Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:26
g0tanks schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:04:
[...]

Ik ben ooit op NeatRom overgestapt na een lange zoektocht naar een stabiele ROM. Bij de meeste AOKP/ASOP ROMs had ik veel last van lag en force closes, daarom heb ik voor een ROM gekozen die op de stock ROM is gebaseerd. Wat betreft stabiliteit heb ik niks te klagen. Alhoewel de ROM iets minder flancy is, kom je met customization al een heel eind. ;)
Bedankt voor jouw reactie. Waar ik alleen nog benieuwd naar ben is of Neatrom ook soepeler reageert. Hoe is het geheugengebruik? Voorbeeld: op de laatste stock 4.3 duurt het een paar seconden voordat de galerij opent. Zo zijn er nog een paar dingetjes die net niet helemaal soepel lopen. Heb je hier met Neatrom 4.3 ook last van?

Nogmaals, een custom rom gebaseerd op de officiële firmware zie ik beter zitten dan een kitkat based rom (die inderdaad toch hun kleine gebreken hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Laatst online: 06-09 09:39
Cm11 heeft bij mij nog steeds problemen met telefoongesprekken via bluetooth. Iemand ook last van? Is al maanden aanwezig. Heel irritant... Hebben jullie hier ook last van bij andere ROMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:07

g0tanks

Moderator CSA
PatrickPR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Bedankt voor jouw reactie. Waar ik alleen nog benieuwd naar ben is of Neatrom ook soepeler reageert. Hoe is het geheugengebruik? Voorbeeld: op de laatste stock 4.3 duurt het een paar seconden voordat de galerij opent. Zo zijn er nog een paar dingetjes die net niet helemaal soepel lopen. Heb je hier met Neatrom 4.3 ook last van?

Nogmaals, een custom rom gebaseerd op de officiële firmware zie ik beter zitten dan een kitkat based rom (die inderdaad toch hun kleine gebreken hebben).
Er is ongeveer 200 MB ram vrij, maar dingen zoals de gallery openen lopen bij mij ook niet soepel, terwijl dat op NeatRom 4.2 wel zo was. Ik weet niet wat de performance is t.o.v. de stock 4.3 ROM, maar hopelijk wordt 4.4 beter want er zijn wel meer S3 gebruikers die problemen hebben met de 4.3 update: http://www.phonesreview.c...-4-4-update-as-4-3-fails/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 08:26
g0tanks schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:58:
[...]

Er is ongeveer 200 MB ram vrij, maar dingen zoals de gallery openen lopen bij mij ook niet soepel, terwijl dat op NeatRom 4.2 wel zo was. Ik weet niet wat de performance is t.o.v. de stock 4.3 ROM, maar hopelijk wordt 4.4 beter want er zijn wel meer S3 gebruikers die problemen hebben met de 4.3 update: http://www.phonesreview.c...-4-4-update-as-4-3-fails/
Ah dat is minder. Dan denk ik dat ik toch een 4.4 based rom ga proberen zoals Slimkat of Neatrom 4.4. Ik wil met een custom rom toch wat meer performance en smoothness uit het toestel halen.

V.w.b. jouw link: ik denk dat de meeste problemen daar verholpen kunnen worden met een factory reset. Dat heb ik zelf ook gedaan na de 4.3 update, en dat hielp enorm. Je leest daar wel de meest gruwelijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
Heeft iemand het bij de S3 LTE al voor elkaar gekregen om de bootloader te downgraden om zo een andere versie van de software te kunnen installeren?

Ik heb hier nu een S3 LTE liggen met T-Mobile software, maar ik wil hier graag de generieke software op zetten ivm updates en het feit dat er teveel T-Mobile meuk in die software zit.

Nu heeft de bootloader van de S3 LTE het beruchte KNOX en is het dus onmogelijk om de bootloader te downgraden, tenzij je downgrade naar bepaalde developer versies die ook beschikbaar zijn op internet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil op deze wijze van 4.3 T-Mob software naar 4.1.2 T-Mob, dan 4.1.2 NL Generiek en tot slot naar 4.3 NL Generiek. Dat ik dan de KNOX bootloader weer terug heb vind ik geen bezwaar.

Alvast bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje die ik niet meteen via Google terugvind. Ik heb mijn S3 geroot, CWM geïnstalleerd en dan een NAND backup gemaakt. Ik heb vervolgens enkele ROMs geprobeerd, maar wederom hadden deze allemaal bugs waar ik niet blij van word. Mijn vraag is nu of ik gewoon die NAND backup kan restoren en dan gewoon met mijn telefoon kan werken, alsof ik hem gewoon op de stock rom geroot heb en niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:49:
Nog een vraagje die ik niet meteen via Google terugvind. Ik heb mijn S3 geroot, CWM geïnstalleerd en dan een NAND backup gemaakt. Ik heb vervolgens enkele ROMs geprobeerd, maar wederom hadden deze allemaal bugs waar ik niet blij van word. Mijn vraag is nu of ik gewoon die NAND backup kan restoren en dan gewoon met mijn telefoon kan werken, alsof ik hem gewoon op de stock rom geroot heb en niets meer?
Als je terug gaat naar je NAND backup zal je telefoon weer helemaal zo zijn als het moment waarop je het gebackupt hebt, dus ja.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Ik heb een probleem met mijn SIII i9300 en ik kom er zelf niet uit, vandaar dat ik jullie hulp zoek

Na een lange dag was mijn S3 volledig leeg en heb ik hem bij thuiskomst aan de oplader gehangen. Bij het opnieuw opstarten kwam ik ineens niet meer voorbij het eerste splash screen (Samsung Galaxy S3).
De tel is rooted, draaide boeffla kernel en Archidroid en werkte eigenlijk al maanden perfect in deze setup.

Het eerste wat ik gedaan heb na het ontstaan van de problemen is de nieuwste versie van Archidroid flashen, zonder effect. Vervolgens probeerde ik een full wipe te doen, dus ook van /data, en zodra ik dat probeerde reboot de telefoon. Vandaar dat ik het idee kreeg dat er iets mis is met de data partitie.

Ik heb aan de hand van deze tutorial http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1840030 geprobeerd om het te fixxen, maar zonder effect (het flashen van de eerste bootchain lukt niet via odin).

Vervolgens heb ik een stock rom geflashed in odin, waarna de telefoon 1 stap verder in de bootsequence komt (geanimeerd samsung logo), maar vervolgens daarop blijft hangen.

Omdat de custom recovery er nu af was heb ik touchwiz recovery opnieuw geflashed, maar ook met deze recovery lukt het niet om na het opnieuw flashen van Archidroid ook maar iets van reactie te krijgen van de telefoon.
Hij geeft nu wel de nieuwe error e:/ mounting EFS failed

heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Je weet dat die tutorial waarna je linkt voor de Verizon versie is? Misschien moet je even iets zoeken voor de Internationale versie. Weet je ook zeker dat het flashen van een internationale rom via Odin niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

lasharor schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:10:
Je weet dat die tutorial waarna je linkt voor de Verizon versie is? Misschien moet je even iets zoeken voor de Internationale versie. Weet je ook zeker dat het flashen van een internationale rom via Odin niet lukt?
ja weet ik, maar die eerste stappen zijn volgens mij generiek (en die eerste stap lukte al niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 17:32

TommieW

Numa numa.

Je hebt al de originele ROM al gedownload van Sammobile en geflashed met ODIN? Ik heb niet vaak gezien dat het flashen van de bootchain nodig is om een Samsung apparaat weer werkend te krijgen.

De foutmelding dat het mounten van de EFS is mislukt, klinkt niet erg goed. Mogelijk heb je nu geen (o.a.) IMEI nummer meer op je telefoon staan. Ik hoop voor je dat een daar een back-up van hebt gemaakt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

TommieW schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:35:
Je hebt al de originele ROM al gedownload van Sammobile en geflashed met ODIN? Ik heb niet vaak gezien dat het flashen van de bootchain nodig is om een Samsung apparaat weer werkend te krijgen.

De foutmelding dat het mounten van de EFS is mislukt, klinkt niet erg goed. Mogelijk heb je nu geen (o.a.) IMEI nummer meer op je telefoon staan. Ik hoop voor je dat een daar een back-up van hebt gemaakt.
jup dat had ik gedaan.. en inderdaad dat idee had ik ook, dat dit niet zo veel goeds beloofde :p

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ik draai(de) de officiële CM11 4.4.2(?) van Cyanogenmod. Pasgeleden kreeg ik op vakantie een OTA-melding, 4.4.4 stond klaar. Opgehaald en sinds dien enorm veel last van bugs(lockscreen gaat automatisch aan, automatisch aan/uit, chrome werkt zeer schokkerig etc.) Weet iemand toevallig waar dit aan ligt, ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Laatst online: 16-09 15:03
1,5 week geleden is mijn S3 op een vage wijze overleden. Dat gebeurde precies 5 uur voordat ik op vakantie ging. Goed begin!. Ik heb hem die nacht proberen te fixen maar uiteindelijk ging ik met een half defecte telefoon op reis.

Het probleem:
Mn telefoon was na een feestje leeg gegaan, toen ik hem thuis aan de oplader hing en hem weer aanzette kreeg ik een error dat Touchwiz-Start was afgesloten, en vervolgens dezelfde error weer en toen een reboot. En dat hele tijd opnieuw. Ik kon niks meer. Veilige modus geboot etc, niks hielp. Ik draaide op dat moment de laatste Vodafone branded firmware (4.3?). Ik heb met odin toen snel 4.3 unbranded erop geflasht. Ik koos hiervoor omdat ik anders al mijn foto's etc kwijt raakte, ik khad geen tijd om te backuppen en ik dacht dat dit de juiste keuze was. Dat bleek dus niet zo te zijn. Ik kreeg dezelfde errors. Ik besloot een factory reset te doen. Het werkte! Ik kon opstarten.

Dit was leuk tot ik merkte dat hij mijn sim kaart niet meer pakte, geen bereik etc. Baseband kon hij ook niet uitlezen. *#06# gaf aan imei: null/null. Ik kon zelf niet echt wijs hoe ik verder moest en ik moest al weer weg van huis om op vakantie te gaan. Ik heb snel nog even whatsapp erop gezet en de verificatie met een andere telefoon ontvangen. Zo kon ik iig whatsappen op Wifi. Hij draait nu op 4.3. Ondanks hij helemaal clean is loopt hij nu ook heel snel leeg en is heel traag. Hij draint als een gek!

Ik heb nu een andere telefoon gekocht, maar ik wil hem wel graag repareren zodat ik hem als backup telefoon kan gebruiken.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb hem nooit geroot o.i.d, maar ik vind het niet erg om het nu wel te doen. Kapotter kan niet, toch?

Ik heb het hier in gezet ipv ervaringen en discussie omdat dit toch wel diep gaat op de (custom)firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Vandaag de S3 van mijn vrouw gekregen eventueel ter vervanging van mn Xperia mini pro.

Nu zit ik te twijfelen of het verstandig is om wel of geen custom ROM te gaan gebruiken.

Ik gebruik mn telefoon weinig. Een keer een mailtje, whatsappje en een enkele keer een minuutje bellen. Dus lange standby tijd vind ik erg belangrijk. Verder moet de camera het goed doen want die zal ik ook wel eens gebruiken.

Is er een stabiele KitKat ROM aan te raden voor mijn gebruik? Dus lange standby tijd, zo kaal mogelijk en toch stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
hars73 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:08:
Vandaag de S3 van mijn vrouw gekregen eventueel ter vervanging van mn Xperia mini pro.

Nu zit ik te twijfelen of het verstandig is om wel of geen custom ROM te gaan gebruiken.

Ik gebruik mn telefoon weinig. Een keer een mailtje, whatsappje en een enkele keer een minuutje bellen. Dus lange standby tijd vind ik erg belangrijk. Verder moet de camera het goed doen want die zal ik ook wel eens gebruiken.

Is er een stabiele KitKat ROM aan te raden voor mijn gebruik? Dus lange standby tijd, zo kaal mogelijk en toch stabiel.
Ik heb goede ervaring met deze rom: http://forum.xda-develope...7-16-power-hands-t2228171

Gebaseerd op de stock firmware van Samsung, dus verzekerd dat de camera het gewoon doet. En het loopt lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik heb mijn oude S3 geflashed met Archidroid (4.3) gezien Revolution HD kuren vertoonde, ik moet zeggen dat het een enorm belabberd ROM is. Mijn vrouw klaagde dat de telefoon "raar" deed. Gezien het haar eerste Android telefoon is zei ik eerst dat ze eraan moest wennen, nou het klagen ging door. Nu hebben we een paar dagen de telefoons gewisseld en die Archidroid gaat inderdaad nergens over. Willekeurige vastlopers, opnieuw opstarten terwijl ik aan het bellen ben en ik zie niet echt snelheidsverschil met de stock Samsung ROM (al is dat een hele tijd geleden). Niet blij dus.

Zijn er stock, voorgeroote debloated Samsung ROMs die ik er snel op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
mister_S schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:44:
Ik heb mijn oude S3 geflashed met Archidroid (4.3) gezien Revolution HD kuren vertoonde, ik moet zeggen dat het een enorm belabberd ROM is. Mijn vrouw klaagde dat de telefoon "raar" deed. Gezien het haar eerste Android telefoon is zei ik eerst dat ze eraan moest wennen, nou het klagen ging door. Nu hebben we een paar dagen de telefoons gewisseld en die Archidroid gaat inderdaad nergens over. Willekeurige vastlopers, opnieuw opstarten terwijl ik aan het bellen ben en ik zie niet echt snelheidsverschil met de stock Samsung ROM (al is dat een hele tijd geleden). Niet blij dus.

Zijn er stock, voorgeroote debloated Samsung ROMs die ik er snel op kan zetten?
Ik heb deze geflashed en moet zeggen dat hij zeer stabiel en snel is:

http://download.cyanogenm...804-SNAPSHOT-M9-i9300.zip

Ik had eerst de M8 en die was ook al stabiel en snel, had er geen problemen mee dus was niet bang om M9 te flashen wat ik dus ook gedaan heb. Zeer aan te bevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Ja, maar da's CyanogenMod en dus geen Samsung ROM.

Kan je verder ook niet helpen mister_S, ik ben al lang afgestapt van Samsung ROM's omdat ik het er allemaal niet uit vind zien en er veel te veel troep meegeleverd wordt, zelfs met de aangepaste ROM's.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Je kunt eens kijken naar neatrom, is in lite of extra lite versie te installeren.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik draai nu al een hele tijd slimkat,maar toch regelmatig heb ik force closes in sommige apps.
Zijn er meerder mensen die hier last van hebben.Ik draai nu 7.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Beste S3 gebruikers,

Ik heb sinds een paar dagen een S3 lte i9305 in mijn bezit die ik graag van een costum rom wil voorzien.
De telefoon is al geroot en al voorzien van twrp, alleen twijfel ik over de rom. Op xda staan alleen maar negatieve berichten, zo hebben de costum-roms problemen met de camera, wakeup met button en opladen in standby-modus en de interface van de stockroms (galaxy project, JB samsung) staat me niet echt aan.

Iemand met een S3 lte i9305 die mij kan adviseren in de te maken keuze?

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik zou graag jullie advies willen. Heb een SGS3, draai al twee jaar stock. Had het toestel geroot, maar nadat het is gerepareerd voor de "chip-of-death", heb ik het zo stock gelaten.

Mijn abonnement verloopt deze maand, heb geen zin om een duur nieuw abonement aan te gaan. Overweeg om over te gaan op SIM-only en nog een jaar met dit toestel door te gaan. Immers, hij is technisch in orde. Ware het niet dat het performance-wise gewoon traag is.

Ik ben dat Samsung-gebeuren eigenlijk zat en ik merk dat die bloatware ongewenst mijn phone bezwaard. Het gebruiken van een eigen launcher (Nova) is ook niet echt de oplossing, al werkt deze vele malen beter dan die Touchwiz-crap. Scherm lagt, apps openen/sluiten traag en scherm en knop reageren traag op mijn aanraking.

Mijn inziens heb ik drie keuzes:
1 - De telefoon een factory reset geven, stock laten en zo verder gaan.
2 - De telefoon een factory reset geven, stock laten, rooten en zo verder gaan. Hiermee kan ik al het ongewenste uitschakelen.
3 - Cyanogenmod (stable) installeren en hiermee naar een stock Android ervaring gaan (geniet eigenlijk mijn voorkeur).

Ik gebruik de telefoon om te bellen, Whatsappen, Facebook, drietal games (Threes, Boom Beach en Clash of Clans) en niet veel meer.
Wat is jullie advies? Mijn voorkeur volgen met Cyanogenmod of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een hele tijd gedraaid met een geroote stock rom en Nova, waarbij ik heel veel meuk had uitgeschakeld (je optie 2). Op een gegeven moment ben ik overgegaan op SlimKat, en die was echt zoveel sneller dat het wel een nieuwe telefoon leek. Na een tijdje wordt het uiteraard iets langzamer allemaal, maar Cyanogen en afgeleiden zijn echt wel een stuk sneller dan een stock rom, ook als je die geroot en ontbloat hebt.

Wat ik zou doen is:
- rooten (zonder factory reset)
- backup maken van je programma's en instellingen met Titanium Backup of soortgelijk programma
- backup maken vanuit recovery
- factory reset
- Cyanogen of afgeleide rom flashen en proberen. Eventueel zelf geïnstalleerde programma's en instellingen terugzetten met je backup programma. GEEN systeeminstellingen terugzetten van een stock rom op Cyanogen!

Als je dat bevalt, gooi je de backup lekker weg en maak je een nieuwe. Ik verwacht dat als je geen hele gekke dingen doet een Cyanogen of afgeleide wel goed bevalt. Let vooral op of bluetooth (streaming, pairing met carkit e.d.), GPS ontvangst en camera goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Top, dank je voor je advies gwystyl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Is er met een custom ROM nog veel winst te behalen wat betreft de batterij? Heb net de S3 en ben om ongeveer 18.00 (om 9.00 uit de lader) wel door m'n accu heen. Screen on time ongeveer 4 uur. Is hier nog wat aan te doen met andere ROMS (CM 10.2 Stable of 11 misschien) of wordt het laden? :P

[ Voor 5% gewijzigd door flashingst op 03-09-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
@vads en @flashingst

Ik heb ook nu bijna 2 jaar een S3 en gebruik heel vaak custom roms.....vindt dat toch allemaal wat lekkerder dan de stock crap net als velen met mij.

Hiervoor gebruikte ik Cyanogenmod 10.2 wat me heel goed beviel. Batterij haalde ik in de ochtend bij 7 uur uit de lader en eind van de dag moest hij wel aan de lader anders was het klaar.......nu heb ik afgelopen weekend de M9 van 11 geinstalleerd van Cyanogenmod en mijn batterij gaat langer mee.
Vanmorgen om 06:30 uit de lader.....nog 40% batterij......ruim 14 uur op accu en 1 uur scherm aan.
Ik ben blij dat ik de overstap naar 11 heb gedaan want alles werkt prima.
Ook heb ik de interne opslag geleegd want dat gebeurt niet bij een nieuwe rom.
Dus ja ik ben tevreden
uiteraard moet ik wel zeggen dat batterijduur ook heel erg wisselend is met de diverse programma's die men heeft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Buzzie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:38:
@vads en @flashingst

Ik heb ook nu bijna 2 jaar een S3 en gebruik heel vaak custom roms.....vindt dat toch allemaal wat lekkerder dan de stock crap net als velen met mij.

Hiervoor gebruikte ik Cyanogenmod 10.2 wat me heel goed beviel. Batterij haalde ik in de ochtend bij 7 uur uit de lader en eind van de dag moest hij wel aan de lader anders was het klaar.......nu heb ik afgelopen weekend de M9 van 11 geinstalleerd van Cyanogenmod en mijn batterij gaat langer mee.
Vanmorgen om 06:30 uit de lader.....nog 40% batterij......ruim 14 uur op accu en 1 uur scherm aan.
Ik ben blij dat ik de overstap naar 11 heb gedaan want alles werkt prima.
Ook heb ik de interne opslag geleegd want dat gebeurt niet bij een nieuwe rom.
Dus ja ik ben tevreden
uiteraard moet ik wel zeggen dat batterijduur ook heel erg wisselend is met de diverse programma's die men heeft draaien.
Één dag met slechts 1 uur scherm tijd en dan nog 40% over... Dan houd ik het bij stock denk ik. Als ik m'n S3 op stock maar 1 uur zou gebruiken is er zeker nog 70% over aan het einde van de dag.

Vervalt de garantie als ik CM zou flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
flashingst schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:42:
[...]

Één dag met slechts 1 uur scherm tijd en dan nog 40% over... Dan houd ik het bij stock denk ik. Als ik m'n S3 op stock maar 1 uur zou gebruiken is er zeker nog 70% over aan het einde van de dag.

Vervalt de garantie als ik CM zou flashen?
Tja.....ik vindt het prima want ik gebruik hem snachts toch niet.....en of hij nou aan de lader ligt (in mijn wekker met ingebouwde oplader) of op de kast.....
En nogmaals.....het scheelt natuurlijk ook met de programma's die op de achtergrond draaien en aan het pollen zijn voor nieuwe informatie e.d.
Als ik dat uit zet dan gaat mijn batterij ook langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Buzzie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:38:
@vads en @flashingst

Hoe is de bluetooth verbinding? Ik gebruik mijn carkit zeer regelmatig. En is de camera wel in orde? want ik maak vaak kiekjes van mijn zoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Mijn vrouw heeft bedacht dat ik haar telefoon ook maar eens moet gaan flashen met een andere rom (in de hoop dat haar accu wat langer mee gaat)

Nu ben ik goed bekend met alle S4 Roms en dergelijke maar als ik in de S3 sectie op XDA ga kijken zie ik door de boompjes het bos niet meer. Welke rom zouden jullie aanraden?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
jokapo schreef op zondag 07 september 2014 @ 06:56:
Mijn vrouw heeft bedacht dat ik haar telefoon ook maar eens moet gaan flashen met een andere rom (in de hoop dat haar accu wat langer mee gaat)

Nu ben ik goed bekend met alle S4 Roms en dergelijke maar als ik in de S3 sectie op XDA ga kijken zie ik door de boompjes het bos niet meer. Welke rom zouden jullie aanraden?
Same here. Geen op te trekken die topics 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Tja ik zou zelf Archidroid 2.5.3. aanraden, aangezien ik daar zelf ook op zit en dat in mijn ervaring voorlopig goed werkt voor normaal dagelijks gebruik met een goede snelheid, batterijduur, functionaliteiten en android 4.4.4.

Het ligt er alleen allemaal een beetje aan of je ook veel gebruik maakt van Bluetooth carkits e.d. Die willen nog wel eens slecht werken met AOSP. Camera problemen kan je ook hebben, maar dat ligt vaak niet zozeer aan de ROM maar gewoon puur aan de maker van je s3.

Hier iig een makkelijker lijstje qua reviews vanaf XDA met de populairste galaxy s3 roms.

Alles wat een stock ervaring bied zou ik verder afraden, omdat je dan alsnog met Touchwiz en andere Samsung crap zit opgescheept.

Verder heb ik opzich ook wel goede ervaringen met OMNI-rom (heb je ook meteen hun handige lockscreen active display functionaliteiten erbij, al is dat natuurlijk ook apart als app te downloaden) en je kan als je er helemaal makkelijk vanaf wil zijn gewoon CyanogenMod puur nemen met hun simpele installer.

[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 07-09-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

flippiej schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:43:
Tja ik zou zelf Archidroid 2.5.3. aanraden, aangezien ik daar zelf ook op zit en dat in mijn ervaring voorlopig goed werkt voor normaal dagelijks gebruik met een goede snelheid, batterijduur, functionaliteiten en android 4.4.4.

Het ligt er alleen allemaal een beetje aan of je ook veel gebruik maakt van Bluetooth carkits e.d. Die willen nog wel eens slecht werken met AOSP. Camera problemen kan je ook hebben, maar dat ligt vaak niet zozeer aan de ROM maar gewoon puur aan de maker van je s3.

Hier iig een makkelijker lijstje qua reviews vanaf XDA met de populairste galaxy s3 roms.

Alles wat een stock ervaring bied zou ik verder afraden, omdat je dan alsnog met Touchwiz en andere Samsung crap zit opgescheept.

Verder heb ik opzich ook wel goede ervaringen met OMNI-rom (heb je ook meteen hun handige lockscreen active display functionaliteiten erbij, al is dat natuurlijk ook apart als app te downloaden) en je kan als je er helemaal makkelijk vanaf wil zijn gewoon CyanogenMod puur nemen met hun simpele installer.
Thanks voor dit uitgebreide antwoord _/-\o_ hier kan ik wat mee. Heb je heel toevallig nog ook een linkje naar het topic waar ik de S3 kan rooten enzo?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Even mezelf schaamteloos over kopiëren vanuit het normale Galaxy s3 topic:
Er staat hier een handige howto guide die ik zelf volgens mij eerst ook gebruikt had.

Ik weet alleen niet of de bestanden die in die guide staan nog goed zijn aangezien er nog wel wat updates zijn geweest voor onze mobiel namens samsung sinds november.

Hier is iig de laatste downloadlink voor CF-root voor de i9300 met daarbij ook de Odin.exe. Dat zou dus sowieso moeten werken.

Gewoon dat bestand uitpakken en aan de hand van de eerder genoemde guide uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
flippiej schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:43:
mister_S schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:44:
8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Neatrom werkt anders lekker stabiel, en zelf te lezen of je bloatware wilt en welke.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Moet je wel goed lezen. Hij heeft het over de 4.3 versie wat een stock-like versie is. (De archidroid 1.x versies) Zoals ik al zei zou ik een stock achtige ROM niet aanraden ;) De kernel is namelijk gewoon stock.

Archidroid 1.x en 2.x hebben een gedeelde naam en developer, maar hebben verder niets gemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Amboe schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:34:
[...]

Hoe is de bluetooth verbinding? Ik gebruik mijn carkit zeer regelmatig. En is de camera wel in orde? want ik maak vaak kiekjes van mijn zoontje.
Over de bluetooth verbinding kan ik je helaas geen antwoord op geven.....die gebruik ik namelijk niet.
De camera is prima in orde....geen enkel probleem mee..Al gebruik ik niet de standaard app daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Iedereen bedankt voor jullie reacties!! Volgens mij heb ik een slechte S3 want met SlimKat rom krijg ik fc als ik de camera app start..

Toch maar Neatrom proberen of weer terug naar Smartdroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Amboe schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:19:
Iedereen bedankt voor jullie reacties!! Volgens mij heb ik een slechte S3 want met SlimKat rom krijg ik fc als ik de camera app start..

Toch maar Neatrom proberen of weer terug naar Smartdroid.
ook als je google camera gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb smartdroid en ben absoluut niet blij hiermee.
Ik kan mijn telefoon via KIES niet meer naar stock doen.
Ik heb in de OP de links geprobeerd maar die zijn allemaal dood.
Heeft iemand de link waar ik de juiste Odin en correcte (nieuwste) firmware voor de S3 kan vinden (non branded) enorm bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Www.sammobile.com bij firmware kun je gewoon de gewenste versie zoeken. Odin staat er ook bij op de download pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

reyals schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:23:
Www.sammobile.com bij firmware kun je gewoon de gewenste versie zoeken. Odin staat er ook bij op de download pagina
Ik vind alle landen terug voor mijn i9300 (S3) maar geen nederlands 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

thanx

Alles volgens stappen plan uitgevoerd

Instructions
Extract (unzip) the firmware file
Download Odin v3.09
Extract Odin zip-file
Open Odin v3.09
Reboot phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
Add the firmware file to AP / PDA
Make sure re-partition is NOT ticked
Click the start button, sit back and wait a few minutes

Vervolgens start met telefoon op, zie "Samsung" in scherm en dat was het :'(

[ Voor 59% gewijzigd door ApC_IcE op 12-09-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En als je in de (stock) recovery nu een factory reset uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik kan mijn telefoon via KIES niet meer naar stock doen.
Dan doe je iets niet goed want met behulp van de code die onder de batterij zit kan je elke S3 weer terug brengen in de originele staat. Kies 3 heeft daarvoor alle hulpmiddelen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Oké, ik ben het nu echt zat. Ik heb sinds een aantal weken een Galaxy S3, ben er erg tevreden mee maar de stock ROM van Samsung drijft me tot waanzin. Ik heb in het verleden vaker Android-toestellen geroot en er andere ROMS op gezet maar dat is al een tijdje geleden. Ik zit m.b.t. het installeren van een andere ROM op mijn S3 met een aantal vragen. Allereerst de meest belangrijke; vervalt mijn garantie als ik een andere ROM installeer? Aangezien ik het toestel pas een aantal weken heb en ik recht heb op 2 jaar garantie. Ook weet ik dat er nog niet zo heel lang geleden een update is geweest voor de S3 (nog steeds 4.3 maar toch), moet ik hier nog rekening mee houden (zijn er daarop aangepaste versies van CWM oid)?

Ik ondervind best wat software-problemen met mijn S3 zoals het stotteren bij het afspelen van muziek, het random sluiten van apps, een battery drain die te maken heeft met mediaserver (duikt soms ineens op en is dan weer voor een week weg), een Android-systeem battery drain (vaak meer dan 25% van de batterij gaat naar het Android-systeem) maar het meest vervelende is dat de batterij inconsistent is. Soms haal ik makkelijk het einde van de dag maar soms ook niet. Bijvoorbeeld vanochtend, toen ik na 14 minuten schermtijd nog maar 73% batterij over had... Zouden deze problemen opgelost zijn met het installeren van een andere ROM?

Ik heb al meerdere keren een kijkje genomen op XDA maar kan uit al die topics en ROMS niet echt veel wijzer worden. Vroeger gebruikte ik vaak Cyanogenmod en vanwege de grote community en de 'stable' version neig ik daar nu weer naar. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de laatste Cyanogenmod stable ROM? Of wat zijn eventueel andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Als ik dat zo lees is je toestel kapot en zou ik hem laten repareren. Die problemen die jij hebt kunnen ook wijzen op een rotte batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
RAAF12 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:42:
Als ik dat zo lees is je toestel kapot en zou ik hem laten repareren. Die problemen die jij hebt kunnen ook wijzen op een rotte batterij.
Nee, ik weet vrij zeker van niet. Dit is mijn 3e nieuwe S3 en ze hebben allemaal dezelfde euvels. Het stotterende geluid is welbekend (internet staat er vol mee) en hetzelfde geldt voor de stoppende apps (RAM-geheugen issue). Het stoppen van apps gebeurt ook heel weinig moet ik zeggen.

Issues met de batterij hebben denk ik 9/10 keer te maken met de instellingen en apps die mensen gebruiken, alleen wordt dit wel heel veel van het goede (of in dit geval juist niet 8)7 ). Ik ben er dus vrij zeker van dat het niet aan de S3 ligt want dit is mijn 3e nieuwe S3 en deze problemen heb ik op alle toestellen gehad. Echter heb ik nooit custom roms op een S3 geïnstalleerd, vandaar mijn interesse hiernaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Mijn oude s3 had stock genoeg problemen met ram enzo, maar sinds hij draait op neatrom lite niet meer. Mijn vrouw is er erg gelukkig mee.

• RAAF12

RAAF12

*.*

flashingst schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:48:
[...]

Nee, ik weet vrij zeker van niet. Dit is mijn 3e nieuwe S3 en ze hebben allemaal dezelfde euvels. Het stotterende geluid is welbekend (internet staat er vol mee) en hetzelfde geldt voor de stoppende apps (RAM-geheugen issue). Het stoppen van apps gebeurt ook heel weinig moet ik zeggen.

Issues met de batterij hebben denk ik 9/10 keer te maken met de instellingen en apps die mensen gebruiken, alleen wordt dit wel heel veel van het goede (of in dit geval juist niet 8)7 ). Ik ben er dus vrij zeker van dat het niet aan de S3 ligt want dit is mijn 3e nieuwe S3 en deze problemen heb ik op alle toestellen gehad. Echter heb ik nooit custom roms op een S3 geïnstalleerd, vandaar mijn interesse hiernaar
Mijn S3 heeft die problemen niet. Wat je leest op het net zijn de uitzonderingen, de meeste apparaten
zijn gewoon goed (99.9% ofzo?) en hebben geen hakkelend geluid of snel leeglopende accu of volle memory.Ik heb wel een appje, Clean Master, lopen wat waarschuwt en regelmatig de cache schoonmaakt.
In ieder geval zal een custom rom geen verbetering geven en je mist een goede app die fotos'maakt en veel instelling heeft in het menu en je hebt geen FM radio meer.
Gewoon een absoluut schone install doen en daar een paar dagen mee draaien. En daarna pas je favoriete app's erop zetten.

• flashingst
Ik was er klaar mee en heb m'n S3 van de hand gedaan :)

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:19
Vd week heb ik voor een appel en een ei een S3 over genomen om mijn S2 te vervangen, hier heb ik direct CM11 op gezet en een klein aantal app's.

Nu zit ik na 6 uur van de lader op 42% met 1 uur en 13 min screen on en 20 min castle clash verder whatsapp / nu.nl / facebook allen op 4/5 min.

Dit lijkt me wat weinig, met een beetje surfen enz moet ik makkelijk het einde van de dag halen met nog wat prik over lijkt me, met m'n S2 met extended battery kit had ik eind vd dag nog rustig 40% over namelijk.

Het toestel is ondertussen 2x volledig opgeladen / ontladen.

Ik lees her en der over 5 / 6 / 7 uur screen on time, hoewel me dat ook wel veel lijkt moet ik toch wel meer kunne halen denk ik.

Waar kan dit aan liggen ?

• Ewivis
  • Laatst online: 08:23
Mijn ervaringen zijn ongeveer 3 uur screen on time. Nu zijn die games, net zoals town ship, echt killing voor je accuverbruik. Voor wat ik lees wat je hebt is normaal voor een s3.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• douwe.nl
Ok, welke rom gebruik jij ?

Ik heb even een aantal pagina's terug gelezen en lees veel verschil in camera prestaties, bij de S2 was ik prima tevreden maar vond 'm bij de S3 wel wat tegenvallen in CM11 eigenlijk.

Wat ik eigenlijk zoek is een stabiele Rom met goede camera en Gps en een zo lang mogelijke adem :P

Ik heb geprobeerd archidroid te flashen maar dit wilde niet, van't weekend nog maar eens mee aan de gang.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:43

Xanax959

relax...

Ik flash mijn S3 met Cyanogenmod en daarna met deze camera.
http://forum.xda-develope...lib-cm-aosp-roms-t2505973

kies versie 5.0 (de nieuwste)
Werkt prima, ook bijvoorbeeld tijdens het filmen een foto maken en veel instel opties :)

Verder de Boeffla kernel.
http://www.boeffla-kernel.de/

Werkt ook behoorlijk goed :)

Atari portfolio Dos 2.11

• schumi2004
  • Laatst online: 07:06
Xanax959 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:37:

Werkt prima, ook bijvoorbeeld tijdens het filmen een foto maken en veel instel opties :)

Draai CM11 gewoon "stock" zeg maar en camera werkt werkt prima.
Waarom zou ik deze camera kiezen en de kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik draai de laatste snapshot van CM11, maar de camera crashed heel af en toe keihard. Er verschijnt dan de melding dat het toestel geen verbinding kan maken met de camera. Dus die custum camera software kan zeker uitkomst bieden.

Voor de rest is alles stock CM11, en het draait als een zonnetje. In een jaar tijd een paar keer een spontane reboot gehad, maar met de laatste 2 á 3 updates niet meer. Batterijduur is enorm verbeterd en bij gemiddeld gebruik heb ik 's avonds nog bijna een halve accu. Als ik alleen af en toe dingetjes check staat ie 's avonds nog op ongeveer 75%.

Ook héél af en toe wat lag voornamelijk bij het sluiten van applicaties of switchen tussen applicaties. Maar ja, de S3 is ook alweer 2,5 jaar oud en niet meer de snelste.

Ik had ooit de Boeffla kernel maar ik zie nu geen reden om die te gaan gebruiken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ok, duidelijk.

Crashende camera heb ik ook een aantal keer gehad ja.

Misschien is de accu van mij al weer wat minder, niet geheel onmogelijk na 2 jaar gebruik van de vorige eigenaar. Ik heb net op Marktplaats een Samsung extended battery kit op de kop getikt, 3000Mah en iets dikker maar dat maakt me niks uit.

Ik hou het even in de gaten en kijk wat die accu gaat doen :)

Op CM11 op de Sgs2 had ik wel last van apollo, ineens kwam er geen geluid meer.... reboot en hij deed het weer dan, is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en welke music player gebruiken jullie ?

[ Voor 21% gewijzigd door douwe.nl op 26-09-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Wat ik me eigenlijk afvraag.....ik heb CM11 en Snapshot M10 en zag M11 voorbij komen in de updates.......wat gebeurd er precies als ik die update uitvoer??
Kan ik dan weer alles opnieuw inrichten of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Als je in CM zelf de update download en installeert hoef je niks in te stellen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
douwe.nl schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:23:
Als je in CM zelf de update download en installeert hoef je niks in te stellen verder.
Thanks....dan kan ik dat binnenkort gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Xanax959 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:37:

Mijn camera deed het vaker niet dan wel, je fix hielp perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:43

Xanax959

relax...

Graag gedaan :) dankzij die fix inderdaad een bruikbare camera. Met de eerder genoemde Boeffla kernel hoopte ik een langere batterijduur te bereiken. (Nu ben ik aan het klooien met een motorola droid 4, helemaal dramatisch qua batterij...)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik heb de originele battery kit van 3000Mah op zitten, hij word wat dikker maar krijg hem met erg veel pijn en moeite amper leeg in een dag :P

Vaak nog 50% over met 2-3 uur schermtijd, vind het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:26
Sinds ik een opo heb wil ik mijn S3 verkopen, ik heb inmiddels de rom teller op 0 met triangleaway.
Cache geleegd en naar fabrieksinstellingen gedaan (via vol up home aan/uitknop)

Data er nog op.

Root is eraf, en ik heb daarna de 4.3 stock rom geïnstalleerd via Odin 3.09.
Ik krijg echter mijn data niet weg wat redelijk waardeloos is. (derde rom die heb ik heb gebruikt)

Hoe krijg ik dat ding gewiped want ik kom hier niet meer uit.
Als ik het NIET gewiped wil hebben dan doet ie het wel. En andersom niet.. grrr..

Wie kan me even de goede richting opwijzen.

thanks.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bad Brains schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:56:
Sinds ik een opo heb wil ik mijn S3 verkopen, ik heb inmiddels de rom teller op 0 met triangleaway.
Cache geleegd en naar fabrieksinstellingen gedaan (via vol up home aan/uitknop)

Data er nog op.

Root is eraf, en ik heb daarna de 4.3 stock rom geïnstalleerd via Odin 3.09.
Ik krijg echter mijn data niet weg wat redelijk waardeloos is. (derde rom die heb ik heb gebruikt)

Hoe krijg ik dat ding gewiped want ik kom hier niet meer uit.
Als ik het NIET gewiped wil hebben dan doet ie het wel. En andersom niet.. grrr..

Wie kan me even de goede richting opwijzen.

thanks.
Welke data krijg je niet weg? Met terugzetten naar fabrieksinstellingen haal je als het goed is alles van je telefoon af, dus het enige waar nog wat kan staan is op de microSD-kaart. Als je die mee wil verkopen kan je hem formatteren vanuit de telefoon zelf (ergens bij instellingen - opslag oid?), en anders haal je hem er gewoon uit en formatteer je hem met een card reader onder windows of haal je alle data eraf met verkenner of een bestandsbeheerder voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De SD kaart is eruit het gaat dus om het interne (NAND?) geheugen.
Heb nu dit gevolgd en data is nu "weg" (apps foto's etc)
Maar ik wil eigenlijk gewoon die hele interne boel formateren, want "weg" is niet weg.
Formatteren maakt het "meer weg" bij gebrek aan DBAN of andere tool.

edit: ja noem mem maar paranoid :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bad Brains op 23-10-2014 22:24 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 16-09 16:34
Zoek even naar een superwipe script, dan zit je goed!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Koldur schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:49:
Zoek even naar een superwipe script, dan zit je goed!
Thanks, heb even lopen zoeken maar geloof niet dat ik daar uit ga komen.
Kom alleen scripts met Clockwork mod tegen wat ik nooit heb gebruikt en daarbij alleen een script voor de T-Mobile versie.

Geloof niet dat ik hieraan ga beginnen, misschien in het weekeind nog wat meer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik heb een S3 van T-Mobile. Is hij hierdoor sim-locked? Kom ik niet in de problemen als ik bijvoorbeeld Cyanogenmod erop ga installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan wel een T-Mobile branded rom hebben, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij ook sim-locked is. Het is simpel te controleren of hij sim-locked is door er een andere sim in te stoppen en dan te kijken of hij verbinding kan maken met het telefoonnetwerk. Als dat zo is, heb je al geen sim-lock.
Heb je wel een sim-lock dan heb je twee opties:
- Is hij ouder dan een jaar? Dan kan je gratis een unlock code aanvragen bij T-Mobile.
- Is hij jonger dan een jaar, dan moet je even zoeken op 'sim unlock galaxy s3' en kijken of je programmaatjes tegen komt waarmee je sim-lock kan verwijderen.

Volgens mij is sim-lock niet gekoppeld aan de rom, dus als je bijvoorbeeld Cyanogen gaat flashen blijft een sim-lock in stand. Je kan de telefoon verder wel gewoon gebruiken, dus als je een T-Moblie sim hebt, is het sowieso geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 27-10-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:07

g0tanks

Moderator CSA
Bad Brains schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:48:
[...]

Thanks, heb even lopen zoeken maar geloof niet dat ik daar uit ga komen.
Kom alleen scripts met Clockwork mod tegen wat ik nooit heb gebruikt en daarbij alleen een script voor de T-Mobile versie.

Geloof niet dat ik hieraan ga beginnen, misschien in het weekeind nog wat meer lezen.
Ik gebruik zelf megawipe om alles te verwijderen, maar daarvoor moet je wel in recovery kunnen.

Overigens gisteren een nieuwe ROM er op gezet: efeXTREME Lite-ROM, erg stabiele/snelle 4.3 ROM met een Galaxy S5 look.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er Lollipop Love komen voor de S3? Ik zit nu al een hele tijd op de 4.3 stock ROM zonder root, maar Lollipop (AOSP) ziet er gewoon gelikt uit en zou misschien weer wat nieuw leven kunnen blazen in m'n 2 jaar oude telefoon. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:33:
Zou er Lollipop Love komen voor de S3? Ik zit nu al een hele tijd op de 4.3 stock ROM zonder root, maar Lollipop (AOSP) ziet er gewoon gelikt uit en zou misschien weer wat nieuw leven kunnen blazen in m'n 2 jaar oude telefoon. :D
Arter97 heeft een AOSP versie van Lollipop draaiend gekregen voor de i9300. Het is gewoon een kwestie van tijd. Daarbij moet gezegd worden dat de huidige CM glitches voor de Exynos processor altijd zullen blijven helaas.

De meest stabiele rom op dit moment voor de S3: http://forum.xda-develope...ng-lte-fun-to-3g-t2886574
I.c.m. met boeffla kernel 7.1 beta 6 draait dit oud beestje gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
zou dit wat zijn: http://forum.xda-develope.../rom-namelessrom-t2939673 ?

Ik heb een oude S3 van Tmobile kunnen overnemen, en wil er graag een custom rom van een recente versie op zetten (en het liefst zonder Touchwizz troep :+ ). Ik heb een paar tutorials gevolgd van galaxys3root.com en dan via Odin CWM erop. Dat lijkt goed te gaan en de telefoon reboot daarna netjes zoals het hoort. Wanneer je vervolgens in de bootloader komt, hoor je dus CWM te zien, maar ik zie nog steeds die oude loader... Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 08:23
Bose321 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:34:
zou dit wat zijn: http://forum.xda-develope.../rom-namelessrom-t2939673 ?

Ik heb een oude S3 van Tmobile kunnen overnemen, en wil er graag een custom rom van een recente versie op zetten (en het liefst zonder Touchwizz troep :+ ). Ik heb een paar tutorials gevolgd van galaxys3root.com en dan via Odin CWM erop. Dat lijkt goed te gaan en de telefoon reboot daarna netjes zoals het hoort. Wanneer je vervolgens in de bootloader komt, hoor je dus CWM te zien, maar ik zie nog steeds die oude loader... Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Waarschijnlijk heb je een gelockte bootloader. Je kon dit doen met een toolkit naar wat ik me kan herinnneren/

http://forum.xda-develope...ied-toolkit-v8-0-t1703488

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Blijft maar eigenwijs doen die telefoon... :-) Ik had ook Saferoot geprobeerd, en die zegt dat mijn Kernel patched is.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Na veel uitstel heb ik nu dan eindelijk Cyanogenmod geinstalleerd op mijn T-Mobile SGS3.

Na de installatie viel het mij op dat ik niet echt een andere look-and-feel had. Het was nog steeds de oude Samsung-skin en na de installatie van CM werden ook netjes alle Samsung-apps geinstalleerd. Ik had dus verwacht dat er een hele andere look-en-feel was en dat die samsung-crap niet mee kwam.

Hoe kom ik er nou achter dat CM geinstalleerd staat?

PS: na de installatie krijg ik een melding iets over het fixen van root en dan kan met ik met de volume-knop yes of no kiezen. ik heb de eerste keer yes gedaan en de tweede installatie no, maar het mag niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 07:20
Vads schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:23:
Na veel uitstel heb ik nu dan eindelijk Cyanogenmod geinstalleerd op mijn T-Mobile SGS3.

Na de installatie viel het mij op dat ik niet echt een andere look-and-feel had. Het was nog steeds de oude Samsung-skin en na de installatie van CM werden ook netjes alle Samsung-apps geinstalleerd. Ik had dus verwacht dat er een hele andere look-en-feel was en dat die samsung-crap niet mee kwam.

Hoe kom ik er nou achter dat CM geinstalleerd staat?

PS: na de installatie krijg ik een melding iets over het fixen van root en dan kan met ik met de volume-knop yes of no kiezen. ik heb de eerste keer yes gedaan en de tweede installatie no, maar het mag niet baten...
Als al die gare Samsung apps erop staan ben ik bang dat er iets mis is gegaan. Moest je sowieso niet alles opnieuw installeren?

Je kan versie van ROM checken bij instellingen > over de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Iets van vijf keer met die automatische installer van Cyanogenmod gedaan, elke keer niet goed. Ben verder gaan kijken op het net en kwam inderdaad ook achter de bevestiging met versienummers en zo dat het er niet op stond. Heb toen van de site van CM de laatste stable gedownload, op mijn SD-kaart gezet en deze met Clockwork in recovery mode geïnstalleerd. Toen had ik wel CM :)
Toen kwam ik er achter dat er geen enkele Google-app op stond, dus moest ik mij gaan verdiepen in die GAPPS-pakketjes e.d. :)
Al met al, het draait en werkt, nu alle apps installeren, instellen en genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Hoe heb jij Clockwork erop gekregen? Mijn bootloader gaat steeds terug naar de originele versie...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Bose321 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:32:
Hoe heb jij Clockwork erop gekregen? Mijn bootloader gaat steeds terug naar de originele versie...
Niet bewust gedaan. OF het zat erop omdat ik mijn toestel geroot had (met Odin en Auto-ROOT) OF het is erop gezet door die automatische installer van CM.

Doe je toestel eens uit. Vervolgens de toetscombinatie Volume Up + Home + Power indrukken. Zodra het Samsung-logo verschijnt, laat je de power-toets los. Zo kom ik in de recovery-mode van Clockwork. Misschien jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:34
Bose321 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:32:
Dat is een 'feature'. }:|

Ik heb ergens een howto gevonden om dit te omzeilen. Het komt erop neer dat er twee bestanden zijn, die ervoor zorgen dat een stock recovery image wordt geladen en dat deze over de net geflashte recovery wordt gezet. Deze twee moet je hernoemen of verwijderen. Daarna flash je CWM. Ik hoop dat ik hem thuis nog in mijn bookmarks heb. Anders moet je even googlen.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Zoiets las ik ook ja dat dat gebeurd, maar ik heb dat nog niet kunnen vinden. Ik zal eens gaan zoeken op het interweb, thanks.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:34
Bose321 schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:42:
Zoiets las ik ook ja dat dat gebeurd, maar ik heb dat nog niet kunnen vinden. Ik zal eens gaan zoeken op het interweb, thanks.
http://androidforums.com/...cwm-recovery-mode.590254/ Post #13 .

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ah, daar ben ik al veel verder mee. Hoe verwijder ik die bestanden? Ik heb net een app via de Play Store gedownload (ES File Manager), en heb de bestanden gevonden, maar kan er niks mee doen verder.

edit: Ben nu eindelijk root en ga het nog eens proberen.

edit2: heb nu Android 5 draaien. Is best leuk voor Android, draait niet helemaal optimaal, maar wel leuk om mee te spelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Bose321 op 02-12-2014 01:11 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 21:44
Sindskort vertoont mijn oude S3, die mijn vrouw nu gebruikt, random freezes. Ik heb hierover gelezen en blijkbaar is het een probleem met de eMMC. De telefoon draait op Parandroid 4.41 gebaseerd op Android 4.4.4. Kernel is 3.0.64-CM-g5e96596. Ik heb "eMMC bug checker" gedraaid, mijn chip is blijkbaar insane (niet goed dus). Volgens deze app heeft de telefoon type: VTU00M en FW: 0xf1. Volgens XDA heeft Samsung zelf een patch uitgebracht die de FW naar XXELKC update.
Hierna begrijp ik er niets meer van eigenlijk. Zou het flashen van de laatste versie van Parandroid niet de FW van de eMMC chip moeten updaten? Of heeft dit niets met ROM te maken? Ik heb gezocht naar het handmatig updaten van die eMMC FW, maar ik kom er niet uit.
Hiernaast heb ik een paar keer "dummy file generator" gebruikt. Hoewel het lijkt te werken, komt het probleem na een paar dagen weer terug.

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de eMMC FW update (kan dat uberhaupt wel)?

[ Voor 3% gewijzigd door mister_S op 11-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
mister_S schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:56:
Sindskort vertoont mijn oude S3, die mijn vrouw nu gebruikt, random freezes. Ik heb hierover gelezen en blijkbaar is het een probleem met de eMMC. De telefoon draait op Parandroid 4.41 gebaseerd op Android 4.4.4. Kernel is 3.0.64-CM-g5e96596. Ik heb "eMMC bug checker" gedraaid, mijn chip is blijkbaar insane (niet goed dus). Volgens deze app heeft de telefoon type: VTU00M en FW: 0xf1. Volgens XDA heeft Samsung zelf een patch uitgebracht die de FW naar XXELKC update.
Hierna begrijp ik er niets meer van eigenlijk. Zou het flashen van de laatste versie van Parandroid niet de FW van de eMMC chip moeten updaten? Of heeft dit niets met ROM te maken? Ik heb gezocht naar het handmatig updaten van die eMMC FW, maar ik kom er niet uit.
Hiernaast heb ik een paar keer "dummy file generator" gebruikt. Hoewel het lijkt te werken, komt het probleem na een paar dagen weer terug.

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de eMMC FW update (kan dat uberhaupt wel)?
Ik denk dat je de allerlaaste Stock Sammy FW moet flashen en daarna weer naar de Custom ROM moet gaan.. Aangezien de patch in een van de Samsung Updates moet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik ben mij een beetje aan het inlezen hoe ik mijn T-Mobile Galaxy S3 kan voorzien van een custom rom. Doel is om hem wat sneller te krijgen en dat zou volgens verschillende bronnen kunnen door een stock android erop te zetten zonder het zware samsung-touchwiz. Cyanogenmod kom ik vnl. tegen als goede keus. Hoe meer ik rondzoek hoe meer vragen ik krijg:

1. Een versie van Cyanogenmod is Archidroid: http://forum.xda-develope...-4-6-power-hands-t2354859 , welke in een ander topic wordt aangeraden. Is dit inderdaad een goede keus voor mijn S3 of kan ik beter een andere nemen?

2. Het proces van het installeren is als ik alles wat ik heb gevonden reconstrueer als volgt:
a. Philz Touch Recovery via ODIN (met usb-kabel) op de telefoon flashen.
b. ZIP-bestand met de nieuwe firmware op de SD-kaart vand e telefoon zetten
c. Telefoon rebooten in recoevry modus en dmv., philz touch het genoemde ZIP-bestand flashen naar de telefoon.
d. Klaar?

3. Zijn er belangrijke zaken die ik moet backuppen (naast mn eigen bestanden zoals foto's e.d.)? Ik lees in de startpost van dit topic dat de map /EFS 'verschrikkelijk belangrijk is' om te backuppen. In tutorials lees ik hier niks over terug. Zijn er meer van zulke belangrijke bestanden die ik moet backuppen?

4. Evt. ter aanvulling of vervanging van alles hier bovenstaand. Heeft iemand een actuele completetutorial van bovenstaand proces? Ik heb het idee dat ik via Google ook veel gedateerde info vind met stappen die anno nu veel eenvoudiger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
1. Ik ben zelf gebruiker van Archidroid, dus die zou ik sowieso aanraden >:)

2. Je hebt het zo wel al een beetje, maar je kan ook hier het show content teken bij Zero to Hero openen voor een uitgebreide stap voor stap flashguide voor bijvoorbeeld deze rom.

3. Backup kan je gewoon doen via de Recovery Philz Touch (wordt altijd aangeduid als Nandroid backup), waarmee je een hele backup kan doen en op je sd-kaart kan neergooien en waar je ook zelf specifiek bepaalde onderdelen kan aanklikken die je als backup wil hebben. Ik heb hier zelf ook een custom backup gemaakt van mijn EFS folder, aangezien die inderdaad verschrikkelijk belangrijk is :+ De standaard backup die erbij staat is verder volledig genoeg om, mocht het flashen van een nieuwe rom totaal verkeerd gaan, in een paar klikken weer terug te zijn op je oude ingestelde systeem.

4. Zie de link uit stap 2 nogmaals. Die guide is opzich actueel, alleen weet ik niet of de files die erbij staan nog volledig actueel zijn, maar die moet je zelf makkelijk kunnen vinden.

Succes :)

[ Voor 9% gewijzigd door flippiej op 12-01-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
[b][message=43555512,noline]1. Een versie van Cyanogenmod is Archidroid: http://forum.xda-develope...-4-6-power-hands-t2354859 , welke in een ander topic wordt aangeraden. Is dit inderdaad een goede keus voor mijn S3 of kan ik beter een andere nemen?
Archidroid is een prima rom. Mijn S3 draaide tot voor kort maanden op v2.5.3, echter gister de laatste versie (3.0.2) erop gezet en ik heb nu geen data verbinding meer (wel WiFi) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Zidane007nl schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Archidroid is een prima rom. Mijn S3 draaide tot voor kort maanden op v2.5.3, echter gister de laatste versie (3.0.2) erop gezet en ik heb nu geen data verbinding meer (wel WiFi) ...
Data werkt bij mij prima. Heb je wel een clean install gedaan vanaf 2.5.3 naar 3.0? Dat is namelijk vereist voor die update, dus het zou kunnen dat sommige zaken niet werken als je niets wiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bedankt voor de reacties :) nog een vraag: als je Philz Touch Recovery installeert/flasht, gaat er dan verder op je telefoon niks verloren? Dat is toch alleen de 'bootloader'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 17:32

TommieW

Numa numa.

Palomar schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:17:
Bedankt voor de reacties :) nog een vraag: als je Philz Touch Recovery installeert/flasht, gaat er dan verder op je telefoon niks verloren? Dat is toch alleen de 'bootloader'?
Als je het goed doet, overschrijf je alleen de partitie van de recovery.
Echter, als je de recovery de "bootloader" noemt, moet je je misschien nog even inlezen. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
flippiej schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Data werkt bij mij prima. Heb je wel een clean install gedaan vanaf 2.5.3 naar 3.0? Dat is namelijk vereist voor die update, dus het zou kunnen dat sommige zaken niet werken als je niets wiped.
Tuurlijk heb ik een wipe gedaan van data en cache. Zelfs van de dalvik cache. Ook intern geheugen geformatteerd, maar nog steeds geen internet ...

Update: Na veel herinstalleren erachter gekomen dat ik naar Instellingen > Mobiele Netwerken > Mobiele providers en dan Automatisch kiezen moet selecteren ... |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Zidane007nl op 13-01-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Mensen, wat is anno 2015 de beste keuze voor een No Nonsense custom Rom die gewoon oogt en werkt als het origineel maar dan zo slank/zuinig/snel mogelijk ?

En ja, ik heb al heel wat researches gedaan maar de roms veranderen constant en ik hoor graag de meningen van mensen die al een tijdje draaien met hun favoriete Rom.

Wie het weet mag het zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
Een ROM die oogt en werkt zoals het origineel; dan moet je naar een stock based rom kijken, en volgens mij kom je daar snel bij Omega uit.

Pvouput live

Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.