Interessant. Kun je aangeven op welke wijze de camera minder functies heeft? Waar het mij om gaat: fotokwaliteit, zoomen, flits en zo nu en dan een belichtingcorrectie. Overige functies zoals sepiafilters etc gebruik ik niet.RekZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:33:
[...]
Als je camera belangrijk vind zou ik niet overstappen naar CM. Dat is namelijk ook de enige reden waarom ik bij Samsung based roms(Omega) blijf. (...)
Geen idee wat hij dan precies mist, maar die opties heb je gewoon bij de CM camera hoor... Maakt prima foto's naar mijn idee.pmeter schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:32:
[...]
Interessant. Kun je aangeven op welke wijze de camera minder functies heeft? Waar het mij om gaat: fotokwaliteit, zoomen, flits en zo nu en dan een belichtingcorrectie. Overige functies zoals sepiafilters etc gebruik ik niet.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
De CM camera maakt alleen foto's in 4:3 resolutie... het stoort me enorm om op m'n laptop, tv, monitor en telefoon zwarte balken te zien.
Ook zijn de foto's zijn dus minder 'wide' waardoor dingen aan de zijkant wegvallen die je met de standaard SIII camera wel op je foto krijgt.
Ook zijn de foto's zijn dus minder 'wide' waardoor dingen aan de zijkant wegvallen die je met de standaard SIII camera wel op je foto krijgt.
Zoals al eerder aangehaald is, is dit op te lossen door de resolutie een tandje lager te zetten.RekZ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:52:
De CM camera maakt alleen foto's in 4:3 resolutie... het stoort me enorm om op m'n laptop, tv, monitor en telefoon zwarte balken te zien.
De camerasensor is 4:3. Een Samsung ROM zou daar een 16:9(?) verhouding van maken door de randen weg te gooien. (Dus juist een "verslechtering" van de kwaliteit.)
Dus als je met kwaliteit de resolutie bedoelt, dan is de kwaliteit van een AOSP based ROM beter dan die van een Samsung based.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Dat van de resolutie lager zetten heb ik nooit geprobeerd. Toen ik ooit een AOSP based rom vergeleek met m'n Sammy camera vond ik de kwaliteit minder. Misschien is dat nu anders.. maar ben tevreden met m'n huidige Omega.TommieW schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:30:
[...]
Zoals al eerder aangehaald is, is dit op te lossen door de resolutie een tandje lager te zetten.
De camerasensor is 4:3. Een Samsung ROM zou daar een 16:9(?) verhouding van maken door de randen weg te gooien. (Dus juist een "verslechtering" van de kwaliteit.)
Dus als je met kwaliteit de resolutie bedoelt, dan is de kwaliteit van een AOSP based ROM beter dan die van een Samsung based.
heeft iemand misschien neatrom v7.0 gedownload en wil deze delen?
Mooi! crashed die nooit meer?Ewivis schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:02:
[...]
Geen idee wat hij dan precies mist, maar die opties heb je gewoon bij de CM camera hoor... Maakt prima foto's naar mijn idee.
Extra's zijn oa.
beauty shot
smile shot
instellingen
continue opname
gps tag
spraakopdracht
Zou mooi zijn als de rom stabieler zijn. Een crippled ROM waar bij de camera niet stabiel is komt er hier niet in. De zgn zolderkamerprutsers zouden dat niet online moeten zetten.
Mijn camera crashed nooit op 10.1.3 hier...RAAF12 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:20:
[...]
Mooi! crashed die nooit meer?
Extra's zijn oa.
beauty shot
smile shot
instellingen
continue opname
gps tag
spraakopdracht
Zou mooi zijn als de rom stabieler zijn. Een crippled ROM waar bij de camera niet stabiel is komt er hier niet in. De zgn zolderkamerprutsers zouden dat niet online moeten zetten.
beauty shot en smile shot heb je niet nee, maar gebruik je dat serieus? Ik ken helemaal niemand die dat uberhaupt gebruikt
continue opname? Er bestaat bij CM een burstmodus als je dat bedoeld
gps tag kan gewoon
spraakopdracht bestaat ook
En zoals ik al zei, stabiel zat! :-)
De zgn zolderkamerflashers zouden zich gewoon moeten realiseren waar ze mee bezig zijn lijkt me.RAAF12 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:20:
[...]
De zgn zolderkamerprutsers zouden dat niet online moeten zetten.
Mijn Omega-ROM is zo ontzettend traag de laatste tijd. Twijfel of ik over moet gaan op bijv. CM, maar in hoeverre kom ik erachter wat de oorzaak van de traagheid is? Mijn RAM-geheugen is standaard erg hoog, CPU-Adjuster geeft niets noemenswaardigs aan. Dus ik denk dat het ligt aan het vrije RAM-geheugen(Bijna standaard maar 100mb). Zelfs bij 0 actieve applicaties irriteer ik me aan de traagheid van mijn S3. Iemand die me wellicht een oplossing aan kan raden in de vorm van een sterk verbeterde ROM t.o.v. de Omega? (Liefst een stabiele ROM). Omega overigens enige ROM die ik tot nu toe op mijn S3 gehad heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Sheva op 19-03-2014 12:39 ]
Ik raad je CM 10.1.3 aan. Draait al sinds hij uit is(sept 2013) zeer stabiel. Latere versies van CM heb ik geen ervaringen mee.Hij voelt bij mij iig nog steeds niet traag aan...Sheva schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:36:
Mijn Omega-ROM is zo ontzettend traag de laatste tijd. Twijfel of ik over moet gaan op bijv. CM, maar in hoeverre kom ik erachter wat de oorzaak van de traagheid is? Mijn RAM-geheugen is standaard erg hoog, CPU-Adjuster geeft niets noemenswaardigs aan. Dus ik denk dat het ligt aan het vrije RAM-geheugen(Bijna standaard maar 100mb). Zelfs bij 0 actieve applicaties irriteer ik me aan de traagheid van mijn S3. Iemand die me wellicht een oplossing aan kan raden in de vorm van een sterk verbeterde ROM t.o.v. de Omega? Enige ROM die ik tot nu toe op mijn S3 gehad heb.
Tja maar wel een camera app die telkens crashed. Voor mij de reden om CM 10.1.3 te mijden.
Nogmaals, mijn camera app crashed echt nooit...RAAF12 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:23:
Tja maar wel een camera app die telkens crashed. Voor mij de reden om CM 10.1.3 te mijden.
Verwijderd
Ik heb van gisteren een Galaxy S3 I9305 LTE. Er staat KNOX op die niet toelaat dat de S3 geroot wordt.
Kan ik een Custom Rom flashen met die KNOX erop ?
Zoja,misschien iemand een link naar de roms voor de LTE ?
Zijn de custom roms eigenlijk voor dit toestel dezelfde als voor de gewone S3 ?
Hier wel.Ewivis schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:53:
Nogmaals, mijn camera app crashed echt nooit...
Nee, je zal echt specifiek ROMS voor de I9305 moeten flashen. Toestel heeft immers (gedeeltelijk) andere hardware. Voor de custom roms zelf, zie XDA.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:39:
Ik heb van gisteren een Galaxy S3 I9305 LTE. Er staat KNOX op die niet toelaat dat de S3 geroot wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 21-03-2014 10:18 ]
Verwijderd
Bedankt,dat vermoedde ik al,ik heb eens een Galaxy naar zijn grootje geholpen door een verkeerde stock te flashen.rodie83 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:17:
[...]
Nee, je zal echt specifiek ROMS voor de I9305 moeten flashen. Toestel heeft immers (gedeeltelijk) andere hardware. Voor de custom roms zelf, zie XDA.
Heb KNOX kunnen verwijderen en is nu geroot.
Verwijderd
Ik wil weer standaard rom op mijn s3 zitten. Als ik via http://www.sammobile.com/firmwares/ kijk dan zie ik bij i9300 geen nederlands staan. Maakt dat uit of ik er eentje uit duitsland pak of nederland?
Niet echt, maar er is wel een Nederlandse hoor. Als je deze link gebruikt, kan je uit de dropdown menu's kiezen voor Smartphone - Android - GT-I9300 (Galaxy S III) - Netherlands-PHN
Je komt dan bij deze firmware uit
Ik draai zelf inmiddels de Oostenrijkse XXUGNA5. Er is nauwelijks tot geen verschil te zien, maar die is wat nieuwer (januari 2014 tov november 2013) en er zit ook gewoon Nederlands als systeemtaal in.
Ik probeer meestal stock roms waarvan PDA begint met XX. Aziatische, Russische of (Latijns-)Amerikaanse versies probeer ik te voorkomen om problemen met talen en fonts te voorkomen.
Je komt dan bij deze firmware uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Model name: GALAXY S III Country: Netherlands Version: Android 4.3 Changelist: 2191747 Build date: Tue, 26 Nov 2013 08:03:22 +0000 Product Code: PHN PDA: I9300XXUGMK6 CSC: I9300PHNGMK1 MODEM: I9300XXUGMK6 |
Ik draai zelf inmiddels de Oostenrijkse XXUGNA5. Er is nauwelijks tot geen verschil te zien, maar die is wat nieuwer (januari 2014 tov november 2013) en er zit ook gewoon Nederlands als systeemtaal in.
Ik probeer meestal stock roms waarvan PDA begint met XX. Aziatische, Russische of (Latijns-)Amerikaanse versies probeer ik te voorkomen om problemen met talen en fonts te voorkomen.
[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 25-03-2014 15:12 ]
Gisteren mijn telefoon van Paranoïd Android 4.4.2. voorzien, wat een verrijking! Wil echt niet meer terug naar Omega, maar helaas kamp ik wel met een probleem. Hangouts is bij deze versie de vaste sms-app en hoewel Hangouts het op Omega perfect deed, krijg ik nu geen berichten meer binnen. Hangouts kan mijn nummer niet meer verifiëren, ik zie dat dit sinds enkele maanden niet alleen bij mij een probleem is. Ik heb alleen nog niet de gewenste oplossing kunnen vinden. Sta op het punt om de ROM opnieuw te flashen, maar voordat ik dat doe hoop ik dat een Tweaker wellicht het antwoord op mijn probleem weet, zodat ik niet weer alles opnieuw hoef te installeren(Eerst installatie van PA icm TB leverde te veel foutmeldingen op waardoor ik de tweede keer maar het hoogst nodige terug heb gezet).
Verder werkt alles wel gewoon prima, bellen bijv. Of andere communicatiemiddelen.
Verder werkt alles wel gewoon prima, bellen bijv. Of andere communicatiemiddelen.
kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om enkel de modem te flashen? ik draai nu een custom rom (aosp) en als ik bij het stroom verbruik kijk, dan zie ik enkel een gele balk, nergens groen te bekennen en het lijkt erop dat ik non stop slecht signaal heb. Ik heb knp/hi als provider en heb volgens mij altijd signaal. Als ik bij settings kijk, dan zie ik bij baseband I9300XXEMC2, dit is de modem versie toch?
Nu wil ik de modem flashen, maar kan niet echt vinden of dit een probleem op kan leveren zonder de bijbehorende pda (complete package te flashen)
Nu wil ik de modem flashen, maar kan niet echt vinden of dit een probleem op kan leveren zonder de bijbehorende pda (complete package te flashen)
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Verwijderd
Volgens mij moet het kunnen,maar wacht even op verdere reacties,ik wil het niet op mijn geweten mocht er wat mis gaan.Mouki_9 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:05:
kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om enkel de modem te flashen? ik draai nu een custom rom (aosp) en als ik bij het stroom verbruik kijk, dan zie ik enkel een gele balk, nergens groen te bekennen en het lijkt erop dat ik non stop slecht signaal heb. Ik heb knp/hi als provider en heb volgens mij altijd signaal. Als ik bij settings kijk, dan zie ik bij baseband I9300XXEMC2, dit is de modem versie toch?
Voor alle informatie moet je even deze topics doorbladeren:Mouki_9 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:05:
http://forum.xda-develope...radio-collection-t1740061
http://forum.xda-develope...-i9300-including-t2393289
Ik zit juist te twijfelen tussen deze Rom's omdat de standaard android van samsung me al een tijdje in de steek laat. Hoe kom je erbij dat alle S3 devs bij omni zitten?Arfman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:53:
OmniROM is in mijn ogen nog steeds en betere room voor de s3 dan CM. Alle s3 devs zitten bij Omni. Camera doet het gewoon goed en batterij is ook prima.
Zou hier graag wat meer over willen weten zodat ik de knoop kan doorhakken.
groetjes
Bierkrat69
Probleem is de Samsung Enexos CPU in de S3, de librairies zijn gesloten. Dus proberen ze er omheen te werken met wisselend resultaat. Als je al probs hebt met de off Samsung rom kan je dat beter eerst oplossen met een verse installatie.
Dit heb ik al geprobeerd, zelfs een 2e officieel samsung update afgewacht, tevergeefs.RAAF12 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:52:
Probleem is de Samsung Enexos CPU in de S3, de librairies zijn gesloten. Dus proberen ze er omheen te werken met wisselend resultaat. Als je al probs hebt met de off Samsung rom kan je dat beter eerst oplossen met een verse installatie.
Mijn batterij moet ik de hele dag in de oplader houden. (ook een andere nieuwe accu al geprobeerd) Wifi problemen, apps die niet goed werken. Evengoed dank voor de tip.
Vandaar dat ik nu zoiets heb van misschien biedt custom rom zal wel eens een andere uitkomst.
Dan is mijn keuze eigenlijk simpel CM of Omni rom omdat ik deze als advies kreeg van iemand in mijn directe omgeving die dit al langer volgt.
Ik draai de nightlys van CM. Werken prima, ik snap niet dat mensen zeuren over problemen. Mij s3 werkt nu eindelijk zoals het bedoeld is. Nou ja, op de 1 april grap van de cyanogen-jongens na dan....... Dat was wel even raar... :-)
Ja ik had voordat ik hem ging updaten ook nergens last van. Ik ben dan ook zeer tevreden met het toestel opzich.... Alleen ja als ik dat had geweten?! Dit kan niet de bedoeling zijn van samsung.Hoppa! schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:59:
Ik draai de nightlys van CM. Werken prima, ik snap niet dat mensen zeuren over problemen. Mij s3 werkt nu eindelijk zoals het bedoeld is. Nou ja, op de 1 april grap van de cyanogen-jongens na dan....... Dat was wel even raar... :-)
Het blijft toch een nadeel dat je S3 crippled is t.o.v een stock Samsung
geen HDMI output
geen FM radio
minder opties in de camera app
Het is OK als je daar genoegen mee neemt maar ga niet zeggen dat CM het meest ideale stukje soft voor een S3 is.
Dan kan je beter een telefoon met een niet Samsung chipset kopen daarvoor zijn ROM,s die geen enkele beperking kennen (Snapdragon Qualcomm ect) die hebben geen dichtgetimmerde bibliotheken zoals de Enexsos chip van Sammy.
geen HDMI output
geen FM radio
Het is OK als je daar genoegen mee neemt maar ga niet zeggen dat CM het meest ideale stukje soft voor een S3 is.
Dan kan je beter een telefoon met een niet Samsung chipset kopen daarvoor zijn ROM,s die geen enkele beperking kennen (Snapdragon Qualcomm ect) die hebben geen dichtgetimmerde bibliotheken zoals de Enexsos chip van Sammy.
Ik denk dat het percentage van mensen die daadwerkelijk gebruik maken van HDMI output (met een speciaal, niet bijgeleverd kabeltje) en FM radio nihil is. Ik heb het in ieder geval nog nooit gebruikt en ook totaal geen behoefte aan gehad.
De enorme boost in snelheid en consistentie in gebruikerservaring die OmniROM mij biedt staan in in ieder geval in geen verhouding tot de in mijn optiek triviale zaken die je dan eventueel zou missen.
De enorme boost in snelheid en consistentie in gebruikerservaring die OmniROM mij biedt staan in in ieder geval in geen verhouding tot de in mijn optiek triviale zaken die je dan eventueel zou missen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb nu Omni Rom draaien, hij draait wel als een tierelier.
Het was even uitzoeken hoe dat allemaal moet (ik kreeg gelukkig hulp) maar dan heb je ook wat.
Wel zijn de batterij/accu problemen nog niet verholpen, ik vermoed nu zelf dat het aan het contact (van de telefoon of lader) ligt. Zijn er meer die tegen dit aanlopen?
Het was even uitzoeken hoe dat allemaal moet (ik kreeg gelukkig hulp) maar dan heb je ook wat.
Wel zijn de batterij/accu problemen nog niet verholpen, ik vermoed nu zelf dat het aan het contact (van de telefoon of lader) ligt. Zijn er meer die tegen dit aanlopen?
[ Voor 18% gewijzigd door Bierkrat69 op 06-04-2014 18:01 ]
Als er één stuk software is dat een S3 crippled, dan is het de Stock-Samsung shit wel. Serieus, HDMI-output op je telefoon? FM-radio? Who gives a fuck! Zet daar tegenover de traagheid, homescreen redraws bij elke afgesloten app, de onoverzichtelijke menustructuur, de kinderachtige icoontjes, alle niet werkende rommel die Samsung meelevert..... Dan is de keuze eenvoudig gemaakt.RAAF12 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:25:
Het blijft toch een nadeel dat je S3 crippled is t.o.v een stock Samsung
geen HDMI output
geen FM radio
Lijkt me helder voor iedereen die beide heeft geprobeerd dat CM je S3 veel meer brengt dan stock. Tenzij je inderdaad je telefoon ooit aan je TV hangt. Waarom zou iemand dat überhaupt willen eigenlijk? Echt niet van deze tijd.
Ik moet hier toch nog wat aan toevoegen. Ik heb zowel met CM als met Aosp Neatrom last van freezes, belfunctie van de telefoon die gewoon wegvalt en ik kan met beide mijn Bleutooth carkit niet gebruiken. En juist door de laatste twee ben ik toch maar gegaan naar een TW based Neatrom versie. Deze is idd trager en lagt aan alle kanten, maar ik kan wel altijd bellen.Hoppa! schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:43:
[...]
Als er één stuk software is dat een S3 crippled, dan is het de Stock-Samsung shit wel. Serieus, HDMI-output op je telefoon? FM-radio? Who gives a fuck! Zet daar tegenover de traagheid, homescreen redraws bij elke afgesloten app, de onoverzichtelijke menustructuur, de kinderachtige icoontjes, alle niet werkende rommel die Samsung meelevert..... Dan is de keuze eenvoudig gemaakt.
Lijkt me helder voor iedereen die beide heeft geprobeerd dat CM je S3 veel meer brengt dan stock. Tenzij je inderdaad je telefoon ooit aan je TV hangt. Waarom zou iemand dat überhaupt willen eigenlijk? Echt niet van deze tijd.
Dat zeg ik in post 1 als het JOU niet uitmaakt dat HDMI-FM radio ect niet werkt met een custom ROM is dat OK.Hoppa! schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:43:
[...]
Als er één stuk software is dat een S3 crippled, dan is het de Stock-Samsung shit wel. Serieus, HDMI-output op je telefoon? FM-radio? Who gives a fuck! Zet daar tegenover de traagheid, homescreen redraws bij elke afgesloten app, de onoverzichtelijke menustructuur, de kinderachtige icoontjes, alle niet werkende rommel die Samsung meelevert..... Dan is de keuze eenvoudig gemaakt.
Ik ben pas tevreden als alle hardware wel werkt ook al gebruik ik het amper.
Bovendien zet ik vraagtekens bij de stabiliteit van de zolderkamer roms. Ik heb iets teveel vastlopers, spontane reboots en andere ongemakken gezien.
Ik denk dat je geen idee hebt van de organisatie en kwalitatief hoogstaande programmeurs die actief zijn bij de grootste thirdparty ROM-bakkers. Dit afdoen als zolderkamer roms is echt op het belachelijke af. Daar zit heel wat meer kwaliteit en dedicatie als bij de softwareclub van Samsung.RAAF12 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:23:
[...]
Dat zeg ik in post 1 als het JOU niet uitmaakt dat HDMI-FM radio ect niet werkt met een custom ROM is dat OK.
Ik ben pas tevreden als alle hardware wel werkt ook al gebruik ik het amper.
Bovendien zet ik vraagtekens bij de stabiliteit van de zolderkamer roms. Ik heb iets teveel vastlopers, spontane reboots en andere ongemakken gezien.
En nogmaals, op het gebied van vastlopers, reboots en andere ongemakken doen de nightlies van CM het echt stukken beter dan de stock Samsung rom. Mij boeit het niet of hardware die ik niet gebruik het wel of niet doet. Mij boeit het dat de hardware die ik WEL gebruik het vlekkeloos doet. En dat is bij Samsung stockroms zeker niet het geval en bij CM stukken beter. .
Ik ben gisteren terug gegaan van Omni naar stock omdat ik Blackberry software moest installeren op de telefoon die controleerd of de telefoon geroot is. Ook al deinstalleerde ik root dan nog was de telefoon Not Compliant met de security settings. Uiteindelijk alles draaien, maar wat is dat ding traag geworden. Misschien toch nog eens proberen omni kaal te installeren en dan ook direct die software installeren. Misschien herkent hij dan niet dat ik root kan krijgen dmv SuperSU. Iemand een ander idee hoe ik root helemaal kan verwijderen zodat die applicaties het niet detecteren?
Je hebt toch zoiets als HideRoot? Geen ervaring mee maar zou moeten werken volgens mij.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien maar eens proberen. Zal dit weekend eens kijken
xposed framework, rootcloak, xprivacyHurricane schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:44:
Ik ben gisteren terug gegaan van Omni naar stock omdat ik Blackberry software moest installeren op de telefoon die controleerd of de telefoon geroot is. Ook al deinstalleerde ik root dan nog was de telefoon Not Compliant met de security settings. Uiteindelijk alles draaien, maar wat is dat ding traag geworden. Misschien toch nog eens proberen omni kaal te installeren en dan ook direct die software installeren. Misschien herkent hij dan niet dat ik root kan krijgen dmv SuperSU. Iemand een ander idee hoe ik root helemaal kan verwijderen zodat die applicaties het niet detecteren?
maar dan nog bestaat er een kans dat root gedetecteerd wordt, een beruchte is de barclay app waar eerdergenoemde geen oplossing biedt
Het gaat om Bes10 Client Google Play: BES10 Client en nog enkele andere van rim.
kan er niet veel mee aangezien je allemaal instellingen van de mail van je werk in moet stellen. installeren lukt in ieder geval wel en voor het starten toegevoegd aan rootcloak blacklist en hij start, maar dan moet je de gegevens invullen. Tot zover kom ik dus....Hurricane schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:28:
Het gaat om Bes10 Client Google Play: BES10 Client en nog enkele andere van rim.
Dat lukte mij ook nog wel. Maar als je alles ingevuld hebt en het programma start op dan checkt hij je telefoon en dan is het over helaas. Zal dit weekend eens proberen met rootcloak.
Hoe kan ik dit veilig doen!
Ik ben van de mislukte 4.3 over gegaan naar Cyanogenmod 4.4.2. met de installer.
Echter kan ik dat ding niet updaten omdat ie met error code 7 komt.
Kan ik via de recovery de M5 release eroverheen zetten of veegt ie hem leeg?
Ik ben van de mislukte 4.3 over gegaan naar Cyanogenmod 4.4.2. met de installer.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
volgens mij kwam error status 7 voor omdat je recovery niet up to date is. Installeer de laatste recovery. Hier een korte uitleg: http://highonandroid.com/...covery-on-rooted-android/Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:49:
Hoe kan ik dit veilig doen!
Inmiddels probleem opgelost, mijn abbonement loopt bijna af.RAAF12 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:52:
Heeft de Galaxy S4 dit probleem niet?
Deze uitleg beschrijft alleen hoe je error 7 kan oplossen als je een nieuwe rom installeert, niet de incremental update van CM.Mouki_9 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:47:
[...]
volgens mij kwam error status 7 voor omdat je recovery niet up to date is. Installeer de laatste recovery. Hier een korte uitleg: http://highonandroid.com/...covery-on-rooted-android/
Ik kan die file die gedownload word ook nergens vinden (ook al hoort ie in de cache te staan)
Helaas heeft het updaten van recovery niet geholpen, en krijg ik nog steeds error 7
Via de cache de file gevonden en de lines verwijderd uit het document. nu vind dat cm dit geen officiele update is en download de nieuwe versie, weer met code 7.
[ Voor 18% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 16-04-2014 20:36 ]
Probeer eerst maar te updaten naar de nieuwste versie van TWRP. Als het dan nog steeds niet werkt, zoeken we verder.
Ik ga op aanraden van jullie twrp proberen. Cm is leuk, maar achteraf had ik het beter via odin kunnen doen.
Helaas ook via twrp krijg ik dezelfde error met de update.
Kan ik de m5 er niet gewoon erover heen installeren, en dat ik mijn data behoud!
Dat kan dus....
niet.
Krijg de ene fout melding na de andere: Waaronder KeyguardTestActivity is gestopt.
Helaas ook via twrp krijg ik dezelfde error met de update.
Kan ik de m5 er niet gewoon erover heen installeren, en dat ik mijn data behoud!
Dat kan dus....
niet.
Krijg de ene fout melding na de andere: Waaronder KeyguardTestActivity is gestopt.
[ Voor 59% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 16-04-2014 21:23 ]
Die heeft een Qualcomm chip daarvoor worden WEL goede roms gemaakt die alle HW ondersteunen.Bierkrat69 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:28:
[...]
Inmiddels probleem opgelost, mijn abbonement loopt bijna af.
Heeft de Galaxy S4 dit probleem niet?
Roms voor de S3 is zijn en blijven bagger hoe je het ook went of keert!!
Er zijn een paar versies van de S4 met een ruk Samsung CPU set maar die worden in NL niet verkocht.
Zie ook Wikipedia: Samsung Galaxy S4
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 16-04-2014 22:20 ]
Ik ga me er eens in verdiepen bedankt voor de goede tip!RAAF12 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:17:
[...]
Die heeft een Qualcomm chip daarvoor worden WEL goede roms gemaakt die alle HW ondersteunen.
Er zijn een paar versies van de S4 met een ruk Samsung CPU set maar die worden in NL niet verkocht.
Zie ook Wikipedia: Samsung Galaxy S4
Inderdaad het is wel jammer dat Samsung niet volledig ondersteuning geeft.
Dat zou dit toestel ook ten goeden komen. Nu gaan ze bij de concurrentie zitten (One Plus) lijkt mij ook niet de bedoeling.
Begin nu toch wel een beetje gallisch te worden van dit toestel.
Ding kan niet eens normaal mp3 afspelen.
Zodra er een random player, of dat nou apollo of google music player is en het scherm aan staat is er niets aan de hand. Scherm uit. Komt er stotterende shit uit.
Of de muziek nou op de sd staat of intern maakt geen zak uit.
Of je nou een originele rom gebruikt of de laatste CM. Het maakt geen zak uit.
Zodra er een random player, of dat nou apollo of google music player is en het scherm aan staat is er niets aan de hand. Scherm uit. Komt er stotterende shit uit.
Ik denk dat het aan je specifieke toestel ligt.
@RAAF12: De S4 is zelfs om te flashen naar Google Play editie met wat trucjes, heb je een Nexus ervaring op je Samsung. Perfect dus, want je behoudt de voordelen (verwisselbare accu en sd card uitbreiding) en niet de nadelen.
@RAAF12: De S4 is zelfs om te flashen naar Google Play editie met wat trucjes, heb je een Nexus ervaring op je Samsung. Perfect dus, want je behoudt de voordelen (verwisselbare accu en sd card uitbreiding) en niet de nadelen.
Het is inderdaad per toestel afhankelijk maar ik zou zelf een Nexus aanschaffen. Dan weet je zeker dat het allemaal snor zit met updates, drivers, roms, e.d.
Check voor de grap eens deze link: https://developers.google.com/android/nexus/drivers
Dan begrijp je waarom deze toestellen zo geliefd zijn bij de dev community. Dit is ook precies het probleem van Samsung, zij geven helemaal niets weg en iedereen is aan het gissen hoe hun(specifieke) hardware werkt. Daarom zijn er nog steeds geen perfecte AOSP roms voor de S3.
En anders zou ik een Sony toestel overwegen. Zij gebruiken zo ie zo al een eigen rom wat sterk overeenkomt met de Google stock rom en daarnaast zijn ze erg community vriendelijk en stellen ze een hoop informatie, drivers(voor zover zij dat kunnen doen) en tools ter beschikking. Check: http://developer.sonymobile.com/
Check voor de grap eens deze link: https://developers.google.com/android/nexus/drivers
Dan begrijp je waarom deze toestellen zo geliefd zijn bij de dev community. Dit is ook precies het probleem van Samsung, zij geven helemaal niets weg en iedereen is aan het gissen hoe hun(specifieke) hardware werkt. Daarom zijn er nog steeds geen perfecte AOSP roms voor de S3.
En anders zou ik een Sony toestel overwegen. Zij gebruiken zo ie zo al een eigen rom wat sterk overeenkomt met de Google stock rom en daarnaast zijn ze erg community vriendelijk en stellen ze een hoop informatie, drivers(voor zover zij dat kunnen doen) en tools ter beschikking. Check: http://developer.sonymobile.com/
Verwijderd
Ik vind geen enkel spoor terug van Knox op mijn telefoon (4.3 PHN OTA update). Hoe weet ik zeker dat er geen Knox op staat en dat ik naar hartelust kan rooten/flashen zonder warranty void?
En is OmniROM nog altijd de "beste" ROM van het moment? CM installeer ik niet, heb al bij iedere versie extreme battery drain gehad door matige ontvangst.
En is OmniROM nog altijd de "beste" ROM van het moment? CM installeer ik niet, heb al bij iedere versie extreme battery drain gehad door matige ontvangst.
Als je in de download mode gaat, kan je dat snel zien.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:41:
Ik vind geen enkel spoor terug van Knox op mijn telefoon (4.3 PHN OTA update). Hoe weet ik zeker dat er geen Knox op staat en dat ik naar hartelust kan rooten/flashen zonder warranty void?
Verwijderd
ODIN MODE
product name: GT=i9300
custom binary download: no
current binary: samsung official
system status: official
Geen zaken over Knox dus kan ik er van uit gaan dat het niet in mijn ROM zit?
product name: GT=i9300
custom binary download: no
current binary: samsung official
system status: official
Geen zaken over Knox dus kan ik er van uit gaan dat het niet in mijn ROM zit?
Ik zit nog steeds met CM11 te klooien, nu weer met de laatste nightly, Boeffla kernel en onderstaande fix voor de camera. Hiervoor liep de camera applicatie steeds vast, nu werkt ie weer prima, zelfs de google camera applicatie doet het prima
Misschien al een oude fix, maar ik was wel heel blij dat alles het "zomaar" weer deed.
http://forum.xda-develope...pp-cm10-2-cm10-2-t2505973
ik heb de "Fixed Cam for CM 10.2_CM11 V2.3.zip - [Click for QR Code]" geïnstalleerd. (vanuit de recovery)
http://forum.xda-develope...pp-cm10-2-cm10-2-t2505973
ik heb de "Fixed Cam for CM 10.2_CM11 V2.3.zip - [Click for QR Code]" geïnstalleerd. (vanuit de recovery)
Atari portfolio Dos 2.11
Heb ik ook gehad. Bleek aan instelling in m'n kernel te liggen. (standby CPU max). Die stond op 600MHz en dat was te laag op 1000 werkte hij prima.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:44:
Begin nu toch wel een beetje gallisch te worden van dit toestel.
Kwam dus omdat hij beperkt was qua CPU om batterij te besparen als het scherm uitging.
Verwijderd
Ik heb een vraagje met betrekking tot EFS. Ik heb in de tijd een backup gemaakt van mijn efs.img toen ik nog op 4.1.2 (rooted dus) zat. Ik heb nu 4.3 geroot en er een nieuwe ROM over geflashed omdat ik ervan uit ga dat die efs.img backup ook compatibel is met 4.3 (moest ik hem kwijt zijn)? En kan ik anders in nood 4.1.2 er weer op zetten via ODIN en dan mijn EFS restoren, moest het niet mogelijk zijn hem te restoren op 4.3?
Dat ligt eraan of jouw 4.1.2 rom ook al ondersteuning had voor EFS v2, die in 4.3 gebruikt wordt.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:15:
Ik heb een vraagje met betrekking tot EFS. Ik heb in de tijd een backup gemaakt van mijn efs.img toen ik nog op 4.1.2 (rooted dus) zat. Ik heb nu 4.3 geroot en er een nieuwe ROM over geflashed omdat ik ervan uit ga dat die efs.img backup ook compatibel is met 4.3 (moest ik hem kwijt zijn)? En kan ik anders in nood 4.1.2 er weer op zetten via ODIN en dan mijn EFS restoren, moest het niet mogelijk zijn hem te restoren op 4.3?
Blader hier even doorheen: http://forum.xda-develope...-i9300-including-t2393289
Ik heb een soort oplossing gevonden, en dat is in de Free folder Player: Dim screen doen. Dan blijft het scherm dus aan maar de backpannel gaat uit. Dus geen gestotter meer.Blindfold schreef op maandag 21 april 2014 @ 01:18:
[...]
Heb ik ook gehad. Bleek aan instelling in m'n kernel te liggen. (standby CPU max). Die stond op 600MHz en dat was te laag op 1000 werkte hij prima.
Kwam dus omdat hij beperkt was qua CPU om batterij te besparen als het scherm uitging.
Is het niet zo dat je batterij eerder leeg loopt als ie maar op 1000 Mhz blijft draaien als je je scherm uit staat?
Boeffla geeft standaard namelijk 200mhz aan.
Het is de Max speed, dus alleen als ie het nodig heeft, dan zal ie sneller lopen. Je kunt beginnen met 1000 en afbouwen tot de laagste waarde waar je muziek nog gewoon werkt.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:10:
[...]
Ik heb een soort oplossing gevonden, en dat is in de Free folder Player: Dim screen doen. Dan blijft het scherm dus aan maar de backpannel gaat uit. Dus geen gestotter meer.
Is het niet zo dat je batterij eerder leeg loopt als ie maar op 1000 Mhz blijft draaien als je je scherm uit staat?
Boeffla geeft standaard namelijk 200mhz aan.
Ik had het probleem met Yank kernel en die is gebaseerd op Boeffla en het advies om die waarde te verhogen kwam van de dev, dus wellicht geeft dat wat meer vertrouwen
Verwijderd
Ik heb een vrij groot probleem. Ik kom van CM11 nightly en heb m.b.v. Triangle away via Odin de stock 4.1.2 ROM feflashed. Dit omdat ik deze staan had op mijn computer, en als ik dan een OTA update kreeg naar 4.3, ik 100% zeker was dat mijn toestel compleet stock is (dus volledige garantie). Misschienligt de oorzaak hier al? Nu startte ik mijn telefoon op en zag ik dat ik geen netwerk had en na even checken zag ik 0049 IMEI.
Ik heb inder tijd een backup gemaakt van mijn efs.img met EFS Professional. Restoren lijkt echter niet te lukken omdat mijn telefoon niet gevonden wordt. Moet ik mijn telefoon hiervoor rooten of in download mode zetten ofzo? En is er anders een manier om een efs.img manueel terug te zetten? Via adb kon dat lukken, maar dit gaat ook niet aangezien mijn GSIII niet getoond wordt in "computer" (dit is zo sinds ik mijn telefoon geroot heb, een andere pc heb ik nog niet getest) en ik dus niet in de gegevens op SD kan graven.
Wat doe ik nu best? 4.3 flashen? Eerst backup zien terug te zetten (misschien via andere pc)?
Ben wat radeloos.
Ik heb inder tijd een backup gemaakt van mijn efs.img met EFS Professional. Restoren lijkt echter niet te lukken omdat mijn telefoon niet gevonden wordt. Moet ik mijn telefoon hiervoor rooten of in download mode zetten ofzo? En is er anders een manier om een efs.img manueel terug te zetten? Via adb kon dat lukken, maar dit gaat ook niet aangezien mijn GSIII niet getoond wordt in "computer" (dit is zo sinds ik mijn telefoon geroot heb, een andere pc heb ik nog niet getest) en ik dus niet in de gegevens op SD kan graven.
Wat doe ik nu best? 4.3 flashen? Eerst backup zien terug te zetten (misschien via andere pc)?
Ben wat radeloos.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 00:38 ]
Welke stock rom versie stond erop voor het flashen van CM11? De kans is namelijk groot dat je huidige rom met 4.1.2 nog een oude EFS img bevat terwijl je chip al overschreven is voor EFS v2.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:01:
Ik heb een vrij groot probleem. Ik kom van CM11 nightly en heb m.b.v. Triangle away via Odin de stock 4.1.2 ROM feflashed. Dit omdat ik deze staan had op mijn computer, en als ik dan een OTA update kreeg naar 4.3, ik 100% zeker was dat mijn toestel compleet stock is (dus volledige garantie). Misschienligt de oorzaak hier al? Nu startte ik mijn telefoon op en zag ik dat ik geen netwerk had en na even checken zag ik 0049 IMEI.
Ben wat radeloos.
Ik weet haast wel zeker dat je met flashen met Odin en een nieuwe 4.3 rom dat je probleem is opgelost en anders kun je ook nog een nieuwere modem flashen en blijven bij 4.1.2.
Wat dacht je van nietdbzfan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:05:
Wanneer komt 4.4 eindelijk uit?
Misschien komen ze nog met een update pack of e.d. maar een volledige 4.4rom zie ik zelf niet zo snel gebeuren.
Verwijderd
Sinds vandaag is 4.4 officieel aan het uitrollen voor de Note 2, er is dus wel degelijk een kans dat het uitkomt voor de S3 volgens mij.
Qua hardware lijken ze veel op elkaar inderdaad, maar de Note 2 is wel een half jaar later uitgekomen. De S3 is nu twee jaar oud, en blijkbaar houden de meeste fabrikanten een update termijn aan van 18 maanden. Op Sammobile stond laatst een heel artikel over waarom de S3 waarschijnlijk geen kitkat krijgt, maar ik verwacht dat men deze vraag nog wel 1000x gaat stellen 
Dat gezegd hebbende: als het wel komt hoor je mij niet klagen, ik reken er alleen niet op.
Dat gezegd hebbende: als het wel komt hoor je mij niet klagen, ik reken er alleen niet op.
Lees nou telkens meer geruchten dat 4.4 wel degelijk ergens in mei/juni moet gaan uitkomen, ook voor de i9300. Laten we hopen dat het klopt
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Misschien zou een update sommige mensen er wel van weerhouden om een S5 te halen omdat hun S3 plots nog een stukje vlotter loopt. Achja ergens hoop ik er wel wat op, maar als het niet komt, 4.3 is ook vlot naar mijn idee. Op de Note 2 is er ook niet echt super veel veranderd dusja.gwystyl schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:26:
Qua hardware lijken ze veel op elkaar inderdaad, maar de Note 2 is wel een half jaar later uitgekomen. De S3 is nu twee jaar oud, en blijkbaar houden de meeste fabrikanten een update termijn aan van 18 maanden. Op Sammobile stond laatst een heel artikel over waarom de S3 waarschijnlijk geen kitkat krijgt, maar ik verwacht dat men deze vraag nog wel 1000x gaat stellen

Dit is het custom ROM topic. 4.4.2 is al maanden uit voor de S3 (OmniROM, CyanogenMod, etc.). Draait heerlijk.dbzfan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:05:
Wanneer komt 4.4 eindelijk uit?
Vandaag ervaren hoeveel verschil het maakt als je ontvangst gewoon goed is. In mijn normale kantoorpand zit ik rond 12 uur altijd op 75% accu (om 07:00 van de lader af). Ik zat vandaag in een ander pand waar de dekking uitermate goed is, ik zat om 14:00 nog op 81%.
Toen ging ik naar huis en daar is de dekking weer erg slecht (als in: dropped calls slecht). Je zag de grafiek daarna als een baksteen zakken.
Batterijgebruik bij zwak signaal heb ik met de stock rom en nu met neatrom (stock-based) ook. Op mijn werk heb ik aan het eind van de dag nog meestal zo'n 70%, maar als ik thuis ben gaat dat vrij hard naar 20% aan het eind van de avond. Dat is deels omdat ik de telefoon thuis meer gebruik met scherm aan, maar ook omdat de ontvangst gewoon slechter is.
Ik heb nu fast dormancy uitgezet omdat KPN dat niet ondersteunt, en ik heb wel het idee dat dat een positieve invloed heeft op het batterijgebruik. Ik heb dat gedaan met de app van GokhanMoral
Ik heb nu fast dormancy uitgezet omdat KPN dat niet ondersteunt, en ik heb wel het idee dat dat een positieve invloed heeft op het batterijgebruik. Ik heb dat gedaan met de app van GokhanMoral
Wat maaakt dat uit als je elke dag het ding aan de lader hangt? Ik zou me meer zorgen maken over de haperingen in de camera <G>
Dus wanneer je een goede custom rom wilt zou je eigenlijk beter kunnen overstappen op de S4? Mijn telefoon is sinds de 4.3 update erg laggy en vreet stroom. Aangezien mijn abonnement in juli afloopt heb ik dus drie opties: de standaardrom resetten in de hoop dat mijn S3 dan beter loopt, gaan knoeien met custom roms of een nieuwe telefoon.RAAF12 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:17:
[...]
Die heeft een Qualcomm chip daarvoor worden WEL goede roms gemaakt die alle HW ondersteunen.
Probeer eens CM11 via de Cyanogenmod Installer. Had net Paranoid Android nog problemen met berichten ontvangen, camera e.d. maar dat heb ik met deze ROM niet. Loopt lekker soepel en alles doet het.
CM schijnt soepel te werken maar had CM niet issues met camera en hw acceleration en ook met battery drain?Sheva schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:05:
Probeer eens CM11 via de Cyanogenmod Installer. Had net Paranoid Android nog problemen met berichten ontvangen, camera e.d. maar dat heb ik met deze ROM niet. Loopt lekker soepel en alles doet het.
Merk er met de versie die ze er via de installer op zetten niets van iig. Werkt lekker en opladen net zo vaak als normaal, 1x per dag bij redelijk intensief gebruik.
Camera werkt gewoon goed, wellicht, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten, iets mindere kwaliteit foto's.
Camera werkt gewoon goed, wellicht, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten, iets mindere kwaliteit foto's.
http://forum.xda-develope...fast-stable-lite-t2563082
[ROM][4.3 ND1] SmartDroid Simple v8 {Fast | Stable | Lite} [27/4][290 MB]
Ben echt super tevreden over deze ROM.
Vandaag komt als het goed is V9 uit.
RAM is verschrikkelijk goed, en naar mijn mening is de ROM rete snel.
Voor dit moment voor mij de meest stabiele ROM die ik mij kan wensen voor mijn S3.
EDIT: V9 staat online. Ik raad echt iedereen aan deze ROM eens te proberen!
[ROM][4.3 ND1] SmartDroid Simple v8 {Fast | Stable | Lite} [27/4][290 MB]
Ben echt super tevreden over deze ROM.
Vandaag komt als het goed is V9 uit.
RAM is verschrikkelijk goed, en naar mijn mening is de ROM rete snel.
Voor dit moment voor mij de meest stabiele ROM die ik mij kan wensen voor mijn S3.
EDIT: V9 staat online. Ik raad echt iedereen aan deze ROM eens te proberen!
[ Voor 20% gewijzigd door Sleehond op 03-05-2014 13:28 ]
Ik draai sinds een aantal maanden op mijn S3 Cyanogenmod 10.2. Zeer tevreden over alleen de laatste tijd soms last dat mijn S3 zeer traag reageert en dat de batterij snel leeg is, terwijl ik er vandaag niet echt veel mee heb gedaan (Chrome, Facebook, Twitter). Als ik kijk naar het verbruik zie ik Google Services bovenaan staan ...
Ik ben weer terug naar een Samsung rom vanaf CM11; hangende cam issues (wel beeld maar geen mogelijkheid tot foto maken) begon ik wel erg vervelend te vinden. Wel jammer van de mooie nieuwe Google CAM app, maar goed. Liever wel foto's kunnen maken dan Sphere en Blur opties.
Heb nu maar eens de SmartDroid rom geprobeerd. Eerste gevoel erg snappy, maar begon gelijk met een probleem dat mijn calander niet meer gesynct werd. Gelukkig werkt het weer na de calendar zooi te installeren vanuit de Bloatware package. Ik ben benieuwd hoe hij verder draait.
Heb nu maar eens de SmartDroid rom geprobeerd. Eerste gevoel erg snappy, maar begon gelijk met een probleem dat mijn calander niet meer gesynct werd. Gelukkig werkt het weer na de calendar zooi te installeren vanuit de Bloatware package. Ik ben benieuwd hoe hij verder draait.
Je kunt de Google Camera tegenwoordig ook gewoon los downloaden via de playstore:Krypt schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:12:
Ik ben weer terug naar een Samsung rom vanaf CM11; hangende cam issues (wel beeld maar geen mogelijkheid tot foto maken) begon ik wel erg vervelend te vinden. Wel jammer van de mooie nieuwe Google CAM app, maar goed. Liever wel foto's kunnen maken dan Sphere en Blur opties.
link
En we zijn weer terug bij af.
Vandaag toestel terug gekregen met een rare duitse touchwizz erop.
Meteen geroot, gereboot en wilde cm11 of omni rom installeren.
En we beginnen weer met Error 7.
Erger nog hij boot alleen nog maar in recovery en doet voor de rest niets.
Vandaag toestel terug gekregen met een rare duitse touchwizz erop.
Meteen geroot, gereboot en wilde cm11 of omni rom installeren.
En we beginnen weer met Error 7.
Erger nog hij boot alleen nog maar in recovery en doet voor de rest niets.
Maar enkel voor KitKat devices, voor de S3 is dat dus geen oplossing als je Stock ROM gebruiktBlindfold schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:49:
[...]
Je kunt de Google Camera tegenwoordig ook gewoon los downloaden via de playstore:
link
Iemand ervaring met Samsung's reparatie service? Ik zie nergens een mogelijkheid om een reparatie aan te vragen.
Je kan met je bon naar je dealer. Daar word ie waarschijnlijk "gerepareerd"door Dynafix.
Het jammere is alleen dat dynafix niet leest welke problemen er zijn. Ik kreeg mijn toestel (wel met gerepareerde rand) terug en het initiële probleem. Dat is nog niet opgelost.
Toestel laad niet goed op. NIeuwe kabels, laders geprobeerd, niets helpt.
Maar het probleem is niet gevonden...
Het jammere is alleen dat dynafix niet leest welke problemen er zijn. Ik kreeg mijn toestel (wel met gerepareerde rand) terug en het initiële probleem. Dat is nog niet opgelost.
Toestel laad niet goed op. NIeuwe kabels, laders geprobeerd, niets helpt.
Maar het probleem is niet gevonden...
Je zou ook naar een Samsung Service Center kunnen gaan. Vaak lossen ze het probleem binnen een uurtje op.
Sorry, m'n S3 is al een tijdje naar m'n vrouw, maar ik dacht gelezen te hebben dat er een Kitkat US rom uit was, dus ik nam aan dat er al custom roms gebaseerd op die zouden zijn.cocico schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:23:
[...]
Maar enkel voor KitKat devices, voor de S3 is dat dus geen oplossing als je Stock ROM gebruikt

Dat klopt; dat is de Sprint versie, maar daar zit een Snapdragon dualcore in van Qualcomm. Die is helaas nog 1-op-1 te porten naar de Exynos.
Altijd fervent fan van Cyanogenmod geweest, maar nu hebben ze het echt voorgoed verkloot met de laatste nightlys en Snapshot versie. Dikke bug in, forced closeds, freezes, ui crashes. Één grote teringzooi en ze lijken er weinig werk van te maken om het te herstellen.
Nu Ominrom aan het flashen, omdat ik gek werd van de onbetrouwbaarheid van mijn telefoon. Jammer, CM is altijd goed geweest, maar kennelijk zitten ze echt in de problemen ofzo. Heel de thread op XDA staat vol met klachten.
Nu Ominrom aan het flashen, omdat ik gek werd van de onbetrouwbaarheid van mijn telefoon. Jammer, CM is altijd goed geweest, maar kennelijk zitten ze echt in de problemen ofzo. Heel de thread op XDA staat vol met klachten.
Dan pak je toch een oudere build, of een afgeleide rom van CM? Het grote nadeel van AOSP/CM afgeleide roms is altijd dat je moet afwachten of alle dingen die je gebruikt stabiel werken. Samsung kan het zich niet veroorloven om al te brakke dingen af te leveren, dus Samsung-gebaseerde roms zitten qua hardwareondersteuning al veel beter. Daar staat dan tegenover dat het vaak ook een stuk grotere en loggere systemen oplevert.
Met een stable of zelfs milestone CM zou je toch nog vrij goed moeten zitten. Bij nightly's en snapshots kan je verwachten dat het de ene dag beter is dan de andere. Probeer gewoon verschillende builds en blijf er één gebruiken die nog wel stabiel is.
De S3 begint nu ook qua custom roms op een kritisch punt te komen. Veel devs zullen binnenkort overstappen of al overgestapt zijn naar nieuwere devices, waardoor het aantal devs en daarmee de keuze voor een goede ROM steeds kleiner zal worden. Niet alleen Samsung stopt met de ondersteuning van de S3, langzamerhand zal het aantal mensen dat nog actief met de S3 bezig gaat gewoon afnemen. De S3 LTE versie heeft nog het voordeel dat er een Qualcomm chip inzit, waardoor die iets langer mee kan liften op andere populaire toestellen omdat bijvoorbeeld CM features makkelijker te porten zijn naar de LTE versie dan naar de internationale versie met Exynos SoC.
Met een stable of zelfs milestone CM zou je toch nog vrij goed moeten zitten. Bij nightly's en snapshots kan je verwachten dat het de ene dag beter is dan de andere. Probeer gewoon verschillende builds en blijf er één gebruiken die nog wel stabiel is.
De S3 begint nu ook qua custom roms op een kritisch punt te komen. Veel devs zullen binnenkort overstappen of al overgestapt zijn naar nieuwere devices, waardoor het aantal devs en daarmee de keuze voor een goede ROM steeds kleiner zal worden. Niet alleen Samsung stopt met de ondersteuning van de S3, langzamerhand zal het aantal mensen dat nog actief met de S3 bezig gaat gewoon afnemen. De S3 LTE versie heeft nog het voordeel dat er een Qualcomm chip inzit, waardoor die iets langer mee kan liften op andere populaire toestellen omdat bijvoorbeeld CM features makkelijker te porten zijn naar de LTE versie dan naar de internationale versie met Exynos SoC.
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 09-05-2014 11:50 ]
ik snap jullie frustratie met CM en de vele bugs die hiermee gepaard gaan.
Zelf heb ik verschillende ROMS, Omnirom, Archidroid, Sentinelrom, Smartdroid, en een paar Sammy Roms.
Maar er zaten altijd toch ergens bugs in. Veelal met FC van de UI, mail problemen, en vooral Camera issues (can't connect, hard crashes na het nemen van een foto en enkel een batterij unplug helpt, video recording issues, foto's nemen lukt niet etc).
Nu kan ik de Slimkat 4.4 rom (slimroms.net) aanraden die enorm snel is, geen FC issues heeft en waar de camera normaal werkt en nog eens een degelijke battery-life heeft.
Voor al de mensen die genoeg hebben van de CM bugs zouden die rom eens moeten proberen.
Zelf heb ik verschillende ROMS, Omnirom, Archidroid, Sentinelrom, Smartdroid, en een paar Sammy Roms.
Maar er zaten altijd toch ergens bugs in. Veelal met FC van de UI, mail problemen, en vooral Camera issues (can't connect, hard crashes na het nemen van een foto en enkel een batterij unplug helpt, video recording issues, foto's nemen lukt niet etc).
Nu kan ik de Slimkat 4.4 rom (slimroms.net) aanraden die enorm snel is, geen FC issues heeft en waar de camera normaal werkt en nog eens een degelijke battery-life heeft.
Voor al de mensen die genoeg hebben van de CM bugs zouden die rom eens moeten proberen.
Degelijk: is dat beter of slechter dan standaard Touchwiz?dotslasher schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:05:
en nog eens een degelijke battery-life heeft.
En op welke basis van Slimkat geschoenddotslasher schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:05:
ik snap jullie frustratie met CM en de vele bugs die hiermee gepaard gaan.
Mochten ze wel iets gevonden hebben op kernelniveau dan is binnen de kortste keren ook toegevoegd bij de andere AOSP roms en is er geen enkel voordeel t.o.v. Slimkat behalve de specfieke rom features.
[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 09-05-2014 12:25 ]
Ik zit tegenwoordig op NeatROM 7.5 (Sammy-based), maar ik vind hem niet beter dan de stock firmware die ik daarvoor draaide. Ik had daarvoor alleen zelf geroot, de meeste Samsung meuk uitgezet en Xposed icm Wanam geflasht om wat uiterlijkheden te veranderen.
Ik ben er nog niet achter wat NeatROM daar aan toevoegt. Je hebt redelijk wat keuzes in Aroma, maar ik merk in de praktijk niets van snelheidsverbetering door minder meedraaiende meuk. TouchWiz wordt na verloop van tijd weer traag als stroop, zodat ik nu ook weer over ben op Nova Launcher. Batterijduur is wel prima, maar ik herinner me niet meer of dat beter of slechter is dan stock.
Ik ben er nog niet achter wat NeatROM daar aan toevoegt. Je hebt redelijk wat keuzes in Aroma, maar ik merk in de praktijk niets van snelheidsverbetering door minder meedraaiende meuk. TouchWiz wordt na verloop van tijd weer traag als stroop, zodat ik nu ook weer over ben op Nova Launcher. Batterijduur is wel prima, maar ik herinner me niet meer of dat beter of slechter is dan stock.
Ik vind deze zelf iets beter. Maar je kan een custom kernel erop zetten en vanalles tweaken.D-e-n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:21:
[...]
Degelijk: is dat beter of slechter dan standaard Touchwiz?
Waarmee je batterij nog langer meegaat.
Is inderdaad een AOSP rom. En na verloop van tijd? De slimkat specifieke features zijn mooi meegenomen.Miki schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:24:
[...]
En op welke basis van Slimkat geschoendIs dat AOSP of original Samsung stock rom? Als het op AOSP gebaseerd is, zul je na verloop van tijd dezelfde issue's gaan krijgen zoals je die ook ziet bij OMNI en CM.
Mochten ze wel iets gevonden hebben op kernelniveau dan is binnen de kortste keren ook toegevoegd bij de andere AOSP roms en is er geen enkel voordeel t.o.v. Slimkat behalve de specfieke rom features.
In weze zijn alle AOSP roms bijna hetzelfde.
Het verschil zit dan in de persoonlijk touch van de ROM.
Maar Slimkat neemt enkel de stabiele changes mee in hun rom en niet de nightly (onstabiele) features van CM/Omnirom.
het zijn nightlies voor een reden. Iets wat vele mensen niet snappen.
Maar het probleem bij CM is dat hun snapshots/milestone releases ook bugs bevatten.
Bij slimkat zijn er weekly stable builds en deze werken gelijk een trein.
Het is gewoon een keuze die je moet maken. Ik ben uiterst tevreden met de mijne.
En zoals altijd "YMMV". Het is niet omdat het bij persoon X goed werkt dat dit bij persoon Y ook het geval is.
Ik denk dat ik de laatste 6 maanden wel meer dan 15 roms op mijn telefoon heb gehad en deze is een keeper.
Mijn telefoon (Branded Vodafone 4.3, heb nog 5 mnd garantie) gaat rete snel leeg met een half dagje idle/whatsapp. Af en toe ook mega sloom. Heb maar 10 apps erop staan. Ik wil 'm opzich wel rooten en custom firmware erop gooien maar ik weet niet of dit het risico waard is. Ik wil gewoon een telefoon waarmee ik kan whatsappen, bellen en beetje internetten, waar ik m pas rond bedtijd hoef op te laden. Wat raden jullie aan? Ben nog een leek in rooten e.d. maar heb in het verleden aardig wat gejailbreaked en heb een ps3 gejailbreaked.
Als je netjes een howto volgt van bijvoorbeeld Cyanogenmod is er weinig aan de hand. Reken je echter niet rijk met een custom rom gebaseerd op AOSP/AOKP. Doordat Samsung geen informatie over de werking van gebruikte hardware componenten heeft vrijgegeven is het voor de dev's giswerk. De roms zijn voor dagelijks gebruik acceptabel te noemen maar je zult zo af en toe een spontane reboot, geheugenproblemen of camera problemen ondervinden.
Het probleem bevind zich op kernelniveau lees: aansturen hardware en niet zo zeer in Android OS. Ik geloof er dus geen bal van dat Slimkat zoveel stabieler zal zijn dan Omni of CM. De geheugenproblemen en camera problemen hebben puur en alleen te maken doordat de dev's aan het gissen zijn geweest hoe de hardware functioneerd. En ja de ene nightly is stabieler dan de andere omdat iedere dag er aangesleuteld wordt. Waarbij het helaas zo is dat als je iets fixed er soms ergens anders wat breektdotslasher schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:49:
Is inderdaad een AOSP rom. En na verloop van tijd? De slimkat specifieke features zijn mooi meegenomen.
In weze zijn alle AOSP roms bijna hetzelfde.
Het verschil zit dan in de persoonlijk touch van de ROM.
Maar Slimkat neemt enkel de stabiele changes mee in hun rom en niet de nightly (onstabiele) features van CM/Omnirom.
Maar het probleem bij CM is dat hun snapshots/milestone releases ook bugs bevatten.
Bij slimkat zijn er weekly stable builds en deze werken gelijk een trein.
Het is gewoon een keuze die je moet maken. Ik ben uiterst tevreden met de mijne.
En zoals altijd "YMMV". Het is niet omdat het bij persoon X goed werkt dat dit bij persoon Y ook het geval is.
Ik denk dat ik de laatste 6 maanden wel meer dan 15 roms op mijn telefoon heb gehad en deze is een keeper.
Dat is natuurlijk waar, maar ik ben absoluut geen newbie op het gebied van custom ROMS en al helemaal niet op het gebied van CM. Ik draai al sinds de begindagen van CM op de Galaxy S nightlys. Heb eigenlijk vrijwel nooit issues gehad en als die er waren, dan duurde dat twee dagen en was het opgelost. Ik kies ook bewust voor nightlies, om buggs te kunnen melden. Maar dan verwacht ik wel dat die buggs ook binnen een paar nightlies opgelost zijn. Ik vind af en toe een crash niet erg, maar een ROM moet wel bruikbaar zijn, en dat is CM (Snapshot en Nightly) op dit moment niet.dotslasher schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:49:
[...]
Dat is eigenlijk in de regel nooit waar geweest. Het enige probleem waar zij altijd mee zaten is dat wat alle ROM-bakkers hebben, namelijk de beperkte openheid van Samsung. Gevolg daarvan was dat met name de camera-app vaak wat buggy was/is. Voor het overige waren CM-roms altijd soepeler en stabieler dan welke Touchwiz-afgeleide ROM dan ook. En geloof me, ik heb er heel veel gebruikt. Zowel op de S als op de S3.Maar het probleem bij CM is dat hun snapshots/milestone releases ook bugs bevatten.
De laatste CM Snapshot en alle nightlys van de afgelopen 2 weken hebben dezelfde bug. En dat kan niet, zelfs niet bij een nightly.
Ik heb nu de Omni-nightly geïnstalleerd en die is, voor zover dat nu te zeggen is, net zo soepel en stukken stabieler.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.