Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Sleehond schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:16:
http://forum.xda-develope...fast-stable-lite-t2563082

[ROM][4.3 ND1] SmartDroid Simple v8 {Fast | Stable | Lite} [27/4]\[290 MB]
Ik draai sinds gisteren V9 op jouw aanraden en ben erg blij met hoe snappy hij is. Hij was niet zo lief voor de batterij, maar het uitzetten van de entropie ( terminal > su > entropy_off ) lijkt daar wat verandering in te brengen.
Vanochtend zag ik alweer versie 9.9 opdoemen, gaat rap daaro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Hoppa! schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Heb eigenlijk vrijwel nooit issues gehad en als die er waren, dan duurde dat twee dagen en was het opgelost.
En geloof me, ik heb er heel veel gebruikt. Zowel op de S als op de S3.
De laatste CM Snapshot en alle nightlys van de afgelopen 2 weken hebben dezelfde bug. En dat kan niet, zelfs niet bij een nightly.
Ik heb nu de Omni-nightly geïnstalleerd en die is, voor zover dat nu te zeggen is, net zo soepel en stukken stabieler.
Het probleem is de camera hardware en de closed Samsung libs.

Ik heb minimaal 80 nightlies gedraaid van CM en ook de Kitkat based versies en
was enthousiast in den beginne maar CM komt er hier niet meer op, punt.
Draai nu weer stock! Camera is retestabiel, zoals het moet zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door RAAF12 op 09-05-2014 18:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
bagagedrager schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:08:
[...]

Ik draai sinds gisteren V9 op jouw aanraden en ben erg blij met hoe snappy hij is. Hij was niet zo lief voor de batterij, maar het uitzetten van de entropie ( terminal > su > entropy_off ) lijkt daar wat verandering in te brengen.
Vanochtend zag ik alweer versie 9.9 opdoemen, gaat rap daaro!
Goed om te horen dat je tevreden bent! De ROM maker steekt er goede energie in en is naar mijn mening een van de beteren daar. Voor mij is dit simpelweg DE rom voor onze SIII.

Wat doet die truc precies van jou met de batterij. Nooit van deze aanpassing gehoord, voer je die standaar uit of alleen als je batterij slecht is?

Edit:

V 9.9 geflashed, werkt weer heerlijk en rete snel. V8 en V9 had ik sync problemen met google en met whatsapp. Dat is nu compleet verholpen. Kan echt geen bug ontdekken of een vage lag. RAM is perfect (ROM is extreme light en toch heb je het idee dat je alles hebt).

Voor mij absoluut DE rom voor onze S3. Absolute aanrader 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Sleehond op 11-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

dbzfan

Nee.

Ik gebruik nog nog een oude omega rom (4.1.2).

Nu wil ik best eens
http://forum.xda-develope...fast-stable-lite-t2563082

deze proberen.. moet ik van te voren nog ergens rekening mee houden? Andere recovery eerst flashen? Ander modem? Andere kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Die Smartdroid is inderdaad een goede rom! Ik ben er zeer tevreden over. Geen vastlopers of lag.
Hiervoor draaide ik Slimkat, maar daar liep de camera af en toe vast en soms foutmeldingen.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59

Xanax959

relax...

Ik draai CM11 met de Boeffla kernel, misschien dat ie daarom bij mij zo stabiel is? De camera werkt bij de ene nightly beter dan bij de andere, en anders kan ik altijd nog de camera oplossing flashen die ik eerder al genoemd heb in deze thread.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Mijn Samsung Galaxy S3 vertoont weer zijn bekende probleem. Zojuist was mijn batterij 3%. Terwijl ik even weg was is mijn telefoon uitgegaan, want de batterij was leeg. Ik heb hem dus aan de oplader gezet en mijn telefoon weer aangezet. Direct na het aanzetten van mijn telefoon staat het batterijpercentage op 46%.

De vorige keer dat dat gebeurde viel hij de avond daarop uit en heb ik hem niet meer aan de praat kunnen krijgen. Hij bleef maar vastzitten bij het Samsung opstart logo. Ik heb hem ter reparatie moeten brengen om hem weer werkend te krijgen. Wat moet ik nu doen om dat te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Reactie op mrjraider in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie - Deel 2" omdat ik denk dat het hier beter past
Leuk, hoewel die nog lang niet stabiel is. Het is een port van de Note 2 Kitkat rom. De meeste sensors en RIL (wat er voor zorgt dat je kan bellen) doen het nog niet, dus het is zeker nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Hier ook een linkje naar de rom thread: http://forum.xda-develope...ary-experimental-t2748579

Ik ga het wel in de gaten houden, ben benieuwd of dit een stabiele port oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke van de rom's weet ik zeker dat de camera stabiel is?
Ik wil graag overstappen naar een custom rom maar dan wil ik wel zeker weten dat de camera goed functioneerd. Geen poes pas dus ik moet gewoon normale fotos kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 06:09:
Bij welke van de rom's weet ik zeker dat de camera stabiel is?
Ik wil graag overstappen naar een custom rom maar dan wil ik wel zeker weten dat de camera goed functioneerd. Geen poes pas dus ik moet gewoon normale fotos kunnen maken :)
Op een Samsung based rom en anders gewoon lekker stock blijven draaien. AOSP is gegarandeerd vroeg of laat poes pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste maanden op OmniROM geen problemen heb gehad met de camera.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:59

TommieW

Numa numa.

Arfman schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:48:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste maanden op OmniROM geen problemen heb gehad met de camera.
Probeer maar eens een filmpje te maken met de front camera. Of een filmpje maken met de back camera en die dan via WhatsApp te versturen. :')
Dat vind ik het enige nadeel van AOSP. Maar ik zou nooit meer terug willen naar Samsung based ROMs. Vanwege de bloatware en omdat mijn mobieltje vroeg of laat gaat bootloopen. :')

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
TommieW schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:53:
[...]

Probeer maar eens een filmpje te maken met de front camera. Of een filmpje maken met de back camera en die dan via WhatsApp te versturen. :')
Dat vind ik het enige nadeel van AOSP. Maar ik zou nooit meer terug willen naar Samsung based ROMs. Vanwege de bloatware en omdat mijn mobieltje vroeg of laat gaat bootloopen. :')
En als je meer dan gemiddeld aan contacten hebt, duurt het met stock een 5 seconde voordat je scherm een keer geopend is. Alles lagged met die stock-roms. Nee, dank je. Voor mij geen stock of stocked based meer. Al die stock based, hoeveel er ook aan verbouwd is, hebben allemaal meer problemen dan de fatsoenlijke AOSP roms. Ik gebruik nu sinds anderhalve week de nightlys van Omni en dat is werkelijk ideaal.

Daar moet ik bij zeggen dat foto's en filmen bij mij sowieso niet met de telefoon gebeurt, dus ik ervaar de problemen daarmee niet als interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:54
TommieW schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:53:
[...]

Ik ben recentelijk overgestapt van Temasek 4.4 (en daarvoor de 4.3) naar CM11, maar er zitten inderdaad een zooi problemen in (camara, programma's die niet opstarten, FC's, et cetera). Daarom ben ik maar weer gaan kijken naar een andere, en de volgende kandidaat is OmniRom. Mocht ik geen filmpjes maken met de front camera en eerst een filmpje opnemen, en dan los in WA versturen, werkt dan alles wel naar behoren? Dan kan ik weer aan de slag vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb nooit problemen ondervonden met filmpjes in OmniROM, maar ik heb dan ook niet geprobeerd om filmpjes te maken met de frontcamera.

Ik kan het ook niet meer proberen, want ik heb gisteravond SmartDroid geflashed. Mede dankzij jullie enthousiaste verhalen, het feit dat mijn telefoon soms rebootte en ik wilde uitsluiten of het soft- of hardwaregerelateerd was en dat mijn vrouw over een paar weken bevalt en ik dan 100% zeker wil weten dat mijn telefoon goed werkt/foto's/filmpjes kan maken.

Tot nu toe bevalt het erg goed, erg snappy ook. Jammer dat de settings pagina en de notificatiebalk dankzij TouchWiz erg lelijk is (ondanks Nova Launcher) maar goed. Vanmiddag Bluetooth streaming maar eens even proberen in de auto.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mat.hi.as schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:51:
[...]

Ik ben recentelijk overgestapt van Temasek 4.4 (en daarvoor de 4.3) naar CM11, maar er zitten inderdaad een zooi problemen in (camara, programma's die niet opstarten, FC's, et cetera). Daarom ben ik maar weer gaan kijken naar een andere, en de volgende kandidaat is OmniRom. Mocht ik geen filmpjes maken met de front camera en eerst een filmpje opnemen, en dan los in WA versturen, werkt dan alles wel naar behoren? Dan kan ik weer aan de slag vanavond :)
Geen idee of dit bij anderen ook het geval is, maar ik kan geen filmpjes versturen via WA. Bij het uploaden gaat er iets verkeerd. Hij blijft maar zeggen dat ie uploadt, maar er gebeurd gewoon niks.

Wat ik tijdens het filmen wel heb is dat de aspect ratio verkeerd lijkt te zijn. LIJKT, want bij het afspelen is het wel gewoon goed.

Momenteel Omni 20140510 draaiende btw..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kleine update: Bluetooth streaming werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Sinds lange tijd Cyanogenmod 11 gedraaid op men S3 maar na laatste release was het niet meer te doen en overgestapt op omnirom en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Batterij gaat terug een dag mee, snelheid is er terug, nog geen crashes/restarts gehad, camera werkt weer perfect zonder vast te lopen.
Wereld van een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Sleehond schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:44:
[...]

Wat doet die truc precies van jou met de batterij. Nooit van deze aanpassing gehoord, voer je die standaar uit of alleen als je batterij slecht is?
Geen idee wat ie doet :+
Gewoonlijk wil ik graag weten wat ik uitvoer, maar deze keer had ik geen zin om het uit te zoeken.
Om het aan te zetten:
How to Enable entropy?
Open Android Ternminal Emulator(from play store)>type su>type entropy_on>click 1>click 1
http://forum.xda-develope...post52379210#post52379210
(en uit gaat dus met off in plaats van on 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door bagagedrager op 21-05-2014 00:01 . Reden: Laatste regel toegevoegd voor de duidelijkheid! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik draai al maanden Archidroid gebaseerd op omnirom. Lekker snel, batterij gaat lang mee en zonder poespas. Ideaal. Mijn S3 gaat zo nog wel een jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:54
Ik heb sinds donderdag/vrijdag ook Archidroid. CM11 werkte niet lekker (veel FC van apps, spontane reboot, niet genoeg te customizen) en toen maar op omnirom over willen gaan. Eerste topic wat ik vond op google was van Archidroid, en daar veel lovende reacties van gezien. Werkt inderdaad geweldig en die dpi instelling vind ik heerlijk <3. Jammer vind ik wel dat er weinig opties zitten in de (default) Nova Launcher, zoals de wisselen tussen pagina's en gridsize van het home screen.

edit: excuses, gridsize is wel aan te passen, maar het scroll effect niet, slechts 3 opties.

[ Voor 9% gewijzigd door mat.hi.as op 21-05-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
mat.hi.as schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:05:
Ik heb sinds donderdag/vrijdag ook Archidroid. CM11 werkte niet lekker (veel FC van apps, spontane reboot, niet genoeg te customizen) en toen maar op omnirom over willen gaan. Eerste topic wat ik vond op google was van Archidroid, en daar veel lovende reacties van gezien. Werkt inderdaad geweldig en die dpi instelling vind ik heerlijk <3. Jammer vind ik wel dat er weinig opties zitten in de (default) Nova Launcher, zoals de wisselen tussen pagina's en gridsize van het home screen.

edit: excuses, gridsize is wel aan te passen, maar het scroll effect niet, slechts 3 opties.
Ik heb een hele tijd terug ook Archidroid gedraaid maar die versie had nog wel wat probleempjes waarna ik mijn overstap heb gemaakt naar CM 10.2
Hier 0,0 problemen mee.
Het eerste wat ik wel heb gedaan is de dpi terug zetten naar 320 wat ArchiDroid ook heeft.
Idd echt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:38
Ik heb een tijdje CM 10.1 gedraaid maar ik kreeg de laatste tijd redelijk wat problemen.
Toestel dat om één of andere reden reboot.
Toestel dat uitviel en niet meer op te starten was.
Toestel dat zich spontaan unlocked met waardoor ik 2x iemand gebeld heb zonder het te weten...

Vorige donderdag eens geupdate naar 10.2 en meteen naar CM11 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
De Camera werkte eerst niet maar met de nieuwst nightly wel.
En het batterijverbruik is enorm verbeterd.
Wanneer het toestel niet in gebruik is, is de curve nagenoeg vlak terwijl ik voordien een redelijk batterydrain had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Grompie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:48:
Sinds lange tijd Cyanogenmod 11 gedraaid op men S3 maar na laatste release was het niet meer te doen en overgestapt op omnirom en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Batterij gaat terug een dag mee, snelheid is er terug, nog geen crashes/restarts gehad, camera werkt weer perfect zonder vast te lopen.
Wereld van een verschil!
Ik onderschrijf dit 100%. Ik heb een aantal maanden de nightlys van CM 11 gedraaid en die werden echt elke paar weken slechter, tot op het punt dat ze 2 weken geleden gewoon niet meer te gebruiken waren als daily roms. Nightlys met af en toe een FC of een haperende camera vind ik best, maar dit ging gewoon nergens meer over.

Ik ben dus overgestapt op de nightlys van Omnirom en dat is echt een wereld van verschil. Ik draai nu die van 26 mei sinds vanochtend en de afgelopen dagen heb ik die van 20 mei gedraaid. Zo soepel en stabiel dat hij gewoon door kan voor stable wat mij betreft. Echt nog helemaal geen gekke zaken meegemaakt in die 3 weken dat ik Omni draai.

Misschien gaat dit wel gewoon mijn vaste ROM blijven zolang als ik deze telefoon heb, al moet ik zeggen dat de ports van de S5-rom me ook wel trekken. Gewoon om eens te proberen, als die ROM nou heel goed is dan overweeg ik misschien toch nog ooit een Samsung als opvolger van mijn S3 (nee hoor, dat zeker niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Heb zojuist voor het eerst een custom ROM op m'n S3 gezet. Het werkt sneller, maar nog niet optimaal volgens mij. Ik heb namelijk een paar duizend foto's/screenshots, een boel muziek etc op mijn telefoon staan. Kan ik vanuit Omnirom gewoon fabrieksinstellingen doen zodat hij alles eraf haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Edit: Opgelost

Bedankt

[ Voor 42% gewijzigd door tweegroenethee op 04-06-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Ik draai nu sinds gisteravond Archidroid (2.4.6 stable) op android 4.4.3 voor mn galaxy s3.

Eerste keer dat ik mn mobiel eens geroot heb en een custom rom erop gezet, maar wat een verschil!
De laatste stock update van 4.3 van Samsung was best een verbetering qua snelheid, maar vergeleken met de snelheid die ik nu heb, valt dat in het niets :P

Voorlopig nog niets gemerkt dat niet werkt, dus ik ben voorlopig tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
  • Laatst online: 30-01-2022
flippiej schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:49:
Ik draai nu sinds gisteravond Archidroid (2.4.6 stable) op android 4.4.3 voor mn galaxy s3.

Eerste keer dat ik mn mobiel eens geroot heb en een custom rom erop gezet, maar wat een verschil!
De laatste stock update van 4.3 van Samsung was best een verbetering qua snelheid, maar vergeleken met de snelheid die ik nu heb, valt dat in het niets :P

Hoe werkt de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Ik heb voorlopig alleen de default camera gebruikt.

Wat ik er tot nu toe mee geprobeerd hebt werkt. Heb er inmiddels wat burst shots mee gemaakt, belichtingen uitgeprobeerd en dat doet het allemaal. Geen enkele crash van de app (zoals voorheen wel vaak het probleem was bij 4.4.2?) en ook het opnemen van video's lijkt zo op het eerste gezicht normaal te werken.

Edit:

Front camera video opnemen werkt inderdaad niet, net als een video opnemen via whatsapp. Hangouts moet ik nog maar even proberen, maar daar geldt ongetwijfeld hetzelfde voor. Hangouts videogesprek werkt perfect met beeld en geluid via de front camera. Dat is tevens het enige waarvoor ik de front camera ooit zou gebruiken, dus dat is mooi ^^

Laat het maar weten als je wil dat ik verder iets test.

[ Voor 28% gewijzigd door flippiej op 15-06-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Laatst online: 01-01 21:48
flippiej schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:49:

Na aanleiding van jouw bericht ook toestel voor de eerste keer geroot en daarna archidroid geflasht.

Allen dank voor dit topic. Zo kom je er na een beetje puzzelen toch uit. Enige wat ik een beetje mis was de oude kalender die je van samsung/s3 kreeg. De nieuwe van google vind ik maar meh. Iemand nog tips voor een overzichtelijke agenda app?

Btw. het lijkt erop dat ik geen mp3 als ringtone kan instellen bij archidroid klopt dat? of moet deze noob nog even verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Toch ook maar eens Archidroid erop gezet.. Heb nu wel een probleem dat de microfoon erg zacht is :(
Zie er wel meer berichten over op XDA, maar geen oplossing.

En nu werkt ie beter; wellicht wat reboots nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 19-06-2014 11:29 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Goed om te zien dat KitKat zo actief wordt bijgehouden voor de SIII door het team van Cyanogen. De laatste nightly is al weer bijgewerkt naar Android 4.4.4. Had ie nou maar ondersteuning voor 4G, dan zag ik geen reden om hem weg te doen....

Screenshot SIII met Android KitKat 4.4.4

[ Voor 13% gewijzigd door Master FX op 20-06-2014 15:47 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit sinds een week of twee op SlimRom, die bevalt ook goed. Ik heb de DPI met Texdroider terug gezet naar de originele S III waarde van 320, verder heb ik wat google meuk uit het AiO pakketje gesloopt (vond slim gapps net te beperkt). Lekker snel en stabiel. Ik zal ook eens kijken naar Archidroid, maar ik zit niet echt op veel meer features te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
tupu1302 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:53:
[...]

Na aanleiding van jouw bericht ook toestel voor de eerste keer geroot en daarna archidroid geflasht.

Allen dank voor dit topic. Zo kom je er na een beetje puzzelen toch uit. Enige wat ik een beetje mis was de oude kalender die je van samsung/s3 kreeg. De nieuwe van google vind ik maar meh. Iemand nog tips voor een overzichtelijke agenda app?

Btw. het lijkt erop dat ik geen mp3 als ringtone kan instellen bij archidroid klopt dat? of moet deze noob nog even verder kijken?
Voor een agenda app ben ik eigenlijk ook nog zoek aangezien de overview van een week niet zo fijn is.

Ringtone lukt mij inderdaad ook niet om in te stellen, maar ik had zelf geen probleem met de standaard ringtone, dus daar heb ik niets aan veranderd :P Overigens zal dit waarschijnlijk wel een bug zijn van OmniRom en daar stapt hij van af.

Archi stapt over van OmniRom naar CM voor zn aankomende 4.4.4 versie (die sinds vandaag al als experimental op zn github staat), aangezien hij Omni teveel bugs vindt hebben die niet gefixed worden en CyanogenMod een stuk beter werkt voor hem.

Oftewel het zou kunnen dat de volgende stable versie daar wel goed voor werkt (naast een normaal werkende camera mbt front camera).
Don't expect it today, experimental is already available but it will take up to week to fix all remaining bugs.
Weekje wachten dus op stable archidroid 2.5.0 onder CM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Net deze geïnstalleerd, ben benieuwd ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qjS7Uup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
Na me goed ingelezen te hebben (dacht ik) heb ik op mijn S3 CWM geïnstalleerd en het systeem geroot volgens instructies van Silitek (hartelijk dank voor de eenvoudige doch heldere uitleg!). Vervolgens Smartdroid V9.9 geïnstalleerd. Veel tutorials doorgelezen en youtube filmpjes bekeken tot ik er voldoende vertrouwen in had dat ik zou kunnen anticiperen op alle mogelijk opdoemende obstakels. Toch bleek ik een m.i. nogal basale app over het hoofd te hebben gezien, namelijk de email en exchange client die Smartdroid (en volgens mij vele andere custom ROM's) als Bloatware zien. Voor mij is een goede exchange sync van Email, contacten en kalender echter essentieel, dus op zoek naar een oplossing.
Als redelijke n00b raak je dan al snel verstrikt in een woud van (on)mogelijkheden, vergelijkbare problemen maar dan net anders, of wel hetzelfde probleem maar een dode link naar een zip/apk, noem maar op. Uiteindelijk ben ik er toch uitgekomen en bleek, hoe kan het ook anders, de oplossing relatief simpel. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar voor degenen die tegen hetzelfde probleem aanlopen en geen zin/tijd hebben om alles zelf uit te zoeken hier mijn oplossing: (Uitvoeren uiteraard geheel op eigen risico bla bla bla)
  1. Download de Bloat ND1 4.3 package van XDA. Extract uit de folder \bloat\mail de files SecEmail_J.apk en SecExchange.apk en kopieer deze naar je telefoon (int/ext SD, maakt niet uit)
  2. Installeer file explorer en de extentie root explorer uit de play store
  3. Start file explorer, kies menu - Filesystems, /System, Root tools, Mount Read/Write. Dit is nodig om schrijfrechten te krijgen in system folder, gaat uiteraard gepaard met een paar waarschuwingen.
  4. Navigeer naar de plek waar je de 2 APK files uit stap 1 hebt opgeslagen, kopieer deze
  5. Navigeer via Home naar System (root)\System\App, en kopieer de APK files hier.
  6. Selecteer de APK's (aangeklikt houden), permissions, RW-R--R--
  7. Reboot telefoon
  8. Nu kun je via settings een nieuw email account aanmaken (behalve Exchange uiteraard ook POP of IMAP)
Ik hoop dat ik niets vergeten ben in mijn omschrijving, want het resultaat is uiteraard al klooiende tot stand gekomen ;) :) . Hopelijk hebben andere gebruikers hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je had die bloat.zip ook via recovery kunnen flashen. Kom je in een mooie Aroma installer terecht waarin je kunt kiezen welke apps je wilt (in mijn geval dus ook de email app). Was iets makkelijker geweest ;)

Overigens draai ik alweer een paar weken tot volle tevredenheid op SlimKat, sinds gisteren zelfs Android 4.4.4. Enige wat me constant opvalt aan custom ROM's is dat als het scherm aanstaat, er meer batterij verbruikt wordt dan met stock-based ROM's. Idle maakt het helemaal niets uit, wakelocks zijn er bijna niet en als ze er wel zijn, zijn ze te verklaren (Email sync, Spotify/Flitsmeister in de auto, etc.)

SlimKat d:)b

[ Voor 51% gewijzigd door Arfman op 25-06-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Pffff, dat klinkt idd wel een stuk eenvoudiger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Arfman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:12:
Je had die bloat.zip ook via recovery kunnen flashen. Kom je in een mooie Aroma installer terecht waarin je kunt kiezen welke apps je wilt (in mijn geval dus ook de email app). Was iets makkelijker geweest ;)

Overigens draai ik alweer een paar weken tot volle tevredenheid op SlimKat, sinds gisteren zelfs Android 4.4.4. Enige wat me constant opvalt aan custom ROM's is dat als het scherm aanstaat, er meer batterij verbruikt wordt dan met stock-based ROM's. Idle maakt het helemaal niets uit, wakelocks zijn er bijna niet en als ze er wel zijn, zijn ze te verklaren (Email sync, Spotify/Flitsmeister in de auto, etc.)

SlimKat d:)b
Hoe is de camera? Ik heb ook SlimKat gedraaid, maar de camera liep steeds vast na het maken van een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Er is een camera fix zipje, maar die heb ik nog niet nodig gehad. Bij mij werkt de camera prima met de versies 5.8, 5.9 (4.4.3) en de laatste weekly 5.10 (4.4.4).
Ik ben ook blij met slimkat + Google apps minimal. Veel sneller dan stock, batterij vergelijkbaar en niet té veel opties/bloat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Camera werkt prima hier inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Arfman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:12:
Ik heb dit net geprobeerd, maar krijg een foutmelding "installation aborted" en een rood driehoekje met uitroepteken boven de gevloerde robot. Of werkt dit alleen direct na een factory reset, moeten er nog caches geleegd worden...?
Edit: whatdoyouknow, ik probeer het een tweede keer en voila, nu pakt hij hem wel! Wonderlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Tinuz___ op 25-06-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
draait er hier iemand ook cm 11? Ik heb namelijk erg last van battery drain.
je ziet het percentage gewoon terug lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Ik heb sinds een tijd eigenlijk al CM11 op mijn SIII international staan en werkt altijd perfect. Nu heb ik thuis een andere router aangeschaft en heb daar zo nu en dan problemen mee met de WiFi.

Op alle andere apparaten (TV, iPad, MacBook Pro, etc) draait me WiFi goed behalve op mijn telefoon. Het WiFi icoontje wordt oranje en merk dan dat ik geen berichten meer binnen krijg. Pas als ik WhatsApp, Facebook opstart krijg ik het berichtje binnen.

Dit gebeurd helaas niet altijd, maar wel 70% van de tijd dat ik verbonden ben met de router. Het is een MikroTik routerboard. Als ik het netwerk vergeet en daarna weer toevoeg krijg ik het witte icoontje te zien dat ik volledig goed internet heb.

Verder heb ik de instellingen allemaal al gewijzigd maar blijf ik van dit probleem last hebben. Misschien heeft één van jullie de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ronic1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:48:
Bekend probleem met CM11. Probeer OmniROM of SlimKat eens, als het probleem dan blijft even kijken met WakeLockDetector waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandag het eerste probleempje met SlimROM.... ik werd vandaag gebeld terwijl ik de telefoon aan de carkit gekoppeld had. Ik kreeg toen alleen de melding dat ik een gemist gesprek had. Toen ik terug belde kreeg ik alleen wat gebrom, en na nog een poging was ik nog niet goed verstaanbaar en werd de verbinding verbroken. Toen ik de telefoon ontkoppelde van de auto was ik wel gewoon verstaanbaar.

Een tijdje later heb ik als test mijn vrouw gebeld toen ik de telefoon gekoppeld had. Ook toen kreeg ik alleen gebrom. Ik las net in het ervaringentopic dat er een nieuwe modem met firmware mee is gekomen. Die ga ik los proberen te flashen, en als dat niet werkt ga ik toch maar terug naar stock....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
gwystyl schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:29:
Vandag het eerste probleempje met SlimROM....
Ik vind OmniROM ook fijn, alhoewel ik wel al tegen wat problemen ben aangelopen.

1. Ik hoor de ander niet tijdens het bellen, ook niet via luidspreker en/of oordopjes. Een reboot is dan nodig.
2.Foto's maken binnen Whatsapp geeft vaak problemen.
3. Hij past uit zichzelf instellingen aan. Mijn statusbar stond op altijd aan, maar na een reboot ging hij steeds weg uit beeld. Instelling was uit zichzelf veranderd.

Het zijn geen grote problemen en ik raad Ommirom ook zeker aan, hij is alleen niet probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
ronic1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:48:
Ja niet normaal, voorheen haalde ik een dag met een charge, en nu twee per dag opladen.
Daarom ben ik ook aan het kijken naar slimkat of dirty unicorn.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik ga dan maar slimkat proberen, werkt dat ook met een patched modem?
ik heb namelijk het probleem als ik een andere rom opzet dat ik alleen noodoproepen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij raakt hij de modem helemaal niet aan tijdens het flashen, want ik heb nog dezelfde modem als daarvoor.

Wat heb je veranderd aan de modem? Ik ben nav mijn ervaring van gisteren aan het zoeken naar losse modembestanden, maar ik kan alleen modems vinden van 2012 en begin 2013, toen er nog Android 4.1.2 was. Ik verwacht niet dat het daarmee beter gaat dan nu.

Slimkat bevalt me verder erg goed, dus als ik het met alleen een modemwissel kan oplossen wil ik dat graag proberen.

edit: na een beetje nadenken de modem van XXUGND1 gevonden. Ik had de modem van XXUGNA8 al als CWM-zip, dus heb ik gezocht op die bestandsnaam maar dan met NA8 verwisseld door ND1 --> modem_CWM_I9300XXUGND1.zip
Toen ik daar op zocht kwam ik vrij snel op de post op XDA. Het stomme is dat ik die thread wel eerder gezien had, maar dat ze de TS blijkbaar niet meer updaten en nieuwe modems gewoon in reacties plaatsen. Beter lezen dus de volgende keer :)

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 27-06-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik was toen der tijd van 4.3 terug gegaan naar 4.1 dacht ik en toen mijn telefoon gesloopt 8)7
Mijn imei was wel goed maar ik had geen provider meer ik kon alleen noodoproepen doen, Dat heb ik na 4 dagen kunnen oplossen met een patch modem.
gwystyl schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:54:
Volgens mij raakt hij de modem helemaal niet aan tijdens het flashen, want ik heb nog dezelfde modem als daarvoor.

Wat heb je veranderd aan de modem? Ik ben nav mijn ervaring van gisteren aan het zoeken naar losse modembestanden, maar ik kan alleen modems vinden van 2012 en begin 2013, toen er nog Android 4.1.2 was. Ik verwacht niet dat het daarmee beter gaat dan nu.

Slimkat bevalt me verder erg goed, dus als ik het met alleen een modemwissel kan oplossen wil ik dat graag proberen.

edit: na een beetje nadenken de modem van XXUGND1 gevonden. Ik had de modem van XXUGNA8 al als CWM-zip, dus heb ik gezocht op die bestandsnaam maar dan met NA8 verwisseld door ND1 --> modem_CWM_I9300XXUGND1.zip
Toen ik daar op zocht kwam ik vrij snel op de post op XDA. Het stomme is dat ik die thread wel eerder gezien had, maar dat ze de TS blijkbaar niet meer updaten en nieuwe modems gewoon in reacties plaatsen. Beter lezen dus de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Weet iemand hoe je met de nieuwe SlimKat uitzet dat de LED gaat branden als je batterij bijna leeg is, zonder de LED helemaal uit te schakelen?

Ik kan de optie niet meer vinden om deze uit te zetten, met andere versie zag ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

voil schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:05:
Weet iemand hoe je met de nieuwe SlimKat uitzet dat de LED gaat branden als je batterij bijna leeg is, zonder de LED helemaal uit te schakelen?

Ik kan de optie niet meer vinden om deze uit te zetten, met andere versie zag ik die wel.
Instellingen - Accu - Low battery warning - Sound only/Uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
Zit nu ook op Slimkat. Laatste weekly en beta gapps. Werkt allemaal perfect.
Moet alleen nog de DPI aanpassen naar 320(s3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik heb nu ook Slimkat geinstalleerd maar nu is alles heel klein, Ik begrijp dat je DPI moet aanpassen maar ik krijg dat niet voor elkaar ik gebruik textdroider_dpi ik zet hem op 320 en dan reboot ik hem vanuit de app maar dat werkt niet :-( Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je root? Ik heb apart nog SuperSU geflasht, maar ik weet niet zeker of dat nodig is. In de instellingen kan je ook instellen of programma's en/of ADB root mogen hebben.
Na het aanpassan van het getal in Textdroider moet je op Apply drukken, dan staat er naast/boven de apply knop wat de nieuwe DPI na een reboot gaat worden. Dan pas herstarten, en dan moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik dacht dat ik root had :( maar moest het idd bij instellingen aanpassen 8)7
ik heb nu alleen nog dat de onderste 5 icoontjes (camera ,chrome,apps enz) helemaal links staan en niet netjes gespreid over de onderste regel.
gwystyl schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:10:
Heb je root? Ik heb apart nog SuperSU geflasht, maar ik weet niet zeker of dat nodig is. In de instellingen kan je ook instellen of programma's en/of ADB root mogen hebben.
Na het aanpassan van het getal in Textdroider moet je op Apply drukken, dan staat er naast/boven de apply knop wat de nieuwe DPI na een reboot gaat worden. Dan pas herstarten, en dan moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik zie dat je nu 2 extra widgets daar kwijt kan :+
ronic1 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:30:
ik dacht dat ik root had :( maar moest het idd bij instellingen aanpassen 8)7
ik heb nu alleen nog dat de onderste 5 icoontjes (camera ,chrome,apps enz) helemaal links staan en niet netjes gespreid over de onderste regel.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
Er verdwijnen inderdaad wat icoontjes als je op op 320 zet. Ik heb hem nu op 280 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:16
Hey mannen,

Wellicht is het al besproken, en wordt er hierboven al enige uitleg gegeven over het "veranderen van de Imei"
Ik heb dit probleem dus ook...

Dit is de eerste keer dat ik een Custom Rom installeer ( wss ook de laatste keer... ), en ik dacht mij goed ingelezen te hebben, maar heb toch een stomme rookie mistake gemaakt.

- Als je de EFS map backup, doe dan geen system wipe -_-......

Anyway,

Wat ik getracht heb te doen:

Zelf in bezit van een Xiaomi Mi3 met Miui, vriendin vind Miui erg leuk. Dus ik heb me goed ingelezen over het flashen van een custom rom.

Ik heb deze methode op de letter gevolgd:

http://en.miui.com/a-203.html
- Uiteraard telefoon geroot ( Cpu-Z geeft ook aan dat mobiel geroot was, en software die root toegang nodig hadden werkte ook vlekkeloos ).
- Toolkit gedownload
- Nieuwste I9300 Rom gedownload. ( Niet multi-language! ).

Miui is succesvol geinstalleerd, sim word wel herkend, alleen "emegency calls".
Imei is veranderd in: 004999010640000, wat google werk laat al veel vervelende dingen zien...

Meestal lees ik dat de complete EFS map verdwenen is, nu is het zo dat de /EFS map wel aanwezig is in de root, de volgende bestanden zijn ook aanwezig:
- .nv_core.bak
- .nv_core.bak.md5
- .nv_data.bak
- nv_data.bin
- nv_data.bin.md5

Voor het gemak even een foto erbij:

http://nl.tinypic.com/vie...=20t1flg&s=8#.U7Aiivk_uaI

Zoals jullie zijn zijn de eerste 3 aangegeven met een "."

Nu heb ik op google al het nodige voorbij zien komen, van Modem patchen tot terug naar Stock, en de nv_data.bin bestanden hernoemen.

Maar ik wil aan jullie vragen wat ik nu het beste kan doen, en welke stappen ik nu nog eventueel kan volgen om toch te proberen mijn vriendin haar S3 weer een netwerk signaal te geven...
Ik heb zelf al genoeg schade aangedaan, dus ik zou wat hulp zeker waarderen en kunnen gebruiken.

Of moet ik mijzelf alvast voorbereiden op een super pissige vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik volg Miui al een tijdje niet meer maar toen ik dat deed zaten ze nog op Android 4.1.
Aangezien je van een S3 met een nieuwe Android versie afkomt gaat dat dus mis met de EFS. Terug flashen naar stock of opzoek gaan naar meest recente Miui custom rom op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:16
@miki

Man, ik ben je eeuwig dankbaar!
Teruggezet naar Stock, maar wil toch de poging nog een keer wagen.

Dus wat moet ik nu precies doen:
- Backup maken van EFS
- Juiste Rom vinden ( zou ik mss wat hulp mogen? :P ).
- Niet meer de Xiaomi Handleiding volgen -_-

Enige info die ik nu kan geven:

- Momenteel weer un-root.
- Nieuwste versie gedownload van sammobileAndroid versie 4.3 ( Krijg wel de melding voor een update, deze doen?).

Normaal gesproken zou ik weer een tutje zoeken en het zelf lekker uitvogelen, maar nu deze stress volle uren kan ik wel wat hulp en zekerheid gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38
Is de laatste versie van Slimkat stabiel genoeg voor een complete leek? Ik zoek eigenlijk een zo stock mogelijke ROM, maar met 4.4 gaat dat natuurlijk niet. Ik ga mijn telefoon geven aan mijn vrouw, die heeft geen enkele advanced functie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die werkt perfect. Alleen effe de dpi verhogen, wordt wel erg klein anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Niet om vervelend te doen, maar wat denk je met 4.4 te hebben dat je met een 4.3 stock rom niet hebt?

Ik draai zelf sinds een paar weken zeer naar tevredenheid slimkat en ik denk dat hij stabiel genoeg is, maar ik zou een leek lekker op een stock rom laten zitten.

De grootste reden voor mij om over te stappen naar een custom rom is vanwege de snelheid. Dat verschil is namelijk wel erg groot maar heeft niets met 4.4 tov 4.3 te maken. Ik heb voor slimkat gekozen omdat ik bij cyanogen wat problemen lees en archidroid heeft me veel te veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
gwystyl schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:16:
Niet om vervelend te doen, maar wat denk je met 4.4 te hebben dat je met een 4.3 stock rom niet hebt?
Precies wat ik me afvroeg :)
Ik kan me voorstellen dat het als hardcore tweaker cool is om de laatste versie te hebben, vooral omdat Samsung die zelf niet ondersteunt voor de S3. Maar voor veel (zo niet de meeste) gebruikers is het waarschijnlijk verstandiger om een stabiele 4.3 te draaien.

Persoonlijk ben ik bijzonder tevreden over Smartdroid 9.9, waarbij ik meteen moet aantekenen dat dit mijn eerste ervaring met een custom rom is. Maar nog geen enkele app crash, reboot of andere ellende. Camera app lijkt gewoon stock, werkt stabiel voor beide camera's. Alles loopt super vloeiend, nog geen hapering gezien. Apps starten ook een stuk sneller. Waar ik me bijv. vooral aan stoorde is dat het soms 5 seconden duurde voordat de contactenlijst getoond werd, dat is nu binnen de 2 sec.
Voor de batterij maakt het trouwens niets uit, ik haal het eind v/d dag niet op één lading. Maar heb ook het idee dat de capaciteit na 600++ keer opladen behoorlijk is teruggelopen. Binnenkort eens een nieuwe batt bestellen, zag dat je al een originele (Koreaans fabrikaat dus) hebt voor 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Bedankt voor de tip gwystyl!

Zelf merk ik dat standaard Slimkat wat langzamer draait dan de voorgaande versie van Slimrom. Maar het draait prima stabiel bij mij.
Al helpt het wel een aardig stuk om de animatien uit te zetten onder developer options. En ook select runtime op Use ART zetten onder developer options.

Heeft er iemand goede/betere ervaringen met een custom firmware ipv de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik draai nu al een paar dagen Slimkat ben er zeer tevreden over :)
alleen ik heb problemen met mijn carkit(nissan connect) als ik bel hoor ik een hoop gekraak en als ik iemand aan de lijn heb kan ik die niet verstaan door het gekraak. meer mensen last van?
Btw met stock werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 06:22
ronic1 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:12:
alleen ik heb problemen met mijn carkit(nissan connect) als ik bel hoor ik een hoop gekraak en als ik iemand aan de lijn heb kan ik die niet verstaan door het gekraak. meer mensen last van?
Het niet goed aansturen van bluetooth carkits geldt voor vrijwel alle non stock based roms (zie ook eerdere opmerkingen in dit topic. Ik had hetzelfde probleem met Archidroid 2.4.6 (+nog enkele andere ook). Vandaar weer terug naar ArchiDroid 1.x en daar werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ronic1 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:12:
Heb ik ook met mijn Renault carkit. Inkomende gesprekken werken wel goed, dus ik houd hem wel even zo omdat ik zelf niet vaak bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
oke gelukkig dacht al dat het aan mij lag 8)7 Dan ga ik denk ik voor een andere rom kijken.
griphin schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:23:
[...]

Het niet goed aansturen van bluetooth carkits geldt voor vrijwel alle non stock based roms (zie ook eerdere opmerkingen in dit topic. Ik had hetzelfde probleem met Archidroid 2.4.6 (+nog enkele andere ook). Vandaar weer terug naar ArchiDroid 1.x en daar werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
Zijn er mensen met lags in de nieuwste slimkat weekly?
Welk backup programma gebruiken jullie als je elke week een nieuwe versie erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik draai nu net een week Slimkat maar nog geen lag gehad :)
En een backup programma gebruik ik niet gewoon op goed geluk :*)
Anders Titanium backup gebruiken.
FTD8 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:12:
Zijn er mensen met lags in de nieuwste slimkat weekly?
Welk backup programma gebruiken jullie als je elke week een nieuwe versie erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
ronic1 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:21:
Ik draai nu net een week Slimkat maar nog geen lag gehad :)
En een backup programma gebruik ik niet gewoon op goed geluk :*)
Anders Titanium backup gebruiken.

[...]
Wat heb je allemaal gewiped tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
gwystyl schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:16:
De specifieke Android versie maakt niet echt uit, maar ik dacht ik gooi gelijk de nieuwste erop. Slimkat lijkt behoorlijk stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
In CWM perform wipe data/factory reset and in mounts and storage section format system.
◾In TWRP choose advanced in wipe section and wipe dalvik cache, cache, system and data.

Ik heb TWRP erop staan.
FTD8 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:42:
[...]

Wat heb je allemaal gewiped tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Is er nu trouwens nog een manier om de counter omlaag te brengen van je aantal keer flashen?

Triangle away kon daar eerst voor gebruikt worden volgens mij, maar ik dacht gelezen te hebben dat dat niet meer werkte android 4.2+ voor de galaxy s3. Weet iemand hoe dat precies zit?

Overigens zit ik sinds vanochtend op archidroid 2.5.0 stable met CyanogenMod als basis. Zal later nog wel vermelden hoe de batterylife daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ook slimkat 4.4.4. build 6.2 erop gezet! Wat een verademing tegenover CM.
Helaas is mijn gps module wel kapot, en deze krijg ik op geen enkele manier meer aan de praat.
Dus ik moet nu terug flashen naar origineel en maar weer opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:19:
Ook slimkat 4.4.4. build 6.2 erop gezet! Wat een verademing tegenover CM.
Helaas is mijn gps module wel kapot, en deze krijg ik op geen enkele manier meer aan de praat.
Dus ik moet nu terug flashen naar origineel en maar weer opsturen voor reparatie.
Is deze kapot gegaan na de 6.2 build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de verschillen bij het scherp stellen van de camera? Ik kan alleen continuous mode selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
FTD8 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:11:
[...]

Is deze kapot gegaan na de 6.2 build?
Nee hij was niet meer benaderbaar op Cm11 en op slim kat 4.4.4 6.0 en 6.2 build.
Nu de stock rom erop gezet en bam weer gps.

Ik ga hem opnieuw rooten en dan meteen 4.4.4. 6.2 erop. Kijken wat er gebeurd!

En opnieuw geflashed naar 4.4.4. 6.2 en geen fix meer!

[ Voor 19% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 08-07-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Waarschijnlijk een mismatch van modem en je gps binary. Weet zo niet hoe die file heet; anders zou je deze uit je stock rom kunnen trekken en via root op de system partitie kunnen zetten.. Of modem flashen..

Found it: Probeer eens de gps.exynos4.so uit de stock rom te rippen en deze in /system/lib/hw te zetten met 644 permissies.

[ Voor 23% gewijzigd door Krypt op 09-07-2014 17:11 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
na wat verder pluiswerk:
- toestel gewiped, slimkat 4.4.2 build 5 erop. En GPS fix
- toen de update 4.4.4 build 6.2 weekly erop geen fix.
- GPS fix eroverheen van het XDA forum, geen fix
- Toestel opnieuw gewiped (alles) 4.4.2 build 5 erop, Geen fix

Klaar mee:
Opnieuw geflashed naar stock en weer GPS, hier maar op gehouden. Ik zit nu met een traag toestel maar wel met gps fix.
Mijn teller staat nu geloof ik op 15 :(

[ Voor 8% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 10-07-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb hier ook GPS problemen, de ene keer heb ik direct een fix. Om vervolgens een uur later helemaal niks maar dan ook niks meer te krijgen ook niet na resetten. Op vakantie paar keer niet kunnen navigeren omdat mijn S3 dus niet thuis gaf.

Wellicht dat je bij een servicepunt van Samsung geholpen kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Miki schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:34:
Ik heb hier ook GPS problemen, de ene keer heb ik direct een fix. Om vervolgens een uur later helemaal niks maar dan ook niks meer te krijgen ook niet na resetten. Op vakantie paar keer niet kunnen navigeren omdat mijn S3 dus niet thuis gaf.

Wellicht dat je bij een servicepunt van Samsung geholpen kunt worden.
GPS blijft het wel goed doen bij de stock, met custom roms speelt dit probleem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bij mij gebeurd het dus bij de stock rom, mijn toestel is gewoon op :)

Ik zou niet weten waar je het zou moeten zoeken, gezien het aantal roms wat je al geprobeerd hebt. Ps. je kunt de counter wel weer resetten als je dat wenselijk acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Probleem opgelost.
Toestel opnieuw geflashed zonder Gapps, en dus zonder backup terugzetten van google.

En bam Fix.
Daarna Slim Mini gapps geinstalleerd en gaan met die banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Na een half jaar temasek CM11 te hebben gedraaid zojuist naar SmartDroid V9.9 geflashed. Wat een verademing :o Eindelijk terug een fatsoenlijke camera app (kan iemand mij vertellen waarom CM op de SIII nog steeds geen HDR ondersteund?), stukken betere haptic feedback en ik heb eerder de indruk dat de performance er mét TouchWiz ROM op vooruit is gegaan 8)7

Eens zien hoe lang ik het volhou O-)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
Gisteren Blekota S5 Lite geprobeerd, een geporte S5 rom, maar je merkt toch wel dat de S3 net iets te weinig RAM hiervoor heeft (1GB tegenover de 2GB van de S5). Daarna maar weer teruggegaan naar NeatRomLite i.c.m. de S5 SystemUI om toch dat gevoel een beetje te behouden. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Twijfel, twijfel. SmartDroid V9.9 is niet slecht, maar de performance is merkbaar beter in CM11. Daarnaast is het ook veel eenvoudiger aan te passen, ik draai voor twee simpele tweaks nu WanamXposed én GravityBox. Alleen trekt de Samsung camera app zoveel betere foto's dan CM/Focal/Google Camera.

Er is niet toevallig een soort hybride ROM, CM11-based, maar met Samsung add-ons?
Edit: die is er wel degelijk, UltimaROM *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-07-2014 11:33 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik probeer Archidroid 1.7.16 te installeren, maar ik loop tegen een probleem aan. Het is een tijdje geleden dat ik een ROM heb geinstalleerd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ten eerste wipe ik alles in CWM, waarna ik via CWM gewoon Archidroid installeer. SImpel zou je zeggen, maar nu zit de telefoon in een bootloop. Ik zie de Samsung logo voor een paar seconden, waarna de scherm weer op zwart gaat en direct CWM wordt opgestart. Ik heb geprobeerd om dalvik en cache na de installatie nogmaals te wipen, dat werkt ook niet. Is er iets mis met de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10
Heel toevallig. Ik loop momenteel ook tegen hetzelfde probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Inmiddels opgelost, was erg simpel 8)7 Wees er zeker van dat je echt de allerlaatste versie van CWM hebt, een iets oudere werkt niet blijkbaar. Kan ook zo zijn dat het willekeur is, maar dat is het laatste dat ik had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu slimkat 6.4 en merk wat problemen bij Sygic. Sygic is origineel gekocht en wanneer je door een tunnel rijdt wordt het programma afgesloten. Misschien werkt de GPS niet in een tunnel, maar het blijft vreemd dat ik een force close error krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Bij Omnirom "flash"problemen, sinds de laatste paar updates last van 'n bugje. Na de update kan ik wanneer ik bel of gebeld wordt degene aan de andere kant niet meer horen (ook bij Voicemail niet). Bij 'n verse update (dus factory reset en dan updaten) is dat probleem verholpen.

Nu dus huiverig om te updaten via de auto-update feature die ingebouwd is. Verder trouwens rete-tevreden met Omnirom nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:52
g0tanks schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:49:
Gisteren Blekota S5 Lite geprobeerd, een geporte S5 rom, maar je merkt toch wel dat de S3 net iets te weinig RAM hiervoor heeft (1GB tegenover de 2GB van de S5). Daarna maar weer teruggegaan naar NeatRomLite i.c.m. de S5 SystemUI om toch dat gevoel een beetje te behouden. :p
Ik zie dat de Neatrom 4.3 roms zijn gebaseerd op de laatste samsung 4.3 builds en dat het uiterlijk grotendeels hetzelfde is.
Maar wat ik me afvraag, hoe is de performance in vergelijking met de stock rom? Voelt Neatrom ook sneller en meer responsive aan? Ik wil op zich wel naar een 4.4 rom (slimkat build 6.6 of neatrom 6.4.1) maar het touchwiz uiterlijk blijft me wel trekken, al merk ik dat ik mezelf de laatste tijd steeds meer ga ergeren aan de lag die de s3 nu heeft. Met de laatste update is het wel beter, maar nog steeds niet goed genoeg naar mijn idee.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPR op 28-07-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds vandaag op Omni nightly maar erger me sterk aan iets. Zo heb ik de onscreen knoppen aangezet (werken prettiger vind ik). Heb alle functies van de hardware knoppen uitgezet en heb dan nog eens ze geforceerd gedisabled in de instelling van Omni, maar ik merk lag als ik de recents app knop gebruik. Het "witte virtuele lichtje" achter de toets bij indrukken verloopt schokkerig en ik erger me er sterk aan. Heb al vanalles geprobeerd maar niets lijkt deftig te werken... Hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
PatrickPR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:40:
[...]

Ik zie dat de Neatrom 4.3 roms zijn gebaseerd op de laatste samsung 4.3 builds en dat het uiterlijk grotendeels hetzelfde is.
Maar wat ik me afvraag, hoe is de performance in vergelijking met de stock rom? Voelt Neatrom ook sneller en meer responsive aan? Ik wil op zich wel naar een 4.4 rom (slimkat build 6.6 of neatrom 6.4.1) maar het touchwiz uiterlijk blijft me wel trekken, al merk ik dat ik mezelf de laatste tijd steeds meer ga ergeren aan de lag die de s3 nu heeft. Met de laatste update is het wel beter, maar nog steeds niet goed genoeg naar mijn idee.
Ik ben ooit op NeatRom overgestapt na een lange zoektocht naar een stabiele ROM. Bij de meeste AOKP/ASOP ROMs had ik veel last van lag en force closes, daarom heb ik voor een ROM gekozen die op de stock ROM is gebaseerd. Wat betreft stabiliteit heb ik niks te klagen. Alhoewel de ROM iets minder flancy is, kom je met customization al een heel eind. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.