Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
v8power67 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:32:
[...]

Thnx maar was me inmiddels al gelukt zoals hierboven uitgelegd :)
Had dit ook onlangs gehad. Bij de turk geweest en die heeft het gefixed voor 25 euro :) Hij was zo klaar! Werkt nu alweer half jaartje ofzo..

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ewivis schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:34:
[...]

Had dit ook onlangs gehad. Bij de turk geweest en die heeft het gefixed voor 25 euro :) Hij was zo klaar! Werkt nu alweer half jaartje ofzo..
Maar had jij hellemaal geen /EFS mapje meer, of had je een geeditte /efs map.
Want als je alleen een fout erin hebt kunnen ze het fixen lees ik, maar als je je hele map verwijdert is neem ik aan gewoon alles weg. Hoe ze dat dan herstellen blijft me een raadsel.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Je IMEI nummer is gekoppeld aan het serienummer. Dus als je in Kies bij firmware upgraden en initialiseren het type en serienummer invult wordt die compleet hersteld incl. IMEI.
Samsung heeft een database waar alle gegevens instaan.

Geen enkele reden om naar een winkel te gaan dat kan de gebruiker zelf. Je moet je alleen inlezen in een onderwerp!

[ Voor 26% gewijzigd door RAAF12 op 17-01-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

RAAF12 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:52:
Je IMEI nummer is gekoppeld aan het serienummer. Dus als je in Kies bij firmware upgraden en initialiseren het type en serienummer invult wordt die compleet hersteld incl. IMEI.
Samsung heeft een database waar alle gegevens instaan.

Geen enkele reden om naar een winkel te gaan dat kan de gebruiker zelf. Je moet je alleen inlezen in een onderwerp!
Okee, maar heb dit gedaan maar geen herstelde imei. Nog steeds zelfde imei als voor de volledige herstel.
Hey is de typische nep imei die zoveel hebben gehad. Daarom dat ik zeg normaal zouden uit de /efs map een en ander kunne herstellen. Maar deze heb ik dus perongeluk verwijdertt. Met dus alle info erbij.
Na de volledige herstel via kies heb ik nog dezelfde imei als nadat ik de map verwijderde. Dus daarom zet ik vraagtekens bij herstel ervan via een winkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het schijnt wel te kunnen, volgens xda
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2393289

Zij doen het met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ja klopt maar dat komt omdat meestal in de EFS map nog een bestandje zit waarmee je hem kan herstellen.
Maar dan moet je dus wel die map nog hebben op je telefoon. Of in backup.
Maar heb beide niet meer. Heb al lopen zoeken, imei nummer staat onder je batterij. En met de internationale s3 (die ik dus heb) kun je hem zelf niet erin zetten. Met de us/canada versie kan dit wel die heeft ook andere hardware. Heb het geprobeerd maar lukt echt niet. Dus moet idd bij zon winkel gedaan worden die hebben er apparatuur voor. Athans voor zover ik het begrepen heb zit het zo.
Op xda mag je ook niet praten over je IMEI opnieuw zelf erinzetten want is illigaal want je kan dan ook ander nummer erin zetten en dan ben je niet meer legaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3e post misschien iets....efs pro gebruikt nv_data

http://forum.xda-develope...read.php?t=1772741&page=2

Your phone's IMEI number is stored in the ".nv_data" file in the original shipped efs folder.
Tja...als die map verwijderd is....
(net gezocht .nv_data staat alleen in de EFS folder)

Zoek eens met bv root explorer (punt voor nv_data) .nv_data
Wie weet staat ie ergens??

Anders nogmaals de noodherstel firmware uitvoeren..wie weet?

Service center bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Of deze doen YouTube: Restore IMEI and get rid of no service signal, EASY! Samsung Galaxy Ace phones! Een hersteloperatie als je geen werkend IMEI
meer hebt.
Het is een Ace maar voor een S3 zal het ook werken.

[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 19-01-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Heb beide jullie opties al geprobeerd.
de .nv_data heb ik niet staan. Die is er gewoon niet. Komt mede doordat ik dus de efs map verwijdert heb.
Die video heb ik ook geprobeert. Die codes werken niet op een s3. Athans niet bij mij.
Enigste wat overblijft is in een telefoonzaak met de betreffende hardware die dus een imei kunnen inplanten. Want restoren kan niet meer want de data om te restoren is er niet meer.
Maar zeer bedankt voor het meedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Ik weet niet of je in de buurt van Dordrecht woont anders kan je altijd nog Unlockplaza kijken kost je wel 35 euro maar klaar erwijl je wacht :) Je kan hem ook eventueel opsturen naar hun.
v8power67 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:11:
Heb beide jullie opties al geprobeerd.
de .nv_data heb ik niet staan. Die is er gewoon niet. Komt mede doordat ik dus de efs map verwijdert heb.
Die video heb ik ook geprobeert. Die codes werken niet op een s3. Athans niet bij mij.
Enigste wat overblijft is in een telefoonzaak met de betreffende hardware die dus een imei kunnen inplanten. Want restoren kan niet meer want de data om te restoren is er niet meer.
Maar zeer bedankt voor het meedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, even een update. Nog steeds helemaal content met Omni. Ondertussen ook maar eens de sprong gewaagd naar een alternatieve kernel: ik gebruik nu de Boeffla kernel. Toch weer een extra aantal opties qua performance, maar ook qua audio (waar ik erg blij mee ben). Wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer blij met Omni, maar toch een ergernis. Ik heb ongeveer iedere dag dat ie ofwel uitgevallen is. Moet hem dan weer met de knop aanleggen en voel dan ook dat de batterij warm is. Andere keren staat hij op scherm waar ik pin in moet geven. Ii weet nu niet of ie enkele keren "bootloopt" voordat hij uitvalt of reboot. Ik heb nu eens geupdate, eens kijken of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:25:
Zeer blij met Omni, maar toch een ergernis. Ik heb ongeveer iedere dag dat ie ofwel uitgevallen is. Moet hem dan weer met de knop aanleggen en voel dan ook dat de batterij warm is. Andere keren staat hij op scherm waar ik pin in moet geven. Ii weet nu niet of ie enkele keren "bootloopt" voordat hij uitvalt of reboot. Ik heb nu eens geupdate, eens kijken of het opgelost is.
Geen last van hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik officiele 4.1.2 kan downloaden voor de s3?
Als ik via internet kijk kom ik alleen met hotfile tegen...

Want die 4.3...... echt niet geschikt voor de s3.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn bereik, en heb al meerdere roms geprobeerd, zit nu op de laatste omnirom maar welke smalbandversie hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:20:
Weet iemand waar ik officiele 4.1.2 kan downloaden voor de s3?
Als ik via internet kijk kom ik alleen met hotfile tegen...

Want die 4.3...... echt niet geschikt voor de s3.
Wat verwacht je dan? Dat Samsung officieel deze updates op een site heeft staan? Dan hadden we Sammobile ook niet meer nodig gehad :z

Verder kun je niet meer terug zo eenvoudig terug naar 4.1.2 tenzij je handmatig erna nog een keer je modem flashed met Odin met de laatste modem firmware. Immers is met de update van 4.3 de EFS folder gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het ook gewoon flashen via Odin, maar ik hoor ze toch wel ergens te kunnen downloaden. Sammobile heeft alleen 4.3?
Miki schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat Samsung officieel deze updates op een site heeft staan? Dan hadden we Sammobile ook niet meer nodig gehad :z

Verder kun je niet meer terug zo eenvoudig terug naar 4.1.2 tenzij je handmatig erna nog een keer je modem flashed met Odin met de laatste modem firmware. Immers is met de update van 4.3 de EFS folder gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
4.1.2 versie I9300XXEMH1is gewoon te downloaden als ik de lijst bekijk op Sammobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar ik wil het zeker weten. Mag ik zomaar xposed gaan gebruiken op een custom rom (in mijn geval Omni) of is dit riskant? Ik wil namelijk wat zaken tweaken (cosmetische zaken zoals status bar) m.b.h.v. Gravitybox, maar weet niet of je dit zomaar mag gebruiken op een custom ROM en of het "veilig" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:02:
Misschien een domme vraag maar ik wil het zeker weten. Mag ik zomaar xposed gaan gebruiken op een custom rom (in mijn geval Omni) of is dit riskant? Ik wil namelijk wat zaken tweaken (cosmetische zaken zoals status bar) m.b.h.v. Gravitybox, maar weet niet of je dit zomaar mag gebruiken op een custom ROM en of het "veilig" is.
Je kan gerust je gang gaan. Als je Xposed installeert, zal deze een zip bestand aanmaken met de naam Disable-Xposed (o.i.d.) als je je ROM toch hebt gesloopt met Xposed, kan je die zip flashen, en alles werkt weer.
Ik gebruik ook Xposed op mijn S3 met OmniROM, en het werkt gewoon goed. Er zijn wel een paar kleine dingetjes, zo maakt GravityBox een extra batterij icoontje aan. Maar dat is makkelijk weer uit te zetten in de instellingen van GravityBox.
Al met al werkt Xposed behoorlijk goed samen met (o.a.) OmniROM. :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Met NeatROM werkt het tot nu toe ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

thedon46 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:48:
ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn bereik, en heb al meerdere roms geprobeerd, zit nu op de laatste omnirom maar welke smalbandversie hebben jullie?
Ik heb baseband I9300XXUGMK6 dat is die in de stock Android 4.3 zit.

Je kan ook testen hoe sterk je verbinding is. Met GSM fieldtests app.
https://play.google.com/s...toring.gsmfieldtest&hl=nl

Als je die installeert vanaf de site op je computer zet ie hem ook als app op je fone.

[ Voor 26% gewijzigd door RAAF12 op 25-01-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Laatste Omni nightlies lijken bij mij wat meer batterijvreters, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik vind ze ook niet zo stabiel, best veel reboots en freezes gehad. Ook de zaklamp in de pulldown menu doet het vaak pas na een flinke lag.

Het zijn echter wel nightlies dus je krijgt een snapshot van dat moment. Het is dus wel vervelend maar dat weet je van te voren als je hier aan begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Klopt, al heb ik verder nergens last van. Geen freezes of reboots. Alleen merk ik dat bij de laatste nightlies m'n accu gewoon sneller leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:13
Even een vraag aan de mensen die Neatrom gebruiken. Moet ik de extra mods ook gewoon flashen met CWM? Of hoe moet ik deze installeren? Google was helaas niet mijn vriend deze keer. En het is nog niet voorbij gekomen op dit forum voor zover ik het me kan herinneren.

Ik draai de 6.2 standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603155

NeatRom v2.4.1 is weer een toppertje. Draai deze versie nu paar dagen.

Smooth as butter, batterij is wat mij betreft super, lekker basic android gevoel en heel aardig om te zetten in je eigen wensen.

Ik ben aardig flash addicted, maar ik heb zomaar het gevoel dat ik compleet bij NeatRom android 4.4.2 AOSP ga blijven!

Heb paar dagen van NeatRom android 4.3 de laatste weer even getest, maar 4.4.2 AOSP wint het van mij omdat het echt ontzettend vloeiend werkt en bij mij 4.3 toch wat laggy gevoel gaf (niet heel erg overigens).

@ sslojko: Volgens mij gewoon flashen inderdaad. Maar ook al veel via Aroma te installeren toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Sleehond op 26-01-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sslojko schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:56:
Even een vraag aan de mensen die Neatrom gebruiken. Moet ik de extra mods ook gewoon flashen met CWM? Of hoe moet ik deze installeren? Google was helaas niet mijn vriend deze keer. En het is nog niet voorbij gekomen op dit forum voor zover ik het me kan herinneren.

Ik draai de 6.2 standaard versie.
Inderdaad, die mods moet je gewoon flashen als zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor degene die het zich afvroegen:

Flashen terug naar stock rom vanaf een nederlandse PHN rom met 4.3(MK6) levert geen problemen op met triangle away nog KNOX. De flashcounter is gewoon weer terug bij nul en over het gehele proces helemaal niets tegengekomen over KNOX.

Ik ben dus even terug gegaan van OMNI naar stock, de bugjes van de afgelopen dagen waren voor mij iets teveel van het goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Heb je hem via Kies geflashed of met Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
barrymossel schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:32:
Heb je hem via Kies geflashed of met Odin?
In dit specifieke geval met Kies omdat op mijn macbook geen Odin kan draaien.

Met triangle away reboot je S3 naar een soort recovery specifiek voor triangle away. Daarin geef je met volume knop omhoog aan dat je de counter wilt resetten. Daarna krijg je de keuze, rebooten of in rebooten in download modus. Door direct naar Download modus te gaan kun je Kies aanzwengelen en de firmware herstel procedure in gang zetten. Enig nadeel is wel dat conform je serienummer je de firmware krijgt toegewezen. In mijn geval een duitse Vodafone, terwijl ik deze bij Vodafone nederland heb gekocht :P

Ps.
Je kunt uiteraard in download modus ook flashen met Odin als je een Windows computer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Bedankt voor de reacties wat betreft het flashen van mods van Neatrom. Heb ze geflasht met CWM. Je komt dan automatisch weer in de aroma installer. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Sleehond schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:21:

NeatRom v2.4.1 is weer een toppertje. Draai deze versie nu paar dagen.

Smooth as butter, batterij is wat mij betreft super, lekker basic android gevoel en heel aardig om te zetten in je eigen wensen.

Ik ben aardig flash addicted, maar ik heb zomaar het gevoel dat ik compleet bij NeatRom android 4.4.2 AOSP ga blijven!

Heb paar dagen van NeatRom android 4.3 de laatste weer even getest, maar 4.4.2 AOSP wint het van mij omdat het echt ontzettend vloeiend werkt en bij mij 4.3 toch wat laggy gevoel gaf (niet heel erg overigens).

@ sslojko: Volgens mij gewoon flashen inderdaad. Maar ook al veel via Aroma te installeren toch?
Ik ben om , ik ga ook NeatRom proberen. Had eest iets over SlimKat gelezen maar zag dat deze daar op gebaseerd is dus 2 vliegen in 1 klap.
Eerst ROM maar eens flashen en dan modden maar ;)

Edit:
Wat is dat The Real Dark Slim eigenlijk?
Al eens in andere ROMS gezien maar moest je toen niet gebruiken maar geen idee wat het is ook, iemand?

En heeft iemand een lijstje met must-have mods voor NeatRom?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 28-01-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
The Real Dark Slim. Volgens mij geeft ie e.e.a. een zwarte layout (de standaard mail app bijvoorbeeld). Heb het uit staan.

En qua mods heb ik hem as-is gehouden (behalve Xposed, aangezien ik de NFC wil gebruiken terwijl de telefoon locked is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:05:
The Real Dark Slim. Volgens mij geeft ie e.e.a. een zwarte layout (de standaard mail app bijvoorbeeld). Heb het uit staan.

En qua mods heb ik hem as-is gehouden (behalve Xposed, aangezien ik de NFC wil gebruiken terwijl de telefoon locked is).
Toch wat vervelende dingen met de NeatRom ondekt.
- File transfer via USB loopt vaak stuk dat device disconnected is of iets in die trant
- Bluetooth welke wel eens spontaan verbreekt, niet stabiel in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
schumi2004 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:13:
[...]

Toch wat vervelende dingen met de NeatRom ondekt.
- File transfer via USB loopt vaak stuk dat device disconnected is of iets in die trant
- Bluetooth welke wel eens spontaan verbreekt, niet stabiel in iedergeval.
Zou je kunnen vermelden welke versie van Neatrom je gebruikt? Is handig voor de mensen die twijfelen. Ik heb deze problemen met de gewone (Android 4.3) 6.2 versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sslojko schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Zou je kunnen vermelden welke versie van Neatrom je gebruikt? Is handig voor de mensen die twijfelen. Ik heb deze problemen met de gewone (Android 4.3) 6.2 versie niet.
Hij werkt opzich prima, denk zelf eigenlijk dat het aan de kernel ligt die ik gelfashed heb (Boeffla Omni)
De ROM die ik draai is deze Sleehond in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
schumi2004 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:25:
[...]

Hij werkt opzich prima, denk zelf eigenlijk dat het aan de kernel ligt die ik gelfashed heb (Boeffla Omni)
De ROM die ik draai is deze Sleehond in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"
Aha. Okay. Was zelf namelijk aan het twijfelen om de AOSP versie een keer te proberen. Maar dan moet Bleutooth wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb eigenlijk al jaren een issue waar ik mij tot nu nooit echt druk om maakte.

Het gaat om de automatische back-up naar je Google account.
Bij mij werkt dit niet, en heeft het nóóit gewerkt. Uiteraard heb ik een Google account, en heb ik de vinkjes aangezet.
Ik gebruik al zeker 4 jaar Android, maar ik kreeg na een reïnstall of factory reset nóóit mijn gegevens terug!
Momenteel draai ik CM11 unofficial (Android 4.4.2.)

Nu zie ik in de settings > backup & reset een greyed out optie staan waar staat: Backup account: No account is currently storing backed up data.
Maar de vinkjes bij 'Backup my data' en 'Automatically restore' staan wel aan.

Maar... waar stel ik in vredesnaam dit account in?? Ik kan er op het web ook niets over vinden; men gaat er vanuit dat het met bovenstaande opties werkt, of je moet extra apps gaan installeren...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb naar tevredenheid de Imperium Rom bij mijn vrouw erop staan en nu klaagt ze dat ze telkens van het internet gegooid wordt. Programma sluiten zich dan af.

Ze draait op 23.1 en sinds kort is de 23.2 update uit. Het rare is dat het niet uitmaakt of ze op de 2,4Ghz netwerk zit of de 5Ghz. De overige apparaten in huis hebben nergens last van.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sc0rPi0N schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:03:
Heb naar tevredenheid de Imperium Rom bij mijn vrouw erop staan en nu klaagt ze dat ze telkens van het internet gegooid wordt. Programma sluiten zich dan af.

Ze draait op 23.1 en sinds kort is de 23.2 update uit. Het rare is dat het niet uitmaakt of ze op de 2,4Ghz netwerk zit of de 5Ghz. De overige apparaten in huis hebben nergens last van.
Ja dat is dus het nadeel van custom roms. Doordat een zolderkamer programmeur e.e.a. inelkaar draait en vrijgeeft kun je dit soort problemen verwachten. Ik zou dus in het betreffende XDA forum topic nagaan of deze problemen al bekend zijn en zo niet een melding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Beste s3 bezitters

Ik heb sinds kort een AOSP rom op mijn s3 gt-i9300 draaien. En nu vraag ik mij af of ik enkele (sammy) stock apps op mijn AOSP rom kan installeren.

Ik draai de NEAT rom.
En ben graag op zoek naar apps zoals de file manager, muziekspeler, camera, klok en S note (incl. widget)

1. Is dit wel mogelijk
2. Heeft iemand een link voor mij

Ik heb een keer op XDA een topic gevonden waar er heel veel inzaten maar ik kan het helaas niet meer vinden. Helaas weet ik niet meer welke kernwoorden ik in google heb gebruikt om er te komen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Misschien domme vraag, maar hoe installeer ik triangle away op mijn s3 4.3?
Doe ik dit in cwm?
want bij downloaden van de app krijg ik een zip bestand en geen apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 19:40
iefie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:08:
Misschien domme vraag, maar hoe installeer ik triangle away op mijn s3 4.3?
Doe ik dit in cwm?
want bij downloaden van de app krijg ik een zip bestand en geen apk.
Even unzippen en je hebt het apktje ;)
Als je CWM geïnstalleerd hebt dan zal je custom status altijd op 1 blijven staan, dit omdat je recovery custom is. Kan je alleen op 0 zetten als je de standaard recovery flashed.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
oke maar als ik zipje uitpak dan zitten er allemaal bestandjes in met een meta.inf enz....
en geen apk. Heeft iemand voor mij misschien de apk in download ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iefie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:39:
oke maar als ik zipje uitpak dan zitten er allemaal bestandjes in met een meta.inf enz....
en geen apk. Heeft iemand voor mij misschien de apk in download ?
Dan is het inderdaad een flashable, vaag, zou ik niet doen, Triangle Away hoort een apk te zijn! Vreemd dat je het apktje niet kan vinden, zoek eens google op triangle away download.... klaar! Maar dat is ook moeilijk hoor....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Misschien toch maar vanaf de bron downloaden?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Of gewoon in de play store...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Of niet, gezien het feit dat je de apk al niet kan vinden, vraag ik mij af of het wel verstandig is om dergelijk potentieel gevaarlijke apps te gebruiken. Bedoel het niet lullig, maar je kan je telefoon bricken als het tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Koldur schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:46:
Of niet, gezien het feit dat je de apk al niet kan vinden, vraag ik mij af of het wel verstandig is om dergelijk potentieel gevaarlijke apps te gebruiken. Bedoel het niet lullig, maar je kan je telefoon bricken als het tegen zit.
Dit.
Als je niet weet wat je doet, doe het dan niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
uhhh...heb ook een galaxy s1 die ik een x of 100 geflashed heb (staat nu ook op 4.3) dus weet weldegelijk waar ik t over heb, ik heb de apk van de bron op xda maar dat is dus een flashable zip....dus niet te snel oordelen mannen.
Ik heb de apk gezocht op google maar kan m niet direct vinden vandaar dat ik t hier vraag.

ah..via qr code werkt t wel.
heb geen mogenlijkheid om t via de store te doen. geen credit card.

[ Voor 13% gewijzigd door iefie op 07-02-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Download et gewoon van Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iefie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:18:
uhhh...heb ook een galaxy s1 die ik een x of 100 geflashed heb (staat nu ook op 4.3) dus weet weldegelijk waar ik t over heb, ik heb de apk van de bron op xda maar dat is dus een flashable zip....dus niet te snel oordelen mannen.
Ik heb de apk gezocht op google maar kan m niet direct vinden vandaar dat ik t hier vraag.

ah..via qr code werkt t wel.
heb geen mogenlijkheid om t via de store te doen. geen credit card.
Er is in die post helemaal geen flashable zip te downloaden, nooit geweest ook, dus kan je die daar nooit vandaan hebben. Iets in je verhaal klopt niet.

Dat je wat ervaring hebt met flashen is dan weer wel prettig, betekent dat je in ieder geval weet wat de risico's zijn, maar het niet kunnen vinden van de apk is vreemd eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
ja ik weet t ook niet.
Ik heb hem van de xda site zelf gehaald 9zelfde link als een paar berichtjes terug) als ik die open en uitpak heb ik een aantal bestandjes zoals: assets META-INF res en nog een paar, maar geen apk.
Met de qr code die er ook bij staat lukt t wel om de apk te downloaden en is nu mijn count weer op 0
Misschien kan een van jullie hem ook downloaden en uitpakken met winrar om te zien hoe dat er bij jullie uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iefie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:46:
ja ik weet t ook niet.
Ik heb hem van de xda site zelf gehaald 9zelfde link als een paar berichtjes terug) als ik die open en uitpak heb ik een aantal bestandjes zoals: assets META-INF res en nog een paar, maar geen apk.
Met de qr code die er ook bij staat lukt t wel om de apk te downloaden en is nu mijn count weer op 0
Misschien kan een van jullie hem ook downloaden en uitpakken met winrar om te zien hoe dat er bij jullie uitziet?
Welke ROM gebruik je? Ik heb het namelijk toevallig voor je vraag op die manier gedownload en het was meteen een apk. Misschien dat je ROM anders met dergelijke downloads omgaat en de apk direct als een archive ziet, vrij bizar als dat zo is, maar is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
mmmmm...apart heb gewoon de stock 4.3 en alleen geroot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Draai hier nu een zeer stabiele nightly van AOKP Kitkat, heb ondertussen nog een PACMAN 4.3 ROM geprobeerd maar die was zeer onstabiel jammergenoeg :(

Nu zit ik eigenlijk te wachten op een PAC - PA, AOKP, CM 4.4 ROM!

Ik zit alleen al tijden met het probleem (sinds ik de SGS3 bezit) dat mijn mobiele data z'n eigen leven heeft, het is serieus waar dat hij mij alleen toegang tot mobiel internet geeft wanneer hij er zin in heeft :P
Het is zeer vervelend, is dit probleem bekend bij jullie en is er een fix voor want mijn telefoon word zonder die data langzaam aan een beetje niet meer bruikbaar als smartphone & mobiel internet-device :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Zo, versie 2.6.1 van NeatRom AOSP aan het flashen.

Blijf het een ideale ROM vinden. Kijken of deze versie weer beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Draai nu ook een paar dagen versie 2.6.1 van NeatRom AOSP. Hiervoor de Stock samsung van Neatrom gebruikt (4.3).

Vind de Google AOSP interface wel wennen. Is aanmerkelijk soepeler dan stock samsung, maar ik op sommige fronten vind ik het geen verbetering. Bijv camera interface, dialer, missende opties (zie hieronder).

Mijn voornaamste problemen met deze rom zijn:

-Je kunt niet langer de verzadiging van de kleuren instellen, ik vind het standaardkleuren profiel voor het AMOLED scherm te fel.
-Ik kan geen Nederlands woordenboek downloaden in de AOSP keyboard.

Iemand hier een fix voor? Verder aardig tevreden over de ROM. Je kunt nu ook dmv een widget snel een foto nemen zonder je patroonbeveiliging in te voeren (kon niet met samsung stock meen ik).

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33
Ik wil graag de meest recente stock NL rom flashen, maar ik kom er niet goed achter welke dat is. Heeft iemand heel misschien een linkje? :$

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Rossi46 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:20:
Ik wil graag de meest recente stock NL rom flashen, maar ik kom er niet goed achter welke dat is. Heeft iemand heel misschien een linkje? :$
Misschien gewoon maar niet flashen ;)

Er heeft iemand ooit zijn best gedaan om een informatieve start post te maken. Misschien moet je eens de moeite nemen om die door te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 09-02-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Zijn er trouwens medetweakers die gebruik maken van de Boefflakernel? Ik kan deze kernel echt van harte aanraden. Met name de opties m.b.t. audio in deze kernel vind ik zelf fantastisch, maar dat is nog maar een klein deel van wat je allemaal kan configuren. CPU governor, oplaadopties, you name it of het zit er wel in. Heb het nu enkele weken in gebruik en wil al niet meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
Rossi46 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:20:
http://www.sammobile.com/firmwares/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
rodie83 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:13:
Zijn er trouwens medetweakers die gebruik maken van de Boefflakernel? Ik kan deze kernel echt van harte aanraden. Met name de opties m.b.t. audio in deze kernel vind ik zelf fantastisch, maar dat is nog maar een klein deel van wat je allemaal kan configuren. CPU governor, oplaadopties, you name it of het zit er wel in. Heb het nu enkele weken in gebruik en wil al niet meer zonder :)
Audio instellingen is inderdaad echt fantastisch bij deze kernel. Ook vind ik het touch to wake wel geinig. Heb de processor underclockt, maar krijg niet echt het gevoel dat hij slomer is geworden. Wel een top kernel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dattack schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:29:
[...]

Audio instellingen is inderdaad echt fantastisch bij deze kernel. Ook vind ik het touch to wake wel geinig. Heb de processor underclockt, maar krijg niet echt het gevoel dat hij slomer is geworden. Wel een top kernel. ;)
Touch to wake vind ik inderdaad ook briljant. Hoe vaak het je wel niet gebeurd dat je net even niet aan je scherm zit als je iets aan het lezen bent en je toestel meteen in slaap valt - touch to wake is er een topoplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik ben van Googy Max 2 overgestapt naar Boeffla omdat ik tot 2 keer toe een scherm heb gesloopt (toevallig allebei zwart) met die kernel. Touchscreen reageerde gewoon totaal niet meer. Het kan best toeval geweest zijn, maar ik durf het momenteel gewoon niet meer aan. Dan is het best fijn als er alternatieven zijn!

Boeffla bevalt mij ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Iemand die CM nightlies (of welke andere custom rom dan ook) en die last heeft van widgets die blijven hangen? Ik heb verschillende widgets die gedurende de dag gewoon stoppen met verversen? Weerapps (verschillenden) en de widget van AVG doen dit bijvoorbeeld.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 18-09 19:23
iefie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:46:
ja ik weet t ook niet.
Ja even goed kijken,...

--------------------
Attached files
-----------------
File Type: tar param.tar - [Click for QR Code] (1.06 MB, 200064 views)
-----------> File Type: apk TriangleAway-v3.26.apk - [Click for QR Code] (311.9 KB, 47758 views) <--------------- (Is gewoon een werkende APK)

De link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

En als het je dan nog niet lukt. Download apk via desktop. Smijt het op je ext SD

[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 11-02-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond

NeatROM AOSP is op 2.8 beland.

Changelog:
  • Fixed Camera-Save video to external SD Card
  • Fixed Camera-Focus Mode
  • No Call Ring delay ~0ms
  • Fixed Custom Toggle
  • Browser-Blue Progress Bar
  • New Tweaks
  • BroadcastQueue: fix class typo of next receiver
  • Framworks: fix on tablets notification drawer height on custom image background
  • Framworks: restore navbar compatibility with several xposed modules
  • Framworks: Vpn: Setup routes.
  • Framworks: Add EdgeGesture service.
  • Frameworks: SlimPie
  • Frameworks: fix qs and notification shade toggle on expanded desktop
  • Frameworks: Add user protection and pie/navbar toggle to SlimActions
  • Framworks: Make sure to turn off led after pulse()
  • Frameworks: Imagehelper...do a nicer resize with better quality
  • Framworks: SystemUI: Slim Actions to Shortcuts
  • Frameworks: fix navbar and pie icons for tablets and RTL
  • Framworks: clean up the AOSP tablet icon mess
  • deskclock: internationalize repeat days layout
  • Camera: fix crash on screen off-on on preview screen
  • Camera: Disable Camera Launcher when both Front and Back sensors are not ...
  • Mms: Fix to return to previous activity when a sms/mms notification is selected.
  • MMS: Fix The slideshow can't be shown in the message
  • Mms: Fix the send button disappearance after selecting the forward recipient
  • DownloadProvider: Add Download Speeds in notification
  • Bionic: libc: krait: Implement optimized versions of memmove and bcopy
  • Devices: again a lot fixes and upstream
  • General: a lot small fixes for comming stable release
  • General: updated translation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-un7RvwrJjD0/UvvmjVJmxSI/AAAAAAAABkk/KmOaB3yrwwY/w1020-h450-no/Naamloos.png

ik krijg dit als ik de link download voor triangle away....vandaar mijn vraag.

heb hem nu wel al maar raar dat ik wat anders krijg dan jullie.

en na t verkleinen is hij niet meer scherp...lol

[ Voor 16% gewijzigd door iefie op 12-02-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Probleem gevonden! Je gebruikt IE en ik Chrome, heb het net via IE getest, kreeg meteen de zip! Dus IE is echt niet fijn wat dat betreft blijkt! Verandert ongevraagd de extentie....

• barrymossel
Ik dacht dat ik die OTA kon updaten, maar kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik ben sinds kort ook begonnen met het flashen van roms naar mijn galaxy S3.
Draai nu android revolution HD 40.0 met de Yank555 kernel, en moet zeggen dat deze een stuk beter draait dan stock. Vooral de batterij doet het zeer goed.
De rom is gebasseerd op android 4.3 met touchwiz. Wat me echter stoort is de wakeup lag als ik de telefoon verontgrendel. Op de standaard kernel die bij de rom geleverd werd was dit heel erg soms wel 5 seconde. Na het flashen van de Yank555 kernel is dit al grotendeels verholpen, maar ben nog steeds niet helemaal tevreden. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij android 4.3.

Daarom wilde ik gisteren eens een AOSP rom proberen, en na meerdere reacties hier op het forum gelezen te hebben uitgekomen bij Neatrom 2.8 welke gebasseerd is op android 4.4.2.
Deze dus geflashed en mijn eerste reactie is positief. Moest wel even wennen aan het ontbreken van sommige samsung apps, zoals het touchwiz toetsenbord en s planner. Hier is wel over heen te komen.
Echter wat ik niet werkend kreeg tot nu toe is tomtom. Deze heeft altijd gewerkt, alleen nu komt tomtom met een foutmelding bij het laden en kan ik tomtom dan alleen nog maar afsluiten.
Aangezien ik het toch een must vind dat deze het doet maar weer android revolution terug gezet via nandroid backup.

Zijn er hier meer mensen die dit ondervonden hebben met Neatrom en tomtom (of een andere navigatie)?
Zou graag Neatrom verder willen proberen maar dit houd me nog even tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ NG00 misschien eens de 4.3 versie van NeatROM proberen?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2060403
http://boeffla.df-kunde.de/sgs3/boeffla-kernel/Test_jb43/

In combinatie met Boefla kernal 5.2 beta 4 werkt deze rom goed! (ik draaide voorheen AOSP van NeatROM, maar ik ben even wat test aan het uitvoeren met zijn 4.3 ROM. Ik ben er positief over!

@ Barrymossel, geen idee, zou moeten werken ja. Ik update echter gewoon via de computer en niet OTA.

[ Voor 12% gewijzigd door Sleehond op 14-02-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:07
Sleehond schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:59:
@ NG00 misschien eens de 4.3 versie van NeatROM proberen?
Inmiddels archidroid 2.3.5 geinstalleerd. Deze is ook gebaseerd op android 4.4.2 net als neatrom 2.8.
Wil toch graag een op 4.4.2 gebaseerde rom. In eerste instantie hier ook hetzelfde probleem met tomtom.
Uiteindelijk er achter gekomen waar het probleem zat.
De tomtom map met data heeft bij mij altijd op de ext sd gestaan vanwege de grootte, maar op de een of andere manier zag tomtom dit niet meer. Dus heb ik de complete map verplaatst naar het interne geheugen en tomtom opnieuw geïnstalleerd. Hiermee was het probleem verholpen :)
Archidroid 2.3.5 bevalt prima, en heeft zeer veel optimalisaties en configuratie mogelijkheden.
Ik denk dat ik hier voorlopig even bij blijf nu ik tomtom werkend heb gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
thanks koldur.
dacht al dat ik gek werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
...

[ Voor 97% gewijzigd door barrymossel op 17-02-2014 12:08 ]

• iefie
neatrom 6.5 is ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Heb nu twee maanden Cyanogenmod erop gezet. Echter als ik Sygic draai en aan de oplader hang, trekt hij echt mijn batterij leeg.
Toestel is nu een jaar oud, zou er dan toch een andere batterij in moeten. Oplader in de auto heb ik al vervangen, dit mocht echter niet baten.

Ook met greenify apps op slaapstand gezet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:10:
Heb nu twee maanden Cyanogenmod erop gezet. Echter als ik Sygic draai en aan de oplader hang, trekt hij echt mijn batterij leeg.
Toestel is nu een jaar oud, zou er dan toch een andere batterij in moeten. Oplader in de auto heb ik al vervangen, dit mocht echter niet baten.

Ook met greenify apps op slaapstand gezet.
Boeffla kernel installeren en oplaadopties instellen naar je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Kan die kernel geinstalleerd worden zonder verlies van data? of moet ik hem dan helemaal wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:25:
Kan die kernel geinstalleerd worden zonder verlies van data? of moet ik hem dan helemaal wipen?
Kan je gewoon flashen zonder dataverlies. Daarna wel even de boeffla config app uit de playstore installeren zodat je bij de instellingen kan komen.

Wel vanaf de site http://www.boeffla-kernel.de/ de kernel pakken voor CM11 trouwens.

PS: je kan per oplaadtype instellen met hoeveel mA er opgeladen moet worden. Daarmee loop je het risico je oplader te overbelasten. Kijk dus goed wat een oplader aankan en wijzig op basis daarvan.

[ Voor 18% gewijzigd door rodie83 op 24-02-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
thanks voor de info. ik ga meteen aan de slag!

Echter, wil ik een backup maken staat nandroid er niet op, maar wel cmw recovery.
Kan ik daar ook een complete backup mee maken?

[ Voor 59% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 24-02-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Nandroid zit in (o.a.) CMW.
Ja, kan dus.

[ Voor 20% gewijzigd door TommieW op 24-02-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
thanx, net de kernel geladen, nu de app nog!
En daar zijn twee versie's van!
Boeffla Config en V2

V2... :)

[ Voor 43% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 24-02-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:05:
thanx, net de kernel geladen, nu de app nog!
En daar zijn twee versie's van!
Boeffla Config en V2

V2... :)
Jep, v2 is de juiste. Zat nog even te kijken en misschien dat je ook "ignore unstable power" aan moet zetten. Kan me voorstellen dat dat bij auto-opladers nog wel eens kan helpen. Ben trouwens erg benieuwd of je met deze "workaround" je problemen hebt kunnen oplossen!

Edit: Even iets anders, als je vaak nieuwe nightlies flashed van CM denk er dan aan dat je daarmee ook de Boeffla kernel overschrijft. Dus, elke keer na het flashen van de ROM ook de Boeffla kernel opnieuw flashen.

[ Voor 26% gewijzigd door rodie83 op 25-02-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
het is wel toevallig, ik wilde gisteravond die kernel updaten, begon CM ineens te piepen voor een update.
Deze maar niet gedraaid, en de kernel geinjecteerd.
En verdomd, vanochtend Sygic, bluetooth aan en gewoon met een volle batterij aangekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:40:
het is wel toevallig, ik wilde gisteravond die kernel updaten, begon CM ineens te piepen voor een update.
Deze maar niet gedraaid, en de kernel geinjecteerd.
En verdomd, vanochtend Sygic, bluetooth aan en gewoon met een volle batterij aangekomen!
Kijk, das mooi nieuws! Wat heb je precies ingesteld/veranderd in Boeffla config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Het laden via usb op 1100 mah gezet, en die unstable aangezet!
De rest nog wat kleine tweeks, zoals boost unlock uitgezet en de Led wat feller.
De rest moet ik nog uitzoeken aangezien mijn muziek (maakt niet uit met welke rom) stottert als mijn scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:30:
Het laden via usb op 1100 mah gezet, en die unstable aangezet!
De rest nog wat kleine tweeks, zoals boost unlock uitgezet en de Led wat feller.
De rest moet ik nog uitzoeken aangezien mijn muziek (maakt niet uit met welke rom) stottert als mijn scherm uit is.
Dat laatste probleem had ik ook met CM, al kwam het probleem maar sporadisch voor. Benonder andere om die reden overgestapt naar omnirom waar ik icm Poweramp en dus de Boeffla kernel nergens meer last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Omdat de Stock-firmware in toenemende mate traag wordt, overweeg ik om mijn Galaxy SIII te rooten en uit te rusten met Cyanogenmod. Ik kan alleen niet vinden (TS/google) of hier ook nadelen aan zijn verbonden, behalve natuurlijk het 'missen' van de toevoegingen van Samsung (Touchwiz, display stays on by face recognition etc). Mijn belangrijkste vraag is of de laatste versie van CM10 op de SIII redelijk stabiel is en of de camera met dezelfde kwaliteit foto's maakt. Of komt CM11 er alweer snel aan? Of is een geheel andere MOD aan te raden? :?

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 11-03-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Draai al heel lang CM 10.1.3.. ik kan om bepaalde redenen niet meer rommen(hardware gebreken). Maar die draait nu al vanaf dat ie uit is heel stabiel. Camera maakt wel goede foto's, echter heb je iets minder extra opties bij de camera, thats it.
Ik hoor dat de Kitkat versie CM 11 ook lekker werkt, maar heb ik geen ervaring mee.

Mijn zusje heeft ook CM 10.1.3 op haar S2 en die is ook nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pmeter schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:04:
Omdat de Stock-firmware in toenemende mate traag wordt, overweeg ik om mijn Galaxy SIII te rooten en uit te rusten met Cyanogenmod. Ik kan alleen niet vinden (TS/google) of hier ook nadelen aan zijn verbonden, behalve natuurlijk het 'missen' van de toevoegingen van Samsung (Touchwiz, display stays on by face recognition etc). Mijn belangrijkste vraag is of de laatste versie van CM10 op de SIII redelijk stabiel is en of de camera met dezelfde kwaliteit foto's maakt. Of komt CM11 er alweer snel aan? Of is een geheel andere MOD aan te raden? :?
Wat ik het allergrootse nadeel vind van de CM camera is dat alle foto's in 4:3 resolutie zijn ipv widescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
RekZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:13:
[...]

Wat ik het allergrootse nadeel vind van de CM camera is dat alle foto's in 4:3 resolutie zijn ipv widescreen.
Bij samsung is dat ook zo op 8 megapixel. Je moet em 1 standje terugzetten, daarna is hij wel fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

RekZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:13:
[...]
Hmm. Heb je dan meer pixelinformatie dan bij de Stock-ROM of juist minder? En er zijn geen andere (in het oog springende) nadelen, behalve natuurlijk de Samsung-goodies en de garantie?

[ Voor 15% gewijzigd door pmeter op 11-03-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Laatst online: 13-08 22:23
Bij AOSP roms heb je te maken met betere performance en multitasking, veelal ten kosten van batterijduur en camera kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pmeter schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Hmm. Heb je dan meer pixelinformatie dan bij de Stock-ROM of juist minder? En er zijn geen andere (in het oog springende) nadelen, behalve natuurlijk de Samsung-goodies en de garantie?
Als je camera belangrijk vind zou ik niet overstappen naar CM. Dat is namelijk ook de enige reden waarom ik bij Samsung based roms(Omega) blijf. Verder zijn er bij CM niet echt grote nadelen, of je moet een liefhebber zijn van de FM-radio, want die werkt ook niet op CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

OmniROM is in mijn ogen nog steeds en betere room voor de s3 dan CM. Alle s3 devs zitten bij Omni. Camera doet het gewoon goed en batterij is ook prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Rare vraag en compleet verkeerde topic maar weet er iemand toevallig een fatsoenlijke extended battery case?

Ik ga een Nexus 5 kopen en mijn S3 als remote voor de Chromecast gebruiken maar dan moet er wel wat meer juice in zitten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Leo1010 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:18:
Rare vraag en compleet verkeerde topic maar weet er iemand toevallig een fatsoenlijke extended battery case?

Ik ga een Nexus 5 kopen en mijn S3 als remote voor de Chromecast gebruiken maar dan moet er wel wat meer juice in zitten.
Ik meen dat Samsung gewoon zelf een officiële heeft voor de S3:

http://www.samsung.com/nl...BUGSTD?subsubtype=loading

Overigens, als je je S3 als remote gaat gebruiken neem ik aan dat je dat via WiFi gaat doen. Je zou dan zeggen dat je een ROM wil waarin de support voor SIMS/2g/3g volledig is uitgesloopt of in elk geval een ROM waarbij de 2g/3g module volledig uitgezet kan worden. Dat scheelt je ook al een bak batterijduur. Heb zoiets alleen nog niet eerder gezien, misschien iemand anders?

[ Voor 25% gewijzigd door rodie83 op 12-03-2014 13:31 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.