met 3G heb ik overigens dat het energieverbruik hoog is. Zet hem daarom meestal op 2G. Dan kan ik bij voor mij normaal gebruik wel zo'n 24 uur op een batterij doen. Met wifi en 3G aan wordt dat al snel de helft...
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 24-03-2015 15:04 ]
Welke archidroid draai je? 3.0.2 of exp 3.1?Palomar schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:56:
Ik draai Archidroid en het valt mij op als ik wifi aanzet dat het batterijgebruik aanmerkelijk stijgt. In de grafiek van batterijverbruik zie je dat heel mooi. Het is vanaf gisteravond (laatst opgeladen) een gestaag dalende lijn, totdat ik deze ochtend wifi aanzette en je opeens een duidelijk snellere daling ziet (en in de tussentijd ligt de telefoon gewoon op mijn bureau zonder dat ik er veel mee doe). Ik heb dit zowel thuis als op het werk, waarbij beide de wifi-ontvangst goed is.
Hebben meer mensen hier last van met de S3 icm. Archidroid (of andere firmware)? Of is het normaal dat wifi voor merkbaar meer batterijverbruik zorgt?
Ook met 3G heb ik overigens dat het energieverbruik hoog is. Zet hem daarom meestal op 2G. Dan kan ik bij voor mij normaal gebruik wel zo'n 24 uur op een batterij doen. Met wifi en 3G aan wordt dat al snel de helft...
Ik heb op beiden gedraaid (zit nu op exp 3.1) Ik merkte zelf ook wel op dat wifi een duidelijke invloed op mn batterij heeft, maar dat heeft 3g inderdaad net zo erg. Ik heb zelf een app draaien (Llama) die kijkt waar ik ergens ben en als ik thuiskom zet hij automatisch mn wifi aan en mn 3g uit en andersom wanneer ik vertrek. Dat scheelt al redelijk wat bij mij, dus mocht je er zelf veel last van hebben dan kan je een soortgelijke oplossing zoeken, dan hoef je tenminste niet steeds alles handmatig te doen.
Overigens merk ik zelf dat archidroid 3.1 (lollipop) een stuk zuiniger draait dan 3.0.2 (kitkat), maar dat komt vooral omdat hij standby een flink stuk minder lijkt te gebruiken dan voorheen. bij zwaar gebruik gaat hij volgens mij juist weer sneller leeg
ik draai 3.0.2 (de actuele stable). Dat Llama klinkt aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant hou ik niet zo van tooltjes die automatisch dingen voor je instellen en bovendien pollt die ws, ook constant je locatie, wat ook weer batterij kost.flippiej schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:10:
[...]
Welke archidroid draai je? 3.0.2 of exp 3.1?
Ik heb op beiden gedraaid (zit nu op exp 3.1) Ik merkte zelf ook wel op dat wifi een duidelijke invloed op mn batterij heeft, maar dat heeft 3g inderdaad net zo erg. Ik heb zelf een app draaien (Llama) die kijkt waar ik ergens ben en als ik thuiskom zet hij automatisch mn wifi aan en mn 3g uit en andersom wanneer ik vertrek. Dat scheelt al redelijk wat bij mij, dus mocht je er zelf veel last van hebben dan kan je een soortgelijke oplossing zoeken, dan hoef je tenminste niet steeds alles handmatig te doen.
Overigens merk ik zelf dat archidroid 3.1 (lollipop) een stuk zuiniger draait dan 3.0.2 (kitkat), maar dat komt vooral omdat hij standby een flink stuk minder lijkt te gebruiken dan voorheen. bij zwaar gebruik gaat hij volgens mij juist weer sneller leeg. Hoe dan ook ben ik zelf van 2 dagen naar 3 dagen gebruik gegaan sinds de CM12 updates al heb ik wel een extended battery van 2.800 mAh ofzo
Blijf voorlopig nog wel even bij mn huidige situatie met archidroid 3.0.2. zonder Llama oid. Ik zorg dan wel dat ik bij langere tripjes een extrerne batterij bij me heb en handmatig wifi/gps uitzet wanneer de batterij leeg dreigt te raken. Ga in die S3 niet meer moeite steken en koop van de zomer denk ik een nieuwe telefoon.
Als llama meer zou trekken van mn batterij dan het oplevert zou ik het niet gebruikenPalomar schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:11:
[...]
ik draai 3.0.2 (de actuele stable). Dat Llama klinkt aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant hou ik niet zo van tooltjes die automatisch dingen voor je instellen en bovendien pollt die ws, ook constant je locatie, wat ook weer batterij kost.
Blijf voorlopig nog wel even bij mn huidige situatie met archidroid 3.0.2. zonder Llama oid. Ik zorg dan wel dat ik bij langere tripjes een extrerne batterij bij me heb en handmatig wifi/gps uitzet wanneer de batterij leeg dreigt te raken. Ga in die S3 niet meer moeite steken en koop van de zomer denk ik een nieuwe telefoon.
De tool stelt trouwens niets automatisch voor je in, je moet echt specifiek zelf voor alles instellen wat je wil dat hij voor je doet. Oftewel locatie binnenkomen/verlaten + bepaalde tijden + wifi aan/uit + mobiele data aan/uit ..... allemaal aparte input die je zelf moet geven. Ik vind het zelf wel fijn dat ik zeker weet dat tijdens het avondeten thuis mn mobiel altijd op stil staat en dat hij na 2en 's nachts thuis (of elke andere specifieke locatie) mn wifi en data uitzet tot 's ochtends zodat er weer minder batterij gebruikt wordt.
Het instellen kost wel even om goed uit te denken wat je wanneer precies wilt, maar als het eenmaal goed staat is het wel een verademing.... en je kan de opgeslagen settings natuurlijk gewoon exporteren en meenemen naar je volgende mobiel
Komt iemand dit bekend voor? Ik las ergens in dit topic een vergelijkbaar probleem bij muziek luisteren via bluetooth en dat lag misschien aan de DSP-instellingen van het geluid, echter heb ik dat soort dingen allemaal uitstaan. Bovendien zou het dan altijd moeten optreden en niet soms...
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 31-03-2015 16:49 ]
Ik heb hetzelfde soms met resurrection alleen uitgaand. inkomend werkt perfect.Palomar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:48:
Ik heb met Archidroid soms bij telefoongesprekken via de bluetooth in mijn auto dat ik alleen een heel hard gebrom hoor. Het gebeurt niet altijd, dus ik kan niet goed herleiden wanneer het wel en niet voorkomt. Wel bij een bepaald persoon is het al een aantal keer gebeurd, terwijl ik bij iemand anders het nog nooit gehad heb. Echter heb ik het probleem nooit als ik normaal (niet via bluetooth) telefoneer met die persoon, dus het lijkt me haast niet aan zijn kant te liggen.
Komt iemand dit bekend voor? Ik las ergens in dit topic een vergelijkbaar probleem bij muziek luisteren via bluetooth en dat lag misschien aan de DSP-instellingen van het geluid, echter heb ik dat soort dingen allemaal uitstaan. Bovendien zou het dan altijd moeten optreden en niet soms...
kan nog niet herleiden waar het aan ligt.

Bluetooth problemen zijn volgens mij altijd CM related geweest en heeft niet zoveel te maken met welke rom je verder draait die daar gebruik van maakt. Ik gebruik alleen zelf nauwelijks iets met bluetooth dus ik heb er nooit last van gehad.Palomar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:48:
Ik heb met Archidroid soms bij telefoongesprekken via de bluetooth in mijn auto dat ik alleen een heel hard gebrom hoor. Het gebeurt niet altijd, dus ik kan niet goed herleiden wanneer het wel en niet voorkomt. Wel bij een bepaald persoon is het al een aantal keer gebeurd, terwijl ik bij iemand anders het nog nooit gehad heb. Echter heb ik het probleem nooit als ik normaal (niet via bluetooth) telefoneer met die persoon, dus het lijkt me haast niet aan zijn kant te liggen.
Deze gaat naar mijn schoonmoeder en is er al erg content mee, nu heb ik er eerst ArchiDroid erop gehad, wat absoluut super goed loopt, alleen is er in de FMapp geen mogelijkheid tot het op de speaker zetten van het geluid.
Vervolgens de laatste snapshot van CM11, M12, erop gezet maar daar ontbreekt de FM radio app in zijn geheel, en dat is echt een pré.
Nu ben ik de Resurrection Remix aan het uitproberen, hopelijk zit daar wél een FM radio in.
Ik heb Spirit2 FM maar daar kan de FM Radio niet op luidspreker, de stock FM app van Samsung wel, is er een optie om deze te porten naar een versie die op AOSP kan?
[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 03-04-2015 16:17 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kun je onderstaande app niet op een willekeurige rom installeren?Quad schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:56:
Ik heb via via een Galaxy S3 op de kop getikt, de standaard i9300.
Deze gaat naar mijn schoonmoeder en is er al erg content mee, nu heb ik er eerst ArchiDroid erop gehad, wat absoluut super goed loopt, alleen is er in de FMapp geen mogelijkheid tot het op de speaker zetten van het geluid.
Vervolgens de laatste snapshot van CM11, M12, erop gezet maar daar ontbreekt de FM radio app in zijn geheel, en dat is echt een pré.
Nu ben ik de Resurrection Remix aan het uitproberen, hopelijk zit daar wél een FM radio in.
Ik heb Spirit2 FM maar daar kan de FM Radio niet op luidspreker, de stock FM app van Samsung wel, is er een optie om deze te porten naar een versie die op AOSP kan?
http://androidworld.nl/fo...html?page=234#post-290246
1. Wat is het verschil als ik bij TWRP recovery ook naast dalvik cache, en cahe ook nog system en data wipe
2. als je met TB de bakups terugzet loop je dan niet tegen problemen aan omdat je een hogere versie hebt van android? kun je dan niet beter gewoon de apps via Google Play herstellen?
maar met deze versie van Liquidsmooth android 4.4.4.ben ik voorlopig wel een poosje tevreden...tot ik mijn nieuwe toestel S6? in mijn hand heb...
Mijn telefoon had nog de stock rom maar was wel geroot.
Ik heb al meerdere cwm recovery's geprobeerd, en meerdere versies van resurrection remix, maar het gaat fout bij het installeren van gapps. Bij het installeren van gapps krijg ik een foutmelding en bij het opstarten van android krijg ik meteen FC errors die blijven komen.
Ik doe elke keer een wipe cache partition, wipe dalvik cache en wipe data/factory reset.
Welke versie van CWM recovery (of TWRP), gapps en resurrection remix gebruiken jullie?
Edit: Ik heb nu CM12.1 maar geinstalleerd via TWRP. Dat ging ook niet vlekkeloos, maar het lijkt vooralsnog te werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Chrizzly op 11-04-2015 10:35 ]
Welke gapps heb jij geprobeerd te flashen? De thread van Resurrection remix verwijst naar deze verzameling. Ik heb volgens mij pa_gapps-modular-full-5.1-20150315-signed.zip gepakt, maar later vanuit Titanium Backup nog wat Google Play dingen (Video, Kiosk, Books etc) verwijderd. Misschien had ik dus ook een kleinere kunnen pakken.
Inmiddels heb ik met veel moeite CM12.1 werkend gekregen via de TWRP recovery. Ik twijfel nu of ik alsnog Resurrection Remix wil installeren.
https://www.androidfilehost.com/?fid=95916177934553328
Er is een nieuwere versie geweest maar de ontwikkelaar heeft hem weer terug getrokken vanwege allerlei problemen.
http://forum.xda-develope...ix-5-2-1-t2972523/page621
En deze (slim)gapps.
Ik heb de mini versie gepakt.
http://104.236.22.120/gapps/lollipop/5.1/
[ Voor 36% gewijzigd door Xanax959 op 13-04-2015 23:36 ]
Atari portfolio Dos 2.11
Dirty flash of netjes alles eerst gewiped en factory reset?reyals schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:56:
Ik kreeg commentaar van mijn vrouw na het installeren van de cm12.1 resurrection remix rom 5.4.1 dat ze de galerij een berichten kwijt was, dus 5.3.9 maar weer teruggezet
Netjes met reset en wipeApC_IcE schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:17:
[...]
Dirty flash of netjes alles eerst gewiped en factory reset?
Goed dat ik dit lees,
Ik ga even op onderzoek voor ik update (5.3.6)
Je zou nog wel de boefla kernel kunnen gebruiken
wat betreft het bluetooth via carkit probleem kwam ik deze link tegen: http://forum.cyanogenmod....uetooth-in-car-is-broken/ApC_IcE schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:56:
[...]
Ik heb hetzelfde soms met resurrection alleen uitgaand. inkomend werkt perfect.
kan nog niet herleiden waar het aan ligt.
Hierin staat geen fix, maar als workaround zou het helpen om naar 2G te switchen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel plausibel dat dit kan helpen, omdat het bij mij 'onverklaarbaar random' leek op te treden. Echter als ik terug redeneer dan zet ik soms mijn telefoon wel eens op 2G om batterij te sparen. Ik denk dat toen het bij mij wel goed werkte ik de telefoon dus op 2G had staan.
Ga het binnenkort nog ff testen.
(zulk soort problemen zijn voor mij overigens wel reden om ofwel weer terug te gaan naar de officiele firmware, of een nieuwe telefoon te kopen...)
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 28-04-2015 09:42 ]
Ga ik nog even testen.Palomar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:36:
[...]
wat betreft het bluetooth via carkit probleem kwam ik deze link tegen: http://forum.cyanogenmod....uetooth-in-car-is-broken/
Hierin staat geen fix, maar als workaround zou het helpen om naar 2G te switchen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel plausibel dat dit kan helpen, omdat het bij mij 'onverklaarbaar random' leek op te treden. Echter als ik terug redeneer dan zet ik soms mijn telefoon wel eens op 2G om batterij te sparen. Ik denk dat toen het bij mij wel goed werkte ik de telefoon dus op 2G had staan.
Ga het binnenkort nog ff testen.
(zulk soort problemen zijn voor mij overigens wel reden om ofwel weer terug te gaan naar de officiele firmware, of een nieuwe telefoon te kopen...)
Al zoek ik deze week een nieuwe telefoon uit dus dan gaat deze als reserve in de kast
Ik kan inmiddels bevestigen dat het bij switchen naar 2g wel goed werkt. iig een workaround..ApC_IcE schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:54:
[...]
Ga ik nog even testen.
Al zoek ik deze week een nieuwe telefoon uit dus dan gaat deze als reserve in de kast
Ik heb nu Ressurection Remix Android versie 5.1.1 draaien, met 5.1 had ik problemen met muziek afspelen maar in de 5.1.1 versie niet meer.Chrizzly schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:33:
Ik had de stock en full versie van gapps geprobeerd van die zelfde pagina. Blijkbaar werkt het flashen van lollipop roms niet goed vanuit CWM.
Inmiddels heb ik met veel moeite CM12.1 werkend gekregen via de TWRP recovery. Ik twijfel nu of ik alsnog Resurrection Remix wil installeren.
Wat ik altijd doe is het volgende, heb ik een stabiele nieuwe versie geïnstalleerd dan maak ik een back up in TWRP en als ik dan een nieuwe versie flash die niet werkt dan zet ik gewoon de oude weer terug. Wat volgens mij wel belangrijk is dat je de laatste versie van TWRP gebruikt, mijn versie van TWRP is v2.8.6.1
En ik pak altijd de full version of Gapps.
Ik heb sinds gisteren Ressurection Remix 5.4.3 Android v5.1.1 draaien en daarna gapps http://d-h.st/VPzK. Ik hou mij strak aan de volgorde hoe je moet flashen of updaten. En ik gebruik ook TWRP 2.8.6.1 en moet zeggen dat het altijd goed gaat. Ik maak ook in TWRP een back-up voordat ik een nieuwe versie flash. Als er dan toch issues zijn dat ik dan makkelijk terug kan keren naar de versie die ik ervoor had. Voor de rest is het voor mij dan een top rom!Chrizzly schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:38:
Ik probeer resurrection remix te installeren maar dit lukt me totaal niet.
Mijn telefoon had nog de stock rom maar was wel geroot.
Ik heb al meerdere cwm recovery's geprobeerd, en meerdere versies van resurrection remix, maar het gaat fout bij het installeren van gapps. Bij het installeren van gapps krijg ik een foutmelding en bij het opstarten van android krijg ik meteen FC errors die blijven komen.
Ik doe elke keer een wipe cache partition, wipe dalvik cache en wipe data/factory reset.
Welke versie van CWM recovery (of TWRP), gapps en resurrection remix gebruiken jullie?
Edit: Ik heb nu CM12.1 maar geinstalleerd via TWRP. Dat ging ook niet vlekkeloos, maar het lijkt vooralsnog te werken.
Als ik mijn 3g dataverbinding uitzet werkt de carkit iig nietPalomar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:53:
[...]
Ik kan inmiddels bevestigen dat het bij switchen naar 2g wel goed werkt. iig een workaround..
Bedacht met net dat dit niet de 3g switch is in settings maar die bij het pulldown menu.
dan heb je helemaal geen data meer. zal 2g nog even proberen.
Welke versie van resurrection heb je? ik heb 5.3.6
Edit
Ik ben toch maar even verder gaan kijken en stuitte op deze rom, bij deze ben ik ook van het reboot probleem af als ik muziek afspeel via bluetooth.
Tot nu toe nog niks vervelends tegen gekomen en hoop dat het zo blijft.
[ Voor 35% gewijzigd door Spiritual89 op 04-05-2015 13:35 ]
Alleen heb ik hiervoor Odin en de drivers nodig. Maar ben ik nu scheel of zijn de download links weg op de volgende twee pagina's?
http://forum.xda-develope...in-1-85-versions-t2189539
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2038555
edit: uiteindelijk ergens anders allemaal gevonden
edit 2: Oke ik krijg die ArchiDroid V3.0.2 niet geïnstalleerd..
edit 3: ah philz_touch recovery lijkt het probleem te hebben opgelost
[ Voor 14% gewijzigd door Markos op 16-05-2015 19:33 ]
Overigens is niet de button kapot, dat is zo gefixt, maar dat pinnetje onder de button dat signaal verstuurd naar het moederbord.
[ Voor 19% gewijzigd door Sheva op 21-05-2015 11:33 ]
MHL werkt alleen met de stock rom van Samsung.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:36:
Ik wil kodi draaien op een S3 en via mhl aansluiten op de TV. Weten jullie een goede ROM die mhl ondersteund? En ook goed werkt met kodi. (Hij zal niet meer als telefoon gebruikt worden)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Custom ROMs die hierop gebaseerd zijn werken dus ook. Op xda zijn ze wel te vinden.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:47:
[...]
MHL werkt alleen met de stock rom van Samsung.
Hierbij kan ik je vertellen dat Slimkat en Cyanogenmod het niet deden op mijn s3 en s4 met custom roms en MHL.g0tanks schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:58:
[...]
Custom ROMs die hierop gebaseerd zijn werken dus ook. Op xda zijn ze wel te vinden.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
⏩ PVOutput☀️
Daar moet je gewoon Spirit FM voor gebruiken. Bij mn Archidroid zit die altijd al standaard meegeleverd dus mijn radio heeft het altijd prima gedaan op kitkat en lollipop. Momenteel wordt deze gebruikt, maar wrs dan een xda gratis versieQuad schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:46:
Net als FM Radio, werkt prima met de op stock gebaseerde custom ROMS maar niet of nauwelijks op CM gebaseerde custom ROMs.
[ Voor 5% gewijzigd door flippiej op 26-05-2015 09:36 ]
⏩ PVOutput☀️
Die zijn dan ook niet gebaseerd op de stock Samsung ROM, maar resp. op AOSP en CM.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:15:
[...]
Hierbij kan ik je vertellen dat Slimkat en Cyanogenmod het niet deden op mijn s3 en s4 met custom roms en MHL.
'Google Play Services has stopped working'.
Soms meerdere keren achter elkaar. In de reactie op de play store (Google Play: Google Play Services) zie ik ook dat veel mensen sindskort deze melding krijgen.
Hebben meer mensen hier last van en is er iets aan te doen? Lijkt haast te liggen aan een update van Google Play Services.
Als dat nog steeds problemen geeft zou ik een apk zoeken van een net iets oudere versie, die installeren en auto update voor Play Services uitzetten
Je kan/kon een soort dongle kopen waarmee je hem vanuit power off in download mode kan krijgen. Ik weet ff niet meer hoe die dingen heten maar ik heb er hier twee liggen. Pm me ff je adres als je interesse hebt, dan gooi ik er één op de post.Sheva schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:31:
Heren, ik heb een probleem. Mijn S3 zit vast in bootloop en mijn volumebutton omhoog werkt niet meer waardoor ik niet op continue kan drukken in download-mode. Iemand een oplossing? Heb echt vanalles opgezocht, maar lijkt erop dat volumebutton maken enige oplossing is?
Overigens is niet de button kapot, dat is zo gefixt, maar dat pinnetje onder de button dat signaal verstuurd naar het moederbord.
Btw volume up is voor recovery, down voor download mode. Welke wil je in? Je kan ook proberen de batterij er uit te halen en de goede knoppen in te drukken op het moment dat je de batterij er weer in doet
Edit: zo'n ding heet een jig
Kan je zelf maken http://forum.xda-develope...-mode-jig-dongle-t2121306 of op ebay kopen http://m.ebay.nl/sch/i.ht...313.TR0.TRC0.Xsamsung+jig
[ Voor 71% gewijzigd door gwystyl op 31-05-2015 22:49 ]
Al geprobeerd, maar ik kan geen oude updates verwijderen (via settings -> apps).gwystyl schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:35:
Je kan proberen de update van Google play services te verwijderen en de telefoon dan opnieuw op te starten. Daarna gaat hij waarschijnlijk opnieuw proberen de update binnen te halen.
Als dat nog steeds problemen geeft zou ik een apk zoeken van een net iets oudere versie, die installeren en auto update voor Play Services uitzetten
Wat ik verder merk is als ik location/GPS op mn telefoon uitzet dat het probleem zich niet meer voordoet. In die hoek zit dus denk ik het probleem.
Zijn er niet meer mensen die dit probleem hebben? Want er zijn hier volgens mij best veel mensen die Archidroid gebruiken, maar ik lees er op GoT niks over.
Ik had zelf ook dit probleem, maar het is verholpen met de experimental van archidroid van gisteren. Ik had zelf als workaround ook om locatie op gps only te zetten. Dan kreeg ik af en toe de error nog wel, maar de frequentie lag een flink stuk lager (+ google play services cache legen).Palomar schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:44:
[...]
Al geprobeerd, maar ik kan geen oude updates verwijderen (via settings -> apps).
Wat ik verder merk is als ik location/GPS op mn telefoon uitzet dat het probleem zich niet meer voordoet. In die hoek zit dus denk ik het probleem.
Zijn er niet meer mensen die dit probleem hebben? Want er zijn hier volgens mij best veel mensen die Archidroid gebruiken, maar ik lees er op GoT niks over.
Mocht je nog op archidroid 3.0.2 stable zitten, er komt waarschijnlijk deze week een nieuwe stable uit voor 3.1 mocht deze laatste experimental fatsoenlijk werken... dus daar moet het ook in gefixed zijn als je nog even geduld hebt
aha ok dan wacht ik daar nog even opflippiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Ik had zelf ook dit probleem, maar het is verholpen met de experimental van archidroid van gisteren. Ik had zelf als workaround ook om locatie op gps only te zetten. Dan kreeg ik af en toe de error nog wel, maar de frequentie lag een flink stuk lager (+ google play services cache legen).
Mocht je nog op archidroid 3.0.2 stable zitten, er komt waarschijnlijk deze week een nieuwe stable uit voor 3.1 mocht deze laatste experimental fatsoenlijk werken... dus daar moet het ook in gefixed zijn als je nog even geduld hebt
Vandaag was er weer een test, maar alle custom roms die cyanogenmod gebruiken, kunnen volgens mij niets ontvangen, omdat ze channel 919 niet hebben toegevoegd bij het cell broadcasts programma.
In Odin heb je zelf meer controle over welke firmware je wil flashen. Bijvoorbeeld de laatste Nederlandse rom zonder providermeuk (code PHN) haal je hier op. De zip-file die je daar download pak je uit, en in Odin klik je op PDA, zoek je het uitgepakte bestand (.tar.md5 waarschijnlijk) op en flash je de complete rom.
In beide gevallen ben je alle data op de telefoon zelf kwijt, niet die op de micro-sd kaart als je die er in hebt zitten.
[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2015 19:03 ]
Kreeg hem idd ook niet. Zie in de telefoon ook geen mogelijkheid om het in te stellen.flippiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:06:
Is er trouwens iemand die met een custom rom ooit NL-alert heeft ontvangen?
Vandaag was er weer een test, maar alle custom roms die cyanogenmod gebruiken, kunnen volgens mij niets ontvangen, omdat ze channel 919 niet hebben toegevoegd bij het cell broadcasts programma.
Thanks. Ik wacht misschien nog even af of er voor Archidroid een update komt die het hele google play services probleem oplost, echter vind ik zo'n custom rom toch een beetje buggy. Het draait op zich wel goed en snel, maar ik ben toch al tegen wat nare dingen aan gelopen die de telefoon onbetrouwbaar maken:gwystyl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:01:
Kan via beide. In Kies kan je kiezen voor iets als noodherstel (weet niet meer hoe het heet, heb Kies zelf niet meer geïnstalleerd staan), en dan download hij een Samsung rom die overeenkomt met jouw regiocode.
In Odin heb je zelf meer controle over welke firmware je wil flashen. Bijvoorbeeld de laatste Nederlandse rom zonder providermeuk (code PHN) haal je hier op. De zip-file die je daar download pak je uit, en in Odin klik je op PDA, zoek je het uitgepakte bestand (.tar.md5 waarschijnlijk) op en flash je de complete rom.
In beide gevallen ben je alle data op de telefoon zelf kwijt, niet die op de micro-sd kaart als je die er in hebt zitten.
- Camera bleek af en toe te crashen en deed het pas weer na een reboot. Kwam ik pas achter op vakantie, wat vooral dan erg hinderlijk is omdat je gewoon lekker foto's wilt maken zonder je druk te maken om de techniek. Workaround bleek uiteindelijk te zijn om location tagging bij fotograferen uit te zetten.
- Telefoneren via bluetooth in de auto gaf soms alleen maar een heel hard krakend, onhoorbaar geluid. Kwam ik pas achter toen degene die achter me reed me belde om de route door te geven, wat dus niet lukte. Uiteindelijk auto's langs de kant van de weg moeten zetten om te overleggen. Niet wenselijk.... Workaround hiervoor bleek achteraf om de telefoon op 2G te zetten. Dan stoort het niet.
- Ziggo tv-kijken app doet het niet omdat hij detecteert dat de telefoon geroot is. Kun je over twisten of dat aan Ziggo of aan de cutom rom ligt, maar feit is dat het niet werkt.
- En dan nu weer voortdurend crashende google play services schermpjes na een update.
Dit even als kritische sidenote over custom roms. Werkt op het eerste gezicht dus wel lekker, maar zulke dingen maken het wel wat onbetrouwbaar.... Denk dus dat ik mn S3 dus wel weer terugzet naar de standaard rom, totdat ik een nieuwe telefoon koop.
Crashende google play services kan je niet wijten aan custom roms. Google heeft gewoon weer eens hard gefaald met updaten en het feit dat ik inmiddels een gefixte versie heb komt omdat een developer het voor google gefixed heeft. Als je stock zou draaien moet je maar hopen dat google het zelf eens een keer gaat fixen binnenkort, maar anders loop je wel een tijdje met hetzelfde probleem.Palomar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:00:
[...]
Thanks. Ik wacht misschien nog even af of er voor Archidroid een update komt die het hele google play services probleem oplost, echter vind ik zo'n custom rom toch een beetje buggy. Het draait op zich wel goed en snel, maar ik ben toch al tegen wat nare dingen aan gelopen die de telefoon onbetrouwbaar maken:
- Camera bleek af en toe te crashen en deed het pas weer na een reboot. Kwam ik pas achter op vakantie, wat vooral dan erg hinderlijk is omdat je gewoon lekker foto's wilt maken zonder je druk te maken om de techniek. Workaround bleek uiteindelijk te zijn om location tagging bij fotograferen uit te zetten.
- Telefoneren via bluetooth in de auto gaf soms alleen maar een heel hard krakend, onhoorbaar geluid. Kwam ik pas achter toen degene die achter me reed me belde om de route door te geven, wat dus niet lukte. Uiteindelijk auto's langs de kant van de weg moeten zetten om te overleggen. Niet wenselijk.... Workaround hiervoor bleek achteraf om de telefoon op 2G te zetten. Dan stoort het niet.
- Ziggo tv-kijken app doet het niet omdat hij detecteert dat de telefoon geroot is. Kun je over twisten of dat aan Ziggo of aan de cutom rom ligt, maar feit is dat het niet werkt.
- En dan nu weer voortdurend crashende google play services schermpjes na een update.
Dit even als kritische sidenote over custom roms. Werkt op het eerste gezicht dus wel lekker, maar zulke dingen maken het wel wat onbetrouwbaar.... Denk dus dat ik mn S3 dus wel weer terugzet naar de standaard rom, totdat ik een nieuwe telefoon koop.
De camera zal altijd een probleem kunnen blijven bij custom roms helaas... net als bluetooth idd aangezien wij telefoons van crappy samsung hebben die alles closed source houden.
Dat ziggo probleem zou je als het goed is wel kunnen verhelpen met een app die voor sommige apps kan verbergen dat je root hebt. Dat kan via xposed maar ook via de combinatie van deze twee apps als het goed is. Zelf nooit geprobeerd, maar ik heb er wel meer mensen over gehoord.
Je moet bij archidroid wel bij het installeren aanvinken dat je cell broadcasts wil hebben, anders staat het er sowieso niet opPalomar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:44:
[...]
Kreeg hem idd ook niet. Zie in de telefoon ook geen mogelijkheid om het in te stellen.
[ Voor 7% gewijzigd door flippiej op 02-06-2015 10:40 ]
CM-gebaseerde roms hebben vaak wat driver-issues omdat Samsung de sourcecode van de drivers niet prijsgeeft. Dit heb ik al gemerkt op de Galaxy Spica, Galaxy S II en S III. Als je die functionaliteit toevallig niet nodig hebt heb je met een CM-gebaseerde rom vaak wel een sneller OS waar meer aan in te stellen is, maar bij Samsung-gebaseerde rom heb je gewoon minder problemen. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik op vakantie achter zo'n soort bug kwam, en ben op een gegeven moment maar geoptimaliseerde Samsung-gebaseerde roms gaan draaien.
Op dit moment draait mijn oude Galaxy S III Resurrection rom, en mijn vader is daar wel heel blij mee omdat hij nu toch een lekker snel toestel heeft en hij de dingen die niet werken toch niet gebruikt.
Volgens mij zijn de meeste roms in Original Development niet Samsung-gebaseerd, en sommige in Android Development wel.
Een hint is dat de nieuwste Samsung rom voor nog Android 4.3 is. Als er in de topictitel dus iets staat als [4.4] of [5.1] of [CM] kan je er sowieso van uit gaan dat het om een niet-Samsung rom gaat. Als er iets als [I9300XXUGNA5] in de topictitel staat, heeft het wel een Samsung rom als basis (in dit geval met XXUGNA5 als PDA gedeelte)
Nou bijvoorbeeld Archidroid 1Palomar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:24:
Welke custom roms zijn dan zoal gebaseerd op een Samsung rom? (googlen gaf me niet een eenduidig antwoord op deze vraag).
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.